Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte-2: heel Nederland aan de bedelstaf

oie_5142750H7NdZeNR.gifHaal de lompen maar van zolder, we gaan arm. Kei-arm. Vodden uit het vet, dit wordt afzien. Armoede zal onder Rutte-2 sterk toenemen, namelijk. Zo, hop, heel het land naar de voedselbank genivelleerd. Wanneer u het regeerakkoord er op naslaat, snapt u meteen het probleem. Dit regeerakkoord is geschreven door iemand met een Charles Dickens-fetisjisme. Beter gaat u binnenkort trainen op uw 'centjes rammelen in een tinnen bakje'-skills. Receptenboek voor bloembollen in huis halen. Uw schoonmoeder de prostitutie in lullen. Een geit jatten vanwege multifunctionele voedingsfabriek. Auto inwisselen voor een houten handkar om mee door de straten te banjeren. Series als Probleemwijken, De Tokkies en Cops om nader kennis te maken met de subcultuur van de paupers en te leren van hun ervaringen. Matras + oude sokken aanschaffen om geld in te proppen voor later, aangezien de pensioenen ook officieel stuk zijn. Je vrouw bezwangeren voor de 'sympathy vote' tijdens het bedelen. Paar bomen omhakken in het park voor de houtkachel. Leren om groezelig te kijken. Wat zakken en een literverpakking as kopen. Shotgun aanschaffen, indien mogelijk (*). Nooit immer was Nederland zo armoedig als na vier jaar Rutte-2. We zullen de welvaart zien verdwijnen achter de horizon. Rijkdom komt alleen nog terug als vage herinnering wanneer we melancholisch door een regenachtige ruit de verlaten straat op staren. Althans, voor die geluksvogels die nog een ruit hebben om door heen te staren. Gelukkig gaat Rutte nu allerlei troostende woorden spreken. Op een tijdstip dat de hardst genivelleerde groep kiezers die peperdure kutkoters aan het voeren is. Maar okee, het praat. Interview komt vanuit het ministerie van Algemene Zaken en zal gaan “Over de stormvloed van kritiek op de inkomensafhankelijke zorgpremie. Over de onduidelijkheid rond de kosten van de zorgpremie. Gaat Rutte dat plan herzien?“ (dixit: AVRO) Ja, natuurlijk gaat Rutte herzien. De beëdiging is binnen, de bordesfoto gemaakt, het Nationaal Uitmergelen kan beginnen. RUTTELULT24!

Reaguursels

Inloggen

@îîî ReBeL îîî | 05-11-12 | 18:21
En als ze je daarmee pakken heb je ook meteen het probleem van huur betalen niet meer, sukkel!

lilluke halve hoan | 07-11-12 | 16:33

@neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:25
Jij lult al net zo dom als die Van Haersma Buma...
Alsof 75 K per jaar niks is!
Ik ben chauffeur die per week bijna 70 uur draait (*)
en heb zulke bedragen nog nooit kunnen verdienen!
En je laatste zin slaat ook op niks,dat ligt aan het feit dat voornamelijk Jan met de Pet (daar hebben we de meesten van) minder uit te geven heeft. Pietje Grootgeld daarentegen hoeft zich écht nog niet zo duk te maken dacht ik!
Vijfenzeventigduizend euro per jaar...... tis en blijft een fooi he?

lilluke halve hoan | 07-11-12 | 16:30

@Reinaert | 05-11-12 | 18:22
VVD gestemp, jongen?.......

lilluke halve hoan | 07-11-12 | 16:19

Lenco | 06-11-12 | 09:27 |
Duidelijker kan het niet zijn dat het dictaat van Brussel hier leidend is. De middenklasse afbreken tot de gewenste armoe, straks de lonen omlaag, en zo krijgen ze de burger op de knieën! Hosanna voor de baantjes die straks beschikbaar zijn voor deze in jouw woorden, polder "Taliban"!

lanexxx | 06-11-12 | 11:31

We weten allemaal hoe en wat Rutte 1 heeft gedaan.
Ook lieten Mark de Weglachert en zijn Neo-Liberale Taliban in de campagne duidelijk weten binnen 4 jaar de schatkist op orde te willen hebben.
Dus we hadden het kunnen weten !
En dan nog wordt de Neo-Liberale Taliban de grootste partij van Nederland !
Tja, dat is er om vragen he....
Deze kabinets periode (al ze de rit "zingen") wil de Neo-Liberale Taliban samen met de Salonsocialisten ruim 16 Miljard bezuinigen (boven op al 24 Mijard).
Dat is ongeveer de steun die Woutert de Draaikontert aan die klote banken heeft gegeven.
Iemand gisteren 1 Vandaag gezien, interview met Samsom ?
Dit liet zelfs de mogenlijkheid open voor (zoals hij het zei): "Dat indien noodzakelijk er nog extra bezuinigingen bij komen mocht de schatkist niet op orde komen of het economisch nog slechter gaat (dus 16 Miljard + ?).
Dus die 2 bezuinigen Nederland zum klote, en als het daardoor nog slechter gaat komen er nog meer bezuinigingen.
Het gaat nog veel en veel slechter worden !
Nu maar hopen dat de boel binnen 2 jaar omflikkert en iedereen zich dit nog herhinnert als ze dan ik het stemhok staan.
Wishfull Thinking ?

Lenco | 06-11-12 | 09:27

Nou de koffiekan staat al te pruttelen op de houtkachel en de shotgun staat in de hoek... Strax maar eens een avondmaaltijd bij elkaar knallen ..

KlopKlop | 06-11-12 | 08:45

Wilders is WEL te vertrouwen, dit in tegenstelling tot Mark Kutte.

gerben48 | 06-11-12 | 08:12

-weggejorist-

Terpetijnzeikert | 06-11-12 | 07:00

Dankzij Mark zal zwart bijklussen hoogtij vieren. Het geld moet ergens vandaan komen. Is uw tuin al winterklaar mevrouw?

Terpetijnzeikert | 06-11-12 | 07:00

oplichter | 05-11-12 | 21:08 | + 0 -
Jij hebt echt een jaartje vakantie nodig in een neo marxistische heilstaat. Dan kun je zien welke zegeningen de minima daar plukt. Je komt terugekropen. En ik heb eeen aanbieding voor je. Een jaar bij mijn oma op het wit russische platteland. Voor 20 usd per maand mag je wel bij haar op de onverwarmde zolder. Wel een dikke onderbroek meebrengen, -30 kan koud aan voelen. En niet ziek worden he? De gratis gezonfheidszorg heeft geen medicijnen. Dokters ook bijna niet want die werken in het buitenland, genivillieerd salarisje he, hetzelfde als de wit russische minima he

Zatkniss | 06-11-12 | 06:40

paul de vries9779 | 05-11-12 | 18:12 | + -39 -
Zij werken en ondernemen creeeren de gelden voor de uitkeringen, net zolang totdat het voor hen zeld geen zin meer heeft
" kijkt tevreden uit het raam naar zuri berg en dankt voorzienigheid die zatknist baan in ch accepteren deed"

Zatkniss | 06-11-12 | 06:23

@neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:29

Als morgen mijn brood opeens € 40,- kost omdat een of andere mongool vindt dat ik dat best kan missen dan kan ik toch beter zelf een luie buurman worden. Scheelt me zomaar € 38,-

Daar zit het (toekomstige) probleem.

david keel | 06-11-12 | 00:36

4 jaar Rutte-2?

Geh, yeah right...
Geen meerderheid in de 1ste kamer, geen macht.
Zelfs het machtsbeluste CDA gaat vanuit de oppositie niet mee stemmen, want dodelijk nekschot voor de partij.

Nee, dit kabinet is de grootste farce ooit en zal niet volhouden.
Ze kunnen niks want geen finale goedkeuring, ze kunnen niks want geen capaciteiten en ze kunnen niks want Frans Timmermans.
Man, wat schaam ik me (bijna) dat ik een Limburger ben. Fransie Timmermansie als Min BuZa. Dat kan toch gewoon niet...
Kom op, ff los van alle commotie over zorgpremies etc... Kom op zeg...
Zelfs Leers op integratie is nog minder lachwekkend en dat was al HEEL lachwekkend...

TisNieZoMoeilijk | 05-11-12 | 23:21

@flyingdutch06 | 05-11-12 | 22:0
-
Enige decennia geleden konden de boemers ook werkelijk alles aftrekken van de belasting.
Nu stemmen dezelfde boemers voor 'minder' en 'zuinigheid'.

oplichter | 05-11-12 | 22:41

Dit ga je vaker zien:http://www.lowtechmagazine.be/2010/01/houtgas-als-alternatieve-brandstof-voor-autos.html

Tjemig | 05-11-12 | 22:06

koop-subsidie?? kan iemand mij uitleggen wat dat nu weer voor een grap is? (ben al 25 jaar uit nederland). Krijg je dan subsidie om nog meer auto's, kleren en 2de huizen te kopen??

flyingdutch06 | 05-11-12 | 22:04

paul de vries9779 | 05-11-12 | 18:12 |
Typisch een reactie van een socialist, wat wij niet hebben zullen we halen, of stelen!

lanexxx | 05-11-12 | 21:49

De VVD is vòòr koop-subsidie.
En ook het enige punt waarmee ze uberhaubt stemmen scoren.
De VVD is dè subsidie partij van Nederland. Minstens 20 miljard aan koop-subsidie per jaar.
Tot zover het *kuch* liberale gedachtegoed.
@Marksmoeder
Zorg dat die godverdomme een wijf neukt en leert hoe het echte leven in elkaar zit.

oplichter | 05-11-12 | 21:43

@flyingdutch

Onder een brug slapen noem ik best armoe...

Tripps | 05-11-12 | 21:43

@_pacman_ | 05-11-12 | 21:27
-
Idem

oplichter | 05-11-12 | 21:31

aftrek van hypotheekrente. Hahaha, ook weer zoiets typisch nederlands, wat nergens anders in de wereld voorkomt. En dan toch zitten zeuren als die aftrek een beetje minder wordt. Gewoon afschaffen . ja, zal een hoop mensen hun huis kosten. Nou en? Is dat armoe???

flyingdutch06 | 05-11-12 | 21:31

@_pacman_ | 05-11-12 | 21:13
-
En zie je wel, je hebt het over 'aftrekbare woonlasten'.
Waarom hebben huurders dan geen recht op 'aftrekbare woonlasten'?
Nee, die krijgen absurde verhogingen. Worden gecriminaliseerd.
Mag ik godverdomme zelf weten of ik mijn auto lease of koop.
Ik lease 'm en vind dat wel zo makkelijk. Mag ik?

oplichter | 05-11-12 | 21:30

Zie voorgaande tegels, niets meer aan toe te voegen.

_pacman_ | 05-11-12 | 21:27

@_pacman_ | 05-11-12 | 21:13
-
Blijft overeind. Waarom moeten huurders opdraaien voor jouw slechte investering?

oplichter | 05-11-12 | 21:24

oplichter | 05-11-12 | 21:12
natuurlijk zijn het geen liberalen, het zijn corporatisten die de staat misbruiken voor eigen belang.

bakoenin | 05-11-12 | 21:13

Er vanuit gaande dat je al gelijk hebt / krijgt: het feit dat ik dan veel meer hypotheekschuld heb dan mijn huis waard is leg je gemakshalve terzijde als niet relevant? Gedeeltelijk aftrekbare rente op die schuld weliswaar zolang je niet verhuist, dat dan weer wel. Weet je nog: inkomen = box 1 = aftrekbare woonlasten?

_pacman_ | 05-11-12 | 21:13

Alleen al het feit dat de VVD zoveel waarde hecht aan koop-subsidie bewijst al dat we te maken hebben met 'Neo-Liberalen'. Liberaal is iets anders. Heel iets anders.

oplichter | 05-11-12 | 21:12

_pacman_ | 05-11-12
Denk jij nou echt pacmans dat de lagere inkomens ontzien gaan worden.
Heb je het regeerakkoord wel gelezen.
Ja ze krijgen een fooitje als het uberhaubt doorgaat van de ziektekostenpremie, maar leveren op heel veel punten enorm in.
Man o man wat laat je jezelf belazeren.
Er zijn 2 groepen die er op vooruit gaan, en de rest kan dokken.
De ex politici die nou alle functies bekleden in de semi overheid en zachte sector, en de boardroom tijgers van de corporaties.
Welkom over 3 jaar op de pleinen als het hier hetzelfde is als in Spanje, want dat is de enige uitkomst met dit waanzinnige monetaire systeem.

bakoenin | 05-11-12 | 21:11

De huizenprijzen zullen nog veel verder dalen gezien de gehanteerde norm van 4X het jaarinkomen plùs het geheel afbetalen in 30 jaar.
Betekent dubbele maandlasten tegenover de volledige subsidie-hypotheek.
Het enige wat nog over is, is het volledig kapot maken van huurders om de prijs in stand te houden.
Gezien de strengere hypotheekregels zal het aantal huurders snel groeien. En dat zal resulteren in sociale onrust.

oplichter | 05-11-12 | 21:08

Dat zeg ik: als je een beperkt inkomen hebt, en geen verdienende partner hebt, kan je dus niet kopen. Althans niet hetzelfde als iemand die een behoorlijk inkomen heeft. De bank wil namelijk enige zekerheid dat jij je verplichtingen nakomt, en die hebben ze niet als ze jou 8x het jaarinkomen lenen. Dat hebben ze pijnlijk geleerd de afgelopen jaren. Die les betaal ik trouwens ook, gezien de rente van 2.1% op de spaarrekening.

En de huizenprijzen dalen sinds 2008 alleen maar.

_pacman_ | 05-11-12 | 21:00

En mensen met een kutbaantje. Spacmans. Moeten die dus maar gewoon 'de lul' zijn? Volgens jullie 'partij van de arbeid richtlijn'.
Ik dacht dat jullie juist vòòr de gewone man waren?
Juist, waren. Ouwe plucheklever.

oplichter | 05-11-12 | 20:57

Ik weet niet wat je bedoelt: woningcorporaties zijn vergeven van PvdA-volk. Niet bepaald mijn partij. En als je denkt dat alleen huurders de lul zijn vwb het frauderen van de corporaties ben je ook op dit onderwerp onvoldoende ingelezen.

_pacman_ | 05-11-12 | 20:56

@_pacman_ | 05-11-12 | 20:50
-
OK. Vrije keuze.
Iemand die volgens jullie richtlijnen modaal verdient. Dus 33.0000 euro. Zou een huis moeten kopen. De bank hanteert 4X het jaarinkomen. Dus een hypotheek van max 132000 euro.
Hoe lang is het geleden dat je buiten bent geweest?

oplichter | 05-11-12 | 20:55

Pacmans, jullie partijleden werkzaam bij de corperaties hebben miljarden gefraudeerd. (Ontken maar eens) Waarom moeten de hardwerkende huurders daar voor opdraaien?
Om de opgeblazen huizenprijzen te compenseren?

oplichter | 05-11-12 | 20:51

Dat heet nu vrije keuze: niemand verbiedt jou om ook te kopen. Tenzij je een kutbaantje hebt of geregistreerd staat bij het BKR als wanbetaler. Beide kan ik uiteraard niet voor jou persoonlijk inschatten. De vergelijking tussen de voor- en nadelen van huren danwel kopen gaan overigens verder dan sec de HRA, waarbij voor beide varianten positieve en negatieve zaken zijn te benoemen.

Maar het doet me goed dat je me, al is het wat tussen de regels door, wel gelijk geeft mbt het onderwerp waarop je meende het beter te weten. Bedankt!

_pacman_ | 05-11-12 | 20:50

Kom Pacmans, wat is het verschil?

oplichter | 05-11-12 | 20:47

En Pacmans, waarom zouden huurders geen recht hebben op aftrek? Die betalen ook belasting.

oplichter | 05-11-12 | 20:45

@_pacman_ | 05-11-12 | 20:38
-
"Geen inkomen is geen aftrek"
-
Voor huurders geen inkomsten: Uitzetting.
-
Ergo sum.

oplichter | 05-11-12 | 20:43

In plaats van de regering af te zeiken moeten we de banken eens aan pakken.

sTiRf | 05-11-12 | 20:38

Lees de belastingalmanak voordat je hier de wijsneus uit komt hangen.

Van het inkomen in box 1 mag je bepaalde kosten aftrekken, waaronder rente en kosten voor de eigenwoning, betalingen voor erfpacht en enkele eenmalig kosten die met het bezit van een eigen woning te maken hebben .
Box 1 is inkomen en eigen woning. Wat je terugkrijgt van de belasting is afhankelijk van de hoogte van het inkomen. Het principe is hoe hoger de belastingschijf waar uw inkomen in zit, hoe meer u terugkrijgt.

Geen inkomen is geen aftrek, ergo: ik heb gelijk.

_pacman_ | 05-11-12 | 20:38

@_pacman_ | 05-11-12 | 20:20 |
-
Blijkbaar ben je slecht op de hoogte.
Kopers krijgen een groot gedeelte van hun woonlasten vergoed door middel van koopsubsidie (HRA). Ongeacht de hoogte van hun inkomsten.
Huurders, daarentegen, betalen gewoon hun huur. Zonder enige tegemoetkoming. Behalve als je minder verdient dan zo'n 20.000 euro bruto. Pas dan krijg je subsidie. Een zeer marginale groep.
Als je je enigszins had verdiept in het onderwerp, zou je ook weten dat huurders op de 'vrije' *kuch* markt huren betalen die véél hoger zijn dan hypotheken min de subsidie.

oplichter | 05-11-12 | 20:32

De vieze groezelige truien van Spekman gaan nog mode worden.

Nestorix | 05-11-12 | 20:31

De Speklap belasting is maximaal 4% behalve als je een indivuele uitschuiter bent. Nou lekker is dat. Nou zijn we gerustgesteld.

denoorman | 05-11-12 | 20:30

-weggejorist-

Minus Richels | 05-11-12 | 20:27

-weggejorist-

Minus Richels | 05-11-12 | 20:27

Er vanuit gaande dat je mij aanspreekt: een bovenmodale of modale huurder subsidieert geen enkele hypotheek, ook niet de aflossingsvrije hypotheek.

Het principe van de hypotheekrente is namelijk dat deze aftrekbaar is van je belastbaar inkomen dat progressief belast wordt. Het is dus niets anders als een tegemoetkoming / goedmakertje in een verder kapot genivelleerd belastingsysteem.

Mensen die dus veel kunnen aftrekken van de belasting betalen nog veel meer belasting. En jij als huurder hebt daar alleen maar baat bij.

_pacman_ | 05-11-12 | 20:20

@Allemaal | 05-11-12 | 19:53

Nablaten is ook een vak. waar is het nivelleren als de onderklasse en de middenklasse erop achteruitgaat en alleen de echte rijken erop vooruitgaan. Leg me dat is uit.

pius | 05-11-12 | 20:09

Kijk Spacmans, je moeder is in ieder geval trots op je. Ondanks je hele bevolkingsgroepen de afgrond injaagd. Je moeder is toch het belangrijkst. Toch?

oplichter | 05-11-12 | 20:09

Spacmans, waarom moeten huurders opdraaien voor het mismanagement van woningcoorperaties en pensioenfondsen, waarin jullie partijleden ruim vertegenwoordigd zijn èn voor de criminele praktijken van het bankwezen waarin jullie nieuwe vrienden voornamelijk plaats hebben?

oplichter | 05-11-12 | 20:05

hahaha, 75k bruto en dan toch nog proberen aan te tonen met "harde cijfers" dat het eind van de maand moeilijk is... Ga ipv van op je ski vakantie eens een maandje naar Griekenland. Dan zie je wat "een klein beetje armoede" is. En als je echt armoede wilt zien, ga dan eens van je kerstpremie een maandje naar Kenia of Mali. En vraag dan eens aan die mensen wat ze denken van hun zorgverzekering... :(

flyingdutch06 | 05-11-12 | 20:04

Spacman, leg mij eens uit waarom iemand die zijn hypotheek moedwillig niet afbetaald gesubsidieerd zou moeten worden door hardwerkende (boven)-modale huurders?

oplichter | 05-11-12 | 19:58

@oplichter | 05-11-12 | 19:47
Of stoppen met duurzame energie. Dat kan namelijk per direct als men de rentibiliteit gaat toetsen. Die is namelijk nul-komma-nul. Scheelt ook miljarden per jaar.

Allemaal | 05-11-12 | 19:54

Hieronder het antwoord van Spekman(s politburo) op mijn vraag wat er eerlijk is aan nivelleren en wat de hele operatie voor hem persoonlijk betekent als grootverdiener. Plusje voor de moeite om te reageren maar het antwoord op de vragen is ver te zoeken. Oordeel zelf.

Dank voor je mail. Allereerst de inhoud: onze plannen - vooral die van de zorgpremie - zijn goed voor de middeninkomens en vragen meer van de topinkomens. Zie pagina 13
www.cpb.nl/sites/default/files/publica...
De zorgpremie zal dus geen 10.000 euro worden.
Ten tweede zal het kabinet en de kamerfractie bewaken dat er geen rare uitschieters zijn.
Ten slotte was mijn geciteerde uitspraak ongelukkig. Ik ben wel echt blij dat na jaren van achteruitgang voor mensen met een salaris tot 40.000, we nu wat meer vragen van mensen met hogere inkomens. Zelf heb ik, zo staat ook te lezen in het interview, door mijn keuze voorzitter te willen worden van de PvdA flink ingeleverd ten opzichte van het Kamerlidmaatschap salaris. Ik heb het er graag voor over.
Groet, Hans

_pacman_ | 05-11-12 | 19:54

Eind augustus: Rutte haalt uit naar socialisme
De VVD-leider noemde als afschrikwekkend voorbeeld van socialistisch beleid het kabinet van PvdA-premier Joop den Uyl in de jaren '70. "Dat willen we liberalen nooit meer."
Als de socialisten de macht hebben dan is uiteindelijk iedereen gelijk, betoogde Rutte. "Want dan is iedereen arm. Socialisten maken de welvaart kapot."
www.bnr.nl/topic/verkiezingen_2012/309...
-
En vervolgens komt hij zelf met de grootste socialistische nivelleringsoperatie sinds WOII aan. Het socialisme is blijkbaar vuistdiep verankerd in dit land.

Allemaal | 05-11-12 | 19:53

@Avant | 05-11-12 | 19:43
Rotte vis naar de provincie verplaatsen is ook weer niet de oplossing.
In zee dumpen daarentegen wel.
btw is Poch alweer in Nederland ?

Ing. eslapen | 05-11-12 | 19:49

@niksdoenerT | 05-11-12 | 19:08

;-)

pius | 05-11-12 | 19:48

Laten we om te beginnen de koopsusidie af schaffen. Kunnen we in een keer 20 miljard besparen.
Of net als bij de huursubsidie beperken tot een bruto inkomen tot 20.000 euro per jaar.
Wel zo eerlijk.
Daar kan een rechtschapen (proest) neo-liberaal toch moeilijk bezwaren tegen hebben.

oplichter | 05-11-12 | 19:47

Lijkt me een goed idee om die hele "volksvertegenwoordiging" te verplaatsen van Den Haag naar een rustige plek ergens in de provincie. Je merkt keer op keer dat zo dicht op de verrotte en stinkende bureaucratie van al die ministeries zitten niet bevorderlijk is voor de belangen van de bevolking...

Avant | 05-11-12 | 19:43

Zorgverzekering zoals we die nu kennen is destijds ('42/'43) ingevoerd door onze buren uit het oosten.
Die hebben destijd nog een regeling ingevoerd:

members.home.nl/aniewold/Lege%20pagina...

0,5 procent op vrijwillige basis destijds en de PvdA wil er maar liefst (om te beginnen) 4% van maken.

paost712 | 05-11-12 | 19:42

@RedFrits | 05-11-12 | 19:35
Ja, zoiets. Met dank aan de belabberde geschiedenislessen op school. Geen mobiele telefoon kunnen betalen is armoede. Geen computer hebben is armoede. Niet 2x daags kunnen douchen is armoede. Niet kunnen roken is armoede. Een tweedehands fiets moeten kopen is armoede.
In Nederland geldt de omgekeerde piramide van Maslov als maatstaf voor armoede. Zo leven inmiddels vele talentloze kunstenaars en andere zelfontplooiers in diepe armoede omdat aan hun subsidies wordt geknaagd.

Chiant | 05-11-12 | 19:42

Eurotokkie | 05-11-12 | 19:38 | + 0 -

Juist of een jaartje langer met de A8 moeten rijden voor je een nieuwe kan kopen.

Supermatthijs | 05-11-12 | 19:40

vreemd dat nederlanders nog steeds denken dat ze de enigen zijn die de dans wel kunnen ontspringen. Ik woon alweer een tijdje in Frankrijk, en die hebben zich met de nieuwe socialistische président, vrijwillig op de 4de plaats gezetelt van landen die hééél veel gaan inleveren (inkomstenbelasting gaat een klein beetje omhoog naar 75%). Dit na het debakel in grikenland, die nu snel opgevold worden door Italie en Spanje. Nederland heeft zich nu nog net op tijd binnen de top tien gewerkt. Ben heel benieuwd hoe Laren of Wassenaar eruit zien zonder Mercedessen en BMW's.. En dit is nog maar het begin... :(

flyingdutch06 | 05-11-12 | 19:40

Volgens jullie vrind Rutte gaan we er maar slechts 4% op achteruit. Da's inclusief inflatie 9%. In het gunstigste geval. Als criminele modale huurder wordt dat natuurlijk minstens 20%. Per jaar.
Nou dat valt nog eens mee.
Ik begin langzamerhand terug te verlangen naar Balkenende....

oplichter | 05-11-12 | 19:39

RedFrits | 05-11-12 | 19:35 | + 0 -

Armoede onder de rijke ,in plaats van 3x keer 2 x op vakantie gaan .

Eurotokkie | 05-11-12 | 19:38

Zelfs als, let op ALS, hij woord houdt betekent het een achteruitgang van 300 netto eurootjes per maand.

Uiteraard betreft dit alleen de rijksbelastingen. Niemand heeft u nog vertelt wat er met de gemeentelijke belastingen en waterschapsbelasting gaat gebeuren. En dit wordt ook niet meegenomen in de huidige koopkracht prietpraat.

_pacman_ | 05-11-12 | 19:35

Als iemand mij hier 'armoede' kan uitleggen? Niet meer op vakantie kunnen, is dat armoede??

RedFrits | 05-11-12 | 19:35

Ik ga er in 2013 1200 euro op vooruit... ben ik niet rijk genoeg? Ik voel me rijk...

jurvdvaart | 05-11-12 | 19:33

@Eurotokkie | 05-11-12 | 18:56
Werkelijk? En hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Door de stekker vroegtijdig uit de gedoogconstructie te trekken?
* polemiekje zoeken doet *

Chiant | 05-11-12 | 19:31

kloopindeslootjijook | 05-11-12 | 19:26 | + 0 -
Iid ,de voedselbanken moet gewoon voor meer parkeerplaatsen zorgen zodat mensen met een vette Audi ook kunnen parkeren.

Eurotokkie | 05-11-12 | 19:31

oplichter | 05-11-12 | 19:17 |
Tja, omdat je in de ban was, is het ook niet zomaar na te speuren, dus: je bent Nostradamus.. en nu..
Ik vond Bureau Renkema met 'Wouter Bos, Wouter Bos, wat ben je toch een hondelul' ook wel echt heel leuk.. maar vond de naam wat lang.
..
Maarre: luchtte het op?
Kuch!Kuch! Heb je ook een recept?

chinicurse | 05-11-12 | 19:30

Nog steeds aan het mekkeren?.. accepteer het nou gewoon.. het is allemaal k.u.t. enzo.. dat weet ik, maar het is wél de weg naar de oplossing.. het moet eigenlijk allemaal nog veel extremer..

Wereldwijde beursklap is wat we écht nodig hebben.. devaluatie van alles om ons heen.. en honderd jaar terug gezet worden.. aleen dat kan er voor zorgen dat er opnieuw begonnen kan worden zonder evelyn Rothschild en de NNWO...

Sidderpaal | 05-11-12 | 19:28

Ja, iemand moet het succes van de happy few betalen jongens, vooraf of achteraf. Gewoon weer bezuinigen en consumptie aanjagen, komt het vanzelf goed. En we wennen heus wel aan de nieuwe armoede. Het moet ergens van betaald worden. Niet zo zeuren.

kloopindeslootjijook | 05-11-12 | 19:26

Ik ben nog op zoek naar leuke Spekman breipatronen voor het vrouwtje .. iemand tips ?

(c)ZWITSUL | 05-11-12 | 19:23

bello | 05-11-12 | 19:04
U kunt altijd nog uw kontje verkopen achter het station.

Strohond | 05-11-12 | 19:22

-weggejorist-

appie happie | 05-11-12 | 19:17

Werd ik jaren geleden nog in de ban gedaan door GS voor mijn nickname "markrutteiseenlul". - Yep it was me.
Toch een vooruitziende blik gehad. Blijkbaar.
Maar ja, toen dachten jullie diepbukkende wannabe-graaiers nog een deel van de taart te krijgen.
En ik al voorspelde dat zulks niet zou gebeuren.
Krijg de tiefus VVD/Pvda stemmers. En haal het medicijn maar uit het basispakket.

oplichter | 05-11-12 | 19:17

CoffeePatch | 05-11-12 | 19:15 | + 0 -

Hogere inkomens meer belasten .

Eurotokkie | 05-11-12 | 19:17

Eurotokkie | 05-11-12 | 19:13 |
Ik denk het ook, Rutte die zaken gaat doen met Roemer. Voor wat hoort wat, ben benieuwd wat de prijs is die Emiel daarvoor vraagt.

CoffeePatch | 05-11-12 | 19:15

Alle dagen Feest.

de honden blaffen... | 05-11-12 | 19:15

@Herp Derpinton | 05-11-12 | 18:54
remember remember, the 5th of november

damnschreeuwer | 05-11-12 | 19:14

Ook voor de lage inkomens en de aanhangers van de Spekman-doctrine is het nogal kortzichtig om over dit akkoord te jubelen. De werkloosheid neemt toe, en wie wordt daar het meest de dupe van? Gezien de koopkrachtdaling lijkt het me ook sterk dat die werkloosheid slechts met 0, nog wat achteruit gaat. Bovendien zitten de garanties aan Europa nog niet eens in deze cijfers verwerkt. Men is het er wel over eens dat die 40 mlrd niet voldoende gaat zijn. En aangezien er structureel (overheidsuitgaven) weinig verandert, zie ik weinig reden tot juichen, voor niemand.

Moishe Pipik | 05-11-12 | 19:13

HeyFreak | 05-11-12 | 19:05 | + 0 -

Ik denk de de SP de VVD/PVDA aan een meerderheid zal helpen in de eerste kamer.

Eurotokkie | 05-11-12 | 19:13

chips en nootjes en schultenbrau, gezellie :
Vanavond kunnen de kijkers nader kennismaken met de bewindspersonen van Rutte II. Op Nederland 1 is er speciaal programma. Dat wordt rechtstreeks uitgezonden vanuit de hal van het ministerie van Algemene Zaken. Dominique van der Heyden en Ferry Mingelen nemen de presentatie voor hun rekening.
Uitzendtijd: 20:30 - 22:10 uur ned 1
Let op: Radar en Spoorloos komen te vervallen !

(c)ZWITSUL | 05-11-12 | 19:13

@oplichter | 05-11-12 | 19:11
Erger is nog dat de snelheidsafhankelijke wegenbelasting ook weer gaat stijgen.

Ing. eslapen | 05-11-12 | 19:12

*biedt schoonmoeder aan voor 25 e*

Botte Hork | 05-11-12 | 19:11

Als die smerige kut VVD-ers ook eens tegen inkomensafhankelijke huurverhoging waren. Maar nee hoor, de graaiende volgelingen van neo-liberaal zijn alleen tegen niveleren als het hun eigen portomonee betreft. Dus ga maar lekker dood, kut VVD-ers, aan een ziekte die hopelijk ongedekt is. Hoef ik er in ieder geval niet aan mee te betalen.

oplichter | 05-11-12 | 19:11

Zozo, ik raak in de komende 4 jaar zomaar 4% koopkracht kwijt. En maar klagen en hysterisch schreeuwen hier bij de Telegraaf media dingus. Kijk eens rond in de wereld en verbaas je over onze enorme rijkdom.

james white | 05-11-12 | 19:11

Ach,we kunnen voorlopig nog even vooruit met "vrekken.nl".Elke cent omdraaien dus,voor je hem uitgeeft.Behalve voor de media die Rutte 2 te kakken zetten : Onze enige hoop op in deze bange tijden.De minachting van het volk lijkt onuitroeibaar in het Haagse.Nou ja ,in 1789 liep het ook anders.

Dolphi | 05-11-12 | 19:11

- edit -
(ge)profiteerd (heeft)

Ven1V1d1V1c1 | 05-11-12 | 19:09

Waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan is dat de zorgverzekering allang uiterst inkomensafhankelijk is, zie Uw loonbriefje. Uw werkgever tikt al ruim 16% over Uw salaris af, Uzelf alleen het staartje van € 100, dat dus 11% gaat worden. All in all dus ruim 27 %.
Over deze inkomensafhankelijk premie is het oorverdovend stil.

H. Drievuldigheid | 05-11-12 | 19:09

lion@night | 05-11-12 | 19:07 | + 0 -

Sinds Spekman weg is uit Utrecht gaat het een stuk beter.

Eurotokkie | 05-11-12 | 19:09

@pius | 05-11-12 | 19:05
Kewl man... *Volgende verkiezingen VVD66 aankruist*;)

niksdoenerT | 05-11-12 | 19:08

Valt me op dat de generatie die het meeste ge(profiteerd) (heeft) van al deze voorzieningen, de babyboomers, tevens het meest ontzien worden wegens verworven rechten, bezit en goede maar geen topinkomens (meer).
Doet Henk Krol stiekem mee, in dit kabinet?

Ven1V1d1V1c1 | 05-11-12 | 19:08

Heerlijk, op vakantie zonder dat je Nederlanders uit Vinex-wijken en andere achterbuurten tegenkomt.

Flapdas | 05-11-12 | 19:08

Hoe je het ook wendt of keert, met de PvdA aan het roer gaat het bergafwaarts. Dat zien wel al in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam, en nu mogen ze ook landelijk.

Rest In Privacy | 05-11-12 | 19:07

Als je een fatsoenlijke opleiding hebt waar vraag naar is en je bent bereid hard te werken, ga dan snel naar Amerika of Australië. Nederland is prima voor 9 tot 5 ambtenaren, bonus graaiende semi-overheids bestuurders en bijstandsgerechtigden. Maar als je wat kan moet je maken dat je wegkomt.

Jackie Chiles | 05-11-12 | 19:07

@pius | 05-11-12 | 18:58

Je kan gerust stellen dat zowel het multiculturele drama- de tweedeling en de huidige ellende zonder de VVD nooit tot wasdom waren gekomen ja.

pius | 05-11-12 | 19:06

@niksdoenerT | 05-11-12 | 18:59

Voor de VVD of voor de PVDA en niet voor de VVD en de PVDA. Anders hadden ze wel PVVDA aangekruist.

pius | 05-11-12 | 19:05

-weggejorist-

bello | 05-11-12 | 19:05

Dan= dat

bello | 05-11-12 | 19:05

Misschien is dit wel een meesterzet van Rutte! PvdA heeft concessies moeten doen zoals de bezuiniging op ontwikkelingshulp, en de nieuwe zorgpremie komt niet door de eerste kamer en gaat dan niet meer door! Geniaal!

:-p

HeyFreak | 05-11-12 | 19:05

@Supermatthijs | 05-11-12 | 19:01
Zowel Marx ls die omhooggevallen greenpiece terrorist denken alleen aan eigen pluche.

Ing. eslapen | 05-11-12 | 19:05

Niet zeuren mensen, zo zie je maar: de ware aard van de VVD. De weldenkenden waren hier natuurlijk al lang bang voor. Je kunt toch op je vingers natellen dat de echt rijken (waar de VVD haar bestaandrecht op baseert) goed voor zichzelf zullen zorgen. En wel ten koste van het domme stemvee, die denken ook een cent te verdienen en doordoor bij de "club" te horen. Laat me niet lachen. Jullie hebben dit over jezelf afgeroepen. Zou dit dan eindelijk het inzicht kunnen geven dat het ánders moet mensen? Dus niet weer de welbekende partijen, maar anders! De SP was op weg in de peilingen, maar angstig koos iedereen toch maar weer voor het welbekende verhaal. Ga zo door!

pjisonline | 05-11-12 | 19:05

@Herp Derpinton | 05-11-12 | 18:54

Doe jij fijn planten... En spellingscontrole loslaten op je comment ;) *Gieter aangeeft*.

niksdoenerT | 05-11-12 | 19:05

pius | 05-11-12 | 18:58 | + 0 -

Dat de shit waar we nu inzitten allemaal de schuld van Zalm is ?

Eurotokkie | 05-11-12 | 19:04

@Chiant | 05-11-12 | 18:56

Die laatste zin is onjuist denk ik. Als er iets genivelleerd is in Nederland is het het onderwijs. Iedere hersenfunctieverstoorde kan dus een topfunctie bekleden, en dat blijkt ook wel dacht ik zo.

Verder is het natuurlijk zo dat wie je kent meestal bepaalt hoever je maatschappelijk reikt en niet wat je kan.

En de de notie dat je iets moet kunnen of heel hard moet werken om veel te verdienen is ook allang achterhaald. Een Mijnwerker in China werkt namelijk vele malen harder dan wie dan ook in Nederland en verdiend vele malen minder om maar eens een (enkel) voorbeeld te noemen.

Dus uw argument is niet geheel het mijne met uw welnemen.

;)

pius | 05-11-12 | 19:04

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:22 | + 0 -

Oneensch. Je raakt je baan kwijt, je vrouw gaat vreemd, je ontwikkelt een alcoholprobleem, depressie slaat in, weg huis, you're fucked. En dan gebeurt sneller dan je denkt.

bello | 05-11-12 | 19:04

Hollande zo toegejuicht door de Samsom www.pvda.nl/berichten/2012/05/Diederik... blijkt er in Frankrijk ook een potje van de maken
Sinds zijn aantreden zijn 45.000 banen verloren gegaan, en 69 procent van de Fransen gelooft niet meer in zijn economisch beleid. Hollande wordt geadviseerd terug te keren naar het beleid van diens voorganger Nicolas Sarkozy.
www.destentor.nl/nieuws/algemeen/econo...

CoffeePatch | 05-11-12 | 19:02

vetkleppert | 05-11-12 | 18:59 | + 0 -

Mark heeft juist ballen als hij niet als een stampvoetende kleuter weg loopt zoals Wilders wel deed.

Supermatthijs | 05-11-12 | 19:01

@Einde van de Domheid | 05-11-12 | 18:58
Als Marx ballen in zijn broek had, was hij nu ook weggelopen van die Vleespet.

vetkleppert | 05-11-12 | 18:59

@pius | 05-11-12 | 18:55

Vertel me mijn beste... Waar hebben de kiezers dan voor gestemd?

niksdoenerT | 05-11-12 | 18:59

vetkleppert | 05-11-12 | 18:54 | | Reageer+ |
-1
G&F zouden nog steeds aan het onderhandelen zijn en als het bijna rond was weglopen. Een volk dat zijn weglopers beloond krijgt weglopers!

Einde van de Domheid | 05-11-12 | 18:58

Waar is de hand in eigen boezem van de VVD-kiezers trouwens. Of is het weer eens iemand anders zijn schuld?

pius | 05-11-12 | 18:58

@Ing. eslapen | 05-11-12 | 18:52

De media hebben aangestuurd op stemmen op één van deze twee partijen. Het gemiddelde iq van de 'hardwerkende' Nederlander is zo laag dat de media klakkeloos gevolgd wordt zonder te kijken naar de inhoud.

niksdoenerT | 05-11-12 | 18:57

Kun je nagaan. We hebben Griekenland, Spanje, Cyprus, Portugal en Italie nog niet eens uitgekocht en het geld is al weer op aan nivileren.

tipo | 05-11-12 | 18:57

@pius | 05-11-12 | 18:47
De VS met Nederland vergelijken is als pepernoten met schroevendraaiers vergelijken.
Maar om dan toch kort op uw tegel in te gaan: toen de extreem rijke industriëlen na WO-II besloten om fors bij te dragen aan het Marshallplan, hadden daar maar bar weinig Nederlanders morele bezwaren tegen. Ook al wist iedereen dat die Amerikanen die extragraties poet en goederen niet uit louter altruïstische overwegingen weggaven.
Dat bewijst op macro-schaal dat ook de extreem rijken baat hebben bij een middenklasse en een afzetmarkt. De tijden dat je de onderklasse met barbaarse methoden kon dwingen behoort immers tot de Middeleeuwen. Wij hebben dus helegaar geen pamperende overheid nodig. Wat wij nodig hebben zijn mensen die niet meteen een verongelijkte grote muil opentrekken als zij niet hetzelfde ontvangen als de mensen die ervoor geleerd of gewerkt hebben.

Chiant | 05-11-12 | 18:56

vetkleppert | 05-11-12 | 18:54 | + 0 -

Dankzij Geert en Fleur zitten we nu in de shit.

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:56

@niksdoenerT | 05-11-12 | 18:51

Onzin.

Dat is de fout die ook Rutte en Samsom hebben gemaakt door te beweren dat de kiezers, via de verkiezingsuitslag, gekozen zouden hebben voor een coalitie VVD-PVDA.

Maar het merendeel der VVD-ers en het merendeel der PVDA-ers zit helemaal niet te wachten op een coalitie VVD -PVDA dat maakten de voormannen er zelf van. En nu zitten ze met de gebakken peren.

Lachen toch.

pius | 05-11-12 | 18:55

@Pindakees | 05-11-12 | 18:52
Ik geloof dat jij je nog maar eens moet inlezen om een beeld te krijgen van de staat van Groot Brittanie voordat Tatcher verkozen werd. Die situatie was zelfs voor een PvdA te socialistisch.

Veestbeest | 05-11-12 | 18:55

@Basirux | 05-11-12 | 18:41 |
Dit. Roemer roeptoetert nu het hardst over koopkracht maar bij zijn plan gingen gezinsinkomens boven 60k er alleen al door zijn zorgplan 2-10% (uitschieters niet meegerekend) op achteruit. Daar bovenop zou nog zware aftopping HRA, aftrek pensioenpremie en extra tax komen. + zijn plan haalde de begrotingsnorm niet dus er moest sowieso nog wat extra's gevraagd gaan worden.

JanPaparazzi22 | 05-11-12 | 18:55

@King of the Oneliner | 05-11-12 | 18:30
Koopstaking?
Dan zijn toch alleen de mensen die er toch al geen bal aan kunnen doen toch ook kaduuk? Allemaal middenstanders in de bijstand... dat zal ze leren!

Verder iemand al een plan?
Ik merk weinig richting bepalend commentaar, behalve dat we met zijn allen een wat respectloze kijk hebben op onze politici. Die ik overigens deel, maar ik zit hier wat tevergeefs te staren naar: wat nu?.. Stel dat deze blauw rode combinatie opstapt...(!)
.
Ik zie - behalve het verwoorden van wat opportunisme - geen oplossingen komen van Greet, en de kijk van onze Ghod van de SP vindt ik echt nog veel enger. Ik denk dat Poetin daar nog stil van wordt...
Waar kunnen de proteststemmen straks heen? Dierenpoes en haar vrinden de Piraten? Krijg een beetje het idee dan op Plopsaland te stemmen, waarna je alleen nog maar onbespoten popcorn mag eten, mits geoogst door een doorvoede ezel, wiens privacy beschermd wordt en die onbeperkt mag downloaden.
.
Zijn er nog normale, betrouwbare partijen die niet heel erg jokken om gekozen te worden en dingen doen die ze eerder hebben geroepen?

chinicurse | 05-11-12 | 18:55

*plant staatsgreep*

Herp Derpinton | 05-11-12 | 18:54

*plant staatsgreep*

Herp Derpinton | 05-11-12 | 18:54

@King of the Oneliner | 05-11-12 | 18:30
Dat gaat niet lukken, of moet iemand uit bv Alkmaar naar Meppen in DLD rijden omdat daar de benzine een paar cent goedkoper is?
Kan je verklappen, woon zelf vlak aan de grens met Germany en tank gewoon in Nederland, waarom?? om dat ik op en neer bijna 30 kilometer moet rijden om 2,7 euro cent per liter goedkoper uit te zijn als bij de onbemande pomp hier om de hoek?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-11-12 | 18:54

Dat krijg je ervan als je Geert en Fleur in de steek laat.

vetkleppert | 05-11-12 | 18:54

@CoffeePatch | 05-11-12 | 18:52
4% bruto is al snel 6% a 8% netto.

Ing. eslapen | 05-11-12 | 18:53

Moonwarrior | 05-11-12 | 18:50 | + 1 -

En toch geloven VVD stemmers in sinterklaas die alsnog 1000 Euro zal geven .

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:53

En de rijken, politici en bankiers mogen weer doorgraaien dankzij Diederik Thatcher.

Pindakees | 05-11-12 | 18:52

@niksdoenerT | 05-11-12 | 18:51
De stemming was eerder tegen een van deze twee.
Echter zitten we nu met beide opgescheept.

Ing. eslapen | 05-11-12 | 18:52

Vijf dagen geleden was het koopkrachtverlies volgens Rutte nog maximaal 0,6% nos.nl/artikel/435235-ruttekoopkrachtv...
Zojuist verklaart Rutte in EenVandaag dat het maximaal 4% is. Over enkele dagen komt Rutte met nieuwere nog hogere cijfers.

CoffeePatch | 05-11-12 | 18:52

Ik lach me kapodtstuk.. Iedereen loopt nu te klagen, terwijl het stemvee toch echt gekozen heeft voor deze ranzige combinatie van 2 politieke partijen die beide hun principes verloochenen in dit regeerakkoord.

niksdoenerT | 05-11-12 | 18:51

De VVD-stemmers en eurofielen moeten nu even gewoon de bek dichthouden. Dit is wat jullie wilden, dit is waar jullie voor hebben gestemd. Of zijn jullie zo dom dat jullie echte geloofden dat Rutte iedere werkende Nederlander 1000 euro kado zou doen? Iedereen had kunnen weten dat Rutte dat geld aan niet-werkende Grieken kado doet. En de slachting is nog lang niet klaar, er valt nog zo veel te betalen de komende jaren aan die apen aan de Middellandese zee.

Moonwarrior | 05-11-12 | 18:50

@pius | 05-11-12 | 18:47

Correctie- moet zijn;

zoveel tijd is er namelijk nodig om de ravage die de Orkaan die Dubya heette heeft achtergelaten op te ruimen.

pius | 05-11-12 | 18:48

Het lijkt me allemaal niet zo moeilijk. Er is teveel geld, met krediet, uitgegeven in het verleden. Laat deze mensen, bedrijven en overheden maar terugbetalen (aflossen) wat ze teveel geleend hebben. En stop met het subsidieren van lamlendigheid. Dan moet het land toch een stuk beter worden.

Veestbeest | 05-11-12 | 18:48

Rutte heeft zich laten piepelen en staat erbij als L. Rozewater... je zou toch denken dat we eindelijk van die Balkenende af waren...

Bolesmales | 05-11-12 | 18:47

Ten eerste is er hier geen sprake van nivellering (hoe vaak moet ik het nog zeggen) en ten tweede is nivellering niet de weg naar de bedelstaf als je het verantwoord doet. Dat is wat Stiglitz- weliswaar via een omweg- onlangs zeer overtuigend betoogde waar het de Amerikaanse droom (lees nachtmerrie) betreft.

Dat land is het toonbeeld van wat er gebeurt als je het tegenovergestelde doet van nivelleren. Een kleine klasse superrijken een uitgeklede middenklasse en legioenen paupers en dat proces ontwikkelt zich alleen maar verder. Nog bedankt trouwens Ronnie. Zelfs de werklustige en positieve Amerikaanse mentaliteit is niet opgewassen tegen zulks perfide politiek.

Alleen daarom is de keus tussen Obama en Romney al een hele makkelijke. Obama is een imperfecte leider wiens beleid grote en terechte twijfels oproept maar ook iemand die het voordeel van die twijfel verdiend en de minst slechte van de twee is.

Romney is een absurde wereldvreemde onnozele reli-debiel en voorman van de open inrichting die de republikeinse partij is geworden.Ook is Romney degene die de wilde westen-filosofie die heel Amerika naar de kloten heeft geholpen verder door wil voeren.

Ik ben daarom voor het eenmalig verlengen van de democratische ambtstermijn met nog eens 8 jaar - zoveel tijd is er namelijk nodig om de ravage die de Orkaan die Dubya heette heeft achtergelaten. En daarna kunnen er gewoon weer verkiezingen gehouden worden.

God Bless America!

pius | 05-11-12 | 18:47

Even rekenen, we hebben ongeveer een miljoen ambtenaren, als we daar 10% van lozen houden we per jaar 100.000 x € 50.000,- = € 5.000.000.000,- in de pocket.

Hij Mao Rutte, doe eens rap 30% van je personeel er uit flikkeren, dat bespaart 15 miljard per jaar.

1 jaartje kosten ze nog geld in de WW en daarna gaan ze hun huis maar opvreten als ze nog geen werk weer hebben gevonden.

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:46

Met Jan Smit en Nick en Simon als muziek, Linda de Mol, DWDD Paul'l en Barbie, de politie op je hielen en grenscontrole op TV gaan we zien dat de grootste armoede allang manifest is.

Einde van de Domheid | 05-11-12 | 18:45

Reinaert | 05-11-12 | 18:39 | + 0 -

Als je zwart op wit kunt zetten dat je geen grootverbruiker bent en dit nooit zal worden
dan betaal je de helft minder , mocht je toch een keer grootverbruiker worden dan betaal je de kosten gedeeltelijk uit eigen zak.

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:45

De problemen zijn begonnen in de jaren 80.
De industrie moest naar lage lonen landen, met subsidie.
Nu zitten we hier efficient dozen te schuiven.

Het roer moet om. Industrie terug naar Nederland.

De problemen zijn dus veroorzaakt door CDA en PvdA.

Ing. eslapen | 05-11-12 | 18:43

Basirux | 05-11-12 | 18:41 | + 0 -

Volg je het nieuws een beetje ? Die linkse rakkers blijken opeens heel goed te kunnen onderhandelen.

Supermatthijs | 05-11-12 | 18:42

-weggejorist-

Basirux | 05-11-12 | 18:41

Het is altijd hetzelfde liedje. De christenen (CDA) en de rijken (VVD) maken er een potje van en de arbeiders (Pvda) kunnen hun troep weer opruimen.

Supermatthijs | 05-11-12 | 18:40

@Eurotokkie | 05-11-12 | 18:28

Verzekeren blijft verzekeren: mensen die weinig claimen betalen mee voor mensen die veel claimen. No problemo.

Tot het moment dat je disproportioneel veel moet gaan betalen terwijl je geen grootverbruiker bent en anderen hoegenaamd niets behoeven te betalen, ondanks hun ongezonde levensstijl en dito claimgedrag.

Van die dingen. Dat wringt.

Reinaert | 05-11-12 | 18:39

Nu mogen bedreigingen niet, maar je krijgt wel heel erg de behoefte om het internetdomein sterfmarxruttesterf.nl te registreren.

kapotte_stofzuiger | 05-11-12 | 18:39

Er komt een dag dat alle strategische stemmers worden kaalgeschoren en met rode menie overgoten.

Haarkopje | 05-11-12 | 18:39

Ach, een ijsperiode deze winter en alles is weer vergeten.

erger | 05-11-12 | 18:39

Die dikke homo van financiën van het weggeef kabinet houdt wel van op z'n Grieks, maar wij zitten nu met de gebakken bananen...

Jan Gordelroos | 05-11-12 | 18:38

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:34 | + 0 -

Ik denk niet dat dit de bedoeling is dat mensen zoveel moeten inleveren .

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:38

@Eurotokkie | 05-11-12 | 18:32

Deze bedragen zijn inclusief belastingvoordelen, is iets van € 1.600,- meen ik.

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:34

@Reinaert | 05-11-12 | 18:30

Binnenkort zijn alle ambtenaren weg bezuinigd, dus ook fiod ambtenaren, oh wacht...

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:33

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:25 | + -1 -

Zijn deze bedragen met of zonder belastingvoordelen ?

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:32

@ lijn5 | 05-11-12 | 18:04 |
Je kunt Griekenland en de EU wel de schuld geven, (EU is overigens wel van toepassing) maar zou je niet liever ranten op die totaalidioot van een Fouter Bos welke rücksichtslos 30 miljard in 2 banken stak terwijl hij wist dat ABN en ING ook voor een slordige 18 miljard minder gered konden worden.

normanius | 05-11-12 | 18:32

@King of the Oneliner | 05-11-12 | 18:30

Alsof middenstanders er iets aan kunnen doen dat we 2 communisten aan het roer hebben staan.

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:31

@Supermatthijs | 05-11-12 | 18:25

Dat mag niet van m'n bakker: zou ik het dubbele neerleggen krijgt 'ie problemen met z'n accountant wanneer 'ie het netjes boekt, boekt 'ie het niet netjes heeft 'ie in no-time de FIOD op de stoep staan.

Want zo rolt NeDDRland. Guurslinkse boekhoudersmentaliteit.

Reinaert | 05-11-12 | 18:30

Jammer dat ze Nederland naar de klote gaan brengen en ook jammer dat het volk dom genoeg is om op die bassies te stemmen.

Herp Derpinton | 05-11-12 | 18:30

@damnschreeuwer | 05-11-12 | 18:28

Nee hoor, die € 5.600,- MEER is inclusief belastingverlaging.

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:30

Één woord: Koopstaking.
Alle Nederlanders tanken, boodschappen doen en kleding en electronica in Duitsland of België kopen gedurende twee weken.
Kijken of er dan nog steeds niet naar het volk geluisterd wordt.
Deze actie is volkomen legaal en heeft het grootste effect.
Maar ja, krijg alle neuzen maar eens één kant op.
We blijven Nederlanders, hè.

King of the Oneliner | 05-11-12 | 18:30

Ja hallo, eerst lekker snelverdienende bonusjagers je pensioengeld in Griekenland laten investeren of lekker vastgoed je winsten laten knallen en als het mis gaat nog zeuren ook? (jammer, foutje, bedankt). We waren er toch bij met z'n allen? Of niet dan? Dat het grote graaigeld van toen uit de toekomst kwam wat nu ten koste gaat van onze levensstandaard dat is dan jammer. Iemand moet de luxe van de succesnumemrs van de afgelopen 25 jaar betalen. Ook jammer voor de mensen die de afgelopen 25 jaar geen rare stunts hebben gedaan met hun geld. Die mogen namelijk nu toch gaan meebetalen aan het herstellen van de roofbouw. Eerlijk is eerlijk. Solidariteit heet dat of zoiets. Of hoort dit gewoon bij de vrije markt? Rotzooi maken is best leuk. Wie gaat het opruimen?

kloopindeslootjijook | 05-11-12 | 18:30

@damnschreeuwer | 05-11-12 | 18:24
Nee, mijn beste, dat is niet alleen maar een naampje. Het is de essentie van het hele probleem!
Linksmensen denken in termen van subsidie, belasten, nivelleren en rondpompen van geld. Kort samengevat: het legaliseren van diefstal.
Rechtsmensen hebben daar, heel gek, problemen mee.
En dat heeft niks te maken met sociaal. Links heeft niet het monopolie op sociaal. Het heeft alles te maken met verantwoordelijkheden geven en nemen zonder dat door de overheid dwangmatig op te leggen en reguleren.
Subsidiëring maakt onverantwoordelijk en lui. Fiscale voordelen stimuleren arbeid en verantwoordelijkheid.

Chiant | 05-11-12 | 18:30

Dat negatieve gelul ook altijd. Kijk dan ook even naar al dat moois. Zoals het kinderpardon. Enneeeehhhhh......
Wacht even.

vetkleppert | 05-11-12 | 18:30

@Supermatthijs | 05-11-12 | 18:25
Zo onredelijk is zijn comment niet, en al helemaal niet schofterig. Over fatsoen gesproken.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-11-12 | 18:29

@Reinaert | 05-11-12 | 18:22

De bakker zal je raar aankijken als je € 40,- voor een brood gaat betalen onder het mom dat hij dan je luie buurman een brood kan verkopen voor € 2,-

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:29

@neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:25
je vergeet de belastingverlaging mee te tellen

damnschreeuwer | 05-11-12 | 18:28

Reinaert | 05-11-12 | 18:22 | + 0 -

Als je ervan uitgaat dat je 80 jaar wordt en nooit naar de dokter gaat en 70K tot aan je levenseinde blijft verdienen dan is 480 Euro idd teveel.

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:28

@damnschreeuwer | 05-11-12 | 18:17

Reintje ontvangt geen HRA, huurtoeslag, zorgtoeslag, fokpremie of wat dan ook. Reintje betaalt alleen maar, en doet daar verder niet moeilijk over, want het gaat niet slecht. Maar het moet natuurlijk niet veel gekker worden, zoals ik al eerder stelde zijn er grenzen aan de solidariteit. Zelfs aan de mijne.

Genoeg is genoeg. En daar kunt u het mee doen ;-)

Reinaert | 05-11-12 | 18:27

@gaffelbaard | 05-11-12 | 18:20
De markt voor mannen met een lelijke-wijvenfetisj is niet heel groot. No disrespect, necrosis.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-11-12 | 18:26

@paul de vries9779 | 05-11-12 | 18:12

Wat lekker dom lullen kun jij, een gezin met 2 koters en 75k bruto gaat er € 5.600,- NETTO op achteruit.

Deze € 5.600,- kan dus niet meer worden uitgegeven aan wasmachines, computers, kleding etc. etc.

Een dergelijk gezin heeft aan vaste kosten al zo'n € 30.000,- NETTO per jaar. Van de 75K gaat eerst 15k naar de hypotheekrente zodat er 60k bruto overblijft, dit is 36k NETTO ongeveer ofwel € 3.000,- per maand waar alleen al € 1.000,- van naar de aflos gaat, blijft er € 2.000,- over voor de auto('s), gas/licht/water, verzekeringen, schoolgeld, kinderopvang, kleding, vakantie, etc. etc.

Die € 2.000,- wordt dus al voor een groot gedeelte gebruikt voor kosten waar je vrijwel niet omheen kunt. De € 500,- per maand aan EXTRA zorgpremie gaat er vanaf dus er blijft geen geld meer over om stuk te slaan bij de middenstand. De middenstand nog meer kapot, meer mensen op straat etc. etc.

DAAROM is dit een heel SLECHT plan, snap je dat?

neemjemoederindemali | 05-11-12 | 18:25

Reinaert | 05-11-12 | 18:22 | + 0 -

Wat een guur rechtse schoft ben jij zeg. Je zou uit jezelf al het dubbele voor dat brood neer moeten leggen. Gewoon uit fatsoen.

Supermatthijs | 05-11-12 | 18:25

@Chiant | 05-11-12 | 18:20
dat is maar een naampje, maar het komt allemaal op hetzelfde neer: de rekening bij een ander neerleggen en denken dat je graties geld uit de grote overheidspot moet graaien; anderen laten opdraaien voor je eigen levensonderhoud omdat je jezelf te ziek, zwak of misselijk vind (maar wel 3x p/j op vakantie).

damnschreeuwer | 05-11-12 | 18:24

bello | 05-11-12 | 18:19 | + 0 -

Als je daar terechtkomt heb je een hele lange weg achter je met hulpverleners en instanties.

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:22

@paul de vries9779 | 05-11-12 | 18:12

Waarom zou ik € 480 betalen wanneer een onrendabele voor € 20 klaar is? Voor het zelfde product? Dagttuttognie! Als ik naar de bakker ga betaal ik € 2 voor een brood, net als diezelfde onrendabele. Moet ik nu opeens € 48 gaan betalen, alleen maar omdat ik m'n school heb afgemaakt en middels hard werken getracht heb iets van mijn leven te maken?

Solidariteit is mooi maar solidariteit kent wel grenzen. Ik ben best bereid een beetje méér te betalen dan iemand die het verdomt z'n bed uit te komen - maar dan wel binnen redelijke proporties. Een factor *twintig* noem ik niet redelijk meer.

Reinaert | 05-11-12 | 18:22

tsja, als je 200 miljard hebt uitgegeven aan de import van stemvee, dan moet je wel nivelleren. je kan die mensen toch moeilijk weer terugsturen? linksche hobbies hebben de vervelende eigenschappen dat ze duur zijn, altijd van andermans geld en vrijwel niet vanaf te komen. die timmermans is vanmiddag al in brussel de nederlandse aars aan het aanbieden en klaas knot heeft gezegd dat de pensioenfondsen de banken moeten financieren. dat betekent in de europese bankenunie dat de nederlandse pensioenfondse de europese banken, vooral de spaanse en italiaanse en grieks banken in de lucht moeten houden. inderdaad de nsb is er niks bij. thans wordt nederland niet alleen opgeheven ten behoeve van een machtsgeile bureaucratie, maar ook nog eens financieel uitgekleed. en dat allemaal voor de europese gedachte en het socialisme uit de grachtengordel. ik trek mij terug in mijn bontjas, rij dieselend naar huis en eet vanavond heerlijk een rode biefstuk met frites. sterf met je europa, sterf met je solidariteit, sterf met je milieu. allemaal huichelaars. 19e eeuwse pastoors en dominees in een nieuw jasje.

minimá-armezusvan.. | 05-11-12 | 18:22

-weggejorist-

appie happie | 05-11-12 | 18:22

@frau_olga | 05-11-12 | 18:16
Een link met instructies hoe thuis bepaalde planten te kweken in een niet in gebruik zijnde slaapkamer heeft men meer aan.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-11-12 | 18:21

Ja zal iedereen voelen wat het betekend om naar inkomsten te leven. Het feest is voorbij. Terug naar de harde werkelijkheid. En dat de minima worden ontzien is niet zo heel gek. Als iemand voor 100 euro in de maand moet eten dan valt er weinig aan die kip te plukken.

En rutte heeft er wel voor gezorgt dat de uitkering korter word en dat het verschil tussen uitkering en werk groter word dus: WAT IS JULLIE PROBLEEM?

boomchirurg | 05-11-12 | 18:21

Paar goede suggesties, Quid. Ik betwijfel echter of de prostitutie interesse heeft in mijn schoonmoeder.

Eric Blair | 05-11-12 | 18:21

@damnschreeuwer | 05-11-12 | 18:17
Kleine correctie: HRA en fiscale toeslagen zijn geen subsidies.
Subsidies zijn bedragen die je ontvangt bovenop je inkomen. Door u genoemde posten zijn aftrekposten, oftewel bedragen die je minder hoeft af te dragen.
Net als destijds het lagere BTW-tarief op de podiumkundtsten.

Chiant | 05-11-12 | 18:20

damnschreeuwer | 05-11-12 | 18:17 | + -1 -

Juist, moeten ze hun rechtse hobby's (een beetje) zelf gaan betalen doen ze huilie huilie. En maar tekeer gaan over dat beetje wat naar OS gaat. Stelletje barbaren.

Supermatthijs | 05-11-12 | 18:20

"... Uw schoonmoeder de prostitutie in lullen. ..."
Ik vermoed dat velen dat niet eens zo'n slecht idee zullen vinden.

gaffelbaard | 05-11-12 | 18:20

Wat een onzin, off-shore LTD-tje, advies-invoice-jes vanuit buurlanden dan alles opknippen en door richting zonnig belastingoord waarna je met een anonieme creditcard of debitcard alles kunt pinnen bij een bank in Europa ... had meer verwacht van de redactie van Geenstijl, prutsers !

Rebellis | 05-11-12 | 18:20

Er zitten nu al hele gezinnen bij het leger des heils die geen kant meer opkunnen. En dat zijn lang niet altijd zielige negertjes of per ongeluk expres verdwaalde Irakezen ...

bello | 05-11-12 | 18:19

En de omvang van de overheid is groter dan ooit, laat ze daar eerst eens mee beginnen. We moeten allemaal aan de bedelstaf omdat de overheid stelselmatig weigert in zijn eigen uitgaven te snijden. We zitten in zo'n luxe situatie met een zeer sterk economisch klimaat, aardgasbaten, zeer gunstige geografische ligging en nog presteren ze het om een gigantisch begrotingstekort te hebben. Er kan makkelijk met 25 % minder geld toe!! Dan kunnen de belastingen flink naar beneden en zal de economie groeien als kool. Gewoon gezond verstand!!
Ijdele hoop ben ik bang, met (crypto)communisten als Samsom en Rutte aan het hoofd. Maar het is wel keihard nodig, het is namelijk de enige oplossing van de problemen.

JackRyan | 05-11-12 | 18:19

mooi om te zien hoe dat televaag- en reaguurders volk meteen in paniek rondjes begint te rennen en moord en brand schreeuwt als ze aan hun subsidie (HRA, huurtoeslag, zorgtoeslag) komen. Maar wel allemaal roepen dat alle subsidie afgeschaft moet worden.
Te dom om te peopen dus.

damnschreeuwer | 05-11-12 | 18:17

klapmongeaul | 05-11-12 | 18:08 | + 3 -

Ik denk eerder dat mensen door de jaren heen verwend zijn geraakt , om de 2 maanden een nieuwe mobiel kopen wordt tegenwoordig al als normaal gezien.

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:17

zegeltjes en alles sparen en zodra je het binnen hebt op Grieksemarktplaats.HE verkopen. Daar zit al het geld nu.

kale kak | 05-11-12 | 18:15

Opzich snap ik Rutte wel. Maak de NLse bevolking net zo arm als de Grieken zal hem eindelijk de moed geven om nee tegen miljardensteun te zeggen.

Datzegiktoch | 05-11-12 | 18:15

@Eurotokkie | 05-11-12 | 18:06
Aha, vandaar dat ik toen in de jaren 80 ook geen mensen met een peuk in de hoek van de mond al mobiel telefonerend de auto bij de voedselbank zag parkeren: er waren helegaar geen voedselbanken!

Chiant | 05-11-12 | 18:14

En als grote verrassing wordt de TV avond van Nederland 1 omgegooid om de triomfantelijke kroning van Kim Il Marx op de Staats-TV te vertonen. Hiervoor hebben 10.000 12-jarige danseresjes geheel vrijwillig een dansje ingestudeerd met slogans en banieren.

spuitje11 | 05-11-12 | 18:14

leuke is, Rutte krijgt alle kritiek terwijl samsom er net zo'n handje in heeft, maar dat vergeten we allemaal. #pvv4dewin

kale kak | 05-11-12 | 18:12

Wat een onzin Quid. Vreselijk. Alsof we van die paar procentjes meer ziektekostenpremie en die 0,5 % minder HRA per jaar meteen arm zullen worden !

Het werd hoog tijd dat de hogere inkomens eens een normale premie gingen betalen ipv die luizige 100 euro. En die HRA is allang een schandelijke villa-subsidie.

Och, enkele jaren geleden likte rechtse borreltafelmacho's nog hun vingers af bij het idee dat minima een flink te grazen genomen gingen worden.
Nu zijn de rollen omgekeerd en schreeuwen ze als magere speenvarkens dat ze een van de vier vakanties per jaar minder kunnen vieren, de oto niet iedere 2 jaar meer vervangen kan worden en de hockeyuitrusting van Sterre en Niels van een wat goedkoper merk wordt.

Wat een gezeik zeg, we hebben het nog altijd 100 x beter dan waar ter wereld ook. Slappe hap, die rechtse borreltafelscene !

paul de vries9779 | 05-11-12 | 18:12

Ik dacht dat GS wel blij zou zijn met een eerste aanzet tot -beperking- afschaffing van het verplichtte pensioenstelsel. Hogere inkomens krijgen nu tenminste de vrije keuze zich in de vrije markt zelf bij te verzekeren.

Ven1V1d1V1c1 | 05-11-12 | 18:12

En allemaal om Brussel in stand te houden,voor de rust wordt het er niet gezelliger op.

fleurtje | 05-11-12 | 18:11

Wat een gezeik zeg , er moest toch strategisch gestemp worden , Wilders was toch een lul die wegliep (juist om dit soort akkefietjes niet te steunen).

Dan ook geen huilie huilie doen , daar heeft Nederland voor gestemp , dat zijn de regels <o word het spel gespeeld.

Nou bek houden en invetten die aars.

laserbrains | 05-11-12 | 18:11

* Handleiding voor houtvergasinstallatie en recepten voor tulpenbollen downloaden doet *

Chiant | 05-11-12 | 18:11

Banken redden met belastingeld maakt het volk arm en houd de rijken rijk. Is toch simpel zou je denken.

Kets22 | 05-11-12 | 18:10

Ik ga me binnenkort beschikbaar stellen als tweedekamerlid. Voor de Pvda, VVD of Groenlinks. Maakt me niets uit. Maar de crisis zal dan zeker langs me heengaan. Mocht het toch moeilijk worden dan wil ik naar Brussel.

Veestbeest | 05-11-12 | 18:09

@ Eurotokkie | 05-11-12 | 18:06 | + 0 -
Toen stonden we naast ontwikkelingshulp nog niet voor luie Zuid-Europeanen te betalen en toen hadden we nog geen Euro.

klapmongeaul | 05-11-12 | 18:08

Godver... moet niet gekker worden.... hele land naar de kleaute omdat jut en jul zonodig moeten nivelleren... Fucking miljarden naar die souflaki-gasten omdat dat zo goed staat bij de EU, en hier worden de hard werkende middenstand hard in den aarsch genaaidt (MET dt ja). Rutte twee: lik mijn snee

Zeeslot | 05-11-12 | 18:08

Je kan ook gewoon US Dollars kopen , dat scheelt .

likmegaties | 05-11-12 | 18:07

Heb ik iets gemist?

ikhaatnicknames | 05-11-12 | 18:07

Kabinet Infrarood-I
Op het eerste gezicht een mix tussen links en rechts, maar buiten het zicht zo links als de typhus.

Chiant | 05-11-12 | 18:07

In de jaren 80 waren er geen voedselbanken toen
ging het ook slecht , daarbij was er nog een koude oorlog boven ons hoofd.
Nu 2012 bij de kleinste tegenslag raken mensen in paniek .

Eurotokkie | 05-11-12 | 18:06

Nou zat ik net mijn Douwe Egberts punten te tellen.

bennutzat | 05-11-12 | 18:06

Nooit is een op volk op zo'n korte tijd zo hard bedonderd.

smdyasc | 05-11-12 | 18:05

In Nederland bestaat geen echte armoede. "Ik maak bezwaar tegen de term armoede", zei premier Mark Rutte toch echt in de Tweede Kamer.

drs.Nee | 05-11-12 | 18:05

Ach, zolang de grieken, graaiers en politici het zelf maar goed houden he.. Zum kotzen.

klapmongeaul | 05-11-12 | 18:05

We zijn de lul, met dank aan de EU en Griekenland! Wilders had toch wel gelijk hé jongens. Man man man

exclusief | 05-11-12 | 18:04

Zou die geit in de prostitutie ook nog wat opleveren. Er zijn altijd wel wat liefhebbers voor te vinden, denk ik.

lijn5 | 05-11-12 | 18:04

Da's goed voor de kerken KwidT!

hfakker | 05-11-12 | 18:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl