achtergrond

Geenstijl

ProRail gaat voor laagste bieder op onderhoud

vertraginggg.jpg Iedere gezonde economie heeft een paar monopolisten nodig om eraan te herinneren hoe hard kapitalisme nog altijd heerst. In Nederland hebben we op het spoor twee alleenheersers, de NS voor de treinen en ProRail voor de rails. Een ritje met de trein stelt de treinreizende vouwfietsforenzen onder u daarom direct bloot aan een dubbele dosis monopolistische klantenhaat. Het begint nu wel een beetje uit de hand te lopen. De Volkskrant meldt dat ProRail heeft besloten om voor het onderhoud aan het spoor in regio Amersfoort zaken te doen met de goedkoopste aannemer uit het aanbestedingstraject. ProRail zou dik 20 miljoen uit moeten geven voor het onderhoud in Amersfoort en komt nu niet verder dan 15 miljoen. Ondertussen zijn de paarse broeken bij ProRail bezig met verontschuldigingsbrieven voor het eerstvolgende dodelijke ongeluk. Het bedrijf erkende zelf in april nog dat 'de kwaliteit en de veiligheid op het spoor in het geding komen als deze race to the bottom wordt voortgezet.' Maar fuck de veiligheid. De volgende bezuinigingen gaan over schoonmaak. Er zijn miljoenen te winnen door slechts één keer per week de lijken van het spoor af te schrapen. Wat gaan je klanten doen dan? Naar de concurrent zeker? Lol. Inmiddels maken ze in Belgenland ook kennis met de Nederlandse spoormaffia. De Fyra en het opheffen van de Beneluxtrein drijft de Belgiërs tot tranen alsook bankroet. Maar ook hier hoeft een béétje monopolist natuurlijk geen fuck te geven.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.