Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GS KankerGala. Help @EllenNGNG. Naar #DWDD

KIJKNOUHOELIEFF.jpg December nadert met schaduwrijke schreden en ook bij de GeenStijl zijn wij niet ongevoelig voor de donkere dagen-melancholie die aan de zogenaamde feestdagen vooraf gaat. Om van dat narrige gevoel af te komen, gaan we derhalve nu hier in dit topic opstaan tegen kanker. Of nee wacht. We blijven gewoon zitten. De galaficatie van kanker laten we aan Kim-Lian van der Meij en haar leger van onbekende BN'ers met een harige snor en dito doos, die vanavond op Nederland 2 het salaris en de promotiefondsen van de KWF-directie veilig gaan stellen. Wij gaan het even helemaal anders doen. Sober. Doch met een grote glimlach. Specifieker: we gaan het lieve, mooie, vlot babbelende, leuke grapjes makende en bijzonder tv-geschikte gezicht van Stichting NGNG pluggen bij DWDD: Ellen. Wie het niet interesseert, kan nu stoppen met lezen. Doei, hartelozen. Als Matthijs, Jan en DieuwkeDWDD maar even verder lezen. Ellen is namelijk een ontzettend leuke jonge VIVA400-moeder (je zou hier de term 'MILF' kunnen gebruiken), die zichzelf makkelijk tot het verleidelijke middelpunt van een Pink Ribbonesque pootuitdraaierij op basis van glossy & guilt had kunnen bombarderen. Maar zo rolt haar stichting No Guts No Glory niet. NGNG spendeert geen tonnen aan overheadkosten aan bestuursbeloningen en glanzende campagnes om leunstoel-altruïsme te promoten waarmee mensen een schuldgevoel naar keuze kunnen afkopen. NGNG heeft trots, vrijwillige inzet, bloed, zweet en de herinnering aan een dode broer als drijfveren, en één core business: geld inzamelen om kanker te bestrijden. Hoe NGNG dat precies doet? Daar kan Ellen zelf ontzettend mooi over vertellen. Aan tafel bij Matthijs. Dus please RT. En help @EllenNGNG. Naar #DWDD.

Reaguursels

Inloggen

@lulkoekhapper Je slaat de spijker precies op z'n kop, dit is hetgeen ik ook denk. Economisch gezien zou het inderdaad een economische ramp zijn als kanker inderdaad eenvoudig en goedkoop kan worden genezen. Ik denk ook dat die medicijnen er al lang zijn, maar worden tegengehouden door de farmaceutische industrie, aangezien zij miljoenen verdienen aan die chemo-troep. Het zou ook betekenen dat een stichting als KWF dan opeens geen bestaansrecht meer heeft.... Het lijkt er dus op dat het bewust in stand gehouden wordt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben me er van bewust dat er geld nodig is voor goed onderzoek, maar op deze manier blijven we doorsukkelen en zal er nooit een doorbraak komen.

redhawk | 29-11-12 | 12:57

Die uitzending had geen hol met altruïsme te maken (als dat überhaupt al bestaat). Ze begonnen met "1 op de 2 mannen en 1 op de drie vrouwen, krijgt kanker" dus als je doneert financier je naar grote waarschijnlijkheid onderzoek dat jou kan helpen. Niks altruïsme, gewoon angst, dat werkt ook. Of zelfs beter.

de betaalautomaat | 29-11-12 | 10:56

Einde van de Domheid | 28-11-12 | 20:36 | + -5
Mijn reactie toont aan dat GS beter over haar schaduw heen kan stappen dan ik.
Hulde!

Einde van de Domheid | 29-11-12 | 08:19

Ik heb het idee dat dit geld allemaal naar bedrijven en bestuurders gaan. Zo las ik ergens dat we met de huidige wetenschap al zover zijn om met behulp van nanotechnologie kanker directer, sneller en effectiever kunnen behandelen. Volgens mij hebben de huidige bedrijven teveel geïnvesteerd in de dure bestralingsmachines dat deze eerst nog uitgemolken moet worden. Daarnaast zijn er een hoop banen mee gemoeid met het bestrijden van kanker. Economisch gezien zou het dus een ramp zijn als kanker simpel, eenvoudig en goedkoop te genezen is. Ik vertrouw daarom de overheid en het bedrijfsleven voor geen cent.
.
Miljarden aan terrorisme blabla vanuit de overheid voor die paar doden en een schijntje naar onderzoek voor kanker?! Slechts 40k euries opgehaald? Denk dat we eerst het kankergezwel binnen ons huidige economisch systeem moeten genezen voordat we überhaupt iets aan deze verschrikkelijke ziekte kunnen gaan doen.
.
Overigens een feel good momentje. Schijnt dat polio volgend jaar uitgeroeid is! Dat doet dan wel weer iets goeds met me.

lulkoekhapper | 29-11-12 | 01:26

@Botte hork: fel is goed .. beter dan slap ;)
*Dikke laag zand scheppen doet*

amin | 29-11-12 | 00:57

amin | 29-11-12 | 00:49 |
En ja, hopen dat het komt waar het wezen moet!

Botte Hork | 29-11-12 | 00:55

amin | 29-11-12 | 00:49
Oke oke, was een beetje fel. Zand erover?
*denkt weer positief*

Botte Hork | 29-11-12 | 00:51

@Botte hork: desalniettemin.... hopen dat t komt daar waar t wezen moet. ngng heeft ook kosten.en nok nok... niet gelijk in verdedigings modus schieten... niet alles hier id negatief bedoeld... positief denken... niet zo moeilijk toch.

amin | 29-11-12 | 00:49

amin | 29-11-12 | 00:10
Nok nok. Wel opletten he. Donatie was aan Stichting NGNG.
NIET aan de KWF.
Moeilijk he!

Botte Hork | 29-11-12 | 00:36

Fijnm 1/3 van het slaris van de directeur bij elkaar gebedeld. Zijn er ook nog al die andere vrijwilligers en collectanten die een collectebus onder je neus duwen, allemaal aan het geld inzamelen voor de top. De gekken en als je tegen ze zegt dat ze het salaris voor de directeur bij elkaar bedelen worden de collectanten boos en beginnen te schelden. Ik geef nooit wat aan wie dan ook.

ongelovigethomas | 29-11-12 | 00:28

@Botte Hork: eerst een link naar salarissen.. en vervolgens toch tientje doneren... hoop dat t komt waar t wezen moet.. btw... keurige salarissen toch... niks exorbitants dacht ik zo.

amin | 29-11-12 | 00:10

@tobi, het is nog altijd Belgische! Maar jij wil haar dus ook?

Blotebelg | 28-11-12 | 23:41

Stikken in mijn eigen longvocht. Is mijn grootste angst, dus dat kan ik dan direct overwinnen.
zovoklets | 28-11-12 | 21:33

Dit maakte al je vorige bijdragen goed, +1.

Fryske Pugilist | 28-11-12 | 23:25

@ZKH EénOog | 28-11-12 | 22:16
Doe geen moeite, het zal mij echt volstrekt worst wezen wat u er verder van denkt. Al was u het met mij eens, I couldnt care any less.

Wees_eens_creatief | 28-11-12 | 23:10

@Ratzinger | 28-11-12 | 22:30

hehe;)

Geheel in stijl- en Elatik, inderdaad.

Jij ook bedankt- en een fijne avond verder.

pius | 28-11-12 | 22:32

pius | 28-11-12 | 22:07 | + 3
Was al out, maar dank voor je reactie. Kleine correctie. Gemeenschapsgeld geef je aan hoer om, zoals het woord al zegt, gemeenschap met haar te hebben.

Een staat heeft geen gemeenschapsgeld, dat is gejat geld dat teruggeven moet worden aan de betalers. Ik heb de staat nooit gevraagd de helft van m'n inkomen te jatten en te verdelen naar eigen goeddunken.

Ik zou bijvoorbeeld geen geld toevertrouwen aan een Fatima Elatik.

Wie wel?
Verder geen commentaar, 't moet een zware strijd zijn die je voert. Kudo.

Ratzinger | 28-11-12 | 22:30

@MaryJuanna | 28-11-12 | 22:03

Het is wel eigenbelang denk ik. Waarschijnlijk had je het nooit gedaan als je ouders het niet overkomen was. Dat betekent niet dat je intentie niet goed is of je inspanning minder waard is overigens, integendeel zelfs. Jij weet wat het is immers.

Het cynisme en de argwaan ten opzichte van mensen die dingen voor anderen doen begrijp ik nooit zo goed.

En je krijgt heel veel terug als je anderen helpt dat weet ik uit ervaring net zoals het fijn is soms hulp van anderen te krijgen.

Het is een two-way street.

Win-win.

pius | 28-11-12 | 22:28

@ZKH EénOog | 28-11-12 | 22:16

Netjes.

pius | 28-11-12 | 22:19

@Wees_eens_creatief | 28-11-12 | 22:05

Hey, kereltje Pestkop, kom je je PVV-fetish weer eens etaleren? Gezellig man. Of heb je liever, dat het obsessie genoemd wordt?

Om je vraag te beantwoorden: Nee, of het werk dat de stichting goed of slecht is, hangt niet af van het salaris van de medewerkers.

Maar het is wél moeilijk te verkopen, dat medewerkers van een CHARITATIEVE instelling meer mee moeten nemen, dan een modaal inkomen. Dan moet je niet voor een charitatieve instelling gaan werken, maar een baan zoeken in het bedrijfsleven.

Het is onverkoopbaar, dat zo'n 200 man moeten collecteren voor het salaris van de directeur van een stichting, zonder dat er ook maar één kankercel is bekeken. En daarna volgt de rest van het bestuur en de medewerkers nog.

Zo moeilijk is dat niet te begrijpen, als je ook maar een béétje creatief kon denken.

ZKH EénOog | 28-11-12 | 22:16

damnschreeuwer | 28-11-12 | 22:07 | + 0 -
Het is een tip. Als jij die rotzooi wilt blijven vreten, is dat jouw eigen zaak.

Bakito | 28-11-12 | 22:13

@das_Freudenmädchen | 28-11-12 | 22:02
voorbeeld:
wel eens gehoord van Steve Jobs? die vrat alleen maar macrobiotische groente en fruit. Is nu best wel dood. oorzaak: doodgewone alvleesklierkanker.

damnschreeuwer | 28-11-12 | 22:12

@zovoklets
Ik ga er vanuit dat niemand familie wilt verliezen in de dood en dus ook niet aan kanker. Maar daar gaat deze discussie niet over.

KWF is een goed initiatief maar er blijft "iets" te veel aan de strijkstok hangen.

rs1973 | 28-11-12 | 22:09

@Ratzinger | 28-11-12 | 21:44

Kijk hier heb ik wat aan.

Sommige zaken werken wel- dat weet ik uit ervaring, andere (het merendeel), daar heb je gelijk in, niet.

Het probleem in de welzijnswereld is dat het merendeel dat er werkt ( plus de toplagen) vooral gelooft in dingen die niet werken en dat het kleine gedeelte wat wel dingen doet die werken worden gedemoraliseerd, gemarginaliseerd en tegengewerkt.

Het welzijnswereldje begint steeds meer gelijkenissen te vertonen met de veel betreurde ziekte uit dit topic maar dan op maatschappelijk niveau.

Vaak moet ik aan het essay van Hannah Arendt denken als ik de 'goedbedoelde' collectieve incompetentie aanschouw aldaar. De banaliteit van het kwaad, jij kent het vast.

Een enorme verkwisting van gemeenschapsgeld. het enige voordeel is dat de salarissen weer in onze economie terechtkomen, een schrale troost.

Het is 1 grote sociale werkplaats op zijn best. Een vluchtheuvel voor figuren die het geen uur uit zouden houden in het bedrijfsleven. En maar grenzen bewaken, het lijkt de douane wel. De persoonlijke ontwikkeling gaat boven alles en zeker boven de taken en het belang van de cliënt.

Ik ga de rest van mijn leven dan ook in het werk stellen het kaf van het koren te scheiden. Niet dat ik ook maar enige kans maak maar je bent een idealist of niet natuurlijk.

Gutmensch ftw!

pius | 28-11-12 | 22:07

@das_Freudenmädchen | 28-11-12 | 22:02
nee, je leest selectief. Je stelling houd namelijk in dat er geen kanker bestond voordat voedsel werd samengesteld in fabrieken (vanaf jaren '70?). en dat is uiteraard onzin.

damnschreeuwer | 28-11-12 | 22:07

Ah zo... dus of een stichting wel of geen goed werk vericht hangt af van het salaris van de medewerkers? Een onnozelheid van het niveau LBO zwakstroom.
*
Hoeveel geld gaat er naar 14 pvv kamerleden per jaar die er voor spek en bonen bij zitten, behalve als hun klauw omhoog moet voor een of ander flutvoorstel? Hoeveel onderzoek kan voor dat geld gedaan worden? Ik bedoel maar... om over het merendeel van de andere 136 kamerleden nog maar te zwijgen.
*
Enfin, u zet mooie strepen in het zand: "Kijk mensen, hier zitten de goeierds!!!".
*
Toch moet het u van tijd tot tijd best pijn doen dunkt me, altijd maar gelijk hebben. Drammen gaat zo vervelen lijkt me, maar daar is bij u geen spoor van te bekennen. U kickt er kennelijk op. De gemiddelde Joop reaguurder watertand ervan.... Zucht

Wees_eens_creatief | 28-11-12 | 22:05

N.a.v. mijn vaders dood toen ik negen was en mijn moeders borstkanker twee jaar geleden, ben ik blij iets te kunnen betekenen tegen deze *piep*.
Mensen die hier zeuren over de zogenaamde 'goeddoeners' die alles in eigen zak steken: Ik, als 21-jarige studente, ga met regelmaat klusjes doen naast studie/bijbaan om geld in te zamelen voor onderzoek tegen deze ziekte.
Waarom kunnen sommige sceptici hier zo moeilijk geloven dat er nog zát mensen zijn die niet gaan voor eigen belang? Eenmaal door het stof gegaan, maakt eenieder plots veel meer begaan... ;-) KWF: Keep up the good work!

MaryJuanna | 28-11-12 | 22:03

Daar zijn inderdaad bewijzen voor ja. Maar als je dat wil weten moet je gewoon gaan googlen.
Ik zeg niet dat het de oorzaak van ieder geval van kanker is, alleen dat de rol van voedsel sterk onderbelicht is.
Maar goed, de toekomst zal dat wel uitwijzen voor de sceptici.

das_Freudenmädchen | 28-11-12 | 22:02

Doei allemaal, ga fillempie kijken.

Ratzinger | 28-11-12 | 21:59

Bakito | 28-11-12 | 21:45 |
Voorkomen kan grotendeels zonder de farmaceutische industrie, genezing wordt toch een stuk lastiger. Een gezonde levensstijl kan meer dan de helft van alle gevallen van kanker voorkomen.

De prijzen van geneesmiddelen zijn vaak buiten alle proporties, iets wat in de toekomst ook zeker gaat veranderen. De gezondheidszorg kan helaas ook niet zonder deze industrie want anders komen er simpelweg geen nieuwe effectievere producten op de markt. Het is een illusie dat overheden en universiteiten dit op eigen gelegenheid kunnen.

biochemie_nerd | 28-11-12 | 21:58

das_Freudenmädchen | 28-11-12 | 21:55 |
Hopelijk heb je van andere dingen wel verstand.

Miep Scharensliep | 28-11-12 | 21:58

Miep Scharensliep | 28-11-12 | 21:54 | + 0
Dat lijkt me dan weer 'jumping to conclusions'.

Ik ben, om maar een voorbeeld te noemen, een toonbeeld van beschaving en zelfs niet in de verte een schoft.

Hoewel, soms, als ik mensen tegenkom die ik niet speciaal leuk vind (of zomaar, zonder reden verafschuw), dan denk ik wel eens: Hoe zou jouw kop er uitzien op een spiets?

De afgelopen tijd had ik dat nogal met Rutte, haha.

Ratzinger | 28-11-12 | 21:58

#staoptegenabsurdsalariskwfkankerdirecteur

WinterIsComing | 28-11-12 | 21:57

@das_Freudenmädchen | 28-11-12 | 21:55
dus vroegah kwam kanker niet voor? dat is wel nieuws. heb je daarvoor bewijs?
nee he?

damnschreeuwer | 28-11-12 | 21:57

Kanker komt hoofdzakelijk door fout voedsel.
Dat mag zo'n beetje als bekend worden verondersteld. Gek genoeg wordt voedselproducenten gewoon toegestaan allerlei smerigheid in de vorm van arom's, en kleur - en smaakstoffen in het eten te persen.
Leuk zo'n snorrenactie maar veel zal het niet helpen.

das_Freudenmädchen | 28-11-12 | 21:55

Ratzinger | 28-11-12 | 21:47 |
Precies! Een beschaafd mens is een mislukte schoft meneer. Ook in weldoenerkringen.

Miep Scharensliep | 28-11-12 | 21:54

@Ratzinger | 28-11-12 | 21:47

LOL. Kudo's @tweede alinea.

pius | 28-11-12 | 21:49

@2low4zero | 28-11-12 | 21:45

Zuid? Das geen Rottedam...

ZKH EénOog | 28-11-12 | 21:49

Miep Scharensliep | 28-11-12 | 21:19 | + 0
Negatief mens! Wantrouwende aap!
Verder heb je wel gelijk.

Geef een goeddoenerT eens een keer een maand geen salaris, moet je hem//haar horen. Issie alle mensen vergeten die nog een lifespan hebben van een maand of minder.

Ratzinger | 28-11-12 | 21:47

zovoklets | 28-11-12 | 21:39 |
Omdat geld voor een riant salaris uit de pot van het KWF komt. Daarom.
Je kunt het maar 1 keer besteden en dan lijkt het me zinvoller dat je het besteedt aan andere zaken dan salaris/overhead.

Miep Scharensliep | 28-11-12 | 21:47

@biochemie_nerd 21:39
Onzin. Er zijn andere manieren om kanker te voorkomen en/of genezen dan de peperdure farmaceutische produkten in landen met hoge welvaart.

Wat kennelijk wel werkt, afgaande op jouw stelling, is de marketingstrategie van de medische industrie.

Bakito | 28-11-12 | 21:45

@ZKH EénOog | 28-11-12 | 21:17
Nee, das als je van zuid kom, niet hier.. :)

2low4zero | 28-11-12 | 21:45

pius | 28-11-12 | 21:24 | + 0
We zouden prima zonder de welzijnsmaffia kunnen, dat weet elke aap. Heb jij niet ook een ingeboren hekel aan mensen die als werk 'goed zijn voor anderen' hebben, in welke vorm dan ook? Dat vergadert maar en doet maar en het resultaat is nul, in vrijwel alle gevallen.

Wat is er toch zo moeilijk aan (ik zeg niet dat dat ook voor jou geldt) om te accepteren dan enkele procenten van een populatie knettergek zijn, nooit zullen deugen en op geen enkele manier geholpen kunnen worden? Weird.

Daarvoor is het Markermeer iets te ondiep. Recente metingen wijzen uit dat de Marianentrog een beter oord is om die shit af te zinken.

Ik heb in de persoonlijke sfeer diverse mensen zien sterven aan kanker. 't Zijn dingen die ik nooit vergeet. Maar... mensen gaan altijd ergens dood aan, of het nu kanker, een hersenbloeding of hartinfarct is. Krijg wel eens de indruk dat men denkt dat doodgaan iets abnormaals is. Hoe jonger hoe erger, uiteraard.

In feite is doodgaan vrij normaal. Volgens mij overkomt iedereen dat op enig moment.

Ratzinger | 28-11-12 | 21:44

Directeur van KWF zou 0 euro per jaar moeten verdienen, enkel onkosten...

En anders lijkt me de helft meer dan voldoende.

Die villa en die BMW?
Ja ben directeur bij KWF

King Wasimoo | 28-11-12 | 21:42

@Petrus de Rewa | 28-11-12 | 21:28
Levensverwachting en kans op het krijgen van kanker hebben met elkaar te maken.

Petrus de Rewa | 28-11-12 | 21:41

Bakito | 28-11-12 | 21:30 |
Onzin, het percentage van mensen die sterven aan kanker is direct evenredig aan de welvaart in een land.
Er is geen enkel land ter wereld dat een uitzondering op die regel is.

biochemie_nerd | 28-11-12 | 21:39

Miep Scharensliep | 28-11-12 | 21:37

Waarom maak jij je druk over geld van een ander?

zovoklets | 28-11-12 | 21:39

King Wasimoo | 28-11-12 | 21:29 |
Algemeen directeur EN lobbyist want kanker is business en als je je business went te propageren ga je de politieke wandelgangen op.
Ik begrijp het verweer dat een dergelijke functionaris in een for profit organisatie eenzelfde salaris toucheert en dat de werkzaamheden vergelijkbaar zijn. Ook dat het niet om de emotie en empathie gaat maar om de kwaliteit van werk. En toch blijft de hoogte van het salaris een doorn in mijn oog.

Miep Scharensliep | 28-11-12 | 21:37

zovoklets | 28-11-12 | 21:33
Plusje werpt

Botte Hork | 28-11-12 | 21:36

Goed dat jullie dit aankaarten. Vervelende commercie. Geld naar NGNG is overgemaakt.

elektronisch visvoer | 28-11-12 | 21:36

Botte Hork | 28-11-12 | 21:31

Stikken in mijn eigen longvocht. Is mijn grootste angst, dus dat kan ik dan direct overwinnen.

zovoklets | 28-11-12 | 21:33



@Petrus de Rewa | 28-11-12 | 21:29

Dat denk ik ook. Ik begin allengs meer begrip te krijgen voor mensen die dit betaald doen.

pius | 28-11-12 | 21:33

King Wasimoo | 28-11-12 | 21:29 |

Het is inderdaad niet veel. Daar mag best wat aandacht voor zijn.

zovoklets | 28-11-12 | 21:32

zovoklets | 28-11-12 | 21:24
Als je het zo wilt noemen, prima joh.
Wat had je voor spectaculair einde voor jezelf in gedachten? *oprecht benieuwd is*

Botte Hork | 28-11-12 | 21:31

@Petrus de Rewa 21:25
Dat heeft andere oorzaken, o.a. hoge kindersterfte.

Bakito | 28-11-12 | 21:30

Ik heb mn TV ontkoppelt en m boven neer gezet. Ik geef aan 2 goede doelen geld. De eerste is stichting Heppie, waar ik ook vrijwilligerswerk voor doe en de andere is het KWF.
Maar om de hele avond naar gehuil om geld en 'o god wat ben ik zielig' te moeten kijken gaat me echt te ver.
Tuurlijk is kanker een k*-ziekte. Maar sterven aan gebrek aan water en voedsel, overhoop gestoken worden tijdens een inbraak door een kansen-jongere. Als oud omaatje overvallen en doodverkracht worden. Dat zijn nou ook niet bepaald leuke manieren om te gaan.
Ik vind het hypocriet tot op het bot. Als er nou GEEN BN'ers aan mee deden zou ik er al heel anders tegen aan kijken.

jezus!!! | 28-11-12 | 21:29

Vanaf 1 mei 2011 is Michel Rudolphie algemeen directeur van KWF Kankerbestrijding.
Bruto jaarsalaris (incl. vakantiegeld) €143.221,-.

King Wasimoo | 28-11-12 | 21:29

@pius | 28-11-12 | 21:15
Precies. Gratis hulp kost het meest.

Petrus de Rewa | 28-11-12 | 21:29

@Bakito | 28-11-12 | 21:25
Gek is dat, de levensverwachting ligt ook lager...

Petrus de Rewa | 28-11-12 | 21:28

@Ratzinger 21:19
Wou het toch ff checken, als indianen onder elkaar.

Wist je trouwens dat in India veel minder kanker voorkomt dan in het westen? Dankzij bepaalde voedingspatronen.

Bakito | 28-11-12 | 21:25

@mijntweecent | 28-11-12 | 21:23

Zo gaan die dingen dus;)

pius | 28-11-12 | 21:25

Inderdaad allemaal vooral geen goede doelen steunen zoals het KWF die een riant salaris betalen aan de directeur.
Het KWF haalt elk jaar meer dan 120 miljoen euro op en dat geld kunnen we ook gewoon toevertrouwen aan een clubje incompetente mensen die er geen vergoeding voor wilt hebben.

biochemie_nerd | 28-11-12 | 21:24

Botte Hork | 28-11-12 | 21:19 |

Je bedoelt gewoon dat mensen saai de pijp uit moeten gaan? Het is het laatste wat je doet en jij wilt het een non-event laten zijn.

zovoklets | 28-11-12 | 21:24

@Ratzinger | 28-11-12 | 21:15

Ik had wel een iets harder oordeel verwacht over de welzijnswereld. Iets wat me had gesterkt. Beetje teleurstellend dit. Geen deportatie - geen Markermeer , niks.

Moet ik er van uit gaan dat deze mensen de moeite van het leven waard zijn dus?

*in verwarring is*

pius | 28-11-12 | 21:24

pius | 28-11-12 | 21:15
Idd. Dat komt er een moment dat je een secretaresse voor dat soort zaken moet aannemen en voor je het weet heb je een heel salarishuis met een dikbetaalde directeur on top.

mijntweecent | 28-11-12 | 21:23

Vredig door ouderdom? Welke ziekte is dat?
zovoklets | 28-11-12 | 21:18

Ouderdom. Zoals mijn oma toen ze 102 was, en gewoon niet meer wakker werd.

Botte Hork | 28-11-12 | 21:19

Noem me een negatief mens, noem me wantrouwend. Ik geloof niet dat er iemand is die zonder enige bijbedoelingen fanatiek aan het welzijn van anderen gaat werken. Er is altijd een agenda. De een wat meer verheven dan de ander. De een wat moreler dan de ander.
Zelfs freakin' Mother Theresa was geen heilig boontje wat dat betreft. Die vertelde de armen dat God hun lot zo had bestemd. Hier een hapje vreten, een aai over je bol en may the force be with you.

Miep Scharensliep | 28-11-12 | 21:19

Bakito | 28-11-12 | 21:13 | + 0
No worries mate. Een hartstochtelijke hekel hebben aan sommige dingen, mensen, instellingen - daar kun je heel oud mee worden.

Je weet toch wel dat ik ramvol positieve vibes zit? Vrijwel elk comment legt daar getuigenis van af, innit?
Nog een kudo voor je fipo (ik plus en min niet), perfect.

Ratzinger | 28-11-12 | 21:19

@ Blotebelg / 20:38
Zeg, blijf jij even bezuiden onze landsgrenzen
en werp je maar bovenop een mollige belgin ofzeau

Tobi | 28-11-12 | 21:19

Botte Hork | 28-11-12 | 21:14 |

Vredig door ouderdom? Welke ziekte is dat?

zovoklets | 28-11-12 | 21:18

@2low4zero | 28-11-12 | 21:04

Om de gofferedomme nie. As je Rottedams wil tikke, dan mot je n't ook goed doen, en hieredaar 'n lettetje weglate. Andes ist gwoon slechte grematica..

ZKH EénOog | 28-11-12 | 21:17

pius | 28-11-12 | 21:08 | + 0
Die vallen daar ook onder ja.
Ik heb niks met het welzijnswereldje, zoals ik niets heb met sociale academies, studies psychologie, sociologie en andere tot niets leidende wetenschappen.

Meest sprekend voorbeeld is nog het Pieter Baan Centrum. Daar werkt men vanuit de gedachte dat een moordenaar niet goed bij z'n hoofd is.
De man wordt onderzocht.
Aha, u hebt een moord gepleegd.
Dan moet u niet goed bij uw hoofd zijn.
Kijk, dat is makkelijk geld verdienen.

Ik denk dat er veel moordenaars heel goed bij hun hoofd zijn - 't allzu menschlich.
Scusi voor het zijspoor. Terug naar de kanker.

Ratzinger | 28-11-12 | 21:15

Het kloterige van zo'n stichting is dat je iedereen de hele tijd overal voor moet bedanken. Kijk alleen al naar haar twitter.

Al die bevestigingsprostitutie. Doodvermoeiend.

pius | 28-11-12 | 21:15

zovoklets | 28-11-12 | 21:08
Misschien, (praat ik voor mijn beurt) zou hij zijn vader door ouderdom vredig in zijn slaap hebben zien overlijden? Zomaar een wilde gok.

Botte Hork | 28-11-12 | 21:14

@Ratzinger 21:06
Een hartstochtelijke hekel.

Hopelijk besef je dat zulke negatieve vibes leiden tot stress cq lichamelijke stress, hetgeen weer de kans op kanker en andere kwalen zoals hartfalen verhoogt.

Laat je toch niet gek maken door die kwibussen
man!

Bakito | 28-11-12 | 21:13

Viva is wel fucked-up trouwens. De rolbevestigende imprisonment van de *kuch* moderne vrouw.

Jammer dat blaadjes geen kanker kunnen krijgen ipv van mensen.

Dat zou een hoop schelen.

pius | 28-11-12 | 21:13

Botte Hork | 28-11-12 | 21:08
Knap hoor, restepct. Hoe kwam je zo, om dit te doen? Zeer sociaal, 10 euro is toch 10 euro. Hulde!

mijntweecent | 28-11-12 | 21:10

@Ratzinger | 28-11-12 | 21:06

Als daaronder ook de toplagen uit het welzijnswereldje vallen heb je mijn zegen.

pius | 28-11-12 | 21:08

rs1973 | 28-11-12 | 20:44 |

In plaats van kanker, door welke oorzaak had je je Pa dan liever zien overlijden?

zovoklets | 28-11-12 | 21:08

@Redactie
Maarrrr het is helemaal niet op #Ned2, het is op #Ned1

hfakker | 28-11-12 | 21:08

Hoppa, 10 e gedoneerd. Meer kan ik ff niet missen.

Botte Hork | 28-11-12 | 21:08

@2low4zero | 28-11-12 | 21:04
Plusje!

pius | 28-11-12 | 21:07

Ik geef nooit wat aan grote instellingen als KWF, AI etc. De helft is sowieso weggegooid geld.

Als mensen goed willen doen op eigen kosten en in eigen (vrije) tijd maak ik zonder problemen een redelijk groot bedrag over (als het doel me aanspreekt), maar instellingen waar de directeur 140K verdient en de managers per maand tot 7K, tsja.

Ik heb aan sommige dingen een hartstochtelijke hekel - daaronder vallen ook instellingen waarbij dikbetaalde Gutmenschen de, hoe heet het, Gutmensch uithangen?

Go fuck yourself.

Ratzinger | 28-11-12 | 21:06

@hfakker | 28-11-12 | 21:03
Das Rotterdams man, jij snapt ook niks.

2low4zero | 28-11-12 | 21:04

Opmerkelijk hoeveel rechtse mensen DWWD kijken. En dan al dat gegesticuleer erover op twitter. Ik kijk nooit.

Zouden meer mensen moeten doen.

pius | 28-11-12 | 21:04

Hele stuk gelezen en geRT natuurlijk

rickuhmja | 28-11-12 | 21:03

Viva, DWDD. Het koude zweet breekt me uit.

kenny harder | 28-11-12 | 21:03

@2low4zero | 28-11-12 | 20:38
"Verder als" of "Verder dan"?

hfakker | 28-11-12 | 21:03

Toffe chica.

Mensen die zich zonder winstbejag of andere oneerbare motieven (al is dat laatste in dit geval een hypothese) inzetten voor een beter welzijn zijn helden.
Allemaal.

De Gooise Matras | 28-11-12 | 20:58

Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:55
Geeft niet hoor ouwe, had ik gister ook.

Botte Hork | 28-11-12 | 20:56

@Botte Hork | 28-11-12 | 20:53 | + 3 -
Zucht. Ja. Gaat even iets niet goed met tegelen merk ik.

Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:55

@ zovoklets 20:52

Nee jongen, het is vooral genetisch bepaald, heeft nauwelijks iets met welvaart te maken.

eerstneukendanpraten | 28-11-12 | 20:55

Als ik hierop naar waarheid op antwoord krijg ik een intern conflict, dus zeg ik niets.
Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:51

Met wie? Je meerdere persoonlijkheden?

Botte Hork | 28-11-12 | 20:53

pleurt op met je DWDD.

damnschreeuwer | 28-11-12 | 20:53

Cuyahoga | 28-11-12 | 20:47

lol

zovoklets | 28-11-12 | 20:53

@pius | 28-11-12 | 20:49 | + 0 -
Trouwens in deze tegel suggereer ik wel iets, in die andere niet. En in plaats van krijg bedoel ik geef.
Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:51 | + 0 -

Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:52

Prima initiatief, met een paar algemene kanttekeningen mijnerzijds die niet specifiek voor Ellen hoeven te gelden maar zouden kunnen gelden.
.
Sommigen gaan in de helpbusiness als (over)compensatie voor iets of iemand. Soms is het eenvoudiger om anderen fanatiek te gaan helpen in plaats van de confrontatie met je eigen sores of psychisch leed aan te gaan. Helperssyndroom. In de charitatieve hoek is er dan de prettige bijkomstigheid dat je allerlei egostrelende schouderklopjes krijgt en nog minder geinteresseerd bent om jezelf de spiegel voor te houden.
.
Het gaat in de kankerbehandeling niet alleen om poen. Er zijn artsen die heel gewetensvol wegen of een behandeling nog zin heeft. Nog humaan is. Als het oordeel uitbehandeld komt dan wordt dat niet lichtvaardig gehanteerd. Je moet uitkijken met het propageren en bekostigen van enorm nare behandelingen die het leven misschien een maandje of twee rekken. Misschien moet je dat geld steken in therapie om de eindfase te begeleiden. Met enige kwaliteit van leven nog een paar weken met je naasten verkeren lijkt me waardevoller voor allen dan als een kasplantje nog twee maanden vegeteren.
.
Het zou ook fijn zijn als zo'n stichting opkomt voor mensen die NIET willen vechten met chemo, bestraling, pillen etc en die geld nodig hebben voor andere zaken die het afscheid en de acceptatie kunnen bevorderen.

Miep Scharensliep | 28-11-12 | 20:52

Siebrand van het CDA doet ook mee. Heeft hij ook een vrouw btw?

eerstneukendanpraten | 28-11-12 | 20:52

Kanker is een luxe, eerste wereld ziekte voor verwende lui die denken dat ze belangrijk zijn.
De niet verwende medemens elders ter wereld gaat gewoon kapot aan honger, overstromingen, tyfus, cholera en andere dingen waar wij middelen tegen hebben.

Kanker is elitair!!

zovoklets | 28-11-12 | 20:52

@pius | 28-11-12 | 20:49 | + 0 -
Als ik hierop naar waarheid op antwoord krijg ik een intern conflict, dus zeg ik niets.

Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:51

Oké, moet ik nu gaan janken en geld storten?

Eshek | 28-11-12 | 20:50

@Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:47

Je suggereert wel wat en als het me niet aangaat moet je het hier niet neerschrijven.

pius | 28-11-12 | 20:49

Zeg me dat het directeurssalaris niet waar is ♪

mijntweecent | 28-11-12 | 20:47

@pius | 28-11-12 | 20:45 | + 1 -
Ik suggereer niets en dat gaat je ook niets aan.

Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:47

Ellen, ga NIET naar DWDD.
Kijk wat er met Jan Mulder is gebeurd, Theo Maassen, Bennie Jolink, noem maar op.
Iedereen wordt daar gebodysnatched.
Ze laten Felix Rottenberg je ziel uitdrijven en vervangen die door een van een gütmenschzombie.

Cuyahoga | 28-11-12 | 20:47

rs1973 20:44
RIP

Bakito | 28-11-12 | 20:45

@Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:42

Je suggereert dus dat je volop zaken sponsort.

pius | 28-11-12 | 20:45

@Sky Lukewalker | 28-11-12 | 20:33
Laat je collega het dan ook zeggen!

2low4zero | 28-11-12 | 20:44

Mijn vader overleed aan kanker dus ik hoop op een medicijn tegen kanker.
Maar als je eerst moet uitleggen hoeveel mensen de directeur aanstuurt om daarna het salaris te rechtvaardigen........

Michel Rudolphie algemeen directeur van KWF Kankerbestrijding.
Bruto jaarsalaris (incl. vakantiegeld) €143.221,-.

De brutosalarissen per maand, bij een voltijd aanstelling, zijn in 2011 als volgt:
overons.kwfkankerbestrijding.nl/inkoms...

rs1973 | 28-11-12 | 20:44

Tumoren festival.

Al SchietjemeLevend | 28-11-12 | 20:43

@pius | 28-11-12 | 20:41 | + 1 -
Ik zeg net dat ik de hele wereld NIET kan sponsoren. Dus het is eigenlijk best een domme vraag, of doel je daar niet op.

Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:42

@cumshaft | 28-11-12 | 20:40 | + 0 -
Dan kan je onder het genot van een champagne aan andere mensen laten zien dat je zo betrokken bent.

Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:41

@Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:39

Alsof je dat doet.

pius | 28-11-12 | 20:41

Zo een stukje voor de helft lezen is niet veel aan, maar ja het boeit me gewoon echt niet

Idontgiveafunk | 28-11-12 | 20:41

leuk zo'n kankergala, alsof kanker in de 11 andere maanden van het jaar niet bestaat.

cumshaft | 28-11-12 | 20:40

Overigens hou ik het bestuur van KWF persoonlijk verantwoordelijk voor al het leed dat voorkomen had worden met de astronomische bestuursgages die zij aan de middelen van het fonds onttrekken. Misschien wel de laagste vorm van zelfverrijking evah!

Parel van het Zuiden | 28-11-12 | 20:40

Wat een kankerfonds.

Vip3r | 28-11-12 | 20:39

Waarom moet ze naar DWDD? Zodra ze daar zit wordt ze ingecapseld door al die andere organisaties en dan is het einde zoek.

Het is allemaal heel erg lief, maar het onderliggende probleem... bijvoorbeeld waarom de zorg zo duur is en waarom zorgverzekaars dit niet vergoeden wordt niet aangepakt.

Het spijt me, ik gun haar alle succes, maar dan zonder mij. Ik kan niet de hele wereld sponsoren.

Kaas de Vies | 28-11-12 | 20:39

Ik kijk al tijden geen DWDD meer. En dan gaan jullie daar reclame voor maken? Snap nu ook waarom er heel neutraal "redactie" onder het topic staat...

eerstneukendanpraten | 28-11-12 | 20:38

Ik zou haar doen.

Blotebelg | 28-11-12 | 20:38

Wat een kut stukkie zeg, ik ben niet verder gekomen als:
"Wie het niet interesseert, kan nu stoppen met lezen."

2low4zero | 28-11-12 | 20:38

GSDD

Einde van de Domheid | 28-11-12 | 20:36

Kanker is erg. DWDOMVN bijna even erg.

Godsammekraken | 28-11-12 | 20:36

Elke hulp tegen kanker is ok, zelfs wanstaltige hulp.

Spokoynoy Nochi | 28-11-12 | 20:34

Op ned.2 zien wij ( what's in a name ) Wouter Klootwijk.

fuckje | 28-11-12 | 20:33

Zoals mijn collega zou zeggen: Daar kan ik wel een trucje op.

Sky Lukewalker | 28-11-12 | 20:33

@EllenNGNG steunen is prima, maar ik verdom het om naar DWDD te kijken...

Parel van het Zuiden | 28-11-12 | 20:33

Ja doei. Ik betaal gvd toch belasting !

Bakito | 28-11-12 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken