Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ProRail gaat voor laagste bieder op onderhoud

vertraginggg.jpg Iedere gezonde economie heeft een paar monopolisten nodig om eraan te herinneren hoe hard kapitalisme nog altijd heerst. In Nederland hebben we op het spoor twee alleenheersers, de NS voor de treinen en ProRail voor de rails. Een ritje met de trein stelt de treinreizende vouwfietsforenzen onder u daarom direct bloot aan een dubbele dosis monopolistische klantenhaat. Het begint nu wel een beetje uit de hand te lopen. De Volkskrant meldt dat ProRail heeft besloten om voor het onderhoud aan het spoor in regio Amersfoort zaken te doen met de goedkoopste aannemer uit het aanbestedingstraject. ProRail zou dik 20 miljoen uit moeten geven voor het onderhoud in Amersfoort en komt nu niet verder dan 15 miljoen. Ondertussen zijn de paarse broeken bij ProRail bezig met verontschuldigingsbrieven voor het eerstvolgende dodelijke ongeluk. Het bedrijf erkende zelf in april nog dat 'de kwaliteit en de veiligheid op het spoor in het geding komen als deze race to the bottom wordt voortgezet.' Maar fuck de veiligheid. De volgende bezuinigingen gaan over schoonmaak. Er zijn miljoenen te winnen door slechts één keer per week de lijken van het spoor af te schrapen. Wat gaan je klanten doen dan? Naar de concurrent zeker? Lol. Inmiddels maken ze in Belgenland ook kennis met de Nederlandse spoormaffia. De Fyra en het opheffen van de Beneluxtrein drijft de Belgiërs tot tranen alsook bankroet. Maar ook hier hoeft een béétje monopolist natuurlijk geen fuck te geven.

Reaguursels

Inloggen

@#34 | 23-11-12 | 13:54
en dat is gewoon ns heeft profail niets mee te maken

LordNobady | 23-11-12 | 15:57

Het probleem met voor de goedkoopste gaan is, dat de z.g. "huisaannemer" Strukton, minder continuiteit in z'n werk heeft. Die moet daardoor in het uitvoerend personeel gaan bezuinigen, en daardoor, misschien komende winter alweer, geen poppetjes heeft om vastgevroren wissels vrij te scheppen. Dat zijn nog steeds zaken van ouderwets handwerk.
We gaan het zien, het word weer een winter zonder treinen.

hotnot | 23-11-12 | 14:13

Niet zeuren. We hebben in NL de veiligste spoorwegen en we doen dat ook nog tegen veel lagere kosten dan de ons omringende landen. Ow ja, en dat met die laagste aanbieder? Dat is gewoon afgedwongen door de overheid, ProRail *MOET* de economische meest voordelige aanbieder nemen. Dat eist de overheid nl. van ProRail.

postmodernismisdead | 23-11-12 | 13:36

De overheid waarborgt die monopoliepositie, niet het kapitalisme. In een vrije markt was er allang concurrentie ontstaan.

Infidel Castro | 23-11-12 | 13:23

Welke ondernemert hier kijkt bij aanbestedingen niet naar de beste aanbieding?

Het is ook nooit goed hè. De gewenste minimum kwaliteit moet in de aanvraag van ProRail vastgelegd zijn.
Als de kwaliteit niet goed blijkt te zijn moet er geklaagd worden bij/over ProRail, want die is verantwoordelijk.
Vroeger was de NS duur en slecht, misschien dat ze nu wat goedkoper en slecht worden, is toch een kleine verbetering :-S

Peter_K | 23-11-12 | 12:39

Natuurlijk gaan ze voor de goedkoopste.

Zo werkt het nou eenmaal in deze economie.

Wat is het probleem?

Justin-Kees | 23-11-12 | 12:34

Het is al zeker 10 jaar, dat ProRail voor de laagste bieder gaat, niets nieuws. Sterker nog, ProRail schrijft tot aan het laatste schroefje en kiezeltje voor welke materialen gebruikt moeten worden en bepaald hierdoor dus gewoon zelf de prijs van onderhoud.

flashforward | 23-11-12 | 12:07

Ja, logisch,ProRail heeft heel veel geld nodig voor OprotPremies, GoudenHanddrukken en salarissen voor al hun Anita's Arts, Erkend oprotpremiepsychologen.
Dan maar wat meer risico's op ongelukken.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/06/...

Ella | 23-11-12 | 11:41

Voor de wegvallende Beneluxverbinding bestaat belangstelling bij andere marktpartijen, zoals ik dit in een ander topic al gemeld heb. Het grootste probleem is van technische aard, hoe om aan materieel te komen. Als zo'n "nieuwe" trein werkelijkheid word, lopen de initiatiefnemers wel weer het risico van pesterijen door ns staff, zo rollen ze wel bij ns.

hotnot | 23-11-12 | 11:12

Dus treinen zijn in feite rijdende tijdbommen. Zoveel mogelijk achterin gaan zitten dus, dat schijnt de veiligste plek te zijn.

me,myself and IK | 23-11-12 | 10:47

@Zatkniss | 23-11-12 | 10:10
die pipo die bedenkt dat je dan 2 mensen meer mee kan nemen in een trein. zal dat zelfde figuur zijn die een treinontwerp aanpast om de lucht ( voor de koeling van de motor ) van het spoor af te trekken ( compleet met sneeuw ) ipv vanaf het dak omdat dat een zitplaats scheelt. die zal wel met bonus opgestapt zijn want hij doet het zo goed.

LordNobady | 23-11-12 | 10:22

necrosis | 23-11-12 | 10:06 | + 0 -
Ja die WC loze trienen hebben hier nog in de krant gestaan onder de rubriek Nachrichten aus Absurdistan. Welke pipo verzint dat je geen wc in de trein hebt

Zatkniss | 23-11-12 | 10:10

necrosis | 23-11-12 | 10:06 | + 0 -
Ja die WC loze trienen hebben hier nog in de krant gestaan onder de rubriek Nachrichten aus Absurdistan. Welke pipo verzint dat je geen wc in de trein hebt

Zatkniss | 23-11-12 | 10:10

@kapotte_stofzuiger 09:30: Dat wordt inderdaad nogal snel vergeten. Net als het gezeik over de klantenservice van T-mobile; in de goede oude tijd van tante Pos was het heel normaal om een jaar op een telefoonaansluiting te moeten wachten, en dat hat niets met techniek te maken; het was pure bureaucratie.

Er is wel een verschil: we hebben een redelijk goede concurrentie op telecomgebied, en een waakhond die de boel in de gaten houdt. Op het spoor zitten we met een defacto geprivatiseerd staatsmonopolie. Prorail zou misschien gewoon weer een staatsbedrijf moeten zijn, die diensten op de markt inkoopt. Maar ik schrijf bewust "misschien", ook de staat laat tegenwoordig hete lucht prevaleren boven managers die ter zake kundig zijn; kijk maar eens wat er bij Rijkswaterstaat is gebeurt.

Muxje | 23-11-12 | 10:08

necrosis | 23-11-12 | 10:01 | + 0 -
Geheel mee eens. In NL betaal je heel veel belasting en dat zou genoeg moeten zijn. Ik ben nog steeds aan het ontdekken waarom de Zwitsers nog een overschot kunnen hebben bij een belasting voet die niet eens de helft is van NL.
Zou het dan toch de EU (geld naar knoflook landen) en de strikte neutraliteit (geen soldaatje in de zandbak) zijn?
Als Nederland het geld in eigen land zou mogen (van de EU he) uitgeven hield men ook geld over

Zatkniss | 23-11-12 | 10:07

@Zatkniss | 23-11-12 | 09:55
Ik kan niet vergelijken, want nooit in CH geweest.
Wel in armoedige sprinters in NL, zonder wc (20 jaar geleden al).
En als je 'moet'.......
*grinnikT*

necrosis | 23-11-12 | 10:06

necrosis | 23-11-12 | 10:01 | + 0 -

Kan niet meer geven dan 1 +je...

eerstneukendanpraten | 23-11-12 | 10:06

Ik neem toch aan dat na 1 januari dit werk wordt gedaan door Bulgaren en Roemenen. Dan kunnen er weer een sloot Nederlanders de WW in want dat wil Europa nu eenmaal...

eerstneukendanpraten | 23-11-12 | 10:06

@Einde van de Domheid | 23-11-12 | 09:41
In Nederland is geld genoeg om de treinen fatsoenlijk te laten rijden én de oudjes fatsoenlijk te verzorgen.
Het leeuwendeel van het geld verdwijnt echter in de zakken van een stel proleten wat wij 'overhead' noemen.
Ze voegen niets toe, maken ons op alle mogelijke manieren duidelijk dat ze 'nodig & nuttig' zijn, en laten externe 'klussen' het liefst opknappen door familie of vrienden.
Wat heb ik gewonnen......?

necrosis | 23-11-12 | 10:01

Koppel je nou kapitalisme aan monopolisten of bedoel je te zeggen dat die monopolisten bewijzen dat het tegenovergestelde van kapitalisme juist niet werk?

Buiten die onduidelijkheid een goed artikel. De NS komt haar verplichte diensten niet naar, doet daarmee aan oplichting en zou daarom vervolgt moeten worden. En het excuus van de mensen aan de onderkant dat zei daar niet verantwoordelijk voor zijn ben ik ook wel een beetje moe, ze hebben bewust gekozen om daar te werken dus ze zijn medeverantwoordelijk. Het is (als ik kijk naar de wet) dus een organisatie die crimineel (oplichting) verdrag vertoont. En als ik die twee dan weer combineer krijg ik een criminele organisatie. Maar de NS hoeft zich nergens druk om te maken, het lijkt algemeen geaccepteerd te worden. Als een willekeurig ander bedrijf zo'n zelfde gedrag zou vertonen zou het worden vervolgt.

DerUnterMensch | 23-11-12 | 10:00

necrosis | 23-11-12 | 09:43 | + 0 -
Goeie vraag normaliter is de kostprijs van het vervaardigen van het product bepalend voor de prijs die je betaald. Chinese producten versus Duits fabrikaat BV
Ik heb onlangs nog eens een rit met een NL trein gemaakt in de eerste klas en toen viel mij op dat de NL eerste klas minder is dan de CH 2e klas. Vies treinstellen die volgens mij ook al reden toen ik studeerde (1991). In CH heeft ook alle intercity een restaurant rijtuig en een minibar die langs komt in de wagons

Zatkniss | 23-11-12 | 09:55

@necrosis | 23-11-12 | 09:28
Precies, het kan namelijk wel.
Alleen NS en Prorail zijn uitermate bedreven in het vinden van excuses waarom het echt niet aan hen ligt dan behalve het slechte onderhoud wegens te weinig geld om de zaken te kunnen financieren.
Dan is er sprake van bar slecht management, alleen de overheid grijpt niet in.

Maar goed. Een drama blijft het, de komende jaren. Met het algehele werk-ontmoedigingsbeleid wat de NL-staat met al zijn knapen aan het voeren is.

De Gooise Matras | 23-11-12 | 09:49

En wat er is geen concurrentie? je kan toch kiezen voor een andere vervoersmodaliteit??
dePool | 23-11-12 | 09:22 | + -3 -
.
Jij ziet een snackbar ook als serieuze concurrent voor de supermarkt? En de autodealer als concurrent voor de fietsenhandelaar? Beiden verkopen vervoermiddelen.

Bytemaster | 23-11-12 | 09:48

De laatste keer dat ik in de TBC-express heb gezeten is zeker dertig jaar geleden en als ik dat zooitje triefel en hun escapades zo volg dan blijft dat ook zo!.

swebe | 23-11-12 | 09:47

@Pastor Sippenhaft | 23-11-12 | 09:38
Neen, ik bedoel dat ik als autobezitter langs een treinstation kan rijden om een prachtexemplaar van vrouwelijk kunne een gratis lift aan te bieden wegens geen treinverkeer.
Al is dat knap lastig als je 's nachts moet werken, maar ik zie altijd een lichtpuntje: ik heb inmiddels weekend!
Dus: Plop ende grinnik.....

necrosis | 23-11-12 | 09:47

Jammer. Ik had wel harde bewijzen willen lezen voor de hypothese dat er menselijk afval langs het spoor blijft liggen omdat dat geld scheelt.

Krijg ik een supermarkt-voucher.

De Gooise Matras | 23-11-12 | 09:47

Dat krijg je als zeer zwaar overgesubsidieerde Staatsbedrijven als Prorail en de NS het monopolie hebben. Volstrek incompetente 'managers' (ambtenaren) voeren geen klap uit en vullen hun zakken door onderaannemers uit te persen. Als er een ongeluk gebeurt ligt dat natuurlijk nooit aan de Staat, daarvoor hebben we ook ons OM en de rechters (D66). Het ligt natuurlijk altijd aan belastingbetalers want de ambtenarij heeft immers 'niks gedaan'.

Piet van Schwaffelen | 23-11-12 | 09:44

@Zatkniss | 23-11-12 | 09:36
Maar is er verschil tussen de kosten voor een treinkaartje van NL en CH?
Is Nederland dan goedkoper (want: minder investeringen)?
Of krijgen we hier de grootste bagger tegen het hoogste tarief?

necrosis | 23-11-12 | 09:43

Ik postte het gisteren ook al, dat is een beetje ons probleem. Geheel onterecht denken wij dat dat marktwerking is. Mochten wij zometeen ontdekken dat de bejaardenzorg in het buitenland goedkoper is dan treinen we onze ouderen liever naar MOE-landen met hun trieste grootgebouwen en vermoeiende aardappelgerechten, in plaats van naar de Spaanse, Italiaanse of Griekse zon. Dat moeten we veranderen. Zo waren we ook al toen we nog bulkten van het geld en geen personeel konden krijgen. Daar moet toch iets aan te doen zijn?

Einde van de Domheid | 23-11-12 | 09:41

Privatisering en concurrentiebevordering in de context van eem spoornetwerk is waanzin.

mr.knetter | 23-11-12 | 09:40

Ik stel u, Nederland is dusdanig klein dat het OV gewoon gratis zou moeten zijn. Dat is niet persé links, dat is gewoon zorgen voor een infrastructuur die de productiviteit kan ondersteunen.

knutsel | 23-11-12 | 09:39

necrosis | 23-11-12 | 09:23 |
Bedoel je met de trein reizen?
In dat geval heb je gelijk en snap je ook waarom ik met de auto ga. :)

Pastor Sippenhaft | 23-11-12 | 09:38

@kapotte_stofzuiger | 23-11-12 | 09:33 mee eens, deze mensen moeten met het OV. Dus je zou verwachten dat er wel wat mogelijk moet zijn qua kwaliteit. Niet dus.

knutsel | 23-11-12 | 09:36

necrosis | 23-11-12 | 09:28 | + 1 -
Het mag in Nederland relatief niks kosten. Onze linkse vrienden wil dat de trein goedkoop is, dus investeren is niet kostendekkend. De zwitsers hebben qua grootte een vergelijkbaar net als NL maar investeren dubbel zoveel in het onderhoud per jaar dan Nederland.

Zatkniss | 23-11-12 | 09:36

@knutsel | 23-11-12 | 09:31
Ambtenaren en studenten hebben geen auto. Die zijn van de trein afhankelijk. Problem solved.

Sliptong | 23-11-12 | 09:34

@knutsel | 23-11-12 | 09:31
Ik heb liever geen peuters, kleuters, TBS-patienten, hangbejaarden en soortgelijken in een auto.

kapotte_stofzuiger | 23-11-12 | 09:33

@ZKH EénOog | 23-11-12 | 09:31
Of Hollandse Onnozelheid. Daar grossieren we ook in.

Sliptong | 23-11-12 | 09:33

Het vervelende is dat Nederland te klein is voor 16 mln auto's. Dat weten die lutsers...

knutsel | 23-11-12 | 09:31

'er' omhoog gooit.

ZKH EénOog | 23-11-12 | 09:31

yespur | 23-11-12 | 09:29 | + 0 -
Ja, hij werkt! www.Filewissel.nl
Voer een willekeurige rit in en je weet weer waarom je een auto hebt!

yespur | 23-11-12 | 09:31

@vetkleppert | 23-11-12 | 09:26
LOL!

Sliptong | 23-11-12 | 09:31

@kapotte_stofzuiger | 23-11-12 | 09:28

Ja, sorry. Die term was al bezet.

Dan maken we maar Hollandse Krenterigheid van.

ZKH EénOog | 23-11-12 | 09:31

@de beer van de meer | 23-11-12 | 09:26
Je gaat als bewindsman of -vrouw je potentiële toekomstige werkgever toch niet aanpakken? U was al wakker vanochtend?

Sliptong | 23-11-12 | 09:30

Volgende de Elsevier van een paar weken terug moeten we niet zeuren; de oude reaguurders herinneren zich nog wel de gammele treinen, die makkelijk te kapen waren, de tochtige perrons zonder winkels en de kaartloketten waar een ambtenaar geen zin had om jou snel een kaartje te verkopen, zodat je alsnog een uur moest wachten op de volgende sneltrein Amsterdam - Utrecht.

kapotte_stofzuiger | 23-11-12 | 09:30

Monopoly?
Kanskaart: "ga door met wat u doet en ontvang gratis €20.000"

hfakker | 23-11-12 | 09:29

Werkt dit faalsite waar je OV en auto reistijden kunt vergelijken inmiddels al?

yespur | 23-11-12 | 09:29

@[email protected] | 23-11-12 | 09:23
In Europese landen waar veel meer sneeuw valt, schijnt men weinig of geen problemen te hebben met het laten rijden van treinen.
Zou de sneeuw in Scandinavië of Zwitserland anders van samenstelling zijn?
Hebben wij boosaardige, treinen-ontsporende sneeuw?
Of moet ik concluderen dat de 'operations' mensen van NS/ Prorail een stelletjes prutsers zijn?

necrosis | 23-11-12 | 09:28

@ZKH EénOog | 23-11-12 | 09:10
De Hollandse Ziekte: geld uit natuurlijke bronnen (gas) niet investeren in de economie (infrastructuur, bedrijven, onderwijs), maar in de softe sector (uitkeringen, ziekenhuizen, gastarbeiders)

kapotte_stofzuiger | 23-11-12 | 09:28

Petrus de Rewa | 23-11-12 | 09:11 | + 2 -
Grappig, ja bij 1 meter sneeuw moet je wel. Van Russen en Zwitsers kunnen de prorail lutsers nog veel leren mbt een treinbedrijf in de winster gaande houden.
Nederland kleedt alle dienstverlening uit, maar de prijzen stijgen. Toen ik nog in NL woonde deed ik niks met de trein. Hier in Zwitserland doe ik alle reizen per openbaar vervoer en staat de auto stof te vangen in de tiefgarage. Goed ov kan dus wel, echter het kost wat. De zwitserse prijzen liggen 3x hoger dan de NL prijzen, maar dan wel TOP. Nederlanders willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten #feit

Zatkniss | 23-11-12 | 09:27

@Sliptong | 23-11-12 | 09:25
Twee intercity's vol ambtenaren... Laat die blaadjes maar komen!

Sliptong | 23-11-12 | 09:27

Met treintjes spelen doe je op zolder, van je eigen geld.

vetkleppert | 23-11-12 | 09:26

Als het kabinet nou 1x ballen zou tonen en heel dat malafide partijtje onnozelaars in de top van NS en ProRail op straat zou flikkeren en er een paar welwillende jonge gasten neer zou zetten..
mensen met een beetje realiteitszin en oor voor de samenleving. Ik zit me iedere dag op te vreten om die mongolen in die top. en elke keer komen ze ermee weg..

de beer van de meer | 23-11-12 | 09:26

Safety third. Ook bij Pro-Rail. Leuk trouwens om jezelf "pro" te noemen als je de ene fuckup met de andere overtreft. En als er dan twee intercity's op volle snelheid op elkaar knallen dan gaan we daar weer een vuistdik rapport of twintig over pennen en worden de resultaten exact een jaar na dato bekend gemaakt en is het ferme taalgebruik niet van de lucht. Ondertussen rouleren de fuckupmanagers door naar andere functies om ook daar weer voor grof geld de ene fuckup op de andere te diederikstapelen. Wanneer gaan we de schuldigen eens vervolgen voor hun wangedrag? Ow wacht...

Sliptong | 23-11-12 | 09:25

De armoede en het verval van klantenservice vindt men deels terug in de combi NS/Prorail.
Anno 2012 kan er geen fatsoenlijk treinverkeer meer worden onderhouden als de temperatuur enigszins afwijkt van het gangbare, als er blaadjes vallen of als er een paar sneeuwvlokjes vallen.

Zet dan de stoomlocs weer terug op de rails, die reden vroeger wel.

@Pastor Sippenhaft | 23-11-12 | 09:17
Het biedt wel kansen voor een vrijgezellige man/ vrouw in bezit van auto......

necrosis | 23-11-12 | 09:23

Wat is er mis met het kiezen voor de goedkoopste dienstverlener voor bv onderhoud of schoonmaak bij het stellen van specs? WAt is er mis met reizigers de echte prijs van een ticket te laten betalen? GS, wat is er mis met jullie? Jullie lijken wel links, zeiken om het zeiken. En wat er is geen concurrentie? je kan toch kiezen voor een andere vervoersmodaliteit??

dePool | 23-11-12 | 09:22

@Leucopterus | 23-11-12 | 09:16
Zodra er sneeuw valt, laat de NS op voorhand minder treinen rijden wegens verwachte chaos op het spoor.

necrosis | 23-11-12 | 09:21

Het opheffen van de Beneluxtrein is wel een van de grootste faals van de NS. De Fyra wordt in onze kont gedouwd. Of wel willen of niet. Om over die malafide bende dat ProFail heet nog maar te zwijgen. Ze hebben steeds mooie verhalen, maar er komt toch niets van terecht. Goed hoor, dat privatiseren...

Donderbuitje | 23-11-12 | 09:21

Onderaannemers moeten een online test doen als ze opdrachten doen voor prorail en de NS. Na de test krijg je een echt certificaat uit je printer.
Iedereen met een klein beetje verstand van een pc, maakt deze toets in 1x helemaal goed. http://www.veiligheidlangshetspoor.com/

toetanchamon | 23-11-12 | 09:20

Resterende 5 miljoen verdwijnt in de zakken van het bestuur.

Oeloeboeloe | 23-11-12 | 09:20

Ik geloof niet dat ik medelijden heb met de dame uit het gelinkte artikel die elke dag tussen antwerpen en amsterdam pendelt. Ga gewoon verhuizen of zoek een baan dichter bij huis.

Japannert | 23-11-12 | 09:19

Toet toet!

*zwaait*

Pastor Sippenhaft | 23-11-12 | 09:17

Ja, logisch toch.
Er moet wel wat voor de bonussen over blijven.

Butt-head | 23-11-12 | 09:17

Een paar maanden geleden was mijn auto stuk. Dan maar met het openbaar vervoer naar het werk toe.

Reistijd auto: 30 minuten.
Reistijd OV: 1u40 minuten met drie overstappen waar een buffer in zat van ~2 minuten.

Dan wil ik het nog niet eens over de kosten hebben (retourtje Groningen-Zwolle met vriendin was E32~ p/p). Ik ben blij dat ik een auto heb en dat mijn studententijd achter mij ligt. Het OV is door en door kut.

De koude tijden komen er weer aan. Mijn hart breekt voor iedereen die met het OV moet.

Leucopterus | 23-11-12 | 09:16

Ik neem aan dat bij het 'bieden' op de onderhoudsklus, er wel duidelijk was WAT er precies onderhouden moest worden, hoe vaak, etc.
'For Tender' gaan is een gebruikelijk iets in de commerciële wereld waarbij vastgelegd is wat de aannemer moet leveren voor hun 'aanbieding'.
Of ben ik in het geval van ProRail naïef......
*autobezitterT, sorry*

necrosis | 23-11-12 | 09:15

Voor dat soort armoe is de auto uitgevonden.

Parsons | 23-11-12 | 09:15

En wanneer we het spoor aan de markt zouden geven, werd er niet meer op de kosten gelet!? Neen, dit is een van de zeldzame takken van sport waarvoor de overheid verantwoordelijk zou moeten zijn. Het kan namelijk lelijk misgaan; "lichtend" voorbeeld = UK.

Ignatius Barracuda | 23-11-12 | 09:15

Cuyahoga | 23-11-12
Haha +1!!

Oeloeboeloe | 23-11-12 | 09:14

Ze zijn het spoor volledig bijster

Ilyrm | 23-11-12 | 09:11

@Lenco | 23-11-12 | 09:09
Leuke uitspraak ook in combi met treinen...

Tommygunner | 23-11-12 | 09:11

meer asfalt, dat helpt tegen alle problemen ....

ongegeneerd | 23-11-12 | 09:11

De Hollandse ziekte: prijs laten prevaleren boven kwaliteit.

Met als gevolg, dat het totaalplaatje uiteindelijk vele malen hoger komt te liggen, dan wanneer er WEL pirmair naar kwaliteit was gekeken.

Gelukkig leren 'we' het nooit in Nederland.

ZKH EénOog | 23-11-12 | 09:10

In alle gevallen vermijden die 'gele rups'!

Fatwabuster | 23-11-12 | 09:09

Mocht de onderaanemer het verkeerd doen, dan kan Pro Rail die de schuld geven.
"Wir haben es nicht gewust"

Lenco | 23-11-12 | 09:09

Verander dan maar gelijk de naam in PoolRail

Cuyahoga | 23-11-12 | 09:08

Ook daarom: de auto!

Tommygunner | 23-11-12 | 09:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken