Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Brul mee. In een Porsche over de A2

gstvpicaporsche.jpg De A2 tussen 020 en 030 is het meest frustrerende stuk snelweg van Nederland. Vijf brede banen waar je maar 100 mag en waarop niemand elkaar in durft te halen omdat de trajectcontrole onverbiddelijk is. Met trillende handjes en het zweet op de bovenlip zitten duizenden automobilisten dagelijks ingeklemd tussen hun medeweggebruikers en de vrees om bij te moeten dragen aan de twee ton aan boete-inkomsten die de roverheid per dag aan de A2 verdient. Zelfs de grootste petrolhead overweegt een NS trajectkaart tijdens dat geestdodende pruttelstukje tussen Vinkeveen en Maarssen. Maar bekijk het eens van een andere kant. De A2 is een hemels stukje diepzwart vijfbaans asfalt waar u alle tijd heeft om emails te lezen, te whatsappen en een Instagram van uw pompstationlunch te Facebooken. Die trajectcontrole is er immers om de verkeersveiligheid te vergroten. Zolang de camera's van Rijkswaterstaat over uw snelheid waken, kunt u rustig oude muziekhobby's weer eens oppakken, of oud-Hollandsche bordspelletjes spelen. Tom Staal probeerde het uit. Dus stap in en rij mee. Met GSTV over de A2.

Reaguursels

Inloggen

Veiligheid-drogreden:
De Duitse deelstaat Noordrijn Westfalen, qua landoppervlak en inwoneraantal en bevolkingsdichtheid vrijwel identiek aan Nederland, kent mínder verkeersdoden dan Nederland, 15% om precies te zijn. Dat bij structureel hogere maximumsnelheden: 100 buiten bebouwde kom, adviessnelheid 130 op snelwegen.

Faragefan | 17-12-12 | 20:56

Godsgeklaagd dat gesukkel op de A-2. De snelwegen zouden naar 130 gaan. Nu blijft het facebooken, whatsappen en mailen geblazen op de saaiste weg van Nederland. Een weg is gemaakt om zo snel mogelijk van A naar B te bewegen. Die 100-zone is door milieuhippies (milieudefensie) ge-eist als losgeld voor het laten-varen van de jarenlange juridische strijd tegen verbreding van die drukke A2 Utr-Ams. Dus: milieudefensie (gesubsidieerd) voert rechtzaken tegen haar geldschieter (de staat) teneinde alles wat naar auto's ruikt te frustreren, hinderen etc. Autohaters hebben in dit land het laatste woord. BAH.

Faragefan | 17-12-12 | 20:52

baba4oog | 17-12-12 | 16:33
Ha je bent de eerste die het opvalt ;)
Ik bedoelde een echte 911, ben niet zo'n van deze generatie met die rare koplampen.

ZDEV | 17-12-12 | 19:58

@ ZDEV | 17-12-12 | 14:23
Het IS een 911 (Turbo cabrio, om precies te zijn). Dat een petrolhead als jij dat nou niet ziet, tsskkk...

baba4oog | 17-12-12 | 16:33

Ze kunnen beter borden neerzetten met 130 erop en daaronder kleine bordjes hangen met daarop: 19-6h. Dan vangen ze een miljoen per dag.

Hans Otjens | 17-12-12 | 15:08

Auto's, snelheidsbeperking en reaguurders. Een betere methode om op een grijze maandagmiddag het testosteron-gehalte eens flink op te voeren bestaat er welhaast niet. Wat een alpha-mannetjes lopen hier toch weer te borstkloppen! En thuis wacht gewoon de andijvieprak met een gehaktbal en een lease VW-tje van de zaak. En vanavond samen de kerstboom optuigen jongens.

Zure Sigaar | 17-12-12 | 15:03

Ziet u een auto op de meeste linkse baan rijden, gedurende de eerste 21 seconden van dit filmpje? Zegt alweer genoeg! Iedere automobolist is zo bang geworden ook maar iets te hard te rijden, dat daardoor de meest linkderbaan TOTAAL niet meer wordt gebruikt! Totaal bezopen daar in Den-Haag!

roverheid | 17-12-12 | 14:52

@ProAsfalt | 17-12-12 | 13:24 |

Lul niet zo stroef, je gaat er nu dus van uit dat iemand iedere dag van Groningen naar Vlissingen rijdt, en daar door snelheidsbeperkingen dus tijd aan kwijt is...
Ik denk dat je nu een wel heel erg theoretisch scenario aan het schetsen bent, geen normaal mens rijdt 700km per dag. Feit is, dat stukkie 100 op de A2 scheelt 3 minuten als je van Utrecht naar 020 moet, en dat is een redelijke woon-werk afstand, er zullen weinig mensen zijn die echt verder van hun werk af wonen. Om het even te schetsen, ik woon en werk in 020, maar fiets iedere dag 30 minuten naar m'n werk, en zou ieder dag diezelfde 20 minuten kunnen besparen door dichter bij m'n te gaan wonen. Die 20 minuten zegt dus eigenlijk niets...

Taaie-Neuskoek | 17-12-12 | 14:31

Wanneer het werkelijk om VEILIGHEID zou gaan, dan had de overheid wel wat over om ons op te leiden met VRO cursussen, sliptrainingen en vigilantie trainingen (snel reageren agv waakzaam zijn, ofwel assertief in het verkeer) en pro actief deelnemen aan het verkeer. Maar ja, dat KOST geld. Straffen levert de roverheid bakken met geld op. Nuff said !! Ik blijf gewoon rebels en trap het gas in waar het kan ! Al was het maar om de spanning erin te houden en me niet te willen confirmeren aan al dat moraalridder gezaik. :p

Betweetert | 17-12-12 | 14:31

Tom Staal, de hyper-nerd die altijd weer schijtlollig de geprovoceerde lolbroek probeert uit te hangen.

Prof.Ockels | 17-12-12 | 14:31

Porker +1!
Volgende keer een 911 heren.
En waag het niet om met een Panamera aan te komen zetten.

Natuurlijk is de Roverheid niet geïnteresseerd in veiligheid of milieu.
Het gaat om de centen!

Ik heb mij eens door ambtenaren van de provincie laten uitleggen wat voor soort flitspalen justitie neerzet: veiligheidspalen, geldpalen en politieke palen:

Veiligheidsflitspalen staan bij gevaarlijke kruisingen en flitsen bij rood. Die worden bijna niet meer geplaatst. Soms staat er nog eentje bij een weg die verkeerd is ingericht en dan vindt de lokale overheid het goedkoper om een paal neer te zetten dan die weg juist in te richten. Soit.

Geldpalen zijn flitspalen, liefst van die nieuwe digitale, die op drukke plekken worden neergezet, om zoveel mogelijk te vangen. Letterlijk, euro's vangen. Dat geld gebruikt justitie efficiënt om 1.2% van alle misdaad op te lossen. Een grof schandaal, dit zijn verkapte belastingen buiten alle politieke en democratische kanalen om. Een ministerie dat haar eigen belastinginkomsten genereert. Asociaal, ondemocratisch. Pure burgerhaat.

Politieke palen zijn flitspalen die toevallig net op die plek worden neergezet waar die ene ambtenaar, wethouder of burgemeester woont. Of een enkele vocale burger. Vaak zijn het linksdraaiende autohatende milieu-freaks die alleen maar zitten te zeiken over een ander. Zij lobbyen voor een flitspaal uit politieke en persoonlijke redenen, en veiligheid doet er niet toe. Integendeel, juist flitspalen lokken onnodige en gevaarlijke rem-reacties uit.

ZDEV | 17-12-12 | 14:23

Uhhh.... welke Geenstijler heeft een nieuwe Porsche leasebak nodig tegen een matsprijsje? Knap hoor, verpakt in een nutteloos item over de A2. Bijna paarsebroekenwerk. Chapeau!

Reykjavik | 17-12-12 | 13:55

'Gij zult geen plezier beleven'
.
Een beetje de blits uithangen met mooie auto's is ten strengste uit den boze, wat denk je wel niet!

Greetje Duisenberg | 17-12-12 | 13:43

-weggejorist-

Braakwater | 17-12-12 | 13:35

-weggejorist-

Braakwater | 17-12-12 | 13:34

@ProAsfalt | 17-12-12 | 13:27
Dankzij de EU en die kutgrieken rijd ik nu een tweedehands Japanner, ipv een Lamborghini Diablo....

necrosis | 17-12-12 | 13:30

Einde van de Domheid | 17-12-12 | 13:24
Het is voor de gemeente de ronde venen juist economisch belang 'Het belangrijkste argument daarbij is dat door de snelheidsverhoging, die per 1 december is ingegaan, agrarische bedrijven worden belemmerd in hun ontwikkeling. De Ronde Venen kent veel veehoudende bedrijven die met hun vee een maximum aan stikstof mogen produceren.' www.dichtbij.nl/rijn-en-venen/auto/art...
Natuurlijk kan je vraagtekens zetten of 120 idd wel meer uitstoot is, maar het zijn EU rekenmethodes waar NL nou eenmaal mee te maken heeft.

seven | 17-12-12 | 13:28

@necrosis | 17-12-12 | 13:10 |
Om geld te verdienen voor de Grieken (en hopen dat er nog wat overblijft om voedsel te kunnen kopen)?

ProAsfalt | 17-12-12 | 13:27

seven | 17-12-12 | 13:12 | | Reageer+ |
0

Wat ben je toch een brave man.
Afspraken gemaakt met een paar buurtbewoners gaan boven de (thans verbeterde) geluidsnormen en boven de nationaal- en bovennationaal economische belangen moeten kunnen worden bijgesteld. Om maar te zwijgen over het gevaar dat deze langzaamheid met zich meebrengt.
De overheid breekt zoveel afspraken en moet dat soms ook doen. (Neem bv de oude autoregeling, HRA..)

Einde van de Domheid | 17-12-12 | 13:24

U vindt een minuut of 20 ENORM?
neemjemoederindemali | 17-12-12 | 13:08 |

Ja!
20 minuten per enkele reis is 40 minuten per dag.
Is 200 minuten per week (3,3 uur per week)
Is 8800 minuten per jaar (146,66 uren per jaar).
Dit zijn uren die je had kunnen werken of bij je gezin had door kunnen brengen maar die je door het Linkse Milieuactivistische geneuzel met een zure kop achter het stuur dient door te brengen.
Uitgedrukt in geld is dit: 146 * E 50 = E 7300,00!!!!

ProAsfalt | 17-12-12 | 13:24

@Pastfaru | 17-12-12 | 13:21
Zou ik ook zeggen als ik 20 keer gezakt ben voor mijn theorie-examen......

necrosis | 17-12-12 | 13:24

Zullen we dan gelijk vanaf nu afspreken dat we het woord 'roverheid' nooit meer gaan gebruiken? Dat is zó 2012.

Zure Sigaar | 17-12-12 | 13:22

autorijden is voor paupers

Pastfaru | 17-12-12 | 13:21

@seven | 17-12-12 | 13:12
In dat geval zou ik theoretisch dus 320 km/u mogen op mijn opgevoerde scootmobiel.

necrosis | 17-12-12 | 13:15

ratelaar | 17-12-12 | 12:28
Ik zou het op een woonerf liever gewoon bij stapvoets houden, niet 30. En 50 lijkt me al helemáál een bijzonder slecht idee.

Ingeniero de Montes | 17-12-12 | 13:14

Vroeger was er vaak file en sneller dan 60km kon bijna nooit tijdens de spits. Nu is het traject iig filevrij, das toch 40km/h winst.
Verder is de reden achter 100km ingewikkelder dan gedacht. Een er wonen gewoon mensen, 2 de gemeentes hebben grond geschonken op voorwaarden. Drie uitstoot A2 belemmert bedrijven. Wat de a2 uitstoot gaat af van wat bedrijven in die regio nog mogen uitstoten. www.rtvutrecht.nl/nieuws/903995

seven | 17-12-12 | 13:12

@ProAsfalt | 17-12-12 | 13:00
Van Groningen naar Vlissingen?
Waarom zou een mens dat willen?

necrosis | 17-12-12 | 13:10

@necrosis | 17-12-12 | 13:06

Alleen als je blond bent met dikke tetten.

neemjemoederindemali | 17-12-12 | 13:09

@ProAsfalt | 17-12-12 | 13:00

U vindt een minuut of 20 ENORM?

neemjemoederindemali | 17-12-12 | 13:08

@Fred Janssen | 17-12-12 | 12:50

Leuk, alleen, Tom reed niet.

neemjemoederindemali | 17-12-12 | 13:07

'U pijpt de bestuurder van de Porsche bij 100km/u op de A2'
Mag dat?

necrosis | 17-12-12 | 13:06

Aha, dus zo ziet een Porscheverkoper eruit. Geen enkel krasje en kan geolied praten.

Adalgar | 17-12-12 | 13:02

@Taaie-Neuskoek | 17-12-12 | 12:41 |
Tot het moment dat gij van Groningen naar Vlissingen moet.
Dan scheelt het enorm als je 100 km/u of 160 km/u kunt rijden!

ProAsfalt | 17-12-12 | 13:00

@zeg maar jansen | 17-12-12 | 12:38
Da s ook weer waar.

Uw Verzekeringsadvis | 17-12-12 | 13:00

Misschien is de EU toch nog niet zo'n heel slecht idee omdat Duitsland het voor het zeggen heeft.
Laat NL zichzelf maar opheffen. Duitsland is dan in NL weer de baas.
Grote voordeel: op 50% van de Snelwegen kan na jarenlange Linkse Milieuactivistische betutteling het gas erop.

ProAsfalt | 17-12-12 | 12:58

@j0shua | 17-12-12 | 12:52 |
Welke grove overtredingen?

ProAsfalt | 17-12-12 | 12:55

Binnen de bebouwde kom staan nauwelijks controleurs, alleen op snelwegen waar asomobilsiten hooguit elkaar kunnen aantikken met drie km snelheidsverschil..

Net als in Amerika kunnen kinderen hier ook de typhus krijgen van de overheid, omdat ze geen geld hebben!1!

zovoklets | 17-12-12 | 12:55

Op dit soort autowegen zou een automatisch piloot welkom zijn.
Je kunt je tijd wel beter besteden dan met een zure kop slechts 100 km/u te rijden wat minimaal 160 km/u zou moeten zijn.

ProAsfalt | 17-12-12 | 12:54

Kaas de Vies | 17-12-12 | 12:14
Men wil ook niet dat jij te hard gaat rijden Kaas. Ik zie je vaak rijden en zie dat je echt op je tellen of teller past. Goed tellen is voor jou veiliger. Tel uit je winst.

Ton Plafond | 17-12-12 | 12:54

Dit is een van de vele AutoSnelwegen waarbij een schildpad zich sneller voortbeweegt dan de hardwerkende automobilist.
Schande!

ProAsfalt | 17-12-12 | 12:53

De 100km/h op dat traject komt waarschijnlijk omdat de gebruikte uitstootmodellen uitgaan van simpel gezegd aantal rijbanen * snelheid. Dan heeft de som 3 rijbanen * 120km/h een lagere theoretische uitstoot dan 5x 100m/h. /hypothese.

seven | 17-12-12 | 12:53

Je zou er ook keuze lanen van kunen maken.. zij die 80 gaan op baan 1 met 2 als inhaalbaan, zij die 100 rijden op baan 2 en 3, want sommige Poolse 80 jongens rijden toch 100. En dan alles wat 120 wil rijden op baan 4, en wat harder wil op baan 5. En dan op baan 5 groffe boetes uitdelen voor groffe overtredingen.

j0shua | 17-12-12 | 12:52

Not impressed. In Frankruk mag je overal maar 110, daar mag je alleen 130 op tolwegen. DAT is pas kut, ik ben 2x geflitst daar terwijl Frankruk niet eens mijn bestemming was.

¡Sodeju! | 17-12-12 | 12:52

Wegenverkeerswet 1994
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Kaasblokjes op mijn vooruit horen daar ook bij.

Fred Janssen | 17-12-12 | 12:50

Het gaat om de veiligheid .... gvd VEILIGHEID .... ik zeg om de veiligheid ... uhhhh ... Nee om de VEILIGHEID ... maar om de veiligheid van Wie ??? Ahhh als de pliesie weer eens een filefuik probeert op te zetten, met 120 km/u geeft dat z'n zooitje ... Ohhhh dat verklaart een boel

FapMaster | 17-12-12 | 12:50

@ Taaie-Neuskoek | 17-12-12 | 12:41 |
U meent serieus dat in de snelheidsbeperking van 20kmh de oplossing van de historische fileproblemen op de A2 ligt en niet in het feit dat er meer rijbanen bijgekomen zijn?

normanius | 17-12-12 | 12:48

Eeuwige gezeik over die A2. ik heb het voorrecht om elke dag over dit stukje A2 te mogen rijden en of ik nu 100 of 130 mag kan me werkelijk waar geen ruk interesseren.
En dat gezeik over de "boete-inkomsten roverheid" slaat ook werkelijk waar nergens op. Er staat duidelijk dat je er 100 mag en dat er traject controle is en als je dan te stom bent om niet je snelheid aan te passen moet je je gaan afvragen of je mentaal wel geschikt bet om uberhaupt auto te mogen rijden... of niet lopen zeiken dat je een boete krijgt

zaklamp | 17-12-12 | 12:48

Och, je mag er welliswaar maar 100, maar je staat bijna nooit meer in de file. Beter 100 rijden, dan theoretisch 120 mogen maar 50% van de tijd stilstaan. Daarbij is het stukje tussen 030 en 020 ongeveer 32 km, wat betekend dat het verschil tussen 100kmh en 120 kmh een lullige 3 minuten is, en dus eigenlijk nergens over gaat.

Taaie-Neuskoek | 17-12-12 | 12:41

Met n A2 over een Porsche?

Derzug | 17-12-12 | 12:39

Uw Verzekeringsadvis | 17-12-12 | 12:37 Maar die moeten naar hun werk.

zeg maar jansen | 17-12-12 | 12:38

Idd, iedereen is bang en rijdt krampachtig. Betutteling ten voeten uit.

Doc Damage | 17-12-12 | 12:37

Jongens met Poolse kentekens scheuren daar wel lekker door.

Uw Verzekeringsadvis | 17-12-12 | 12:37

@ZKH EénOog | 17-12-12 | 12:29
Onder 7 het zelfde verhaal.

toetanchamon | 17-12-12 | 12:36

bintang | 17-12-12 | 12:27 Maar die ene keer telt qua ergernis wel voor tien.

zeg maar jansen | 17-12-12 | 12:33

j0shua | 17-12-12 | 12:20
Dat dacht ik nu ook, bij die *TOK op de deur.
Vergeet trouwens niet de huisjes, hotels en monopoly geld in het luchtfilter.

DEreaguurder | 17-12-12 | 12:32

@bintang | 17-12-12 | 12:27 | + 0 -
Ga jij daar maar 10x 150 rijden.

Kaas de Vies | 17-12-12 | 12:32

't schijnt dat dat stuk snelweg door Schiphol des nachts als extra landingsbaan gebruikt wordt.

Conan de Rabarber | 17-12-12 | 12:30

Twee honderd duizend Euro, oftewel bijna een half miljoen oude guldens ... PER DAG ... Wat is het toch een geweldig land.

James Lastig | 17-12-12 | 12:29

toetanchamon | 17-12-12 | 12:26

Onder XP, dat is...

ZKH EénOog | 17-12-12 | 12:29

Dit soort toestanden krijg je in dit Linkse Pro-Milieu Land.
Het autorijden is bij onze Oosterburen wel anders.
Ik ben blij dat ik dan ook in de grensstreek woon.
Zodra dat mijn auto de grens gepasseerd is dan verschijnt er al een glimlach.
Deze wordt nog groter als er 10 km is afgelegd want dan verschijnt de Race-baan langs de grens de A31.
Wanneer mijn auto hierop is beland zegt die: gas erop. Dit is waar autorijden voor bedoeld is. Geen Linkse Milieu betutteling van de (r)overheid!

ProAsfalt | 17-12-12 | 12:29

toetanchamon | 17-12-12 | 12:26

Omdat de nieuwe vos niet in het hol kruipt van .net framework assistant 1.0. Schijnbaar.

ZKH EénOog | 17-12-12 | 12:28

Waarom gooien we niet met z'n allen onze nummerplaten in de kofferbak. Trappen we het gas lekker diep in en maken we een middelvinger naar de overheid.
Het kan zo makkelijk: Snelweg 130 km/h overal, tenzij anders 100 km/h aangegeven. Die zones aanwijzen als er echt reden toe is. Buiten de bebouwde kom 80 km/h niet dat gelul met 60 zones. Binnen bebouwde kom op ring wegen 70 km/h, gewoon opletten met oversteken voetganger! En verder netjes 50km/h of 30km/h binnen woonerven.
Als we logisch en rationeel redeneren is dit helemaal zo raar nog niet...

ratelaar | 17-12-12 | 12:28

Het volgende filmpje gaat over Tom die papiertjes moet prikken langs de A2.

zeg maar jansen | 17-12-12 | 12:28

Kaas de Vies | 17-12-12 | 12:14 |
Overdrijven is ook een kunst. Minstens 9 van de 10 keer dat je te hard rijdt, krijg je geen boete.

bintang | 17-12-12 | 12:27

@Piet_Snot | 17-12-12 | 12:22
Kuch. Het is dan ook geen Boxster.

Crockett | 17-12-12 | 12:27

O/T
Wat ik veel belangrijker vind waarom doet de GS tool het niet meer in Firefox? (laatste weken)

toetanchamon | 17-12-12 | 12:26

Verhoudingen compleet zoek. Beetje te hard en gelijk onverbiddelijk op de bon ook als dit s'nachts gebeurd. Rij je iemand dood dan is krijg je slechts 240 uur schoffelen, te schandalig voor woorden!

www.harendekrant.nl/geen-celstraf-in-z...

Penis_baard | 17-12-12 | 12:25

Zo lang die trajectcontrole 2 ton per dag oplevert blijft 't 100 km/h op de A2.
(73000000€/jaar)

Guusje Nadorst | 17-12-12 | 12:25

Er stond een wasmachine in de weg van het filmpje.

zeg maar jansen | 17-12-12 | 12:22

Nederland: nog maar één stap verwijdert van werkkampen.
Omdat je in 'vrijheid' net iets efficiënter werkt voor ze.

ZKH EénOog | 17-12-12 | 12:22

Kuch ,
Een Boxster is géén Porsche ...

Piet_Snot | 17-12-12 | 12:22

Het enige voordeel van langzamer rijden is iets minder verbruik van brandstof. Misschien een troost dat er minder inkomsten zijn voor Den Haag uit de btw en accijnzen. Je moet toch wat op zo'n deprimerend stuk asfalt.

blinde kip | 17-12-12 | 12:21

En hopelijk zit er kaas in die luchtinlaat, en een kras op de plek waar dat dienblad de deur raakt.

j0shua | 17-12-12 | 12:20

-Edit: Potje Wordfeuden? -

Absoluut niet waar | 17-12-12 | 12:18

Als ik niet al rijdend zit te Angrybirdsen/Wurtfeuten op de A2 val ik in slaap.

Godsammekraken | 17-12-12 | 12:17

oude situatie: 3 baans en max snelheid 120 km/h
nieuwe situatie: 5 baans en max snelheid 100 km/h

En ineens zijn er bezwaren wegens milieukwaliteit.

Bovenstaand verschil in snelheidslimiet is absoluut niet uit te leggen aan de bestuurder.
Verkeersveiligheid is één der grootste leugens van de overheid; dit stuk snelweg dient met de trajectcontrole uitsluitend voor de schatkist; het letterlijk uitlokken van de bestuurders om harder dan 100 km/h te rijden, er staan immers 3 (!) traject controles achter elkaar.
Dat stuk snelweg heeft maar één doel; namelijk het vullen van de schatkist, niets meer niets minder.

Een 100% sanctiebeleid bij overtredingen tegenover 1,2% veroordelingspercentage bij misdaden.

Welkom in de Staat der Nederlanden, waar jan modaal met een gaspedaal een oorlogsmisdadiger is.

Kaas de Vies | 17-12-12 | 12:14

Hebben jullie lease-Audi's/Audii geen cruise control?

yespur | 17-12-12 | 12:13

Als ik in de barchetta met 7200 toeren in de 2 daar heen en weer rij, is er geen geluidswinst hoor.

Nice_Wheels | 17-12-12 | 12:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken