Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl begint War on Drankrijders

Boosmaakbeelden in SBS Wegmisbruikers. De Dronken Drent van Drenthe. View die vijf minuten footage en vrees. Vooral laatste seconden van filmpje = vuistslag in facie van de fatsoenlijke verkeersdeelnemer. Je zult maar in het noordoosten van Nederland wonen en kinderen hebben. Of rentenierende paps&mams met van die pensioenspiegels op de Gazellii. Of een kekke wandelopa met zo'n kronkelstok. Uw dierbaren zijn vogelvrij op 's heeren wegen van Groningen en Drenthe. Dit is waar drank, D66-rechters, en daderknuffelen toe leiden. Fok dat mensen. Laten we nou eens niet hoofdschudden en wegkijken, laten we dit soort dronken kloodtzakken nu eens voorgoed van ons wegennet trappen. GeenStijl pleit voor een longstay voor recidiverende alcomobilisten. Eerste client is bovenstaande meneer. Voor de zoveelste x keer gepakt voor dronken rijden. Fukkerdefuk. Iedereen verdient een tweede kans. Goed, oké, vooruit dan maar. Maar een derde kans? Een vierde kans? Een vijfde kans? [...] Een tiende kans? Fuck it met je kansen, fuck it met je Coornhert, fuck it met je "doe eens rustig", fuck it met je reclassering en fuck it met je "mensen zijn niet goed of slecht". Deze flaplul moet van de weg af. Voorgoed.

Reaguursels

Inloggen

Je moet al een paar beste borrels op hebben, om het programma Wegmisbruikers leuk te vinden. Los van het feit, dat deze meneer voor altijd en eeuwig van de weg gehaald moet worden.

fritsspits | 25-11-12 | 14:25

Er mag inderdaad niet gefilmd worden op privéterrein zonder toestemming... Hoewel deze man een straf verdiend, vind ik dit grotendeels zo'n triest zeik programma

henkiehenkie | 24-11-12 | 23:04

Deze persoon is erg hardleers, zet hem maar 5 jaar vast, is hij meteen afgekickt. Wel vraag ik me af of ze zomaar op prive terrein mogen filmen, als hij daar bezwaar tegen maakt geef ik hem een grote kans.
Bij mij op het erf wordt niets gefilmd als ik dat niet wil.

Holland Olee | 24-11-12 | 22:07

No victim no crime. Ik blijf erbij.

CoJoNes | 24-11-12 | 21:32

Kan het nog gekker?

Glas Koning | 24-11-12 | 21:31

jan2806 | 24-11-12 | 19:25 |
Natuurlijk wel, hoewel ik de officiële rechtsgronden niet ken.

Betreft persoonlijke veiligheid tijdens transport. Gast was aangehouden en gaat dus op transport.

Slappehap | 24-11-12 | 20:16

Je kunt de auto's aanpassen.
Je kunt het rijbewijs innemen.

Maar het probleem zit toch echt in de persoon die gaat sturen. Met of zonder rijbewijs.

Gaan we nu het autorijden verbieden?

Slappehap | 24-11-12 | 20:13

Ehmmm die fouillering mag niet!! Dan komt er een zakmes uit!! Dat leggen ze voor zijn nues neer!! Dan wachten ze met handboeien omleggen!! Twijfelachtig optreden!

jan2806 | 24-11-12 | 19:25

De D66 rechter heeft zijn vonnis al klaar hoor. Twee dagen rijontzegging en een boet van 50 euro. Pak aan.

Barbatruuk! | 24-11-12 | 18:42

Wat een amateurs! Staan ze beide gebukt z'n broek te fouileren terwijl meneer een mes op het dak van de auto heeft liggen met z'n hand op enkele centimeters ervandaan......

mase | 24-11-12 | 17:52

@*marco* bijzonder dat u weet dat t vorige week al op de campingzender was te zien.;)

amin | 24-11-12 | 16:37

Drempels opwerpen Zoals geen autobezit meer mogen hebben, geen rijbewijs, geen bankpas om te tanken, trace apparaat in auto , enkelbandje aan en als ie sneller dan 40 km beweegt een melding naar de politie....zat manieren om die gasten het ontiegelijk vervelend te maken,

Stoker | 24-11-12 | 16:34

Ha, gaan jullie nou van de herhaling van Wegmisbruikers een topic maken? Was vorig weekend al op de campingzender!

*Marco* | 24-11-12 | 15:35

@mrfreeze | 24-11-12 | 09:26
Je hebt wel een punt!
Ik ben de afgelopen,zeg 10 jaar, niet aangehouden ter controle of zoiets....
Conclusie: Ik had 10 jaar zonder rijbewijs kunnen rijden....

lilluke halve hoan | 24-11-12 | 13:43

@Wa jij wil... | 24-11-12 | 13:37
Helemaal mee eens, eindelijk eens capabele mensen welke niet ieder vergrijp laten escaleren tot een vechtpartij met bemoeienis van omstanders. Dat onmachtige geschreeuw en geweld wat vaak wordt toegepast wekt alleen maar irritatie op bij zowel burger als dienstdoener. Ik blijf erbij, om respect te krijgen moet je respectvol behandelen, uiteraard met uitzondering van bepaalde situaties. Aangezien de politie vaak de eerste is welke iemand aanspreekt, bepaald de manier waarop hij dit doet vaak de reactie en het respect. Maar ik ben dan ook blind en te dom om te poepen, mijn visie in deze is dus ook weinig waard.

2low4zero | 24-11-12 | 13:43

@roze_bril | 24-11-12 | 09:21
Dus als ik het goed begrijp is die dronkelap met zijn FIETS over jou heen gereden?......

lilluke halve hoan | 24-11-12 | 13:41

@Cuyahoga | 24-11-12 | 10:22
Voor de rest alles goed met u?

Wa jij wil... | 24-11-12 | 13:40

@Trupial | 24-11-12 | 13:13
Deze twee 'wouten' doen volgens mij uitermate correct hun werk, wat bedoel je?

Wa jij wil... | 24-11-12 | 13:37

Is deze bestuurder al niet genoeg gestraft door deze 2 ontzettend gezapige woute mensen te hebben moeten ontmoetten?
Sjees... Je zou er maar door worden aangehouden.

Trupial | 24-11-12 | 13:13

Die man geeft duidelijk geen toestemming om hem te filmen en is niet op de openbare weg, toch wordt het gedaan en uitgezonden.

vila | 24-11-12 | 13:04

Naast de rechter komt hier ook het CBS bij kijken.
Als recedieve zal er een geschiktheidsonderzoek komen
waarnaar hij zijn rijbewijs waarschijnlijk nooit meer terug ziet.

Haloef | 24-11-12 | 13:02

Lekker spelen met zijn prive

paranoya | 24-11-12 | 13:01

half jaartje cel zal em goed doen, eens even keihard afkicken van die troep. rijden met zuip op --> rijbewijs inleveren

BozeHenk | 24-11-12 | 13:01

Wat een zak die vent. Een paar maanden in de bak gooien of behandelen als poging tot doodslag. Kennis van ons (vader van twee kleine kinderen is doodgereden door zo'n eikel. Een dag later zagen ze die eikel weer door het dorp lopen alsof er niets aan de hand was. Was ook niet de eerste keer dat hij met drank achter het stuur betrapt was. Het wordt tijd dat rechters eens aangesproken worden over verkeerde beslissingen.

metdedag | 24-11-12 | 12:59

Hmmm.
-
Stevige ballon + autobandventiel + lucht uit bandencompressor = Volle stevige ballon + autobandventielverloopstuk + alcoholslot mondstuk =
-
Welk patentnummer zegt u mevrouw?

Professor Kwakelnaak | 24-11-12 | 12:53

hij zal je kind maar aanrijden dat dan daarna voor het leven ongelukkig is
dan ga je spontaan voor de doodstraf stemmen.

harob | 24-11-12 | 12:52

Dit is Nederland he. Uurtje schoffelen. En morgen doet hij het weer. Zo iemand hoort niet los te lopen in deze maatschappij maar volgens geitenwollensokken is dit veel te hard. Tot er een keer een geliefde van hen voor zo'n klootzak zijn wielen komt.

Rest In Privacy | 24-11-12 | 12:50

@Nescio25 | 24-11-12 | 10:51 & Ridocar 24-11-12 | 12:03;
De oplossing moet inderdaad in deze richting gezocht worden. Auto in beslag nemen en geen auto meer op je naam kunnen zetten.

ReligionSucks | 24-11-12 | 12:08

Een injectie met een of ander chemisch goedje waardoor ze na t nuttigen van alcohol verlamd raken of (voor) dood neervallen zou een oplossing kunnen zijn. De "drankmaaktmeerkapotdanjeliefis-injectie-sanctie", of DIS. Een soort e.m.g. voor drankrijders.

amin | 24-11-12 | 12:04

Zou het niet mogelijk zijn om zo'n figuur nooit meer een auto op naam te mogen zetten? En als het (drank)probleem van die vent bekend is bij familie en kennissen zouden ze hem niet zomaar in hun eigen auto laten rijden...
Ik denk dat je dan probleem aardig hebt opgelost. Grotendeels dan.

Ridocar | 24-11-12 | 12:03

@swassannuf | 24-11-12 | 11:51
Nee, dader was dan volkomen onschuldig want niet deelnemer aan het verkeer. Er is nogal wat bewijs nodig om zo'n blurhoofd een uurtje te mogen hinderen bij zijn bezxigheden.

Jan Passant mk2 | 24-11-12 | 11:59

Waarom hebben ze hem niet meteen bij dat restaurant klemgereden?
Sensatie?

swassannuf | 24-11-12 | 11:51

Met een beetje drank op maakt niet uit, dat gezeur altijd. Deze gast heeft wel te veel op btw.

sananda | 24-11-12 | 11:50

@Achterhooker | 24-11-12 | 09:20

In het filmpje is de eerste melding alleen het negeren van een stopteken. Daar kan je gemakkelijk onderuit komen met een oeps niet gezien en zelfs een verklaring ik heb niet gereden is genoeg.

Door even te wachten tot de gaat rijden zorg je er voor dat het een heterdaad aanhouding is waardoor het wel bewijsbaar is.

Probleem met dit soort hufters is vaak dat ze volgens de wet pak weg maximaal 9 maanden opgesloten kunnen worden incl een rijontzegging van max 5 jaar (10 jaar bij een 2e keer). Krijg je weer zo'n verplichte 2/3 regel dus met een beetje pech staat die na 6 maanden weer buiten. Overigens ook nog afhankelijk hoe men naar de LOVS kijkt www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtba...

Wet privacy komt daarna in beeld dus mag die niet gevolgd worden en naast dan capaciteit duurt het wel weer even voor die inbeeld komt.

Wil men dit echt beter aan kunnen pakken moet er toch eerst wat in Den Haag veranderen. Ik ken wel een paar agenten die gerust zeggen tot volgende keer tegen zo'n figuur omdat ze ook weten dat dit niet stopt.

Bedenk | 24-11-12 | 11:50

9e keer opgepakt, rijdt zonder rijbewijs. Dat is heel erg zielig. Deze man hoort meteen zijn rijbewijs terug te krijgen en wat extra troost en vooral veel schadevergoeding vanwege de geleden spanningen.

Patatter | 24-11-12 | 11:49

@ poep,

het was een dicht zakmes, denk je nu echt dat hij met zijn dronken kop nog in staat was dat mes te openen en die agent te raken?

Stekeltje | 24-11-12 | 11:08

@ >poep

Ben jij misschien nog familie van de meest ranzige reaguurder op GS met de naam: Piep van Poep?

eerstneukendanpraten | 24-11-12 | 11:08

Sterk staaltje aanhoudingstechniek. Eerst vragen om iets wat niet mag, en als die gast vervolgens een zakmes tevoorschijn tovert, leggen ze het doodleuk voor z'n neus op het dak en gaan dan met z'n tweeën lekker fouilleren ..... man man wat een niveau. Dit is vragen om een steekpartij

>poep | 24-11-12 | 11:04

PiraatNick | 24-11-12 | 10:46 | + 0

Zeker vergeten dat rechters voor het leven benoemd worden en dat het hun recht is dat er gesproken word. Zij houden altijd eigen interpretatie. Vanuit eigen beleving dus. Een rechter beslist na verkiezingen echt niet anders dan ervoor. Dat de basis bij de politiek ligt begrijp ik ook, maar die invloed is kleiner dan gedacht.

Hoewel | 24-11-12 | 11:00

@vetkleppert | 24-11-12 | 10:52
Als ik moderator was........
*grinnik*

necrosis | 24-11-12 | 10:57

@necrosis | 24-11-12 | 10:53
Ik word liever hard geslagen door een mooie vrouw dan aangesproken zonder mogelijkheid tot weglopen door een koe.

vetkleppert | 24-11-12 | 10:56

Vorige week adviseerde ik standrechtelijk executeren voor dit soort klootzakken. Ze hebben geen enkel respect voor andersmans lijf en goed, want dronken achter het stuur. waarom zou ik dan respect/medelijden voor hun moeten hebben? Misschien is dood schieten wat overdreven maar wat mij betreft worden die soort idioten langdurig opgesloten en verplicht afgekickt. Overigens ken ik ook een voormalig drankrijder die pas tot bezinning kwam nadat hij verplicht een cursus omgaan met drank moest volgen die hij zelf moest betalen

Stekeltje | 24-11-12 | 10:56

Aan de stem te horen is het Dirk van Kooten en de Bie

MrJones71 | 24-11-12 | 10:54

Filmpje doet het niet, maar u heeft groot gelijk. Geen straf is zwaar genoeg voor drankrijders.

Arhedis-Varkenjaab | 24-11-12 | 10:54

@mrfreeze | 24-11-12 | 09:22,
Jawel hoor, dat heet gevangenis. Dan kan je de weg niet op. Daar kan je niet drinken. Dat heet dus ' onder controle'

Lijkt me een goede voor de "3 strikes is out regel."

Joost Maghetweten | 24-11-12 | 10:53

@vetkleppert | 24-11-12 | 10:46
Volgens mij meppen ze daar veel harder, ben ik toch liever stout in NL.....

necrosis | 24-11-12 | 10:53

@necrosis | 24-11-12 | 10:51
Ik niet. Die heeft namelijk ook een dikke aars.

vetkleppert | 24-11-12 | 10:52

waarom mag iemand met een rijontzegging wel een auto bezitten? dat is de kat op het spek binden.
begin dus met automatische verbeurdverklaring van auto bij een inname van het rijbewijs, dan pak je de mannetjes daar waar het pijn doet.

Nescio25 | 24-11-12 | 10:51

@vetkleppert | 24-11-12 | 10:44
Ik wil NU een reportage van Zimra in politie-outfit!

necrosis | 24-11-12 | 10:51

In Frankrijk en Spanje hebben ze wel geweldige politiepopjes. Daar zou je spontaan stout van worden.

vetkleppert | 24-11-12 | 10:46

Hoewel | 24-11-12 | 10:42 | + -2 -
Als de rechter zulke redenen geeft, dan is dat omdat ze wettelijk geregeld zijn. Richt je kritiek gewoon op de politiek, die kunnen dit soort zaken veranderen.
Ik zie ook iedereen klagen over rechters, niemand die ook aan kan tonen dat rechters met hun uispraken ver van de OM-eisen zitten (komt omdat dat niet het probleem is).

PiraatNick | 24-11-12 | 10:46

@negers zijn zwart | 24-11-12 | 10:35
Vrouwen kunnen heel gevoelig zijn voor opmerkingen als 'dikke kont'.
Kun je volgende keer termen gebruiken als 'grote broek', dat scheet weer in de tijd die ik nodig heb om hun zelfvertrouwen weer op de rails te krijgen.
*dank*

necrosis | 24-11-12 | 10:45

@negers zijn zwart | 24-11-12 | 10:35
Die agentes hebben zonder politiebroek ook een dikke aars, hoor. Lekker veel en ongezond vreten, en vervolgens lekker comfortabel op je dikke lard-ass achter een bureau zitten bureaucratiseren.

vetkleppert | 24-11-12 | 10:44

De zwaarst mogelijke straf wordt normaal door een rechter gereduceerd tot 1 week schoffelen. De verdachte heeft ongetwijfeld:
Een kapotte teddybeer gehad
Een moeder die eens boos naar hem heeft gekeken
Een vader die nooit thuis was
Een oom met een alcohol probleem
Een nicht die eerst zijn neef was.

Zo iemand krijgt ongetwijfeld geestelijke problemen.
Dat rechtvaardigt in Nederland dat je met je dronken harses iemand dood rijdt of zwaar verwond.

Hoewel | 24-11-12 | 10:42

@fleurtje | 24-11-12 | 10:33
Volgens mij zat een zatte Guusje net op je -1 te meppen, iets wat ik graag repareer.....

necrosis | 24-11-12 | 10:41

"Laatste seconden van filmpje...". WTF??

grote haas | 24-11-12 | 10:39

Iedere keer erger ik mij weer aan de politie die o zo begrijpt hoe vervelend het allemaal is voor de dader.
Het is gvd een zware overtreder! Behandel hem dan ook zo!

Artwido | 24-11-12 | 10:39

Waarom hebben agentes toch altijd van die dikke konten in die poltiebroek.

negers zijn zwart | 24-11-12 | 10:35

De straffen blijven voor dit vergrijp relatief veel te laag,omdat er veel met een bestuurlijke functie worden gepakt,en die houden ze de hand boven het hoofd.

fleurtje | 24-11-12 | 10:33

@GS Bach | 24-11-12 | 10:25
Moet ik het nog een keer plempen?
Zo'n malloot kan overal een andere auto aanschaffen, aangezien auto-dealers niet vragen naar je rijbewijs en justitiële achtergrond.
Wettelijk gezien kan zelfs een minderjarige een auto kopen, er in rijden is natuurlijk een andere issue.

necrosis | 24-11-12 | 10:30

@Nacho_Vidal | 24-11-12 | 10:11
Bedoel je dat als minimumstraf?
@GeenStijl is dat stukje nou al af? Met die link naar dat ondemocratische VVD-congres?

Leppa | 24-11-12 | 10:26

Het zal je kind maar wezen die net aan het oversteken is als deze lamlul er aan komt in z'n Corsaatje.

Fopspeen | 24-11-12 | 10:26

@PiraatNick | 24-11-12 | 10:18
Probleem is: hoeveel agenten denk je nodig te hebben om het NL volk op Maandagmorgen te controleren op 'restalcohol'.

necrosis | 24-11-12 | 10:25

Auto afnemen, klaar.

GS Bach | 24-11-12 | 10:25

Ik snap nog steeds niet dat je in dit land met je dronken (of suf geblowde of gesnoven) harses midden in de nacht door rood iemand de vernieling in rijdt je je rijbewijs nog terugkrijgt. Rijontzegging voor het leven, waarom wordt dat nooit uitgedeeld?? En als je daar dan toch maling aan hebt, dan minimaal 5 jaar de lik in, want dit soort boeren blijft gewoon rijden als onze softe rechterlijke macht taakstrafjes uit blijft delen!

Jos Schmitz | 24-11-12 | 10:22

En als dit soort mongeaulen niet aangehouden wordt, rijden ze naar huis om een tekening te maken,

www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1...

wat daderknuffelaars en D66 rechters dan weer wél een goed idee vinden.

Cuyahoga | 24-11-12 | 10:22

necrosis | 24-11-12 | 10:12 | + 0 -
Ik vind dat je dan keihard aangepakt moet worden, en nooit meer de weg op mag.
Echter, die dode fietser hoeft van mij niet, dezelfde straf mag ook gelden voor iemand die straalbezopen niemand doodrijdt.

PiraatNick | 24-11-12 | 10:18

Leuk dat zinnetje: "dat betekent dat de rechter hem de hoogst mogelijke straf zal opleggen".
Dan lach je je toch kapot.
"Hoogst mogelijk" na 9 keer gepakt te zijn voor bezopen rijden. Die hoort niet meer op de weg te komen.
Verplichte behandeling- langdurige opsluiten - is toch wel het minste. Hoe groot is de pakkans? Hoe vaak heeft hij dan bezopen gereden en mensen in gevaar gebracht ?
Die mag nooit de weg meer op.

bas ooms53686289 | 24-11-12 | 10:18

damnschreeuwer | 24-11-12 | 10:06 | + 0 -
Je moet niet zo selectief luisteren. Nogmaals, hij was al 8-9x gepakt, desondanks was zijn rijbewijs EEN DAG EERDER ingevorderd. Oftewel, zeker 7x gepakt, toch in bezit van rijbewijs.
Goed bezig verder hoor, met dadertje/OvJ-tje knuffelen.

PiraatNick | 24-11-12 | 10:17

@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-11-12 | 10:09
En toch zijn er goedkopere alternatieven, welke ik maar niet ventileer, vindt Joris niet leuk.....

necrosis | 24-11-12 | 10:16

@PiraatNick | 24-11-12 | 10:03
Ik ben benieuwd naar je reactie als de fietser in kwestie een vriend of familielid van je is en de autobestuurder flink heeft zitten 'tanken'....

necrosis | 24-11-12 | 10:12

Ophangen is goedkoper

Nacho_Vidal | 24-11-12 | 10:11

@necrosis | 24-11-12 | 10:06
Sterker nog, NL is maar één van de weinige landen waar levenslang ook echt geldt tot het moment je de bajes horizontaal tussen 6 planken verlaat.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-11-12 | 10:09

PiraatNick | 24-11-12 | 09:56 |
nee, het heeft met de DADER te maken.
z'n rijbewijs was hij al kwijt en als hij na 2011 is veroordeeld geweest hiervoor dan had hij ook al een alcohol-slot in z'n auto.

damnschreeuwer | 24-11-12 | 10:06

@Super Grover | 24-11-12 | 10:02
'Levenslang' bestaat al jaren in Nl, lees eens wat kranten.....

necrosis | 24-11-12 | 10:06

Is zo'n paardenreet standaard uitrusting voor agentes?

Freddie Stobart | 24-11-12 | 10:06

@Godsammekraken | 24-11-12 | 09:18
God schiep uit korenaren de Drenten en de Twentenaren, maar zag God een lelijk ding, daaruit schiep God een westerling.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 24-11-12 | 10:05

Mijn buurman zei altijd: iedere dag dronken is ook een geregeld leven...

eerstneukendanpraten | 24-11-12 | 10:04

Avant | 24-11-12 | 09:59 | + -1 -
Dat is ook mijn grootste probleem met wetgeving. Is de fietser dood? Doodslag. Is de fietser bijna dood? Dan kan poging doodslag niet eens bewezen worden. Mensen worden gestraft omdat iemand oversteekt, niet omdat ze bewust het risico nemen mensen dood te maken.

PiraatNick | 24-11-12 | 10:03

Terzijde:ben ik de enige die zich ergert aan die dikke reten in het blauw ?

daytripper | 24-11-12 | 10:03

We zijn in Nederland "justitieel verknipt"
Steek je iemand overhoop sta je met een jaar of 4 buiten (en dan heb je lang gezeten), knal je een euro te weinig in de parkeermeter is het €600 boete (bewijzen van spreken).
Wanneer worden dit soort gasten, hoe moeilijk het ook is, een lang van de straat gehaald? Hier mogen de straffen eens bij het misdrijf passen.
Voer echt levenslang in, zet dit soort tuig een jaar achter gaas en gooi juist extra cellen open ipv sluiten. Dit soort mensen hoort NIET vrij rond te lopen / rijden in de maatschappij.

Super Grover | 24-11-12 | 10:02

@damnschreeuwer | 24-11-12 | 09:55
Mijn punt was:
Je kan een zuiplap zijn auto en rijbewijs afpakken, niemand kan hem echter verbieden om de dag erop een andere auto aan te schaffen.
En die -1 heb ik gelijk retour afzender gestuurd.

necrosis | 24-11-12 | 10:01

roverheid | 24-11-12 | 09:32 |
is nu al het geval (sinds 2010); alcoholslot krijg je bij een promilage van 0.8 (recidive) en kosten zijn voor de dader uiteraard

damnschreeuwer | 24-11-12 | 10:00

Het is veel en veel erger dan de overheid doet voorkomen: ik woon in een andere provincie, maar ook hier (Als ik de lokale nieuws-site bekijk) is het lopende band werk, zoveel drankrijders er worden gepakt.
En dan te bedenken dat de pakkans klein is, en dus alleen 't topje van de ijsberg wordt aangehouden...

Helaas gaat de lokale gevangenis dicht, en zijn de straffen uiterst mild. Blijkbaar moet een alcorijder eerst een groep fietsers kapotrijden eer "men" hem durft te straffen? Zieke mensen binnen politiek en justitie..

Avant | 24-11-12 | 09:59

Onverbeterlijke figuren, waarschijnlijk ook de eersten die in aanmerking komen om thuis hun straf uit te zitten met een enkelband. Dan kun je al meteen raden wat dat soort lui niet gaat doen...

FrankVeer | 24-11-12 | 09:58

damnschreeuwer | 24-11-12 | 09:44 | + -1
1. Luister goed naar de zin "je bent al 8-9x gepakt", dat is waar mensen bezwaar tegen hebben.
2. Het is officieel beleid om mensen extra kansen te geven. Rechters laten meewegen dat mensen hun rijbewijs voor werk nodig hebben (wat natuurlijk niet relevant is). Dit heeft overigens niet veel met de rechters zelf te maken, dit soort uitzonderingen zijn wettelijk geregeld.

PiraatNick | 24-11-12 | 09:56

En ik mij maar afvragen wie er naar dat flutprogramma kijkt.
Blijft het de favoriete columnist te zijn!

Einde van de Domheid | 24-11-12 | 09:56

Er is een kleine groep die hoe dan ook toch met alcohol blijft rijden en die zich niet laat stoppen door rijontzegging of alcoholslot. Misschien 3 strikes and you are out een optie?

flashforward | 24-11-12 | 09:56

necrosis | 24-11-12 | 09:49
dus je pleit voor een blaastest bij aanschaf van een auto, en een agent bij elk auto-dealer die de test moet afnemen? lijkt me niet echt haalbaar. vreselijk duur ook. en volslagen idioot.

damnschreeuwer | 24-11-12 | 09:55

@copywriter | 24-11-12 | 09:49
Hoe moet Guusje dan naar haar 'werk'?
Je wilt toch niet dat ze thuis gaat zitten 'wachtgelden' en tegelijkertijd gaat zitten zuipen in afwachting van haar nieuwe baan:-)

necrosis | 24-11-12 | 09:54

@roverheid | 24-11-12 | 09:32
Je zou dan al snel een alcoholslot op alle auto's in 0031 moeten hebben, rijden kun je namelijk ook in andere auto's dan die van jezelf.

Het grootste probleem IMHO is de algemene acceptatie van alcoholisten als ware het een minder potentieel gevaarlijke verslaving.

paost712 | 24-11-12 | 09:53

Ik vind het pas echt nieuws als deze verdachte een D66-rechter blijkt te zijn.

Leppa | 24-11-12 | 09:53

@VanBukkem | 24-11-12 | 09:42
Gewoon verplicht opsluiten totdat de persoon in kwestie weer helder kan nadenken.
Lijkt me een stuk gezonder, zowel voor mij als voor de dronkelap!

necrosis | 24-11-12 | 09:51

Geldboete met zeker drie nullen, gevangenisstraf van enkele jaren in alcoholvrije ebi, auto naar de schrootpers, rijbewijs door de versnipperaar met levenslange rijontzegging.

copywriter | 24-11-12 | 09:49

@damnschreeuwer | 24-11-12 | 09:44
Zo iemand kan wettelijk en legaal vandaag nog een auto kopen (desnoods 10), en rijden zonder rijbewijs gebeurd vaker dan je denkt......

necrosis | 24-11-12 | 09:49

Laten we beginnen door bestuurders met drank op in ieder geval 30 dagen te laten zitten, minstens.
Ik kwam vorige week thuis na een dagje stevige arbeid en zag toen de kaarsjes die men op een rotonde had aangestoken ter nagedachtenis aan een jonge moeder die het leven liet na een aanrijding met zo'n mongool.
En toen bedacht ik me: die moeder komt nooit meer thuis!
*kutalcoholmobilisten*

necrosis | 24-11-12 | 09:46

Pritt, je hebt het niet helemaal begrepen. Z'n rijbewijs was hij al kwijt, vervolgens zal hij nog de maximale straf krijgen, wat dan waarschijnlijk ook inbeslagname van de auto zal zijn.
dus wat bedoel je nou met "Deze flaplul moet van de weg af. Voorgoed."? dat is toch al precies wat er gebeurd?

damnschreeuwer | 24-11-12 | 09:44

DeVerbazing | 24-11-12 | 09:39
Die meneer hierboven is gewoon een kansloos geval. En moet je dus ook als zodanig behandelen. Kansloos = geen kans. Die heeft-ie genoeg gehad. Opsluiten dus.
Het jammere is dan weer dat-ie met een alcoholverslaving de gevangenis ingaat en er met een gratis extra cokeverslaving weer uitkomt ...
Of word ik nou ook te cynisch?

mrfreeze | 24-11-12 | 09:43

Ik zeg: iedereen met een alcoholprobleem verplicht een privéchauffeur. Uiteraard betaald met EU-subsidie.

VanBukkem | 24-11-12 | 09:42

@Leppa | 24-11-12 | 09:38
Drooglegging??! Vraag maar aan de Amerikanen met wat voor ruk idee jij nu op de proppen komt. Laat verbieden altijd een slechte oplossing zijn..

2low4zero | 24-11-12 | 09:40

Dat zakmes op het dak van de auto leggen, prima. Vervolgens lekker laten liggen zodat de dronken idioot er makkelijker bij kan... dafuk.

De Donderaap | 24-11-12 | 09:40

@mrfreeze | 24-11-12 | 09:35
Volgens mij zijn wij het met elkaar eens.

Nou die Blurmeneer aka Klaas Korsakov nog overtuigen dat hij niet meer moet gaan rijden....... hoe legaal is het eigenlijk als je hem schier eindeloos van drank voorziet?

*me is wat te cynisch aan het worden*

DeVerbazing | 24-11-12 | 09:39

Iedereen die gepakt wordt met alcohol in het bloed en betrokken bij een zwaar ongeluk (met bijv. letsel). Raakt levenslang zijn rijbewijs kwijt. Nu. Of gewoon een alghele alcoholdrooglegging: Haren en de Islamgemeenschap zullen dit ook toejuichen. En verder is volgens mij noordoost Nederland sowieso een gevaarlijk gebied om 's nachts te fietsen.

Leppa | 24-11-12 | 09:38

DeVerbazing | 24-11-12 | 09:32
Ok, als je het inderdaad hebt over zo iemand opsluiten, heb je een goed punt. Dat mag van mij inderdaad ook veel sneller. 2e keer met alcohol op? Maand zitten. 3e keer? Een jaar. Bijvoorbeeld.

Maar dit soort figuren hou je niet tegen door 't rijbewijs af te pakken.

mrfreeze | 24-11-12 | 09:35

@roverheid | 24-11-12 | 09:32

Ja, dat is het ei van Columbus. Sherlock, deze mensen hebben helemaal niks om dat te betalen. Ze zijn niet meer te plukken en ze doen wat ze willen. Of ze lenen een auto of ze gappen er 1. Daar zijn ze dan wel weer heel erg inventief in.

roze_bril | 24-11-12 | 09:35

Die bestuurder van de politiewagen is een goede agent! Met hem in de buurt verloopt bijna iedere situatie erg rustig. Dat komt naar mijn inzicht door zijn professionele houding.

2low4zero | 24-11-12 | 09:33

Verplicht alchohol slot installeren bij zware recidive gevallen. Kosten daarvan mag de betreffende zuipschuit zelf betalen uiteraard.

roverheid | 24-11-12 | 09:32

@DeVerbazing | 24-11-12 | 09:25
Hoe moet iemand gaan autorijden als hij zit opgesloten of is geexecuteerd?

Nou ben ik zelf mordicus tegen de doodstraf, dus wat mij betreft opsluiting in een autoloos reservaat als optie.

In elk geval niet meer iemand fysiek de kans geven om anderen te verwonden c.q. dood te maken.

Dat is mijn punt.

DeVerbazing | 24-11-12 | 09:32

Idontgiveafunk | 24-11-12 | 09:31 | + 0 -
En iedereen weet, straalbezopen mensen zijn heel goed in het bedenken wat de consequenties van hun daden zijn.

PiraatNick | 24-11-12 | 09:32

VanBukkem | 24-11-12 | 09:28 Ah gossie wat liev, een spraakgebrek. Kusjes uit Rotterdam.

AshleyJ"Ash"Williams | 24-11-12 | 09:31

unieke-nick | 24-11-12 | 09:26 |
door lange straffen te geven wanneer ze met drank op achter de stuur zitten, zonder rijbewijs. Schrikt wel meer af dan een boete of avondje roes uitslapen in de cel

Idontgiveafunk | 24-11-12 | 09:31

Idontgiveafunk | 24-11-12 | 09:25 | + 0 -
Het ligt aan veel te lage strafeisen. Hervorm OM. Ontsla Teeven.

PiraatNick | 24-11-12 | 09:29

God moak uut 't golden kooren, de Grunnegers, Friezen en Drentenoaren. Uut 't kaf en aandere nait te bruuk'n resten, moek Ie die stakkers uut 't westen....

VanBukkem | 24-11-12 | 09:28

en hoe wou je deze lul voorgoed van de weg houden? levenslang? doodstraf?
unieke-nick | 24-11-12 | 09:26 |
Misschien dat de TeefjesTracker hier uitkomst kan bieden?

MyCatIsDoingThis | 24-11-12 | 09:28

Het befaamde alcohol-slotje doet het niet dus ?

netniet | 24-11-12 | 09:27

Ik zie beelden van een catwalk en moet in het midden klikken voor meer info. Mis ik iets?

Schreeuwmeeuw | 24-11-12 | 09:26

DeVerbazing | 24-11-12 | 09:25
Het heeft niks met wetgeving te maken, dat is m'n punt. Al was z'n rijbewijs voorgoed ingenomen, hij was toch wel gaan rijden, dat deed hij nu toch ook?
Dus het is alleen op papier een leuke maatregel, maar in de praktijk verandert er niks, want als zo iemand wil rijden doet-ie 't gewoon. Punt.

mrfreeze | 24-11-12 | 09:26

en hoe wou je deze lul voorgoed van de weg houden? levenslang? doodstraf?

unieke-nick | 24-11-12 | 09:26

Ligt het aan een gebrek aan regels of gewoon het niet uitspreken van straffen? Vervangen die d66 rechters!

Idontgiveafunk | 24-11-12 | 09:25

@mrfreeze | 24-11-12 | 09:22
Binnen de huidige wetgeving kan een VVD-rechter daar niet zoveel aan doen. Klopt.

Dat is ook de pointe van dit stukje. Zie ook de referentie naar Coornhert.

DeVerbazing | 24-11-12 | 09:25

De hoogst mogelijke straf is hier dus gevangenisstraf. Voor langere tijd. Plus daarna je rijbewijs afnemen. En pas weer over 10 jaar een nieuwe poging mogen doen. Tot lessen. Alleen als je bewezen hebt 5 jaar lang nuchter te kunnen zijn.

Fuck it inderdaad met het tig kansen beleid voor mensen die het niet snappen.

Onbeschonken verkeersdeelnemers hebben ook recht op kansen. Om te overleven bijvoorbeeld.

DeVerbazing | 24-11-12 | 09:23

Z'n rijbewijs was al ingenomen, dus in dit geval niet echt toepasselijk stukje.
Probleem is dat die gasten gewoon gaan rijden en daar kan geen VVD-rechter of Pritt Stift iets aan doen.

mrfreeze | 24-11-12 | 09:22

Ik merk dat ik met een paar biertjes op veel ontspannender rijd!? Je let toch beter op zeg maar..

jatochnietan | 24-11-12 | 09:21

Ben zelf overreden met de fiets door zo`n mongeaul. Het hele pakket, doorrijden terwijl ik voor deaud op de weg lag, onverzekerd, geen rijbewijs want afgepakt.
Het boeit ze voor geen meter. Laten we dit soort individuen gewoon uit de maatschappij plaatsen, want totaal geen nut.

roze_bril | 24-11-12 | 09:21

Waarom houden ze hem bij dat restaurant niet meteen staande?? Nee verdekt opstellen en wachten tot hij zich wederom beschonken in het wegverkeer begeeft.

PS hoeven die vrouwelijke agentes geen jaarlijkse conditie test te doen? Met zo'n reet ga je een vluchtende boef niet inhalen

Achterhooker | 24-11-12 | 09:20

Hoogst mogelijke straf. Even denken wat dat in Nederland is voor 8x gepakt worden met drank op. Een gratis bezoekje aan de AA en rijbewijs terug binnen 1 week?

FlesjeFanta | 24-11-12 | 09:19

Als we rijden onder invloed nou eens beginnen te straffen als poging tot doodslag, dan zijn we al een aardig eind op weg.

ZKH EénOog | 24-11-12 | 09:18

Uit turf, jenever en achterdocht heeft Onze Lieve Heer de Drent gewrocht.

Godsammekraken | 24-11-12 | 09:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken