Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minderjarigen in het cachot

ben even niet bereikbaar...Murat Demir, de 17-jarige idioot die vorig jaar onderdirecteur Hans van Wieren van het Haagse Terra College executeerde, stapt naar de Hoge Raad. De VMBO’er is het niet eens met de vijf jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging die hem vorige maand door het gerechtshof zijn opgelegd. Vervelend hè Murat om als minderjarige tussen al die grote meneren inzitten. Bubba al een handje gegeven? Over minderjarigen gesproken: de pliesie is ook weer goed bezig. Staan ze geen snelheidsbonnen uit te schrijven dan gooien ze wel 14-jarige meisjes in de cel die geen paspoort op zak hebben... UPDATE: Slecht voorbeeld doet goed volgen. Ook Awa de gestoorde pyromaan uit Leeuwarden is het niet eens met zijn te lage straf en advocaten moeten ook vreten. Hij gaat in hoger beroep tegen de 1,5 jaar cel en tbs met dwangverpleging die hij eind vorig jaar opgelegd kreeg.

Reaguursels

Inloggen

En een 18 jarige knul uit de Achterhoek die om zijn moeder te beschermen alvast begonnen is met de opruiming van advokaten krijgt 15 jaar? Ik denk dat muRat en Awa er nog bijzonder schappelijk van afkomen.

15 jaar dwangarbeid is toch wel het minimum voor malloten als muRat.

sjonnie | 10-01-05 | 09:27

die hele tering wet is gewoon mensen pesten
daar vang je geen boefen of illegalen mee hoor!

sjonnie15 | 09-01-05 | 19:51

Laat Awa maar lekker in hoger beroep gaan, hij kan alleen maar meer celstraf krijgen.. anderhalf jaar was een hele lage straf. TBS blijft zowiezo staan in hoger beroep gezien de aanbevelingen van de desbetreffende instanties. De trend bij Justitie is dat de celstraf bij zulke hoger beroep zaken alleen maar hoger word. Vooral in zulke "high profile cases".
In tussentijd blijft Awa in een huis van bewaring zitten waar hij minder privileges heeft dan in een reguliere gevangenis. Overplaatsen kan namelijk pas na een hoger beroep. Anderhalf jaar was een lachertje, hij had z'n handjeas dicht moeten knijpen met zo'n licht celstrafje, welke in hoger beroep minstens gaat verdubbelen. Maar ach.. dat gun ik hem wel.
:

Dicky ! | 09-01-05 | 01:57

godver mijn zus is toezichthouder , mot ik mij wanneer ze (haar kleine broertje) beschermd mij ook legitimeren?

de 4e koning | 09-01-05 | 00:37

Van mij mogen Awa en Mohammed B elke dag door Bubba in hun reet geneukt worden tot hun sterretje eruit ziet als een minirotonde

ConFictius | 08-01-05 | 19:39

ja hallo als de politie niks doet zijn het slappe piemels, nu doen ze eens wat lopen jullie weer te janken.

van mij mogen alle agenten een eikenhouten knuppel en een machinepistool.
knal en ram der maar heerlijk op los, tuig zat.
oh ja hogerberoep kan ook anders uitpakken, tis niet altijd lager

weedo | 08-01-05 | 13:58

@Frank white...
Aah ben je er zó een :P

SVEFF | 08-01-05 | 13:43

Burgertje pesten kan de politie goed. STELLETJE PLEURIS KANKER LAFHARTIGE HONDEN ZIJN HET!!!! TE BANG OM OP TE TREDEN TEGEN HOOLIGANS OF IRRITANTE SCOOTERMAROKANEN!!! HANG AL DIE VETTE BLAUWE BUREAUNEUKERS AAN DE ZELFDE TAK ALS DÖNER!!!!

Frank_White | 08-01-05 | 12:00

Ach.. Waarschijnlijk kwam dat wijf gewoon van het kampf, dus dan heb je al genoeg redenen om zo iemand op te pakken.

z03m | 08-01-05 | 11:38

Er zal wel het één en ander aan vooraf gegaan zijn... maar om een meisje van 14 daarvoor 7 1/2 uur in de bak te gooien??? En maar zieken over het cellen tekort. En straks krijgen mensen die hun ID -card of paspoort niet bij zich hebben een hogere straf als iemand die een meisje in de fik steekt...?

JuStInEr | 08-01-05 | 00:32

die 14 jarige die om 04.00 am op straat liep, mocht gewoon wat eerder naar huis / ophouden met werken van haar marokkaanse loverboy. JAAAAAAAA DIE MENSEN HEBBEN OOK EEN HART !

servertje QB | 07-01-05 | 23:46

Lagguuuuhh, zet Murat en Awa maar in één cel, kan Murat Awa doodschieten nadat hij door hem in brand is gestoken. Twee vliegen......., je weet wel!

ConFictius | 07-01-05 | 23:11

Als ze op hun 14e kunnen schommelen kunnen
ze ook wippen.

Jackxx | 07-01-05 | 21:51

@fuckje

ze kwam net uit zo'n frietkot zetten

exarchos | 07-01-05 | 21:25

Kim was ook op t 8 uur journaal, nog met de kogelgaten in haar kin, of waren het restjes van patat-jeugdpuistjes/

fuckje | 07-01-05 | 20:27

die twee idioten hebben gewoon last van ontkenning.

en die 14 jarige trut had beter moeten opletten op school toen ze vertelden over de legitimatieplicht ipv met der briezerd VrIeNdInNeN te ouwehoeren.

Beasjt | 07-01-05 | 20:21

Min v Justitie:
"De identificatieplicht is een van de maatregelen die de overheid neemt om de veiligheid te vergroten, de aanpak van criminaliteit te versterken en overlast te verminderen.

Omdat met de identificatieplicht eenvoudig kan worden gecontroleerd of de gegevens die iemand opgeeft juist zijn, kan de politie makkelijker en sneller haar werk doen."

De laatste zin geeft aan dat er een aanleiding moet zijn voor de aanhouding! Laat bij een eventuele bekeuring altijd die aanleiding in het pvb opnemen.

Als de bekeuring onterecht is kun je verhaal halen en indien terecht, betalen en gewoon je kop houden verder.

Kankerlijers die de democratie lopen te verzieken lopen er veel te veel hier.

mecano | 07-01-05 | 19:30

Naaah ja zeg, gaat die pleuris AWA ook nog eens in hoger beroep.
Vraag me af wat voor -lagere- straf hij nu gaat krijgen voor het folteren van zijn "vriendin", op zijn "oorlogsverleden" kan hij het niet meer gooien hoop ik.
Te zot voor woorden allemaal, maar helaas bittere realiteit.
Ik vraag mij af hoelang Nederland het nog toelaat dat pedofielen een cursus schilderen krijgen, brute moordenaars zielig worden gevonden en winkeldieven in mekaar geragd worden door het o zo intelectuele personeel van AH.
*
Democrazy ten top!

~Pyro~ | 07-01-05 | 19:11

die klootzak verdient een langere straf maar moet wel het eerste jaar in een jongerecel zitten maar voor de rest keihard afstraffen

JOVVD | 07-01-05 | 19:01

Als je niets verkeerds hebt uitgespookt,en je wordt door een politie team uren vast gezet op die leeftijd,
Dat blijft je altijd bij.En dat is triest.
Sterkte.
(sterke arm denk eens na)

bensi | 07-01-05 | 18:56

Geitenneukers uit een apenland?
Fuckje is een dierenliefhebber?

Cas|par | 07-01-05 | 18:40

Wat een dom gedoe allemaal!!! Die geiteneukende puberale moslim-klootjes zolang mogelijk opbergen, liefst in hun eigen apenland achter de bergen, en wat betreft dat meisje; ik liep ook op mn 13de al de hele oudejaarsnacht door de stad, heb 2 jaar geleden onze burgemeester 3x gezoend terwijl het vreugdevuur oplaaide; Jackie Wallage, you ruleZZZZZZ!!!!

fuckje | 07-01-05 | 18:38

Meisjes van 14
te groot voor de wieg
en te klein voor de cel

Cas|par | 07-01-05 | 18:37

Een meisje van 14 om 4.00 op straat met oud en nieuw... tsja is het niet aan haar ouders om te bepalen of ze dat wel of niet mag? (onder begeleiding van een 17 en 19 jarige?). Het niet naar huis mogen bellen is hetgene wat mij nog het meest verkeerd schiet! Als ik de moeder van dat meissie was had ik haar direkt na dat telefoontje van meneer agent opgehaald.Flinke vent die mij dan zegt dat ik haar niet mee naar huis krijg. Jeez ouders kunnen zelf wel huisarrest opleggen daar hebben we de pliessie toch niet voor nodig?
Geen ID op zak is aardig LOMP ja, bekeuring PRIMA 25 euro dat is toch al snel een paar weken zakgeld op die leeftijd.

daantje_duh | 07-01-05 | 18:23

Inderdaad, op TV geweest. Vooroordelen bevestigd: piercings, iets teveel friet, vriend met meer piercings en bomberjack, enz. Maar: voor die puur uurtjes houdt ze er mooi een minuutje in het journaal aan over, en zover komt niet iedereen. Zal die even stoer zijn geweest, als ze maandag wél naar school zou gaan....

Guido | 07-01-05 | 18:20

Plus, als er auto's in de fik worden gezet in het anders zo brave maar autonome Veen moeten er maar eens harde maatregels genomen worden. Vreemd genoeg zaten er in het nabijgelegen Brakel ook ineens 30 ME'ers omdat de politie één oproerkraaier in de lokale discotheek niet baas kon. Dat is dan wel weer een rare verdeling.

www.lievejudith.tk | 07-01-05 | 18:19

@KABAAL: Zeker het journaal van de Staatstelevisie?

Chiant | 07-01-05 | 18:18

Dat viertienjarige meisje was blijkbaar wel 'groot' genoeg om middenin de nacht op straat te lopen zonder ouders. Dus dat zal ook wel los lopen denk ik.

www.lievejudith.tk | 07-01-05 | 18:17

@Clandistino er is weldegelijk een relatie tussen de Tweede Wereldoorlog en de identificatieplicht. Politiek ongewenste elementen kunnen een stuk makkelijker aangepakt worden op deze manier.

@wiebra Dat de heer Donner zijn wil doordrukt wil niet zeggen dat het volk het daar mee eens is.

Filo | 07-01-05 | 18:16

befehl ist befehl!!

capt zlogg | 07-01-05 | 18:15

De snol is op tv !! (journaal van 18.00 uur) Guttegut, wat een dom varken. Ze had natuurlijk niks gedaan en liep toevallig langs het opstootje. Ze moest in de vel zelfs haar schoenen uitdoen en ze zaten met hun 14nen in enen cel..

KABAAL | 07-01-05 | 18:14

Volgens mij was er duidelijk aangekondigd dat je je tegenwoordig moet identificeren. Wordt er een keer opgetreden, beginnen er weer allemaal mensen te huilen.

wiebra | 07-01-05 | 18:05

@ muxje, heb je gelijk in.
Houden we het op; oppakken was waarschijnlijk terecht, ID hiervoor gebruiken niet.
Ben trouwens uberhaupt geen voorstander van de ID plicht, maar dat terzijde.
11:00 kort, heb al 2 uur verknalt.

DaJudge | 07-01-05 | 17:59

Grote groep die keer op keer terug kwam....... Ja, met voorop een 14 jarig meisje als leader of the pack!!!! Goed gedaan meneer de politie!! Weer een stoer verhaal om thuis te vertellen..... Wat papa vanacht toch weer uitermate knap speurwerk heeft laten zien....

chexx | 07-01-05 | 17:56

't meisje zal wel een knetter vervelend kutblaag zijn, waarvan de ouders haar liever buiten zien dan thuis op de bank... Bovendien, er wordt alleen naar een ID gevraagd, als daar een aanleiding voor is, bijv. rellerig gedrag.
-
Murat heeft gelijk: ik vind ook dat ie te weinig straf krijgt. Voor mij mogen ze op dit heerschap de oude methodes van Dracul toepassen: met zijn anus op een hoge houten paal spietsen.......

KABAAL | 07-01-05 | 17:56

DaJudge: "de ID plicht is aangegrepen om de raddraaiers op hun plek te zetten waar niks mis mee is."
.
Daar is alles mis mee. Raddraaiers moeten worden opgepakt voor raddraaien, niet voor het niet meenemen van een identiteitsbewijs. Ik hoor het wel vaker: "Ha lekker, kunnen ze zwartrijders of mensen die zonder licht fietsen eens extra hard beboeten". Alweer fout: als die mensen harder gestraft moeten worden, dan moeten de boetes voor zwartrijden of zonder licht fietsen maar omhoog.
.
Dit zijn het soort wetten die willekeur in de hand werken, of om zogenaamd ongewenste types aan te kunnen pakken. De volgende stap is dat de politie bij demonstraties (zoiets als tijdens de Europtop in Amsterdam) massaal gaat controleren op IDs. Of krijg je een prent omdat jouw smoel de agent niet aanstond. Doet me denken aan de regeringsleider uit het boek "Atlas Shrugged": "Do you think we want a nation of law-abiding citizens? There's nothing i that for anyone. We *want* those laws to be broken, and then we cash in on guilt"
.
En de identificatieplicht doet *niets*, maar dan ook helemaal niets voor de veiligheid.

Muxje | 07-01-05 | 17:54

@Mexicano
Ach ja zor errug is dat niet, hoeft Remkes niet meer naar Thailand als ie wat jong spul aan ze leuter wil rijgen.

@ ALL!
Ik pak me spullen in en ga genieten van de vrjdagavond, moet t hele weekend nog aan me pleuris-scriptie werken (maandag inleveren).

IK WENS JULLIE ALLEN EEN GOED WEEKEND!!!

oli4amsterdam | 07-01-05 | 17:53

11:00 uur ik ga wat doen adios

DaJudge | 07-01-05 | 17:53

@mexicano..
Maareh ik moet eten hahah, tja regels zijn regels, en daar komt bij dat ik sterf van de honger
De groeten,

SVEFF | 07-01-05 | 17:53

@oli4amsterdam
Als we die stelling van jou gemeengoed maken, dan lopen er binnenkort veel pubers 's-nachts op straat.

Mexicano | 07-01-05 | 17:51

Die gescheiden meneer van berooid.nl is naast z'n kat en z'n Clio nu ook z'n website kwijt. Kutwijf, die Maaike.

Pritt Stift | 07-01-05 | 17:50

@mexicano
Fatsoensregels beschouw ik ook gewoon als standaarddingen.. daar ontbreekt het mensen soms ook aan.
Maar laat ik nu niet hypocriet zijn.. iedereen heeft zo zijn momenten, en in het heetst van een discussie ben ik verre van beleefd :P

SVEFF | 07-01-05 | 17:50

@. SHEBYTE;
hehehe :) das dan ook wel weer zo hehehe dat is mij ook wel is overkomen,lieten ze me gewoon zitten...

ShameLess | 07-01-05 | 17:48

Ik zeg maar zo... Als ze kan neuken, dan mag ze ook op straat lopen om 4.00 uur;)

oli4amsterdam | 07-01-05 | 17:47

@ Shameless: Klopt, en juist daarom zou ik me als ouder helemaal doodlachen als ik mijn dochter van het bureau kon vissen. Prima lesje in regels naleven en enig besef van gevaar.
1. Je hebt geen reet op straat te zoeken op dat tijdstip op die leeftijd
2. Ken de wet

Sterker nog, ik had haar nog even een paar uurtjes laten zitten.. gewoon voor de fun.

SHEBYTE | 07-01-05 | 17:47

@shameless

Wel als je geen ID bij je hebt....

~Pyro~ | 07-01-05 | 17:45

@ blauw, je hebt gelijk als je zegd dat ik wat meer nuance moet aanbrengen in me levensbeeld.. :-)

DaJudge | 07-01-05 | 17:45

@SVEFF
Het is hier op dezelfde wijze gebeurd. Wij hebben onze zoon een vrije opvoeding gegeven, echter wel gebonden aan normale (fatsoens) regels. Hij heeft een gezond verstand en dat ook als zodanig ontwikkeld. Nooit problemen mee gehad.

Mexicano | 07-01-05 | 17:44

@ shameless, ik ga er vanuit dat er een goede reden was om zo te handelen vanuit de Me.
Ten tweede wanneer een meisje zichzelf zo zelfstandig vindt dat ze om 0400 op straat kan zwalken had ze inderdaad ook zo zelfstandig moeten zijn om een ID mee te nemen.
Trouwens, nogmaals, uit het stukje maak ik op dat er al een tijd stevige overlast was van de jeugd, en de ID plicht is aangegrepen om de raddraaiers op hun plek te zetten waar niks mis mee is.
Als ik al zei ik denk niet dat de ME voor de fun een 14 jarige opbergt daar gaat wat aan vooraf, zijn niet echt achterlijke gasten die Me?ers.
Zuster van me maat werkt als politie zijnde ook voor de Me en ik heb dus ook wel een beetje een indruk van de Me gebaseerd op haar verhalen over collega?s en wat ze zoal mee maken met jeugd.

DaJudge | 07-01-05 | 17:44

vwb Murat: mag een minderjarige wel naar de Hoge Raad maar niet naar een TBS-cel? En wie slaagt erin Moskowietsj duidelijk te maken dat Murat in een TBS-cel beter af is als gestoorde gewelddadige gek dan op straat, en de maatschappij ook?

vwb Meisje Veen: Als er - naast Scheveningen & Katwijk- één gebied is waar je kan verwachten dat de politie streng optreedt, is het Veen wel. De zero tolerance was niet alleen al aangekondigd, 't was al een tijd aan de gang. 't Sneu dat ze haar ouders niet mocht bellen, maar dan nog: wat doet zo'n jong meisje op straat in een rellerige omgeving?

Guido | 07-01-05 | 17:43

@blauw
Mooi gezegd..!

SVEFF | 07-01-05 | 17:42

@SVEFF:
Laatste nog dan...
Ja idd! Als ik mijn rijbewijs ben vergeten wordt ik toch ook niet in de cel gegooid?!

ShameLess | 07-01-05 | 17:40

nou...

r0gier_ | 07-01-05 | 17:40

@ da judge Hahaha... Voor de helft goed. Andere helft zweeft wat meer en heeft wat meer om het lijf. Mijn reacties komen wat emotioneel over omdat ik kan zien wat die generalisaties doen voor mijn marrokaanse vriend.

Natuurlijk heb jij al het recht met jouw achtergrond en geschiedenis een bepaalde mening te uiten. Net zo goed als iedereen. Maar ik vind het ook je plicht om te erkennen dat de wereld er vanuit een andere hoek er heel anders uit ziet. En dat erkennen dien naar mijn idee niet stilzwijgend te doen. Maar juist op het moment dat je allerlei groepen over een kam begint te scheren, juist dan moet je enige nuance betrachten.

Blauw | 07-01-05 | 17:40

Maar goed, prettig weekend allen!
En mochtten er nog meisjes van 14 lezen:
"Snaveltjes dicht en oogjes (op tijd) toe, dit weekend!"

ShameLess | 07-01-05 | 17:39

@shameless
ja om dat nou een vergrijp te noemen, als een van die gasten zich aan haar vergrijpt dat is pas een vergrijp

SVEFF | 07-01-05 | 17:39

@. SHEBYTE:
Ja dat weet ik ook,wat meisjes van 14 dan aan het doen zijn :) dus waarschijnlijk zou ik mijn dochter op d'r 14e ook niet zo over straat lopen.
Maar goed,deze ouders hebben waarschijnlijk andere opvattingen over een curvue... dat mag,vindt ik... dat zij zo laat over straat loopt is niet de issue hier, dat is namelijk dat ze de cel in gegooid wordt voor een vergrijp dat pas net een paar uur strafbaar is! En dat nog niet eens zo'n heel groot vergrijp is...

ShameLess | 07-01-05 | 17:37

Ja dat is de huidige mode. Houd er wel rekening mee dat je door je ouders bent geworden wat je nu bent. Als je inderdaad 16 jaar bent heb je een goede zinsopbouw en zelfs zonder taalfouten. Je ouders hebben je dus kennelijk een goede opvoeding gegeven en de mogelijkheid tot studeren. In dat geval past alleen maar dankbaarheid en zou je de controle en regels van je ouders moeten respecteren, want die hebben geleid tot de persoon die je nu bent.

@Mexicano
Nou ik ben eerlijk gezegd erg blij met mijn ouders en hoe ze me dan opvoeden (raar om daar first person over te praten) Ze laten me heel erg vrij in mijn doen en laten. Waarschijnlijk hebben ze daar hun redenen voor, die ken ik verder niet. Maar ik heb denk ik tegenover hen bewezen dat ik die zelfstandigheid aankon. Door simpelweg normaal te doen en je gezonde verstand te gebruiken kom je een heel eind als jongere. En het is gewoon waar dat er bij een groeiend deel van de jongeren een gebrek aan gezond verstand is. Ik sta er middenin en ik zie het. En als mensen als DaJudge dan iedereen over 1 kam scheren kan ik wel kwaad worden. Van iemand die zichzelf zo belangrijk vindt had ik wel wat beters verwacht.

SVEFF | 07-01-05 | 17:35

hahaha 20 moet dat uiteraard zijn ;)

ShameLess | 07-01-05 | 17:35

@SVEFF
Pleisters zijn niet nodig. Alleen de nodige zelfdiscipline.

Mexicano | 07-01-05 | 17:34

@pyro
Helemaal gelijk heb je. Ik vraag me ook af wat de rest van het posted publiek hier deed op hun 14e bij oud-en-nieuw. Ik kwam toen volgens mij rond half zes de kroeg uitzeilen.

OoO | 07-01-05 | 17:34

Wat wordt er toch weer typisch Nederlandsch kortzichtig gereageerd.
Als Murat het niet eens is met zijn straf heeft hij het RECHT om in hoger beroep te gaan. Hij loopt dan evenwel ook het risico daar niets of het tegenovergestelde mee te bereiken. Willen we nu dan ook al grondrechten van bepaalde lieden afnemen? Ik niet in ieder geval. Zelfs als het Stalin, Hitler of Saddam betrof zouden ze van mij in hoger beroep mogen gaan en procederen tot ze een ons wegen.
-
En inderdaad wat doet een 14-jarig meisje om vier uur 's nachts op straat. En waarom kon zij zich niet legitimeren, terwijl daar toch veel en duidelijk campagne voor is gevoerd.
Als je kijkt hoeveel bekeuringen er zijn uitgedeeld sinds de invoering van de identificatieplicht, dan valt dat best wel mee. De tegenstanders zijn er echter weer als de kippen bij om dit soort voorvallen breed in de media uit te meten. De positieve effecten van de identificatieplicht zijn zo kort na invoering een stuk minder gemakkelijk aan te tonen. Ook ik betreur het voorval, maar waar gehakt wordt vallen spaanders.

Chiant | 07-01-05 | 17:33

@Pyro:
Thank You!
@. DaJudge:
Dat is wqellicht zo, ik zelf ben 2 en heb wel die verantwoording, nou moet ik ook zeggen dat ik al snel zelfstandig MOEST zijn,juist door mijn opvoeding(of het gebrek daaraan). Ik was bij wijze vna op mijn 16e al volwassener dan de meeste jongens die nu 20 zijn... Het is maar net hoe je daar als persoon mee omgaat, of je ruggegraat hebt of niet...
Geloof me, ik heb voldoende teringzooi meegemaakt,maar ik kan wel degelijk mijn verantwoording dragen... En als dat meisje zin heeft om met oud en nieuw om 4u 's nachts rond te lopen en ook gezellig de jaarwisseling te vieren met haar vrienden en kennissen,is dat naar mijn mening haar zaak. We hebben hier geen avondklok. En wie zijn wij om een ouder z'n manier van opvoeden te betwisten?! Er is geen "juiste" manier of een handboek, helaas niet...
Dat ze dan d'r legitimatie niet bij zich heeft, ja dat is een beetje heel erg dom,maar om haar dan vervolgens tig uur in een cel te mieteren vind ik volkomen onterecht...

ShameLess | 07-01-05 | 17:33

@ blauw, ik doe het als zelfstandige nu prima, in mijn jeugd kwam ik geregeld een nachtje langs bij de heren waar het meisje ook overnacht heeft.
Op me 17 woonde ik op mezelf, ik heb wel een redelijke indruk van hoe het niet moet, en waar dit uit voort kan komen.
Vroeger met me twin broertje bij het riag gezeten welke met het advies kwamen om ons beiden geheel vrij te laten, waarna de beer echt los ging.
Hij heeft het goed gedaan technische natuurkunde werkt voor TNO nu, ik wat minder maar heb dat in de praktijk recht gezet.
Mocht ik kiezen nu zou ik het riag op zijn plek zetten met hun vrije opvoeding, had me levens loop aardig sneller op deze level gebracht.
Gezien je twee studie op universiteit niveau, waren je reacties of wat emotioneel geladen, of je hebt bedrijfskunde en rechten doorlopen.

DaJudge | 07-01-05 | 17:31

@mexicano
Thanks! :) en ja ik ben inderdaad 16 en ben 1,5 maand geleden in de ban geraakt van de verslaving die geenstijl heet :P
Daar helpen geen pleisters tegen.

SVEFF | 07-01-05 | 17:30

@ Anti-tegen, shameless: Snap ik, maar in mijn optiek hoort een 14jarige dame niet over straat te zwalken om 4 u snachts, ook niet met O&N

Ik zou andere plannen maken voor mijn dochter..
Ik ben zelf heel vrij opgevoed, des te meer reden voor mij om MIJN dochter dat absoluut te verbieden.
Ik weet namelijk als geen ander wat 14jarige meisjes uitspoken als ze s' nachts op straat rommelen:P

SHEBYTE | 07-01-05 | 17:27

tja ik... Maargoed... als ik het over mocht doen zou ik het ook op me 14 doen (over straat lopen). LEkker over straat lopen en me laten nemen door een gast(in) van 20 ofzow. Maarja als ik 14 was, gearresteerd werd etc etc etc... zou ik later (op me huidige leeftijd) vast wel kunnen inzien dat ik eigenlijk helemaal niet op straat daar tussen de 17 en 19 jarige hoorde.
Er is een groot verschil tussen weten wat juist is, en doen wat juist is.

XelaGBS | 07-01-05 | 17:27

Wat een gezeik over dat het pubertje nog om 04.00 nog buiten was, ongeloveloos!
*
Mag ik even weten wie van de mensen hier, op die leeftijd tijdens oud/nieuw netjes om half 1 op bed lagen met een beker -warme- melk en een paar koekjes en een nachtkus van een halfbezopen ouder toe???
Dacht ik al......

~Pyro~ | 07-01-05 | 17:23

"Allemaal kinderen van gescheiden ouders, alleenstaande werkloze moeders, gezinnen waar beide ouders werken etc." Tja.. ik ziet het altijd maar gewoon zo. Als je in zo'n situatie opgroeid word er gewoon echt aanspraak gemaakt op je karakter.
Heb je karakter? Dan ga je het maken uiteindelijk, want je hebt een enorme voorsprong op iedereen die nog helemaal niks heeft meegemaakt. Heb je geen karakter, dan ben je gewoon een vuile lozer en moet je nu eindelijk eens ophouden met dat gebitch van ik heb bla bla doodgeschoten nadat dit, dit, dit en dat is gebeurt. Ik kon er niks aan doen, komt door me jeugd!!!
Het zijn vaak de 2 extremen die uit dat soort situaties voortkomen.

XelaGBS | 07-01-05 | 17:23

@ shameless, Ik spreek 19 jarigen, denk dat je daar op zijn minst wat verantwoording van kan verwachten.
Wanneer je op je 19e nog geen verantwoording kan opbrengen over je inkomen denk ik dat het triest gesteld is met je.

DaJudge | 07-01-05 | 17:22

@SVEFF Je schreef het volgende:
"Maar aan de andere kant ben ik zelf 16 jaar en als puber ben je nu eenmaal tegen controle en regels van je ouders."
Ja dat is de huidige mode. Houd er wel rekening mee dat je door je ouders bent geworden wat je nu bent. Als je inderdaad 16 jaar bent heb je een goede zinsopbouw en zelfs zonder taalfouten. Je ouders hebben je dus kennelijk een goede opvoeding gegeven en de mogelijkheid tot studeren. In dat geval past alleen maar dankbaarheid en zou je de controle en regels van je ouders moeten respecteren, want die hebben geleid tot de persoon die je nu bent.

Mexicano | 07-01-05 | 17:20

De NSB-Polizei ist deiner beste freund. :/
..
Off topic :
Koos P zit vast ook in de bak voor het draaiorgelen zonder identificatiebewijs.

777bas777 | 07-01-05 | 17:19

Ik behoor inderdaad tot die groep waar jij het over hebt. Uitermate vrij opgevoed. Vanaf de streep kan je lezen wat mijn referentiekader ongeveer is.

Dat is mijn eigen referentiekader. Maar ik zeg niet dat dit is zoals de wereld in elkaar steekt.

Ik oordeel dus ook niet op afstand over allerlei groepen. Is niet nodig. Niet nuttig.

Het enige wat je daarmee doet is zorgen dat er een groep mensen is die ten onrechte een sticker opgeplakt krijgen.

_______________________________
Twee ouders met beide eigen bedrijven. Nota bene op een montessori school gezeten. Alle mede scholieren uit mijn klas hebben een hogere opleiding afgerond. Arts, installatietechnicus, Succesvol conservatorium afgerond. Behoren tot de top van de huidige dj wereld. Allemaal kinderen van gescheiden ouders, alleenstaande werkloze moeders, gezinnen waar beide ouders werken etc.
Ik ben 21 en heb over drie maanden twee studies afgerond aan de universiteit. Heb altijd gewerkt om mijn eigen studie te betalen.

Blauw | 07-01-05 | 17:18

"grote bek en geen verantwoording" tja die lui hebben in tegenstelling tot die basisschool leraar waarschijnlijk wel meer succes in hun relaties. wat jij?

XelaGBS | 07-01-05 | 17:15

@. DaJudge:
Dan moetie niet die lekkere goedkope jeugdige krachten aannemen als hij een volwassen mentaliteit verwacht... dus dat is gelul...

ShameLess | 07-01-05 | 17:13

Jeugd van tegenwoordig heeft geen discipline en respect. Niet dat ik wel discipline heb, maari k heb wel recpect. Nachie in de cel, BOEIEND. Alsof dat zo een ramp is. Je moet alles een keer gedaan hebben toch, vind alleen scraal dat ze dan nog boete krijgen ook.

masturberik | 07-01-05 | 17:13

Tja weetje, die paar uurtjes in die cell. Blijkbaar ging ze om met die lui van 17 en 19 dus waarschijnlijk was ze anders die nacht nog wel even keihard gepakt door 1 van die relschoppers.

Zoiezo... ook gaan lullen dat je er niks mee te maken had met die rellen, je word egt niet zomaar opgepakt door een stel me's... tenzij je 14 bent en een makkelijker slachtoffer bent dan de rest van die relschoppers natuurlijk.

XelaGBS | 07-01-05 | 17:12

@dajudge
Nu moet je niet gaan generaliseren. je overdrijft en je weet het.

SVEFF | 07-01-05 | 17:11

Ik kan ook alleen afgaan op wat ik zelf zie da judge. Dus ik schat mijn kennis ook niet hoger in dan die van jou. Ik zou alleen mijn oordeel wat meer nuanceren op het moment dat ik over zo'n klein referentiekader beschik.

Blauw | 07-01-05 | 17:10

@ blauw heb wat jaren terug in een jeugdsoos gestaan, onder andere bacos tappen aan 13 jarigen heb wel een beetje een redelijke indruk van de huidige jeugd.
Denk dat jij er deel van uit maakt.
Maat van me heeft twee eigen zaken en frequent wisselend uitzend personeel, in het algemeen kut jeugd waar je geen flikker mee kan grote bek en geen verantwoording.

DaJudge | 07-01-05 | 17:09

@mexicano,
ze was niet alleen :)
En nee dat zal je als ouder ongetwijfelt vervelend vinden, maar als ouder heb je ook de taak er wat aan te doen.
Enerzijds sluit ik me bij DaJudge aan.
Maar aan de andere kant ben ik zelf 16 jaar en als puber ben je nu eenmaal tegen controle en regels van je ouders

SVEFF | 07-01-05 | 17:09

Ze moesten haar ouders ook oppakken.
Wie laat GVD zijn of haar kind van 14 jaar
nog tot 4 uur ín de nacht op straat rondspelen.
Zal wel een heel ander verhaaltje achterzitten.
Rol maar gelijk met zijn allen weer over de Politie heen.
Ik denk dat er wel iets is gebeurd dat het kleine meisje is meegenomen.
Grote bek hebben dit soort kids allemaal, dankzij de fantastische opvoeding van hun ouders.

Jackxx | 07-01-05 | 17:08

Jah euh niet, helemaal niet als het dan ook nog eens in de buurt is van die relschoppers. Maargoed wel een beetje sneu dat ze daarom zolang worden vast gezet... heel erg kinderachtig... die agenten die dat hebben verzonnen hoorde ook allang op bed te liggen. Die boetes zijn overigens natuurlijk gewoon terrecht.

XelaGBS | 07-01-05 | 17:07

@Blauw
In hetgeen Da Judge zei zit echt wel een kern van waarheid. Je praat tegen hem alsof je hem persoonlijk kent. Je reactie is ook beneden peil. Geef mij eens antwoord op de vraag hoe jij het als ouder zou vinden als je dochter van 14 om 4 uur 's-nachts alleen over straat rijdt.

Mexicano | 07-01-05 | 17:06

@ Blauw, ik haal dat uit het verschil tussen de jeugd nu en 10 jaar terug.
Verder zit het met mijn zelfkennis en kritiek prima, ben mij erg bewust van mijn eigen fouten en zeker van wat ik verkondig, kerel

DaJudge | 07-01-05 | 17:05

@vlijmscherp
Ach.. die goede oude tijd he?!

SVEFF | 07-01-05 | 17:05

@ dajudge Hahaha. Je bent duidelijk een intellectueel man. Buitengewoon leerzaam wat je nu zegt. Vroegah was alles betah.

Blauw | 07-01-05 | 17:04

hopper heeft gelijk

XelaGBS | 07-01-05 | 17:04

@ vlijmscherp, dat zegt meer over de huidige opvoeding/maatschappij dan over het al dan niet normaal zijn.
Misschien was het je nog niet opgevallen maar in mijn tijd had de jeugd niet zo?n grote bek als dat ze nu hebben op nog jongere leeftijd.
Ben me er van bewust dat veel 14 jarigen of jonger nachtbrakers zijn trouwens, geen goede ontwikkeling.

DaJudge | 07-01-05 | 17:02

Laten we nou niet net doen of er nooit meisjes van 14 snachts op straat lopen. Overigens in het gezelschap van iemand van 19. Er zijn zelfs genoeg meisjes van 14 op houseparties. Zelfs in 1995 al. Kom op zeg...

Vlijmscherp! | 07-01-05 | 16:58

Da judge weet het hoor: "Waarschijnlijk behoort deze jeugd tot de groep probleem jongeren, gecreëerd door een vrije opvoeding of geen opvoeding."

Hoor je nou wat je zegt man? Je raaskalt. Wat weet jij nou van die jongeren. Hou toch op zeg. Zorg even dat je eerst eens nadenkt over jezelf en je eigen voor-aannames. Waar heb jij vandaan dat het slecht is om een vrije opvoeding te geven? Wat wil je met die zin? Wat wil je zeggen?

Blauw | 07-01-05 | 16:57

die id plicht is gewoon het zoveelste melkkoetje.
volgend jaar E60,-- boete
over 2 jaar E75,-- etc.

machiaveilli | 07-01-05 | 16:56

ik ga mijn fiets thuisbrengen zonder licht en id, dus mogelijk tot over 7,5 uur pas weer..

Tubifiks | 07-01-05 | 16:56

Ofwel, als je het stukje goed leest, heeft de ME de ID plicht creatief toegepast om provocerende jeugd wat bij te brengen.
Niet op basis van het verplicht bij je hebben van een ID, maar als middel voor?

DaJudge | 07-01-05 | 16:54

Lion night,
Waar heb je het over?

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:52

De Me had de hele avond al last met de jeugd, en de jeugd (ook van 14) kunnen tegenwoordig aardige tering etters zijn.
Gezien het feit dat die 14 jarige om 0400 nog op straat loopt denk ik dat ze geen lieverdje is, waarschijnlijk had ze met haar vriendjes al aardig lopen provoceren.
Die ouders hadden om 1100 ook in de cel gesmeten moeten worden voor een korte uitleg over opvoeding.
Waarschijnlijk behoort deze jeugd tot de groep probleem jongeren, gecreëerd door een vrije opvoeding of geen opvoeding.

DaJudge | 07-01-05 | 16:52

@. Tubifiks:
gelukkig wel, het zou toch gek zijn als we hier ook een spreekverbod zouden krijgen....

ShameLess | 07-01-05 | 16:51

@ENdoscoop.
Politiecel of gevangeniscel; in beide gevallen dient als 'opbergplek voor grensoverschrijders'ter bescherming van de maatschappij. Daartoe behoor jij ook. Een meisje zonder paspoort is jou niet tot last, een junk die vannacht je autoradio jat wel.

Steve,
Bekeuren en een nachtje op water en brood gebeurt als zo'n joch iets strafbaars heeft gedaan, en dat was voor de identificatieplicht even makkelijk als erna. Waarschuwen kon vroeger ook al. En wat is het nut van registreren als iemand niks strafbaars heeft gedaan?

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:50

Bijzondere mensen. Krijgen bijna kramp in hun vingers van het vele wijzen. Kriebelend genot als er iemand is die een fout heeft gemaakt. Kunnen ze toch weer rustig gaan slapen. Zelf nooit kansen gepakt. Nooit een andere weg proberen te wandelen. Risico's genomen. Nooit een eigen leven geleid, bang voor het oordeel van anderen.

Dekken zich in door te wijzen en te oordelen over anderen. Sussen zich zachtjes in slaap bij de gedachte aan schijnveiligheid.

Blauw | 07-01-05 | 16:50

weet je wat pas erg is:
die Murat D. gaat in casatie.
met advocaat A.Moszkowicz.
alleen waar haalt ie het geld vandaan om Mr. M te betalen...
3 x raden...
omlaag met die belastingen zou ik zeggen.

machiaveilli | 07-01-05 | 16:49

@fuckje
Nu rest mij niets anders dan je uit de droom halen.. hij is wél degelijk marokkaan

SVEFF | 07-01-05 | 16:49

@. [email protected]:
naar mijn mening mogen gasten als Murat en Awa (alsmede Ome volkert van de Graaf en Mohammed B) (let wel) virtueel nog niet eens meer een kloppend hart hebben....

ShameLess | 07-01-05 | 16:49

@Shameless
dat kan gelukkig op GS nog wel, een rare mening hebben..

Tubifiks | 07-01-05 | 16:49

Van mij mag die er nog wel zeker 25 jaar bij hebben laat hem maar slijten in een bakie 3 bij 4 weg,

.fuckje
Kan het nog erger haha,

Spam | 07-01-05 | 16:49

Jullie begrijpen er allemaal geen moer van. Normaal wordt er, als er een nieuwe wetgeving in werking treedt, een coulanceperiode aangehouden. Bijv. een maand waarin men bij overtreding wordt gewaarschuwd, zonder sanctie als gevolg.
Maar in dit fijne kikkerlandje zijn we gewend om regeltjes aan onze laars te lappen, je wordt hier toch niet gepakt, tenzij je je als crimineel gedraagt door 3 kilometer te hard te rijden. Dat is natuurlijk kassa voor de overheid.
De toevallige of geplande strenge aanpak van het niet kunnen tonen van een ID heeft natuurlijk wel tot gevolg dat dit in de media breed uitgemeten wordt. Men gaat dus die wetgeving serieus nemen om die boete te voorkomen. En dat heeft dan weer tot gevolg dat we eindelijk bepaalde allochtone-lastige-groeperingen sneller kunnen aanpakken. Ik zeg het maar even heel beleefd, een ander zou wellicht kut-marokkaantjes gezegd hebben.

Mexicano | 07-01-05 | 16:48

Lion night,
Je blijft maar domme dingen zeggen. Er is een cellentekort in de gevangenissen, dat is een plek met tralies waar mensen worden gestopt als ze een celstraf hebben gekregen. Een politiecel is de plek waar jij ontnuchtert na een avondje stappen en even een hitlergroetje achter dat meisje met dat hoofddoekje.

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:48

@Endoscoop
Ze hebben toch een dubbele nationaliteit?
Gezien misdaad heeft M geen enkel recht meer tot Nederlands staatsburger.

@SVEFF,
Murat is geen marokkaan maar een turk, niet dat verschil veel uitmaakt, t is lood om oud ijzer, maar toch

fuckje | 07-01-05 | 16:45

Dan kun je ze registreren en bekeuren of zoiets. Ook een waarschuwing geven kan helpen, de volgende keer een nachtje op water en brood?!

Steve | 07-01-05 | 16:45

en opeens is er geen sprake meer van cellentekort??

@ [email protected] Gasten zoals jij zouden niet moeten denken dat ze iets zinnigs te melden hebben.

Blauw | 07-01-05 | 16:45

@Tubifiks:
Daar heb je ook weer gelijk in,maar dan blijf ik het nog steeds een beetje overdreven van oom agent vinden.... maar das wellicht mijn rare mening...

ShameLess | 07-01-05 | 16:45

Lionnight,
Welk paspoort dan wel?

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:44

altijd hetzelfde met die ss-ers... willen ze weer een wetje voor de 'veiligheid' is het meteen een kapstok artikel om iedereen met een rotkop, grote bek of anderszins gebrek aan respect voor de veredelde parkeerwacht weer een boete in de maag te spliten. wij zijn, zoals in de reclame, de cock met ce oo ce ke met dit soort stasi praktijken. ga rijbwijzen checken van grote behaarde motorboys of zo. bah!

SloopKogel (wie zijn | 07-01-05 | 16:44

gasten zoals Murat zouden niet eens een Nederlands paspoort mogen hebben

www.justitie.nl/themas/veiligheid/iden...

Zo staat het in de wet: Als u geen identiteitsbewijs kunt laten zien wanneer de politie of toezichthouder daar om vraagt, loopt u het risico om te worden meegenomen naar het politiebureau. Ook kunt u een boete krijgen

Steve | 07-01-05 | 16:43

Steve,
Wat nou als ze gewoon hun paspoort bij zich hebben?

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:42

@Shameless
tuurlijk is het overdone, maar zoals je zelf aangeeft we weten de juiste omstandigheden niet. maar ik ga niet automatisch uit van onschuld alleen op basis van leeftijd, die kutjes van 14 kunnen behoorlijk irritant en vervelend zijn en als je dan oom agent in een niet zo goeie bui treft...

Tubifiks | 07-01-05 | 16:41

Denk dat het door deze plicht een stuk makkelijker wordt om fanatieke rotzooitrappers/ relschoppers en dergelijke te registreren en te bekeuren. Hierdoor kun je al in een vroeger stadium hardere maatregelen treffen.
In beginsel lost het dus niet veel op, op de langere termijn denk ik zeker wel. En het is natuurlijk altijd een mooie truck om iemand die verder niets (aantoonbaar) strafbaars heeft gepleegd toch op te pakken zodat je daar meer tijd voor hebt.

Steve | 07-01-05 | 16:40

Effe gegoogled.

PAPIEREN BITTE!!!
[img]http://www.dhm.de/lemo/objekte/pict/98003345/200.jpg[/img]

teringtubbie | 07-01-05 | 16:38

misschien was ze wel een slapende cel...

BadPinky | 07-01-05 | 16:37

@. Tubifiks:
mooi dat je dat er even bij zegt, dat het fictie is... we weten namelijk het precieze verhaal niet... feit is,dat het nogal een beetje overtrokken is dat een meisje van 14 een nacht de cel ingepleurd wordt,omdat ze d'r id niet bij zich heeft... come on!

ShameLess | 07-01-05 | 16:37

En waarom is identificeren dan nodig Steve? Wat lost het op? Ik snap wel dat je je bedreigd voelt door de grote boze buitenwereld die onze vrouwen willen afpakken, maar denk je dat dit ook maar enig effect zal hebben. Geef eens een voorbeeld van een situatie die door de identificatieplicht veiliger zal zijn.

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:35

@steve ID-plicht voor iedereen ouder dan 12 jr toch???

Hulde aan Tubifiks voor de geweldige reconstructie.

Lazarous | 07-01-05 | 16:35

@Shameless
en jij was erbij toen ze braaf niets deed?
tis trouwens maar fictie hoor wat er mogelijk aan de hand geweest kan zijn.

Tubifiks | 07-01-05 | 16:33

Bedoel hier randgroep jongeren in het algemeen. In den Haag zijn dit vooral die geytenneuqers.

Steve | 07-01-05 | 16:33

is wel bitter. identificatie plicht kan mn rug op.

Wybe | 07-01-05 | 16:33

Steve,
Waarom is het nodig voor al die geitenneuqers enzo?

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:32

Goede zaak die indentificatieplicht!!! Wel lullig voor een grietje van 14jr. maar wel nodig voor al die geytenneuqers enzo. Ik dacht eigenlijk dat die plicht er al jaren was? Dat je zodra je 16+ bent er altijd eentje bij je moest hebben. Maarja zal wel weer aan mij liggen.

Steve | 07-01-05 | 16:31

@. Tubifiks:
Ahhh... jij hebt oud en nieuw samen met bwahahassan gevierd en was er ook bij?

ShameLess | 07-01-05 | 16:29

pliesie; zeg meiske zou je niet eens naar huis gaan, het wordt al bijna licht.
meiske; wat nou, wat nou kankerwout, wat wou je doen dan?
pliesie; zeg meiske kan dat wat beleefder?
meiske; jahoor tyfuslijer, ik doe toch niks ik loop hier alleen maar hebbie mij wat zien doen dan met je kolerekop.
pliesie; ik wordt het wat zat me je jongedame, laat me je indentificatie eens zien.
meiske; buk maar effe kutsmeris dan zal ik die idenfititaie effe in je kanaal rammen.
afijn het gevolg is bekend maar aangezien het een lief jong meiske betreft spreekt iedereen er schande van.

Tubifiks | 07-01-05 | 16:28

Wie relateert de identificatieplicht aan de Tweede Wereldoorlog?

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:28

Gefrustreerde agentjes. Kleine meisjes lastigvallen, krijgen ze een stijve van...

BosBeuker | 07-01-05 | 16:27

Alleen mensen met een IQ van een kokosmakroon relateren de indentificatieplicht aan de tweede wereldoorlog.

clandestino | 07-01-05 | 16:27

@. Jelmer:
ehhh.. nee.

ShameLess | 07-01-05 | 16:26

" Een land zonder indentificatieplicht is net zoiets achterlijks als een rechtsstaat zonder jury. "

Nee een jury rechtspraak is lekker wou je zeggen? Herriner je SEX VOOR DE BUCH nog?????
Ook die mensen komen in een jury, zou je die willen laten beslissen over 30 jaar gevagenisstraf of nie?

Gladio77 | 07-01-05 | 16:26

Ach, dit verhaal komt van de NOS en die zijn nogal tegen dus zal dit wel slechts het halve verhaal zijn.
.
Ten eerste is dat meisje fout door geen ID bij zich te hebben dus waarom er zo'n slachtoffertoon wordt aangeslagen snap ik niet. Ik vind het juist wel een kordaat optreden van de politie.
.
Ten tweede, wat doet een veertienjarig meisje om vier 's nachts nog op straat?
.
Ten derde waren er de hele nacht al opstootjes tussen jongeren geweest in die buurt en heeft de politie naar aanleiding daarvan uiteindelijk besloten om strenger te gaan controleren op ID.
.
Kortom, typisch Geenstijl gezeik om echt alles wat de overheid/politie doet maar automatisch weer tegen te zijn. En ook weer met zo'n toontje van een volgevreten SP'er zonder opleiding die al 30 jaar een WAO uitkering heeft, elke dag om twee uur opstaat en de hele dag op bank de ligt televisie te kijken en om het kwartier roept: 'Heuuu, bak-ellende', 'Nederland gaat naar de klote!!', 'Ze pakken altijd de gewone man', enz

Jelmer | 07-01-05 | 16:25

@. bwahaha:
Ahh.. bwahahassan was erbij?

ShameLess | 07-01-05 | 16:25

En dan denk je dat de Stasi afgeschaft was... Niet in de fascistische heilstaat van Piet Hein Donner. Dit soort acties zijn goed: juist door dit soort absurde wetten toe te passen bestaat er kans dat ze geschrapt worden.

Filo | 07-01-05 | 16:24

Hop-sasa,
Tof man, wat wil je doen?

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:24

-weggejorist-

Pieter Baan | 07-01-05 | 16:24

mongolen... de eerste de beste agent die mij om mijn id vraagt kan ongezien de tyfus krijgen.

Hop-SaSa | 07-01-05 | 16:23

"Deze groep, met daarin het 14-jarige meisje en haar twee vrienden, had echter niets te maken met de rotzooitrappers van eerder." Jah, vast...

bwahaha | 07-01-05 | 16:21

Godver dit kan toch niet zo langer

14 jarige meisjes in de bak? pff zeker opgefokt omdat ze op oudjaarsnacht moesten werken

Santzzz | 07-01-05 | 16:21

@. SHEBYTE:
hahaha dat hoop ik niet voor d'r :)
maar om 4u loop ik(nou ben ik uiteraard geen 14 meer,maar waarom zou een 14jarige niet gezellig een keer teut mogen worden) ook nog over straat en ben ik (logisch niet) niet bij de tokkies! :P
Nee ff serieus,wat een ophef over meisjes van 14 die met oud en nieuw nog buiten lopen, ik denk dat het gros van de 14jarigen dan nog buiten loopt, verder si dat aan de ouders. het gaat erom dat de betrokken pliesie-agenten geen goede beslissing hebben genomen en dat ze dus niet capabel genoeg zijn...

ShameLess | 07-01-05 | 16:21

Een land zonder indentificatieplicht is net zoiets achterlijks als een rechtsstaat zonder jury.

clandestino | 07-01-05 | 16:20

off topic:

GIVE ME KOUWES.

Frids | 07-01-05 | 16:20

Clandestino,
Ik hoopte op een zinnig antwoord.

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:20

Wat is het probleem eigenlijk, er is een identificatie plicht, so what. Het is een papiertje wat je bij je moet hebben. en ik sluit me aan bij diegene die zich afvragen wat een 14 jarige om 04.00 uur doet op straat.

Maar typisch nederlands de vele nimby reacties hier.

Mazzel | 07-01-05 | 16:20

Clandestino,
Ik had hoopte op een zinnig antwoord.

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:20

Waar haalt Murat de gore arrogantie vandaan om die uitspraak aan te vechten. 5 jaar voor moord is helemaal niks, peanuts, nada!
Hij moet zich niet zo aanstellen en beseffen dat hij met 5 jaar + TBS nog erg goed wegkomt als gestoorde marokkaan in een ontwrichte samenleving.

SVEFF | 07-01-05 | 16:20

@Farshad het is maar hoe je het bekijkt iig gemiddeld minder terroristen in de bak, voelen ze zich daar wat veiliger. Zit ze trouwens vast op de zedenafdeling?

Lucifer | 07-01-05 | 16:19

Hoogst terecht van dat meiske. Kan me nog goed herinneren dat ik meermalen werk had om boetes van de NS af te slaan ivm zwart rijden. Een of andere grapjas gaf namelijk steeds mijn naam/geboortedatum af wanneer ie betrapt werd. Lekker in de cel dr mee.

bwahaha | 07-01-05 | 16:19

@stijloze rukker: ik heb de try versie en dan kan je de product key op een gegeven moment invullen. Maar ik kom in allemaal ellende terecht als ik op crack Norton product key ga zoeken....

Ruler | 07-01-05 | 16:19

@ hoper, shebyte en jawel,
Dat is nou de kunst van het artikel lezen. Het was oud en nieuw en tja hoe vreemd het ook mogen zijn , dan willen mensen nog wel eens laat opblijven en feest vieren, hoe raar dit ook klinkt.

Kan je nagaan, op het journaal is het al meerdere keren door woorvoerders van de politie en justitie gezegd. " agenten zijn opgeleid om goed om te gaan met het vragen om legitimatie" en " legitimatie zal alleen worden gevraagd als dit echt nodig is, we mogen een agent op zijn inschattings vermogen vertrouwen". Als ik het artikel over dat meisje lees, was er wat rumoer en was zei gewoon een van de eerste die het moest ontgelden. Nou nou zeg wat een heerlijk oprechte en goedopgeleide agent was dat zeg.

Politie staat here we come.

anti-tegen | 07-01-05 | 16:18

Alle verhalen van de NOS zijn met een fLINKsE leugensaus overgoten, het meisje was immers 41 en om 03.45 ontsnapt uit een tehuis voor onbehuisde rechtsdraaiende oudere jongeren zonder bekende woon- of verblijfplaats. Ook had ze al jaren geen luister en kijkgeld betaald, schande!

Ksi-Ziks | 07-01-05 | 16:18

Shameless,
Nee zo werkt een democratie niet. Een ambtenaar krijgt orders van gekozen politici en voert ze uit. Als de meerdeheid van de Tweede Kamer niet had gewild dat iets dergelijks voor zou kunnen komen hadden ze een extra alineaatje bij het wetsvoorstel getypt. Die agent volgt gewoon de procedure.

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:18

@ Shameless... bij de tokkies?

SHEBYTE | 07-01-05 | 16:17

@ElEndoscoop

Lariekoek! En dat weet jij best!

clandestino | 07-01-05 | 16:17

7 1/2 uur vast, 10 uur vast, als je je niet kan legitimeren dan krijg je toch een boete? Vraag me af wat de dames en die jongen nog meer hebben uitgevreten.

Tice | 07-01-05 | 16:17

Ik wacht de eerste beelden af waar Murat zijn zeepje laat vallen.

hak | 07-01-05 | 16:17

@. SHEBYTE:
oud en nieuw vieren?

ShameLess | 07-01-05 | 16:16

@hopper
dat is zo jaren '(19)60.......

Elwin® | 07-01-05 | 16:15

Clandestino,
Het probleem is alleen dat de pliesie een lijstje bij kan houden van de plekken waar je komt. Stel dat je we hier anti-homo politici aan de macht krijgen en Fleischbaum staat wekelijks te demonstreren voor homo-rechten, dan komt hij nergens meer aan de bak. Dit klinkt vergezocht maar vergelijkbare dingen gebeuren op andere plekken in de wereld, ook in "democratieen". Daarnaast heeft het totaal geen meerwaarde.

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:15

@. ElEndoscoop:
That's not the issue here. Het gaat erom dat een agent zelf beslissingen neemt. De agent neemt de beslissing om haar in de cel te gooien. Deze agenten worden geacht ertoe in staat te zijn menselijke beslissingen te nemen. Dat zijn ze dus niet....

ShameLess | 07-01-05 | 16:15

Wat doet een 14jarig meisje om 4 uur s'nachts op straat?

SHEBYTE | 07-01-05 | 16:13

Basil Fawlty zei het al: "Orderz... zet hev toe bie oobeed at all thaims."

acid drinker | 07-01-05 | 16:12

eens met Hopper, 14 jarigen horen met de duim in de bek thuis in bedje te liggen om 04.00, zal wel weer de helft van het ware verhaal zijn.

Tubifiks | 07-01-05 | 16:12

@ruler.
Bij mij zat ie er gewoon bij.. Moet je even terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht had.

Stijlloze Rukker | 07-01-05 | 16:11

"De ME was het rond 4 uur zat en besloot de identificatieplicht toe te passen"

wat een balkenende-oplossing........

pannekoek | 07-01-05 | 16:11

Wie gaat er in Veen ook zonder pasaporte de straat op ? Das vragen om moeilijkheden.

kneuterzak | 07-01-05 | 16:11

....... murat met jan_molendijk in 1 cel.........

chambeck | 07-01-05 | 16:10

@Hopper

Ben ik met je eens. Maar vind je het niet een beetje buiten proportie? Een meid van 14 jaar zal na een uurtje cel best vragen om een telefoontje te mogen plegen naar haar ouders. Om zo´n kind 7,5 uur vast te zetten is niet normaal.

Jawel | 07-01-05 | 16:10

Ik ben het beu dat gezeik over de indentificatie plicht. Iedereen weet dat als je je niet kan indentificeren je een prent krijgt.
Indentificatie plicht geld in 99% van alle landen en draagt alleen maar bij voor een veiliger samenleving.
Ik wil hier NIETS meer over horen!!!

clandestino | 07-01-05 | 16:10

Trouwens, vette pech voor dat meisje...
ME deed ook maar wat ze kunnen om mensen te stoppen die graag dingen willen vernielen.

Ward | 07-01-05 | 16:09

Pliesepersonen zijn ook niet altijd de slimste figuren....

TheRealShowstopper | 07-01-05 | 16:07

GOED! UITSTEKEND!
een 14 jarige tiener hoort niet om 04:00 's nachts buiten te lopen.. Zou blij zijn als dat mijn dochter was!

Hopper | 07-01-05 | 16:07

Ja.. eeuh.. identificatieplicht OK. Maar iemand de bak ingooien? een 14 jarig meisje!

Dan ben je toch niet goed wijs!! Waar zit je dan met je hoofd! Nu horen was vast en zeker niet het hele verhaal en er zal echt wel wat anders gebeurd zijn. Ze kon zich niet identificeren en had ballen als Georgina Verbaan en leek 28. Maar blijf bij de feiten. Je gaat toch niet iemand de bak ingooien omdat ze haar paspoort niet bij zich heeft?!

Killroy1976 | 07-01-05 | 16:07

Leuk, Murat met veertien-jarige meisjes in één cel :)

Ward | 07-01-05 | 16:06

Shameless:
De ambtenarij? Zij doen alleen maar wat hen verteld is. Wat heb jij gestemd?

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:06

Dit is dus weer dat allesvolgenshetboekjemensenalsnummerszien denken van de ambtenarij hier in Nederland... Bleighhhh... krijg steeds meer zin om te emigreren uit dit rotte kankergezwel van Europa....

ShameLess | 07-01-05 | 16:04

@rule

Al gekeken bij Dynabite, BCC, Staffhorst, Electric City, Expert, Computer Collectief, Zero6?

Jawel | 07-01-05 | 16:04

Ja Harries jullie stemmen op de partijen die dit mogelijk hebben gemaakt hoor! Hadden jullie niet dit niet even eerder kunnen bedenken VOOR jullie deze mongolen in de Tweede Kamer hebben gezet?

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:03

Tja, het zal weer eens niet he....

oftopic: weet iemand waar ik de productkey kan vinden voor Norton, zonder dat er 10 pornopagina pop ups voorbij komen?

Ruler | 07-01-05 | 16:02

Gestoord. Geen ander woord voor te vinden. En dat moet ons gevoel voor veiligheid vergroten, dit soort acties?

Jawel | 07-01-05 | 16:02

Jeez.. lees nu dat verhaal. Echt niet normaal. Zijn er dan werkelijk lui die dan ook echt totaal niet nadenken. Daar moet je toch kamervragen over kunnen stellen?!

Killroy1976 | 07-01-05 | 16:01

Lekker lullig voor die 14 jarige

DiXiE | 07-01-05 | 16:01

Even serieus:
Waar is Koos P???

ElEndoscoop | 07-01-05 | 16:00

Gestapo!! Ausweis!!

Killroy1976 | 07-01-05 | 16:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken