
Och ja, de crisis. Jarenlang schreden we voort op de stijgende lijn van de welvaartsgrafiek, totdat we ontdekten dat het financieel fundament volledig ontbrak. Midden in de vrije val stijgt de angst voor armoede en ongelijkheid evenredig met het verlies aan koopkracht en banen. Het open buffet van de overconsumptie is gesloten, nivelleren is het nieuwe feestje. Loonmatiging, nullijnen, bezuinigingen, stijgende lasten en concurrentie voor
ww'ers zijn een voorbode voor groeiende zorg over de druk op de pensioenen, en de druk van een groeiende pensioengroep op de zorg. Veel gezeik,
niemand rijk. GigaPica by GeenStijl dook in het verleden om houvast te zoeken, kwam tot de geruststellende conclusie dat armoede in Nederland van alle tijden is en maakte deze serie
PauperPica's!
Reaguursels
InloggenOedietang | 12-11-12 | 15:08 | + 0 -
Nou, dat was heftig zeg!
of toch niet?
-weggejorist en opgerot-
Het is gewoon triest dat ze door ons als medemens in de steek worden gelaten. Natuurlijk zijn er zwervers bij die ervoor kiezen, maar de meeste hebben gewoon een probleem en willen het liefste hulp hebben (ook al geven ze dit niet direct toe). Ze zeggen wel eens: drank maakt meer kapot dan je lief is. Ik ben van mening: geld maakt ons meer kapot dan ons lief is.
Aan de hoeveelheid zwervers meet met de hoeveelheid beschaving.
necrosis | 12-11-12 | 08:42 | + 0 -
Precies. Ik kwam vorig jaar op het vliegveld van Lusaka een Nederlandse familie tegen die ook voor één of andere door de belastingbetaler betaalde organisatie tegen die daar de arme zwartjes op moest in de vaart der volkeren. Vliegt u straks ook business class vroegen ze m? Nee, hoezo jullie wel dan? Ja onze organisatie vind dat wij heel belangrijk werk doen en wij gaan nu een paar week naar Nederland terug op vakantie en de hele familie (5 stuks) mag zowel heen als terug business class vliegen. Snapt u het nog?
Nodeloos tendentieus, onnodig kwetsend en niet erg gefundeerd dit.
@deraderendraaien | 12-11-12 | 07:27
Ik heb uberhaupt geen idee wat ze met het belastinggeld doen. Als dat inderdaad nog eens van 42 naar 45% gaat snap ik het helemaal niet meer. Asfalt? Wat moet je in godsnaam met al dat geld? Belgen die in Nederland werken betalen 7% belasting. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
@eerstneukendanpraten | 12-11-12 | 08:21
Ik doneer helemaal niets, het geld verdwijnt namelijk in de zakken van mensen die het niet nodig hebben.
Geenstijl doe eens even weer een nieuw azijn topic. We zitten hier niet in dode bomen land waar we een maand bij de kapper op de Nieuwe Revu kunnen gaan zitten wachten.
Beetje jammer dat die fotograaf die beste man geen broodje gaf, had die zelf geen brood kunnen verdienen, dan maar een gemiste kans was mijn antwoord op kantoor.
@zeg maar jansen 22:51
Dat die zorgpremie van 20 euro/maand niet doorgaat is inderdaad lullig voor je. ;)
@ necrosis en deraderendraaien
Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als je het Nederandse volk de volgende keus geeft: als je voor ontwikkelingshulp bent kun je via je loonstrookje daar geheel vrijwillig een bijdrage aan leveren van zeg maar 2% van je bruto loon. Zouden al die linke Gutmenschen daar dan ook gebruik van maken?
10 jaar euro-pof heeft de schuld verviervoudigd, politieke dombo's noemden dat groei....
Probleem is dat vooral het gratis geld in de randstad voor chaos en oorlog in de wijken gaat leiden, de snackbars en juweliers hebben ze nu wel allemaal wel zo'n beetje gehad en de oudjes komen de straat niet meer op.
Zie hier wat er van dit domme land geworden is.
@deraderendraaien | 12-11-12 | 07:58
Niet dom, het is nog vroeg....
@necrosis | 12-11-12 | 07:40
Had ik aan moeten denken natuurlijk! dom.. dom .. dom.
@deraderendraaien | 12-11-12 | 07:27
Omdat zwervers in Nederland niet interessant zijn wegens geen tripjes naar het buitenland.
Zolang we met een orgasme in de rij staan voor een Apple store is er niks aan de hand. Maar al met al is het een economische bende. We houden de hand op de knip met verstrekkende gevolgen. Snap best dat er bezuinigd moet worden maar niet op deze manier met een kabinet wat niet misstaat in een poppenkastmuseum.
Zolang we met een orgasme in de rij staan voor een Apple store is er niks aan de hand. Maar al met al is het een economische bende. We houden de hand op de knip met verstrekkende gevolgen. Snap best dat er bezuinigd moet worden maar niet op deze manier met een kabinet wat niet misstaat in een poppenkastmuseum.
Zolang we met een orgasme in de rij staan voor een Apple store is er niks aan de hand. Maar al met al is het een economische bende. We houden de hand op de knip met verstrekkende gevolgen. Snap best dat er bezuinigd moet worden maar niet op deze manier met een kabinet wat niet misstaat in een poppenkastmuseum.
Waarom lopen en slapen er mensen op straat hier in Nederland? Je zou toch zeggen dat onze overheid een deel van ons belastinggeld gebruikt om deze mensen een menswaardig bestaan te geven ,met een dak boven hun hoofd. Waar is Oxam novib of Cordaid als het gaat om het helpen van mensen die in armoede op straat leven in ons eigen land? Buiten het feit dat velen de straat verkiezen omwille van hun vrijheid, is het toch gek dat er geen betere hulp van al die miljoenen belastinggeld geboden wordt.? Mogge @ all btw.
Wat een ontzettend grappige onderschriften zeg.
Ha... ha... ha... :-/
Poverty www.youtube.com/watch?v=lAhrr7JNlhk&am...
Wat schreef gelder van heest dan allemaal wel niet?
Die foto's kan je altijd wel maken, ook in Nederland. Anno 2012 gaat dat al ietsje makkelijker dan 5 jaar geleden, en de trends wijzen erop dat het over een jaar of 5 een uitdaging wordt om een mooie stadsfoto te maken zonder levende vuilnisbak erop.
Dat iedereen weer in zijn nest ligt is ook armoede.
Mensen die die uitdrukking bezigen zijn niet te vertrouwen.
De menselijke maat kennen jullie die uitdrukking, daar ging het mis.
Het UWV bepaalt of een ontslag aanvraag wel of niet gehonoreerd wordt. In 98% van de gevallen is dat zo.
bakoenin | 12-11-12 | 00:36 |
Een uit de lucht gegrepen percentage, niet terug te vinden in de jaarverslagen van het UWV. In 2010 werden 25.700 ontslagvergunningen verleend door het UWV op een totaal van 41.800. Dat komt neer op 61,5% en is tevens inclusief collectieve ontslagaanvraag. Lees je dus vooral eerst zelf eens in in de materie alvorens met cijfers te gaan strooien. Overigens, ook bij ontslag via het UWV heb je een goed dossier nodig.
En nu hebben we het wéér enkel over de mensen in vaste dienst. Welke werkgever strooit er tegenwoordig nog met vaste contracten? Eén op de drie werknemers is anno 2012 flexwerker. Dit kabinet wil nu eindelijk eens iets doen de zwakke positie die deze groep inneemt te verbeteren.
@WirMachenMusik Dat is de non-discussie over Romney en Obama. Beiden begrijpen maar al te goed dat je het (benodigde) grote geld bij de grote middenklasse ophaalt.
Toch wel bijzondere fotoreeks - wat mij betreft. Soms grappig en triest tegelijkertijd.
WirMachenMusik | 12-11-12 | 01:52
Tis ook niet voor niks dat de hoogste belastingschijf op 52 blijft en de 42 naar 45 gaat.
Ook wel zo duidelijk:
De rationale achter het nivelleringshuwelijk van de PvdA en de VVD.
Een uitspraak van Paul de Beer, hoogleraar arbeidsverhoudingen aan de UvA en oud-medewerker van de Wiardi Beckman Stichting, de denktank van de PvdA.
Net in Trouw gelezen:
"Je kunt beargumenteren dat je het beter bij de middeninkomens kunt weghalen dan bij de hogere inkomens. De hoogste, de ondernemers, zijn nodig om de economie goed te laten draaien. De middeninkomens blijven toch wel werken en daar valt ook het meest te halen."
www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/artic...
@strikdewepstroper01
Ja maar wat heeft dat te maken met dat mevr Shareholder en ik, met onze dik 100K dus niet in een sociale huurwoning zitten maar (volgens ons) terecht in de vrije sector ?? Overigens zijn wel blij dat we sinds 5 jaar gelden niet kochten, toen we dat wel van plan waren.
Vadertje Staat is armoede.
In arren moede ga ik nog een uurtje aan de toog hangen.
@bakoenin | 12-11-12 | 00:39
Of heeft de werknemer een zeer goede zaak.Ontslagen worden allang niet meer zo moeilijk toegekend als pkmbeet 15/20 jaar terug.
Gevochten, de bierkaai opgezocht en in die plas van heineken bijna verdronken.
Je hoofd net boven gehouden een uitkering aangevraagd, duizend regels maar niemand die je aanspreekt, van het kastje naar de muur.
Maar met het kastje valt niet te redeneren, neem hem maar op hij is doorgedraaid.
Nee hij zit alleen en als iemand hem uit zijn isolement haalt dan is er geen armoede meer.
Dat is armoede, heeft niks met geld te maken!
@Stormageddon | 11-11-12 | 23:56
Toch zie je daar wel verandering, het land voert al jaren een stabiel beleid, zeker omdat ze ooit nee zeiden tegen de grote jongens van het IMF en de wereldbank. Stiglitz neemt vaak genoeg Ghana als voorbeeld. Mijn post was ook eigenlijk meer een reactie op het feit dat îîî ReBeL îîî zei dat het nooit niks was of zal worden. Niet elk Afrikaans land zit in een neerwaartse spiraal op weg om een gefaalde staat te worden.En wat betreft de cijfers die buiten de officiele vallen dat zou in Ghana ook nog wel eens mee vallen als je de handelsstromen ziet tussen hun en hun buurlanden en het feit dat zelfs veel Afrikanen zien als hun eigen Zwitserland. Misschien moet je er eens wat investeren? :) Rendement is nog altijd hoger als een nederlandse spaarrekening. En jaja dat is ook niet erg moeilijk.
Moet ik nu echt een stukje over armoede tikken, willen jullie dat echt?
Hoe triest de foto's ook zijn, met armoede heeft het niets te maken. In Nederland hebben zwervers ervoor gekozen zwerver te zijn. Vaak omdat ze een aantal klappen tegelijk te verwerken hadden die ze niet aankonden, maar ik geloof niet dat je er als samenleving veel aan kan doen.
De PvdA is natuurlijk de bron van veel ellende. Maar van deze niet.
Ook een onthullende mooie:
In Duitsland bevindt zich volgens het CBS van Duitsland 19,9% van de bevolking onder de armoede grens. Berekend naar een door de EU voorgeschreven methode.
Verwijder je daar koddige groepen uit als bijvoorbeeld personen die als eigenaar leven van de huuropbrengst van een appartementencomplex, blijft daar nog maar 9,1% van over. Minder dan de helft dus.
So wird Deutschland also arm gerechnet:
www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/sta...
Artikel stond overigens in de zwaar links georiënteerde Der Spiegel.
@de honden blaffen...
Ach man, ik heb zo'n behoefte aan vakantie en zon.
Als je op zo'n plek bent zal je de crisis (?) beter overleven dan in het bedompte Nederland.
Met dit zonnige nummertje uit economisch betere tijden sluit ik af.....(Licht uit doet)...
www.youtube.com/watch?v=kOynTLjVTDc
strikdewepstroper01 | 12-11-12 | 01:02
Dat is nog niks, als je lid bent van de "grachtengordel"...
(vul de rest zelf maar in).
Armoe of niet, als ze maar van mijn zuurverdiende pensioen afblijven. Heb genoeg armoede gekend in de 50- er jaren
@dogbitedog | 12-11-12 | 00:59
Werk je daar?
@dogbitedog | 12-11-12 | 00:59
Graham Norton. Nee, da's hoogstaande, geestelijke rijkdom.
@de honden blaffen...
Ik droom de laatste tijd van Jamaica sinds ik het verhaal heb horen vertellen dat daar ergens in het water een rots is waar je fruit van kunt plukken, gratis en voor niks. Dat groeit snel weer aan, de volgende dag pluk je dan weer opnieuw.
www.youtube.com/watch?v=t_xkT-T-KF0&am...
Geestelijke armoede heerst hier . ben naar BBC1
oze | 12-11-12 | 00:41
Nou, verkoop je computer, zeg je internetabonnement op, en besteed het vrijkomen geld aan een goed doel.
@Schweinsteig Xpress | 11-11-12 | 20:22
Vezels kan hij ook uit papier krijgen
De toekomst van de flexwerker;
youtu.be/u4ydwuEKno8
@oze
Achterblijvers zeker helpen. Werkweigeraars keihard aanpakken, van die figuren uit de jaren '70 en '80
die wel konden werken maar die liever een uitkering trokken, aanpakken!
de honden blaffen... | 12-11-12 | 00:27 |
zou kunnen. dat is voor mijn tijd (in de jaren 90 maakte ik me vooral zorgen over m'n hertentamens...)
Maar tegenwoordig is het precies andersom en zijn huurders het bezit van woningbouwcorporaties. daarom zijn het niet mijn vrienden. (en omdat ze door en door corrupt zijn )
Maar om eerlijkt te zijn zal het me aan m'n reedt roesten hoe het 15 jaar geleden was.
@de honden blaffen
Ik vrees het ook, maar toch wil ik liever blijven helpen en wil daar ook voor inleveren.
Jeeehé. beginnen jullie nu ook Telegraafje te spelen? Die zwervers zwerven al jaren door steden en dorpen of daarbuiten, vaak een gekozen "vrijheid" of onaanpasbaar. Niks nieuws.
HET Nederlandse graai volk moet niet zo hard schreeuwen voordat het geslagen wordt. Geslagen wordt er toch, links anders rechts.
@@Prins Fontainebleau | 12-11-12
En als jij in deze tijd niet van een disfunctionerende werknemer af kunt komen, dan ben je heel slecht in het bijhouden van dossiers, en je hebt een lulhannes van een advocaat.
oze | 12-11-12 | 00:31
Goeie vraag.
Een maatschappij waar het aantal achterblijvers het aantal mensen gaat overstijgen die hen moet helpen heeft een probleem, een groot probleem.
@Prins Fontainebleau | 12-11-12 | 00:26
Lees je eens in.
Het UWV bepaalt of een ontslag aanvraag wel of niet gehonoreerd wordt.
In 98% van de gevallen is dat zo.
De kantonrechter mag niet meer afwijken van het advies van het UWV, zoals nu in de plannen besloten ligt.
Kortom bij honorering van het UWV is een gang naar de kantonrechter onmogelijk.
Mocht je tot de gelukkigen behoren waarvan het UWV beslist dat de aanvraag niet terecht is, dan kan je naar de kantonrechter.
Maar er is in die civiel rechterlijke procedure nu dus ook al geen beroep meer mogelijk.
Goedkeuring van het UWV houd ook in geen ontslagvergoeding. Die 75000 geld alleen voor die mensen die succesvol het ontslag weten aan te vechten.
Dus 2% maakt een kans.
Verder moet het UWV wat nu dus al vreselijk disfunctioneert alle aanvragen 2x zo snel behandelen.
En nee een werkgever zal echt niet verplicht worden om die arme werknemer naar passende werkomstandigheden te helpen.
Vanuit economisch standpunt, is het namelijk altijd te billijken dat deze werknemer niet meer te handhaven is.
En laten economische omstandigheden nu juist de zwaarste criteria zijn voor het UWV waarbij de ontslag aanvraag altijd wordt ingewilligd.
Wat gaan we doen, mensen? Laten we de achterblijvers in onze maatschappij dieper in de stront zakken of gaan we ze helpen?
damnschreeuwer | 12-11-12 | 00:15
Niet zo schreeuwen, je mist mijn punt.
De woningbouwcooperaties waren in feite bezit van de zittende huurders.
Tot het moment van "verzelfstandiging" onder Kok.
INH.30CL | 12-11-12 | 00:14 |
Dat is een valide argument. Als werkgever heb je echter ook nog de plicht bij disfunctioneren van een werknemer passende andere werkzaamheden te zoeken. De rechter zal hier altijd naar kijken. Versoepeling van ontslagrecht betekent i.m.o. ook niet dat je als werkgever straks zomaar je personeel de deur uit kunt smijten.
Ah, armoede. Foto's afdrukken en met deze beelden in het hoofd langs alle adressen gaan waar men staatscenten naar binnen harkt. Zien de ontvangende partijen er niet zo uit als op de foto's? Dan tegen de muur.
@Prins Fontainebleau | 12-11-12 | 00:03
Nederland heeft al een van de meest flexibele arbeidsmarkten in Europa, en... we doen het goed, relatief nog weinig werkelozen, plus hoge productiviteit, en weinig stakingen.
Er is geen enkele onderbouwing te vinden die nog meer flexibilisering zou rechtvaardigen. Sterker nog je krijgt een omslagpunt.
Percentueel gezien hebben de meeste middenklasse werknemers nog steeds een vaste aanstelling.
Noem mij 1 land waar het economisch beter gaat door doorgeslagen flexibilisering, in de meeste landen heb je hogere werkeloosheid en meer stakingen.
Verder als je de woningmarkt nu echt helemaal naar de kloten wilt helpen is dit de manier.
Toegevoegd, het is zelfs Hans Wiegel die het draconisch vind.
Dat ik dit nog mag meemaken, Hans Wiegel op de bres voor de werknemer, en de PvdA ertegen.
@Stormageddon | 12-11-12 | 00:02
Gehehe. Prachtig.
Truttiger én dommer.
En dan hebben we het nog maar niet over die linkse gluipere moralfags die bij dit soort topics meegluren en zich de tering zitten te minnen en te plussen.
Niet dat ik me daar iets van aantrek, maar het valt op.
That's all.
damnschreeuwer | 12-11-12 | 00:09
Die zijn er nog wel degelijk.
Maar wel steeds minder inderdaad.
Vandaar dat de overheid steeds meer moeite heeft de begroting rond te krijgen.
De balans begint door te slaan.
75% belasting op een modaal inkomen is iets teveel van het goede.
Wat wil je nou zeggen, Van Rossum?
de honden blaffen... | 11-11-12 | 23:34 |
dat is 100 jaar geleden, ten tijde van de industriele revolutie; we zijn twee wereldoorlogen verder, maar je wilt nog steeds vasthouden aan die eeuw-oude communistische werkelijkheid?
echt, de wereld kan zonder dat soort archaische instituten; kijk maar naar onze buurlanden.
@Prins Fontainebleau | 12-11-12 | 00:03
Maar hoe zal het dan gaan met die medewerker die al 40 jaar in dienst is, nagenoeg nooit heeft geklaagd over de baas en zich altijd voor de volle 100% heeft ingezet. Hij is inmiddels op leeftijd en meld zich de laatste tijd regelmatig ziek. Niet dat hij er wat aan kan doen maar hij wordt wat ouder en dat zware werk valt niet mee op deze leeftijd. Hij weet ook dat een *flexwerker* in zijn nek hijgt, die presteert immers beter want jonger en sterker.
Geloof mij dat vooral bij de grote bedrijven je als een nummer aan de kant gezet gaat worden ongeacht je prestaties uit het verleden want de aandeelhouders willen winst zien en dat gaat met al die oude zieke honden niet. Het moge duidelijk zijn, ik ben dus tegen want het kan mijn vrienden, familie overkomen.
Het zijn vaak je vaste lasten die armoede veroorzaken.
Vrij kinderachtig die teksten bij de foto's. Een beetje leedvermaak kan best leuk zijn maar hier kan ik de humor echt niet van inzien! Ik denk dat de meeste van deze zwervers meer te melden hebben en levenservaring hebben dan al degene die hen belachelijk proberen te maken. Kijk, dat krijg je als je grappig wil zijn doormiddel van leedvermaak. Dan moet je wel van goede huizen komen, anders wordt het schrijnend en val je zwaar door de mand. Dan ziet iedereen dat je een klein zielig kwetsbaar figuurtje bent dat zich over de ruggen van zwervers wil laten gelden. Lagere school humor waar ik me al jong tegen verzette. Geen grappen maken over zwervers enzo, anders klappen!
de honden blaffen... | 11-11-12 | 23:34 |
er zijn ook geen arbeiders meer. (op enkele stratenmakers na).
maar wacht eens... als er geen arbeiders meer zijn, wat is dan nog het bestaansrecht van de FNV, PvdA, woningbouwmaffia etc,etc???
... juist
bakoenin | 11-11-12 | 23:21 |
Jouw betoog rammelt aan alle kanten. Allereerst is de hervorming van het ontslagrecht voornamelijk een punt voor de VVD, niet de PvdA. Vervolgens is deze hervorming hard nodig ook, samen met een hervorming van de gehele arbeidsmarkt. Dan dit citaat:
"Daar raak je namelijk de flexwerker of de uitkeringstrekker niet mee, hun achterban.
Nee ook daar pak je de middenklasse mee"
Met andere woorden, je bent óf flexwerker óf middenklasser, beide kan niet. Dan heb ik nieuws voor je, Bakoenin, een groeiend deel van de middenklasse is anno 2012 flexwerker en als flexwerker heb je totaal geen rechten, terwijl je met een vast contract bijna niet weg te sturen bent. Ik heb ze bij vrijwel al mijn werkgevers meegemaakt: wanpresterende, zeurende zure mensen die almaar lopen te klagen op de baas. Maar zelf opstappen en ander werk zoeken, ho maar. Het is toch van de zotte dat je bergen moet verzetten als werkgever om van dit soort figuren (die door demagogische politici vaak omschreven worden als 'hardwerkende Nederlanders') af te komen? Nee, de flexwerker die harder werkt en beter presteert is als eerste aan de beurt als er personeel uit moet. Onverklaarbaar en niet van deze tijd. Vast is veel te vast en flex is te flex. Hervormen, meteen. Dit kabinet geeft aan maatregelen te gaan nemen, daarvoor krijgt zij van mij meer dan het voordeel van de twijfel.
@La Vie En Rose | 11-11-12 | 23:57
Shtt !! (iedereen moet denken dat albert heijn beter is)
@La Vie En Rose | 11-11-12 | 23:57
Ik vond het ook een bijzonder geslaagde opmerking, maar het wordt steeds truttiger in de panelen.
Baldrickification.
www.youtube.com/watch?v=awD1gtpdWIA
OT/
He kijk een paar chille dubstep nummers,leuk voor in de lounge.Dansen verboden.
Zwervers,egotrippers en finnen ook.
www.youtube.com/watch?v=-Myth4zm5tk&am...
@mijntweecent | 11-11-12 | 22:01
"Armoede bestaat in Nederland. Het is toch verschrikkelijk dat er nog mensen anno 2012 boodschappen moeten doen bij de aldi of de lidl. En we staan dat gewoon toe met zijn allen."
LOL!
Die minnetjes ook.
Ironie, wa's dah?
Het wordt hier steeds treuriger.
Ik wou dat Wiegel en Linschoten er zo aan toe waren.
@miko | 11-11-12 | 23:28
Dat zijn absolute getallen voor een abstracte, geregistreerde economie. In Afrikaanse landen wordt de omvang van de niet-geregistreerde economie geschat op meer dan het tienvoudige van de geregistreerde economie. De officiële gegevens uit Afrika vertellen niet het hele verhaal.
Een groeicijfer van de officiële economie is voor de wereldbank, het IMF en Goldman Sachs (en de rating agencies) die op basis daarvan een kredietwaardigheid vaststellen. Er is de regering veel aangelegen om die cijfers dus een beetje masseren. Het gaat best goed in veel Afrikaanse landen (niet in de laatste plaats door -kolonisatie van- ahem, investeringen uit China), maar dat zegt niet zoveel over de welvaart van de bevolking.
Daarnaast moet je het groeicijfer ook compenseren met de inflatie en de geboortencijfers. Met andere woorden: de economische groei in vele Afrikaanse landen kan de bevolkingsaanwas (valt Ghana wel mee) en de inflatie (valt in Ghana niet mee, meer dan 10% officieel) vaak niet bijbenen, waardoor de armste lagen van de bevolking vaak alleen maar armer worden. Dat los je overigens niet op met kindjes adopteren, geld en zendelingen sturen, dat zullen ze zelf moeten doen.
(Ik heb een teringhekel aan nuance, maar het moet soms. Vooral als het over aangedragen "feiten" gaat.)
@Shareholder II
Het was John Kennedy die zoiets zei van als je de geschiedenis/realiteit van alledag wilt begrijpen, volg dan de geldstromen. kennedy werd uiteindelijk vermoord omdat hij politiek/financieel een verkeerde koers ging varen (in de ogen van zijn bazen, want een president is ook maar een marionet)....
Dromen zijn een fijn begin van de dag. De rest van de dag vul jezelf in anders doe ik het wel.
@damnschreeuwer | 11-11-12 | 23:12
Er hoort helemaal geen sociale sector te zijn; alleen maar goedkope woningen.
@pius | 11-11-12 | 23:32
Welterusten. Droom fijn verder.
@kneuterzak | 11-11-12 | 23:45
Dat is je geraden
@ INH.30CL | 11-11-12 | 23:40
Achgut had je al een regeltje daarover geschreven, ik zal het nooit meer doen. Lutser.
strikdewepstroper01 | 11-11-12 | 23:36
Politics follow the money. Soldiers of the NWO. Naar de kampen met dat volk.
@kneuterzak | 11-11-12 | 23:37
Lees eerst eens wat alvorens je plempt.
Kijk even naar Brandpunt van hedenavond, 2 snotneuzen die ondoordacht een land naar de kloten helpen, en als extra bonus, wachtgeldregelingen en bonussen veur uitgerangeerde ambtenaren.
Dit was Brandhout, goedenavond.
De crisis is gemanipuleerd, het invoeren van de euro is de grootste wisseltruc aller tijden. De superrijken en grote bankiers (Goldman S, Rothschilds) bezitten velen malen het kapitaal om de crisis op te lossen. Het volk zit met de gebakken peren en wordt bij de neus genomen.
In de jaren '90 hadden we gouden bergen tot aan de hemel, een oververhitte economie en vandaag zijn we opeens arm?
@pius | 11-11-12 | 23:32
Brandpunt nog ff kijken!
damnschreeuwer | 11-11-12 | 23:12
De sociale huursector is opgericht door en bedoeld voor de Nederlandse arbeiders.
De aldus ontstane woningcoöperaties zijn hen door het kabinet Kok ontstolen en geschonken aan de huidige woningbedrijven met het bekende resultaat.
Er wonen inmiddels bijna geen Nederlandse arbeiders meer.
En ik wil ook een bovenwettelijke uitkering als ik ontslagen word.
De conclusie zijn dermate bedroevend vanavond dat ik onder de wol ga. Gegroet socialisten-haters en rechts-cynisch tuig.
Ik wens het u.
@bakoenin | 11-11-12 | 23:21
Kijk de aflevering van Brandpunt van vanavond maar eens terug. Het is verschrikkelijk wat die ambtenaren elkaar gunnen en wij kijken ernaar en..... vinden het goed.
@îîî ReBeL îîî | 11-11-12 | 23:11
www.heritage.org/index/visualize?count...
Wie schrijft , die blijft.
@bakoenin | 11-11-12 | 23:21
Kom je met zo'n analyse leg je dat uitsluitend bij de PVDA neer, waar is de VVD in je verhaal dan? Verblind haat zo dat je de balans en de intelligentie van je eigen betoog niet meer begrijpt. Onbegrijpelijk.
Thuis kun je nog bakken in ossewit, gewoon ouderwets gezond
@îîî ReBeL îîî | 11-11-12 | 23:11
Je bent wel wereldwijs he?
en.wikipedia.org/wiki/List_of_countrie...)
Kijk vooral eens naar de nummer twee.En natuurlijk ,ze komen van ver dus kunnen ze sneller groeien maar Ghana is een land waar het al jaren een stuk beter gaat.
off topic: Badr Hari welcome back party uit de hand gelopen: www.nu.nl/binnenland/2956008/twee-man-...
-weggejorist-
In sommige plaatsen hebben ze zelfs geen winkelwagentje
www.jansochor.com/photo-essay/jesus-co...
@de grote Anti | 11-11-12 | 23:17
probeer het eens bij uw plaatselijke shoarma-boer.
Met extra gratis escherichia coli.
@ecologiste | 11-11-12 | 23:00
Klopt, het is ook zeer logisch dat ze akkoord zijn gegaan met het verdwijnen van het ontslagrecht en de vermindering van de WW.
Daar raak je namelijk de flexwerker of de uitkeringstrekker niet mee, hun achterban.
Nee ook daar pak je de middenklasse mee,
Die mensen die sappelen voor modaal en modaal+
En helemaal als ze boven de 40 zijn.
Wat is hier nou de bedoeling van.
Inderdaad nivellering, sociale nivellering.
Allereerst natuurlijk de ambtenaren, nee niet de bestuurstijger met zijn 250K, maar de balie medewerker en de vuilnisman.
Ten tweede kan als je werkelijk iedereen tot flexwerker degradeert de grote rooftocht beginnen.
Executie verkopen, en het onbelemmerd heen en weer schoppen van mensen.
Onze Diederik wist dit te verkopen met het argument dat hiermee de positie van flexwerkers verbeterd zou worden.
Hier blijkt dus niets van te kloppen, sterker nog de concurrentie wordt moordend.
Ook de ZZPer gaat er behoorlijk op achteruit.
Gesteld kan dus worden dat heel werkend Nederland verschrikkelijk genaaid is door die club.
Onbelicht is nog het verdwijnen van de IOAW, maar ons kale milieu ventje kraaide triomfantelijk dat de IOW naar 55 gaat.
Waarschijnlijk is het dat ze verzekerd willen blijven van electoraat, maak iedereen pauper, en je hebt stemvee.
De PvdA is werkelijk de meest afschuwelijke club van hypocriete lieden die Nederland ooit gekend heeft.
@harry poster | 11-11-12 | 23:14
Ik heb werkelijk geen idee waar je het allemaal over hebt. En dat is wel zo prettig in alle eerlijkheid.
@damnschreeuwert
Nietes.
@Miep Scharensliep | 11-11-12 | 22:56
Wat een stierenstront. 1 variabel gebruiken en die als oorzaak van al het slechte in het leven benoemen. En je meent het nog ook is het niet.
Wat een geneuzel. Clichégevangene.
Nog even terugkomend op mijn advies dat iemand die koude,regen en andere ongemakken moet zien te overkomen beter vette patat dan een broodje gezond kan eten..
Weet iemand nog een goede snackbar ergens die in ossewit bakt,kartonnen bakjes gebruikt en er een berg zout overheen gooit,met zo'n dikke klodder ongezonde 100% vette mayonaise erbovenop? Men kreeg dus ook dierlijk eiwit en vet binnen bij een patatje vroeger.
Nu kun je net zo goed een komkommer eten.
Truste, allemaal. Morgen weer de wekker. Duty calls om 9u.
@pius | 11-11-12 | 23:06 |
Mwuhahahahahaha. Al is dat het geval, mijn lieve Pius. Heerlijk! Dan heb ik naast een BAAN, ook nog eens een sociaal leven...
Geeft ook maar aan dat u 1) niet hard werkt en 2) ook nog afgeeft op mensen die wel gewoon willen werken. U leek mij zo links........
@Shareholder II | 11-11-12 | 23:10
alleen zieken en bejaarden horen in de sociale sector.
@Nietvoordekat | 11-11-12 | 22:56
Er hoeven in Afrika ook geen mensen om te komen, want die hebben in al de afgelopen zoveel miljarden GEKREGEN uit o.a Nederlandia, maar ja als de dictators er wapentuig voor kopen..... het is niets daar in Afrika en het wordt ook nooit wat, ook al pomp je er nog een 1003827126351miljard in, het zal daar altijd armoede blijven, oorlogen voeren daar in tegen, dat kunnen ze wel, uiteraard met wapens gekocht van ONS geld !!
@ecologiste Scheefwoners horen in de vrije sector. Punt.
INH.30CL | 11-11-12 | 23:01
Zo is dat.
En de ware socialist/nivelleerder zal niet rusten totdat de kindertjes er hier ook zo bijzitten.
Voor de verzameling terzijdes. In deze maanden is de gebakskraam weer open en deel ik graag een oliebol uit aan lokale zwervers. verder schrik ik niet van de foto's want daar zijn we in 020 inmiddels wel aan gewend. Het hoort gewoon in het (straat)beeld van een kapitalistische egoistische maatschappij.
@harry poster | 11-11-12 | 22:55
Niet alleen zuur maar ook nog dom. Dan snap ik dat je niet verder komt als een 9 tot 5 baan.
@Eric Blair | 11-11-12 | 20:20
Bedankt, dat miste ik nu bij de foto's van armoede in alle tijden: welke tijd hoort bij de foto.
Prins Fontainebleau | 11-11-12 | 22:45
Ik heb helemaal geen televisie. Sinds ik dat propagandamachientje het raam uitgeflikkerd heb, voel ik me rijker dan ooit.
Bij armoede in Nederland krijg ik een overzichtsbeeld van de Tweede Kamer. De intellectuele kaalslag die daar heeft plaatsgevonden wordt slechts overtroffen door vak K...
Een arme! zwerver in NL heeft het nog rijk vergeleken bij dit kleine mannetje, als ie nog leeft tenminste!
cdnworldissues.edublogs.org/files/2012...
Sweder van Wijnbergen: als het maar een mooi links plaatje is, voor de rest is de PvdA niet geïnteresseerd in de uitwerking van de plannen.
Spijker kop raak.
Al sinds decennia een compleet foute partij die "de achterban" misleidt en minacht.
Als de scheefwoner bent moet je zomaar 3-6,5% meer huur gaan betalen. Niet 1 keer, nee voor je levenlang elk jaar die verhoging plus de inflatie.
Dus een verhoging van bijv. 3% zou kunnen zijn 25 euro per maand. Niet zo veel. OK Dat is dan 12x = 300 euro. Prima. Het jaar daarop raak je je baan kwijt en ben je ineens geen scheefwoner meer. Toch blijft die 25 euro verdisconteerd in je huur plus de inflatie van dat jaar erbij. je leeft nog 40 jaar op die manier dan heb je 40 x 25 x 12 plus 40 x de jaarlijks inflatie betaald als de je in je urn zit. Uitgaven minimaal 14-15000 euro. Dat is depositiesparen voor de woningcorporaties diue vervolgens leeggezogen worden door PvdA VVD en CDA. Emiel Roemer, Geert Wilders lezen jullie even mee? Uit rechtse kringen werd er vreselijk gekermd Wiegel en Pechtold schreeuwden moord en brand en kregen hun zin maar wie beschermd de huurders, de PvdA? hahaha laat me niet lachen.
Nifelheim | 11-11-12 | 22:56 Die met een karretje, zo'n winkelwagentje, die hadden toch nog een euro om zo'n wagentje los te peuteren hè?
Ik heb medelijden met die mensen. Kan er niets aan doen.
Het gezegde gaat dat een foto meer vertelt dan 1000 woorden. Ik kijk naar die foto's en voel het ontbreken van die 1000 woorden. Bij iedere foto hoort een verhaal.
Je ziet iedere dag zoveel beelden dat het je niet meer ontroert of boos of opstandig maakt. Murw door de veelheid aan beelden. De drempel voor empathie gaat hoger liggen. Het invoelingsvermogen is ingeruild voor de behoefte aan persoonlijke verantwoordelijkheid. De schuldvraag is pregnanter dan de hulpvraag.
En dat is de schuld van het socialisme.
.
Jawel, het socialisme. U leest het goed. Er is namelijk niks sociaal aan het socialisme. Het is geen vangnet voor de allerarmsten, het is een trampoline voor degenen die over de rug van een meute makke schappen zichzelf naar een elite kan springen. De broeders en zusters van het socialisme heulen met de schuldvraag en wijzen constant naar het kapitaal en haar uitwassen. Ze zijn zo bezig met schuld geven en recyclen dat ze blind zijn geworden voor degenen die door het systeem tussen wal en schip vallen. Dit zijn de plaatjes van de Animal Farm. We zijn allen gelijk maar sommigen zijn toch net iets minder gelijk.
@îîî ReBeL îîî | 11-11-12 | 22:13
In Afrika komen mensen om van de honger. U heeft internet. Verder weiger ik er woorden aan vuil te maken.
Een pretje zal het niet zijn, dat kan ik me heel goed voorstellen, maar ECHTE armoede is toch echt iets anders.
Met de naderende armoede voorzie ik dat de Dam vol zal staan met gorilla's en skeletten volgende zomer.
@pius | 11-11-12 | 22:35
Zure nek. Voel je je weer aangesproken, pius? Mwuhahaha.
Waaruit ik dat opmaak? Hoe simpel, zuurnek (jouw woorden). 99,9% van de banen niet de moeite waard vinden, maar wel duizenden plempsels p/j produceren. Ik vind het knap.
@miko | 11-11-12 | 22:51
Armoede heeft vele gezichten ja;)
1+1 | 11-11-12 | 22:51 Ah, mooi. Dat is wat ik dus al dacht hè?
Zo'n zomerbaantje.
zeg maar jansen | 11-11-12 | 22:37 | "Zijn het geen acteurs die het doen voor de toeristen?"
Ja, ze scheren, wassen zichzelf maanden niet. Slapen met genot in de kut kou op een fucking houten bankje, zuipen de hele dag, verzamelen 40 AH tassen met vuile shit om die vervolgens de hele dag mee te slepen aan het stuur van hun fiets waarvan allebei de banden leeg zijn, en last but not least, dragen een stonewashed jeans en Reebok pumps zonder veters.
De Chinezen staan in de rij op met één van de alcohol walmers op de foto te mogen.
Bakito | 11-11-12 | 20:06 Kutd is dat hè? Had je je al ingesteld op een zorgpremie van 20 euro per maand, gaat het niet door.
Zo is er ook een heel grote groep die was duizend euro belastingverlaging beloofd. Gaat ook niet door.
Wat dat betreft hebben ze nog niets daadwerkelijk hoeven doen om tot nivellering te komen.
@pius | 11-11-12 | 22:17
De enige Stiglitz die ze hier lezen is degene dier hier af en toe wat neerplempt
@mijntweecent | 11-11-12 | 22:13
Nou dat is afzien,... Kan me heel wat veroorloven maar we eten vaak genoeg kliekjes.Makkelijk en het is altijd zonde om eten weg te gooien. Merkloze cola?Wat is daar zo fout aan? Ik koop genoeg merkloze produkten omdat merken niet altijd beter zijn.Probeer maar eens een tijdje goedkope cola, je smaak raakt eraan gewend en daarna verlang je ernaar.
Waarom wilde de ossies ineens zoveel dingen uit het osstduitse tijdperk kopen?
Waarom importeren immigranten en masse rotzooi uit hun land van geboorte? Mijn vader consumindert al jaren. Als het niet kapodt is waarom vervangen ? Het zal hem aan zijn reet roesten wat andere er van vinden.
Wat mij betreft schets je niet een armoedige situatie maar een oplossing hoe het ook kan.
En twee meisjes op een kamer in een stapelbed? Mwoehahahaha. Zeker jonger als dertig jaar. In mijn jonge jaren lagen de meeste met een of twee broers of zussen op een kamer. Wat ik wel heb gezien is mensen die in aardehuizen wonen ter grote van een woonkamer in Nederland. Op kleien oude matrassen en dat emt soms tien mensen ,jong oud, en dat in temperaturen van 28 graden snachts zonder zelfs maar een ventilator. Met een zachte wind door de ramen met stof ,muggen en andere gespuis erin.
mijntweecent | 11-11-12 | 22:13 |
Merkloze cola, een TV uit 1997 en geen vloerbedekking? Zo leeft een gemiddelde student ook. Als je dat al armoede noemt dan hanteer jij toch een andere definitie dan de rest van de wereld.
Strange Glue | 11-11-12 | 22:22 | + 0 -
Volgens Rutte, en zijn voorganger Balkende is er geen armoede in Nederland. Zij kunnen het weten..........
In de jaren zeventig en tachtig moest je 'sollidair' zijn anderen. Toen was de welvaart wat minder. Nu iedereen het goed heeft kijk ik naar hoe die zelfde groep zich uitlaat over 'minderen'. Dan krijg ik spontaan het gevoel dat de crisis niet diep genoeg kan zijn zodat de winkelwagentjes niet meer aan te slepen zijn. Liefst met een lekke band.
Het is wel allemaal in Amsterdam hè?
Zijn het geen acteurs die het doen voor de toeristen?
de grote Anti | 11-11-12 | 22:19 | + 0
Volgens mij zijn we het eens dan?
@harry poster | 11-11-12 | 22:23
Waaruit krijg jij het idee dat hij niet werkt. En wat is dat voor calvinistisch gelul. Is het niet de zegening van de markt dat je niet van 9 tot 5 hoeft te werken om toch een goede boterham te verdienen. Zure nek.
Net een foto gezien van mijn straat, een foto uit 1952. Er stond niet één auto in de straat. En weet je wat er wel stond? Een handkar. En dat is nog maar 60 jaar geleden. Het is toch niet te geloven.
Als dit soort topics veel vaker voor gaat komen haak ik af. Onderschriften zijn tenenkrommend.
donaldo | 11-11-12 | 22:25 | + 0 -
U zal van mij geen last meer hebben. Jammer dat ik heb geprobeert mee te denken met mensen die een zinnige reactie plaatsten.
Zatkniss
Een deel van de mensen die wij helpen heeft geen bijstand of wat voor inkomsten dan ook. Overigens gewone gezinnen die structureel uitgesloten worden door gemeentes met diverse trucs. De meest recente is het buiten behandeling stellen van een bijstandsaanvraag op de meest dubieuze gronden. Heb een client die geen bijstand krijgt, nu al 22 maanden, omdat hij bankafschriften van een rekening niet in kan leveren. Let wel, een niet bestaande rekening.
Sluit je ogen niet voor the dark side van ons landje. Of hoor je bij die willige ambtenaren die mensen bewust kapotmaken.
Van alle tijden.
Marx Rutte fapt op deze foto's, denk ik. Zolang de rijken maar rijker worden, kan hij hier volop van genieten. Armoede is volgens hem een keuze en überrijk word je door 'HARD' te werken.... Yeah, right on Mark Rukke *fapfapfap*
Comments zijn altijd wel grappig, vooral die over Robert de Niro. jammer dan weer dat er bij die ene foto van de schrobbende Turk 'housewive' staat, moet natuurlijk 'housewife' zijn.
Als dit soort topics veel vaker voor gaat komen haak ik af. Onderschriften zijn tenenkrommend.
Bakito | 11-11-12 | 22:08 |
Mwuhahaha. Dat is precies het probleem. Ga eens werken en voel je niet te goed. 24/7 reaguren lost de crisis niet op, bak.
De meeste foto`s gaan niet over armoede maar over mensen met psygische en/of drank problemen, dakloze mensen vaak met teveel kleding aan, scharrelend langs prullebakken, het is in Nederland niet nodig, er is hulp voor deze mensen.
Het zijn zgn zorgmeiders, ze willen niet geholpen worden, op zich is dit triest genoeg.
Is er armoede in Nederland? het is maar hoe je het definieert, onze armoede is niet te vergelijken met derde wereld landen, niemand hier hoeft dakloos te zijn of honger hebben.
Meneer Zatkniss, U leest mijn post niet goed.
Ik zit niet te wachten op iets van de Staat......
Sterker nog ik (en velen met mij) ben het vieze spel der Staat al jarenlang ZAT.
Ik probeer juist aan te geven dat die Staat alles maar afschaft en tegelijk ervoor zorgt dat de Staatsinkomsten gelijk blijven.
Het maakt dus niets uit wie of wat je bent of wat je doet, de Staat zorgt er wel voor dat je steeds meer moet betalen voor niet gegeven diensten.
Nederland is verkwanseld aan de EU, daar heeft de door zichzelf afgeschafte politiek wel voor gezorgd.
Tergelijkertijd zorgt diezelfde politiek ervoor om koste wat kost te blijven zitten, op onze kosten.
Het maakt ook niet uit op wie of wat je stemt.
Zodra een kind op de aardbol ter wereld komt in bv. Nederland word het opgezadeld met STAATSSCHULD.
Ik kan me niet voorstellen dat een kind daar op zit te wachten??? Hallo meneer Zatkniss??????
@ikdenkwat | 11-11-12 | 22:05
Zwervers kunnen soms,al dan niet door psychose gedreven,zeer eigenwijze figuren zijn ja.Soms gestudeerd.Sommigen hebben zelfs een pak geld in hun smerige sok zitten waar veel mensen jaloers op zouden zijn.
Maar ze weten niet wat ze met geld moeten doen behalve een biertje en wat vettig vreten kopen.
Niets interesseert ze meer.Dat is triest.
En ja,zelf ook een tijdje op straat gezeten in de vrieskou,dus.
mijntweecent | 11-11-12 | 22:01 |
LOL
De Bulgaarse straatmuzikant met zijn harmonica moet tegenwoordig ook in de winter doorspelen. Dat is ook armoede maar dan had hij maar een vak moeten leren...
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 11-11-12 | 22:13 | + 0 -
Warom zou je verhongeren? Met bijstand en toeslagen kun je toch overleven?
@Ratzinger | 11-11-12 | 21:53
De VS is een uitermate slecht voorbeeld. Het is namelijk het voorbeeld van het tegenovergestelde van wat jij beweert.
Daar is de tweedeling en het aantal armen enorm gestegen onder regime van de zoalsjijdenkenden en 90 procent van de rijkdom is in handen van 1 procent. Ook Stiglitz rekent er genadeloos mee af onderlangs in een meeslepend essay. Toch niet de minste me dunkt.
Radicalisme werkt niet. Niet het radicaal-socialisme en niet het radicaalcynisme dat jij aanhangt.
De waarheid ligt in het midden.
HALLO Zatkniss????
kiezer | 11-11-12 | 22:10 | + 0 -
Ik vind dat je voor je eigen lot verantwoordelijk bent en niet moet/kunt verwachten dat een regering dat allemaal regelt. Met een nl paspoort kun je bijna overal hen, heb zelf ook nl verlaten om werk te vinden. Heb je het stuur in je handen of zit het op je rug?
@Bakito | 11-11-12 | 22:09
Hopelijk zonder alcohol of suiker, want dat mag niet met de medicatie die jij gebruikt.
@Zatkniss | 11-11-12 | 21:51
Laat ik vooropstellen dat ik mij wel red, en ja dat ik internet heb? dat kan toch ook via de onbeveiligde versie van bv de buren? Ja toch????
Maar ik weet wel dat er in Nederland veel armoede is, ongeacht dat Marx Rutte anders beweerd.
En zolang ik mij nog red is het prima, kan ik geen brood meer kopen steel ik het geld wel, maar let op, zal alleen stelen van de rijken, en dat meen ik !!
Ik laat me niet verhongeren.
Ik ben wel eens thuis geweest bij zo'n pauper op 6 hoog in een flat. Toen ik er binnenkwam: er stond merkloze cola in de koelkast, de televisie was hou me te goede uit 1997 ofzo (echt zo'n enorme kast). De twee kinderen van deze man sliepen op 1 kamer op zo'n stapelbed. Verder lag er geen vloerbedekking maar van dat goedkope linoleum oid op de grond en bleken ze een opgewarmd kliekje van de dag ervoor als avondeten te gaan verorberen. Al met al een heel schrijnende situatie en dit soort dingen gebeuren dus echt in Nederland. Dus laten we niet doen alsof we het allemaal zo goe dhebben in dit land oke? Dank u.
Dat krijg je dus als je je pillen niet neemt.
HALLO Zatkniss????
Zatkniss
Ik heb veel gereisd en ook in veel landen armoede gezien. Belarus ben ik nog nooit geweest, ik hou me aanbevolen. Feit blijft dat het ergens anders altijd wel erger is, dat geeft ons niet het recht om hier de ogen te sluiten.
kiezer | 11-11-12 | 22:06 | + 0 -
U post geeft precies aan wat er mis is met nl. U verwacht dat ze voor alles gaan zorgen. Ga ondernemen of emigreer naar een land met voldoende werk, neem eens eigen verantwoordelijkheid
... en oh ja, het is weekend.
* plop *
Armoede is geheel afhankelijk van waarmee je je rijk prijst. Dat zou best eens een winkelwagentje kunnen zijn.
Zatkniss | 11-11-12 | 21:59 | + 0 -
Eerlijk gezegd vind ik 99,9% van alle banen/werk in ons land zwaar ruk; geen haar op mijn hoofd die er aan denkt, al kreeg ik een miljoen euro per jaar.
Maar nogmaals, de hele maatschappelijke discussie draait voornamelijk om geld, inhoud is kennelijk niet relevant.
Ohh en de minimumloners doen niet mee aan de economie? Wie stopt er zoveel in de economie als de lage loner die vele uren werkt in fabriek of handel En het is geen schande als die worden bestolen
Watapatja | 11-11-12 | 21:47 |
En hoeveel van die mensen die bij de voedselbank komen, hun huis uitgezet worden of in de schuldsanering zitten, zijn in die situatie terechtgekomen door hun eigen stomme schuld? Bijvoorbeeld door te veel geld uit te geven, boven hun stand leven, domme beslissingen maken etc.
't Zal allemaal wel weer de schuld van de politiek zijn. Dat is het immers altijd wanneer dingen niet gaan zoals wij willen.
Wat is nl eigenlijk kaltgemacht door de socialisten. Je werkt x tijd of helemaal niet en als je werkeloos wordt dan wil je levenslang onderhouden worden. Lekker rotzooi vn de wibra of zeeman kopen gemaakt door een kindslaaf die van jouw leven en gratis geld alleen maar kan dromen. Die tijden veranderen het wordt onbetaalbaar mensen levenslang te onderhouden. Toch maar weer eens wat aardiger zijn tegen de familie
Voor de goede orde: de laatste foto (van de zwerver in het bushokje) is geen 'viral image' van Quote zelf, maar van fotograaf Look J. Boden. Hij wil onderstrepen dat er helaas nog een grote kloof tussen de Quote en armoede is. Check www.facebook.com/ljbfotografie voor het origineel.
Ik ben het met je eens, dat ik dat mag beleven. Bijstand is idd goed om de onderklasse van de straat te houden. Het wordt alleen eng als de pvda hen hetzelfde wil geven als de werkenden. Iemand moet willen werken om het gratis geld te betalen, niet waar?
Zatkniss | 11-11-12 | 21:59 | + 0 -
Wanneer gaan ze dan voor werk te zorgen, inplaats van alles af te schaffen, en tegelijk belastingverhoging in te voeren???
mijntweecent | 11-11-12 | 22:02
Dat ga ik wel overwegen in 2014 natuurlijk, beetje huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag, kasrondje met HRA en WBSO en doe nog maar wat IVA er bij en alles zit wel goed.
de grote Anti | 11-11-12 | 21:55 | + 0
Ah de door gestudeerde professor sauerpraum. Heb je ooit een gesprek aangebonden met een zwerver? Valt mij op dat ze meestal welbespraakt, gestudeerd, of conservatorium of een kut leven achter de rug hebben......
KarelMarks | 11-11-12 | 21:58
Je hebt gekozen voor een uitkering tegenwoordig?
Armoede bestaat in Nederland. Het is toch verschrikkelijk dat er nog mensen anno 2012 boodschappen moeten doen bij de aldi of de lidl. En we staan dat gewoon toe met zijn allen.
Bakito | 11-11-12 | 21:44 | + 0 -
Ik ben het met je eens, dat ik dat mag beleven. Bijstand is idd goed om de onderklasse van de straat te houden. Het wordt alleen eng als de pvda hen hetzelfde wil geven als de werkenden. Iemand moet willen werken om het gratis geld te betalen, niet waar?
Wat een geloel, ik at vroeger ook uit de vuilnisbak (best lekker na het stappen) en sliep ook op straat (best handig soms) en dat is ook allemaal goed gekomen, als je maar wil. Arm blijven is een keuze. Geen medelijden met losers, dat hebben ze ook niet met mij.
Ratzinger | 11-11-12 | 21:53
Tsja, jij wil alle ongewenste sujetten kort houden door ze te bestraffen bij misstappen in plaats van ze te pamperen en dood te knuffelen.
Dat betekent een politiestaat, waarbij ook brave burgers als jij allerlei vrijheden moet inleveren om het gespuis in
onder controle te houden.
Wil je dat ?
@de grote Anti | 11-11-12 | 21:55
Je mag geen afval dumpen op de zuidpool,nog geen eens schijten in de vrije natuur.
@Markiezin de Sade | 11-11-12 | 21:45
Weet je ook waarom? Als het nou nog eens ten gunste van de nationale schatkist zou zijn, dan was er nog een punt geweest (hoewel ook in dat geval een schande omdat bezuinigingen helemaal niet of in ieder geval zeker niet in deze mate nodig waren geweest als we geen lid van de EU waren geweest. We worden leeg geknepen door het enge socialistische gedachtegoed van de eurofielen) maar nu komt het slechts ten bate van hele grote groepen mensen die liever hun hand ophouden dan dat ze werken. En dat is GEEN goede en legitieme reden om de midden- en hoge inkomens te laten bloeden. Sterker nog, het is rampzalig voor de economie van Nederland en ronduit diefstal.
@stronthoop | 11-11-12 | 21:53
warum????
Echte armoede in nederland heb je vooral bij mensen die in een hopeloze multiculturele wijk wonen met geen tot weinig toekomstperspectief,criminaliteit en hufters.
Haal die mensen daar weg of zet al het tuigh dat daar woont op een grote stoomboot richting de zuidpool.
Watapatja | 11-11-12 | 21:47 | + 2 -
En jij bent van harte uitgenodigd om met mij ous en nieuw te vieren met mijn moeders familie in wit rusland dan laat ik je echte armoede zien en die mensen hebben geen schulden gemaakt of een verslaving gehad zoals zoveel "armen" in gratis geld land nl
Volgende week zondag, alle McDonalds in de fik.
Wie doet er mee?
Bakito | 11-11-12 | 21:44 | + 1
Gaat anders prima in CH, Japan, USA e.d.
Kunnen prima zonder socialisme als 'doctrine'. Moet je natuurlijk wel de basale taken van de staat serieus nemen en crimineel gedrag afstraffen. In NL gebeurt zelfs dat niet of nauwelijks en ja, dan zou je in een situatie kunnen komen die jij schetst.
Meer dan lafheid is het evenwel niet. Wil je een welvarend land, dan moet er gewerkt worden en moet de notie 'verzorgingsstaat' radicaal zijn uitgebannen. Mensen aanspreken op eigen kunnen en niet op eigen lamlendigheid - dat zou al een mooi begin zijn.
Jij met je sprinkhanen. Hoe krijg je het verzonnen? Je bent er mee opgegroeid, kennelijk, met een begrip van Vadertje Staat, overal voor zorgend. Da's een zeer ziek iets.
Terminaal zelfs.
Tja en dat de bedenken dat elke week in elke supermarkt voedsel niet per kg maar per ton wordt weggeflikkerd.
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 11-11-12 | 21:14 | + 4 -
Erg vervelend voor u, gelukkig woont u in nl waar u levenslang geld krijgt. In de andere 90% vande wereld zou u na de ww verhongeren. Niet in nl waar u levenslang zult worden onderhouden. Uiteraard volgens u te weinig, maar toch. Wat maakt u edelet dan die rus of chinees etc die zonder werk komt te zitten? Het feit dat u in nl bent geboren? Die tijd is voorbij wen er maar aan. In ieder geval is er nog geld voor het internet :-)
@Watapatja | 11-11-12 | 21:47
Et cetera is een latijnse uitdrukking knuppel.
Glas Koning en anderen.
Bij dezen ben je uitgenodigd om eens mee te lopen met onze stichting, wel op vrijwillige basis. Op deze wijze kan ik je kennis laten maken met echte armoede in Nederland. Onderdak, voedsel en zorg is niet vanzelfsprekend. De andere kant op kijken en ontkennen is niet stoer en getuigt zeker niet van beschaving. Alleen tegen domheid is niets te doen, jammer genoeg.
Voor de iets slimmeren, de cijfers spreken voor zich, de snelst groeiende supermarkt vanNl, de voedselbank, het stijgend aantal huisuitzettingen, etc (voor de minderbedeelden qua hersenmassa, dat is frans voor enz.)
Er zijn heel wat mensen die werken voor 33.000 of minder en dat zijn geen luie bijstandstrekkers.
Jaren worden de aow ers en de minima uitgeknepen en daar hoorde je niemand opver. Nu worden de hogere inkomens aangepakt en het land staat op zijn kop.
Ratzinger | 11-11-12 | 21:29 | + 0 -
Zonder het socialisme zou het leger ontevreden paupers inmiddels zo groot zijn, dat er überhaupt geen kapitalisme of vrije markt meer mogelijk was geweest.
Het socialisme in deze vorm is dan ook een zegen voor de huidige, welgestelde klassen: zonder bijstandswet of ww zouden plaatsen als Wassenaar, Blaricum en Rozendaal reeds geruime tijd gereduceerd zijn tot smeulende puinhopen, kaalgevreten door woeste spronkhanen.
AshleyJ"Ash"Williams | 11-11-12 | 21:32 | + 0
Het ging mij in dat comment meer om de verderfelijke invloed van het socialisme en de verpampering van de samenleving. De overheid kan beter aansluiting zoeken bij de kracht in de samenleving en niet bij het zwakke in de samenleving, kort gezegd.
Neemt uiteraard niet weg dat er altijd, om wat voor reden ook, dropouts zullen zijn. Daar is plaats voor mededogen, medelijden, steun. Ik zou dat nooit tot uitgangspunt van beleid maken, wat je nogal eens ziet als je (met name linkse) politici weer eens hoort jammeren over inkomensverschillen e.d. It's the way it is.
Ik vraag me wel eens af er er überhaupt iets anders kàn bestaan dan gewetenloos salonsocialisme, als je het over socialisme hebt.
Verder allemaal niks aan de hand hoor.
Meestal zijn dit eenzame en alleenwonende mensen met een psychiatrische aandoening. Ze vergeten gewoon dat ze een onderkomen en inkomen hebben. Omdat het nieuwe kabinet gaat bezuinigen op de hulp aan deze mensen zullen we deze beelden binnenkort veel meer zien.
Weer dat gelul over geld.
Wanneer gaan we het eens over inhoud hebben? Over zingeving en spiritualiteit. Wanneer? Djiezzz!
Bakito | 11-11-12 | 20:06 | + -5 -
Ja, ik zag je reactie. Er zit een belangrijke kern van waarheid in.
Al jaren worden we belazert door allerlei niet democraties verkozen politici. Dit merkwaardige spel word gestuurd door iets geheimzinnigs. In ieder gaval niet door de burger. De belastingspiraal is daarbij omhoog, zonder daarbij voor zinnige oplossingen te komen voor de burger.
De afstand Staat/Burger word steeds verhoogd.
Van mij krijg je een 10 kudos!
De bijschriften onder de foto's zijn a) niet grappig maar b) schijnbaar wel bedoeld als grappig waardoor ik c) moet concluderen dat van Rossem op mentaal vlak een dwerg is.
@Ratzinger 21:02
En toch heeft elke hobo, bum, beggar, drifter, floater zonder uitzondering een bijzonder levensverhaal vol hoge pieken en extreme dalen. Mensen die soms bewust soms onbewust beneden de grote grijze massa terecht zijn gekomen. Stadsgenoot Sander de Kramer heeft enkele van deze bijzondere verhalen gebundeld in een boekje: van miljonair tot krantenjongen. Omdat je soms de controle over het leven verliest of je realiseert dat de controle die je erop kan hebbon maar marginaal is.
@Jan Passant mk2 | 11-11-12 | 21:23
Ik vond zwervers in mijn kinderjaren vooral een chinees iets.Veel te veel mensen en een hoop armoede met ziektes en dergelijke.
Dat heeft Mao dan toch weer mooi opgelost :)
Hoe kan je in twee weken een land naar beneden lullen terwijl er niets veranderd... Juist telegraaf... Gooi maar weer een houtje op de openhaard het was een prachtige dag! Treurige berichtgeving. Mensen ga eropuit doe leuke dingen ga de natuur in. Ga schaatsen in het uithof doe wat!! Wat een gejank echt niet normaal meer!!!
Bakito | 11-11-12 | 21:15 | + 0
't Valt me op dat je er in NL afgelopen decennia steeds meer ziet. Eigenlijk gelijk opgaand met de verpampering van de samenleving (het bekende maakbaarheidsgezwam).
Je zult er altijd houden, in welke samenleving dan ook.
Hier lijkt het soms alsof er op aangestuurd is. Het maffe is dan ook nog dat je zoiets kunt verwachten in een vrij hard land als de USA. Hier heb je het ook, meer en meer. Betekent dat socialisme niets betekent. Waarom de socialisten, een vrij grote groep, zich niet verenigen om hier wat aan te doen, is me een raadsel. Raadsel? Welnee, de meeste socialisten zijn salonsocialisten en laten graag iedereen meebetalen aan de oplossing van de zelf geschapen problemen.
Laat het dan maar zonder omweg over aan de markt en ga niet schijnheilig lopen doen en val al helemaal geen mensen lastig die niks met (jouw) socialisme te maken willen hebben.
Zwervers, dat was vroegah heel erg "typisch Amerika". Volkomen foei, totdat de resultaten van links/christelijk beleid zichtbaar werden op straat.
Niet alleen is er geen financiële basis voor de huidige welvaart, die grotendeels op de pof is. Het is nog veel erger. Door Peak Oil wordt nu ook de materiële basis onder onze welvaart aangevreten. We vallen dus niet één, maar twee etages naar beneden. Momenteel bevinden we ons nog in glijvlucht. So far, so good.
Wat doe die foto er nou tussen van net na de tweede wereld oorlog. Mensen die zoeken naar tulpen bollen? Raar.
@duitse herder | 11-11-12 | 21:16
Het probleem is, dat de beroepswerklozen het nog steeds goed hebben.
De beroepswerklozen hebben het nog steeds goed... whats the problem ?
Ratzinger | 11-11-12 | 21:02 | + 1 -
Een stukje terug stelde je nog dat zwervers/paupers in elk soort samenleving voorkomen en nu is het ineens de schuld van het socialisme.
Heb je je hoofd gestoten?
Leuk al die foto's uit het jaar kruik! Mot je eens kijken hoe die mensen er in Budapest bij lopen. Niemand in Nederland kent armoede, en niemand in Nederland hoeft ooit zonder onderdak te leven....
@Nietvoordekat | 11-11-12 | 20:02
Geld zonder te werken? ik kan je verklappen dat ik na 23 jaar voor dezelfde baas te hebben gewerkt, werkloos ben geworden.
Het is geen armoe als je in het begin 70% van je laatst verdiende loon ontvangt, maar een pretje is het niet, want je vaste lasten gaan niet naar 70& toe.
En dan heb ik het nog niet eens over als je geen WW meer hebt (waar je jarenlang VERPLICHT premie voor moest betalen) maar in de bijstand beland, en men kan wel schreeuwen : ER IS WERK ZAT, ik kan je verklappen dat dat er niet is voor iemand van 50 zonder opleiding, ook niet voor iemand van mijn leeftijd met opleiding.
@Tutanchamon | 11-11-12 | 21:08
Wat is het toch met die vervuiler dat iedereen hem altijd wil betalen?
@La Bailaora | 11-11-12 | 20:56
Dat begreep ik er wel uit.
@de wijsheid in pacht | 11-11-12 | 21:05
Een beetje op jezelf aan het reaguren?
De PVDA zit in de regering en:
* Zorgpremies voor middeninkomens naar recordhoogte,
* Hypotheekrenteaftrek op de schop, en jha, dat treft iedereen....... alleen de rijksten veel minder. De huizenmarkt had een oppepper nodig maar kreeg een doodschop. Ook PVDAers hebben huizen te koop staan en hebben soms aflossingsvrije hypotheken gelukkig. Balen nu he ? Dikke vette pech dan.
* Oldtimerbelasting op de schop (hoe je een cultureel erfgoed kunt verzieken). Helaas.
* Versoepeling van ontslagrecht wat vet in het nadeel van de werknemer werkt. Ook PVDAers en VVDers kunnen de komende paar jaar werkeloos worden en de regeling is dan om te huilen. Sterkte.
* Nog steeds miljarden naar Brussel. Naar Griekenland, naar torenhoge gebouwen vol marmer en graniet en 750 inkomens waar 27.000 per maand totaal geen uitzondering is. Reizen tussen Brussel en Straatsburg en Vrijdags inklokken om daarna weer te vertrekken naar huis. De PVDA en VVD die hierover geen enkele kritische vraag stelden. Het geld kan toch niet op he ?
PVDA- maar ook VVD-stemmers: ontzettend bedankt. Zelfs hiervoor met de PVV erbij kwam het nog niet in de richtig van dit baggerakkoord. Maar PVDA stemmers: kom op voor je sociale principes. De vervuiler betaald. Socialisme kost geld. Geweldig dat jullie dat nu zelf ook eens aan der lijve ondervinden. Niet de portemonnee van de ander maar van jullie zelf. Jullie principes mogen best wat kosten toch ?
De "vervuiler" betaald. Alleen "vervuiler" is een relatief begrip. En dat geeft hoop en lol ;-)
Hahaha, losers die het minder hebben.
Als mijn kinderen mensen die in de shit zitten uitlachen, krijgen ze een knal van me. Maar gelukkig hoeft dat nooit, want ze snappen al vanaf hun derde dat uitlachen niet hoort.
-weggejorist en opgerot-
@Osdorpertje | 11-11-12 | 20:43
Hahaha. Typisch oplossingen van de Holandse struisvogelpolitiek: we halen de bankjes weg, want dan zien we de zwervers niet meer.
En wat je niet ziet, bestaat niet.
Mooi man.
Ach, socialisten hebben het nooit verder gebracht dan het verdelen van de armoede. Niet zo gek ook, want je hebt natuurlijk een genetisch defect als je socialist (of nog erger bent).
Dat lult maar over 'progressief' en 'solidariteit', maar dat gaan ze dan niet in eigen kring zoeken, maar bij iedereen. Waarmee het dus afgedwongen wordt en alle betekenis verliest.
Hoever je losgezongen kunt zijn van de realiteit... Opvallend is ook altijd weer dat gelul over NL als een rijk land (er is dus zat geld van een ander te verdelen). NL is helemaal niet rijk. Tweemaal modaal kan no way een huis kopen, mede dankzij het socialisme, dat geld wil verdienen aan de gronduitgifte. Dit kon 40 jaar geleden makkelijk.
Ik durf de stelling wel aan dat al die paupers in dit topic het directe resultaat zijn van een pamperende en dus vooral socialistisch ingestelde overheid. Ja, dat moeten we willen met z'n allen. Hoe moeilijk is het om aansluiting te zoeken bij innovatie, creativiteit, kracht etc.? Dat zijn dingen die ergens toe kunnen leiden, de rest is buffelstront.
@miko | 11-11-12 | 20:53
Want, deze foto's mogen in Nederland dan uit 1993 zijn, in Spanje zijn die wantoestanden in 2012 heel actueel, ik zie ze gemiddeld zo'n beetje een keer per week voor de deur, en het is absoluut on the rise. 2 jaar geleden zag je het amper:
fotos.lahora.com.ec/cache/8/8a/8a0/8a0...
@ mezelf.
Dat deze foto's bestaan is mensonterend.
Ik vind eigenlijk vooral dat 'Giga' aan dat 'pica' best armoedig eigenlijk.
De plaatjes zijn meestal mooi, aandoenlijk of spreken boekdelen, de bijschriften zijn vaak wel geinig, maar ik blijf me vooral afvragen, waarom op een site met de naam GigaPica driekwart van mijn scherm leeg blijft...
Het lot bepaalt in hoge mate ons leven. Voor hetzelfde geld was een van u allen in Zambia geboren. Het simpele feit dat je hier leeft en niet tot de bedelstaf bent verworden geeft je de morele plicht om positief te blijven en niet alleen aan je eigen belangen te denken. Dat deze foto's bedtaan is mensonterend.
@miko | 11-11-12 | 20:53
Ik lach er ook niet om hoor, in tegendeel.
@Osdorpertje | 11-11-12 | 20:43
Of zet er nog eens een paar honderd bankjes bij zodat de zwervers ook een bed hebben.Dat is waarschijnlijk goedkoper dan al die leuninkjes.
@La Bailaora | 11-11-12 | 20:43
We kunnen er hier wel een beetje om lachen maar werkelijk leven op de straat in bepaalde wereldsteden is geen pretje. Ik heb kinderen van 4/5 jaar gezien die door andere kinderen mee gesleurd worden om de restjes op te eten wat bij de burgerking bleef liggen..
@Bakito | 11-11-12 | 20:46
We leven helaas in een dog eat dog world.
Iemand nog een zondebok nodig?
@blinde kip | 11-11-12 | 20:36
De middeninkomen betalen nu 42% belasting, dat zou 38% worden en wordt volgens de uitkomst van de laatste onderhandelingen nu 45%. Een verschil van 7% ten opzichte van het oorspronkelijke akkoord! In het oorspronkelijke akkoord werden grote groepen middeninkomens nog gespaard. Nu dus niet meer. Zo help je een land echt volledig naar de klote. En de PvdA en de mensen die graag van andermans geld leven, die vinden het allemaal prachtig en lachen zich een deuk!
@de grote Anti | 11-11-12 | 20:33
Nog beter, het frituurvet opzuipen!
@blinde kip | 11-11-12 | 20:35
JA zie hier Pritt en van Rossum op hun kantoor!
Een foto van Tim Kuik om 's lands armoede te illustreren was passender geweest.
Ontzettend niet leuk, dit topic.
Een foto plaatsen met als bijschrift de jaren '80 en dan op de achtergrond een auto, zo te zien van enkele jaren oud, met een kenteken uit de jaren '90. Zelf de jaartallen verzonnen?
@geldere heest: u heeft uw 15 minutes of fame gehad, hopelijk was het het waard
Guy de Lombard | 11-11-12 | 20:38 | + 0 -
Die reacties duiden meestal op een een
baan of positie die net een treetje hoger is dan het zwerverschap. Het is de angst voor de goot die deze neerbuigendheid veroorzaakt .
Guy de Lombard | 11-11-12 | 20:38 | + 0
"Daar wordt ik erg bedroefd van."
Anders ik wel.
Oh die foto's. Vroeger had je overal bankjes waar je op kon zitten. Tot ze die weghaalden omdat er steeds zwervers op gingen slapen. Doe het dan zoals in andere landen waar ze bankjes helemaal vol zetten met armleuningen zodat je niet meer kunt liggen maar je tenminste wel nog bankjes hebt.
@miko | 11-11-12 | 20:28
Dat is natuurlijk wel zo, maar in zuidelijke landen is het niet altijd pinot noir drinken:
www.20minutos.es/galeria/5288/0/5/el-g...
Hoelang zou het duren voor de VVD en de PvdA de huidige Vinex-wijken in spooksteden hebben veranderd?
@blinde kip | 11-11-12 | 20:10
spijker, kop.
Zelden zo'n suggestieve commentaren onder bij elkaar geraapte foto's gezien.
Wat een bullshit.
Het onderwerp was armoede. En in no-time word er hier weer een politiek sausje overheen gereaguurd. Daar wordt ik erg bedroefd van.
Succes is een keuze, was het het toch?
@De Krab van Berrege | 11-11-12 | 20:35
joh!
@doenormaal! | 11-11-12 | 20:32
De VVD wou zonder de PvdA ook de middeninkomens aanpakken. Waar anders is er nog geld te halen?
@Spokoynoy Nochi | 11-11-12 | 20:27
Zo triest dat u de naam verkeerd spelt.
@miko | 11-11-12 | 20:28
Met stijlloos roze wc-papier.
Die foto is hardstikke oud! Kijk naar het kenteken van de auto op de achtergrond ;)
bvdbos | 11-11-12 | 20:11 |
GS, nodeloos kwetsend. Dus waarom op zondagavond niet?
@Schweinsteig Xpress | 11-11-12 | 20:22
Van het geld kan de zwerver juist beter vette patat kopen dan een vezelrijke boterham die snel zijn darmen passeert.Daar heeft een zwerver dus geen fuck aan.
Veestbeest | 11-11-12 | 20:27 | + 0
Ook ja, gaat vaak hand in hand met werkelijke armoede.
Vind het raar dat we niet gewoon, zoals elk land in elke tijd, accepteren dat er mensen zijn die arm zijn, het niet gered hebben. Wat je ook zou doen, er zal altijd een percentage totale lutsers zijn die er niks van gebakken hebben, zoals er ook altijd een bepaald percentage criminelen in elke samenleving is.
Dat wil niet zeggen dat we er niets aan zouden moeten doen. Ik geef een zwerver wel eens een euro, of 5 euro. Vind het geen staatstaak. Als je wel eens in Parijs bent geweest, weet je dat dit soort dingen gewoon bij het straatbeeld hoort, NY zelfde, elke grote stad in feite.
Kunnen we om janken, we kunnen het ook accepteren en kijken wat iemand, jij bijvoorbeeld (of ik) daaraan wil doen. In het algemeen hebben de meeste mensen niet zo'n zin er iets aan te doen, naar mijn indruk. Hebben dus in feite ook geen zin om dat dan maar via de belastingen te betalen.
Zoals Jezus al zei, de armen heb je altijd bij je. Daar had hij een punt. Nu nog wijn in water veranderen en voorwaar, ik zeg u, al die alcoholische zwervers zijn in no time weer aan de bak.
@pius | 11-11-12 | 20:11
Helaas zien velen het al een verworven recht, al dat gefeest met geleend geld. En zitten er genoeg mensen in de politiek die er ook zo over denken. Of diegenen die wel netjes met hun geld zijn omgesprongen ook even willen bijspringen want dat is kennelijk sociaal.
Dezelfde pica's kom je tegen bij de verkiezingen van de slechts geklede vrouw en man. Tsja.
Dankzij de PvdA kunnen ook de middeninkomens straks niet meer op vakantie, geen huis meer kopen etc. De lol gaat er steeds meer vanaf voor werkend en eerlijk Nederland. Maar de PvdA'ers die de werkende mensen haten en afgunstig en jaloers zijn, komen klaar van het feit dat de zogenaamd zwakkeren, zonder er iets voor hoeven te doen, op vooruit gaan! Terwijl iedereen die gewoon werkt erop achteruit gaat. Wat een intens zieke walgelijke mentaliteit hebben mensen die nivelleren helemaal het einde vinden. Nivelleren is niets meer en niets minder dan stelen van werkenden ten gunste van een groep die alleen maar wil nemen zonder daar een tegenprestatie voor te leveren en dat nog totaal vanzelfsprekend vindt ook. PvdA = Partij van de Asocialen. En de VVD is totaal van de pot gerukt dat ze met de PvdA in zee zijn gegaan. Totaal fucked up deze regering. De Nedelandse schatkist wordt niet eens beter van nivelleren. Het is feest voor de onrendabelen ten koste van de middeninkomens.
De echte armoede zit m in de fotobijschriften. Nieuwe stagiaire?
@Gelder van Heest | 11-11-12 | 20:06
Het waren twee leuke dagen.
@Bakito | 11-11-12 | 20:23
*knuffel geeft*
(no homo)
@Stormageddon | 11-11-12 | 20:26
Dat laatste lijkt me sterk.
Moet je trouwens eens niet stoppen met die stevige jonge vrouw van de plus te pesten?
Gelder van Heest | 11-11-12 | 20:02 |
Als je slim en geduldig zou zijn dan had je even gewacht met posten dan had je post veel +kudo's opgeleverd.
@Gelder van Heest | 11-11-12 | 20:02
Laat me raden. U heeft een pshychose?
Als ik zwerver was in Nederland zwerfde ik toch snel wat zuidelijker.Achter de volgeltjes aan zeg maar.Smerige koude vieze winters. Dan is het toch fijner om in Nice of zo zwerver te zijn.
Een beetje Pinot noir drinken.
farm1.static.flickr.com/153/421193012_...
@Ratzinger | 11-11-12 | 20:26
U heeft het over intellectuele armoede?
Al de gefotografeerden zullen ongetwijfeld een diep triest verleden hebben.
Net als D. Samson zeg maar.
Armoe zit vooral tussen de oren.
Je leest het hier in vrijwel elk comment.
Get a fuckin' life.
Geen probleem. Ik zie net op de reclame dat die dikke van de Plus komende week gratis brood gaat uitdelen. Ze kan het zelf waarschijnlijk niet meer op.
Nu we het toch over Sinter Maarten hebben: Het lekkerste snoep krijg je bij PVV-stemmers, de minima en allochtonen (Mini-marsjes, zakjes paprika-chips enzo.). Bij linkse betweters krijg je een doosje rozijnen of een mandarijn.
Kaas de Vies | 11-11-12 | 20:18 |
Koekoek
Ja, hallo, geen wonder dat je uitgekotst wordt! Die lui zien d'r werkelijk niet uit. Niet op mijn Bouvriebank, no thank you.
damnschreeuwer | 11-11-12 | 20:16 | + 0 -
A. Ik sta elke dag op voordat het licht wordt en voordat de gedachtes beginnen.
B. Ik demotiveer niet, ik spoor juist aan om
een goede tegel te plempen.
C. Ik drink niet, laat staan rum/laat rum staan
D. Inderdaad, Feyenoord krijgt in thuiswedstrijden wel
erg makkelijk penalties, waar Ajax structureel benadeeld wordt.
Ze lijken wel allemaal een beetje op elkaar. Een hoog Anton Heijboer gehalte.
Dus eigenlijk een stelletje womenizers!
Jammer, dit soort beelden gaan we mogelijk de komende jaren weer zien. In Rotterdam waren de meeste sloebers van straat geveegd en ik moet zeggen, de stad knapte er goed van op.
Mail deze foto's even door naar de Telegraaf. Die hebben een kennelijk een foto nodig van duitse afvalbak graaiende sloebers om hun huilbericht kracht bij te zetten....
Armoede?? Die zwerverTs op pica 4 en 6 bezitten mooi wel een winkelwagen van 600 euri.
Van de week kwam ik no een zwerver tegen die vroeg of ik misschien twee euro voor hem had omdat hij al 3 dagen niets gegeten had. Wilde hij er patat voor kopen. Dan denk ik ook weer "zucht.... koop er dan tenminste brood of zo van, want dan krijg je vezels binnen". Viel me in het verleden ook wel eens op; zitten ze te zeuren om geld, wil ik ze mijn belegde broodjes wel geven die ik toevallig meegenomen heb voor die dag, maar die hoeven ze dan niet. Sindsdien geef ik zwervers ook geen geld meer.
Dude, alleen al die eerste foto is uit 1993:
www.anp-archief.nl/page/47933/nl
Die gast die daar in de prullenbak graait rijdt inmiddels allang een dikke Porsche en woont in Wassenaar.
viel mij ook al op paar weken geleden in Rotjeknor..
i.imgur.com/ub138.jpg
Leuk die retrofoto's. Ik kom af en toe tijdens een verhuizing of het opruimen van de zolder die oude AH tassen nog tegen... goh wat mis ik de Opel Kadett toch :)
@Bakito | 11-11-12 | 20:06 | + 1 -
Laten we het over de zingevendheid van een Bakito.
@Bakito | 11-11-12 | 20:06
Een goede vriend van me heeft een poos terug onder invloed van LSD al liggend op het trottoir een bijzonder goed en spiritueel gesprek gehad met zijn rugtas. Een zwerver deed op een gegeven moment ook mee. Gezellige boel. Zo goed?
Toch frappant.
Als autochtone kotsen ze je uit op straat als dakloze onder het mom van 'zoek het maar uit'. Het is dat het leger des heils nog klaar staat voor deze mensen.
Echter, kom je van buiten Nederland, dan staat er een cordon aan organisaties en stichtingen voor je klaar, word je direct opgevangen in een centrum met in ieder geval andere mensen, wat vertier, eten, en een echt bed en een aangename temperatuur.
Over nivellering gesproken....
@Bakito | 11-11-12 | 20:06
ok, vertel es meid, wat wil je kwijt?
wat is jou motivatie om 'smiddags je bed uit te komen?
En mensen te demotiveren op GS?
En daarna een na een glaasje rum weer te gaan slapen?
Ik ben erg benieuwd naar wat jou leven zin geeft. :)
@bvdbos | 11-11-12 | 20:11 | + 0 -
Sluit mij hier bij aan.
@Gelder van Heest | 11-11-12 | 20:02
Aansturen op Duitse annexatie had je niet zo lang geleden het predikaat landverrader opgeleverd.
En nu ben je de redder des vaderlands?
Wat een lol over de misere van anderen... Misschien goed voor van Rossum om een paar weekjes in de echte wereld te gaan helpen bij de opvang van daklozen...
Van CEO tot vuilnisbak-architect kan sneller gaan dan menigeen denkt.
Ik weet niet of dit te maken heeft met armoede, ook in perioden van grote welvaart lopen er paria rond. Sommige kiezen hier zelf voor, bij anderen is problematiek van verslaving, voor weer een andere groep geldt dat ze een leven hadden als jij en ik, maar door samenloop van omstandigheden op straat terecht zijn gekomen.
Maar reis eens buiten Europa en je ziet dat we hier inderdaad nog niet echte armode kennen.
We zijn rijk geworden door hard werken en spaarzaam leven en rijk gebleven door op de pof te leven. Het is logisch dat we een stap terug moeten zetten. En dat geld niet alleen voor de staat, maar ook, of juist, voor de burger.
Mijn bijstandsbuurvrouw is alweer op vakantie. Maar echte armoede bestaat wel. Mijn beneden buurman moet met minimumloon zelfs in het weekend overuren draaien. Onbetaald natuurlijk.
De meeste mensen op die foto's leven waarschijnlijk niet eens meer. Maar het blijft diep triest.
In NL is zwerver zijn een keuze.
Dat ING monster wat euro's hapt is wel creatief gevonden
Weer dat gelul over geld.
Wanneer gaan we het eens over inhoud hebben? Over zingeving en spiritualiteit. Wanneer? Djiezzz!
Sorry, ik moest mijn ei hoognodig kwijt.
Gelder van Heest | 11-11-12 | 20:02
heeft jaren op dit topic gewacht...
Hoezo armoede, de man heeft notabene twee vuilnisbakken...
In 9 van de 10 gevallen armoede na jarenlange verslavingen niet gehinderd door het strafrecht en alleen maar aangemoedigd door halfzachte sokken. Yep, morele armoede te over.
@Gelder van Heest | 11-11-12 | 20:02
Deze had je klaarliggen is het niet?
@Gelder van Heest | 11-11-12 | 20:02
Goh jij kan snel typen. En compleet offtopic ook nog. Knap hoor.
Stem VVD, of PvdA/CDA en het wordt alleen maar beter!!1!
Zolang je hier geld kan krijgen zonder te werken, weiger ik te geloven dat er ECHTE armoede bestaat in Nederland.
-weggejorist en opgerot-
Dat krijg je, met de socialisten in de regering...
REAGEER OOK