Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Shocking: Grieken betalen hun belasting niet

mooimono.jpg Hold on to your dicks: de Griekse belastingdienst slaagt er niet in om grote bedrijven en rijke Grieken belasting te laten betalen. No. Shit. Sherlock. De belastingdienst zou dik 300 bedrijven bezoeken waar nog een belastingclaim uit staat, in werkelijkheid zijn ze niet verder gekomen dan 88 bedrijven. Dat is toch iets meer dan een kwart van het beloofde aantal. Gezien het verleden van Griekenland is dat eigenlijk gewoon knap. Van de beloofde 1300 rijke individuen die een bezoekje van de belastingdienst zouden moeten krijgen, hebben 467 rijkaards uiteindelijk ook echt de fiscus over de vloer gehad. Conclusie: de belastingdienst doet z'n werk nog steeds niet goed, grote bedrijven en rijke individuen profiteren daarvan en de gewone man mag het gat in de begroting opvullen. Dit gedoe kost slechts een miljard, dus waar hebben we het eigenlijk over. Die familiepot vaseline is nog lang niet leeg. Inmiddels zijn Nederlandse belastingtijgers hun Griekse collega's aan het helpen, dus qua ingekochte ervaring met het uitzuigen van de middenklasse zit het nu wel goed. Dan om af te sluiten zomaar even twee interessante weetjes: 'morgen stemt de Eerste Kamer over een verbod op pelsdierhouderij. In Griekenland krijg je EU subsidie voor opzetten nertsenfokkerij.' En wist u dat het toptarief van de Griekse inkomstenbelasting naar 42% gaat? Jaja, 42% als toptarief. Maar genoeg wikiweetjes: wat lul je, nivelleren zul je. Werken en belasting betalen, bitches!

Reaguursels

Inloggen

Rutte je hebt tot op heden nog niets gedaan voor de Nederlanders alleen hun zakken geplunderd samen met je misselijke makende vriendje Samson ga eens aan het werk en zorg ervoor dat ons ja ons geld dat van de nederlanders wat je weggegeven hebt zonder onze toestemming terug gaat komen en snel en stop met dat domme grijnsje .

rukkieduck | 19-12-12 | 04:38

Dus... Als de Nederlandse belastinginspecteurs in Griekenland bezig zijn, kunnen wij dan op zijn Grieks belastingen gaan betalen?

Specy | 18-12-12 | 16:56

@Bakito | 18-12-12 | 11:32
Dat zijn dan de twee alternatieven onder jouw dakpannetje?
Dat bedoel ik dus.
Qua logica zo zot als net nageslacht van drie generaties opgelapte zeehonden zonder enige resistentie. Daar waar de natuur 'stop ho' zegt, toch doorgefokt.
Beyond sanity.
Een waarheid waarvan de gaten opgevuld worden met fantasie en kunstgrepen.
Inderdaad een soort Grieks model. En nu niet dat van "je generaliseert, allemaal!", want daar klopt geen bus van.
Het gaat om de gaten. Die in de vulling zitten.
En die vulling is meestal best ok.
Maar de gaten niet.
Ik zeg dus niet dat het één groot gat is.

Anyway. Dat wat je plempt, zelden hout snijdt.

hfakker | 18-12-12 | 15:02

Dat verbod voor de pelsdierhouders is gewoon een "blessing in disguise". Even zeuren en je krijgt een volledige verhuizing vergoed naar een land met mooi weer, lage lonen, en lage belastingen. Kan Marianne Thieme nog jaren tegen hun pelsdieren aankijken.

frank87 | 18-12-12 | 14:25

Ze kunnen doen wat ze willen. Van het gevalletje Gerard Depardieu weten we dat mensen pas in opstand komen als ze al 145 miljoen belasting hebben betaald, nadat ze decennia lang eem compleet volk hebben geentertained.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 18-12-12 | 14:18

@Bakito | 18-12-12 | 11:26
Nergens zeg ik dat je het krijgt, ik noem dat je er voor bent. En je kunt niet tegen 'etatistische belastingen' ageren en tegelijk subsidie (voor kunst of iets anders) propageren, zonder inconsequent te zijn.
Dat is als een brandweer die het vuur aansteekt, maar daar maak jij je wellicht voortdurend schuldig aan. In overdrachtelijke zin dan.

hfakker | 18-12-12 | 13:52

@Bakito | 18-12-12 | 11:34
Lees nog eens een keer goed het stukje waar je op reageert en zie dan dat je (zucht, wanneer niet) weer eens de plank finaal mis slaat;
Ik noem dat je "enkel tegen om het tegen bent " en dat "je inconsistent en tegenstrijdig redeneert".
Nergens staat ALTIJD tegen of inconsistent.

Uit je antwoord blijkt dus hoezeer ik de spijker op de kop tik in jouw geval.
Hoe voelt dat nou, zo'n ontmantelde, lege huls zijn?

hfakker | 18-12-12 | 13:50

@ ecologiste | 18-12-12 | 12:51

Revolutie is het enige antwoord. Maja zie maar is een miljoentje Nederlanders van hun stoel te krijgen. Onmogelijk....

lekkerboeiend0000001 | 18-12-12 | 13:03

Niets nieuws toch, Nederland wil altijd de rest van de wereld spekken, de hardwerkende Nederlandse mensen betalen wel weer wat meer belasting ergens voor, en anders verzinnen ze wel een belasting.

Rimpeldoos | 18-12-12 | 12:55

Lanexxx 12:49
Helemaal mee eens. Het is zo eenvoudig om te zien, maar waarom krijgen die gasten toch elke keer weer zoveel stemmen. Zucht.

ecologiste | 18-12-12 | 12:51

ecologiste | 18-12-12 | 11:50 |
Ach ze hebben Dijsselbloem straks ingelijfd, wat wil je nog meer als EU zijnde. De politici hier zijn allemaal (behalve een enkeling) even gretig, wat te denken van een baantje dat drie keer je huidige salaris opbrengt, je zit dan ver van je eigen stemvee, niks meer met ze te maken, hosanna. Ik zou het toejuichen als het strafbaar gesteld werd de Nederlandse belangen te schaden, wat nu op grote schaal gebeurt door deze opportunisten en hun meelopers van het journaille!

lanexxx | 18-12-12 | 12:49

"De Griekse belastingdienst slaagt er niet in om grote bedrijven en rijke Grieken belasting te laten betalen."
-
@Heilige Strijders van Gouden Dageraad:
Lezen jullie ff mee, stelletje lutsers!

Ahasveros | 18-12-12 | 12:46

Boer in 020 | 18-12-12 | 11:44 |
Ja, dat denken ze nog steeds. Onze politici bestaan uit goedgelovige opportunisten die geloven in hun eigen kunnen en intellectuele vermogens. Er loopt veel domheid daar in Den Haag!

lanexxx | 18-12-12 | 12:39

aow is een omslagstelsel.we hebben er nu al 3000000 van,en de gemiddelde Nederlander krijgt maar 1.2 kinderen.Ook zijn onze huizenprijzen kunstmatig hoog gehouden.Want die 3000000 mensen hebben niet het eeuwige leven.Dus begin een uitvaartcentrum,of emigreer,onze toekomst zal heel erg duurzaam zijn,En dat is armoe.

leen5402903052189263 | 18-12-12 | 12:03

DAt nerts verhaal, gaande Polen dus nertsen kweken, kunnen ze lachen die arme beesten.

Uw Verzekeringsadvis | 18-12-12 | 12:00

In Italië zoekt de belastingdienst ook nog naar 41 miljard euro onbetaalde belastingen, zijn er 750.000 zogenaamde 'geheelontduikers' en blijkt 1/3e van de gecontroleerde bonnetjes vals. Maar dat geeft allemaal niet hoor, wij betalen wel om de Italiaanse begroting op orde te krijgen. Volgens mij kan het niet lang meer duren totdat wij qua economische 'groei' en werk'gelegenheid' Spaanse en Griekse niveaus aan gaan tikken.

witwas | 18-12-12 | 11:59

Een mooie kans voor 'real life' oefeningen voor het daar doorbetaalde leger wat op zijn handen zit.

Fred van Ria | 18-12-12 | 11:59

Een toptarief van 42% is nog steeds 42% teveel. Alles wat de overheid doet kunnen particuliere bedrijven ook en beter en goedkoper. Belastinggeld wordt nu verkwist aan subsidies, toeslagen, uitkeringen, ambtenaren, openbaar vervoer, zorg, voetbal, onderwijs, bailouts van woningcorporaties, banken en landen etc, etc. De burger ervaart niets anders dan bureaucratie, klasse-justitie en politiek gedraai. Inspraak, service en veiligheid is er niet maar betalen moet je wel. Waarvoor? Het draagvlak onder de Nederlandse bevolking om geld nog meer geld naar Griekenland over te maken is minimaal. Maar toch gaat het weer gebeuren. Hoezo democratie?

de euro middenweg | 18-12-12 | 11:59

Desmoulins | 18-12-12 | 11:47 |

Zijn die artikelen die ik hier geplaatst heb Eurofiel? You sir live in an other universe.

Jaimy Fox | 18-12-12 | 11:55

Wat lees ik nou vaak hierboven: 'Grieken een raar volkje'?
Grieken zijn niet raar. Ze zijn slim. Nederlanders zijn raar. Geven MILJARDEN weg terwijl ze zèlf een hoge staatsschuld hebben. En het Nederlandse volk laat zich zonder morren uitknijpen.

grote haas | 18-12-12 | 11:55

Geld speelt geen rol.

Bommel007 | 18-12-12 | 11:52

De EU is eigen één grote verzorgingsstaat, waarbij het een lastig gegeven is dat zo ongeveer een derde van het oppervlakte (voor het gemak hanteer ik even een twijfelachtige maatstaaf) extreem hulpbehoevend is.

Snelle Jeroen | 18-12-12 | 11:51

Dat belasting ontwijken en ontduiken is echt niet alleen een Griekse aangelegenheid hoor,laat staan een Griekse uitvinding.Frankrijk was altijd al het grote voorbeeld, vooral ten tijde van de revolutie,toen de complete adelstand emigreerde en zo hun hoofd letterlijk te redden. Nu weer want door Hollande vertrekken grote aantallen nouveau riche naar Londen en Geneve. Alleen al in Londen,bivakkeren nu 280000 rijke Fransen en... Engeland zit niet in de euro-zone,dus kassa voor hen en de treinverbinding Parijs- Londen is fantastisch verbeterd sinds 1940.

Dolphi | 18-12-12 | 11:50

Niet alleen kijkt Souflakistan ons het geld uit de portemonnee, ze kijken ook het verdaasteren van geld van ons af.

bokkepruik | 18-12-12 | 11:50

lanexxx | 18-12-12 | 11:42

Volgens mij helemaal juist. Het is de Brusselse hofhouding die alle hofhoudingen door gans de EU faciliteert om de eigen bevolking leeg te vreten. Het enige land dat daar nog niet aan toe is is Duitsland omdat dat wel een echte economie heeft. Daarom moeten zij ook worden leegevreten door de elites en dat spel is op de wagen gezet door de Franse elite die ons ook met de Mocros heeft opgezadeld (Straatsburg 1975 remember?). Het leegvreten is in principe eenvoudig. Je maakt gewoon allerlei regeltjes, je stopt geld in onderwijs (het wordt er alleen maar slechter van vanwege de desinformatie en omdat het geld naar de bouwwereld gaat die ook in het complot zit net als de banken), enfing je gaat er nu zelfs voor pleiten dat er 1 zegge en schrijve 1 organsiatie komt die de bonnetjes van politici gaan controleren etc etc etc. ze verzinnen het waar je bij staat en telkens kost het klauwen met geld en dat geld verdwijnt in de zakken van types als Dijksma en de duizenden non-valeurs waardoor onze economie nog minder concurrerend wordt in de wereldeconomie.

ecologiste | 18-12-12 | 11:50

@Jaimy Fox | 18-12-12 | 11:39

Nog steeds in de pas achter de Eurofielen aan geeft blijft van een realistische visie, volgens uw logica.
Dit hele proces sinds de EMU is een sprookje onwaardig.

Desmoulins | 18-12-12 | 11:47

Even doorvragen onder de laag van woede en als-ik-het-niet-dacht geschreeuw. Kan het te maken hebben met een ondercapaciteit ter zijde van de Belastingdienst in Griekenland? Ik lees dat er Nederlandse hulptroepen zijn ingeschakeld. Waren wij al niet gewaarschuwd dat Hellas niet eens de infrastructuur heeft om dergelijke operaties succesvol te laten draaien? Kortom: hadden we werkelijk hoop dat het zou lúkken?

Boer in 020 | 18-12-12 | 11:44

@Mammeloe | 18-12-12 | 10:40
Het is dus aan de Brusselse elite en hun vazallen dat er gewoon niets gebeurt in Griekenland, behalve de armste deel van de bevolking belasting verhogingen aankondigen en uitpersen, waar het geld te halen is bij de top, is de belangenverstrengeling met ja, de EU en hun corrupte fascisten leiders te hecht.

lanexxx | 18-12-12 | 11:42

Grieken hoeven ook helemaal geen belasting te betalen, dat doen wij voor ze. Dat zijn die dingen waarom wij zo blij moeten zijn met de EUSSR. Deze transfer van gelden zal ook wel (in procenten uitgedrukt) ten goede komen van Eurofielen, anders kan ik het enthousiasme van deze lui niet verklaren voor het Vierde Rijk.

Jan Passant mk2 | 18-12-12 | 11:40

Men gelooft hier in sprookjes.

Jaimy Fox | 18-12-12 | 11:39

En dat er werkelijk nog steeds mensen zijn die denken dat het 'one size fits all' principe best haalbaar kan zijn bij de vorming van de ever closer union...

Desmoulins | 18-12-12 | 11:39

Ik heb de oplossing! Neem hypotheek op je huis. De rente is aftrekbaar. Koop verhuur onroerend goed. Dat moet in box 3. Daarover betaal je 1,2% belasting over de waarde. Maar bij verhuur is de waarde 10 tot 12 keer de jaarhuur. Dus de huuropbrengst is 8% of meer dat jaarlijks meestijgt met de index. Dus slechts 1,2% van jouw poet gaat naar Griekenland en vanaf 6,8% steek je in je zak. Daarnaast heb je de waardestijging van het onroerend goed. Die is nu kudt, maar over een langere periode (zelfs inclusief de twee wereldoorlogen!) gaat onroerend goed elke 25 jaar 7x over de kop. Dus vullen die zak van jou en niet doorvertellen aan de politiek anders krijg je weer verhuurbelasting! Als ze die belasting invoeren heeft iemand weer z'n bek niet gehouden!

Ikbeneenzelfbouwer | 18-12-12 | 11:36

Bedoelen jullie met deze uiterst agitatieve post dat het beter is om te werken om voor de HRA van een villa voor een slecht presterende staatsgesubsidieerde, bankenmanager? Daar ben ik het dus niet mee eens.

Einde van de Domheid | 18-12-12 | 11:36

@hfakker 11:27
En als ik ALTIJD tegen ben, maar ook consistent, betekent dat jij ook inconsistent bent. Doordenkertje. Fijne dag nog. *hartje*

Bakito | 18-12-12 | 11:34

@hfakker 11:27
Nee hoor, als er dan toch overheidsgeld moet worden uitgegeven, dan liever aan kunst dan aan clusterbommen of JSF's

Bakito | 18-12-12 | 11:32

Peter Mertens: "Griekenland is in principe een rijk land. In 2007 werd er vijf keer meer rijkdom geproduceerd dan in 1990. Maar terwijl het bbp maal 5 ging, gingen de winsten maal 28! Neoliberale belastinghervormingen zorgden ervoor dat die winsten fiscaal grotendeels onaangeroerd bleven. Nauwelijks een derde van de Griekse rijkdom belandt bij de loontrekkers: slechts 36,3 procent van het bbp gaat naar de lonen. Dat is veruit het laagste percentage in de Europese Unie. De salarissen liggen dan ook op een magere 60 procent van het Europese gemiddelde. De rijkdom die de Griekse samenleving voortbrengt, komt niet in handen van die samenleving maar van de rijkste segmenten ervan. Zeggen dat “de” Grieken jarenlang boven hun stand hebben geleefd, is dan ook larie en apekool".

ecologiste | 18-12-12 | 11:32

Ik heb niks tegen Griekenland. Corruptie is daar een way-of-life, ze zijn niet ander gewend. Waar ik wel wat tegen heb is dat de EU Griekenland kritiekloos heeft toegelaten, en wij nu ongevraagd onze portemonnee moeten trekken. Het toont aan hoe incapabel en onverantwoordelijk de technocraten in Brussel zijn. Zij hebben willens en wetens dit enorme risico genomen, op onze kosten uiteraard!

caspert79 | 18-12-12 | 11:30

Peter Mertens in “Hoe durven ze”. Mammeloe | 18-12-12 | 10:40 heeft net al wat aangehaald uit zijn boek.
Lees en huiver. Neem even de tijd en je weet voorgoed hoe het zit. De miljonairs hebben meer dan 500 miljard weggessluisd. De kerk is stinkend rijk en betaalt geen belasting, de rol van Goldman Sachs etc etc. www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02...

ecologiste | 18-12-12 | 11:29

-weggejorist-

Kudt_Janus | 18-12-12 | 11:29

Al helemaal schandalig om te zien hoe de socialist Obama de rijken in de USA tot hun onderbroek wil uitkleden. Hij wil iedereen die meer dan $250.000 verdient meer belasting laten betalen. Waarschijnlijk gaat Barack het toptarief van 20% naar 21% verhogen.

Bergverzet | 18-12-12 | 11:28

@Bakito | 18-12-12 | 11:15
Maar je bent voor subsidies.
Dat klopt dus niet.
Maar dat is menigeen al duidelijk, dat jouw stelsel niet klopt. Niet deugt. Dat, los van enige voorkeur, je inconsistent en tegenstrijdig redeneert. Opportunistisch tot op het bot. Geen fundament, enkel 'tegen' om het tegen. Het is emotioneel gevoed en niet gesteund op ratio.
Daarmee vind ik je steeds meer een randfiguur. Niet geloofwaardig.
Wel een leuk verschijnsel, meestal, in de marge van het onserieuze alhier. Maar zelden zinvol.

hfakker | 18-12-12 | 11:27

Jaimy Fox | 18-12-12 | 10:35 | + -3
DE cijfers van Blokkie zijn zeker aangeleverd door de Grieken zelf. Die staatjes kloppen van geen kant. 1 op de 5 werkenden daar is ambtenaar. In NL is dat 1 op de 20. Kansloze lijstjes van Stef de Eurofiel.

Datzegiktoch | 18-12-12 | 11:26

@hfakker 11:22
Sorry, ik kan alleen voor mezelf spreken: ik krijg geen subsidie en graai niet.

Jouw neiging om alles en iedereen op een hoop te gooien (Grieken, linkse idealisten, graaicultuur) komt erg dom over.

Bakito | 18-12-12 | 11:26

@Mammeloe | 18-12-12 | 10:40
Volgens @Bakito is dat dus verzet tegen Etatisme...

hfakker | 18-12-12 | 11:24

@Desmoulins 11:21
Leve het tegengeluid !!!

Bakito | 18-12-12 | 11:23

@Bakito | 18-12-12 | 10:40
En subsidie, is dat ook een vorm van verzet tegen Etatisme? Of is dat gewoonde andere kant van hetzelfde opportunistische, hoerige 'graai-cultuurtje'?
Want denk niet dat de Griek dagelijks rondloopt met een 'oh wat verzet ik me toch tegen de staat' terwijl hij de belasting ontduikt.
Men was er jaren communist. En dat is bepaald geen anti-etatisme. Zou je moeten weten, maar inmiddels is jouw weten ernstig aan waard aan het inboeten.
Dat is het nu eenmaal met linkse idealisten; principieel tot aan de portemonnee en dat graaien dan een idealistisch sausje geven. En in je eigen groepje daar open en eerlijk smalijk over lachen met veel dedain.

hfakker | 18-12-12 | 11:22

@Kaas de Vies | 18-12-12 | 11:21

Ja, het is een klef clubje hier. Vooral na zonsondergang.

Desmoulins | 18-12-12 | 11:22

Burgerlijke ongehoorzaamheid is het enige dat ons straks nog rest...
Maar met een beetje pech gaan er nog wat generaties overheen, en ziet straks iedereen de EU als het meest ideale; het einde van de geschiedenis. Men weet dan niet beter omdat alle tegengeluiden simpelweg niet meer bestaan.

Desmoulins | 18-12-12 | 11:21

@Desmoulins | 18-12-12 | 11:17 | + 0 -
Liever niet, dan komen ze er achter dat ik Bakito ben.

Kaas de Vies | 18-12-12 | 11:21

het is ongelofelijk en elke keer tuimelen er weer in...
wanneer stopt die ellende

de beer van de meer | 18-12-12 | 11:20

Kaas de Vies | 18-12-12 | 11:07
Doe er wat mee.

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 11:18

@Mammeloe | 18-12-12 | 10:40
Een comment dat boven het niveau van menig topic uitstijgt.
Hulde!

wakkere_nederlander | 18-12-12 | 11:18

@Kaas de Vies | 18-12-12 | 11:12

Inderdaad, beter voorkomen dan genezen...

Dat is de ramkoers waarin ons land al een tijdje gevangen zit.
Ik vraag me wel eens af of we daadwerkelijk nog eens gaan meemaken dat bijvoorbeeld reaguren niet meer anoniem mag, om de transparantie te vergroten, uiteraard. Mochten er straks louter partijen zijn die niet EU-kritisch zijn zullen al deze doemscenario's nog eens werkelijkheid worden.

Desmoulins | 18-12-12 | 11:17

Vroeg of laat annexeren we op fluwelen wijze (fiscaal) Zwitserland bij de EU. Dan komt alles terug....

hfakker | 18-12-12 | 11:16

@hfakker 11:12
Nee hoor, ik ben anarchist. De overheid mag zich van mij geheel terugtrekken. Massale belastingontduiking zou dat proces versnellen.

Bakito | 18-12-12 | 11:15

niks mis mee | 18-12-12 | 11:12 |

Niet dat ik weet, ze hebben iig wel een groter talent voor declareren.

Jaimy Fox | 18-12-12 | 11:15

Zielig voor de gewone Griekse mensen die moeten wel lijden, die hebben niks te vertellen.

heme | 18-12-12 | 11:13

@Desmoulins | 18-12-12 | 11:08 | + 0 -
Ik stel voor om alle mussen te verzuipen om dit domino-effect te voorkomen.
www.nu.nl/algemeen/625619/verstoring-d...

Alles voor de EU! Alles onder water, polders, je financiele huishouding gevolgd door een heerlijke sessie waterboarding om er achter te komen welke reaguurder je op geenstijl was.
Er wordt daar geld verdiend als water, maar mijn geld glibbert door mijn handen als water om onzinnige projecten te financieren.
Even effectief als water naar de zee brengen, of Euro's naar Athene.

Hmm wellicht bij het ontbijt water drinken in plaats van bier.

Onderbuik is weer leeg, was een beetje waterig.

Kaas de Vies | 18-12-12 | 11:12

Zijn er VVDers die belasting betalen ?

niks mis mee | 18-12-12 | 11:12

@Bakito | 18-12-12 | 11:06
Bedoel je dan (ouderen)zorg, ontwikkellingshulp, honger in Afrika, achtergestelde kinderen, falend onderwijs?
Niet echt iets waar je gratis toe komt, wel?
Ook niet iets dat met het Griekse systeem ontzettend aan het gebeuren is.
Het probleem is niet bereidheid tot betalen aan deze kant.
het probleem is structureel verzuimen in Griekenland. En dus een bodemloze put, met name in ontwikkeling. Waarmee het een dure kostenpost gaat bliven, waarvan het zwarte geld vooral niet enige ontwikkeling van minder bedeelden ten goede komt.
Feitelijk, Bokito, stem je in met een haast feodaal systeem van extreem rijken, die aansturen zo min mogelijk te 'delen'.
Hiermee classificeer je je in mijn ogen als niet erg schrander of doortastend.

Met jouw perceptie op dingen zou je de Griekse Graaiers toch het vuur aan de schenen moeten willen leggen. Of denk je echt dat >50% van het gratis geld bij de arme, minder bedeelde Griek terecht komt?
Dream on...

hfakker | 18-12-12 | 11:12

Rutte trekt onze portemonnee wel. Redt de zielige rijke Grieken!

Muggenmepper | 18-12-12 | 11:12

@Kaas de Vies 11:07
Ja mooi hoe de zelfbenoemde strijders van VVM uiteindelijk de grootste censuureisers blijken te zijn.

Bakito | 18-12-12 | 11:10

Zolang de Griexo's massaal hun geld naar bankkontos in 0041 blijven transfereren, is er geen reden tot zorgen.

Ouslender | 18-12-12 | 11:09

De Grieken mogen de EU niet verlaten want dat creëert een domino-effect, en dat zeggen ze, de Eurofielen en stumpers die erachteraan hollen, al sinds de eerste bailout...
Alles voor de elitaire droom.

Desmoulins | 18-12-12 | 11:08

-weggejorist-

Jaimy Fox | 18-12-12 | 11:07

@Bakito | 18-12-12 | 11:04 | + 0 -
Volgens mij willen ook een aantal mensen dat je ophoudt met reaguren. Er schijnen altijd mogelijkheden te zijn, ga jij ze nu faciliteren of adviseren om dit mogelijk te maken?

Dat dacht ik al.

Slaap verder lief aapje van me.

Kaas de Vies | 18-12-12 | 11:07

Enfin, altijd dat gezeur om een paar tientjes meer of minder in de maand. Alsof er geen belanrijkere dingen zijn dan geld. Get a life, stelletje krentenkakkers.

Bakito | 18-12-12 | 11:06

@Kaas de Vies 11:01
Kom op Kaas, er zijn altijd mogelijkheden. Niet zo huilie huilie doen.

Bakito | 18-12-12 | 11:04

toetanchamon | 18-12-12 | 10:59 | + 0
Griekse jachten in Nederlandsche havens? Ik kan je vertellen dat die er niet zijn...

LTS__zwakstroom | 18-12-12 | 11:04

@Bakito | 18-12-12 | 11:02
Ja die moeten dan ook hun verantwoordelijkheid nemen en uit de euro stappen.

irriducibili79 | 18-12-12 | 11:04

De Griekse fiscus "over de vloer krijgen", dat wil zeggen: in de achterkamers van de villa onderhands afspraken maken over het leeuwendeel dat niet afgedragen hoeft te worden.

Zoetwaterpanharing | 18-12-12 | 11:04

@Bakito
Echt kerel, ik ben je getroll ondertussen zo moe. Waarom heb jij nog geen permaban. Geenstijl, waar blijft de "ignore" functie. Ik ben het zat de eeuwige diarree van deze aap te zien tussen de waardige comments.

Merkava | 18-12-12 | 11:03

Zo maar een ideetje: Nederlandse & Duitse belasting-Jorissen erheen sturen, m et strakke bilnaad en titanium rug. Soort Afghaanse lentepolitie, maar dan Grieks.
Zul je eens zien wat daar een geld uit de boom schud(+T!)

hfakker | 18-12-12 | 11:03

@irriducibili79 11:00
Volgens mij zijn het niet die dappere bedrijven, maar de Griekse overheid die om geld vraagt.

Bakito | 18-12-12 | 11:02

Naar verluid is de Griekse belastingdienst zojuist genomineerd voor de Nobelprijs voor de Economie....

Prins Fontainebleau | 18-12-12 | 11:01

@Bakito | 18-12-12 | 10:59 | + 0 -
Ja maar deze schapen kunnen met geen mogelijkheid aan het systeem ontsnappen.

Kaas de Vies | 18-12-12 | 11:01

@Bakito | 18-12-12 | 10:57
Dat lijkt mij wel wat maar dan moet je er geen anderen mee lastig vallen als het onhoudbaar blijkt.

irriducibili79 | 18-12-12 | 11:00

Ach.. één miljard, wat is dat nou? Gewoon een paar extra jaartjes de melkmachine op de A2 laten draaien. Misschien ook een ideetje voor de grieken zelf; trajectcontrole.

PureYak | 18-12-12 | 11:00

@Kaas de Vies 10:57
Nogmaals, burgers met hoge belastingmoraal zijn relatief meer verantwoordelijk voor het corrupte systeem.

Bakito | 18-12-12 | 10:59

Mijn diepe diepe haat tegen Europa wordt gevoed door landen als Griekenland, een land dat met een verrotte politiek en corrupte inwoners die het uithollen.

Ik vind het onacceptabel dat ons land moet boete voor de wanprestatie die de Grieken leveren. Het enige wat onze belastingmannetjes daar moeten doen is direct het kapitaal afpakken en terug brengen. Laat de belastingdienst hier in Nederland beslag leggen op alle Griekse plezierjachten die on onze havens liggen. Glas, plas en alles weer zoals het was.

toetanchamon | 18-12-12 | 10:59

Het meest trieste is dat dit al lang bekend is en er absoluut niets aan gedaan wordt, aangezien de grootste fraudeurs nu eenmaal de touwtjes in handen hebben. Ook in Brussel wist men vanaf het begin al dat de beloftes nooit zouden en zullen worden gehouden, maar het maakt ze niet uit, het geld komt er toch wel voor de bevriende banken. Zijn het de Grieken niet, dan betalen ander landen wel om de "Europese idealen" in stand te houden.

spanarchist | 18-12-12 | 10:57

@Bakito | 18-12-12 | 10:55 | + 1 -
Er zullen altijd misstanden zijn, het gaat natuurlijk om de wet van grote getallen.

Belastingmoraal onder de burgers is hoog.

Dat er in het bedrijfsleven dubieuze dingen gebeuren zal ik niet ontkennen, maar niet op een schaal zoals in Griekenland.

Kaas de Vies | 18-12-12 | 10:57

En als de belastinginspecteur ooit lang komt dan betaald de Griek gewoon een envelopje met geld om zijn dossier kwijt te raken. Griek blij, belastinginspecteur blij.

Osdorpertje | 18-12-12 | 10:57

@irriducibili79 10:53
Wil jij nou wel of geen Grieks belastingstelsel?

Bakito | 18-12-12 | 10:57

Hier schreeuwen wij om belastingverlaging, althans wij schreeuwen virtueel, om zodoende de economie weer een beetje op stoom te krijgen. Daar doet men het, want het is daar veel slechter dan hier waardoor noodzaak veel hoger, en dan is het weer niet goed? Mensen, wordt nu toch eens wakker! Het maakt helemaal niets uit hoeveel geld er wel of niet naar Griekenland gaat. Als wij niet meer (als in hoger bedrag) aan Griekenland zouden hoeven betalen dan was de begroting van de EUSSR wel met een gelijk bedrag verhoogd. Waarom? Omdat men inkomens gelijkheid wil in de EUSSR. De redenen die men nu gebruikt zijn maar tijdelijk, dadelijk voelt men dat 'wij' het echt niet meer pikken en dan ploperdeplop moet er opeens toch veel meer geld naar de Spaanse banken of de Italiaanse ......

MarcS | 18-12-12 | 10:56

Die grieken betalen niet te weinig, wij VEEEEEL te veel!

raoul_203 | 18-12-12 | 10:55

@Kaas de Vies 10:49
Tuurlijk, we hebben kunnen zien hoe daadkrachtig de overheid was bij de Bouwfraude.

Bakito | 18-12-12 | 10:55

VanLeeuwen, politiek-commissaris van het Telegraaf Politbureau.

Jaimy Fox | 18-12-12 | 10:53

Het is werkelijk onbegrijpelijk dat een regering bezuinigt op de zorg, BTW verhoogt en voor alle gemaakte kosten de burger op laat draaien, terwijl er miljarden in een bodemloze Griekse put worden gesmeten.

Revolte, mensen, kom in opstand, dit laten we toch niet over ons heen komen of wat?!?

looprekje | 18-12-12 | 10:53

@Bakito | 18-12-12 | 10:46
Natuurlijk heeft dat wel een causaal verband, als de pakkans en de straf kleiner is dan elders dan loont het gewoon meer om het risico te nemen.

Als je hier een paar jaar geen belastingopgave invult dan heb je daar jaren lang gezeik mee.
En ik kan dat weten, in Griekenland hoef je je daar echt niet zo druk over te maken.

irriducibili79 | 18-12-12 | 10:53

BOOM!!!!
Weer een open deur om in te trappen.
.
Dit is toch allang duidelijk dat er ongeloofelijk wordt getild met de belastingen in Griekenland.
Mijn gevoel zegt dat alle landen om de middelandse zee dit doen. Misschien Frankrijk niet, maar Spanje en Italie zullen niet anders zijn.

fifi23 | 18-12-12 | 10:51

What's next? Cirkels zijn rond?

Pindakees | 18-12-12 | 10:50

Het maakt niet uit of die Grieken belasting betalen of niet. Zo meteen gooien we al het geld op een grote hoop en de Duitser en Nederlanders en Finnen betalen netjes wat ze moeten en dat is voldoende om die Zuidelijke landen in leven te houden. Van Rumpoy is amused kan ik u alvast vertellen.

Merkava | 18-12-12 | 10:50

@Bakito | 18-12-12 | 10:46 | + 0 -
Nee heeft niets met lef te maken, wij hebben al onze macht en vrijheden in de handen gelegd van de overheid en heeft een zeer efficiente belastinginning. Hier worden de sancties ook uitgevoerd. In Griekenland is er geen werkend systeem, dus niet.

Ga jij maar hier je belastingen niet betalen, ze hangen je aan je ballen op in je apenkooi.

Kaas de Vies | 18-12-12 | 10:49

Ik ben tegen belasting betalen dus ik ben het helemaal met de Grieken eens. De slechte parij hier is de overheid die domweg veel meer geld uitgeeft dan ze binnenkrijgen. Zelfs een debiel snapt dat je je uigaven zal moeten aanpassen aan je inkomsten. Maar als de overheid dan moet bezuinigen, gooien ze gewoon de belasting omhoog. Hetzelfde gebeurt hier.

God Zelf | 18-12-12 | 10:46

@irriducibili79 10:43
Heeft daar niks mee te maken. Grieken zijn blijkbaar niet van die domme volgzame schapen, bang dat de televisie en Opel Astra in beslag wordt genomen.

Kwestie van lef, kunnen veel Nederlanders nog wat van
leren.

Bakito | 18-12-12 | 10:46

@Bakito | 18-12-12 | 10:40
Het is natuurlijk makkelijker belasting ontduiken als de gevolgen minder zwaar zijn dan elders.

irriducibili79 | 18-12-12 | 10:43

Arme Grieken, 42 % maar liefst. Na onze geslaagde vlucht uit Nederland hebben we nooit meer dan 25 % betaald. Dat is ook fors, maar de verplichte ziektekostenverzekering is daarbij inbegrepen.

Jonkheer Wttewaall | 18-12-12 | 10:43

42%? Tja.. je moet natuurlijk niet teveel van rijke reders vragen,ander varen ze zo de haven van Rotterdam in om zich te vestigen. ow wacht!

deraderendraaien | 18-12-12 | 10:42

Wat gotspe de 1% betaalt geen belasting, daarentegen de 99% draagt altijd direct of indirect af aan de 1%, leve de rente.

Bertus Brulbroek | 18-12-12 | 10:41

In twee jaar kunnen ze de bedrijven en rijke personen niet vinden en gaat het toptarief van 45 naar 42%.
En weer houden de troika en onze politici hun kop dicht en mogen wij weer meer miljarden gireren.
Nee onze politici maken zich enkel druk om een foute declaratie van 600 euro van een collega waardoor die een paar jaar wachtgeld krijgt.

langsdekant | 18-12-12 | 10:41

En toch blijven we die Grieken de hand boven het hoofd houden. Hulde aan EU, pappen en nathouden...

Sint Bertus | 18-12-12 | 10:41

Griekenland, de slechtst draaiende kolonie van de EU.

henriette | 18-12-12 | 10:41

De Griekse reders genieten sinds jaar en dag, via een netwerk van fiscale maatregelen, feitelijk een belastingvrijstelling. De fiscus kijkt hun rekeningen niet in. Elke Griekse miljonairsfamilie met aandelen in een rederij of in een maritiem consortium – samen zo’n duizend families – is op die manier vrijgesteld.
Een goed geolied fiscaal paradijs. De reders bewaren hun geld in Zwitserland of in Cyprus, in Liechtenstein of in Londen.
De allerrijkste is Spiros Latsis, de zoon van de oude scheepsmagnaat John Latsis. De familie Latsis is ook actief in de scheepsbouw en de bankwereld. Zoon Spiros is bovendien de grootste aandeelhouder van Hellenic Petroleum. Op de lijst van de multimiljardairs in de wereld staat hij op nummer 68. Hij studeerde aan de London School of Economics, samen met ene .. José Manuel Barroso.
In juni 2004 wordt Barroso voorzitter van de Europese Commissie.Twee maanden later, in augustus, is hij uitgenodigd voor een weekje vakantie op een pronkerig plezierjacht van de familie Latsis. Latsis heeft net PrivatSea opgestart, een exclusieve jachtclub die haar leden “een buitengewone ervaring aan boord van ’s werelds spectaculairste jachten” belooft. Inclusief de Alexandria, die met haar lengte van 400
voet het op drie na grootste jacht ter wereld is.
Daar waar Aegaeus zich in zee stortte, trekken Barroso en Spiros Latsis samen de zwembroek aan op het dek van misschien wel het meest luxueuze jacht op aarde. Een maand later keurt de Europese Commissie 10,3 miljoen euro subsidie van de Griekse staat aan de scheepswerven van de familie Latsis ..

Mammeloe | 18-12-12 | 10:40

Belastingbetalers financieren zelf dit corrupte systeem, etatisme en de EU.

Belastingontduiking is een vorm van verzet tegen etatisme en onderdrukking. Hulde voor deze Grieken.

Bakito | 18-12-12 | 10:40

Dit lijkt wel een promo om emigratie naar Griekenland aan de man te brengen.

btw, @VanLeeuwen, verkoopt u ook spijkers?

Braxator | 18-12-12 | 10:40

Er wordt weer lekker selectief hineininterpretiert hier.

Zeg maarKaas_Cuevara | 18-12-12 | 10:38

Nivelleren zul je, van Leeuwen. Heb je soms ook een slobbertrui aan of zeau?

eerstneukendanpraten | 18-12-12 | 10:38

Hebben ze daar niet van beslaglegging gehoord ofzo?

Kiuchi | 18-12-12 | 10:38

Om twitter nu als bron te gebruiken...

kapotte_stofzuiger | 18-12-12 | 10:38

Een niet-belastingbetalende-griek is behalve een hoop typepwerk ook nog eens een pleonasme ten top.

harry poster | 18-12-12 | 10:36

Ze belasten ons wel.

irriducibili79 | 18-12-12 | 10:36

Ik vind dat we maar een deal moeten sluiten met Griekenland. Wij hun belastingdienst, zij de onze.

doenormaal! | 18-12-12 | 10:36

Ach, zolang we ons geld maar terugkrijgen, met rente.... Toch? Hallo?
*krekelgeluid*

sir Its-a-shame | 18-12-12 | 10:35

En het toptarief wás 45%??? Dus de meest welgestelden in Griekenland gaan.... mínder belasting betalen???

Kloof2012 | 18-12-12 | 10:35

Wie had er ook alweer een vakantiehuis in Griekenland gekocht?

Petrus de Rewa | 18-12-12 | 10:34

Water = nat, vuur = heet, Grieken = belastingontduikers enz enz

Botte Hork | 18-12-12 | 10:34

Dit is toch een NIEUWS-site?

Kip_zonder_kop | 18-12-12 | 10:33

Gristus, Didi Samsom's rimjob van van Leeuwen werpt vruchten af. Geenstijl pleit voor hogere toptarieven.
21 december komt vroeg dit jaar.

CoJoNes | 18-12-12 | 10:33

Maar natuurlijk gaan ze wel 6 dagen per week 13 uur per dag werken zoals de troika eist.

blinde kip | 18-12-12 | 10:32

Geen Griekse politcus die ooit gaat doordrukken wat de EU van hen verlangt en ons verkoopt als haalbaar. Weg is weg.

Godsammekraken | 18-12-12 | 10:32

Dat het hier in Nederland boeven waren wisten we al....

akadukey | 18-12-12 | 10:32

En Bassie zit vol kattenkwaad!

nielsjuuh23 | 18-12-12 | 10:32

Rutte, haal die grijns van je gezicht en doe eens al het geld richting Griekenland per direct stop zetten!

Idontgiveafunk | 18-12-12 | 10:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken