Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlanders: 'De tiefus voor het buitenland'

vocmentaliteitin2013Okee. Ga allemaal even met uw gezicht richting het buitenland staan. Strek beide armen voor u uit. Draai dan uw handen met de palm naar boven. Vouw beide handen tot één vuist. En laat nu langzaam van beide handen de middelvinger omhoog komen. Die voor het buitenland. In het topic hieronder staat een grafiekje met internationale financiële crisis-duiding. En dan nu de officiële Nederlandse reactie: volgens het Sociaal en Cultureel Planbureau in hun zoveelste Open Deuren Onderzoek deze maanden vindt zeventig procent dat we minder geld aan het buitenland moeten geven. Opbokken met internationale missies. Pleurt een eind op met de bestrijding van buitenlandse armoede. En sterf met je wereldwijde klimaatproblemen. Aldus zeventig procent van de onderzochte Nederlanders. Megaveel bouncende ❤❤❤tjes voor Nederland. Eigen portemonnee eerst. Op is Op! Het buitenland is de komende tijd nog voor maar één ding goed en dat is geld binnen harken de Nederlandse economie in. Liefst meer dan dat we er aan kwijt zijn. Overig nieuws uit hetzelfde onderzoek: 75% van de Nederlanders jankt over zogenaamd verslechterde omgangsnormen en 68% blijft dreinen over gebrek aan respect. Serieus? Stakkers. Groei eens een paar stalen testikels in plaats van te huilen over subjectieve nonsens als omgangsnormen en respect. Als we in die slachtofferrol blijven hangen, komen we natuurlijk nooit uit de crisis. Middelvingers voor de jankebalken. En voor buitenlandse problematiek. VOC-mentaliteit FTW!

Reaguursels

Inloggen

Ga maar lekker navelstaren en denken dat Nederland het middel(-en ijk)punt van de wereld is. Feit is dat Nederland heel veel buitenland heeft. Daar verdienen we ons geld om onze welvaart te financieren. Maar veel mensen denken dat we het zonder het buitenland kunnen. Droom lekker verder.

nerts | 28-12-12 | 22:26

Er mankeerde werkelijk niets aan de VOC noch aan de WIC, heeft Nederland op de wereldkaart gezet.
Plukken we nu nog de vruchten van, schijdt aan de VOC bashers.

oranjeblanjeblue | 28-12-12 | 20:34

Gelukkig dat het gepeupelte zich niets aantrekt van de eigen mening als het gaat stemmen. Herr Drs. Franzl Timmermanns staat als redder des vaderlands nu meertalig kreunend, ergens in Brussel, diep gebukt met de broek naar beneden, de relaties met het buitenland te verbeteren. Wat een offer van deze immer bescheiden altruïstisch!

Rommelende Onderbuik | 28-12-12 | 18:42

Door de enorm toegenomen communicatie met het buitenland in de laatste halve eeuw is het buitenland natuurlijk deel geworden van ons bewustzijn en is het dus onzinnig om de politiek meer intern te richten. Alleen al de haven van Rotterdam zou haast niet kunnen bestaan zonder Duitsland.Het zijn dus allemaal heikneuters ,achtergebleven of bezopen lieden die beweren dat we een onafhankelijke heilstaat kunnen creëren op deze plek.Het is weer net zoiets als de heilig verklaarde neutraliteit in 1940 en de verbazing dat die ten gronde ging.In 1945 waren we het nog niet verleerd en begonnen onze strijd met de Indonesische republiek met de leus : "Indië verloren,rampspoed geboren".Dit blijft toch een land van : Als de wereld vergaat ga ik daar naar toe,want daar gebeurt alles 50 jaar later.

Dolphi | 28-12-12 | 18:14

Zal wel de laatste keere zijn dat dat onderzoek uitgevoerd werd... met dergelijke ongewenste resultaten

Daan Houtjebijter | 28-12-12 | 17:23

geld erin pompen voor babysterfte wat tot gevolg heeft dat er over een paar jaar meer aidsnegerts rondlopen.

boterkaaseneieren | 28-12-12 | 17:10

**75% van de Nederlanders jankt over zogenaamd verslechterde omgangsnormen en 68% blijft dreinen over gebrek aan respect**
.
Respect krijg je niet, die hoor je te verdienen.

The Russian | 28-12-12 | 15:56

de Bree | 28-12-12 | 10:06
Nergens ter wereld gaat 60% of meer van de nieuwsbulletins en dagbladartikelen over het buitenland.
In heel het buitenland, en dat is heul groot, interesseert bijna niemand zich ene fuck voor Nederland.

Maar als het buitenland dan iets over NL publiceert, komt dat in hele vette letters direct op alle voorpagina's te staan en meldt de tv het ook nog even.
Lachwekkend klopje op borst.

Frans1156 | 28-12-12 | 15:16

ShameLess | 28-12-12 | 10:54
Het buitenland interresseert zich geen zak om ons imago. Als we maar leveren, tegen een goede prijs.

Smarties | 28-12-12 | 13:59

We moeten 15 miljard bezuinigen (fictief want om zulke kleine bedragen bezuinigen we niet meer) OS op nul is 5 miljard. Subsidies wegsnoeien is 10 miljard, Europa de tieves is ook 5 miljard. We hebben 5 miljard over iemand belasting verlaging.

Gnarf123 | 28-12-12 | 13:59

@ikhaatnicknames

Kunt u mijn goede vriend en studiegenoot Macchiavelli buiten de discussie houden aub? Dat was werkelijk iemand die het allemaal echt begreep.

Diocletian | 28-12-12 | 13:49

vraagstaart | 28-12-12 | 10:14
Ik hoop dat die dag snel komt. Mag ik helpen?

Smarties | 28-12-12 | 13:48

Het is gewoon nog altijd arm tegen rijk, of andersom.

Ondertussen houden ze arm en armer zo dom als mogelijk en schrijft de een of andere blogger dit stuk op deze site en zakken we gewoon nog steeds dieper in de sjit.

VOC! VOC!

wazigfiguur | 28-12-12 | 13:15

Zo. En nu even uit met dat gezeik over de VOC. De rijkdom van onsche Gouden Eeuw kwam uit Europa, en wel omdat A'dam min of meer precies die handel van de Hanze erfde die het al eerder zo'n grote speler op het Europese tonel maakte: De graanhandel van het oosten. Het heette destijds niet voor niets de Moedernegotie.

Zootje VOC-fetishisten.

omanders | 28-12-12 | 12:58

Er is in Nederland maar één grote partij die ook vindt dat de Nederlandse politiek zich voor Nederland moet inzetten en niet voor her buitenland en dat is de PVV.
Handeldrijven met het buitenland gaat uitstekend, ook als je geen miljarden weggooit in een toch al failliete EU.
Andere grote partijen zien echter alleen de mega goed betalende baantjes die de EU hen voor de neus houdt.
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/1...
De PVV is ook hier weer de enige die daar ongevoelig voor is.

Moi2 | 28-12-12 | 12:40

Muxje | 28-12-12 | 11:13 | | Reageer+ |
1
Eens natuurlijk.
Het artikel postte ik vanwege de melding dat de overlast net toeneemt maar in perceptie toeneemt. Verder ben ik voor 0-tolerance. Zo heeft NY de bendes ook binnen proporties gekregen.

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 12:35

ja, het is gewoon wachten tot het misgaat en dan weer opnieuw opbouwen De oetlul van een Trutte voorop.

Axel073 | 28-12-12 | 12:16

Al jaren is het in Nederland zo dat de subsidie industrie Nederlanders middels de meest smerige chantagefilmpjes op TV dwingen geld te geven voor hun parasitaire "Goede Doelen" (alleen die naam al!!)
Gelukkig komt men er steeds meer achter wat voor smerige graaiorganisaties dit in werkelijkheid zijn.
Want als er één groep is die absoluut géén baat heeft om werkelijk te helpen zijn dat deze organisaties wel.
Die zouden daarmee een kip met puur gouden eieren slachten.
Vandaar dat decennia lange "hulp" en honderden miljarden Euro's ook werkelijks niets hebben uitgehaald.

Moi2 | 28-12-12 | 12:14

uberdude | 28-12-12 | 11:45

Dat budget van die corsa en die vakantie is een nettobedrag he? Nou dan.

Smurfke Turbo | 28-12-12 | 12:04

Wanneer alle europeanen gezamelijk alle bankiers eruit trappen,dan hebben we toch dat europeese gevoel van saamhorigheid? Leve europa zou ik zeggen!!! Maar pas op,als je in je land de gevaarlijke varkenhyena(een kruising tussen een bankier en een polticus) hebt rondlopen,dan is alleen een schot direct achter de schouderbladen nog je redding(zelfs de partij voor de dieren is het hier mee eens).maar kijk uit bij het benaderen van een gewonde varkenshyena,want ze kunnen zelfs dan nog stevig van zich afbijten,en hun speekel kan een vorm van hondsdolheid bevatten(hypergeldzucht) te herkennen aan groen schuim rond de mond..

gimme a beat,rix | 28-12-12 | 12:03

Gnarf123 | 28-12-12 | 11:51
Dat klopt alleen als je rekent met een groei van nul en daar ging het to nu toe mis. We rekenden erop dat de economie altijd zou groeien. Die 3% overschrijding waar iedereen zo over huilt gaat ervan uit dat we GROEIEN. Maar u heeft dus gelijk: als we nu eindelijk accepteren dat de koek op is, dat we niet meer kunnen groeien, MOET je dus wel een 0% overschrijding hebben. Net als u en ik thuis.

uberdude | 28-12-12 | 11:59

Het wordt door links (en wat vroeger rechts is) altijd slecht gezien als Nederlandse politici het Nederlandse belang verdedigen, dat wordt dan een 'beperkte' visie genoemd. Dan worden al die voordelen die de EU Nederland zou hebben gebracht er bij gesleept, 'de EU heeft ons zoveel gebracht', 'nooit meer oorlog!' en 'iedereen weet toch dat de Nederlandse economie voor 70% afhankelijk is van Europa' (leest u goed, niet de EU).

Deze drogredenen moeten dan leiden tot dat wij zeggen: oké, laat ons alle bevoegdheden dan maar aan die EU afdragen.\

Een gotspe. Europa (als continent) is louter groot geworden door de inzet, het egoïsme van individuele natiestaten, daar waar internationale samenwerking aan twee kanten voordelig was. Dat is de grote crux van de EU: het is een geldverslindend, log ambtenaren apparaat, dat als een waterhoofd op de daadwerkelijke internationale ontwikkeling drukt. De EU zorgt alleen voor méér conlict en méér tegenstellingen. De nationale volksvertegenwoordiging moet dus louter in het belang van het nationale electoraat handelen om zo een zo groot mogelijke vuist in het internationale verkeer te komen. Zo kom je als land en als continent verder. Egoïsme is de drijfveer van iedere productieve vooruitgang.

Smurfke Turbo | 28-12-12 | 11:58

Eens, krijg te klere met je buitenlandbeleid!

fritsspits | 28-12-12 | 11:53

Uberdude, het begint met minder uitgeven dan er binnenkomt, dat kan iedere penisagrarier (boerenlul) wel uittekenen. En dat minder uitgeven niet meer afpakken betekent ook nog. Zo simpel kan het zijn.

Gnarf123 | 28-12-12 | 11:51

Als er 1 site is die niks anders doet dan zeiken over het verloederde niveau van omgangsvormen en respect in onze samenleving is het GeenStijl wel. Gelijk hebben ze, maar snap deze selectieve verontwaardiging daardoor echt totaal niet.

mr.knetter | 28-12-12 | 11:51

unneJoemie pieletuut | 28-12-12 | 11:10
Nee, ik denk dat dat wel klopt. Het loopt alleen stuk op de vraag 'hoeveel'. Dan is de discussie meestal snel voorbij. Aan de andere kant: er zijn weinig landen ter wereld waar ze per hoofd van de bevolking zo ongelooflijk veel geld in een rampenfonds stoppen als er weer iets gebeurt. (Haiti, Tsunami Indonesië, etc) dus kennelijk zijn we best aardig, maar alleen als we zelf mogen kiezen waarvoor. Dat zou dus best eens een oplossing voor dit vraagstuk kunnen zijn: ontwikkelingssamenwerking waarbij er meer invloed is op de inhoud van het programma om zo een beter draagvlak te krijgen.

uberdude | 28-12-12 | 11:50

70% wil dat er eerst aan het eigen land gedacht wordt. dan heeft 25% ervan verkeerd gestemd omdat de weggeef partij 55% van de stemmen heeft.

Gnarf123 | 28-12-12 | 11:49

Wat bijzonder is, is dat de gemiddelde reaguurder hier een budget heeft dat 1 Opel Corsa en een zonvakantie in Turkmenistan per jaar toelaat en dat ze toch allemaal weten hoe je een begroting met zorg, infrastructuur en toekomstvisie doet voor 700 miljard.

uberdude | 28-12-12 | 11:45

Het zijn alleen maar de zakkenvullende NGO's die op deze wijze hun baan (werkgelegenheid) in stand houden, de rest is bijzaak!

ONS | 28-12-12 | 11:40

Ik verhuis naar Griekenland, daar is je Drachmen een Euro waard! En het weer is een stuk beter.

denoorman | 28-12-12 | 11:39

@necrosis | 28-12-12 | 10:37
tja, we weten inmiddels waar frankrijk vol van zit. Van die noordafrikaanse leegzuigers.

GekkeDave | 28-12-12 | 11:36

Negatief gezeur.
Kom op, een beetje VOC mentaliteit!
Oftewel totaal internationaal gaan en f*cking risico's nemen!
Niet zo zeuren over een paar luizige miljard hier-of-daar, zakgeld, spielerij, maar groots doorpakken.
En bloody positief zijn dus, anders word je een bange naar binnen gekeerde provinciaal die bibberend achter een afbrokkelende dijk schuilt.

Er mag heus gezeurd worden over het kansloos geld pompen in portemonnees van Afrikaanse dictators,
laat dat maar over aan bedrijven, die kunnen dat prima zelf.
Voor de rest niet zo zeuren, de bemanning van VOC schepen bestond voor 90% uit allochtonen die het vuile werk opknapten, Amsterdam groeide explosief tot een bruisende multiculturele wereldstad waar goederen, arbeiders en handelaren uit alle winstreken neerstreken.

Ik vind het dus knap dubbel, VOC! schreeuwen maar vervolgens met een procinciale bibberlip wegduiken achter een stuk kaas.

vander F | 28-12-12 | 11:26

al was het 99.9% politiek Den Haag heeft schijt aan wat u denk vind of wil democratie in Nederland is er allee tijdens de verkiezingen dan mogen we het denken en daarna klapbam afgelopen de antisociale partijen als VVD PVDA bakken zoeten broodjes voor de verkiezingen maar daarna zetten ze een pistool tegen uw hoofd betalen of we trappen je je huis uit .

rukkieduck | 28-12-12 | 11:25

Tuurlijk gaat NL gewoon door met het uitdelen van geld. Het hebben van geld is tegenwoordig onacceptabel in Nederland (nog net niet strafbaar), gelukkig maar dat er weer extra belastingen komen!

Sheffield | 28-12-12 | 11:14

@Einde van de Domheid 10:52: Wat een slecht stuk. Eerst proberen aan te tonen dat de harde aanpak niet werkt door 1 maatregel er uit te lichten (de veel misbruikte ASBO), vervolgens de voorstanders te veel onderbuik en een te laag wetenschappelijk gehalte te verwijten, dan tenslotte het eigen gelijk aantonen met een paar (ongetwijfeld gekleurde) flutenquetes in de wijken.

Nederland is een groot knuffelparadijs, en er is dus een schat aan data beschikbaar over de zachte aanpak. De conclusie mag duidelijk zijn: die werkt vrijwel nooit, en de weinige successen zijn buitengewoon lastig te herhalen. Over de harde aanpak weten we vrijwel niets: we doen het namelijk nergens.

Overigens ben ik van mening dat de harde aanpak zoals velen die voorstaat net zo dom en ondoordacht is als de knuffelpolitiek die we hier bezigen. Het probleem is dat het allemaal stokpaardjes zijn: straffen (of knuffelen, of wijkwerkers, of sociaal beleid) zou het antwoord op alle problemen zijn. Terwijl het een mix moet zijn van zowel lekkers als de roe.

Muxje | 28-12-12 | 11:13

Ik zeg het nog een keer.
Als er brand uitbreekt dien je eerst jezelf in veiligheid te brengen en dan redden wat er te redden valt. Dus Nederland, zorg eerst voor je eigen mensen en land, dan staan we sterk en kunnen we (misschien) anderen helpen. Of gaat het anders misschien?

lanexxx | 28-12-12 | 11:12

RTL schrijft in het "nieuws":

Buitenlandse armoede:

Zo vinden bijvoorbeeld steeds meer mensen dat ons land een bijdrage moet leveren aan internationale missies, de bestrijding van buitenlandse armoede en wereldwijde klimaatproblemen.

Hier is de wens de vader van de gedachte, oftewel wie wordt hier genaaid?

unneJoemie pieletuut | 28-12-12 | 11:10

@necrosis
waarvoor zou deze overheid een raadgevend referendum houden.
de buit is binnen,de zwevende kiezer staat weer op zijn platvoeten,met denk ik een hele vieze smaak in zijn mond.
verkiezen betekend in dit land,mandaat en de macht schenken aan leugenachtige strebers,die met list en bedrog aan de macht komen,en daarna blijven liegen en bedriegen.
alleen met een gewapende opstand,kun je ze verjagen.
maar het wapen bezit is uit de grondwet geschrapt
in de V.S grondwet is het bezit van een wapen een recht,dat gebruikt kan worden voor en tegen een overheid.

soledad | 28-12-12 | 11:10

@necrosis | 28-12-12 | 11:02

Een snelle en praktische eerste aanzet zou zijn een beter bewapend politie apparaat en bijbehorend geweldsmandaat.

dj tonedeaf | 28-12-12 | 11:09

Wat is er mis met de VOC mentaliteit? Volgens mij moet men een onderscheid maken tussen kansloze hulpprojecten en succesvolle handelsmissies. Hoop niet dat de NL-er zo dom is dat ze het laatste ook niet willen. Dat zou het bankroet voor NL betekenen namelijk.

Datzegiktoch | 28-12-12 | 11:08

@ShameLess | 28-12-12 | 10:54

Geld is een middel, in het leven geëvolueerd om een prestatie van je medemens te belonen.

Geld weggeven aan iemand die daar geen prestatie voor heeft geleverd schiet derhalve ALTIJD zijn doel voorbij, en geeft ALTIJD een verkeerd signaal af.

Zelfs als PR/marketing...

ZKH EénOog | 28-12-12 | 11:04

irma zonderboezem | 28-12-12 | 10:53 | + 0
Het gaat om perspectief, niet over ontkenning of 'belittling issues', we moeten bendevorming (hard) voorkomen en stoppen met zeuren over een kapotte plantenpot.

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 11:03

@dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:58
Over de EU gesproken; die zetelen in Brussel (meestal dan).
Maar dat er wijken in dat zelfde Brussel zijn waar de politie zelfs overdag niet durft te komen, hoor je niet.

necrosis | 28-12-12 | 11:02

Verder Quid. We zijn een land van sukkels geworden. Handige jongens als SMit, Nick, Simon, Geert, de Mol, Nieuwkerk en de Leeuw hebben daar slim gebruik van gemaaktt en lopen binnen met.... (komtie).... NIETS, he.le.maal niets. En wij pikken het. Nee, we vreten het. Daarom is die internationale standaard belangrijk. Songfestival? Hoe zou je liedje het doen in de UK? TBS? project X? hoe doet Duitsland dat. Toekomstige energie? Hoe doen andere landen dit. Bendes in Amerika? Hoe voorkomen wij dit. Echt, we kunnen wel met Blonde Bep blijven zeuren maar het enige effect is dat er steeds langer over steeds kleinere problemen gezeurd wordt ZONDER dat er een wordt opgelost. Daarnaast is het voor de geestelijke vorming van de jeugd (binge binge coma! jonge!) belangrijk dat er weer een echte jeugdcultuur en jeugdpolitiek komt. Echt, boomers, (integraal ALLE partijen politiek EN media OOK PVV) hebben echt geen enkele inhoud meer en zijn alleen nog uit op behoud van wat zij zelf hebben. Er zit niets meer achter. Zakkenvullers, altijd zo geweest, blijft altijd zo!

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 10:59

@ShameLess | 28-12-12 | 10:54
Kan jij je nog herinneren hoe diep BakEllende door het stof ging voor de film Fitna?
Een film die nog niemand had gezien.....

necrosis | 28-12-12 | 10:58

Anyway, als regering heb je eerst te zorgen dat je eigen straatje in orde is voordat je een wijk verder gaten in de weg gaat dichten.

Zwaarbevochten vrijheden die je inlevert krijg je alleen weer terug door weer zwaar door het stof te gaan. Fuck de EU.

Pure logica werkt het best.

dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:58

Leuk dat 70% dat vindt, maar dat weerhoudt onze geliefde politici er niet van hier gewoon gigantisch schijt aan te hebben.

Rico Tampeloerus | 28-12-12 | 10:57

Ik ga hier nu niet meer op in, heb al in de vorige vijfduizend tegels gezegd dat het verenigde Europa een road to nowhere is...

eerstneukendanpraten | 28-12-12 | 10:55

@ZKH EénOog | 28-12-12 | 10:08
Ik kan me gedeeltelijk vinden in je standpunt, echter begrijp ik wel dat we een politiek maatschappelijke functie hebben als exportland. Wij zijn toch zeker enigszins afhankelijk van het beeld dat een ander land van ons heeft. Zie het als PR. Maar net als in het bedrijfsleven, zijn de PR/marketing budgetten nu hier ook uitgedroogd.
Kennelijk heb je dus een beetje voor je beurt gesproken.

ShameLess | 28-12-12 | 10:54

Hoor ze bij de PVDA nog roepen ijdens het ziektenkostepremiedebacle dat ook zij erge maatregelen hebben moeten slikken, zoals de korting op ontwikkelingssamenwerking.... Je kan eigenlijk best bewondering hebben voor Samsom, hij is een slimme politicus gebleken, jammer dat 'ie bij de PVDA zit.

Carpa | 28-12-12 | 10:53

Graag de tyfus ja, helaas hebben onze regenten zich voor hun eigen belangen ingelikt en ingekocht bij Brussel.

Het zeggen van verstandige dingen tegen het monster van de EUSSR staat gelijk aan de maffia bedanken en verder af te willen zien van de "bescherming".

Een groot bloederig paardenhoofd in ons bed, net als met de vorige dromer over een Verenigd Europa. Alleen dit keer komen er geen geallieerden ons bevrijden.

Jan Passant mk2 | 28-12-12 | 10:53


Einde van de Domheid | 28-12-12 | 10:46
| geef eens wat linkjes van die onderzoeken

irma zonderboezem | 28-12-12 | 10:53

@CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:27 |

De kost gaat zeker voor de baat uit, maar mag natuurlijk nooit het eigen land in de kern aantasten en dient ook daadwerkelijk tot baat leiden.
.
Daar hoort het afventen van vijf miljard naar kansloze landen niet bij. Het aderlaten van tientallen miljarden naar Zuid-Europa ook niet.
.
Dat een gemiddelde Nederlander dit begint te snappen is een goede zaak.

Parel van het Zuiden | 28-12-12 | 10:52

@CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:40
Ik weet dat de wereld groter is dan Europa, wat denk je dat er dagelijks binnenkomt aan goederen?
Jij laat je bang maken door de 'Kereltjes' van Nederland.
Volg het advies van Quid, en groei een paar stalen testikels!

necrosis | 28-12-12 | 10:48

'subjectieve nonsens als omgangsnormen en respect'....
Really?
Er zijn namelijk ook onderzoeken die exact hetzelfde aantonen over de perceptie van overlast door Marokkaanse jongeren, en gevoel van veiligheid op straat. Dat dat allemaal subjectief is en niet door de statistieken ondersteund.

Einde van de Domheid | 28-12-12 | 10:46

@necrosis | 28-12-12 | 10:39 |
Altijd tricky; wensen & toewensen.

i.imgur.com/hWrrT.jpg

Bezorgdenverjaagster | 28-12-12 | 10:44

CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:27
Volgens mij is uw Jozo-zout helemaal op. Beterschap en verder alle goeds voor 2013.

Nestorix | 28-12-12 | 10:41

necrosis | 28-12-12 | 10:37

Ik zei buitenland en niet specifiek EU volgens mij.
Voor uw informatie: De wereld is wat groter dan alleen NL of Europa.

CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:40

Helemaal mee eens, de huidige politieke leiders nemen Nederland mee de afgrond in :(

The.Age.Of.Men | 28-12-12 | 10:40

Vele politici snappen het uitstekend. Geld geven aan elk denkbaar buitenland maakt je tot populair wereldburger bij de dankbare collega's in het buitenland. Dat is het primaire belang. Dat het voor de meeste Nederlanders anders ligt, is een detail. Die blijven toch wel stemmen op voortzetting van de vrijgevigheid, dus als politicus kom je er gemakkelijk rijker en rijker mee weg. Stem VVD, PvdA, het maakt niet uit, u mag kiezen. Geef, geef, geef, geven is een feest!

Zoetwaterpanharing | 28-12-12 | 10:40

@Bezorgdenverjaagster | 28-12-12 | 10:31
Sommige mensen wens ik niet als buurman!

necrosis | 28-12-12 | 10:39

Zo lang je op Geenstijl aan het plempen bent, ben je geen vuilnisbakken aan het afstruinen en is er dus niet aan de hand.

Skunk57 | 28-12-12 | 10:39

Parel van het Zuiden | 28-12-12 | 10:36 |

Hoe je het ook went of keert, een land als NL bestaat en vaart wel bij de gratie van het buitenland als geheel en individueel.
Als handelsnatie moet je ervoor zorgen dat je er alles aan doet om bepaalde dingen zo goedkoop mogelijk binnen te krijgen. Van diplomatie tot industriele betrekkingen en lobby activiteiten, tot het geven van centjes en andere incentives.

CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:39


vetkleppert | 28-12-12 | 09:56 |
Eerst maar naar de sportschool? En dan als een opgeblazen aap over staat want dan krijg je respect? In de buurten waar dat zo werkt kom ik niet eens. Ik kan mij lachen bijna niet houden als ik zo'n sportschool macho zie rondstappen in zijn mouwloze t-shirt met sportschool logo.

irma zonderboezem | 28-12-12 | 10:37

@CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:27
Nederland is een DOORVOERland, vanwege de faciliteiten van de haven in 010 en ons uitstekende wegennet!
En dat was al zo ten tijde van de EEG.
Dus kom niet aan met die kutsmoesjes dat de EU ons welvaart brengt.
Ik zie dat landen als NL en DE de rekening betalen voor de grootheidswaanzin van een aantal eurofiele randdebielen.
Zelfs Frankrijk, bepaald geen derde wereldland, drijft op de landbouwsubsidies van de EU.

necrosis | 28-12-12 | 10:37

@dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:33 |
U bent reeds op de goede weg; gebruik het woord als wapen. En uw scherpe pen.

[moral fag-modus uit]

Bezorgdenverjaagster | 28-12-12 | 10:36

Nederlanders zijn gewoon een bang volkje die in andere landen zien hoe hun eigen toekomst er uit komt te zien. 25% werkloosheid en 50% van de jongeren die niet aan de bak gaat komen. Gelukkig 2013 allen!

Jaimy Fox | 28-12-12 | 10:36

@CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:27 |

Volgens mij is het pleidooi "Bite the hand that feeds of us." Een verstandig pleidooi want die handen zijn de afgelopen dertig jaar erg groot geworden. Stoppen met weggeven is niet hetzelfde als handelsbetrekkingen in puin gooien.
.
Ondanks uw povere gevolgtrekkingen een stoer plempje verder...

Parel van het Zuiden | 28-12-12 | 10:36

dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:31 |

Ow... meest onbeschofte volk was ik nog vergeten.
Ja die geimporteerde Marokanen en Turken hebben een goed voorbeeld gehad wat betreft omgangsvormen van de Nederlanders de afgelopen decennia.

CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:35

denoorman | 28-12-12 | 10:09 |

Jullie hebben de VVD toch echt 2 verkiezingen op rij de overwinning gegeven. En nu is er huillie huillie tegenover de partij die jullie zelf gemachtigd hebben?
Lijkt mij niet echt dat dergelijke gevolgen een verassing mogen heten wanneer je een partij als de VVD de regering in stemt.

CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:33

@vetkleppert | 28-12-12 | 10:28

Aansturen op een burgeroorlog dus. Ok, dan wil ik wel een wapen hebben.

dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:33

@CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:27

Ga weg rare belg.

dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:31

@necrosis | 28-12-12 | 10:15
Ehm.

Veel mensen in het buitenland - sommigen ken ik persoonlijk - wensen je buurman te worden.
Morgen.

*verse koffie aanreiken, doet*

Bezorgdenverjaagster | 28-12-12 | 10:31

@dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:27
zie vetkleppert | 28-12-12 | 09:59

vetkleppert | 28-12-12 | 10:28

@vetkleppert | 28-12-12 | 10:20

Zeg het maar dan, wat moeten/kunnen we doen?

dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:27

Ja natuurlijk, als import/export/handels land is dit het beste wat je kunt doen in crisistijd; Bite the hand that feeds you.
NL en NLers hebben een beetje grootheidswaanzin. Denken dat ze het summon zijn van verlichting en 'westerse' waarden en hebben het idee dat de wereld rond NL draait. Maar ken weining 'volken' die luier, kortzichtiger, paniekeriger, intoleranter, meer verwend en egoistischer zijn dan den Nederlander. Eenieder krijgt wat het verdient. Lekker fuck you zeggen tegen het buitenland, dan bedruipen jullie jezelf wel met de grote lappen landbouwgrond, overvloeden aan grondstoffen en een hele jonge arbeidsmarkt waar een leegloop door vergrijzing helemaal niet aan de orde is. Waarom investeren in handel en zaken als je jezelf ook volledig kan isoleren. De problemen die NL kent en heeft zijn tenslotte uniek in NL het is niet alsof er aan bijvoorbeeld Asielzoeker, Illegale vreemdelingen, Financiele en Economische issues een meer globale basis aan ten grondslag ligt. Deze en alle andere problemen zijn NL intern en ook enkel door NL intern op te lossen. Misschien ff die maffe gristen fundi's in Arizona bellen of die Jid voor een kek muurtje om NL heen, dat werkt in die contrijen ook zo verschrikkelijk goed.

CumGranoSalis | 28-12-12 | 10:27

@soledad | 28-12-12 | 10:15
Puur voor de statistieken: durf jij nogmaals een referendum over de EU aan?

necrosis | 28-12-12 | 10:27

@soledad | 28-12-12 | 10:15
De grote familie in Nederland heeft voor ruim 60% TEGEN de EU gestemd!
Dat schijnt die vissenkop Pechtold nog wel eens te vergeten.....

necrosis | 28-12-12 | 10:21

@dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:17
Toch vreemd dat een meerderheid die zich groen en geel ergert daar zo over denkt.

vetkleppert | 28-12-12 | 10:20

@vetkleppert | 28-12-12 | 10:08

Ik snap je wel, maar... Het probleem is zo groot als nederland. Als ik morgen in het tegenoffensief ga ben ik eind van de week dood, zit in de gevangenis of heb moeten vluchten en iedereen achter moeten laten met de kans dat mijn familie alsnog de lul is.

Wat heb ik dan bereikt? Mijn hele kleine hoekje nederland is even verlost van wat tuig maar heb meteen een kleine burgeroorlog gestart hier want mijn vrienden gaan nog wel ff door en de tegenpartij ook.

Het zou een druppel op een gloeiende plaat zijn.

dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:17

wat is dat nou,stemmen voor de eu,1 grote familie,samen delen,daar had bea het ook over.
en nu achter wilders gaan staan,hoe hypocriet zijn de kaaskoppen.
het hemd is nader dan de rok

soledad | 28-12-12 | 10:15

Ik wens iedereen in het buitenland, wat ze mij ook wensen........

necrosis | 28-12-12 | 10:15

Sinds wanneer doet de mening van Nederlanders er toe als het gaat om beslissingen over hun bestaan?

We hebben een democratie, mensen. Dat betekent dat een select gezelschap van niet gekozen mensen in Brussel en Straatsburg bepaalt wat er met u en uw centen gebeurt.

Als u het anders wil: jammer dan. Pech(told) gehad.

Pas als de eerste leden van de "politieke elite" onder de guillotine geschoven worden, is er kan op verbetering. Niet eerder.

vraagstaart | 28-12-12 | 10:14

Tegen de tijd dat je ophoudt om het signaleren van problemen door anderen huiliehuilie te noemen terwijl je zelf niet anders doet als huiliehuilie als je een zwarte Piet kan uitdelen, zal ik ophouden met "bidden" dat je een respectvolle trap onder je reet krijgt. just quit, quid.

nu even niet | 28-12-12 | 10:14

Nee johnny zo moeten we naar den haag staan.

lidlbier | 28-12-12 | 10:13

@Pastor Sippenhaft | 28-12-12 | 10:08
Pijnlijk, maar waar!
En +miljoenmiljard!

necrosis | 28-12-12 | 10:13

Dus minstens 70 % vindt Pechtold een lul.

das_Freudenmädchen | 28-12-12 | 10:12

@Freakster1986 | 28-12-12 | 10:06
*Furious Request starten doet*

necrosis | 28-12-12 | 10:10

Wat deze regering uithaalt qua maatregelen brengt ons in een onnodige diepe recessie. Vertrouwen komt er zeker niet. De bouw valt helemaal stil. De werkeloosheid gaat zeker toenemen. De kosten gaan voor iedereen toenemen (BTW, hypotheekkosten, gezondheidszorg, pensioenopbouw etc etc) zodat er minder te besteden is. Vertrouwen gaat niet toenemen want er is geen zekerheid over wonen, werk en pensioen. Het word een diepe recessie, terwijl de landen om ons heen het beter doen dan nederland. Voor een groot deel de schuld van de overheid en de leugenachtige VVD.

denoorman | 28-12-12 | 10:09

Zo wtf! Mooi man, boeren opstand?

hamstr | 28-12-12 | 10:08

Het buitenland is dus kudt, maar Nederlanders zijn dom.

Vooral PvdA en D66 blijven stemmen, dan zíjn we binnenkort het buitenland.

Pastor Sippenhaft | 28-12-12 | 10:08

@dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:06
Dat denk je maar. En zolang je dat denkt wordt de boel nog verder verkloot.

vetkleppert | 28-12-12 | 10:08

@ShameLess | 28-12-12 | 09:56

Als je geld over hebt, geef je het ook niet aan anderen, dan spaar je het op voor slechtere tijden, of je laat anderen het verdienen met een tegenprestatie.

Kennelijk snap je het zelf dus ook nog niet.

ZKH EénOog | 28-12-12 | 10:08

Lijkt me toch niet meer dan logisch? Ik ga toch ook geen geld geven aan mensen als ik zelf diep in het rood sta?
-
En als ik geld blijf geven worden die mensen alleen maar lui. Landen die geen ontwikkelingshulp ontvingen zijn nu beter af dan landen die dat wel kregen.
-
En ons maar doodgooien met manipulerende beelden van zielige kindertjes of ooievaars die bijna worden afgeslacht. Ondertussen zijn er hier nog mensen dakloos, hebben we ruim 6,5% werklozen en ga zo maar door.
-
En bedenk wel dat je met het geven van geld aan serious request ons hebt opgezadeld met een nog groter probleem. Volgend jaar zijn er duizenden kinderen die ook weer voedselhulp nodig hebben.
Die mensen krijgen 9 kinderen zodat er 2 overleven! Wij vinden dat zielig, dus gaan we ze helpen. Nu overleven 9 kinderen en explodeert die bevolking daar. Geen werk, geen voedsel, wel wapens, dus oorlogen, dus 1 grote teringzooi, dus wij noodhulp sturen, militair ingrijpen, alles weer normaal? En we beginnen weer met serious request 2013.
-
HAPPY NEW YEAR!

Freakster1986 | 28-12-12 | 10:06

@vetkleppert | 28-12-12 | 09:59

Ik denk dat je je daarin vergist. Het heeft niet met laf te maken maar met hoeveel de gem. hollander te verliezen heeft en dat is veel meer dan een tyfustiener.

dj tonedeaf | 28-12-12 | 10:06

Nergens ter wereld gaat 60% of meer van de nieuwsbulletins en dagbladartikelen over het buitenland.
Alleen in Nederland worden we gedwongen ons te interesseren voor alles wat niet-Nederlands is.
In heel het buitenland, en dat is heul groot, interesseert bijna niemand zich ene fuck voor Nederland.

de Bree | 28-12-12 | 10:06

Een beetje VOC-er weet.
.
Het buitenland is er om geld in te verdienen, niet om geld naar toe te brengen.
.
Eventueel met wat kanongebulder...

Parel van het Zuiden | 28-12-12 | 10:06

Jarenlang onverschilligheid verkopen als tolerantie en wegkijken van ellende in eigen achtertuin gaat zich toch een keer wreken...

HoerenSloep | 28-12-12 | 10:05

Grappig is dat de Haagsche politici dezelfde oefening doen maar dan met het gezicht naar het binnenland gekeerd.

En die 70% is dan werkelijk te dom om te poepen want zij zijn het die diezelfde politici hebben verkozen.

Het heeft dus niet zoveel zin om stoer een middelvinger naar het buitenland op te steken. U kunt beter met de broek op de enkels en de pot vaseline naast u diep voorover gebukt gaan staan.

James Lastig | 28-12-12 | 10:04

Wat de stofzuiger zegt.

Zeg maarKaas_Cuevara | 28-12-12 | 10:04

Jamaarjamaarjamaar de kinderekinderekinderèèèèh in de arremelandèèèèèèh dan?
En de kinderekinderekinderèèèèh uit de arremelandèèèèèèh die voor veel geld hierheen gesmokkeld zijn dan?
Das tog sieluuuuuug?
Dat u zelf geen geld en vertrouwen heeft om aan kinderen te beginnen is gewoon vette pech voor u.

vetkleppert | 28-12-12 | 10:04

En ondertussen worden wij brave burgers wekelijks gevoed met mediaberichten van allerlei belangrijke hotemetoten dat we "het ergste gehad hebben" qua crisis. Zodat we nog wel even willen bjdragen aan het Grote Nivelleren op Europese schaal. Alles om ervoor te zorgen dat de burger niet gaat muiten.

www.nu.nl/economie/2991790/-hoogtepunt...

Soy yo | 28-12-12 | 10:02

Verzwegen in het onderzoek is dat 98,7% van de Nederlanders het SCP per direct wil opheffen.

Eric Blair | 28-12-12 | 10:02

Waarom staat het volk niet gewoon bovenaan? F*ck het buitenland, we moeten ons zelf eerst zien te redden.

Swemmei | 28-12-12 | 10:01

Sociaal Cultureel Planbureau... sinds wanneer gaan we flutonderzoekjes van die zelfhatende babyboomers serieus nemen!? Die gasten zouden het liefst Nederland vandaag nog opheffen.

de Bree | 28-12-12 | 09:59

De enige manier om met "respect"lozen om te gaan is ze het gevoel te geven dat ze van jou oneindig veel meer ellende te verwachten hebben dan ze zelf kunnen genereren.
Maar daar zijn de meeste Hollanders te laf voor.
Die vreten zich liever ziek aan de Tolerantie.

vetkleppert | 28-12-12 | 09:59

Europa is zo 1990....
Het werkt niet, het zal alleen werken met een strikt regime. China is het voorbeeld, zo groot als Europa en veel verschillende culturen. Als alles maar kort aan de lijn wordt gehouden, dan kan Europa slagen, maar dat wil niemand en daarom werkt het niet! Ik zeg stoppen met dit experiment.

ElMatadero | 28-12-12 | 09:59

Logisch, een groot gedeelte van het buitenland heeft ook schijt aan ons.

Jackie Chiles | 28-12-12 | 09:58

Overigens moet ik me aansluiten bij de dalende normen en waarden in dit land. We worden steeds schofteriger met z'n allen.

ShameLess | 28-12-12 | 09:57

Macchiavelli for the win!

ikhaatnicknames | 28-12-12 | 09:57

Gebrek aan respect. Maak me niet aan het giechelen. Ga dan ook niet over straat lopen met levensgroot het woord "slachtoffer" op je voorhoofd. Kweek eerst eens wat zelfrespect. Ga een sportschool in. Met je weke laffe donder.

vetkleppert | 28-12-12 | 09:56

Dijselbloem: Mag niet zeuren van Brussel, denk er om!!

HoerenSloep | 28-12-12 | 09:56

Voor wat, hoort wat. Het internationale politieke spel is behoorlijk subtiel. Dat betekent niet dat wij ongebreideld geld moeten storten op rekeningen van Afrikaanse dictators, maar ons achter de dijken terugtrekken c.q. de middelvinger opsteken naar het buitenland, komt ons als VOC/handelsland duur te staan.

kapotte_stofzuiger | 28-12-12 | 09:56

Het SCP zegt het nu dus ook "Eigen volk eerst". We've come a long way.

Godsammekraken | 28-12-12 | 09:56

Als je geld over hebt geef je dat aan anderen, als je geld tekort komt, geef je het niet aan anderen.

Eindelijk begint de gemiddelde burger 't te snappen. Nu de politiek nog.

ShameLess | 28-12-12 | 09:56

Bestrijding van buitenlandse armoede doe je door de mensen ter plaatse aan rendabele arbeid te helpen, niet door je geld in een bodemloze put van millennia oude immense luiheid te tyfen.

Want van die immens luie geldverslinders hebben we er zelf al teveel. We noemen ze politici, ambtenaren en langdurige uitkeringstrekkers.

ZKH EénOog | 28-12-12 | 09:54

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino