Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Pierre Bokma van Toneelgroep Gaza-stad

omgpwnt534.jpgDeze week in wat u en ons deze week opviel in de media deze week. De wonderbaarlijke resurrectie van bovenstaande meneer in dit BBC-filmpje. Op 2:12 is-ie op sterven na deaud. En op 2:42 wandelt ie alweer kiplekker rond. Hebben we hier te maken met de Pierre Bokma van Toneelgroep Gaza-stad in alweer een prachtige Pallywood-productie? Of had meneer mazzel (excusez le mot) en was-ie in handen van geroutineerde paramedics die hem kundig konden opkalefateren? Wat we wel weten is dat het oorlog is en dat de Libische F16's en Syrische kids (bah) ons om de oren vliegen. Geloof niets, geloof niemand. Twijfel aan alles. Ook hieraan. En al helemaal aan die malle mevrouw (zie ook deze comment) zometeen in Pauw & Witteman. Hell, laten we die hele fukzooi gewoon lekker uitlachen met LOL & ROFL bumperstickers.

Reaguursels

Inloggen

Mannen hebben altijd meer pijn dan vrouwen. Is zo, ik kan het weten, ben een man. Maar deze haatbaard overdrijft. Echt. Niet doen. Doet palestijnse zaak geen goed! (hoeft ook niet trouwens).

zaltochniewaarzijn | 18-11-12 | 19:03

Ha ha ha, ik lees in het vervolg alleen naar maar De Waarheid en de Prawda. En natuurlijk GeenStijl, het enige betrouwbare internet medium.

denoorman | 17-11-12 | 19:50

Twijfel dus ook aan de chronologie van het filmpje...

nuchterland | 17-11-12 | 18:38

What else is new.. Als er een camera of fotograaf in de buurt is zijn er net 100 slachtoffers gevallen of zie je ergens een brandende autoband met daarbij stenen gooiende palestijntjes.. Hapklare brokken voor de linkschmensch en zo staat de dam gelijk voor 1/3 vol met oogkleppers die (eenzijdig) demonstreren.

Fratello | 17-11-12 | 16:00

Journalisten willen nog wel eens knippen en plakken in wat ze gefilmd hebben........... Dat heeft nog al eens consequenties voor de chronologie van gebeurtenissen.....

lisa8888 | 17-11-12 | 14:54

Ik ben overigens helemaal klaar met alles wat Arabisch is. Daar heeft men nog nooit iets goed mee in verband kunnen brengen. Zelfs de Perzen en Turken (ook moslims) schijten op de Arabieren. Dat zegt toch wel wat.

lekker wijf | 17-11-12 | 12:08

Die vrouw en jongen die (gebukt onder doek) wegrennen mankeren ook helegaar niks. Als je goed kijkt zie je ze gewoon lachen.
Het is weer eens in scene gezet voor de goedgelovige linkse sok met de naam Dries, Harry, Anja, Gretta.
Het is om kotsmisselijk van te worden dat de NOS dit soort valse filmpjes niet onder de aandacht van het Nederlandse volk brengt. Onze journalisten zijn linkse hoeren. Allemaal.

lekker wijf | 17-11-12 | 11:56

Opstaan uit de dood komt vaker voor in die contreien....

VanBukkem | 17-11-12 | 11:54

Baai de weet..., weet iemand waar ik een live stream uit Israel kan vinden?

Harry de Slijter | 17-11-12 | 11:36

Prima!

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21089366/__Aanval_hoofdkwartier_Hamas__.html

Parsons | 17-11-12 | 11:24

Nieuw woord voor de Dikke van Dale:

Pallywood Movies

RechtseRakker007 | 17-11-12 | 11:21

@parel van het zuiden.
Precies,belangen,Marokko heeft 70% van de fosfaathandel in handen,fosfaat wat belangrijk is voor kunstmest.

hekelaar | 17-11-12 | 11:14

Leuk. In de Gazastrook is Pallywood de grootste werkgever, gevolgd door Hamas.
Hoe gaat het met de acteur Greenhelmet Man, alweer een poosje niet gezien?

Jan Passant mk2 | 17-11-12 | 11:08

copywriter | 17-11-12 | 06:30 | + 0
Leuk ja, was Brussel helemaal vergeten, haha.

Ratzinger | 17-11-12 | 11:02

@hekelaar 10:54
Bij deze:

Dat is inderdaad net zo verwerpelijk als de mensenrechtenschendingen door Hamas en Israel.

Zo goed?

Bakito | 17-11-12 | 11:01

@hekelaar | 17-11-12 | 10:54 |

Wij horen daar niets over van zowel links, midden, en rechts Nederland omdat iedereen zich beseft dat Nederland, als een van de grootste voedselproducenten van de wereld, niet zonder dat extreem schaarse goed fosfaat kan en het dus niet verstandig is om de aanvoer daarvan te riskeren.
.
Israel is gewoon een dankbaar doelwit om tegen te fulmineren omdat het geen consequenties heeft. Als puntje bij paaltje komt steunen de VS Israel gewoon en doet Nederland dat ook. Kijk maar eens naar de huidige opstelling van der Franz.

Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 11:01

By the way waarom horen wij niets van links nederland over de westelijke sahara die sinda 1975 door Marokko bezet wordt waardoor marokko grote voorraden fosfaat in handen heeft.
Waar amnesty internationel heeft geconstateerd dat er de mensenrechten zwaar geschonden worden door het marokkaanse leger.
Waarom meten met 2 maten.

hekelaar | 17-11-12 | 10:54

De koran en hadith,de waarheden van Allah en mohammed,boeken vol met anti-joods sentiment,honderden jaren voordat de staat Israel bestond.

hekelaar | 17-11-12 | 10:48

Laten we hopen dat Israël nu eindelijk eens doet waar elk weldenkend mens op zit te wachten.

Parsons | 17-11-12 | 10:45

Nog steeds geen nieuw topic. Heeft het IDF per ongeluk Pand Noord op de korrel genomen?

Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 10:40

Triest hoe de zelfbenoemde intellectuelen dit conflict dankbaar gebruiken om hun diepgewortelde moslim- of jodenhaat te ventileren.

Je zou ze bijna een enkeltje Soedanees vluchtelingenkamp gunnen.

Bakito | 17-11-12 | 10:37

@Glas Koning | 16-11-12 | 22:52
Blijkbaar heb ken je de betekenis van het woord verdedigen niet. Hier: nl.wiktionary.org/wiki/verdedigen
Als je wordt aangevallen dan mag dat. Snap je? Nee, he. Met jou nog een heleboel moslims in Palestina en wereldwijd. Blijkbaar hebben mensen die denken als jij het buskruit niet uitgevonden. Zoveel is wel duidelijk.
Palestijnen vallen Israël keer op keer aan en plegen terroristische aanslagen. En weet je ook waarom? Omdat vele moslims haatdragend afgunstige antisemieten zijn. Niets meer en niets minder. Joden zijn een succesvol volk en sommige mensen zijn nou eenmaal zo sneu dat ze anderen het licht niet in de ogen gunnen. Veelal moslims opmerkelijk genoeg en mensen die dezelfde verwerpelijke, valse en kromme redenering volgen als jij.

doenormaal! | 17-11-12 | 10:28

Het valt nog mee dat ze geen kinderen hebben wakkergemaakt waarmee ze gaan rondzeulen. Kinderen zijn wel veel lichter dan die papzak. Trouwens er loopt nog iemand te zeulen met een man op zijn nek (met hesje om) die even daarna zelf gewoon loopt.

Onderbuik | 17-11-12 | 10:25

Extreme Palestijnen willen Israël het liefst in een dag vernietigen.
Orthodox Israël wil de Palestijnen uiteindelijk ook vernietigen, maar doen daar (democratisch gezien) wat langer over.
Volgens mij is er dus geen vrede mogelijk. Anders was het er allang geweest.

Leppa | 17-11-12 | 10:19

Je zou je kunnen afvragen waarom Israel stukken van de "Palestijnen" heeft gekoloniseerd, waarom de "Palestijnse" bevolking gekort wordt in vrijheid, voedsel en water, etc.

Op mij komt het over als het moedwillig in stand willen houden van een uiterst gevoelig conflict, die te pas en te onpas uitgebuit wordt.

Er zijn in het Middenoosten conflict twee waarheden:
1) Arabische landen hebben 60 jaar geleden de beslissing genomen om een bevolkingsgroep op te richten om zodoende aanspraak te kunnen blijven maken op het totale gebied wat Israël in bezit heeft.
2) Israël behandelt de "Palestijnen" op een zelfde manier zoals men aan het begin van de vorige eeuw in het Oostblok met Joden deed.

Doordat geen van de partijen daadwerkelijk een vuist wil maken om de andere partij te vernietigen blijft dit conflict aanhouden. Misschien heb ik teveel naar Alex Jones gekeken maar buiten de lokale bevolkingen kan ik me nooit aan de indruk onttrekken dat dit probleem veel geld, heel veel geld en afleiding van andere problemen oplevert.

010waus | 17-11-12 | 10:15

Je weet inderdaad niet meer wat je moet geloven: die Hamas meneer die ze zo mooi in zijn auto opbliezen heeft in zijn eentje 5 jaar de raketten op Israel gestopt en deze zeer gematigde meneer is nu helaas dood, lees ik in the Guardian. Die Hamas meneer is een oorlogsmisdadiger en heeft bloed aan zijn handen hoor ik Likud Nederland verkondigen. Ook in Gaza is de Arabische lente aangebroken en men wil een beter leven, lees ik. Gaza is niet meer alleen, lees ik, de komende dagen zullen vele ministers uit de landen waar de arabische lente opbloeide Gaza bezoeken. 20% van de Israeliers leeft al weken in schuilkelders: zou Nederland dat tolereren?, hoor ik de Israelische ambassadeur zeggen. Triest deze geschiedenis die al meer dan 50 jaar zo weinig vruchtbaar is.

Simon_GS | 17-11-12 | 09:59

Zo zijn ze, zielig doen en de wereld er bij halen van "Kijk eens wat ze ons aan doen"! Hetzelfde met het tuig dat hier in Nederland rond loopt en oorspronkelijk uit het Oosten komt want Magreb(Marrokko) betekend gewoon het Westen(van het Arabische rijk. Allemaal huilie huilie en zielig doen als ze in moeilijkheden komen vanwege hun gedrag en zoveel mogelijk herrie maken, anderen er bij halen, meelijden opwekken etc. Ze krijgen waar ze om vragen want de Joden doen hetzelfde ongeveer, alleen beter.

eagleye | 17-11-12 | 09:57

menzo | 17-11-12 | 09:03
Het gaat erom dat mensen WILLEN geloven. Ze hebben een bepaald beeld gekregen door de media en zulke beelden bevestigen dat. Hoernalisten zijn maar al te bereid dit beeld over te brengen en veel mensen slikken alles zonder kritisch denken. Vroeger geloofden mensen zulke beelden gelijk, maar met de komst van het internet wordt zoiets veel moeilijker te brengen.

Moonwarrior | 17-11-12 | 09:30

Groot applaus van de uiteenzetting van H.Stiglitz.
Ik kan daar nooit het geduld voor opbrengen t.o.v. de grettatjes in de draden.

vetkleppert | 17-11-12 | 09:20

Zo dom zijn ze dus: de hele wereld is bekend met de term pallywood en dan komen ze hiermee op de proppen...
Wat me ineens te binnen schiet: ze kunnen het nooit zo slecht hebben als wordt beweerd wanneer ze zo intensief bezig zijn met pogingen de hele wereld in de maling te nemen, wanneer ze daar zoveel werk van maken.
Een gemiddelde Hollywood-regisseur zou er zijn handen vol aan hebben.

www.youtube.com/watch?v=t_B1H-1opys&am...

menzo | 17-11-12 | 09:03

In oorlog sneuvelt de waarheid het eerst. - Winston Churchill

Eduardo1736 | 17-11-12 | 08:55

De uitzending van P&W gisteravond was tenenkrommend. Om zo'n palestijnen-lover als meulenbeldt haar gif te laten uitsproeien. Als men lef had gehad, had men ook een tegengeluid uitgenodigd. Bah, was een smakeloze vertoning van dat vieze wijf.

Joris D. | 17-11-12 | 08:55

@ Thomas 08:48

En intelligentie en islam ook niet. Er zijn ongeveer 13 miljoen Joden op aarde en ongeveer honderd keer zoveel moslims. De Joden hebben bijna 150 keer een Nobelprijs gewonnen en de moslims nog geen 10. Need I say more...

eerstneukendanpraten | 17-11-12 | 08:53

Opstaan uit de dood is ook wel een beetje een dingetje in die regio.

Geenstijlfiguur | 17-11-12 | 08:52

Liegen en bedriegen is in Arabiria uitgevonden.

Hei-kneuter | 17-11-12 | 08:50

Jammer!

Joris D. | 17-11-12 | 08:48

Misselijk makend die anti-Israel propaganda en het antisemitisme in de media. Geen cent meer naar Hilversum zolang ze niet objectief zijn.
En palestijnen/moslim liefhebbers, hoe zou jij het zelf vinden om al jaren bestookt te worden met raketten, zelfmoordenaar en andere ellende? Israel is de ENIGE democratie in die regio. Maar democratie en islam gaan niet samen.

ongelovigethomas | 17-11-12 | 08:48

Maar onde welke Nicks reaguren Harrie (Joden aan het g**) van Bommel en Gretta (PLO-sjaal) Duisenberg hier in de burelen eigenlijk?

eerstneukendanpraten | 17-11-12 | 08:41

Die verslaggever voor de NOS in Gaza wist het ook dramatisch en volslagen passende binnen het omgekeerde wereld perspectief te brengen: de Palestijnen zien het afvuren van raketten als de beste verdediging tegen Israël. Say W00t?!

AshleyJ"Ash"Williams | 17-11-12 | 08:28

Iemand de zgn onafhankelijke verslaglegging van nieuwsuur gezien? Eerst werd door Twan H. de Israelische ambassadeur aangevallen, vervolgens mocht een Palestijnse idioot uit de VS vrijelijk los gaan zonder weerwoord. Daarna nog het gekkie (Meulenbelt) bij P&W. PO = bah.

_pacman_ | 17-11-12 | 08:20

Die Palestijnse meneer op die foto's symboliseert uitermate treffend de Islamitische mentaliteit. De slachtofferrol spelend totdat niemand meer kijkt.

TisNieZoMoeilijk | 17-11-12 | 07:31

Zou er toch werkelijk niet aan moeten denken dat wij dat zooitje ongeregeld als buren in België hadden zitten en met geen ander doel dan jouw vernietiging.
Ratzinger | 16-11-12 | 23:07 | + 31
.
Denk eens even heel goed na...

copywriter | 17-11-12 | 06:30

http://www.trbimg.com/img-50a547d9/turbine/lat-bcpix-wre0006981506-20121115/600

Klabam!
An Israeli Iron Dome interceptor anti-missile system blasts apart a missile fired from the Gaza Strip by Palestinian militants as it approaches Sderot, southern Israel.

neutron | 17-11-12 | 06:29

@Bakito | 17-11-12 | 04:57
Vooruit dan maar, je vraagt er zo vaak om tenslotte.
youtu.be/6beaOvjUr7A

INH.30CL | 17-11-12 | 04:59

Bakito | 17-11-12 | 04:57
check.....

De zorgverzekeraar N | 17-11-12 | 04:58

*plop*

Bakito | 17-11-12 | 04:57

Goodnight @ALL. i'm dreaming of something good and better, that's who I am.
youtu.be/rPo5jTQ39eE

INH.30CL | 17-11-12 | 04:04

@wakkere_nederlander | 17-11-12 | 03:25
U zit in de EHBO sector?
Mooi, die hebben we straks hard nodig!

INH.30CL | 17-11-12 | 03:36

@INH.30CL | 17-11-12 | 03:17
Ik zag dat ooit eens op een graf van een astronaut in een magazine toen ik een lichaam moest identificeren van iemand die wel gewoon op het toilet was gestorven, zoals een beschaafd burger betaamd.

wakkere_nederlander | 17-11-12 | 03:25

@wakkere_nederlander | 17-11-12 | 03:06
Sterven in het harnas IS vele malen mooier dan op het toilet van de zorgvoorziening.

Van wie heb jij dat ooit bevestigd gekregen?

INH.30CL | 17-11-12 | 03:17

@drs.Nee | 17-11-12 | 02:11

Diplomatie draait niet om moraliteit. Dat begrijp je toch of niet.

pius | 17-11-12 | 03:06

@INH.30CL | 17-11-12 | 02:48
Ach ja de illusie van geweldloze beschaving ben ik al lang voorbij, mocht ik die al ooit hebben gehad.
Ik ben ook bereid om met veel passie ten strijde te trekken voor mijn idealen.
Sterven in het harnas IS vele malen mooier dan op het toilet van de zorgvoorziening.

Echter het conflict in .... even denken.... ver weg.... ehmm tanzania... ehhh libanon..... bolivia... AH! ik heb het weer Gaza! is vooral een religieus getint conflict.

Fuck dat. Ik ben een intelligent 2012 upgraded v2.0 out-of-the-x-box personality met een groot historisch besef en ik zeg dat het midden oosten conflict een NON-TOPIC is want neverendingstory.

Keppeltje? Hoofddoekje?
Fuck zandmensen!

wakkere_nederlander | 17-11-12 | 03:06

@Bart_Bart | 17-11-12 | 02:03

leukste voetballer die ooit een verkeerd shirt heeft aangehad.

pius | 17-11-12 | 03:05

Met Google maps eens de Gazastrook bekeken.
Het ziet er echt niet uit als een gevangenis, met zwembaden, villa's, kassen, boomgaarden en akkers.
Misschien kunnen er met hulp van o.a. Oliesjeiks wel ressorts aan de Middellandse zee opgezet worden?
Dan hebben ze net als het land, waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen, Egypte,wat inkomsten uit de toeristen industrie.

ataman | 17-11-12 | 02:57

@Haloef | 17-11-12 | 02:38
Fluitje *te koop* heeft.

INH.30CL | 17-11-12 | 02:52

@wakkere_nederlander | 17-11-12 | 02:36
Juist, je eerste alinea.
Beschaving vervaagt, verdwijnt bij elke vorm van geweld.
Zodra je wordt aangevallen verdedig je jouw belang(en) en geloof me dan valt het woord beschaving door de mand. Een woord dat we ooit hebben verzonnen om mensen in het gareel te houden en te laten geloven dat we niet meer voor onze belangen mogen opkomen. Bullshit! We zijn er nog in gaan geloven met zijn allen ook en dat vind ik het ergste van alles. Het is een schijnvertoning en als jij met metaal wordt bewerkt geeft je dat (wat mij betreft) het legitieme en natuurlijke recht om terug te slaan op welke wijze dan ook.

INH.30CL | 17-11-12 | 02:48

@Haloef | 17-11-12 | 02:38
Die islamitische sukkels hebben evenveel mensenrechten als de Israëlieten.
Doe es vrede maken makker!
*niet ons conflict vriend*

wakkere_nederlander | 17-11-12 | 02:46

@WirMachenMusik | 17-11-12 | 02:22
Wat die sukkels van een Palestijnen & Israëlieten/Joden niet snappen is dat ze eigenlijk 1 volk zijn.

Het enige dat hun in duivelse verdeeldheid stort is het feit dat zij beiden een verschillende verzonnen god aanbidden.
En geen omroep in het verlichte Nederland die daar op adequate wijze berichtgeving over doet.

Het enige dat de NOS doet is verslag van voldongen feiten.

SUKKELS!

wakkere_nederlander | 17-11-12 | 02:43

@INH.30CL | 17-11-12 | 02:24
Ik noem mijzelf beschaafd omdat ik geweld mijd.
De enige keer dat ik geweld heb gebruikt is nadat ik ongevraagd, onverdiend en derhalve onverwacht met metalen voorwerpen ben bewerkt door mijn etnisch gevarieerde medemens. Meerdere malen trouwens.
Altijd zandmensen.

Wat mij grieft is de vanzelfsprekendheid waarmee de NOS bericht over de ziekelijke gang van zake in Is(lam)raël. DIT IS TOCH FOKKING NIET NORMAAL! (van beide kanten)

wakkere_nederlander | 17-11-12 | 02:36

@wakkere_nederlander | 17-11-12 | 02:05
Hmmm, een *Beschaafde westerling*, die moet ik nog eens goed naar binnen laten dringen. Ik denk dat ieder mens graag zijn/haar eigen plekje wil hebben in de maatschappij maar net als in de dierenwereld graag tot een groep wil behoren. Des te groter die groep wordt des te gevaarlijker want ze verdedigt haar belangen en vaak gaat dat ten koste van andermans leven. Vertaal dat nu ook eens naar de EU, denk je dat wij gevrijwaard kunnen blijven van taferelen die zich nu voordoen in het M-Oosten? Dream on.

INH.30CL | 17-11-12 | 02:24

Als er een gebied is waarop GS inclusief reaguurders unisono loopt met de MSM is het wel het Israelisch/Palestijns conflict. Niks of nauwelijks tegenstribbelaars of dissidenten hier
Of dat een gevolg is van een onbevangen objectieve kijk op dat conflict is waag ik echter te betwijfelen. Ik denk eerder dat de Israelische propaganda zo overweldigend is dat zelfs de van nature naar dissidentie neigenden reaguurders, die op GS oververtegenwoordigd zijn, overrompeld zijn. Daarnaast zal ook de generalisering van ons eigen islamprobleem een behoorlijk stuk van dat atypische gedrag verklaren.

WirMachenMusik | 17-11-12 | 02:22

@Glas Koning | 16-11-12 | 22:52
Obama heeft vertrouwen in een bemiddelingspoging van de Egyptische president?

www.businessinsider.com/egyptian-presi...
Zie Morsi bidden als een imam aan God vraagt om de Joden te vernietigen!

twitpic.com/bdo12b
Dat Israëlische soldaten Palestijnse kinderen beschermen tegen Palestijnse raketten krijgen we hier niet te zien.


drs.Nee | 17-11-12 | 02:11

Crusades revisited.

Schoorsteenveger | 17-11-12 | 02:11

Mijn leven lang al dezelfde berichtgeving uit die troosteloze zandbak waar het kerststalletje van kindeke Jezus heeft gestaan.
Met dit verschil dat de mensen op de 'beeldbuis' in de jaren 70 figuranten uit een ver-van-mijn-bed show leken te zijn.
Nu immers bijna 40 jaar later wonen er meer van deze zandgezichten in mijn straat dan authentieke Nederlanders.
En dan komt zulk nieuws toch nog wat kouder op m'n dak.

Geen woorden kunnen de minachting omschrijven die ik voel voor zowel de keppeltjes als de hoofddoekjes kant van dit eeuwig durende en alles verzengende geschil.

Maar mezelf verlagen tot geweld?
Nee ik ben een BESCHAAFDE Westerling.
Waar komt die fetisj toch vandaan dat wij ettelijke decennia lang via de NOS van het wel en wee -rectificatie-, het wee van onze Joodse en islamitische medemens op de hoogte gehouden moeten worden?!?!!

Fuck hun. Minderwaardig volk!

wakkere_nederlander | 17-11-12 | 02:05

Israel heeft het recht om zich te verdedigen. 65 jaar geleden al genoeg meegemaakt, ze laten zich niet opnieuw weer pakken.
Optreden tegen dat dat ongeschoolde tuig !!!!

overbevolking=einde | 17-11-12 | 02:03

@pius | 17-11-12 | 01:59
Nee, Andy van der Meyde.

Bart_Bart | 17-11-12 | 02:03

@Bart_Bart | 17-11-12 | 01:59

Job Cohen?

pius | 17-11-12 | 01:59

@INH.30CL | 17-11-12 | 01:55

Ken ik ja. Prachtig haha. Die kop van die gast;)

pius | 17-11-12 | 01:59

"Een dag zonder slachtoffer- en haatgevoelens, is een dag niet geleefd."

Arabische filosoof, 539 v. Chr.

Bart_Bart | 17-11-12 | 01:59

@INH.30CL | 17-11-12 | 01:55

Is goed. sympathiek van je. Hou me aanbevolen;)

*filmpje kijken gaat)

pius | 17-11-12 | 01:56

@pius | 17-11-12 | 01:45
Nee, het was zeker niet uitverkocht. Wel druk maar ruimte genoeg en ik vond dat prima. Zal er wel mee te maken hebben dat een worldcup wedstrijd iets minder leeft bij zowel toeschouwer als deelnemer. In ieder geval kan ik je aanraden gewoon eens te gaan kijken, ik kan nog wel eens voor weinig of zelfs gratis aan kaarten komen, ik zal aan je denken dan. In the mean time en wellicht iest OT een filmpje dat jou wel aanspreekt denk ik.
youtu.be/yWfetF1jCO4

INH.30CL | 17-11-12 | 01:55

@INH.30CL | 17-11-12 | 01:37

Ik kan me er iets bij voorstellen. Was het uitverkocht trouwens? Ik moet daar ook een keer heen, van zulk soort cultuurgoed ben ik zeker niet wars;)

Erwtensoep en schaatsen. Heerlijk.

pius | 17-11-12 | 01:45

Zo, wie gooit ze laatste resten olie op het vuur? Volgens het journaille vliegen de Iraanse raketten al vanuit Gaza richting Israël. **boemboem**

ElMatadero | 17-11-12 | 01:43

@pius | 17-11-12 | 01:31
Precies zoals jij het omschrijft is het ook. De snelheid is ongelooflijk, vooral als je zoals ik die gozer in de bocht onder uit zag gaan (stond er bovenop) met zo'n 50 km per uur. Wat een impact zeg. Tijdens de ronden heb je het eigenlijk niet zo direct in de gaten die snelheid omdat die gasten zo perfect, zo mooi hun techniek gebruiken. Ik kan er jaloers op worden.

INH.30CL | 17-11-12 | 01:37

Een echte Paljasstijn.

Haloef | 17-11-12 | 01:36

@INH.30CL | 17-11-12 | 01:30

Tnx en Tof zeg. Heb ik ook altijd nog een keer willen doen. Lijkt me een heerlijk ongecompliceerde en eenvoudige sfeer daar. Gaat het snel in het echt zoiets?

pius | 17-11-12 | 01:31

@pius | 17-11-12 | 01:20
Jij mag het vragen, jij wel:-)
Je gelooft het misschien niet maar ik heb vandaag mijn eerste schaatswedstrijd *live* mogen aanschouwen in Heerenveen. Zoals je wellicht weet ben ik groot sportfan en het schaatsen had ik nog nooit in een stadion gezien. Nu dus met mijn neus in de boter en Sven een prachtige race heb zien rijden. Voor de rest ben ik een nachtmens vooral idd en dat heeft weer met mijn bezighedenin het dagelijks leven te maken. Ik moet veel promoten naar andere tijdzones en dan is het hier 's avonds/ 's nachts dus.

INH.30CL | 17-11-12 | 01:30

@Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:23
Midnight sun.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:28

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:22 | + 0 -
Ken sent me.

Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:23

@Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:17
Het zwakke zit in de ontevredenheid van de burgers. Westerse regeringen zijn voorzichtiger met impopulair buitenlandbeleid.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-11-12 | 01:23

@Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:21

Dat heeft meer met het wederzijds belang te maken. China kan niks zonder de VS en de VS niks zonder China economywise.

Tot dusverre althans.

pius | 17-11-12 | 01:23

@Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:21
Groen?

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:22

@bakoenin | 17-11-12 | 01:16
Risk duurt altijd zo lang.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-11-12 | 01:22

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:20 | + 0 -
Blauw?

Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:21

In het voetbal het zoiets een Schwalbe en krijg je er een gele kaart voor.

Osdorpertje | 17-11-12 | 01:21

@pius | 17-11-12 | 01:19 | + 0 -
En wie zit er aan die knoppen? Het Westen.
Anders had China al veel meer druk kunnen uitoefenen, weet je wel hoeveel dollars ze hebben.

Maar ze zijn er ingestonken want "with a flick of a switch" zijn ze minder waard.

Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:21

@INH.30CL | 17-11-12 | 01:17

Ben jij altijd klaar met werken rondom deze tijd? Het valt me op dat je altijd rond deze tijd online komt. Gewoon nieuwsgierig hoor- verder niks;)

pius | 17-11-12 | 01:20

Ik kies de zijde van de Moeders.

L.M. | 17-11-12 | 01:20

@Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:15
Van het comment van Johannes de Doper? Of van de lafhartige aanvallen van de mohammedanen op Israel? Of van het gewauwel van Eucalypta Meulenkudt? Of van Pauw en Wittestumper?
Wat dat laatste betreft, de aflevering bestond alleen uit reclame. Reclame voor de Filistijenen, reclame voor Beethoven, reclame voor de SP, reclame voor de PvdArabieren.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:20

@Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:17

Financiën zijn niet onbelangrijk op het schaakbord van de macht. In het geheel niet.

pius | 17-11-12 | 01:19

@Dmitri Dmitrievitsj | 17-11-12 | 01:12 | + 0 -
Het westen is absoluut niet zwak, dat is een grote denkfout, wat je nu ziet is financieel theater. Moeten er tanden getoond worden dan gebeurt dat gewoon. Hopelijk niet tegen de Europese burgers.

Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:17

Hamas heeft sinds Israëls terugtrekking uit de Gazastrook in 2005 meer dan 6000 raketten en mortiergranaten op Israëlische steden en dorpen afgevuurd, waarvan zo’n 3000 in het afgelopen jaar. Ik zeg stop het fluitje van Greta Duisenberg in haar reet en sla keihard terug Israël!

INH.30CL | 17-11-12 | 01:17

Dmitri Dmitrievitsj | 17-11-12 | 01:12
Beste towarish Dmitri wat ben ik toch blij om deelgenoot te mogen zijn van de diepere inzichten van een keukentafel strateeg.
Werkelijk, nu gaat het allemaal goed komen.
Spelletje risk anyone?

bakoenin | 17-11-12 | 01:16

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:13 | + 0 -
Niet zo bewonderingswaardig geef ik toe, maar voor de rest inhoudelijk wat vind je daar van?

Kaas de Vies | 17-11-12 | 01:15

@Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 01:08
Iemand jochie noemen heeft inderdaad niets te maken met arrogantie. Je hebt gelijk.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:13

@bakoenin | 17-11-12 | 01:02
Alles heeft met elkaar te maken. Door de schuldencrises in de VS en Europa is het Westen zwak. Daardoor wagen de volken in het Midden-Oosten het om hun door het Westen gesteunde dictators uit te dagen en af te zetten. Machtsverhoudingen en bondgenootschappen in het Midden-Oosten veranderen. De nieuwe machthebbers in Egypte zijn bijvoorbeeld minder mild voor Israël, waardoor Hamas overmoedig wordt.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-11-12 | 01:12

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:01 |

Ik ken alle heilige boeken en ben niet religieus (opgevoed). Ik ben juist altijd bezig mijn denkraam te vergroten. Kennis hebben van heeft niets te maken met waarde hechten aan, kennis delen niets met arrogantie.
.
Uw laatste alinea geeft blijk van een gebrek aan begrip van causaliteit. Ja, overbevolking is de oorzaak van het grondstoffentekort. Dat heeft dan nog steeds niets met een waardeoordeel als "belangrijker" te maken.
.
Klok en klepel lekker verder jochie...

Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 01:08

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:01
Zolang er geen tekorten zijn is er geen overbevolking.

Dmitri Dmitrievitsj | 17-11-12 | 01:06

Weet u, buiten de kleine menselijke tragedies om interesseert me dit dus allemaal geen zak.
En de media oorlog er omheen al helemaal niet.
Ja joh je hebt gelijk, alle haatbaarden zijn moordenaars, en alle Israëliërs zijn goed. En omgekeerd.
Totale zinloze discussies aangewakkerd door lieden die er belang bij hebben.
Wat wel opvallend is, economisch gezien staat de Europa op kraken, en wat gebeurd er?
Oorlogs gekrakeel, strijdbaar, verontwaardiging, bevlogenheid, rechtvaardigheidsgevoel, ach een oorlogje op zijn tijd is zo nuttig.
Het leid mensen af van wat werkelijk belangrijk is.
En weet je joh, misschien winnen we wel.
cool. Heerlijk om zo de leegte te kunnen opvullen.

bakoenin | 17-11-12 | 01:02

@Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 00:56
Arrogant, katholiek opgevoed, beperkt denkraam. Zo kom je over, op mij dan. Overdreven waarde hechten aan het sprookjesboek met de naam bijbel, en dat aanzien voor intelligentie. Alsof er niet veel meer en veel betere sprookjesboeken zijn.

Als er geen overbevolking was, was er ook geen grondstoffentekort. Dus overbevolking is belangrijker.

Slaap ze, Johannes.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 01:01

"Twijfel aan alles. Ook hieraan. En al helemaal aan die malle mevrouw (zie ook deze comment) zometeen in Pauw & Witteman.

Yep @Pritt. Reaguurder H.Stiglitz, en niet alleen hij, fileerde het topic van GS huiscolumniste Ebru, die een soort van Anja Meulenbeltje deed. Zo mogelijk nog erger.

Nee. erger is niet het juiste woord. Het topic blonk uit door een tenenkrommende domheid, o.a. als gevolg van gebrek aan historisch besef bij Ebru.

Daar zal je niet blij mee zijn geweest.

La Vie En Rose | 17-11-12 | 01:01

@Dmitri Dmitrievitsj | 17-11-12 | 00:58 |

Indeed... Overheen gelezen. Dank voor de correctie.

Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 01:00

@Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 00:56
Patm0s

Dmitri Dmitrievitsj | 17-11-12 | 00:58

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:36 |

Grondstoftekorten komen door overbevolking, slimmerik. Het een hoort bij het ander en kan dus niet veel belangrijker zijn als het ander.
.
De stijlvorm vond ik wel aardig omdat de bonje in het Bijbelse land ons hier samenbracht. Het is maar goed dat ik vooral schrijf voor mijn eigen lol en spel met taal en niet voor de goedkeuring van het lezerpubliek.
.
Als u nu werkelijk gevat was had u voor uw sneer overigens bijv. Atmos genomen i.p.v. Bora-Bora. Ik schreef e.e.a. op als een Bijbelse doemprofetie vanwege de locatie van het huidige conflict en dan was een verwijzing naar openbaringen van Johannes een stuk intelligenter geweest als een naar Osama (die ook nog eens geen profeet was en zich niet hulde in een mantel noch een staf droeg).
.
G'nacht, Lewis...

Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 00:56

Ik weet het niet hoor, laten we voor de zekerheid maar 500 miljoen euro overmaken.

Kaas de Vies | 17-11-12 | 00:55

Die brandweerman bij zijn collega op de rug ziet er ook niet echt ziekjes uit....

Datzegiktoch | 17-11-12 | 00:54

@hölzenbein | 17-11-12 | 00:51

Ik was ironisch Holz. Maar nee, tell me?

pius | 17-11-12 | 00:53

Slecht geacteerd. Ook door moeders met haar kids. Ze leggen het er veel te dik op.

jeanmondo | 17-11-12 | 00:53

@Ratzinger | 17-11-12 | 00:45

Ik heb het over jouw versie van het darwinisme. Hetgeen dat je hier al zo vaak geventileerd hebt.

Noem het dichterlijke vrijheid al zal dat wel weer niet passen bij preciezen zoals jij - geen vermogen tot abstractie, enfin, waar waren we? Aaah- ik wil aardig gevonden worden kennelijk.

Je bent dus zelfs niet te beroerd om freudiaans te worden als het je uitkomt ( ik kijk nu al uit naar je uitleg) en ik dacht nog wel dat je geen flexibiliteit van geest had. Zit ik weer mis dus. What a day.

Misschien moet ik maar weer beginnen met zuipen, wat jij.

pius | 17-11-12 | 00:52

Obama staat volledig achter Israël zo liet hij vandaag weten. Toch vreemd voor een Moslim.
pius | 17-11-12 | 00:40 |

Klopt dat is vreemd. Maar hij is geen Moslim.

Weet je wie ook volledig achter Israël staat en daarvoor zelfs zakken geld -meeneemt- ontvangt van Amerika?...

hölzenbein | 17-11-12 | 00:51

Stormageddon | 17-11-12 | 00:41 |
Laat maar. Zinloze discussie en never ending story.

hölzenbein | 17-11-12 | 00:45

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:41

dank dank;-)

pius | 17-11-12 | 00:45

pius | 17-11-12 | 00:31 | + 0
Wat mij trof in zijn boeken was niet zijn, wat jij noemt, 'gebalanceerde oordeel'.
Nee, lafheid en luiheid. Geen partij durven kiezen, terwijl je tussen alle regels leest hoezeer hij de islam, de Egyptenaar, de moslim, you name it, een schijnheilige hypocriete zak hooi vindt.

Als je dan toch niks weet, als die Joris, en ook te lui bent om zelf op onderzoek uit te gaan, zou je toch beter je bek kunnen houden, innit? Zo iemand valt natuurlijk heel goed in de linkse kerk. Een slachtoffercultuur, latent antisemitisme, een twijfelaar, hoe moet het allemaal verder met ons allang onbruikbaar bewezen systeem etc. - wat wil de linksmens nog meer?

Overigens wel erg onnozel om iets te posten over Darwinisme. Ik ga je niet uitleggen waarom je de plank volledig misslaat. Je begrijpt er werkelijk niets van en 't is een beetje beneden m'n stand om luie donders uit te leggen hoe dat, in feite heel simpel, zit. Het heeft, om maar wat te noemen, niets met ethiek te maken, ook niet met het recht van de sterkste, enfin, er zijn grenzen aan m'n bereidheid om evidente zaken te herhalen.

Probleem van jou is dat je aardig gevonden wilt worden, zodat we straks met ' z'n allen' een Enorme Wereldvrede hebben.
Tikje pathetisch, om niet te zeggen: Knettergek.

PS Mezcal schrijf je doorgaans met 'z'. Was een vorig leven, toen ik nog een halfaap was.

Ratzinger | 17-11-12 | 00:45

zeg maar jansen | 17-11-12 | 00:38
Daarom wil jij dat iedereen maar jansen tegen je zegt maar daar trappen we niet in.

hölzenbein | 17-11-12 | 00:42

@pius | 17-11-12 | 00:35
Hulde! Kudo!
*tomatenplanten uit de kast!*

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:41

@hölzenbein | 17-11-12 | 00:37
Er bestaan ook kaarten van Lemurië en Atlantis. Wat is je punt?

Stormageddon | 17-11-12 | 00:41

@harry poster | 17-11-12 | 00:38

Niks. Misschien is dat het;)

pius | 17-11-12 | 00:40

Obama staat volledig achter Israël zo liet hij vandaag weten. Toch vreemd voor een Moslim.

pius | 17-11-12 | 00:40

Wow. Wat drinkt u?
harry poster | 17-11-12 | 00:38 | + 0 -
Hij hijst een jonko van hier tot Tokio maar is OK

hölzenbein | 17-11-12 | 00:40

@Grachus | 17-11-12 | 00:32
Jij bent net een reaguurder.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:39

hölzenbein | 17-11-12 | 00:37 Hölzenbein is ook verzonnen toch?

Je kunt dus namen verzinnen en geloven dat het zo heet. #Feit

zeg maar jansen | 17-11-12 | 00:38

@pius | 17-11-12 | 00:35
Wow. Wat drinkt u?

harry poster | 17-11-12 | 00:38

Stormageddon | 17-11-12 | 00:23 |
De Grieken noemen het Palestina, er bestaan kaarten van Palestina en jij zegt dat alles verzonnen is...

hölzenbein | 17-11-12 | 00:37

@Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 00:28
Overbevolking is natuurlijk vele malen belangrijker dan die andere kanten van de medaille, Zuiderling. En waarom vind je het nodig je meningen als profetieën te verwoorden? Je klinkt alsof je in een mantel gehuld met een staf in je hand vanuit Bora-Bora zit reaguren. Moet je zelf weten, natuurlijk.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:36

@harry poster | 17-11-12 | 00:31

Dat Leve Palestina was een geintje. Provocatie ftw immers. De rest van mijn tegels zijn vrij aardig gebalanceerd zoals je kunt lezen.

Alles wat ik kan zeggen is anusbeperkend fluweel en achenebbisje karaboe's in een string in een druipsteengrot met homoseksuele tomatenplanten dus.

That's all.

pius | 17-11-12 | 00:35

Als je Joris moet verguizen is het om het feit dat al die neppe bewonderaars hem ijdel hebben gemaakt. Hij praat nu meer mensen naar de mond dan de werkelijke waarneming en de beoordeling daarvan voor het voetlicht te brengen.

Grachus | 17-11-12 | 00:34

@Ratzinger | 17-11-12 | 00:19 |

Oh de mens is nog niets beter geworden. Slechts lichtelijk mild door luxeomstandigheden van het nu. Dat is ook mijn punt, geniet er nog maar even van. De barbarij van een oorlog is van dichtbij namelijk verschrikkelijk.

Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 00:32

Het was een rotboek en in plaats van verguisd, wat had gemoeten, werd hij opgehemeld.
Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:11 | + 2 -
Onzin het was een goed boek c.q. verslag. Het gaf een mooi inkijkje in de achterlijke arabische wereld. De reden waarom hij werd opgehemeld is echter een hele andere. ´he, wat een mooie Gutmenschen titel´ dachten de naive linksen om onwetend blijvend het boek in de kast te kunnen zetten. Aan de liturgie van het Gutmenschendom was weer voldaan.
Als je Joris koet v

Grachus | 17-11-12 | 00:32

Het was een rotboek en in plaats van verguisd, wat had gemoeten, werd hij opgehemeld.
Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:11 | + 2 -
Onzin het was een goed boek c.q. verslag. Het gaf een mooi inkijkje in de achterlijke arabische wereld. De reden waarom hij werd opgehemeld is echter een hele andere. ´he, wat een mooie Gutmenschen titel´ dachten de naive linksen om onwetend blijvend het boek in de kast te kunnen zetten. Aan de liturgie van het Gutmenschendom was weer voldaan.
Als je Joris

Grachus | 17-11-12 | 00:32

Het was een rotboek en in plaats van verguisd, wat had gemoeten, werd hij opgehemeld.
Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:11 | + 2 -
Onzin het was een goed boek c.q. verslag. Het gaf een mooi inkijkje in de achterlijke arabische wereld. De reden waarom hij werd opgehemeld is echter een hele andere. ´he, wat een mooie Gutmenschen titel´ dachten de naive linksen om onwetend blijvend het boek in de kast te kunnen zetten. Aan de liturgie van het Gutmenschendom was weer voldaan.
Als je

Grachus | 17-11-12 | 00:32

Het was een rotboek en in plaats van verguisd, wat had gemoeten, werd hij opgehemeld.
Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:11 | + 2 -
Onzin het was een goed boek c.q. verslag. Het gaf een mooi inkijkje in de achterlijke arabische wereld. De reden waarom hij werd opgehemeld is echter een hele andere. ´he, wat een mooie Gutmenschen titel´ dachten de naive linksen om onwetend blijvend het boek in de kast te kunnen zetten. Aan de liturgie van het Gutmenschendom was weer voldaan.
Als

Grachus | 17-11-12 | 00:32

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:27

*Diep inhaleert en terugpasst*

pius | 17-11-12 | 00:32

@Ratzinger | 17-11-12 | 00:24

Helemaal niks lafs aan. De man velt gewoon een gebalanceerd oordeel en dat, begrijpelijkerwijs, is voor jou moeilijk te verhapstukken.

En dat andere boek over zijn tijd in Egypte was ook top idd. '' Een goede man slaat ooit zijn vrouw''. Ik heb er van genoten. En er zit wat in natuurlijk.

Al dat darwinistische geneuzel van jou heeft alleen maar pas als je af en toe gewoon je wijf de tering slaat en homo's teruggetrapt naar waar ze vandaan komen, stelletje onnatuurlijke Ranzighoofden. Sentiment is voor gutmenschen immers.

Darwinisten zouden sowieso niks met de verlichting moeten hebben, dat is verraad aan de essentie ervan. Maar kennelijk heb je af en toe een moreel verantwoorde bui. Ook prima natuurlijk.

Mescal neem ik aan?

pius | 17-11-12 | 00:31

@pius vertel mij toch eens waarom u zich toch zo inzet voor palestina. Kort en bondig is prima. Het pleidooi mag niet het woord oorlogseconomie bevatten aangezien u dit woord al te vaak heeft gebruikt en dit opgaat voor beiden. Uw tijd gaat nu in...

harry poster | 17-11-12 | 00:31

In het raketjes gooien gaat het vooral om wie er het beste kan mikken.

zeg maar jansen | 17-11-12 | 00:29

Stormageddon | 17-11-12 | 00:07 | + 5
Zeer juist. Meer dan marketing was de uitvinding van de 'Palestijn' niet.
Goeie marketing, dat wel. 't Lijkt net of ze echt bestaan.

Ratzinger | 17-11-12 | 00:28

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:18 Zomergasten presenteren. Dat is eigenlijk een straf.

Het is een periode waarin zo goed als geen hond kijkt vanwegen vakantie of warm weer en het terras in de achtertuin is nu zo aangenaam en door die enkele die wel kijkt wordt je nog afgefakkeld ook.

zeg maar jansen | 17-11-12 | 00:28

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:16 |

ik schreef, "....zijn er een paar van." Overbevolking kan ook genoemd worden. Leek me wat dubbelop omdat grondstoftekorten danwel overbevolking zijden van dezelfde medaille zijn.
.
Ik heb overigens geen visioenen. Ik bestudeer de geschiedenis en ik heb daarbij veel aandacht besteed aan de perioden waarin grote rijken/beschavingen opkwamen en vielen. Bekijk bijvoorbeeld de periode voorafgaand aan de eerste en tweede wereldoorlog maar eens goed en zie hoe duidelijk de paralellen zijn met de periode waarin we nu zitten.
.
Enfin.. U hoeft mijn lezing niet te delen. Dat neemt niet weg dat die lezing wel degelijk een zeer goed beargumenteerbare basis heeft.

Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 00:28

" Op 2:12 is-ie op sterven na deaud. En op 2:42 wandelt ie alweer kiplekker rond."

Schwalbe!
Of moet je, net als bij het geschreven Arabische woord, aan de andere kant beginnen?

Jackanders | 17-11-12 | 00:28

@pius | 17-11-12 | 00:25
Okee. *vredespijp doorgeeft*

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:27

Pff is inkoppertje, kan toch ierdereen zien! Hij is zijn slippers kwijt !

Blowlaf | 17-11-12 | 00:25

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:20

Agree 2 disagree dan maar lewis;)

pius | 17-11-12 | 00:25

pius | 17-11-12 | 00:10 | + 0
Ik heb die boeken van Joris gelezen. Een laffere hond dan Joris ga je niet vinden. Nergens, maar dan ook nergens blijkt dat hijzelf op onderzoek uitgaat (geen tijd voor, andere smoesjes), terwijl intussen heel duidelijk doorschemert hoe totaal hypocriet hij moslims vindt (in Egypte, waar hij toen woonde).

Dat zeggen, dat durft hij dan niet. Die man durft niks. Vandaar misschien dat je niet zoveel meer van hem hoort. Ik herinner me hem nog van Zomergasten - wat een kwezel, wat een Gutmensch, wat een loser.

Zo iemand, om kort te gaan, zou ik niet aanhalen, zelfs niet als hij gelijk zou hebben (bij het onvoorstelbaar grote ongelijk en dito lafheid).

Ratzinger | 17-11-12 | 00:24

@ colonnecinco | 17-11-12 | 00:09
Gretta zit samen met Harry nl.wikipedia.org/wiki/Harry_van_Bommel... en Anja utrecht.sp.nl/weblog/2007/06/10/anja-m... en andere "sociale" socialisten al lang in Hamastan om "hand en spandiensten" (gadverdakkie) te verlenen aan de "Palestijnen".

"Hamas pleegt oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid volgens Geneefse Conventie"
brabosh.com/2012/11/16/pqpct-leo/

Harry en Anja gaan zo nog wel even in een persco zeggen; "wir haben es nicht gewußt" In navolging van eerdere socialisten van even geleden bij onze oosterburen.

said_fred | 17-11-12 | 00:23

@hölzenbein | 17-11-12 | 00:18
Lees die link dan ook. Het staat er gewoon in.

Stormageddon | 17-11-12 | 00:23

En die dode baby die ik vandaag in de krant zag sliep gewoon!

De Treinende Rechter | 17-11-12 | 00:22

@pius | 17-11-12 | 00:15
De strekking van het kudtboek was "Het zijn net mensen". Dat zegt het wel, naar mijn mening.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:20

Parel van het Zuiden | 16-11-12 | 23:57 | + 1
Je mag wel 'je' zeggen hoor.
Ik ben een survivor. Het kale feit dat ik besta betekent al dat ik een evolutionair succes ben. Af en toe bel ik nog wel met onze gemeenschappelijke voorouders, maar liever ga ik een potje schreeuwen in Artis.

Er zijn geloof ik veel mensen die denken dat de mens 'beter' wordt in ethische zin, maar dat is uiteraard lulkoek. We zijn nog dezelfde barbaren als 10.000 jaar geleden. Daar heb ik het in Artis wel eens over met de chimps en bonobo's.

Die geven mij altijd gelijk. Niet eens dat het me daar om gaat. 't Is gewoon niet anders, ik heb het ook niet verzonnen.

Ratzinger | 17-11-12 | 00:19

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:18

Ik hemel hem op lewis. Ik heb het boek gelezen. En Fuck de MSM...

Daar zijn we het over eens;)

pius | 17-11-12 | 00:19

@pius | 17-11-12 | 00:15
Hij werd opgehemeld in de MSM, pius. Kunnen we het daar tenminste over eens zijn? Hij mocht fucking zomergasten presenteren als beloning.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:18

Stormageddon | 17-11-12 | 00:07
Dus dit is allemaal verzonnen?

nl.wikipedia.org/wiki/Palestina

Dat vind ik dan wel erg straf...

hölzenbein | 17-11-12 | 00:18

@pius | 17-11-12 | 00:15
de israelische economie is veel diverser dan de monocultuur die UNRWA heeft opgebouwd. en is daarom ook makkelijker om te keren naar een economie in vredestijd.

gooi en smijtwerker | 17-11-12 | 00:17

Zoals ik al eerder vandaag al plempte, om aanspraak te maken op een gebied moet je een bevolking in het leven roepen.

In een interview van 31 maart 1977 met de Nederlandse krant Trouw , zei Zahir Muhsein, lid van het uitvoerend comité van de PLO (de terroristische organisatie die o.a. verantwoordelijk is voor de laffe aanslag en moord op Israëlische atleten in 1972:

"Het Palestijnse volk bestaat niet. De oprichting van een Palestijnse staat is slechts een middel ter voortzetting van onze strijd tegen de staat Israël voor onze Arabische eenheid. In werkelijkheid is er helemaal geen verschil tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen. Alleen om politieke en tactische redenen spreken we heden over het bestaan van een Palestijns volk, daar de nationale Arabische belangen vereisen dat we het bestaan poneren van een afzonderlijk "Palestijns volk" om het Zionisme tegen te gaan.

Om tactische redenen kan Jordanië , dat een soevereine staat is met vastgelegde grenzen, Haifa en Jaffa niet opeisen, terwijl ik als Palestijn, zonder twijfel Haifa, Jaffa, Beer-Sheva en Jeruzalem kan eisen. Maar vanaf het moment dat wij ons recht op geheel Palestina laten gelden, zullen we zelfs geen minuut wachten om Palestina en Jordanië te verenigen".

Go IDF!

DreqNeqSchot | 17-11-12 | 00:16

@Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 00:13
Raar dat je het niet hebt over overbevolking. Zat het O-woord niet in je visioen? Of moet je dan een andere paddo gebruiken? Probeer anders eekhoorntjesbrood eens.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:16

@gooi en smijtwerker | 17-11-12 | 00:10

Israël ook met zijn oorlogseconomie;)

pius | 17-11-12 | 00:15

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:11

Waarom? hij beschreef bovenstaande zaken. Ik vond( vind) het een geweldig boek lewis. Top.

pius | 17-11-12 | 00:15

@Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:03 |

De liederlijke vorm van mijn tegel daargelaten zult u zien dat ik gelijk krijg. Er moet een historische cyclus worden vervuld en de voortekenen dat het moment van oorlog aanstaande is zijn al zichtbaar. Grondstoftekorten, verschuivende machtsverhoudingen, en een afbrokkelend financieel economisch systeem zijn daar een paar van. Het enige nieuwe is de wijze en de schaal waarop die oorlog zal plaatsvinden.
.
"All of this has happened before, all of this will happen again."

Parel van het Zuiden | 17-11-12 | 00:13

@pius | 17-11-12 | 00:10
Het was een rotboek en in plaats van verguisd, wat had gemoeten, werd hij opgehemeld.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:11

@pius | 17-11-12 | 00:08
de UNRWA is voor zijn eigen voortbestaan afhankelijk van ver voortduren van het conflict.

gooi en smijtwerker | 17-11-12 | 00:10

Joris Luyendyk schreef ooit een prachtig boek over dit soort taferelen.

Verguisd dat ie werd.

pius | 17-11-12 | 00:10

@Stormageddon | 17-11-12 | 00:07
Filistijnen ging naar de filistijnen wil je zeggen.

Bart_Bart | 17-11-12 | 00:10

Is Gretta ondergedoken?

colonnecinco | 17-11-12 | 00:09

Ik zag het ook al voorbijkomen op een Hoernaal. Pipo ligt op de grond en 4 man aan weerszijden komen op commando opdraven en dragen "slachtoffer" weg. Green helmet guy nog niet gezien.

"Pallywood verzorgt andermaal de berichtgeving in Gaza"
brabosh.com/2012/11/16/pqpct-ldr/

Circus is weer in full swing. Voorzetje was al eerder het dwingen tot landen van een paar vluchten van passagiersvliegtuigen met Russische wapen meuk door Turkije. Net zoals bij de eerdere socialisten bij onze oosterburen moet de schoorsteen (no pun intended) in Rusland/China ook roken.

said_fred | 17-11-12 | 00:08

Hahahaha.

Die -Arabieren- Palestijnen toch.

Bart_Bart | 17-11-12 | 00:08

@gooi en smijtwerker | 17-11-12 | 00:06

Iran is zeker zorgwekkend. Maar wat bedoel je bij de VN?

pius | 17-11-12 | 00:08

@hölzenbein | 16-11-12 | 23:56
Nee, dat is het nooit geweest. Het was tot de verovering door Rome een zelfstandig Joods land en heette Judea en Samaria. De Romeinen hebben het na de opstand van 132 Palestina genoemd, als vernedering van de Joodse opstandelingen. Palestina was een Latijnse verbastering van Philistina, een zeerovers-volk dat van Cyprus kwam en een luis in de pels van de handelsvloten in de Middellandse Zee. De Filistijnen zijn 1000 v.Chr. volkomen van de kaart geveegd.
De naam "Palestina" is volledig verzonnen en het volk "Palestijnen" ook.

Stormageddon | 17-11-12 | 00:07

@pius | 17-11-12 | 00:05
maar wel voorbij. en dat maakt het huidige conflict wel zo gevaarlijk. met bazen in teheran, qatar en bij de vn.

gooi en smijtwerker | 17-11-12 | 00:06

NOS: 75.000 reservisten opgeroepen in Israel.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:06

Sorrie, ik was even pissen.... hoeveel staat het ?

rocco tevredi | 17-11-12 | 00:06

@gooi en smijtwerker | 16-11-12 | 23:59

Shame on him. Dat was de kans. De tijd was rijp.

pius | 17-11-12 | 00:05

Ontwikkelingshulp aan Palestijnen direct stopzetten. Is volgens mij een eerste stap naar vrede. Kijken of ze dan nog raketten afschieten.

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:04

@gooi en smijtwerker | 17-11-12 | 00:00

;)

dat is ook weer zo.

pius | 17-11-12 | 00:04

Ik ben zo klaar met dat midden oosten. Dat gemekker over een stukje dorre woestijn, 2000 jaar geleden was het een land van melk en honing. Zo passe. Laat het aub helemaal uitgraven zodat de Rode zee met de Middellandse zee wordt verbonden voor een divers paradise. Dan hebben we tenminste nog wat aan dat land.

HJdeT | 17-11-12 | 00:04

@Parel van het Zuiden | 16-11-12 | 23:57
Te diep in je glazen bol gekeken, parelmans?

Lewis Lewinsky | 17-11-12 | 00:03

@pius | 16-11-12 | 23:57
en ze maken daardoor ook heel veel dingen die wij nu heel nuttig vinden in onze iphones.

gooi en smijtwerker | 17-11-12 | 00:00

@pius | 16-11-12 | 23:56
arafat is teruggefloten door zijn financiers. en is aanvullende eisen gesteld omdat ehud barak te veel concessies deed. in de arabische wereld werd dat gezien als zwakte, en dus moest hij er overheen.

gooi en smijtwerker | 16-11-12 | 23:59

@Ratzinger | 16-11-12 | 23:41 |

Doe maar rustig, Ratz. Laat dit matpartijtje nog maar even voor wat het is. Geniet van de ethiek, de beperkte schaal, en de keuzes die gemaakt kunnen worden.
.
De existentiële oorlog zonder ethiek komt snel genoeg. Dit wordt de eeuw van bloed, van vuur, van onvoorstelbaar leed. Over alle continenten zullen legers in het bezit van een in de historie ongekende vernietigingskracht optrekken en slag leveren. In steden, dorpen, ter land, ter zee, en in de lucht zal de dood waren. Vrouw, kind, man, er zal geen onderscheid zijn. Ethiek zal een woord uit het verleden zijn.
.
Persoonlijk zou ik vrezen wat u lijkt te zoeken. U hoeft het niet te zoeken, het zal naar u komen. U zult het leren vrezen. Als u het overleeft...

Parel van het Zuiden | 16-11-12 | 23:57

@gooi en smijtwerker | 16-11-12 | 23:50

Verder heeft Israël een oorlogseconomie. Ook lastig of niet.

pius | 16-11-12 | 23:57

@brutus68 | 16-11-12 | 23:56
israel wel. de palestijnen hebben betaalmeesters die dat heel anders zien. en zo de status quo in stand houden.

gooi en smijtwerker | 16-11-12 | 23:57

@gooi en smijtwerker | 16-11-12 | 23:50

Rondom de Oslo-akkoorden heeft vooral Arafat een kwalijke rol gespeeld. Je hoort mij niet zeggen dat de schuld slechts bij Israël ligt. Geenszins.

pius | 16-11-12 | 23:56

Heb ik wat gemist? Israël was toch vroeger Palestina of niet?

hölzenbein | 16-11-12 | 23:56

Ratzinger | 16-11-12 | 23:51

Economisch gezien heeft zowel Israel als de Palestijnen voordeel bij vrede...

brutus68 | 16-11-12 | 23:56

@Stormageddon | 16-11-12 | 23:53

Nee- dat moet van tafel. Daar heb je gelijk in.

pius | 16-11-12 | 23:55

@pius | 16-11-12 | 23:44
Je kunt geen vrede sluiten met:
1. een "regering" die geen regering is van een soeverein land
2. Een terroristische organisatie wiens enige doel is de vernietiging van je land en van je volk.

En voor je erover begint: dat is de doelstelling van Hamas zoals vastgesteld in hun eigen handvest en de methode van terreur staat daar ook in. Ze zeggen dus ZELF dat ze een terroristische organisatie en geven ook exact aan wat hun doel is.
avalon.law.yale.edu/20th_century/hamas...
En jij verwacht van een Israëliër dat hij daarmee vrede *kan* sluiten (zelfs als hij zou willen...)?

Stormageddon | 16-11-12 | 23:53

@Ratzinger | 16-11-12 | 23:51

De plus ligt in de relaties met de rest van de Arabische wereld. daar ligt het grootste gevaar natuurlijk voor Isreal. De palestijen kunnen nooit winnen.

pius | 16-11-12 | 23:53

Ratzinger | 16-11-12 | 23:44
Zijn er genoeg hoor zwitsal. Minnetjes principe ga ik nu niet wéér voor jou uitleggen...

hölzenbein | 16-11-12 | 23:53

Zelfs een best wel aardig item over de Hema bij P&W weet Meulenbelt te verzieken met dat geouwehoer over de Gaza. "Weet u dat ze best wel blij zijn met die fietslampjes daar, want de stroom valt heel vaak uit"

brutus68 | 16-11-12 | 23:52

pius | 16-11-12 | 23:44 | + 0
Ik kan me van alles voorstellen, maar niet dat er na al die jaren, al die pogingen, het ooit zal komen tot een solide vrede tussen Israel en de 'Palestijnen'.
In die zin dus onmogelijk.

Als je dan nog denkt aan de uiteindelijke oplossing van dat conflict dan zie ik weinig andere opties dan geweld. Het zou in theorie anders kunnen, maar de onderliggende religieuze verschillen (altijd onderschat) zullen dat verhinderen.

Zou het trouwens niet eerder in het voordeel zijn van die zielige 'Palestijnen' als zij een solide vrede met Israel zouden weten te sluiten? Ik zie niet zo gauw in wat de plus voor Israel zou zijn (in vergelijking met de 'Palestijnen').

Ratzinger | 16-11-12 | 23:51

@pius | 16-11-12 | 23:44
en voor de palestijnen geldt dat zij juist voordeel zien in een solide vrede. camp david en oslo hebben ze aangegrepen om hun eisen juist weer te verhogen. en omdat via de steunfondsen zowel uit de golfregio en uit de vn en europa het geld toch wel naar ze toevloeit is er ook geen reden om het anders te doen.

gooi en smijtwerker | 16-11-12 | 23:50

Cultuur?

Schreeuwmeeuw | 16-11-12 | 23:47

@Ratzinger | 16-11-12 | 23:41

Ik denk juist dat het in het voordeel van Israël is om een solide vrede te sluiten. Al realiseer ik me ook dat de reden dat dit nog niet gebeurt is aan beide kanten ligt. Een onmogelijke zaak.

pius | 16-11-12 | 23:44

hölzenbein | 16-11-12 | 23:41 | + 0
Kom maar op met die minnetjes?

Waarom denk je dat iemand jouw comments ook maar in de verte serieus neemt?

Ratzinger | 16-11-12 | 23:44

pius | 16-11-12 | 23:38 | + 0
Sommige conflicten zijn niet oplosbaar, als ons wensdenken ten spijt.

In feite geldt dat voor alle oorlogen. Je bent dan al een brug te ver en er zit weinig anders op dan de tegenstander te overmeesteren, tot slavernij te dwingen of uit te roeien.

Het laatste is het beste, hoef je niet langer op je hoede te zijn. Aldus althans de bekende Italiaan M. Die man had er kijk op. In een hedendaags modetaaltje zou je zeggen: Take no prisoners.
Dat deed Israel in zekere zin wel, gemotiveerd, kennelijk, door wat maffe ethische hang-ups.
A big mistake.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:41

drs.Nee | 16-11-12 | 22:51 |
Palestina ook. Israël zijn deze keer WEER begonnen!! En ze gaan zoals glas koning al zegt het boekje te buiten. Beetje machtsvertoon weer. Kom maar op met die minnetjes...

hölzenbein | 16-11-12 | 23:41

brutus68 | 16-11-12 | 23:33

Het wijf zit nu wel bij Pauwel en Wauwel haar leugens te verspreiden. Heb de tv uitgezet.

ongelovigethomas | 16-11-12 | 23:39

Eenmaal in de picture zijn de moslims heul zielig, achter de schermen is het firma list & bedrog.

@Ratzinger | 16-11-12 | 23:25

Tuurlijk niet. Ik begrijp de complexiteit. Maar zo werkt het niet een gaat het nooit werken voor beide kanten.

Daar zijn we het over eens denk ik.

pius | 16-11-12 | 23:38

boasatlas | 16-11-12 | 23:24 | + 1
"In war, truth is the first casualty."

Altijd goed, hiero, voor een heel vette ROFLOL. Plusje man!

Nog meer open deuren in de aanbieding?

Ratzinger | 16-11-12 | 23:37

Stormageddon | 16-11-12 | 23:27 | + 1
Dat heeft mij ook nooit verbaasd. Natuurlijk hebben de Arabieren er baat bij dat er een bende horzels in Israel zit. Die typering 'horzels' is niet bedoeld om de mensen zelf te typeren, maar de cynische politiek van de omringende Arabische wereld.

In feite is de politiek gericht op niet veel anders dan de joden de Middellandse Zee in te drijven. Het wachten is op het moment dat de Israeli's die politiek overnemen. Petje af voor hun terughoudendheid. Elke voorstelling die je je kunt maken waarbij de 'Palestijnen' en andere Arabieren de Israelische militaire macht zou hebben leidt er toe dat nog dit weekend Israel niet meer bestaat.

So much for de ethiek van de mohammedaanse wereld. In die wereld is voor andersdenkenden en andersgelovigen geen plaats. Nergens. Ik ben erg blij met Israel, in feite de enige cultuur in een woestijn van debiliteit.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:34

Die zwarte heks van een Duisenberg houdt zich tot nu toe wijselijk stil...

brutus68 | 16-11-12 | 23:33

Stormageddon | 16-11-12 | 23:29 | + 1 -
Ah, het is dus minder erg gesteld met ons land dan ik dacht, gelukkig maar. En bedankt voor de info natuurlijk.

Juustem | 16-11-12 | 23:33

@Juustem | 16-11-12 | 23:27
Anja zit niet in de Tweede Kamer en heeft daar ook nooit gezeten. Ze zat helaas wel in de Eerste Kamer, maar gelukkig sinds vorig jaar niet meer.

Stormageddon | 16-11-12 | 23:29

het is een media-oorlog, de rest is collateral dammage.
Als er geen camera's zouden zijn in dat gebied dan zouden ze ook geen moeite doen om bommen te gooien.
Wat een rode lap is voor een stier is een camera voor een arabier/palestijn/berber; dan beginnen ze gelijk hysterisch te doen. (maar de regisseur is meestal een israeli)

damnschreeuwer | 16-11-12 | 23:28

P&W is weer drama, zit die Anja trouwens nog steeds in de Tweede Kamer? Man, man, dat zo'n seniele en simplistische trol Nederlanders vertegenwoordigd laat wel zien hoe droevig het gesteld is met ons land. Wellicht moet ik maar naar Israël emigreren.

Juustem | 16-11-12 | 23:27

Hoop dat Israël snel dat hele land plat gooit!
Chips en bier staat klaar....

Gmt Master | 16-11-12 | 23:27

@Ratzinger | 16-11-12 | 23:20
De rijkste olielanden in de regio nemen NUL "Palestijnse" "vluchtelingen" op en hebben dat nog nooit gedaan. Zoveel hebben ze dus niet op met hun "geloofsbroeders".
Ga maar in kampjes aan de grens zitten, da's beter voor de publiciteit; is de boodschap al 60 jaar. Je zou toch bijna gaan denken dat het een doelbewuste politiek is.
Oh wacht...

Stormageddon | 16-11-12 | 23:27

pius | 16-11-12 | 23:19 | + 0
Ik begreep er al niks van, dank voor je uitleg. Als men in Gaza er de troep er niet onder kan houden (er dus in feite geen staat is, wat denk ik ook zo is), dan heeft men daar vette pech. Beter, laten ze eerst hun eigen zaakjes op orde brengen voordat ze raketten op een georganiseerde staat gaan afschieten.

Die eigen zaakjes op orde brengen - dat gaat nooit gebeuren. Wat moet een normaal land dan doen, je laten afslachten en de raketten verwelkomen?

Denk het wel, haha.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:25

In war, truth is the first casualty.

boasatlas | 16-11-12 | 23:24

Dit is de twitter dan de IDF ; je kan ze via twitter direct volgen en de laatste informatie zien.
.
twitter.com/IDFSpokesperson

Mortimerr | 16-11-12 | 23:23

Dode kinderen over en weer voor de camera houden. De macabere poppenkast is weer begonnen.

N=1 | 16-11-12 | 23:22

Stormageddon | 16-11-12 | 23:18 | + 0
Eens, zo fucking voorspelbaar. De Arabieren willen niet weg uit Israel (de zogenaamde 'Palestijnen'). Bist du nicht willig usw.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:20

De Palestijnse beweging Hamas is hoofdverantwoordelijk voor de de geweldsescalatie in de Gazastrook. Dat zei minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken donderdag in de Tweede Kamer. 'Laat dat duidelijk zijn.'
www.volkskrant.nl/vk/nl/11698/Kabinet-...

CoffeePatch | 16-11-12 | 23:19

@pius | 16-11-12 | 23:17

@ratzinger

Moet zijn;

Vooralsnog hebben de radicale idioten aan beide kanten het voor het zeggen en zijn de bevolkingen de lul en die van de Gaza een stukje erger in deze dat snap iedere josti.

pius | 16-11-12 | 23:19

Kunnen we Anja Meulenbelt niet op de Gazastrook gooien? Dan zijn we allemaal in één keer van de problemen af.

Boer in 020 | 16-11-12 | 23:19

@Stormageddon | 16-11-12 | 23:12
Als de Palestijnen van oorsprong Egyptenaren zijn, waarom heeft Mubarak destijds de grens met Gaza dichtgegooid?
Heel simpel: Palestijnen zijn voor Egyptenaren, wat Berbers zijn voor Marokkanen uit Casablanca.
Verdere uitleg lijkt me overbodig.....

necrosis | 16-11-12 | 23:18

Dit jaar alleen al zijn over de 1500 raketten afgevuurd op Israël.
.
Natuurlijk moet Israël zijn burgers beschermen tegen deze raket beschietingen.
.
Hamas weet natuurlijk ook dat Israël moet reageren en dat is precies de bedoeling van Hamas; dat levert weer "mooie" beelden op van "gemene" Israëliërs en "zielige" Palestijnen.
.
Ik las het volgende stukje op Elsevier dat de situatie goed beschrijft.
.
"Operatie Verdedigingszuil komt niet als een verrassing: herhaaldelijk waarschuwden hoge Israëlische militairen en politici dat de aanhoudende rakettenregen op Israëlische dorpen en steden niet wordt getolereerd.
.

Dat bleek aan dovemansoren gericht: de beschietingen door leden van Hamas en andere jihadistische organisaties namen de afgelopen weken alleen maar toe. Hamas heeft daar de nodige redenen voor.
.

Zelfvertrouwen
De opkomst van de Moslimbroederschap in verschillende Arabische landen - vooral in Egypte - heeft het zelfvertrouwen van Hamas versterkt. Niet voor niets komt de Egyptische premier Hesham Qandil vandaag op bezoek in de Gazastrook.
.
Bovendien kan Hamas wel een succesje gebruiken: in de Gazastrook duiken steeds meer rivaliserende bewegingen op. Een confrontatie met Israël moet de Gazanen duidelijk maken dat Hamas de ware machthebber is".
.
www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren...

Mortimerr | 16-11-12 | 23:18

"Ze kunnen nergens naar toe", aldus heks Meulenbelt. Impliciet: "het komt door Israël!"
Maar ze kunnen dus ook niet naar Egypte, Saoedi-Arabië, de VAE, Jordanië... Hoe zit dat dan? Wiens schuld is dat?
Maar die vraag wordt door de verschillige VARA niet gesteld.

Stormageddon | 16-11-12 | 23:18

@Ratzinger | 16-11-12 | 23:07

Dit conflict heeft nog iets aan jouw benadering noch aan de benadering van de radicalen aan de andere zijde. Dit conflict laat juist zien dat er maar 1 uitweg is. Een rechtvaardige vrede.

Vooralsnog hebben de radicale idioten aan beide kanten het voieei van gaza een stukje erger in deze dat snap iedere josti. Ik zou er eens een maandje gaan wonen of zo om van die vrijheid te genieten als ik jou was. Kan nooit kwaad een lekkere vakantie in een veilig, prachtig en welvarend gebied me dunkt.

Misschien kan je dan zelfs een doordachte tegel schrijven ipv deze primitieve onzin als je terugbent.

Wie weet.

pius | 16-11-12 | 23:17

P&W: 'Er zijn raketten op Israel afgevuurd, toch?'
Meulenbelt: "Ja maar dat waren er héél weinig hoor!"
-

Ahasveros | 16-11-12 | 23:17

@
Israël heeft het recht om zich te verdedigen.

drs.Nee | 16-11-12 | 22:51

Israel heeft het volste recht om van de aardbol te verdwijnen,en voor mij het liefst zo gauw mogenlijk!!

kweetitwel | 16-11-12 | 23:17

Stormageddon | 16-11-12 | 23:12 | + 0
Ik zou die troep niet zo dicht in de buurt willen en dus ook niet de grenzen van toen herstellen.

Gewoon Sinaï over en naar de Nijldelta. Gaza naar Israel, zodat ook dat gebied tot ontwikkeling kan komen. Arabijers ontwikkelen niks.

Eens met je notie dat er helemaal geen 'Palestijnen' zijn. Onzin, marketing, meer niet. Hoor je het gejank bij P & W? Gatverdamme.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:16

kneuterzak | 16-11-12 | 23:12 |
Ja ja ik ben mij er eentje.

Pastor Sippenhaft | 16-11-12 | 23:15

Je wordt als mohammedaans schorem geboren omdat je vader al mohammedaans schorem is. Het werkt net als met venerische ziekten. Het lijkt er ook sterk op, dat islam dus.

Hanxie | 16-11-12 | 23:14

Geen Stijl: "Nieuwe-haring, de tiefus"
nieuwe-haring: "....."

brutus68 | 16-11-12 | 23:13

Het NOS-journaal laten zien, what a joke.

Nog maar eens een reden op de publieke omroepen, daterend uit de zuilentijd, op te doeken. Allemaal linkse troep, vretend van de overheid en dus links gelul propagerend.

Splintergroepen, wat doe je eraan? Opsluiten misschien?
Waren maar heel weinig raketten, zegt die doos. Wat een mafkees. Mafkut, bedoel ik.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:13

Het begint al aardig te borrelen, zo'n maandje voor doomsday. Daar op de religieuze navel der aarde, trekken nu 75.000 soldaten samen. Iran heeft waarschijnlijk al een atoombommetje gebrouwen. Ja hoor, laat maar komen die 21ste december 2012!

medusa324 | 16-11-12 | 23:12

Pastor Sippenhaft
dat is een gewaagde uitspraak veur een pastor.

kneuterzak | 16-11-12 | 23:12

Maar hij lijkt meer op Jules Croiset...

de honden blaffen... | 16-11-12 | 23:12

@Ratzinger | 16-11-12 | 23:07
Ze hoeven niet eens op te rotten: Gaza was tot 1948 Egyptisch grondgebied. Gewoon terug naar de grenzen van 1947. Geen probleem. Het was Egyptisch, het kan gewoion weer Egyptisch worden. De bewoners zijn voor een groot deel ook Egyptenaren, helemaal geen zg. "Palestijnen", er zit amper Arabisch bloed in.

Stormageddon | 16-11-12 | 23:12

http://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo...welterusten.

Plukkiehaar | 16-11-12 | 23:11

Geen stijl:"Nieuwe haring bedankt voor de tip".
Nieuwe Haring:"Geen stijl, geen dank en graag gedaan".

nieuwe-haring | 16-11-12 | 23:10

Nou, in ieder geval is er vastgesteld dat Pierre Bokma een acteur is. *Knikkers telt*

Einde van de Domheid | 16-11-12 | 23:10

En anti-semiet Twan Huis ging er weer vol in bij Nieuwsuur.
Sowieso is de PO erg pro-palestina.

Pastor Sippenhaft | 16-11-12 | 23:10

RT @frankgrauzone twitter.com/frankgrauzone :

Ook bij dit artikel blijft @Volkskrant #VK keihard in de fout gaan. Raket op foto is antiraketraket. #NITWITS www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenlan...

Je herkent duidelijk Iron Dome launcher en.wikipedia.org/wiki/Iron_Dome Bovendien gebruikt Israël nu geen land-land-raketten

Net als @Volkskrant heeft ook @Trouw niemand in huis die domme fouten corrigeert #isantiraketraket #nitwits www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art... …

André van Delft | 16-11-12 | 23:10

Hee, dat meisje zegt net 'Ze werken niet, ze zitten thuis maar een beetje te wachten.'

Alsof ze ooit iets anders gedaan hebben, hahaha!

P & W weten ze wel te vinden, de moslimslachtoffertjes. Sorry voor het pleonasme.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:09

Het gaat weer lekker bij P&W. Bij de BBC heb je zowel een verslaggevers in Tel Aviv en Jeruzalem als in Gaza, wat laat de verschillige VARA zien: *alleen* de BBC correspondent in Gaza.

[zucht]

Stormageddon | 16-11-12 | 23:09

De Israëlische bevolking heeft het voor elkaar gekregen om in woestijnen gewassen te laten groeien.
Dat doet me denken aan Zimbabwe, ooit 'de graanschuur van Afrika' en aan de toekomst van Europa.
Als het zo doorgaat lopen we straks allemaal weer in een berenvel en gewapend met een knots.

necrosis | 16-11-12 | 23:08

Wat een walgelijk programma toch, dat P & W.

Aan nazi's gaan vragen hoe ze tegen de dingen aankijken, ja, dan ben je lekker bezig.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:08

Arabische lente, wonderbaarlijke genezing, allah is groot!

de honden blaffen... | 16-11-12 | 23:08

pius | 16-11-12 | 23:04 | + 0
Oprotten naar Egypte of een ander land waar ze in de 20e eeuw vandaan kwamen.

Openluchtgevangenis, laat me toch niet lachen. Hun doel is de vernietiging van Israel (handvest Hamas) en juist zij zijn zielig? Haha, je moet in een jolige bui zijn, pius.

Zou er toch werkelijk niet aan moeten denken dat wij dat zooitje ongeregeld als buren in België hadden zitten en met geen ander doel dan jouw vernietiging.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:07

@pius | 16-11-12 | 23:04
hoezo openluchtgevangenis? ze kunnen vrij egypte in en uit. over de weg, door de lucht, over zee, door een tunnel.

gooi en smijtwerker | 16-11-12 | 23:06

Hahaha... heeft vast snel zijn zorgpolis nagekeken, en toen "ging het wel weer". Met die hulpverlener die door zijn broeder wordt weggedragen van het slagveld, valt het zo te zien ook wel mee ;-)

Kloof2012 | 16-11-12 | 23:06

De Edisonstraat, ook wel bekend als de strook Neerlands, zal hier nog wel wat over te zeggen hebben.
Kempi, Gekruisigd voor onze nonsens, leeft voort!

Kansleaus | 16-11-12 | 23:05

zootje maken doe je zo!

ikdenkwat | 16-11-12 | 23:05

Leve Palestina!

pius | 16-11-12 | 23:04

@Ratzinger | 16-11-12 | 23:02

En wat zouden ze moeten gaan doen dan in hun openlucht gevangenis, foldertjes in elkaar vouwen of zo?

pius | 16-11-12 | 23:04

Taaie rakkers, die Arabieren.

Kromme Tenen | 16-11-12 | 23:03

Dat truukje met die Palestijnse 'walking dead' kennen we nu onderhand wel. Tijd om de Palli's ongenadig hard onderuit te schoffelen. Drijf ze maar een end de woestijn in.

Garret Weldon | 16-11-12 | 23:03

Als je naar dat BBC-filmpje kijkt zie je straten vol mensen. Allemaal werkloos?

Laat ze de neuk iets voor de kost gaan doen.

Intussen zeer veel kudo's voor Israel dat ze alles gewoon domweg knetterhard vergelden. In feite the only way, nu een gemiddelde mohammedaan niet eens de koran kent, behalve van horen zeggen, en deel uitmaakt van een cultuur die de afgelopen 500 jaar niets heeft bijgedragen aan de wereld en nog steeds niet doet.

Zeer tolerant, dat Israel. Denk dat de Amerikanen, met zulke buren, er allang, en zeer terecht, korte metten mee hadden gemaakt.

Ratzinger | 16-11-12 | 23:02

Hij ziet wel een beetje bleek. Lol!

pendajo | 16-11-12 | 23:01

@Kansleaus | 16-11-12 | 22:56
Wat is een Kempi?

necrosis | 16-11-12 | 23:00

Gaan we weer...
En die kansloze mediabelievers maar weer meaurd en brandt schreeuwen over die stoute joden.
Hier nog een klassieker, stelletje sukkels: www.google.nl/search?q=green+helmet+g...

Chiant | 16-11-12 | 22:59

Dit is het "betere" knip en plakwerk van....? Het kan van beide kanten zijn..

Olc32 | 16-11-12 | 22:59

Het enige plekje op aarde, waar ze alles met "rente" terug krijgen. Tsja.

rechtvaardigerechter | 16-11-12 | 22:58

Kempi, dienaar van de Olijfberg, Heiland van de Tempel, zal weder opstaan uit de EBI om ons te dienen.

Kansleaus | 16-11-12 | 22:56

Er zijn er in die regio toch wel meer op gestaan na de dood, dus dit lijkt me heel plausibel!

IkSchrijfDusIkBen | 16-11-12 | 22:55

Het kan mij werkelijk geen bal meer schelen. Ze bestoken elkaar met raketten, beschuldigen elkaar van van alles en maken zich vooral druk om wie de mediaoorlog wint.

Wie er oorspronkelijk woonde maakt me ook helemaal niks uit. Door welk stuk land aan wie of wat is beloofd kan me ook niets schelen.

Ze zoeken het maar uit, stelletje kleine kinderen.

Meeroever | 16-11-12 | 22:54

De Gebalsemde uit Woensel-West, Jeruzalem van de Lage Landen, zal hier een Oordeel over vellen.
Wee, oh wee jullie gebeente!
Pauw en Witman zullen branden in het vage vuur. Een heel vaag vuur. Vuur wat wij niet snappen.

Kansleaus | 16-11-12 | 22:54

Het was ook wel héél toevallig dat ze in beeld kwamen nadat de media begon te draaien.

slaphandje | 16-11-12 | 22:53

Anja Meulenbelt bij P en W zometeen. Zij neukte ooit een Palestijn, dus alle Joden zijn niet lief. Ik ga maar niet kijken, omdat mijn tv het anders niet overleefd. Die anti-Israel meuk over me uit laten storten? Dank u zeer.

Boer in 020 | 16-11-12 | 22:53

@ drs.Nee | 16-11-12 | 22:51
En zo ook Palestina! Israël gaat echt het boekje te buiten!

Glas Koning | 16-11-12 | 22:52

Wat is taqqiya trouwens?

Nietvoordekat | 16-11-12 | 22:52

Hij heeft gewoon een aspirientje genomen.

bennutzat | 16-11-12 | 22:51

Israël heeft het recht om zich te verdedigen.

drs.Nee | 16-11-12 | 22:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken