Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Parkeerwachter snapt kerstgedachte niet

wateennetbriefjeBeleefd briefje onder de ruitenwisser. Met een goede vraag van de netwerkgeneratie. "Heb op internet nergens kunnen vinden of op 2e Kerstdag betaald moet worden. Is zondag, dus tot 13.00 niet, toch?" Als een faalgemeente als Leiden zoiets in 2012 nog steeds niet duidelijk op internet kan publiceren, is een gokje op zijn plaats. Bovendien legt de chauffeur de situatie netjes uit aan de parkeergestapo. Dubbele gok, want zo'n wielklemfetisjist is uiteindelijk een ambtenaar en de kans dat die werken op tweede Kerstdag is niet zo groot. Helaas voor onze protagonist, de boetenazi moest gewoon werken en had daar blijkbaar flink de pest over in. Of moest gewoon zijn targets nog halen. Zijn subtiele antwoord na de break. (via) kerstcadeautjeparkeerwacht534

Reaguursels

Inloggen

Zou het Quid zijn eigen auto zijn of een sukkel die half december drukdoende was om met iets op gs te komen en dat briefje na de bon onder zijn ruit heeft geschoven?

Gnarf123 | 27-12-12 | 17:37

Ga fietsen, jankerd

Harry058 | 27-12-12 | 17:37

Niet zo moeilijk........ De parkeergestapo bestaat voor 99% uit volk wat geen Nederlands kan lezen of begrijpen.
ikke1169

Nee jouw Nederlands is lekker, dakhaas die je bent :D

FerdiDeMier | 27-12-12 | 12:21

Bakito gaat op de valreep van 2012 een record minkudo's binnenharken.

WaitingLine | 27-12-12 | 11:21

Normaal ben ik tegen sancties in de vorm van geldboetes, maar deze luldt verdient hem.

ren-forrest-ren-e | 27-12-12 | 11:01

Zouden ze op zondagen wel afschotvergunningen uitgeven?

Lucky Duc | 27-12-12 | 10:52

Op de site van de Appie Heijn staan geen prijzen.
Ik ga de kassiere een handgeschreven briefje geven. Ik zet er op dat ik er vanuit ga dat het gratis is en als ze moeilijk doen dan stuur ik het naar Geenstijl.

Repetitive Beats | 27-12-12 | 09:50

En zich dan afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen dat ze over een paar weken een parkeerwachter aangereden aantreffen. Ow wacht.

* | 27-12-12 | 07:24

Ik kom vaak in Amsterdam, het is echt een negerbaan. Al die kansloze rukkers uit de Bijlmer zie je rijden op zo'n scootertje langs de Spaklerweg. Leuk als je langs ze rijdt en ze je aankijken en ik mijn duim opsteek en 2x gasgeef. Heerlijk zo'n parkeerabo voor IN de garage.

Rest In Privacy | 27-12-12 | 01:05

Waarschijnlijk vangt meneer de parkeerwacht wel zondag toeslag voor het werken op tweede kerstdag..

HEvD | 27-12-12 | 00:50

Woensdag is geen zondag. Kerst of geen kerst.
Yoast92 | 26-12-12 | 11:15 | + 217

Tweede Kerstdag is een officiële feestdag. Als nergens staat dat op een feestdag niet hoeft worden betaald, dan moet je betalen.

Uriël Fack | 27-12-12 | 00:33

Nu wil ik niet als stoutste jongetje van de klas reageren, maar ik krijg best veel begrip voor de agressie naar een stasie medewerker.

Mr_Pikibelly | 27-12-12 | 00:23

Betaal gewoon en zeik niet.

captainobvious | 26-12-12 | 22:46

Tot 13.00 wellicht. Maar de boete is uitgeschreven om 10.12, dus ruim voor 13.00.
Wel goed tsjekken, GeenStijl, voordat je werkende mensen wilt afkraken.

schoutrub | 26-12-12 | 22:04

Bull Dozer | 26-12-12 | 20:26 het kan natuurlijk ook dat hij "klant" bij de sociale dienst in Teijlingen is. Gedrag, merk & type & leeftijd auto corresponderen daarmee.

CynicalBastard | 26-12-12 | 21:52

Een gokje nemen, verliezen en dan een huilie-huilie foto opsturen naar Geenstijl met een verhaal over hoe ontzettend je genaaid bent door die verschrikkelijke parkeermeneer,
dat is pas triest,
al helemaal rond kerst.
En dan nog een Suzuki Swift rijden ook, dat je de dag nog doorkomt zonder zelfmoordneigingen is wel haast een kerstwonder.

CynicalBastard | 26-12-12 | 21:49

Ik heb vandaag ook in het centrum zonder betalen geparkeerd omdat ik ervan uitging dat het een zondag is.
(waar alleen van maandag tot en met zaterdag betaald parkeren is). Ook al zou de gemeente gelijk hebben, het is absurd ervan uit te gaan dat eerste en tweede Kerstdag normale door-de-weekse dagen zijn.

triasenergetica | 26-12-12 | 20:50

Je zou toch denken dat de briefschrijver het begrijpt. Briefje is op papiertje van gemeente Teijlingen geschreven. Ambtenaren onder elkaar. Toch?

Bull Dozer | 26-12-12 | 20:26

Er staat op de website van de gemeente Den Haag inderdaad helemaal niets over parkeren tijdens de kerst.

Basje1738 | 26-12-12 | 20:15

aardappelninja | 26-12-12 | 13:23 |
Dat is bedoeld om te voorkomen dat je je kaartje bij vertrek aan iemand anders geeft. Het kaartje is dus persoonlijk gemaakt.
_
Hier in Zuid Afrika hebben we een heel ander systeem: overal lopen parkeerwachters rond met een machientje wat een beetje lijkt op de apparatuur waar de parkeercontroleurs in bijvoorbeeld Londen mee rond lopen. Alleen zijn ze hier veel vriendelijker. Je geeft ze een paar rand, en pas in het geval er een toezichthouder arriveert, word je voertuig geregistreerd. Dan moet je wat bijbetalen. Voor die kleine bijdrage word er dan wel op je auto gelet, wat in dit land toch maar weer mooi meegenomen is.

hotnot | 26-12-12 | 19:47

Niet zo moeilijk........ De parkeergestapo bestaat voor 99% uit volk wat geen Nederlands kan lezen of begrijpen.

ikke1169 | 26-12-12 | 19:45

- maa t/m zat van 9.00–21.00 uur
- zondag van 13.00–21.00 uur
Lijkt me overduidelijk voor een leidse ambtenaar...

drijfkip | 26-12-12 | 19:07

Kansloos deze uitleg, komt niet aan. De ene hersencel van die boa is al geprogrammeerd om bonnetjes te printen (schrijven is voor 2-celligen).

De langste thuis | 26-12-12 | 18:38

Met parkeerwachters valt niet te communiceren. Ze bewijzen het telkenmale.

natte krant | 26-12-12 | 17:58

Naja dan ben je dus echt een NSB-er als je op 2e kerstdag, met uitleg, een bon uitschrijft. Ik word hier een beetje boos om! Wat een land, wat een politie apparaat.

Doc Damage | 26-12-12 | 17:26

Hij had natuurlijk moeten schrijven dat zijn naam Mohammed was en hij even een gebedsruimte zoeken was.
Al die pleurisparkeerwachten zijn ook meestal moslim dus die begrijpen dat wel.

Robbie van Zon | 26-12-12 | 16:43

Sorry hoor, maar dit is niet hoe de Kerstgedachte werkt, Quid. Daar kan je niet zomaar beroep op doen, en dan verontwaardigd worden als de andere partij niet meewerkt.

Meneer heeft gewoon gegokt en verloren. Jammer. Maar ik zie niet in waarom parkeren op Kerst opeens gratis moet zijn. Ook niet waarom de supermarkten opeens dicht moeten zijn. Want één van de weinige voordelen van de massa-immigratie is wel dat we genoeg lui hebben die niet meedoen aan Christelijke feestdagen, en derhalve gewoon lekker kunnen werken.

Piet van het Padje | 26-12-12 | 15:57

Zondagswet afschaffen en nooit meer onduidelijkheid. Gewoon altijd betalen. Of je verhuist naar een gemeente met een "vrij-parkeren beleid".
Die zijn er ook nog. (Ze worden wel steeds schaarser.)

Stormageddon | 26-12-12 | 15:52

Volgens mij werkt Leiden nog met van die oldskool parkeerautomaten. Dan is het op zich héél simpel om te kijken of je moet dokken of niet: staat 'ie aan, moet je dokken. Buiten de tariefuren staat zo'n ding gewoon uit en kan je niet eens je kaart / centen erin mikken.

Niks geen internet voor nodig.

Seraphin | 26-12-12 | 15:47

Hij schrijft zelf: betalen tot 13:00 ?!
Bekeuring is uitgeschreven om 10:12

Klok van meneer loopt niet goed !!

parterretrap | 26-12-12 | 15:45

Zuiger... Als je gewoon even naar een automaat loopt, zie je het toch direct?

Bubba | 26-12-12 | 15:43

Wat een idioot, in NL weet je toch dat de parkeerpopo je t liefst zelfs een boete geven omdat je mogelijk in de toekomst een keer gaat fout parkeren. Pakkans verkeersovertreding is nl zo'n 20-30 keer hoger dan pakkans bij misdaad. Herstel. Alles waar boetes voor uitgedeeld kunnen worden is de pakkans 20-30 x hoger.

Salutis Humanae | 26-12-12 | 15:39

Dit is dus heel duidelijk. De bon werd uitgeschreven door een pas in Nederland aangekomen Nuba die het Nederlands lezen nog niet onder de knie heeft maar wel weet hoe hij op een knopje moet drukken zodat er een bon uit zijn apparaat rolt.

dedeurs | 26-12-12 | 15:36

Als het gebied vrijgesteld is voor zondagen kan ie gewoon in beroep gaan en wordt de boete teruggedraaid. Volgens mij staat dat op de meters en anders heeft ie pech gehad en zal er moeten worden gedokt.

sjipsknip | 26-12-12 | 15:24

Zo mislukt ben ik dan nog niet eens in het leven ;-)

Tim Grimback | 26-12-12 | 15:11

HAha zielig!

VOLgespotensokken | 26-12-12 | 15:03

Wat een gelul, omdat de kneus het niet kon vinden op internet. Dus ga je voor die paar pleurotjes zo'n briefje schrijven? Gewoon betalen eikel. En als je zo internetminded bent, dan vraag je even Yellowbrick accountje aan en meld je je aan met je smartphone of je belt gewoon even het zone nummer door, gaat het allemaal vanzelf. Ambtenaar van Teylingen die hoopt op een vriendendienstje van de andere gemeenteslaaf, jammer joh

soundwave070 | 26-12-12 | 14:40

@Homer P. Simpson | 26-12-12 | 13:28
Ergens geld in gooien om te constateren of de (lokale)overheid haar zaken goed en duidelijk geregeld heeft. Net als u denk ik ook wel eens wat is 0,20 cent, maar 1001 lokale verschillende parkeerregels bijn de basis van de frustratie, nog ff heb je een gids nodig als je boodschappen wilt doen in een andere stad/dorp. Natuurlijk is een investering van 0,20 goed als je 55 euro wilt besparen, maar als je er over nadenkt is het van de zotte.

toetanchamon | 26-12-12 | 14:33

Bij twijfel gewoon een muntje inwerpen, lijkt me. Desalniettemin niet erg sympathiek van deze eenstreper. Maargoed het zal je 'werk' maar wezen, dan begrijp ik ergens wel dat je gefrustreerd bent en anderen hun feestdagen niet gunt.

panadol | 26-12-12 | 14:26

Nederland-Boeteland.
En ook in 2013 blijf je strafbaar tot je het tegendeel hebt bewezen.

V®aagTeken | 26-12-12 | 14:14

bracht een bezoek aan de voedselbank... de Nederlandse allesisgratis mentaliteit werkte even niet

duitse herder | 26-12-12 | 14:08

Hij heeft het nergens op internet kunnen vinden?? Heeft hij er wel bij gezet welke zoekwoorden hij heeft gebruikt. Als ik boobs of bestialiteit intik krijg ik ook de parkeertijden van de gemeente niet.

Ik snap hem wel. Met zo'n auto kun je het bedrag van het parkeren niet missen.

Gnarf123 | 26-12-12 | 14:05

overigens -en +t, ik zet een joker in.

wookiepanub | 26-12-12 | 14:00

Dit is het land daar betaal je eerst de wegenbelasting en als je je auto wil parkeren betaal je weer voor die weg. zoniet dan krijg je een bekeuring.

stefan9664 | 26-12-12 | 13:59

Dat was Balkenende zo te lezen....

lulleficatie | 26-12-12 | 13:59

En iedereen die parkeerwachters nazi's en dergelijke noemt; wees blij dat die mensen de moeite nemen om niet thuis te blijven zitten met een uitkering. Het inkomensverschil tussen een uitkering en het hebben van zo'n 'lichtblauwe' functie is namelijk verdomd klein. Deze mensen kiezen er nog voor om uit hun nest te komen en zich de pleuris te laten schelden door een stel paupers die niet door hebben dat meestal hun eigenste gemeenteraadje, waar ze zelf in meerderheid voor hebben gekozen, de regels bepalen.

wookiepanub | 26-12-12 | 13:55

Bij ons in Duitsland betaal je in het centrum soms niets, anders € 0.10 per uur. En als je een bekeuring krijgt is die € 5, als je pech hebt € 10. En betaal ik geen € 131 per maand meer aan wegenbelasting, maar € € 180. Per jaar dat is. M'n auto zelf was ook al 8K goedkoper dan in jullie kikkerlandje. Fijne feestdagen.

H. Drievuldigheid | 26-12-12 | 13:53

Ten eerste wil ik alle krakers hierboven ongezien de typhus wensen met hun 'jullie wetten, niet de onze'- gedachte. Anti-democratische pisnichten en opportunisten. Ik kots erop.

Mevrouw komt uit een naburige gemeente, dan heeft ze zich maar aan te passen aan de regels die gelden in de gemeente Leiden. Het zou me overigens ook niets verbazen dat het doorgestoken kaart is om de concurrerende gemeente dwars te zitten, maar het staat gewoon op parkeermeters wat het beleid is, zo niet wordt je ook in het gelijkgesteld. Ik maak dat in het Hoger onderwijs ook weleens mee. Mensen die denken met slijmen, lamlendige briefjes en excuses ineens een voldoende te kunnen scoren, maar niet de moeite willen nemen zich op de hoogte te stellen van geldende voorwaarden, in dit geval lopen naar de meter. Gegokt en verloren en nu niet huilie huilie doen op Geenstijl. Ambtenaar +1000.

wookiepanub | 26-12-12 | 13:51

Homer P. Simpson | 26-12-12 | 13:28 |

wat je zegt

en alle jankerts die afgeven op parkeerwachten als ze een boete krijgen? wees een man en draag de consequenties van jouw keuze om de wet te overtreden. daders moeten streng gestraft worden maar als het jezelf betreft moet dat maar door de vingers worden gezien. denken jullie dat je boven de wet staat ofzo?

Snerpe Schede | 26-12-12 | 13:46

Aan alle leden van de parkeer Gestapo, Dit is mijn kerstwens voor jullie. Krijg allemaal wat fikkie gehad heeft! Ik weet niet waar het beestje aan gestorven is maar het ging zeer langzaam en erg pijnlijk!

rollemanneke | 26-12-12 | 13:41

Dit is ook wel een hele domme actie van die automobilist. Als je naar de parkeerautomaat loopt staat daar gewoon of je moet betalen of niet. Deze persoon is gewoon te dom om te begrijpen hoe een parkeerautomaat werkt en verdient deze boete daarom gewoon. Natuurlijk zijn de Leidse parkeerwachten nog steeds gewoon nazi's en volksverraders, daar verandert verder niks aan.

Saaihead | 26-12-12 | 13:40

Als er staat dat je op zon en feestdagen voor 13 uur niet hoeft te betalen, dan mag je dus op 2e kerstdag daar tot 13 gratis parkeren, want ook de 2e kerstdagis een officieel erkende feestdag, dus is die
bonnenboer buiten z'n boekje gegaan, maar dat kun je verwachten met verstandelijk gehandicapt volk die voor geen enkel ander kutbaantje geschikt zijn.

von sokkenstopfen | 26-12-12 | 13:29

@Sjompie | 26-12-12 | 12:36 |
Ik snap 'm

Van Dikhout | 26-12-12 | 13:29

Gewoon 20 cent in de meter gooien, dan zie je gelijk of je moet betalen, anders begint dat ding bij morgen te tellen ipv vandaag.
Meneer heeft wel erg veel boter op zijn hoofd...

Voor alle parkeerwacht-ranters: Ik woon in de binnenstad en vind het PRIMA dat er streng gecontroleerd wordt op naleving van de parkeerbelasting. Stel dat iedereen in jouw straat gaat parkeren zodat je zelf 4 bloken verderop mag parkeren, dan piep je ook wel anders.

Homer P. Simpson | 26-12-12 | 13:28

Vervelend. Zo had ik laatst weer zo'n brief onder m'n ruitenwisser in Amstelveen. Netjes een kaartje gekocht zoals altijd. Op een mij zeer bekende machine, namelijk dezelfde als de nieuwere modellen in Amsterdam, zo een waar je je kenteken kan inkloppen zodat je je kaartje niet meer achter je raam hoeft te leggen. Dus netjes kenteken ingevoerd, maar bij terugkomst bij mijn vehikel toch een bon. Blijkt dat je toch je kaartje achter het raam moet leggen na het invoeren van kenteken. Dat stond nergens aangegeven en in mijn optiek grenst dat aan misleiding. Briefje gestuurd naar de desbetreffende dienst om om opheldering te vragen en mijn beklag te doen maar wacht nog steeds op antwoord, natuurlijk. Tuig is het.

aardappelninja | 26-12-12 | 13:23

Op de site van de gemeente Leiden is nooit iets te vinden, dat is geen argument.

van_de_pot_gerukt | 26-12-12 | 13:21

Nederlands overheid mentaliteit... zoveel mogelijk 'legaal' jatten van je burgers... nergens in Europa kent Nederland een gelijke qua jatten van haar burgers en degenen die dit normaal vinden zijn door deze jarenlange roofpraktijken behoorlijk geconditioneerd...

Fatwabuster | 26-12-12 | 13:15

In sommige, in NL inmiddels roelende, geloven is 2e Kerstdag helemaal geen zondag.
En deze opmerking van de lafhartige nepliberaal is alleen maar indicatief als voorbode van de witte vlag die policor nl wil uitsteken naar de boerenberberkoeltoer die NL aan het islamiseren is.

pennestront | 26-12-12 | 13:13

Als Leiden nergens duidelijk communiceert dat 2e kerstdag voor parkeermeters geen zon- of feestdag is kan je bezwaar maken op grond van gebrekkige consumenteninformatie. Wordt dat afgewezen ga je in beroep bij de bestuursrechter. Eitje. Duurt wel lang voor je je gelijk haalt.

Rest In Privacy | 26-12-12 | 13:11

Had er gewoon een euro in gegooid, schooier.

Wanne | 26-12-12 | 13:02

betaald parkeren? wat is dat ...?

duitse herder | 26-12-12 | 12:59

@appelboor | 26-12-12 | 12:38
Bijstand moet je niet financieren, bijstand moet je aanpakken.
Iemand die werkt mag blij zijn vandaag de dag met een halfjaarcontract die hij/zij aangeboden krijgt. Wat nou rechten!!!
Terwijl er als het gaat om de bijstand er wordt gesproken dat mensen daar recht op hebben.

toetanchamon | 26-12-12 | 12:58

Ik zie nu pas dat de vraag gesteld is op papier van de gemeente Teylingen!? Een soort poging tot 'ons kent ons dus ik krijg vast geen boete toch?"-actie.
Ik wil de parkeerwachter in kwestie eigenlijk complimenteren voor zijn professionaliteit!

Tommygunner | 26-12-12 | 12:56

Flipse66 | 26-12-12 | 12:32 | En in Leiden?

Willianus Wortelus | 26-12-12 | 12:55

Bakito | 26-12-12 | 12:18 |
Werk jij..?..?
( dat vind ik dan wel weer heel geil)

irma zonderboezem | 26-12-12 | 12:54

Bakito | 26-12-12 | 11:14 | + -230

Dass stimmt Herr Bakito,Ordnung muss sein!!!!

dirkieeee | 26-12-12 | 12:52

Als burgervader van deze gemeente ook mijn kant van het verhaal:

We takes your monniez. All of them.

P.A. van der Werff | 26-12-12 | 12:51

Ja, ja, je een beetje onder parkeergeld uitwurmen met een halfslachtig briefje terwijl je gewoon van binnenin gewoon *weet* dat het niet klopt.
Terechte bon dus!

hotmint | 26-12-12 | 12:51

hunkerdrift | 26-12-12 | 12:27

Er bestaat natuurlijk een evil plan om overbevolking tegen te gaan c.q. herstellen; reli-wars. Een als konijnen fokkende islam stroming tegen alle anderen. Daarom wil die paus ook geen condooms en geen homo's; fokken voor het gristenleger moet je!

En parkeerboete's horen daar ergens bij, de happy few moet natuurlijk wel naar patagonie kunnen vluchten en afwachten tot de rook weer opgetrokken is.

dj tonedeaf | 26-12-12 | 12:46

In Leiden moet je op zondag vanaf 13u betalen, precies andersom volgens mij.

PTX | 26-12-12 | 12:45

Naheffing van parkeerbelasting noemt men dat. Mijn vraag is; waar kan ik belastingteruggaaf aanvragen bij te kort parkeren?

Wamoje | 26-12-12 | 12:43

@ appelboor.
Ik dacht dat werkend Nederland dat betaalde ???

benelux01 | 26-12-12 | 12:42

Overigens weet iedere Leienaar dat je ook op feestdagen moet betalen aan de Anthony Fokkerweg. Dit ivm met hotels etc. die er aan liggen. Staat ook duidelijk aangegeven. Om de 30 meter een bord.

maps.google.nl...
Parsons | 26-12-12 | 11:38 | + 2 -

Dan concludeer ik dat in Leiden op zondag alle hotels dus leeg staan?

Jos Tiebent | 26-12-12 | 12:42

1 minuut lopen en parkeren op de boerhavelaan is gratis. Elke dag.. Maar de parkeergestapo is de reden dat ik een jaar of 12 geleden uit Leiden gevlucht ben. Toen liep daar een roodharige snol die haar werk iets te serieus nam.

adslben | 26-12-12 | 12:42

Ik vind dat briefje eerlijk gezegd een beetje veel kansloos. Wat denk je dan? Dat je daardoor privileges krijgt? Gewoon beboeten dat tuig. Nog te beroerd om wat in de parkeerautomaat te gooien.

roze_bril | 26-12-12 | 12:38

@toetanchamon | 26-12-12 | 12:02

Juist van parkeergeld laat de gemeente gezinnen leven, zou ik zeggen: bijstandsuitkeringen moeten ergens van gefinancierd worden ...

appelboor | 26-12-12 | 12:38

Sorry dubbele post ( dacht dat ie m niet had verzonden )

benelux01 | 26-12-12 | 12:38

@ swabibi musampa .
Waarschijnlijk omdat de boetes duurder zijn als die paar eurie in de parkeermeter

benelux01 | 26-12-12 | 12:37

Dus zijn we allemaal een dreiging voor het bestaan.
Watapatja | 26-12-12 | 12:29

Ja.

dj tonedeaf | 26-12-12 | 12:36

55,55 euro? Kunnen ze beter 66,6 van maken.

Sjompie | 26-12-12 | 12:36

@ swabibi musampa .
Waarschijnlijk omdat de boetes hoger zijn als die paar eurie in de parkeermeter ;-)

benelux01 | 26-12-12 | 12:34

Willianus Wortelus | 26-12-12 | 12:31 |
Aa kenteken wil ook helpen.

Watapatja | 26-12-12 | 12:33

Ziehier het parkeerbeleid van de gemeente Delft. Artikel 1 lid u. en artikel 2. Ofwel hoeft in Delft op feestdagen geen parkeergeld betaald te worden, tevens vallen de kerstdagen in Delft onder de noemer feestdagen. Meneer Swift gaat een rechtszaak dus typisch winnen!

decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvd...

Flipse66 | 26-12-12 | 12:32

hfakker | 26-12-12 | 11:45 | + 1 -

Je voert de trol. Hopelijk voert GS in 2013 de trolfunctie in zoals FB die ook heeft (en ja: ik zit op facebook).

Arhedis-Varkenjaab | 26-12-12 | 12:32

Gewoon de ruitsproeiinstallatie dusdanig aanpassen dat deze afgaat bij het optillen van de ruitenwisser (indien vergrendelde auto / ingeschakeld alarm).
Dan mag u zelf bepalen welke vloeistof u in het reservoir plempt!

Mastermattie | 26-12-12 | 12:32

Parkeren in een parkeergarage van de gemeente en uitrijden achter iemand anders aan die wel betaalt. Zo doe ik dat al 10 jaar. Zonder deuken in mijn dak dat is.
Waarom vinden we het in godsnaam normaal dat we moeten betalen om de auto neer te zetten?

Swabibi Musampa | 26-12-12 | 12:31

hunkerdrift | 26-12-12 | 12:27 |
Dus zijn we allemaal een dreiging voor het bestaan.

Watapatja | 26-12-12 | 12:29

Parkeren kun je leren... Deze les blijft hem waarschijnlijk beter bij dan alles wat ie op internet gezien heeft. Ik zeg €55 goed besteed...

Petrus Poortwachter | 26-12-12 | 12:28

nee op 2e kerstdag is alles gratis hoor. parkeren een big mac,karretje vol in de open super etc. betalen op woensdag domkop!!!! je moet ollanders ook alles op hun voorhoofd schrijven eer ze iets begrijpen vandaag de dag.

the nipster | 26-12-12 | 12:27

even een overpeinzing ertussendoor:
bedreigingen voor ons bestaan:
-aso's en ook: botheid/onbeschoftheid
-ambtenaren (kosten veel geld, en rond opsporing/vervolging: geil op procedures, keihard op foutparkeren en wildplassen, mild bij echte criminaliteit)
-reli's (maken asociaal/crimineel gedrag mogelijk omdat het een hoger doel dient)
-graaiers ( diefstal, slecht voorbeeld)
-soft, onverschillig, (waardoor alles mag).

hunkerdrift | 26-12-12 | 12:27

Hij heeft nog geluk met €55,- boete . Word in 2013 ongetwijfeld nóg hoger .

benelux01 | 26-12-12 | 12:27

Is er nog geen app. waarmee je je eigen bekeuringen kan printen ?

TunaTown | 26-12-12 | 12:26

Het hele bekeuringsgebeuren is helaas verworden tot xtra-belasting-geld-grijp-machine. Anders kon ik er bij vlagen nog wel begrip voor opbrengen.

Rest In Privacy | 26-12-12 | 12:23

Dit kan nooit op de 2e kerstdag van 2012 gebeurt zijn.... want dat is het vandaag en 13:00 is het ook nog niet !
Dus het is een briefje van 1e kerstdag wat zowieso een erkende zondag is :) of de man heeft gedacht in tegenstelling tot wat hij wel weet ook maar niet tot 13:00 te betalen. In het laatste geval is het 'gegokt & verloren'

yatta | 26-12-12 | 12:23

As deez man spelfauten hat gemaakt, dan was er vast geen bekeuring onder de ruitenwisser terecht gekomen.

Oerkoendoe | 26-12-12 | 12:22

Ik zie net dat er NAAST het parkeerautomaat een ingang van een gemeentelijke parkeergarage zit. Als die gewoon open is dan kun je er wel vanuit gaan dat je voor andere plaatsen ook moet betalen...

Tommygunner | 26-12-12 | 12:22

hfakker | 26-12-12 | 12:14 |
Aanmelden gaat altijd goed, afmelden niet, dat is pas de overheid spekken.

Watapatja | 26-12-12 | 12:21

hfakker | 26-12-12 | 12:14 | + 1 -
Onevenwichtige driftkoppen als jij, daar doe ik het uiteindelijk voor op dit podium. Zal het gaan missen. * hartje *

Bakito | 26-12-12 | 12:21

@toetanchamon | 26-12-12 | 12:18

Dan zeg ik: daar zou je nog best eens aan de lage kant mee kunnen zitten.

ZKH EénOog | 26-12-12 | 12:21

Sky Lukewalker | 26-12-12 | 12:18
Juist niet. Het waren mijn feestgasten. Beetje uit de hand gelopen...

Botte Hork | 26-12-12 | 12:20

Koettoerk | 26-12-12 | 11:42 | + 5 -
Jij bent slim,koettoerk....

swassannuf | 26-12-12 | 12:20

@Repetitive Beats | 26-12-12 | 12:09

Er was een periode, waarin het verplicht was je buurman aan te geven, als hij aan bepaalde kenmerken voldeed.

Er zijn natuurlijk grenzen, aan het opvolgen van 'verplichtingen' die je overheid je op wil leggen, he...

Althans, voor mij. Voor jou is het kennelijk van het opperste belang aan alle verplichtingen te voldoen, gezien de manier waarop je hier over spreekt. Eng hoor.

ZKH EénOog | 26-12-12 | 12:19

Dit is antiek nieuws. Het betreft hier een bon uit het jaar 12.

Andersom dag | 26-12-12 | 12:19

Moet je ook maar geen parkeerder worden maar gewoon crimineel of allochtoon. Dan mag het wel.

Patatter | 26-12-12 | 12:19

Repetitive Beats | 26-12-12 | 12:11 |
Ben inmiddels door schade en schande bekend met het diverse parkeerbeleid van vele gemeentes en met name de onduidelijkheid waarmee dit wordt aangegeven. Aesculaap voor het raam, gekopieerde vergunning (scannen en kenteken aanpassen) van overheid (provincie, gemeente, brandweer) doet wonderen.

Watapatja | 26-12-12 | 12:18

@ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:54
Als ik een snelle schatting doe dat er inmiddels €500,- per (volwassen)burger per jaar onttrokken wordt waar hij/zij geen zeggenschap over heeft en zo in overheidsonzin is verdwenen. opgebouwd in de laatste 20 jaar.

toetanchamon | 26-12-12 | 12:18

@Botte Hork | 26-12-12 | 11:40
Ik durf hier de stellige conclusie te trekken dat je een heel vies persoontje bent die er kennelijk geen zier om geeft in een vuilnisbelt te leven. Meelij met de gasten.

Sky Lukewalker | 26-12-12 | 12:18

@irma zonderboezem 12:05
Nee, vooral veel werken. Voetjes van de vloer. Belastinggeld creëren en btw afdragen, zodat jullie ambtenarensalaris in 2013 gewoon doorbetaald kan worden.

Geen probleem hoor, doe het met veel liefde!

Bakito | 26-12-12 | 12:18

Het enige dat ons land nog kan redden is uitsluiting en deportatie van al die mensheid verarmende bureaucraten....

droit divin | 26-12-12 | 12:17

Op zich ook kenmerkend voor de mentale gesteldheid alhier dat er al na vier comments een moslimafzeikreactie uitbeburpt wordt.

Bert op Safarie | 26-12-12 | 12:15

De parkeerwachtert kan ook uit Marokko komen en dan heeft ie, net als Badr, niets met Kerst. BTW, als je met Kerst persé naar de winkel wil, dan moet je ook niet te gierig zijn. En weten dat zulke briefjes niet werken in NL; het blijven Melkert ambtenaartjes, dus zielig.

Ton Plafond | 26-12-12 | 12:15

In mijn gemeente (regio Breda) zijn we al zo ver dat de gemeente de parkeertarieven heeft verlaagd omdat het publiek wegblijft. Er staan teveel winkels leeg op de prime-lokaties. Wel dieptriest voor die hardwerkende winkeliers dat ze het loodje moeten leggen voor de grote graaiers. Zolang dit soort sukkels niet wegblijven van de gebieden waar ze schrijven krijg je de grote graaiers niet op de knieën. Dan komt de tijd niet terug dat een winkelier weer kan verdienen.

Ikbeneenzelfbouwer | 26-12-12 | 12:14

Man man man. Gelukkig zie ik Bakito langskomen, dan valt er nog iets te genieten. Leuke dagen toegewenst!

Jaap de Paap | 26-12-12 | 12:14

@Bakito | 26-12-12 | 11:56
Die onbeteugelde behoefte om anderen dom te noemen.
Heb je op school een keer een 5 gekregen waar je recht had op een 6?

Ik denk dat kinderen dat niet per sé weten.
Zelf zou ik het vermoeden. Gewoon kaartje proberen. Dan zie je vanzelf hoe dat apparaat een tijd genereert.
Maar ik gebruik mobile aanmeld apps, dan heb je nergens last van.

Dat terzijde leggend, betreft het geen wet, hoogstens een parkeerreglement, APV of andere gemandateerde uitvoering.
Het recht staat boven wet en andere regelgeving.
Dat jij 'de wet' als absoluut eindstation verklaard is poep nummer zoveel #Bakitopoep

hfakker | 26-12-12 | 12:14

Bovendien staat er altijd aangegeven of je moet betalen. Altijd. Gewoon op de automaat of met borden bij het binnenrijden van de stad.

Repetitive Beats | 26-12-12 | 12:11

Wat had de parkeerwacht dan moeten doen? Een briefje met: Nee dat mag niet?
Het is een belasting die je verplicht bent te betalen wanneer je gebruik maakt van een parkeervak.
Anders kan ik bij mijn belastingaangifte ook wel een briefje doen: hoi, ik sla dit jaar een keertje over met het betalen van de belasting. Heb vorig jaar ook al betaald. Groetjes. X

Repetitive Beats | 26-12-12 | 12:09

De tijd die in het briefje schrijven gestoken is had ie allang trug bij de auto kunnen zijn . Hopla gratis parkeren en geen boete .

benelux01 | 26-12-12 | 12:09

@ toetanchamon | 26-12-12 | 12:02
Volledig en roerend met u eens. Ik begrijp nu ook waarom u dit parkeer-topic hebt aangegrepen om uw punt te maken.

Het gat tussen overheid en burger wordt almaar groter. Toch een vreemd iets, die democratie. Je kiest mensen, geeft ze geld en zij gaan bepalen wat jij moet doen. Verder zijn ze absoluut niet in je geïnteresseerd.

goedverstaander | 26-12-12 | 12:08

@Skunk57 | 26-12-12 | 11:56

Nee, jullie snappen het inderdaad overduidelijk niet.

Naast pleiten voor strengere straffen voor MISDAAD en CRIMINALITEIT, schreeuwen we ook om MINDER belasting (ook op overtredingen).

En zowel het parkeergeld, als de opgelegde naheffing (op een overtreding), zijn belasting, geen straf.

ZKH EénOog | 26-12-12 | 12:07

@Bakito | 26-12-12 | 11:14
Dus dat is nu je leven, de huistrol van GS zijn.
Frust.

AndroidLouWebber | 26-12-12 | 12:07

Gewoon dom. Ik stond zelf gisteren ook bij een betaalde parkeerplek. Op de automaat stond, ma/za betalen. Er stond nergens iets over feestdagen. Dan neem je gewoon het risico niet en vul je de meter. Punt. En iedereen die roept dat 2e kerstdag zondag is, waarom praat men dan over zon- EN feestdagen?

dutchbasterd | 26-12-12 | 12:06

dj tonedeaf | 26-12-12
Mee eensch. Het was mijn meisje die hier de veroorzaker van is. 3 x raden wie het op kan lossen..

Botte Hork | 26-12-12 | 12:06

Eigen schuld. Hij wilde het risico nemen en betaald nu de boete, terecht. Woensdag is geen zondag! Feestdagen zijn gewoon *normale* dagen, tenzij dit aangegeven staat. Ga dan niet zelf wat verzinnen... Nogmaals, lachen om deze stommiteit en dat bezwaar is bij voorbaat afgewezen. Have a nice day!

Sioux | 26-12-12 | 12:06

King of the Oneliner | 26-12-12 | 11:38
Onder het motto; if you can't beat them, join them.
Laffe haas.

Strohond | 26-12-12 | 12:06


Bakito | 26-12-12 | 11:14 |
Het was weer een eenzame kerst daar in Havana aan de waal begrijp ik ...:-)

irma zonderboezem | 26-12-12 | 12:05

steven paul | 26-12-12 | 11:55
Mijn vrouw is sowieso de oorzaak van dit probleem. ZIJ heeft deze afspraak gemaakt. IK niet. Dat heb ik haar zojuist nog even ingepeperd, en mij is voor vanavond dan ook een uitgebreide pijpsessie toegezegd.
Maarrrr, ik ben er uit. Ik rook nog een peuk en slobber mijn derde bak koffie naar binnen en dan ga ik roegen. Man-style cleaning. Ik heb een kamer over en daar sief ik alles gewoon in. Wordt wel sjouwen, maar hee, a men's gotta do wahat a men's gotta do toch?

Botte Hork | 26-12-12 | 12:05

@Botte Hork | 26-12-12 | 11:53
Graag gedaan, ben blij dat uw bezoek er straks warmpjes bij zit.

toetanchamon | 26-12-12 | 12:05

Je wordt pas parkeeragent als je thuis de baas niet bent.

NoXxa | 26-12-12 | 12:05

Over enkele jaren hebben we allemaal een chip in de auto, betalen per gereden km en per uur stilstaan, waar dan ook.

Watapatja | 26-12-12 | 12:04

@goedverstaander | 26-12-12 | 11:50
Ik weet het is een parkeer topic, zoals ik al aangeef tel alles van de laatste 20 jaar bij elkaar op. Of de gemeente het geld houd, het naar den haag of de EU gaat dat maakt juist wel uit het is geld waar geen gezinnen meer van kunnen leven. Om maar wat te zeggen het onderzoek naar HAREN, realiseert de overheid zich wel hoe veel jaren en hoeveel gezinnen je met dat geld had kunnen laten leven.
Hoeveel echte problemen je had kunnen oplossen en hoeveel leed je had kunnen verzachten. Het hele onderzoek in Haren gaat nergens over want iedereen weet dat als er straks weer zoiets gebeurt dat de overheid weet totaal de fout in gaat. Het probleem hier is dat de overheid totaal niet maatschappelijk betrokken is en geen idee heeft wat er hier in de land speelt en gaande is. Dat blijkt wel uit het beleid van de laatste 20 jaar.

toetanchamon | 26-12-12 | 12:02

Daar heb je 'm weer: in der türkei ist alles besser...
Let op. Op enig moment werden er parkeermeters geplaatst. Echter, er werd niets ingegooid want 'ieke nie begrijp...' (ja, ook hiero). Dé oplossing: de parkeermeters weghalen en de straten bemensen (net als héél lang geleden in Nederland, toen je bijvoorbeeld nog conducteurs op de tram had). Werklozen werden opgeleid om met een mobiel computertje om te gaan en wie parkeert, krijgt (dus handmatig) een printje achter de voorruit. Geen tijd om af te rekenen of is de parkeerwacht even met iets anders bezig? Geen probleem. Je rijdt gewoon weg. Bij de belastingdienst is het verschuldigde bedrag automatisch genoteerd en wordt opgeteld bij de motorrijtuigenbelasting. Maar tref je een volgende keer wel een parkeerwacht aan, reken je alsnog het openstaande bedragje af en is dit automatisch bij de belastingdienst geschrapt. Het is heel eenvoudig en scheelt zoveel agressie!


Van Dikhout | 26-12-12 | 12:02

Wat is leuker dan een parkeerwachter te overrijden? Twee parkeerwachters overrijden!

Polletje Piekhaar | 26-12-12 | 12:02

Boeddha zei het al: het leven is Leiden.

rara | 26-12-12 | 12:02

Quid; definieer kerstgedachte;
Gratis parkeren?

Einde van de Domheid | 26-12-12 | 12:01

T blijft natuurlijk Lijden, dus een terechte flip.

Watapatja | 26-12-12 | 12:01

Als je op tweede Kerstdag je eenzaamheid gaat doorbrengen in Leiden verdien je ook niet beter.

Glazen bol | 26-12-12 | 11:59

Botte Hork | 26-12-12 | 11:40

Eigen schuld, wie laat dan ook iemand in zijn huis die je niet eens kent. Ik zou zeggen er is ingebroken vannacht en ik moet NU weg! Dikke doei!

dj tonedeaf | 26-12-12 | 11:59

@ Bakito 11:14

Je hele fanclub is er weer...

eerstneukendanpraten | 26-12-12 | 11:58

@Skunk57 11:56
Opmerkelijk hè, die rechtsopulistische domheid of hypocrisie.

Bakito | 26-12-12 | 11:58

Speld die parkeerboete op je borst. Draag hem met trots.

Armin Langbaard | 26-12-12 | 11:58

@hfakker 11:45
Zelfs een kind weet dat je in Leiden moet betalen voor een parkeerplek. Ook op 2e kerstdag. Het niet kennen van de wet is geen excuus voor het begaan van misdrijven.

Dommeriken als jij zouden dan altijd vrijuit gaan. Motten we niet willen met zijn allen.

Bakito | 26-12-12 | 11:56

Bakito | 26-12-12 | 11:14 | + -105 -

Zeg Bakito; snap jij dit nu??
105 minnen terwijl het volk hier al jaren om strengere straffen dramt.
Of is dat soms alleen voor een ander en nooit voor jezelf.

Skunk57 | 26-12-12 | 11:56

BOA´s kennen de wet sowieso niet. Ooit een bon gehad van een agent omdat mijn auto in het parkeerverbod stond, hetgeen 3 uur mag met invalidenkaart en parkeerschijf. Alles was duidelijk zichtbaar, maar de agent wist het niet. Aan de balie bij het bureau hebben ze een kopie gemaakt van het betreffende artikel, dat ik altijd bij me heb, want de hele politiemacht was niet op de hoogte.

nu even niet | 26-12-12 | 11:55

@Botte Hork | 26-12-12 | 11:46
-Berichtje plaatsen op feestboek dat er een feestje is in je huis en per ongeluk vergeten aan te vinken dat het bericht niet voor iedereen is.
-Als die vrienden van kennissen komen, dan moet je een papiertje op de achterkant van de auto plakken waarop staat dat alle Marrokanen geytenneukers zijn. Vervolgens vertel je de kennis dat je vrouw nog niet aangekleed is en of hij in de tussentijd niet een even een boodschap voor je kan doen in de Marrokaanse avondwinkel.

steven paul | 26-12-12 | 11:55

Beste JP Schadde,

In 2010 heb ik ook een parkeerboete gehad van de gemeente Leiden. Ook hier was het zeer onduidelijk aangegeven of er betaald diende te worden. Heb ik voor laten komen en gewonnen. Mijn advies: Voor laten komen! je hebt een heel goed punt.

Marnix666 | 26-12-12 | 11:55

In 020 geven de parkeerautomaten niet eens meer aan wanneer er uitzonderingen zijn.

Einde van de Domheid | 26-12-12 | 11:55

Belasting moet je iedere dag betalen.

Jan Marijnissen | 26-12-12 | 11:54

@toetanchamon | 26-12-12 | 11:43

Helemaal waar: voor het geld dat je in de gemiddelde binnestad neerlegd om te parkeren, kan je vanuit huis in heel het land shoppen, en het voor het parkeergeld nog aan huis laten bezorgen ook. honderden kleine winkeliers gaan hierdoor jaarlijks op de fles, want zij hebben naast minder klandizie nog wel een huisbaas te betalen, en omdat ze op een 'A-locatie' zitten, worden er nog ziekelijke bedragen aan huur gerekend ook.

Voor nog geen 20% van de huur zit je ergens buiten de randstad in één of andere loods met 4 keer zoveel ruimte, en neem je het werk over van vele kleine winkeliers.

En de gemeentes maar afvragen, waarom er zo weinig kleine ondernemertjes over blijven in de steden. Ze komen bij de overblijvers zelfs met hele commisies langs, om uit te zoeken waar het probleem hem nou in zit.

Maar halsstarrig blijven weigeren in te zien, dat het ligt aan betaald parkeren in het algemeen en gebrek aan betaalbare huren.

Want de EU wil alle Europese grote binnensteden nou eenmaal autovrij hebben in 2050 (!).

En autovrij, is ondernemersvrij.

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:54

Ok, we zijn dus officieel gedegradeerd tot een "als je het niet zeker weet, betaal dan maar land"? Maar ja, iemand moet die guurrechtse bezuinigingen compenseren.

Sliptong | 26-12-12 | 11:54

Ik ga straks kijken maar ik mag hopen dat ik geen bon heb. Sta op een plek waar je op 'officieel erkende feestdagen' gratis mag parkeren. Mag toch hopen dat 2e Kerstdag (hoe commercieel ook) daar inmiddels onder valt.

D. Gilmour | 26-12-12 | 11:54

Na het stukje te hebben gelezen kreeg ik een ontzettende hekel aan de parkeerwachter in kwestie.
Nu ik het vette smoel van de bijbehorende twitteraar bekeken heb, beschouw ik de €55 als ballentaks. Gatverdamme wat een walgelijk figuur

AlphaKenny 1up | 26-12-12 | 11:54

HHij lijkt mij dat we eerder dienen te kijken naar de Gemeente Leiden die meent om ook op Tweede Kerstdag, de dag dat ook de gemeenteraadsleden nog in bed liggen te ruften en aan het uitbuiken zijn, parkeergelden te moeten binnenharken. Zo lang we in dit multiculturele landje nog kerstmis mógen vieren zou terzake enige afstemming tussen de gemeenten toch wel op zijn plaats zijn dacht ik. Maar nee, kennelijk is dat niet het geval. Die ambtenaar doet gewoon zijn werk op Tweede kerstdag, zoals 'm opgedragen is.

Schoorsteenveger | 26-12-12 | 11:53

@ Ja weet ik, maar als je hier zou staan begrijp je dat dot echt ALLE perken te buiten gaat..
Botte Hork | 26-12-12 | 11:50 |

Dan vrees ik dat het een combinatie van benzine, lucifers en een goede verzekering gaat worden.

goedverstaander | 26-12-12 | 11:53

Had de Parkeerpersoon, fantasie, humor, creativiteit of zelfs maar de MAVO afgemaakt dan had ie natuurlijk wel echt werk gehad

Prof. Tuinstoel | 26-12-12 | 11:53

toetanchamon | 26-12-12 | 11:51
Thanks. Kon mijn vuur ook al niet meer vinden.

Botte Hork | 26-12-12 | 11:53

Het is tweede kerstdag, dus volgens de geldende traditie is het een zondag, behalve voor incasserend Nederland zoals daar zijn de meubelboulevards en dergelijke, en omdat deze parkeerwachter op tweede kerstdag moet werken is de man duurder als op een doorsnee zondag dus zal hij wel de opdracht hebben om de extra gemaakte kosten voor zijn verblijf op straat goed te maken met extra boetes

mindblender | 26-12-12 | 11:52

Duur gokje maar dan moet je verder niet zeuren.

Simon_GS | 26-12-12 | 11:52

Als het geen zondag is, waarom is de gemeente Leiden dan gesloten op 1e en tweede kerstdag?

nu even niet | 26-12-12 | 11:52

@Botte Hork | 26-12-12 | 11:48
*lucifers gooien doet*
Koffie?

toetanchamon | 26-12-12 | 11:51

goedverstaander | 26-12-12 | 11:43
Ja weet ik, maar als je hier zou staan begrijp je dat dot echt ALLE perken te buiten gaat..

Botte Hork | 26-12-12 | 11:50

@Bakito | 26-12-12 | 11:14 |
"Foutparkeerder = wegpiraat"

Dank. Moet erg gniffelen. Steeds.

Bezorgdenverjaagster | 26-12-12 | 11:50

@ toetanchamon | 26-12-12 | 11:43 |
Het geld van dergelijke bonnen gaat niet naar de staat. Die parkeerbonnen zijn namelijk geen boetes maar een 'naheffing van de parkeerbelasting', een trucje van gemeenten. Gemeenten mogen namelijk helemaal geen bekeuringen uitdelen.
De EU heeft er dus al helemaal niets mee van doen.

Dat we genaaid worden ben ik volledig met u eens.

goedverstaander | 26-12-12 | 11:50

-weggejorist-

lijstnegen | 26-12-12 | 11:49

Bellen met parkeerbeheer en zeggen dat je auto kapot is. Devies is dan om een briefje achter je ruit te leggen met de melding defect. Dat geeft je vaak 72 uur gratis parkeer plezier.

netniet | 26-12-12 | 11:49

De arme parkeerwacht, werken met behoud van uitkering, heeft de pe in, omdat hij zijn verzuimdagen op 2e kerstdag moet inhalen. Ooit hoopt hij toe te treden als derderangs agent, heeft ie eindelijk een echte baan.

Watapatja | 26-12-12 | 11:49

Onhandige parkeerder. In een PvdA bolwerk als Gouda had hij beter een foto van hangmarokkanen kunnen ophangen en de boodschap: "wij geven u een incident, ook op 2e Kerstdag".

Jan Passant mk2 | 26-12-12 | 11:49

toetanchamon | 26-12-12 | 11:47
*staart om zich heen*

Botte Hork | 26-12-12 | 11:48

Provocerende voorruitbriefjes werken meestal contraproductief...

Crak-ho | 26-12-12 | 11:48

ach ja, als je als groen-linkse allochtoon eerst je groen linkse partij uit de politiek ziet vallen, en die rechtsere partijen zetten je dan ook nog eens aan het werk in een soort van melkertbaan, dan neem je op deze wijze toch de ultieme wraak op de maatschappij, door gewoon iedereen een oor aan te naaien, gewoon omdat het kan!

Kutmaatschappij | 26-12-12 | 11:47

Op een tegeltje bij ons thuis naast het dressoir staat:"Gedraag U. (ook op zon- & feestdagen)".

En. Ja. Gevonden op internet.

Bezorgdenverjaagster | 26-12-12 | 11:47

@Botte Hork | 26-12-12 | 11:40
Wil het allemaal branden, wat u in huis heeft? is het namelijk gelijk ontsmet...

toetanchamon | 26-12-12 | 11:47

Welke sneu-kneus zit er op mijn -1 te beuken?

necrosis | 26-12-12 | 11:47

De briefjesschrijver had wel degelijk zonder boete kunnen wegkomen. Een attente warme kerstgroet aan het einde van het briefje had het verschil gemaakt.
.
Als je een beroep doet op de "menselijke maat" toon dan ook zelf deze "menselijke maat"....

Parel van het Zuiden | 26-12-12 | 11:47

steven paul | 26-12-12 | 11:43 |
Helaaas, gaat niet. Ik moet ze ook nog binnenlaten enzo..
Ik heb geeneens schone lakens.

Botte Hork | 26-12-12 | 11:46

@Bakito | 26-12-12 | 11:23

Op die manier. Kulturkammers en einzatsgruppen dus. Maar die zijn toch ingesteld voor de Jo ehh... guurrechtse reaguurders?

The_Challenger | 26-12-12 | 11:46

Eerste kerstdag is een zondag, tweede kerstdag een Hallmark dag, dat weet iedereen toch... Niet janken, had je maar €1,55 moeten betalen..

vanafdezijlijn | 26-12-12 | 11:45

@Bakito | 26-12-12 | 11:14
Gezellig met het gezin/vrienden aan het ontbijten met je vinger boven de F5 knop?

En wat nu als de overheid regels niet goed kenbaar maakt?
Want de regels waar je impliciet aan refereert zijn heel helder.

Het nieuwe woord van 2013:
Bakitopoep; "iemands nijging stellig te zijn, maar waarvan steevast achteraf geconstateerd wordt dat deze poep praat"

hfakker | 26-12-12 | 11:45

Ik wens hem een hele eenzame kerst toe.

Drs. D. | 26-12-12 | 11:45

@duitse herder | 26-12-12 | 11:43
In landen met gierende inflatie is het niet rendabel om de parkeermeters up to date te houden.

steven paul | 26-12-12 | 11:45

Parkeerwachters zijn over het algemeen D O M, oftewel niet te beschuldigen van enige intelligentie. Anders hadden ze wel een andere baan, toch?

brekebeen | 26-12-12 | 11:44

@Botte Hork | 26-12-12 | 11:40
Vrienden van kennissen? Makkie! Gewoon weggaan en oude foto's meenemen van toen het huis nog netjes was en als je terugkomt eisen dat je huis weer in oude staat hersteld wordt. Foto's zoals je het huis achtergelaten hebt, heb je namelijk bij je.

steven paul | 26-12-12 | 11:43

@ Botte Hork | 26-12-12 | 11:40 |
Er mag best wel iets tegenover staan.

Eis van uw gasten dat ze de woning sprankelend en smetteloos opleveren. U komt niet graag in een puinhoop thuis.

goedverstaander | 26-12-12 | 11:43

@mijntweecent | 26-12-12 | 11:39
Ik heb mijn auto nodig om op mijn werk te komen.
Ik betaal om te rijden en om te parkeren.
Leg me eens uit wat daar rechtvaardig aan is!

necrosis | 26-12-12 | 11:43

betaald parkeren kennen wij niet... in mijn nieuwe vooral beschaafde mensen vaderland

duitse herder | 26-12-12 | 11:43

Al het gaat om onze economie wordt het niet eens tijd dat er een lijst wordt samengesteld waaruit zal blijken hoe schofterig veel geld er de laatste 20 jaar uit de burger is geklopt dat rechtstreeks naar de overheid gaat en waar wij helemaal niet van terugzien. Pakeergeld is geld dat uit het MKB wordt getrokken een ondernemer, tel je pakeergeld eens op per jaar. Neem het halve kop koffie verhaal dat per dag (€0,80 per inwoner) naar de EU gaat om slechte (corrupte)economieën aan de gang te helpen, dat kost u en mij €292,- dat wij niet meer te besteden hebben.
Al deze kleine "kosten" per inwoner/auto bezitter per dag zijn op jaarbasis een enorm bedrag die zo in de staatkas verdwijnen, ik durf te beweren dan van dat geld geroofd in de laatste 20 jaar door de staat er voor heeft gezorgt dat zo goed als de hele middenstand om zeep heeft geholpen. Duizenden mensen zijn op deze manier hun bedrijf of baan kwijtgeraakt. Het is geld dat aan het volk ontrokken is en waar niet maar dan ook NIETS gedelijks voor in de plaats is genomen. Dit beleid geeft multinationaal alle ruimte om de kleintje te slopen dan wel hun bestaansrecht te ontnemen.
Het is rond uit crimineel wat hier de laatste 20 jaar gaande is.

toetanchamon | 26-12-12 | 11:43

@jasser | 26-12-12 | 11:39

Ik heb niets afgesproken, slachtvee. Dit soort gedrochten van roofregels worden je eenzijdig opgelegd, zelfs al is 80% van een wijk tegen.

Het is een belasting. En belastingregels heeft het volk NOOIT inspraak in.

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:42

Dit is niet slim aangepakt hè. Parkeerboetes zijn 9 van de 10 keer onderuit te komen met terugnaaigedrag. Zolang het althans zoals hier oldskool kaartjes kopen is (en niet zoals in A'dam met kentekens intoetsen werkt). Ik wacht bij een parkeerboete altijd even in de auto totdat iemand terugkomt naar zijn auto en geef hem 5 euro voor zijn geldige kaartje dat ie niet meer nodig heeft. Die stuur ik op naar de gemeente met de mededeling dat ie door het dichtslaan van de portier op de vloer is gewaaierd ipv op het dashboard. In dat geval scheurt de gemeente de boete weer door (wel eerst betalen dan terugkrijgen), en naai ik ze mooi terug voor hun eigen kontneukbeleid. In dit geval is het niet slim aangepakt, aangezien hij al zelf op dat briefje toegeeft dat ie geen kaartje heeft gekocht. Je moet het neuksysteem weten terug te neuken.

Koettoerk | 26-12-12 | 11:42

@ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:34
U heeft uiteraard gelijk. Ik bedoelde een gemeente met een meerderheid in de gemeenteraad van overwegend katholieke dan wel protestantse signatuur.
In dit geval: Leiden heeft een gemeenteraad met D66, PvdA, SP en CDA. Dus overwegend seculier. Zowel eerste als tweede kerstdag is dan geen zondag, maar respectievelijk gourmet- en ikeadag. Dus gewoon betalen. En waarschijnlijk zelfs dubbel tarief, vanwege het feit dat de arme parkeerabtenaar op een vrije dag moet werken.

steven paul | 26-12-12 | 11:41

OT: Ik heb een FOCKING probleem:
Over twee uur staat hier een familie (met kinderen), notabene vrienden van kennissen die ik geeneens ken, om twee (2!) dagen mijn huis te lenen, terwijl ik en mijn liefje een paar dagen weg zijn.
Het huis ziet eruit alsof er een atoombom is ontploft en ik moet nu iets gaan doen maar weet niet waar ik moet beginnen *paniek voelt opkomen*
Hoe fix ik dit? 125 m2 CHAOS met klevende vloeren, vuilnis, 10.000 lege flessen, afwas (echt alles is goor), stinkende kattenbak en ga maar door.. Ik ben radeloos..
Alsjeblieft medereaguurders, HELP! Dit is CRISIS level 1
*eerst maar koffie zetten proberen gaat*

Botte Hork | 26-12-12 | 11:40

www.gastinderaad.nl

'Wij willen u graag de spelregels van de lokale politiek uitleggen en hebben daarom het bezoekprogramma ‘Gast in de raad’ ontwikkeld.'

Misschien van tevoren de spelregels lezen kerol.

Armin Langbaard | 26-12-12 | 11:39

Regel is regel. Die hebben we met z'n allen afgesproken. Niet mee eens? Ga in beroep.

jasser | 26-12-12 | 11:39

Wat een sneu paniekerig briefje om daarmee te proberen een paar euro aan parkeergeld te ontlopen. Dit is je gepaste straf mens. Fijne Kerst!

mijntweecent | 26-12-12 | 11:39

Overigens weet iedere Leienaar dat je ook op feestdagen moet betalen aan de Anthony Fokkerweg. Dit ivm met hotels etc. die er aan liggen. Staat ook duidelijk aangegeven. Om de 30 meter een bord.

maps.google.nl/maps?q=anthony+fokkerwe...

Parsons | 26-12-12 | 11:38

Nooit ergens klakkeloos van uit gaan,want dan pakken ze je.

endtotrolling | 26-12-12 | 11:38

Ik parkeer mijn auto altijd in een Turkenbuurt, want parkeerbeheer controleert nooit zijn eigen familie/volk.
Een mini-korantje aan een touwtje doet de trick.
Dit noemt men in de psychologie ook wel anticiperen en je inleven in je tegenstander...

King of the Oneliner | 26-12-12 | 11:38

@necrosis | 26-12-12 | 11:36

Ook voor hen is er een plekje in de binnenkort heropende kolenmijnen...

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:38

Lol bakito

benelux01 | 26-12-12 | 11:38

In Haren is het parkeren geheel gratis:
www.centrumparkeren.nl/station-haren

Dit is niet, ik herhaal, NIET een oproep om nu naar Haren te gaan om te parkeren.

goedverstaander | 26-12-12 | 11:38

@ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:33
Ik weet het, mijn beste, maar kijk eens naar die koppen die nooit hun opleiding hebben afgemaakt......

necrosis | 26-12-12 | 11:36

"Heb op internet nergens kunnen vinden dat ik deze bank niet mocht overvallen, inclusief het neerknallen van het personeel. Dan mag het toch? Toch?"

Bakito | 26-12-12 | 11:36

See you in court!

Indates | 26-12-12 | 11:35

Die BOA krijgt 100% feestdagentoeslag, dus die wil wel wat centjes voor de baas in 't laatje brengen.

appelboor | 26-12-12 | 11:35

@steven paul | 26-12-12 | 11:32

Gelukkig hebben we geen katholieke, protestante of gereformeerde gemeente, want onze overheden zijn gescheiden van de gezindten.

Iets met seculier en zo...

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:34

De man had gratis op een invalidenparkeerplaats terecht gekund.

Het is als Suzuki Swift (1998)-rijder toch niet moeilijk uit te leggen dat je verstandelijk behoorlijk gemankeerd bent.

goedverstaander | 26-12-12 | 11:33

Voor onze parkeer wacht was het dus duidelijk géén zondag

benelux01 | 26-12-12 | 11:33

@necrosis | 26-12-12 | 11:31

Met dat probleem, dat een overheid er niet dient te zijn om geld te 'verdienen', waarmee ze geld aan de economie onttrekken...

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:33

Tweede kerstdag is alleen voor katholieken een zondag. Voor gereformeerden en hervormden niet. Dus alleen als u katholiek bent en parkeert in een katholieke gemeente hoeft u niet te betalen. Gereformeerden in een katholieke gemeente wel. En alle gezindten in protestantse gemeenten moeten ook betalen.

steven paul | 26-12-12 | 11:32

@ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:26
Als je geld wil verdienen, creëer je schaarste, les 1 van Economie!

necrosis | 26-12-12 | 11:31

@ benelux01 | 26-12-12 | 11:26 |
In veel gemeenten is het niet duidelijk of je op (koop-)zondagen geld in de meter moet storten. Soms staat het expliciet op de meter of de automaat, dan heb je geluk.

Deze meneer had gezocht (zelfs op het internet) en niet gevonden. In dit soort gevallen is de lokale overheid gebaat bij onduidelijkheid ---> kassa.

goedverstaander | 26-12-12 | 11:30

@Tommygunner | 26-12-12 | 11:28
"Ik heb nergens op internet kunnen vinden" heerlijke netwerkgeneratie kutsmoes ;)

dugo | 26-12-12 | 11:30

Mieter dan die paar kutcenten in een parkeermeter in minder tijd dan dat je je stomme briefje in elkaar had geflanst. Sufkut.

citywok | 26-12-12 | 11:29

Alleen voor het rijden in een Suzuki moet je al 55 euro boete krijgen eigenlijk...
Tommygunner | 26-12-12 | 11:26

Per dag ja.

Botte Hork | 26-12-12 | 11:29

Ik heb nergens op internet kunnen vinden dat ik inkomstenbelasting moet betalen.

Tommygunner | 26-12-12 | 11:28

kan me niet voorstellen dat er niet staat aangegeven wat het betaalbeleid op dat moment is, de moeite nemen om een excuusbrief te schrijven wel nemen, maar niet gewoon wat centen in de meter donderderen..

Steyngeyl | 26-12-12 | 11:28

@ goedverstaander er staan een overvloed aan blauwe je-moet-weer-betalen-borden . Die regel lijkt duidelijk toch ?

benelux01 | 26-12-12 | 11:26

@ Parsons 11:16

En anders komen ze met de hele familie naar het buro en en is die bekeuring zo van tafel geveegd...

eerstneukendanpraten | 26-12-12 | 11:26

Alleen voor het rijden in een Suzuki moet je al 55 euro boete krijgen eigenlijk...

Tommygunner | 26-12-12 | 11:26

@En nu is het genoeg! | 26-12-12 | 11:21

Je kan er bijvoorbeeld ook voor pleiten, dat je gemeente meer parkeergelegenheid regelt anno 2012, in plaats van de burger op onze wijze leeg te roven en de economie onnodig te slopen.

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:26

Als het de BOA niet letterlijk voorgekauwd is blijkt de redenering eens te meer: "Ach, dan dienen ze maar bezwaar in..." Je krijgt je gelijk als burger meestal wel. Na de nodige stress, ergernis, uitzoekwerk, bezwaarschrift schrijven en afwachten. Maar dat zal die BOA aan zijn reet roesten evenals de rest van ambtelijk Nederland. Wat lul je? Betalen zul je!

Godsammekraken | 26-12-12 | 11:26

"Heb op internet nergens kunnen vinden of op 2e Kerstdag" tjonge jonge jonge wat een slijmbal zeg. Wat is de toegevoegde waarde om te zeggen dat je "op internet" naar informatie heb gezocht dan? Ik snap hier werkelijk geen bal van, staat dat interessanter of intelligenter of zo? Zo van "ja ik was er niet zeker van of ik hier kan parkeren maar kijk mij eens met mijn smartmobiel er toch nog het beste van proberen te maken en dan laten weten dat ik er toch echt alles aan gedaan heb om het beste jongetje van de klas te zijn" Lul! Ik had er een boete bovenop geknald voor het beledigen vam een ambtenaar in functie.

Echte naam7227 | 26-12-12 | 11:25

Kijk dan op je kalender sukkel, 't is woensdag.

dugo | 26-12-12 | 11:25

Dat krijg je ervan als je mensen op tweede kerstdag voor het minimum loon een klote baan laat doen.
Dan gaan ze zich als klootzak gedragen.

Iets met oogsten en zaaien en een fijne kerst nog verder.

irriducibili79 | 26-12-12 | 11:25

@Bakito | 26-12-12 | 11:14
Dat roep je alleen maar omdat er geen ruitenwissers op je fiets zitten!

necrosis | 26-12-12 | 11:24

Zwarte Suzuki. Hmmm....

Der Theo | 26-12-12 | 11:24

@benelux01 | 26-12-12 | 11:21

Slachtvee...

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:24

Overheid anno 21e eeuw; je tot op het bot toe treiteren en beroven van geld, vooral als om het je auto gaat. Fout parkeren, te hard rijden. Je hangt.
Maar word je auto gestolen, dan zijn ze er niet voor je.
Worden je kenteken platen gejat en daarmee overtredingen gepleegd, zijn ze er ook niet voor je.
Eerst de boetes betalen, dan bewijzen dat jij het niet was en dan nog een wellicht een rechter die er zich over moet buigen of je wel gelijk hebt.

Rest In Privacy | 26-12-12 | 11:24

Hij heeft een Suzuki. Dan vraag je er ook om.

Normpje | 26-12-12 | 11:24

In Den Haag staat "ma t/m vrij (ook op feestdagen)". Dusss.
.
Ik denk trouwens dat het wordt gedaan om discussie over feestdagen te voorkomen: christelijke feestdagen, moslimfeestdagen, hindu-feestdagen, humanistische feestdagen, spaghettimonster-feestdagen. Veel discussie, en dan zou de gemeente al snel geen parkeergeld meer binnen krijgen. En dat moeten we niet willen met z'n allen. ;-)

appelboor | 26-12-12 | 11:23

@ ..... waarin ik net doe of ik gisteren uit een ei ben gekomen.
Cuyahoga | 26-12-12 | 11:22

Is dat dan niet zo?

goedverstaander | 26-12-12 | 11:23

Het is een zondag, dus geldt hier het zondagtarief. Gewoon bezwaar indienen en als iedereen dat in die gemeente doet dan kost hun dat zoveel geld dat ze het volgende keer wel laten.
Maak wel een foto waar de parkeer tijden staan als extraatje voor de rechter.

RechtseRakker007 | 26-12-12 | 11:23

@Fokjeop | 26-12-12 | 11:21

Gelegaliseerde roof.

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:23

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:19
Een bevel is een zwaktebod. Wij werken
hier met werkgroepjes en overlegcommissies.

Bakito | 26-12-12 | 11:23

Ik heb op internet ook nergens kunnen vinden of er vandaag bij Ikea betaald moet worden.
En aangezien het toch zondag is (?!?!) neem ik voor de zekerheid de Billy boekenkast maar mee zonder te betalen, en dan laat ik wel een briefje achter waarin ik net doe of ik gisteren uit een ei ben gekomen.

Cuyahoga | 26-12-12 | 11:22

Regels zijn regels. Befehl ist Befehl. Die burgers moeten natuurlijk niet denken dat ze de regels naar hun eigen hand kunnen ze zetten. Ze mogen blij zijn dat ze nog een boete krijgen. Hier had op zijn minst levenslang op moeten staan.

Fijn kerstfeest, een vriendelijke (maar hersenloze) wielklemmer van de gemeente.

VoorZetsel | 26-12-12 | 11:22

Of je had gewoon 5 euro extra in het automaat gegooid, just in kees.

Tommygunner | 26-12-12 | 11:22

Kwam er laatst in zuid Frankrijk achter, dat er ook zo'n gestapo brief onder mijn ruitenwisser gepropt zat. Toch zo'n 1500 km niets van gemerkt ;)

Botte Hork | 26-12-12 | 11:22

@ Als je je gewoon aan de regels houd hoef je het gemeentelijke potje ook niet te spekken .
benelux01 | 26-12-12 | 11:21 |

Dan moet je wel weten wat de regels zijn, slimmerik.

goedverstaander | 26-12-12 | 11:22

Sorry dubbele post .

benelux01 | 26-12-12 | 11:21

Als je woont in een straat waar altijd wildparkeerders komen, dan vind je dit prima. Deze meneer kan best Eur 1,50 in de meter gooien, maar is nu blijkbaar boos omdat hij een bekering krijgt terwijl hij geparkeerd stond waar je moest betalen.
Prima dat hij bekeurd is dus.

En nu is het genoeg! | 26-12-12 | 11:21

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:18 | + 1 -

Mee eensch, ik kon alleen niet 1 2 3 een ander woord voor verzinnen.

Fokjeop | 26-12-12 | 11:21

Een boete van 55 euri op een Suzuki Swift 1.3 uit 1998. Dat is zo'n beetje de waarde van de auto.

Als de tank nog minimaal halfvol zit, dat is.

goedverstaander | 26-12-12 | 11:21

-weggejorist-

benelux01 | 26-12-12 | 11:21

Als je je gewoon aan de regels houd hoef je het gemeentelijke potje ook niet te spekken .

benelux01 | 26-12-12 | 11:21

Tweede kerstdag is een ZONDAG. Zo niet, pleur je het gemeentehuis ook maar open.

Ornoisliefde | 26-12-12 | 11:20

Wie zegt dat dat linker briefje eerst onder de wisser zat?

Bugsy Malone | 26-12-12 | 11:20

@Bakito | 26-12-12 | 11:14

Ja. En bevel is bevel. Toch?

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:19

Die parkeerwacht is de minkudokoning van de straat. Iedereen zijn eigen vreugdemoment.

Jammer voor de automobilist. Zijn goedbedoelde briefje trok vast teveel aandacht.

De Gooise Matras | 26-12-12 | 11:19

Naaien wat je naaien kan. Daar lopen gemeentes en overheid mee voorop.

verdacht | 26-12-12 | 11:19

@Fokjeop | 26-12-12 | 11:16

Dat is geen werk.

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:18

Meestal staat het aangeven als "Zon- en feestdagen". Eerste kerstdag is een feestdag, dus bezwaar indienen.

Jos Tiebent | 26-12-12 | 11:18

Die parkeer gestapo werkt lekker voor het drie dubbelle tarief op zondag, zo halen ze het geld wel binnen dat de gemeente hen extra moet betalen.

wimbro | 26-12-12 | 11:16

Grrrrrr niets is vervelender dan zo'n wapperend briefje onder de ruitenwisser. Ondanks die foutparkeerderbeboeter ook alleen maar zijn werk doet, mag hij wat mij betreft toch ongezien de tiefus krijgen!

Fokjeop | 26-12-12 | 11:16

Eén van de beste kerstgedachtes aller tijden is het ophouden van het bestaan van die neo-NSBers.

ZKH EénOog | 26-12-12 | 11:16

Dat werkt alleen bij een moskee tijdens het suikerfeest.

Parsons | 26-12-12 | 11:16

Woensdag is geen zondag. Kerst of geen kerst.

Yoast92 | 26-12-12 | 11:15

Bon Noël. Ofzo.

yamahihi | 26-12-12 | 11:15

Zero-tolerance. Ook voor wegpiraten. Regels zijn regels. Anders flikker maar op naar een
ander land!

Bakito | 26-12-12 | 11:14

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com