Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlanders zijn luie niksnutten. Allemaal

wiewerkthetmeestOh. Dus u werkt zoveel. Zwaar dit. Zwaar dat. Juist. Juist. Check even bovenstaande infographic over het aantal uren dat diverse volken in hun arbeid steken. Juist, Nederland, met 30,5 uur gemiddeld per week toch een beetje de uitvretende stakkers van de wereld. Sterker nog, de Grieken (42,1) die wij steeds met zijn allen voor luie subsidietrekkers uitschelden werken gemiddeld dus 12 uur langer per week. En ook de Turken staan er met 48,9 goed op. Wij? Niet zoveel. Dus kappen met het lezen van dit topic en GA VERDOMME EENS AAN DE ARBEID! En niet gaan jammeren dat de grafiek niet klopt, de gammele Hollandse arbeidsethos is al een hele, hele lang tijd bekend. Maar blijkbaar heeft u als luie vreetzak geen fuck gedaan met die informatie en staan we nog steeds bikkelhard laatst. Het lachertje van de werkende wereld. Schaam op ons. Complete infographic ziet u hierrr. JOH, GA EENS WERKEN, LUIE FUCKERS! (via)

Reaguursels

Inloggen

Musset | 07-12-12 | 09:50 | + 0
Nederlanders werken efficiënter, waardoor ze minder uren hoeven te draaien. Daarnaast zijn er veel mensen (vooral dames) die deeltijd werken. Dit geeft een vertekend beeld in de cijfers...

Roto | 07-12-12 | 14:05


Nu heb ik toevallig een tijd in Turkije gezeten, het verschil is vrij eenvoudig;

In NL hebben we een korte werkdag waar (in theory) de gehele tijd hard gewerkt word.

In Turkije hebben erg veel mensen een eigen (of familie) zaak waar ze inderdaad 10 uur per dag aanwezig zijn... echter van deze uren worden er een heel aantal theedrinkend en waterpijp rokende doorgebracht.
Als we als Nederlanders 3 uur per dag zouden 'lummelen' op het werk zouden we ook met gemak richting de 50 uur gaan.

Archian | 07-12-12 | 12:34


Nu heb ik toevallig een tijd in Turkije gezeten, het verschil is vrij eenvoudig;

In NL hebben we een korte werkdag waar (in theory) de gehele tijd hard gewerkt word.

In Turkije hebben erg veel mensen een eigen (of familie) zaak waar ze inderdaad 10 uur per dag aanwezig zijn... echter van deze uren worden er een heel aantal theedrinkend en waterpijp rokende doorgebracht.
Als we als Nederlanders 3 uur per dag zouden 'lummelen' op het werk zouden we ook met gemak richting de 50 uur gaan.

Archian | 07-12-12 | 12:34

In NL wordt je gewoon vorstelijk betaald om niks te doen.

hetbozeoog | 07-12-12 | 11:38

gemiddeld 42 uur werken met een werkenloosheids percentage van 25%! Juist ja, perspectief aub. Waarschijnlijk heeft Nederland gewoon veel werkende part-time vrouwen.

abom | 07-12-12 | 11:22

Dus blijkt maar weer eens dat de HARDwerkende nederlander een fabel is, en de werkende nederlander niet werkt.

Musset | 07-12-12 | 09:50

Alles draait om efficientie.

Frisbee20 | 07-12-12 | 09:40

Hebben ze al die allochtonen die de hele dag in hun bed lopen stinken meegeteld, dan krijg je idd zo'n scheef beeld.
Ik werkte voor een paar maanden terug nog 70 uur per week (7 dagen nooit weekend) en vanaf volgende maand weer.

RechtseRakker007 | 07-12-12 | 01:55

lekkurlinx | 06-12-12 | 18:05 |
Mij hoor je ook niet zeggen dat we met 16 miljoen inwoners een groot land zijn.

Orator | 07-12-12 | 01:10

Iets met kwantiteit en kwaliteit...

Raad_maar_raak! | 06-12-12 | 23:38

Komt dit niet omdat er in nederland de percentage van vrouwen die part time werken erg hoog ligt? Dit trekt dan de landelijk gemiddelde omlaag in tegenstelling tot landen waar vrouwen nauwelijks werken of juist fulltime.
Ik heb vaak gehoord van buitenlandse vrouwen dat ze onze vrouwtjes lui vinden...

Kortom, het is maar hoe je de cijfers interpreteert?

kruz | 06-12-12 | 23:34

Efficiëntie boven kwantiteit..

Fred van Ria | 06-12-12 | 22:44

Prachtig voorbeeld Griekenland met 10 vakantiedagen meer dan ons die wel meer uren per week draaien. Je moet bij zulke grafieken ook weten hoe de data is verzameld. Heeft Drs. Stapel dit in Nederland gedaan? Is het gemiddelde in Nederland berekent door iedereen boven de 18 mee te nemen? Of ze nu werkten, een uitkering hadden of volledig of gedeeltelijk werkeloos waren? Mijn ervaring is dat meestal dit soort data totaal niet klopt en er appels met peren worden vergeleken. Misschien is bijv. de arbeidsparticipatie van vrouwen in Griekenland heel laag en worden alleen maar de werkenden meegenomen en werken er veel vrouwen in NL in deeltijd? :)

Kees8374 | 06-12-12 | 22:18

Scandinavische landen staan er niet bij. Daar is het waarschijnlijk nog lager. Deze cijfers worden beinvloed door deeltijdarbeid, en daar zijn we nou net heel goed in. Dus puur gelul allemaal. Alleen bedoeld om ons een schuldgevoel aan te praten. Want U weet het : Nivelleren is een feest.

HarryP | 06-12-12 | 21:40

De NL'er heeft wel een van de hoogste graden van arbeidsproductiviteit ter wereld. Vermenigvulidg die met de arbeidsduur en dan voor alle landen, en kijk dan waar je staat.

monmax | 06-12-12 | 21:16

Dan rekenen ze zeker niet de gemiddelde file tijd erbij en de reistijd ;).
En na zo'n financiële aanslag naar Griekenland moeten we ook bijkomen :P

UnknownID | 06-12-12 | 20:58

Het gaat ook om arbeidsproductiviteit, en dat zie ik hierin niet terug ;-) Het gemiddelde wordt hier ook omlaag geholpen door vrouwen, die werken vaak maar 32 uur of nog minder. Aan mij ligt het in elk geval niet, ik werk sowieso 40 uur per week.

cybernetic | 06-12-12 | 20:39

Gemiddeld 60u per week, mij hebben ze overduidelijk niets gevraagd. En alle overige vrachtwagenchauffeurs ook niet. Alle part-time moeders blijkbaar weer wel.

vossejongk | 06-12-12 | 20:27

'Werken is voor sukkels!' zei mijn opa altijd. En als ik lees over die woningcoöperatiebaasjes een bankdirecteurbonussen enzo, denk ik: Hij heeft gelijk! Ik werk me het sjompus en verdien geen fli***r!

VanBukkem | 06-12-12 | 20:27

Contracturen of werkelijk gewerkte uren?

Roer | 06-12-12 | 20:25

Volgens mij klopt het getal wel aardig als ik zo kijk naar de werktijden van de collega's. Ik denk wel dat wij gemiddeld efficient werken vergeleken met andere landen! Vergeleken met bijv Japan weet ik zeker uit eigen ervaring.

dutch driver | 06-12-12 | 20:22

Ik wil ook wel graag 40 uur werken, maar dan achter een bureau. De blanke man uitkering is veel interessanter.

ikben_ik_jijbentniks | 06-12-12 | 19:46

Door minder hard te werken (efficiënter omgaan met tijd) behoren we tot de rijkere landen ter wereld dus gewoon zo door blijven 'luieren'. Overigens worden overuren hier enorm belast dus ik kijk wel uit!

Lummel | 06-12-12 | 19:34

als je kijkt wat er de hele dag in de stad op straat ligt te roven en te niksen, daar kan geen bevoling tegenaan werken.

plus hard werken staat een forse boete op in nederland, dus we kijken wel uit

teleshopper | 06-12-12 | 19:16

Waarom zou je ook hard werken als je toch gelijk tegen 42 of 52% belast wordt over al hetgeen wat je extra verdient? Hard werken loont niet in dit land, daarom werken er zoveel mensen parttime. Me included.

Ih8yousf | 06-12-12 | 19:10

Daarvoor werken Grieken dan weer 12 jaar korter dan de rest. En in de tijd dat ze werken zijn ze ook totaal niet productief. Verder liegen Grieken alles bijeen dus dat zal nu ook wel weer.

Moonwarrior | 06-12-12 | 19:04

Griekse cijfers kenmerken zich door een hoge betrouwbaarheid.
Of is Nederland misschien Europees kampioen administreren en ligt hierin een deel van de verklaring?

Jaypelsteeltje | 06-12-12 | 18:51

Júh... ga zelf werken fucking van de pot gerukte idioot!

Yowww | 06-12-12 | 18:32

Oud nieuws & gelul. Is al jaren bekend dat Nederlanders efficïenter werken dan wie ook. Hebben we meer tijd om te reaguren.

Boer in 020 | 06-12-12 | 18:19

@Orator | 06-12-12 | 16:52
"Duitsland, wat nog eigenlijk uit allerlei kleine deelstaatjes bestaat. "
Niet alleen maar kleine. Beieren heeft ruim 12,5 miljoen inwoners en Nordrhein Westfalen is met bijna 18 miljoen inwoners groter dan Nederland.

lekkurlinx | 06-12-12 | 18:05

nou en! wat maakt ons het uit wat ze in andere landen doen als je met het werk wat je doet maar je leventje kan leiden is het toch goed. wat een zeikonderzoek

Ademnood | 06-12-12 | 18:00

Het gaat om de arbeidsproductiviteit, zo'n staatje zegt niks

Pieter Breydel | 06-12-12 | 17:53

30 uurtjes werken, maar toch allemaal aan de depressiepilletjes

shirkuh | 06-12-12 | 17:48

Mavo niet afgemaakt Johnny Quid? Het gaat om de arbeidsproductiviteit, niet om het aantal uren dat je maakt. Wat arbeidsproductiviteit betreft staan wij in de top van de wereld.

Old_Spice | 06-12-12 | 17:45

Hangt er van af wat je werken noemt op 42 uur/week relaxed geitenhoeden kun je natuurlijk geen economie bouwen

kees1960 | 06-12-12 | 17:44

Hier werken we niet, hier praten we vooral over werk.
Kijk voor de gein eens naar RTL-Z en lach u het schompes over de zelfbenoemde deskundologen met Het Nieuwe Werken etc...
Maar een beetje manager zal ongetwijfeld beweren dat we niet langer werken, maar slimmer.

Graaisnaaiert | 06-12-12 | 17:39

klopt niet helemaal.. ik ga nm onder werktijd wel eens naar de hoertjes,telt dus dan voor twee die werken.

kwartjevankok | 06-12-12 | 17:30

-edit of je slaat dat topic gewoon over -

tomsan | 06-12-12 | 17:29

Nederland is wereldkampioen deeltijd werken door vrouwen.
Al werk je als man 7 dagen p/w dan krijg je daardoor het gemiddelde nog niet omhoog.
Door dit soort discussies zien de werkgevers hun kans weer schoon om de 40 uur p/w of de vrije zaterdag weer bespreekbaar te maken.
En niet te vergeten de discussie om de tweede paas, pinkster of kerst af te pakken.

Bouk50 | 06-12-12 | 17:26

Jaja Johnny, ik hoef het stuk niet eens te lezen... dat komt door de part timers.. NL is koploper wbt part timers, vandaar

Uncle Melon | 06-12-12 | 17:25

Kortom, we moeten allemaal nog veel meer uren maken ter verheerlijking van de EU en multi-samenleving. Grote egoïsten zijn we. We moesten ons schamen, diep schamen. We dragen nog veel te weinig af aan Brussel en we moeten nog veel meer belasting betalen opdat er een mooie diverse samenleving kan bloeien met mensen in grote getalen van over de hele wereld. en nou aan het werk, stelletje luie racisten.

Van Duyvenbode | 06-12-12 | 17:21

Zo zie je maar weer dat ieder nadeel zijn voordeel heb. Als wereldkampioen deeltijdbaantjes staan we voor schut wat betreft de gemiddelde werkweek. Maar daarvoor hebben we dan wel weer een laag werkloosheidspercentage. En de meeste banen voor ambtelijke ondersteuning van bijstandtrekkers, WAO'ers en Wajongers.

WirMachenMusik | 06-12-12 | 17:15

Hoe kunnen die Grieken aan zo'n hoog gemiddelde komen, als meer dan 1/4 werkloos is ?

Cijfers vast gecontroleerd door Barroso & van Rompuy.

van Schaemsma Gumma | 06-12-12 | 17:12

Wij hebben gewoon een relatief groot ambtenaren apparaat. Dat haalt je gemiddelde ernstig naar beneden. Denk maar eens aan al die betaalde bermslapers naast flitsapparatuur. Het mag een wonder heten dat onze productiviteit nog zo hoog is.

Jeroentjen | 06-12-12 | 17:12

Work smarter, not harder.

'Dilbert'

TM | 06-12-12 | 17:11

Arbeidsproductiviteit, effectiviteit, efficiency enz.. blabla

MakkelijkZat | 06-12-12 | 17:10

@Cuyahoga | 06-12-12 | 15:11:

U liegt! Ik kan U er van verzekeren dat er tenminste twee weken per jaar zijn dat dat niet klopt ;) Dan maakt u 167 danwel 169 uur.

En dan kan er een derde en theoretisch vierde week zijn waarin eea niet klopt. Excersice for the reader...

Balsaq | 06-12-12 | 17:08

Als wij uren declareren op z

shiptar | 06-12-12 | 17:02

En dan toch ergens in de top 15 staan van beste economiën. Het gaat om de productiviteit.

Zzzzooooffff | 06-12-12 | 17:02

Dat is een verkeerde interpretatie wij doen gewoon precies hetzelfde alleen zijn we veeeel intelligenter en hebben dus minder tijd nodig.

Andersom dag | 06-12-12 | 17:00

@zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:03
Moet eens kijken hoe ze corruptie meten: Vraag de mensen hoe corrupt hun land is. Die Grieken zijn gewoon veel realistischer dan de Nederlanders.

frank87 | 06-12-12 | 16:57

Tsja die mensen die in die 'warme' landen wonen zoals Griekenland en Spanje enzo die tellen hun siestatje erbij op. En het wijntje in de pauze, etc etc.

Rick200SX | 06-12-12 | 16:56

1) Er is alleen gekeken naar mensen in loondienst en ambtenaren. Alle ondernemers, waaronder ZZP-ers, zijn niet meegerekend.
7anPau1 | 06-12-12 | 16:41 | + 0

Als de ZZP'ers niet zijn meegenomen is dit onderzoek simpelweg waardeloos. NL telt 1 miljoen ZZP'ers. Daarbij komt kijken dat derdewereldlanden als Griekenland vaak zo corrupt zijn dat aangeleverde cijfers vaak onbetrouwbaar zijn.

koter | 06-12-12 | 16:54

en de aantal rookpauzes dat menigeen neemt tijdens zijn werk, daar kan je godsamme bij elkaar opgeteld een ATV dag voor nemen! tering ey!

zeon | 06-12-12 | 16:53

En wat ik er nog even bij wil zeggen. In Nederland hebben we alles best goed geregeld. Ga bijvoorbeeld naar België en zie hoe verrot de wegen zijn. Of wat te denken van Duitsland, wat nog eigenlijk uit allerlei kleine deelstaatjes bestaat. We mogen dus best trots zijn op onze prestaties

Orator | 06-12-12 | 16:52

@bob de boarder | 06-12-12 | 16:32
Nou, ik wil toch ook minimaal een uurtje of 40 mijn twee oogjes dichtknijpen. Blijft over: 98 uur.

lekkurlinx | 06-12-12 | 16:51

Geenstijl, wel even erbij vermelden wat ik in de bron lees. 'Daarbij moet wel worden aangetekend dat de arbeidsproductiviteit van de gemiddelde Nederlandse werknemer tot de hoogste van de wereld behoort.'
Dus we mogen dan wel minder uren werken, we werken wel harder. Ik weet bijvoorbeeld dat de Nederlandse metselaar veel sneller muren metselde dan hun Duitse collega's. Was is een keer een reportage over. Ook uit persoonlijke ervaringen merk ik het verschil met Nederland en het buitenland.
En wat ook in het artikel staat: 'Griekenland behoort in Europa tot de landen met de laagste arbeidsproductiviteit.'
Wat een verrassing...!

Orator | 06-12-12 | 16:49

Nutteloos onderzoek dit. Ze wegen niet mee de arbeidsproductieviteit. Wij hoeven niet lang te werken omdat we meer in minder tijd kunnen. Als je kijkt naar de Grieken, die werken meer dan 40 uur en bakken er helemaal niks van, ze zijn haast contra-productief, ze werken hun land naar de afgrond in rap tempo. Dat is pas triest.

shiptar | 06-12-12 | 16:48

Komt omdat de wijven in dit land het gemiddelde zwaar naar beneden trekken. Ken persoonlijk geen man die minder dan 40 uur per week werkt. De dames daarentegen zetten er na max. 24 per week een punt achter (en dan nog klagen).

Persoonlijk heb ik ook niet zo'n zin om meer dan 40 uur per week te werken. Dit heeft een simpele reden: het loont simpelweg niet. Alles wat je boven die 40 verdient daarvan mag je een aanzienlijk deel inleveren bij de blauwe dildo. Heeft dus totaal geen zin.

Verbaas me wel over die Amerikanen. Dacht altijd dat zij belachelijk veel uren maakte.

koter | 06-12-12 | 16:43

Laat dan ook de onderkant van het pamflet zien.
De Grieken gaan veel langer met vakantie dan ik. En ik kan dat land blijkbaar met 30 uur per week redden

Pinocchio | 06-12-12 | 16:42

1) Er is alleen gekeken naar mensen in loondienst en ambtenaren. Alle ondernemers, waaronder ZZP-ers, zijn niet meegerekend.

2) In Nederland wordt veel parttime gewerkt. Harder werken heeft geen zin door het progressief belastingstelsel en de excesieve kosten als je diensten als kinderopvang, schoonmaken, tuinieren, schilderen (wit) uitbesteedt. Dat die kosten zo hoog zijn komt ook door het belastingstelsel, waarbij je over de brutokosten van de dienstverlener ook nog 21% BTW betaalt.

Geen wonder dat het crisis is.

7anPau1 | 06-12-12 | 16:41

fleurtje | 06-12-12 | 15:06 |
Natuurlijk, elders in Europa zitten helemaal geen immigranten... Duitsland, Frankijk, Engeland, Zweden, Belgie, Denemarken daarzijn ze in vergelijkbare aantallen (verhoudingsgewijs). Griekenland heeft er ook het nodige mee te stellen, daar komen ze eerst.

mayor_pickwick | 06-12-12 | 16:40

Het gaat om effectiviteit(bereik ik mijn doel?)en efficiency(hoe snel bereik ik mijn doel?)Dus daarom, kijk naar output. WAT krijg je gedaan?
Niet om mezelf omhoog te pijpen maar ik (man/bèta) heb soms meer output in één dag dan collega's(vrouw en alpha/gamma) van mij in één week. Vooral door niet harder te werken maar door SLIMMER te werken. Goede archivering, discipline, voorbereiding zijn daarvoor belangrijke taken. Godverdomme, wat ben ik goed zeg! X

SammyJankis | 06-12-12 | 16:39

Misschien is het ook uit te leggen als: Nederland is een van de meest ontwikkelde landen ter wereld...

Doc Damage | 06-12-12 | 16:38

*uitvinding

hearair | 06-12-12 | 16:37

Werken om te leven, niet leven om te werken!

tittn | 06-12-12 | 16:36

Klopt, part-time werken is dan ook een typisch Nederlandse uitvinden. Zat mensen die 0.2 of 0.6 etc. FTE werken.

hearair | 06-12-12 | 16:36

Griekenland en China zitten dik boven de 40... Nu geloof ik best dat dat voor een van de twee klopt...

Doc Damage | 06-12-12 | 16:34

Kunnen ook alleen maar Amerikanen zijn, geloven dat Griekenland tussen Spanje en Italie in ligt.
En uren/gdp-ratio is heel belangrijk in deze, met 30uur doet Nederland het veel beter dan Turkije met 48 uur. Productiviteit enzo...

Koosjere Moslim | 06-12-12 | 16:34

En wordt dat gemeten? Ik heb een officiële werkweek van 38 uur maar werk er 50. De hele dag snoeihard.

Wilhem van Nathouwe | 06-12-12 | 16:32

En maar klagen hier al die azijnpissers.
Een week heeft 168uur en we moeten er 30 van werken phoephoephoe wat hebben we het zwaar. Er blijft dus 138 uur over om lekker overal over te klagen.

bob de boarder | 06-12-12 | 16:32

Maar qua arbeidsproductiviteit per uur doen we het blijkbaar niet zo slecht in europa
www.welingelichtekringen.nl/economie/3...
Nota very Bene: de lijst telt terug van slechtste (20 Portugal) naar beste (1 Luxemburg)

lekkurlinx | 06-12-12 | 16:28

oftewel: mijn spaanse collega krijg ik tussen 1300 en 1500 uur niet te pakken (lunchen).
mijn italiaanse collega belt nooit terug
en de grieken die mailen alleen maar de verkeerde de hele tijd

Lizard_of_Oz | 06-12-12 | 16:26

In Nederland werken relatief veel vrouwen parttime, die trekken het Nederlands gemiddelde omlaag. Daarmee is dit topic meteen overbodig.

DutchLibertarian | 06-12-12 | 16:25

quote 2:
Daarbij moet wel worden aangetekend dat de arbeidsproductiviteit van de gemiddelde Nederlandse werknemer tot de hoogste van de wereld behoort.

Lizard_of_Oz | 06-12-12 | 16:24

zucht
leest hier echt niemand meer??
quote:

Om dat voor elkaar te krijgen is de Nederlandse arbeidsproductiviteit, de bijdrage aan het bruto binnenlands product (bbp) per gewerkt uur, na Luxemburg en Noorwegen de hoogste van alle OESO-landen. Deels is dat geluk – want ook de opbrengst van de gasbel in Slochteren telt mee in het bbp. Maar deels komt dat ook doordat er relatief efficiënt wordt gewerkt. Griekenland behoort in Europa tot de landen met de laagste arbeidsproductiviteit.

Lizard_of_Oz | 06-12-12 | 16:23

Twee woorden: Efficiency en productiviteit. Het aantal gewerkte uren is dan volkomen irrelevant.

Stormageddon | 06-12-12 | 16:23

30 uur en dan nog genoeg poen over houden om de rest van Europa te financieren?
Ik zeg op naar de 20.

Rest In Privacy | 06-12-12 | 16:22

HAHAHAHAH, Grieken 42.1! Dat is dan zeker brutto. Als je dan de "werk"tijd dat ze ouzo aan het drinken zijn ervanaf trket, hou je netto 22.4 uur per week over!

The Black Sint | 06-12-12 | 16:22

Leuk he, 'peilingen'. Het betreft alleen een gemiddelde hoor. Als alle niksnutten uit Greece and Turkey hier werkeloos de hand komen ophouden, daalt ons gemiddelde in arbeidsuren. Daarentegen stijgt de productiviteit van landen die de niksnutten kwijt zijn. Graag gerichte cijfers met een aftakking van herkomst. Dan praten we verder.

Jos Tiebent | 06-12-12 | 16:19

Hey JQ zoek eens een echte baan joh!

gmlab | 06-12-12 | 16:18

zuidelijke lunchpauzes duren ook langer...

Petrus de Rewa | 06-12-12 | 16:18

Productiviteit ligt hier hoger dan in de USA.
Zie je niet terug in de uren.
Maar daar hoor je dan weer niemand over.

MyCatIsDoingThis | 06-12-12 | 16:17

@gelachewoar | 06-12-12 | 16:09
Die is in zuidelijke landen een stuk hoger dan hier: Copieus lunchen en uitbuiken in de baas z'n tijd is zwaar werk!

lekkurlinx | 06-12-12 | 16:16

We hoeven toch ook niet meer te werken, alles is al geautomatiseerd door nerds? Nerds in de rest van de wereld ga ook eens werken, hoeven alleen vissers hunnie visnetten als hangmatten aan de rest van de wereld te verkopen. Waar klagen we nog over?

Jan Boel | 06-12-12 | 16:15

Werkt Diederik Stapel tegenwoordig voor een Amerikaans verzekeringskantoortje?

Mr Dixit | 06-12-12 | 16:15

@langsdekant | 06-12-12 | 15:11
Denk ik ook, uurtje of 20 hooguit.

Uw Verzekeringsadvis | 06-12-12 | 16:12

hebben ze ook uitgerekend wat de werkdruk is per uur/werkweek?

gelachewoar | 06-12-12 | 16:09

wij werken veel efficiënter dan de rest

jojan | 06-12-12 | 16:09

Wij hebben gewoon meer deeltijdbanen, dan kom je vanzelf aan een laag gemiddelde

Isaac_Newton | 06-12-12 | 16:04

Deze infographic is niks waard zonder bijlage waarin staat wat de werkzame bevolking is. Door alle part-timers die Nederland rijk is, werken wij "gemiddeld" 30,5 uur. Maar de werkende bevolking is groter dan in Souflakistan.

BeunDeHaas | 06-12-12 | 16:04

Nederland is het land van de gehandicapten, allochtonen, zieken, gehandicapten, bejaarden en deeltijdwerksters.

Expert Homo | 06-12-12 | 16:04

Ach in Holland kunnen ze niks... maken... alleen maar dozen schuiven en elkaar met diensten gek maken. Als de wereldeconomie nog verder in elkaar zakt (en dat zal zeker gebeuren) dan komen ze er daar wel achter...

synchronicity | 06-12-12 | 16:02

En toch hebben ze ons allemaal nodig, wie doet het dan goed?

de betaalautomaat | 06-12-12 | 15:59

Er werken in weinig landen zoveel vrouwen als hier. En die werken allemaal parttime.. Normaliseer het eens met het percentage werkenden op de totale bevolking. Ik denk dat we dan prima uit komen.

Pieter | 06-12-12 | 15:59

Maar dan ondertussen wel 37 dagen per jaar vrij krijgen. Mmmmja.

Lemau | 06-12-12 | 15:59

En dan te bedenken dat oa ik het gemiddelde nog behoorlijk omhoog trek..

80 | 06-12-12 | 15:58

Work smarter, not harder

Rest In Privacy | 06-12-12 | 15:58

Maar aan de andere kant zie ik dat ze in Griekenland minimaal 37 verplichte vrije dagen hebben!

fristifast | 06-12-12 | 15:56

@Iwmac | 06-12-12 | 15:48 | + 0 -
Nee maar wel de enige.

Kaas de Vies | 06-12-12 | 15:52

Dus dat komt neer op 30u perbweek productief zijn, hoe dat dan ook wordt gedefinieerd.. Met andere worden: we zouden een 4 daags weekend kunnen hebben als we ma, di en wo van pakweg 8:00 tot 18:00u doorploeteren. En de lunch maar aan je bureau opeten.. That's not a bad deal.. Ik teken d'r voor.

Flinders | 06-12-12 | 15:51

Dus je bent pas volwaardig als je jezelf de hele week te pletter werkt Quid? Lekker een slaaf zijn van de welvaart, werken voor de belasting en de bank, geen leven, geen vrije tijd, jezelf heel de week afbeulen om in het weekend uitgeput op de bank te hangen.

Vertel mij eens Johnny Squid, ben jij soms zo'n vastgeroeste systeemdenker die iedereen die niet in de pas loopt met de kudde als raar of als nietsnut ziet?

Ga zelf eens echte arbeid verrichten man, dan bedoel ik niet vanachter een bureau een zeikerig stukje schrijven maar gewoon heel de week fysieke arbeid verrichten. Maar ja, het is makkelijk lullen vanuit je comfortabele bureaustoel.

Alfred E. Neuman | 06-12-12 | 15:51

30 uur is toch prima
ik gun een ander ook wat werk
nog niet elke nederlander doet dit anders hadden we
nu geen werkeloosheid

BOER-uit zwolle | 06-12-12 | 15:51

Ik ben elk jaar in Griekenland, en twee goede voormalige Griekse studiegenoten beamen alles wat ik hier zeg. Die zijn het land al lang ontvlucht.

En mijn naam heb ik ooit tijdens een documentaire over Romario ingevoerd, maar ik wordt ook wel een beetje moe van de constante Griekse verheerlijking, terwijl ik nog steeds constant in Athene bij elk bezoek wordt opgelicht in bars, restaurants, taxi's en hotels. Zit helaas in de aard van het volk.

beetjemoe | 06-12-12 | 15:50

Hoelang je aanwezig bent zegt niets over hoeveel je presteert.
Zinloos onderzoek.

Rimpeldoos | 06-12-12 | 15:50

@Pa Cartwright | 06-12-12 | 15:47

Nee Pa. Geen bron. Je zit hier niet in de woestijn.

pius | 06-12-12 | 15:50

En dan nu graag de grafiek arbeidsproductiviteit.

tagliatelle | 06-12-12 | 15:50

@harry poster | 06-12-12 | 15:44

Je weet het niet, misschien is het gewoon een vriendin die ze al een tijdje niet heeft gezien. En is het de interpretatie van jou. Niet overal zit een bijbedoeling achter.

roze_bril | 06-12-12 | 15:48

nou, deze lui (hihi) hebben maar lui gekeken. Ik werk gewoon 48 uur per week voor een salaris van 38,5 uur. En ik ben niet de enigste.

Iwmac | 06-12-12 | 15:48

Werken is ongelijk aan aanwezig zijn... Denk dat 't m daar in zit.

Amstel | 06-12-12 | 15:48

Wat
Michiel 30 | 06-12-12 | 15:08 | + 20
zegt wou ik ook zeggen maar dat hoeft niet meer omdat hij dat al gedaan heeft. Zo en nu weer aan het werk.

peers | 06-12-12 | 15:47

@Van Dikhout | 06-12-12 | 15:45

Mooi stuk. En good for you!

pius | 06-12-12 | 15:47

@ pius | 06-12-12 | 15:44
Uhm bron, Pius, bron?

Pa Cartwright | 06-12-12 | 15:47

In Turkije op vakantie heb ik ze hun uren zien maken ja die Turken.
Op de dorpsmarkt met een kopje thee op hun gat naast hun kraampje zittend. Het opbouwen en afbreken daarvan is werk, de rest bestaat uit toeristen aanroepen en eens per uur een kleine transactie maken.
Voor hun winkels met nep-merkkleding ook. Met een man of 3-4 op een krukje, domino en een kopje thee erbij. In het zweet des aanschijns hun brood verdienend.

Om maar gewoon even een 180 graden tegenover gesteld beeld van de arbeidsomgeving te schetsen ten opzichte van de Nederlandse kantoorman die zich 40 uur per week uitslooft voor de baas en zijn vrouw doet er nog eens 20 uurtjes partime bij. Gemiddeld 30 uur jaar, maar wel 60 noodzakelijke uren om überhaupt de kinderopvang te kunnen betalen, de bij wet geroofde belastingen (allemaal dichtgetimmerd via de salarisadministratie), de bij wet geroofde zorgpremie en de bij wet geroofde belastingen over bedragen waar al belasting over betaald is.

En u weet wat er allemaal met die belastingcentjes gebeurd. Daar zien Henk en Ingrid niet zoveel meer van terug.
In dit licht bezien zijn die 30 uur gemiddeld niet zo gek.

TisNieZoMoeilijk | 06-12-12 | 15:46

Wist niet dat Sardinië in het engels ook Greece heette

Beerbong | 06-12-12 | 15:46

lol Ik geloof er geen ruk van.... geen ruk,,,GEEEEN RUUUUUUK!!!

arunt_bass_abuser | 06-12-12 | 15:46

Er is meer in het leven dan werk (en consumeren).

impure_element | 06-12-12 | 15:46

Eigenlijk is Johnny Quid het perfecte voorbeeld van hoe het niet moet. In de uren die hij maakt komt er een handjevol artikeltjes uit. En die artikeltjes zijn a) inhoudelijk beroerd en b) als je voor je centen schrijft, mag je spelling en grammatica wel wat beter zijn. "Schaam op jou" WTF?!

Harry40823960 | 06-12-12 | 15:45

@Reinaert | 06-12-12 | 15:44

ROFL- prachtig verwoord.

pius | 06-12-12 | 15:45

De gewerkte uren (jarenlang) van mijn vrouw en mij zijn vast niet meegerekend. Had je echt andere uitkomst gehad... Ons uitgeverijtje met een weekblad en een kabelkrant vergde zeven dagen per week aandacht vanaf 8.00 of vroeger tot 2.00 uur of later plus 's nachts vaak er nog uit voor een uitslaande brand of zwaar ongeval. Verslag doen, schrijven, fotograferen, opmaken, drukkeroverleg, verspreiding enz. Beiden werkten we minimaal 116 uur per week! Maar ja, we zitten nu al tien jaar in Turkije op onze luie reedt niks te doen. Dat wel natuurlijk. Arbeid adelt (lees: kan wat opleveren).
.
Dat Turken de meeste uren maken zie ik dagelijks. In de bouw wordt doorgaans zes dagen per week gewerkt van zonsopgang tot zonsondergang en betonwagens die nog om 23.00 uur in de rondte rijden behoren bij het normale straatbeeld. En dat, terwijl het hier 's zomers al om 21.00 uur en 's winters om 18.00 uur geheel pikkedonker is. Maar eerlijk is eerlijk, de productie van de Turkse werkers is uurgerelateerd veel lager dan in Nederland. Ze hebben doorgaans veel meer tijd nodig om iets te realiseren dan de werkers in Nederland. Niet onlogisch met zomerse temperaturen tot soms wel vijftig klein nulletje C. (Freek de J.). En tegen de stupide vakantiegangers die hier pochen over hun veel hogere inkomen dan de gemiddelde Turk ooit zal verdienen, zeggen ze droogjes: 'Dat zal wel. Jullie werken, maar wij leven...'. Ook een fraaie: 'Jullie hebben een horloge, wij hebben de tijd.'
.
Denk maar niet dat een Turk ooit stresst. Althans, niet door z'n werk. Problem yok, luidt het adagium. Er is nooit een probleem en is dat er wel (een zeldzaamheid) dan lost dat zich de volgende dag wel op: yarın, hetgeen staat voor mañana. Morgen dus. Wat een zege, deze instelling. Scheelt een hoop maagzweren en hartfalen.


Van Dikhout | 06-12-12 | 15:45

Maar natuurlijk, de knoflooklanden waar men gemiddeld 5 spookbaantjes bij de overheid heeft - werkt men harder dan hier.

Misschien - als het hier met het huidige belastingklimaat niet zo aantrekkelijk was, om de helft van verrichte werkzaamheden niet op te geven - was dit nietszeggende grafiekje in de buurt van de waarheid gekomen.

weknowmemes.com/2012/07/dont-believe-e...

Luie Kut Student | 06-12-12 | 15:45

@coldice | 06-12-12 | 15:22
Hahahahaha. Enjoy na je lange werkweek ;)

harry poster | 06-12-12 | 15:45

@beetjemoe | 06-12-12 | 15:42

De gewone Griek heeft vaak twee of drie baantjes en werkt 60 uur in de week. Je hebt geen idee.

Weet je zeker dat je alleen maar een beetje moe bent?

pius | 06-12-12 | 15:44

@roze_bril | 06-12-12 | 15:28
Nee, dat is waar. Beetje makkelijk scoren. Een beetje als dat mooie meisje die een lelijke vriendin meeneemt stappen om er nog beter uit te komen. Te makkelijk.

harry poster | 06-12-12 | 15:44

@pius | 06-12-12 | 15:37

De Fransen meten - als altijd - met twee maten. Waarbij ze zichzelf als te doen gebruikelijk schandelijk overschatten. Maar goed, dergelijk cultureel nationalisme krijg je er natuurlijk ook niet zó maar even uit, dat vereist wel het nodige ruk- en trekwerk plus zachte massage en de uitkomsten hebben wij dan vervolgens maar weer te slikken.

Want zo zijn die Fransen vervolgens dan ook wel weer.

Reinaert | 06-12-12 | 15:44

Doe eens een arbeidsproductiviteitsinfograficdingetje.. Nederland scoort daar megahard hoog op. Wij hebben gewoon tijd over en leveren meer dan die maffe Grieken. Sukkels krijgen niks voor elkaar en 'werken' 12 uur langer.

ohjajoh | 06-12-12 | 15:44

KWALITEIT over KWANTITEIT!

is dat nou zo moeilijk johnny?

inkey | 06-12-12 | 15:43

De meest lachwekkende doelgroep is natuurlijk de Ambtenaren die hier gaan lopen briesen hoe lui Ambtenaren wel niet zijn.

Die hebben een hele dennenboom in hun oog.

pius | 06-12-12 | 15:42

Maar wat is nou precies de definitie van 'werken'?

Educated Fool | 06-12-12 | 15:42

Hahahaha.. Die cijfers van die Grieken zijn net zo betrouwbaar als hun begrotingen van de afgelopen 20 jaar. Of net zo betrouwbaar als hun belastingadministratie. En mocht het al waar zijn, dan bestaat het grootste deel van die zogenaamd hard werkende Grieken uit door de staat betaalde, patience spelende corrupte ambtenaren. Kansloos. Kan hem trouwens beter omdraaien en het een efficiency infograph noemen.

beetjemoe | 06-12-12 | 15:42

Nou oké, dan ga ik wel niet reaguren.

... wacht. Kut.

Nietvoordekat | 06-12-12 | 15:41

Voor zover ik weet, werk ik 38 uur per week.

uitgeslapen | 06-12-12 | 15:41

Dit is enkel zo omdat ze niet meecalculeren dat heel veel Nederlanders (vooral vrouwen) in deeltijd werken. Precies dezelfde reden waarom de Nederlandse werkloosheid altijd zo relatief laag is.

Teuderik | 06-12-12 | 15:41

Lijkt mij een goede zaak. De enige reden dat ik werk is zodat ik geld kan sparen voor een stukje land. Klein huisje, groentetuintje, zonnepaneeltje etc.
Zo veel mogelijk zelfstandig zijn, zo min mogelijk werken.

Myrkie | 06-12-12 | 15:39

Tuurlijk, ik zit voor Jan Lul thuis met een burn out

Roscoo1963 | 06-12-12 | 15:39



@Reinaert | 06-12-12 | 15:32

Ik heb sterk het idee dat de Fransen frauderen in deze. Iets voor de EU om op te duiken.

pius | 06-12-12 | 15:37

HaHaHaHaHaHaHaHa, nederlands onderzoek zeker?? De siesta in de knoflooklanden is werktijd en zit dis in die 48,8 (en andere) uren, lutsers.

John Doorzon | 06-12-12 | 15:37

De gemiddelde NL-er werkt 30.5 uur. Niet zo vreemd, de helft bestaat immers uit 'nieuwe'Nederlanders.

niksdoenerT | 06-12-12 | 15:36

alcor: inderdaad. werken om het werken slaat nergens op. Je moet kijken wat je nodig hebt, wat je wenst te doen/hebben. Daar heb je geld voor nodig. Zoveel werk je dus. Mensen die in deze luxe positie zitten en hem pakken (dus ontsnappen uit de rat race) hebben zichzelf vrij gespeeld. Loonslaven of ondernemers.

Harry40823960 | 06-12-12 | 15:36

Gaat natuurlijk om kwaliteit, niet om kwantiteit.
En zaken als kennis en zelfredzaamheid.

me,myself and IK | 06-12-12 | 15:36

@raoul_203 15:30. Kun je geen werken vinden jongen? Geen diploma? Jammer hoor.

bbbachstra | 06-12-12 | 15:36

raoul_203: uh? dank je wel... denk ik.

Harry40823960 | 06-12-12 | 15:33

@James Lastig | 06-12-12 | 15:03
Maar in België is men om 14:30 vaak nog bezig met een rijkelijk besproeide lunch. Of er daarna nog iets van werken komt vertelt het verhaal niet.

Toine Tussenbeen | 06-12-12 | 15:32

raoul_203 | 06-12-12 | 15:30
Beste Raoul, je begrijpt er niks van. Ook dan is het nl. de schuld van iemand anders

deministerpresident | 06-12-12 | 15:32

Wat een belerend, gereformeerd stukje. Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe lang hij tegen betaling voor een ander in de weer is.

De Geus | 06-12-12 | 15:32

Dit soort onderzoek is allemaal lief, leuk en aardig maar onder de streep schiet niemand er wat mee op. Laten we ons gewoon maar beperken tot zaken die er écht toe doen.

www.geenstijl.nl/archives/images/megag...

Reinaert | 06-12-12 | 15:32

In die paar uur dat ik aan het werk ben in mijn eigen bedrijf werk ik zó hard, dat ik genoeg verdien.

Grasgriezel | 06-12-12 | 15:31

India 48,6 uur per week voor schoenenpoetsen, pfff! En je verdient werkelijk geen ene drol. Je mag blij zijn als je 1x in de week gratis de Ganges in mag.

Leppa | 06-12-12 | 15:31

Heerlijk, zo niets doen. Laat die Grieken maar werken voor mijn geld!

El Rico Grande | 06-12-12 | 15:31

He maar even he, al die chicks met me-time en dinnetjesdagjes en andere manieren om hun weken te vullen naast 24uurtjes werk om de vaste lasten te dekken, geven dus wel geld uit. Aan de middenstand. In Nederland.
Laten we eerlijk zijn, op zaterdag of koopavond wil je niet dood gevonden worden in een willekeurige winkelomgeving en online schoenen passen is het 'm gewoon net niet qua gevoel en authentieke ervaring.
Die trutjes houden barista's en bagelmeisjes aan het werk en kopen op de terugweg naar de warme pot voor manlief ook nog een rokje (te klein dus verdwijnt in de kast). Hartstikke goed voor de economie.
Na een 50urige werkweek heb je gewoon geen zin om in de rij te staan en zorg je met een degelijk inkomen gewoon voor een relaxte vakantie en veel stedentripjes. Heeft Nederlandse midden- en kleinbedrijf vrij weinig aan.

verhaard | 06-12-12 | 15:31

@Kaas de Vies | 06-12-12 | 15:16
Over Griekenland gesproken... zou Draghi gaan toegeven dat de Grieken door schuld van Goldman Sachs in de problemen zit, en daar een rede in zien tot weer meer nieuw geld geven?
twitter.com/MatinaStevis/status/276687...
Dan kunnen de Grieken het nog een beetje rustiger aan doen.

deraderendraaien | 06-12-12 | 15:31

Waarom meer werken als je met die 30 uur voldoende verdiend om een leuk leven te hebben? Als mensen meer zouden werken dan ze nodig hebben, zou de werkloosheid onnodig oplopen...

alcor | 06-12-12 | 15:31

@Jackanders | 06-12-12 | 15:25

helemaal eens.

Daarentegen moet je het werken in je eigen tijd ook meerekenen. Al doen de meeste reaguurders dat niet.

9 tot 5 blijft het uitgangspunt voor de juffrouw Jannies alhier.

pius | 06-12-12 | 15:31

deministerpresident: ik heb niet gezegd dat effectief werken altijd een persoonlijke keuze is. Voor nederlanders zal die keuze vrijwel altijd makkelijker zijn en voor de gemiddelde indier moeilijker of er is geen sprake van een keuze. maar dat is een andere discussie. feit blijft dat we effectiever werken. dus de conclusie dat op basis van een urenvergelijk tussen nederland en de rest van de wereld dat wij meer uren moeten draaien, is de verkeerde conclusie.

en een kwalijke, omdat wij dus individueel wel zelf de keuze kunnen maken.

Harry40823960 | 06-12-12 | 15:30

Och ja, de loonslaven hierboven vertellen wel even hoe efficient ze allen zijn. Jullie (loonslaven) zijn gemiddeld genomen allemaal zeur-zeikerds, onefficient, overbetaalde php programmeurs, en marketing tuig. En maar zaniken voor winterbandjes op de leasebak. Die mentaliteit zit muurvast in de opgeleide nederlandse loonslaaf. Over een jaar of 10 hangen jullie allemaal aan de bijstand, omdat er zogenaamd geen vacatures op opleidings niveau meer te vinden zijn. Succes!

raoul_203 | 06-12-12 | 15:30

Het is maar wat je werken noemt. Uren aanwezigheid kun je het ook noemen. Als ik naar winkel kijk over de hele wereld staan daar in veel landen een heleboel mensen maar die doen vrij weinig. Er zit nogal een verschil in productiviteit zeg maar. Die Grieken tellen ook alle spookambtenaren mee. Die werken helemaal niet maar liggen op het strand. Met behoud salaris. En ik ben gewoon aan het werk. Dus ook niet productief. :-)

bbbachstra | 06-12-12 | 15:29

@ Limonademeisje | 06-12-12 | 15:26
Vraag het anders die Kaas. Heeft tijd zat.

Pa Cartwright | 06-12-12 | 15:29

oftopic: zit er gvd weer zo'n gleuf op radio 1 te beweren dat de marokkaanse doodschoppers eigenlijk slachtoffer zijn. is dit kwaliteitjournalistiek, krijgt dit nog meer zendtijd straks?

hetluis | 06-12-12 | 15:28

Bij mijn laatste stuiptrekkingen in de metaal-wereld werkte ik 40 uur/week, ik had 38 vakantiedagen per jaar 25 plus 13 ATV-dagen, daar ik nogal wat overuren klopte en die "tijd voor tijd" liet uitbetalen kwam ik per jaar aan ruim 60(!) vakantiedagen ik vond het prachtig, 3 maanden betaalde vakantie per jaar, of dat een gezonde economie meebrengt heb ik mn twijfels over.

DANNY3960 | 06-12-12 | 15:28

In 1 uur doe ik meer dan wat een griek in 8 uur doet.
Ook nog eens over nadenken dat staken ook nog gewoon mee telt als werken.

soepmetballenjongen | 06-12-12 | 15:28

@harry poster | 06-12-12 | 15:17

Toch zou ik niet zo snel Nederland een winnaar willen noemen in 1 zin met Griekenland.

roze_bril | 06-12-12 | 15:28

@deministerpresident | 06-12-12 | 15:24

Effectief zijn heeft in die zin te maken met automatisering en innovatie natuurlijk. Ik begrijp je punt. Al is manarm produceren, hoewel de toekomst, niet al te bevorderlijk voor de werkgelegenheid.

Maar dat is weer een ander verhaal.

pius | 06-12-12 | 15:27

Stond NL laatst niet ergens bovenaan in een onderzoek naar productiviteit? Van the Economist ofzo?
Heb geen tijd om het op te zoeken, moet weer aan 't werk ;)

Limonademeisje | 06-12-12 | 15:26

Bullshit.
Kijk voor de grap eens naar de arbeidsproductiviteit per uur; daarin staan Nederlanders in de wereldtop.
Als je dat meeneemt in het aantal gewerkte uren zullen we het alsnog niet slecht doen.

Vage_eddie | 06-12-12 | 15:26

@Harry40823960 | 06-12-12 | 15:24

Eens!

pius | 06-12-12 | 15:26

Als het reaguren in de tijd van de baas meegerekend wordt als niet werkend, komt Nederland nèt aan de 20 uur.

Jackanders | 06-12-12 | 15:25

pius | 06-12-12 | 15:19
Ik reageer op Harry over dat wij zo effectief zijn. Ik bedoel aan te dat die mensen niet over de juiste werkomstandigheden beschikken om net zo effectief te zijn en in zulke goede omstandigheden kunnen werken als wij.

deministerpresident | 06-12-12 | 15:24

Klopt, wij zijn stront en stront verwend.

Mac The Ripper | 06-12-12 | 15:24

pius: de gemiddelde nederlander werkt dus ruim 30 uur en kan (bijna) alles doen/kopen wat ie nodig heeft en meer. De gemiddelde Indier werkt 50 uur of meer en heeft moeite met rond komen en komt niet of nauwelijks uit z'n/haar slechte situatie. Effectiviteit is niet alleen vanuit "de" economie geredeneerd, maar zeker ook vanuit de persoon.

Harry40823960 | 06-12-12 | 15:24

Ja mensen harder werken voor ... wortel/worst/... youtu.be/LwmbUzMViiU

Bertus Brulbroek | 06-12-12 | 15:24

ER staat dat ELKE werkende nederlander 30 uur per week werkt. in de knoflookstaten werkt de helft NIET waardoor alle cijfers uit die landen direct door twee gedeeld mogen worden .

Mr aarsch | 06-12-12 | 15:23

@doenormaal! | 06-12-12 | 15:21
Ohja, en ze typt ook voor me. Best handig.

doenormaal! | 06-12-12 | 15:23

Ik zie dat Johnny Quid net in aanraking is gekomen met de in Nederland uitgevonden termen efficientie, projectmanagement en automatisering. We moeten het allemaal een dag leren natuurlijk.

rickie57 | 06-12-12 | 15:23

Glas Koning | 06-12-12 | 15:14
Leuk, maar ik houd niet van whiggers. En nu weer snel aan het werk, hop hop, anders haal je de 90 uur niet.

Cuyahoga | 06-12-12 | 15:23

Het komt voornamelijk door part-time werkende vrouwen. In andere landen werken vrouwen vaker voltijd maar hier heb je veel van die bakfietsmoeders die de helft van de dag met vriendinnen op het terras willen zitten kleppen. En dan nog klagen over het glazen plafond.

JoranVanderdood | 06-12-12 | 15:23

he lekker, weekend:)

coldice | 06-12-12 | 15:22

Zo zie je maar weer dat aan het werk zijn niets zegt over iemands capaciteiten.

pius | 06-12-12 | 15:21

Ja ja, de hardwerkende reaguurder is zo productief in die 30 uren dat hij bergen werk verzet, tussen het reaguren door.

GeflipteVlaflap | 06-12-12 | 15:21

@zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:19
Kan ik ook eigenlijk niet. De verpleegster lest me altijd voor maar haar Nederlands is niet zo goed.

doenormaal! | 06-12-12 | 15:21

En het mooiste is dat wij harde, effectieve werkers ook nog eens tijd genoeg hebben om te reageren op GS. Zoals ik net al zij.. we schieten in net zo'n ontkennend spasme als marokkanen over criminaliteit.

deministerpresident | 06-12-12 | 15:21

ik werk 24 uur per week en ben al moe als ik er aan denk

coldice | 06-12-12 | 15:21

deministerpresident: dat is precies het punt. Dus daarom is de conclusie die getrokken wordt niet goed. Ik zou de Indiase arbeidsomstandigheden en ethos niet graag naar NL halen.

Harry40823960 | 06-12-12 | 15:20

Als ze wat zouden doen aan het belachelijk hoge belastingtarief voor overwerken wil ik best mijn steentje bijdragen om het gemiddelde wat omhoog te krikken.

BigusDickus | 06-12-12 | 15:20

In Afrika werken ze helemaal niet zo te zien.

sitzkrieg | 06-12-12 | 15:20

Het zijn natuurlijk de macho mannetjeslanden waar ze zoveel mogelijk tijd op het werk doorbrengen omdat ze een kuthuwelijk hebbena

Echte naam7227 | 06-12-12 | 15:20

Het zijn natuurlijk de macho mannetjeslanden waar ze zoveel mogelijk tijd op het werk doorbrengen omdat ze een kuthuwelijk hebbena

Echte naam7227 | 06-12-12 | 15:19



@deministerpresident | 06-12-12 | 15:15

Hoezo niet effectief? Waaraan meet jij dat. Hij produceert iets voor weinig geld wat met aanmerkelijk winst verkocht gaat worden (gaat waarschijnlijk naar de westerse of chinese markt). Terwijl de Nederlander vaak iets voor hoge kosten produceert wat met kleinere winstmarges verkocht word.

Noem dat maar niet effectief.

Dus wat bedoel je met effectief?

pius | 06-12-12 | 15:19

Italië is gestopt met werken?

Latrinalia | 06-12-12 | 15:19

Nederlanders doen meer in minder uur

metdedag | 06-12-12 | 15:19

doenormaal! | 06-12-12 | 15:16 Sorry, ik wist niet dat je niet kan lezen.

Redactie: Mogen voortaan de plaatjes wat duidelijker? Het is voor Doenormaal.

zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:19

harry poster: precies! en daarom is dit een groot compliment voor NL en onze arbeidsethos.

Harry40823960 | 06-12-12 | 15:18

Maar hoe worden eigenlijk de werkzame uren van een prostitué berekend? En een politicus?

eerstneukendanpraten | 06-12-12 | 15:18

@deministerpresident | 06-12-12 | 15:14
Doen wat? Belasting ontduiken?

doenormaal! | 06-12-12 | 15:18

Wij zijn dus gewoon veel en veel efficiënter dan de rest.

Conan de Rabarber | 06-12-12 | 15:18

vip33 : Waar ga jij naar toe op vakantie? India of Turkije? Want daar maken mensen meer uren volgens dit onderzoekje. Voorbeeld voor jou zijn dus vrouwen uit die landen? Ik zou zeggen: pak je koffers en succes er mee!

Harry40823960 | 06-12-12 | 15:17

Gemiddelden zijn altijd hilarisch ja,de volgende keer dat ik een turk onderuitgezakt zie zitten achter een kopje thee ga ik hem complimenteren met zijn arbeids ethos.

Of een mexicaan die vier uur lang bezig is de blaadjes uit het zwembad te vissen,ook complimenteren dus.

de grote Anti | 06-12-12 | 15:17

zo zie je maar, van veel werken wordt je ook niet wijzer

de goddeloze | 06-12-12 | 15:17

Conclusie: Nederland is de grote winnaar. Onderaan staan op een lijst die aangevoerd wordt door Griekenland. Een land die verder onderaan staat voor wat betreft economie/welvaart/productiviteit.

harry poster | 06-12-12 | 15:17

@zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:14
Ik keek naar het kaartje. Je denkt toch niet dat ik tijd heb om alles te lezen? Ik ben aan het werk.

doenormaal! | 06-12-12 | 15:16

Statistieken uit Griekenland neem ik sowieso met een scheepslading zout.

Kaas de Vies | 06-12-12 | 15:16

Harry40823960 | 06-12-12
Een gemiddelde Indier werkt vanaf een jaartje of 8 in ranzige naaiateliers in erbarmelijke omstandigheden voor 20 cent per uur. Niet effictief, wel veel meer uur dan jij.

deministerpresident | 06-12-12 | 15:15

Michiel 30 | 06-12-12 | 15:08 |

Ik kan je verzekeren dat in Turkije de vrouwen harder werken dan hier. Veelal op het familiebedrijf (lees: keuterboerderij). Dus niet betaald, niet in loondienst, niet geregistreerd. Maar werken doen ze.

Red mij niet | 06-12-12 | 15:15

Hoi ik ben er weer, zat even op de W.C. hardop na te denken. Heb ik iets gemist?

Kaas de Vies | 06-12-12 | 15:15

Ja zeg, die gasten in die andere landen zitten wel op kantoor maar doen niks! Wij wel, elke minuut van de dag op de meest effectieve manier besteden. Tijdens het kakken de Blackberry checken natuurlijk enz. enz.

Panzuulor | 06-12-12 | 15:15

@ Cuyahoga | 06-12-12 | 15:11
@zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:08
Voor jullie! vimeo.com/41988865

Glas Koning | 06-12-12 | 15:14

rijp voor de prullenbak

istawa | 06-12-12 | 15:14

Wanneer zou Johnny Quid eens gaan werken?
Beetje de hele dag onzinstukjes op internet plaatsen kan je toch geen werken noemen?

Quacka | 06-12-12 | 15:14

Je kan merken dat Qiud nog nooit een echte baan heeft gehad. Ik doe in 30 uur meer dan menig ander in 50 uur. Het gaat dus niet over de kwantiteit in werkuren maar over de kwaliteit van werken.
Ik begrijp aan dat quid dat niet begrijpt met zijn pretpakket.

Therapietje | 06-12-12 | 15:14

doenormaal! | 06-12-12 | 15:13
En lui, en niet kunnen lezen: Grieken doen het 42,1 uur

deministerpresident | 06-12-12 | 15:14

doenormaal! | 06-12-12 | 15:13 Lees zo'n topic nou eens. De Grieken worden zelfs genoemd.

zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:14

EFFECTIVITEIT is waar het om gaat.

Kijk eens goed naar de infographic. Alle landen waar het of kut gaat of de inwoners pauper werk doen draaien veel uren. Allen landen die qua welvaart op een hoog niveau zitten (noord europa, noord amerika, japan, Australie) daar draaien de inwoners minder uren.

Minder uren, maar goed besteed = goed
Veel uren, waarvan veel verkloot = slecht

De gemiddelde Indier werkt dan wel bijna 49 uur, maar wat doet ie nu feitelijk? De combinatie geld en vrije tijd, blijft volgens mij de gouden combinatie. Iedereen die Griekenland, India, en dergelijke landen als lichtend voorbeeld ziet, is volgens mij gevangen in de rat race ... omlaag.

NB: Johnny Quid is wel kampioen in verkeerde conclusies trekken en warrige stukjes schrijven. Wat een digitale blubber.

Harry40823960 | 06-12-12 | 15:13

Conclusie: wij zijn een stuk productiever

Whiskeyjack | 06-12-12 | 15:13

Nederlandse vrouwen zijn koningin deeltijd werken dan wel thuis zitten.
Als je op vakantie bent geweest en je komt weer terug, dan valt direct op hoe verwend, lui, dik en (volkomen misplaatst) arrogant de gemiddelde Nederlandse vrouw is.

vip33 | 06-12-12 | 15:13

Jullie zijn net marokkanen haha. Meteen in de verdediging schieten. Ja maar zij doen nog minder, kijken alleen maar wijven, zijn luier blablabla...

deministerpresident | 06-12-12 | 15:13

Cuyahoga | 06-12-12 | 15:11 Op één weekje na dan. Als de zomertijd weer ingaat is ie een uurtje korter.

zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:13

Ik mis Griekenland. Daar werken ze natuurlijk helemaal niet... Tsja.

doenormaal! | 06-12-12 | 15:13

verdomme, ik werk 60% te veel.

Badderbeest! | 06-12-12 | 15:12

Blijkbaar doen we het juist goed.

Latrinalia | 06-12-12 | 15:12

Hardlopen is vreselijk vermoeiend, daar kun je maar best snel mee klaar zijn.
zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:07 |

Dat hebben die Kenianen tenminste begrepen.

Red mij niet | 06-12-12 | 15:12

Zo, weekend.
Omdat het kan.

Jackanders | 06-12-12 | 15:12

Een cijfer om trots op te zijn. Werken is voor paupers!

Hetiswat | 06-12-12 | 15:12

Als je vervolgens nog eens rekening houd met:
- praten over voetbal, etc.
- tijd besteed aan twitteren, facebook, gsm
- bellen naar thuisfront (wat eten we vandaag)
- koffiepauzes
- te lange lunchpauze
- rookpauzes
- kinderen naar school of opvang brengen
- kinderen van school of opvang halen
- te veel en onnuttig vergaderen
- wachten tot die computer/printer het weer doet
en gewoon lanterfanten
dan wordt er eigenlijk helemaal niet gewerkt in Nederland.
Waarvan akte

langsdekant | 06-12-12 | 15:11

Het gaat om productiviteit.

blabam | 06-12-12 | 15:11

lol, het gaat om iedereen met een vorm van werk... Dus uitkeringstrekkers, werklozen, etc worden niet meegeteld. Maar al onze part time moeders en zorgvaders wel. Wij komen dus lager uit omdat we meer mensen hebben die ervoor kiezen om part time te werken ipv thuis te zitten zoals ze in andere landen doen.

Maar hetzelfde lijstje eens per inwoner ipv per werknemer en we staan redelijk in het midden.

themac | 06-12-12 | 15:11

En de Nederlanders zitten ook nog eens voornamelijk in de dienstensector. Dus ze werken korter als welke serieuze natie dan ook en verdienen geen geld.

Godzijdank moeten ze wel belasting betalen.

pius | 06-12-12 | 15:11

Shit, zit ik weer bovengemiddeld.

doenormaal! | 06-12-12 | 15:11

Glas Koning | 06-12-12 | 15:07
Ik maak altijd weken van 168 uur.

Cuyahoga | 06-12-12 | 15:11

@Ronman2k | 06-12-12 | 15:07
Van die parttime vrouwen die er nooit zijn als je belt en je zodoende mateloos ophouden en bezig houden met bellen.

vetkleppert | 06-12-12 | 15:11

Dit soort prut onderzoekjes komen regelmatig voorbij, en de onderzoekers zijn meestal te dom om te beseffen dat NL de hoogst aantal deeltijdbanen heeft. Dus in NL werkt een man 40 uur en zijn vrouw met een halve baan 20: gemiddeld 30! Goed gerekend jongens! Gewoon alles middelen. SPSS zegt dat het mag... pffff...

MDA | 06-12-12 | 15:10

Fijn toch. We werken om te leven en niet andersom. Bovendien, zolang Nederland een netto betaler is in de EU en we geen noodhulp ontvangen, heeft verder helemaal niemand hier iets mee te maken.

fredflange | 06-12-12 | 15:10

Komt dat niet gewoon doordat in NL zoveel vrouwen werken die parttime aan de slag gaan ten opzichte van veel andere landen?

Joepp | 06-12-12 | 15:09

zou reaguren werk zijn ligt het gemiddelde beduidend hoger

hetluis | 06-12-12 | 15:09

Dit onderzoek maakt geen onderscheid tussen full-time en part-time. Gezien Nederland het hoogste aantal part-timers in Europe heeft klopt het inderdaad dat wij "het minste aantal uren per week werken". Kortom, wederom een onderzoek dat kant nog wal raakt. Past perfect bij het niveau dat Geenstijl de laatste twee jaar etaleert overigens.

MagnesiumC | 06-12-12 | 15:09

Er gaat in de meeste landen toch iets goed fout, gemiddeld zo veel uren werken en dan zo weinig presteren en dan nog afhankelijk zijn van oa Nederland voor subsidie om de economie draaiend te houden.

Idontgiveafunk | 06-12-12 | 15:09

Komt omdat er in Nederland veel part-timers werken. In veel andere landen werken vrouwen niet. Er is dus gekeken naar het aantal uur dat er gewerkt wordt, per persoon die werkt.

stommehond | 06-12-12 | 15:09

Glas Koning | 06-12-12 | 15:07 Dat zijn korte weekjes. 90 uur. Een week is nog een stukje langer hoor.

zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:08

Hmm.. Lies, Damn lies and statistics.

Wat wordt hier gemeten? Hoeveel uur de werkenden per week werken? Of hoeveel uur diegene die (zouden) kunnen werken per week werken? Ik denk het eerste, dus landen waarbij er voornamelijk éénverdieners zijn, komen er beter uit.

Het gaat namelijk om arbeidparticipatie. Turkije, bjina 49 uur per week, maar zitten de vrouwen niet toevallig bijna allemaal thuis? Dan is het cijfer dus eerder 24.5.

Michiel 30 | 06-12-12 | 15:08

Dat komt door al die part time carrière moeders die 2,5 dag per week op komen dagen op hun werk omdat ze verder zo druk zijn.

Ronman2k | 06-12-12 | 15:07

Red mij niet | 06-12-12 | 15:06 Hardlopen is vreselijk vermoeiend, daar kun je maar best snel mee klaar zijn.

zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:07

Ik maak soms weken van 90 uur. Dus dat moet wel het eea recht trekken!

Glas Koning | 06-12-12 | 15:07

Hé Quid: nu even de arbeidsproductiviteit er naast leggen. Het gaat er niet (alleen) om hoe lang je achter je buro zit, maar om wat je doet in die tijd. En voor Nederlanders ligt dat al heel lang op een heel hoog niveau. Er zijn niet veel landen die daar aan kunnen tippen.

Leg bovenstaand grafiekje op een marathon wedstrijd en je staat te gillen dat die Kenianen maar twee uur aan het rennen zijn terwijl Meneer Obesitas van zonsopgang tot zonsondergang bezig is. Luie kutnegers.

Red mij niet | 06-12-12 | 15:06

Er zit wel een groep[1 miljoen] bij die we in de kost hebben,waar andere landen geen last van hebben, dat haalt het aantal uren wat niet gewerkt wordt drastich naar beneden.

fleurtje | 06-12-12 | 15:06

De kunst is nooit te praten over een gesprek, te communiceren over communicatie en meer in het algemeen jezelf en je collegae niet lastig te vallen met irrelevant vrouwengewauwel en wijvengezeik.

vetkleppert | 06-12-12 | 15:06

@deraderendraaien | 06-12-12 | 15:04
As?.. d'as verbrande turf! dus as = als.

deraderendraaien | 06-12-12 | 15:06

is dit nou de VOC mentaliteit ?

Fr3bzY | 06-12-12 | 15:06

Zit Kaas de Vies weer eens op de wc of zo?

zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:05

Infographic is gemaakt door mister Derrek Staple.

Cuyahoga | 06-12-12 | 15:05

En je wil niet weten wat er van die 30 uur aan overlegjes, bilateraaltjes, vergaderingetjes en ander oeverloos gelul wordt besteed.

James Lastig | 06-12-12 | 15:05

Nee dit betekent juist dat we het beter doen dan de rest van de wereld. Ik persoonlijk kan niet wachten op de tijd dat robots alles doen. En wij met zn allen op vakantie kunnen.

Kets22 | 06-12-12 | 15:05

Hebben ze in Griekenland en Frankrijk toevallig demonstreren ook aangemerkt als werken?
Zou veel verklaren.

Spokoynoy Nochi | 06-12-12 | 15:04

Veel vrouwen (en mannen in mindere mate) werken parttime. Wees blij dat ze iig werken.

Muggenmepper | 06-12-12 | 15:04

Misschien eens kijken naar wat Nederlanders klaarspelen in één uur? Ik kan ook uren op mijn werk zitten met als enige resultaat een paar onbenullige reaguurplempsels op een niet nader te noemen website.

Slome Duikelaar | 06-12-12 | 15:04

Kun je nagaan hoe hard wij weer zouden gaan werken as al die nieuwe Nederlanders vertrokken zouden zijn, en wijzelf weg uit Europa! Bakken geld zouden we weer verdienen vergeleken bij de rest van de Europa, en we koneden het nog zelf houden ook!

deraderendraaien | 06-12-12 | 15:04

Blijkbaar ligt Griekenland links van Italie en onder Frankrijk.

VetteMoorkop | 06-12-12 | 15:03

Iets met kwaliteit versus kwantiteit en andersom.

Olijven pellen en knoflook trekken is tenslotte wel héél iets anders dan je de gansche dag over zojuist gewijzigde overheidsregels moeten buigen.

Bovendien hebben wij ook nog eens files. De Grieken niet (meer).

Reinaert | 06-12-12 | 15:03

En toch staan wij in vrijwel alle welzijnsonderzoeken bovenaan :-). Zijn gewoon efficiënt als je het vergelijkt met andere landen.

frankmeister | 06-12-12 | 15:03

Klopt als een bus. In een vorig leven nog in Benelux verband gewerkt. Om 17.02 uur was de vestiging in Amsterdam leeg. Vaak zat ik er dan nog en had ik nog twee uur rijden voor de boeg. In Brussel dacht men er rond een uur of zes eens aan de dag af te sluiten.

James Lastig | 06-12-12 | 15:03

Griekenland is ook het meest corrupte land van Europa. Dus die gegevens over hoeveel ze werken, daar is een Griekse Stapelaar weer wat beter van geworden.

zeg maar jansen | 06-12-12 | 15:03

Ik denk dat hier bepaalde bevolkingsgroepen het gemiddelde omlaag halen en de rest gewoon hard werkt.

flox3dhille | 06-12-12 | 15:03

Maar uhm, ik kan ook niks........
"doet nog shaggie draaien en halve Liter opmaken"

Diederik SAMSAM | 06-12-12 | 15:03

50 uur op je reet zitten niksen is minder waard dan 30 uur rammen. Resultaten gaat het om en ik denk dat we daar in NL niet over hoeven te klagen.

Kapucijnes | 06-12-12 | 15:03

Het aantal uren dat je een stoel warmhoudt zegt niks.
Prestaties. Daar gaat het om. Effect enzo.

vetkleppert | 06-12-12 | 15:02

Geen tijd om dit te lezen jongens... sorry, ben druk.

harry poster | 06-12-12 | 15:02

Alles draait om effectiviteit. Ik kan in een half uur bijvoorbeeld meer werk verzetten dan een Griek in een week. En dat is niet omdat ik nou zo verschrikkelijk hard werk b.t.w...

Tommygunner | 06-12-12 | 15:01

klopt wel wat betreft uren maar ga eens in Zuid amerika kijken. De helft van de dag word besteed met wachten op eten,kijken naar wijven,krant lezen. etc

miko | 06-12-12 | 15:01

Logisch, als je meer dan 30 uur werkt gaat vrijwel alles naar de bodemloze put in den Haag.

neemjemoederindemali | 06-12-12 | 15:01

Grieken zijn geitenhoeders, allemaal!

eerstneukendanpraten | 06-12-12 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken