Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Chris Ostendorf (NOS) ejaculeert over de EU

Chris Ostendorf, de Brussel-embedded juichaap van de NOS. Chris legt het allemaal wel even uit. Het is namelijk zo simpel. Voor de EU liepen we allemaal in tijgerhuiden van grot naar grot, en zoveel geld is het helemaal niet, dat biljoentje. Slechts 70 cent per Europeaan per dag, maar een halve kop koffie! Want iedere Europeaan werkt en niemand is inactief, en een kop koffie in een café kost 1.40. De rekeningen voor de noodsteun van het ESM en de ECB vergeten we voor het gemak even. Om zijn onpartijdige punt kracht bij te zetten gaat Ostendorf op safari naar de haven in Rotterdam. Op zoek naar de 'hardwerkende Rotterdammer'. Hij komt terecht bij: Bernard Wientjes. Erkend eurofiel en al jaren de machtigste man van Nederland. Daar terecht komen is gewoon knap. Dan ben je het zicht op de hardwerkende Rotterdammer echt zo enormontzettend kwijt. Dan ben je zo ontzettend subjectief, partijdig en dolgedraaid. Dan laat je in vier minuutjes film op weergaloze wijze zien dat er niets objectief danwel onpartijdig aan dat hele staatsjournaal is. Dan toon je aan dat iedere halve kop koffie aan subsidie voor die complete NPO er één te veel is. Opdoeken die tyfuszooi, te beginnen met correspondent columnist Ostendorf. PS: livestream Eurotop (straks) HIERRR. Neutrale liveblog bij niet nader te noemen staatswebsite daarrr. Juichaapje komt ook nog in Nieuwsuur.

Reaguursels

Inloggen

Als iedereen uit de EU stapt gaat iedereen zijn eigen markt beschermen met tolmuren en dat is slecht voor iedereen, qua welvaart. Even noteren: nog nooit in de geschiedenis zijn Nederlanders welvarender geweest dan nu en dat ging hand in hand met de EU. Keihard feit. De reden waarom het nu bergaf gaat is omdat energie en grondstoffen op beginnen te raken, exact zoals de Club van Rome in 1973 had voorspelt. Heeft weinig met Grieken te maken.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-11-12 | 15:58

Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-11-12 | 13:48 |
Wat een vooringenomenheid.
Als Nederland ooit uit de EU zou stappen zullen er meer landen volgen, de protectionistische maatregelen zullen dan ook niet helpen!

lanexxx | 23-11-12 | 14:54

Niks leukers als minnetjes scoren bij de GS joelers:
.
doemdenkers.wordpress.com/2010/02/19/n...
.
NL schurkenstaat en niet Griekenland? Zo, dus jullie willen uit de EU? Waarom ligt Griekenland tegen de vlakte en is NL het op Luxemburg na rijkste land van Europa? Omdat ze beide in de EU zitten. Omdat de zwakke Grieken zo stom waren om hun grenzen open te zetten voor veel te sterke Nederlandse en Duitse bedrijven, die vanwege de europese regels ongehinderd hun producten in Griekenland kunnen ejaculeren. 75% vh gbp gaat naar de EU met tientallen miljarden overschot, die die paar miljard belastinggeld in het niets doet verdwijnen. En dat moet stoppen, vinden de GS genieeen. Maar bedenk dat zodra NL uit de EU stapt, de EU protectionistische maatregelen kan nemen tegen NL. Kunnen de GS joelers de tulpenbollen zelf opeten. Deden ze in de oorlog ook. Hmmm, lekker!

Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-11-12 | 13:48

Ik zat er gisteravond naar te kijken en ik had ook al zoiets: hier wordt hij voor betaald door de EU om een feel-good filmpje te maken.

Jippie | 23-11-12 | 13:37

Verhaal klopt helemaal.
Toen ik deze NOSkul zag en hoorde dacht ik ook meteen : "Wat een droplul met zijn koffie verhaal "

Lichtstadfan | 23-11-12 | 12:46

briljant systeem die staatschomroep. je perst mensen af via de belasting om ze met hun eigen geld te brainwashen zodat ze het lekker vinden. nog even en ze gaan hetzelfde doen met scholing. oh wacht....

prutserdeluxe | 23-11-12 | 12:05

Ostendorf is volgens mij geen fan van de Europese Unie maar speelt hun spel mee om zijn baantje te behouden maar zijn trots te verliezen.

frisenfruitig | 23-11-12 | 11:21

Wat is dat journaal veranderd zeg, sinds ik voor het laatst heb gekeken (12 jaar geleden).

Sr. Martinez | 23-11-12 | 10:58

@INH.30CL | 23-11-12 | 02:36
F*ck! je hebt gelijk. ohh waarom kan ik dat verlangen naar de gulden toch niet loslaten?

deraderendraaien | 23-11-12 | 10:44

Ik lees net dat Cyprus, een eiland met slechts 1.2 miljoen inwoners maar liefst 17 miljard steun krijgt.

doskabouter | 23-11-12 | 10:25

Wat een vertoning was dit. Had het 18:00 journaal gezien, kwam deze man ook zijn kop-koffie verhaal vertellen met dat toontje van dat 'wij' niet zo moeten zeuren om die paar euro's. Maar dat 20:00 journaal slaat echt alles.

Latrinalia | 23-11-12 | 10:10

Als je de vierkant geflopte Euro en EU nu nog verdedigd dan ben je echt niet meer serieus te nemen. EU is een faal. Het is slechts een kwestie van tijd.

doskabouter | 23-11-12 | 10:05

Tjonge, tjonge. Ik heb mij ook geergerd aan Ostendorf. Alleen de spoorwegen haalt die aan. Niks landbouwbeleid, EU in caribisch gebied, enz. Wat een surplus zeg....

Thoth | 23-11-12 | 10:05

Berichtgeving door een staatsomroep moet je in ieder land met een korreltje zout nemen. Niks nieuws.

dubbert | 23-11-12 | 10:00

Hey rot eens op met die silverlight shit. Ik heb dat niet en ik wil ook geen silverlight. Net zo ruk als flash. Complete layout vd site verneukt, ziet er niet uit!

NonaSuomy | 23-11-12 | 09:56

.. vroegah, toen waren journalisten nog kritische baasjes die de machthebbers controleerden op corruptie en slecht bestuur enzo. Sinds de linkse mensen zowel de bestuurders als de journalisten leveren is dat wel anders geworden.

Jan Passant mk2 | 23-11-12 | 09:43

@hetluis | 23-11-12 | 02:58
Grinnik.

eddy van vliet | 23-11-12 | 09:41

Het was inderdaad tenenkrommend, waarbij mij het gevoel bekroop dat er "een ander geluid moest komen om een ander geluid", met andere woorden andere positionering waar zelf de verslaggever niet in geloofde (terecht).
Boodschap zoals ik hem verstond: als we minder geld aan Europa geven, zal Europa minder geld aan echt belangrijke zaken besteden zoals een Europees Spoornetwerk (...). Het geld zal dan slechts aan slechte zaken worden besteed.

Fred Janssen | 23-11-12 | 09:38

Die Sasja de Boer blijft toch een lekker wijf.

loser | 23-11-12 | 09:38

Nog een paar jaar ouder worden voordat ik niet meer word opgeroepen als reservist voor WOIII. Succes met de vertragingstechnieken mbt de PIGS + Frankrijk dhr van Rompuy.

_pacman_ | 23-11-12 | 09:37

Het was inderdaad een opvallend ongenuanceerd item. Een publieke zender gaat op de bres voor commerciële belangen, vreemd.

Notarislamp | 23-11-12 | 09:30

De taak van het Socialisme-Journaal is om aan de domme burger uit te leggen dat welvaart tot stand komt door de overheid. De overheid zorgt voor welvaart. Hoe meer overheid, hoe meer welvaart. Dat is in een notendop het linkse verhaal. Een Europese overheid zorgt dus voor Europese welvaart en daar varen wij allen nog beter bij. Dat is de kul die ze ons en onze kinderen blijven inlepelen. We hebben drie publieke omroepen (vlak ook de zogenaamde commerciëlen niet uit, het tuig dat daar op de redacties zit is net zo geïndoctrineerd), tig radiozenders en tal van kranten die hun indoctrinatiepoep 24/7 over ons uitstorten, afgewisseld met 'entertainment' dat ook nog eens volgestopt zit met 'boodschappen'. Journalistiek is verworden tot het herkauwen en nabauwen van bullshit. Alles is gepolitiseerd, van redacties tot universiteiten tot aan de wetenschap in z'n totaliteit. Probleem is dat de mensen die de bullshit voor zoete koek slikken, die ook niet anders meer kunnen omdat ze voor hun welvaart van de overheid afhankelijk zijn geworden, de meerderheid vormen. Ik denk dat we de mogelijkheid onder ogen moeten zien dat we ons land kwijt zijn.

Garret Weldon | 23-11-12 | 08:56

LOL, dit is wel heel erg inderdaad. Hoezo objectieve verslaggeving? Staat lekker ongehinderd zijn pro Europa mening uit te storten over 2 miljoen NL drones... wtf.

Ih8yousf | 23-11-12 | 08:42

wat is dat een raar mannetje die Chris Ostendorf het is niet zoveel geld spoort hij niet helemaal (wel duidelijk eigenlijk) dit ventje heeft zeker een graad in anti economie wat een droplul

rukkieduck | 23-11-12 | 08:26

Zucht.... wat ik wou typen:

@ing. eslapen

rofl... volgende keer een een partij met een echte kerel aan 't roer kiezen, ipv die euronichten.

Tripps | 23-11-12 | 08:11

@Ing. eslapen

Tripps | 23-11-12 | 08:09

@Ing. eslapen

Tripps | 23-11-12 | 08:09

Maar het goede nieuws is dat Eva Jinek weer vrijgezel is!

eerstneukendanpraten | 23-11-12 | 07:47

"Haags bakkie" wordt dus nu vervangen door "Brussels bakkie"?

R. E. Calcitrant | 23-11-12 | 07:31

Ik ben tegen Brussel,maar kijk je naar de verkiezingsuitslag,dan zie je dat het merendeel voor is,en daar snap ik helemaal geen moer van.

fleurtje | 23-11-12 | 07:15

Dacht dat het een reclamespotje was betaald met geld uit Brussel.

Jaypelsteeltje | 23-11-12 | 07:04

Sorry server error 500...

Canis Spurcus | 23-11-12 | 04:50

-weggejorist-

Canis Spurcus | 23-11-12 | 03:54

-weggejorist-

Canis Spurcus | 23-11-12 | 03:45

honderddagen | 23-11-12 | 02:53
Mijn opa, die overigens een enorm goed historisch besef had, zei over verraders altijd: 'die hangen we apart, die krijgen hun eigen boom.'

Canis Spurcus | 23-11-12 | 03:37

nah, tamme hap, om de handel en de avond maar af te ronden: erik: kale kip, 100dagen: kakelend, meer/minder kan ik er niet van maken

hetluis | 23-11-12 | 03:30

Erik9898 | 23-11-12 | 02:41
Het is als je het ontleedt, stuk voor stuk tuig, dat zn eigen volk uitlevert aan de grillen van het gedrocht genaamd Europea. efcharisto poli, maar ik bedank. Ik verdoe geen moeite meer om te stemmen, want er is een grotere mach, waar ik geen zeggenschap over heb. Nee stemmen bij een referendum wordt al niet serieus genomen.

kill the mzungu! | 23-11-12 | 03:01

honderddagen | 23-11-12 | 02:53
ik zal u maar even helpen in uw laatste zin: "omdat je een lozers bent" dan is het begrijpelijker, voor al die lozer, geen dank

hetluis | 23-11-12 | 02:58

De EU is vooruitgang op hoe het eerst ging. Als je niet het historisch besef hebt om dat te realiseren, zoals de werkgeversorganisaties wel hebben, dan ben je een lozers. Dat het niet perfect is weet iedereen, maar ben jij perfect? Nee. Dus bek houden. En als het beter moet, waarom maak je het dan niet beter? Omdat je een lozer bent, daarom.

honderddagen | 23-11-12 | 02:53

Erik9898 | 23-11-12 | 02:41
u bent heel arm, of heel rijk

hetluis | 23-11-12 | 02:44

@Erik9898 | 23-11-12 | 02:41
Zolang jij het betalen wil heb ik er geen enkel probleem mee dat jij mij een zwakkeling vindt.
Dream on

INH.30CL | 23-11-12 | 02:43

Wat ben ik blij dat de Nederlandse regering bestaande uit de VVD en de PvdA niet zo eurosceptisch is (en daarmee in ieder geval meer dan 50% van de Nederlandse bevolking). De oplossing voor deze crisis ligt in Europa. Het zou zwak zijn om nu weg te lopen, als het even wat minder gaat. Dan loop je je problemen uit de weg en ben je een zwakkeling.

Erik9898 | 23-11-12 | 02:41

@deraderendraaien | 23-11-12 | 02:30
Maar beste, je gaat er nog steeds vanuit dat een bakkie zwart plempsel 1,40 kost. Dat was in de gulden tijd. Je kunt er nu dus de gulden-> euro berekening op loslaten.

INH.30CL | 23-11-12 | 02:36

Kunnen we die hele EU niet gewoon de prullenbak in moffelen? Ik snap niet dat er nog mensen zijn die zich identificeren aan hun eigen land. Als het aan van Rompuy ligt en Barosso zijn we allemaal een. Wij en velen met ons hebben de strijd al opgegeven, terwijl de grieken hun laatste strijd leveren zoals ze deden bij de slag om Marathon.

kill the mzungu! | 23-11-12 | 02:34

Tarak | 23-11-12 | 01:53 |
Thierry Baudet lijkt wel wat Sarrazin. Maar kan niet beschikken over de ervaring als financieel-economisch bestuurder zoals Sarrazin die heeft.

WirMachenMusik | 23-11-12 | 02:31

Al steken we er nog honderduizend miljard in, het zal geen stand houden.
Allereerst is er het individueel landsbelang dat door ieder naar voren wordt geschoven.
Daarna is er het partijenstelsel dat naar nationale voorbeelden z'n werk doet, Christelijke, liberale, socialisten en rest rommel dat bij elkaar klit.
Hebben we in de landen veel links, hebben we het daar ook, hebben we in de landen veel rechts dan hebben we het daar ook. Kortom alles is in Brussel net zo kudt als nationaal, maar dan alleen nog duurder.

Heeft dat mafkuiken van een Ossenworst al uitgerekend hoeveel je als inwoner van de EU kwijt bent na 7 jaar elke dag een halve kop koffie?
0,70 x 365 x 7= 1916,25 ook te betalen door baby's, bejaarden, werkelozen, werkende en gehandicapten.
Er vanuit gaande dat alleen de werkende dit mogen en kunnen betalen, mogen die in zeven jaar rond de 10,000 pp ophoesten.

deraderendraaien | 23-11-12 | 02:30

@Erik9898 | 23-11-12 | 02:20
You are out!

INH.30CL | 23-11-12 | 02:25

@Tarak | 23-11-12 | 02:22
Scherp!

INH.30CL | 23-11-12 | 02:24

Hoe vertel je iemand dat de aarde niet meer rond is.Dat de vogels niet meer vliegen en de zon niet langer schijnt?
(MarcoB.)

INH.30CL | 23-11-12 | 02:23

De Europese Unie bestaat uit 27 landen. Ze werken samen om makkelijker en goedkoper te handelen en als je samenwerkt is ook de kans op een oorlog veel kleiner. De burgers van de Europese Unie mogen binnen de grenzen van die 27 landen vrij reizen en ze mogen gaan wonen waar ze willen. De landen van de EU maken ook andere afspraken over landbouw en visserij bijvoorbeeld. Met alle boeren uit de EU-landen wordt een eerlijk bedrag afgesproken voor hun graan, de aardappelen die ze verbouwen of de melk. En met de vissers uit de EU-landen worden ook afspraken gemaakt over op welke vis ze mogen vissen en hoeveel ze mogen vangen, zodat ze die zee niet leegvissen. Door die afspraken en de Europese wetten komt er een eerlijkere handel. Ook voor het verkeer, de veiligheid en het milieu worden er speciale Europese wetten gemaakt. Die wetten gelden dan voor alle landen die lid zijn van de Europese Unie.De landen van de Europese Unie hebben dus afgesproken dat er onderling vrij mag worden gehandeld. Dat betekent dat tomaten, broodjes, maar ook auto’s en keukens, vrij over de Nederlandse grens mogen worden ingevoerd en in Nederland mogen worden verkocht. Vroeger ging dat anders. Toen werd alles bij de grens tegengehouden en gecontroleerd. En dat kostte heel veel geld. De douane, dat is een soort grenspolitie, controleerde vroeger alle goederen die over de grens werden ingevoerd. Er moest vaak belasting worden betaald voordat de producten over de grens mee naar Nederland mochten. Het kon soms wel uren duren voordat alle papieren waren ingevuld en goedgekeurd. Pas als alles in orde was mochten de vrachtwagens de grens over om de producten af te leveren. Vroeger werd je, als je op vakantie naar een ander land ging, ook aan de grens gecontroleerd. En dat was erg vervelend. Douane-beambtes van Nederland en het buitenland bekeken dan je bagage. Je mocht niet zomaar alle producten over de grens meenemen. Over producten als koffie of boter moest je extra belasting betalen en ze controleerden ook je paspoort, maar je paspoort hoef je nu aan de grenzen van de EU-landen niet meer te laten zien. Dat is ontzettend fijn.

Erik9898 | 23-11-12 | 02:20

Hier wordt Chris Ostendorf ook genoemd, in duistere zaken. Wie weet meer??

Een snippet uit de tekst bij deze video: www.youtube.com/watch?v=6rqRou9UoR0

".. Op de website van de AIVD valt te lezen, dat men graag hbo'ers en academici heeft. Ook die mensen laat men infiltreren, en daarvan heeft de AIVD hoge verwachtingen. (De AIVD is paranoïde, elitair en dus fascistisch). Ook in de media heeft de AIVD geïnfiltreerd/heeft men verlengstukken. Kom ik terug op genoemde namen. Hero Brinkman: hoogopgeleid en komt uit de politieorganisatie. Louis Bontes: hoogopgeleid en komt uit de politieorganisatie. Daniël van der Stoep: hoogopgeleid en heeft van huis uit affiniteit met rechtsordes en machtspolitiek. Mw. Laurence Stassen komt van de Limburgse regionale omroep (L1). Bij dit alles wil ik NOS'er Chris Ostendorf noemen, want die speelt een rol bij het ondermijnen. En VVD'er Hans van Baalen noem ik, want die is op de hoogte van één en ander. Ook meld ik AIVD'er mejuffrouw Martine van den Oever (voormalig) uit Naaldwijk, en nu als "moslima" infiltrante in moslim-omgevingen. Ook zij komt uit de politieorganisatie. De AIVD kan gelukkig niet "gemakkelijk" aan personeel komen, en daarom "moet" men putten uit vetrouwde zusterorganisaties..."

Shareholder II | 23-11-12 | 02:09

@INH.30CL | 23-11-12 | 01:46
Ik overdreef een beetje. In Nederland moeten ook bedrijfskundigen nog een tijdje hard werken voor ze een ton verdienen en nu ik er over nadenk heb ik sinds mijn afstuderen nooit benedenmodaal verdiend. Maar hoe dan ook verdienen academici die hard werken en wat kunnen in Nederland weinig. In euro's en vergeleken met andere landen is het misschien niet slecht, maar een afgestudeerde starter in Nederland kan geen huis kopen, kan geen auto met meer dan vier cilinders nieuw kopen en er al helemaal niet in rijden, of hem zelfs in bezit hebben. Het eten in de supermarkt is wel betaalbaar, maar van matige kwaliteit.
Zo rijk zijn jonge academici in Nederland niet. En ik heb het dan nog niet eens over startende loodgieters, stratenmakers of filiaalchefs van de Albert Heijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 23-11-12 | 02:04

mag toch aannemen dat pvv kamervragen stelt over de rol van de po

hetluis | 23-11-12 | 02:03

@Graaf van Egmont | 23-11-12 | 01:55

Dat is het welvaartsverhaal, ook centralistische politiek leidde in het verleden tot oorlog. Kijk naar WO I die getriggerd werd door centralistische politiek van Oostenrijk-Hongaarse monarchie.

Degene wiens naam u gebruikt als nick, kwam ook in opstand tegen centralistische politiek van Spanje. Is overigens in Brussel daarom onthoofd.

Tarak | 23-11-12 | 02:01

@Graaf van Egmont | 23-11-12 | 01:55
Diep van binnen weet je het antwoord al. Toch?

INH.30CL | 23-11-12 | 02:00

De EU heeft gezorgd voor welvaart en vrede. Nu ik de welvaart snel zie afkalven, houd ik mijn hart vast hoe het met die vrede verder moet.

Graaf van Egmont | 23-11-12 | 01:55

@Tarak | 23-11-12 | 01:51
Hulde voor dit betoog. De waarheid en niets dan de waarheid. Leest u mee parlement/?

INH.30CL | 23-11-12 | 01:54

@WirMachenMusik | 23-11-12 | 01:48

Thierry Baudet is de meest vooraanstaande EU-criticus denk ik.

Ook Leon de Winter en Syp Wynia zijn niet bepaald fans en schrijven daar zeer kritisch over.

Tarak | 23-11-12 | 01:53

@Erik9898

Hahaha, wordt u betaald door de EU?

De Nederlandse handel met eurolanden is juist afgenomen sinds de invoering van de euro. Afgenomen. Ik herhaal: afgenomen.

De EU is zelf het probleem met regels waar ondernemers veel last van hebben, neem bijv. alleen al die belachelijke europese aanbesteding, of Polen die voor een Pools salaris in NL mogen werken waardoor Nederlanders werkloos raken, met name aan onderkant arbeidsmarkt.

Voor grote bedrijven is corporatisme natuurlijk heel erg interessant, MKB heeft juist baat bij een kleine wendbare staat.

En al die EU-propaganda die u benoemt, had allemaal prima in bilaterale verdragen geregeld kunnen worden. Om samen te werken hoef je namelijk je soevereiniteit niet op te geven, iets wat die ranzige eurofielen wel graag willen. Zo'n gleichschaltung en economisch lebensraum ideaal als waar u zo'n fan van bent leidt in de praktijk juist tot doffe ellende.

Vergeet de NL'se staatsschuld niet die met 170% is toegenomen sinds invoering euro, vergeet Target 2 niet waardoor we nog 142 miljard van andere landen te vorderen hebben. Vergeet al die "leningen" aan andere landen als Spanje en Griekenland niet die nog niet eens deel uitmaken van de staatsschuld.

Kortom: Uw hele EU-propaganda verhaal stinkt.

Tarak | 23-11-12 | 01:51

@Erik9898 | 23-11-12 | 01:42
Wist jij dat er sinds de komst van de euro voedselbanken in Nederland zijn ontstaan?
Zelfs de goedkoopste vliegtickets inmiddels voor Jan met de pet niet meer betaalbaar zijn en de rest het een worst (letterlijk) zal zijn wat er precies in die worst zit.
Flikker op met je Europese samenwerking, die is er helemaal niet!

INH.30CL | 23-11-12 | 01:51

@[email protected] | 23-11-12 | 01:22
Je staat niet sterker met landen als Griekenland, behalve als je in 'machtstermen' denkt anders dan economisch.

Kleine landen als Singapore en Zwitserland doen het uitstekend, economisch gezien. Singapore's haven is sinds de invoering van de euro snel aan het uitlopen op Rotterdam...

Nee, Singapore en Zwitserland kunnen idd. militair China niet naar de middeleeuwen terug bombarderen. Als je dat wil, moet je pleiten voor een machtige EU, als je een economisch voorspoedig continent wil moet je pleiten voor een EEG zonder euro.

La Bailaora | 23-11-12 | 01:47

@Dmitri Dmitrievitsj | 23-11-12 | 01:42
Ik heb min of meer (op een ander vlak) in hetzelfde idee geleefd en constateer inmiddels min of meer ook wat jij plempt. Ik zit wel iets boven modaal, maar dan nog heb ik iets fout gedaan in mijn gedachtegang:-)

INH.30CL | 23-11-12 | 01:46

@[email protected] | 23-11-12 | 01:15
Uit de Euro stappen kost maar 1 malig geld. In de Euro stappen betekent dat je altijd de armere landen zult moeten onderhouden, net zoals dat je in Nederland de bijstandstrekkers altijd al onderhoudt. Alleen zijn die armere landen met veel meer mensen. De armere landen zijn armer omdat ze minder industrie hebben, en altijd gehad. Met een gedeelde munt deel je dus kosten en opbrengsten. Die gedeelde kosten zijn dus een stuk hoger.

De komende 40 jaar is er zelfs berekend door het fd dat het de nederlander 1620 Miljard Euro gaat kosten om in de Euro te blijven, veel meer dan wanneer Nederland er uit stapt.

La Bailaora | 23-11-12 | 01:43

e belangrijkste reden voor Europese samenwerking is de versterking van de economie van de leden. Bij elkaar wonen er in alle EU-landen bijna 500 miljoen mensen. En voor bedrijven is het natuurlijk heel interessant als ze op een eenvoudige manier aan al die mensen producten kunnen verkopen, zonder dat ze last hebben van allerlei regels die de export bemoeilijken. Zo kan een bloembollenteler uit Nederland heel gemakkelijk zijn bloembollen exporteren naar een ander EU-land. Maar het betekent ook dat jij kunt gaan wonen, werken of leren in elk EU-land dat je uitkiest. Maar de EU heeft op nog veel meer terreinen zaken geregeld die voor ons allemaal van belang zijn. Wist je bijvoorbeeld dat je dankzij de EU in heel Europa voor hetzelfde tarief mobiel kunt bellen, in heel Europa gratis kunt pinnen, goedkope vliegtickets kunt kopen, en precies kunt zien wat er allemaal in je eten zit.

Erik9898 | 23-11-12 | 01:42

@INH.30CL | 23-11-12 | 01:34
Hou op schei uit. In een ver en grijs verleden heb ik ook in Rotterdam gestudeerd. Werkelijk ie-der-een studeerde bedrijfskunde. Nooit begrepen waarom dat aan een universiteit bestudeerd zou moeten worden. Ze waren wel erg druk altijd. Later moest ik vaststellen dat de besten zes cijfers verdienden terwijl ik zelf nog onder modaal zat.

Dmitri Dmitrievitsj | 23-11-12 | 01:42

Ach dat typetje dat in Nieuwsguur even tussen neus en lippen opmerkte dat als GB uit de EU stapt, we in Deventer geen producten uit Glasgow meer kunnen kopen.

WirMachenMusik | 23-11-12 | 01:41

@[email protected] | 23-11-12 | 01:36
Gewoon niet meer reaguren onder deze naam en iets nieuws aanmaken, dat hadden ze je in Purmerend al kunnen vertellen:-)

INH.30CL | 23-11-12 | 01:40

@[email protected] | 23-11-12 | 01:22
Heeft niet zozeer met een PVV gedachte alleen te maken hoor. Verder constateer ik helemaal geen vooruitgang sinds de komst van de euro, integendeel zelfs. Maar ja ik ben geen bankier dus ik heb reden om het af te zeiken allemaal.... toch?!

INH.30CL | 23-11-12 | 01:39

tnx. ja ik weet niet hoe ik mijn nick kan veranderen.

@Dmitri Dmitrievitsj | 23-11-12 | 01:31
Hum,Bedrijfskunde?

INH.30CL | 23-11-12 | 01:34

@ [email protected] | 23-11-12 | 01:22 | + 0

kleine lieve trol.

Onderbouw eens iets.

sitzkrieg | 23-11-12 | 01:32

@[email protected] | 23-11-12 | 01:22
Natuurlijk zijn mijn adviezen geheel vrijblijvend.

Dmitri Dmitrievitsj | 23-11-12 | 01:31


1 + 1 = 3!!!
[email protected]

Ik zie het al, slachtoffer van: Het Nieuwe Leren.

de honden blaffen... | 23-11-12 | 01:30

@[email protected] | 23-11-12 | 01:22
Meisje, maak een nieuwe nick aan. Je wilt niet onder je eigen naam reaguren.
Welkom overigens.

Dmitri Dmitrievitsj | 23-11-12 | 01:28

@[email protected] | 23-11-12 | 01:22
Groot, groter ,grootst = ellende (uiteindelijk) Het idee van samen is een illusie, kijk gewoon eens om je heen in het dagelijks leven. Ik zie alleen maar eenlingen en egoisten, wat zie jij?

INH.30CL | 23-11-12 | 01:28

uit de reacties merk ik een vrij hoog PVV / anti-Europa sentiment op. Ik vraag me af waar dat vandaan komt, terwijl duidelijk is dat zonder de Europese Unie en de Europese munt, de Nederlandse & Europese concurrentiekracht ver te zoeken is (met name tegen grootmachten als China en de VS). Samen sta je sterker sterker dan alleen. 1 + 1 = 3!!!

@[email protected] | 23-11-12 | 01:15
Alexander ga eens naar bed.

INH.30CL | 23-11-12 | 01:22

@ [email protected] | 23-11-12 | 01:15 | + 0

Berekening zou fijn zijn.
Volgens mij is dat namelijk niet waar - zoals eigenlijk alles wat ze in Brussel zeggen.

sitzkrieg | 23-11-12 | 01:21

Ach,Ostendorf is dus optimist aangaande de EU,maar in deze tijd geldt het citaat van Kin Hubbard : "Een optimist is altijd blut".

Dolphi | 23-11-12 | 01:18

In de Euro blijven kost geld. Uit de Euro stappen kost nog meer geld (veel meer geld).

roverheid | 23-11-12 | 00:57
Een heel eng zinnetje uit die missie is natuurlijk dat men het gedrag van de burger wil bepalen.
En dat die missie uitstekend slaagt is wel bij de laatste verkiezingen gebleken.

de honden blaffen... | 23-11-12 | 01:15

Het hoge propaganda gehalte van het journaal viel mij vanavond ook al op. Al is het niet zo dat de vooringenomenheid van het NOS journaal nieuws is natuurlijk. Een gezinnetje van vier dokt met 70 cent p.d. trouwens toch meer dan 1000 euro per jaar (en dat naast de indirecte BTW afdracht, invoerheffingen, kooldioxideheffing, etc.) Dan hebben we het nog maar niet over zaken als de pensioenproblemen die ook door foute EUfielen en ECB-ers worden veroorzaakt of de besparingen die zo makkelijk zouden zijn te realiseren.
Neem nou dat hele verhuiscircus van het EP, dat in stand gehouden wordt door Frankrijk-één van de grootste profiteurs van de EU en een van de grootste dwarsliggers bij het verlagen van de begroting.

Gelukkig heb ik in ieder geval wel op een EU kritische partij gestemd..

sitzkrieg | 23-11-12 | 01:14

roverheid | 23-11-12 | 00:57

Vervangen door ECHTE verslaggevers en niet dat geindoctrineerde zooitje dat zich daarvoor uitgeeft. Toen Plasssterk minister was in Balekende IV zijn er 67 jouranlisten over de diverse dag- en weekbladen uitgestroois die door de STAAT dus door ONS betaald werden om ons gunstig te stemmen voor de EU en het socialistische beleid. Gadver. Vrije pers. Een lachertje in dit land.

ongelovigethomas | 23-11-12 | 01:09

@roverheid | 23-11-12 | 00:57
plusje want je hebt helemaal gelijk.

INH.30CL | 23-11-12 | 01:06

De pointe van het NOS item is ongeveer dit:
De infrastructuur van Nederland is perfect.
Maar dat houdt op bij de grens.
En die duizend miljard is een schijntje.

de honden blaffen... | 23-11-12 | 01:05

Na het aanhoren van Eurofiel Chris Ostendorf, de missie van het NOS er nog eens op nagelezen.

Missie NOS:

‘De NOS stelt zich, als integraal onderdeel van de publieke omroep, tot doel, de primaire informatiebron te zijn op het gebied van nieuws, sport en evenementen, zodat de Nederlandse burger beter in staat is te oordelen over ontwikkelingen in de wereld en zijn gedrag te bepalen. De NOS hanteert hierbij de hoogste journalistieke eisen van zorgvuldigheid, betrouwbaarheid, ongebondenheid, pluriformiteit en onbevooroordeeldheid. De NOS streeft er naar deze informatie toegankelijk te maken via alle beschikbare media en voor alle maatschappelijke geledingen.’

Mooie woorden, helaas handelt de NOS ten aanzien van de berichtgeving over Brussel/Europa altijd precies het tegenovergestelde. De hoogste tijd om de 'missie statement' eens aan te passen en/of het eurofiele personeel te vervangen door neutrale medewerkers en verslaggevers. Daar heeft de belastingbetaler, die dit feitelijk fincanieert, RECHT OP.

NOS, SCHAAM U!!!

roverheid | 23-11-12 | 00:57

.. Italiaanse katholike belofte is onderweg. JSF is koeltoer. The JSF got shot down.
(geen video meer van te vinden)

Bietuhzooik | 23-11-12 | 00:55

@eddy van vliet | 23-11-12 | 00:46
Als het over voetbal ging had ik het wel over Feyenoord gehad met hoofdletter idd.

INH.30CL | 23-11-12 | 00:53

Haha kop koffie in het café drinken, dat zit er echt niet meer aan hoor
tegenwoordig doen we dat gewoon bij de supermarkt, krantje erbij, vaak ligt er ook nog iets te snoepen en genoeg te zien altijd wel mannen die weer verplicht mee moeten
en dat allemaal gratis, na ongeveer 5 weken beginnen ze je wel wat raar aan te kijken, dat snap ik alleen nog niet zo goed

Tim Grimback | 23-11-12 | 00:47

@INH.30CL | 23-11-12 | 00:44
Gaat dit misschien over voetbal? Want dan mist uw opmerking doel bij mij.

eddy van vliet | 23-11-12 | 00:46

@eddy van vliet | 23-11-12 | 00:42
Ja zeker na gisteren!

INH.30CL | 23-11-12 | 00:44

Sorry dudes.. USA gaat verder met haar onderzoek concerns pedophile behavior. JSFje op de schop?? 2 vliegen in één klap.

Bietuhzooik | 23-11-12 | 00:43

Indoctrinatie,Pathologische leugenaars, zelfzuchtigen, ego's,incompetente karikaturen, plaag der mensheid.

Ziedaar de EU.

INH.30CL | 23-11-12 | 00:43

@pius | 23-11-12 | 00:38
Een kleine terzijde: mohammedaan hoef je niet met een hoofdletter te schrijven, Amsterdammer wel.

eddy van vliet | 23-11-12 | 00:42

Als Chris een juichaap is, ben jij dan een huilaap Van Leeuwen?

de betaalautomaat | 23-11-12 | 00:42

Opgebroken MFF-overleg, morgen om 12:00 verder. Helicopter boven de Europese wijk is ook al weg.

doedeljantje | 23-11-12 | 00:41

En dan dat hypocriete hoerenjong Rutte. Meneer legt zijn doorgeladen pistool niet op tafel tijdens een vergadering, maar meldt wel dat ie het in zijn zak heeft.

En dan even lachen in de camera, want zo kan ie het als wiets afdoen.

Mocht deze knaap hiermee ooit zichzelf letterlijk in de borst schieten, dan ga ik zijn moeder hard uitlachen en taarten tegen haar voorruit gooien.

Shareholder II | 23-11-12 | 00:39

@Ratzinger | 23-11-12 | 00:31

Zijn we het iig voor de helft eens. Ik ben zelf een relativistisch Gutmensch behalve waar het voetbal en Amsterdammers betreft.

Wat ik heb met Amsterdammers is vergelijkbaar mets wat jij met Mohammedanen hebt. Ze zijn ze het platbombarderen nog niet waard. Op een paar goeien na dan.

Ik ben natuurlijk geen racist.

pius | 23-11-12 | 00:38

Als 80% van de media bestaat uit zogenaamde, hoe heet die idioot ook alweer, dan begin ik ook paranoïde te worden.

Bietuhzooik | 23-11-12 | 00:33

Shareholder II | 23-11-12 | 00:31 | + 0
Erg moeilijk om mee oneens te zijn, als je dat al zou willen.

De publieke omroepen - allemaal Untermenschen, en dat meen ik ook nog.

Ratzinger | 23-11-12 | 00:33

pius | 23-11-12 | 00:22 | + 0
Ik heb een tyfushekel aan de authentieke Amsterdammer (de Jordanees etc., bijna uitgestorven, nu vegeterend in Purmerend of Almere). Erg stompzinnig volk, blij dat ze opgerot zijn of binnenkort in het graf verzinken.

De authentieke Rotterdammer is net zo'n zak hooi. Ja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Zou ik een misantroop zijn?

Snif.

Ratzinger | 23-11-12 | 00:31

Chris von Ostendorf (NOS, NWO) viel mij in het journaal al op ja. Walgelijk.

NOS Journaal is gewoon een verlengstuk van de regering, aangevuld met reclame voor Ome Joop's musicals en ander luchtigheden.

Walgelijk. Niet objectief. Dit land stinkt. Ik bid steeds vaker voor revolte en revolutie. Het hele Mediapark moest plat gebombardeerd worden.

Shareholder II | 23-11-12 | 00:31

Ondertussen delft Spanje het onderspit. Spanjaard in de ECB wordt toch door een Luxemburgse man opgevold en niet door een van de twee Spaanse vrouwelijke kandidaten. Verrassing, of niet? Dat moet betekenen dat Spanje meer geld krijgt, en dat betekent weer dat het dat geld ook echt nodig heeft.

doedeljantje | 23-11-12 | 00:29

Uw Verzekeringsadvis | 23-11-12 | 00:03 | + 1
Had-ie een halve maan op z'n jasje geborduurd?

Ik ben er geen tegenstander van als mohammedanen verplicht een sticker moeten dragen. Zij zelf vaak ook al niet, met hun soepjurken, bontkraagjes en kopvodden. Ik denk dan vaak, dat kan eenvoudiger en in twijfelgevallen wordt het ook wat duidelijker.

Aan de voor- en achterkant een goed leesbare sticker met 'Dit is geen bomgordel'. Dan weten we wel genoeg.
Terug naar de EU (intussen denkend dat we een groot deel van ons inkomen verspillen aan volstrekt nutteloze immigranten en hun nakroost).

Ratzinger | 23-11-12 | 00:25

@Ratzinger | 23-11-12 | 00:00

Je lult als een Rotterdammer in je tegels dat is een plus - En je lijkt me geen platte neus figuur met zo'n jank en zeur accent.

Misschien is dat het.

pius | 23-11-12 | 00:22

@irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:46
`

Lekker makkelijk zeg. Zo hou je zat tijd over voor een derde baantje.

pius | 23-11-12 | 00:19

We moeten snel naar twee koppen koffie per dag anders gaat het licht uit!

Conan de Rabarber | 23-11-12 | 00:19

Laten we het geladen pistool meteen samensmelten met die van de Britten. De Duitsers zijn het onmiddelijk zat met de EU. Waarom? Daarom.

Bietuhzooik | 23-11-12 | 00:18

@Kaas de Vies | 23-11-12 | 00:15

Ik vind jou ook best lief. maar territorialisme is een teef natuurlijk.

Evenals het uitvergroten ervan overigens:)

pius | 23-11-12 | 00:18

@010waus | 23-11-12 | 00:09

Juist. 010waus kusje geeft.

pius | 23-11-12 | 00:16

@pius | 23-11-12 | 00:14 | + 0 -
Vind je een aardige gozer, maar doe maar rustig.

Kaas de Vies | 23-11-12 | 00:15

Ik begrijp niet waarom er zo moeilijk moet geschermd worden met EU-subsidies. Die fantastische infrastructuur waar Cris het over heeft, die kan er ook gewoon komen als Nederland direct wat miljarden overmaakt naar Oost-Europa. Doen die lui daar helemaal niet moeilijk over, en dan hoeven er in Brussel niet allemaal mensen ingewikkeld te doen.

Ostendorf doet alsof netto betaler zijn het grootste goed is wat een land kan meemaken.

Inferi0r | 23-11-12 | 00:15

Ik heb trouwens wel waardering voor het Margaret Thatcher jasje van Sacha.

Of is die kleur een verwijzing naar de EU?

gruzelement | 23-11-12 | 00:14

@Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:51

Een Rotterdammer die nooit kift heeft met Amsterdammers is als een Palestijn op de Gazastrook die nooit kift heeft met Joden. Schaam je.

pius | 23-11-12 | 00:14

Da's bijna 5 euro per week, voor mij en mijn vriend samen bijna 10 euro per week. Die zou ik graag gewoon zelf uitgeven aan nuttige dingen, alsjeblieft dankjewel. Wie 't kleine niet eert...
De EU is 't grote duidelijk niet weert.

gruzelement | 23-11-12 | 00:12

@La Bailaora | 23-11-12 | 00:04
Maar ik begrijp het alweer, het eigen risico van mijn zorgverzekering gaan naar €869,- en ik mag op mijn 71e met pensioen...

Slipsnifter | 23-11-12 | 00:11

@La Bailaora | 23-11-12 | 00:04
17 miljard???
Damn, daar koop je heel Cyprus 28 keer voor..

Slipsnifter | 23-11-12 | 00:09

Zuipen in bruin café op Zuid, eten in het mooie Delfshaven, terrassen op Oude Binnenweg of Haven.
Nergens in stad in Nederland zoveel tenten waar je terecht voor bakkie pleur of een pils als in Rotterdam.

Briljante architectuur, schitterende bruggen, havens, mooie stadsdelen, ontzettende pauperwijken. Volksbuurten en zakelijke gebouwen.

Rotterdam is niet te filmen, Rotterdam is veels te ech!

010waus | 23-11-12 | 00:09

@Bakito | 22-11-12 | 23:03
Dat de eurofilie er vanaf druipt.

DerUnterMensch | 23-11-12 | 00:09

Laat ingestapt, maar duidelijk, economie is niet Chris zijn beste vak.

Energya | 23-11-12 | 00:07

Astrid Joosten | 22-11-12 | 23:58 |
LOL!

Bakito | 23-11-12 | 00:07

Wie naar de NOS/NPS kijkt, en erger nog; die bende serieus als onpartijdige nieuwsvoorziening ziet, moet zijn koppie eens na laten kijken..

Slipsnifter | 23-11-12 | 00:05

@Ratzinger | 22-11-12 | 23:58
Bij ons in de buurt liep laatst een buitenlands type waarschijnlijk een marokkaan, gelukkig had de politie
hem gelijk te pakken en duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is, manoman wat een toestand.

Uw Verzekeringsadvis | 23-11-12 | 00:03

Marx Ruttie die zijn pistool op zak houdt.
Alleen weet hij niet dat de rest het pistool wel zal gaan gebruiken.
Bukt u even ?
Ing. eslapen | 22-11-12 | 22:14 |

Ik krijg buikpijn van het lachen als ik dat hoor. Nu gaat hij met een geladen pistool op zak maar legt deze niet op tafel.
NL heeft allang getekend voor een nog grotere EU begroting.
Alsof een geladen pistool met losse flodders indruk maakt.
Laat hij maar brullen als een leeuw ( www.youtube.com/watch?v=p6fPGXSh3pI ). Zo hoort het ( www.youtube.com/watch?v=-lZIom_yErk&am... ). Dat maakt pas indruk.

ProAsfalt | 23-11-12 | 00:00

pius | 22-11-12 | 23:47 | + -1
Ik werd en word altijd vriendelijk geholpen in Rotterdam. In elk geval door autochtone Rotterdammers, een soort waar ik wel waardering voor heb.

Ratzinger | 23-11-12 | 00:00

Watapatja | 22-11-12 | 23:52
Want? Vond juist dat die hooligan zich goed verwoordde met de nodige humor.

wo ist der bahnhof | 22-11-12 | 23:58

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:41 | + 1
LOL @ kop in het zand.

Ik steek m'n kop niet in het zand, kijk wel uit, dat doen de zandapen wel. Elke Nederlander die het zich kan veroorloven om in een islamvrije wijk te wonen doet dat. Kwestie van geld, hoe saai ook. Ik zou toch wel gek zijn om tussen soepjurken, kopvodden en bomgordels te gaan wonen als ik ook in een buurt kan gaan wonen waar die shit niet aantreft?

Het is zelfs daarom des te meer te prijzen in mij dat ik de islamisering van Nederland en zeker van grotere delen van de grotere steden totaal verafschuw. Persoonlijk heb ik er niet eens last van, maar zie het wel gebeuren als ik eens door zo'n wijk rij.

Binnenkort in onze wijk bordjes met 'Islamvrije wijk'.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:58

Ik zou Sacha doen!
necrosis | 22-11-12 | 22:50 |

Ik niet. Ze is te oud, het fruitige is eraf.

Supersoul | 22-11-12 | 23:53

La Bailaora | 22-11-12 | 23:33 | + 0
Eensch. Ik kon die kwal na een paar minuten al niet meer aanhoren met z'n gratuite gezeik.

NL is netto betaler. Ons land draagt normaliter per saldo iets meer dan 2,2 miljard per jaar af. Dat zal neerkomen, bij een 8 mln verdieners, op iets van rond de 75 cent per dag p/p.

Wat niet wordt meegerekend zijn de kosten van Griekenland en de rest van de garlic belt.

De rekensom is natuurlijk wat de werkende Nederlander aan kostenverhogingen voor z'n kiezen krijgt in de komende jaren. Die nu vervallen (maar anderszins natuurlijk gecompenseerde) inkomensafhankelijke zorgpremie van een 5.000 per jaar 60K inkomen zal de waarheid dichter benaderen. Waarom hebben wij een tekort? Heusch, komt ook door de banken. De EU doet daar nog wat zandbakken bovenop.

De gek lijkt wel een goeie-doelen-verkoper - kost maar 1 euro per dag. Toch 365 per jaar, maar zo, per dag, lijkt het minder.
Het hele EU-feestje met het binnenhouden van landen die economisch aan de afgrond staan gaat ons duizenden euro's per jaar kosten, per werkend persoon. En nog meer omdat er in NL zo verdomde veel mensen niet werken (gewild of ongewild).

Ratzinger | 22-11-12 | 23:53

Rotterdam was weer eens goed vertegenwoordigd bij P&W, toonbeeld van beschaving a la Neanderthaler.

Watapatja | 22-11-12 | 23:52

@pius | 22-11-12 | 23:47 | + -1 -
Kan jij mij even vertellen wat jou Rotterdammer maakt en waar jij je in Rotterdam bevindt.

Ik heb namelijk nooit kift met Amsterdammers, het zit in je hoofd. (op 010-020 na uiteraard).

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:51

@Ratzinger | 22-11-12 | 23:38

Ja doe maar weer alsof zoiets religieus bepaald is. Maar Wij in Rotterdam verlenen ook geen service aan Amsterdammers. Heeft niks met religie te maken. Is gewoon een kwestie van gezond verstand.

Dat had je zelf ook kunnen bedenken.

pius | 22-11-12 | 23:47


pius | 22-11-12 | 23:35 | + 0 -
Je moet er rekening mee houden dat als we je niet meer kunnen plaatsen in de maatschappij wegens gedrags problemen we genoodzaakt zijn je te laten inslapen.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:27 |
Dus als jij op time square staat denk jij: ' nuh, dis helemaal niks' ?
Daar geloof nou ff niks van.

irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:46

@Ratzinger | 22-11-12 | 23:38 | + 0 -
"Daarom woon ik ook in een wijk waar ik geen last heb van de islamisering."

Lekker kop in het zand en vluchten, lekker makkelijk.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:41

pius | 22-11-12 | 23:30 | + -1
Klopt ja. De buitenwijken, da's 1 bak ellende. Daarom woon ik ook in een wijk waar ik geen last heb van de islamisering. De enige kopvodden die ik zie, of wil zien, zitten bij Appie achter de kassa. De mohammedaanse jongetjes doen daar de vakkenvullerij. Je hoeft ze niks te vragen, want ze verstaan je niet eens.

Alleen al daarom ga ik niet meer naar de Appie. Die luiheid en aangeboren weerzin tegen klantenservice, is dat een genetisch defect of is dat onze schuld? Wat denk jij? Ik denk dat het onze schuld is, want we geven te weinig graties, haha.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:38

Slecht voor de bloeddruk. Ik word werkelijk misselijk van die dwaze idealisten, die deze nieuwe religie kritiekloos omarmen. Structureel blind voor de gevolgen; de useful idiots bij uitstek.

''Who controls the past, controls the future: who controls the present controls the past''

Desmoulins | 22-11-12 | 23:36

De tijden dat er zo gemakkelijk over 70 cent per dag gedacht zou worden zijn voorbij. 70 cent per dag is 21 euro per maand en dat is voor sommige mensen, die ECHT op de kleintjes moeten letten, helemaal NIET een verwaarloosbaar klein bedrag.
.
Ze denken heel slim te zijn, en 'framen' een gigantisch groot bedrag in een makkelijk te verteren hapklare brok voor de kijker, maar dingen verslechteren gewoon in zo'n noodtempo .... Die kijker denkt gewoon, wat is de waarde van m'n onroerend goed? Hoeveel % van de topwaarde is gebakken lucht? Zolang dat niet duidelijk is, is de rest gewoon allemaal vaag gelul.
.
Zodra dat WEL duidelijk is, kun je dingen accepteren, ook verlies, en de zaak opnieuw starten. Maar het is al dat vage gelul van al die Wientjes en de Nos en Rutte, en die lui in Brussel, die ervoor zorgen dat iedereen afwacht en NIETS onderneemt. Wientjes cs zijn het probleem, niet de oplossing.
.
Zodra de meute dat begrijpt kun je van alles verwachten, inclusief bloedvergieten. We leven in ieder geval in spannende tijden! Dat is op zich prima en persoonlijk amuseer ik me kostelijk. Maar jeetje zeg ... sommigen worden zooooo enorm in de maling genomen. Dat is echt niet leuk meer.

Greetje Duisenberg | 22-11-12 | 23:35

@irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:29

Nou ja een beetje lui ben je wel maar je maakt veel goed met je aanbod. Ik hou het in beraad.

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

pius | 22-11-12 | 23:35

Watapatja | 22-11-12 | 23:24

Jij hebt gelijk. Als die arrebeiers uit Rotterdam weer eens gingen staken voor meer geld pleurde Den Uyl klauwen gasgeld naar dat dorp. RDM drama, etc.

zovoklets | 22-11-12 | 23:34

@Ratzinger | 22-11-12 | 23:30
Komt ook bij, bij die 70c men rekent studenten, baby's, oudjes, ambtenaren, grieken, spanjaarden, enz ook mee, en zaterdagen, zondagen, feestdagen.

Een werkende Nederlander gaat dat heel veel extra kosten per werkdag...

En het is weer een aparte rekening, de ESM gelden van 40 Miljard (en meer) zijn niet in deze extra kosten verwerkt.

La Bailaora | 22-11-12 | 23:33

@Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:25

Nee. Eerst eens kijken of je enigszins pedagogisch onderlegd bent. Dan kijken we wel.

pius | 22-11-12 | 23:33

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:28 | + 0
Je uitnodiging was allerhartelijkst, waarvoor dank. Denk dat ik het verder wel met Google-Earth af kan, geh.

Toch wel fijn hè, dat je niet eens de deur uit hoeft om te zien waarom je de reis naar Rotterdam prima kunt laten.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:32

@Ratzinger | 22-11-12 | 23:27

Ik vind de buitenwijken van Amsterdam juist weer het enige positieve aan die verzameling ellende aldaar. En velen met mij overigens. De islamisering heeft niet alleen slechte kanten natuurlijk.

pius | 22-11-12 | 23:30

Fisccon | 22-11-12 | 23:21 | + -5
En nu moet jij raden wat de EU ons kost (niet alleen aan salarissen voor uitgerangeerde politici, maar ook aan bijdragen aan garlic belt en, immaterieel, inlevering van eigen autonomie).

Zou je niet zo onnozel zwammen. Of wel, je weet het niet.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:30


pius | 22-11-12 | 23:23 |
Zolang het hier nog stikt vd mensen die nog niet eens 1 baan hebben voel ik me niet geroepen er 2 of 3 te hebben. Dan doe ik liever vrijwilligerswerk, ik zou jou zelfs helpen..:-)

irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:29

@martizzle | 22-11-12 | 23:24

Ik werk niet paasei.

pius | 22-11-12 | 23:29

@Ratzinger | 22-11-12 | 23:27 | + -1 -
Ok dan neem ik je niet mee.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:28

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:18 | + -1
Ik let vooral op taalfouten (makkelijkst) en denkfouten (nog makkelijker). Bon.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:20 | + -1
ik ken R'dam vrij goed en vind het een ongelooflijk lelijke kutstad. Hoewel, van een afstand is de skyline wel mooi, serieus. De stad heeft helaas geen hart, evenmin als bijvoorbeeld New York - ook een volstrekte kutstad.

Parijs en Rome maken dit soort steden totaal overbodig. Zelfs Amsterdam doet dat, als je de buitenwijken niet meerekent (die je nooit moet meerekenen, want daar wonen de verschoppelingen, armoedzaaiers en andere losers).

Ratzinger | 22-11-12 | 23:27

@pius | 22-11-12 | 23:24 | + 0 -
Klopt, ga je dan ook naar mij luisteren?

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:25

pius | 22-11-12 | 23:23 |
loonslaaf

martizzle | 22-11-12 | 23:24

pius | 22-11-12 | 23:20 |
Volgens mij financieren wij die hele tyfushaven met onze gasopbrengsten, zie landsbegroting.
Overigens is de Maasvlakte een stap de goede kant op, langzaam opschuiven de Noordzee in.

Watapatja | 22-11-12 | 23:24

@Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:21

Geen idee. Dat zal jij beter weten dan ik.

pius | 22-11-12 | 23:24

@irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:21

Je kan ook best twee baantjes nemen. Of drie. En dan heb je geen tijd meer om vrijwilligerswerk te doen. Gewoon een kwestie van prioriteiten stellen.

Het kan altijd productiever.

pius | 22-11-12 | 23:23

Die Chris had een prima verhaal. Provinciaaltjes zoals vanLeeuwen en bijna alle reaguuders vinden de EU niks en zouden niets liever weer met kwartjes gaan betalen. Die 1000 miljard is de EU begroting voor 7 jaar, lijkt me niets om ongerust over te worden.

Fisccon | 22-11-12 | 23:21

@pius | 22-11-12 | 23:20 | + 0 -
Bedoel je niet "freerider"?

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:21

@ pius | 22-11-12 | 23:14

was Rotterdam ook niet is gebombardeerd.. volgens mijn moeder was dat vreselijk.

(c)ZWITSUL | 22-11-12 | 23:21


pius | 22-11-12 | 23:17 |
Ik zeg net dat ik toch werk. Of kun je niet lezen?ik hou bij niemand mijn hand op. Vrijwilligerswerk doe ik in mijn vrije tijd. Je weet wel dat is de tijd waarin jij probeert een vriendje te scoren in de plaatselijke kroeg.

irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:21

@Ratzinger | 22-11-12 | 23:18 | + 1 -
Bah...
Weet je hoe mooi Rotterdam was en ... is...

Wil je best een rondleiding geven hoor.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:20

@Watapatja | 22-11-12 | 23:17

Ik heb liever dat je ons geld niet wilt. Maar dat zal wel weer teveel gevraagd wezen. Freeloader.

pius | 22-11-12 | 23:20

@pius | 22-11-12 | 23:07
Ik, een ambtenaar?
*pius uitlachen doet*

necrosis | 22-11-12 | 23:19

@Van Duyvenbode | 22-11-12 | 23:16

Ik werk niet. Werken is voor profiteurs. En je bent een echte ridder lees ik. leuk man. Heb je ook een harnas en een zwaard dan? VET.

pius | 22-11-12 | 23:19

@Ratzinger | 22-11-12 | 23:16 | + 0 -
Ghehehe, mijn ervaring zegt mij dat er meer taalfouten en stijlfouten inzitten.

Het is die onderbuik die nooit heeft opgelet bij Nederlands.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:18

pius | 22-11-12 | 23:14 | + -1
Je bent heusch een lieverd hoor, maar na Den Haag is Rotterdam toch wel de lelijkste stad van Nederland.

Dat hadden de Duitsers destijds goed gezien, gehgeh.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:18

In de jaren voor de euro, die van de jaren '90, ging het crescendo (EEG). Salarissen stegen, veel banen, hoezee.

Toen kwam de Euro en de EU/Brussel. Geen democratie, een 'internet-crisis', waar we de eeste voorbodes zagen van de huidige problemen. Toen zei Balkenende, na het zuur komt het zoet.

Nou Jan Peter, na het zuur komt niet het zoet, maar na het zuur komt het zoutzuur.

La Bailaora | 22-11-12 | 23:17

pius | 22-11-12 | 23:14 |
Beloof dan wel daar te blijven, jouw definitie van beschaving hoeven we in de rest van Nl niet.

Watapatja | 22-11-12 | 23:17

@irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:13

Vrijwilligerswerk? Wat een kansloze idealistische uitvreterij. Die tijd kan je veel beter gebruiken om geld te verdienen voor onze noodlijdende economie. Iedereen moet zijn eigen broek maar ophouden als ze niet meekunnen. Medelijden is voor huilie-huil mensen.

Hippie zijn doe je maar in je eigen tijd.

pius | 22-11-12 | 23:17

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:11 | + 0
Bij alle opwinding, 'gebeurt' moet met een 'd' in jouw comment.

No big deal, we zijn hier om elkaar te helpen nietwaar?

Ratzinger | 22-11-12 | 23:16

@pius | 22-11-12 | 23:14 | + 0 -
Je parallel is meer een para lul.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:16

pius | 22-11-12 | 23:12

Ik heb het altijd tegen uitbuiting en onrechtvaardigheid.
Jij bent trots dat je als slaaf je werk goed doet.

Van Duyvenbode | 22-11-12 | 23:16

@Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:11

Ik heb alleen maar een hekel aan iedereen die niet uit Rotterdam komt. Dat lijkt me een stuk humaner, en overzichtelijk bovendien. Wij voelen ons een beetje als Israëli op de Gazastrook. Het laatste bastion der beschaving.

Hoe romantisch is dat.

pius | 22-11-12 | 23:14

Dubbelpost, serverT bleef hangen of zo. Haal er maar eentje weg, al zou het geen kwaad kunnen om dingen te herhalen.
Het zou geen kwaad kunnen om dingen te herhalen.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:14

Stormageddon | 22-11-12 | 23:07 | + 0
Jij daar heel economisch denken. Intussen komt een 80% van de wetgeving uit het spuuglelijke Brussel, inclusief belastingmaatregelen en bijstand aan garlic belt.

Denk dat het eerder € 70 per dag per persoon is dan 70 cent.
Ik zou ook dik tevreden zijn met 0,7 x 365 = 255 euro per jaar. Al vind ik ook dat veel te veel nu ik nooit om die shit heb gevraagd.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:13

Stormageddon | 22-11-12 | 23:07 | + 0
Jij daar heel economisch denken. Intussen komt een 80% van de wetgeving uit het spuuglelijke Brussel, inclusief belastingmaatregelen en bijstand aan garlic belt.

Denk dat het eerder € 70 per dag per persoon is dan 70 cent.
Ik zou ook dik tevreden zijn met 0,7 x 365 = 255 euro per jaar. Al vind ik ook dat veel te veel nu ik nooit om die shit heb gevraagd.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:13


pius | 22-11-12 | 23:08 |
Ik werk ook, en nog met veel plezier ook. En ik doe vrijwilligers werk. Ik doe genoeg hoor om bij te dragen aan de samenleving.

irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:13

Normale ezels maken zo'n geluid: I-AAA I-AAA
Die burgerhatende anti-democratische droplullen van ezels in het Europarlement: E-UUU E-UUU.
Nietvoordekat | 22-11-12 | 22:36
(gewoon copy/pasten is genoeg)

mothersfinest | 22-11-12 | 23:12

0,70 euro? Maar ik verdien de poet voor een gezin van vier. Dus 2,80 voor mij. Dat is net over de 1000 euro per jaar! Daarvoor kan je elke maand een lekkere oosteuropese hoer voor opentrekken man!

Ikbeneenzelfbouwer | 22-11-12 | 23:12

@Van Duyvenbode | 22-11-12 | 23:10

Inderdaad. Waarom heb jij het altijd over geld en nut en al dat soort zaken.

Dat vroeg ik me ook al af.

pius | 22-11-12 | 23:12

inderdaad schokkend, dat onkritische juichcommentaar van ostendorf, alsof alles onontkoombaar is.

Tijd voor carla joosten als correspondent!
Maar misscien moet nederland daar eerst maar eens dwars voor gaan liggen

dekromme | 22-11-12 | 23:11

@Uw Verzekeringsadvis | 22-11-12 | 22:58

Ik zorg wel voor ons. We zijn toch zeker geen gutmenschen. En geen ontwikkelingssamenwerking voor de afgestoten gebieden.

Gewoon eigen broek ophouden dat uitschot.

pius | 22-11-12 | 23:11

@pius | 22-11-12 | 23:05 | + 0 -
Solidariteit is gekaapt door socialisten, net als progressief.... Nee ik ben geen socialist, ik heb een hekel aan ze, net zo'n hekel als zij hadden aan mijn overgrootvader en grootvader. Maar die industrielen konden verdomd hard werken in hun mijnen, hadden ze nooit verwacht.

Anton Mussert is een lul.

Groot Nederland heeft nooit bestaan, wel Nederland, alleen wonen we nu in Klein Nederland. Maar dat zal wel te lastig zijn om te begrijpen.

Ik weet precies wat wij wel en niet moeten hebben in Rotterdam en een bepaalde periode in de 20ste eeuw was mijn bloed een paria. Het is gebeurt, maar sterker door strijd.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:11

pius | 22-11-12 | 22:37 |
Je bedoelt toch die lui uit die stad met die hoge werkloosheid, hoger dan het gemiddelde.

Watapatja | 22-11-12 | 23:10

Ratzinger | 22-11-12 | 23:06 | + 0 -
Homo!

Bakito | 22-11-12 | 23:10

pius | 22-11-12 | 23:08

altijd maar dat gezeik van hard werken voor je geld, tijd is geld. En oh oh wat verdien ik toch veel. Weet je wat dat is?
Moraal voor slaven.

Van Duyvenbode | 22-11-12 | 23:10

@necrosis | 22-11-12 | 22:58

Sociale cohesie draagt overigens bij aan de economie nitwit.

Maar dat zal je wel weer niet kunnen bedenken.

pius | 22-11-12 | 23:09

Gotverdomme, nog in silverlight ook, niet vor linux dus, betaal je daar nou zo veel voor?

Methylfenidaat | 22-11-12 | 23:08

@irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:00

Ik? Dat zijn gewoon feiten. Gewoon eventjes CPB en CBS erop naslaan.

En ga eens werken man. Tijd is geld immers.

pius | 22-11-12 | 23:08

Doe mij die 70 cent dan maar, lullen we nergens meer over.
Strak plan, lijkt me.

Stormageddon | 22-11-12 | 23:07

@necrosis | 22-11-12 | 22:58

Stel je niet gelijk aan mij. Jij bent maar een simpel ambtenaartje. Ik stam uit een geslacht veelverdieners. En ik ben nog uitverkoren ook.

Wat wil je nog meer.

pius | 22-11-12 | 23:07

Eén van de meest authentieke reaguurders, Bakito.

Ik doe niet aan minnetjes of plusjes, maar hij wordt zwaar onderschat. Oké, hij houdt er abjecte meningen op na, maar dat doe ik ook.

In het oog van de randdebielen.

Takes one to know one. Verder wel een lul hoor, dat we wel bij de les blijven. Jullie kunnen beter naar mij luisteren, haha. Altijd genuanceerd, geserreerd (9/10 moet nu gaan google-en) en to the point.
Valt mijzelf ook op ja.

Ratzinger | 22-11-12 | 23:06

Ik weiger te kijken naar die Euro-likker van de Nos, dus niets inhoudelijks. We mogen trouwens weer lappen. Ditmaal voor Cyprus. Denk daar maar aan morgenochtend als uw wekker om 6 uur gaat . www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/211032...

De Heilige Fappert | 22-11-12 | 23:05

@Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:58

Solidariteit? Ben je ineens socialist geworden of zo? Dus als je geld nodig hebt dan kan het wel, sociaal zijn.

Groot Rotterdam is meer dan genoeg.

Kunnen jullie lekker weer de kanninefaten worden die jullie altijd al waren. Amsterdam, de generaliteitslanden - allemaal inferieure achhenebisje paupers. Afstoten en platbombarderen die zooi. Hek er omheen en een experimentele economische zone ervan maken ten behoeve van de stadstaat Rotterdam.

En Groot-Nederland?

Je lijkt Anton Mussert wel. En van NSB-ers moeten wij nu eenmaal niets hebben in Rotjeknor.

Dat begint dus al helemaal verkeerd zo.


pius | 22-11-12 | 23:05

Gezin 4 van personen ,ik verdien veel dus moet ook nog betalen voor 4 andere gezinnen
Dus 16 x 70 cent x 365= ruim 4000 euro per jaar wat ik aan deze klotezooi moet betalen.

De-Realist | 22-11-12 | 23:04

@pius | 22-11-12 | 22:55 | + -1 -
"Het gaat mij om uitvreters zoals kaas. "
en
"Rotterdam is nettobetaler evenals de regio z-oost Brabant."
en
"DISCLAIMER *mocht je woonachtig zijn in 1 van die twee gebeiden dan heb ik niks gezegd*"

Dan nog ben ik het er niet mee eens. Jij weet dat ik nogal een Rotterdammer ben. En ik hou gewoon van Nederland, ik hou van een Limburg en ik weet dat een bepaalde stad er niet in ligt. Is dat zo vreemd, om van mijn land te houden, waar ik graag voor knok en strijd in mijn eigen domme en ineffectieve manier. Ik ben niet megalomaan of een nationalist. Ik ben iemand die de historie en de traditie aanvoelt en weet dat dit goed is, dat dat Nederland sterk maakt. Niet holle frasen, ik heb al genoeg geluld, ik doe liever.

Wat is er mis met Nederlands zijn, niets, het spijt me dat ik blank ben, en capabel, en sorry dat mensen honger hebben in bepaalde regio's en vervolgd worden als ze homo zijn. Maar ik als Nederlander, traditionele Nederlander kan niet alle leed torsen van de wereld. We hebben al de problemen waarvoor gevlucht wordt ook al in Nederland. Homo's zijn hier al niet meer veilig.
En dat hadden we 15 jaar geleden toch al redelijk opgelost.
Straks moet ik ook nog feminist worden.

Bah. Daar gaat mijn onderbuik weer...

Kaas de Vies | 22-11-12 | 23:03

DerUnterMensch | 22-11-12 | 22:58 | + 2 -
Wat bedoel je precies met "politieke kleur" ?

Bakito | 22-11-12 | 23:03

Je zou die Ostendorf om minder z'n kop tot pulp slaan.

Ik zag in dat filmpje een witte vlek, Zwitserland. Daar gaat het slecht, dat wil je niet weten. Zomaar geen EU, mijn hemel!

Ratzinger | 22-11-12 | 23:01

Juichaapje loopt zich alvast warm, want hij vult z´n zakken straks nóg beter en nóg makkelijker als woordvoerder van zo´n EU proleet.

Ayatollah Oink-Oink | 22-11-12 | 23:01

De Rotterdamse haven... In Nederland... Je meent het!

En op zich is die 0,70 cent per dag het probleem niet in mijn opinie. Maar het is de graaicultuur van de heren politici in zijn geheel. Een dubbeltje hier, een eurotje daar, een tientje dit en een vijftigje zo.

2 inch cock | 22-11-12 | 23:00


pius | 22-11-12 | 22:53 | + -2 -
Ach , jij met je grootheids waanzin over een haven dat wel ff alle poen zou binnenharken voor het hele land. Was het maar waar.

irma zonderboezem | 22-11-12 | 23:00

@pius | 22-11-12 | 22:53
Jij doet toch iets mbt Sociale Cohesie?
Dat valt wmb ook onder ruifvreten, ga eens werken voor je geld!

necrosis | 22-11-12 | 22:58

alexbl | 22-11-12 | 22:30 |
militair - strategisch is dat nodig, helaas.

damnschreeuwer | 22-11-12 | 22:58

@pius | 22-11-12 | 22:55
O dan is het goed als wij maar niet hoeven in te leveren laat de rest maar de klere krijgen, goed gedaan !

Uw Verzekeringsadvis | 22-11-12 | 22:58

@pius | 22-11-12 | 22:53 | + 0 -
Nee niet kut-Nederland. Je vergeet trouwens het gas uit Groningen, zo snel gaat het. Waar het om gaat, solidariteit komt voort uit een saamhorigheidsgevoel niet te verwarren met extreem nationalisme.

Ik ben van mening dat alle Nederlandse-talige gebieden door cultuur, historie en qua inzet bij mekaar horen.

Dat voel ik zo, als ik in Antwerpen loop, ben ik stiekem in groot-Nederland. Ik wil best een Drentenaar helpen, en zeer zeker ook een Limburger die heeft zitten zwoegen in de mijnen.
Wellicht romantiseer ik het, maar dat doet historie met een historicus.

Ik heb NIETS met Griekenland in dat opzicht.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:58

Ik had het ook gezien. Wat een vertoning. Werkelijke schadelijk en de helft was simpelweg gelogen. De infrastructuur zou er niet komen zonder de EU, alsof wij niet gewoon zonder de EU met landen kunnen afspreken een spoorlijn aan te leggen. Daarbij haalde hij weer voortdurend Europa en de EU door elkaar alsof het een en het zelfde was. Logisch want als hij erkent dat het iets anders is dan valt het hele verhaal natuurlijk compleet om. We handelen in Europa inderdaad maar dat is dat wat anders als de EU. De politieke kleur droop er vanaf en daar word dan belastingsgeld aan uitgegeven om mensen goed te informeren.

DerUnterMensch | 22-11-12 | 22:58

irma zonderboezem | 22-11-12 | 22:55 |
Jammer hè. Het klikt zo goed.

Bakito | 22-11-12 | 22:57

@Smarties | 22-11-12 | 22:52
LOL

pius | 22-11-12 | 22:56

Bernard Wientjes vertegenwoordigt multi-nationals, en die hebben geheel andere belangen dan de Nederlandse bevolking.

Avant | 22-11-12 | 22:55


Bakito | 22-11-12 | 22:48 |
Jammer genoeg zoek ik geen hulp in de huishouding, anders had ik je wel dat bijbaantje gegeven.
Probeer een krantenwijk
( tempo-team modus uit)

irma zonderboezem | 22-11-12 | 22:55

@Uw Verzekeringsadvis | 22-11-12 | 22:51

Ik heb het al geregeld collega. Ons bedrijf heb ik inmiddels ingeschreven op het grondgebied van de toekomstige autonome gebiedden dus wij zullen er geen boterham minder om eten.

Het gaat mij om uitvreters zoals kaas.

pius | 22-11-12 | 22:55

*Orwell weer eens uit de kast trekt*

C. Linnaeus | 22-11-12 | 22:54

Kritiek op de EU is gewoon not done. Dan ben je een onderbuikfiguur, een populist, een visser in troebele wateren.
De hele taak van de massamedia is het bewierooken van de satus quo, is het bevestigen van de officiële werkelijkheid. Hoe naiëf waren zij die dachten dat de media zouden zorgen voor geïnformeerde burgers. Het is tragisch om aan te zien.
Nee. De massamedia zijn tentakels van Leviathan.

Van Duyvenbode | 22-11-12 | 22:53

@Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:49

Jij rukt zaken uit zijn verband. Een beetje lullen over ons geld terwijl er niets van jullie bij is. Rotterdam is nettobetaler evenals de regio z-oost Brabant. Nu zijn dat net de regio's waarin ik heb vertoefd.

Dat is een stuk beter dan luie uitvreters zoals jij die hun handje ophouden of in de dienstensector profiteren van andermans geld. Zo snel mogelijk onafhankelijk worden Rotterdam en Z-oost Brabant en een autonome federatie stichten.

Zijn we snel genoeg van lui uitvretend tuig zoals jij af. Dop je eigen boontjes maar gek.

KutNederland.

DISCLAIMER *mocht je woonachtig zijn in 1 van die twee gebeiden dan heb ik niks gezegd*

pius | 22-11-12 | 22:53

alexbl | 22-11-12 | 22:30
Cyprus heeft nu dus 2 producten: niet terug te betalen schulden en citrusvruchten. Je kijkt bij beide in ieder geval zuur.

Smarties | 22-11-12 | 22:52

pim achtertuin | 22-11-12 | 22:47 |
Met dat soort geblaat proberen de eurofielen het normale volk bang te maken. Net als dat mensen het licht niet uit mochten doen een uur lang omdat we dan allemaal deaud zouden gaan. Nou, ik zit hier nog.

De Heilige Fappert | 22-11-12 | 22:52

@pius 22.45
De terminals etc. zijn van buitenlanders.
Dichtgooien die haven hoeven ze ook al die rotzooi niet door ons landje heen en weer te slepen hadden we ook die gare Betuweroute niet hoeven aanleggen.
Profiteren, mijn reedt.

Uw Verzekeringsadvis | 22-11-12 | 22:51

@Bakito | 22-11-12 | 22:50 | + 0 -
Het gaat ook altijd om geld... zucht...

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:51

Eurotokkie, als 6 vergaderingen per maand zo'n 3.500,- oplevert, zou de dagvergoeding meer dan 500,- zijn. Denk dat een zichzelf serieusnemend Lid behalve 3,5 dagvergoeding in Straatsburg 5 vergaderdagen besteedt aan het deelnemen van commissievergaderingen en 1 of 2 aan dagen met vergaderingen van de politieke fractie. Dan kom je misschien aan het bedrag, maar niet binnen 6 dagen. De dagvergoeding is eerder rond de 300,-

doedeljantje | 22-11-12 | 22:51

pim achtertuin | 22-11-12 | 22:47 | + 0 -
dan moet poetin ook nog deze kant op komen natuurlijk

janneman1977 | 22-11-12 | 22:50

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:45 | Die twaalf meier netto in de maand zet geen zoden aan de dijk hoor.

Bakito | 22-11-12 | 22:50

@Supersoul | 22-11-12 | 22:44
Ik zou Sacha doen!

necrosis | 22-11-12 | 22:50

Sowieso toch al bekend dat 80% van alles wat van de kanalen 1,2,3 komt de boodschap van links verkondigd?
Dan kan een beetje Eurofilie er ook nog wel bij..

Hulde voor het 100% objectieve journaille van Nederland!

Fred van Ria | 22-11-12 | 22:50

@pius | 22-11-12 | 22:45 | + -1 -
Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt. Je probeert dingen uit zijn verband te rukken.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:49

Belastingbetalers moeten toch niet gaan denken dat wij het NOS journaal er op na houden om den volke van NIEUWS te voorzien...
-
Het was een beschamende vertoning, vanavond.
-
De propagandawaarde lag ongeveer gelijk aan die van de gemiddelde DDR 'Aktuelle Kamera'op zaterdagmiddag.

azoturie | 22-11-12 | 22:48

irma zonderboezem | 22-11-12 | 22:45 | + 1 -
Bijbaantje
[kaasdeviesmodus/off]

Bakito | 22-11-12 | 22:48

Goh, lijkt het FD wel.

triasenergetica | 22-11-12 | 22:48

Scenario... Engeland stapt eruit.... Duitsland ziet zijn kans en is via de EU de baas.... en wil Engeland dwingen middels handelsboycotten terug te keren.... maar de Engelsen geven niet op en roepen de hulp van de VS in..... gezamenlijk landen zij in Normandië.... afijn... de rest weten we....

pim achtertuin | 22-11-12 | 22:47

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:45 Die acht meier netto in de maand zet geen zoden aan de dijk hoor.

zeg maar jansen | 22-11-12 | 22:47

De Rotterdamse haven is eigenlijk gewoon van Rotterdam. het is een schande dat de rest van Nederland daarvan meeprofiteerd. Luie uitvretende lutsers in Den Haag, Drenthe en Limburg die profiteren van ons zuurverdiende geld.

Rotterdam heeft Nederland helegaar niet nodig. Dan kan je dat net zo goed aan de EU schenken.

Free Rotterdam!

pius | 22-11-12 | 22:45

@Bakito | 22-11-12 | 22:40 | + -2 -
Als jij de EU van binnenuit kaal kan vreten mag jij dat zelf bepalen.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:45


Bakito | 22-11-12 | 22:38 | + 1 -
Wat leuk, je bent imker!

irma zonderboezem | 22-11-12 | 22:45

Ik heb met open mond te kijken naar die reportage. Zoveel pro-EU-propaganda in vier minuten kom je niet vaak tegen. Volkomen eenzijdig, geen enkel tegengeluid. Sacha deed trouwens net zo hard mee.

Supersoul | 22-11-12 | 22:44

necrosis | 22-11-12 | 22:38 |
Ja, het is onwaarschijnlijk dit achterlijke verhaal, alsof we allemaal gek en dom zijn in Nederland!

lanexxx | 22-11-12 | 22:44

@(c)ZWITSUL | 22-11-12 | 22:36
Rutte buigt niet, hij bukt!

necrosis | 22-11-12 | 22:43

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:38 |
Luts- of winkudo's ?

Bakito | 22-11-12 | 22:40

Gelukkig het optreden van Farage kunnen bekijken in het Parlement, tenminste een kritisch geluid wat we hier helaas ontberen tussen al die jaknikkers en meelopers!

lanexxx | 22-11-12 | 22:40

propagandhi | 22-11-12 | 22:37 |
Zit niet zo dom te lachen

Bakito | 22-11-12 | 22:39

@Bakito | 22-11-12 | 22:38 | + 0 -
40.000 kudo's?

Ben ook beschikbaar, maar mijn methodes zijn anders. Meer achter de gordijnen dan in de voorgrond trollen.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:38

Het wordt den domme burgert even uitgelegd.

weesgegroet | 22-11-12 | 22:38

Wat liep die Ostendorf nou te zeiken over die trein met ijzererts die dringend naar Duitsland moest?
Hij doet net of de rails ophoudt buiten de haven van Rotterdam.
Hij bedoelt natuurlijk dat er ANDERE EU landen zijn met een slechte infrastructuur, die wij (DE & NL) moeten gaan betalen.
En zoals met alles krijgen WIJ daar NIETS voor terug (behalve de rekening).

necrosis | 22-11-12 | 22:38

Wat walgelijk zeg. Ik heb weg moeten zappen. Ik ken deze kreten en ik word er onpasselijk van. De drie miljoen netto bijdragende huishoudens worden geacht om niet alleen de onfortuinlijke Nederlanders, de zieke Nederlanders en de bejaarden te betalen, we mogen ook de rest van Europa, de Franse boeren en allerlei gekke landen betalen. Dat is niet, komt-ie, sustainable, in een vergrijzende economie.
.
Wie laten we het langste eind trekken? De Franse boer, de Nederlandse bejaarde of Brusselse bureaucraat? Kappen met deze onzin. Een economische handelszone: ja. Een politieke unie: nee. Wat heeft ons welvaart gebracht? Dat eerste! Wat heeft ons in deze ellende gestort? Dat laatste.

Fred Bastiat | 22-11-12 | 22:38

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:19
De enige oplossing is om het EU-instituut van binnenuit kapot te trollen.

Ik ben tot eind maart beschikbaar, daarna ga ik weer buiten spelen (birds/bees/flowers/trees)

Doe maar een bod, zou ik zeggen...

Bakito | 22-11-12 | 22:38

LOL, 'juichaapje'.

propagandhi | 22-11-12 | 22:37

Man oh man oh man, eerst de politiek correcte multiculturele terreur in de jaren 80 en 90, de verzonnen Arabische lente (Islamitische opstand) en niet bestaande "facebookgeneratie", toen kregen we Hamas met kleine raketjes en nu de EUtopie. Hebben ze echt niet door dat zo ongeveer de helft van de bevolking wat militant wordt van dit gedoe.

RICK LIST9451 | 22-11-12 | 22:37

Mooi dat het beestje eens bij de naam word genoemd. IPV de niet bestaande hardwerkende Nederlander word het gespecificeerd tot de wel bestaande hardwerkende Rotterdammer.

Goed bezig.

pius | 22-11-12 | 22:37

juichaapje is ingezet om de buiging voor Brussel, die Mark ongetwijfeld gaat maken, vast voor te bereiden.. wat is nou 70 cent per dag.. voor je veiligheid ?
-
misselijkmakend

(c)ZWITSUL | 22-11-12 | 22:36

Normale ezels maken zo'n geluid: I-AAA I-AAA
Die burgerhatende anti-democratische droplullen van ezels in het Europarlement: E-UUU E-UUU.

Nietvoordekat | 22-11-12 | 22:36

Ja en de EU wil ook meer gaan vergaderen want aanwezigheid bij zo een vergadering is kassa , woon je 6 vergaderingen bij dan zit je op ca 3500 euro per maand .

Eurotokkie | 22-11-12 | 22:36

Gelukkig is powdinges heel erg verschillig.

Strohond | 22-11-12 | 22:35

Slecht 70 cent per dag om je naar de klote te laten helpen, is idd geen geld.

Uw Verzekeringsadvis | 22-11-12 | 22:34

Ik durf niet te kijken, maar heeft die Ostendorf toevallig ook zo'n moeilijke bril op?

vetkleppert | 22-11-12 | 22:34

Laten wij ook maar slaapwandelend de EU uitlopen, net als GB.

Hanxie | 22-11-12 | 22:34

@Eurotokkie | 22-11-12 | 22:31
Subsidies hebben nog nooit geleid tot iets anders dan dat waar geen behoefte aan is.
Anders was het wel gewoon met winst te verkopen.

vetkleppert | 22-11-12 | 22:33

Ik heb die Ostendorf horen preken, ja, pure EU verheerlijking en koren op de molen van Pechtold en trawanten.

lanexxx | 22-11-12 | 22:32

0,70 cent per persoon per dag gaat naar de EU om de economie weer aan te jagen. U en ik betalen voor dit circus dat de crisis volledig in stand houd €255,50 per jaar, Geld dat u en ik niet in de lokale economie kunnen uitgeven. Gevolg leegstand en achteruitgang.

toetanchamon | 22-11-12 | 22:32

Zwizalletju | 22-11-12 | 22:26 | + 0 -

Het probleem is echter dat subsidies die werken eruit gaan en subsidies die niet werken er gewoon in blijven.

Eurotokkie | 22-11-12 | 22:31

Ik vond het een goed verhaal. Het is een microbudgetje, dus het mag best wat groter en als ze het inzetten voor infra en de Rotterdamse haven dan hebben we er hier ook nog wat aan.

I.K. Nownothing | 22-11-12 | 22:30

KETSJENG!!! Next.

Cyprus krijgt 17!!!! miljard: www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/211032...

Dat is bijna €25.000 per inwoner!!! Waar gaan ze dat ooit van terugbetalen? Schijnt dat ze citrusvruchten exporteren. Toppertje!!!

alexbl | 22-11-12 | 22:30

@Zwizalletju | 22-11-12 | 22:26 | + 0 -
Wat wil je eigenlijk zeggen... begrijp het niet echt.

Het gaat erom heeft de EU recht op die 2%.
Kan de EU dit verantwoorden.
Is dit werkelijk nodig.

Ik heb ook een rekenmachine hoor....

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:29

@seven | 22-11-12 | 22:21

Moet eerlijk zeggen dat ik dat gevoel bij het bekijken van het fragment ook had: de EU-verheerlijking ligt er zo dik bovenop dat het bijna een karikatuur wordt.

Ik ken de man verder niet. Is hij een believer of een realist?

alexbl | 22-11-12 | 22:27

Niemand wil het natuurlijk horen, maar hij heeft wel een beetje gelijk.
De EU begroting stelt echt helemaal niks voor vergeleken met de totale begroting van de EU landen, echt helemaal niets
Dat wil niet zeggen dat je niet flink de bezem er door moet halen , door al die EU shit, onzin uitgaven en verspilling, foute subsidies.
EU budget is iets meer als 2% van totale budget EU landen.
140 versus 6300 miljard euro p/j

Zwizalletju | 22-11-12 | 22:26

Ik heb vanwege het PvdA Journaal al jaaren geen televisie meer.

Marcus Porcius Cato | 22-11-12 | 22:25

@BP Richfield | 22-11-12 | 22:24 | + 0 -
Maar hij zit er wel. Hij wel, wij niet.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:25

In het Europees Parlement kost een verse kop koffie 70 cent, VanLeeuwen, en in het gebouw van de Europese Raad haal je al voor 20 cent een plastic bekertje met koffie uit de automaat. Maar nu moet ik effe ophouden met alles weten van binnenuit.

doedeljantje | 22-11-12 | 22:25

@Godsammekraken | 22-11-12 | 22:15

Je hebt volledig gelijk met je verhaal, met één aanvulling: Onze politici hebben zich niet uit landsbelang gecommitteerd aan de Europese Droom, doch enkel om voor zichzelf een mooi Europees baantje zeker te stellen.

alexbl | 22-11-12 | 22:24

Chris Ostendorf is een beperkte medemens en heeft nog nooit gehoord van de wet van de grote aantallen.

BP Richfield | 22-11-12 | 22:24

seven | 22-11-12 | 22:17 Is dat in of exclusief die halfjaarlijkse verhuizing Brussel - Straatsburg v.v.?

zeg maar jansen | 22-11-12 | 22:23

Argumenten en logica hebben geen zin meer, want niemand luistert, men wil gewoon een EU-staat en komt er pas later achter dat ze het niet gewild hebben.

Om moedeloos van te worden.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:23

Maar waar is die koffie 1,40?

zeg maar jansen | 22-11-12 | 22:22

Wie niet ????? Een hekel aan flitspalen....

Jan Gordelroos | 22-11-12 | 22:22

Ostendorf wordt imho verkeerd begrepen. Als het over de EU gaat (bv oplossen interne corruptie) heeft hij vaak een cynisch & spottende glimlach.

seven | 22-11-12 | 22:21

In het onderwerk over Kat reaguurde iemand zeer raak, er is een verschil tussen journalist zijn en verslaggever.

Ik vond dat een zeer mooie en juiste observatie. Het is te laat van Leeuwen, het juridische kader ligt er om alles uit handen te geven. Het was toen het moment om de zonden van de Telegraaf goed te maken.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:21

Hoeveel werkelozen waren er ook al weer precies in Rotterdam?

vetkleppert | 22-11-12 | 22:21

De propagandamachine van de NOS gaat weer hard los. Goebbels zou jaloers zijn.

De eurofielen doen alsof Schiphol en de Rotterdamse haven verdampen wanneer de begroting alleen maar zou stijgen met de inflatie (<3%).

Kleine en middelgrote (SME) bedrijven moeten overigens niets hebben van de bemoeizucht en regelgeving vanuit de EU. Het is alleen voor grote bedrijven handig, omdat het voor de SME's steeds moeilijker wordt om te concurreren als je verstikt in de naleving (=vaste kosten) van al die regels. De grote bedrijven kunnen die extra bedragen zo ophoesten. Vaak wordt de regelgeving in de visie van die grote bedrijven opgesteld, zodat zij er het minste last van hebben.

Leucopterus | 22-11-12 | 22:21

Goebbels zou er een puntje aan kunnen zuigen. Geen puntje van kritiek op de mega-ontwerpfout die de eurozone heet. Nee, alleen maar 'alles naar Brussel'. Stelletje huichelachtige landverraders. Bernard zou zich in z'n graf omdraaien als hij dit zou zien.

alexbl | 22-11-12 | 22:20

-weggejorist-

Crematorium-de-Asbak | 22-11-12 | 22:19

van Leeuwen, je bent zeker een halfjaar te laat met je kritische EU verhaal. Het is te laat. We zijn al verkocht.

Alleen gestrekt been werkt nog, waar is uw gestrekte been? Ok goed, u weet niet zo veel van voetbal, ieder zo zijn vak, waar is uw gestrekte pen? Het mag feller en harder. Geenstijl heeft nogal wat goed te make qua EU, tot nu toe zijn jullie een beetje achterafbeleggers. Ik heb mijn keel hier kapot gereaguurd qua EU, mijn onderbuik is leeg en ik zie een Feynmann hier ook niet meer zo vaak. Tenminste iemand met goed onderbouwde kennis is ook maar wat anders gaan doen, en wie kan het hem kwalijk nemen.

Kaas de Vies | 22-11-12 | 22:19

Grexit, Nexit, Dexit en wie er nog meer uit willen ontsnappen. Doe nu het nog kan.

zeg maar jansen | 22-11-12 | 22:18

Ja ja we hebben dus geprofiteerd van de EU en de Euro.

Eurotokkie | 22-11-12 | 22:18

De EU is het grootste nivelleringsproject ooit.

de honden blaffen... | 22-11-12 | 22:17

1000 miljard, dat kost het vergaderen en (naar vrienden) subsidiesmijten van de EU. Een club wat ooit bijzaak was en in het begin afgehandeld werd door 2 BuZa ambtenaren per land die met elkaar een&ander stroomlijnde. Ergo de EU is totaal of iig voor 99,9% overbodig.

seven | 22-11-12 | 22:17

Hey Chris... je hebt een grote mond.. kun je ook even bukken voor me, dankje..

Crematorium-de-Asbak | 22-11-12 | 22:15

Ik geloof niet in gedwongen huwelijken.
De EU is geen match, dus een scheiding lijkt me nuttig.
Het gaat uiteindelijk om de kinderen.

Pastor Sippenhaft | 22-11-12 | 22:15

Moet ik het nog even samenvatten? Nou vooruit:
De 50 jaar vrede hebben we te danken aan de nucleaire dreiging van de koude oorlog waardoor een echte oorlog in Europa nooit een reeele optie was. De welvaart is het gevolg van de vrede en vrijhandel tussen de souvereine staten in de EEG. De Europese bureaucraten hebben dit alles verkocht als een succes onlosmakelijk verbonden met de voortschrijdende machtsoverdracht naar Brussel. Deze package deal is de Grote Europese Leugen. De superstaat is een ontaard en kunstmatig vervolg van het economisch succes en niet andersom. De landen die zich afzijdiger hebben gehouden van EU en muntunie doen het niet slechter. Er is geen aantoonbare toename van het handelverkeer binnen de muntunie en ook geen aantoonbare welvaartsstijging dankzij de muntunie. De welvaart die in 50 jaar binnen het Europa van souvereine staten werd opgebouwd is er in 10 jaar EUSSR doorheen gejast. Maar goed, als iedereen snapt dat het feest echt voorbij is zullen we zien hoezeer we allemaal Europeanen zijn.

Waarom snappen onze politici het dan niet? Nou ze snappen het donders goed maar hebben zich in de afgelopen 20 jaar aan de grote Europese droom gecommiteerd. Dit gaat voor partijen van links tot rechts op. De enige partijen van betekenis die Eurosceptisch zijn, SP en PVV, hebben of altijd buiten de macht gestaan of consequent een Eurosceptisch geluid vertolkt. Dezelfde politieke realiiteit als met de Betuwellijn: iedereen weet dat het mis is maar niemand heeft iets te winnen bij het slecht nieuws verhaal.

Godsammekraken | 22-11-12 | 22:15

Ik voorspel dat Griekenland nog dit jaar uit de Eu wordt geknikkerd.
Gewoon een onderbuikgevoel.

King of the Oneliner | 22-11-12 | 22:15

Begrijp ik dat dit kijktip nr 2 is? Want de vorige was zo'n succes?

Joost Maghetweten | 22-11-12 | 22:14

Meneer Ostendorf is de nieuwe Max Blokzijl.

Tarak | 22-11-12 | 22:14

Marx Ruttie die zijn pistool op zak houdt.
Alleen weet hij niet dat de rest het pistool wel zal gaan gebruiken.

Bukt u even ?

Ing. eslapen | 22-11-12 | 22:14

Het is een grote hypocriete teringzooi daar in Brussel.

nielsjuuh23 | 22-11-12 | 22:13

Ja, daar trap ik dus mooi niet in. Me een beetje vier minuten gaan zitten zelfkastijden met de zoveelste eurofiele policorkwezel van de publieke omroep.
Mijn tillefiesie is namelijk niet voor niks niet aangesloten op dat riool.
En hoe lang de meningmaffia ook doordramt, dat hele pleuropa heeft ons niks dan stront gebracht. En er komt nog veeeeel meer.
Maak mij maar wakker na de bevrijding.

vetkleppert | 22-11-12 | 22:12

Het is onverstandig om stelling te nemen in zo'n complex conflict. Daarmee zijn beide partijen niet gebaat. Opmerkelijk hoeveel emoties deze kwestie oproept en hoe het gezonde verstand daarbij wordt aangetast.

Bakito | 22-11-12 | 22:09

De hardwerkende Rotterdammer bestaat niet meer. Rotterdam staat een miljard in het rood.
Voor de rest hoop ik dat de NPO eens tot het bot uitgekleed gaat worden of dat in ieder geval NOS het alleenrecht op de journaals eens verliest...

Tommygunner | 22-11-12 | 22:08

Dus, plemp die reaguursels van een paar topics terug maar hier neer. Zelfde discussie, kom d'r maar in!

Buffell | 22-11-12 | 22:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken