Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totaal blowverbod op Amsterdamse scholen

oie_1282749ABZdaEPa.gifKijk. Keiharde praktijken tegen blowen op de Nederlandse scholen. Dat ze de blowjeugd leren. Op blowen op het schoolplein komt een boete te staan, een afspraak met Bureau Halt of zelfs een afkickverplichting. Toe maar. Blowen snikkelhard aanpakken. Mooi. Nou. Dat was het, Amsterdamse jeugd. Nu zullen jullie nooit meer kunnen blowen. Massaal zullen de jointjes neer worden gelegd. Net als toen met die regelgeving dat coffeeshops minimaal 350 meter van scholen verwijderd moesten zijn. Want 351 meter lopen, dat doet schooljeugd dus niet. Schijnbaar. Wel toegestaan op het schoolplein: roken, energiedrankjes, suikers en vetten. Jup, dat is ook niet gezond. Heeft ook een negatieve uitwerking op de schoolprestaties. Maar goed, de Nederlandse overheid zou de Nederlandse overheid niet zijn als er ook bij dit soort beleid geen sprake zou zijn van pure willekeur. Ander voorbeeld: het feit dat coffeeshops gesloten worden of middels wietpas streng worden gereguleerd vanwege overlast, maar cafés, clubs en overige alcoholhandelaren alle vrijheid krijgen. Bizar. Lekker snoeihard softdrugs stigmatiseren middels treiterwetgeving, maar de echte shit negeren. Blowers op het schoolplein plagen, maar energiedrankfetisjisten, tabaksjunks en suiker&vetschranzers alle vrijheid geven om hun lichaam te slopen alsmede de lessen vanwege hun chemische ADHD, rochelhoest dan wel vadsigheid. Maar nee, blowen, dat is pas echt de satan. Boetes! Aangiftes! Afkickplicht! Bam! Klats! Pets! Laat die wiet smokende kudthippies het maar voelen, dat langharig tuig. Aldus de jaren '50 overheid die blijkbaar nog steeds aan de macht is in Amsterdam. Drugs are bad, mkay?

Reaguursels

Inloggen

Ik heb niks tegen een jazz sigaretje maar ik vind dat het onder de 18 jaar zwaar moet worden ontmoedigd. En dan is dit in elk geval een poging om iets te doen.

Kan er niet mee zitten. Daarbij; als jij NIET blowt en WEL op dat schoolplein staat dan wordt je concentratie er niet beter van in de klas.

TM | 12-12-12 | 18:00

Daarom moeten scholen minstens 350 meter uit de buurt van coffeshops staan.

(c)ZWITSUL | 12-12-12 | 17:22

Faragefan | 12-12-12 | 12:09
Dat mensen het toch wel doen betekent dat ze zich niets aantrekken van signalen van de overheid. Met toestaan geef je dus geen signaal af dat er toe doet. Verbieden kost absurde hoeveelheden geld. Denk aan politie-inzet bij het oprollen van kwekerijen, het geld dat in de zakken van criminelen verdwijnt door de illegaliteit, etc. Dat geld kunnen we beter gebruiken denk ik, en als het goed is heeft de politie ook wel wat beters te doen dan scholieren te beboeten die een jointje roken tijdens schooltijd. Als ze daar nu al tijd voor hebben moet dit land wel erg veilig zijn, en liggen er vast geen aangiftes meer te rotten in een lade. Vast niet.

Fryske Pugilist | 12-12-12 | 15:24

doenormaal! | 12-12-12 | 10:22
Wat je beschrijft is meer het Marokkanenprobleem dan het wietprobleem. Hier in Leeuwarden is het merendeel van de blowers gewoon autochtoon en staat ook niet psst hoer te roepen op straat. Vaak gewoon hardwerkende mensen die zin in een jointje hebben na het werk, in plaats van een biertje. Natuurlijk zit er ook zat werkschuw tuig dat niets anders doet dan blowen en dat op een of andere manier van een uitkering betaalt. Maar goed, dat volk vindt je in de kroeg ook.

Fryske Pugilist | 12-12-12 | 15:20

De oplossing voor scholieren in Amsterdam: spacecake. Een dikke plak voor het ontbijt en je bent de hele dag stoned.

Fryske Pugilist | 12-12-12 | 15:15

Een typisch Quidje weer: lawaai als een hol vat, en evenveel inhoud.

3*links=rechts | 12-12-12 | 14:18

Aii hier zou Sidney minder blij mee zijn.

xiroz7 | 12-12-12 | 14:03

@Rector Reflector | 12-12-12 | 10:54
Die hebben dan ook een kwaal waarbij een middel dat voor gezonde mensen schadelijk is, voor hen een uitkomst biedt.
Mensen met kanker krijgen ook Morfine...
Worden bestraald....
Chemo....
Dat doe je liefst bij gezonde mensen niet.

Ergo, je argumentatie zuigt grote tijd.

hfakker | 12-12-12 | 12:44

@De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:47
Eens, en dus kun je je afvragen of 'doe maar waar je zin in hebt' bij de adolescenten nu zo'n goed klimaat is.
De notoire blowers uit mijn vroegere omgeving vind ik toch echt soms verfukcdt qua gedachtengang.

hfakker | 12-12-12 | 12:42

@AshleyJ"Ash"Williams | 12-12-12 | 10:25
En allochtonenkwestie is één woord trouwens.

Pffffff | 12-12-12 | 12:23

@AshleyJ"Ash"Williams | 12-12-12 | 10:25
Ik heb geen flauw idee op wie je reageert eigenlijk. Heb teruggelezen, maar kan toch echt nergens een vergelijking met allochtonen vinden. Zit je nou alleen maar een beetje te fucken hier?

Pffffff | 12-12-12 | 12:23

@LordNobady | 12-12-12 | 10:35
verbant? Ze maakten het leren ook behoorlijk lastig zo te lezen.

Pffffff | 12-12-12 | 12:19

@vetkleppert | 12-12-12 | 10:23
Bullshit. Het is allang aangetoond dat je je iq kunt verhogen door training.

Pffffff | 12-12-12 | 12:17

WTF???
Mocht je vroeger op schoolplein blowen?
Was dat weer zo'n infantiel "School moet toch leuk zijn voor kinderen" ideetje?

Moi2 | 12-12-12 | 12:16

@De Gooise Matras | 12-12-12 | 11:01
Google eerst eens op Exota voordat je reageert. Er is geen enkele overeenkomst tussen exota en punica. En je kunt overal kanker van krijgen, alleen al ademen.

Pffffff | 12-12-12 | 12:16

ik ben tegen blowen. Is voor negerts. Die zijn ook lui. Van blowen wordt je loom, lui, komt moeilijk uit je nest. Van blowen wordt je introvert, van alcohol extravert. Ik ben tegen beiden, ook alcohol is een drugs. Maar het verder legaliseren of toestaan van cannabis is niet nodig, mensen doen het toch wel. Het toestaan is een verkeerd signaal.

Faragefan | 12-12-12 | 12:09

"Afkickplicht". Proest! Niet om als zo'n irritante hippie te klinken, maar wiet is in het geheel niet verslavend! Lichamelijk, dan. Een mentale "verslaving" is mogelijk, want men ervaart het als een prettig iets om te doen, er kunnen gewoonten rond gevormd worden, en men kan het prettig vinden bepaalde dingen onder invloed te doen (zoals saaie lessen volgen). Het enige dat nodig is om deze "verslaving te breken", is te breken met de gewoonte. Daar kan wat therapie en een dagplanning bij helpen, maar iedereen die beweert verslaafd te zijn aan wiet heeft gewoon een bijzonder zwak karakter, en je zal zien bij deze mensen dat ze sowieso graag de grote, boze buitenwereld de schuld geven van al hun problemen.

Verder wil ik ook even zeggen dat deze kinders allemaal onder de 18 zijn, en daarmee is drugsgebruik, alsmede roken, sterke drank en autorijden, al VERBODEN voor ze. Daar is geen extra wet voor nodig, geen kinderachtig coffeeshop verbod, maar alleen handhaving. Oh ja, daar hebben we moeite mee in Nederland, behalve wanneer het geld kan opleveren.

Piet van het Padje | 12-12-12 | 11:59

necrosis | 12-12-12 | 10:55: kun je toch beter een koudwaterextractie doen van die codeine. Zouden ze dat nog krijgen bij scheikunde?

sufkut | 12-12-12 | 11:47

Is dat trouwens dezelfde gemeente die weigert beleid van de minister uit te voeren aangaande illegalen?

Doc Damage | 12-12-12 | 11:33

Om te beginnen vind ik het vreemd dat GS doet alsof blowen op school normaal is. Ik heb niks tegen blowen, maar op een schoolplein??! Die gastjes krijgen het nog zwaar als er echt gepresteerd moet worden.

Doc Damage | 12-12-12 | 11:31

En die 350 meter ook weer invoeren ?

niks mis mee | 12-12-12 | 11:26

@De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:59
dat kan maar ga dan niet naar zon feestje toe. zelf zal ik er niet komen ik vind techno niets.

LordNobady | 12-12-12 | 11:23

Hoe willen ze dat gaan handhaven? *lacht als de boef uit de laatste James Bond film*

Koonkluk Huis | 12-12-12 | 11:22

Een beetje schoolmanagement vandaag de dag, zuipt en snuift en blowd en investeert alleen nog in zichzelf. Dat het vandaag de dag zo normaal is dat scholieren op scholen blowen, is daar het resultaat van.

toetanchamon | 12-12-12 | 11:16

@LordNobady

Het ging om prestaties en gezondheid.
Ik zou zeggen pak iedereen aan die overlast veroorzaakt en/of niet leert. Of ze nou water, koffie, tabak, cheetos, wiet of terpetine nuttigen is bijzaak. Pak problemen aan waar ze echt zijn.

Kapt. Kip | 12-12-12 | 11:14

@Rector Reflector | 12-12-12 | 11:08
van laten we zeggen hbo's en universiteiten kan ik me voorstellen dat ze er wat makkelijker mee omgaan. maar de rest, elke school waar ik ben geweest was het niet toegestaan. ( alcohol op mijn mbo om 19:00 s' avonds wel getolereerd )

LordNobady | 12-12-12 | 11:11

Als het ook maar een beetje gelegaliseerd zou zijn kon je het kopen in de schoolkantine. Net als al die andere slechte meuk.

Het gaat scholen niet om de gezondheid van hun leerlingen, het gaat om de omzet van de kantine. Als die kinderen 351 meter lopen voor hun stuff komen ze ook langs die supermarkt waar de Nutsen en de Treetsjes goedkoper zijn dan op school. En die concurrentie is onwenselijk.

zeg maar jansen | 12-12-12 | 11:10

de gooise matras.

be je zo gevoelig dan? wat is een hardcore blower? maar om je vraag te beantwoorden: nee. ik blow niet meer.

obi-juan kenobi | 12-12-12 | 11:08

@LordNobady | 12-12-12 | 11:06
Ik kan me niet voorstellen dat er nog een school is die géén verbod op alcohol en drugs in het reglement heeft staan.

Rector Reflector | 12-12-12 | 11:08

@Kapt. Kip | 12-12-12 | 11:05
de hyperactieve, schreeuwende, ongemotiveerde Tokkies die je afleiden zijn een probleem van de leerraar. die hoort ze onder controle te houden.
nu de vraag heb je je examens gehaald door of ondanks je joint.

LordNobady | 12-12-12 | 11:08

Ja,ja.. op die scholen tegenwoordig moet je eerst langs de halal-kantine sluipen, dan een omweg maken rond de speciale gebedsruimte waar je niet in mag om in de fietsenstalling alsnog in elkaar te worden geslagen om je broodje ham die ze in je rugtas zagen zitten omdat je je portemonnee af moest geven.

Zeggen ze dat je van blowen paranoïde wordt.

Bruno Alaska | 12-12-12 | 11:07

@K.Zwellever | 12-12-12 | 11:03
ik geloof niet dat de discussie is of dat blowen op school verboden moet worden. het is de discussie of dat de overheid dat moet doen of dat het aan de schoolleiding is.
zelf vind ik dat het aan de schoolleiding is, net al bij bedrijven het aan het bestuur is om het wel of niet te verbieden op de werkplek.

LordNobady | 12-12-12 | 11:06

Ze kunnen me wat, ik heb high mijn examens gehaald. Helpt mij met het abstracte denkwerk als wiskunde en programmeren. Daarbij is het anders vaak moeilijk te concentreren in een klas gevuld met hyperactieve, schreeuwende, ongemotiveerde Tokkies.

Kapt. Kip | 12-12-12 | 11:05

Ik wordt echt 1000, ik blow niet, drink geen energydrank, eet eigenlijk best wel gezond en ik sport regelmatig. Nou word ik vast niet door een onoplettende energy drinkende automobilist plat gereden die net zijn peuk aan het op steken was.

supah | 12-12-12 | 11:03

@obi-juan kenobi | 12-12-12 | 11:00

Klasse hoe jij mensen hier aanspreekt. Je zou bijna denken dat jij een hardcore blower bent.

De Gooise Matras | 12-12-12 | 11:03

Natuurlijk blowde ik vroeger op school ook wel eens,maar dan stiekem,we hadden wel enig idee waarom het verboden was;leerlingen die een beetje high in de banken hangen nemen de leerstof toch echt wat minder makkelijk op als degene die niet onder de invloed van wiet zitten.
Des te zieker dat er nu dus over "gediscussieerd" moet worden of dit verbod goed is of niet;te zot voor woorden dat er nog over gepraat moet worden.

K.Zwellever | 12-12-12 | 11:03

@Einde van de Domheid | 12-12-12 | 11:01
U stigmatiseert. Dat is een akelige eigenschap.

Rector Reflector | 12-12-12 | 11:03

Kom er maar in pleitbezorgers van de Nederlandse cannabis detaillisten.
Het merendeel van de Nederlandse criminele organisaties drijft op softdrugs en mensen die blowen zijn voor het leven getekend. Sommigen hebben misschien een baan (Lange Frans?) maar dat is het dan.

Einde van de Domheid | 12-12-12 | 11:01

@necrosis | 12-12-12 | 10:58
Gebeurde ook met Punica. Omdat er kankerverwekkende stoffen in zouden zitten.

We worden echt volgegooid met bende.

De Gooise Matras | 12-12-12 | 11:01

@Einde van de Domheid | 12-12-12 | 10:58
U begrijpt me verkeerd. Overmatig gebruik van vet en suikers hebben bovenstaande tot gevolg. Ik had het niet over de positieve effecten van mediwiet.

Rector Reflector | 12-12-12 | 11:00

hey domheid, laat me raden: jij rookt geen wiet.
Maar je drinkt wel, toch?

obi-juan kenobi | 12-12-12 | 11:00

@vetkleppert | 12-12-12 | 10:54
Dat ik dit niet in mijn jeugd heb kunnen doen?

De Gooise Matras | 12-12-12 | 11:00

@LordNobady | 12-12-12 | 10:52
Wat denk je van dancefeesten?
Ik ben fervent technoliefhebber en ga graag naar feesten. Het is alleen zo bedroevend dat 90 % van de bezoekers er als undead people bij loopt wegens volgesnoven neuzen en opverbruikte serotonine.
Je zou er voor de grap eens moeten kijken. Dan denk je echt 'weg met ons'.

Misschien vinden ze die muziek niet te hachelen en is dit een manier om de avond of dag mee vol te houden, kan natuurlijk ook.

De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:59

@Einde van de Domheid | 12-12-12 | 10:56
Mensen met kwetsbare hersentjes kunnen er beter vanaf blijven. Maar die weten meestal toch wel feilloos de weg naar nog meer ellende te vinden, dus dat zal zonder blowen ook wel lukken.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:59

@Einde van de Domheid | 12-12-12 | 10:56
dat zou het een en ander kunnen verklaren.

LordNobady | 12-12-12 | 10:59

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:54 | + 0
Ach, het heeft wat bijwerkingen die positief werken op bepaalde ziektes.
Leeker voor je 'rector'.
Dus kinderen van 12 die niet ziek zijn moeten het ook maar roken?

Einde van de Domheid | 12-12-12 | 10:58

@De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:55
Ik dronk altijd Exota, maar toen werd het uit de handel genomen......

necrosis | 12-12-12 | 10:58

nee, Quid, je moet lekker knetterstoned in de les zitten, dat schiet lekker op......... als je dan toch perse je hersencellen wilt vernietigen, doe dat dan lekker thuis of in een coffee-shop, maar niet als je aan het leren bent. Nog afgezien van het feit dat de hedendaagse jeugd zich helemaal te pletter blowt, en het risico dat ze aan de harddrugs geraken dan ook groot is, want alles went, ook een flinke dagelijkse dosis THC

Ds. GVD | 12-12-12 | 10:57

vetkleppert | 12-12-12 | 10:53 | + 0
Hasj is schadelijker dan harddrugs.
Kennelijk is ook vetkleppert van de ouwe hippieredeneringen.
'Hash staat namelijk ver onder bier op de lijst.'
ONZIN vetkleppert. Iemand die speed heeft gebruikt hersteld veel sneller dan iemand die hash/wiet heeft gerookt.
Het is eigenlijk waarchijnlijk dat je van softdrugs eigenlijk nooit goed hersteld. (Kijk eens naar de babyboomers!)

Einde van de Domheid | 12-12-12 | 10:56

hey Dom Einde. je praat poep.
Als het zo slecht is verklaar mij dan de wereldwijde erkenning van 'Medi' wiet.
Zelfs in de meest strikte landen, wordt het in ziekenhuizen of via doktoren voorgeschreven en toegepast.
ben overigens wel voor een verbod tot 21.

obi-juan kenobi | 12-12-12 | 10:56

leven zonder suikers en vetten, is inderdaad heel handig, kijken hoe snel ze dood neervallen van hun eiwitrijk dieet...

vunz | 12-12-12 | 10:55

@LordNobady | 12-12-12 | 10:50
Er was een school in de Bijlmer (jaja) die heel goed gesubsidieerd werd en als school ook erg goed uit de bus kwam. Investeerde op alle fronten in de ontwikkeling van kinderen.
Als er één groep mensen verslaafd is aan zoete frisdranktroep (FERNANDES) zijn het wel Bijlmerkinderen, maar toch werkt het.
Dus ik ben vóór.
Het is alleen jammer dat er zoveel incompetente mensen op plekken zitten waar men invloed heeft.

De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:55

@Einde van de Domheid | 12-12-12 | 10:51
Oh ja? Ik denk dat diabetici, hartpatiënten en kankerpatiënten daar heel anders over denken.

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:54

Wil niet alle leraren en beleidsbepalers op scholen over 1 kam scheren, maar het feit dat er politie bij moet komen, zegt ook wel weer wat over wat voor softies er op die scholen werken. Bij ons kreeg je 'gewoon' de nodige a-relaxte strafwerk, moest je veel tijd in steken en je kreeg zo'n vierkante week of hoe dat heette. Ouder erbij voor een gesprek op school etc etc. Je kan altijd nog iemand eraf trappen als ie er niets van leert. Maar meteen politie erbij, nou nou nou zou kees flodder zeggen...

Latrinalia | 12-12-12 | 10:54

@De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:52
Jaloers?

vetkleppert | 12-12-12 | 10:54

"Hasj is schadelijker dan harddrugs"
Eindeloze domheid.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:53

@De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:49
wat ik niet begrijp is dat mensen zich ieder weekend bezatten aan alcohol. daar is echt niets aan en je bent het nog vergeten ook ;)
( heb ik van horen zeggen ben geheelonthouder )

LordNobady | 12-12-12 | 10:52

Johnny je bent een zure ouwe lul aan het worden.

StijlvolRechts | 12-12-12 | 10:52

Pleur toch op Quid.
Wat een ouwe hippie-onzin.
THC is ongelooflijk veel schadelijke dat vet en suiker.
Bovendien is het buitengewoon idioot dat je de inname van een roesmiddel door minderjarigen gaat verdedigen.
Hasj is schadelijker dan harddrugs en heeft niets op het schoolplein te zoeken.

Einde van de Domheid | 12-12-12 | 10:51

@De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:43
als we het dan goed opzetten dan leren de leerlingen meer, worden ze opgevoed en lopen ze niet over staat te zwalken.
mm lijkt mij wel wat.
en dat ook tijdens de latere uren gewoon een aantal clubs organiseren zodat mensen met interesses verder kunnen leren, of gewoon wat leuke dingen kunnen doen. kunnen we meteen supsiedies voor sport clubs opzeggen. dit word dan via school geregeld.

LordNobady | 12-12-12 | 10:50

Waar ik helemaal niets van begrijp is dat mensen ook na hun tienertijd door blijven blowen. Feitelijk gezien is er namelijk geen hol aan.

De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:49

@necrosis | 12-12-12 | 10:46
Dan heeft u waarschijnlijk een moeilijke schooltijd gehad. Kan me voorstellen dat u die periode geblokt hebt.

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:48

@hfakker | 12-12-12 | 10:42
Blowen verknalt natuurlijk het ontwikkelingsproces van de jongeling-hersenen. Maar er zijn ook heel veel voormalig blowers die wel weer op een goed pad terecht komen.

De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:47

@necrosis | 12-12-12 | 10:41
Ja, lezen alvorens te plempen blijft een hardnekkig probleem. Ik trek mezelf regelmatig de haren uit het hoofd. Probeer echt mijn leven te beteren maar het is een hardnekkig iets. Ik ben een beetje te snel denk ik ;)

doenormaal! | 12-12-12 | 10:47

@Rector Reflector | 12-12-12 | 10:42
Ik zou het niet weten, ik was altijd het braafste jongetje van de klas.

necrosis | 12-12-12 | 10:46

@Taggart | 12-12-12 | 10:41
Helpt niets, dat tuig heeft namelijk de voorgaande nacht doorgehaald met behulp van peppers als XTC, speed, coke en poppers. Helpt geen blowtje tegen.

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:45

@necrosis | 12-12-12 | 10:23
Heel goed idee. Kunnen ze meteen alle tussenuren inzetten als verplichte huiswerk-uren. Beetje meer Ordnung op de scholen zal de maatschappij goed doen denk ik.

De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:43

@necrosis | 12-12-12 | 10:39
Dat gebeurde al in mijn basisschooltijd in de 70's/80,s. Even graven necro en u zult dit beamen, lijkt me.

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:42

Er lijken te zijn zij die blowen en roepen dat het echt geen kwaad kan en zij die niet of nauwelijks blowen die roepen dat het wel kwaad kan?
Maar een groep ernaast lijkt meestal wat stiller?
Zij die blowen en hebben geblowd en hebben ervaren dat ze er toch ook wel van naar de typhus gingen. En zij die naar de typhus gingen, zij zijn namelijk naar de typhus.
Zelf meen ik ook een groep te herkennen die 'deels' naar de typhus ging en nog immer roept dat het geen kwaad kan/kon... Maar iedereen om hen heen ziet: "die is naar de typhus".
Blowen verzacht pijn bij mensen die lijden aan iets dat pijn doet.
Maar het haalt, aantoonbaar, ook van alles overhoop in lijf en geest.
De informatie hierover vind ik nogal summier, vooral vanuit de overheid.

hfakker | 12-12-12 | 10:42

Toch onvoorstelbaar dat dit nu pas gebeurt!

lanexxx | 12-12-12 | 10:42

@Niels Scholten | 12-12-12 | 10:16
Maar is dat erg dan?
Het is zeer onnatuurlijk om allerhande gif tot je te nemen. Ik vind het niet zo verkeerd. Maar was ook al hard op weg om een zemelcake te worden, natuurlijk.

De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:41

Amateurvoetballers verplichten voor een wedstrijd een joint te roken spaart misschien wel weer levens, da's ook waar.

Taggart | 12-12-12 | 10:41

@doenormaal! | 12-12-12 | 10:38
'daar woord?'
*tssk*

necrosis | 12-12-12 | 10:41

Ik begrijp niet waarom hier aparte regels voor gemaakt moeten worden?
Voor het aanschaffen van wiet moet je minimaal 16 of 18 zijn?

Waarom niet veranderen in het gebruik van wiet moet je minimaal 16 -18 zijn, het is immers al bewezen dat gebruik voor die leeftijd zeer schadelijk is voor de ontwikkeling van de hersenen.

Idontgiveafunk | 12-12-12 | 10:41

Blowen op school (sowieso tijdens de jeugd) is natuurlijk erg slecht, maar hoe willen ze dit in vredesnaam gaan handhaven?

dutchbasterd | 12-12-12 | 10:41

@Jan Passant mk2 | 12-12-12 | 10:34
en daarom moeten scholen ook gewoon instellingen worden waar de leerlingen ( of studenten als ze dat graag willen ) om 8:30 aanwezig zijn en om 16:00 weer naar huis mogen. en tussendoor niet van het terrein af.

LordNobady | 12-12-12 | 10:40

@wakkere_nederlander | 12-12-12 | 10:21
De vergelijking is in deze tijd meer dan terecht. We leven niet meer in de prehistorie. (m.u.v. Opstelten, Teeven, Rutte en de rest van die zooi)

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:40

@doenormaal! | 12-12-12 | 10:38
Mee eens, maar tot die tijd kan je ze het best op de grachtengordel laten plaatsvinden. Mogen ze daar de resultaten van hun linkse geleuter eens ondervinden.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:40

Als je blowen verbied op scholen gaan de leerlingen lijm snuiven in het handenarbeidlokaal.

necrosis | 12-12-12 | 10:39

@vetkleppert | 12-12-12 | 10:34
Die kickbokslessen moeten ze afschaffen. Daar woord moordtuig opgeleid om grensrechters en onschuldige broodje ham etende supporters dood te trappen en ook de uitgaans jeugd en mensen die weigeren een sigaret te geven te mishandeldelen.

doenormaal! | 12-12-12 | 10:38

@wakkere_nederlander | 12-12-12 | 10:21 |

Uw stelling over het "onnatuurlijk" zijn van blowen klopt natuurlijk van geen kant. Het gebruik van stimulerende, danwel kalmerende middelen was in elke cultuur aanwezig die we hebben kunnen terugvinden in ons verleden. Voor er bier was, waren er al vele soorten drugs in gebruik.
.
Neemt overigens niet weg dat blowen niet op school thuishoort...

Parel van het Zuiden | 12-12-12 | 10:38

@vetkleppert | 12-12-12 | 10:34
gaat hem niet worden. dan worden de NIMBY's wakker

LordNobady | 12-12-12 | 10:37

Het beroemde "gedoogbeleid" dat de Weldenkende Menschen vroegah instelden heeft in ieder geval als resultaat dat je alleen Nederlandsche zuigelingen nog hun chemische ontspanning kan afnemen zonder dat ze gaan protesteren en relativeren.

Jan Passant mk2 | 12-12-12 | 10:37

@Fratello | 12-12-12 | 10:33
In theorie een goed idee. In de praktijk zal de bullshitfactor blijven.

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:36

@irma zonderboezem | 12-12-12 | 10:32
die zit.
het is hier gelukkig rustig in verbant met het einde van het jaar.

LordNobady | 12-12-12 | 10:35

@vetkleppert | 12-12-12 | 10:33
Wij begrijpen elkaar. Duidelijk punt van Quid.

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:34

@doenormaal! | 12-12-12 | 10:32
Dat is nog een beter idee, inderdaad. Alle blowholen, rapworkshops en kickbokslessen naar de grachtengordel.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:34

.. ik herken een periode van strengheid op het schoolplein aan een plotselinge toename van lege blikjes en flesjes van mierzoete meuk; en kleine vierkante plastic zakjes tussen het zwerfvuil op de parkeerplaats.

Jan Passant mk2 | 12-12-12 | 10:34

Goed idee.. Ik ben geen tegenstander van cannabis, maar je kunt op je vingers natellen dat een schoolganger die geblowd heeft geen snars meer van een les meekrijgt.

Fratello | 12-12-12 | 10:33

@Rector Reflector | 12-12-12 | 10:30
Inderdaad. Niets zo onluisterend voor een jeugdige blowert als de ontdekking dat vijfentwintigplussers het ook gewoon doen. Dat het lang zo verboden niet is als het misschien heeft geleken.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:33

@Niels Scholten | 12-12-12 | 10:16
U zit weer in de trollmodus?

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:32

@necrosis | 12-12-12 | 10:28
toen nog net niet. en daar ben ik het ook niet mee eens. ( maar dat is een andere discussie )
echter kan het "pak voor de broek" ook verbaal.

LordNobady | 12-12-12 | 10:32

@vetkleppert | 12-12-12 | 10:25
Neu, ik vind dat we ze allemaal moeten verplaatsen naar de grachtengordel en straten waar politici wonen.

doenormaal! | 12-12-12 | 10:32


LordNobady | 12-12-12 | 10:26 |
En zie hier, niks van je leven gemaakt en een beetje de hele dag reaguren hier dat het allemaal wel meevalt.....:-)

irma zonderboezem | 12-12-12 | 10:32

@Frietje_Oorlog | 12-12-12 | 10:14
Lijkt me duidelijk. Een verbod is voor puisterige puberjeugd juist dé reden om het toch te doen/proberen.

Rector Reflector | 12-12-12 | 10:30

@N=1 | 12-12-12 | 10:13
blowen is idd een schorsing waard. het RIAGG pas na een paar keer, voor een keertje proberen hoeft dat nou ook weer niet.
op je werk mag je ook niet aan een joint lurken dus waarom op school ( voorbereiding voor een baan als het goed is ) wel.

LordNobady | 12-12-12 | 10:30

K blow al vanfa m'n 12de, en hep er noit problemen mee gehat.

rara | 12-12-12 | 10:30

Blowen en school is een suboptimale combinatie. Het is echter een veel slechter idee om dit van gemeentewege te verbieden. Het is aan de scholen om de leerlingen bij de les te houden. De gemeente moet zich bij gemeentetaken houden. De wegen moeten sneeuwvrij blijven en de politie moet boeven vangen. Schoenmaker houd je bij je leest.

Dmitri Dmitrievitsj | 12-12-12 | 10:29

@LordNobady | 12-12-12 | 10:23
Pak voor de broek/ corrigerende tik van ouders of leraren is Verboten!

necrosis | 12-12-12 | 10:28

vreemd ?:

> Blowen op de werkvloer wordt niet toegestaan

> Waarom zouden scholen blowen op het schoolplein (hebben) gedoogd ?

Nog vreemder ?:

> Waarom komt de Nederlandse rOverheid vertellen wat er wel / niet mag binnen de schoolmuren ?

FredFlinstone | 12-12-12 | 10:28

@vetkleppert | 12-12-12 | 10:25
mmm dat is een idee. gewoon buiten de woon gedeeltes van de gemeente. en dan een plantage erbij om aan die zooi te komen. ik zeg doen.

LordNobady | 12-12-12 | 10:28

@N=1 | 12-12-12 | 10:13
Ja, dat is ouderwets. Niet dat daar iets mis mee is, overigens.

rara | 12-12-12 | 10:28

@irma zonderboezem | 12-12-12 | 10:23
ach kom nou dat deed mijn generatie ook. en ik zat nog op een school die het lastig maakte. ( tijdens pauzes niet van het plein af enz. )

LordNobady | 12-12-12 | 10:26

@doenormaal! | 12-12-12 | 10:22
Heb je enig idee hoeveel last je van die types hebt als ze niet verdoofd zijn?
Maar wat mij betreft kan je die shops beter alleen voorbij het industrieterrein gedogen, ver buiten de stad.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:25

Jeuj we gaan er weer een allochtonen kwestie van maken. De hetze gaat doorrrr.

AshleyJ"Ash"Williams | 12-12-12 | 10:25

@Requiescat in pace | 12-12-12 | 10:20
Slimmer worden kan niet. Je moet het doen met het IQ waarmee je geboren bent.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:23

op scholen mag net als op het werk gewoon geen verdovende middelen gebruikt worden. politie vind in voor een enkele keer wat ver gaan maar drugs en alcohol verbieden op een schoolplein is volgens mij zelfs normaal.
toen ik op school zat werd er ook gewoon op gecontroleerd en kreeg je gewoon een schorsing van een week aan je broek. ( dubbel inhalen buiten je normale school, en voor de meesten een pak voor je broek van pa/ma )

ik zeg enkel dat scholen zelf al genoeg middelen hebben om het op te lossen als ze het willen.

LordNobady | 12-12-12 | 10:23

Beetje blowen op scholen. Wat een totaalfaal maatschappij leven we toch. Dit mort de generatie zijn die na mij het land draaiende gaat houden?

irma zonderboezem | 12-12-12 | 10:23

@De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:18
Supermarkten sluiten?
Beter sluit de school de hekken met een groot slot zodra de laatste leerling binnen is, en pas om 16:00 uur weer open.
Een instellingskok aanstellen en fatsoenlijke hap voor iedereen rond 12:00.
Win-win.

necrosis | 12-12-12 | 10:23

@vetkleppert | 12-12-12 | 10:16
Was het maar waar. Die blow/hangjeugd verpest de sfeer op straat. Psssst, kaaskop, hoer etc. Ik heb jarenlang in een gebied gewoond met veel coffeeshops. Hel was het. Negentig procent van de bezoekers van de Amsterdamse coffeeshops in de woonwijken is ook allochtoon. Ik zie het dagelijks wie er in- en uitlopen, dus heb er een goede kijk op. En die moeten dan ons pensioen gaan betalen. *proest*

doenormaal! | 12-12-12 | 10:22

Nee @Niels. Juist niet - valt me tegen van je.

AshleyJ"Ash"Williams | 12-12-12 | 10:21

Je mag alcohol niet met wiet vergelijken. (sterke drank daargelaten)
Het nuttigen van alcohol in de vorm van gefermenteerd fruit of drank hoort bij onze natuurlijke voeding.
Sterker nog, als onze voorvaderen niet geleerd hadden van onzuiver water bier te maken hadden u en ik misschien niet eens geleefd.

Roken en wiet roken daarentegen is erg onnatuurlijk.

Waarmee ik trouwens op geen enkele manier een pleidooi wil houden om welke vorm van stimulerende of verdovende middelen dan ook toe te staan op scholen.

wakkere_nederlander | 12-12-12 | 10:21

Het is weer tijd voor de wekelijkse Quid-pro-joint advertentie. He Quid, wat zou je er van vinden als die kinderen gewoon eens wat tijd zouden stoppen in het slimmer worden, in plaats van in het dommer worden?

Requiescat in pace | 12-12-12 | 10:20

Als ik leraar was, zou ik er niet mee zitten als bepaalde overlastgeneratoren aan de heroïne waren. Lekker rustig. Bevordert de prestaties van de rest.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:20

We zien hier uiteraard weer het langzame proces van opschuivende macht van de particulier/werkgever en wernemer naar de overheid net zo lang totdat ALLES maar dan ook ALLES van bovenaf gecontroleerd wordt.

suvois | 12-12-12 | 10:20

@doenormaal 10:15
Gelukkig heb jij daar NIETS over te zeggen. En dat is maar goed ook. Hallelujah voor dat.

AshleyJ"Ash"Williams | 12-12-12 | 10:19

Het consumptieregime op middelbare scholen mag inderdaad stevig worden aangepakt.
Eigenlijk idioot dat die kinderen leven op zoete troep en verdovende middelen.

Alle supermarkten die binnen een straal van 350 meter van die middelbare scholen gehuisvest zijn sluiten is zeker geen optie?

De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:18

@Friet_Oorlog 10:14
Als je dat niet ziet kan ik alleen adviseren om die jonko nu gewoon is te laten liggen.

AshleyJ"Ash"Williams | 12-12-12 | 10:18

We hebben geen drugsprobleem maar een schoolpleinprobleem.
Ik zeg sluiten die schoolpleinen.

Freddie Stobart | 12-12-12 | 10:18

@doenormaal! | 12-12-12 | 10:15
Maar lamlendigheid heeft wel weer als voordeel dat je ook te belazerd bent om andermans leven hel te maken.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:16

Zonder dat hij het door heeft pleit Quid hier dus voor een totale controle op alles dat schadelijk kan zijn.

Niels Scholten | 12-12-12 | 10:16

@De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:13
Ik haat je;-)

necrosis | 12-12-12 | 10:15

Hele goede zaak! Van blowen word je lethargisch en daarmee vergooi je je kansen wegens verminderde motivatie om iets van je leven te maken.

doenormaal! | 12-12-12 | 10:15

Johnny Quid smoking.

wakkere_nederlander | 12-12-12 | 10:15

Die maatregel dat er in een straal van weetikveel van een school geen koffieshops mogen staan is ook briljant. Want scholieren gaan er dan heus niet meer met hun fiets of scooter naartoe.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:14

Er wordt geld geïnvesteerd in die mensen; terecht dat men probeert die investering veilig te stellen.

Simon de Danser | 12-12-12 | 10:14

Hey Quid, welk punt wil je nu weer maken?

Frietje_Oorlog | 12-12-12 | 10:14

Prima plan. Je gaat toch ook niet staan zuipen op een schoolplein? Hup, leren met je luie lijf.

harry poster | 12-12-12 | 10:14

Voortaan maar een spacecakeje in de broodtrommel

Idontgiveafunk | 12-12-12 | 10:13

Als er maar geen 'blowverbod' komt op de wallen.

Pastor Sippenhaft | 12-12-12 | 10:13

@necrosis | 12-12-12 | 10:12
Op de middelbare school?

Dan ben jij wel echt oud.

De Gooise Matras | 12-12-12 | 10:13

Ben ik heel erg ouderwets als ik vind dat blowen op school een schorsing en een bezoekje aan de verslavingsarts bij het RIAGG waard vind?

N=1 | 12-12-12 | 10:13

De spijbelcijfers zullen wel door het dak gaan nu.

Godsammekraken | 12-12-12 | 10:12

Toen ik nog op school zat, bestond er geen Red Bull, iedereen kreeg schoolmelk.

necrosis | 12-12-12 | 10:12

Voorspel dat spijbel percentage omhoog gaat.

Idontgiveafunk | 12-12-12 | 10:12

Nu de peuterspeelzalen nog

watsinneneem | 12-12-12 | 10:11

Schoolpleinen verbieden. Dat is een beste oplossing!

Boerenhoofd | 12-12-12 | 10:11

Lijkt me een prima iets. Je zit op school om te leren, niet om drugs te gebruiken.

Vakonov | 12-12-12 | 10:10

Klinkt als iets waar politici een enorme klopperende klopper van krijgen, maar waar de doelgroep geen enkele hinder van zal ondervinden.
Gewoon effe met je pijp op de plee. Dertig seconden en je bent weer helemaal lesbestendig.

vetkleppert | 12-12-12 | 10:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken