Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minister Dijsselbloem peopt in broek voor EU

oie_2791435rUNhhHXY.gifJeroen Dijsselbloem, onze minister van Financiën, siddert voor de begrotingscommissaris Olli Rehn van de Europese Unie. Doodsbang is hij. Zeg de naam 'Olli Rehn' in de buurt van Jeroenepoen en hij schijt zeven kleuren poep zijn ballenknijper in. Dijsselbloem kruipt voor Olli Rehn, desnoods tot zijn knieschijven bloot liggen. De Eerste Kamer wil namelijk dat Jeroen de nieuwe hypotheekregels versoepelt, waarop Dijsselbangerik antwoordde: 'Sst, niet zo hard, sukkels. Als Olli dat hoort, wordt hij zo boos, jongen. Ik zweer!' Okee, zijn letterlijke woorden waren: 'dat moeten we gewoon niet doen. Ik geef u op een briefje dat als de begrotingscommissaris dat hoort, hij zegt: Nederland stelt de aanpak van zijn onevenwichtigheden wéér uit.' Maar het komt op hetzelfde neer. Jeroen Dijsselbangepoeperd verandert in een trillend rietje als hij aan de EU denkt. We zijn namelijk op het punt dat rollen zijn omgedraaid. Niet langer is de EU onderdanig aan soevereine staten, maar zijn soevereine staten onderdanig aan de EU. Hetgeen betekent dat we een probleem hebben. Onze minister van Financiën is banger voor een EU-commissaris dan voor het Nederlandse volk. Meer geïntimideerd door de Europese Moloch dan door zijn eigen nationale democratie. Dat is fout. Dat betekent dat we als volk een probleem hebben. Zeker nu we de situatie hebben dat onze minister dat gewoon publiekelijk toegeeft. Onze ministers kunnen niet meer hun eigen plan trekken of straffeloos een middelvinger opsteken naar de Triple Entente EU en geven dat zonder gene toe. Geen idee hoe het met u zit, maar wij vinden dit schokkend. Hopen dat er snel een bultrug aanspoelt om de aandacht af te leiden van deze gigantische buttfuck van de Nederlandse staat.

Reaguursels

Inloggen

verhaard | 27-12-12 | 12:16
Jawel, er is een nieuwe soevereine staat, namelijk de EU. Je moet het zo zien. Natiestaten werken niet, aldus Van Rompuy. We hebben het geprobeerd de afgelopen decennia maar nu is er crisis dus dat werkte duidelijk niet. Daarom fuseren we nu alle natiestaten tot een grotere natiestaat. En dat werkt wel. Waarom een groter en geforceerd geheel wel werkt is niet helemaal duidelijk. Maar we hebben geen oorlog nu en dat komt doordat we al decennialang de EU hebben. Duidelijk toch? Geen oorlog komt doordat we een unie waren, en de crisis komt doordat we lidstaten hadden. Lijkt me zo klaar als een klontje en helemaal niet tegenstrijdig.

Fryske Pugilist | 27-12-12 | 20:28

Dat is al een tijdje duidelijk. Barosso heeft een aantal maanden terug al gesteld dat de EU de hoofdlijnen bepaalt en de lidstaten deze hebben uit te voeren. Wij mogen dus de personen kiezen die doen wat de EU zegt, meer niet. Het kleine beetje indirecte democratie wat er over blijft (indirecte afvaardiging EU parlement) wordt gesmoord door het feit dat ik niet op bv. UKIP mag stemmen maar slechts op in Nederland gewortelde partijen. Nederland bestaat niet meer, en democratie is samen met haar begraven.

Fryske Pugilist | 27-12-12 | 20:15

-weggejorist-

knightstemplar | 27-12-12 | 18:51

Weet iemand trouwens wat Nederland in ruil geeft voor de benoeming van Dijsselbloem? Let me guess: instemming met het afdragen van weer een stukje soevereiniteit wellicht.(U dacht toch niet dat Europa zomaar een post aan Nederland weggeeft)

triasenergetica | 27-12-12 | 16:29

Mooi systeem, dat beperken van de hypotheekrente aftrek, door verplicht aflossen in te voeren.

Bij de huidige prijzen worden de woonlasten voor nieuwe huizenkopers onbetaalbaar, ergo de prijzen gaan dalen en daardoor kunnen de huidige huizenbezitters niet meer verhuizen vanwege restschuld problematiek.

Wordt wel buitenkansje voor mensen met wat spaargeld, om huizen te kopen en te verhuren.

vanhetvarken | 27-12-12 | 15:53

Gewoon hypotheekrenteaftrek afschaffen en verplicht aflossen waardoor onze lasten verdubbelen. Ook halveren dan de huizenprijzen. Daardoor gaan we allemaal failliet en is het probleem opgelost.

Patatter | 27-12-12 | 15:41

Helicopterend ben ik wel moe van het hysterisch deaud gaan. Na 9/11 zouden we deaud door terroristen, toen door Al Gore zijn PPT, en nu door WOIII in Europa. Potdikkes 3x allemaal dôt in slechts 1 decennium. Wat nu weer? Brosso, Rompert en Schmutz moeten méér macht. Want met een of andere kromme redenatie werkt het zo dat als we níet onze soevereiniteit afstaan, en wel meer democratie, transparantie en controle eisen over de EU, dan is het direct weer knokken. Of zo. Iets van "lever je vrijheid in, dan krijg je vrede terug". Volgens mij heb ik daar ooit iets over gelezen. Ergens.

Zeddegeizot | 27-12-12 | 15:32

Laat Rutte het maar doen (sic!)

Iwmac | 27-12-12 | 14:38

patrizio | 27-12-12 | 14:28 |
Als er ergens brand uitbreekt dien je eerst te zorgen dat je zelf veilig bent, daarna ga je redden wat er te redden valt. Dus Nederland heeft eerst een verplichting naar zichzelf, al zullen tegenstanders dit pure egoïsme noemen!

lanexxx | 27-12-12 | 14:34

-weggejorist-

machete74 | 27-12-12 | 14:30

Nederland hecht waarde aan de positie van de begrotingscommissaris omdat het NL zelf was dat gepleit heeft voor meer macht voor die man. Dan kun je hem moeilijk gaan negeren als je dat even niet uitkomt; het hele punt is dat die man de knoflooklanden de wacht aan kan zeggen en dat kan alleen als je dan als NL het goede voorbeeld geeft.

Of je moet gewoon met een oplossing voor het hypotheekprobleem komen die WEL werkt, maar daar zijn de heren politici ook te grote slapjanussen voor.

patrizio | 27-12-12 | 14:28

Dit was van tevoren wel te voorzien wat hier straks gaat gebeuren. Het feit dat een Nederlander voor deze post wordt genoemd is een strategische zet van de EU. Kritiek van de Nederlanders wordt daar niet eens gehoord, Nederland zit al in de zak, maar wat veel erger is, is de laffe slappe houding van ruggegraatloze politici die altijd tentoon gesteld wordt als er opgekomen moet worden voor het eigen land.

lanexxx | 27-12-12 | 14:23

Het is weer heel typerend voor een politici. Gedurende de verkiezingsstrijd jezelf profileren als de partij/persoon die staat voor de belangen van het volk en het land. Zodra de posten zijn verdeeld en er baantjes te verkrijgen zijn dan is dat ineens weg.

De regels voor hypotheken moeten soepeler worden om de huizenmarkt weer op gang te krijgen. Starters zitten muurvast, maar Jeroen de broekpoeper wil natuurlijk zijn naam goed houden om de kansen voor zijn baantje binnen de EU veilig te stellen. M.a.w.: Nederlands volk, val lekker deaud!

Pretba | 27-12-12 | 14:15

Gasbuis34 | 27-12-12 | 13:37

Inderdaad helaas is maar 30% van het volk hoger opgeleid.

Het is echter dat hoger opgeleide deel dat pro Europees stemt (met kanttekeningen)... en op heel goede gronden.

Het is vooral de overige 70% die zich een rad voor de ogen laat draaien door simpel borrelgepraat van PVV, SP, de rechtervleugel van de VVD en media als Elsevier en GS.

Nick da Prick | 27-12-12 | 14:13

Eigenlijk zijn we al bezet. Wetten van de Europese Unie gaan boven nationale wetten. Wij kunnen helemaal niets zelf bepalen als de Europese Unie daar al iets over heeft bepaald. Het is sneu, maar het is waar.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de Britten. Eurosceptic Central. Zij willen met een overweldigende meerderheid uit de Europese Unie, maar dan moeten ze eerst hun politici zo ver krijgen. En in de komende verkiezingen komt er wellicht een moment waarop ze niet meer om een referendum heen kunnen. En dan stemt tweederde opeens vóór het verlaten van de Europese Unie.

Nequebard | 27-12-12 | 13:49

Slaafjes, en vooral loonslaafjes dienen hun meesters, de neoaristocraten, ten alle tijde naar de mond te praten.
Alleen zò krijgen ze af en toe een bot (vet baantje)toegeworpen.

Dostranamus | 27-12-12 | 13:48

@Hendrikaatje | 27-12-12 | 13:43

Inderdaad soms [vaak] is boerenslimheid beter dan een drs. titel in één of ander wazig iets.

dj tonedeaf | 27-12-12 | 13:46

Een wijze hoeft niet veel geleerd te hebben; een geleerde hoeft niet wijs te zijn

Hendrikaatje | 27-12-12 | 13:43

Helaas is maar 30% van het volk hoger opgeleid. De overige 70% is niet dom maar ziet het gewoon niet. En die 70% stemt ons de EU in, en stemt voor een kinderpardon waardoor nog eens duizenden gelukszoekers hier recht hebben op sociale voorzieningen. Waardoor er nog meer bezuinigd moet worden.

Gasbuis34 | 27-12-12 | 13:37

Nu is het dus een échte Fin waar onze MinFin bang voor is?!

SamKoeman | 27-12-12 | 13:35

Nogmaals bedankt hè, Nederlanders die massaal op eurofiele partijen hebben gestemd.
En nou niet net als de Duitsers gaan roepen dat je het niet aan kon zien komen...

reinaarden | 27-12-12 | 13:30

das_Freudenmädchen | 27-12-12 | 13:02

"Een huis bouwen duurt circa 2 maanden, dus waarom zou je er 30 jaar voor moeten betalen?"
Als U het uit de kontzak in 1 x kunt betalen, mag dat.
De meeste mensen kunnen dat niet en sluiten met de bank een afbetalings regeling.
'Uw huis' is gedurende die tijd feitelijk eigendom van die bank tot het gehele bedrag + rente betaald is...
Tja, veel mensen hebben dus 20/30 jaar nodig om dat te betalen..

Hendrikaatje | 27-12-12 | 13:27

De huidige malaise op de woningmarkt komt omdat het stelsel gebaseerd is op groei en stijging van prijzen en niet op dalende vraag en prijzen.
De methode om starters een kans te bieden, een prijsdaling niet al te pijnlijk te maken en onze economie een impuls te geven, is eigenlijk vrij eenvoudig: afwaardering van hypotheekschulden dan wel overname van restschulden door banken en afwaardering van de grond door gemeenten, zodat verhuizen mogelijk wordt en redelijk goedkope nieuwbouwwoningen gebouwd kan worden.
De partijen die het meest geprofiteerd hebben van het stelsel toen het nog goed ging (banken en gemeenten) blokkeren nu deze oplossing, omdat het hen het hardste zal treffen. Vandaar dat het allemaal bij wat gerommel in de marge blijft, er de komende vijf jaar niets verandert en de rest van Nederland het gelag mag betalen.
Dijsselbloem en het kabinet wachten af en hopen op betere tijden. Slap, laf en ongelofelijk dom.

sjaakdeslinksesul | 27-12-12 | 13:27

wat is de overeenkomst tussen de onderstaande PVDA ministers en staatssecretarissen !?

- Dijsselbloem (pvda)
- Asscher (pvda)
- Samson (fractievoorzitter pvda)
- Plasterk(pvda)
- Ploumen (pvda)
- Dijksma (pvda)

blanko | 27-12-12 | 13:23

@Parel van het Zuiden | 27-12-12 | 12:59
statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

Overheidsuitgaven 2000 : 184 miljard
Overheidsuitgaven 2011 : 300 miljard

Belangrijkste stijgers :
- Sociale bescherming 2000 : 65 miljard
- Sociale bescherming 2011 : 103 miljard
- Volksgezondheid 2000 : 20 miljard
- Volksgezondheid 2011 : 51 miljard

Vergrijzing en uitkeringen dus..

TunaTown | 27-12-12 | 13:20

Als de regering niet meer bang is voor de burgers wordt het tijd om de hooivorken te slijpen.

frank87 | 27-12-12 | 13:19

@du Roi Soleil | 27-12-12 | 13:00
Een gebrek aan woningen, goed punt, in de Randsteden, wachtlijsten van 5 jaar en langer. Inschrijfgeld betalen elke 4 jaar om op een lijst te mogen staan. Verkoop van sociale huurwoningen ondanks een groot tekort aan dit soort woningen. Koophuizen waar geen hypotheek voor te krijgen is. We hebben het over de basis levensbehoefte van een mens, het hebben van een degelijk onderkomen.
Heeft het te maken met de vergrijzing, dat er in de toekomst een hoop leeg komt te staan? het lijkt er niet op aangezien er oude woningen gesloopt worden waar niets voor terugkomt. Of zou er rekening worden gehouden met met de gedachte dat er 4 miljard mensen teveel op deze bol rond rennen, moeder natuur loopt op haar tenen om voor iedereen voedsel verbouwen. Waar veel mensen samen zijn hoeft er maar 1 gek te doen, en massahysterie is een feit.

toetanchamon | 27-12-12 | 13:19

blinde kip | 12:01
Juist, 1 van de oorzaken van de kredietcrisis, gefaciliteerd door de banken. Ben het op dit punt eens met zowel de EU als Dijsselbloem.

Harry Turtle | 27-12-12 | 13:17

We zitten met zijn allen op het schip eu. Dit is een schip met meerdere kapiteins en een muitende bemanning. Het is de grootste nachtmerrie die je kan overkomen omdat je de crash alleen kunt voorkomen met een dictatuur. Benoem 1 kapitein op het schip. Het alternatief is de ramkoers waarbij het schip uit elkaar zal vallen. U mocht 'kiezen' en met het huidige kabinet heeft u gekozen voor de dictatuur. Alvast een goed 2013 toegewenst en probeer alvast een verhaal te verzinnen hoe u uw kinderen dit straks gaat uitleggen.

Slomo | 27-12-12 | 13:17

Dijsselbloem > landbouwstudie > boeren > EU-subsidie

bas ooms53686289 | 27-12-12 | 13:16

Nee, ik vind dit niet schokkend. PvdA is een pro-EU partij. Dus is dit precies wat je van ze kunt verwachten. Quid heeft het vanmorgen niet allemaal op een rijtje. Je bent het er misschien niet mee eens. Dat is iets anders.

roze_bril | 27-12-12 | 13:15

Het is vooral de VVD die aan begrotingsdiscipline wil vasthouden (norm Brussel). Het besluit om vanaf 1 januari te verplichten om hypotheken in 30 jaar volledig af te lossen (want daar gaat het hier om) was PvdA een doorn in het oog maar was al door de Kunduz coalitie besloten (zonder PvdA).

De aflos verplichting is duidelijk een VVD plan, puur kiezersbedrog, enkel bedoeld om vol te kunnen houden dat de hypotheekrenteaftrek niet (nu beperkt) wordt aangepakt.

Dijsselbloem doet niets anders dan het kabinetsbeleid verdedigen. Dat hij het Brusselse begrotingsargument daarbij nadrukkelijk noemt kan je niet aanstaan, het is wel realistisch.

Nogmaals, als die aflosverplichting je niet aanstaat moet je naar de VVD wijzen, niet naar PvdA of Dijsselbloem.

Nick da Prick | 27-12-12 | 13:14

Wanneer politici het overgrote deel van het Nederlandse kiezersvolk doen geloven dat lastenverzwaringen hetzelfde is als bezuinigen en daarmee ook nog heel veel zetels winnen tijdens de verkiezingen.... dan heb je als land de strijd gewoon verloren, blijkbaar vreten de meeste Nederlanders leugens voor zoete koek.... !!

Fatwabuster | 27-12-12 | 13:14

@Godsammekraken | 27-12-12 | 12:02
En geen cent meer naar Afrika, provincies afschaffen, en voor wat er dan nog overblijft, mag de belasting omhoog (gewoon alle belastingen, hetzelfde percentage, dus niet hetzelfde aantal procentpunten)

frank87 | 27-12-12 | 13:14

Wat een beginnersfouten maakt die man.

i-Wonder | 27-12-12 | 13:13

Bea, vrijwel alle politieke partijen, het bedrijfsleven en allerlei internationale hotemetoten hebben de route allang uitgestippeld op vele Bilderberg-conferenties. De nationale staten gaan er aan, ten faveure van de politieke Europese Unie. Nederland als land en als soevereine staat is stervende. Er zijn genoeg landverraders en gecompromitteerden om de Bilderberg-plannetjes uit te voeren. Het volk heeft geen moer in te brengen, en wanneer ze ooit tot het besef van verraad en verkwanseling geraken, zal het te laat zijn, en kan alleen een snoeiharde burgeroorlog het tij nog keren. Zal wel een mooie gelegenheid zijn meteen dat uitkeringentrekkende verradersnest dat we Koningshuis noemen voorgoed kalt te stellen.

Fijnstoffer | 27-12-12 | 13:12

Is Dijsselbloem een Joodse naam??

blanko | 27-12-12 | 13:10

@pascallo | 27-12-12 | 13:09
Dat hij niet gekwalificeerd is, is een pré.
Voor de kneders die boven hem staan.

Jackanders | 27-12-12 | 13:10

Ik heb maar een korte en primitieve boodschap die wel eens in de hoofden van de politici mag worden gestopt.

FUCK DE EU!!!

Gasbuis34 | 27-12-12 | 13:10

Deze salonsocialist moet natuurlijk zijn baantje in Europa redden. Geen toeval natuurlijk dat hij totaal niet gekwalificeerd is voor zijn functie, maar hij wilt zoveel mogelijk macht hebben.

pascallo | 27-12-12 | 13:09

neemjemoederindemali | 27-12-12 | 12:41
Als je zelf iets kan maken, blijft het van jou. Het hele financiële systeem is een etterende steenpuist waar men geen oplossing voor wil of heeft.

ITEACHYOU | 27-12-12 | 13:08

rara | 27-12-12 | 12:02
Dat zijn we al sinds de landverrader, Jan Peter Balkenende, met z'n broeders in het kwaad, tegen de wil des volks het verdrag van Lissabon(€U grondwet)ratificeerde.

Hendrikaatje | 27-12-12 | 13:02

Huizenbezit of bouw moet gerelateerd worden aan de echte kosten. Een huis bouwen duurt circa 2 maanden, dus waarom zou je er 30 jaar voor moeten betalen?
Rentes net zo goed. Gewoon vaststellen op 3 procent max en klaar is kees.
Maar ja, zolang bankiers wegkomen met hun legale boekhoudfraude verandert er geen zak.

das_Freudenmädchen | 27-12-12 | 13:02

@duitse herder, ik heb het bericht en de commentaren nog eens vluchtig doorgelezen, maar ik mis nog steeds de relevantie van uw commentaar.

fredflange | 27-12-12 | 13:01

Dat Nederland zijn soevereiniteit aan de EU verkwanselt heeft en dat dit een kwalijke zaak is, doet niets af aan het feit dat we een huizenbubble hebben die ontstaan is door:
1) Een gebrek aan woningen
2) Veel te ruime financieringsmogelijkheden.
Die prijzen komen nog wel -verder- omlaag, dat is onvermijdelijk. Met allerlei maatregelen proberen de lucht in die bubble te houden is duur en zinloos

du Roi Soleil | 27-12-12 | 13:00

@Kudt_Janus | 27-12-12 | 12:41 |

Dat doen we al. Zoek maar eens een grafiek met overheidsuitgaven NL 2002-2012 op. We "bezuinigen" al jaren volgens opvolgende kabinetten maar toch gaan de uitgaven niet echt naar beneden.

Parel van het Zuiden | 27-12-12 | 12:59

What's new ?
Zo gaat het toch altijd in Nederland; er wordt (volgens mij volkomen terecht) een wetsvoorstel, verandering of bezuiniging aangekondigd, op dat moment schieten alle belangenverenigingen, steunpunten en mensen die er op de een of andere manier bij betrokken zij. In de kramp, en proberen uit alle macht de nieuwe en strengere situatie te voorkomen. Alleen jammer dat het nu me de EU te maken heeft, dus dat wordt voor Nederland dan weer moeilijker om zich hieraan te onttrekken...

Ronald1900 | 27-12-12 | 12:59

Maar als 'de Grieken' doen wat de EU wil, is 't wel goed. Make up your mind, Johnny.

Woods | 27-12-12 | 12:56

Noorwegen is geen EU lid. Wel aktieve bewaking aan de grenzen en simpelweg daar al wegsturen.
Noorwegen is een schathemelrijk land. Uitermate prettige en sociale mensen.
Ik kom er geregeld en heel graag, in tegenstelling tot Nederland.

duitse herder | 27-12-12 | 12:56

@bolkebeer | 27-12-12 | 12:45
Je moet toch wel een sad asshole wezen als je een hypotheek van 1.1 miljoen afsluit (in Wageningen ook nog nota bene). Ben benieuwd hoe dat rijmt met de Balkenende-norm.

TunaTown | 27-12-12 | 12:55

Ooit wel een politicus met ruggengraat gezien, laat staan een pvda-er laat staan eentje die een mooi baantje gaat krijgen, het gaat niet om ons snap dat nou eens.

Uw Verzekeringsadvis | 27-12-12 | 12:47

Uit de Quote....
Partij: PvdA
Woonplaats: Wageningen
Gekocht in: 2008
Koopsom: 1.050.000
Hypotheek: 1.141.000

bolkebeer | 27-12-12 | 12:45

@gimme a beat,rix | 27-12-12 | 12:37
De nieuw god is de almighty unknown terrorist, niemand kent er 1 niemand kan er 1 aanwijzen. Het is het nieuwe geestekindje van de huidige politiek. onnozelen hadden angst voor god, de tijd is verandert en de kerk loopt leeg, het is tijd voor nieuwe angsten.

toetanchamon | 27-12-12 | 12:44

-weggejorist-

Kudt_Janus | 27-12-12 | 12:41

@ITEACHYOU | 27-12-12 | 12:38

Hun geld? Je bedoeld het fictieve geld dat ze bedacht hebben maar waar je wel rente over moet betalen van echt geld?

neemjemoederindemali | 27-12-12 | 12:41

Om een kleine indruk te krijgen van wie en wat er aan de touwtjes trekt, 3,5 uur hersenbrekende materie.
In Plain Sight
www.youtube.com/watch?v=8Ljxxg90RxU

toetanchamon | 27-12-12 | 12:40

@Energya | 27-12-12 | 12:23

Dat ga ik eens even bekijken, thx

dj tonedeaf | 27-12-12 | 12:38

Star Classic | 27-12-12 | 12:33
Waarom meteen weer zo extreem? 100% aflossen, wat een onzin. Net zo extreem als 100% aflossingsvrij. Die tyfusbanken moeten een schop onder de reet krijgen. Die durven met droge ogen woekerrentes te vragen met het excuus dat ze risico lopen, maar vervolgens blijf je met een dikke restschuld zitten als je huis verplicht wordt verkocht. Opzouten, neem dat risico dan ook op je klote bank of geef ons anders korting op de rente. In de VS lever je je sluetel in en ben je overal vanaf. Waarom moet je hier krom liggen ? Op die manier blijven de banken makkelijk geld uitlenen, want ze volgen je tot in de hel om hun geld terug te krijgen.

ITEACHYOU | 27-12-12 | 12:38

Nederlandse politici schijten overal voor in hun broek, iesj koeltoer.

Slipsnifter | 27-12-12 | 12:37

Sinds het ESM *kuch* verdrag is ondertekend zijn we horigen van de ECB, wist Dijsselbloem dat nog niet?

neemjemoederindemali | 27-12-12 | 12:37

Het nieuwe geloof is geld,de nieuwe kerken zijn de banken,en de eurofielen zijn de nieuwe inquisitie.

gimme a beat,rix | 27-12-12 | 12:37

De EUSSR is voor Nederland niet meer dan een terminale ziekte opgelopen door onveilig vrijen met eurofielen.

Nestorix | 27-12-12 | 12:37

@BedrijfsTijgerT | 27-12-12 | 12:16

Bea heeft natuurlijk kasten vol aandelen van één van de 7 zusters [shell]. Ze bezit ook grote stukken grond en zal belangen hebben in de ecb. Die houdt haar schijnkoninkrijkje maar is op de achtergrond een grote bilderberg speler, haar echte baan.

dj tonedeaf | 27-12-12 | 12:36

Een Duitser kun je maar beter te vriend houden.
Ik begrijp die Dijsselbloem wel.
Moet natuurlijk Zijne Excellentie Dijsselbloem zijn;
hij ist natuurlijk wel gewoon minister.

Guy de Lombard | 27-12-12 | 12:35

Parel van het Zuiden | 27-12-12 | 12:29
Souverein zijn we al sinds het eind van WO II niet meer. Ik begrijp niet dat jij denkt dat pas sinds de laatste verkiezingen is.

Zeg maarKaas_Cuevara | 27-12-12 | 12:34

Jaimy Fox | 27-12-12 | 12:25
De kosten blijven hetzelfde. Je moet alleen gaan aflossen (zijn geen kosten, maar uitgaven) en de subsidie op de rente (dat zijn wel kosten) vervalt. De kostprijs, die verandert niet met dit beleid.

Verder moeten wij de hypotheekregels aanpassen voor onszelf, niet voor de EU. Dat Dijsselbloem de EU als oneigenlijk argument gebruikt is niet goed. Dat we de hypotheekregels voor onszelf aan moeten passen om op termijn een gezonde huizenmarkt te krijgen met gezonde loan to value ratios en gezonde price to income ratios.

Star Classic | 27-12-12 | 12:33

Vroeger, toen kleine ITEACHYOU nog op school zat, wist ie dat ie zich koest moest houden tegen de oudere, sterkere kinderen, omdat hij anders een pak rammel kreeg. Is het jullie bij Geenstijl nu nog steeds niet duidelijk dat NL het zwakkere kind is? Dat NL nog iets heeft in te brengen, komt omdat we hebben geleerd om vuistdiep te gaan bij degene die het voor het zeggen hebben, lees VS, GB, Duitsland en Frankrijk. Als je die vuist nu met veel geweld terugtrekt gaat het scheuren.

ITEACHYOU | 27-12-12 | 12:32

Is die Dijsselbloem niet gewoon aan het voorsoorteren voor zijn aanstaande functie binnen de Eurogroep?

Graaisnaaiert | 27-12-12 | 12:32

@Jaimy Fox | 27-12-12 | 12:25
En trouwens, de huizenmarkt is al naar de kleaute. Door alle overheidsbemoeienis.

blinde kip | 27-12-12 | 12:31

Fijn hoe mensen pas na de verkiezingen beginnen te begrijpen waar deze verkiezingen eigenlijk over gingen. Nou dat ging dus inderdaad over niets meer of minder als het voortbestaan van de Nederlandse soevereine natiestaat en dus het zelfbeschikkingsrecht van het Nederlandse volk. De soevereiniteit is nu niet meer via parlementaire wegen terug te krijgen. Wen er maar aan. Dit soort schakeling van zetten zullen we nog vaak terug zien komend jaar. U gaat er niet meer over....

Parel van het Zuiden | 27-12-12 | 12:29

@Jaimy Fox | 27-12-12 | 12:25
Gewoon lekker niks meer betalen. Ga ik gelijk toepassen in de winkel.
Raar he, dat geld lenen geld kost.

blinde kip | 27-12-12 | 12:28

Dankzij de EU dictatuur gaat de Nederlandse woningmarkt op slot.

The Keymaker | 27-12-12 | 12:28

Stapje voor stapje zijn we hier ingetuind.
Alleen op internetfora zag men dit scenario aankomen. Helemaal in het begin door "complotters", maar daarna zeer snel een mainstream standpunt geworden.
Met dank aan Willem Middelkoop, Geert Wilders, de internet documentaire Zeitgeist, zapruder.nl, visionair.nl, VPRO Tegenlicht en natuurlijk de laatste twee jaar GeenStijl.
Uiteindelijk zal de EU uiteenvallen,in zo'n 10/15 jaar.
www.visionair.nl/politiek-en-maatschap...

King of the Oneliner | 27-12-12 | 12:27

@Lichtstadfan | 27-12-12 | 12:24
Stemmen heeft geen zin meer.
Alleen een revolutie voor onafhankelijk kan ons nog redden.

Ing. eslapen | 27-12-12 | 12:26

Tja de hele huizenmarkt gaat zo naar de kleaute. Als je alleen maar mag aflossen zal dat in dertig jaar uitlopen tot 60% meer hypotheekkosten.

Jaimy Fox | 27-12-12 | 12:25

Zo heel verkeerd is dat hypotheek plan natuurlijk niet. Alleen zou er wat meer tijd moeten zijn voor de aanpassing.
Verder klopt alle kritiek dus kom maar op met dat EU referendum. EU = 0 Geschikt.
X Ongeschikt.
Stemt U mee ?

Lichtstadfan | 27-12-12 | 12:24

Olli Rehn is ook al zo'n knakker op wie niemand ooit heeft kunnen stemmen maar die wel macht uitoefent over 500 miljoen portemonnee's.
De EU is niet te redden, want zij is tot in haar fundament ondemocratisch, ondoorzichtig, en onbegrensd. Dus, eerst terug naar af, en daarna weer voorzichtig, bescheiden en transparant een nieuw Europees projectje. En het begint met met het afknijpen van de bloedtoevoer naar dit gedrocht: Halvering van de begroting.

Zeddegeizot | 27-12-12 | 12:24

@Willemdewilde | 27-12-12 | 12:15
De leenruimte was nog nooit zo hoog geweest als afgelopen jaren. Voor de EU-jaren was die een stuk minder. Toen bepaalden andere partijen over jouw te maken schulden. Je hebt dus niks uit te maken. Don't shoot the messenger.

blinde kip | 27-12-12 | 12:23

De klunzen krijgen een baantje aangeboden en ze geven er alles voor in ruil.
Nederlanders stemmen op dit beleid en krijgen zo wat ze verdienen.

fleurtje | 27-12-12 | 12:19

rara | 27-12-12 | 12:02

Dat zijn we sinds 13 december 2007. Toen is, ondanks o.a. een Nederlands "NEE!" tegen de Europese Grondwet, het Verdrag van Lissabon ondertekend.

Mic Mokum | 27-12-12 | 12:18

@ très cool | 27-12-12 | 12:06 | + 2 -
Het blijft schokkend, iedere keer weer.

verhaard | 27-12-12 | 12:18

Minder lenen is goed maar helemaal niet kopen nog veel beter: www.huizenmarkt-zeepbel.nl/27-12-2012/...

Je bent een harteloze ouder als je je kind aanmoedigt zich zwaar in de schulden te steken in een piramidespel.

blinde kip | 27-12-12 | 12:17

dus deze distelbloem is gewoon een marionet van brussel.
dit was dus masker af.
gewoon doorgaan zo, de n.l horigen slikken alles.
je kunt de politiek niet meer serieus nemen.
geen cent meer naar griekenland,€1000 wie op mij stemt
en ga maar door,dit is een lachfilm.

soledad | 27-12-12 | 12:16

Jullie hebben Bea toch gehoord van het weekend? Ze zegt dat het goed voor ons is.

Maar wat ik echt zou willen weten is wat Bea overhoudt aan het weggeven van haar land. Wat voor deals heeft ze gemaakt op de Bilderbergvergaderingen? No way .... dat ze vrijwillig de macht opgeeft voor haar en haar familie.

BedrijfsTijgerT | 27-12-12 | 12:16

"Niet langer is de EU onderdanig aan soevereine staten, maar zijn soevereine staten onderdanig aan de EU. Hetgeen betekent dat" er geen soevereine staten meer zijn

verhaard | 27-12-12 | 12:16

Als we ons in de schulden willen steken voor een inloopkast maken we dat toevallig zelf wel uit!!!! En niet die schooiers van Brussel BLINDE KIP.,

Willemdewilde | 27-12-12 | 12:15

Waar maak je nou druk om Kwit. God doet toch het beste voor haar onderdanen. Gewoon blijven bidden.

Strohond | 27-12-12 | 12:14

Vroeger kreeg je eerst oorlog, en vluchten mensen met dit soort functies. De nieuwe lafheid, een oorlog afkopen, want dat is wat er gaande is. Is de nieuwe omschrijving van een Nederlandse minister. Mensen die vroeger de verantwoording droegen over Nederland, weten nu niet hoe hard en met hoeveel geld ze naar Brussel moeten rennen.
Als er een referendum zou komen met de vraag EU of oorlog, dan zou ik het laatste kiezen, want uiteindelijk is dat toch het geen dat komt. De Sovjet unie, Joegoslavië het zijn de mooiste voorbeelden van wat er gebeurt tijdens crisis en politieke gaos.
Dit is al onderzocht (was goedkoper dan Job Cohen) en blijkt steeds weer terug te komen in de geschiedenis en onze toekomst. De politiek zegt een lering uit Haren te willen trekken maar ziet niet het dreigende gevaar van de EU.

toetanchamon | 27-12-12 | 12:14

Vieze landverraders zijn het in Den Haag! Ze komen er nog wel achter.... ooit...

duiker1947 | 27-12-12 | 12:13

Het woord 'soevereiniteit' is een woord uit de oudheid en dat was het al lang voor de uitspraak van Dijsselbloem.

Simon de Danser | 27-12-12 | 12:12

@mrfreeze | 27-12-12 | 12:06
Het zijn en blijven politici. En die salarissen in Brussel zijn ook heel aantrekkelijk.
We zitten al meerdere decennia met kabinetten die allemaal pro-EU waren terwijl wij als klein land het meest te verliezen hadden. Waarom dan nu nog verbaasd reageren?

blinde kip | 27-12-12 | 12:12


Je kruipt niet op je knieschijven.

Die nare vent | 27-12-12 | 12:11

Merkava | 27-12-12 | 12:03 | + 3 -
Zou kunnen, maar Dijs is een domme oetlul als hij daarin gelooft. Lubbers en JPB hebben het volk ook al verraden voor de EU. Dat leuke baantje in Brussel hebben ze alleen nooit gekregen.

Zeddegeizot | 27-12-12 | 12:10

Ja hoor, we kunnen gewoon onze middelvinger opsteken naar de EU. De EU heeft namelijk geen machtsmiddelen. We moeten het dan wel willen natuurlijk.

De Geus | 27-12-12 | 12:09

@blinde kip | 27-12-12 | 12:01
Let wel, ik heb het over versoepeling van hypotheken. Over die 3% regel zou de EU niets te zeggen moeten hebben. Men zit te gillen als de brandstof duurder wordt, maar niet bij stijgende huizenprijzen. Ooit moet die rekening ook betaald worden. Minder lenen = minder winst voor de bank en meer besteedbaar inkomen voor andere zaken.

blinde kip | 27-12-12 | 12:09

Een leuk EU-baantje voor die Dijssellul is dan ook wel wat belangrijker dan de Nederlandse economie of het woongeluk van een paar miljoen mensen!

Rommelende Onderbuik | 27-12-12 | 12:08

Niet zeiken, dit is wat jullie wilden. Dan had je maar op een meer EU kritische partij moeten stemmen.

James Lastig | 27-12-12 | 12:08

De institutionalisering van Europa is al veel eerder begonnen. De protesten, bijvoorbeeld in de jaren
80 en 90, van linkse autonomen werden altijd lacherig weggehoond en iedere burgerlul hield zijn muil, blij met de Opel Ascona, kleurenTV en andere plastic rommel.

Het anti-EU gejank vanuit PVV-hoek komt te laat. Veel te laat.

Bakito | 27-12-12 | 12:08

Nederlandse politici met ballen zijn allang uitgestorven, op één man na. Deze man schijnt aan bangmakerij te doen, maar als je ziet waar deze man voor heeft gewaarschuwt op thema's als Islam en EU dan mogen de links mensen toch weleens is lamgzamerhand de ogen gaan openen, want iedere dag leveren we aan zowel de EU en Islam vrijheid in.

Fokjeop | 27-12-12 | 12:07

blinde kip | 27-12-12 | 12:01
Dan moet-ie dat zeggen. "Het moet van Europa" mag nooit de reden zijn om iets wel of niet te doen.

mrfreeze | 27-12-12 | 12:06

Alleen hele slome duikelaars vinden dit schokkend.

très cool | 27-12-12 | 12:06

Dijsselbloem laat zijn eigen persoonlijke belang gelden boven dat van het nederlandse volk. Precies zoals we dat van de Haagsche PluchePlakkers gewend zijn. Ik zeg: revolutie!

Snorry! | 27-12-12 | 12:06

@Merkava | 27-12-12 | 12:03
Topic kan sluiten, want dat is het.
Baantje veiligstellen, schijt aan de rest.

Jackanders | 27-12-12 | 12:06

Jeroen bang? Hij staat al met een been in zijn nieuwe baan. Tussen de grote jongens in Europa kwispelt hij naar zijn aanstaande bazen.

Godsammekraken | 27-12-12 | 12:05

@SharpEye | 27-12-12 | 12:02 | + 0 -
Dat is ook de reden dat ze hem hebben voorgedragen.

Zo werkt de Trias Parasitica. Je stuurt door jouw belang zijn balang te maken, want een beetje macro denken is afgeleerd en heeft een sterk individualistisch karakter in de samenleving tot gevolg.

ikke ikke ikke, ten koste van alles.

Kaas de Vies | 27-12-12 | 12:04

"LOL soevereiniteit" aldus Olli Rehn.

Nietvoordekat | 27-12-12 | 12:03

Waarmee perfect is aangetoond, dat wij niets meer over ons eigen land en onze eigen financiën te zeggen hebben in dictatuur EUSSR...

ZKH EénOog | 27-12-12 | 12:03

".. We zijn namelijk op het punt dat rollen zijn omgedraaid. Niet langer is de EU onderdanig aan soevereine staten, maar zijn soevereine staten onderdanig aan de EU. .."

Wordt er een wakker....

Godsammekraken | 27-12-12 | 12:03

Frankrijk en Spanje hebben uitstel gekregen om hun begroting onder de 3% te krijgen en wij geven de sleutels van de gasvelden aan Brussel.

En zo zal het de komende jaren gaan totdat de EU een halt wordt toegeroepen.

Wij hebben geen enkele zelfbeschikking meer. De begrotingscommissie is er alleen voor ons en niet voor de andere landen, zoals ik al van verre aan zag komen maar door elke politicus werd ontkend. Als je je eigen begroting niet meer vrijelijk mag opstellen dan ben je GEEN soevereine staat meer.

Kaas de Vies | 27-12-12 | 12:03

Dijsselbloem is niet gek. Hij weet dat als hij de rit uitzit, dat er dan een riante baan in het verschiet ligt bij de EU. Het enige dat hij hoeft te doen is de ziel van het Nederlandse volk te verkopen voor een appel en een ei. Ben benieuwd wanneer ze de Europese politie en het leger op gaan zetten. Gaan ze wel nodig hebben als ze zo door gaan.

Merkava | 27-12-12 | 12:03

Hij is bang voor zijn Europese baantje! Dijsselbloem moet per direct aftreden want zijn persoonlijke belangen en de belangen van Nederland conflicteren nu duidelijk.

SharpEye | 27-12-12 | 12:02

De regering zegt dus dat de wil van het volk ondergeschikt is aan de wens van buitenlandse mogendheden. Sinds wanneer zijn we een bezet land zonder souvereiniteit?

rara | 27-12-12 | 12:02

Dan maken we onze begroting toch gewoon kloppend door geen cent meer naar de andere lidstaten te laten gaan?

Godsammekraken | 27-12-12 | 12:02

Dat Dijsselbloem toevallig hetzelfde wil als de EU wil niet zeggen dan het een slecht plan is. Waarom zou je je te veel in de schulden steken voor een inloopkast?

blinde kip | 27-12-12 | 12:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino