Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Je MOET kiezen: Downloadverbod of kopieheffing

timteven.jpg Je moet het ze nageven: dit hebben Tim Teeven, Fred Kuik en BUMA toch slim bekokstoofd aan de keukentafel van de rechtbank in Den Haag. Terwijl Tim Teeven het downloadverbod weer sneaky op de agenda heeft gezet, is er door de kant van de zogenaamde 'belanghebbenden' (alsof u als consument géén belangen heeft) een voorstel voor een thuiskopieheffing op uw internetverbinding gedaan. Gehaaide move, want nu lijkt het net of u consumentistische keuzevrijheid heeft, waardoor u massaal 'DAN LIEVER KOPIEHEFFING!' roept alsof onze lasten nog niet genoeg verzwaard zijn. Nee joh, die paar euro per maand voor BUMA & BREIN kunnen er ook nog wel van af. Zeker als daarmee het downloadverbod van de baan is, de burger geen boef meer genoemd wordt en de copyrightkunstenaars hun cash krijgen. Iedereen blij. Toch? NEEN. Want een BUMA & BREIN BreedBandBelasting is géén goed alternatief voor een verlopen copyrightwet uit 1384, maar louter doorkabbelende staatssteun voor entertainmenthoeren die nu nog steeds niet tot vernieuwing gedwongen worden. Aan consumptiezijde faciliteert de overheid met zo'n belastingmaatregel het downloaden van copyright-content, omdat burgers hun 'daderschap' (of een eventueel schuldgevoel) afkopen in ruil voor gebruikersrechten. Daar gaan kleinere bands, artiesten en filmmakers die niet bij grote geldverdelers zijn aangesloten nadelige gevolgen van ondervinden. Is het nou echt zo moeilijk om met werkende alternatieven te komen, waarbij de content die je zegt te verdedigen voorop staat, en niet de salarisbescherming van archaïsche muziekmoguls of de dictatoriaal gevoerde (doch niet te winnen) strijd over Eindbaasschap over het Internet? Waarom kan de overheid bijvoorbeeld niet gewoon de markt haar werk laten doen, in combinatie met investeringen in betere, snellere internettoegang en meer toezicht op (de suggestie van overtredingen van) de mededingingswet voor telecomboeren? Dwing hen tot verregaande uitbreidingen van (open) wifinetwerken in openbare ruimten, trein en bus. Vervang 3G zo snel mogelijk door 4G zonder eeuwig gesteggel over frequenties en veilingen. In de micromarkt is nog oneindig veel winst te behalen, voor consument én aanbieder. Tablets & smartphones kunnen moeiteloos HD streamen, maar het netwerk is de bottleneck. Er is een wereld te winnen aan haperloos streamen in de trein, zeker voor aanbieders van (hun eigen) muziek via apps en diensten als Spotify of iTunes. Laat de grote entertainmentbedrijven op hun beurt meebetalen aan de functionaliteit van Alles-in-1 pakketten van de kabelaars. Bijvoorbeeld aan de combinatie internet en televisie - en dan niet met die falende UPC Horizonboxen, maar met directe streaming vanaf de servers van Universal, Sony en Warner Bros. Doe wat aan de achterlijke huurprijzen van films: 5,99 voor 24 uur afspeelrecht is schreeuwend duur in vergelijking met een gratis download. Schuif nieuwe blockbusters wat sneller door van cinema naar streaming servers. Fuck grootse dvd releases, films op schijfjes zijn ook een dying market. En zorg voor een betere bereikbaarheid van legale content met een groter aanbod (plus back catalogue). Wie gaat er dan nog 30 minuten struinen op het web om opgescheept te worden met een Russische camversie van de nieuwste Batman, als je ook voor 2 euro binnen 3 klikken dezelfde film rechtstreeks in 1080p full HD op je eigen tv kan kijken? Het zijn maar suggesties - maar ze zijn wel een stuk vooruitstrevender dan het dichttikken van de wetgeving. Het extra willen belasten (of beboeten) van consumptie is sowieso raar voor een politicus die van een liberale partij zegt te zijn. Als je zo graag marktmeester wilt zijn, is het juist een goed idee om barricaden weg te nemen, niet om ze op te werpen. Accepteer dat het internet er is en nooit meer weggaat. En dat het al lang niet meer van de scriptkiddies, nerds, hackers en early adopters is: ook de campingzenderkijker, de gepensioneerde en de rest van digitaal matig onderlegd Nederland wil films zien en muziek luisteren. Juist dát zijn de enorme groepen die met meer gebruiksgemak goed gelokt kunnen worden. Het is niet zo heel moeilijk, als je maar wat ondernemerszin met leiderschap combineert. De huidige ideeënarmoede van Tim Teeven en Fred Kuik heeft niets met de VOC-mentaliteit van Balkenende of de slogan 'Meer kassa uit kunde' van Rutte te maken. Maak Tim Kuik eerst maar eens overbodig. En vraag dan nog eens of de burger bereid is om vijf piek per maand extra te betalen. Geld dat gebruikt kan worden om te helpen investeren in vernieuwing, niet om de jaren k(r)ruik in stand te houden. Lang leve de videorecorder, de cd-speler en Napster & FUCK TIM TEEVEN & FRED KUIK.

Reaguursels

Inloggen

Wat een geweldig artikel GS! Altijd even scherp en duidelijk voor de huis tuin en keuken internetter! :)

duken | 07-12-12 | 09:06

Wat een Volksverraders zijn die 'liberalen' toch. En ook de andere volks'vertegenwoordigers' hebben zich om laten kopen om het volk nog verder af te persen met deze private belastingheffing! Dat zal ze geen windeieren leggen, mooie subsidiebaantjes zijn ze in het vooruitzicht gesteld.

Piet van Schwaffelen | 06-12-12 | 16:22

-weggejorist-

Ultrafox69 | 06-12-12 | 14:21

Ze zijn dus voor het gemak maar even vergeten dat er al een heffing bestaat op blanco media, dat kan nog leuk worden, dubbele heffing dus op hetzelfde product.
Lijkt de overheid wel met belasting op belasting.

Flippie | 06-12-12 | 12:55

Het is makkelijker om Braziliaanse diarree gorgel sex te vinden op het internet dan een goed werkende HD link (betaald) naar de nieuwste films.

Of ben ik nou de enige??
Nacho_Vidal | 05-12-12 | 22:48 | + 13

Of prober eens een goede film uit 1992 te vinden. Ik zou er graag voor betalen bij de filmmaatschappij, ipv een 500 MB DiVX te vinden met een amateuristische Nederlandse .srt file erbij te moeten zoeken op een andere site.

Uriël Fack | 06-12-12 | 11:58

En de providers lachen zich rot. Want nee lieve mensjes, gedownloade muziek is niet gratis, je geeft je geld alleen aan de baasjes van KPN in plaats van aan de artiest. Die halen hun bonusjes wel weer dit jaar hoor.

John Muts | 06-12-12 | 11:51

Alleen als u niet meer VVD stemt, komen wij van Fred Teeven af.

Fred Janssen | 06-12-12 | 11:46

De VVD is al lang geen liberale partij mee. De neo-conservatieven hebben de macht overgenomen.

BroodenSpelen | 06-12-12 | 11:28

BUMA en de VVD houden er beide van de burger tot op het bot financieel uit te kleden. De een via oneigenlijke heffingen die grotendeels henzelf ten goede komen, de ander door daaraan volop medewerking te verlenen. In feite de voortgaande legalisering van een uiterst dubieus heffingenregiem. Maar ja, wat kun je anders verwachten van een VVD die direct na aantreden haar eigen verkiezingsprogramma al niet meer terug kan vinden?

V®aagTeken | 06-12-12 | 11:22

Hieruit blijkt maar weer eens dat 'onze' Volksvertegenwoordiging niets meer is dan een Stalinistische Applausmachine. Hoe harder ze klappen, hoe beter de subsidiebaantjes. Private organisaties die belasting gaan heffen. Laat je niet afpersen, BETAAL GEEN UITVRETERSBELASTING!

Piet van Schwaffelen | 06-12-12 | 11:21

@blinde kip | 06-12-12 | 10:52,
Mee eens.

AntiSoof | 06-12-12 | 11:13

'wendt' Bedoelde ik in de laatste zin.

AntiSoof | 06-12-12 | 11:11

Wat een ingewikkelde discussie zeg.
Laten we het naar de basis terug brengen.
Beschaving begint met een simpele regel:
1. Gij zult niet stelen.

Stelen is iets nemen van een ander zonder vergoeding daarvoor. Dus, als iemand iets maakt, dan zul je, als je het gemaakte wilt hebben, er voor moeten betalen.

Ook al lijkt het stiekem nemen mbv de computer niet op stelen, het is het wel. Je neemt namelijk de gemaakte muziek of film. Voor niets. Het lijkt zo makkelijk deze stelling af te doen als ouderwets of stom, en als dan velen hetzelfde zeggen dan dat zo is, en dan wordt het nog geloofwaardig ook.
En weet je, misschien heb je in wezen nog gelijk ook! Want misschien is prive-bezit zélf wel onbeschaafd. Mensen zijn immers kudde-dieren en iedereen wil bij de groep horen. Dus ook de mensen die pleiten voor vrijheid, zouden óók wel eens gelijk kunnen hebben.

Maar... We leven nu eenmaal (nog) niet in een heilstaat, en dat zullen velen met hun verstand ook niet willen, maar wel met hun hart, dus dáár zullen we het mee moeten doen. Zolang Utopia nog niet bestaat zullen we ons aan de regels moeten houden.

Hoe men het ook went of keert, zo is het.

AntiSoof | 06-12-12 | 10:59

@cumshaft | 05-12-12 | 22:27
Artiesten veroordelen tot een een bestaan in de late avonduren in donkere kroegen en zaaltjes. Nee, dat moet anders. Ik geef het geld liever zelf als ze direct platen of merchandise verkopen via hun website. Online diensten moeten gewoon eerlijke tarieven rekenen voor muziek zodat de artiest er nog wat van terug ziet. Nu worden klant en muzikant tegen elkaar uitgespeeld en lachen de Tim Kuikjes zich de ballen uit de broek tijdens het geld tellen.

blinde kip | 06-12-12 | 10:52

INH.30CL | 06-12-12 | 01:43 |
je vergeet dat als je microsoft producten koopt dat je dan geen eigenaar bent van de software; het is als een lease-contract dat je de mogelijkheid geeft het te gebruiken. (maar zonder onderhouds-contract, garantie, overname mogelijkheid en voor onbepaalde tijd...).

damnschreeuwer | 06-12-12 | 10:33

Prty 1 van elke regent is: waar en hoe kan ik nog ergens extra geld weghalen om mezelf te verrijken...

BarneyBoner | 06-12-12 | 10:28

Ratzinger | 06-12-12 | 01:21 |
www.ubuntu.com/ubuntu ... werkt 10x beter en nooit meer gezeik met betalen. En je geld voor de meegeleverde windows versie kun je je terug eisen.

damnschreeuwer | 06-12-12 | 10:27

@Rollins | 05-12-12 | 22:14
Dat omzeilen heb je niks aan als het swat-team je 's morgens van je bed ligt.

frank87 | 06-12-12 | 10:04

Tarmac | 06-12-12 | 00:50
Het gaat gegarandeerd door. Met ook een paar processen om mensen bang te maken. Je gaat een heffing betalen op je telefoon, computer en internettoegang. Dat geld gaat naar Brein en aanverwante, rechtstreeks de bonus in. Vanuit een standpunt van dat het zo hoort stemmen politici voor, want zelf denken doen ze niet.

Rest In Privacy | 06-12-12 | 09:35

necrosis | 06-12-12 | 00:30
Jouw politici stemmen

Rest In Privacy | 06-12-12 | 09:32

Weet je waar ik op zijn minst 5 euro voor over heb overigens? Boeven vangen en voor langere tijd vastzetten en ja dat zijn ook 15 jarige teringventjes. Zo, alsjeblieft Fred, mag je zo maar doen van mij: respectbelasting a 5 euro om ECHTE boeven te vangen en vast te zetten.

datzouzomaarkunnen | 06-12-12 | 09:26

Sinds wanneer is het internet eigendom van de staat Nederland?
Hooguit kunnen ze .nl claimen. Als ik gebruik maak van sites buiten Nederland hebben ze daar toch geen reet over te zeggen, dit moet toch juridisch rammelen aan alle kanten?
Het zelfde geldt voor kopieheffing, dat zou betekenen dat als ik kan bewijzen helemaal geen kopietjes te maken of dat de producent dit toestaat (veel DVD's die je koopt staan een digitale kopie toe) moet ik gewoon mijn geld (de heffing) terugkrijgen.
Het idee is zo wereldvreemd en bekrompen noord-koreaans dat de hele tweede kamer deze lui zou moeten uitlachen en naar huis sturen.

datzouzomaarkunnen | 06-12-12 | 09:23

Aangezien ik zo'n spotify premium dingetje bij mijn internet/tv/telefoon abonnement krijg, kan ik dat geld dan terugvragen? Aangezien ik gewoon "legaal" naar muziek luister, misschien moeten we anders ook maar gewoon allemaal een enkelband krijgen want daar zijn ook een paar gevallen van, als we toch iedereen over 1 kam aan het scheren zijn...

Aatje | 06-12-12 | 08:50

Volgens RT heeft de VN-ITU al ingestemd met het wereldwijd toepassen van Deep Packet Inspection. Dat was kennelijk een voorstel van China.
rt.com/usa/news/un-internet-itu-packet...
Het Westen moet zich afsplitsen van het wereldwijde internet of een nieuw internet opzetten.

Zzzzooooffff | 06-12-12 | 08:42

PvdA steunt (hoogstwaarschijnlijk) geen downloadverbod en aangezien er weer een record aan sinterklaas teringzooi is besteed kunnen we die extra eurotjes wel missen.

deMisantroop | 06-12-12 | 08:26

Het is een soortgelijke vraagstelling als bij de jaarlijkse enquête van hare majestei: "wilt u prins willem nú of wilt u prins willem later"

spuitje11 | 06-12-12 | 07:46

De zakkenvullers in aktie.

jonneke | 06-12-12 | 07:46

Wat stelt de term liberaal nu helemaal nog voor. Zou me niet verbazen als over 5 jaar blijkt dat Teeven geld ontvangt via een slinkse factuur methode al la Hooymaiers via Zwitserland.

Rest In Privacy | 06-12-12 | 07:42

@duitse herder | 06-12-12 | 07:22
Welk land is dat dan waar de intellectueel-monopoliemaffia geen invloed heeft? Transnistrië? Zuid-Soedan? Kiribati?

Dmitri Dmitrievitsj | 06-12-12 | 07:33

Ik download nooit muziek (nee echt niet) en ik wens er dus ook OP GEEN ENKELE MANIER voor te betalen. Flikker in je graf met je heffingen.

Ivoren Toren | 06-12-12 | 07:30

Ter aanvulling van Rossem: laat aanbieders een ruimere keuze vrijheid geven aan betalingsmogelijkheden want die zijn er zat, helaas blijven de meeste liever uit luiheid en gemakzucht aan dat vreselijke Paypal kleven, hetgeen downloaden dus ook weer interessanter maakt wanneer je een bepaald product van een aanbieder wilt hebben en bereid bent om daarvoor te betalen maar weigert om van die waardeloze diensten van dat vreselijke monopolistische Paypal gebruik te maken.

vrijheid-van-spreken | 06-12-12 | 07:26

ben al enkele jaren weg uit nederland... ik leef nu in een vrij land... dat beleef ik iedere dag

duitse herder | 06-12-12 | 07:22

Maar Geenstijl, het klinkt oprecht dat jullie mensen hebben die verstand van zake hebben aangaande dit punt; waarom dan eens niet om de tafel proberen te komen met die gasten? Politiek hoort toch dicht bij 't volk te staan etc. ?

Fred van Ria | 06-12-12 | 06:58

vindead | 05-12-12 | 22:21 |
Nu je het toch over Nick & Simon hebt, vanavond 'n klein stukje van gezien
vraag me echt af of ze weten dat je ook over het podium kunt lopen, met het publiek kunt spelen etc.? dit zag er echt heel treurig uit, dan ook het publiek dat welgeteld bij één liedje enigszins uit hun dak gaan

Tim Grimback | 06-12-12 | 03:19

*pleit bij deze voor een heffingsverbod*

o)+ | 06-12-12 | 03:04

@Tarmac | 06-12-12 | 02:24
Ik zocht een reactie à la Hansje Teeuwen (om leuk uit de hoek te komen) (#dakejjenieuitlegge) maar het vinden van het beste resultaat er van is wat lastig blijkbaar.
.
er is IMO niks mis met XP, behalve dat de halve bedrijfswereld nog vastzit daarin terwijl er makkelijke wegen zijn om te bewandelen.
Wegen die de gewone consument blijkbaar al wél gewandeld heeft en de bedrijfswereld nog niet vanwege te moeilijk ofzo...
ik zou graag zien dat mijn IT afdeling de overstap naar W7 zou maken omdat dat veel meer aansluit bij de hedendaagse (thuis/privé) gebruiker als dat XP bijvoorbeeld doet. maargoed, allemaal oftopic geleuter down the drain...

kopkaasknabbelaar | 06-12-12 | 02:54

Raffael77 | 06-12-12 | 01:37


Pff, schrijf een boek, of nee doe een handleiding imiteren.

DANNY3960 | 06-12-12 | 02:32

distel | 06-12-12 | 01:46


Niet enkel in Zwitserland.

DANNY3960 | 06-12-12 | 02:29

@kopkaasknabbelaar | 06-12-12 | 02:00;
Het is welliswaar een beetje offtopic, maar wat is er mis met XP?
Ik vind juist Vista en Win7 de horror.
Welke vernieuwing heeft Windows 7?
Het ziet er gelikter uit, maar ik zit niet te wachten op een klokje op me bureaublad, samen met een kalender, een fotoalbum, het weer etc...

Tarmac | 06-12-12 | 02:24

@INH.30CL | 06-12-12 | 02:07
juh,
Maar pong is ook gewoon een episch spel.
Dat kan niemand ontkennen of iets tegenin brengen.

kopkaasknabbelaar | 06-12-12 | 02:14

@kopkaasknabbelaar | 06-12-12 | 02:00
En dan weet je nog niet eens hoelang ik destijds op mijn Atari ben door blijven gaan:-)

INH.30CL | 06-12-12 | 02:07

@INH.30CL | 06-12-12 | 01:43
Mwa,
Nog steeds met XP?? houd je ook van martelsex? onvoorstelbaar...

Ondanks dat ik zeer goed begrijp dat je blijft gebruiken waar je tevreden mee bent (ik rijd ook nog lekker in mijn swift '97) zul je toch ook niet kunnen ontkennen dat vernieuwing op dat gebied wel een aantal grote gebruiksgemakken met zich heeft meegebracht.

* De verbazing in deze post wordt mede mogelijk gemaakt door WindowsXP wat ik dagelijks op de zaak moet gebruiken* #thehorror

kopkaasknabbelaar | 06-12-12 | 02:00

@distel | 06-12-12 | 01:46
Waar mijn huis woont ligt momenteel geen vlokje sneeuw, en over een half uur ga ik de snelweg weer op.
P.s.: morgen is het Vrijdag....

necrosis | 06-12-12 | 01:52

@distel | 06-12-12 | 01:46
Je kunt toch ook gewoon twee uur later op je werk verschijnen? Loonslaven zijn te kortzichtig hierin.

INH.30CL | 06-12-12 | 01:48

Help!! Het is wit buiten en het vriest ook nog. Dus iedereen die morgen moet werken, twee uur eerder op. Treinverkeer wordt verstoord en voor de automobilisten, twee uur file extra.

ps. In Zwitserland lachen ze zich rot hierom

distel | 06-12-12 | 01:46

@Ratzinger | 06-12-12 | 01:36
Die vergelijking gaat helemaal niet mank, integendeel.
Jij mag en kunt zelf kiezen of je gaat voor een oud model of het oude net zo lang doorrijdt tot ie echt niet meer mee kan. Ik zelf zit nog steeds op Windows XP, 't is maar waar je tevreden mee bent toch?
Voor al je andere argumenten blijft het een kwestie van en voor de liefhebber lijkt mij en van de *ikwilmeekunnenlullen* maatschappij uiteraard.

INH.30CL | 06-12-12 | 01:43

"Wie gaat er dan nog 30 minuten struinen op het web om opgescheept te worden met een Russische camversie van de nieuwste Batman, als je ook voor 2 euro binnen 3 klikken dezelfde film rechtstreeks in 1080p full HD op je eigen tv kan kijken?"

+1000

CortezTheKiller | 06-12-12 | 01:38

@Vila

Downloaden zelf is niet stelen en is ook niet strafbaar maar wel als je het verspreid zoals bij torrent sites waar je net als oude programma's zolas Napster, Kaazaa, Bearshare met elkaar deelt en dus samen werkt om dingen te delen waardoor de auteur getroffen wordt. Grote artiesten merken en niets van maar indie artiesten wel. Wees dan zo aardig en koop albums via betaalbare winkels als iTunes en meer van dat soort sites. Hetgeen waar ik een probleem me heb is dat ze hier in Nederland kwa film en series zwaar achterloopt. Series download ik wel maar dat is gewoon dat ik niet een heel jaar wil wachten voordat het hier verschijnt met 30 reclame blokken tussendoor. Films kijken in de bios met lage kwaliteit en alleen een groot scherm en vervelende pratende mensen of kinderen is ook zoiets. Het aanbod bij mij in de stad is schrijnend en wederom een achterstand van minimaal een half jaar. Het gekke is ook nog dat ze films als Harry Potter of LOTR wel gelijk kunnen releasen. Nee sorry hoor maar dan kijk ik liever knus op mijn Full HD Breedbeeld LCD een gedownloade HD 1080 Film. Is goedkoper en geen last van lelijk beeld en schreeuwende kinderen. Waarom komen ze hier ook niet met een soort van Netfix dat het prima doet in Engeland en mensen dus ook minder downloaden nu er ook nieuwe films op staan.

Raffael77 | 06-12-12 | 01:37

INH.30CL | 06-12-12 | 01:27 | + 0
Ik koop inderdaad geen nieuw model auto in het tempo dat de autofabrikanten die nieuwe modellen aanbieden.

De vergelijking gaat trouwen totaal mank. Windows 8 is ruk, net als 7. Volgend jaar heb je Windows 9, bet your ass.
Apple gaat op dezelfde toer met hun maffe leeuwen, tijgers en andere kinderachtige shit-OS-verbeteringen. Of neem de I-pad, I-phone, vol overbodige rotzooi die als het kan elk jaar weer wordt vervangen. Met nog meer rotzooi.
Maar natuurlijk.

Ratzinger | 06-12-12 | 01:36

@Ratzinger | 06-12-12 | 01:21
Jij koopt nooit een nieuw model auto? Of kun je die ook al downloaden tegenwoordig.

INH.30CL | 06-12-12 | 01:27

necrosis | 06-12-12 | 01:17 | + 0
Doet me denken aan SMS en What'sApp.
Wie sms't er nog?
En wat een onzin dat je daarvoor zou moeten betalen.

Vind ik trouwens voor het hele telefoonverkeer. Geen wonder dat Skypen steeds normaler wordt.

Ratzinger | 06-12-12 | 01:24

Laatst nieuw laptopje gekocht met Windows 8 er op. Het lijkt wel of er elk jaar een nieuw OS moet worden gemaakt.

Kun je voor betalen dan. Betalen voor een Operating System, ook al zo zot. Alsof je nog rechten zit te betalen aan de uitvinder van de telefoon, elektriciteit etc.

Ratzinger | 06-12-12 | 01:21

DANNY3960 | 06-12-12 | 01:10

Nee, Barca had zes!! basisspelers rust gegeven. Bij rust had het gewoon 0-3 moeten staan. Verder denk ik niet dat de redactie je eraf pleurt als je een draai aan de draad probeert te geven. Ze staan juist voor het vrije woord, zolang het geen Tokkie-niveau wordt. Nogmaals, die heffingen zie ik gelaten aan. Hoe vaak hebben we dit al meegemaakt de laatste jaren.

distel | 06-12-12 | 01:20

Goede post. Helaas zullen deze suggesties op korte termijn juist veel kosten, terwijl het invoeren van kopieheffing op korte termijn al geld oplevert. Zolang er echter kopieheffing is, is er helemaal geen behoefte in innovatie op het gebied van makkelijker film/muziek aanbod.

Devega | 06-12-12 | 01:18

necrosis | 06-12-12 | 01:13 | + 0
Nee, zegt me niks.
Of bedoel je die hoogleraar? Ik meen dat die onderzoeksdata verzon en daarvoor passend is 'beloond'.

Ratzinger | 06-12-12 | 01:17

@Ratzinger | 06-12-12 | 01:11
Straks moeten we gaan betalen per verzonden (én ontvangen) mailtje, wegens oneerlijke concurrentie tav PostNl.....

necrosis | 06-12-12 | 01:17

@Ratzinger | 06-12-12 | 01:04
Ik reageerde op jouw 'rekken vol pulp'
Mijn plemp refereerde aan D.Stapel (Stapel's boeken/ staaaaaapels boeken)
Hoor ik het geluid van een vallend kwartje?

necrosis | 06-12-12 | 01:13

@Epibrateur | 06-12-12 | 01:07
*vraagt zich af wie de muntenbak van de wekkerradio komt legen*

kopkaasknabbelaar | 06-12-12 | 01:12

Vroegah kregen schrijvers niks en waren ze er trots op als hun werk werd gekopieerd. 't Ging om de verspreiding van waardevolle gedachten. Dat deed je dan omdat je er aardigheid in had.

Voor muzikanten ligt het wat anders. Die verdienden vroeger geld met optredens en dat lijkt mij ook meer dan genoeg. Het opnemen van een muziekstuk kost zo goed als niks en staat in geen verhouding tot de prijs die men vervolgens, per stuk, vraagt voor de opname.

Betalen voor bits & bytes? Doe ik wel eens natuurlijk, als het niet anders kan (bijzondere software o.i.d.). Maar voor Office betaal ik natuurlijk niks. Aan Word, Excel etc. was eigenlijk niet zoveel te verbeteren. Moet je nu eens kijken naar Word, je wordt er gek van.

Bizarre is dan ook nog dat Word veel minder gebruikt wordt dan vroeger (toen men nog printte). Rumour has it dat mensen tegenwoordig e-mails versturen.

Ratzinger | 06-12-12 | 01:11

distel | 06-12-12 | 01:04


Het enige wat ik uit een ooghoek zag, iets met pokeren, was de Barça-stormram tegen een muur oplopen, Portugese ploegen moet men sowieso bannen.

DANNY3960 | 06-12-12 | 01:10

Als men en masse naar de 13-in-een-dozijn-lady-gaga-top40-crap blijft luisteren wordt de Kuik-kliek alsmaar machtiger, groter en gevaarlijker tot de dag dat zelfs je wekkerradio een muntengleuf gaat krijgen of dat je een boete krijgt voor het neuriën van een liedje...

Epibrateur | 06-12-12 | 01:07

@INH.30CL | 06-12-12 | 01:02
Daar gaat GS je binnekort allerlei inhoudsloze maar duur omschreven mailtjes over sturen met veel inhoudsloos geleuter.
soort van schijn-inspraak willen ze daarmee gaan geven geloof ik.
De grote Feesboek heeft dat onderlaatst ook gedaan zag ik in mijn inbox.

kopkaasknabbelaar | 06-12-12 | 01:07

necrosis | 06-12-12 | 00:48 | + 0
Kreeg laatst via Dropbox een 150 boeken (recent werk) van iemand. Zo simpel is het allemaal.
Voor films is Dropbox te klein, maar je kunt op een paar GB al behoorlijk wat muziek kwijt.
Of je gebruikt Yousendit.

Er zijn ongetwijfeld nog honderd andere manieren om talloze bits & bytes door te sturen.

Ratzinger | 06-12-12 | 01:04

DANNY3960 | 06-12-12 | 00:53

Dat vroeg ik me ook al af. Het gaat om wat extra heffingen. Volgens mij zijn er onderwerpen die meer interessant zijn. Maar ja, niemand wil het over de wanprestatie van Barca hebben. Ach, ik bepaal de onderwerpen niet.

distel | 06-12-12 | 01:04

Hoet zit het trouwens met het auteursrecht op alle reaguursels?

INH.30CL | 06-12-12 | 01:02

@Buffell | 06-12-12 | 00:10

Met die gedachte mag je dus ook een bank overvallen... of de Albert Heijn

Feit blijft, downloaden is stelen. Als je het niet wilt betalen, koop het dan niet.

Een kopieheffing is voor mij ook stelen, maar dan omgekeerd.

vila | 06-12-12 | 01:01

Een harde schijf kost niks meer. Zie mezelf al lopen met 2TB aan muziek, film of boeken. Het kan natuurlijk wel, maar wat een onzin.

't Is erg lastig om iets te de-inventen. Wie heeft er de afgelopen 10 jaar nog een cd gekocht (of nummers gedownload voor een euro per stuk?). Of voor een film betaald?
Komisch, die achterhoedegevechten.

Ratzinger | 06-12-12 | 01:00

@damnschreeuwer | 05-12-12 | 22:50

Die jongens hebben al lang door dat er binnenkort echt niet veel zal gaan veranderen...
het gejank over downloaden is er al jaren.
Ik kan me nog goed de downfall van FTD herinneren, ergens eind 2009/begin 2010 als ik me niet vergis?
Het aantal alternatieven nu is overweldigend, de newsservers zijn goedkoper geworden en hebben langere retentie gekregen.
En dan heb ik het alleen nog maar over usenet... de torrentboeren zijn eerst aan de beurt blijkbaar.

Downloaden van dit soort materiaal zal altijd blijven bestaan, tenzij men de internets plat legt en opnieuw begint.
Maar we weten allemaal dat dat toch niet gaat gebeuren, dus voorlopig laat ik ze lekker ouwehoeren.

kopkaasknabbelaar | 06-12-12 | 00:57

"Deze maand en de komende vijf jaar niet schat: ik heb hoofdpijn"

wil van reem-talma | 06-12-12 | 00:56

Rammstein | 06-12-12 | 00:46


Ik kom er net inrollen en zag jouw plemp als laatste, indien het de moeite waard is help je me even op weg.

DANNY3960 | 06-12-12 | 00:53

@Patatter | 06-12-12 | 00:27;
Zoiets zei ik dus al om 23:50.
Wat mij hieraan stoort is het volgende.
Ik heb best wel een hoop LP's.
Uiteraard origineel gekocht en dus ook de volle mep voor betaald.
Daarna zelfs bepaalde albums op CD gekocht. Betaal je eigenlijk dubbelop voor dat 'eigendomsrecht'.
Wil ik het dan afdraaien op me laptop of een simpele audiospeler, moet ik daar ook weer een heffing voor betalen.
Dikke lul drie bier denk ik dan. heb het al 10 keer betaald!

Tarmac | 06-12-12 | 00:50

Ik koop mijn shit gewoon wel. Legaal.
Want hoeveel kopietjes van Jan Smit's Kerst-CD heb je dan nodig in je leven? En waarom zou je dat illegaal willen downloaden?

Rare mensen van dat interweb....

SvennusMax | 06-12-12 | 00:50

Je moet kiezen of het één of het ander... altijd geen van beide kiezen!

Louis van Gaal is hier een baas in
"Ben ik hier nou de gene die zo slim is, of ben jij nou zo dom?"
www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&...

henkiehenkie | 06-12-12 | 00:49

@Ratzinger | 06-12-12 | 00:46
Staaaaaaapels boeken.....

necrosis | 06-12-12 | 00:48

DANNY3960 | 06-12-12 | 00:43 | + 0 -
Long story ............ but true !

Rammstein | 06-12-12 | 00:46

Waarom auteursrecht bestaat, is me een raadsel. Schrijf of maak je toch gewoon niks als je 't voor 't geld doet?

In vroeger dagen bestond die onzin ook niet, vandaar alle pulp die je vandaag in de boekenrekken en op cd's aantreft.

Ratzinger | 06-12-12 | 00:46

damnschreeuwer | 06-12-12 | 00:20

Helemaal gelijk, ik was alleen zo woedend dat ik niet oplette wat ik zei. Had net Pauwel en Wauwel gehoord en er zat een marokkaan aan tafel en een mocro-knuffelaar, Natuurlijk was de moord/doodslag van Richard Nieuwenhuizen geen marokkaans probleem maar een maatschappij probleem, de rotzakken met bontkragen waren eigenlijk azielige slachtoffers. Ik wens P&W een ontmoeting met een kudde mocro's toe.

ongelovigethomas | 06-12-12 | 00:45

Rammstein | 06-12-12 | 00:29


Heb ik iets gemist?

DANNY3960 | 06-12-12 | 00:43

Kunnen we het even over Barca hebben. Wat een schande!!! Honderden miljoenen mensen hebben zich verheugd over de beste ploeg van de wereld. Dan volgt een schandalige vertoning, met name in de eerste helft. Okay, voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven, maar nog altijd 10 keer belangrijker dan deze draad. Die heffingen irriteren mij ook, maar zijn niets vergeleken bij de wereldwijde impact van Barca.

distel | 06-12-12 | 00:42

@bamibak | 06-12-12 | 00:24 | + 0 -
Vaak wordt in de USA zonder BTW aangeboden omdat die per staan verschilt, maar volgens mij zal daar die BTW nooit de 21% aantikken.

Kaas de Vies | 06-12-12 | 00:42

De beste oplossing is gewoon 15 Euro (ex btw) copieerdingesbelasting per geuploade MB, dan is het snel afgelopen met dat copydingessen. Dan faxen we onze liedjes weer naar elkaar enzo, want dat krijg je dan.

ZSU-23-4 | 06-12-12 | 00:40

necrosis | 06-12-12 | 00:30 | + 0 -
Sinds nooit

Rammstein | 06-12-12 | 00:33

@Patatter | 06-12-12 | 00:27
Sinds wanneer kunnen wij over heffingen stemmen?

necrosis | 06-12-12 | 00:30

Buffell | 06-12-12 | 00:10 | + 1 -
Het schijnt dat Bruce Springsteen de etentjes al betaalt .......

Rammstein | 06-12-12 | 00:29

Even een uitleg waar het over gaat: ze willen gewoon een nog vettere bonus en die moet u betalen. Dat verbod willen ze niet want daar verdienen ze niets aan. Dus gaan ze voor de heffing die dan in hun eigen zakken terecht komt. Dat verbod is gewoon een truc om de mensen over te halen voor de heffing te stemmen. Helaas zijn de meeste mensen en vooral politici te stom om dit te doorzien.

Rest In Privacy | 06-12-12 | 00:27

Wel opvallend dat microsoft ooit een experimentje gedaan heeft met midtown madness, door dat voor een redelijke prijs aan te bieden. En dat als gevolg daarvan het spel destijds a,per als download te krijgen was.
Als wij hier in nederland de zelfde prijzen zouden betalen als in America of japan dan denk ik dat er minder gedownload zou worden en meer gekocht.
Voorbeeld Hitman absolution voor de XBOX in USA € 42,01 bij Amazon in Nederland € 59,99 bij bol.com.
Scheelt toch € 17 op een spel.

bamibak | 06-12-12 | 00:24

@Cuyahoga | 06-12-12 | 00:16
In de moskee zetten ze elke dag hun schoen......

necrosis | 06-12-12 | 00:20

ongelovigethomas | 06-12-12 | 00:10 |
nee,
er is namelijk geen enkele reden om Buma ergens voor te betalen. Het is een private partij en ze leveren geen product en ook geen dienst. hun core-business is rechtzaken voeren voor geld en lobyen voor geld.
Bovendien is er geen verband tussen de producten waar de aanschaf-boete voor zou gaan gelden en auteursrecht.

damnschreeuwer | 06-12-12 | 00:20

@Tarmac | 06-12-12 | 00:16
Geniaal. Moet ik ook altijd aan denken bij zulke topics!

Buffell | 06-12-12 | 00:18

Nog even over die hele discussie over Zwarte Piet,
Is ie nou racistisch, of is ie het niet.
Kom ik vanavond langs de moskee,
Allemaal hun schoentje gezet, heel gedwee.
Heeft die klootzak er niks in gedaan,
En onze cultuurverrijkers dus gewoon voor lul laten staan.
Zwarte Piet, je bent zelf een racist,
Blijkbaar heb jij je portie Tolerantie vandaag gemist.

Cuyahoga | 06-12-12 | 00:16

@vila | 06-12-12 | 00:06
In de zak met jou, en mee naar Spanje!

necrosis | 06-12-12 | 00:10

Worden we niet al genoeg geplukt? Kan die Buma niet betaald worden met de opbrengsten van de verkeersboetes?

ongelovigethomas | 06-12-12 | 00:10

@vila | 06-12-12 | 00:06
Want stel je voor dat U2 slechts 25 miljoen per jaar verdient, in plaats van 26... Zouden ze dan de winter nog wel doorkomen?

Buffell | 06-12-12 | 00:10

Een download verbod moet er komen. Lijkt me logisch dat je stelen wilt verbieden. Kopieheffing slaat echter nergens op.

vila | 06-12-12 | 00:06

@ hobbit | 05-12-12 | 23:30 | + 0 -
Inderdaad, en als je dan bijvoorbeeld in een ander land zit eventjes, wordt je volledig geblokkeerd.
.
Er is ook zoiets aan de hand met Kindle trouwens. Je koopt dus nooit geen boeken, maar je huurt ze (blijkbaar). Zo is er iemand in Engeland die een heleboel boeken dacht gekocht te hebben, en nu geblokkeerd is om een of andere vage reden. Kan geen enkel boek meer lezen, terwijl er wel voor betaald is. Wordt over geprocedeerd.
.
Dus na aanschaf van een ebook wel even DRM deactiveren of hoe je dat heet.

Greetje Duisenberg | 06-12-12 | 00:05

Die stakkers van de film en audio industrie.

In hun ferrari's enz.

Huilie doen,
echte stakkers die bobo's,over de rug van de artiesten.

Ze zien nooit één cent!!!!!!!!!

hunny | 06-12-12 | 00:03

necrosis | 05-12-12 | 23:48 | + 0 -
Moet je aan de band vragen, vrees ik.

Rammstein | 06-12-12 | 00:00

Hallelujah, van Rossem for president!

mr.knetter | 05-12-12 | 23:59

Ik mag dan aannemen dat we ook weer in guldens gaan betalen? Ik bedoel dit is zo 20ste eeuw.

Ranja Drinker | 05-12-12 | 23:58

beste rvc ,
Dit betekent dat de coke weer gratis is op de buma vrijmibo. Ik ga as usual de secretaresse weer op cupmaat uitkiezen.Voor deze vrucht van god dank ik Fred Teeven.Paradoxaal de staatssecretaris van de Volkspartij voor Vrijheid en Demoncratie. greetz Tim

arlen | 05-12-12 | 23:57

@Rammstein | 05-12-12 | 23:48

Plusje

pius | 05-12-12 | 23:51

Het hele verhaal lijkt precies op het gedoe waarmee ze de automobilist naaien.
Om de zoveel jaar komen ze weer aan met tolheffing, kilometerheffing en noem maar op.
Onderzoek laat dan altijd zien, dat de automobilist voor het systeem is, dat wie de meeste kilometers maakt, het meeste moet betalen.
Conclusie is dan, dat de automobilist VOOR kilometerheffing is.
Klinklaar gelul, want de kilometerheffing is er allang.
De BPM op een middenklasser is gelijk aan de prijs van een mooie Breitling en als je je tank volgooit, heb je weer het idee dat je bij de plaatselijke juwelier staat.
-
Wat downloaden betreft is dit vrijwel vergelijkbaar.
Die kopieheffing bestaat al en gaat bij mijn weten op 1 januari 2013 in.
www.thuiskopie.nl/nl/importeur-fabrika...
Het zoveelste gevalletje van de EN/EN van Buma en consorten.
-
Feitelijk zetten ze dus eerst een thuiskopie heffing op (met een bijhorend prijskaartje).
Vervolgens zeggen ze: En nu gaan we wat aan het downloaden doen!
De consument zegt dan: "maar dat willen we niet!" (is ook helemaal niet haalbaar).
Simpel onderzoekje van Maurice de Hond: "liever" meer betalen voor een thuiskopieheffing.
En de bal is rond. Nog voordat de heffing ingaat doen ze alsof de consument voor de heffing is en hebben ze een reden om de prijzen te verhogen.

Tarmac | 05-12-12 | 23:50

Kijk, dát is nog eens prioriteiten stellen:
-
hierdoor komt Nederland sterker uit de crisis

azoturie | 05-12-12 | 23:49

Twee keer nee natuurlijk. Ik stel voor dat we bezuinigen op de publieke omroep en dat geld naar de artiesten brengen die ook geen volle zalen kunnen trekken. Dan is het mij netto om het even en bruto blijft het even zinloos.

henriette | 05-12-12 | 23:49

@Rammstein | 05-12-12 | 23:45
Om aan jou te refereren, heb ik 'copy/ paste' van je nick gedaan, ben ik nu ook strafbaar?
Of moeten we straks €0,10 per comment gaan betalen aan uilsKuikentje?

necrosis | 05-12-12 | 23:48

pius | 05-12-12 | 23:20 | + 1 -
Hoppa
steek
die
maar
in
je
kond
Strohond

Rammstein | 05-12-12 | 23:48

Zou Tim Kuijk wel eens lekker neuqen? Of moet 'ie het meer van de internetpr0n hebben?

OscarWilde | 05-12-12 | 23:47

@distel | 05-12-12 | 23:43
Natuurlijk krijg jij toegang, iedereen krijgt toegang, behalve Buma/Stemra en Brein.

necrosis | 05-12-12 | 23:45

Fuck 'm all !

Rammstein | 05-12-12 | 23:45

@damnschreeuwer | 05-12-12 | 23:42
Scherp!

necrosis | 05-12-12 | 23:43

Niet zeiken jongens, dan hadden we maar met z'n allen op de PIRATENPARTIJ moeten stemmen.

Sunabalk | 05-12-12 | 23:43

necrosis | 05-12-12 | 23:36

Krijg ik dan wel toegang? Eerlijk gezegd zijn er wel eens boeiender onderwerpen aan de orde geweest.

distel | 05-12-12 | 23:43

Gekke-Bennie | 05-12-12 | 23:30 |
leuk, maar wel even die schrijffout er uit halen. dan kan ik hem op m'n brievenbus plakken

damnschreeuwer | 05-12-12 | 23:42

Gewoon keihard oprotten met die pauper-ideeën. Het zijn beiden enorm bekrompen voorstellen waarbij het enige doel is om de bevolking nog weer nét iets meer te naaien dan dat we al genaaid worden.

Buffell | 05-12-12 | 23:41

@Taggart | 05-12-12 | 23:25
Ga jij Tim ff verder helpen met het noemen van torrentsites?

reageerbuis | 05-12-12 | 23:41

Door het internet ben ik meer muziek tegengekomen die anders in de marge was gebleven, en koop ik die ook via iTunes, Soundcloud en andere aanbieders.
Als ik die extra belasting moet gaan betalen jat ik die muziek zeker.
Tim en Fred moeten opflikkeren, en van Rossum heeft gelijk dat die fossielen te dom zijn om er echt goed aan te gaan verdienen.
Doe mij inderdaad maar een GOEDE direct stream van €2,- i.p.v. eeuwen wachten, en dan €5,- neertikken in een videotheek voor een oude film.
Ook zit ik niet te wachten op abonnementjes, ik wil alleen betalen voor de content die ik gebruik, en dan wel een redelijke prijs.
Als ik €15,- moet betalen, doe ik dat wel voor vinyl!
Sterph Fred & Tim!

mothersfinest | 05-12-12 | 23:40

Ik denk dat ik mijn eigen internet (necroNet?) maar ga bouwen.
En Tim Kuik krijgt op voorhand een permaban....

necrosis | 05-12-12 | 23:36

Netflix is best een aardige stap in de richting. Behalve dan dat de entertainment industrie het compleet waardeloos maakt door alleen oude series erop te zetten, DRM verplicht te maken en belachelijk veel geld vraagt (zodat netflix maar de helft van het aanbod eruit gooit om het nog betaalbaar te houden voor de klant). Echt ongelofelijk hoe ze zichzelf verneuken...

hobbit | 05-12-12 | 23:30

Weer een nieuwe belasting: Breinbelasting.

bas ooms53686289 | 05-12-12 | 23:29

Pfff, wat un verhaal weer. Wordt isohunt geblocked? Nee? Waar gaat het dan over?

Taggart | 05-12-12 | 23:25

Heeft de maker van het muzakje dat Brein gebruikt in zijn 'spotje' op elke legale Dvd inmiddels betaald gekregen door Brein?
Of gelden de regels van Brein niet voor Brein?

necrosis | 05-12-12 | 23:21

@Strohond | 05-12-12 | 22:56

Dat
snap
ik
knul
maar
ik
heb
wel
een
veel
grotere
lul

pius | 05-12-12 | 23:20

Nein! Probeer maar eens een downloadverbod dat lukt toch niet, thuiskopieheffing zie ik al vrijbrief om ze helemaal kapot te neerladen.

Silverbullet | 05-12-12 | 23:18

Genaaid, met in de eerste etappe de koppieheffing op de Internet verbinding, kan straks in de tweede etappe het doorvoeren en het handhaven van het downloadverbod gefinancierd worden. Regeren is vooruit zien.

Het is normaal om te betalen voor content aan de maker, maar niet aan BUMA/Stemra, BREIN of Tim Kuik.

Er zijn inmiddels legio goede en goedkope oplossingen (Spotify bijvoorbeeld), kopieheffing en downloadverbod is dus achterhaald en alleen maar een cashcow voor wat directeurtjes zonder 'echte' verantwoordelijkheden.

Morris | 05-12-12 | 23:18

-weggejorist-

Bommel007 | 05-12-12 | 23:13

-weggejorist-

Bommel007 | 05-12-12 | 23:13

ik heb gekozen: NEE en NEE!
Next!

dekogelkwamvanlinks | 05-12-12 | 23:11

@Udo Hess | 05-12-12 | 22:47
Kan ik wat verzoeknummers bij jou indienen? Die 15 miljoen maak je toch nooit op.

De Gooise Matras | 05-12-12 | 23:08

Uit het jaarverslag Thuiskopie 2011 onder lasten: Bijdrage BREIN 773.500. Thuiskopie wil dus geld voor het kopiëren en financiert brein om het kopiëren tegen te gaan.

CoffeePatch | 05-12-12 | 23:08

applaus voor de paus | 05-12-12 | 22:29
Geert verschilt ook wel eens van mening,
maar daar is zijn kapper het dan weer niet mee eens.

Strohond | 05-12-12 | 23:02

Buma Stemra jaarverslag 2011: H.W. van der Ree directievoorzitter vaste beloningen en vergoedingen 304.000, Variabele beloningen en vergoedingen 52.500, Pensioenlasten 53.000,Sociale lasten 8000.
In 2011 kreeg C. van Rij directeur juridische zaken een oprot-premie van 700.000
.
Daar moeten de Jantjes Smit heel wat voor af zingen.

CoffeePatch | 05-12-12 | 23:01

@Nacho_Vidal | 05-12-12 | 22:56
Refereer je aan de Braziliaanse diarree gorgel sex films waar je het zojuist over had?

Humpf | 05-12-12 | 22:59

Dankzij het internet weet ik tenminste wat goede films zijn.

Nacho_Vidal | 05-12-12 | 22:56

Pius
Komt
Nog
Niet
Eens
In
De
Buurt
Van
Kouwes

Strohond | 05-12-12 | 22:56

optie c : opheffen van fred teeven , stichting brein , en ivo opstelten...

w31rd0 | 05-12-12 | 22:54

Check de argumenten die men hanteert wanneer over de hoogte van een zoveelste heffing gesproken wordt. Gelul van de bovenste plank.

natte krant | 05-12-12 | 22:54

@ applaus voor de paus | 05-12-12 | 22:29

oh jij ben er een van de club 'Geert heeft het gedaan' .. hahaha

(c)ZWITSUL | 05-12-12 | 22:54

Wat is dit voor gedonder. laat ze liever de echte misdaad aanpakken en misdadigers als misdadigers behandelen i.p.v. misdadigers van brave burgers te maken. Maar daat zijn de kudtzakken te laf voor. Of hoopt Freddie Teeven op een baantje bij Buma en denkt hij zaijn toekomst veilig te stellen als dit kl*te kabinet valt?
Aan de schandpaal met dat tuig.

ongelovigethomas | 05-12-12 | 22:53

ideetje:
Laten we het een 'aanschaf-boete' noemen ipv een heffing.

Overigens valt het me erg tegen dat de providers en leveranciers van opslag-media zo weinig in opstand komen, want door deze boete op de aanschaf van hun goederen lopen ze ongetwijfeld inkomsten mis.

damnschreeuwer | 05-12-12 | 22:50

Ik hoef niet te kiezen. ik koop toch alles in Duitsland. Gekke Hollanders.

Byter | 05-12-12 | 22:49

@damnschreeuwer | 05-12-12 | 22:42
Was wel de planning maar de dobbelstenen waren niet inbegrepen.

Humpf | 05-12-12 | 22:48

Het is makkelijker om Braziliaanse diarree gorgel sex te vinden op het internet dan een goed werkende HD link (betaald) naar de nieuwste films.

Of ben ik nou de enige??

Nacho_Vidal | 05-12-12 | 22:48

Net 12 euro betaald voor Music Online van Sony (via Psn Plus). Een jaar lang 15.000.000 nummers tot mijn beschikking. Dan ga ik echt niet meer downloaden. Volgens mij beginnen ze het in Japan te snappen. Deal sluit volgens mij naadloos aan bij dit verhaal, maar laat wel zien dat de entertainment industrie meedenkt ( zo nu en dan ), nu de overheid nog.

Udo Hess | 05-12-12 | 22:47

Tim Kuik is een lul.
Fred Teeven is een zak hooi.
Brein is een corrupte zooi.
Buma/Stemra is een verzameling zakkenvullers.

Allemaal afschaffen.

Prins Fontainebleau | 05-12-12 | 22:47

Wat een achterlijk idee, schijn nauwkeurigheid. Doe dan gewoon voor iedereen de belasting omhoog en geef dat weg... oh wacht even

Idontgiveafunk | 05-12-12 | 22:46

Een ding hoop ik van ganser harte: dat dat downloadverbod er komt, het binnenhof een provider met ballen heeft en op dat verbod per direct de hele verbinding plat legt.

Geen download is per definitie geen internet. En dan mogen die smerige digibete bemoeials dat van me voelen ook.

Maar goed. Het zal wel wensdenken blijven...

ZKH EénOog | 05-12-12 | 22:45

Fred mag opteeven.

Kets22 | 05-12-12 | 22:44

Leuk 5december!!1!
Cadeaus van Sinterklaas en extra belasting van: een heaumeau, NSB'er en begrafenis ondernemer.

Humpf | 05-12-12 | 22:44

Een je reinste valse dichotomie! Wat ik u brom.

JamesD | 05-12-12 | 22:44

Wee die creatievelingen die van elke gelegenheid wel een 'de burger is een melkkoe'-gelegenheid weten te maken.

Je moet er maar opkomen.

De Gooise Matras | 05-12-12 | 22:43

Squarc | 05-12-12 | 22:20 |
... het blijft nog verdomd rustig. valt me een beetje tegen eigenlijk. Is iedereen nog aan het mens-erger-je-nieten soms?

damnschreeuwer | 05-12-12 | 22:42

@fender05 | 05-12-12 | 22:35

Logisch. Youtube kan het ook gratis leveren. SoundCloud ook. Dumpert ook. En kunnen er toch van leven.

Dan draai ik wel 15 seconden mijn hoofd weg voor die reclame.

ZKH EénOog | 05-12-12 | 22:40

amen!

Kees netals me Broer | 05-12-12 | 22:38

Als het maar niet zo is dat die Stapel geld gaat krijgen voor dat boekje dat ik van 'm gedownload heb!

Bezorgdenverjaagster | 05-12-12 | 22:37

Als die superstream 2 euro kost dan staat ie een paar uur later ergens gratis als download. En gratis is nog altijd veel goedkoper dan 2 euro. Nederlanders kennende zullen de meesten dan toch kiezen voor gratis.

fender05 | 05-12-12 | 22:35

Maar die Tim, waar woont die.. wat voor sport doet die.. heeft die een auto met chauffeur.. is die homo of getrouwd en neukt die zijn secretaresse.. dat soort dirt.
Waarom is PowNed nooit is thuis bij hem langs geweest ?

(c)ZWITSUL | 05-12-12 | 22:32

Jammer dat bepaalde, niet nader genoemde heren, rustig bij de warme kachel zitten ipv in de noordzee te zwemmen.

neemjemoederindemali | 05-12-12 | 22:32

Wat een waardeloos stuk van Rossem. En dat terwijl je voor zo'n nobele zaak strijd.

Het is te lang op te becommentariëren, maar het idee om de overheid voor de bekabeling te laten betalen en de woorden 'dwing ze' staan me helemaal niet aan.

Red mij niet | 05-12-12 | 22:31

Onder de paraplu van BUMA/STEMRA zit een stichting Thuiskopie die zoveel mogelijk geld wil innen vanwege het kopiëren en een stichting Brein die druk bezig is om het kopiëren tegen te gaan. Hoe gek wil je het hebben.

CoffeePatch | 05-12-12 | 22:31

Off topic:

Geenstijl heeft al wat geschreven over (kwaliteit van) journalistiek, maar kan er niet een topicje over hijgerige journo's komen die jonge kids lastig vallen? -->

Bv deze dude bij zoontje grensrechter -->
twitter.com/maartenedel/status/275557...

Of bv deze dude twitter.com/JaapSelles
bij verschillende jonge kids en verantwoordelijk voor dit ***-stuk -->
twitter.com/De_Stentor/status/2760168...

twitter.com/JaapSelles/status/2760245...

twitter.com/xemmaprins/status/2760257...

twitter.com/thomasvanaalten/status/27...

Waarbij de reactie kids meer besef van normen en waarden geeft.. :

twitter.com/A_S_F__038/status/2760563...

twitter.com/De_Stentor/status/2760168...

twitter.com/xjudithprins/status/27604...

Dantès | 05-12-12 | 22:31

De content industrie heeft ervoor gekozen al jarenlang op voet van oorlog met haar klanten te leven. Ook als je gewoon koopt en betaalt wordt je geconfonteerd met niet uitwisselbare formats, schreeuwerige waarschuwingen en allerlei beperkingen in beschikbaarheid en portabiliteit. Van de weeromstuit ga je gewoon dowloaden. Ik zou zeggen het is oorlog, "fight back with technology".

aceofspades | 05-12-12 | 22:31

@(c)ZWITSUL | 05-12-12 | 22:26

Dat klopt. Die KGB-kop zit NU bij de VVD. En dat zat ie voor zijn LN avontuurtje ook. Staat ook in de wiki.

Zal wel zo'n zelfde functie hebben gehad bij LN als Bomhoff voor de PvdA bij de LPF. Met belletjes rinkelen en zo...

ZKH EénOog | 05-12-12 | 22:30

Waarom niet meteen downloadverbod en kopieheffing?
Als je iets of iemand neukt moet je het goed doen.

Humpf | 05-12-12 | 22:29

@(c)ZWITSUL | 05-12-12 | 22:26 |

De partij die terrcht de grootste is van Nederland. Een brede volkspartij waar meer mensen dan Gekke Geert de koers bepalen. En waar -anders dan bij Gekke Geert- soms wel eens mensen van mening verschillen, waar andere dan weer mee debateren.

applaus voor de paus | 05-12-12 | 22:29

How about no?

Pindakees | 05-12-12 | 22:28

Volgens mij hadden politici in de 1e kamer voorkennis, allemaal snel een iPad voordat de thuiskopieheffing was ingevoerd.

vindead | 05-12-12 | 22:27

We sturen de NMa erop af... dit riekt naar kartelvorming.

okzbow | 05-12-12 | 22:27

Kopieheffing? Dat bestaat helemaal niet men spreekt over verveelvoudiging.

Andersom dag | 05-12-12 | 22:27

Die Kuik en Teeven zijn nog in staat kopieheffing te innen bij ouders van eeneiige meerlingen.

Jackanders | 05-12-12 | 22:27

als artiesten geld willen verdienen moeten ze maar concerten doen, als acteurs geld willen verdienen moeten ze maar aan crowdfunding doen.

cumshaft | 05-12-12 | 22:27

@vindead | 05-12-12 | 22:21
Nieuwe kopieerheffing komt er dan wel, de ISP's worden verplicht € ? per jaar/aansluiting af te tikken.
Dat ga JIJ beralen want anders geen WWW.

Reken maar dat het duo Kuik/Teeven hun zin krijgen, belangen behartigen is een feestje...

paost712 | 05-12-12 | 22:26

@ ZKH EénOog | 05-12-12 | 22:20

volgens mijn informatie ( nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Teeven ) is Fred lid van de VVD.. de partij die Nederland onleefbaar en onbetaalbaar aan het maken is.
De partij met de grootste draaiers en graaiers en leverancier van de slechtste, leugenachtigste premier ever in de vaderlandse politieke geschiedenis.. en dat kan je gewoon dagelijks lezen hoor.

(c)ZWITSUL | 05-12-12 | 22:26

De overheid zou al die gesubsidieerde orchesten moeten dwingen hun muziek gratis via bittorrent ter beschikking te stellen.

Publiek geld = publieke muziek.

applaus voor de paus | 05-12-12 | 22:26

Kopieheffing, dat lijken goddomme wel prijsafspraken. En dat mag toch helemaal niet van Brussel?

gemeentereiniging | 05-12-12 | 22:23

Excuus voor de dubbele post. Internet reageert wat traag nu ik zoveel download, de verleiding is dan om twee keer te klikken ;-) 8-)

applaus voor de paus | 05-12-12 | 22:22

Nee tim, en nu opzouten.

keEschkkKachel | 05-12-12 | 22:22

Dab heb je nog de thuiskopie heffing van 5 euro op elke nieuwe pc en laptop. Ook smartphones met meer dan 16GB en tablets met meer dan 8GB krijgen een heffing van 5 euro, en daar zijn een aantal bedrijven het ook niet mee eens tweakers.net/nieuws/85678/acer-dell-en...

CoffeePatch | 05-12-12 | 22:22

Ik
word
ziek
van
Fred
en
al
die
andere
teeven

pius | 05-12-12 | 22:22

Het hele land staat in de fik en Teeven maakt zich druk over al dan niet legaal verkregen bytes en bitjes.
Ga je druk maken om 70+ bejaarden die overvallen worden door kansenparels en als je dat allemaal op de rails hebt kun je nog eens kijken wie er wel of niet moet betalen om The Dark Rises te mogen zien.

Cuyahoga | 05-12-12 | 22:21

-weggejorist-

applaus voor de paus | 05-12-12 | 22:21

Indien er een thuiskoppieheffing komt ga ik mijn spullen wel in het buitenland kopen, want alleen al de gedachte dat mijn belasting geld naar: LA the Voices, Nick & Simon en Frans Bauer gaat kan ik echt niet verdragen.
-
En download verbod gaat sowieso niet werken, er zullen hondermiljoenmiljard manieren zijn om dat te omzeilen.

vindead | 05-12-12 | 22:21

De dreiging van een downloadverbod is een grote stimulans om nu veel muziek te downloaden. Geen MP3-crap, alleen EAC FLAC's, dan is de geluidskwaliteit zo goed als CD's en dan kom je nooit in je leven meer in de verleiding om deze muziek opnieuw te kopen.

Een harde schijf van 2 terrabite kost minder dan 100 euri en er passen 5000 CD's op. Knappe jongen die de komende 1000 jaar nog een CD verkoopt.

Wat kan Brein feitelijk hiertegen doen? Niks. De pogingen om hier iets tegen te doen dienen slechts de belangen van enkelen.

applaus voor de paus | 05-12-12 | 22:21

damnschreeuwer | 05-12-12 | 22:18 | + -1 -
Jij gaat voor de laagste score aller tijden op GS?

Squarc | 05-12-12 | 22:20

@(c)ZWITSUL | 05-12-12 | 22:17

Fred Teeven is van Leefbaar Nederland. Die sprong in het gat dat Pim Fortuyn sloeg, toen hij als lijsttrekker opstapte. Soort van lijkenpikker.

ZKH EénOog | 05-12-12 | 22:20

Hoe meer goeie muziek / films ik vind via torrents, hoe vaker ik de cd / Blue Ray koop. Dat uilKuiken snapt het niet.

Botte Hork | 05-12-12 | 22:19

enquete:
iedereen die *voor* een extra-belasting (opbrengst voor een private partij: Timmeh & co) of *voor* een verbod op downloaden is hier even een plusje geven.
(minnen als denkt dat beide maatregelen net zo achterlijk zijn als fredje Teeven.)

damnschreeuwer | 05-12-12 | 22:18

van welke partij was die Teeven ook alweer ? onthou dat mensen, want op een dag zijn er echt nieuwe verkiezingen en ze verdienen het om geslacht te worden.

(c)ZWITSUL | 05-12-12 | 22:17

De overheid haat de burger, niets nieuws, tijd dat de burger de overheid ter verantwoording roept, als dat maar zou kunnen ...

smdyasc | 05-12-12 | 22:17

Wat
is
dit
voor
gedonder
er
zit
niets
in
mijn
schoen
maar
wel
eronder

pius | 05-12-12 | 22:17

Fredje is de Teef van Tim.

Cuyahoga | 05-12-12 | 22:16

@Rollins | 05-12-12 | 22:14

Ja. Geen internet nemen. Want dat is toch verboden, als downloaden verboden is.

Dus weer allemaal terug naar de tamtam. Of zou rooksignaal wel al mogen?

ZKH EénOog | 05-12-12 | 22:16

Alle onderzoeken die uitwijzen dat downloaden en je materiaal vrij beschikbaar stellen de artiesten meer doet verdienen is gewoon een leugen... Aldus Tim Kip, en het duo Opteeven.

Meeroever | 05-12-12 | 22:16

Dan liever kopieheffing. Koop ik mijn hardware en opslagmedia wel elders in de EU, en krijgen ze hier maar helemaal ongezien de tyfus.

ZKH EénOog | 05-12-12 | 22:14

Dit is een van de oudste politieke truukjes.

Gewoon altijd nee blijven zeggen.

ESM of oorlog, allebei nee
identificatieplicht of terroristische aanslag, allebei nee
internetfilter of pedosexuelen overal, allebei nee.

En ook hier weer gewoon nee blijven zeggen, rug recht en nee. Maar goed ik zie het allemaal weer doorgedramd worden.

Kaas de Vies | 05-12-12 | 22:14

Downloadverbod. Is zo intens makkelijk te omzeilen.

Rollins | 05-12-12 | 22:14

Je *MOET* kiezen? Meestal zijn het wijven die dat soort teksten bezigen.

Godsammekraken | 05-12-12 | 22:14

Het gaat goed met onze vrijheden sinds de liberalen aan de macht zijn.

pius | 05-12-12 | 22:13

Nee en nee. Nu opflikkeren.

Nietvoordekat | 05-12-12 | 22:13

Dit is niet zo internetjes.

pius | 05-12-12 | 22:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl