Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De storm van Didi

bassiehofpica.jpeg“Marx Rutte.” Het is vermoedelijk de eerste keer dat een VVD-premier zo hard werd aangevallen door de Telegraaf. De vorige VVD-premiers hebben nog nooit zo’n slechte pers gehad. Oh wacht, er zijn geen vorige VVD-premiers. Er is er maar één en die heet Mark Rutte. Goeie start, Mark. De Telegraaf tegen je in het harnas jagen! Gekkigheid natuurlijk. Enfin, als iets bleek uit de formatie-reconstructie in de Volkskrant van zaterdag is het wel dat Mark Rutte en Diederik Samsom over schaduwen zijn heen gesprongen, Wouter Bos’ KPMG-kaartspel een louterende werking heeft gehad op het voorheen zo gepolariseerde politieke speelveld en dat we eindelijk eens uitzicht hebben op een stabiel kabinet. Alle seinen staan op groen: geen D66’ers die roet in het eten gooien, het CDA doet ook niet meer mee. En al helemaal geen malle gedoogconstructie meer met PVV (en SGP). Hoop en optimisme waren rond door het land. We hebben ons in deze kolommen al eerder lovend uitgesproken over Diederik Samsom. Een bedreven redenaar bleek zaterdag ook weer op het PvdA-congres. De man schrijft zijn eigen speeches, vertrouwde hij uw scribent eens toe. En dat werkt dus, hij kreeg gisteren in Brabant de hele club mee. Van de aanwezigen stemden twee (aldus embedded voormalig VVD-Kamerlid Arend Jan Boekestijn) of vier (volgens embedded VVD-Kamerlid Ton Elias) PvdA-leden tegen de nieuwe constellatie. Doet Didi goed, maar er is een probleem. Waar Rutte danig in de problemen raakte met de inkomensafhankelijke zorgpremie, wacht Samsom een ander probleem. Een PvdA-mevrouw hekelde op het congres gisteren de samenwerking met de VVD. “Die partij heeft geheuld met de PVV, heeft gediscrimineerd. Met een premier die zijn arm om Wilders sloeg en het Polenmeldpunt niet wilde aanvallen'', zei ze. Volgens haar was Samsom zijn ideologische veren al op de eerste dag onderhandelen met de VVD kwijt. Vervolgens kwam Ella Vogelaar voorbij. Ze vindt het absurd dat Rutte en Samsom illegaliteit strafbaar stellen. Ze vindt het absurd dat immigranten die geen Nederlands spreken geen aanspraak kunnen maken op bijstand. Ze vindt het absurd dat ‘nieuwe Nederlanders’ pas na zeven jaar stemrecht krijgen; voorheen was dat vijf jaar. Nu ja, het is nog maar de vraag of die bepalingen uit het Regeerakkoord zo absurd zijn. Ondertussen zei Samsom tegen zijn achterban met zoveel woorden dat het strafbaar stellen van illegaliteit symboolwetgeving is. Volgens hem zal het zover niet komen. Hij ziet een rol weggelegd voor de kerken (!). Wellicht dat zij die uitgeprocedeerden hier een onderdak kunnen bieden. Maar wie het Regeerakkoord leest ziet dat er niets symbolisch is aan de asiel-paragraaf: illegalen zijn strafbaar. Punt uit. En op pagina dertig staat:“Bij een restrictief en rechtvaardig immigratiebeleid hoort ook een actief en consequent terugkeerbeleid. Wie hier niet mag blijven moet vertrekken of wordt uitgezet.” En iets zegt mij dat verantwoordelijk minister Ivo Opstelten die paragraaf gaat uitvoeren. En als hij dat niet doet is hij geen knip voor de neus waard. En als Diederik Samsom het daar niet mee eens is, had hij nooit zijn handtekening onder dit Regeerakkoord moeten zetten. Maar dat deed hij wel. Niet voor niets hebben Rutte en Samsom zulke genoeglijke uren doorgebracht bij het Indische restaurant Soeboer op de Haagse Brouwersgracht. “Wat hebben we veel gemeen!” rapporteerde Samsom dolenthousiast aan zijn partijgenoten over zijn diner met Rutte. “En ik weet heel goed dat er maatregelen in het akkoord staan, die andersom uitpakken. Die bij onze achterban meer onrust veroorzaken dan bij die van de VVD. En ook dan weet ik zeker: Mark Rutte ik staan er samen voor,” zei hij zaterdagmiddag op het congres. Samsom steunt premier Ruttes restrictief uitzetbeleid van illegalen. Dat zou nog wel eens een probleem kunnen worden: een storm die opsteekt binnen de PvdA. En die orkaan noemen we Didi.

Reaguursels

Inloggen

En om dit te bewerkstelligen heeft Marx de VVD kiezers keihard bedrogen, je moet maar durven, ik zou zeggen dat Rutte maar moet overlopen, kan niet veel schelen in opvatting, de VVD over latend aan de echte liberalen!

lanexxx | 05-11-12 | 11:19

Quote: Een PvdA-mevrouw hekelde op het congres gisteren de samenwerking met de VVD. “Die partij heeft geheuld met de PVV, heeft gediscrimineerd."
Oef, die moet hard aankomen !

Lenco | 05-11-12 | 09:17

@La Bailaora | 04-11-12 | 13:43 |
Het zou kunnen werken als er niet al te best gecontroleerd word. Het blijft echter illegaal. De belastingdienst kijkt in principe waar jij het meeste 'gewicht' hebt liggen. Heb jij een huis in Belgie, gaan je kinderen in Belgie naar school maar werk jij in Nederland, dan ligt het overgrote deel van jou activiteit in het buitenland. Heb jij echter een huis in Nederland en 1 in Spanje en werk jij in Nederland en ligt jou sociale leven ook in Nederland? Dan ben je gewoon Nederlands belastingplichtig.
.
Als ZZP'er over de grens gaan wonen kan dan wel weer, maar dan moet je er voor zorgen dat je de sociale / economische balans laat doorslaan naar de 'Belgie-kant'. Werken in Nederland, wonen in Belgie word ongeveer als 50-50 gezien, dus mogelijk zul je dan nog wat klussen in Belgie moeten aannemen.

potsenmakkert | 05-11-12 | 01:03

La Vie En Rose | 04-11-12 | 19:35 |
De keuze voor Spekman was volgens mij ingegeven door nostalgiche gevoelens. De PvdA was zijn gezicht kwijt, had zeker geen nieuw gezicht gecreëerd, dus viel men terug op oude waarden en waarheden, belichaamd door truimans. Maar ik betwijfel echt of dit nog gaat werken. Den Uyl is al lang dood en Jan de Arbeider bestaat niet meer, woont in elk geval niet meer in een Prachtwijk.

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 23:40

Ongelooflijk dat er nog gereageerd wordt op geblaat van houten benen, gorilla's en ander stemvee. Het is al erg genoeg dat ze met zoveel zijn dat het verschil tussen krijgen en verdienen al niet meer helder is in dit land.

Ben benieuwd of we nog in staat zullen zijn onze kinderen iets van een toekomst te bieden in dit land. Ik heb er 2 op de universiteit en 1 op het HBO, in deeltijd.
De laatste werkt, verdient 1250 euro, en gaat ' savonds nar school, wat zelf wordt betaald.

Ik kan hem niet goed uitleggen waarvoor dat eigenlijk nog nut heeft in dit land, en wat hij daarmee gaat berieken.

De twee op de universiteit snappen er ook al geen zak meer van onderhand.
Waarvoor zou je je best nog doen?

En die mallotige reaguurders die je hier tegenkomt maar blaten over eerlijk en sociaal.
Man man man wat een onvoorstelbare idioten!

Als mijn kinderen niet als bijna volwassen waren zou ik vijfhonderd kilometer landinwaarts trekken.

M.elkmeuit | 04-11-12 | 23:28

La Vie En Rose | 04-11-12 | 19:05
Jij en ironie? Moehaha je weet niet eens wat het is mens.

Tip: wouden is een vervoeging van het Nederlandse werkwoord willen. Verleden tijd. Meervoud.

Soow -hopelijk- heb je nu eindelijk eens wat geleerd.

hölzenbein | 04-11-12 | 22:23

@Schoorsteenveger | 04-11-12 | 14:46
Nou, de keus voor Spekman als partijvoorzitter (met 81,8 % van de stemmen) wees er al op dat dat oude, bijtende socialistische gedachtegoed nog springlevend is bij de PvdAleden. Tuurlijk is de PvdA intern altijd tot op het bot verdeeld geweest, dit in tegenstelling tot de SP, maar kennelijk hebben zij de rijen gesloten.
Onder hun kiezers, de vaste kern, leeft dit gedachtegoed ook voort en de rest (grootste deel) bestaat uit zwevende kiezers, die zeker niet in volle borst de Internationale meezingen, niet uit principe op de PvdA stemmen maar gewoon op de partij die op dat moment het beste bij hun situatie past.

Verder ben ik het wel met je eens, maar of je gelijk gaat krijgen op korte termijn?
Die ideologische veren worden op en af gezet wanneer het hun uitkomt, alles voor de macht.

Had jij gedacht dat ze 38 zetels zouden halen? Dat kiezers zo dom konden zijn? Ik niet.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 19:35

Kaas de Vies | 04-11-12 | 17:08

Fair enough.

Pindakees | 04-11-12 | 19:17

@hölzenbein | 04-11-12 | 14:29
De enige die over Wilders zeikt ben jij. Dat begrijp ik wel gezien je Wilders-obsessie.

Verder was dat eloquente taalgebruik ironisch bedoeld, maar zelfs dat snap je niet, ook niet dat het mij ging om die knoepert van een grammaticale fout in die zin.

Tip: wouden zijn grote bossen.

Sjo, heb je weer wat geleerd.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 19:05

hölzenbein | 04-11-12 | 18:00 |
Kan ik niet binnen de ruimte van een hapklare brok onderbouwen, helaas.

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 18:29

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 16:46
O ja jôh, en wie heeft die -onzin- wijsheid verzonnen volgens jou.



Er ontbreekt elke logica maar ik ben toch benieuwd.

hölzenbein | 04-11-12 | 18:00

We krijgen belastingverlaging. Ha ha ha. Spekman en Samsom lachen zich een bult.

denoorman | 04-11-12 | 17:35

@Pindakees | 04-11-12 | 16:29 | + 0 -
Ik ben tegen het idee "arme negertjes". Wij maken en houden ze arm met dit beleid.

Ik sta voor effectief beleid, al dat andere vind ik gewoon verspilling. En daar ben ik falikant tegen. Dat moet je zien als de rode draad in mijn betogen.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 17:08

hölzenbein | 04-11-12 | 16:09 |
Hapklare brokken die iedereen begrijpt zijn een versimpeling en in veel gevallen een vervalsing van de werkelijkheid.

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 16:46

Kaas de Vies | 04-11-12 | 14:49

Dat de manier waarop 't nu gebeurt, de minst effectieve manier denkbaar is, ben ik met je eens.
Alleen uit je comments is vaak op te maken dat je tegen het idee bent van arme negertjes helpen, al is het maar omdat je dan 'n paar cent kwijt bent.

Pindakees | 04-11-12 | 16:29

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 15:54

Beter hapklare brokken die iedereen begrijpt als gebakken lucht die nergens op slaat.

hölzenbein | 04-11-12 | 16:09

hölzenbein | 04-11-12 | 15:39 |
Dat is de politiek van vandaag de dag. Elk antwoord aan het volk een hapklare brok, samengesteld uit een minimaal aantal lettertekens.

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 15:54

Politici kunnen uitstekend voor zichzelf zorgen. Deze 'nivellerende maatregelen" treffen hen nauwelijks. Vanaf 120.000 euro per jaar ga je er zelfs op vooruit. Iemand met 1.000.000 per jaar zelfs 27.000. Dan wordt nivelleren echt een feest.

bruin1 | 04-11-12 | 15:53

Diederik Samsom is al sinds 10 uur vanmorgen constant vragen aan het beantwoorden via twitter. Heb ik nog geen andere politicus zien doen... #feit

Misschien moeten de 'wiseguys' hier maar eens een keer naar de antwoorden kijken in plaats van hersenloos te zwammen. #tip

hölzenbein | 04-11-12 | 15:39

Bakito | 04-11-12 | 11:15 | + -121

Welk draagvlak? In de peilingen staat het nieuwe kabinet op minder dan 60 zetels, een teken dat niemand de maatregelen wil. En welke poppenkast? Rutte-I stond als een huis.

En met de voorgestelde maatregelen loont werken helemaal niet. Ik laat me lekker ontslaan en ga van een WW uitkering en alle nivellerende maatregelen genieten.

Arhedis-Varkenjaab | 04-11-12 | 15:29

dankzij de liberalen van de SP maakt dit kabinet geen enkele kans om financieel onafhankelijke hangmatmensen hun passief inkomen af te pakken.

(klap) (klap) (klap) | 04-11-12 | 15:15

Het wordt me nu wel wat duidelijker: De verbaal handige maar niet zo slimme Rutte, trachtte vertrouwende op de geslepen Verhagen, Wilders in het pak te naaien.
Ongeveer zoals hij nu zelf, samen met zijn secondant Blok die me ook niet het buskruit lijkt uitgevonden te hebben, in het pak genaaid is door Bos en Samsom.
Maar Wilders en Agema bewezen niet slechts ruggegraat te bezitten maar waren ook slim genoeg om het jezuïetenspel van Verhagen te doorzien.

WirMachenMusik | 04-11-12 | 15:11

Waarom hebben we een kabinet nodig, ze vallen toch wel weer en dan zijn we "onbestuurd" voor een lange periode. In die periodes gaat het altijd wel goed, dan nemen ze geen beslissingen. Dus stuur dit kabinet ook maar weer de laan uit.

Toetsiemonster | 04-11-12 | 14:57

Iemand moet het land regeren. En ik wil niet.
Dus blijven Rutte en Samson over.
Zeur niet beste mensen. Wees blij dat ik het niet doe.

Koos Knak | 04-11-12 | 14:51

@Pindakees | 04-11-12 | 14:16 | + 0 -
Ik ben niet tegen ontwikellingssamenwerking maar wel op de manier hoe het nu gebeurt. Het is totaal niet effectief.

En we bregen er al ~5 miljard en moeten we ook nog de economische vluchtelingen opnemen. Dat is wel erg vreemd.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 14:49

La Vie En Rose | 04-11-12 | 13:30 |
Wat mij enigszins verbaast is dat dat oude, bijtende socialistische gedachtengoed bij de PvdA nog zo springlevend is. We waren wellicht wat huiverig voor de gestaalde kaders van de SP, maar binnen de PvdA blijkt veel meer zuur aanwezig dan gedacht, zuur dat decennia lang in ingedikt en nu met satanisch genoegen alsnog over de samenleving wordt uitgegoten. Ik vraag me af hoe sterk die stroming binnen de partij eigenlijk is, en ik vrees dat hier toch sprake is van een uitstervend ras van wereldverbeteraars. De voormalige activist Samsom herkent de ware revolutiedenker in Spekman, en de verstokte revolutionair Spekman herkent in Samsom het mannetje dat graag op de barricade klimt om met de vlag te zwaaien, maar gaat de hele partij morgen uit volle borst de Internationale zingen?
Ik denk van niet. Het is triomfantalisme van korte duur, en de harde werkelijkheid van morgen zal hen tot te orde roepen. Ze hebben Jan de Arbeider jarenlang rechts laten liggen ten gunste van Mohammed de moslim en andere als slachtoffer geïdentificeerde prachtmensen, dat buig je niet in één keer om, ook al klinkt het nu zo. Jan kan zó weer besluiten om naar de SP uit te wijken of zich weer door Wilders of een nieuwe rattenvanger laten verleiden. Bovendien, ze kunnen hun ideologische veren wel weer hebben opgestoken, maar ze moesten ook behoorlijk veren laten om aan de macht te komen. Die nivellering, voor Spekman aanleiding tot een feestje, is als het erop aankomt een pyrrhusoverwinning.

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 14:46

ja, mensen hadden we allemaal maar op de PVV moeten stemmen.
Geert en kornuiten hadden ons tenminste én uit de crisis getrokken, én de Nederlander hier niet voor laten betalen, én de immigratieproblemen opgelost, en de vergrijzingproblematiek opgelost én..
Maar ja, te laat. Volgende verkiezingen allemaal dus een betere keuzen maken, dan komt alles wél goed. Toch?

arie181818 | 04-11-12 | 14:43

La Vie En Rose | 04-11-12 | 13:23 |
Taalgebruik mag dan af en toe eloquent zijn (so what??!) maar het klopt wél. Kort en krachtig.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 13:30
Inderdaad hoogmoed komt voor den val. Weet Wilders ook want hij liep hoogmoedig weg de lafaard. Geen groter voorbeeld beschikbaar dan het laten vallen van je kiezers en de regering. Hulde, zijn we tenminste van dat braakmiddel af..

hölzenbein | 04-11-12 | 14:29

Goed, dat we hier dankzij Paternotte, publieksprijswaardig op de hoogte blijven van de geactualiseerde politieke mening van de zelfpijperige grachtengordel.

WirMachenMusik | 04-11-12 | 14:26

Boy Cot | 04-11-12 | 14:06 |
Verkiezingsuitslag x machtshonger = coalitie. Pure logica.

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 14:25

Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:17

Oeiwh Kaas :O
Zeg je nou zo maar dat er hulp naar takkietakkie landen moet, zodat ze niet meer hier hun geluk komen beproeven?
Dat klinkt verdacht veel naar ontwikkelingssamenwerking!
(nummer 1 reden dat ik nog altijd voor OS ben daar niet van, ook al verdwijnt er een deel in zakken van GL-graaiers)

Pindakees | 04-11-12 | 14:16

Kan iemand mij de logica uitleggen van de huidige coalitie?

- Maandenlang elkaar en hun partijen voor rotte vis uitmaken.
- Onweldenkend (mooi woord trouwens) Nederland gaat z.g. 'strategisch' stemmen om:
- zegt links, de VVD uit het torentje te houden.
- zegt rechts, de PvdA uit het torentje te houden.

Met als resultaat, VVD en PvdA kruipen samen in het torentje en zeggen; Nederland heeft het zo gewild.

Boy Cot | 04-11-12 | 14:06

@ristretto | 04-11-12 | 13:49

Ok. Got it. Eens verder.

pius | 04-11-12 | 14:02

Dus lopen ze nu bij de PvdA de polonaise. Spekkie voorop.

denoorman | 04-11-12 | 13:57

Op het PvdA congres gaven zowel Dijsselbloem als Didi al aan dat strafbaar stellen van illigaliteit puur symbolisch is. Ook de andere maatregelen die de VVD heeft binnengehaald op immigratie zijn praktisch niet realiseerbaar. Ook hier hebben Bos en Samsom de heren Rutte en Blok een sigaar uit eigen doos verkocht. Ik vond het al niet lekker dat die sluwe Wouter Boslim bij de onderhandelingen zat. Tegen die sluwheid waren Rutte/Blok niet opgewassen. Dat vreesde ik al.

denoorman | 04-11-12 | 13:56

@La Bailaora | 04-11-12 | 13:36

Ik zie het al een paar jaar in mijn eigen nering, het geld bij gezinnen is op, ze kopen al lang geen duurdere goederen meer. Alleen bij de gepensioneerden zit nog geld.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 13:54

@ ingeslapen.

Bij mijn weten is het huidige voorstel gericht op de premie en het eigen risico.
Ik bedoel om op het eigen risico te nivelleren tot de echt hoge inkomens aan toe.
Antwoord op @pius. Inderdaad is het reden 7 dat het geen echte nivellering betekend.
Inderdaad worden de lagere inkomens getroffen door andere zaken dan de zorgpremie. Ik had het slechts over dit voorstel. Als de cijfers van rtl kloppen heb je gelijk en is het slechts een academische reden.

ristretto | 04-11-12 | 13:49

Nog niemand over gehoord: de Stadsdelen mogen weer terug als ik het goed heb gelezen. Voor al die Stadsdeelraadwethouders die meer dan 70K verdienen.

Frans1156 | 04-11-12 | 13:49

Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:41 |
Ja maar dat is een andere discussie (en ik heb echt nul verstand van vechtdingen), als het om geld besparen gaat en ombuigen vind ik het persoonlijk een interessante overweging om als overheid niet de ontwikkeling van een jsf oid te subsidiëren (want dat is het in feite) en vergelijkbare megalomane projecten, maar dat geld voor kerntaken van de overheid te bewaren zoals zorg en onderwijs (dat heel veel geld voor de ontwikkeling van die dingen, je kan toch ook gewoon nieuwe vliegdingen bestellen die al uitontwikkeld zijn?)

verhaard | 04-11-12 | 13:47

maar je moet wel kunnen aantonen dat zij dus ook daadwerkelijk in Spanje wonen, daar een bankrekening hebt
@Ranja Drinker | 04-11-12 | 13:29
Dat kan toch? Gewoon voor de hoge zorg-premies ze een appartementje laten kopen aan de costa. Kost tegenwoordig geen drol meer, rond de ton heb je ze gemeubileerd en al. Je schrijft ze daar in, zet een Spaanse bv. op van waaruit ze 'zaken' doen in Nederland. Betalen ze ook nog eens in Spanje belasting, met 28% een stuk minder dan in Nederland. Gaat voor een aantal mensen niet werken idd., vooral mensen in vaste dienst, maar volgens mij wel heel goed voor zzp-ers en andere mensen die in de serviceverlening werken.

Dat geld gaat dan niet naar de zorgpremie, maar naar een hypotheek op een Spaans appartementje. Dat is toch een investering in een huisje. Nu verdwijnt dat geld in de zakken van de Nederlandse overheid immers.

De dekking in het buitenland is geheel verzorgd. Ik heb een Europese 'gezondheidszorg' kaart.

La Bailaora | 04-11-12 | 13:43

@verhaard | 04-11-12 | 13:38
Eurofighter heeft bij mij de voorkeur boven een bouwpakket wat trillend uit elkaar valt.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:41

We moet weer terug naar het systeem van voor 1918. Het systeem van censuskiesrecht, wat wil zeggen dat alleen mensen met voldoende belastbaar inkomen mogen stemmen.

eye | 04-11-12 | 13:41

Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:18 |
Liever geen JSF of ander megalomaan project wat mij betreft, maar goed dit is uit de ruilhandel gekomen, we zien wel hoe het over een paar jaar is. Het is nou eenmaal zo dat er nu minder geld is voor leuk. Maar toch, VVDers kunnen beter blij zijn met dit dan SP en PvdA en nogwat.

verhaard | 04-11-12 | 13:38

@neemjemoederindemali | 04-11-12 | 13:22
Ja, het gaat dus nog erger worden, want dit is alleen nog maar een herverdeling van de gelden, dadelijk komen, oa door Spanje de 'bezuinigingen' hier nog overheen.

Dan moet je de mensen eens horen huilen... Maar goed, je kan dit van mijlenver aan zien komen natuurlijk.

La Bailaora | 04-11-12 | 13:36

Er is dus sprake van genivelleerde nivellering.

pius | 04-11-12 | 13:35

@Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:27

Ik vrees het ook. Maar als dat zo is zal ik me met andere onchristelijke zaken bezig moeten gaan houden om dat te voorkomen.

Er zijn grenzen immers;)

pius | 04-11-12 | 13:34

In de Televaag o,pardon Telegraaf is nu een hetze begonnen tegen de VVD, vanwege besluit nivellering!
Bevreemd mij dan ook dat ze de publieke opinie aan het be-invloeden zijn, een krant hoort alleen hun waarnemingen en standpunten van partijen te publiceren en niet het publiek te bespelen! het strookt helemaal tegen hun artikel 3 der statuten! deze staat elke dag op pagina 3 links-bovenaan!
Te weten: Het dagblad Telegraaf geeft*ONPARTIJDIG* nieuws, zonder gebonden te zijn aan enige staatkundige partij,kerkelijke richting of belangengemeenschap(?)uitsluitend in dienst ,s lands belang(?).
Vind Telegraaf bepaald NIET onpartijdig!
We weten allemaal dat televaag een foute krant was in de tweede wereld-oorlog!

klaas026 | 04-11-12 | 13:33


@ristretto | 04-11-12 | 13:23

Ik kan je goed volgen maar het was RTL% geloof ik dat gisteren kwam met doorrekeningen dat de minima er over het algemeen tussen de twintig en dertig procent op achteruit dreigen te gaan. Nauwelijks een prikkel om niet te gaan werken me dunkt.

En er is geen sprake van werkelijke nivellering. Werkelijke nivellering verwacht steeds grotere offers hoe meer men verdiend en dat is hier ( grens 70 K en duidelijke belastingvoordelen voor de allerrijksten) duidelijk niet het geval.

Waar de het de middenstand en de aanval daarop betreft ben ik het volledig met je eens. Onbegrijpelijk dat er een zand, en een hele woestijn vol ook, in de motor van onze economie word gestrooid.

pius | 04-11-12 | 13:32

Ik zag net Roemer en Buma bij buitenhof. Ze mochten allebei hun praatje doen maar waren het inhoudelijk 100% oneens. Dus het enige reële alternatief PVDA/SP/D66/CDA zou er niet veel beter op zijn geworden vrees ik.

JanPaparazzi22 | 04-11-12 | 13:31

@Schoorsteenveger | 04-11-12 | 13:01
Griezels zijn het. Dat Rutte en zijn onderhandelaars zo stekeblind hebben kunnen zijn.

Afijn we gaan het zien.

Hoogmoed komt voor de val. Altijd.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 13:30

-weggejorist-

blandurego | 04-11-12 | 13:29

@La Bailaora | 04-11-12 | 12:42 | + 1 -
Interessante constructie, maar gaat niet werken naar mijn idee. Ik heb zelf ook te maken gehad met buitenlanders die betaald moesten worden, je hoeft bijvoorbeeld geen loonbelasting af te dragen, maar je moet wel kunnen aantonen dat zij dus ook daadwerkelijk in Spanje wonen, daar een bankrekening hebt enz. En dan kan je wel doen alsof, maar Nederland heeft op belastinggebied binnen de EU en daarbuiten met landen met wie men een belastingsverdrag heeft gesloten waarschijnlijk wel de mogelijkheid om bij die lokale belastingdienst de gegevens op te vragen, en dan weet ik nu nog niet eens hoe dekkend de Spaanse verzekering is met betrekking tot het verblijf in het buitenland, ook dat zou wel eens vies tegen kunnen vallen.
.
Dan maar naar een land zonder belastingsverdrag, sterkte dan maar!

Ranja Drinker | 04-11-12 | 13:29

@Einde van de Domheid | 04-11-12 | 13:14 |
O nee, jammer dat u ook mijn punt niet begrijpt.

*out*

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 13:28

@pius | 04-11-12 | 13:25
Even tegen het zere been van de CU, SGP en CDA.

Binnenkort is Zondag ook een werkdag.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:27

@ristretto | 04-11-12 | 13:23
Een simpel alternatief zou een nivellering op het eigen risico geweest zijn.

Met het huidige plan wordt er ook op eigen risico genivelleerd.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:26

-weggejorist-

blandurego | 04-11-12 | 13:26

@Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:11

Doen we. Het is zondag immers;)

pius | 04-11-12 | 13:25

Deze nivellering is niet verstanding om zes redenen. :

De eerste reden is dat de middeninkomens de motor van onze economie zijn. Hun koopkracht afpakken is dus de motor geen brandstof geven.

De tweede reden is dat deze nivellering geen nut heeft. Er is geen enkele bezuiniging mee gediend. We dragen niet eens bij aan het terugdringen van het regeringstekort.

De derde reden is dat de zorg als nivelleringsinstrument wordt gebruikt. De zorg heeft hier niets mee te maken. Nivelleren doe je via de belastingen.

De vierde reden ligt in het verlengde van de vorige. Het cda kwam hier terecht mee.
Het nivelleren op deze wijze geeft een verkeerde prikkel aan het gebruik van de zorg. Er gaat door de lagere inkomens meer gebruik worden gemaakt van allerlei vormen zorg terwijl dit al de categorie is die minder zorg zou moeten gebruiken.

De vijfde reden is dat het slechts een stokpaardje van een partij is zonder dat daar een positieve bijdrage van wie dan ook aan de maatschappij mag mogen verwacht. De pvda stemmers zijn blij. Wat is het positieve effect vanuit deze mensen?

De zesde reden is dat de prikkel om te werken of werk te zoeken afneemt. Zoals bekend met desastreuze gevolgen op het aantal uitkeringen dat zal toenemen.


Een simpel alternatief zou een nivellering op het eigen risico geweest zijn.

ristretto | 04-11-12 | 13:23

@hölzenbein | 04-11-12 | 12:59
Gelukkig trek jij volle zalen met je inhoudelijke plemps, om nog maar niet te spreken over eloquent taalgebruik, zoals b.v. in deze:

"VVDers wouden bezuinigen (maar niet op zich zelf natuurlijk) en nu doen ze huilie huilie wanneer het ook hun centjes betreft bij de bezuinigingen. Hypocriete lutserts !!! Zuur hé stelletje jankerTs??"
hölzenbein | 01-11-12 | 09:18 |

La Vie En Rose | 04-11-12 | 13:23

@La Bailaora | 04-11-12 | 13:15

Sorry, hier is de poen ook op.

*Zwaait naar mede Europeaan*

Btw, Henk en Ingrid komen geen verkansie meer vieren en geld uitgeven bij jullie, sorry.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 13:22

Ook op het punt van immigratie heeft Rutte zich in het pak laten naaien. Strengere asielregels en strafbaar stellen van criminaliteit zullen niet gerealiseerd kunnen worden door EU regels en VN verdragen. Samsom weet dit heel goed en daarom kon hij dit punt ook makkelijk weggeven. Weer een punt waar de VVD genaaid wordt.

denoorman | 04-11-12 | 13:21

-weggejorist-

Demeterfabriek | 04-11-12 | 13:21

@La Bailaora | 04-11-12 | 13:15
Sorry, dat algemene middelen had ik over het hoofd gezien, dan zijn we het roerend eens.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 13:20

,,Hoop en optimisme waren rond door het land.'' De schrijver zit op een andere planeet als ik.

De Geus | 04-11-12 | 13:19

een terugdraaien van de ziektekostenpremies naar de oude situatie is natuurlijk helemaal niet slecht. De timing is echter desastreus en dat had Rutte ook moeten begrijpen. Samson kan je het niet kwalijk nemen dat hij gebruik gemaakt heeft van de slapheid van de pluche geile VVD onderhandelaars.

Deze operatie levert de schatkist niets op. DE schatkist zit al vol genoeg met zoutzuur voor het volk, vooral als straks de Grieken toch geen rente betalen en het "geleende" geld ook niet. In een tijd waarin het volk al naar de kassa gevraagd wordt om de fouten van banken goed te maken, dan begrijp je er helemaal niets van als je ook nog eens de lasten verrhoogt waar dat NU niet nodig is. Doe zoiets als het goed gaat.

Nu loopt de boot vol door een lek en Marksje gaat het gaatje groter maken. compleet gestoord, tenzij je aanstuurt op een revolutie.

Van oudsher al geen VVD kiezer kan die partij door het lek mee naar buiten.

nu even niet | 04-11-12 | 13:19

@verhaard | 04-11-12 | 13:14
De SP gaat nog verder met nivelleren.
Waarom zou iemand dan nog zijn best doen.
Verdere ontwikkeling in Nederland komen dan tot stilstand.

En stilstand is achteruitgang.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:18

-weggejorist-

Demeterfabriek | 04-11-12 | 13:18

-weggejorist-

blandurego | 04-11-12 | 13:17

Al jullie gelul in de ruimte terzijde: nivelleren op welke wijze dan ook is niet te kwalificeren als eerlijk. Het is hooguit solidair te noemen maar met eerlijk heeft het niets te maken.

Laat dat nu voor eens en altijd duidelijk zijn!

_pacman_ | 04-11-12 | 13:17

@Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 13:06
Lees nogmaals mijn reactie van la bailaora | 04-11-12 | 12:48. Het komt uit de algemene middelen dus, niet uit een aparte premie. En mensen die werkeloos zijn houden gewoon 'zorg', voor hen is het dus totaal gratis. Het systeem staat op barsten natuurlijk, omdat er zoveel werkelozen zijn en de werkenden het systeem met 28% inkomstenbelasting moeten onderhouden, maar tot nog toe werkt het. Dat dadelijk Nederlanders moeten gaan meebetalen omdat het geld op is is een heel andere kwestie.

La Bailaora | 04-11-12 | 13:15

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 13:10 | | Reageer+ |
1
Fijn dat u mijn punt niet wilt begrijpen.
Voelt het goed, dezelfde riedel nog eens overdoen?

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 13:14

Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:06 | + 0 -
Haha, ja scheefhuurboete mag sowieso :)
Lijkt erop dat de VVD gewoon hun ledenbestand aan het opschonen is, alle modale inkomens eruit, niet zo osm ;) want toch opvallend dat ze niet echt gaan nivelleren, maar alleen tot dubbelmodaal solidariteit verwachten met lagere inkomens.
Aiiiii, ik zie voor het eerst logica in een SP standpunt. *hellup*

verhaard | 04-11-12 | 13:14

Volgens mijn berekening zouden Henk en Ingrid er bij een bruto inkomen van 75k netto maar 5.600,- op achteruit gaan.

Even rekenen:

Henk en Ingrid hebben een koophuis van € 300.000,-
rente 5% = 15.000,- blijft over 60.000,-
€ 60k bruto wordt ongeveer 36.000,- netto per jaar.

Aflos 300.000,-/30 = € 10.000,- per jaar.
Gas/licht/water = € 4.000,- per jaar
Verzekeringen etc. = € 2.000,- per jaar
Autokosten incl. benzine en verzekeringen € 5.000,-
Lidmaatschap clubs etc. € 1000,- per jaar
Jaarlijkse vakantie € 3.000,- per jaar
Gezinsuitjes € 500,-
Wekelijkse Boodschappen € 5.000,- per jaar
Kleding voor gezin 4 personen € 4.000,- per jaar
Kinderopvang € 2.500,- per jaar

Even tellen, totale uitgaven netto per jaar: 36.000,-

Oeps, Henk en Ingrid houden geen dubbeltje over, ze maken alles op. Henk en Ingrid gaan er volgend jaar NETTO 5.600,- op achteruit, gaan jullie me even vertellen waar ze op moeten bezuinigen?

Nu maar hopen dat de kinderen van Henk en Ingrid niet willen gaan studeren, ze een nieuwe fiets willen of dat de wasmachine van Ingrid kapot gaat.

neemjemoederindemali | 04-11-12 | 13:14

Waar is Rita Verdonk ...?

gasboer | 04-11-12 | 13:13

stormtijd | 04-11-12 | 13:07 | | Reageer+ |
1
Dus je denkt dat ik dat niet weet?

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 13:12

@pius | 04-11-12 | 13:10
Laten we de percentages gunstig houden.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:11

Waar blijft de NL versie van www.realclearpolitics.com... ?
(De ECHTE cijfers los van gezeur uit de voedselbank of gelepel voor het knapperend haardvuur?)
Einde van de Domheid | 04-11-12 | 12:48 | | Reageer+ |
-1
Wie heeft hier nu een - bij geplaatst?
Moeite met fair and balanced, evidence based feiten?
(Eerlijke en gebalanceerde op onderzoek gebaseerde feiten.)

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 13:11

@all

Bedankt voor alle reacties! #hartverwarrend

Bakito | 04-11-12 | 13:10



@Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:06

Je bedoeld twintig procent. verder eens.

pius | 04-11-12 | 13:10

@Einde van de Domheid | 04-11-12 | 13:01
Stel je toch eens voor dat wij in Istanboel fluitend in korte broek over de markt konden lopen omdat we daar een gratis huis en een uitkering en Zorg krijgen.
Terwijl onze zoontjes de moslima s voor hoer uitschelden en druk aan het stelen zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 13:10

Goede poging van Bassie om de aandacht af te leiden van de VVD en zorgpremie: De PvdA heeft het ook niet makkelijk - boehoe! Mark my words: De beuk gaat erin Bas; Democratisch of ondemocratisch wordt dit teruggedraait.

funkyd | 04-11-12 | 13:07

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 12:56

Begin van domheid, overuren worden niet betaald in managementfuncties, druiloor.
Ik werk er ook 60, 25 vakantiedagen en geen pensioenvoorziening.
Kijk eens naar Spekman zijn salaris, dik boven de 100.000, 67 vakantiedagen per jaar met een vrouw in het onderwijs dus een inkomen van 150K+, ruime onkostenvergoeding, dik pensioen etc etc. makkelijk praten. Samsom zijn ouders een chirurg en fysiotherapeut dus meer dan voldoende te erven, Wouter Bos een 300k+ salaris voor drie dagen in de week etc etc.
Juist door die overuren te maken kom je een stapje hoger op de salarisschaal.
Je hebt gelijk boven modaal kop eraf!!!!!
Daar wordt Nederland welvarend van!!

stormtijd | 04-11-12 | 13:07

En al die mensen maar boos zijn op meneer Wilders, omdat hij weigerde om onder bepaalde dingen zijn handtekening te zetten. Dit had natuurlijk niemand kunnen weten, maar ik begin steeds meer te begrijpen waarom Wilders hier niet verder mee wilde. VVD maakt in zware economische tijden stappen die voor menig gezin een doodsvonnis word. Doet u allen maar alvast uw broek naar beneden, en buig even voorover voor VVD-PvDa. En neen u word er niet voor betaald, U mag er voor betalen. Voor een grandioze naaibeurt! Chappeau!

bartjeb1989 | 04-11-12 | 13:06

@verhaard | 04-11-12 | 13:03
*kuch* Scheefhuur boete.
Ongeacht hypotheekaftrek, de overheid rooft de middeninkomens.
Dat heeft weinig te maken met boven je stand leven.

Je kan goed rondkomen, en vervolgens mag je ineens 10% inleveren.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 13:06

@La Bailaora | 04-11-12 | 13:01
Weet dat je in Spanje woont, maar die specialist zal toch hopelijk wel een salaris krijgen moet toch links of rechtsom door de overheid gefinancierd worden lijkt mij.
Desnoods zit het in de medicijnprijzen versleuteld dat de apotheker een x bedrag afdraagt, noem maar weer zo wat.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 13:06

blandurego | 04-11-12 | 12:40 Jij hebt ook écht @nicks nuttig te melden hè? * ... hihi *

AshleyJ"Ash"Williams | 04-11-12 | 13:05

De telegraaf? Is dat niet dat onafhankelijke en journalistieke medium. Die Telegraaf toch?

pius | 04-11-12 | 13:05

doneesje | 04-11-12 | 13:00 | | Reageer+ |
0
De baantjes van PvdAers in de zieligheidsindustrie.

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 13:04

Ing. eslapen | 04-11-12 | 12:52 | + -1 -
Ja het wordt alleen maar duurder. Voor iedereen. Ook lage inkomens krijgen dit voor de kiezen, zij het niet op het gebied van de zorgpremie. Maar ze verliezen wel hun zorgpremie, dus netto bijna hetzelfde resultaat. Voor hogere inkomens gaat het inkomensbelastingtarief toch sowieso omlaag.
En echt iedereen die zo stom is om een te hoge hypotheek te hebben aangeschaft moet maar gewoon op de blaren zitten. Lesje niet boven je stand leven zeg maar @Demeterfabriek | 04-11-12 | 12:55 | + 0 -

verhaard | 04-11-12 | 13:03

Indoneesje | 04-11-12 | 13:00 | | Reageer+ |
0

Ik weet niet waar jij woont maar hier in 020 lopen mensen in het weekend. 's avonds in de regen papiertjes te prikken. Geen echte baan? Prima, maar om nou te zeggen dat die persoon vetklept voor zij flatscreen... not really!

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 13:03

@Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 12:55
Lees mijn reactie op La Bailaora | 04-11-12 | 12:48.

Ik woon in Spanje, ben van de week nog bij de specialist geweest. Ik weet hoe het werkt dus, ik betaal geen enkele zorgpremie. Alleen moet ik de recepten bij de apotheek zelf betalen. Dat is alles.

La Bailaora | 04-11-12 | 13:01

La Vie En Rose | 04-11-12 | 12:37 |
De wittebroodsweken zullen snel voorbij zijn, eerder dan we verwachten. Spekman heeft nu al zijn ware aard laten zien door te spreken van een 'feest'. Dat was geen onhandigheid, dat was een kijk in zijn gitzwarte ziel. En ook Samsom heeft nu al laten zien dat hij nog geen steek veranderd is door de strafbaarstelling van illegaliteit als 'symbolisch' te kwalificeren.
Dat kan op termijn niet goed gaan. Kok had de ideologische veren der PvdA afgeworpen, en bij Cohen was zelfs geen dons meer terug te vinden, maar Spekman heeft die veren weer hervonden, in donker bloed gedoopt en danst nu al, nog vóórdat het nieuwe kabinet aantreedt, rond de rood gekleurde tomtempaal.
A hard rain is gonna fall.

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 13:01

lion@night | 04-11-12 | 12:47 | | Reageer+ |
2
De kosten van de verzorgingsstaat die mag je best zien als luie mensen in djellaba die op de markt lopen te islamiseren en tokkies die 60 uur per week in de bijstand zwartwerken. (mooie beeldspraak toch?) Maar effectief is het de boomergeneratie die vergrijsd waarvoor nooit iets is voorbereid.

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 13:01

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 12:42 | + -1 - Welke banen? Of geloof jij in de fabeltjes die de FNV je voorleest? En vakbonds organisatie die wel heel duidelijk 'rood' gekleurd is. Daarnaast zijn het juist die banen die door de overheid gecreerd zijn maar niet of nauwelijks van waarde zijn binnen onze huidige economie. Ik zie ze hier ook vaak zat rondlopen, 'gemaakte overheidsbanen'. Stadswachten, handhaving teams op scooters etc. En heel vaak zijn het ongeintreseerde nietsnutten die nauwelijks een woord Nederlands spreken. Noem nou 1 concrete maatregel op die de PvdA wil invoeren die voornamelijk de mensen raken in de bijstand? Nogmaals, hoe krijg je dalijk mensen aan het werk die in de bijstand slechts 20 euro betalen voor hun zorgpremie? Daar heeft de PvdA geen antwoord op en daar gaat de PvdA ook nooit antwoord op geven.

Indoneesje | 04-11-12 | 13:00

@Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 12:58

@ me: Tja..

K**!

blandurego | 04-11-12 | 13:00

@Katte Nut | 04-11-12 | 12:52
Jij snap het. Socialisme is uiteindelijk ieder voor zich.

Slomo | 04-11-12 | 13:00

La Vie En Rose | 04-11-12 | 12:37
Altijd leuk te zien dat je zo'n enorme tegels nodig hebt om daar in NIETS te zeggen. Fascinerend.

Je gelooft nog steeds in Wilders hé? Religekkie.

hölzenbein | 04-11-12 | 12:59

De pvda heeft gewoon op een hele handige manier zijn belangen voor de toekomst veilig gesteld.Kadootjes voor de onrendabelen (stemvee) en de rest mag het betalen, briljant!

streknek | 04-11-12 | 12:59

@blandurego | 04-11-12 | 12:56
Kan je wel gaan lopen schreeuwen maar een ambulance rit kost € 800.00, doe je niks aan.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 12:58

Bakito | 04-11-12 | 11:15

Als je mijn buurman was dat wist ik zeker dat je een probleem had.
Mij!!!

stormtijd | 04-11-12 | 12:58

Ik heb ook talloze recties gelezen van mensen die 80 uur werken en zwaar verontwaardigd zijn.
OK laat me dat even samen vatten. 'Hallo, ik gebruik twee banen dus ik ga toch niet meezorgen voor iemand die geen werk heeft?' Die persoon IS werkloos OMDAT jij 2 banen hebt.

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 12:56

@Einde van de Domheid | 04-11-12 | 12:50
De conclusie die jij uit mijn betoog trekt is al hilarisch.
Blijf vooral je zakjes geld naar de Griekse zee dragen als je in de veronderstelling bent daarmee Europa te kunnen redden.

lion@night | 04-11-12 | 12:56

@Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 12:47

Da meende nie?! Achthonderd euro.. Waar gaat de wereld heen. Kom op, you can do better than that. Niet tegen mij trouwens, maar tegen je eigen zielige kleine ego. Don't worry, you're a pest. And thus, all over the place.

GADVERDAMME. Ik haat insecten!! Get my point. Lutser?

blandurego | 04-11-12 | 12:56

-weggejorist-

Demeterfabriek | 04-11-12 | 12:55

@La Bailaora | 04-11-12 | 12:48
Wil niet flauw doen maar gratis bestaat niet.
T is een kwestie van hoe de fincieringsstromen lopen, misschien betalen ze het daar uit de BTW of de OG belasting noem maar wat, maar betaald zal het systeem moeten worden.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 12:55

Ik heb besloten me er niet meer druk over te maken. Wat de regering bij me gaat jatten zal ten koste gaan van de horeca en goede doelen. Uiteindelijk zal het mij niks gaan kosten. Ik ga als een bezetene downloaden, iedere collecte bus van mn voordeur wegschoppen en voor ieder pijntje naar de huisarts. Ook ga ik mijn werkgever vragen of mijn overwerk omgezet kan worden in vrije tijd ipv meer belastingafdracht voor Mark en Didi.

Katte Nut | 04-11-12 | 12:52

@verhaard | 04-11-12 | 12:48
Het is niet alleen de inkomensafhankelijke premie.
Maar ook de inkomensafhankelijke eigen risico.
Dus je betaald meer en krijgt minder.
www.verzekeringssite.nl/blog/eigen-ris...

Ing. eslapen | 04-11-12 | 12:52

lion@night | 04-11-12 | 12:47 | | Reageer+ |
1

Bij het woord 'Eurofielen' in je betoog kom ik automatisch in de slaapstand terecht. Ga lekker met je verlosser voor afscheiding en de gulden pleiten!

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 12:50

De Telegraaf heeft voor de verkiezingen de VVD geholpen door de PVV te slopen. Nu e.e.a. toch iets tegenvalt laten ze de VVD vallen. Ik ben benieuwd naar de detailberekeningen en daarna kan mijn oordeel pas vellen over Marx en de VVD.

Rebellis | 04-11-12 | 12:49

En daar komt zombie Wiegel weer om de hoek met het dreigement van de 1e kamer.
Wiegel is in z'n eentje al voldoende argument voor opheffing van die chantageclub.

exkoppijn | 04-11-12 | 12:49

Wat wij in de afgelopen week van de coalitie te zien en horen hebben gekregen, een monsterlijk plan dat haar basis vindt in het Lenteakkoord, plaatst in elk geval de keuze van Wilders om hiervoor niet te willen tekenen, in een heel ander licht.

Basje1738 | 04-11-12 | 12:49

Ik heb dit artikel gelezen en het eerste wat ik dacht is 'bestaan zulke mensen echt?'. Ik kan er nog steeds niet bij dat PvdAers, met alles wat we nu weten van de wereld, mensen en hoe mensen zich gedragen in deze wereld, er nog steeds mensen als Ella Vogelaar bestaan die nog steeds geloven dat buitenlanders en minderheden (legaal of illegaal zal me een worst zijn) heilig zijn en een soort van supermensen zijn die nooit iets slechts doen en alleen door het Grote Slechte Westen kapot gemaakt wordt. Het doet me vooral denken aan Rousseau en zijn nobele wilde. Buiten dat dit uitermate beledigend is voor mensen die hier niet vandaan komen, is het verre van de waarheid. Het enige juiste wat linksen over immigranten zeggen, is dat het mensen zijn. Het zijn ook mensen, die menselijke fouten en menselijke domheden hebben, net als iedereen op deze planeet.
Maar goed, niet alleen deze waanzin, maar ook het beeld dat Wilders de herrijzing van Satan is, het idee dat de elite in hun gated community van de grachtengordel de hele wereld mag duiden als levend in het stenen tijdperk en natuurlijk het Grote Europese Reich dat aan alle kanten piept en kraakt (en de daaraangrensende circlejerk crisis van de banken) is allemaal terug te voeren naar 1 enkel fenomeen. Dit is allemaal het resultaat van mensen die vinden dat wat ze willen wat waar wordt een veel hogere prioriteit heeft dan wat daadwerkelijk waar is.

GödelsRevenge | 04-11-12 | 12:48

Waar blijft de NL versie van www.realclearpolitics.com/ ?
(De ECHTE cijfers los van gezeur uit de voedselbank of gelepel voor het knapperend haardvuur?)

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 12:48

@Kaas de Vies | 04-11-12 | 12:45
Ja natuurlijk, maar je betaalt niets zolang je geen inkomen hebt. Pas bij het betalen van inkomstenbelasting, die in Spanje maar 28% bedraagt, gaat er een deel van dat bedrag naar de zorg. Dus tov Nederland is het echt 'gratis', en er zijn ook geen zaken als 'eigen risico' etcetera.

La Bailaora | 04-11-12 | 12:48

Wat is het verschil? Alle achterbannen die zich gekrenkt voelen door concessies roepen en worden boos.
Nu een keertje de VVD (serieus, als je met 2x modaal niet die 300 extra aan zorgpremie kunt betalen dan woon je gewoon in n te duur huis of leef je anderszins boven je stand). Straks dus weer de Vogelaartjes van deze wereld omdat vriendjes en vriendinnetjes illegaal blijken te zijn en terug moeten.
Hadden ze maar aan moeten denken vóór ze gingen stemmen, nu gewoon eens afwachten wat t wordt en over n paar jaar opnieuw stemmen. Lijkt me logisch.

verhaard | 04-11-12 | 12:48

@blandurego | 04-11-12 | 12:40
Zo, u bent al een end heen op de zondagmorgen, sterkte er mee, of zal ik de ambulance bellen.
Overigens kost een ambulance rit tegenwoording € 800,-verwacht je ook niet.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 12:47

@Einde van de Domheid | 04-11-12 | 11:47
We hebben op nationaal niveau te maken met 2 enorme grote kostenposten:
- Europa
- De eigen maatschappij waarvan de kosten torenhoog oplopen.

Ten aanzien van Europa; de eurofielen in Nederland zitten met name in de hoek van D66, met Alexander Pechthold voorop die Nederland liefst gisteren nog overdraagt aan Brussel dan vandaag. Niet zozeer de VVD aan te rekenen dit verschijnsel.

Dan hebben we de eigen maatschappij waarvan de kosten torenhoog oplopen door een enorme zieligheidsindustrie waar een cordon aan subsidiepotten, stichtingen, bureau's en coaches omheen hangen.
Dat is met name PvdA terrein, zeker geen VVD. Ook GroenLinks kan dit verweten worden.

Dat de kosten van de zieligheidsindustrie zwaar in het negatieve doorslaan is deel van de crisis. Dat in Nederland een aanzienlijk deel van de bevolking weigert te werken om wat voor een dubieus excuus dan ook is zeer twijfelachtig te noemen. Dat deze groep steeds meer aanspraak wil maken op subsidies en rechten opeist en daarnaast nu ook vrijwel niets meer gaat betalen voor de zorgverzekering vind ik een totaal verkeerd signaal.

En ja, dat weiger ik te betalen.

Egoïstisch?
Neen.
Egoïstisch zijn diegenen die geen steen bijdragen aan de economie maar welk elk recht op een geldstroom claimen die eigenlijk voor anderen bedoeld zijn.

lion@night | 04-11-12 | 12:47

De druk om snel te formeren, en elkaar wat te gunnen, gaat allesbehalve een stabiel kabinet opleveren.
Ik durf er best een jaartje zorg-premie op te verwedden dat deze rampen-combo binnen twee jaar verleden tijd gaat zijn.
Gewoon, zoals het vanaf het begin van deze eeuw al gaat.

Jackanders | 04-11-12 | 12:46

@La Bailaora | 04-11-12 | 12:42 | + 0 -
bv. Spanje, waar de zorg NOG gratis is.

Maar feitelijk wordt dit gewoon via de belasting betaalt. Het is niet gratis.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 12:45

Waarom niet gewoon: in aanraking met justitie komen is opzouten, ongeacht waar je vandaan komt. Belgie, Polen, Afghanistan, Somalie, Marokko of waar ever. Hoeft niemand het over oneens te zijn toch?

Aux1.0 | 04-11-12 | 12:45

Niemands Knegt | 04-11-12 | 12:02 | | Reageer+ |
Odat je nou nog een keer boos wordt over de moord of Pim Fortuyn, OF je noemt het een staatsgrep van de PvdA. De VVDer is dus niet van plan om meet te betalen aan de bezuinigingen. Laten we voor het gemak even tot onder de lijn gaan: Is het opheffen van de bijstand voldoende dan?

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 12:44

Indoneesje | 04-11-12 | 11:57 | | Reageer+ |
3
Volgens mij is de PvdA harder voor bijstandtrekers dan VVDers. Het zijn namelijk hun banen die op het spel staan.

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 12:42

blandurego: nicks nuttig..

nicks nuttig: hahahaha! Whoops. :P

blandurego | 04-11-12 | 12:42

Hoe zit dit eigenlijk: "Als je toch in Nederland wilt blijven werken, dan stel ik het volgende voor: schrijf je uit als Nederlands ingezetene, en schrijf je in een van de buurlanden in, bv. Duitsland of Belgie. Doe vandaaruit 'projecten' in Nederland als zzp-er of via een BV. Als ingezetene van het andere land neem je daar een zorgverzekering."
Kan iemand mij vertellen of dit gaat werken? Is een zeer interessante constructie, helemaal als je ingezetene wordt van bv. Spanje, waar de zorg gratis is.

La Bailaora | 04-11-12 | 12:42

-weggejorist-

Demeterfabriek | 04-11-12 | 12:41

@ minus

Min uhuh. Wie hou je voor je gek? Des te meer reden voor mij voor ons.

Alcohol: Whoo

ik: Whoops my butT, alcohol. Maakt het (verder) uit? Nee. Want bla-the-fucking-BLA

---
Disclaimer: Of denk je dat ik voor de lul mijzelf voor gek zet? Zie het als een positieve pseiko. Maar dan wij.

www.youtube.com/watch?v=9bZkp7q19f0

/kinderachtig

@ me: Gefeliciflapstaart. Zelmoord 2.0, knap. Dat dat weer wel.

ik: Like WE give a FUCK

blandurego | 04-11-12 | 12:40

"Enfin, als iets bleek uit de formatie-reconstructie in de Volkskrant van zaterdag is het wel dat Mark Rutte en Diederik Samsom over schaduwen zijn heen gesprongen, Wouter Bos’ KPMG-kaartspel een louterende werking heeft gehad op het voorheen zo gepolariseerde politieke speelveld en dat we eindelijk eens uitzicht hebben op een stabiel kabinet."

Ik heb maandagavond, 29 oktober j.l. naar P&W gekeken waar Rutte en Samsom kwamen spreken over hoe ze over schaduwen zijn heengesprongen. Daar zaten geen twee staatsmannen maar twee minzaam naar elkaar knikkende kwezels die aan het wauwelen waren en elkaar veren in de reedt staken. Ze waren blij, zelfgenoegzaam, trots op de snelheid waarmee ze tot een akkoord waren gekomen. Elkaar iets gunnen was het toverwoord. Bruggen slaan. Wij zijn twee vrienden, jij en ik.

Voor wie het heeft gemist: Terugkijken hier:
pauwenwitteman.vara.nl/Uitzending-deta...

Mijn maag draaide om, van Rutte, maar vooral van Samsom, die in het zomerreces door spindoctors en coaches is getransformeerd tot wat hij nu is. Een grotere engerd bestaat er niet. Er moet nog wel wat worden gedaan aan zijn taalgebruik. Je staat als staatsman, die hij wil zijn maar nooit zal worden, nogal voor lul als je voor de staatsomroep zegt: 'ik besef me'.

Ik moest even denken aan m.n. de triomfantelijke koppen van Pechtold en Sap na het sluiten van het Kunduzakkoord. Zij en Slob waren ook over hun schaduw heen gesprongen, evenals de VVD en het CDA.

Welnu, we weten wat er daarna gebeurde. De dame en heren hadden een te grote broek aangetrokken.
Dat lijkt mij bij deze twee ook het geval.

Neuh er steekt geen storm op bij de PvdA, en Didi zou ik geen orkaan noemen, maar een natte wind. Die gaat nog hard vallen, zoals al die politici die door de PvdA worden gepresenteerd als de Messias hard zijn gevallen. En Samsom en die Spektrui trekken zich geen ruk aan van het gemurmel van die uitgerangeerde Vogelaar. Alles voor de macht.

De grootste onrust zit bij de achterban van de VVD. Rutte, ook verworden tot een natte wind, en zijn adviseurs hebben zich door de PvdA in het pak laten naaien met het invoeren van dat nieuwe zorgstelsel. Daar zit de pijn. Je maakt niemand wijs dat je vantevoren niet hebt berekend wat de consequenties van deze nivellering zijn. Alleen dat woord al. Nivelleren. Een doodzonde bij de VVD. Dat kompt nooit meer goed.

We gaan het zien in de komende weken.
A.s. Maandag wordt Marx 1 een feit. Dat zou ik liever een orkaan willen noemen. Een verwoestende orkaan.

La Vie En Rose | 04-11-12 | 12:37

Samsom kan zich wel een mooi pak hebben aangemeten en een brede stropdas omgedaan, maar hij blijft een klein addertje.
"Samsom zei dat het hem 'zwaar op de maag ligt' dat illegalen strafbaar worden, maar stelde tegelijkertijd dat de betekenis vooral symbolisch is. Hulp aan illegalen wordt niet verboden, benadrukte hij."
Dit is hoe Diederik Samsom in de wereld staat. Er zijn wetten en die moeten nageleefd worden, tenzij die wetten indruisen tegen de eigen, linkse en dus enig juiste overtuigingen. Dan zijn die wetten bij voorbaat symbolisch en mogen ze met voeten getreden worden.

Schoorsteenveger | 04-11-12 | 12:36

Immigranten die geen Nederlands spreken kunnen geen aanspraak maken op bijstand. Paternotte denk je nu echt dat de EU dat accepteert?

CoffeePatch | 04-11-12 | 12:36

@cumshaft | 04-11-12 | 12:33
Conclusie: minimaal 39% zit deze regering niet zitten.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 12:34

@Ing. eslapen | 04-11-12 | 12:20
er is een opkomst van 73%, pvda & vvd hebben 80 zetels, en vertegenwoordigen daardoor maar 39% van de nederlandse bevolking.

cumshaft | 04-11-12 | 12:33

@Emma Watson | 04-11-12 | 12:25
Mevrouw Emma met de pijnlijke bips, doe dan ook niet van die gekke dingen in het weekend, leg dat boek met de 50 schaduwen weg, is nergens goed voor zoals u nu merkt.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 12:31

@Jan Boule | 04-11-12 | 12:01
1200 maar.
LIgt er aan je het bekijkt kijk je naar de winst, is 2 % van de omzet dan heb jer 60.000 nodig kijk je naar de kosten +/- 10 % dan heb je er 12.000 nodig.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 12:29

is er nog gesproken over de jsf op het pvda-partijcongres?

cumshaft | 04-11-12 | 12:28

het zijn de kiezers die de dienst uitmaken.
zelfs de zwevende kiezer staat weer met beide benen op de grond.
zowel van links als rechts zien wat er van de verkiezing belofte overblijft,een in elkaar gedraaide stinkende drol,van de vvd leden grote aantallen opzeggingen
ook de meerverdieners idialisten van de pvda voelen zich in het kruis gevat.
rutten wil nog aan de tepels draaien,dat had hij eerder moeten doen.
volgens wiegel zal de eerste kamer in het kader van het lands belang de zaak afschieten.
rutten heeft al een afspraak bij de chirurg,om de grimas er uit te snijden
daar is het volk op uitgekeken.
samson,je kan een slag winnen,maar de oorlog is dan nog niet voorbij.

soledad | 04-11-12 | 12:28

@Dostranamus | 04-11-12 | 11:46
Da mooi Bos kan zo naar vrindje Zalm toe en als een v/d weinigen met z n 15 ruggen netto z n hypotheek verhogen met 6 ton.

Uw Verzekeringsadvis | 04-11-12 | 12:26

Eerlijke lastenverdeling? Ik betaal gvd al €70.000 belasting per jaar!!! Me dunkt dat ik mijn steen al bijdraag aan de minder bedeelde. Mag ik er alsjeblieft zelf ook nog wat aan overhouden, voordat alles aan het plebs wordt weggeven door middel van nivellering hier, nivellering daar? Wat verder nog, een inkomensafhankelijk pak melk, of broodprijs afhankelijk van je inkomen?
Mijn aars is pijnlijk de laatste dagen, vast Mark geweest die me daar ge****t heeft

Emma Watson | 04-11-12 | 12:25

@Jan Boule | 04-11-12 | 12:01 | + 7 -
D'66 en ethisch handelen.... hij is leuk...

Jopie2009 | 04-11-12 | 12:24

Niet om het een of ander mensen. Maar Bakito is volgens mij al naar de kroeg hoor.

irma zonderboezem | 04-11-12 | 12:23

@deraderendraaien | 04-11-12 | 12:15
*radertje kusje geeft en hoopt dat meneer radertje niet meeleest*

necrosis | 04-11-12 | 12:20

@bbbachstra | 04-11-12 | 12:17: Don't feed the trolls.

SjakkieBaggen | 04-11-12 | 12:20

@Bakito | 04-11-12 | 11:29
40 zetels geen VVD.
41 zetels geen PvdA.
Zie daar het draagvlak voor deze constructie.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 12:20

@Strohond | 04-11-12 | 11:50 | + 1 -
zeker weten, we zijn nog te rijk. Pas als er geen uitzicht meer is dat er de volgende dag een maaltijd gegeten kan worden, komt dit volk in opstand. En dat wordt dus niet prettig, tot die tijd zal het volk langzaam met steeds zwaardere repressie tot een soort van slaaf/lijfeigene van de staat gedevalueerd worden.

Jopie2009 | 04-11-12 | 12:19

Inkomensafhankelijke zorg is het verschuiven van premiekosten van de ene burger naar de andere. Het levert geen bezuiniging op, de uitvoering kost 60 miljoen.

70% van Nederland verdient onder de €40.000. Hoe meer je je best doet op de arbeidsmarkt, hoe hoger de zorgpremie.
Spekman voorzitter Pvd-Asocialen: 'Waarom moet ik medelijden hebben met die mensen?'
Alle inkomens boven €31.000 krijgen een eigen risico €595. Jan Modaal is de klos.

Voorts zullen lage inkomens extra huurtoeslag krijgen, daarvoor wordt in totaal een half miljard extra uitgetrokken.

Werken wordt afgestraft. Stoppen is veel gunstiger, de zware last valt van je schouders, minder stress en verantwoordelijkheid met als beloning veel vrije tijd en extra financieel voordeel: Nivelleren is een feest www.nivelleren-is-een-feest.nl/

drs.Nee | 04-11-12 | 12:19

@ erger 12:16

Het kan vaak nog erger. Wel eens van John Leerdam gehoord....

eerstneukendanpraten | 04-11-12 | 12:19

@Bakito 11:15. Een breed draagvlak? Jij hebt zeker de afgelopen week geen tv gezien en geen krant gelezen.

bbbachstra | 04-11-12 | 12:17

@snokkertje | 04-11-12 | 12:06

That's my fucking point 'smartass'

blandurego | 04-11-12 | 12:17

Het lijkt wel alsof iedereen in Den Haag is besmet met het 'fuck de burger' virus. In plaats van burger protesten hadden we nu protesten moeten zien van ambtenaren die hun baan kwijt raken.

Slomo | 04-11-12 | 12:16

Vogelaar is een extreme egoist verpakt als een extreme altruist. Waarschijnlijk een persoonlijkheidsstoornis. Wat dat mens aanraakt is meteen kapot. En natuurlijk onderduiken in de partij waarin foute personen de meeste kans hebben om nooit ontmaskerd te worden en de meeste macht kunnen krijgen. Wouter Bos had destijds groot gelijk toen hij als ontslag alleen maar zei: "weg jij".

erger | 04-11-12 | 12:16

Voor mensen die na de volgende verkiezingen willen dat het bij het programma opsporing verzocht alleen nog gaat over weggelopen poesje en verdwaalde bejaarden, zou ik willen zeggen: stem de volgende keer gewoon politiek incorrect PVV. Volgens het CPB had de PVV trouwens een goed doordacht programma voor iedereen, behalve klaplopers.

deraderendraaien | 04-11-12 | 12:15

Als ik mijn mening moet baseren op het gros van de reaguursels, kan Bix morgen uitslapen, en kunnen marx en Didi terug naar de tekentafel.....

necrosis | 04-11-12 | 12:14

Muxje | 04-11-12 | 12:05 | + 0 - Klopt! Althans, de rekening van de crisis word maar bij 1 groep neergelegd namelijk de 'werkende Nederlander'! Terwijl top ambtenaren, de top van verzekeraars, de top van Bankiers en de top van OSW ieder jaar vrolijk boven de balkenende norm eindigen. Word de echte rekening bij een steeds kleiner wordende groep Nederlanders gelegd. Want denk maar niet dat de PvdA ook ooit maar 1 concrete maatregel durft in te voeren die hun voornamelijk allochtone achterban zal raken. de PvdA en PvdA'ers zijn de grootste kankergezwellen van onze samenleving!

Indoneesje | 04-11-12 | 12:10

@max_laadvermogen | 04-11-12 | 11:45
En een kabinetformatie niet meer dan een potje kwartetten.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 12:08

Zie mensen hierboven dingen over Robin Hood roepen onder het mom van; "stelen van de rijken en geven aan de armen". Laten we voor eens en altijd deze verschrikkelijke geschiedvervalsing uit de wereld helpen. Robin Hood stal in werkelijkheid van de overheid en gaf het terug aan de burger!!!! En dat heeft dus helemaal niets te maken met de dingen waarvoor links hem te pas en te onpas op laat draven. Robin Hood was een liberale held!

Lucifer | 04-11-12 | 12:07

blandurego | 04-11-12 | 11:18 | + -1 - Zeker weten, van die neuronen? Er is nl. geen touw aan vast te knopen.

snokkertje | 04-11-12 | 12:06

Oh, het gaat de komende jaren dus om illegalen en zo?Lekkere deskundige hebben jullie in dienst. Is helaas afgelopen week niet uit zijn ivoren toren geweest. Was hem anders vast opgevallen dat een groter risico dit kabinet bedreigt. Iets met zorg en premies.

andere hans | 04-11-12 | 12:06

@Indoneesje 11:57: niemand betaalt de crisis, dat wil zeggen: die hele herziening van de zorgverzekeringen is budgetneutraal en levert niets op. Dat is nog wel het meest opmerkelijke van die maatregel. Veel VVD-stemmer zullen het best begrijpen als een kostenstijging voor een groot deel door de meer draagkrachtigen moet worden opgehoest, maar van een kostenstijging is geen sprake. Dit is nivelleren om het nivelleren.

Muxje | 04-11-12 | 12:05

@Parelman | 04-11-12 | 11:34
Straks in Nederland: Uitkering is een keuze.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 12:05

Zei Didi Tegen Marx Rutte:
" Nou doet U het wéér, U liegt!!
Twee later zaten ze samen gebroederlijk te konkelen...
Hoe de leugen opnieuw te kunnen laten regeren..

Van Roden Den Drons | 04-11-12 | 12:03

@Botte Hork | 04-11-12 | 11:55
Ik ben al begonnen. Heb mijn werkgever ook al om neerslag gevraagd.

Chiant | 04-11-12 | 12:03

@Einde van de Domheid | 04-11-12 | 11:50 |
Als je mijn tegels wel eens leest, had je deze opmerking nooit gemaakt. Ik sluit mij volledig aan bij de boosheid van Hajo Smit: climategate.nl/2012/11/03/regeerakkoor...
De gevolgen van de moord op Fortuyn en de huidige staatsgreep van de PvdA zijn eender: het is een frontale aanval op onze (weliswaar illusoire) democratie. Het getuigd van, nogmaals, een opgedrongen solidariteit en een opgedrongen egalitarisme wat sinds de Opperste Sovjet actief was niet meer is voorgekomen. En die vuige Spekman maar gniffelen. De kloodtzak heeft in Utrecht het goede voorbeeld gegeven; 14 miljoen verkloot in FC Utrecht en de bevolking mocht het weg nivelleren.

Niemands Knegt | 04-11-12 | 12:02

@Bakito | 04-11-12 | 11:15
je bent wel heel snel terug van je rondje gesubsidieerde cultuur.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 12:02

kijkend naar de jaarsalarissen van de topmannen van de ziektekostenvezekeraars is er nog veel terug te halen. Zo verdient Rogier van Boxtel ( D66 ) op jaarbasis € 391.000,- , de topman van CZ € 415.000,- en de topman van VGZ maar liefst € 429.000,- .
Twaalfhonderd premiebetalers zijn nodig om enkel en alleen deze 3 heren van een dergelijk salaris te voorzien. Van een van Boxtel één van de boegbeelden van D66 , zou je een ietwat meer ethisch handelen verwachten door niet akkoord te gaan met zo'n salaris. Deze figuur heeft geen recht van spreken als hij de gewone Nederlander aanspreekt op het feit niet nog meer te willen betalen voor de ziektepremie van zijn / haar gezin.

Jan Boule | 04-11-12 | 12:01

@necrosis | 04-11-12 | 11:42
Inderdaad.
En vergeet daarnaast niet dat er hier in Nederland 'adviseurs' rondlopen uit eigen Afrikaanse gelederen die haarfijn alle ontduikende regeltjes weten van het subsidiestelsel zodat de instanties tot het maximale getild kunnen worden.
Die instanties laten dat gewoon gebeuren door een bar slechte controle daarop, hetgeen uiteraard wij weer op ons bord krijgen.

lion@night | 04-11-12 | 11:59

@ Zoetwaterpanharing 11:54

Doodzwijgen lijkt me het beste, dat mens is nog steeds knettergek idd...

eerstneukendanpraten | 04-11-12 | 11:59

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 11:47 | + -1 - Weleens bij stil gestaan dat als diezelfde VVD kiezer de crisis niet gaat betalen Nederland nog dieper in de crisis zakt? En hoe gaat met name de PvdA hun eigen achterban die in de bijstand zit aanpakken? Hoe stimuleer je mensen met een uitkering om weer te gaan werken als ze slechts 20,- euro per maand aftikken voor de zorg premie? Terwijl ik als bijna afgestudeerde dalijk mooi meer dan 200 mag gaan betalen als ik een mooie baan vind. Om nog maar te zwijgen over mijn eigen risico dat zeker boven mijn huidige 250 euro gaat komen. Hoe kan ik mezelf nog stimuleren om een fatsoenlijke baan te vinden als ik van alle kanten genaaid ga worden? Zo word de bijstand wel heel aantrekkelijk. Gelukkig dat ik niet de achterlijke idiote motivatie heb van een socialistische PvdA stemmer. Werken = misdaad, Bijstand loont!

Indoneesje | 04-11-12 | 11:57

Het zwart wassen van wit geld gaat binnenkort heel groot worden.

Botte Hork | 04-11-12 | 11:55

Al dat gelul, voer voor journalisten.
Wat mij betreft stoppen ze er mee nu het nog kan. Ik stem volgende keer op de PVV of het CDA. Als signaal dat dit kabinet zuigt en spuugt op de hardwerkende Nederlander.
Nivelleren is een feest, ja. Als je werkloos aan de kant zit te lanterfanten wel ja.

SjakkieBaggen | 04-11-12 | 11:54

Het grootste virus in de sociaaldemocratische samenlevingen zijn de zogenaamde 'actieve rechten' , Rutte en Samsom zijn koningen in het veractiveren van een recht.

Van het recht om te werken maken ze zonder enig probleem het recht op werk, van het recht om onderwijs te volgen maken ze net zo makkelijk het recht op onderwijs.

Actieve rechten zijn intrinsiek hypocriete rechten, omdat het zogenaamde recht van de een niet kan bestaan zonder repressie, dwang en geweld bij de ander.
Actieve rechten zijn het kunstje dat staten gebruiken om individuele vrijheden te vernietigen en onder het mom van solidariteit wordt geld naar de overheid gesluisd.

Het recht op arbeid, bijvoorbeeld, is een stadswacht die met z'n bonnenboekje geld aan de reële economie onttrekt en geld naar de staat sluist zonder enige waardetoevoeging.
Actieve rechten helpen ons land de goot in, nivellering is de apotheose van deze rechten en een regelrechte verkrachting van de universele verklaring van de rechten voor de mens.

CoJoNes | 04-11-12 | 11:54

Een Vogelaar die spreekt? Absurd.

Zoetwaterpanharing | 04-11-12 | 11:54

Verliefde stelletjes doen wel vaker rare handelingen.
Ik neem het ze niet kwalijk.
Eens ontwaken ze uit de roes die EU heet.
En merken ze beiden dat ze enorm zijn genaaid.

sTiRf | 04-11-12 | 11:53

@ Bakito | 04-11-12 | 11:29

Een duidelijker voorbeeld van geregiseerde 'tweespalt' dan deze verkiezingsuitslag was niet mogelijk.
Van gezworen vijanden naar beste maatjes in een paar dagen.. daar trapt niemand in, al lachen de capo's nog zo hard.

(c)ZWITSUL | 04-11-12 | 11:53

@Bakito | 04-11-12 | 11:29
Je vergeet voor het gemak (of je uitkering, kan ook) dat Wilders en Fortuyn een GEVOLG waren, en geen oorzaak!

necrosis | 04-11-12 | 11:52

Niemands Knegt | 04-11-12 | 11:42 | | Reageer+ |
3
Kortom, als de kabinetsmaatregelen jou treffen ga je heel hard aan Pim zitten denken?

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 11:50

Boe boe, huilie huilies. Bekijk het toch goedverdoeme eens van de positieve kant stelletje negatievelingen!

-

Je hoeft straks niet meer te werken joh voor je widescreen, 2 smartphones, auto, vakantie, lekkere whiskey, sigaren, merkkleding en al die andere extra's die je VERDIENT door jezelf in het zweet te werken... dat doet voortaan een andere sukkel wel voor jou! Regeren 2.0 ofsooow jeweettochzelluf!

ox | 04-11-12 | 11:50

Het systeem van oude politiek is bijna op. Dit kabinet is de laatste stuiptrekking van de oude, elitaire en van het volk losgezongen politieke partijen.
Bij volgende verkiezingen is het over met de eeuwige uitwisselpolitiek van het CDA, VVD en de PvdA. Het volk is dom en makkelijk beïnvloedbaar, maar ook weer niet zo achterlijk dat ze deze baantjesverdelers en machtverdelers bij volgende verkiezingen weer de ruimte zullen geven.
Of is dit alleen maar ijdele hoop?

Strohond | 04-11-12 | 11:50

@vetkleppert | 04-11-12 | 11:40
Elk jaar komt er een stad bij aan gezichten. Ik ben er echt klaar mee. Het wordt eens tijd dat een aantal partijen de hakken in het zand zetten. Polderen is schijndood. Polderen is de zachte heelmeester. Niets gebeurt met polderen écht goed.

Tommygunner | 04-11-12 | 11:48

@Dostranamus | 04-11-12 | 11:46 | + 0 -
En wat is het eigen risico?

350 euro eigen risico en 500 euro premie ondanks dat IB dit zou compenseren vind ik niet in verhouding staan.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:48

De VVDers zijn eensgezind;
'Wij gaan de crisis niet betalen!'
Als ze nou slim waren dan klaagden ze dat de +70K inkomens ontzien werden.

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 11:47

@ All

Sorry guys and gals(0.5%), zoals het gezegde luidt:

'Met lijdt het meest door het lijden dat men leest'

Ergo: www.youtube.com/watch?feature=player_e...

@ me: Welk gedeelte van Anonymous begreep je niet?

blandurego | 04-11-12 | 11:47

@caspert79 | 04-11-12 | 11:39
Het verschil is: Een VVD die meegaat in de plannetjes van de PvdA = over je schaduw heen springen.
En een VVD die had gezegd, "fuck die regenten kudt partijen, ik ga samenwerken met de partij die de beste papieren had volgens het CPB = ruggegraad.

deraderendraaien | 04-11-12 | 11:47

Wie zei hier dat de rekentooltjes die her en der verschijnen betrouwbaar zijn?
Wel eens erover nagedacht dat de aanvullende verzekeringen hier niet in meegenomen zijn?
En dat Wouter bos met zijn salaris van 500.000 er door de belastingverlaging van 3% er 15.000 euro netto op vooruitgaat.
Inkomensafhankelijk? Me hoela.
Het plebs gelooft dat, hoe is het mogelijk.
Wat zijn de Nederlanders toch een dom volk.
Dom ja.

Dostranamus | 04-11-12 | 11:46

Bakito | 04-11-12 | 11:29 | | Reageer+ |
-10

Scherp!

Einde van de Domheid | 04-11-12 | 11:45

Er wordt nu gedaan alsof het slecht is dat je de telegraaf tegen je is. Mij lijkt het eerder een teken dat je goed bezig bent. Hetzelfde geldt voor alle PVV gekkies hier.

-sjaak- | 04-11-12 | 11:45

De facto zijn de verkiezingen tot een klucht verworden.
Entertainment.

max_laadvermogen | 04-11-12 | 11:45

@Niemands Knegt | 04-11-12 | 11:42 | + 0 -
Dat was mijn trojaanse paard. Zodra de overheid gaat snijden in het eigen vlees, zal blijken dat we niet meer hoeven te betalen. Reaguren is vooruitzien.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:43

Maak u klaar voor de zoveelste tienduizenden gezichten "op Opsporing Verzocht"
vetkleppert | 04-11-12 | 11:40


Zo, even gefixed voor je ;)

TeeJee | 04-11-12 | 11:43

Ik woon in een wijk waar alle autochtonen zijn WEGGEVLUCHT in de 70er en 80er jaren toen er veel gastarbeiders van Marrokaanse en Turkse afkomst kwamen wonen. Doordat zij wegvluchtten kwamen er nog meer mensen van buitenlandse afkomst wonen. Dat bracht veel verwarring en krimineel gedrag met zich mee ván die mensen van buitenlandse afkomst.(Oh wat moet ik opletten wat ik schrijf want anders vallen de reaguurders mij aan, wat ze toch wel doen want de helft die hier reageert weet van toeten noch blazen) Na al die jaren blijkt dat de gevluchten graag naar deze wijk terug willen want waar zij nu wonen is een stille buurt, een half uur lopen voordat je een winkel ziet, en bij ons in de oude wijk is het gezellig en van alles te koop. Als er op woensdag en zaterdag markt is zie je ze hier lopen. Om samen te vatten waar ik op doel is dat vluchtelingen van andere landen zich in de buurt van hun eigen land moeten blijven om zodra de situatie beter is zij makkelijk terug kunnen om hun eigen land OP TE BOUWEN en NIET naar een ver land gaan omdat het daar beter is. Zij komen tussen de wal en het schip terecht en veroorzaken onrust wat strafbaar is.

eagleye | 04-11-12 | 11:43

necrosis | 04-11-12 | 11:25 |
"We worden belazerd waar we bij staan"
Goh, begin je dat nu ook in de gaten te krijgen?

copywriter | 04-11-12 | 11:43

@Bakito | 04-11-12 | 11:15
Hahaha, wat praat jij toch vaak de essentie missend poep
Aan het werk? Welk werk? Want met het ingezette beleid is de neerwaartse spiraal versterkt, dus consumentvertroiwen en politiek vertrouwen bij de 'besteders' weg. Doei!
Het is een gedrocht!

hfakker | 04-11-12 | 11:43

@Bas Paternotte

De eerste kamer moet die nivellering nog goedkeuren. Iets zegt me dat we weer een nacht van Wiegel gaan krijgen. Dan is het gedaan met de stabiliteit in dit kabinet. En het draagvlak in de maatschappij?

"De coalitie van VVD en PvdA komt nu op 57 zetels, 22 minder dan 8 weken geleden."

www.blikopnieuws.nl/bericht/151601/VVD...

omanders | 04-11-12 | 11:42

@lion@night | 04-11-12 | 11:33
De werkelijkheid is nog veel erger, de lokale gemeenschap schraapt duizenden Dollars bij elkaar om (inderdaad) een man op het vliegtuig te kunnen zetten richting Noord-Europa.
Men hoopt dat de man het 'beloofde land' bereikt en uiteindelijk geld richting zijn familie kan sturen.
Dat weet men in Afrika nog beter dan onze ministers.

necrosis | 04-11-12 | 11:42

@Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:23 |
'Ik denk dat mensen echt wel bereid zijn om meer geld te betalen...'
Neen, beste Kaas. Ik ben niet bereid om meer te betalen. Ik ben klaar met die opgedrongen solidariteit, ik ben klaar met dat opgedrongen egalitarisme. Genoeg is genoeg. En ik denk, zo om mijn heen lijkend en vooral lezend dat er ontzettend veel mensen genoeg van hebben. Als de overheid dusdanig in het eigen vlees gaat snijden zoals jij voorstel in je plemp, dan hoeven wij absoluut niet meer te betalen; wat zeg ik, dan kunnen wij naar een flattax toewerken van rond de 25%.
Ik ben eigenlijk nu net zo boos als op de avond van 6 mei 2002.

Niemands Knegt | 04-11-12 | 11:42

@Donkersloot | 04-11-12 | 11:20
Wat is er godverdegodver eerlijk aan om 40 tot 60 uur je de touwtering te werken en dan je halve salaris af te moeten staan ten behoeve van luie incapabel nieuw PvdA stemvee dat binnen wordt gehaald onder het mom van zielig?

deraderendraaien | 04-11-12 | 11:41

@Tommygunner | 04-11-12 | 11:36
Kinderpardon klinkt wel heel sociaal, inderdaad. En gaat "ongemerkt" voorbij aan het vaderpardon, het moederpardon, het omapardon, het opapardon, het neefpardon, het nichtpardon en het halvedorppardon.
Maak u klaar voor de zoveelste tienduizenden gezichten.

vetkleppert | 04-11-12 | 11:40

@Niemands Knegt | 04-11-12 | 11:33

Juist, PvdA knokt voor zichzelf door de VVD de schuld te geven van de bezuinigingen en dit zoveel mogelijk kenbaar te maken in de media, om zo nog meer zieltjes te winnen.

Devlin038 | 04-11-12 | 11:40

@Tommygunner | 04-11-12 | 11:37
En dan nog: een aanzienlijk deel van die 79 zetels bestaat uit mensen die ofwel PvdA ofwel VVD vrezen als een waarheid geworden nachtmerrie. Als je nagaat dat we nu de helft krijgen van wat de PvdA voor ons in petto had, dan was die vrees van de VVD-stemmers blijkbaar zeer terecht.

Chiant | 04-11-12 | 11:40

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen 'over je eigen schaduw springen' en geen ruggengraat hebben.

caspert79 | 04-11-12 | 11:39

Wat is het toch met Belgen en het duiden van de Nederlandse politiek. Is het omdat de belgische politiek het niveau van een ruzie op de crêche nooit overstijgt of is het inherent aan de geestelijke vermogens van de Belg dat het nooit zo lukt? Als de draconische nivellering en terugkeer naar ziekenfondsstelsel zoals beoogd met de zorgpremievoorstellen onverkort wordt uitgevoerd, is Rutte heel snel weg van het politieke toneel - tenzij hij een overstap naar de PvdA maakt natuurlijk.

pvpb | 04-11-12 | 11:39

Hoop en optimisme, inderdaad. Even kwam de gedachte op dat we misschien het beste van de VVD en de PvdA zouden krijgen. Dat ze de koppen bij elkaar zouden steken en over hun eigen ideologie zouden stappen, om samen eens de bezem door het door de jaren heen almaar rommeliger geworden beleidslandschap. Want beide partijen hebben goede ideeën en slimme mensen om ze uit te voeren, maar die bleven in het verleden op de plank liggen omdat er onwillige coalitiepartner of koppige ambtenarij tegenover stond. Juist deze combinatie van links en rechts kan dat met durf doorbreken en veel bereiken.

In plaats daarvan is er gewoon weer ouderwets standpuntje geruild. De kaartjes van Bos zijn daar het zinnebeeld van: jij krijgt immigratie als ik de HRA van jou krijg, en zo kwartetten we het zoveelste compromisakkoord bij elkaar. Met daarin het slechtste van beide partijen. Niet consequent hard maar fair, maar een mix van repressie, nivellering en kaasschaven, en vooral een schreeuwend gebrek aan werkelijke hervormingen. De zorg blijft te duur, de huizenmarkt blijft ruk, de departementen blijven te groot, particuliere wonngverhuur wordt verder uitgekleed, en er komt een nieuwe korstige laag lapmiddelen op de oude en al zo vaak opengekrabde wonden van bestuurlijke vergissingen.

Muxje | 04-11-12 | 11:38

Nog een geweldig ideetje: inkomensafhankelijke BTW. Het levert wel iets langere rijen op bij de kassa van Albert Hein, maar het is veel eerlijker.

spuitje11 | 04-11-12 | 11:38

"Het is vermoedelijk de eerste keer dat een VVD-premier zo hard werd aangevallen door de Telegraaf."

Al die andere VVD-premiers werden inderdaad minder hard aangevallen.

Chiant | 04-11-12 | 11:38

Lekker zeiken over de VVD dit en dat, nieuws gehaald, kranten en talkshows er vol mee.

Verbaasd mij dat niemand begint over de PvdA. Zij hebben de bezuinigingen mede mogelijk gemaakt.

Devlin038 | 04-11-12 | 11:37

@Bakito | 04-11-12 | 11:15
Jammer alleen dat het draagvlak de afgelopen WEEK van 79 zetels naar 57 zetels is gegaan. Niets draagvlak dus.

Tommygunner | 04-11-12 | 11:37

@Bakito | 04-11-12 | 11:29
BLijkbaar vindt de gemiddelde Nederlander het lekker om misbruikt te worden door politici met een gat in de hand. Buk eens Bakito, daar komt Didi!

TeeJee | 04-11-12 | 11:37

Dit alles is vooraf geregisseerd. Alle aandacht gaat nu naar de zorgpremie en uiteindelijk past men dit gewoon aan. Achteraf blijkt dan dat andere grappen zonder problemen er doorheen gejast zijn. Zoals het kinderpardon e.d.
Whack the dog 2.0...

Tommygunner | 04-11-12 | 11:36

@Bakito | 04-11-12 | 11:29 | + -3 -
Moet je eens opletten hoe de sfeer door deze 'nivellering' gaat veranderen. Daar kunnen geen 100 Wilders aan tippen.

Heinzz | 04-11-12 | 11:35

Je wordt dus gefukt als: hra, kids/ziekenfonds je deel is.
Leven is een keuze.

Parelman | 04-11-12 | 11:34

Goddomme Bas, de laatste weken was je zo in vorm.
Een storm binnen de PvdA? Je hebt gisteren gezien hoe dat opgelost wordt: eventuele moties over het regeringsakkoord werden van te voren verboten! Oftewel na een dagje keuvelen en feestelijk nivelleren keurde de Opperste Sovjet de plannen van het Presidium goed. De proletarische revolutie is er voor volk en massa, tuurlijk, maar moet met zeer, zeer wat zeg ik zeer strenge hand geleid worden door De Partij. Juche. Zoek dat woord maar eens op.
Het enige waar de PvdA keihard voor knokt is voor de PvdA en niet voor het land. Het land interesseert ze helemaal niets. Kut partij. VVD: ook een kut partij. Ooit begon dit moedige landje de tachtigjarige oorlog uit onvrede over Alva’s Tiende penning. 10% Belasting! Wij kunnen er alleen maar van dromen. 10%! Het is goddomme tijd voor burgerrevolte. Weg met die gijzelende particratie. Ik ben ze zat. C'est ca.

Niemands Knegt | 04-11-12 | 11:33

@Bakito | 04-11-12 | 11:29 | + -1 -
De sfeer was juist daarvoor verpest, een LPF en PVV zijn de symptomen.

Het zal leuk polderen met jou zijn zeg. Ik denk dat we nog geeneens samen een huis kunnen inrichten

Kaas: Ik denk dat blauwe gordijnen leuk staan bij onze roze love-seat
Bakito: Roze gordijnen #feit
Kaas: Bakito ik heb mij redelijk flexibel opgesteld ten aanzien van de love-seat, kom op
Bakito: Roze gordijnen #feit #facist

Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:33

@necrosis | 04-11-12 | 11:25
Eens.
Feit is dat veel lieden die als vluchteling worden aangemerkt helemaal geen vluchteling zijn.
Die Afrikanen komen in boten deze kant op, let wel, dat zijn vooral mannen.
Dus deze heren 'vluchten', laten vrouwen en kinderen achter.
Welke idioot vlucht uit een 'hel' maar wel vrouwen en kinderen achterlatend?
Dan ben je in feite een enorme lul, en zeker geen vluchteling.

lion@night | 04-11-12 | 11:33

Jarenlang de kerken en het gristelijke geloof belachelijk gemaakt maar nu ineens weer in de armen willen sluiten voor opvang van illegale immigranten? Om na 10 jaar via een goedbetaalde commissie te concluderen dat vele illegale kindertjes zijn misbruikt?
.
Juist zo ken ik de PvdA weer. Altijd het belang verdedigen van een groep mensen die niet of nauwelijks een zinvolle bijdragen kan leveren aan de Nederlandse samenleving. Of zou het toch te maken hebben met huidige invloed van vele 'bevrinde' PvdA'ers op sleutel posities binnen de semi-overheids instellingen die gemoeid zijn met Azielzoekers en illegalen? Om nog maar te zwijgen over Ontwikkelingshulp organistaties!
.
Afijn, terwijl we ons druk maken (EN TERECHT!!) over de alsmaar duurder wordende zorg, een tweede generaal 'kinder' pardon (WTF) en opnieuw een troosteloze aanpak van werklozen en uitkeringstrekkers. Worden we via de achterdeur langzaam aan Brussel uitgeleverd (lees;ESM). Het socialisme viert weer hoogtij, kortom dat betekent dat we de komende 4 jaar aldus het CPB bijna 3% op achteruit gaan. Want vele kiezers zijn alweer vergeten dat de PvdA voor de komende 5 jaar het meest slechte economische plan had van alle partijen. Een ware reality check voor Nederland, want met 'het moet eerlijker' en 'sterke schouders dragen de zwaren lasten' gaat Nederland nooit en te nimmer een economische groei halen. Het moet slechts eerlijker voor de eigen PvdA achterban (lees; werklozen, islamieten en subsidie slurpers) terwijl de rest van Nederland en dan met name mensen die keihard werken voor hun geld, twee verdieners, ondernemers, ZZP'ers etc gewoon ongzien de typhus kunnen krijgen. Want rijk zijn of veel geld verdienen is diefstal. Allemaal even arm!

Indoneesje | 04-11-12 | 11:33

Nog afgezien van de inkomenseffecten vind ik het hele idee van inkomensafhankelijke zorgpremie onbegrijpelijk.

Ten eerste, inkomen heeft weinig of niets met gezondheid te maken. Waarom dan de zorgpremie inkomensafhankelijk? Je kunt net zo goed de wegenbelasting inkomensafhankelijk willen maken. Of de prijs van hagelslag.

Ten tweede, ik dacht altijd dat we in NL voor het bereiken van bepaalde effecten een redelijk verfijnd fiscaal systeem hadden. Schijventarief in de inkomstenbelasting voor nivellering. Accijnzen op drank en sigaretten ter ontmoediging van gebruik. Wegenbelasting die hoger wordt als de auto zwaarder is. Ga zo maar verder. Waarom niet gewoon de belastingtarieven aangepast als je zo nodig wilt nivelleren?

Ten derde, als je buiten de fiscale hoek ook allerlei dingen inkomensafhankelijk wilt maken moeten veel meer instanties over die inkomensgegevens beschikken. Zoals ziektekostenverzekeraars, verhuurders en noem maar op. Zitten we daar nu echt op te wachten?

Het enige wat je bereikt als je allerlei dingen inkomensafhankelijk gaat maken is een wurgende complexiteit in het financiële regime, die het voorspellen van effecten van beleidsmaatregelen steeds moeilijker of zelfs onmogelijk maakt. De eerste manifestatie daarvan is nu al zichtbaar met het wijd uiteenlopende geroeptoeter over de effecten van de maatregelen op de diverse bevolkingsgroepen.

Het hele circus maakt op mij de indruk van ondoordachte symboolpolitiek. En dát neem ik de VVD nog het meest kwalijk, dat zij zich achter deze schadelijke nonsens schaart.

Magnum Force | 04-11-12 | 11:32

@ Ashley 11:28

ROFLOL en nee, dank u, dat is zelfs voor mij een mission impossible!

eerstneukendanpraten | 04-11-12 | 11:32

@Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:27
Ik heb een tijdje *moeten* werken met een paar Somaliers (dat wilde mijn werkgever), en geloof me, ze maakten de vooroordelen meer dan waar.....

necrosis | 04-11-12 | 11:32

Ik troost mezelf met het feit dat er in elk geval geen christengekkies met middeleeuwse fabeltjes waanzin in deze coalitie zitten het is slechts een klein lichtpuntje maar hij is er.

SmegmaSmeer | 04-11-12 | 11:31

iedereen één maand salaris aan de zorg kwijt, sommigen 800 euro per jaar anderen 8000 euro.

9-buts | 04-11-12 | 11:31

@Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:24
Nee, dat kan geen één politicus.
Zelfs Lubbers niet.

lion@night | 04-11-12 | 11:31

@Normpje | 04-11-12 | 11:29
Je kunt zo'n zelf aangeschaft 16/9 altaar voor de linkse kerk altijd nog gebruiken als tafelblad.

vetkleppert | 04-11-12 | 11:31

Kan iemand die Vogelaar s.v.p. naar 'n onbewoond eiland sturen ? Zoals Greet al eens zei, knettergek dat mens !

EA 827 | 04-11-12 | 11:30

paost712 | 04-11-12 | 11:21 | + -2 -
Vergeet het geld.

De laatste 10 jaar is de sfeer in ons land ernstig verpest door eerst de LPF en later door Wilders.
De burgers zijn dat zat en willen het Nederland uit de jaren 90 terug: Paars kabinet en poldermodel. Overleg en harmonie i.p.v. haat en tweespalt.

De verkiezingsuitslag van 12 september sprak dan ook boekdelen.

Bakito | 04-11-12 | 11:29

Vanmorgen bij Jinek 4!!!! gasten op het bankje: Joop van den Ende, Hans Wiegel, Prem de Schreeuwert en het neukertje van Linda de Mol. Als ik dan toch alles in moet leveren; wie heeft er belang bij een Pioneer 50-inch?

Normpje | 04-11-12 | 11:29

eerstneukendanpraten | 04-11-12 | 11:26 Misschien jij na een fles single malt en een emmer viagra?

*LOL*

AshleyJ"Ash"Williams | 04-11-12 | 11:28

@necrosis | 04-11-12 | 11:25 | + 0 -
Kijk weet je wat het is. Ik ben het er mee eens dat een asielzoeker best hier opgenomen kan worden. Maar zoals je schetst slaat het door en wordt er jarenlang misbruik door gemaakt.

Laten we dit eerst oplossen en tot die tijd de grenzen dicht. Kan gewoon een jaar duren. En daarna gaan we de echte vluchtelingen / asielzoekers helpen. Effectief en snel.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:27

Is er iemand op aarde die Vogelaar nog serieus kan nemen?

eerstneukendanpraten | 04-11-12 | 11:26

@Greetje Duisenberg | 04-11-12 | 11:22 | + 0 -
De DNB voorzag niet debacle ABN Amro overname
De DNB heeft geen plan B EURO (en gaan ze oo niet maken, ik geloof ze)
Defensie is helemaal lam, die hebben geen geld en capaciteit meer om hierover na te denken.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:26

Kom naar Holland, nu met nog meer ies graties!

Dikkie_Dik | 04-11-12 | 11:26

@Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:17
Voor echte vluchtelingen zouden de grenzen open moet staan.
Wat ik echter steeds zie, zijn mensen die hier een huis/ uitkering/ uitzonderingsposities komen claimen.
Om vervolgens op vakantie te gaan naar....*tromgeroffel*.... het land van herkomst.
We worden belazerd waar we bij staan, en Marx/ Didi hebben er geen duidelijk antwoord op.

necrosis | 04-11-12 | 11:25

De economie wordt op het spel gezet om achterhaalde linkse hobbies bot te vieren, de grootste partij pleegt verkiezingsfraude en u ziet dat allemaal met droge ogen gebeuren? Foei Bassie!

spuitje11 | 04-11-12 | 11:25

@lion@night | 04-11-12 | 11:21 | + 0 -
Maar ze kan ook niet uitleggen waarom we ze nodig hebben en hoeveel?

Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:24

"Enfin, als iets bleek uit de formatie-reconstructie in de Volkskrant van zaterdag is het wel dat Mark Rutte en Diederik Samsom over schaduwen zijn heen gesprongen"

Dat is ook goed, om eens over schaduwen heen te springen. Maar niet zo. Ten eerste wordt er erg slecht gecommuniceerd. Er wordt iets op het bord van de kiezers gegooid zonder duidelijk rekenvoorbeelden. Het heeft echt bijna een week gekost voordat betrouwbare tooltjes te voorschijn kwamen. Niet vanuit de nieuwe regering. Die zegt alleen maar dat het hele verhaal verteld moet worden. Als het volk het hele verhaal verteld wordt zullen ze in opstand komen.

Ik denk dat mensen echt wel bereid zijn om meer geld te betalen, mits de overheid echt eens keihard in eigen vlees snijdt, de fiscus versimpelt, de regeldruk verlicht en ophoudt met hobby projecten.

Ik begrijp nog steeds niet waarom een ontwikkelingssamenwerking een taak is van de overheid. Als jij geld wilt doneren aan een fonds die waterputten slaat, het staat iedereen vrij. Waarom moet een overheid dit doen? En het is ook allemaal zo lekker vaag en intransparant. Daar zijn verschillende redenen voor te bedenken.

En nogmaals, immigratie... hoeveel mensen moeten we toelaten, vanuit welke landen met welke kwaliteiten en eisen? Leg me dat eens uit PvdA-er. Dan kan ik er wellicht iets mee, misschien zelfs snappen.

En dan het verschuiven van de lastendruk van de zorg naar de middeninkomens. Hoe help je je eigen economie om zeep. Toch knap van ze. Het is eigenlijk niet echt noodzakelijk, meer een ideologisch dingetje. Wie krijgt de rekening.
De totale kosten dalen totaal niet.

Goed, dit is de eerste keer dat zonder Beatrix een kabinet gevormd is. Het geeft te denken.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:23

@Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:17 | + 4

Ze verwacht van immigranten dat ze zielig kan zijn, opdat zij er geld aan kan verdienen en haar ego zo wordt gestreeld.

Rico Tampeloerus | 04-11-12 | 11:22

Een belangrijkere vraag die ik Samsom zou stellen, als ik politicus was, is wat het plan van aanpak zou zijn als in een of meerdere zuidelijke landen een militaire coupe gaat plaatsvinden.
.
Is daar over nagedacht?

Greetje Duisenberg | 04-11-12 | 11:22

Dit kabinet is de ultieme bekroning van het inkomensafhankelijke stemmen dat al zo veel in Nederland kapot heeft gemaakt. De verontwaardiging is een Sandy in een glas water overigens. Wacht maar tot Spanje of Italië voor steun aankloppen. Dan kan er nog eens minimaal 16 miljard worden omgebogen. Gezien de laatste twee akkoorden en de nieuwe coalitiepartner weten allemaal reeds waar Mark dat vandaan gaat halen. Niet door verkleinen van de overheidsuitgaven maar door verkleinen van uw persoonlijke uitgaven...

Parel van het Zuiden | 04-11-12 | 11:22

@Bakito | 04-11-12 | 11:15
Het brede draagvlak was er alleen tot het regeerakkoord openbaar word.
Het lijkt misschien wel eerlijk om als een Robin Hood de meer verdienenden geld af te pakken t.g.v. de minder verdienenden maar dat zal uiteindelijk slechts een Pyrrus overwinning blijken als er geen meer verdienenden over zijn.

Vanaf dat punt zal er waarschijnlijk bij EU hulpfondsen moeten worden aangeklopt, is dat wat u naastreeft?

paost712 | 04-11-12 | 11:21

Van dat uitzetbeleid komt in de praktijk niks terecht, dat kun je op je vingers natellen. De VVD heeft er de ballen niet voor om het uit te voeren en alle andere partijen behalve de PVV gaan zuigen, traineren, rekken en met hun vriendjes in de media en het middenveld zoveel obstakels in de weg gooien dat een volgend kabinet weer 'gedwongen' wordt een generaal pardon uit te vaardigen. De VVD heeft op het punt van immigratie en integratie niks substantieels binnengehaald. Het interesseert die partij ook niks. Alleen de PVV wil hier iets aan doen maar types als Bas Paternotte staan vooraan om deze partij weg te zetten als 'onfatsoenlijk'. Helaas trappen veel lezers hier met boter en suiker in en dus zal er ook geen kloot veranderen. Tot men in de portemonnee wordt geraakt, dan is Leiden in last.

Garret Weldon | 04-11-12 | 11:21

@Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:17
Precies!
Al die Minga's kunnen en zullen vrijwel niet een economische bijdrage leveren aan de Nederlandse maatschappij waardoor de lasten van de Minga's steeds zwaarder zullen wegen op de Nederlandse begroting.
Dat moet een keer ophouden, het is niet oneindig.
Vogelaar snapt dat dus overduidelijk niet.

lion@night | 04-11-12 | 11:21

Het worden interessante tijden voor de journalisten, peilers en analytici en zware tijden voor de rest van Nederland. Vooral een hele berg teleurgestelde 'strategische' kiezers die zowel geknabbel zien aan de hyptotheekrente-aftrek als de vergoeding van de ziektekosten...

Donkersloot | 04-11-12 | 11:20

De Telegraaf is tegen eerlijke lasten verdeling. Ze blijven fout.

niks mis mee | 04-11-12 | 11:19

Samson dit, something dat.

Samson doet wat het voor elkaar doet krijgen. AANDACHT. Wij kennelijk niet met al ons GEOUWEHOER.

Moet je eens over nadenken. Nee, ik ben geen linkmens of rechtsmens. Maar heb godverdomme wel genoeg neuronen in mijn kop. JFC!!!1!!!45!!!

blandurego | 04-11-12 | 11:18

De Telegraaf heeft een kleurrijke geschiedenis in het steunen en afvallen van leiders.

N=1 | 04-11-12 | 11:18

Ga een keer een supermarkt in. En kijk een momentje om je heen. Dat zijn dus de mensen met wie je dit land moet delen. Die hetzelfde stemrecht hebben als jij. En dan ben je nog niet eens op een station, een kantoor vol ambtenaren of bij een uitkeringsinstantie geweest.
Zou je eigenlijk eens moeten doen. Dan begrijp je eindelijk waarom er alleen maar zulke dikschedelige ellende op radio en televee is. En waarom al die zultkoppen stemmen zoals ze doen.
Wie en waar is John Galt.

vetkleppert | 04-11-12 | 11:18

Die bezuiniging van een miljard op OSW kwam uit de koker van Wilders, die later door kontneuq I werd teruggedraaid en weer opnieuw op de agenda gezet door Rutte.....
Mensen, denk na voordat je stemt!

necrosis | 04-11-12 | 11:17

"Vervolgens kwam Ella Vogelaar voorbij. Ze vindt het absurd dat Rutte en Samsom illegaliteit strafbaar stellen. Ze vindt het absurd dat immigranten die geen Nederlands spreken geen aanspraak kunnen maken op bijstand. Ze vindt het absurd dat ‘nieuwe Nederlanders’ pas na zeven jaar stemrecht krijgen; voorheen was dat vijf jaar."

Kan dit mens mij eens uitleggen wat zij van immigranten dan wel verwacht?

Stel Minga Kodingo komt aan op Schiphol, geen idee waar ze vandaan komt, geen paspoort, geen opleiding, spreekt geen verstaanbare taal.

Wat moeten we met zo iemand in onze maatschappij? Wat verwacht zij van een Minga? En hoeveel Minga's hebben wij nodig in onze maatschappij?

Het is allemaal over-empatisch gelul. Ook niet doeltreffend trouwens, je kan Minga beter in haar land van herkomst helpen en zorgen dat dit soort mensen nooit meer in de handen van mensensmokkelaars komen.

Kaas de Vies | 04-11-12 | 11:17

Och, dit kabinet staat als een huis. Ons land heeft na 10 jaar populistische poppenkast, met als dieptepunt de regeringsdeelname van de PVV, behoefte aan een stabiele regering met een breed draagvlak.

De PvdA-VVD coalitie is een geschenk uit de hemel. Niet zeuren mensen, maar hup, aan het werk!

Bakito | 04-11-12 | 11:15

Rutte heeft een bar slechte move gemaakt. In feite laat Rutte duidelijk zijn wens blijken om in het plunch te kunnen blijven zitten. Het Kunduz akkoord was al het eerste signaal van Rutte's move, de knieval voor nivellering door middel van een inkomensafhankelijke zorgpremie maakt het plaatje compleet duidelijk.
Het is kannibalisering van de koopkracht van het werkend deel van Nederland, in economisch zware tijden een doodsvonnis voor de economie.
Juist daar waar de VVD altijd stond voor het werkend deel van Nederland.

lion@night | 04-11-12 | 11:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken