Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Dag twee van Rutte 2.1 versus het Restje

supermariopowerup100.jpg.jpg Koffie. Energiedrankjes. Doos suikerklontjes. We gaan ons door de tweede termijn van het regeringsdebat gapen. Gisteren stond een totaal ongeïnspireerde oppositie op eigen eilandjes met het defensieve Kabinet Rutte 2.1 te jeuzelen over de politiek-retorische oneliners van de regeringsverklaring (txt) van Marx Pruttel. Wilders deed z'n rancuneuze riedel, Roemer was gemoedelijk bozig en praatpop Peggold vond het regeerakkoord niet elitair genoeg. Alleen Dierenpoes maakte zich nog echt kwaad op 'Hielke & Sietse van de Kameleon', maar reageerde zich vooral af op de onzekere nieuwe Kamerjveurjzitterj (mraw!). Vandaag mag Rutte reageren op de oppositie, maar hij zal zich wel koest houden. Hij moet de oppositie te vriend houden voor een meerderheid in de Eerste Kamer en het gezichtsverlies is toch al geleden (lezersbrief), de echte problemen liggen nu bij de PvdA. Die zagen de ballonnen van hun nivelleringsfeestje leeglopen en dat gaat de achterban niet leuk vinden. Kijk die verenigde zorgaanbieders eens campagne voeren op de achterpagina van De Telegraaf (pdf). Hoor scholen en vakbonden eens morren. Zie De Volkskrant eens inzetten op de sloop van Wouter Bos, het Meest Overschatte Politieke Wonderkind van de Afgelopen Tien Jaar. Dit kwakkelende kwartetkabinet is allemaal zijn schuld. Weet u trouwens wat de Van Dale als voorbeeld geeft bij het woord 'uitruilen'? Krijgsgevangenen! Sja. De Haagse musical met riedeltjes over zorgboerderijen, de WW en sociale werkplaatsen gaat om 11:00 uur verder op DENIGREERAKKOORD24 en op Nederland 1. Te verwachten hoogtepunt: Kamerbreed hoongelach als de PVV een een kansloze motie van wantrouwen indient. Het wordt een lange dag. Hier, een spelletje HypotheekMeltdown voor de dooie momentjes. Update: Rutte en Wilders zetten de toon: het wordt bekvechten en jijbakken vandaag. Transcript & video. Daarrrr issiedan: De langverwachte motie van wantrouwen.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Max Antraxy | 15-11-12 | 01:08

Pechtold heeft een beker gewonnen?

Jackanders | 14-11-12 | 19:58

ongelovigethomas | 14-11-12 | 17:01 | + 0 -

Wiegel lult wel meer dom. Er was een duidelijke afspraak over de nieuwe bezuinigingen. Hij (Geertje) heeft iedereen wekenlang voor de gek zitten houden in het catshuis. En puntje bij paaltje niet zijn verantwoording durven nemen. Te laf, bang om kiezers te verliezen en, oh ironie, hiervoor door de kiezers keihard afgestraft.

Supermatthijs | 14-11-12 | 17:17

@ ongelovigethomas | 14-11-12 | 17:01
klopt.. maar sommigen geven liever ook nu nog de PVV de schuld van de idiote kabinetsplannen van Rutte 2.1 .. wel zo makkelijk.

(c)ZWITSUL | 14-11-12 | 17:07

@ Supermatthijs | 14-11-12 | 16:48

en volkomen terecht dat hij niet langer deze undercover socialisten wilde gedogen.. Rooie Rutte, je zal er maar op gestemd hebben.

(c)ZWITSUL | 14-11-12 | 17:05

Supermatthijs | 14-11-12 | 16:48

Zoals Wiegel uitgelegd heeft: Wilders kón het kabiner niet laten vallen omdat hij er geen deel van uitmaakte. Rutte had elders steun kunnen zoeken wat de afspraak was. Rutte heeft zonder reden zijn ontslag ingediend bij Bea en Bea had het niet mogen honoreren.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 17:01

(c)ZWITSUL | 14-11-12 | 16:46 | + 0 -

Last van een selectief geheugen ? Dit kabinet zit er omdat Geertje om louter electorale redenen het vorige kabinet liet vallen. Dat hij kunnen weten hoor, wat er dan ging komen en dat niemand na zijn judasdaad nog met hem wil samenwerken.

Supermatthijs | 14-11-12 | 16:48

En wéér schoffeert Rutte de kamer. Weg met dat zooitje minkukels.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 16:46

@ Supermatthijs | 14-11-12 | 16:40

En ik ben er nog steeds trots op.. de enige politicus met een rechte rug.
Zit je toevallig ook naar het debat te kijken .. dan zie je toch ook dat dit rariteitenkabinet gedoemd is.. wat een blamage .. schaam je toch kapot.

(c)ZWITSUL | 14-11-12 | 16:46

WEG met die Rutte en die Samsom,.. alleen maar ellende sinds die 2 er zitten.
Wat hebben er veel mensen spijt dat ze op hun gestemd hebben.
Ik gelukkig niet, ik heb op onze eigen Geertje Wilders gestemd, ik hoef dus geen beregroot schuld gevoel te hebben.

WEG RUTTE... WEG SAMSOM.

ANGEL70 | 14-11-12 | 16:41

(c)ZWITSUL | 14-11-12 | 16:37 | + 0 -

Tja, je zal je stem er maar aan hebben gegeven.

Supermatthijs | 14-11-12 | 16:40

RutteIImeldpunt?

ongelovigethomas | 14-11-12 | 16:32

polenmeldpunt anyone ?

iter | 14-11-12 | 16:30

zo.. Rutte staat nog steeds te liegen zie ik

(c)ZWITSUL | 14-11-12 | 16:18

En nu zit Rutte weer te liegen over Griekenland en Peggold wordt de mond gesnoerd door madam de voorzitter.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 16:15

Als je met in herinnering de verkiezingscampagne, naar Rutte luistert, hoef je het leugen-bedrog-en-slijmgedeelte van Il Principe niet te lezen, voorzover je dat al niet gedaan heb.

WirMachenMusik | 14-11-12 | 16:04

@LeBut_013 | 14-11-12 | 15:20
"Volgens mij zijn jullie nog nooit met deze mensen in aanraking geweest. "
Jawel, maar altijd heel kort.

Eigenaar_IJsland | 14-11-12 | 15:34

Lichtpuntje: Lea Bouwmeester zit er toch wel weer enorm geil bij te zitten.

Billo2 | 14-11-12 | 15:28

Waar Rutte echt voortreffelijk in is in staalhard liegen, zich na daar na ontmaskering uitlullen en zijn onkunde verhullen. Zijn reactie op de vraag van Wilders of de uit zijn maatregelen voortvloeiende huurverhoging voor de middenklasse in de koopkrachtcijfers zijn verwerkt. Hij deed of hij het niet wist. En toen bleek dat Wilders het wel wist begon hij weer (volgens Wilders) te liegen over dat Catshuisgedoe.

WirMachenMusik | 14-11-12 | 15:24

O, verkeerde topic, sorry!

eagleye | 14-11-12 | 15:22

Van Rossem is vergeten te schrijven dat ze een VIEZE reet hebben, de rest klopt wel.

eagleye | 14-11-12 | 15:21

@ Sjipsbakkert en Eigenaar_IJsland

Je moet luie uitvreters maar eens dwingen om te gaan werken. Ik hoop dat ze onder jullie gezag komen te werken. Volgens mij zijn jullie nog nooit met deze mensen in aanraking geweest.
Begrijp me overigens niet verkeerd, ik vind ook dat hard werken beloond moet worden. Het is aan de overheid en de maatschappij om ervoor te zorgen dat de groep werkende mensen zo groot mogelijk is. De mensen die weigeren te werken worden dan maar minimaal voorzien middels een uitkering. Wil je meer? Dan ga je maar werken. Het probleem in ons land is de toezicht en handhaving hierop. Die schiet ernstig te kort. Met een uitkering kun je hier vanalles klaar spelen dat gewoon niet door de beugel kan. Zwart werken ernaast etc.

LeBut_013 | 14-11-12 | 15:20

Hebben die lui soms allemaal een oortje in waar iedere keer in wordt geschreeuwd? Hoor steeds stemmen die ik niet thuis kan brengen.

enkelereisretour | 14-11-12 | 15:13

blinde kip | 14-11-12 | 11:55 |

Pechthold is een gluiperd die niets op heeft met welke huurder dan ook. In zijn ogen paupers die dead mogen gaan. L'enfer c'est les autres in de ogen van de veilingmeester. eenmaal andermaal:

ecologiste | 14-11-12 | 15:07

@Sjipsbakkert | 14-11-12 | 14:58
Ik geef je geen ongelijk, het geeft des te meer aan dat er een enorme hoeveelheid uitvreters in onze maatschappij zitten.

Eigenaar_IJsland | 14-11-12 | 15:06

Is al die financiele ellende ook niet een van de gevolgen van bijna 40 jaar ongebreidelde immigratie?

ongelovigethomas | 14-11-12 | 15:05

LeBut_013 | 14-11-12 | 14:56
Klink ik gematigd ? hmm, dan mag ik mijn denkbeelden wel eens bijstellen.

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 15:00

Eigenaar_IJsland | 14-11-12 | 14:47
U vergelijkt nu een boven gemiddelde nedelander met een gemiddelde zuid koreaan, als we dat even gelijk trekken is een 1800 uur werkende NL'er equivalent aan een 2867 uur werkende Koreaan.

Waarom zou daarmee het beeld van luie uitvreters die gratis geld krijgen anders worden ?

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 14:58

@ Sjipsbakkert

Het zelfmoordparadijs? Ook de spektaculaire groei van Zuid Korea laat zijn sporen na... nos.nl/artikel/270148-zelfmoord-doodso...

Neemt niet weg dat je toon flink gematigd is.

LeBut_013 | 14-11-12 | 14:56

iter | 14-11-12 | 14:20 |

Lea Bouwmeester

beware_reageert | 14-11-12 | 14:54

@Sjipsbakkert | 14-11-12 | 14:33
Krek, maar je hebt het hier over gemiddelden. Iemand die 40 uur per week werkt haalt dus ook zo'n 1800 uur. Is nog beduidend lager dan de 2193 van de gewaardeerde koreanen maar het het beeld wordt toch wel anders.
(PS, ik werk helaas iets meer)

Eigenaar_IJsland | 14-11-12 | 14:47

LeBut_013 | 14-11-12 | 14:30
Zuid-Korea, het meest hard werkende volk ter wereld.

De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) vergeleek de arbeidsuren in 31 OESO-landen.
met een gemiddelde van 1.377 uur per jaar werkt de Nederlandse werknemer veruit het minst en de Zuid-Koreaan met 2.193 uur het meest.

Een enorme inspiratie bron om hier te mogen werken. Dat maakt het gezeur en gezever in NL allemaal relatief.

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 14:33

Sjipsbakkert

Vraag me dan toch af in welk aardsparadijs jij nu bent? Ten tijde van Stalin hoorde je ook niemand klagen in de Sovjet Unie. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dat was trouwens een rigoreuze vorm van crowd control.

LeBut_013 | 14-11-12 | 14:30

Watapatja | 14-11-12 | 14:21
Ik heb dat ook gezien. Landen waar mensen helemaal niets hebben en toch niet bij de pakken neer gaan zitten te zuchten "owww wat heb ik het zwaar", maar aanpakken. Een hele grote inspiratie bron voor mij.
Daarom steek ik veel tijd in deze stichting, ik mag niet zeuren met alle rijkdom die ik heb !! Zelfs al zou ik werkeloos zijn dan heb ik nog zo enorm veel meer dan de mensen die ik heb ontmoet. Ik heb daarom ook niet veel respect voor de klagers in Nederland.

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 14:28

Sjips

Helemaal met je eens. Heb meer beschaving ontmoet in arme landen dan in rijke. Juist in rijke landen zou het zo simpel moeyen zijn om beschaafd te zijn.

Watapatja | 14-11-12 | 14:21

Als je in de gelegenheid bent om tijdens je arbeidsperiode geld apart te zetten (sparen) voor tijden dat je geen werk hebt, is WW, WAO etc. inderdaad niet nodig. Helaas is het in NL zo dat om te beginnen 50% afgepakt wordt zodat er gewoonweg te weinig overblijft om te sparen.

Eigenaar_IJsland | 14-11-12 | 14:20

P.s. Watapatja | 14-11-12 | 13:55

"Ik schaam me diep voor een van de rijkste landen ter wereld. We zijn ver afgedwaald van het begrip beschaving."

Je verward rijkdom met beschaving. Ook arme landen kunnen beschaaft zijn en een rijk iemand kan ook beschaaft zijn zonder dat dat geld kost.
(ik ben bijvoorbeeld bestuurslid van een liefdadigheids stichting, vraag ik geen cent voor, steek ik veel tijd in naast mijn normale werk)

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 14:16

Watapatja | 14-11-12 | 13:55

Ik ben best bereid de mindere goden te helpen, anders had ik allang in een ander land gewoond !.

Indien ik werkeloos zou raken ben ik er 100% van overtuigd dat ik binnen 12 maanden niwue werk zal vinden waarbij ik mezelf en mijn gezin kan onderhouden. Ik stel geen limiet aan aantal uren of "leuk werk" of "passend werk" Werken is bezig zijn om geld te verdienen voor jouw en je familie om van te eten, al het andere is luxe. Stigmatiserend, nee, prektisch ja. Ik zei eerder al, ik ben 4 maanden per jaar van huis weg en ben in een land (nu ook weer) waar werken gewaardeerd wordt. Niet werken is niet eten. Iedereen werkt hier en met EER, je hoort vrijwel niemand klagen. Dat is wat anders dan het zielige rijkdom gezeik in NL !! Als je werkt ben je rijk als je niets doet ben je arm, en terecht (even mijn enige uitzondering daargelaten).

Nederland kan zoveel beter en er zijn genoeg landen en volken die dat laten zien.

Koninging Beatricks | 14-11-12 | 13:55
Maar WW mag geen reden zijn om een jaartje op je reedt te liggen uitrusten, het is een overbrugging naar nieuw werk, dat hoeft mijns inziens geen jaar te duren, mits je geen luxe voorwaarden aan je nieuwe baan stelt.

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 14:12

-weggejorist-

iter | 14-11-12 | 14:11

hetluis | 14-11-12 | 14:04
Annie Lennox. Af en toe zingt ze in de pauze.

hölzenbein | 14-11-12 | 14:09

wie is toch dat grijze mens linksachter rutte (heeft iemand daarop gestemd?)

hetluis | 14-11-12 | 14:04

dit gaan we goed voorbereid invoeren ? (over ww bouwsector) waar hebben we dat eerder gehoord...

iter | 14-11-12 | 14:02

Vreselijk deze samenwerking, het heeft de VVD geminimaliseerd, alleen ze weten het zelf nog niet.
Rutte is wel in de valkuil gedonderd om zijn spijt te betuigen aan Pechtold voor de samenwerking met Wilders, dom, dom, dom.

lanexxx | 14-11-12 | 13:58

zei die nou een kwart maandsalaris per jaar dat iemand extra meekrijgt ? dat is 1 week ! dus 10 jaar werken is 10 weken extra ...

iter | 14-11-12 | 13:57

@Sjipsbakkert | 14-11-12 | 13:53

WW krijg je alleen als je gewerkt hebt.
Dat is wat anders dan 'voor luilakken'.
Luilakken zitten in de groep die niet en nooit willen werken en nog nooit hebben gewerkt.

Koninging Beatricks | 14-11-12 | 13:55

Sjipsbakkert

Mag hopen voor je dat je nooit werkloos wordt en zelf in zo'n situatie terechtkomt. Het is triest om te zien hoe je bevolkingsgroepen stigmatiseert.

Gelukkig zijn er ook beschaafde goedverdienende mensen die wel bereid zijn mindere goden te helpen. Ik zie jammer genoeg te vaak de effecten van een armoedeval, waarbij clienten alleen maar hun baan verloren hebben en niet direct een nieuwe baan vinden. De zgn uitvreters in jouw ogen.

Ik schaam me diep voor een van de rijkste landen ter wereld. We zijn ver afgedwaald van het begrip beschaving.

Watapatja | 14-11-12 | 13:55

Zout op Roemer, WW is voor luilakken. Binnen een jaar een baan vinden moet lukken.
VS, wat voor WW moet doorgaan is 6 maanden.
Korea, geen WW, hardste werkers ter wereld.
China, geen WW, most powerfull economy.
En maar janken dat Azie de wereld overneemt , NATUURLIJK doen ze dat !! Zij weten wat werken is.

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 13:53

Leugen op draaien, kletsen zonder betekenis, zwammen. Rutte is goed op dreef. Hopelijk verongelukt hij in zijn eigen kuil.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 13:51

inderdaad Roemer, ze doen te weinig.
190k vacatures zijn alleen die die bij het UWV zijn aangemeld. Er zijn veel meer mogelijkheden. De grenzen in Europa zijn ook open voor werk. Genoeg te doen in Duitsland bijvoorbeeld.

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 13:50

LeBut_013 | 14-11-12 | 13:14

Geweld is ook armoede, dus dat gebruiken we maar niet, toch!

Nee, een beter idee is het hele overheids apparaat te verkleinen tot het enige doel waar ze voor nodig is, veiligheid, en de boete op werken , zijnde inkomstenbelasting, af te schaffen, maar dit ter zijde.
Indien de bewust werkelozen geen cent meer krijgen en derhalve ook weinig tot niets meer te eten hebben zal het verlies voor hen wel groot zijn. Ik ken meerdere mensen die minder gaan krijgen als ze gaan werken, schandalig ! Sociale vangnetten zijn katalysatoren voor de luilakken, dus weg met die handel, ik wil daar maar 1 uitzondering op maken, chronisch zieken. Obees zijn, roken en lui zijn zijn geen chronische ziekten overigens.
Hele goede zaak in het huidige akkoord dat mensen met een minimum loon er zoveel op vooruit gaan en zogeheten inactieven er op achteruit gaan (veelste weinig), daar wil ik wel een stukje van mijn >70k voor inleveren. Werken moet lonend zijn en beloond worden.

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 13:43

Rutte is gewoon MP geil, kijk eens hoe hij erbij leunt tijdens interrupties. Hij laat zich wederom kennen door Wilders een wegloper te noemen wat gewoon het recht was voor de PVV die niet wilde tekenen voor het kontneuk akkoord en we zien allemaal wat hiervan is overgebleven. Iedereen viel over de AoW belofte door de PVV en toen was compromissen sluiten anders of zo ? En nu zijn alle compromissen met de PvdA opeens niet zo een issue ? Onze MP is een MP onwaardig, hij speelt te veel op persoonlijke titel. Je kan gewoon niet zeggen een partij tot de laatste zetel te decimeren. Dat laat je aan de kiezer over. Ook het feit dat de PVV de laatste verkiezingen is afgerekend door de kiezer , daar kan die wel gelijk in hebben, maar 15 zetels is nog een hoop en daarvan zijn een aantal naar de VVD gegaan.

Tot nu toe hoor ik toch nog een hoop verschil in uitwerkingen als ik Rutte hoor tov Didi gisteren ...

iter | 14-11-12 | 13:42

Opvallend dat zelfs in de comments de reaguurders elkaar aanvallen. Crowdcontrol ten voeten uit, immers zo verleg je de aandacht waardoor de echte faalhazen buiten beeld blijven. Je zou verwachten dat de slimme mensen op GS zich hier niet voor zouden laten lenen.

Laten we eens kijken wat er echt gebeurd. Nivelleren en inkomsten verhogen is geen bezuinigen. Toch kunnen we bezuinigen. Begin met het wegsnijden van alle overbodige managementlagen. Een arts is 60% van zijn tijd kwijt aan administratie. Het onderwijs wordt gek van alle regels waar het aan moet voldoen en komt aan fatsoenlijk lesgeven niet toe. Stop schaalvergroting, diverse onderzoeken tonen aan dat dit ten koste gaat van de cohesie en uiteindelijk geld kost. Een bijstandsuitkering kost het 7 voudige om hem betaalbaar te stellen, hoe is dit mogelijk? Enz, enz.

Watapatja | 14-11-12 | 13:40

oh oh oh wat is Rutte toch een zwakkeling Wilders geeft gewoon gelijk hij zag de bui al hangen in het katshuis , en nu komen van je liep weg ja natuurlijk liep hij weg je kiezers bedonderen voorliegen en uitzuigen dat zijn de wegen van Rutte . Rutte stap op je bent het premierschap niet eens meer waard . dan zie je op het journaal dat meer dan 70% weer vertrouwen heeft in de VVD sorry hoor maar wat is er veranderd aan dit programma niks helemaal niks je gaat zelfs nog meer betalen je pensioen waar je voor gespaard hebt gaat eraan mensen denk eens na voordat je weer blind op een stel hypocrieten en leugenaars stemt wat Wilders zegt het is echt fc knudde is dat bankje

rukkieduck | 14-11-12 | 13:34

Ik ben er helaas van overtuigd geraakt dat politici niet goed genoeg zijn voor hun taak. Het zijn per slot van rekening ook maar mensen. Maar wel mensen die beslissingen maken over zaken die andere mensen ook raken. Neem nou de minister die wc's uit Sprintertreinen wilde halen. Dan ben je toch echt simpel bezig. Idem voor de EU: je ziet dat het een mislukking is en toch gaan ze door. Daarom moet er een nieuw systeem komen waarbij over alle belangrijke zaken middels een referendum toestemming gevraagd wordt aan het volk. Ze hebben ons nodig want ze te kortzichtig en bezig met hun eigen eiland mentaliteitjes om het goed te doen.

appeltjesgroeneweide | 14-11-12 | 13:31

@Kaas de Vies | 14-11-12 | 11:01
goed idee. al weet ik niet of bakito een goede voorzitter is. als voorzitter moet je kunnen luisteren.

LordNobady | 14-11-12 | 13:22

@ Sjipsbakkert | 14-11-12 | 12:49

Werkeloos zijn is een keuze. Typefoutje mag ik hopen van een slimme kerel als u?

U leeft qua gedachtegoed in de 19e eeuw? Accepteer dat er luie mensen zijn, is altijd zo geweest, en zal ook altijd zo blijven. Het gaat erom deze groep zo gering mogelijk te houden en ze al helemaal niet te laten creperen. Een grote groep arme mensen gaan voor veel problemen zorgen. Die hebben toch niks te verliezen. Ik neem niet aan dat u geweld gaat gebruiken om het leven, waar u zo hard voor gewerkt hebt, op het spel te zetten? Daarom is de middenklasse ook een gewild slachtoffer. Die hebben te veel om te verliezen om voor échte problemen te zorgen. Politiek is niks anders dan crowd control. Dat was 2000 jaar geleden in Rome al zo.

LeBut_013 | 14-11-12 | 13:14

Als alleen de Eerste Kamer nog verschil kan maken laat ik het journaille maar prutsen en z'n tijd volpraten. Ik ben ondertussen wa aônders doen.

Twee Jeetjes | 14-11-12 | 13:06

@blinde kip 12:16: In % misschien, maar in bedragen betalen de hogere inkomens dus wel degelijk veel meer. En ondanks die aftrekposten is de marginale belastingdruk nog steeds hoog in die regionen, rond de 50%. Dus helemaal eens: schaf alle aftrekposten af (inclusief de HRA, geleidelijk) en verlaag de belastingschijven.

Muxje | 14-11-12 | 13:06

Bertus Betonsloper | 14-11-12 | 12:33

Gelijke heb je.
Ik heb m'n opleiding zo snel mogelijk afgemaakt, geen verenigings leven en luizenleventje, nooit een dag werkeloos geweest en werk nu minimaal 55 uur per week en ben 4 maanden per jaar van huis voor het werk. Ik verdien idd meer dan 70k, die luie stinkerts mogen van mij droog brood vreten, met een glaasje kraanwater, dat dan weer wel.
Mag mezelf gelukkig prijzen dat ik mijn luie medemens mag ondersteunen NOT
Werk genoeg in NL, iedereen die wil werken zonder voorwaarden kan morgen nog aan het werk !
Werkeloos zijn is een keuze.

Sjipsbakkert | 14-11-12 | 12:49

Bertus Betonsloper | 14-11-12 | 12:33 | + 1 -
Hij roeptert alleen Samson na, dus daar haalt ie de legetimatie vandaan. Rijk is in de socialisitische defenitie een ieder die meer heeft dan de socialitische roeptoeter in kwestie. Dit geldt vaak niet voor de partij ideologen die genoeg hebben dankzij de inspanningen van de ouders. Marx was daar een prima voorbeeld van

Zatkniss | 14-11-12 | 12:36

Soledi Kidswear3995 | 14-11-12 | 11:50 |
.
Hoe denk je dat je aan een salaris van 70k komt, hmm? Door vroegtijdig je opleiding te verlaten? Jarenlang te lamballen, in de bank te hangen, uit je neus te peuteren en niets te doen?
.
Je kunt in dit land jarenlang lamballen, bank hangen, uit je neus peuteren, en niets doen omdat die zogenaamde 'rijke' van jou, die wel z'n studie afrondde en niet in de bank hing, JOUW uitkering, die jij graties en voor niets maandelijks in je handjes krijgt gedrukt, dagelijks bij elkaar ploetert. En dan NOG jammeren dat 'de rijken maar eens voor de armen moeten gaan betalen'. Waar haal je het gore lef vandaan man?

Bertus Betonsloper | 14-11-12 | 12:33

-weggejorist-

hj2 | 14-11-12 | 12:25

Het is voor mij duidelijk dat er opzet in het spel moet zijn. Europa wordt gesloopt door Brussel, en Rutte en co. moeten het uitvoeren.

Daar zijn heel veel aanwijzingen voor. Ik woon en werk in Spanje, waar vandaag een nationale staking is. Maar goed, dat is verder niet wat ik bedoel.

Wat ik bedoel is dat Spanje een tijdje geleden precies hetzelfde pad heeft ingezet met soortgelijke maatregelen als Nederland nu. BTW naar 21%, versoepeling van de ontslagregeling, afschaffing van hypotheektegemoetkoming, verhoging verzekeringen, enz... Echt precies hetzelfde. Het heeft het land alleen maar verder in de penarie gebracht. Vergeet niet dat Spanje 3 jaar geleden een staatsschuld had van 57%, lager dan Nederland vandaag de dag. En ondanks die maatregelen staat Spanje er nu veel slechter voor dan 3 jaar geleden.

Toeval? Ik geloof er helemaal niets van. Nog niet zo lang geleden ontmoette Rutte Rajoy. En ik kan me niet voorstellen dat de Euopese leiders niet naar elkaars landen kijken van wat er gebeurt. Oftewel, maak uw borst maar goed nat, want er komen nieuwe rondes van bezuinigingen aan. In Spanje zijn salarissen wel met 30% gedaald, enz... Maar eigenlijk gaat het nog slechter met een begrotingstekort dit jaar dat rond de 7-8% ligt, een werkeloosheid van boven de 25%, met meer dan 50% van de jeugd werkeloos. Daar ga je geen geld mee verdienen om het land uit de modder te trekken.

La Bailaora | 14-11-12 | 12:22

@Muxje | 14-11-12 | 11:56
Niet veel meer maar iets meer.
Zie: cormol.wordpress.com/2012/06/11/inkome... en dan verklaring bij tabel 6.
Afgezien van de discussie of progressieve belasting goed is denk ik dat het goed zal zijn als al die aftrekposten eens flink afgebouwd worden in combinatie met het aantal belastingen. Nu krijg je een conflict tussen verschillende inkomensgroepen terwijl er helemaal geen reden voor is.

blinde kip | 14-11-12 | 12:16

Muxje | 14-11-12 | 11:53 | + 2 -
Roemer eta balschoi Pridoerak i gavariete hiernja
(Roemer is een grote sukkel en praat poep)

Zatkniss | 14-11-12 | 12:15

Dit is allemaal beter dan het vorige fabeltjeskrantkabinet. Roeptoeter I heeft niks voor elkaar gekregen (ja de 130 km grap die dagelijks belastinggeld kost) en ons 40 miljard dieper in de shit getrokken.

hölzenbein | 14-11-12 | 12:11

Al die kleine gebalde vuistjes...

Petrus de Rewa | 14-11-12 | 12:09

Laat Rutte c.s. svp oprotten en les gaan geven in liegen, draaien en geen antwoord geven.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 12:05

Soledi Kidswear3995 | 14-11-12 | 11:50 | + -3 -
"De rijken". Iemand met 70.000 euro rijk? hah ha ha
Je bedoelt de middenklasse de mensen die het lage inkomen van de minima moet financieren. Die uitgezorgen wordt door de belasting. De rijken, dat zijn een kleine groep die de PVDA gaat wegpesten en weet je, die mensen kunnen het cuba aan de noord zee any moment verlaten, samen met hun kapitaal of onderneming. Ja ga vooral de internationale zingen en vraag de PVDA om geld. Als iedereen aan de uitkering zit wie betaald dan? Je kunt ja geld drukken zoveel je wilt maar als er niets voor te koop is? NL minima hebben een beter leven dan 80% van de wereldbevolking

Zatkniss | 14-11-12 | 11:57

@Soledi Kidswear3995 | 14-11-12 | 11:50
misschien dat mensen arm zijn omdat ze consequent de verkeerde beslissingen nemen.

cumshaft | 14-11-12 | 11:56

@Soledi Kidswear3995 11:50: Die maatregelen afkappen bij een bepaald inkomen geeft een ongewenste inkomensval (dat weten we nog wel van het ziekenfonds). En inkomensafhankelijk maken is godsgruwelijk duur qua administratie.

Hint: de rijken betalen al meer. Veel meer. Heel erg veel meer. Dat gaat alleen niet bij elk dingetje dat ze afrekenen: OV-kaart, zorgpremie of krentenbol, maar gewoon via de belastingschijven.

Muxje | 14-11-12 | 11:56

@ecologiste | 14-11-12 | 11:37
Als het aan Pechtold ligt, gaan huurders helemaal bloeden. Je kunt ook niets anders verwachten van de man die in de discussie over hervormingen op de woningmarkt een HRA-grens voorstelde van toevallig net boven zijn eigen hypotheek.

blinde kip | 14-11-12 | 11:55

Heh... zei Roemer nu net dat het neoliberaal is om mensen eigen verantwoordelijkheid "op te leggen"? En om (ik verzin het niet) "mensen hun eigen werk te laten doen"?

Muxje | 14-11-12 | 11:53

Zatkniss | 14-11-12 | 11:38 | + 1 -
Nog als aanvulling op mijn commentaar, Een dwornik is een straatveger. Weliswaar erg hooggegrepen voor elke PVDA'er, dat dan wel weer.

Zatkniss | 14-11-12 | 11:53

Iedereen zit lekker te twitteren/ whatsappen/ smsen... schande.

dragontje | 14-11-12 | 11:52

De zenuwtrek van Asscher wordt er ook niet minder op.

Uw Verzekeringsadvis | 14-11-12 | 11:51

Laar de rijken maar eens voor de armen gaan betalen iemand die €70.000 en meer verdiend zou best €100 per maand meer zorgpremie kunnen betalen, hoorde laatst van iemand dat de dochter van Fred Teeven een ov jaarkaart had terwijl hun de kosten van hun dochter zelf moest betalen. De OV jaarkaart is toch voor mensen met een laaginkomen net als de kinderopvang. Het gaat erom dat verkeerde mensen die het niet nodig hebben hier gebruik van maken

Soledi Kidswear3995 | 14-11-12 | 11:50

Huh, Wilders bashen om zelf betger te lijken. De lafaards.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 11:49

De media is al aan draaien en help mede om de hard werkende middeklasse de grond in te stampen.. Televaag heeft duidelijk op de donder gehad en heeft daar een zekere Ruud neergezet om Wilders te kleineren.Terwijl Wilders toch veel waarheden verteld.

Links om | 14-11-12 | 11:48

@Rector Reflector | 14-11-12 | 11:31
Je bedoelt uitermate zwak? Rutte loopt weg voor zijn principes, zijn kiezers en zijn beloften, terwijl Wilders eerlijk is richting zijn principes, kiezers en beloften.

Een dictaat van de EU leidt tot een situatie waarin op krampachtige wijze bezuinigingen (lees: lastenverzwaringen) bij elkaar worden gesprokkeld door twee partijen die niet kunnen samenwerken, hetgeen valt af te lezen aan de dramatische uitruil tussen liberale en socialistische speeltjes. Er ligt nu een gedrocht van een akkoord waar niemand iets mee kan in dit land, dat voor de helft niet te verdedigen is voor VVD-bewindslieden en voor de helft niet door PvdA-bewindslieden. Alleen in Brussel en Straatsburg zijn ze er blij mee.

Had Wilders hiervoor getekend, dan zou hij zijn achterban hebben verraden. Dat is geen weglopen, dat is niet jezelf willen knechten aan maatregelen waar je nooit achter kunt staan en die zijn opgedrongen door een ondemocratische, externe entiteit. Het staat Rutte vrij zichzelf wel te ketenen aan deze waanzin, maar de peilingen spreken voor zich.

Stilicho | 14-11-12 | 11:47

Aub geen Wilders adepten (met oogkleppen op) tegen anti Wilders regauurders (eveneens met oogkleppen op) discussie in de panelen. Dat is altijd zo vermoeiend om te lezen omdat beiden geen gelijk hebben.

Mogen mijn gebeden verhoord worden. *Slaat handen ineen.

LeBut_013 | 14-11-12 | 11:47

Rutte is een collaborateur en trots op ook.

tipo | 14-11-12 | 11:47

Als Rutte een touwtje uit zijn reet had hangen was het een trekpop.

BedrijfsTijgerT | 14-11-12 | 11:46

Die aal achter het katheder wordt steeds gladder en gladder. Hatelijk!

ElMatadero | 14-11-12 | 11:46

King of the Oneliner | 14-11-12 | 11:29
Bevolkingsgroei, automatisering en schaalvergroting hebben ook gevolgen voor de crisis. Veel mensen willen wel werken, maar het is er gewoon niet (meer). De frustratie vertaalt zich naar gebeurtenissen als in Haren.

Jos Tiebent | 14-11-12 | 11:46

PvdA heeft het talent voor 'Damn if you do, damn if you don't' nog steeds niet af kunnen schudden.

Einde van de Domheid | 14-11-12 | 11:45

Bij dit soort debatten mis je toch de scherpe inbreng van een Jolande Sap.

Oh nee, toch niet.

James St John Smythe | 14-11-12 | 11:45

Ach, zolang Jan en Ada nog een laptopje van een rooitje of twee op het tafeltje hebben, maak ik me nog niet zo heel veel zorgen om ze.
En die steunkousen kunnen best door een behulpzame buur aan gedaan worden.
Het moet eerlijker!!

Knar01 | 14-11-12 | 11:43

@Stilicho | 14-11-12 | 11:31
Pechtold laat nog maar eens zien dat Wilders/dePVV het enige bestaansrecht van D66 is.

En je hebt gelijk. De voorzitter had in moeten grijpen.
Pechtold die voor de zoveelste keer van Rutte wil horen dat zijn samenwerking met de PVV een grote fout was en daar weer over door bleef zeiken.
Dit debat gaat over dit regeerakkoord en niet over de gedoogsteun van Greet in het vorige kabinet.

Wederom een slechte beurt van mevrouw van Miltenburg.


La Vie En Rose | 14-11-12 | 11:43

@Rector Reflector | 14-11-12 | 11:31
Zo sterk vond ik het niet, aangezien Wilders hele goede reden had om bij dat overleg weg te lopen... zie het regeerakkoord dat er nu ligt...

RechtsePiemol | 14-11-12 | 11:39

Volgens mij kunnen we over 4 jaar vragen of Loekaschenko niet gewoon de puinhopen van de neo marxistische staat aan de Noordzee wil inlijven. In ieder geval weet je met hem precies waar je aan toe bent en hij breekt geen verkeizingsbelooften. als echte neo marxist behoeft hij deze ook niet te doen in zijn 1 partijen staat. Dan wordt nivilleren pas echt een marxistisch feestje. Misschien krijgt Spekman dan nog een baantje als dwornik

Zatkniss | 14-11-12 | 11:38

bezuinigen OK, maar zomaar de huur extra verhogen voor zgn scheefwoners? dan ga je er dus van uit dat 'scheefwoners'ALTIJD een hoog inkomen zullen hebben. wat nu wanneer de 'scheefwoner volgend jaar zijn baan kwijt raakt/ dan moet hij tot aan zijn dood de huursverhoging blijven doorbetalen. dat is compleet oneerlijk en abject.
Geert en Emiel pak die l*lhannes van een koophuis samsom en druk hem met zijn neus op de feiten.
Je moet gewoon een 'scheefwoner' dus iemand waarvan Pechtold vindt dat hij te weinig huur betaald voor een huurwoning, die moet je dan maar via de inkomstenbelasting belasten en die wordt ieder jaar opnieuw bekeken. De huur is een compleet oneigenlijk middel en we hebben in de zorg hetzelfde stomme spel gezien, maar toen werd er wel wat aan gedaan omdat de belanghebben een stem hebben. Wiegel schreeuwde het hardst en Pechtold deed hard mee. De huurders en de 'scheefwonenden' hebben geen vertegenwoordigers in de Tweede Kamer kennelijk of ze zitten (opzettelijk?) te slapen. DOE ER WAT AAN!

ecologiste | 14-11-12 | 11:37

Heeft er iemand al over de "toekomst van Nederland gehad, en is "sterker uit de crisis komen" alweer in de mond genomen? "

Het is weer glas, plas was..... en over twee jaar naar de stembus

RechtsePiemol | 14-11-12 | 11:36

Op naar nieuwe verkiezingen!

funkyd | 14-11-12 | 11:36

Het meest afhangkelijk vd overheid, het meest ontzien... daar zit nou een denkfout Rutte!

irma zonderboezem | 14-11-12 | 11:34

@King of the Oneliner | 14-11-12 | 11:29
En dat allemaal mogelijk gemaakt door onze "volksvetegenwoordigers"

witwas | 14-11-12 | 11:33

@Kamervraag | 14-11-12 | 11:29
Jlopt, maar Rutte pareerde de aanval ijzersterk. *ingestudeerd*

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:31

Wat is Pechtold toch een irritante loser. Dit debat gaat helemaal niet over de gedoogsteun van de PVV in een - vorig - kabinet. De voorzitter zou in moeten grijpen. De regeringsverklaring, de toekomst, is het onderwerp. Tijdverspilling.

Stilicho | 14-11-12 | 11:31

Yes, Greet, zo kennen wij je weer !

Kamervraag | 14-11-12 | 11:29

@King of the Oneliner | 14-11-12 | 11:29
U doet uw naam geen eer aan, maar het is u vergeven.

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:29

HET probleem van Nederland is de weggevallen solidariteit.
-Arbeiders worden uitgespeeld tegen werklozen en Polen.
-Middenklasse wil niet opdraaien voor kosten verzorgingsstaat, waar zijzelf niet van kunnen profiteren.
-Elite en Graaiers trekken zich niets aan van stem van het volk.
-Jongeren willen niet betalen voor riante pensioenen ouderen.
-Ouderen willen niet stapje terug doen tbv jongeren.
-Allochtonen (hoewel ze een moord doen om Nederlands paspoort te verkrijgen) voelen zich niet verbonden met Nederland.
-Autochtonen willen niet nog meer allochtonen in hun wijk.
-Ouders doen hun kinderen liever niet op zwarte scholen.
-Goed opgeleide mensen emigreren dagelijks naar elders.
-Liefdadigheid en ontwikkelingshulp blijkt door en door corrupt te zijn.
-Europa overruled Nederlandse wetten en besluiten.
Conclusie: de cohesie van de samenleving is zodanig aan het verslechteren, dat criminaliteit, grofheid en wegkijken alleen nog zullen toenemen, totdat de boel echt uit de hand loopt.
Denk aan toestanden zoals in Haren, of plunderingen in Londen, en maandenlange onrust in Parijse voorsteden.

King of the Oneliner | 14-11-12 | 11:29

Heerlijk stukje kijk tv, alleen jammer dat deze cabaretiers ons land besturen.

droeveling | 14-11-12 | 11:28

ongelovigethomas | 14-11-12 | 11:26 | + 0 -

Henk Krol zal je het niet kwalijk nemen...

eerstneukendanpraten | 14-11-12 | 11:28

De meeste weglopers van Wilders zijn naar VVD gegaan wegens tactische keuze. Deze groep springt net zo gemakkelijk weer terug.

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:28

Wouter Bos liet ons 8 miljard te veel betalen voor ABN-Amro. De staatsschuldrente over deze 8 miljard kost ons elk jaar 175 miljoen Euro. Al 4 jaar lang. Wouter Bos kostte ons enkel vanwege deze verwijtbare fout al 8 miljard + 4 x 0,175 miljard = 8,7 miljard Euro.
.
Dat is 550,- Euro per Nederlander (inclusief babies). En dat bedrag stijgt elk jaar met een tienje per Nederlander vanwege de rente.
.
Dat Wouter Bos die elke Nederlander, van baby tot hoogbejaarde, €550,- schade bezorgd heeft door een verwijtbare fout toch nog formateur kan worden in zijn nadagen, laat zien hoe groot ons incasseringsvermogen is. Of hoe slecht we het allemaal snappen, dat kan ook. Of hoe graag we een tienje per jaar kwijtraken voor de rest van ons leven en dat van onze kinderen.

tipo | 14-11-12 | 11:28

Zakkenvullen, is het nieuwe houden van Nederland, aldus Rutte.

toetanchamon | 14-11-12 | 11:27

Rutte begint zich steeds meer als een valse nicht te gedragen. Met excuses aan gay Nederland.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 11:26

dus rutte heeft het over weglopen ? hahaha

iter | 14-11-12 | 11:26

Hhahaha Live cabaret, Wilders begint weer goed.....

Zegg | 14-11-12 | 11:25

harry poster | 14-11-12 | 11:08 | + 0 -

Heb haar 'actie' gisteren nog een paar keer nagekeken. Heb dit nog nooit eerder gezien idd. De hormonen moeten bij haar gisteren wel behoorlijk op de hobbel zijn geweest...

eerstneukendanpraten | 14-11-12 | 11:22

@Eurotokkie | 14-11-12 | 11:19
Nee joh, de enige partij die zich voor deze groep uitspreekt is de SP. Armoede ten top dus!
Daarbij zitten werkgevers bij reguliere bedrijven echt niet te wachten op deze doelgroep. Kost veel begeleiding, aanpassingen en administratieve rompslomp.

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:22

Wordt een makkie voor Rutte dit. De oppositie heeft nog nooit uit zo veel intellectueel uitgedaagden bestaan als deze ronde.

Zeg maarKaas_Cuevara | 14-11-12 | 11:20

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:15 | + 0 -
Ja hier hoor je de VVD achterban niet over ,
komt zeker niet voor in hun straatje.

Eurotokkie | 14-11-12 | 11:19


ongelovigethomas | 14-11-12 | 11:10 |
Niet om het een of ander, maar ik heb ook niet echt veel meer talenten

irma zonderboezem | 14-11-12 | 11:15

Iemand had het over een digitaal schaduwkabinet te beginnen. Ik wil wedden dat zo'n schaduwkabinet binnen de kortste keren goede, werkbare oplossingen zal hebben.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 11:15

@Eurotokkie | 14-11-12 | 11:11
Vergeet de vele leidinggevenden niet, die nu werkzaam zijn binnen de SW-bedrijven. mensen die zich met hart en ziel inzetten om het bestaan van vele mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt wat zinvoller te maken. Deze banen dreigen massaal te verdwijnen als de plannen doorgaan.

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:15

Debatteren met zo'n groot meerderheidskabinet is slechts een formaliteit.
Dus ik ga nog wat geld verdienen voor de graaiers en de Grieken.
Als u me wilt excuseren...

Pastor Sippenhaft | 14-11-12 | 11:12

Mensen hebben zich zo druk gemaakt over de
inkomensafhankelijke zorgpremie dat andere zaken die veel ingrijpender zijn helemaal naar de achtergrond zijn gedrukt , vooral de ouderen en gehandicapten zijn weer de klos.

Eurotokkie | 14-11-12 | 11:11

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:08

Dat is het enige dat ze kunnen, ons geld rondstrooien en verkwisten.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 11:10

@rechtvaardigerechter | 14-11-12 | 11:08
Wat in tijden van crisis dan weer gangbaar is, geschiedenisgewijs..

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:09

Lijkt op brood en spelen.

rechtvaardigerechter | 14-11-12 | 11:08

shit geschorst ...
Wat is die mevrouw in die grijze jurk in de groei...

undead | 14-11-12 | 11:08

Ik blijf het mooi vinden. 150 onbekwame nietsnutten in een ruimte. Met die doos van een dierenpoes voorop.

harry poster | 14-11-12 | 11:08

@ongelovigethomas | 14-11-12 | 11:07
Tijd = geld. Belastinggeld. Ons geld!

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:08

Wat een stem heeft dat mens.
AUB Bosma.

Kamervraag | 14-11-12 | 11:07

@eerstneukendanpraten | 14-11-12 | 11:06
De wallen zijn groeiende.. Eerst even bijkomen, tot tien voor half twaalf.

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:07

Te laat beginnen en meteen een schorsing. De oenen.

ongelovigethomas | 14-11-12 | 11:07

Ik zal het knap vinden als ze het meer dan een jaar volhouden, wat maken zij een hoop mensen kwaad met hun 'bezuinigingen'

Idontgiveafunk | 14-11-12 | 11:06

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:03 | + 0 -

Als haar Tena-lady begint door te lekken wordt ze panisch...

eerstneukendanpraten | 14-11-12 | 11:06

Het cupcake festival gaat weer beginnen.

toetanchamon | 14-11-12 | 11:06

Kaas de Vies | 14-11-12 | 11:01 | + 0 -

Pechtold is toch Bakito?

eerstneukendanpraten | 14-11-12 | 11:05

De 'mraw' gif is schier onbetaalbaar!

crisiswhatcrisis | 14-11-12 | 11:04

Goedemorgen!

Freedom4 Ever | 14-11-12 | 11:04

Ik ga tellen hoe vaak Marianne gaat interrumperen

irma zonderboezem | 14-11-12 | 11:03

Verwacht binnen anderhalf uur een nervous breakdown voorzittersgewijs..

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:03

Kijken of die van van Miltenburg iets geleerd heeft en of ze vannacht weer zo graag om 0300 thuis wil zijn ipv de democratie te dienen.
Los daarvan verheug ik me nu alweer op het al dan niet zinnige gebral van Wilders.

Spokoynoy Nochi | 14-11-12 | 11:02

Rituele dansjes, omdat het -kan- -mag- moet.

Als de rook is opgetrokken is het business as usual.

Totdat het 'kabinet' struikelt over haar eigen waanideeën. Morgen of zo.

Reinaert | 14-11-12 | 11:02

11 uur is 11 uur. Prutsers!

Rector Reflector | 14-11-12 | 11:02

Ik heb eigenlijk zin om een soort van digitaal schaduwparlement op te richten. Met onze plannetjes, die wij gaan uitwisselen, wegen en af- of goedkeuren.

Een beetje zoals een beursspel met een fictieve portefeuille.

Bakito wordt voorzitter van onze digitiale fictieve 2de kamer. 4 the Lulz.

Kaas de Vies | 14-11-12 | 11:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken