
Friese boeren. Man. Tuig van de richel. Je kunt geen krant open slaan of je leest wel weer over iets schandaligs wat een Friese boer heeft uitgevreten. Incidenten onze reet. Geval na geval na geval van asociale Friese boeren die lak hebben aan de samenleving, aan autoriteit en aan andere mensen. We snappen dat er een maatschappelijk taboe ligt om te benoemen dat het in de zaak Marianne Vaatstra om een YvonJasperiaanse Friese boer gaat, maar het mag verdorie eindelijk wel eens gezegd worden. Jasper Steringa. Ja, een vader, ja, een baardmans, maar vooral ja, een Friese boer. Laten we dit niet ontkennen. Met een dergelijke afkomst, dergelijk groepsgedrag, dergelijke genen en dergelijke cultuur zijn dit soort dingen geen 'incidentjes' meer. Als wij een Friese boer in een steegje tegen komen, lopen wij een blokje om. Noem ons racist, wij zijn daar gewoon eerlijk over. Jasper Steringa
bekende na tien minuten babbelen met zijn advocaat Jan Vlug al dat hij de verkrachter en moordenaar was van Marianne Vaatstra op 1 mei 1999. In de prima
reconstructie van Trouw is de conclusie dan ook dat Jasper Steringa zich wilde laten betrappen, omdat hij voelde dat "het spel uit was". Spel, spel, nou, nou, we hebben het hier over de brute verkrachting en ranzige moord op een 16-jarig meisje eenzaam op de fiets tussen de weilanden van
Veenklooster. Wij zien weinig spelelementen, eerlijk gezegd. Behalve dan misschien het laffe verstoppertje wat boer Jasper dertien jaar gespeeld heeft. Verstandsverbijstering bij Boer Jasper of niet, hij heeft simpelweg een onschuldig meisje van haar fiets getrokken, een weiland in gesleept en op de meest gortige wijze om het leven gebracht. Kan Jasper nog zo'n lief en begripvol gezinnetje hebben, de moord op Marianne Vaatstra was een smerige, lafhartige, brute en gruwelijke daad. Waarvoor verkracht- en moordboer Jasper Steringa zwaar gestraft dient te worden. Ook om een voorbeeld te stellen voor al die andere Friese boeren en hun 'incidenten'. Alle Friese boeren terug naar Friesland! En hun boerderijen!
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
@Joris @GeenStijl (als je er nog werkt):
Serieuze vraag: wordt mijn comment weggehaald omdat ik in dezelfde zin de woorden "sper.." "vag..." en "anu." gebruik om te verwoorden dat het DNA van Jasper S. alleen op een aansteker (met arabisch opschrift) netjes in haar tas in aangetroffen, en NIET in het sper.. in haar vag... en haar anu. waarin ze tweemaal verkr.... is? Of mag ik niet linken naar Boubl..? www.boublog.nl/07/12/2012/de-onmogelij... om een andere kant van het verhaal te tonen, namelijk de mogelijkheid van een valse bekentenis?
Zeg het maar, dan weten we ook weer de regels van het commenten.
Tim Kuik is een lul
Uitzetten naar frieslân
Huh? Heren en dames Geenstijl? Waarom wordt mijn comment met die link naar Boublog weggejorist? Mogen we hier niet meer de mogelijkheden van een valse bekentenis verkennen?
Nickelodeon | 07-12-12 | 14:46 |
Ik volg je even niet.
ik heb het altijd al gezegd, friezen vertrouw je gewoon niet met je dochter....
Leuke analogie, maar toch N=1 vs N=10duizenden dus. ;)
Met stress een avondwandeling gaan maken en meteen een onschuldig meisje verkrachten en afslachten maar vervolgens wel 13 jaar lang met een ondraaglijk schuldgevoel koeien kunnen blijven melken, kids naar bed brengen en vrouwlief in de ogen kunnen blijven aan kijken?
Nou niet de zielige jongen uithangen Jasper. Prototype psychopaatje als je het mij vraagt. Zal maar is gaan uitzoeken of deze kerel niet meer op zijn kerfstok heeft.
Hij wilde zijn gezin beschermen. Ja, hoor! Liet bijna een stel asielzoekers vierendelen, etc. Zoekt een nobele omschrijving voor het feit dat hij zichzelf wilde beschermen.
-weggejorist en opgerot-
@pannekoekzonder-n | 07-12-12 | 16:28
Vlug schendt op Nieuwsuur geheimhoudingsplicht in de Vaatstra-zaak. Dat lijkt mij een feit.
Als daar verder maar 1 procent waar is wat daar allemaal beweerd wordt op die Boublog-site.
Dan kan ik je misschien een troost geven, mocht God bestaan, de echte dader zal branden.
-weggejorist-
Advocaatje Jan Vlug is echt snel, hij komt met details van dader Jasper, voordat al het onderzoek is afgerond.
Proces moet nog beginnen. Lullig genoeg?
Maar het allerergste: Friese boeren zijn altijd zo bevooroordeeld.
In de walden wonen de messetrekkers dat wisten we al lang
?
lanexxx | 07-12-12 | 14:42 | + 0
Heb je dat filmpje wel goed bekeken, stel jouw man/vrouw wordt van iets beschuldigd, bel jij dan advocaat Vlug
De advocaat heeft heel aardig over deze Jasper gesproken en kan niet begrijpen dat deze zachtaardige man tot zoiets in staat bleek. Heel simpel, deze man is zwaar gestoord, heeft kennelijk in een psychose gehandeld, maar gestoord blijft het.
Waarom deed Jasper S. mee met dat onderzoek? Dat is voor mij de vraag (10% heeft niet meegedaan). Hij wist toch wel dat hij de dader is, of geloofde hij niet zo in het DNA onderzoek
fijne advocaat
stevenbrownsblog.wordpress.com/2012/12...
Bah, this is sick.
19 november aangehouden en dan op 6 december bekennen: dat zijn dus 18 dagen zwijgen. Hij dacht: dat kan er nog wel bij na die 13 jaar gezwegen te hebben.
Pas na bezoek van z'n advocaat breekt hij met stilzwijgen. Reden is om de rechters te pleasen en laten zien dat er inzicht is in eigen handelen.
Deze strategie komt niet erg sterk over boertje...
Je bent en blijft iemand die een meisje onder bedreiging van een mes het weiland in hebt gesleurd, verkracht en vermoord. Maximale straf is nodig hier!
Quid quad, Qoud Non. In Nederlands:
Hoe zielig en sneu kun je als schrijver zijn...
Die advocaat Vlug was net een spraakwaterval op Nieuwsuur. Maar ik betwijfel of zijn stragegie wel gaat werken. Het lijkt een beetje op de vlucht naar voren om zijn cliënt, nu er ogenschijnlijk niets meer materieel te redden is nu hij de daad toch heeft bekand , dan maar als een sympatieke Friese boer neer te zetten, die in een enkel moment van verstandsverbijstering Marianne vaginaal en anaal verkrachtte, haar wurgde en haar keel doorsneed. De vraag is of je met zulke advocaatvrienden nog vijanden nodig hebt?!
... Ricky = Nicky. Met DNA-verwantschapsonderzoeksgoocheldoos is er vast nog wel ergens een domme boer te vinden die daar voor kan opdraaien...
Kinderen gaan Peter r de Vies na aan het hart, net als zoveel mannen?... Misschien kan hij nu eindelijk eens vertellen/onderzoeken welk van zijn hoge of lage vrienden-baasjes Ricky Verstappen heeft vermoord?...
AIRVD.... Algemene Inlichtingen en Rijks Verzwijgings Dienst
airvd.wordpress.com/
... Gelukkig voor de elite en het koningshuis, gelukkig voor de hoge piefen, gelukkig voor de satanaanbidders, gelukkig voor occulte kinderverkrachters en moordenaars, gelukkig voor asielzoeker pamperaars, gelukkig voor islamieten die NL overnemen, gelukkig was het een roomblanke gereformeerde boer met een Playboy aansteker...
Toen Jasper zijn vrouw zag bevallen, verviel hij tot een impotent gevalletje, maar nadat hij zich tegoed had gedaan aan het buurmeisje, kon hij weer jarenlang potent verder met zijn verwezenlijkte fantasie.
Dat vrouwtje Steringa zich nooit afvroeg waar manlief die nacht uithing, mag Joost (niet de buurman) weten. Evenals de wurgsex die sinds die tijd in de slaapkamer van Steringaatjes werd geintroduceerd.
Gelukkig is er nog altijd die andere Jasper S.: nl.wikipedia.org/wiki/Northwest_Airlines-vlucht_253#Jasper_Schuringa
Ik heb ondertussen geen flauw idee meer wat Quid nou echt bedoelt met zijn topics. Soms ironie, soms niet of juist achteraf weer wel en vooraf niet. Of met terugwerkende kracht. Kunnen er geen symbooltjes bij of zo, voor simpele zielen zoals ik?
Amsterdamsko | 07-12-12 | 13:22 | + -1 -
Waar denk je dat advocaten voor zijn? Je gaat toch iemand niet bijstaan om hem/haar vervolgens zo snel mogelijk in het gevang te hebben. Wel eens een IQ test gedaan. Of lijk je gewoon zo zwakbegaafd?
Wat ik me nou afvraag: Jasper S. bekende de moord al na 10 minuten in het allereerste gesprek met zijn advocaat. Vervolgens duurt het weken voordat hij die bekentenis doet tegenover de politie. Hoe zit dat nou precies? Die advocaat houdt zich dus wekenlang van de domme en werkt daardoor mee aan de mogelijkheid dat justitie Jasper S. om wat voor reden dan ook (gebrek aan bewijs?) vrijlaat.
Dat is toch ronduit dubieus gedrag van een advocaat?
Je zou verwachten dat deze zijn client aanspoort om een bekentenis af te leggen. Misschien is dat ook gebeurd maar dan heeft Jasper S. daar heeeel lang over gedaan. Pas nadat zijn voorlopige detentie met 90 dagen was verlengd, heeft hij bekend. Jasper S. dacht kennelijk hiermee weg te komen, met medeweten van zijn advocaat. De advocaat is m.i. minstens zo gestoord als Jasper S. #fail
Grappig Quid, maar ik snap je punt niet zo.
En kijk, daar hebben we weer zo een compulsief Quid artikel.
Quid is nergens echt goed in, de tragiek van een onbegrepen stukjesschrijver.
Het CDA heeft de mogelijkheid voor een dna-verwantschapsonderzoek altijd tegen gehouden.
Peter R. De Vries heeft altijd gepleit voor een dna-verwantschapsonderzoek, maar dit was tijdens het CDA-regime verboden.
De techniek was er al geruime tijd, dus de vader van het slachtoffer had geen 13 jaren hoeven te wachten op deze dag.
Indien het CDA destijds toestemming had gegeven voor een dna-verwantschapsonderzoek, was deze moord al lang opgelost geweest.
Scroll ik te snel of blijven de complottheorieën vandaag uit? Er zijn toch een aantal mensen onder de reaguurders die er stellig van overtuigd zijn dat Jasper absoluut niet de dader is.
Heren, dames ook, windt u niet teveel op. Het is slechts een Quiddiaanse poging tot humor, scherts ende ironie. Niet zijn sterkste kant. Withete en verblindende woede is meer zijn ding.
Geneeskrachtig Kruit | 07-12-12 | 13:02
Ik weet zelf niet meer in welke modus ik sta, maar ik gok op geestig.
@ Leppa | 07-12-12 | 12:59
Makkie: Dit het slechtste stuk wat ik ooit gelezen heb van jou. Elke zin mis. Of heb je het onder druk van de Volkskrant moeten aanpassen?
@Geneeskrachtig Kruit | 07-12-12 | 12:56
O nu snap ik het pas! Kan jij mijn reaguursels dan ook ff allemaal omdraaien.
de Bree | 07-12-12 | 12:32
Je beticht Quid van iets wat ie in dit geval niet verdient. Quid had voor jou duidelijk moeten maken dat het hier ironie betreft. Ik zal het even voor je vertalen:
Marokkanen. Man. Tuig van de richel. Je kunt geen krant open slaan of je leest wel weer over iets schandaligs wat een Marokkaan heeft uitgevreten. Incidenten onze reet. Geval na geval na geval van asociale Marokkanen die lak hebben aan de samenleving, aan autoriteit en aan andere mensen. We snappen dat er een maatschappelijk taboe ligt om te benoemen dat het in de zaak Grensrechter om Marokkanen gaat, maar het mag verdorie eindelijk wel eens gezegd worden. Marokkanen. Ja, 15 en 16-jarige kids, maar vooral ja, Marokkanen. Laten we dit niet ontkennen. Met een dergelijke afkomst, dergelijk groepsgedrag, dergelijke genen en dergelijke cultuur zijn dit soort dingen geen 'incidentjes' meer. Als wij een Marokkaan in een steegje tegen komen, lopen wij een blokje om. Noem ons racist, wij zijn daar gewoon eerlijk over.
@Johnny Quid | 07-12-12 | 11:11
Dit het beste stuk wat ik ooit gelezen heb van jou. Elke zin raak. Of heb je het onder druk van de Telegraaf moeten aanpassen?
IQkulliku | 07-12-12 | 12:38 | + -3
Gaat het wel goed met u?
Het waren de Friezen niet, het waren de mannen met baarden niet (hij had waarschijnlijk toen nog geen baard om zich achter te verbergen), het waren de hormonen, misschien in combinatie met alcohol.
Steringa, .... tering.... ga
@ IQkulliku
Wellicht zou je jezelf ook moeten laten onderzoeken in het PBC.
It giet oan!
Ja, we hebben hier niet te maken met een verkrachtingsprobleem, we hebben hier te maken met een Friezenprobleem. Dat moet maar eens gezegd worden.
het was en is een goede en hardwerkende man die goed is voor zijn gezin. aldus de friesche media en zijn advocaad Dhr Vlug.
Zal ik je een geheimpje vertellen?
Het was en is een egoistische boerenlul die 13 jaar de complete omgeving heeft voorgelogen.
Zoals Marianne haar broer al zij. Geef hem aub 1 dag cel en laat hem dan maar weer los...............
Liever 10 Friezen extra in mijn land, dan 1 dode door Marokkaanse hand.
@ de Bree. 12.32
Quid meet zelf overduidelijk met twee maten, want hier voor de derde keer.
Geef ons de achternamen van de vier smeerlappen die zijn aangehouden zoals ons ook de achternaam van jasper is gegeven. Aan de ene kan 1 gruwelijle moordenaar aan de andere kant meerdere. Wat is het verschil wwaarom wij van die laatsten geen achternamen krijgen ? Dan flikkert vies, vies vies links overeind, DAT is het.
Klinkt toch wel vaag.... hij kwam haar toevallig tegen.... op een plek waar een eind voorbij haar vriendjes haar afgezet hadden... en toevallig had hij ook een mes bij zich..... Dat ie onder stress rare dingen doet zou wel weer kunnen kloppen omdat ie destijds toen er ook een DNA-onderzoek zou kunnen komen ging joy-rijden. Toch is het vreemd dat hij binnen 10 minuten aan zijn advocaat bekend en alles wil toegeven maar dat bij het OM pas na 2 weken doet. Dat hij niet kon slapen van de stress lijkt me niet aannemelijk want hij moest om 3 uur de koeien melken. Daarbij is er nu ineens sprake van DNA in bloed waar nog nooit eerder over gesproken is. Vreemd is ook dat er een haar zat op een aansteker in de tas van Marianne. Een playboy aaansteker met een Arabisch woord erop gekrast terwijl Jsper niet rookt. Of hebben ze samen eerst gezellig een sigaretje gerookt voor de hapening? Hoe komt anders zijn haar in een tas aan een aansteker geklemd.
Ik had in het begin het vermoeden dat hij wellicht wel eens naar de hoeren ging in de seks-caravan die daar in het weiland stond en daar een door de Irakezen geregelde en ontvoerde Marianne tegen kwam. Omdat zij hem herkende had hij een probleem hiermee. De Irakezen zijn door het OM het land uit geholpen, de caravan is in de fik gestoken al snel. De sporen die naar het Asiel-centrum leidden volgens de politiehonden zijn ontkend en de bebloede jas met DNA is zoekgemaakt.
Nu moest Joris alleen nog bekennen, alleen niet de hele waarheid. In ruil krijgt hij een mildere straf wanneer hij toegeeft dat ie zo nu en dan gek is. Eind goed, al goed.
de Bree | 07-12-12 | 12:32
Advocaat van de duivel, Gaaap!
Quid wil ons doen laten inzien dat wij met twee maten meten.
Nou dat meten met twee maten is in deze gevallen ook zeer gepast. Moeten we elke moord en verkrachting door een autochtoon dan opvoeren als verzachtende omstandigheid voor het stuitende wangedrag van sommige allochtonen. Wat een onzin.
Fryslân is een land. Net als Buitenland, Luilekkerland, Turkijeland, Marokkoland, Engeland, Antillenland of Legoland. Oftewel, we hebben er niets te zoeken en dat [is] op basis van wederkerigheid. Laten wij, Hollanders, de Zaak Vaatstra maar over aan de Friesche Rechtspraak anno 1997. Heus, dan komt het goed.
Smurfke Turbo | 07-12-12 | 12:29
Bedoel je de achternaam van Jasper Steringa?
en die k*t friezen terroriseren ook de Vrijdag avond show al. Dat mag ik eigelijk nog niet verklappen maar, (sssst, ff niet door zeggue okay?) Johnannes is de nieuwe Stem van Holland.nl winnaar.
(Iris Kroes vorig jaar voor de alzheimertjes onder ons)
do the math...
Na elk stukje dat Matthijs van den Beukel, alias Johnny Quid uitkotst wordt niet de inhoud, maar wel zijn profiel duidelijker: van voormalig Iza-fan tot moderne Iscariot, hijzelf is voer voor psychologen.
Het zijn niet alleen de Friese boeren die verschrikkelijk achterlijk zijn. Het zijn alle Friezen! Een hek erom en plat bombarderen!
duss...
Quid, ik vind het echt niet kunnen dat je de achternaam van Jasper S. bekend maakt. De dader is gepakt, heeft bekend en zal spoedig veroordeeld worden. Hier heeft niemand baat bij, denk ook eens aan die randdebiel z'n vrouw en kinderen.
Soort flauw aftreksel van Koelman.
Wat een lollig stukje... ahum
Yup, weer een mentale wind van kwid.
Is dit soms een persiflaasje of zo?
Tweede verzoek. Waar blijven de achternamen van de inmiddels 4 aangehouden verdachten ?
YO QUID, misschien tijd om je weekend te gaan vieren.
Wat een slecht stuk
Wat vind Doutzen ervan?
Shareholder II | 07-12-12 | 12:09
Jep, vandaar dat Marianne ritueel geslacht is.
@Solid Snaak | 07-12-12 | 11:37 |
.
'Fries is geen taal maar een spraak gebrek!'
.
Gebrek aan samenstellen, wellicht?
Deze gewelddadige haatfriezen, het zit gewoon in die Friese cultuur, ze zijn stug. Ze kunnen zo maar vanuit het niets exploderen. Laat ze vooral in Friesland blijven.
Boeren worden best wel achtergesteld in ons land, zo zie je nooit boeren in soaps of films. Waarschijnlijk komt dit omdat boeren niet zo brutaal zijn en zo'n grote bek hebben als onze cultuurverrijkers.
Weinig problemen met Vriezen, zolang ze zich maar niet te buiten gaan aan hun spraakgebrek of met vlaggen reclame gaan maken voor koffiemelk. Eigenlijk wel problemen dus.
Als straks blijkt dat Jasper S in zijn vrije tijd ook nog is gerespecteerd hobby-grensrechter is snap ik dit land helemaal niet meer.
Het is allemaal de schuld van Peter R. de Fries
Dat is nog eens een extreme versie van "Boer zoekt vrouw".
Goeie advocaat ook. "Geen enkele twijfel dat mijn cliënt de dader is; de zaak is opgelost".
Het is allemaal de schuld van Peter R. De Fries
De Jaspert is een Marokkaan ?
En dat allemaal onder de Friesche Vlag.
Is er nog een relatie tot streng-gelovigheid Quid? Oh wacht!
Beetje meer respect voor een Friese moordenaar. Of is iedereen hier nou opeens tegen de doodstraf? Misschien kan een PVV rechter nu eindelijk eens rechtspreken.
Kaan78 | 07-12-12 | 11:54 |
Nee hoor, het zijn altijd die Friese tractorklootzakjes die de boel verpesten.
mijntweecent | 07-12-12 | 11:56
En op maandag heb ik het idee dat hij nog met zijn kop bij het weekend zit. Op dinsdag lijkt hij constant een dinsdagdip te hebben, terwijl hij op woensdagen is afgeleid door zaagmans. Ten slotte is op donderdag het aftellen al begonnen, waarna de vrijdag niet meer als werkdag wordt beschouwd.
spanarchist | 07-12-12 | 11:51 |
Ze willen gewoon niet integreren, en inburgeren ho maar. Nog steeds spreken ze geen Nederlands, terwijl dat hier toch de voertaal is.
@Bixier | 07-12-12 | 11:34 de bedoeling van dit stuk lijkt mij dat de lezer zich gaat generen dat hij zich druk maakt om zo'n prutspriegelig bagatel van een lustmoordje in de polders van Friesland waar zo weinig gebeurt dat het land er 13 jaar lang over loopt te mekkeren terwijl de echte problemen zich voordoen in de Randstad met al die Marokkanen die met de regelmaat van de klok grensrechters dood schoppen. Een soort sarcasme waarbij heel hard roepen dat 'dit geen incident is' juist moet benadrukken dat het juist wél een incident is. Iets anders kan ik van dit stukje niet maken. Jij wel?
Kamervraag | 07-12-12 | 11:53
Maar van de 18 tot 25-jarigen is dat percentage zelfs 2,3%. Een schrikbarend hoog percentage dat door de politiek verzwegen wordt.
Op vrijdag zie je altijd dat Johnny heel sterk aan het weekend toe is, qua schrijfsels.
Nou nou heren! Het is maar een klein gedeelte van de Agrarische ondernemers die het verpest voor de rest. Het had net zo goed een agrarisch ondernemer uit Limburg kunnen zijn.
Benoemen helpt. Stel toch eens voor dat we het over een Nederlandse boer hadden. We hadden dan niet geweten dat het om een Fries gaat. Trouwens, 1 procent van de Friezen is in aanraking geweest met de politie.
Een boer met een playboy aansteker..........
Huh?
Raar stuk is dit. De boodschap ontgaat mij.
Bixier | 07-12-12 | 11:34 | + 4
Quid poogt onze hypocrisie aan te tonen omdat wij na talloze incidenten met Marokkanen naar Marokkanen in het algemeen wijzen (gek genoeg met GeenStijl en Powned voorop), maar na 1 incident met een Friese boer ineens niks zeggen over Friese boeren in het algemeen.
Zoals gezegd slaat het als een tang op een varken.
Uit protest stem ik vanavond NIET op Johannes.
Mr Dixit | 07-12-12 | 11:48
Wat maakt het uit als je niets te verbergen hebt en het geen aantasting op jouw privacy of bewegingsvrijheid is?
We hebben nu jaspers achternaam. Nu graag de achternamen van die doodschoppende mocro's.
Recht is recht.
Schoorsteenveger | 07-12-12 | 11:4
En wel subsidie vangen hé? Alleen maar om de Friese belangen te verdedigen. "Wij willen verkeersborden in het Fries!" Alsof dat voor die tractors nodig is.
Ik zie net de gebroeders Anker op RTL Nieuws roepen dat Quid zijn haatcampagne tegen friezen moet stoppen.
Anders zullen ze tegen hem, samen met Spong, een proces aanspannen.
Een bekentenis alleen leidt nog steeds niet tot een veroordeling. Daarnaast is men er tot aan de Hoge Raad nog steeds niet uit of het vrijwillig afstaan van DNA-materiaal onder het verschoningsrecht valt. Zelfs met deze bekentenis kan een advocaat zich hierop beroepen.
En nou niet allemaal gaan roepen dat de beste man moet hangen, want als hier niet tegenin wordt gegaan wordt er een belangrijk precedent geschapen, op basis waarvan iedereen (in ieder geval het mannelijke deel van de bevolking) op aanwijzing van justitie zijn wangslijm moet afstaan. In de Vaatstra-zaak waren het er ("nog maar") 8000, de volgende groep kan zomaar 100.000 mensen bevatten.
Conclusie en vraag: goed dat er een moordenaar opgespoord is, maar tegen welke prijs...?
spanarchist | 07-12-12 | 11:42 |
Nee, maar je hoort ze niet als er weer eens een Fries zwaar in de fout gaat. Waar zijn al die Friese organisaties nu? Ik heb Vereniging de Friesche Elfsteden nog niet gehoord, jij wel? Zwijgen als het graf, allemaal, dekken mekaar en kruipen meteen in een slachtofferrol.
spanarchist 11.37: Als het waar is wat jij beweert en er foto's zouden bestaan. Echt?
21-12-2012...... zou dit de datum zijn waarop we eindelijk gaan inzien dat het zo niet langer kan? Hadden de maya's ook last van mocro's en zijn ze daarom "verdwenen" (*slechts hardop denkt) :p
Blijft alleen de kwestie van die aansteker in de tas van Marianne mij nog bezig houden, waarop ook sporen van Jasper gevonden zijn.
De man van Anni Friesinger is toch ook boer in Friesland?
Iets wat je dwars zit Quid. Wil je er over praten?
Zeg maarKaas_Cuevara | 07-12-12 | 11:41 | + 0 -
youtu.be/51T5FDvfttM?t=3m
Schoorsteenveger | 07-12-12 | 11:42
Lol. Ik dacht aan een Friese rapper maar die zijn tamelijk moeilijk te vinden.
Grut bekje Quid.
Vond ook al dat dat downplayen groteske en lachwekkende vormen begon aan te nemen van die advocaat gisteren bij Nieuwsuur. En dan zeggen: "Jasper S. wilde zich laten pakken".
Zou ik ook zeggen als ik advocaat was, maar voorlopig heeft Jasper S. zich 13 jaar verborgen gehouden en alles en iedereen om de tuin geleid, ook vrouw en kinderen.
Of deze:
"Hij heeft elke dag aan Marianne gedacht, ze is nooit uit zijn gedachten geweest."
Ja, vind je't gek? De geest van dat arme meisje stond iedere nacht naast zijn bed en kwam hem in z'n nachtmerries aankijken van: "Wat heb je met me gedaan? En waarom? Terwijl je een vrouw thuis had die je had kunnen neuken, moest je mij mijn jeugdige onschuld ontnemen, mijn eer bezoedelen en als dank sneed je ook nog mijn strot af nadat je me gewurgd had met mijn BH die ik nog maar zo kort droeg"...
en dat taaltje .. staan die hangboeren in groepjes en roepen altijd 'It Giet Oan .. It Giet Oan '
Hoorde die knuffelfries Rintje R. voor de PowNed-microfoon met rollende ogen verklaren dat hij toch een héél fatsoenlijke Fries is, en dat er dus geen Friezenprobleem kan zijn.
sjaakdeslinksesul | 07-12-12 | 11:40
Precies. Er zitten ook een boel goedwillende en hardwerkende Friezen tussen, je kan ze niet allemaal op een hoop gooien. En dat ze weigeren om de Nederlandse taal te leren is slechts een cultuurdingetje, dat betekent nog niet dat ze allemaal per definitie slecht zijn.
ganzo | 07-12-12 | 11:38
Uitzendinggemist.nl
-weggejorist-
Ko Reander | 07-12-12 | 11:37
Het feit dat hij 13 jaar heeft gezwegen gaat ook meewegen. Ik denk 12 jaar zonder TBS.
In beide gevallen is hij belachelijk genoeg na 8 jaar al weer vrij..
Ik vind de mensen die dit drama misbruiken om over de afkomst van Jasper te beginnen nog een stuk slechter dan Jasper zelf.
Quid is er nooit overheen gekomen dat Yvon hem de bons gaf.
Zeg maarKaas_Cuevara | 07-12-12 | 11:35 | + -1 -
jasper zit in beperking dus die advocaat mag helemaal niks naar buiten brengen. (is een strafbaar feit) of is die beperking opeens opgeheven (door een rechter) na dat jasper bekend heeft?
bruine kikker | 07-12-12 | 11:36
Echt?
@gz | 07-12-12 | 11:25 |
@De Koreaanse Slet | 07-12-12 | 11:29 |
Begrijp me goed, geen sympathie voor boer Jasper. Nul.
Maar áls je dan gepakt wordt, moet je de consequenties aanvaarden. En dat doet klootzak Jasper goed.
Het is in beide gevallen afwachten wat de rechters ermee gaan doen. Daar zit vaak het grootste zeer.
Ja, straks in de rechtszaal zal hij worden omschreven als een nette, lieve, godvrezende, hardwerkende Nederlander. Die alles voor zijn gezin over had. Om in de geest van Peter R. te spreken: "Tsja, waarom fietste de mooie blonde Marianne eigenlijk in het donker naar huis? waarom was zij alleen? Maar er is meer......
En dat opgeteld bij het feit dat die vieze verkrachter het waarschijnlijk allemaal niet meer zo goed kan herinneren.
4 jaar met tbs. Dan is hij na acht jaar weer vrij.
Fries is geen taal maar een spraak gebrek!
De anarchie.... 'allemaal een mes op zak'.
Je kan veel over Job zeggen. maar niet dat hij geen willekeurige burgers op het bezit van messen fouilleerde!
Gewoon een sneue man die om wat voor redenen op dat moment zijn seksuele driften niet kon beheersen en de eerste de beste meid pakte die hij tegen kwam (impulsdader). Toch zal het waarschijnlijk geen moord maar gekwalifeerde doodslag zijn, d.w.z. een misdrijf (doodslag) plegen om een ander misdrijf (verkrachting) te verhullen uit angst voor herkenning. Overigens staat hier ook levenslang (max.) op net als bij moord. Maar hij zal wel een jaartje of 25 krijgen.
Wel heb ik medelijden met zijn familie die onverwachts met een duistere kant van hun zoon, vader, echtgenoot, worden geconfronteerd en levenslang gestigmatiseerd. Wat dat betreft is de de rustige en volwassen reactie van de voorzitter van de dorpscommissie van Oudwoude, dat wil zeggen een man die niet de rest van de familie beschuldigt, een van de weinige lichtpuntjes in een zaak met alleen maar verliezers.
En nu hoor je Wilders niet. Typisch die provincialen uit achtergebleven gebieden, altijd steunen ze elkaar.
spanarchist | 07-12-12 | 11:16
Friese meisjes zijn anders wel partijdig hoor, niet dat ik het hiermee goedkeur, maar ik zie het dagelijks.
spanarchist 11.24: Als er foto's van die verkrachting zouden bestaan, dan was er toch iemand anders bij geweest? Die heeft dan ook 13 jaar gezwegen als het graf.
Moordlustige Friese boeren, doodschop Marokkanen & prijsafspraken Philips gloeilampen. Zijn allemaal resultaat van chemtrails.
Hulde aan de advocaat(ja, advocaat) van Steringa, die gisteravond in Nieuwsuur een uitgebalanceerd betoog hield, ondanks de weerzinwekkende riooljournalistieke Albert Verlinde vragen van Huys.
Schoorsteenveger | 07-12-12 | 11:33
Beter nog, laten we het niet meer over Friezen maar over Nederlanders hebben, dan is het Friezenprobleem in één keer opgelost.
Laat die Friezen eerst maar eens goed Nederlands leren, dan kunnen ze beter integreren. Meer asielzoekerscentra en doosjes tolerantie om een snellere integratie te bevorderen. Jullie zetten aan tot haat tegen de Friezen. Drink liever een kop thee met ze.
Raar stuk is dit. De boodschap ontgaat mij.
kijk maar uit, ze lopen daar allemaal met een mes op zak.
Weet je wie je ook in de gaten moet houden? Die rayonhoofden... ik vertrouw ze voor geen cent.
De oplossing voor het probleem met die Friese boeren ligt voor het grijpen. Hoorde onlangs een Fries politicus een geniaal plan landceren: geef elk onschuldig meidje in die contreien een zelfverdedigingscursus, dan ben je in één klap van de problemen af.
De ware aard van mensen komt vaak tevoorschijn in oorlogen en aan het eind van een te lange vrede en dat geldt dus voor dit land.Dit volk komt niet meer in het reine met de zg "incidenten" op welk vlak ook en een eeuwig sorry klinkt vooral uit Den Haag.
Y. Japers en Jasper S. De Maya's zouden hier vast een verklaring voor hebben.
Geweld in Friesland? Het was al zo in de tijd van Bonifacius.
Overigens: is Nanninga ook een Friese naam?
Oja, en het EU-geld dat niet naar Griekenland gaat, gaat naar Friesland voor het in leven houden van die dode taal!
@deepblue | 07-12-12 | 11:29 | + 0 -
Dat weet ik dus niet, dat heb ik dus ook al gemist.
Aan de varkens voeren aub.
Ik ben een groot voorstander van het op een leuke manier aan de kaak stellen van allerlei maatschappelijk relevante misstanden. Zakkenvullers, corrupte politici, falende overheid enz. Het kan me niet bot genoeg zijn. Dit vind ik evenwel ongepast richting nabestaanden van Marianne. Smakeloos.
Gelukkig hebben we bij Fierljeppen geen grensrechters.... of marokkanen....
dat is aan U
Mis ik daarom zo veel?
Kaas de Vies | 07-12-12 | 11:22
Hoe kan je nou weten dat je veel mist?
@Pastor Sippenhaft | 07-12-12 | 11:17
Na 13 (DERTIEN) jaar pas toen het net zich om hem sloot. Sorry hoor sympathie kan ik niet voor de man opbrengen! 13 (DERTIEN) jaar lang ouders in het ongewisse laten er zijn nota bene 12 verdachten in beeld geweest om maar niet eens te beginnen over de hetze van Wim Dankbaar tegenover 'getuigen' die zouden kunnen bewijzen dat ene Ali de moord gepleegd had wat tot het walgelijke en schandalige, wat zeg ik praktisch stalkers gedrag! Maar ja, die gekke Wim en Micha zullen wel door blijven gaan met hun zoektocht naar de 'echte' dader!
@Absoluut niet waar | 07-12-12 | 11:27 |
En groen is dan weer de kleur van de banier van de ware Islam..
.
*Cirkel helemaal rond maakt*
Dit komt ervan, als je Friese boeren systematisch stigmatiseert en marginaliseert. Je kunt niet anders verwachten van mensen die hun hele leven in armoede hebben doorgebracht en dagelijks ervaren dat ze door de maatschappij niet voor vol worden aangezien. Bovendien leven ze tussen twee culturen. Dat leidt uiteindelijk onherroepelijk tot dit gedrag: ze zetten zich af tegen een samenleving die hen niet accepteert. Ik denk dat het tijd is voor een brede maatschappelijke discussie en een onderzoekscommissie die wordt voorgezeten door Tjibbe Joustra.
Het kan friezin, het kan doden.
iDD, eindelijk mag het eens gezegd worden, die bijna lynchpartij van Joran vd Sloot, die mishandeling van die PVVer, dat Fryske terroristenfront dat gemaskerd NL over wil nemen, Meindert Tjoelkert zinloze dood, de boerenknecht, vriend van Jasper, ook verschrikkelijke verkrachter (google het maar eens).... Friesland, you have a problem!
@watsinneneem Beter dooie Friezen!
Parel van het Zuiden | 07-12-12 | 11:25
En het is begonnen met de gedachte dat Marokkanen dachten dat bij ons in Nederland het gras groener was.
Friese boeren zijn ook jarenlang slachtoffer van stigmatisering en worden achtergesteld in de samenleving! Komt mede door eenzijdige berichtgeving zoals dit stuk!
Het kan friezen en het kan dooien
Pastor Sippenhaft | 07-12-12 | 11:17 |
Ja, daar kwammie wel heel erg laat mee (heel wat mensen kapot gemaakt), pas na 13 jaar. Als ze niet zo'n onderzoek hadden gedaan, hadtie nooit bekend. Maar was altijd de verdenking op een asielzoeker geweest.
Ik vermoed dat we allemaal iets over het hoofd zien bij het analyseren van de geweldsspiraal waarin Nederland zich lijkt te bevinden.
.
Grensrechterdrama > voetbalveld > gras
Zaak Vaatstra > Friese landerijen > gras
Scooterdrama A'dam > wegberm > gras
.
Het ligt aan het gras mensen!
Klopt! Denk alleen maar aan Bonifatius! De man kwam alleen maar een beetje beschaving brengen.... En wat doen ze, die Friezen? Tuig is het! Allemaal!
(Groeten uit Groningeeeen!)
Toch is het intrigerend dat er in de tas van Marianne een aansteker zat waar een haar van deze walgelijke, misdadige kerel opzat. Waardoor je je kan afvragen of ze elkaar toch niet hebben gekend.En het zwijn heeft immers ook wel eens geheugenverleis. De smeerlap werd gisteren door zijn advocaat Vlug behoorlijk vlug richting hemel geduwd. Om te KOTSEN.
Wanneer er in een schrijfsel te veel thema's door elkaar worden gehaald, dan ondermijnt dat de boodschap en eindig je met zo'n pseudo grappig/kritisch stuk als wat Quid hierboven geschreven heeft.
[NKOTB modus]
Frieslan? Bom erop! "Dan kende gek zijn, of nie.."
Friezen plagen altijd +1 omdat ze zo heerlijk happen.
Krijg je er ook een beetje van als je dat spraakgebrek als taal gaat duiden.
"De foto van het ongelukkige voetbalincident worden wel gepubliceerd, maar waar blijven de foto´s van deze lafhartige verkrachting? Stelletje racisten! En mijn Marrokaanse vriendin wordt ook al continue bedreigd door blanke neo-nazi´s", aldus Peter Breedveld.
Ben benieuwd naar de reacties op zijn oude dorpsschool.... Free jasper????
Nou dat je het zegt Quid. Dan heb je ook nog dat taaltje van hen. Als je daar bent denk je toch automatisch dat er over je geluld wordt. Nee zeer onaangepast tuig die Friezen, met hun voetbalhooligans van Heerenveen. Ze komen ook altijd in groepjes naar de stad Groningen, altijd trammelant. En dan die elfstedentocht, giet oan, giet niet oan.... daar zit een hoop overdreven gedoe bij. Want die elfstedentocht, is dat nu zo`n grote prestatie!
neemt niet weg dat alle criminelen weggestopt moeten worden.
kunnen er nu een grapje over maken en sarcastisch over doen, maar gewoon lekker beestje bij de naam blijven noemen..
naming blaming and shaming, werkt beste...
@sjaakdeslinksesul | 07-12-12 | 11:19
Dat was hem, deze zat ik net te fabrieken in mijn hoofd.
Het ergste is nog dat Johnny Quid minkuddo's uitdeelt bij een ieder die negatief reageert op zijn plempsel.
Preventief ruimen zou ik zeggen, de klootzak.
Zoals Peter Faber in New Kids zegt : Kutfriezen! en deze mag van mij gewoon aan een boom bungelen.
Ik ben benieuwd waar Ebru over gaat schrijven, schrijft ze uberhuapt nog voor geenstijl? Geenstijl is vreemd genoeg niet zo goed in de communicatie of moet ik social media hebben. Mis ik daarom zo veel?
Het is wachten op Piet Paulusma die het voor zijn bevolkingsgroep oapneemt.
Boerenzonen kunnen moeilijk stages krijgen... vanwege hun accent.
Hun dochters -moeten- willen in klederdracht lopen. Willen ze zelf.
Boeren krijgen overal subsidie voor...
Als Limbo kom ik toch nooit boven Roermond.
Friezen kunnen nog wel gezellig doen. Maar Groningen en Drenthe moesten ze terug geven aan de natuur.
En pedofilie (hoi Demmink).
Vuile kutfries!
Verkrachting is geen boerenprobleem. Het is een blanke Nederlander probleem.
Charles de Batz | 07-12-12 | 11:16
Eens. Het is gewoon een kutverhaal om de actualiteit heen geschreven. Het aanklikken van de roze linkjes volstaat. En als je de actualiteit volgt heb je dat al gelezen.
Onzin, ook onder Marokkanen komt dit gedrag voor.
Zou het schaamtecultuur-argument bij hem ook opgaan?
Wat is dit voor een waardeloos plempsel, Quid?
Echt weer zo dom Johnny Quid stukje.
Slaat als een tang op een varken.
@Keimpsk | 07-12-12 | 11:17 | + 0 -
Ik denk dat eerst Peter R De Vries ingelicht moest worden, want hij is toch de perschef van deze zaak?
Ik zag laatst nog een groepje Friese boeren een vrouw uitschelden voor koe, en ze zeiden dat ze d'r wel eens even zouden melken.
Ik ben benieuwd hoe lang het dit keer zal duren tot een Fries die ironie niet begrijpt zich op jullie voicemail gaat melden.
Alle Friese boeren terug naar Marokko!
Ho ho, wat zijn we weer stigmatiserend bezig!
"lak hebben aan de samenleving, aan autoriteit en aan andere mensen." geldt voor álle Friezen, niet slechts de boeren!
Weet je waar je ook veel over leest?
Gelukkig houden Friezen meer van fierljeppen dan van voetbal.
Waarom horen wij na twee weken pas dat hij na 10 minuten bekend heeft? Moest de telex nog opgestart worden bij het OM?
Jasper is een boerenlul, maar heeft wel bekend.
Beter dan drie marrokaantjes die roepen: "Ik weet echt van nietzzz man. Wat praat je?!"
"Het is een boerenprobleem", aldus Marcouch.
"Marianne Vaatstra had een te kort rokje en lachte hem uit, dus dan vraag je er wel een beetje om, respect moet tenslotte van twee kanten komen", aldus Peter R de Vries.
De grote vraag blijft, is hij nu ziek in zijn kop? Wordt het doodslag + TBS of is het moord. De advocaat gooit het gezien de strategie gewoon op doodslag + TBS of misschien zelfs ontoerekeningsvatbaar.
Misschien dat Job Cohen wat thee kan gaan drinken met Friese buurtvaders om dit soort incidenten te voorkomen.
Man, na twee regels wist ik al weer dat het een epistel van Quid betrof.
"En dat dubbele paspoort innemen!"
Scheringa , waar heb ik die naam eerder gehoord? is dat Fries voor boefje of zo ?
REAGEER OOK