Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oppositie: geen cijfers = geen debat

eeehhttjaaa.jpg Na de makkers bij RTL (die zojuist de NOS met een fractie van hun budget kneiterknetterloeihard gepwnt hebben) zijn de oppositiepartijen het factfree- en cijfervrije geouwehoer van Poot Uitdraaien I nu ook al zat. Komende donderdag staat er een debat op het programma, maar zonder cijfers en achtergrondinformatie hebben de oppositiepartijen daar niet zo'n trek in. Wilders liet namens alle oppositiepartijen aan 't ANP weten: 'We willen alle koopkrachtplaatjes. Als ze er woensdag niet zijn, dan kan het debat wat ons betreft niet plaatsvinden. Nederland heeft recht te weten wat de gevolgen zijn van de maatregelen en het heeft geen zin een debat te voeren als we de feiten niet kennen'. Het gaat dan ook over de achterliggende stukken over de koopkrachtcijfers etc. etc. Ofschoon, de anti-cijferfetisjist Wilders wil nu niets liever dan heel veel cijfers. En terecht, overigens. Grote risico van dit politieke dreigement is natuurlijk dat Rutte en Asscher zeggen: 'Weet je wat, dan debatteren we toch lekker niet. Boeiend. We luisteren toch niet naar jullie gelul in de marge en onze fracties doen toch wat wij willen dat ze doen. Scheelt weer tijd ook. Doei. Wij zijn nivelleren en guitige slobbertruien breien.' UPDATE: oppositie krijgt de cijfers toch. Debat gaat dus doorrrr.

Reaguursels

Inloggen

Graaf van Egmont | 05-11-12 | 15:51 | + 8 -
.
Dit heeft totaal niks met zorgpremie te maken. Dit is een andere maatregel, die van de WW.

Thoth | 06-11-12 | 10:30

Wilders altijd +1

Mijnbescheidenmening | 06-11-12 | 00:13

Kijk, Geert is wel een echte leider aan het worden. Als ie de komende tijd normaal blijft doen, zit heel rechts Nederland straks bij de PVV.

funkyd | 05-11-12 | 19:43

waar ik me in deze hele soap dagelijks om verbaas, is het feit dat VVD'er Mark Rutte zijn achterban behandelt als ongeschoold PvdA stemvee.. dat gaat hem opbreken binnen de partij.

(c)ZWITSUL | 05-11-12 | 19:38

Een minderheidsregering kan elders, indien gewenst, de vereiste steun vinden. Let vooral op de woorden "indien gewenst".
david keel | 05-11-12 | 18:28
Klopt, toen Rutte en De Jager een paar miljard richting de Grieken schoven heeft de PVV ook tegen gestemd, toch heeft dat voorstel het gehaald met steun van de D66 en GL bijvoorbeeld. Het CDA sleept altijd vuil politiek spel, zo gauw ze denken er voordeel bij te halen laten ze alles klappen in de hoop bij een nieuwe verkiezing meer stemmen te krijgen. Alleen ging dat nu even niet op.

Moonwarrior | 05-11-12 | 18:56

@* Il Principe * | 05-11-12 | 17:49


U gaat voorbij aan het punt dat ik, gedetailleerd, maak: De PVV heeft nooit onderdeel uitgemaakt van de regering en kan deze derhalve ook niet "laten vallen". De VVD-CDA regering heeft zichzelf demissionair gemaakt. Niemand kan dit een GEDOOG partner verwijten. Een minderheidsregering kan elders, indien gewenst, de vereiste steun vinden. Let vooral op de woorden "indien gewenst". De wens van, met name Verhagen, was de zwarte piet bij Wilders neerleggen. Nog geen maand later was er een kontneukakkoord. Ga me nou niet vertellen dat dit akkoord niet in missionaire staat bereikt had kunnen worden.

M.b.t. uw opmerking "toen echter duidelijk werd wat de gevolgend in totaal waren, kroop de populist terug":
Wilders heeft zich waarschijnlijk te laat gerealiseerd wat de DOORGEREKENDE effecten waren van de voorstellen (en niet het akkoord, dat was er nog niet). Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Dat doorrekenen gaat de VVD nu opbreken, maar dat terzijde.

david keel | 05-11-12 | 18:28

@ david keel | 05-11-12 | 17:13
Das gelul, Wilders was zo dom om tussentijds de cijfertjes tijdens het Catshuisakkoord niet door te rekenen. Op alle onderdelen was hij akkoord, toen echter duidelijk werd wat de gevolgend in totaal waren, kroop de populist terug. 'T is gewoon een lafbek en een opportunist.

* Il Principe * | 05-11-12 | 17:49

Boy Cot | 05-11-12 | 16:19 | + 2 -

walging dat mensen met geld een kleine bijdrage moeten leveren , zoals de minima dit al jaren doen .

Eurotokkie | 05-11-12 | 17:38

@Buffell | 05-11-12 | 15:21
hölzenbein hoort liever "Sieg H..."

Ing. eslapen | 05-11-12 | 17:19

@me,myself and IK | 05-11-12 | 15:22


Wilders heeft de regering niet laten vallen. De PVV heeft nooit deel uit gemaakt van de regering. Van meet af aan was het een minderheidsregering van VVD en CDA. Puur uit opportunisme hebben deze twee partijen de stekker er uit getrokken en de schuld bij Wilders neer proberen te leggen. De ware rat is de katholieke, Rattus Catholicus Maximus en niemand anders. Omdat hij geen centimeter wilde toegeven heeft Wilders de gedoogsteun opgezegd, dat dat geen reden is om de stekker uit de minderheidsregering te trekken blijkt wel uit de "plotselinge" steun van andere partijen met het kontneukakkoord. Er wàs helemaal geen reden (anders dan opportunisme) om een eind te maken aan Rutte 1.

Wilders heeft alle recht van spreken en voor de zoveelste keer nog gelijk ook.

david keel | 05-11-12 | 17:13

Krijgen jullie nu ook het gevoel, dat er nu een aantal mensen -die we verder niet zullen zien- zich nu het heen en weer aan het rekenen zijn in Den Haag?
Dat deze strakke zielen straks weer door de heren -die we wel zien- met allerlei onlogica de hoek in gestuurd worden om zaken opnieuw te voorzien van cijfers, zodat er uiteindelijk - op gevoel- de boel wel klopt...?
.. Maar dat de mannen met gevoel -die we wel zien- heel erg bezig waren met andere dingen op school toen er rekenen, wiskunde of natuurkunde werd gegeven?
Spieken helpt. Je moet alleen telkens wel iemand in de buurt blijven hebben die je helpt. Je valt alleen door de mand als je direct voor de klas moet rekenen of toelichten.
Hopen dat er een paar rekenwonders in de oppositie zitten die lullige variabelen in de discussie kunnen gooien, kunnen wij een keertje lachen om politiek.

chinicurse | 05-11-12 | 16:51

@ITEACHYOU | 05-11-12 | 16:00
en nog zijn de barricade's erg leeg. ik denk dat we het nog te goed hebben.

LordNobady | 05-11-12 | 16:46

-weggejorist-

appie happie | 05-11-12 | 16:42

Er is na WO2 geen kabinet geweest dat zo snel zoveel walging opgewekt heeft. Als dit de voorbode is van alle ellende die ons nog te wachten staat, zullen vele nog terug verlangen naar R1.

Boy Cot | 05-11-12 | 16:19

Rutte gaat het nog een keer goed uitleggen en desnoods nog een keer of wat?
Om alles duidelijk te krijgen en zo draagvlak te creeren???

Wat snapt die man niet als er "waardeloos plan" geroepen wordt?
Denkt hij dat de kiezer dom is?
Dat gaat hooguit op voor het deel van de kiezers dat PvdA gestemd heeft...

paost712 | 05-11-12 | 16:14

Marx Rutte en Stef Oostblok , lekker duo ......

ja,diedus! | 05-11-12 | 16:05

Rutte heeft zelf gezegd dat er nog geen cijfers zijn, waarom wordt er dan steeds om gevraagd? Hij zal het toch wel weten, Rutte liegt toch zeker niet.

Flapdas | 05-11-12 | 16:02

normanius | 05-11-12 | 15:53

de economie ging toen goed in 2002 en niemand is de barricade opgegaan. verkapte vorm van draagvlak

ITEACHYOU | 05-11-12 | 16:00

@ ITEACHYOU | 05-11-12 | 15:47 |
Alsof regenten zich ook maar enige f*ck aantrekken van het al dan niet bestaan van draagvlak.
Of was u per abuis vergeten hoe de EU, Euro en het ESM ons opgedrongen zijn door de firma Incompetent & Co.

normanius | 05-11-12 | 15:53

Thoth | 05-11-12 | 15:41
Doe eens verder dromen. Het is niet voor niks dat het plafond voor de zorgpremies bij 70.000 wordt gelegd. Dan blijven alle ministers, tweedekamerleden en topambtenaren lekker buiten schot. Je denkt toch niet dat de trap dit keer van bovenaf wordt schoongeveegd?

Graaf van Egmont | 05-11-12 | 15:51

rara | 05-11-12 | 15:38
Ik begrijp werkelijk niet waarom men het plan voor inkomensafhankelijke premies niet op hoofdlijnen is overeen gekomen. Waarom zijn de details deels uitgewerkt? Had men niet kunnen zeggen: we zijn dit en dit overeengekomen en over de invulling gaan we wat langer nadenken in overleg met de oppositie? Is dit nu gewoon een flater eerste klas? Je gaat mij toch niet vertellen dat Rutte en Diederik niet weten dat er altijd draagvlak moet zijn voor dit soort ideeën?

ITEACHYOU | 05-11-12 | 15:47

-weggejorist-

Veestbeest | 05-11-12 | 15:47

Wat maken die cijfers uit. Er is geld nodig voor Griekenland en de banken. De onderklasse heeft al niets meer dus moet nu de middenklasse er aan geloven. Simpel

de euro middenweg | 05-11-12 | 15:46

Wat betreft de WW, wanneer gaan ze ook het wachtgeld van de 2e kamerleden eens aanpakken? Nu is het 3 jaar en volgens hun moet dit ook 1 jaar op 70% en 1 jaar een minimumloon bedragen.

Thoth | 05-11-12 | 15:41

hölzenbein | 05-11-12 | 15:34 | + 12 -

Dag kameraad holzenbein, ik was ook deaud, Mao Rutte en Didi Samson hebben me weer tot leven gewekt.

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:41

Persoonlijk schort ik het oordeel over de kabinetsplannen even op totdat ze bekend zijn. De oppositie volgt mijn voorbeeld.

De opwinding over de zorgverzekering was grappig maar overbodig; pas wanneer alle plannen bekend zijn kunnen we de diverse inkomensplaatjes met elkaar vergelijken.

Laat u zich niet door mij weerhouden in uw opwinding over de onduidelijke en vage plannen, want het is best wel vermakelijk.

rara | 05-11-12 | 15:38

Je kan toch debatteren over het gebrek aan becijferingen ? Dit is gewoon werkweigering.

Badderbeest! | 05-11-12 | 15:37

@ tipo | 05-11-12 | 15:03 |
Hulde.
U kent uw klassieken.

Kapitein Sjaak Mus | 05-11-12 | 15:35

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:29 | + 0 -

Hee kameraad Fidel, ik dacht dat jij al lang deaud was.

hölzenbein | 05-11-12 | 15:34

@ Tim Grimback | 05-11-12 | 15:25 |
Ze halen beiden komende kerst niet?

normanius | 05-11-12 | 15:33

Veestbeest | 05-11-12 | 15:24
Ja dat kan je je afvragen ja. Om Graus maar eens te citeren, als mijn tante een piemeltje had gehad dan was het mijn oom.

hölzenbein | 05-11-12 | 15:31

Als jullie kameraad Holzie niet massaal pluskuddos geven ga ik jullie voor straf allemaal minnen.

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:29

Mooie tijd was dat, 2 jaar geleden, toen de discussie nog ging over hoeveel potten pindakaas er voor een pindakaasvloer gebruikt mochten worden en dat Wilders voor facist werd uitgemaakt omdat Nederland daardoor kil zou worden.

Nu moet iedereen een arm en een been inleveren en doet gütmenschend Nederland net of Marx en Didi de revelatie van de Mounties zijn.

Cuyahoga | 05-11-12 | 15:29

Buffell | 05-11-12 | 15:21
Precies. Muil houden!!
Natuurlijk mogen ze af en toe wat zeggen. Maar niet huiliehuilie doen. Daar hebben we niets aan (kennen we al van de vorige regering).

hölzenbein | 05-11-12 | 15:29

@hölzenbein | 05-11-12 | 15:20

Dictatuur? Je vergeet de 1e Kamer... die schieten dit soort voorstellen zonder pardon af... Wen. Er. Maar. Aan!

Fatwabuster | 05-11-12 | 15:26

-weggejorist-

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:26

kapotte_stofzuiger | 05-11-12 | 14:55 | + 0 -

Oh ja, résistance is.... Etc

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:25

Weten jullie de overeenkomst al tussen rutte II en 'n kalkoen? :-)

Tim Grimback | 05-11-12 | 15:25

@JanPaparazzi22 15:14: over uitschieters onder mensen die van alle beschikbare regelingen gebruik maken, maak ik me niet zo druk. Maar in dit geval zijn er juist ook veel mensen de lul die juist van weinig regelingen gebruik maken, zoals alleenstaanden of enkele (evt kinderloze) kostwinners. En die zij extra de lul omdat de compensatie (het gedraai aan de knoppen) meestal in de vorm is van nieuwe regelingen... waar die groepen opnieuw geen aanspraak op kunnen maken. In dit geval zullen ze wel wat doen aan de kinderopvang of een extra partnertoeslag, maar daar heeft een grote groep getroffenen dus niets aan.

Muxje | 05-11-12 | 15:25

@hölzenbein | 05-11-12 | 15:20
Ik vraag me af welke partijen in de oppositie hadden gezeten als het volk voor de verkiezingen had geweten hoe het regeerakkoord er uit had gezien.

Veestbeest | 05-11-12 | 15:24

Voor dit kabinet geldt het devies van de heer J.C. te R:Veni, Vidi, Voeci

Polletje Piekhaar | 05-11-12 | 15:24

@goedzo 14.57u Hoe dom Stef Blok is geweest? En wat dacht je van Kamp die daar nota bene altijd bij heeft gezeten? Dit heeft met domheid niets te maken, maar puur met kiezersbedrog. Ze lachen ons gewoon uit. En vooral van de kant van Kamp vind ik dit pijnlijk.

rien6139 | 05-11-12 | 15:23

JanPaparazzi22 | 05-11-12 | 15:14 | + 0 -
Mee eens, die Kunduz partijen huilen mee met wolf Wilders, maar hadden er ook geen moeite mee de burger te pakken in de portemonnee. Alleen Wilders wilde dat niet en liet daarom vorige kabinet vallen. De rest heeft daarom niet echt recht van spreken.
Voor de meeste partijen is de gewone burger gewoon niet de doelgroep, vandaar dat we dit beleid krijgen van politieke partijen die er geen moeite mee hebben de wekende klasse hard in de beurs te pakken.

me,myself and IK | 05-11-12 | 15:22

ik zie het getal..... 'vierenvijftig

(c)ZWITSUL | 05-11-12 | 15:22

@neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:12
Zie je, je staat gelijk in de min als gevolg van nivellering.

Mr Dixit | 05-11-12 | 15:21

@hölzenbein | 05-11-12 | 15:20
Ja, want een oppositie hoort alleen maar 'ja' en 'amen' te zeggen. Wat is een oppositie volgens jou?

Buffell | 05-11-12 | 15:21

O jee de kleutertjes van de oppositie plassen weer in hun luiertje hoor. Jullie hebben de verkiezingen verloren dus Wen. Er. Maar. Aan.

hölzenbein | 05-11-12 | 15:20

@ neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:12 |
Dan moet je juist wel kuddo's uitdelen.

Kuddo's kunnen bij het toekomstige systeem in NL in worden geruild voor avondje in het staatstheater, een midweek Datsja of een nieuwe Lada.

goedverstaander | 05-11-12 | 15:18

Ownen? Omdat de RVD de boel flink eerder laat starten dan aangekondigd? Right ..

michelr | 05-11-12 | 15:16

@ @neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:12

ik jou een plusje voor de moeite

(c)ZWITSUL | 05-11-12 | 15:16

cijfers achterhouden is echt een feessie .. iyi bir yolculuk

(c)ZWITSUL | 05-11-12 | 15:16

@neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:12
ik heb je een minnetje gegeven om je neutraal te maken.

LordNobady | 05-11-12 | 15:15

Die truien van Spekman worden nog een hit met carnaval

Terpetijnzeikert | 05-11-12 | 15:15

Wordt prijsschieten donderdag. De oppositie heeft de meerderheid in de Senaat achter de hand.

Wordt vast smullen.

goedverstaander | 05-11-12 | 15:15

Van Wilders kan ik me nog iets voorstellen dat hij cijfers wil maar ik vraag me af waar die voormalige Kunduz partners zich ineens druk over maken. Bij Kontneuk I hoorde je ook niemand over koopkracht terwijl de wolkjes er qua spreiding ongeveer hetzelfde uitzagen als met dit akkoord. Er zijn altijd uitschieters zoals een scheefwonend gezin 140k bruto, 6 schoolgaande kinderen, verzameling van 24 oldtimers en zwaar oververzekerd. Ja dan ga je er wat meer op achteruit maar dat is altijd omdat bij de cijfers het gemiddelde wordt genomen en geen individuele uitschieters.

JanPaparazzi22 | 05-11-12 | 15:14

U verliest twéé dingen uit het oog, heer Van Leeuwen. Zowel de PvdA- als de VVD-fractie zijn ernstig verdeeld over de plannen én het huidige kabinet heeft géén meerderheid in de Eerste Kamer. En dat zijn onoverkomelijke obstakels.

Mr Dixit | 05-11-12 | 15:13

Rutte is de kontneukert van Rompuy, niet gekozen, die weer een slaafje is van, tadaa, Rothschild. Ik ben geen alluhoedje, maar begin wel erg te twijfelen aan belangen.

sTiRf | 05-11-12 | 15:13

kapotte_stofzuiger | 05-11-12 | 14:55 | + 0 -

Sorry, ik heb besloten iedereen kuddo neutraal te maken ivm kuddonivellering. Kan iedereen vast wennen aan het communisme.

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 15:12

Tuurlijk, als Rutte zegt dan toch geen debat krijgt hij zeker de 1e kamer met zich mee.

me,myself and IK | 05-11-12 | 15:11

@Veestbeest | 05-11-12 | 15:04
Ik lieg een beetje. Er is nog een mogelijkheid, al is die moreel gezien erg dubieus. Word lid van een politieke partij en draai mee in de baantjescarrousel.

Veestbeest | 05-11-12 | 15:11

@Dostranamus | 05-11-12 | 15:08
Geen debat en doordrukken is verraad.

toetanchamon | 05-11-12 | 15:10

Wilders in de coalitie is een drama, maar in de oppositie is het zeker wel een toegevoegde waarde. Slapjanus Pechtold kan geen potten breken.

Buffell | 05-11-12 | 15:09

Wat een feest.. ik krijg er een zoet gevoel van! Ik las dat Meneer slobbertrui als kind "bevend voor de tv" zat als Wiegel met Den Uyl in debat was back then. Dit is gewoon iets persoonlijks voor slobber, eindelijk wraak denkt ie!

MAVO3 | 05-11-12 | 15:09

En dat is nou net wat ze willen.
Geen debat = toestemmen.

Dostranamus | 05-11-12 | 15:08

@mvdwarsligger 15:05:ik ben iets over de 40, en voor die groep is het niet veel beter. Ik ben zelfstandig dus ik heb een individueel pensioen. Nadeel is dat je geen risicospreiding over de deelnemers hebt, maar het voordeel is dat mijn inleg ook echt van mij is, er kan niet in worden gegraaid of afgeroomd.

Muxje | 05-11-12 | 15:07

Een bedrijf runnen zonder cijfers, een hoop VVDers zijn er erg goed in.

toetanchamon | 05-11-12 | 15:07

@niet voor de hond | 05-11-12 | 15:04
Om er een ad hominem in te gooien, uw ouders zeiden altijd: "eerst denken, dan doen" tegen u?

kapotte_stofzuiger | 05-11-12 | 15:06

@lapis | 05-11-12 | 15:02

In dat dossier zitten slechts globale doorrekeningen, eigenlijk is geen onderhandelaar op het idee gekomen dat dit heel erg slecht zou uitpakken voor een groot gedeelte van de werkende Nederlanders.... die Nederlanders die al het gif kunnen slikken om de blunders en de tekorten van de afgelopen regeringen te kunnen bijleggen!

Fatwabuster | 05-11-12 | 15:05

@Muxje | 05-11-12 | 15:01
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik (dertig minner) reken al niet meer op mijn pensioen sinds ik er aan ben gaan bijdragen. Met vijftig procent van het beloofde geld ben ik al bijzonder content.

mvdwarsligger | 05-11-12 | 15:05

Nou ik heb er zin in ! Ik en mijn wederhelft hebben afgelopen vrijdag onze banen opgezegd. Vanmorgen hebben we een WW-uitkering afgeslagen en gaan direct door naar de bijstand. We zijn dus met ons 30e met prepensioen ! en gaan er volgend jaar op vooruit !

Badderbeest! | 05-11-12 | 15:04

Cijfers zijn niet nodig om te beseffen dat we wederom Grieks genomen zullen worden. En dat gaat waarschijnlijk de komende jaren nog wel erger worden. Stop met werken, trek een uitkering en klus zwart wat bij. Of ga emigreren. Meer smaken zijn er niet.

Veestbeest | 05-11-12 | 15:04

Laat dat debat maar zitten. Er wordt al genoeg geluld. Aan de slag graag, we hebben vandaag voor het eerst sinds 23 april een missionair kabinet, dus het is tijd voor actie!

niet voor de hond | 05-11-12 | 15:04

Komt allemaal goed, maak je niet druk.

ITEACHYOU | 05-11-12 | 15:03

@kapotte_stofzuiger 15:00
Macro-niveau.

Mijn toestenbord heeft gedronken.

tipo | 05-11-12 | 15:03

VVD en PVDA dachten met een mooie meerderheid in de 2e Kamer van 79 zetels de boel naar hun hand te kunnen zetten... nog geen 2 maanden na de verkiezingen en het presenteren van hun desastreuze plannen, zijn hier slechts nog 57 van over....

Conclusie:

Mandaat is weg, evenals het besef wat er speelt in Nederland en bij de gemiddelde kiezer!

Fatwabuster | 05-11-12 | 15:02

Als Rutte en Asscher dat zeggen, dan zegt de oppositie alleen maar: Eerste Kamer

mubaffi | 05-11-12 | 15:02

Ik ga vast een stoel, cola en chips klaarzetten voor de guldenfetishist.
Not!

Einde van de Domheid | 05-11-12 | 15:01

Naast de koopkracht mag de oppositie ook wel wat vragen stellen over de pensioenen. De rekenrente is al aangepast, maar nu wordt ook de pensioenopbouw verlaagd. Het ABP en inmiddels ook wat andere clubs geven al aan dat het voor jongeren van nu bijzonder moeilijk wordt om zelfs maar een middenloonpensioen op te bouwen; de uitkering zal 25 of zelfs 50% lager uitvallen.

Voor wie zich afvraagt wat doe pensioenopbouw er nu toe doet: bij een lagere opbouw wordt de dekkingsgraad bij pensioenfondsen vanzelf hoger, dus kunnen aanstaande kortingen op lopende pensioenen achterwege blijven.

Op zich is het prima dat de fondsen wat risico's doorschuiven naar de toekomst, er van uitgaande dat het straks wel weer beter gaat. Dat is waar de rekenrente voor is aangepast. Maar met het verlagen van de pensioenopbouw zijn de babyboomers gewoon ongegeneerd aan het graaien in de pensioenen van hun nageslacht. Stuitend.

Muxje | 05-11-12 | 15:01

Mark en voorrekenen.
Laat maar.

BedrijfsTijgerT | 05-11-12 | 15:00

Go Geert! Go!

Laitning | 05-11-12 | 15:00

@tipo | 05-11-12 | 14:59
Zit ik er met de 'minimaal 10%' nog geeneens zo ver naast.
Maar wie is die Marco eigenlijk?

kapotte_stofzuiger | 05-11-12 | 15:00

Met of zonder debat, dit kabinet strandt toch op de eerste kamer. Doe eens nieuwe verkiezingen of nog beter: een zakenkabinet.

Pastor Sippenhaft | 05-11-12 | 14:59

De cijfers zijn er wel:
BTW-verhoging kost 2% van je inkomen. Het redden van de Euro kost 6% van eenieders inkomen de komende 40 jaar. Nivileren kost 4% van van ieder bovenmodaal inkomen. Dus op marco-niveau is iedere VVD-stemmer nu 12% armer.

Op micro-niveau, als je studerende kinderen hebt en een eigen huis en een verzekering, wordt het natuurlijk veel erger.

tipo | 05-11-12 | 14:59

Feiten willen we. Zien hoeveel de VVD gelogen heeft, of beter hoe dom Stef Blok en Rutte zijn in hun geilheid om Nederland te redden de werkende burger financiel het vel over de oren halen. Of hoe machtswellustig ze zijn. Eindelijk duidelijkheid. Bravo Geertzet ze in hun blote arrogantie.

Goedzo | 05-11-12 | 14:57

Wel grappig dat de partijen dat juist helemaal niet roepen als ze reageren op de regeringsnota. Dan hebben ze geen koopkracht plaatjes nodig blijkbaar.

Simon_GS | 05-11-12 | 14:57

Cijfers zijn een feest!

Myron.L.Fox | 05-11-12 | 14:56

Oppositie heeft gelijk, met cijfers weet je wat het kabinet wil. Zonder cijfers is de mate van zorgnivillering niet in te schatten.

analcharist | 05-11-12 | 14:56

“de anti-cijferfetisjist Wilders” En sinds wanneer is Wilders een de anti-cijferfetisjist? Wat een onzin. Verder terecht natuurlijk dat ze dat willen.

DerUnterMensch | 05-11-12 | 14:56

Tip voor prutser Mark en prutser Diederik: Klik op de startknop van je pc, ga naar bureau-accessoires en daar vind je de rekenmachine. Jullie hebben nog twee dagen...

Pastor Sippenhaft | 05-11-12 | 14:56

Geen cijfers dus geen debat maar wel 81 jaknikkers. Leuker kunnen we het niet maken. Wel cynischer.

Godsammekraken | 05-11-12 | 14:55

Duidelijk, iemand is ook aan het kudo-nivelleren
*zeker weet er Kaas een gegeven te hebben*

kapotte_stofzuiger | 05-11-12 | 14:55

Slobbertruien van spinrag, meer is er straks niet voorhanden.

Petrus de Rewa | 05-11-12 | 14:53

"Regeren is Doorrekenen"

King of the Oneliner | 05-11-12 | 14:53

Anti-cijferfetisjist Wilders? We gaan toch niet lopen liegen om een sensatie verhaaltje te krijgen, he, vanLeeuwen? Wilders is juist de man die de problemen gekwantificeerd wil zien, tot groot ongenoegen van de cultureel relativisten,

Merkava | 05-11-12 | 14:53

De combinatie PvdA en VVD leidt tot communisme.. Hard/veel werken wordt gestraft

lampieeee | 05-11-12 | 14:53

De oppositie schofferen is altijd leuk, maar eigenlijk schoffeer je je toekomstige regeringspartner. Rutte zal dit dus niet op de spits kunnen drijven, het is namelijk gebruikelijk dat de regering haar plannen niet geheim houdt.

rara | 05-11-12 | 14:52

Overigens zijn de gevolgen duidelijk: iedereen (behalve babyboomers, 107.000 euro vermogen per persoon, exclusief pensioen) gaat er minimaal 10% op achteruit, dat is dan nog een voorzichtige schatting.

kapotte_stofzuiger | 05-11-12 | 14:52

Geen debat? Zeg maar geen kabinetsperiode. We zijn keihard voorgelogen cq genaaid.

whatsinaname | 05-11-12 | 14:52

Wat een informatienivellatie.

Kaas de Vies | 05-11-12 | 14:51

Iedereen wordt genivelleerd: van oppositie tot publieke omroep.
Tijd om naar RTL-land Luxemburg te emigreren.

kapotte_stofzuiger | 05-11-12 | 14:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken