Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NRC treitert Kay van de Linde van internet af

gevaarvansocmed1.jpg Discussie! Sociale media betekenen het einde van onze kennis, sociale vaardigheden, fatsoen, respect, geduld en inlevingsvermogen. Wat krijgen we daar voor terug? Narcisme. Chaos en terreur. Geesteziekten. En niets anders. Aldus een clubje dat zich de Slow Tech beweging noemt een groepje anonieme NRC-redacteuren in een tienpuntenfatwa. Gevolg: Kay van de Linde (de Emile Ratelband onder de spindokters) is er meteen klaar mee, met Twitter en zo. Want Soosjul Miedieja is de SATAN. Nog zeven analoge, archaïsche, internet uit het leven weg wensende redenen om je Twitteraccount te killen en je Facebook dicht te slaan na de breek. Status updates met de egomane, narcistische danwel geesteszieke of anderszins terroristische gevoelens die u vervolgens kwijt wilt, kunt u op een papiertje schrijven. gevaarvansocmed2.jpg

Reaguursels

Inloggen

The_Challenger | 26-12-12 | 01:19
Dat multi-tasken heet toevallig multi-threading en zorgt ervoor dat digitale apparaten niet onnodig langzaam en non-responsief worden. Wel opletten tijdens informatica.

Codeschrijvert | 26-12-12 | 16:19

Flikker op met je gesprekken voeren! Alsof ik, laat staan iemand anders geinteresseerd is in het saaie kut leven van een ander.
Daarbij, gesprekken draaien in nl toch altijd uit in discussies, dus hierbij: politiek is kudt!
Politiek correctheid nog kudtter, allochtonen zij t kudst!
marokkanen/moslims hebben het ALTIJD!! gedaan! PUNT!
ajakkes is gewoon een nagemaakte kudtclub voor nagemaakten en Feyenoord wordt kampioen!!
Seau! Ik heb gesproken!
Merry boxingday bitches!!!

dani7902 | 26-12-12 | 12:00

-weggejorist en opgerot-

koopjegadget | 26-12-12 | 11:27

-weggejorist-

koopjegadget | 26-12-12 | 11:27

-weggejorist-

magicmike | 26-12-12 | 11:06

Sorry lag niet aan mij,de pagina pakte me tegel niet ,en toen wel maar dan 5 keer.

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 03:54

-weggejorist-

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 03:52

-weggejorist-

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 03:43

-weggejorist-

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 03:41

-weggejorist-

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 03:35

Dat je het niet snap geeft niks.iets begrijpen is ook maar een moment opname.De laatste link was bedoeld om duidelijk dat maken,dat niet alleen elk verhaal meerdere kanten heeft,maar dat er nog tig andere verhalen zijn.Er gaat nu in mijn woonplaats door de plaatselijke dorpsgek,het verhaal rond ,dat zwartepiet niet meer bestaat,omdat de meeste mensen nu geen schoorsteen meer hebben,en dat ze neefje bruine piet het nu over genomen heeft.Het moge duidelijk zijn ,dat de kinderen hier in de buurt nu anders tegen het sinterklaasfeest aankijken,omdat degene er ook bij zegt dat de bruine piet door de wc het te bezoeken huis binnenkomt.Bijna alle info die je van andere binnenkrijgt zijn verhalen,soms korte soms langer,maar het blijven maar kleine mond geluiden.

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 03:33

@leen Stimuli die enkel 1 emotie ontwerpen hebben een gebrek aan synthesis en successvolle ontwerpers zien de samenhang van een ontwerp met haar omgeving. Dat wil niet zeggen we niet omringd zijn door slechte ontwerpers die er innovatief gezien niets van bakken. Apple is daar een goed voorbeeld van, omdat het eindresultaat sociaal isolement betekent. Hetzelfde sociale isolement waar Steve Jobs misschien als paddenstoelenvreter zich ook in bevond. Er zijn ook betere ontwerpers die wel een duidelijk doel dienen. Ik noem een scheerapparaat of een broodrooster. Niets mis mee en maakt niet uit hoe het eruit ziet. Sociale media staat nog altijd in de kinderschoenen en bestaat feitelijk niet eens; er is alleen 'media' dat door eenieder geproduceerd kan worden. Pas na publicatie noemen we dat 'sociale media', maar dat gegeven is zonder inhoud. Verder heb ik niets met psychedelische paddos of verklaringen van religieuze verschijningen, dus ik snap even niet wat je bedoelt met die laatste nog vagere video.

Finn | 26-12-12 | 02:53

Het maakt niet uit: of we nou hard weglopen voor een keffende hond, het gaspedaal intrappen, in een fles knijpen, op ‘koop nu’ klikken, een koekje uit een trommel grabbelen, een hand vasthouden of alleen maar spijkerbroeken willen dragen: al dit gedrag wordt gestuurd door emoties. Emoties vormen de basis van al ons handelen en worden continu opgewekt door stimuli om ons heen. Voor een deel van die stimuli zijn wij ontwerpers verantwoordelijk. Het is goed te verdedigen dat ontwerpers eigenlijk maar met één ding bezig zijn: het ontwerpen van stimuli die emoties opwekken om zodoende gerichte interactie te creëren of te beïnvloeden. En één stap verder kun je zelfs stellen dat we ‘slechts’ emoties ontwerpen. In de meeste gevallen zijn wij en onze opdrachtgevers hier impliciet en onbewust mee bezig. Ik betwijfel of de shuffle functie van onder andere de iPod ontstaan is uit de vraag: ontwerp de emotie ‘aangenaam verrast’. Toch is dat precies wat het shuffelen uiteindelijk teweeg brengt en waardoor je deze feature waardeert op momenten dat je er voor open staat. Het is overigens goed om je te realiseren dat een ‘verkeerde’ keuze van de random generator onderdeel van de ervaring is. Een aangename verrassing bestaat bij de gratie van de missers, zoals een warm bad een hele andere ervaring biedt nadat je door een plensbui bent. Emoties worden contextueel opgewekt, gerelateerd aan een belang. Voorgaande is boeiende materie waarbij we als ontwerper over het algemeen best een gevoel hebben van wat goed werkt maar eigenlijk nauwelijks begrijpen waarom.

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 02:05

www.youtube.com/watch?v=theP4RG0Vps Door spoelen naar 3.15 en je hoort het meest vage kerst verhaal ooit.Weet uit betrouwbare bron dat er rond deze tijd paddenstoelen zijn ,die maar even boven komen,en binnen een paar uur weer snot worden.Ze groeien helaas niet in Nederland,maar wel in Europa.

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 02:01

@leen5402903052189263 | 26-12-12 | 01:43 |
Als objecten in je omgeving steeds groter lijken te worden, en daarbovenop ook nog eens tekenen van emotie vertonen, kun je net zo goed batterijen gaan eten. Je hersens zullen er geen last van hebben.

Tevens zou ik als ik jou was eens appeltaart proberen in plaats van steeds maar weer paddestoelen en ketaminekoekjes.

Bezorgdenverjaagster | 26-12-12 | 02:01

Lekker gek he?De realiteit waarin we leven is eigenlijk veel vager.Woon je bv in een stad dan zie je gebouwen die een ander bedacht heeft,de laatste tijd worden die steeds hoger en emotielozer.Verplaats je je niet te voet,dan doe je dat in een machine die iemand anders bedacht heeft.Alleen de natuur is nog echt en diezelfde natuur wil met je praten.Sinds me eerste ervaring met natuurlijke stoffen,heb ik een moestuin,gooi ik geen batterijen meer in de kliko,en heb ik een diep respect voor de stilte van de natuur.De natuur maakt me nederig de stad maakte me hebberig.

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 01:43

@leen vage shit man

Finn | 26-12-12 | 01:29

Onze hersenen kunnen net zo goed multi-tasken als een computer. Een computer kan ook niet multi-tasken. Het blijft nullen en enen die voor stuk tot een programma opstarten blijf. Hoeveel cores je ook hebt.

The_Challenger | 26-12-12 | 01:19

Ach ja de zogenaamde telefoonmanie.. Voortgedreven door de individualistische creatieven die al jaren veel te veel betalen voor amerikaans/chinese rotzooi en tot waanzin gedreven door de hebberigheid van google klikboeren met behulp van de koreanen.. En ondertussen iedereen zich maar drukmaken over hoeveel vrienden en followers men heeft. Rot toch op met je pretenties en je gebakken lucht. Straks is 2.0 van gisteren en is er weer iets nieuws, zit je dan met je 50,000 tweets als een myspacer te hasbeenen.

Finn | 26-12-12 | 01:06

Vulgaris | 26-12-12 | 00:35 | Maar heb ie wel lekker zitten vreten vandaag?Wees maar lekker bij de hand maar zoals het er nu voor staat,heb je misschien zeer binnenkort flink tijd om te muggenziften,net als de rest van de taal puristen hier.Want als je niks maakt staat je binnenkort snel op straat.

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 00:51

@leen540290305218926,

Maak eens een studie van de woorden "zijn" en "mijn", leer komma's en hoofdletters te gebruiken en plaats een spatie waar nodig. U noemt de telefoon manie een geestelijke verarming, maar een cursus Nederlands zou voor u een geestelijke verrijking zijn.

Vulgaris | 26-12-12 | 00:35

Was laatst bij een maatje van me,die was tuinman en had van ze werk ze hobby gemaakt,hij woont nu noodgedwongen in een begeleid wonen gebeuren.Daar maak je lekker vage dingen mee.Na dat de hele groep wist,dat er bij me maat bacardi en bier was,geloof via ze msn.Werd het al heel gauw een dolle boel daar.Een van de buren liep heel de tijd te vertellen dat ie die dag al 200 keer gefeliciteerd was met ze verjaardag.Je snapt het al die sukkel kreeg geen bezoek die dag.Maak de gekste dingen mee met dat facebook,ook met vrienden die wel gewoon een baan en kinderen hebben,zetten ze gewoon hun nieuwe schoenen op hyves.Ook als ik met ze aan het chille ben op hun vrije dag,worden ze steeds lastig gevallen door hun vrouw of vriendin,echt heel de dag door.Deze vrouwen werken die dag dan,en hebben echt niks meer te vertellen als ze thuis komen,want elk nieuwtje of aankoop hebben ze al door gegeven.Ik vind techniek mooi,maar die telefoon manie is echt geestelijke verarming.Ook merk ik dat ze steeds simpeler worden,het gaat echt nergens meer over.

leen5402903052189263 | 26-12-12 | 00:22

Maar het is gewoon een feit, kijk in de trein en de bus, iedereen zit maar met zijn telefoontje te spelen. En als je goed kijkt zie je dat minstens de helft gewoon een beetje door de pictogrammen te scrollen om vooral niemand aan te kijken of zelfs aan te spreken.
haat | 25-12-12 | 16:26 | + 37

Vroeger gebruikte ik daar een boek of krant voor. Kortom, niets veranderd.

Uriël Fack | 25-12-12 | 23:54

Het klopt, die zogenaamde sociale media zijn in feite puur asociaal. Facebook is only about how to get your money in my (facebook) pocket.

van_de_pot_gerukt | 25-12-12 | 23:50

"Het probleem met social media is dat deze technische ontwikkeling sneller verloopt dan onze biologische ontwikkeling." Dat geldt ook voor o zo veel uitvindingen. Ik hoop niet dat je denkt dat evolutie teleologisch is want dat is het niet. Grote uitvindingen zijn altijd een ongewis avontuur, en zo is het leven. We zien wel waar het schip strand, zoals je zelf al zei.
landlopertje | 25-12-12 | 18:22

Dat veel dingen ook sneller ontwikkelen dan onze biologische basis is geen argument maar eerder een drogreden. Verder heb ik het niet over doel of nut (teleologie). Het gaat in dit topic erom dat social media zo snel ontwikkelen en mogelijkheden bieden waar de mens eigenlijk niet zoveel mee kan of veel verder brengt. Je kan wel stellen dat social media een verschijnsel is geïnduceerd door een soort waarmee een nieuwe vorm van selectie wordt gecreeerd a la evolutie. Er zullen vast een aantal type mensen goed gedijen met deze ontwikkeling en zich succesvoller profileren of voortplanten. Zal vast wel een term voor bestaan dat een soort zelf een selectie drempel opwerpt. Ik ken hem niet ik ben meer van de cardiovasculaire problemen. ;)

Dude heb je eten | 25-12-12 | 23:28

Social media. Wordt veel te moeilijk over gedaan. Je hoeft niet op Facebook, Google+, Twitter, Foursquare, Instagram etcetc te zitten. Social Media wordt vooral gevoed door wat de mensen er zelf op doen. Dus klagen over de nadelen van social media is klagen over jezelf. Niet over janken dus. Je doet het zelf.

henkojenko | 25-12-12 | 21:21

Ach, Rutger had Vogelaar die internet (en de gevolgen)onderschatte. Webloggers hebben meer dan 140 karakters en cohesie. Mooi voorbeeld was Verdonk met TON. Na 1 weekendje lachen en weg! webwereld.nl/column/50660/trots-op-ret...
Zonder dat Engelfriet iets gevraagd werd..

DoctahDie | 25-12-12 | 20:41

@miko | 25-12-12 | 19:03 |
Sorry. Wist niet dat GS ook kassa's heeft en dat ze op de weg zit terwijl het topics poept is me al helemaal ontgaan. Stom, stom, stom. Ik maar denken dat ik alleen een pc had, maar dat blijkt nu volgens jou een mobieltje te zijn (die ik bewust niet wil).
Vraag aan mezelf: 'Waar ben ik nu?'
Oei Eh... thuis?
Moeluk!

Van Dikhout | 25-12-12 | 19:46

Zij die de veranderingen in ons medialandschap niet weten te waarderen zullen irrelevantie waatschijnlijk niet veel leuker gaan vinden. Als je niet tegen de hitte kan moet je de keuken verlaten!

Finn | 25-12-12 | 19:46

Zoveel onverantwoordelijken en dommen die dit gebruiken omdat ze niets anders kunnen. Ga eens bij het vmbo kijken. De kauwgom in de mond belet het mobieltje weg te kunnen, want gewoon communiceren kunnen ze niet meren.

Iwmac | 25-12-12 | 19:45

Hebben die gasten soms ook de troonrede geschreven?

duitse herder | 25-12-12 | 19:35

@necrosis | 25-12-12 | 19:32
Garantie tot aan de ...

Ing. eslapen | 25-12-12 | 19:34

@Ing. eslapen | 25-12-12 | 19:29
*Op dijen slaat en boel bij elkaar grinniken doet*

necrosis | 25-12-12 | 19:32

Watapatja | 25-12-12 | 19:18

Weggejaagd door al die geile collega's natuurlijk die ineens dachten dat zij een makkelijke was ;)

dj tonedeaf | 25-12-12 | 19:31

@brutus68 | 25-12-12 | 19:28
Hij geeft wel garantie.
Niet goed meid weg

Ing. eslapen | 25-12-12 | 19:29

@necrosis | 25-12-12 | 19:20

Quid als relatiebemiddelaar, lekker betrouwbaar...

brutus68 | 25-12-12 | 19:28

Waar blijft het necrosis topic nou?
Ik weet nog steeds niet wie mijn 'dinnetje wordt en dus kan ik geen cadeautje kopen voor mijn schoonmoeder!
*die had Quid nog van me tegoed, grinnik*

necrosis | 25-12-12 | 19:20

dj tonedeaf | 25-12-12 | 19:05 |
Collega's is ook leuk. Onze vorige secretaresse deed aan swingen, wij vonden de foto's wel leuk die we vonden. Ze is daarna snel van werk veranderd.

Watapatja | 25-12-12 | 19:18

Eurotokkie | 25-12-12 | 19:08

Denk dat de overheid pas een probleem wordt als je andere gegevens gekoppeld gaan worden, denk epd en verzekeringen en strafblad ofzo [geen soc. media]. Tenzij je op facebook met je vrienden een misdaad gaat zitten bekokstoven maar dan ben je toch al te dom om te poepen en mag je wel de bak in.

dj tonedeaf | 25-12-12 | 19:17

@Bakito | 25-12-12 | 18:49
Bierendeul!

Jackanders | 25-12-12 | 19:11

dj tonedeaf | 25-12-12 | 19:05 | + 0 -

Denk ook aan de overheid.

Eurotokkie | 25-12-12 | 19:08

Voordeel; zien wat die en die allemaal uitspookt terwijl hij/zij denkt niet bekeken te worden. Denk ouders/kinderen.

dj tonedeaf | 25-12-12 | 19:05

Bakito | 25-12-12 | 19:01 |
Vriendschappen zijn onvoorwaardelijk, maar mijn vrienden doen voor zo ver ik weet niet aan socmed. Hoewel, met al die nicknames weet je het nooit.

Watapatja | 25-12-12 | 19:03

@Van Dikhout | 25-12-12 | 19:01
Nee 'wat doe je" En dan ook midden in de nacht!
Wat denk je lul! reaguren op geen stijl natuurlijk!

miko | 25-12-12 | 19:03

@roze_bril | 25-12-12 | 18:57 |
Wat ik u brom! Zelfs zonder bril, en brandt u zich vooral niet aan de braadplaat.

Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 19:01

@Stormageddon | 25-12-12 | 18:27
dankjewel!

miko | 25-12-12 | 19:01

@Watapatja 18:57
Het is onzin om vriendschap die beperking op te leggen. Iedereen bepaalt voor zichzelf hoeveel of weinig informatie hij wil delen. Gelukkig zijn daar geen regels voor .

Bakito | 25-12-12 | 19:01

Ik zal het kort houden: weg met die communicatietroep! Schijtziek word ik van al die aso's die al bellend en lullend staan af te rekenen (onbeschofter kan het niet) en van al die sukkels die overal en nergens bellen, twitteren of weet ik veel hoe die rotzooi heet. Zelfs in het verkeer is er alleen nog maar aandacht voor geleuter! En wat was de vraag? O ja. 'Waar ben je nu?' Sukkels.

Van Dikhout | 25-12-12 | 19:01

Pieter Knabben | 25-12-12 | 18:55 |
Er is natuurlijk geen weldenkend mens die een bekende van heer O. inhuurt. Daar is geen tarief op aan te passen.

Watapatja | 25-12-12 | 18:59

@Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 18:39 |

Dan durven ze ook nog te beweren dat social media onpersoonlijk is.

roze_bril | 25-12-12 | 18:57

slakkenzout | 25-12-12 | 18:50 | + 1 -
Mensen hebben zelf niet door dat ze asociaal bezig zijn, ben al een paar keer wegelopen bij een gesprek
omdat ik graag in de ogen kijk als ik tegen iemand praat.

Eurotokkie | 25-12-12 | 18:57

Bakito | 25-12-12 | 18:54 |
Vrienden horen irl, kennissen en vage kennissen op socmed.

Watapatja | 25-12-12 | 18:57

-weggejorist-

Pieter Knabben | 25-12-12 | 18:55

@Bakito | 25-12-12 | 18:49 |
Moet je bij Verdonk doen; krijg je zijn achternaam te horen.
Oh nee, Verdonk heeft geen kloten.
Of...

*deze tegel ook twitteren, gaat*

Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 18:54

Stormageddon | 25-12-12 | 18:27 | + 3 -
Voor Facebook heb je ook irl-vrienden nodig en enig empathisch vermogen. Inderdaad niks voor jou.

Doe maar lekker boeken lezen. Is beter.

Bakito | 25-12-12 | 18:54

Social media is echt een tokkiehype. Deze mensen zouden buiten hun phone niet eens weten hoe ze moeten leven. Weten niet eens dat er een leven naast de telefoon is dat veel prettiger is. Walgelijk volk dat egocentrisch in zichzelf gekeerd met schele ogen naar een schermpje gluurt. Ik ben blij in de vorige wereld te zijn groot gebracht. Nu weet ik tenminste wat er te kiezen is. De aaiphone generatie kan niets meer kiezen. Bijna willoos wordt hun leven gedicteerd door onzinnige facebooks, whatsapps en twitter-ouwewijven. Niets om trots op te zijn, gewoon digitale kletstantes, maar vooral dom... dom... dom. Zo dom dat je je af vraagt waarom mensen er vrijwillig voor kiezen om een soort zwakzinnigheid uit te stralen.
Ja, ik kijk er op neer en daar doe ik niets meer van af.

slakkenzout | 25-12-12 | 18:50

Kay.

Dat zegt mijn hond altijd als ik 'm onder zijn kloten op de slof neem.

Bakito | 25-12-12 | 18:49

Sociale Media
You can check-out any time you like,
But you can never leave! "

Eurotokkie | 25-12-12 | 18:40

@roze_bril | 25-12-12 | 18:31 |
Hij is toevallig wel behanger, ja! En hij werkt in de catering. Bij habbo.nl.

Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 18:39

Sociale media kun je ook gerust vervangen door GeenStijl, PowNed, Spitsnieuws, Telegraaf. Kennis, sociale vaardigheden, fatsoen, respect, geduld en inlevingsvermogen zijn ook hier vaak ver te zoeken.

Stekkepoot | 25-12-12 | 18:39

Diepgang in twitterberichten en MSN is inderdaad heel ver te zoeken. Vis sosjale media worden echter wel 'long reads' bereikt, die veel verder gaan dan radio, TV en dodebomenbladen en -kranten. 't Is maar net hoe je het gebruikt en wat je capaciteiten zijn. Degenen die straattaal sms-en, whatsappen en twitteren zouden zonder die media zich net zo oppervlakkig en onbegrijpelijk uiten.

Guido | 25-12-12 | 18:32

@Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 18:11 |

Dus je vader is schilder. Weet je zeker dat het je paps is?

roze_bril | 25-12-12 | 18:31

Sinds ik, als early adopter van die shizzle, er vanaf gestapt ben, heb ik veel meer tijd over, ik lees weer eens een boek, en ik onthoud ook meer van wat me werkelijk interesseert.
Dus ik ben het er wel mee eens.
Reeds.

Weg met die facebook-twitter-googleplus shit. En al helemaal met die plugins op alle sites, waardoor het soms een eeuwigheid duurt voordat een simpel webpaginaatje laadt. Altijd weer blijft het steken op de servercapaciteit van die social media rotzooi.

En dan nu: zuipen en vreten en Doctor Who kijken.
Gefeliciteerd met je verjaardag, godt!

Stormageddon | 25-12-12 | 18:27

wat een geouwe whatsapp allemaal

boterkaaseneieren | 25-12-12 | 18:23

@Dude heb je eten | 25-12-12 | 17:28
"Het probleem met social media is dat deze technische ontwikkeling sneller verloopt dan onze biologische ontwikkeling." Dat geldt ook voor o zo veel uitvindingen. Ik hoop niet dat je denkt dat evolutie teleologisch is want dat is het niet. Grote uitvindingen zijn altijd een ongewis avontuur, en zo is het leven. We zien wel waar het schip strand, zoals je zelf al zei.

landlopertje | 25-12-12 | 18:22

haat | 25-12-12 | 16:26
Helemaal met je eens.

Plakkband | 25-12-12 | 18:12

@roze_bril | 25-12-12 | 18:04 |
Nee via een speciaal laboratorium. De uitslag kwam uiteindelijk in een verzegelde en aangetekende enveloppe. Ons pap heeft getekend!

Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 18:11

Social media zal de komende jaren zijn weg vinden, ben benieuwd wat er over blijft. Denk dat o.a. twitter, Hyves, MSN in ieder geval verdwijnen.

Watapatja | 25-12-12 | 18:10

@Humpf | 25-12-12 | 17:57
Of zelf paddenstoelen gezocht hebben voor de kerstmaaltijd.

miko | 25-12-12 | 18:05

@Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 17:36 |

Hoe ben je het te weten gekomen? Heb je een smsje gestuurd en toen hoorde je een ringtone?

roze_bril | 25-12-12 | 18:04

@miko | 25-12-12 | 17:53
Hij zal de Absint van Kaas wel geproefd hebben.

Humpf | 25-12-12 | 17:57

@Dude heb je eten | 25-12-12 | 17:28
Dude wat heb je gegeten als je met jezelf in discussie gaat.

miko | 25-12-12 | 17:53

@Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 17:28
Mannetjes poes?

miko | 25-12-12 | 17:50

@voldemort | 25-12-12 | 16:30
Sinds E.mail zijn intrede deed heb ik veel contacten weer aan kunnen halen. Bellen was duur en brieven schrijven doen veel mensen niet(al heb ik wel een doos vol)
Via mijn werk ben ik nu echter ook online te vinden voor oude kennissen en wat meer.Die nu graaaaag weer de draad oppakken (altijd handig vrienden in tropische landen). Ik weet echter waarom het contact verlopen is. En ik houd dat graag zo.

miko | 25-12-12 | 17:49

Kom NU van de dierenarts af, kat gepakt door een hond... liep een beetje gammel. 2 spuiten erin, meds mee naar huis. Mijn toch al niet wilde kerst wordt gevierd met 106! euri minder.

Ach, het blijft je kind he

dj tonedeaf | 25-12-12 | 17:48

@Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 17:43

Partnerruilverkaveling. Spann0nd! Allemaal de schuld van de sociale media.

Reinaert | 25-12-12 | 17:48

Vreeselyck. Vroegah was het Grote Kwaad in de wereld nog gestoken in het lezen van stripverhalen. Grote leegheid en domte bracht dat voort voor den jeugd.
Het Duivelse Internet is daar vast een resultaat van.

Jan Passant mk2 | 25-12-12 | 17:47

@eerstneukendanpraten | 25-12-12 | 17:40 |
Ja. Iets met ruilverkaveling. Je weet hoe zulke dingen gaan.

Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 17:43

@ Bezorgdenverjaagster 17:36

Was dat onderzoek nodig dan?

eerstneukendanpraten | 25-12-12 | 17:40

@roze_bril | 25-12-12 | 17:32 |
Hé, handig. Maar ik heb haar al gevonden hoor.

Die schat staat blijkbaar al de hele dag in de keuken. Te koken.

Uit DNA-onderzoek is overigens laatst gebleken dat ons moeder sowiezo terecht ons mam is. Dus.

Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 17:36

Wat doet het er verder toe. Of moet er weer iets verboden worden. Als ze gezelligheid terug willen in de trein moeten ze de restauratiewagon in ere herstellen. Of de drankjes in het café betaalbaarder maken. In Engeland, maar ook in Spanje zit iedereen met de hele familie in de kroeg. In Nederland is dat een ander verhaal.
.
Maar misschien komt dat kroegleven de gezelligheid en de sociale cohesie wel ten goede. Als het maar gezellig genoeg is houden mensen vanzelf wel op met hun telefoontjes, zeker weten.

Greetje Duisenberg | 25-12-12 | 17:35

@Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 17:28 |

Even op twitter zetten. Fotootje van je moeder erbij en please retweet. Is ze zo weer terecht.

roze_bril | 25-12-12 | 17:32

#refereerde uiteraard naar: landlopertje | 25-12-12 | 17:18

Dude heb je eten | 25-12-12 | 17:31

@Dude heb je eten | 25-12-12 | 17:12
Ik wilde bijna zeggen touché. Maar vind je dat ook van primaten die stokjes gebruiken om mieren te vissen of otters die stenen gebruiken om mosselen te openen. Daarnaast zijn oude ontwikkelde technieken of skills wel degelijk onderdeel geworden van onze evolutie. Het probleem met social media is dat deze technische ontwikkeling sneller verloopt dan onze biologische ontwikkeling. Een voorbeeld van techniek waar onze biologische aspecten op verder borduren is bijvoorbeeld de ontdekking van vuur en uiteindelijk het koken van eten. Deze ontwikkeling(koken) heeft er voor gezorgd dat mensen meer voedingstoffen uit hun eten konden halen dan voorheen. Dit heeft geleidt tot grotere schedel inhouden omdat we niet ons hele leven bezig hoeven te zijn met foerageren. (kort door de bocht) Actueel dingetje hiervan is die rauw etende moeder.

Dude heb je eten | 25-12-12 | 17:28

@roze_bril | 25-12-12 | 16:46 |
Ik ben al de gehele dag van slag, want ons mam is nergens* te vinden. Derhalve heb ik niet alle draden even goed kunnen volgen vandaag. Uw tegel laat me echter niet los. "De kat is weer terecht.", schrijft u.

Wat heeft de kat u voor streek geleverd om naar het schijnt tijdelijk het etiket 'kat' onterecht te dragen?

*Iemand?

Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 17:28

Grappig.

sTiRf | 25-12-12 | 17:24

dit onderwerp is te onnozel om te reaguren

dekogelkwamvanlinks | 25-12-12 | 17:23

@ZKH EénOog | 25-12-12 | 17:12

Daar ben ik inmiddels aan gewend. Dat ik de Rolls Royce van Robert Mugabe óók heb betaald vind ik eerlijk gezegd nog stuitender want om die man kan ik écht niet lachen, dit in tegenstelling tot Job Cohen die me met de regelmaat van de klok laat schaterlachen met z'n tragikomische optredens.

Reinaert | 25-12-12 | 17:22

@haat | 25-12-12 | 17:01
Het is definitief, het is mij 2x gelukt. Wel twee weken niet gebruiken na deactivatie.

landlopertje | 25-12-12 | 17:22

Wat is waar? Een leven zonder media. Als je al die bullshit van de media niet zou consumeren, maar gewoon zou handelen in het echte leven, leef je waarachtig. De media zijn een afleiding van de echte issues, en de echte issues zijn altijd strict persoonlijk.

Van Duyvenbode | 25-12-12 | 17:19

Het is allemaal nep.

Zzzzooooffff | 25-12-12 | 17:19

@Dude heb je eten | 25-12-12 | 17:12
"is sociale interactie via 'social media' niet de type interactie waar de mens in duizenden jaren naar toe is geëvolueerd."
Dat geld voor alle uitvindingen sinds de uitvinding van het wiel.

landlopertje | 25-12-12 | 17:18

@Dude heb je eten | 25-12-12 | 17:12
'Vind ik leuk'.

blinde kip | 25-12-12 | 17:16

@Reinaert | 25-12-12 | 17:11
Job Cohen hadden ze allang met pensioen moeten sturen.
Ik zeg: bejaardenmishandeling!

necrosis | 25-12-12 | 17:16

@Haarkopje | 25-12-12 | 16:51
Dat is heel het Hyves netwerk toch?

miko | 25-12-12 | 17:13

Wie heeft dit verzonnen, het is allemaal WAAR!

L.M. | 25-12-12 | 17:12

Als kind van de techniek en opgevoed door Nintendo ben ik helaas er stiekem mee eens. Redenerend vanuit mijn medisch-biologische achtergrond is sociale interactie via 'social media' niet de type interactie waar de mens in duizenden jaren naar toe is geëvolueerd. Wij mensen hebben niet voor niks ontwikkelde bio-skills als herkenning van uitdrukkingen van andere of feromonen voor interactie met anderen. Facebook is toegegeven een hele super de deluxe agenda om al je sociale meuk op te slaan en te beheren. Alleen maakt Fb het te makkelijk om te blijven hangen in zijn omgeving en de illusie te kweken dat je echt met je vrienden omgaat. We zullen zien waar we stranden of zegen vieren met deze technieken.

Dude heb je eten | 25-12-12 | 17:12

@Reinaert | 25-12-12 | 17:11

Ja. Het was waarlijk fantastisch mooi, als je wist dat het niet uit JOUW zak betaald zou worden...

ZKH EénOog | 25-12-12 | 17:12

Elk voordeel hep ze nadeel.

landlopertje | 25-12-12 | 17:12

Over asociale mediaas gesproken, weet iemand of pooned de bmovl filters de komende dagen nog gaat patchen? Of dachten ze slim te zijn en hebben ze alle server ruimte na de 21e verhoerd ivm het einde der tijden?

Salutis Humanae | 25-12-12 | 17:11

@ZKH EénOog | 25-12-12 | 17:03

Ach, Job Cohen verdient er een goed belegde boterham mee door als totaal digibeet 'iets' te onderzoeken waarvan 'ie waarlijk geen enkel verstand heeft.

Neanderthaler meets iPhone: het kost een paar centen maar dan heb je ook niets.

Reinaert | 25-12-12 | 17:11

@Homer P. Simpson | 25-12-12 | 16:34
Nadat we sinds eeuwen van de fysieke ketens bevrijd zijn laat jij je een virtuele keten aan meten.

miko | 25-12-12 | 17:10

wat is dat ? social media ??

de wereld laten weten wat een dombo/nitiwit/loser je bent...

* krant lezen gaat *

FW Ta-183 Huckebein | 25-12-12 | 17:10

-weggejorist-

Kudt_Janus | 25-12-12 | 17:08

Ik proef hier vooral de angst in van de oude media om hun greep op de publieke opinie te verliezen. Zielig. Hun kulargumenten zijn daarbij ook nog eens gemakkelijk te ontzenuwen:

1-5: onzin. Het ligt er aan hoe je de sociale media gebruikt. Er zijn miljoenen gebruikers die zich totaal niet herkennen in deze beschrijvingen. Een medium in z'n geheel afrekenen op de excessen getuigt op z'n minst van ergerlijke vooringenomenheid.

6: Oh, en de eigenaren van NRC handelsblad gebruiken hun krant niet om de lezers een bepaalde politieke ideologie door de strot te duwen?

7: Enerzijds waarschuw je voor Big Brother-achtige toestanden, anderzijds pleit je voor extreem streng overheidstoezicht op internetmedia. Een nogal schizofrene gedachtengang.

8. En tijdens de door de linkse opinie bejubelde "Arabische Lentes" waren diezelfde media met hun oproepen tot oproer opeens wel helden. Tikkeltje hypocriet?

9. Zie 8. Het is maar net wat je "sensatiezucht" noemt. En dan, de traditionele media, de TV voorop, kunnen er ook wat van.

10. Wazig verhaaltje. De gebruikelijke klacht is dat je gesprekspartner op een sociaal netwerk niet diegene is die hij op zij pretendeert te zijn. Leuk meisje is in werkelijkheid nekbaard van 150 kilo, dat genre. Nu krijgen we opeens op ons bordje dat we ons niet met onze werkelijke identiteit mogen presenteren. Wut?
Overigens: sociale media gaan verder dan Facebook, Google+ en andere privacy-schenders, waar elk weldenkend mens met een boog omheenloppt. Wel eens van IRC gehoord, NRC?

Gootbalkoning | 25-12-12 | 17:08

me,myself ......... 17.03
Het uitlekken van kanneginnepraat is strafbaar, dus pas maar op. Tsja

rechtvaardigerechter | 25-12-12 | 17:07

@kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:57 |

Die gun ik hem van harte. Sterker nog, ik wilde dat ik het benul had gehad indertijd om iets slims op internet te beginnen waar ik grof geld mee zou kunnen verdienen. Maar ik verkeer in ieder geval niet in de veronderstelling dat internet vrijheid is. Het begon leuk maar het hele net is een en al regulering inmiddels en het zal alleen maar erger worden. En dat mensen hun hele hebben en houden op feesboek c/s flikkeren maakt het alleen maar makkelijker voor de 'regulators'.

Seeker020 | 25-12-12 | 17:07

@me,myself and IK | 25-12-12 | 17:03

Andersom natuurlijk.

Het vermogen om waarheden als niet-absoluut te zien ontbreekt.

pius | 25-12-12 | 17:06

@kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:49
Weet je wat nog mooier is? Dat ze mijn satfoon willen lenen om even contact te maken. Hoe zo? He je iets te melden? Nee dus ,, wahahaha bedelen om 'ff' te bellen.
Leuk om een paar mensen een coldturkey te geven.

miko | 25-12-12 | 17:06

Nu Kay weg is zou er best wel weer 'ns eenmalig als soort van kers op de taart een Bandirah tegenaan kunnen. Of een hele Bandirah=Gigapica.

Ach. Weemoed & engelengezang. En waar is toch ons moeder nou, steeds?

Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 17:05

Lijkt er meer op dat iemand het woord 'social' uit 'social media' niet helemaal goed begrijpt.
Diit is een typisch geval van hersenkramp wat bij politiek correcten zo vaak optreed, een beetje proberen een kritische houding aan te nemen terwijl het vermogen om waarheden niet als absoluut te zien ontbreekt, met als gevolg oudewijvenpraat.

me,myself and IK | 25-12-12 | 17:03

Als de social media HET gereedschap zijn voor groene revoluties en arabirische lentes kan het niet genoeg kapot geprezen worden door oude media, maar nu de oude media beseft er geen grip op te krijgen en de revoluties en lentes niet lijken uit te pakken zoals zij wensten, moeten de social media kapot gesloopt worden, met als voorbeeld punt 8:

Gaat het om revoluties, dan zijn social media het gereedschap, en de revolutionairen de rechtspersoon in nood die alle hulp nodig hebben.

Gaat het om ellende, dan zetten de 'social media' aan tot haat en niet haar gebruikers, waarmee het voorheen bejubelde gereedschap ineens zelf de (criminele) rechtspersoon lijkt te worden.

Iets met messengers en shootings...

ZKH EénOog | 25-12-12 | 17:03

Mijn vriendin twittert dat ze zin heeft *out*

Ing. eslapen | 25-12-12 | 17:02

LOL Kudt_Janus | 25-12-12 | 16:59 |

Ze kunnen jou ook alles wijs maken. Van rukken word je alleen doof.

roze_bril | 25-12-12 | 17:02

Das negen, wat gaat dat snel. Tsja.

rechtvaardigerechter | 25-12-12 | 17:01

landlopertje | 25-12-12 | 16:49 |
Igor.The.Horrible | 25-12-12 | 16:52 |
Mijn dank en dat is ook echt definitief? Want ik heb het al eens eerder geprobeerd, ook met hyves. En ik kreeg het niet voor mekaar. Toch heeft het iets beangstigend, dat anderen voor je bepalen wat goed voor je is en blijkbaar niet goed om je informatie te verwijderen.
@miko | 25-12-12 | 16:47 |
Zeer herkenbaar, wij hebben met onze vrienden sinds jaar en dag een regel met pokeren: Iphones van tafel. En steevast zit er een broekie (van 18 jaar) constant via dat ding met anderen te praten. Want wij praten toch maar onzin de hele tijd, kom dan niet. Ik vind het echt ondoorgrondelijk hoe hij ermee omgaat, waarschijnlijk omdat wij nog een soort van referentiepunt hebben van hoe het wel kan zonder, ik hou mijn hart vast voor de generatie 18 jaar en jonger. Die weten niet beter, om over de taalverloedering nog maar niet te spreken. Nice, ik begin een ouwe lul te worden.

haat | 25-12-12 | 17:01

@Kudt_Janus | 25-12-12 | 16:59
*verschrikt tussen vingers kijkt*

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 17:00

-weggejorist-

Kudt_Janus | 25-12-12 | 16:59

Sociale media: het houdt niet... niet vanzelf.

ojédiaré | 25-12-12 | 16:58

Kapotte_stofzuiger ..... 16.27
Houdt u het aantal in de gaten? U zit al op 8.

rechtvaardigerechter | 25-12-12 | 16:58

@Seeker020 | 25-12-12 | 16:55
En wat bent u nu dan? Dankzij uw reaguursel is de nieuwe Audi voor Van Rossem weer een stapje dichterbij gekomen.

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:57

Vrij boomeriaanse duiding is dat, in het NRC.
Was getekend: de lijstjeshater

Einde van de Domheid | 25-12-12 | 16:56

Ok, hier even een linkje over de oorsprong en de impact van het internet in het algemeen:
*ga nu de kerst sociale verplichtingen afhandelen*
www.visionair.nl/wetenschap/de-virtuel...

King of the Oneliner | 25-12-12 | 16:56

@Homer P. Simpson | 25-12-12 | 16:34
.
Word eens wakker man! Jij met je feesboekje bent een keiharde slaaf van de commercie en je hebt het niet eens in de gaten. Vrijheid... LOL

Seeker020 | 25-12-12 | 16:55

@kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:46
Dat had hij al aan mij beloofd!

necrosis | 25-12-12 | 16:55

En dan politiek, vroegah moest je dan een visie bedenken, een ruimte om te vergaderen huren, kopietjes draaien, brieven sturen, folders uitdelen. Nu hoef je alleen nog maar een tweet te sturen. Kost geen drol. Levert miljoenen op... Feest voor de democratie toch?

Einde van de Domheid | 25-12-12 | 16:54

Tip: vervang sociale media door Islam.

sjaakdeslinksesul | 25-12-12 | 16:53

Vroeger had je het journaal. Dat was je enige informatiebron. Door internet weet ik dat deze de boel manipuleert.

roze_bril | 25-12-12 | 16:53

Dit soort onderzoekjes worden altijd geschreven door types met drie vrienden op Hyves.

Haarkopje | 25-12-12 | 16:51

Social media vergroot de menselijke natuur uit in al zijn facetten- niet meer en niet minder. Beetje jammer dat juist fake-traders als Why Vd Linde daarover vallen.

Onze eigen Hema-Karl Rove heeft er kennelijk weinig van begrepen.

pius | 25-12-12 | 16:49

@miko | 25-12-12 | 16:47
Hoe herkenbaar. Van die mensen die in paniek raken omdat er geen WiFi beschikbaar is op de (vakantie)locatie.

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:49

miko | 25-12-12 | 16:43 |
Daar heb je zeker een punt mee, het is ook niet volledig aan de techniek te verwijten, meer een uiting van hoe het sociaal gesteld is in dit land. Maar het wordt gewoon van de zotte en openbaar vervoer is maar een voorbeeld. Drie jaar terug zat ik in de trein naar van Tel Aviv, vroeg aan iemand hoe ik mijn overstap moest maken en geloof me heel de coupé bekommerde zich over het vervolg van mijn reis. Ik zie zoiets hier niet gebeuren, om nog maar niet te spreken over hoe vaak ik daar werd aangesproken tijdens het reizen. En ook daar had iedereen een hip telefoontje. Het zit m in de Hollander denk ik.

haat | 25-12-12 | 16:48

@haat | 25-12-12 | 16:39
Ik ga met een aantal vrienden drie tot vier keer per jaar op een tocht. Dat is of op zee of de 'wildernis' in.
Geen camera's geen telefoons of andere dingen.Veel nieuwe aanmelders breken daarop af.En laten dan de tocht voorbij gaan.Wat is het belangrijkste? Dat je twee weken op, voor de meeste mensen, onbewoonde eilanden vertoeft of dat je het op kunt nemen?

miko | 25-12-12 | 16:47

Het vervelende is alleen dat ze in alles op zich wel een punt hebben...

Wim colijn | 25-12-12 | 16:47

roze_bril | 25-12-12 | 16:44 | + 2
Erg gevat!

Einde van de Domheid | 25-12-12 | 16:47

Sociale media geven een inkijkje in het gedachtengoed van de gemiddelde mens. Dat is niet zo verheven als de NRC zou willen, maar dat snappen ze niet.

rara | 25-12-12 | 16:47

Sociale Media zijn een zegen voor de maatschappij.
'Grootste gemene deler' is namelijk het enige toverwoord dat de vrije markt kent.
De enige producten die daaruit voortkomen zijn saai, flets, edge-loos en plat.
Dat is nu eenmaal intrinsiek aan de wetten van de vrije markt.
Social Media zijn in staat om subgemeenschappen met subsmaken te stichten. Soms dringen ze wel eens door in het brein en geestloze domein ven John de Mol, Volendamse maatjes, en insgelijks dat van Matthijs van Nieuwkerk en boer zoekt hond.
Kortom; leve de Sociale Media!
Het toverwoord overigens van marketingprofessionals is 'Social Media'. Het is namelijk het enige domein waar de marketeer (lees vrije markt) niet kan doordringen. De netwerken met vrienden met en zonder smaak. (Maar wel 'hun' smaak'.)

Einde van de Domheid | 25-12-12 | 16:46

Bedankt nog iedereen van de twitterz!! De kat is weer terecht.

roze_bril | 25-12-12 | 16:46

@roze_bril | 25-12-12 | 16:44
Donderdag wil ik wel weer je lunchgeld!

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:46

Een soort digitaal visstekje, voor de man die zo weinig mogelijk tijd met zijn vrouw thuis wil doorbrengen.
En in de jaren 50 dook papa ook altijd achter de krant om eventjes een momentje voor zichzelf te hebben.

King of the Oneliner | 25-12-12 | 16:45

Vroeger had ik geen vrienden. Moet je nu kijken wie mijn maten zijn. Necrosis, Kapotte_stofzuiger en ga zo maar door... Ok ok vrienden zijn het misschien niet, maar ik word in ieder geval niet meer in elkaar geslagen als ik wat zeg.

roze_bril | 25-12-12 | 16:44

Op mijn Hyves pagina is het anders heerlijk rustgevend vertoeven.
Heerlijk zo'n dood hoekje op het internet helemaal voor je eigen.

King of the Oneliner | 25-12-12 | 16:44

@haat | 25-12-12 | 16:26
25 jaar geleden toen junior miko nog wel eens in een trein stapte zaten de meeste mensen ook met een walkman op of in boekjes te neuzen.Mensen die de Rail of hoe dat blaadje ook hete tien keer door keken.Wat ik wel zie is groepen jongeren die met elkaar op stap zijn en dat van een groepje van 6/7 er 4/5 aan hun lulijzer hangen.
Ook interne mails worden in SMS taal gestuurd. Dan kun je zeggen dat je met je tijd mee moet maar ik vind het wel een gebrek aan respect dat je niet even een paar volledige zinnen neer kunt typen.

miko | 25-12-12 | 16:43

@blinde kip | 25-12-12 | 16:38
Beide is asociaal, u dient te werken en belasting te betalen.

/PvdA GL mode uit

Ing. eslapen | 25-12-12 | 16:42

Igor.The.Horrible | 25-12-12 | 16:40 |
Zeg me hoe je je facebook definitief verwijderd en ik betaal u uw gewicht in goud! Zover mij bekend is, is facebook soulbound.

haat | 25-12-12 | 16:42

Mooi. En nu?

De Geus | 25-12-12 | 16:40

Van Facebook ben ik gelukkig weer af. Iets te veel blije berichtjes van mensen die je net niet goed genoeg kent.

Igor.The.Horrible | 25-12-12 | 16:40

@kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:27
lol!

miko | 25-12-12 | 16:39

Vroeger reden de treinen zó hard dat de melk van de koeien zuur werd. Heb je nu ook niet meer.

landlopertje | 25-12-12 | 16:39

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:30 |
Dat zou een mooi iets zijn, ik zat net te denken aan whatsapp verbieden. Hoe irritant het wel niet is dat mensen tegenwoordig gewoon een beetje tegen je aan het lullen zijn terwijl je aan het werk bent of niet thuis bent. Een aantal jaren terug kreeg je tenminste nog een concreet sms-je of werd je gebeld. Het is hier al eerder gezegd, het is allemaal schitterende techniek, maar de mate is er uit en ik begin te merken dat het voor velen maar een uitvlucht is om maar niet met iemand anders te praten. Zag vorige week een filmpje van Sensation 2001, sorry dwaal af, maar daar zag je gewoon iedereen helemaal losgaan tijdens de climax met lasers, moet je nu eens een filmpje kijken van een soortgelijk moment. Iedereen staat maar met hun telefoontje het moment te filmen om later terug te kijken. Ik snap er geen zak van.

haat | 25-12-12 | 16:39

@Ing. eslapen | 25-12-12 | 16:30
De een reageert zich op af zijn toetsenbord en de ander op een voorbijganger. Wat is asociaal?

blinde kip | 25-12-12 | 16:38

@kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:22
Precies maar dat snappen sommige mensen niet. Bij mij mag in een bespreking de telefoon aan blijven maar voor een gesprek typh je op naar buiten, bij een vergadering gaan de telefoons UIT!
Als ik met werknemers iets bespreek moeten ze het niet in hun hoofd halen een telefoon op te nemen.

miko | 25-12-12 | 16:38

We weten nu wel wie er allemaal gourmetten. Vroeger moest je leven zonder die belangwekkende tweets.

Fijnstoffer | 25-12-12 | 16:37

Vroeger had je mensen die in de trein zomaar met je begonnen te praten. De horror. Tegenwoordig heb je daar gelukkig geen last meer van.

roze_bril | 25-12-12 | 16:37

Verder kun je nog prima los blijven van de internet exhibitionisme. Geen face book geen g+ en noem maar op.Het vervelende is dat je ongevraagd bij jan en alleman op zijn smoelschrift word gegooid.Dat zet bij mij bepaalde vriendschappen wel op scherp.

miko | 25-12-12 | 16:35

Prima stuk, snijdt hout en legt de vinger precies op de zere plek. Hulde derhalve!

100pct Testosteron | 25-12-12 | 16:34

Oude mannen die waarschuwen voor nieuwe dingen, goh, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

De nieuwe (sociale) media zal er uiteindelijk voor zorgen dat wij allen bevrijd worden van de doctrine die ons al eeuwen wordt opgelegd door de oude media / machthebbers.

Echte vrijheid begint zodra deze pijprokende stofnesten definitief verdwenen zijn, hoe eerder ze weg zijn, hoe liever.

Homer P. Simpson | 25-12-12 | 16:34

Kapotte_stofzuiger ..... 16.27
Gaat Kaas daarmee akkoord, of daagd u hem uit?

rechtvaardigerechter | 25-12-12 | 16:33

@Ing. eslapen | 25-12-12 | 16:30
De relatieve vrijheid om dingen te zeggen c.q. te reaguren, maakt GS juist tot een van de meest sociale media.
Een link naar blote tieten, zeggen dat alle Marokkanen crimineel zijn, guillotineverwensingen naar bankiers en PvdA-ers, het kan allemaal.

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:33

@kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:18
Dank je, echter met "Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend" valt GS onder asociale media.

* wegduiken doet *

Ing. eslapen | 25-12-12 | 16:30

Ik doe niet zoveel met sociale media maar het is wel een manier om contact te houden met mensen wat anders waarschijnlijk verwaterd.
In de trein zonderde ik me al af voordat er sociale media bestond. De onzin gesprekken die ze vroeger voerden voordat er mobieltjes waren aan mij niet besteed.
Muziekje op of boekje erbij.
Ik verbaas me wel over de jeugd die zonder mobiel niet eens meer kan ademhalen.
Kindjes die zo te zien jonger zijn dan mijn mobiel (5) lopen al met een smartphone rond zijn ze wel stil in een restaurant totdat de mobiel afgepakt wordt.

voldemort | 25-12-12 | 16:30

@haat | 25-12-12 | 16:26
GSM/UMTS blokker mee in het openbaar vervoer. Strafbaar (wat is dat tegenwoordig niet in Nederland?), maar lokt wel gesprekken uit: "hee, mijn iPhone doet het niet", "die van mij ook niet", "waar ga je naar toe, misschien hebben we daar wel bereik" etc. etc.

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:30

@miko | 25-12-12 | 16:20

Helemaal eens. Enerzijds maakt het je wereld wijder, anderzijds zijn er die zelfs in een analoge bijeenkomst (verjaardag, feestje, etentje of zelfs in de bioscoop) tot grenzeloze ergernis niet meer van hun apparaat af te slaan zijn.

Zoals met alles: overdaad schaadt!

En op dit gebied zijn er nog velen die best naar een wat betere balans zouden kunnen zoeken...

ZKH EénOog | 25-12-12 | 16:28

@brutus68 | 25-12-12 | 16:26
Maximaal 9 reaguursels per dag.

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:27

Beetje zelfreflectie kan geen kwaad, gister was geenstijl ook al boos omdat de Amerikaanse krant Amsterdam afviel. Terecht. Maar nu komt er weer een kritisch geluid waar geenstijl zich door aangesproken voelt en wordt het weer stoer weggewuifd met satan dit en dat. Tien jaar geleden was de maatschappij in zijn algemeen een stuk socialer, geloof me ik doe er zelf ook net zo hard aan mee. Maar het is gewoon een feit, kijk in de trein en de bus, iedereen zit maar met zijn telefoontje te spelen. En als je goed kijkt zie je dat minstens de helft gewoon een beetje door de pictogrammen te scrollen om vooral niemand aan te kijken of zelfs aan te spreken. Of nu met kerst moet iedereen op facebook laten zien wat ze eten en wat voor schattige kleertjes hun kindjes aan hebben. Ik hou van de techniek en wat het ons brengt, maar ik denk dat we qua sociale aspect het kantelpunt hebben bereikt. Stelletje xenofoben zijn we geworden.

haat | 25-12-12 | 16:26

Zoals met alles wat lekker is: met mate, en weten waar je grens ligt.

brutus68 | 25-12-12 | 16:26

We zijn sinds de internets bestaat gewoon van lotje getikt. Allemaal!

Klukkluk | 25-12-12 | 16:25

Aan de andere kant, als je niet meedoet, dan ga je 10 belachelijke punten verzinnen.

bennutzat | 25-12-12 | 16:25

Over 5 jaar zijn de mensen die dit verzonnen hebben allemaal dood. Niet relevant derhalve.

Godsammekraken | 25-12-12 | 16:24

Zo lang je sociale media maar niet al te serieus neemt is er helegaar niets aan het handje. Alle doemdenkers en onheilsprofeten ten spijt: iedereen moet voor zich zelf uitmaken waar de grens ligt.

Betuttelen: het gaat nog eens héél groot worden!

Reinaert | 25-12-12 | 16:24

Sinds wanneer speelt Google+ een rol van betekenis?

Juustem | 25-12-12 | 16:22

Ik mis nog drie dingen, Sociale media maakt u;
1) tendentieus
2) ongenfundeerd
3) onnodig kwetsend
Maar wat is eigenlijk het probleem? Tsja.

rechtvaardigerechter | 25-12-12 | 16:22

1. Zie Diederik Stapel

2. Zie Diederik Stapel

3. Zie Diederik Stapel

4. Zie Diederik Stapel

enz.

Bezorgdenverjaagster | 25-12-12 | 16:22

@miko | 25-12-12 | 16:20
Sociale media betekenen niet dat je continu verbonden moet zijn via mobiele telefoon of tablet.

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:22

Kay van der Linde weet alles van eindes.

Het einde van Leefbaar Nederland.
Het einde van de Lijst Pim Fortuyn.
Het einde van Trots op Nederland.

ZKH EénOog | 25-12-12 | 16:21

Valt wat voor te zeggen.
Laatst ben ik naar een receptie geweest waar een aantal jubilea gehuldigd werden. Nota bene van een van hen zaten zijn twee dochters continu te pingen.
En wat erger ik me aan mensen die tijdens een gesprek voortdurend hun telefoon opnemen voor de meest banale dingen.

miko | 25-12-12 | 16:20

Tsja, zo heeft alles zijn voor en nadeel. Net als met vele andere dingen waar veel discussies over oplaaien: het is maar hoe je er zélf mee om gaat. Fijne Kerstdagen allemaal!

MaryJuanna | 25-12-12 | 16:20

Nee, het maakt contacten meervoudiger, sneller, intenser als het moet.

Menno Edens | 25-12-12 | 16:20

Kun je voorstellen hoe erg asociale media zoals kranten en tv zijn.

ZDEV | 25-12-12 | 16:20

Met 3 en 10 ben ik het helemaal eens maar ik blijf natuurlijk graag vakantiefoto's zien van de buurvrouw.

blinde kip | 25-12-12 | 16:19

En nog, oprecht, hele fijn dagen gewenst, via dit sociale medium.

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:18

Ik reaguur, dus ik besta.

Voor alle andere zaken hebben we Joris.

kapotte_stofzuiger | 25-12-12 | 16:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken