
Lunchtopic! Voedselfundamentalist Francis en haar zoontje Tom,
kent u ze nog? Tom en zijn moeder eten alleen rauw voedsel. In de docu
RAUW zien we een lief jochie die door zijn knettergekke appels knagende mama wordt gehersenspoeld. "
Wij zijn pioniers schat!" montert het enge wijf terwijl Tom bruine boterhammen met kaas, patat en pannenkoeken aan zich voorbij laat gaan. Welnu, Tom is nu groot en eet nog steeds rauw. Zo groot is Tom trouwens niet, want zonnebloempitjes en sla zijn, heel gek, geen ideale voeding voor een opgroeiend kind. Tom is zelfs alarmerend klein. Zijn groeicurve is subSahara hongeroedeem-style. Ook moeders is er in de afgelopen jaren niet op vooruit gegaan: haar ingevallen harlekijnskoppie is nog vlekkeriger en nog uitgemergelder. Hugo Borst waste mevrouw al eens de oren in
DWDD (vanaf 10:30) en De Instanties zijn inmddels ook wakker. Een arts deed een melding van kindermishandeling. Gisteren zat Francis
bij Rauw en Pittenman om te praten over de vervolgdocu
RAUWER. En ontkende en passant even de hele medische wetenschap. De zaak Tom is een tragisch voorbeeld van voedselextremisme tegen een onschuldig kind. Inclusief het riskeren van een uithuisplaatsing. Alles om te vermijden dat hij tegen een boterham met hagelslag aan loopt en toehapt, dus gaat Tom ook niet naar school. Ondanks het mechanisch opratelen dat hij a-okay is met hippievoer en gedwongen thuisscholing, het jochie leeft gewoon in een soort mentaal Bergen Belsen maar dan met slechter eten. Tom, gast. Je bent een puber nu. Rebelleer! Big Mac verzet! FEBO-anarchie! Andere kinderen roken stiekem peukjes achter het fietsenhok, doe jij eens heel rap sneaky een wit bolletje met filet Américain poppen als die schrale heks even niet kijkt. Je bent bij dezen uitgenodigd voor de VrijMiKrokettenlunch op GS HQ. Wij trakteren en zullen niks tegen je moeder zeggen, beloofd.
InstantUpdate: Niks aan de hand mensen, gewoon doorRauwdouwen: Tom krijgt dagelijks chia-zaadjes. Zucht. Deel
1,
2,
3,
4 en
5.
Reaguursels
InloggenSkinkie | 16-11-12 | 03:04 | + 0
Spontane generatie LMFAO... dat is dus het niveautje waar die vrouw in gelooft.. en als je dichter bij de aarde staat en alleen maar groente en fruit eet wordt je nooit ziek..
Niet dat het groente en fruit dat we nu hebben er 500 jaar geleden ook al was in dezelfde vorm.. Dat was er niet.... groente en fruit van nu is ook door de mensheid gemaakt...
@marco de lepper6280 | 16-11-12 | 07:11
Ik ga nog liever dood van de honger
Die vrouw moet eens lekker gaan neuken, dat is gezonder.
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
Ik ben nu al een dag aan het zoeken geweest. Ze noemt dus: nl.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur okee goed. Daarna brabbelt ze iets van "Poelbesjam". Er is dus een tegenhanger van Pasteur die: nl.wikipedia.org/wiki/Pouchet heet. Uit een ander stuk proza www.fonteine.com/betekenis_ziekte.html... waar "Antoine Béchamp" wordt genoemd. en.wikipedia.org/wiki/Antoine_B%C3%A9c... Ook al een tegenhanger.
Hoe dan ook, ze heeft aan de ene kant een punt. Kinderen volgieten met Pizza en Red Bull is niet goed, maar volledig leven op zaadjes... no way. In ander perspectief: hebben we ooit een veganistische ouder gehad waarbij hetzelfde gebeurde?
@Bakito | 15-11-12 | 13:12
E-nummers zijn door de EU goedgekeurde hulpstoffen.
Nanninga: Top geschreven artikel ! hahaha LOL.
Aangifte doen is niet de taak van een filmaker.
Nee maar wel van een oplettende burger, doos die je er bent.
@Miep Scharensliep
The Wai diet doesn't do anything strange with my language skills: Dutch is simply NOT my first/mother tongue. It's my 4th language and I don't live there anymore now... so it's gotten rusty.
Thanks for your understanding. ;)
Obsessive Compulsive Disorder en een Narcistische Persoonsstoornis. Ik ben geen bevoegd arts of psycholoog.
@Timnie | 15-11-12 | 20:30
Je kind bewust vet voeren is ook slecht maar dat geeft deze doos geen recht om een kind een fakking Auschwitz dieet te geven.Je gaat nog sympathie krijgen voor Mengele. En wat als het kind kanker krijgt? En na een slepende operatie weer op kracht moet komen? Dan geeft ze hem ook alleen maar rauw eten? Er zijn zelfs diersoorten die bepaald eten bereiden of het alleen eten nadat het door iets aangetast is dus zo vreemd is het niet. Het is evolutie. Kan iemand dat die muts aan haar verstand brengen?
Waar is al die verontwaardiging bij die honderdduizenden kinderen die thuis opgroeien met overgewicht? Tekorten zijn ook maar relatief ten opzichte van normen die wij hebben vastgesteld. Die jongen ziet er niet ongezond uit en komt intelligent over, in tegenstelling tot die hysterische ADHD vriendin van hem. Oftewel, ik betwijfel of het echt zo erg is hun voedingswijze.
Serieus jongens, als die gozer echt komt opdagen morgenmiddag, echt wel een broodje kroket doen met 'm hoor! En een colaatje!
Met verbazing zitten kijken, hoe verwrongen van geest die muts is. ZIJ vindt de mening van een kinderarts 'flauwekul'. Aan alles kun je merken dat de muts die jongen zoo heeft ingepakt, dat hij met derden erbij nooit zal zeggen, dat hij die drap (groente smoothie brrrrr)zogenaamd ook lekker vindt.
Maar hij vindt het zooooo lekker, dat de muts toch bang is dat IE op school mogelijk wel chips gaat eten. En daarom niet naar school..... Daarbij de muts ziet er ook niet echt florisant uit. En als ze zeggen, die gaat over 3 dagen deaudt dan geloof je het ook.
Of Jeugdzorg een oplossing kan bieden valt ook te betwijfelen. Maar de conclusie is wel dat die muts kompleet geschoffeld is.
Dat mens heeft zo'n gigantisch dik kogelwerend kevlar plaat voor haar harses, daar komt zelfs het Pentagon niet doorheen. Ik hoop voor Tom dat hij uit huis wordt geplaatst voordat het te laat is.
Pionieren ten koste van de gezondheid van je kind. Dan ben je niet helemaal lekker. Een redelijk dieet samenstellen met die beperkingen die die muts zich oplegt is een enorme klus en ze faalt behoorlijk.
KropjeSla heeft sowieso iets tegen mensen die rauwkost eten.
Rauwe vis en vlees doen ze zeker niet?
Wat nou als de vrouw een punt heeft? Ze claimt dat in de tien jaar dat ze het dieet volgen nog nooit ziek zijn geweest. Wat als blijkt dat moeder en zoon over 100 jaar nog leven in goede gezondheid en nooit ziek zijn geweest?
Voedingsdeskundigen en medici kunnen in dit geval zich alleen baseren op onderzoeken op het gemiddelde. Zoals er al eerder werd gesteld, ivm etiek kun je niet fatsoenlijk onderzoeken of een normaal " gezond dieet" wel zo gezond is.
Neem nou " the iceman ": www.innerfire.nl/, wat Wim Hof laat zien staat haaks op wat in de medische wereld bekend is met betrekking tot koudeletsels. En naar koude letsels is in nazi-Duitsland uitgebreid onetisch onderzoek gedaan. Toch laat Wim Hof zien dat de heersende overtuiging en conclusies misschien te vroeg getrokken zijn.
Dus wat is waarheid? De meerderheid die Francis veroordelen gebaseerd op het argument: is anders dus slecht, onderbouwd met het argument onze wetenschap laat met eenzijdig onderzoek zien dat dit ongezond is. Om Francis die zegt: uit eigen ervaring vergeleken met anderen ben ik gezonder?
Gezond eten, is goed voor kinderen.
Wat deze mevrouw doet is absoluut niet goed. De arme jongen mist heel veel voedingsstoffen.
De moeder heeft duidelijk psychische problemen.
Lekker hypocriet. 7% van de jeugd tussen 5 en 16 jaar heeft kinderobesitas. Das blijkbaar minder erg.
Laat dat jong maar eens een maand bij mij logeren. Dan leert ie alle Chinese, Indische en Surinaamse gerechten kennen die je in Osdorp maar kan krijgen. En dan kennen alle döner-kebab verkopers hem aan het eind van de maand bij naam.
Ik hoorde Francis Kenter een opsomming maken van slechte eet- rook- en drinkwaren.
Sigaretten zijn slecht, alcohol is slecht, patat is slecht.
Je kon merken dat ze nog nooit van Paracelsus heeft gehoord.
Want, alles is giftig en de hoeveelheid bepaald de giftigheidsgraad.
Ook water is dus giftig, net als sterke drank.
.
nl.wikipedia.org/wiki/Paracelsus
Alles is giftig
Paracelsus (1493-1541) vermeldde al in de 15 de eeuw dat "de dosis het vergif maakt", met andere woorden dat alles uiteindelijk giftig is, als de hoeveelheid maar groot genoeg is.
Paracelsus wordt wel de grondlegger van de toxicologie genoemd.
Paracelsus was de eerste die een verband legde tussen dosis en vergiftigingsverschijnselen.
Dit mens moet gewoon onder curatele geplaatst worden wegens chronische mishandeling van haar kind. Gek, gevaarlijk mens.
Volgensmij vindt hij het wel leuk. Niet naar school, stieken naar mcdonalds :)
Mn hart breekt voor die jongen.
Dat jong springt met een beetje pech op z'n 18e voor de trein. Bedankt moeders! Egoistische attention whore!
Mijn gebakken brood bevat 4 ingrediënten, een supermarkt brood een stuk of 14 tot 22. Ik ben er niet van overtuigd dat ik dat spul op moet vreten.
Maar rauw vreten slaat nergens op. Veganisme ook niet.
Wat groente betreft, hier een klein relativerend stukje over de voor- en de nadelen van gekookte en rauwe groente.
www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction...
Het kan dus allebei, maar mensen doen het vaak verkeerd. Zo ook deze mevrouw. Groenten stomen in plaats van koken schijnt zelfs nog beter te zijn, daar zowel de vitamines behouden blijven en door het verwarmingsproces meer voedingsstoffen uit de celwandstructuur vrijkomen.
Bertus Betonsloper | 15-11-12 | 14:13 | + 3 -
Als je de kinderen van alle zwaar gestoorde moeders in Nederland wil redden, krijg je een middelgrote stad vol. En waar moeten ze dan heen? Naar pleegouders die ook vaak zo gek als een deur zijn of naar een of ander pedo-kindertehuis? En wat kost dat wel niet? Het geld is harder nodig voor Spaanse banken en de JSF!
Weet iemand welke naam ze noemt als ze zegt "Pasteur" vs ....? Ik ben wel eens benieuwd hoe dat in het historisch besef past.
coco16858320 | 15-11-12 | 16:25 |
Het is wel jammer dat het Wai dieet rare dingen met je taalgevoel doet.
Ik zelf eet rauw maar helemaal niet het zelfde dieet als Tom en Francis:
Ik eet geen groente: alleen fruit, olie, noten, verse rauw vis en rauw ei geel.
Het heet de Wai Diet. bekijk of www.waiworld.com
Tom ziet er niet gezond uit en als hij niet goed groei dan is dit een teken dat iets mis is...
Ik vraag aan Francis en Tom om in hun diet minder groenten te eeten en dan vis en ei geel bij te eten dagelijks. Ook te bekijken op www.waidiet.com en www.waitalk.com
in de VS nu zegen mensen dit helemaal rauw aten dat het is beter om een beetje gekoekt voedsel te hebben.
Zelfs 7 jaar op Wai en helemaal gezond en anderen meer dan 15 jaren.
Wat je moet veten is dat het is anders als volwassen zo een diet te beginnen en als je begint als baby moet het wel kloppen!
problem is niet het rauw eten. Problem is dat Tom mist bepaalde vitaminen en vetten (B12 en Omega 3) die moeten er zijn om goed te groeien
Mevrouw heeft een probleem. Je ziet het vaker dat iemand na een traumatische gebeurtenis doorschiet in extreem gedrag. Zo kun je bij veel hoarders aangeven wanneer het uit de klauwen ging lopen en dat is in de meeste gevallen terug te herleiden tot een dood, echtscheiding, verlies van werk etc.
Is de echtscheiding in haar geval de druppel geweest die de emmer van de toch al wankele geest deed overlopen? Kan ze door de complete controle over voedsel controle over haar geest en haar leven bewaren?
.
Wat me opvalt is haar passief agressieve toon. Heel netjes en lief praten maar ondertussen de ander manipulerend als onbeduidend en onwetend wegzetten. Haar narcisme. Het gaat om haar, ook als het om haar zoon gaat. Dan gaat het om haar als moeder en haar goede intenties.
.
Ik word er niet vrolijk van. Rauw eten maakt je niet vrolijk. Koken, eten, het is een zinnelijke bezigheid. Je kijkt, ruikt, raakt aan, proeft en geniet. Je verheft je lichaam in een plezierige staat. Ik kan me niet voorstellen dat je je zinnen prikkelt met alle dagen rauw voer. Er zit veel rotzooi in ons dagelijks eten. Daar heeft mevrouw gelijk in. Er zit ook rotzooi in rauw eten. De appel bestaat voor een groot deel uit water en er mag dan een sticker organisch op zitten, de boom drinkt ook grondwater en wordt beregend.
.
Mevrouw heeft een probleem en zadelt haar kind ermee op. Niet ok. Nu zadelen veel ouders hun kinderen met (geestelijke) problemen en begrijp ik goed dat we (helaas) niet altijd kunnen ingrijpen. In dit geval kiest mevrouw de publiciteit en pronkt ze met haar inzichten. Ook al ziet de zoon er niet ziek uit (zit goed in zijn haar, volle toet en reageert alert), deze leefwijze kan grote lichamelijk consequenties voor de rest van zijn leven hebben en daarom is ingrijpen nu gerechtvaardigd.
.
Ik wens voor de zoon dat hij met iemand kan praten die hem duidelijk maakt dat zijn liefde voor zijn moeder en hetgeen hij eet twee verschillende dingen zijn. Dat liefde niet door rauw voedsel gaat. Dat hij zijn moeder (als moeder) niet afvalt als hij anders gaat eten. Het is misschien vreemd om het zo neer te schrijven maar ik voel ontroering voor zoon EN moeder. Het is zo overduidelijk dat beiden met psychologische issues zitten. Moet je iemand haten die zo de weg kwijt is of moet je gerichte hulp geven? Denk aan het kind en geef vooral liefde.
Deneuk. Die jongen moet tegen de religie van zijn moeder in bescherming worden genomen, zeg pa waar ben je
We zijn rechtop gaan lopen omdat het gras hoog was.
www.scientias.nl/gingen-we-voor-eten-r...
We hebben grotere hersens gekregen omdat we voedsel gingen koken.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenscha...
Ik vond het kind een beetje gelige (gele dus) tanden hebben.
'12 cm groeiverlies weegt niet op tegen een uithuisplaatsing' maar de siblings van Ilja mogen wel uit huis worden geplaatst.
Wordt tijd dat de hele jeugdzorg eens op de schap gaat. Zitten teveel idioten
Je kan wel zo'n wijs beknepen stemmetje opzetten, maar ik hoor alleen maar zweefpoeppraat! Je kind heeft voedsel nodig, trut.
Met:
Ben wel benieuwd naar de leeftijd van deze mevrouw. Volgens mij is ze niet zo oud als ze eruit ziet.
farm | 15-11-12 | 14:11
Ben ik ook wel benieuwd naar. Moeder in kwestie zou ik inschatten op eind 50, maar zou zomaar (gelet op leeftijdscategorie van zoonlief) stiekem eigenlijk midden 40 kunnen zijn.
heb het gezien. zat met mijn oren te klapperen. Mevrouw spuide daar een staaltje pseudowetenschap van de bovenste plank.
van koken zouden er allemaal onnatuurlijke stoffen in het eten komen die kanker verorozaken wat een gezwets. Ja, als je je eten aan laat branden, da's niet gezond, maar gekoot eten, wat wij al eeuwen lang tot ons nemen, heeft ons vooruit geholpen. Onze breinen waren echt niet zo groot geworden door rauwe slablaadjes
@ baba4oog 14:19
Ah, die wordt dus om 22:55 op 17 dec a.s. uitgezonden bij Dokument van de NCRV.
* in agenda zetten doet *
@poppermotje | 15-11-12 | 15:06
BJZ doet heel veel meer dan uithuisplaatsingen. Je kan ouders ook naar een training sturen bijvoorbeeld en in een aantal gevallen helpt dat nog ook.
@Bergverzet | 15-11-12 | 15:01 de kwaal is ernstig, maar je moet je wel afvragen of het middel wellicht nog erger is. De definitie van kindermishandeling wordt de laatste jaren millimeter voor millimeter opgerekt zodat het niet opvalt waar we naar toe gaan met al dat uit huis plaatsen.
@poppermotje | 15-11-12 | 14:53
Dus als het middel niet deugt moet je de kwaal niet bestrijden?
De avonturen van zweefteef en ukkepuk
Zoveel mensen zoveel zinnen. Maar als het men niet zint wat een ander doet met zijn kind dan deinst men niet terug voor een JZ schrikbewind. Bezin toch eer ge daar aan begint.
Deze mevrouw heeft klaarblijkelijk zelf wel de eerste +/- 30 jaar van haar leven "normale" voeding genoten en daarmee dus zichzelf (zeker als kind) lichamelijk kunnen ontwikkelen (geestelijk duidelijk niet) zoals t hoort.
Het is volgens haar bewezen dat op oudere leeftijd rauw eten gezond is maar vergeet dus dat het voor een kind slecht is, iets wat ze zelf niet heeft hoeven meemaken.
Toppunt van egoisme!1!!
Een kind "normaal" eten en een gezonde ontwikkeling onthouden zou gestraft moeten worden.
nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervo...
Gevalletje orthorexia.
@ Klaas Wilting | 15-11-12 | 14:42 |
Als hij hersens had gehad, was deze dame nimmer bezwangerd.
Het andere uiterste is natuurlijk wel het fenomeen dat kinderen in onze regio eigenlijk onnatuurlijk lang worden. Een soort van plofpubers. Zullen we dierenpoes even mailen?
In de uitzending wordt veelvuldig genoemd dat in melk en vlees groeihormonen zitten. Dit is in de gehele EU niet toegestaan en wordt tevens streng gehandhaafd. Neemt niet weg dat de gemiddelde Nederlander best wat minder zuivel en vlees kan eten. Goed voor milieu en gezondheid.
Ik eet het liefst mexicanos met veel varkensvlees. Die snij ik dan open en vul die met varkenskroketten.
Maar even serieus, die gestoorde moeder hoort gewoon gedwongen opgenomen in een psychiatrische kliniek.
En... worden nu ook alle ouders van kinderen met obesitas aangeklaagd wegens kindermishandeling?
@Generaal Nguyen Giap | 15-11-12 | 14:06 MichelDenHaag | 15-11-12 | 14:13
Ik quote uit het artikel deel 4.
Terwijl het niet alleen over lengte gaat, he. Het heeft consequenties voor de groei van zijn hersens, van zijn organen. Althans: daar gaan artsen vanuit
Is daar geen onderzoek naar gedaan?
Nee, in Amerika, waar rauw eten meer voorkomt, zijn bijvoorbeeld geen kinderen te vinden die zo lang rauw eten als Tom. Want alle 'rauwe' kinderen zijn daar uit huis geplaatst.
Het is dus gebaseerd op ideeën. Nou geloof ik ook niet dat het goed is. Puur rauw eten kan ik nog inkomen, maar dan dus ook (onbesmet) rauw vlees, eieren en vis. Maar het is vanuit een wetenschappelijk oogpunt natuurlijk wel interessant om te volgen. Zo kun je enigszins (nog niet heel wetenschappelijk want dan heb je grotere groepen nodig, maar toch) zien wat de gevolgen hiervan op de langere termijn zijn. Dus interessant voor de wetenschap.
Al die kennis kan laten nuttig worden gebruikt. Misschien dat een bepaalt gevolg hieruit weer tot inzichten kan leiden die uiteindelijk tot een medicijn of behandeling kan leiden.
Dat is het leuke aan wetenschap en kennis.
De Moermanmethode is vergeleken hiermee een feestmaaltijd.
nl.wikipedia.org/wiki/Moermanmethode
Die man is ook altijd verguisd.
Gezond eten, daar is niets mis mee. Je kind geen redbull meegeven naar school, prima. Maar rauw, eenzijdig eten waar bovendien essentiële voedingsstoffen aan ontbreken is veel ongezonder. Orthorexia heeft die mevrouw.
Ook zo'n symbool van vrijheid en zelfbeschikking, net als ene Laura. Zou een voorbeeld moeten zijn van de VOC mentaliteit. *kuch*
Ik mis een vader... (met hersens!)
Echt, ik geloof daadwerkelijk dat een Big Mac gezonder is dan een flesje Yakult. Vraag maar eens aan de darmspecialist wat monocultuur bacterïen voor ellende aanrichten.
Niets mis met rauw eten. Maar ook niet met een gevarieerd aanbod, een psychologisch onderzoek en intensieve therapie. Als je als volwassen man/vrouw besluit de hele dag pastinaken rauw op te knagen, ga je gang. Bewust je kind opzadelen met diverse achterstanden door noodzakelijke voedingsstoffen te onzeggen is een brevet van ouderlijk onvermogen. E.e.a. los van de discussie over de chemische en biologische toevoegingen die de industrie in het eten verwerkt.
@am*dam | 15-11-12 | 14:31
LOL!
Dus als ik het goed begrijp werken McDonalds hamburgers bacterieremmend, schimmelwerend en conserverend. Mooi, dan hoef ik waarschijnlijk minder vaak naar de dokter en apotheek als ik zo af en toe een euroknaller scoor bij de drivethrough.
farm | 15-11-12 | 14:22 | + 0
Waarom?
Generaal Nguyen Giap | 15-11-12 | 14:30
Varkensvlees is zeer slecht voor de gezondheid tegenwoordig...
nos.nl/artikel/440613-mishandeld-om-va...
www.youtube.com/watch?v=rMtx_NjI9tQ&am...
Bakito | 15-11-12 | 13:24
"Dat blijkt uit een studie bij 500.000 personen in 10 Europese landen over 9 jaar, zo schrijft The Guardian. De studie werd uitgevoerd door het National Cancer Institute, en vergeleek simpelweg de consumptie van fruit en groenten met het voorkomen van kanker."
.
Moeilijk is lezen toch.. Maakt niet uit wie de boodschapper is, het gaat om de bron. In dit geval een studie van het National Cancer Institute.
Brulaap!
bionicburger.com
farm | 15-11-12 | 14:22
Vertel eens!
Waarom is het onverantwoord dat hij aan (varkens)vlees begint?
Wat een halve gare.
Vroeg me ook af van wie hij thuis les krijgt.
Door dit soort mensen sterven de rauwe groentes in rap tempo uit.
En moet je ze dan eens zien janken.
@Woetism | 15-11-12 | 14:21 | + 0 -
15 ??? ok shoot the biatch lol
Trouwens, als hij nog nooit vlees gegeten heeft is het onverantwoord alsnog ermee te gaan beginnen.
En varkensvlees helemaal.
op zich niet zo een slecht idee, mits hij ook rauw vis en vlees mag eten. Maar daar schuilt het gevaar dat die waarschijnlijk een weerstand heeft opgebouwd van 0,0 waardoor die vatbaarder is voor bacterien. Maar om Tom van school te onthouden is gewoon ziek.
Oeps... ik bedoelde alcohol drinken verbieden beneden de 18 jaar.
Ik ben het in het geheel niet met mevrouw Rauwvoer eens dat ze gezond leeft, maar het jochie ziet er op zich niet ongezond of ongelukkig uit en ik heb het idee dat ze haar misplaatste ideeën, naast aandachtshoerderij ook uit liefde voor haar kind uitvoert. Volgens mij is ze, op een paar rauwe randjes na, best een aardige moeder.
Tom is 15 jaar....
Ik zag er volgens mij toch iets volwassener uit op die leeftijd.
Wat ik een beetje mis in dit alles is dat het kind ook een enorm genotsmiddel wordt ontnomen door de moeder. Eten wordt eigenlijk gedegradeerd tot zuivere noodzaak. Het is toch genieten om een lekkere sappige biefstuk naar binnen te slurpen die net van de grill af komt. Of om je tanden in een lekkere hamburger te zetten waar nog net wat vet uitloopt,of dat lichtelijk gebakken gambaatje kapot te bijten? Ik heb nou nog achterover gezeten en gezegd GODVERDOMME DAT WAREN TOCH DE BESTE LINZEN DIE IK OOIT GEGETEN HEB wat zal dat toch een plezier zijn om dat de komende 48 uur te proberen te verteren.
@Kaas de Vies | 15-11-12 | 14:03
Natuurlijk doet er een arts aangifte... want die wordt opgeleid om afwijkingen van de norm aan de kaak te stellen. Dat is wetenschappelijk verantwoord. Maar ondertussen wordt er niet gekeken waarop de norm gebaseerd is. En worden de eventuele onderliggende problemen niet benoemd. Het is nu eenmaal een waarheid als een koe dat vee volgespoten wordt met allerlei rommel.
Maar hier wordt niet overgesproken als maatschappelijk probleem. Pas als het echt dreigt mis te gaan... wordt er mondjes maat over gepraat. We horen niets meer over de enorme problemen rond om antibiotica die nog nauwelijks werken... en de samonella kippen die er bol van staan.
@Watapatja | 15-11-12 | 14:07
Tot bepaalde hoogte ben ik het met je eens, echter daar waar het kinderen betreft zijn er gewoon grenzen. Je kind niet tegen polio inenten vanwege een dwaas die over water kon lopen moesten we gewoon maar verbieden. Je kind met de bijbel opvoeden zodat het een gezond normen en waardenbesef meekrijgt (zeg ik als ongelovige), is niets mis mee zolang je het kind ook maar verteld dat het zelf mag kiezen of en wat hhet gelooft. Alcohol drinken beneden de 18 jaar? Wat mij betreft prima. Niet die halfzachte wetten van nu waarin alleen over de verkoop gesproken wordt. Gewoon een verbod om je kinderen te laten drinken en roken tot ze meerderjarig zijn. Vervolgens is de vraag hoe je als ouder omgaat met dat verbod. Vetkleppert heeft gelijk als hij zegt dat ijskoud (de lekkerste) verbieden niet werkt. Bij mijn jongens werkt verbieden met uitleg wel alhoewel ze ook wel eens een uitglijdertje hebben gemaakt.
Na het topic van vanmorgen (het laffe straattuig dat bejaarde vrouw overvalt) heb ik dus nu weer iets om mij ontzettend over op te winden.
En die vader dan. Die zit in Engeland, met zijn andere zoon. Heeft die niks te zeggen? En zo ja, waarom trekt die zijn muil niet open dan? Waarom haalt hij zijn ZOON niet weg bij die randdebiele health-freak?
Ok, tijd om de reactie af te sluiten. Ik word er alleen maar heel erg boos van.
De mensen die in de Hongerwinter 1944/1945 ondervoed waren, hebben daar op latere leeftijd de ellende van gekregen. Die vrouw, hoewel ze het vast niet slecht bedoelt, richt haar eigen kind ten gronde.
Ik heb me vooral verbaasd over (en geërgerd aan) het feit, dat P noch W doorvroegen over het achterliggende motief van die mevrouw om met welhaast religieuze verbetenheid aan 'alleen rauwkost' vast te houden. Is het een poging om een langer leven af te dwingen, is het ingegeven door een afkeer van overconsumeren, is het plaatsvervangende schaamte voor het verschil in levensstandaard tussen haar en arme mensen in bijvoorbeeld Afrika ? Zonder een antwoord op die vraag wordt niet inzichtelijk wat ze met haar overstap van 10 jaar geleden naar rauwkost probeert te bereiken. En waarom moet haar zoon (bijna) koste wat kost in haar voedselfanatisme meegaan ? Waarom heeft ze zo weinig vertrouwen in haar zoon, dat ze hem geen schoolonderwijs gunt/toevertrouwt ? Als de Anneloek-documentaire daar i.t.t. de P en W uitzending wél een antwoord op geeft, zou ik die docu op enig moment graag eens op de televee zien. Tot die tijd is het lastig een goed gefundeerde mening over mevrouw te vormen. Wel heb ik op voorhand een probleem met hetgeen mevrouw met haar zoon doet/van hem verlangt. Dat kan ongetwijfeld een stuk minder rigide. Móet een stuk mindar rigide, zelfs.
Bigi Bana Boy | 15-11-12 | 13:20 | Bigi, die tent bestaat écht! LOL www.youtube.com/watch?v=hqf_SIQ3JAk#t=...
En mr Creosote mag ook niet ontbreken:
www.youtube.com/watch?v=aczPDGC3f8U
Gewoon een gevalletje van nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervo...
bonsaikindje hihihihihihiiii
Je zal maar zo'n moeder hebben. Ziek wijf. Groeiachterstand, kalkgebrek, achterstand in de sociale ontwikkeling en straks zonder diploma de maatschappij ingerold, als 'ie al kans ziet onder de plak van z'n gestoorde moeder uit te komen.
.
En wie kunnen Tom dan de rest van z'n verziekte leventje onderhouden? Precies. De kids van de ouders die hun kinderen wel een normale opvoeding gaven en met een diploma op zak en een baan in het vooruitzicht afleverden in de maatschappij.
@DerUnterMensch
dat een kinderarts iets te melden heeft wil helemaal niks zeggen. Er zijn namelijk heel veel domme artsen in Nederland die voornamelijk kuddegedrag en tunnelvisies vertonen.
Alsof de ADHD-er er beter van af is.
Sporters zijn over het algemeen ook niet zo groot.
Ben wel benieuwd naar de leeftijd van deze mevrouw. Volgens mij is ze niet zo oud als ze eruit ziet.
@ Russell | 15-11-12 | 13:58 | + 0
Indeed. In China, waar ze op het platteland nog altijd nauwelijks vlees eten, beginnen meisjes pas rond hun 17e te menstrueren. Dat maakt ze echt niet minder gezond of dommer.
Ik denk ook niet dat het Jeugdzorg te doen is om de voeding die hij krijgt, maar om het feit dat hij niet naar school gaat. Als het echt om de voeding gaat zouden ze bij de helft van de bevolking de kinderen af moeten nemen. Al die dikke propjes die vol zijn gestopt met patat, chips en snoep krijgen ook niet de juiste voeding.
Ik keek gisteren met open mond naar deze gek, man man man, wat een volledig gare misdadiger, dat soort mensen horen bij een gesloten inrichting, wat ze doet is pure kindermishandeling alleen om "haar gelijk" te willen bewijzen, en dit over de rug van haar arme kind, deze mevrouw is zwaar ziek in haar bovenkamer, opsluiten en bevrijd haar kind van haar waanzin.
@Ommezwaai | 15-11-12 | 13:21
U begeeft zich al 25 jaar op een vlak en ook nog intensief?
Dat zal wel niet meevallen dan.
En trouwens, 100% onomstotelijk bewijs vind je praktisch nergens.
Ik ben toch maar gestopt met roken alhoewel daar ook geen 100% bewijs voor was dat het o.a. longkanker kan veroorzaken.
Pwoeh, hij is volgens het artikel dus 15. Tja dat zou je dus echt niet zeggen, denk dat hij op een basisschool niet op zou vallen.
Een echte terugkijktip:
Zuurkool met vette jus
Soep vooraf, ja dat is mijn menu
Kaantjes met bruine bonen
Flink veel ei, niet van dat gewone
Blokken kaas met mayonaise
Warme friet en ook saucijzen
Sperciebonen uit het vet
Pap van brood, zo is het maar net...
www.youtube.com/watch?v=VBffOZNX8Fw
de moeder is gewoon een psychiatrisch geval; een flinke persoonlijkheidsstoornis. jeugdzorg moet hier heel snel ingrijpen. deze jongen is al ernstig beschadigd, en dit wordt alleen maar erger. hij heeft een normale moeder en vader nodig, en hamburgers en friet.
maar verder wel een beetje een overschrijfactie van GS. de volkskrant ligt om 04.00 uur in de ochtend in de bus, en om een uur of 13 in de middag hebben jullie eens een paar zinnen overgetypt? krijgt iedere medewerker de opdracht om tenminste eens per week een stukje uit een krant over te tikken en er wat fotootjes van te maken? om de spellingsvaardigheden goed te houden? of om op de hoogte te blijven? mooi hoor.
Waar blijft in hemelsnaam ons zelfbeschikkingsrecht. De jongen is gezond en zal over enkele jaren zich ontworstelen aan het ouderlijk gezag. Dan maakt hij zijn eigen keuzes wel.
Zelfs onze regering wil middels vettax etc bepalen wat we eten. Gelukkig hebben ze in Denemarken inmiddels aangetoond dat dit niet werkt.
Stop de nutteloze bemoeienis van onze overheid. Dit gaat verder dan ons voedsel uiteraard.
Laten we de discussie nou eens starten wat we van onze overheid verwachten en met name wat we niet willen. Ik wil niet dat de overheid zich met mijn persoonlijke levenssfeer bemoeit, zo lang ik daarmee niemand tot last ben. Achter mijn voordeur ben ik de baas (nou ja, vrouw Watapatja).
Sjezus, heb dit gisteren gezien en zat me inderdaad kapot te ergeren aan mevrouw.
Op een gegeven moment zei ze dat haar zoon inmiddels een puber was - hij ziet er anders uit en klinkt ook alsof 'ie een jaar of 10 is. Hoe oud is hij eigenlijk?
DerUnterMensch | 15-11-12 | 13:47
Dat wetenschappelijke bewijs is er al.
De uitzending ging over de groeiachterstand van Tom en het feit dat een kinderarts aangifte heeft gedaan van kindermishandeling.
Einde experiment.
Mevrouw slaat door.
Maar toch twee punten waar ik het mee eens ben:
Wij hebben geen flauw benul wat voor tyfusshit wij naar binnen werken elke dag weer. We zitten er verder ook echt niet mee. Dan is het heel dom om alle punten van mevrouw lachend weg te werken.
Dat dat te maken heeft met het feit dat wij alsmaar groter, dikker worden en langer leven staat vast.
Witteman's arrogante opmerking over mevrouw's kraampje was wel een beetje pijnlijk.
Ik wil een mandarijn om dit topic te vieren!
@Russell | 15-11-12 | 13:58 | + -2 -
Arts doet niet voor de lol aangifte.
zielig kind.. compleet gebrainwashed door zon idiote moeder
Ik heb er honger van gekregen...
Ik zwengel de vetput nog even aan!!
Vreselijk. Deze 'moeder' maakt zo'n ontzettende misbruik van de natuurlijke loyaliteit van een kind naar zijn ouder(s).
@ Bakito,
Ga's deaud megeaul.
Ik heb genetisch gezien 90% op kanker.
Daar gaat gezond vreten niks tegen doen, echt niet.
Ik denk trouwens dat hetzelfde voor wortels geldt. Als je je kind verbied vlees te eten en alleen maar rauwe wortels geeft en dat goed uitlegt het kind ook minder snel naar de Febo zal fietsen. Zowel te veel drank als te veel Febo hebben niet mijn voorkeur maar een kroketje op zijn tijd (nooit voor 10 uur 's ochtends tenzij het 's nachts is) moet kunnen.
Lekker eenzijdige reacties weer, zonder zelf ook maar een tel zelf na te denken of er mogelijk enige waarheid zit in het relaas van mevrouw. Dat kinderen tegenwoordig grotere groeien dan ooit te voren kan heel goed een causaal verband hebben met de hormonen die in melk en vlees zitten. Aan de andere kant heeft een algehele betere voeding daar ook invloed op. Het is dus helemaal niet te stellen dat dit kind significant ongezonder zou zijn dan andere kinderen.
Is deze mevrouw tot het extreme doorgeschoten met haar voeding? Ja absoluut. Maar haar kind afnemen omdat niet aan het standaard patroon voldoet, maak iedereen dit voorstelt net zo extremistisch en minstens net zo ongezond.
U dient in de rij te blijven lopen, because we the sheople say so.
@ Einde van de Domheid | 15-11-12 | 13:51 | + 0
Maak er voor Nederland maar -1.4% van.
Dat van de Grieken klopt al helemaal niet. Dat moet -7.2% zijn.
Beste mensen, dit mens is gestoord en haar zoon moet tegen haar in bescherming worden genomen. Maar laten we wel wezen, zullen we ervoor zorgen dat deze jongen niet in de klauwen komt van Jeugdzorg Nederland. Het lijkt me altijd nog beter om rauw te moeten eten als om rauw genomen te worden door onze incompetente jeugdzorgverleners!
@ rooiebosduivel
Dieren zorgen er ook voor dat ze voldoende proteinen krijgen door insecten of vlees te eten, dit arme joch heeft nog nooit een protein van dichtbij gezien. Toch essentieel om er genoeg van binnen te krijgen, vooral als je opgroeid.
En mevrouw is knettergek idd. Toekomst van dr kind verpesten omdat ze een punt wil drukken (mediageilheid ten top), iedere ouder bij zn verstand zou dat niet bij op komen.
Net als iedereen wil ik Tim ook een aai over de bol en kroketten geven. Maar misschien een goed idee: zijn pesters niet nog meer voer geven dan ze al hebben. Waarom een minderjarig kind hier Bonsaikindje noemen? O, en typte ik Tim? Ik bedoelde Tom, zal wel Freudiaans zijn. #Ribberink Niet dat ik tot de knuffelaars behoor die GS daar de schuld van geef, maar 'practice what you preach', man. En deze keer was de preek erg goed.
Verder is deze mevrouw een ontzettende Orban de Haas. We kunnen er allemaal vol afschuw naar kijken en genoegzaam tegen elkaar zeggen dat wij het beter doen. Zijn we zelf weer gerust gesteld. Volgens mij zijn dit soort mensen op aard voor de gemoedstoestand der onzekeren.
Dit werd mede gestimuleerd door de grote hoeveelheid onderzoek die aantoont dat bijvoorbeeld de alcoholspecifieke opvoeding door ouders een van de belangrijkste determinanten van het gebruik van alcohol onder jongeren is (Van de Vorst, 2007). Jongeren, die thuis van hun ouders geen alcohol krijgen en ook geen alcohol mogen drinken, rapporteren ook veel minder alcoholgebruik dan jongeren, wier ouders in dit opzicht veel toleranter zijn. Inmiddels wordt door het Trimbos-instituut op verschillende manieren geprobeerd om ouders te betrekken bij de alcoholcampagnes. Dat lijkt een veelbelovende aanpak (Koning e.a., 2009).
www.convenantgezondgewicht.nl/download...
Je vraagt je af of dit mens wel een reëel beeld heeft van Het Leven (antwoord: nee!).
We gaan allemaal dood, bitch! Ook dat mooie zoontje van U. Het is dus zaak om zoveel mogelijk te genieten en te zorgen dat we niet te veel bezig zijn met bedreigingen en afbraak van ons lichaam. Ons lichaam gaat namelijk gewoon een keertje stuk. En wanneer U merkt dat het lichaam stuk gaat, zult U meer dan ooit gaan nadenken over wat U in Uw leven gedaan hebt om van en met Uw lichaam te genieten. Het antwoord wordt dan al gauw 0,0%.
Einde van de Domheid | 15-11-12 | 13:51 | + 0 -
En het einde is nog niet in zicht hoor. De RABO gaf al aan dat de crisis nog wel eens 10 jaar kon voortwoekeren. Bij gelijkblijvend beleid kon dit ook nog wel een bewaarheid worden ook, ben ik bang...
Ik had er gister 2 minuten naar gekeken en toen maar afgezet. Dit soort idioten horen geen podium te krijgen in de media. Beetje debiele gedachten hebben en dat dan ook nog eens aan de wereld lopen etaleren. Niet ok!
@ lulleficatie,
Lekker figuur dan die pa, waarom haalt hij zijn kind niet weg bij die heks?
Neem aan dat hij van Tom houdt en het beste voor hem wil...
@Goatrider | 15-11-12 | 13:41
Een diagnose is geen verklaring.
Ider kind wat alleen thuisscholing geniet komt daar compleet verknipt uit. Vanwege gigantische achterstand in het wat en hoe in de sociale omgangsvormen.
Vind daarom dat thuisscholing sowieso verboden moet worden, behalve als het kind zwaar gehandicapt is en huis niet uit kan komen ofc.
Dat mens spoort natuurlijk niet. Maar alle ouders met veeeel te dikke kinderen die hier schande van spreken.... HYPOCRiET!
Bakito | 15-11-12 | 13:48 | + 0 -
Daar komen we op een hele etische discussie uit, waarde medereaguurder. Als jij op deze basis de rest van je leven wilt leiden dan moet je dat vooral niet laten...
OT NL grootste economische krimp van Europa.
Als het niet triest was zou het leuk zijn.
(NL betweters -1.2 vs Griekse junks +3.5%)
Waar kan ik die knul ophalen? Ik weet nog wel een goede school, heb een slaapkamer over en zal hem elke dag volgens de schijf van vijf te eten geven.
@vetkleppert | 15-11-12 | 13:42
Je bewering is onjuist. Het is een veel gehoorde bewering van ouders maar uit onderzoek blijkt dat kinderen die thuis alcohol mogen proberen vanwege de verkeerde voorbeeldfunctie (blijkbaar keuren mijn vader en moeder het niet af) vervolgens zelf buiten de deur eerder gaan drinken. Overigens niet meer of minder en ook niet vaker. De hoeveelheid drank en de frequentie wordt hoofdzakelijk beïnvloed door de vriendenkring.
Deze vrouw heeft haar vreemde ideeën en ik betwijfel of ze wel doorheeft hoe ze haar kind dwingt om dat te doen wat zijn wil, maar dat er nu gelijk een rechtelijke macht haar moet vertellen hoe ze met haar kind moet omgaan of dat haar kind uit huis moet worden geplaatst gaat veel en veel te ver. Tienduizenden die hun kinderen totaal asociaal en ongezond laten opgroeien met een zak chips en cola of andere smerigheden en niet naar school sturen zijn te veel in aantal dus laten ze dergelijke zaken maar voor wat het is.
Ze heeft wel een paar puntjes:
-dieren eten ook alles rauw.
-zijn groeicurve is laag, of is die van anderen te hoog
-kinderen die met een blikje RedBull naar school worden gestuurd worden ook niet aangepakt
Voor de rest krankzinnig.
een flinke rauwe gezonde winterpeen overdwars bij mevrouw in haar hol.
misschien schrikt ze wakker.
janneman1977 | 15-11-12 | 13:47 | + 0 -
Wat dat darmstelsel en zo betreft: een koe heeft niet voor niets 4 magen om haar louter vegetarisch menu te verteren!
@Capy | 15-11-12 | 13:36
Die is natuurlijk gescheiden van die heks en woont tegenwoordig (weer) in Engeland. Ver weg.
eerstneukendanpraten | 15-11-12 | 13:43 | + 0 -
Ergo, door gezonde voeding kun je de kans verkleinen dat die aanleg uiteindelijk tot kanker leidt.
Ik vind dat je tegenover andere belastingbetalers een
plicht hebt om al die dure behandelingen te vermijden.
Het is natuurlijk wel een interessante case om te volgen. Straks heb je misschien wel echt wetenschappelijk bewijs dat dit gezond dan wel ongezond is. Een echter onderzoeker zou zoiets niet mogen opzetten wegen zwaar onethisch.
Wat deze regarder zegt bij het youtube filmtje
-
Jos Beers 2 weken geleden
Toen mensen nog geen vuur hadden om hun eten te koken, waren ze de hele dag bezig met eten. Door eten te koken wordt het mogelijk om in minder tijd meer voedingsstof binnen te krijgen. Door gekookt eten heeft de mens zich anders kunnen ontwikkelen dan andere aapachtigen; een minder lang darmstelsel en een grotere herseninhoud. Een dieet van louter ongekookt voedsel lijkt mij dan ook ongezond!
-
Dat mens is knettergek, waar zou papa zijn gebleven trouwens?
Alle media-aandacht werkt op de heks averechts: reverse psychology. Ze zal alleen maar sterker in haar geloof worden door neergezet te worden als een uitzondering, wat weer resulteert in een self-fulfilling prophecy.
@Botte Hork | 15-11-12 | 13:22 |
Precies! Wie kent hem niet, de schijf van vijf!
Bakito | 15-11-12 | 13:12 | + -20 -
Als je geboren wordt staat al min of meer vast of je wel of geen kanker krijgt. Je levensstijl kan daar nog wel als katalysator voor dienen.
@Bergverzet | 15-11-12 | 13:40
Als je met je ouders eens een wijntje of biertje drinkt, is de kans op puberaal misbruik veel kleiner. Gewoon omdat het niet verboden en dus veel minder spannend is.
En pubers vinden toch wel een weg om te doen wat ze zelf nodig vinden. Dat is vaak juist niet wat ze hun ouders zien doen.
Telkens als het jochie bij P&W sprak, hoorde je zijn moeder in twijfelachtig stamelen. Echt hartverscheurende indoctrinatie. Bah.
Eén woord verklaart dit ziekelijke gedrag: Munchausen
Aanklagen voor veelvuldige pogingen tot moord lijkt me passend.
Toch knap, de stelling, dat er door het vele plastic in de zee teveel hormonen in vis zitten om die nog verantwoord te kunnen eten...
*hap andijviestamppot met kaantjes en kaas nemen doet*
Oppakken en vastzetten wegens mishandeling. Dat je het beste met je kind voor heb is prima, maar jezelf beter, wijzer en verstandiger vinden dat de experts maakt je een fucking naïeve stink hippie die het leven van haar kind juist kapot maakt. Dat mens kan je vinden op website's als Niburu, daar sterft het van de mensen die het allemaal beter denken te weten omdat ze zo spiritueel zijn ingesteld. Idioten! Ik zat me gisteren kapot te ergeren aan dat mens.
@Bakito | 15-11-12 | 13:37
Er is ook een schokkend verband tussen leven en kankerrrrr.
Maar daar hoor je nooit iemand over.
@vetkleppert | 15-11-12 | 13:34
Ok. Zelf heb ik er een van 14 en van 15. Een op VMBO Kader en een op Atheneum. Beiden zijn geen makkelijke pubers maar door goed met ze te blijven praten heb ik ze er nog steeds van kunnen overtuigen voorlopig even te wachten met deze stukmakers. Je kunt over het woordje "laten" vallen maar als je de kinderen op hun 12e hun eerste biertje aanbied en zelf 2 kratten per week wegklokt begeleid door tientallen Javaanse Jongens of Kamelenfilters dan laat je naar mijn mening je kinderen (welliswaar niet gedwongen) toch bewust in de valkuil stappen.
"We maken al grapjes over hoe het derde deel gaat heten" Ik kan me de titel Rouw wel goed voorstellen.
Dat mens (de moeder) heeft een war, persoonlijke geloofsovertuiging. Met alle kenmerken:
1) Bij het zoeken in wetenschappelijke informatie wordt net zolang gezocht tot een argument wordt gevonden wat in het straatje past. Vervolgens wordt slecht hier aan, erg stevig vastgehouden.
2) Aanwijzingen uit de werkelijkheid die in strijd zijn met het geloof worden genegeerd of er worden verklaringen bij gezocht (zie ook (1)) die te rijmen zijn met het geloof.
@kapotte_stofzuiger 13:35
Hè hè, blij dat iemand het eens beaamt dat er verband bestaat tussen slechte voeding en de kans op kanker.
Waar is de vader van Tom eigenlijk in dit verhaal?
@Bakito | 15-11-12 | 13:32
Zie je nou wel dat je alleen maar aan het trollen bent, want de tweede link verwijst naar een artikel waar wel een positief effect van groente wordt aangetoond op het voorkomen van kanker.
Kind zo snel mogelijk weghalen bij psychiatrisch patient. Helaas mag gedwongen behandelen niet, dus daarom haar maar verder met rust laten.
@Bergverzet | 15-11-12 | 13:32
Ouders "laten" hun kinderen niet roken of "coma"zuipen.
Dat doen ze helemaal zelf. En dusdanig sneaky dat ouders het niet of laat ontdekken.
Hoe oud is Francis? 127?
Er zijn zombies uit 'The Walking Dead' die er beter uitzien.
Zeg Annie, ik weet dat je niet houdt van doorgeschoten types maar besef dit wel; de keus tussen haar voedings style, namelijk natuurlijk, zoals de mens het duizenden jaren lang heeft gedaan (en heeft overleeft ook nog), of de troep van nu, waarvan de vraag is wat de effecten al op korte termijn zullen zijn omdat we onszelf echt vergiftigen met suikers, vetten etc..... maar Annie knows best kennelijk. Belachelijk maken wat eigen best logisch is, maar wat niet in jouw krentenpit wil doordringen zegt echt meer over jou dan over een moeder die het beste met haar kind voor heeft. maar dat iets te enthousiast doet in jouw optiek.... omdat jij FEBO, roken en lekker negatief zijn lekkerder vind dan dit. Prima, ieder zijn ding!
Gelukkig hangen er door de hele studio lampen, anders was Tom naar het licht getrokken.
@kapotte_stofzuiger 13:29
Het budget van de voedingsmaffia is duizenden malen groter dan dat van objectieve voorlichters.
Geld genoeg dus om dit soort misleidende agitprop de wereld in te helpen.
@A. Nanninga | 15-11-12 | 13:08
Prima onderwerp echter de vraag is of je nu ouders die hun kinderen laten roken en comazuipen ook uit de ouderlijke macht moet zetten. Mijn inschatting is dat we dan flink wat extra miljarden in de jeugdzorg moeten stoppen.
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat onderaan het artikel een aantal armzalige foto's van een iPOD staan waarop een volkskrant artikel valt te lezen. Geen screendumps, nee gewoon ordinaire foto's. En nee niet eerst even je iPOD of fotolens schoonmaken, nee gewoon alle foto's dezelfde vlekken. Mogen er om juridische redenen some geen betere afdrukken van het artikel worden gemaakt? Is GeenStijl te zuinig om ook een VK abonnement op de werkplek en/of kleptop aan te schaffen? Wat een armoe!
Voor het besturen van een auto heb je een rijbewijs nodig. En voor werkelijk iedere stompzinnige bezigheid een diploma.
Maar iedere idioot mag een overbevolkertje op de wereld smijten en vervolgens levenslang verminken met zijn of haar gestoordheid.
@Bakito | 15-11-12 | 13:24
Vervelende trol!
aje.oxfordjournals.org/content/176/5/3...
"These results suggest that fruit and vegetable intake during adulthood is NOT associated with a REDUCED pancreatic cancer risk"
annonc.oxfordjournals.org/content/23/8...
"a FAVORABLE effect of cruciferous vegetables on several common cancers"
link.springer.com/article/10.1007%2Fs1...
"In contrast, NO association of fruit, overall or by subtypes, with BC (breast cancer) risk was found."
Oftewel 'niet 100% onomstotelijk bewezen.'
Dus hij mag het huis niet uit en alleen maar sla en wortels eten. Moeders denkt dat zoonlief een nijntje is. Zo gauw mogelijk de caviapolitie erop af sturen en Tom plaatsen bij een leuke gezellige kinderboerderij.
3 Jaar geleden nooit gedacht dat ik me zo zou ergeren aan 240p filmpjes.
Een kind in een sociaal isolement laten opgroeien omdat jij zelf een ideaal hebt is sowieso een schande. Klaar. Maar nu had dat gekke mens ook nog eens de gedachte om jeugdzorg te ontwijken (ja, de wet laat dit toe). Dus dat ventje wordt dubbel genaaid: geen opleiding/sociale opvoeding op school én een groeistoornis. GO MOEDERS!
grappig de reactie te lezen van de mensen hierboven die zich afvragen waarom Jeugdzorg nu niet ingrijpt;
Dat is het dagelijkse dilemma waarvoor de medewerkers staan; of het is te vroeg of het is te laat; Het GS volk is echter nooit tevreden
@Kaas de Vies 13:22
Zoals elke voetbalcoach meer doelpunten eist van zijn spits. Lekker makkelijk.
Rare oude heks. Verkeerde bronnen ook: waarom geen vlees en vis? Dat eten de beestjes in de natuur ook. Sterker nog: als zo'n kadaver in de zon heeft liggen koken, eten hyena's 't ook nog. Haal dat kind uit huis en parkeer het gezellig bij de familie McDonalds.
.....
Gek dat jeugdzorg er zolang over doet, maar als iemand een half jaartje wil gaan varen zijn ze weer wel snel.
Niet erger of minder erg dan een te dik kind, standaard opgevoed door te dikke ouders die lekker 3 x per week de frituur aangooien.
Ik blijf erbij: wilt u kinderen? Eerst laten zien dat er een kans op een degelijke opvoeding is. Geen geld, normen en waarden? Verplicht een knoop in die baarmoeder!
@Ommezwaai 13:21
Moewahahaha!! En dan met zo'n flutartikel uit een of ander glossy vodje aan komen kakken!!!
Ze zouden letterlijk hun eigen stront kunnen vreten, dat dan wel weer.
@Bakito | 15-11-12 | 13:21 | + 0 -
Nee, ik vraag zelden om strengere regels. Ik vraag om meer effectieve regels en naleving van regels.
#hypotheek.
Het is belangrijk om gevarieerd voedsel te eten. #feit
Daarom dagelijks wisselen tussen de Mac, Febo, KFC, Burger King en shoarma tent.
Er zijn ook ouders die eisen dat hun kinderen u tegen ze zeggen, vind ik krankzinnig, maar moeten ze zelf weten. Triest voor zo een joch, maar dat vind ik ook van een kind dat in een streng gereformeerd gezin in kutteschubbeveen wordt geboren
Bakito | 15-11-12 | 13:12
Ik denk zelf dat ik wel een beetje verstand heb van levensmiddelen, aangezien ik mij al reeds 25 jaar intensief op dit vlak begeef.
De relatie tussen het ontstaan van kanker versus het consumeren van groente, fruit of bijvoorbeeld vlees is nog steeds niet 100% onomstotelijk bewezen.
www.goedgevoel.be/gg/nl/120/Kanker/art...
Kaas de Vies | 15-11-12 | 13:17 | + -1 -
Je vergelijkt appels met peren, zoals wel
vaker.
Zoals je regelmatig roept om strengere regels, maar in dit geval moeten ze worden afgeschaft.
#hypocriet
Eerste wat Tom doet als hij 18 wordt is een trip naar Las Vegas boeken om een Triple ByPass burger bij Heartattack Burgers te bestellen.
Lunchtopic! Voedselfundamentalist Francis en haar zoontje Tom, kent u ze nog? Ja ik kon ze nog.. Is dat alweer 4 jaar geleden.
Dat wijf is gestoord. Nu we dat allen geconstateerd hebben, doe ik even lekker haram en gooi een mexicano in de frituur.
Jeugdzorg en Kinderbescherming rukken al uit voor een blauwe plek, maar bewust de gezondheid van een kind schaden mag gewoon. "Only in the Netherlands" zullen we maar zeggen.
Ik mis de boomhut, de schapenvacht en het onverwarmde huis.
Dat vrouwtje wat gisteren bij P&W zat, was dat niet dat gekke wijf wat ooit door Rukt0r op de Dam is geinterviewd?
Volgens mij kreeg Barbie onlangs een boete omdat ze haar 1urige baby kinderarbeid heeft laten verrichten, hoe moeten wij dit dan deze documentaire in dat perspectief plaatsen?
Nederland is echt zo'n debiel land. 40.000 regels, die lekker selectief onnadenkend worden toegepast.
Als mijn kind een klein was gooide ik hem gewoon in een ketel met kaasfondue als hij een grote bek had.
Tsja, in Nederland kom je overal mee weg als het maar onderdeel is van je "idealen" of "geloof". Wij Nederlanders denken zo extreem in zwart/wit, goed/slecht, dat we geen nuances meer kunnen maken. Iemand die idealen heeft moet wel goed zijn, en geloof is liefde dus dat moet wel goed zijn. Wij zijn niet tolerant, wij zijn gewoon blind.
@Bakito | 15-11-12 | 13:12
Als je zo schraal opgevoed (pun intended) wordt, dat je groei wordt verstoord, dan haal je waarschijnlijk de leeftijd om een beetje kans op kanker te krijgen niet eens.
Daar GAAT dit topic over!!!
Heel apart dat bureau Jeugdzorg nu in geen graanvelden of weegbree te bekennen is.
Capy | 15-11-12 | 13:13 | | Reageer+ | 0
Die zijn ook uit bepaalde vlinderbloemigen te halen. Alleen denkt mevrouw in kwestie waarschijnlijk niet zo veel.
De mensch is geëvolueerd om te koken , bakken , braden , stoven en wokken. Dit lijk is vel over been , levend bewijs.
ELK geloof (idealen niet gestoeld op wetenschappelijke feiten) is schadelijk voor de mens en zijn/haar omgeving.
#FEIT
{zich afvragen doet, of ie niet ergens een wetenschappelijke onderbouwing mist...}
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/1...
Zoiets, maar dan anders....
Wees wel voorzichtig met dat joch op de vrijmiborrel. Als je jarenlang rauw voedsel eet, zijn de reacties van zijn lichaam niet te voorspellen als je daar plotseling big macs in gaat stoppen. Dat kun je alleen onder arts begeleiding uitvoeren. Voor je het weet zit je daar te borrelen met een rauw lijk.
@ Bakito,
Maar ondervoeding is verder geen probleem?!
Bakito | 15-11-12 | 13:12 | | Reageer+ | -1
Ach ja joh, al het gemodificeerde voedsel is precies hetzelfde, ontwetende!
Hmmm... strenge voedseleisen en onttrokken worden aan regulier onderwijs. Dit alles in het belang van alles behalve het kind in kwestie. Waar ken ik dat soort toestanden toch van?
Iets met religie wellicht?
Epische rant van Hugo Borst was dat.
@James Lastig | 15-11-12 | 13:12 | + 0 -
Nou vertel dat maar tegen "The Russian"
Het is typisch Nederlands op blote feiten/misstanden niet aan te pakken en redelijk normale mensen tot op het bot te blijven achtervolgen.
Filet américain is ook rauw.
James Lastig | 15-11-12 | 13:12 | | Reageer+ | -1
In de US of A lopen genoeg van dit soort mafkezen rond. Gebuert juist in Nederland kuddeland relatief weinig.
Soort van religie maar dan anders....
Hersenspoelende ouders uit de ouderlijke macht zetten.
Tom heeft waarschijnlijk schreeuwend tekort aan vitamine B12 en D (want uit dierlijke producten) wat al funest is voor een volwassene laat staan voor een kind in de groei.
Kan wel zo zijn #feit blijft dat je van rauwe groenten aanzienlijk minder kanker krijgt dan van vlees en gemodificeerd voedsel.
DAAR zou dit topic over moeten gaan !!!!!
En ik maar denken dat die vrouw zojuist uit de dood herrezen was..
Man, man... Het bewijs hebben we kunnen zien, rauwe meuk knagen is niet gezond.
Zal ik dan maar ... Alleen in Nederland!
In elk beschaafd land was er een kinderbescherming o.i.d. ingegrepen maar neehoor, in NL mag je gewoon je kind ondervoed en onderontwikkeld laten en niemand die iets doet want o o o wat moeten we tolerant zijn.
Gaat er daarentegen een meisje alleen zeilen .....
Ik heb gisteren met een mengeling van ongeloof, woede en compassie zitten kijken. Het manipulatieve karakter van de mevrouw komt ook heel duidelijk naar voren, ze heeft dit kind zo gedrilled dat hij zijn moeder nooit openlijk zal afvallen.
Ik weet niet of jeugdzorg gezonder voor hem gaat zijn. Maar dit is ook niks.
Toen ik een klein was ben ik in een ketel met kaasfondue gevallen.
REAGEER OOK