Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hey Johannes, GA EENS DOOD!

bultrugjohannesmoetdoodZe zouden Johannes met een bazooka in zijn bek moeten schieten. En nee, dan hebben we het niet over dat Friese bruljong bij The Voice. Johannes is de naam van de bultrug die momenteel op de Razende Bol ligt bij Terschelling. Burgemeester Francine Giskes (D66) heeft reddingsacties verboden, tot radeloosheid van Lenie 't Hart die imbeciel genoeg nog steeds de bultrug wil redden. Dat beest is niet te redden, Lenie. Dieren gaan dood. Allemaal. Bultruggen die zichzelf op zandbanken werpen het eerst. Daar is niks awww zielig emotioneel hadden we hem niet meer moeten knuffelen aan. Bultruggen sterven al eeuwen op zandbanken, alleen nu zien we het een keertje van dichtbij. Dus het is geen Mandela, ongeacht wat Konigel zegt. Ook al is Johannes ook zwart en zit hij vast op een zanderig eiland. We zeiden het gisteren al, we hadden Johannes een hoop leed(-vermaak) kunnen besparen door hem gewoon direct een paar Patriots door zijn hoofd te jassen. Handgranaat in zijn spuitgat en sprinten voordat je geraakt wordt door fragmentatiesushi. Diervriendelijk is op dit moment een mini-nuke op de Razende Bol. Terug rollen heeft totaal geen zin. Maar bultrug Johannes is vooral een vehikel om de wereld te laten zien hoe ontzettend veel dierenliefde je hebt. Een gevinde egobooster. Kijk mij eens betrokken zijn, dat werk. Bultrug Johannes laat de altruïsme-gekte van Nederland zien. Misschien kunnen we hem gaan pesten met zijn allen en hopen dat hij zich voor een trein gooit. Maar in Darwins naam, laat dat zoogdier alsjeblieft sterven. Wij zijn nu een paar Japanse "koopvaardijschepen" bellen om de klus te klaren. Sta op tegen Lenie 't Hart. En voor Johannes.

Reaguursels

Inloggen

@no mames, sta je dan met die helikopter die 12 ton kan tillen. mooi en super maar ja het beest weegt ongeveer 20 ton dus daar ga je al met je helikoptertje

endoffthenetherlands | 16-12-12 | 07:22

De razende bol ligt tussen Texel en Den Helder, niet bij Terschelling.

Nik Josuf8713 | 15-12-12 | 18:16

Kan ik dan nu eindelijk een keer een walvisburger eten?

_pacman_ | 15-12-12 | 15:04

Ondanks de ondeugende kwinkslagen van blogboefje Quid, is de werkelijkheid rondom het om zeep helpen van de walvis zieker dan wat Quid heeft kunnen bedenken.
Ik vind dat persoonlijk, mooi meegenomen. Als reaguurder. Dan.

Bezorgdenverjaagster | 15-12-12 | 14:02

Waarom stuurt Nederland niet de lokale voetbalploeg er op af? Die zijn toch goed in iemand dood te schoppen.

Dat dan ook weer | 15-12-12 | 13:57

Wat en gekluns. Eerst een paar halfslachtige reddingspogingen en nu weer eerst een mislukte euthanasiepoging. Goed dat Thieme vragen in de Kamer gaat stellen over hoe zoiets in de toekomst aangepakt moet worden.

JakobusJakobus | 15-12-12 | 13:07

Hoezo is hij niet te redden, natuurlijk is hij wel te redden. Kwestie van willen. Je spuit zo wat banden e.d. onder het beest door, chinook er boven (tilt 12 ton) om het gewicht te minderen, en een kotter op afstand om hem te slepen, eventueel nog een geul uitspuiten. Het is enkel weer een pracht voorbeeld van tot wat Nederland niet meer in staat is, omdat het land ge-regelneefd wordt door mongeualen en incompetenten en betweters die geen inmenging willen.

No Mames | 15-12-12 | 13:06

Johannes leeft nog. De cyaankali werkte kennelijk niet. Zie twitter Lenie 't Hart.

Jan Gordelroos | 15-12-12 | 12:18

Eindelijk weer eens helegaar eens met Quid.

lekker wijf | 15-12-12 | 12:05

We kunnen hele eilanden opspuiten voor smerig rijke arabieren in een of ander oliestaatje waar ze van gekkigheid niet weten wat ze met hun poen doen, miljoenen kuub zand worden er weggezogen en elders opgespoten door Nederlandse baggeraars om een rijke Dubaiaan met zijn harem te laten neerstrijken met de poen wat ie 9 van de 10 gevallen krijgt van pa de oliemiljardair om stiekum van alle geneugten uit het vrije Westen te kunnen genieten, maar een paar kuub wegzuigen onder zo'n beest dat in doodsnood vecht voor zijn leven, nee, dat kan dan weer niet...
Kamervragen please!!!!

Jan Gordelroos | 15-12-12 | 11:42

Men versleept complete booreilanden, maar een walvisje die nog geen fractie daarvan weegt knapt het sleeptouwtje! Had eens beter je best gedaan, of was de pot weer eens leeg! Een helicopter bijna zonder brandstof? Als ik een grote afstand moet afleggen kijk ik eerst op het metertje hoeveel sap er nog in de tank zit! Wat een megablunders!!

Multimediaknaller | 15-12-12 | 10:49

Die bultrug is wel een heel flinke panharing!

kweetitwel | 15-12-12 | 10:10

Loserrrrr Johnny Quid. Je hebt helemaal gelijk Wijze Uil....... ga er maar verder niet op in.. is mij te min eigenlijk.

pokemon | 15-12-12 | 09:46

Johnny Quid je bent een looser. Wie zijn eigen barmhartigheid probeert te verstoppen onder futloze stoere spierballentaal, dat is een zielepoot. Mededogen is een kracht en geen zwakte...

Wijze Uil | 15-12-12 | 09:37

Wat heeft een burgemeester van terschelling met een zandpplaat bij Den Helder van doen
ps vanaf fort Erfprins kunnen ze zo een granaat in zijn donder schieten

Freek6720 | 15-12-12 | 06:25

Gewoon een zooitje syrische hakbars er op los laten maar ja ik weet niet of walvisvlees halal is

Freek6720 | 15-12-12 | 06:22

Lol, soortgelijk gemekker hadden we paar maanden geleden ook met Friso, en het zal waarschijnlijk ook tot zelfde resultaat leiden.

¡Sodeju! | 15-12-12 | 02:22

Hmmm hoe zou bultrug smaken? Of is spuit 11 al langs geweest.

BraakBaar | 15-12-12 | 01:46

Gewoon met een ruimteschip om de zon vliegen en terug de tijd ingaan. Werkt altijd.

Teuderik | 15-12-12 | 01:38

O jee, is het al weer zover?
Straks gehakt halen gaat.

Kapitein-Ter-Zee | 15-12-12 | 01:22

doenormaal! | 14-12-12 | 18:15

Hmm, woensdag gehaktdag?

Hufter666 | 15-12-12 | 01:20

U misschien; ik niet.

Kapitein-Ter-Zee | 15-12-12 | 01:06

Gek is dat een spin of een mug slaan we zonder meer plat maar als het over een walvis gaat worden we emotioneel.

Markiezin de Sade | 15-12-12 | 01:04

Het gaat weer om economisch gewin en geld; als "ze" er aan hadden kunnen verdienen zwom onze wal al weer vrolijk in zee maar nee; een burgemeester verbood hulp.
Hoe zielig kan je zijn.

Kapitein-Ter-Zee | 15-12-12 | 00:51

Wat een walgelijk megalomaan mannetje ben je toch.

Doe je naam eer aan: Quit.

kon-tanus | 15-12-12 | 00:14

Qua Walvissen autoriteit heeft KwiT gelijk.
Maar wij Hollandse Randstedelingen zijn nu eenmaal beter in wegkijken dan in Sophy's Choizen :

youtu.be/JuVrMbwEtvs
A Southern Right Whale that beached near Cape Town on 14 September 2005 was killed by authorities through detonation. In this instance authorities said that the whale could not have been saved, and that the use of explosives in such cases was recommended by the International Whaling Commission

hfakker | 15-12-12 | 00:04

En alweer een slecht stuk van Johnny.

Hans Hillen | 14-12-12 | 23:56

als het beest dood is dan is hij binnen een uur weg daar. zandzuiger er naast en zwemmen maar

john schipper | 14-12-12 | 23:54

Ik heb nog een paar vraagjes aan de dierenartsen die de moord van dit beest op hun geweten hebben. Hoeveel schuift dat nou? En waar is jullie beroepsethiek? Schandelijk! Dierenartsen horen geen gezonde dieren te doden.

Als de betreffende dierenartsen hadden geweigerd dit dier te doden, wat ze hadden moeten doen! dan had dit dier nog geleefd en gered kunnen worden.

doenormaal! | 14-12-12 | 23:48

Is dat wat we met jou moeten gaan doen JQ? Ga jij jezelf een aanspoelen op een zandbankje. Wij (de vele reaguurders van GS) willen je wel nuken.

Mr_Pikibelly | 14-12-12 | 23:46

-weggejorist-

rien6139 | 14-12-12 | 23:33

Bultrug had gered kunnen worden!

Reactie op Facebook pagina van Ecomare: "Mensen ik werk bij rederij noordgat.wij zijn met 6 man aan boord uitgevaren (op hulpverlingsvaartuig de Orca) om de gestrande bultrug nabij texel van de plaat te spoelen. Om half 6 smiddags waren wii terplatsen. We kwamen op 15 m van de bultrug met de boot. De bultrug lag zelf voor 4/3 in het water. Wij hadden het idee dat er af gelopen dagen hier niks aan gedaan is. Wij konden de bultrug redden
wij hebben dit soort werk eerder gedaan en dit leek ons een redelijk makkelijk karwij . Maar ons poging werdt afgebroken door de knrm politie en burgemeester van texel. Twee man van hebben al een boete gekregen. Ze zijn toch vanboord gegaan om te vertellen dat wij deze bultrug konden redden. Dit werdt af gewezen.de knrm politie burgemeester en ecomare (dolphinarium) hebben het besluit genomen om dit beesie plat tespuiten (wij hebben zelf gezien dat de bultrug nog springlevend was en actief). De KNRM (koninkelijke nederlandse reddings maatschapij) doet het woord redding geen eer. Dit was het tot nu toe. De bultrug is inmiddels overleden. Filmpjes en foto's genoeg, die zullen volgen." www.facebook.com/dennis.muller.1048

Blijkbaar spelen er grote financiële belangen rondom zo'n bultrug. Er kleeft bloed aan de handen van de burgemeester van Texel, Ecomare en Naturalis. Ik ben er wel voorstander van om Ecomare en Naturalis net zo hard te saboteren als dat zij de reddingsactie van deze bultrug hebben gesaboteerd. Mij zullen ze daar niet meer zien. Stelletje moordenaars van een prachtig springlevend zoogdier. Bah!

doenormaal! | 14-12-12 | 23:31

Ik ken nog iemand die wel een spuitje mag,

ligt geloof ik ergens in london.....

udje | 14-12-12 | 23:28

-weggejorist-

rien6139 | 14-12-12 | 23:18

@omanders | 14-12-12 | 22:26
Kom op jongen, je moet straks ook weer gewoon tanden poetsen en naar bed. Hoe raar het ook klinkt, de wereld gaat gewoon door als er iets op TV gebeurt.

frank87 | 14-12-12 | 22:39

Hopelijk zijn de omstandigheden wel precies goed genoeg om vervoer voor het weefsel en de botten te regeln vanaf het moeilijk bereikbare strand.

Anthem | 14-12-12 | 22:33

Save the wales!

Bo Dreksma | 14-12-12 | 22:27

Misschien even een tandje minder met de KIJK-ONS-EENS-STOUT-ZIJN, net nu er 20 kinderen (leeftijd 5 - 10) zijn neergeschoten. Ik ben er normaal best wel voor te porren, quid.

Maar vandaag, nu, effe niet.

omanders | 14-12-12 | 22:26

Een beest dat walvis heet heeft niets in zee te zoeken. Dit exemplaar heeft dat in ieder geval goed begrepen.

Geneeskrachtig Kruit | 14-12-12 | 22:11

@iter | 14-12-12 | 21:30
Dan hoop ik alleen maar dat jouw grootste invloed het stemrecht is.

Ulle Ruttelflut | 14-12-12 | 22:09

Waarom niet proberen hem te redden? Ik zou het wel proberen, en niet om voor cameras te laten zien hoe goed ik ben, maar uit medeleven. Persoonlijk vind ik veel eerder dat mensen het maar moeten uitzoeken dan dieren.

wolfjemidas | 14-12-12 | 22:04

@chiel_labiel | 14-12-12 | 21:31 | + 0 -
ik denk dat zijn gps uitstond ...

iter | 14-12-12 | 21:59

Laatste zin de beste, quid.

propper1000 | 14-12-12 | 21:34

Nou kan lenie nog even proberen zieltjes te winnen, zo'n beest spoelt niet voor niks aan. En wij maar proberen dat beest terug te slepen. Want dood gaan is zielig.... blijf bij je zeehonden Lenie, daar zijn er ook al teveel van.

chiel_labiel | 14-12-12 | 21:31

@frank87 | 14-12-12 | 20:59 | + -2 -
dat hebben we gezien ja, prutswerk
ik heb liever mensen die vanuit hun hart werken dan subsidie pot vretende en incomptente D66 burgemeester ...
als je een mogelijkheid hebt om een dier te redden dan kun je dat gewoon doen, wie ben jij om te bepalen of het zinloos is ?

iter | 14-12-12 | 21:30

Het is gewoon zielig voor dat lieve beestje en Johnny Quid doet gemeen.

websenior | 14-12-12 | 21:14

@de grote Anti | 14-12-12 | 19:09
Vliegen deed hij geen kwaad inderdaad. Haringen daarintegen konden hem wel schieten.

frank87 | 14-12-12 | 21:03

@stenenvissert | 14-12-12 | 18:39
Lenie is niet zo'n vriendin van Ecomare. Ecomare is de grote concurrent (vooral bij de subsidiepotten), die ook nog eens wel enig verstand van zaken heeft.

frank87 | 14-12-12 | 20:59

@pius | 14-12-12 | 18:26
Waarom zou niet ingrijpen "natuur respecteren" zijn?
De rest van de natuur grijpt juist in: op het moment van sterven begint de eerste vlieg aan zijn ogen te vreten.
Daarom: zielig voor het beest, maar doe er mee wat het beste uitkomt.

frank87 | 14-12-12 | 20:50

*staat op tegen Lenie 't Hart*

Exodus | 14-12-12 | 20:48

Lenie 't Hart is typisch zo'n mens dat uit een misplaatst gevoel van 'zielig' dieren nog een beetje extra laat lijden. Kunnen ze haar niet samen met haar zeehondjes op een zandplaat ergens midden in de waddenzee zetten?

Doldwaas | 14-12-12 | 20:39

Kutstukje met je verwijzing naar de zelfmoord van een gepest kind. Veel lager dan dit wordt het niet.

whitechocolateface | 14-12-12 | 20:33

Verklaar het beest halal. Dan is 'ie morgen weg!

threewing | 14-12-12 | 20:26

Waarom is dat zoogdiervisje niet gewoon gisteren op een gedegen manier al gered? Wat een land! Of je doet het goed of niet.

JakobusJakobus | 14-12-12 | 20:17

Bestaat dáár geen meldpunt voor, voor doorgeschoten 'natuurbeschermers', al dan niet babyboomend, met overdreven felgekleurde, veels te dure merkjassen aan, die graag godje spelen het beter menen te weten dan de natuur? Zonodig Johannes de walvis midden in zijn doodsstrijd willen gaan 'redden' met een net? Vuile sadisten zijn het! Hulde aan rijkswaterstaat die alle Gaastra-dragers heeft verwijderd en ze nu op afstand houdt zodat het beest rustig kan sterven!

Aktivist | 14-12-12 | 20:12

Volgens mij gaan er elke dag wel enkele om zeep. Omdat ze op een zeilschip springen, tegen een tanker knotsen,aangevallen worden door Orca's ziek of gewoon ouderdom.
Beter maak je dat beest inderdaad af. Hoe? Gewoon een paar flinke scheuten Methomyl in zijn ademgaten, afdichten en hij is in 10 seconden dood.

miko | 14-12-12 | 19:37

@Shareholder II | 14-12-12 | 19:30
Oke mea culpa mafkees,de muziek staat hier (te) hard en de pizza wordt koud.En ik geef weinig om een dode walvis zoals misschien al duidelijk was.Mooie stukjes proza zonder spelfouten laat ik wel aan u over dan.

de grote Anti | 14-12-12 | 19:37

Kan de titel van dit bericht niet anders, nu het nieuwe bericht er boven staat? Dat staat heel banaal!

Surrealiteit | 14-12-12 | 19:31

de grote Anti | 14-12-12 | 19:27
Leer eerst eens lezen en schrijven, dwaas. En geloof verder wat jij wilt.

Shareholder II | 14-12-12 | 19:30

@doenormaal! | 14-12-12 | 19:01 |

Maar ik ben ook vrij dom. Die titel in neuroscience kreeg ik nl. bij een pakje melk mee.

roze_bril | 14-12-12 | 19:29

@Shareholder II | 14-12-12 | 19:22
Boohoo.. Jezus gristus,is iedereen een beetje sentimenteel aan het worden? De walvis kan niet geredt worden,wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen.

de grote Anti | 14-12-12 | 19:27

Ach miepje, het is hier niet voor mietjes.Moralfag.
Het lijkt wel of de hele libelle hier tegenwoordig leegloopt.
*kont laat zien aan de mf*
miko | 14-12-12 | 19:08

Kom uit de kast en sla je slag!

L. Rosenwaeter jr. | 14-12-12 | 19:24

Geen woord over dat al die IPhone gebruikers het natuurlijke Bultruggen radarsysteem in de war gooien. Gaat je allemaal schamen IPhone hipsters jullie hebben die arme Johannes op den Razende Bol laten stranden.

Bertus Brulbroek | 14-12-12 | 19:24

Straks gaat het NSB Journaal keurig oplezen wat het hongerige Naturalis influisterde. Namelijk dat Johannes hier zogenaamd kwam om te sterven.

Maar wie kan dat met zekerheid zeggen. Wil ie dood of maakte ie een fout?

Dat interesseert het Journaal alvast geen kloten. De gewillige buigende burger gelooft immers alles wat men opleest. Naturalis schuift de NOS een paar ruggen toe en hoppa. Gelijk Ome Joop er zijn theatertroep mag komen promoten. En daarna gaat men het doorgestoken TVOH kijken.

Johnny Quid staat voor de dieptrieste bodem waarop Johannes sterft.

Shareholder II | 14-12-12 | 19:22

@Moeltasik | 14-12-12 | 19:17
Welnee,tegenwoordig spalk je het gebroken been van het paard en knuffel je hem deaud.

de grote Anti | 14-12-12 | 19:20

Quid, dit stukje is bagger. Dat beest volgt zijn hulpverleners met zijn ogen. Dat gaat mij door merg en been. Verder alles wat Kouseband | 14-12-12 | 19:09 zegt.

datisookwat | 14-12-12 | 19:20

Een paard dat in de kreukels ligt geef je ook een nekschot. We zijn ongelooflijk weekhartig geworden de laatste 30 jaar. JR had er wel raad mee geweten, met zo een stervend beest. Het is te ondiep voor torpedo s, gebruik je toch een stuk of wat mortieren ? Gerard Reve wist wel hoe dat moest, zie zijn verhaal over Sumatra.

Moeltasik | 14-12-12 | 19:17

Ik snap niet dat de plaatselijke boswachter dit dier niet uit zijn lijden heeft verlost...

Rest In Privacy | 14-12-12 | 19:17

Enigzins best amusant hoe emotioneel mensen kunnen worden bij deze gebeurtenissen.Want 'ja het was zo'n lieve walvis,en deed nooit een vlieg kwaad'.
Mensen zijn monsters en walvissen zijn lievvv.
Boohoo,grow the fuck up.

de grote Anti | 14-12-12 | 19:09

@ Johnny Quid Het is niet zelden dat ik met smaak en bijna schuddebuikend van het lachen van jouw pennenvruchten geniet. Soms gewoon goed, soms net over de rand, maar altijd in staat om mij op zijn minst een glimlach te ontlokken. Ik ben gelukkig niet in het bezit van een tedere kinderziel, maar jouw verwijzing (in een epistel over een fucking walvis) naar dat grietje dat zich uit pure wanhoop voor een rijdende trein meende te moeten werpen is stuitend, niet grappig en kan echt niet. Het is belachelijk, genant en super goedkoop. Op een hele verkeerde manier 'tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.' Ik hoop dat je al een beetje in de olie was toen je dit schreef, anders zijn er geen fatsoenlijke excuses te bedenken.

Gegroet,

Kouseband

Kouseband | 14-12-12 | 19:09

@L. Rosenwaeter jr. | 14-12-12 | 18:53
Ach miepje, het is hier niet voor mietjes.Moralfag.
Het lijkt wel of de hele libelle hier tegenwoordig leegloopt.
*kont laat zien aan de mf*

miko | 14-12-12 | 19:08

Walvissen zijn diep in hun hart Finnen.
Bomgordel zit zelfs ingebouwd.

Bo Dreksma | 14-12-12 | 19:06

@necrosis | 14-12-12 | 18:47
Stoer, maar hoe moet hij bij die walvis raken met zijn diepgang?

miko | 14-12-12 | 19:06

Met twee of drie chinooks zou je johannes misschien kunnen liften (net even wat research gedaan),maarja waarschijnlijk is johannes al halfdood.

de grote Anti | 14-12-12 | 19:04

-weggejorist en opgerot-

Ducthmann | 14-12-12 | 19:04

Komt die Belgischew alvisdeskundige aan op de Razende Bol om het dier uit zijn lijden te verlossen:
"Awel hè, das toch gene doen zo hé, wil ik deze wallevies een nekschot geven met munne karabijn, heeft diene zot helemaal gans gene nek. Das toch wat..."

King of the Oneliner | 14-12-12 | 19:02

@roze_bril | 14-12-12 | 18:25
Chemie. Hormonen, Cortisol adrenaline etc. Werkt hetzelfde als bij mensen. Ook dieren hebben bewustzijn, zenuwen, gevoel en instinct. Dat veel mensen niet weten dat dieren dit hebben is ontzettend dom. dat wij niet weten wat dieren ervaren, ligt aan onze tekortkomingen, onbekendheid met en onwetendheid. Veel dieren weten het andersom wel.

doenormaal! | 14-12-12 | 19:01

Jammer weer dit. Proberen een grappig stukkie te schrijven en totaal geen empathie voor nabestaanden van die gepeste meid hebben. Je hebt al vaker bewezen kwit dat je een TOTALE LUL bent. GS zou zoveel beter zijn zonder jou.

Katte Nut | 14-12-12 | 19:00

@King of the Oneliner | 14-12-12 | 18:54 | + 0 -
"BTW Breaking News: er is een schietpartij geweest(shoot-out) met kinderslachtoffers in de USA."

Megatriest... ik las het net.

Ik schrijf er verder niet over voor je het weet ben je een zeikerd die "ouwehoert over kinderen die doodgaan".
Over megatrieste figuren gesproken... bah!

manmettas | 14-12-12 | 19:00

Johnny Quid | 14-12-12 | 17:59 |
* Bij welke speciaalzaak kan ik morgen fragmentatiesushi kopen? Lijkt me heerlijk!

* Nieuwe single van Acda & de Munnik: 'Het regent walvistranen'.

Van Dikhout | 14-12-12 | 18:59

Hehehe..'handgranaat in zijn spuitgat en dan rennen'
Allemaal uit dierenliefde natuurlijk,want levend uitdrogen/verhongeren is ook absoluut geen pretje.

de grote Anti | 14-12-12 | 18:56

Lenie vetHart is de oorzaak van een overtal zeehonden in de Waddenzee. Het lijdn zielige dieren met hun aandoenlijke ogen, maar het zijn gewoon meedogenloze roofdieren,. Als ze echt liev waren dan zouden ze zeeknuffels heten en geen zeehonden

Nonik Neem | 14-12-12 | 18:55

Quid, laat dit soort ironie nu eens varen.
Je bent geen Reve.
Hoogsten een reclame copywritertje dat toevallig nu bij GeenStijl werkt en de stijlvorm "trollen en cabareteske overdrijving" hanteert als trucje.
Ok, het heeft gewerk bij "Black Pete".
Maar eigenlijk wil je toch ook een heroïsch verhaal zien van het redden van dat beest.
Vooral zo in de donkere dagen voor kerst.
BTW Breaking News: er is een schietpartij geweest(shoot-out) met kinderslachtoffers in de USA.

King of the Oneliner | 14-12-12 | 18:54

Stop Jolande Sap in zijn spuitgat! Verzuurd die vanzelf :)

Passion Of The Goat | 14-12-12 | 18:54

miko | 14-12-12 | 18:51

Fuck you johnny

L. Rosenwaeter jr. | 14-12-12 | 18:53

Redden of afmaken. Dagen laten liggen doodgaan is onnodig..

Chow | 14-12-12 | 18:53

Wat een boel knuffelaars onder de reaguurders.
Face it, de natuur is een groot lijden. Alle dagen sterven er overal dieren onder miserabele omstandigheden, en heel soms gebeurt dat voor je neus. Het zij zo.

bintang | 14-12-12 | 18:52

@De Gooise Matras | 14-12-12 | 18:41

All fucked up. Op truus na.

pius | 14-12-12 | 18:51

@L. Rosenwaeter jr. | 14-12-12 | 18:03
En jij een ontzettende zeikert met je geouwehoer over dat kind.

miko | 14-12-12 | 18:51

necrosis | 14-12-12 | 18:47 | + 0 -
nee mis
Naturalis heeft een speciaal team klaarstaan om het dier te bergen. Die snijdt het kadaver van de bultrug in stukken om het skelet van het vlees te ontdoen. Dat is een flinke klus, zegt een woordvoerder van Naturalis.
-
en Twee artsen van het Dolfinarium zijn onderweg om er een eind aan te maken
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...

janneman1977 | 14-12-12 | 18:50

zhenny | 14-12-12 | 18:42 En dan vraagt GS zich af waar al respectloosheid vandaan komt. Verwijzing naar scholiere is inderdaad nogal ziek en zeer laag.

trivius | 14-12-12 | 18:47

Gestrande bultrug gaat naar Naturalis – ‘belangrijke aanwinst’ www.nrc.nl/nieuws/2012/12/14/gestrande...
Maar he.... hoe krijgen die jongens en meisjes van Naturalis nou Johannes van die zandbank af?
Zonder bloedbad dan he!

janneman1977 | 14-12-12 | 18:42

Ze zouden de schrijver van dit stukje een bazouka in z'n reet moeten douwen en afschieten naar de maan. Daarna alstie terugvalt ervoor zorgen dattie rechtop met z'n harses op een waddeneiland in de bagger terechtkomt. De verwijzing naar de zelfmoord van een scholier is het laagste dat ik ooit gelezen heb.

zhenny | 14-12-12 | 18:42

Ze zouden de schrijver van dit stukje een bazouka in z'n reet moeten douwen en afschieten naar de maan. Daarna alstie terugvalt ervoor zorgen dattie rechtop met z'n harses op een waddeneiland in de bagger terechtkomt. De verwijzing naar de zelfmoord van een scholier is het laagste dat ik ooit gelezen heb.

zhenny | 14-12-12 | 18:41

@pius | 14-12-12 | 18:36
Muggen en wespen. Die mogen kapot.

Ik heb nu een Truus op mijn slaapkamer hangen, in een web.

Wat vind je van de vis-bijvangst, trouwens?

De Gooise Matras | 14-12-12 | 18:41

Perfect testobject voor defensie. Hoe harder die hysterische Lenie begint te brullen hoe groter de kans dat het geen zin heeft om dat beest te redden. Als ecomare zegt dat iets niet meer te redden is of iets niet gered hoeft te worden begint ze altijd te schuimbekken en rare dingen te roepen.

stenenvissert | 14-12-12 | 18:39

geen vermaak zonder leedvermaak, stel voor om Johnny Quid een paar etmalen op de razende Bol te laten rondspartelen. Dan hou ik Lenie wel in bedwang voor het geval ze hem wil redden.

trivius | 14-12-12 | 18:39

ongelovigehond | 14-12-12 | 18:37 |
Aan jou de eer :)

Russ Meyer | 14-12-12 | 18:39

@Bakito | 14-12-12 | 18:20
Alle leren schoenen het land uit!

Neemt niet weg dat een verhaal als dat over Johannes (die náám) behoorlijk verdrietig is.

De Gooise Matras | 14-12-12 | 18:37

@Russ Meyer | 14-12-12 | 18:34 : en hoe heet ze ?

ongelovigehond | 14-12-12 | 18:37

Johannes gaat het afleggen tegen Leona vanavond!

Wayne Schlegel | 14-12-12 | 18:37

@Russ Meyer | 14-12-12 | 18:34

Top. In de boeddhistische leer is dit juist gedrag. Al sla ik nog steeds muggen dood, itt tot spinnen. Bijvoorbeeld. Lastig.

pius | 14-12-12 | 18:36

Twitter van BultrugJohannes... Leuk.

Wat te doen: Helpen of niet.
De middelen zijn er, toestemming is ook geen probleem, maar wie moet zoiets beslissen?

Parelman | 14-12-12 | 18:36

Komt allemaal goed, hoorde net dat hoofd inkoop van Kwekkeboom onderweg is.

zobbit | 14-12-12 | 18:36

Quid, je bent en blijft een triest figuur.

Admiraal Perineum | 14-12-12 | 18:36

Beetje off-topic;
Een maandje terug viel er een joekel van een wesp uit een ventilatierooster in de badkamer. Schrok me het leplazerus, maar het beestje was zo versuft als wat.
Had nog een oud aquarium op de zolder en daar heb ik haar ingedaan. Na wat googlen bleek het een koningin te zijn. Beestje krijgt lekker wat suikerwater en druppeltjes honing en is nog steeds in leven. Hoop dat ik 'r in leven kan houden tot het voorjaar.

Russ Meyer | 14-12-12 | 18:34

Ik was een keer in Pieterburen. Had kids op bezoek, wilden dolgraag naar de Zeehondencrèche. Zucht.

Stonden er twee van die potteuze types (kort geknipt haar met lichtere punten, rugzakje, leggingbroek, lang vest om dikke pens te verbergen) vertederend te kijken...

... te kijken naar hoe een jong zwak zeehondje werd gevoerd: een slang werd in de maag gepropt en de haringpap werd met kracht het beestje in geduwd.

Zielig hè, zei ik. Ja nou zeiden ze. Ja zei ik, net zo zielig als hoe die ganzen in Frankrijk worden gevoerd.

En dat van die ganzen heeft nog nut: lekkere vette ganzenleverpaté. Dat zeehondje is een ander verhaal. Het was te zwak om zelf te overleven. Darwin. Fuck dat beest dan. Of je laat het aan het lot over, of je maakt er een humaan einde aan.

Maar nee, die hele hypocriete hippiebende gaat zo'n beest van een zandbank trekken, en moet en zal dat beest met net zoveel geweld vreten injecteren als men bij de ganzen doet. Zelfde grove behandeling. Het beest maar lijden.

Een zeehondje volpompen is Goed zielig en een gans volpompen is Fout zielig. Puur om hun eigen ontevredenheid en bijgelovige schuldgevoel te sussen.

Ja goddomme, weet je wel hoe lekker haring is! Nog lekkerder dan Foie Gras! Onze heerlijke haring die door die gore agressieve jagers van zeehonden worden opgevreten. Daar werk je toch niet aan mee.

ZDEV | 14-12-12 | 18:33

Johannes heeft zichzelf onsterfbaar gemaakt door te blijven leven. Wat een baas die Johannes.

Bo Dreksma | 14-12-12 | 18:32

@Bakito | 14-12-12 | 18:26

Ook niet meer;(

pius | 14-12-12 | 18:31

Mensen, als de Grote Johannes nog wil, wie of wat is die burgermeester dan ?
Wie zegt dat ie daar kwam om te sterven? Diegene die em straks komen ophalen?

Als redden niet mág van het bestuur dan ben ik alsnog vóór opblazen, zodat niémand dat beest commercieel gaat exploiteren en uithoeren.

Shareholder II | 14-12-12 | 18:31

@Jackanders | 14-12-12 | 18:24
Sja, zou ook kunnen. Dan nog zou ik als ik dat beest was liever willen sterven in vrijheid, rust en open water, waar ik vrij kan ademen, dan verder geplet te worden.

doenormaal! | 14-12-12 | 18:30

@brutus68 | 14-12-12 | 18:23
Geen idee. Kan ook goed zijn, dat het dier simpelweg is vast komen te zitten in het labyrint van zandbanken daar. Gewoon vastgelopen zeg maar. In dat geval is het een gezond dier en een triest verhaal.

doenormaal! | 14-12-12 | 18:28

@pius | 14-12-12 | 18:22
Jouw dagelijkse plakje kipfilet, daar kraait geen haai naar.

Bakito | 14-12-12 | 18:26

@frank87 | 14-12-12 | 18:18

Je hebt helemaal gelijk. Alsof de mens de natuur respecteert en er niet in ingrijpt. En wat als er iets met hun huisdier gebeurt. Stuitende en abjecte hypocrisie inderdaad.

Laten we de holocaust voortaan ook natuur noemen. Wat jij?

pius | 14-12-12 | 18:26

Kan iemand mij uitleggen hoe degene weet dat het dier lijdt?

roze_bril | 14-12-12 | 18:25

@janneman1977 | 14-12-12 | 18:17
Dat waren gehouden dierem (probleem voor de eigenaar), dit is een wild dier(zoekt het zelf uit).

De overeenkomst is wel dat het niet beter wordt als paniekerige autoriteiten zich er mee gaan bemoeien.

frank87 | 14-12-12 | 18:25

Zal ik hem dan maar ff gaan wurgen?

KabbelendKontwater | 14-12-12 | 18:24

Johnny, ben je vroeger ook gepest dat je die pestaffaire hier met de haren bijsleept... hoop voor je dat je niet te dicht bij een spoorlijn woont...

Brimstich | 14-12-12 | 18:24

@doenormaal! | 14-12-12 | 18:18
Ja, zielig is het zeker, maar dat beest ligt nu al dagen en nachten zijn eigen organen te pletten door zijn eigen gewicht.
Die komt er niet meer bovenop, óók niet als hij eventueel weer gebracht kan worden waar hij thuis hoort.

Jackanders | 14-12-12 | 18:24

Ditzelfde vind ik van de blog carriere van Johnny Quid

GödelsRevenge | 14-12-12 | 18:23

@doenormaal! | 14-12-12 | 18:15

Het is hetzelfde gedoe als met orka Morgan een tijdje terug. Men weet eigenlijk weinig tot niets van deze dieren. Morgan is inderdaad ook niet zo maar verdwaald, er was iets mis met het dier, ze is niet zo maar uit de kudde verstoten. Het is wreed, maar dieren verstoten zwakke, zieke exemplaren uit de kudde, want overleven is een must. Wij mensen zijn eigenlijk niet veel anders/beter.
Natuurlijk is het vreselijk om zo'n dier te zien sterven/lijden, maar terugslepen naar open zee is waarschijnlijk uitstel van executie en het verlengen van nodeloos lijden. Het vervelende is dat wij anno 2012 uitgaan van een maakbare natuur, maar de natuur laat zich nog steeds niet reguleren.

brutus68 | 14-12-12 | 18:23

-weggejorist en opgerot-

Informer_007 | 14-12-12 | 18:23

@frank87 | 14-12-12 | 18:15
Zeehonden eten vis, een bultrug is GEEN vis!

necrosis | 14-12-12 | 18:23

Op Radio 1 hoorde ik dat een granaat in zijn muil geen optie is omdat dat een bloedbad zou geven.

Waar zijn ze bang voor dan? Dat al dat bloed de zee vervuilt? De meeuwen en haaien aantrekt? Of de tere kinderzieltjes beschadigt?

Stelletje overzorgvuldige realiteitsontkenners! Laat dat beest niet langer lijden en prop een granaat in z'n bek, doorboor het met een -tank- Apache helikopter, donder er een bom op met een -JSF- F16, stuur er een halal-slager heen, of laat Marijke Vos er een gifschip heen dirigeren. Maar omwille van de ethiek dat beest zeer ethisch een langzame dood laten ondergaan is nu ook wel weer erg zorgvuldig.

En ja, ik weet, ook in afgelegen gebieden gaan bultruggen langzaam dood op zandbanken. Zonder dat iemand het weet. Volkomen anoniem, zonder naam. Maar maak dat beest af of lul er in vredesnaam niet meer over.

Chiant | 14-12-12 | 18:22

Doden, slachten en opvreten nu hij nog in leven is.
Iets met "Darwin" en "Nuttig" en dat soort dingen.

Graaisnaaiert | 14-12-12 | 18:22

@Bakito | 14-12-12 | 18:20

Ik ben het bijna, is dat ook goed?

pius | 14-12-12 | 18:22

Ah een naam geven, personificeren.

roze_bril | 14-12-12 | 18:21

Arm beest. En ja, met empathie is niks mis. Elke imbeciel die denkt dat dieren geen pijn kunnen hebben of niet kunnen lijden moeten ze eigenlijk, enfin, ik ben Ratzinger niet. Maar dat dus.

pius | 14-12-12 | 18:21


@L. Rosenwaeter jr. | 14-12-12 | 18:03 |

"Gewoon wéér zo'n kut stukkie met verwijzing naar de zelfmoord van dat arme kind. Dan ben je echt een klootzak!"

Helemaal mee eens! Kan niet! Walgelijk Sjonnie!

Wij (Nederland) spuiten eilanden op midden in de zee, sluiten hele provincies dmv ingewikkelde waterkeringen om ons te beschermen tegen het zeewater bouwen dijkjes van dertig kilometer lang staan met raad en daad de rest van de wereld bij als er ergens een probleem is met een zandbank, sluis of dijk die het begeeft! Als er dan eens een zoogdier strand op het ons Nederlands Wad moeten wij lijdzaam toezien hoe zo'n dier een wacht op de veerman Charon die het de Styx overzet!

Of met man en macht die vis weer vlot trekken of het dier uit zijn lijden verlossen! Maar dat kan dan weer niet in dit peppie en kokkie land!

manmettas | 14-12-12 | 18:21

Verschrikkelijk voor dat beest. Gewoon met een .50 cal. in zijn kop schieten! Of gewoon 2 kg TNT...

Glas Koning | 14-12-12 | 18:21

Als je echt van dieren houdt, word je vegetarier. Dat hypocriete gejank hier begint genant te worden.

Bakito | 14-12-12 | 18:20

@FlonVabbergasted | 14-12-12 | 18:10
Precies. Meeleven getuigt van intelligent inzicht. Niet meeleven van onwetendheid en een vlak, egocentrisch karakter.

doenormaal! | 14-12-12 | 18:18

@brutus68 | 14-12-12 | 18:10
Ik moest het toch even zeggen. Ik vind het altijd zo raar: "Het is niet zielig, het is de natuur". Ja, dood gaan is zielig, voor ons ook later.

frank87 | 14-12-12 | 18:18

opeens moet ik denken aan een anderen redding van dieren
Duurden dacht ik ook dagen tot dat er een oplossing kwam
www.youtube.com/watch?v=yrMjAKEfB8c
soms is het heel simpel

janneman1977 | 14-12-12 | 18:17

Als je nou goeie sier wilt maken in het buitenland, had je er een zandzuiger en een legertje graafmachines heen gestuurd.
Maken we een geul van 10 bij 10 meter naar de zee toe.
Me dunkt dat dat wel genoeg is.

Terpen-tijn | 14-12-12 | 18:17

Vanavond een nieuwe poging. Laten we hopen dat het lukt! Ik wens de reddingswerkers heel veel sterkte. Ik leef mee met Johannes. Maarja, ik weet dan ook dat dieren emoties kennen in tegenstelling tot de holbewoners die daar anders over denken. Dier of mens, doodstrijd is doodstrijd.

doenormaal! | 14-12-12 | 18:15

Heeft Lenie al bedacht hoeveel zeehondjes van zo'n bultrug kunnen eten?

frank87 | 14-12-12 | 18:15

Sorry maatje, van een bultrug kan je heel nuttige dingen maken, maar geen levertraan.
Komt van de kabeljouw....

Kapitein Sjaak Mus | 14-12-12 | 18:13

Hier in huis heet hij Elias.

Russ Meyer | 14-12-12 | 18:12

chiel_labiel | 14-12-12 | 18:07 Het afval is ook weer naar boven gekropen. Overstroomde riolen, neem ik aan?

FlonVabbergasted | 14-12-12 | 18:12

Ze hadden m beter Jonas kunnen noemen, die wallevis. Daar liep het beter mee af.

Filterzakje | 14-12-12 | 18:12

Requiescat in pace | 14-12-12 | 18:05 | Spreekt de tokkie die bij een verstuikte enkel al naar de dokter rent en gilt als een mager speenvarken.

FlonVabbergasted | 14-12-12 | 18:11

Feynman | 14-12-12 | 18:03 | L-U-L.

FlonVabbergasted | 14-12-12 | 18:11

@frank87 | 14-12-12 | 18:07

Het is ook triest. Maar zo rolt de natuur. Maar god mag weten wat het beest onder de leden heeft.

brutus68 | 14-12-12 | 18:10

-weggejorist-

FlonVabbergasted | 14-12-12 | 18:10

Mijn ex schoonmoeder kan dr zo naast gaan liggen.
Met een beetje geluk blazen ze de verkeerde op.

das_Freudenmädchen | 14-12-12 | 18:09

Free Johnny!!

Crematorium-de-Asbak | 14-12-12 | 18:07

Serious Request schijnt ook onderweg te zijn met een boot.

panacee | 14-12-12 | 18:07

Natuurlijk is het wel zielig voor dat beest. Maar je kunt de zieligheid de wereld niet uitkrijgen. Het is goed voor ons, als we iets met die levertraan doen.

frank87 | 14-12-12 | 18:07

1 Wie de neuk Konigel
2 LOL om gewoon Mandela erbij weten te halen.

Wie betrekt Hitler hier even in?

Canis Spurcus | 14-12-12 | 18:07

Het is niet voor de trein springen, maar je leven op de rails zetten.

De-P(s)aus | 14-12-12 | 18:07

Ik zeg waterboarden, natte lap op zijn luchtgat slang erop en verzuipen. Uurtje werk.

chiel_labiel | 14-12-12 | 18:07

Ik vond de dominomus leuker

das_Freudenmädchen | 14-12-12 | 18:07

Wie heeft in vredesnaam die naam verzonnen en waarom Johannes?

deoudererijperevrouw | 14-12-12 | 18:07

Johannes heeft zichzelf uit de genenpoel geworpen, of dat nu branie was of niet, en komt niet meer terug.

Rest In Privacy | 14-12-12 | 18:07

Arm dier.
Kunnen ze hem niet uit zijn lijden verlossen?

Merlot | 14-12-12 | 18:06

-edit hup, terug naar de zeehondjes jij -

Dangdut | 14-12-12 | 18:06

Zelfs rustig sterven is er als walvis tegenwoordig niet meer bij. Meteen hele kuddes hippies die je komen lastig vallen.

brutus68 | 14-12-12 | 18:05

Voor de wannabe-redders is er niet zoiets als 'doodgaan'. Dat kan niet, want zielig. Voor rasidealisten is de wereld maakbaar alsof het een computerspel betreft.

Requiescat in pace | 14-12-12 | 18:05

Met explosieven is geen oplossing. We moeten natuurlijk wel een gaaf skelet overhouden om ten toon te kunnen stellen.

ongelovigehond | 14-12-12 | 18:04


Schrijf eens zo'n stukje over jezelf Johnny.

Ad Telenooie | 14-12-12 | 18:03

Nog veel leuker is het om Johannes een paar dagen in de volle zon op druk laten komen om m dan achterop een vrachtwagen door de PC Hoofdstraat te rollen, meer duiding na de klik: www.msnbc.msn.com/id/4096586/ns/us_new...

Feynman | 14-12-12 | 18:03

Gewoon wéér zo'n kut stukkie met verwijzing naar de zelfmoord van dat arme kind. Dan ben je echt een klootzak!

L. Rosenwaeter jr. | 14-12-12 | 18:03

Herstel: 'Terschelling' moet zijn 'Texel / Den Helder'.

Expert Homo | 14-12-12 | 18:03

Alles is maakbaar. Dus ook de natuur. Zelfs de bultruggen maatschappij is maakbaar.
[brandneteltaliban modus off]

CynicalBastard | 14-12-12 | 18:02

Google maps link klopt niet.

Expert Homo | 14-12-12 | 18:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland