Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BAM. ELF ZETELS MINDER VOOR VVD

pvdacongresbonzen534.jpg Politiek is nooit saai. De Partij van de Aalmoezeniers werd een paar maanden geleden nog dood gewaand, maar nu is het weer Yes We Can wat de klok slaat. En bij de voorheen zo serene VVD is het precies andersom: daar beginnen de binnenbrandjes uit te slaan. Ondertussen breidt de SherryRevolte zich nog altijd uit onder opstandige liberalen. [Foto: Eensgezind PvdA kan weer lachen. Bronpica ter vermaak hierrr, uploaden daarrr] RTLNIEUWS. Oi. Oi. Oi. VVD heeft nog maar 27 zetels over. Rekenmodel: Ondernemende VVD'er maakt handige en allesomvattende (want inclusief Oldtimertax) Plukwijzer.

Reaguursels

Inloggen

Peilingen, leuk. Jammer dat verkiezingen altijd anders uit blijken te pakken

TheStef | 05-11-12 | 08:51

Die Plukwijzer is vast van iemand die eerst lekker grossierde in hypotheek- en pensioen leads ..?

Shareholder II | 04-11-12 | 18:31

Zeg ben ik nou gek ? Zakken van 41 naar 27 zetels is toch een verschil van 14 i.p.v. 11 zetels ? Ze kunnen niet eens tellen hier.

Dolphi | 04-11-12 | 18:06

-weggejorist-

hj2 | 04-11-12 | 15:32

-weggejorist-

hj2 | 04-11-12 | 15:26

-weggejorist-

hj2 | 04-11-12 | 15:20

Mooi

Rest In Privacy | 04-11-12 | 10:58

@Magnum Force | 04-11-12 | 09:52
Hier gaan we zelfs nog een stapje verder.

Het lijstje van goede doelen waaraan gedoneerd wordt zal drastisch worden uitgedunt.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 10:06

@Ing. eslapen | 04-11-12 | 08:38
Één van de weinige steekhoudende reacties op dit topic, hulde en een plusje is onderweg. In de USA noemen ze dit "opt-out" en komt het ook steeds vaker voor, mensen die hun hoogbetaalde banen en dure huizen eraan geven.

Waarom zou je jezelf kapotwerken als je slechts tot melkkoe voor een roverheid verwordt? Het meest effectieve protest is uit eigen beweging terugschakelen naar minimale inkomsten. De aldus afnemende belastingafdrachten vormen het énige waarover de roverheid écht bezorgd is. En het is helemaal legaal en kan niet verboden worden.

Ik heb dit jaren gelden reeds gedaan en ben ten overvloede ook nog buiten NL gaan wonen. Geen cent meer te makken maar de kwaliteit van leven is nimmer zó hoog geweest. En als ik het niettemin toch eens moeilijk heb lees ik gewoon dit soort topics op GS. Dan word ik direct weer overspoeld door gevoelens van geluk en welzijn.

Als ik nú nog in NL woonde zou ik de neiging krijgen mezelf te verdoen. Wat een land.

Magnum Force | 04-11-12 | 09:52

Tsss. als ik die nieuwsberichten lees van die kutmongolen zoals ascher en die kale hond gaat mn bloed koken. "De tijd van minder is aangebroken".
Ik zal ze eens uitleggen wat ik precies minder ga doen.
Ik ga minder naar een restaurant.
Ik neem mij kinderen minder mee naar een pretpark
Ik gooi niet meer alles blind in mn winkelkar
Ik koop wat minder games en download wat meer.
Ik ga minder naar de kroeg en drink een keer een biertje thuis.
Kortom, ze moeten maar eens goed nagaan wat ze hier nu eigenlijk mee bereiken.
Als je werkende huishoudens 500 eur per maand meer wil laten betalen dan zullen deze zelfde huishoudens snoeien op bepaalde uitgaven waar de overheid normaal geld aan zou verdienen. Kortom ze draaien de economie erdoor de nek om.

Katte Nut | 04-11-12 | 09:52

Ing. eslapen | 04-11-12 | 09:25 | + 0 -

Kan zijn, maar Aktivist doet het voorkomen alsof meer mensen getroffen gaan worden door de verkorte WW dan door de zorgpremie. Klopt niet.

Supermatthijs | 04-11-12 | 09:27

@Supermatthijs | 04-11-12 | 09:17
Van het CPB

Aan het einde van de regeerperiode van het tweede kabinet-Rutte, komt 0,9 procent hoger uit dan verwacht, en wel op 5,75 procent.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 09:25

Aktivist | 04-11-12 | 09:15 | + 0 -

Tuurlijk, want iedereen krijgt volgend jaar ontslag ?

Supermatthijs | 04-11-12 | 09:17

Het moge duidelijk zijn dat met dit akkoord IEDEREEN genaaid wordt. De achterban van de VVD met de zorgpremie en het deel van de achterban van de PvdA dat geen ambtenaar of bijstandstrekker is door de feitelijke totaalsloop van de WW. Waarom hoor je de MSM incl. GS dáár trouwens nauwelijks over??? Dit gaat nog meer mensen treffen dan die verhoogde zorgpremie!!!

Aktivist | 04-11-12 | 09:15

@Bertus Betonsloper | 04-11-12 | 09:00
Helaas zal het vakantiegeld wel opgaan aan de zorgpremie.
Maar zal, zodra de inkomensafhankelijke premie erdoor is, elke twee weken bij de arts zitten.

Als netto betaler moet je natuurlijk wel gezond blijven.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 09:05

Bij ons zijn al aardig wat ontslagen gevallen omdat "de rijkeren" de hand ook op de knip houden. Ja, bij ons maken ze dingen waar je wat vermogen voor nodig hebt. Denk aan bootjes, sloepen etc. Weet je wie er ontslagen werden? De jongens van productie, die dus al niet veel verdienden, het electoraat van de PvdA en SP. Toch bizar. Hoor overal om me heen van mensen die toch maar even wachten met aankopen tot duidelijk wordt wat de gevolgen zijn.

Speertjespunt | 04-11-12 | 09:02

Ing. eslapen | 04-11-12 | 08:50 |
.
Tja. Voor vakanties bezuinigen we hier desnoods op andere zaken. Als je beide het hele jaar door hard hebt gewerkt heb je die paar weken vakantie imho niet alleen verdiend, maar ook keihard nodig.

Bertus Betonsloper | 04-11-12 | 09:00

@Bertus Betonsloper | 04-11-12 | 08:49
Kamperen ? Ik ben al blij als ik eens in de 2 jaar op vakantie kan!

Ing. eslapen | 04-11-12 | 08:50

Wat een gejank allemaal over iets meer betalen .
Ik ben minimumloner die echt keihard moet werken en niet 2 keer op vakantie kan , maar ik ben nou eens een keer niet de klos .
Maarja wij [90 % van de bevolking ]zijn al zo vaak geplukt dat nou een ander een keer aan de beurt is .

elevator | 04-11-12 | 06:48

Dan ben ik benieuwd wat voor werk je doet. Bijna niemand die werkt krijgt het minimumloon.
Trouwens ik verdiend twee modaal ben ook al twee jaar niet op vakantie geweest.
Kan je beter een uitkering nemen die ligt iets lager dan het minimum!
Uitkering € 1.304,-
Minimumloon € 1.333,-

En met huursubsidie, zorgtoeslag, kindertoeslag(dat is geen kinderbijslag) etc ga je al gauw de € 2000,- netto en dat is een modaal salaris bruto van ruim 3000 bruto per maand.

Werken loont niet in Nederland waarom denk je anders dat de halve wereld hier naar toekomt en na dertig jaar nog geen woord Nederlands spreekt.

stormtijd | 04-11-12 | 08:50

Ing. eslapen | 04-11-12 | 08:38 |

Yep. Dat is precies wat wij hier ook doen. Auto's rijden we af. Komende tijd geen grote aankopen meer, wasmachines, droegers en vaatwassers vallen zwart te repareren, kamperen in NL vinden de kids net zo leuk als aan het Gardameer, alle banksaldi zoveel mogelijk op nul zien te houden, reserves omzetten in zilver en goud.

Bertus Betonsloper | 04-11-12 | 08:49

Da's toch iets meer dan 0.6% achteruit ...

Jaypelsteeltje | 04-11-12 | 08:49

Jongens, kijk eens naar buiten? Een blauwe lucht! De herfstblaadjes ruisen in het koele zonlicht.
Maak je geen zorgen voor de dag van morgen.

Rest In Privacy | 04-11-12 | 08:40

water bij de wijn voor de bekomt de echte VVDers niet blijkbaar.

vergeet niet dat de vvd ook rekening moet houden met pvda om bovenwater te blijven.

de VVDers zijn egoisten die hun wil willen doordrammen aan niet VVDers en dat gaat deze keer niet lukken want de pvda is te groot voor hun geworden. ze komen de nu niet meer omheen :-)

gider | 04-11-12 | 08:39

@Bertus Betonsloper | 04-11-12 | 08:35
1. Minder consumeren.
2. Geld dat je eventueel overhoud niet op de bank zetten.

Daar gaan de economie en de banken.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 08:38

Kijken of ze dan nog zo hard lachen
Freek6720 | 04-11-12 | 08:29
.
Dan lachen 'ze' nog harder, Freek. Nivelleren en geld over de balk smijten tot iedereen aan de bedelstaf is geraakt behalve 'zij', de politiek bancaire elite en alles wat er aan graaiers omheen zwermt.

Bertus Betonsloper | 04-11-12 | 08:35

Een ding is zeker de economie zal nu volledig instorten want er wordt geen stuiver meer uit gegeven iets waarvoor het imf Nederland een paar maand geleden voor heeft gewaarschuwd
Kijken of ze dan nog zo hard lachen

Freek6720 | 04-11-12 | 08:29

O ja en dan nog dit. Banenverlies 140.000 (CPB) levert een belastingtegenvaller van 1,4 miljard, grofweg.

spuitje11 | 04-11-12 | 08:28

Na de uitspraak van Spekman, "Waarom zou ik medelijden met de mensen moeten hebben die moeten inleveren?", wens ik hem echt de typhus toe.
Zonder medelijden.
Ing. eslapen | 04-11-12 | 07:50 |
.
Dat je hersens door het socialisme ernstig zijn aangetast is op zich al erg genoeg natuurlijk... maar in het gevalletje spekman kan de tyfus daar zonder enige medelijden idd nog wel bovenop.

Bertus Betonsloper | 04-11-12 | 08:28

wercken sijt voor de mensch allesch in staet,
Sterke schoudersch draaghen,
Rutte met eene baerd?
Een leijder heeft men nodigh wijsch ende ordent,
Samson heeft sijn Delilah gevonden in de vorm van eene vent.

Hoolicool75 | 04-11-12 | 08:26

In dunnen toekomst mijnen PVV lieden,
Stemp voor Stemp SP!

Voor allen die een strategische stemmer bekomen is,
Eenen lange Neusch naar U Allen.
C'est Ca.

Socialistische Partij,
Voor immer.

Hoolicool75 | 04-11-12 | 08:20

Tijd voor een positieve invalshoek. Regelmatig zie ik onze onrendabelen met een slome uitgebluste tred richting centrum schuifelen... Misschien dat die vanaf 2014 wat vrolijker mijn centen weg gaan brengen...

Petrus Poortwachter | 04-11-12 | 08:15

Vvd en de P van de Aa,
Veel commotie Boe en Bah,
Socialisme is waar ze voor staan,
Arbeid Adelt voor allen die gaan,
De neus naar voren rechtop in de wind,
De reaguurder immer door het lint,

VVD en PVDA

Zo trots als een kind.

Hoolicool75 | 04-11-12 | 08:12

Na de uitspraak van Spekman, "Waarom zou ik medelijden met de mensen moeten hebben die moeten inleveren?", wens ik hem echt de typhus toe.
Zonder medelijden.

Ing. eslapen | 04-11-12 | 07:50

Holy crap! Volgens de plukzewijzer gaat mijn gezin er 5200 per jaar er op achteruit. Ik dacht dat sterke schouders de zwaarste lasten zouden dragen. Ik reken mezelf toch echt niet onder de veel verdieners. We werken beiden in loondienst. We gaan er bijna 4 maanden netto salaris per jaar er op achteruit. Thuiszitten wordt echt rendabel, zeker als je een alternatieve inkomensstroom weet te vinden. (ebay / marktplaats of andere niet geregistreerde klusjes)

PureYak | 04-11-12 | 07:35

Wat een gejank allemaal over iets meer betalen .
Ik ben minimumloner die echt keihard moet werken en niet 2 keer op vakantie kan , maar ik ben nou eens een keer niet de klos .
Maarja wij [90 % van de bevolking ]zijn al zo vaak geplukt dat nou een ander een keer aan de beurt is .

elevator | 04-11-12 | 06:48

Linksom of rechtsom...... we gaan naar de donder.
Overgeleverd aan het braafste jochie van de klas en een milieu-activist.
Aanzien in Europa is belangrijker dan het eigen volk.
Er worden containers met geld weggesluisd naar Brussel.
Want anders horen we er niet bij.
( Ze hebben nog steeds niet door, dat we er nóóit bij zullen horen.... maar alleen maar goed genoeg zijn om te schuiven)

Andere continenten verslinden energie..... maar wij moeten verplicht groen.
Onze energierekeningen worden opgejaagd.
Pak een willekeurige globe of atlas en je ziet gelijk, dat wat wij doen geen enkele uitwerking heeft op wat dan ook.
Want we zijn een nietszeggend stipje op de kaart.
Met al onze "groene" bedoelingen, zijn we alsnog de eersten die verzuipen, als het echt mis gaat.

Zij daar in Den Haag hebben niets te vrezen met hun mega salaris, toekomstige wachtgeldregeling en garantie op een hooggeplaatste functie in het bedrijfsleven.

Wat een kudtland is dit geworden.

Schietmijmaarlek | 04-11-12 | 05:35

Uhm. Weten jullie eigenlijk wel precies wat een aalmoezenier is, beste Geenstijl? Een aalmoezenier is een priester in het leger. www.vandale.nl/opzoeken?pattern=aalmoe...
Heeft dus weinig met aalmoezen te maken. Als jullie de Partij van de aalmoezen bedoelen, schrijf dat dan ook.

Worst_kaas_scenario | 04-11-12 | 04:01

@Lafayette
Ik ken je vrouw niet maar misschien is het een goed begin als ze 5% kwijt raakt.

das_Freudenmädchen | 04-11-12 | 03:37

@Lafayette
Ik ken je vrouw niet maar misschien is het een goed begin als ze 5% kwijt raakt.

das_Freudenmädchen | 04-11-12 | 03:36

Als ik die plukwijzer mag geloven ga ik er samen met mijn vrouw 5% op achteruit. Vrees dat het heel wat meer gaat worden.

Lafayette | 04-11-12 | 03:13

En bij de volgende verkiezingen weerom: Tja, die Wilders heeft wel gelijk, maar ja die toon van hem hè. Daar houd ik niet zo van, dus stem ik maar weer op die beschaafde Rutte.

WirMachenMusik | 04-11-12 | 03:13

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:07
Met dat verschil dat de FED gecontroleerd wordt en bestuurd door leden van de Amerikaanse overheid, ook al is het dan op papier een private instelling, maar wij de geldcreatie en de rentelasten daarop totaal in private handen hebben gegeven en het zelfs een doodzonde is om daar bemoeienis mee te hebben.
Hou maar eens de rentelasten van bijv. Japan, China, Rusland en Amerika tegenover de rentelasten van Spanje en Griekenland, terwijl de "schulden" last van die landen vele malen hoger is.

bakoenin | 04-11-12 | 03:11

Ik hoop dat sterke VVD fractieleden Wilders motie steunen. Dan valt het kabinet overmorgen. Rutte moet echt weg, die heeft de VVD grondbeginselen in de uitverkoop gedaan, volkomen onnodig.

Elke VVDer die ik ken was best bereid in te leveren, om zijn steentje bij te dragen aan de crisis. Ook om de minima te helpen. Maar niet zo. Zo stort NL zich regelrecht in de afgrond. Al die anderhalve modalers kunnen de lasten niet meer opbrengen en beginnen de minima te haten. Daarbij legt de middenstand het loodje, want de motor van de economie wordt onderuit gehaald.

Frans1156 | 04-11-12 | 02:34

Wat kan een land van een minister-president verwachten die geen flauw benul heeft hoe je een gezin sticht en wat je allemaal moet doen om het te onderhouden.

toetanchamon | 04-11-12 | 01:52

Toestand van de VVD bij de 340-jarige herdenking van een vorig rampjaar:

de partij is reddeloos, haar leiding redeloos en haar kiezers radeloos.

Ni fallor | 04-11-12 | 01:44

@Menno Edens | 04-11-12 | 01:09
Door wie dan? Zowel de fracties als de besturen van de VVD als die van de PvdA hebben daar geen enkel belang bij. Dan zou de oppositie een volledig gesloten front tegen het kabinet in de Eerste Kamer moeten vormen, en dat zie ik de SP, GL en D66 niet doen.
Dus wie zal dit kabinet staatsrechtelijk ten val brengen als de partijen het zelf never-nooit-niet gaan doen?
Mag jij nu gaan uitleggen.

@shindai | 04-11-12 | 01:17
Nee. Maar de begroting 2013 is al ingediend, dat gebeurt elk jaar met Prinsjesdag. Effectief begint Rutte II dus pas bij de volgende begroting voor 2014, in te dienen op Prinsjesdag 2013, met regeren. Heb je geen staatsinrichting/maatschappijleer gehad op school?

Stormageddon | 04-11-12 | 01:34

Dat zeggen ze nu. Als er dadelijk weer gestemd mag worden trappen ze er allemaal weer mooi in, want zo stom zijn kiezers nu eenmaal. Nederlanders kun je bijna alles flikken en dat proberen ze in Den Haag fijn uit tot hoever ze kunnen gaan.

Moonwarrior | 04-11-12 | 01:32

Bij de volgende verkiezingen graag iedereen die dan weer VVD gaat stemmen 20 jaar tot levenslang opsluiten.

toetanchamon | 04-11-12 | 01:21

Ben ik de eerste die het opvalt dat die maatregelen allemaal pas in 2014 ingaan?

Zijn er in 2013 belangrijke verkiezingen ofzo?

shindai | 04-11-12 | 01:17

'Beëdiging kabinet openbaar' maandag, maar ik las toch even 'Beëindiging kabinet openbaar'... echt jongens, ze gaan het niet halen, dit kabinet wordt ten spoedigste ten val gebracht...

Menno Edens | 04-11-12 | 01:09

@prince | 04-11-12 | 00:53
Hehehe.

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 00:57

oh ja, bedankt pvda-stemmers. een stem uitbrengen op een partij die ons al jaren de das om doet is natuurlijk bon ton. linkse vlegels met pek en veren het land uitknikkeren.

zoalshetis | 04-11-12 | 00:56

@Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 00:51
En achter ons.

prince | 04-11-12 | 00:53

De puinhopen van paars liggen voor ons. *kotz*

Lewis Lewinsky | 04-11-12 | 00:51

Geregeerd door Spekman. De ergste nachtmerrie wordt werkelijkheid. Wat een kutland. De vvd kan maar 1 ding doen. De verantwoordelijken direct de partij uitflikkeren. Rutte, Blok en Kamp opgerot!

Dikkie_Dik | 04-11-12 | 00:48

Haal die link van die plukmeneer maar weg want bij inkomens onder 25m werkt hij aan geen kanten.

jan-lul-de-behanger | 04-11-12 | 00:32

All animals are equal, but some animals are more equal than others. Nederland is Manor farm... Wij zijn Bokser en Napoleon wortd vertegenwoordigd door Rutte en Samson. Snik, de EUSSR leeft voort :-(. Vertel mij eens, hoe leg ik dit mijn kinderen uit???

Mijffie1949 | 03-11-12 | 23:50

ZSU-23-4 | 03-11-12 | 22:25
Marcel van Dam gaat er bij alle plannen op vooruit.
De man verdient dat want hij is net als Paul de Leeuw een kwaliteitsimpuls en zegen voor het land.

websenior | 03-11-12 | 23:41

In 2011 meer immigranten dan ooit (160.000) EN sterk stijgende emigratie. Hypotheekrenteaftrek voor huizen van 5 ton en meer blijft nagenoeg ongenoeid. Polo 100 mijloen erbij. JSF. Allerlei andere potjes waar de overheid miljoenen, sorry miljarden rondstrooit. Wachtgeld 9600 euro per maand, hogere ambtenaren en ministeries worden ontzien. Belastingen op benzine, alcohol en tabak exorbitant. Instortende huizenmarkt en graag voor Europa ook tientallen miljarden aftikken. Belasting op belasting op belasting op boete. En dan moeten we bang zijn van andere culturen en hun de Schulz geven? Nederland let op uw saek!

Finn | 03-11-12 | 23:37

pius | 03-11-12 | 22:37 Iets zegt me dat er stront aan de knikker is bij de VVD. *titel v topic hint* Even wachten en de PvdA hoeft alleen nog maar de stekker eruit te trekken om de VVD een Groenlinksje te laten doen.

Stroopdoos | 03-11-12 | 23:36

Als zich minimaa 5 VVD-kamerleden afscheiden als afzonderlijke groep kunnen ze dit maokabinet een spaak in de wielen steken en nog een beetje vertrouwen terugwinnen van kiezers die voor hen hebben gekozen.

Nestorix | 03-11-12 | 23:25

Tja de VVD heeft op het juiste moment gepiekt.
Dat is tegenwoordig ook een hele prestatie.

Koninging Beatricks | 03-11-12 | 23:21

@de honden blaffen/22.59
lol,goeie tip!!
*meewarig denken aan laatste biefstuk*

glen | 03-11-12 | 23:17

Het leuke van dit alles is dat waarschijnlijk juist de VVD en PvdA stemmers het meest de klos zijn met deze maatregelen. En dat is mooi!

Slomo | 03-11-12 | 23:04

glen | 03-11-12 | 22:40
Geen centjes meer naar een goed doel?
Kun je niet wat minder eten?

de honden blaffen... | 03-11-12 | 22:59

Plukwijzer kent alleen maar paartjes, heel stigmatiserend om mee te beginnen alweer!

GherAhnkAhmon | 03-11-12 | 22:58

Verschrikkelijk om die tevreden gezichten bij de PvdA te zien. Rutte is een D66'er in VVD kleren gebleken. Ik vreesde het ergste na het Kundus akkoord. En de vrees was terecht. Ik vind dat Rutte moet aftreden nu de helft van zijn kiezers geen vertrouwen meer in hem heeft. Dan maar weer nieuwe verkiezingen.

Hanz Ziezo | 03-11-12 | 22:55

Bruggen bouwen klinkt leuk... www.youtube.com...
ikdenkwat | 03-11-12 | 22:46 | + 0
Dat is het ook,maar je hebt volgens Samson wel twee oevers nodig... maar bij een lange brug,die zwaar belast wordt zou ik er toch maar een aantal pijlers onder zetten.

pielewaaier | 03-11-12 | 22:54

De grootste partij van Nederland door de grootste lapschwanzen van Nederland overtroefd.

Nestorix | 03-11-12 | 22:51

@de honden blaffen/22.24
jawel hoor, verdeel en heerspolitiek is al genoemd oa door ondergetekende
die er als minimaatje 63 euries op achteruitgaat (per jaar en volgens GSlinkje dan),tja dan maar geen centjes meer naar goed doel...

NL wordt steeds meer een plutocratie:de grootste hond(en)vullen hun bakken,maar het valt steeds meer op vanwege buitensporigheid, dus moet het plebs maar boos zijn op elkaar
en het lukt ook nog
*bonkbonkbonk*

glen | 03-11-12 | 22:40

Heb de heer Spekman in het verleden diverse malen een mail gestuurd.... heel netjes trouwens.... maar antwoorden ho maar..... en daardoor heb ik veel respect voor Roemer,Bas vd Vlies,Pechtold en Jan Marijnissen.Kreeg altijd een bericht terug!

pim achtertuin | 03-11-12 | 22:38

@Stroopdoos | 03-11-12 | 22:26

Dat ook niet. Doorrekeningen van koopkrachtverlies wijzen op tussen de twintig en dertig procent koopkrachtverlies voor minima over het geheel genomen en daar gaat het toch om. Alleen de echt rijken gaan er op vooruit. Prima gedaan dus door de VVD.

pius | 03-11-12 | 22:37

Heb het niet even nagerekend op de plukwijzer, 7354 euries Speklap-belasting mogen we per jaar netto aftikken in huize Medusa. Nou begrijp ik die feestneus een stuk beter, hij is mooi op rooftocht geweest voor zij achterban en Marxje stond erbij en keek ernaar, lachtte eens heel hard en had geen idee waar het over ging omdat ie zijn rekenmachine niet bij zich had. En bedankt Marxie!

medusa324 | 03-11-12 | 22:36

@Pa Cartwright | 03-11-12
Ik ben het vaker niet dan wel, maar toch bedankt voor het compliment.

Jackanders | 03-11-12 | 22:33

Een kutwind, is anders dan die die je uit je ..... Een kutwind onstaat omdat je tijdens het wandelen tussen de bomen, he Rutger jij hier, de bomen en het bos ziet, de konijn van h2o voorziet. Dat was leuk
En je vriendin tegen komt met een blik,
dat was het laatste feest en waar is zijn onderbroek.
Fantasie is heerlijk

sTiRf | 03-11-12 | 22:31

Plukze wetgeving wilden ze altijd al stringenter handhaven, u wordt vanaf nu gewoon als crimineel behandelt.

_pacman_ | 03-11-12 | 22:30

Al ik het goed begrijp zijn de bank hangende PvdA handophouders en de ultra rijken nu gered en de rest betaald de Grieken. Conlusie; VVD is stompzinnig naïef en de PvdA maakt daar op slinkse wijze misbruik van. Vallen maarrrr..

Stroopdoos | 03-11-12 | 22:26

de honden blaffen... | 03-11-12 | 22:24 |
Maar het gaat wel gebeuren.

Schoorsteenveger | 03-11-12 | 22:26

Miep1971 | 03-11-12 | 22:18 | + 0
En dan vergeet u nog de instelling van de oldtimer-tax... die van mij gaat verkocht worden of naar de sloop.... dat kost mij niets,maar levert op de baten van het niet hoeven verzekeren,geen APK,geen onderhoud en die dure benzine,met al die tax en BTW hoeft ook niet meer betaald te worden... Tijd voor een nieuwe hobby... meer reaguren?

pielewaaier | 03-11-12 | 22:26

@Een Soort Iets | 03-11-12 | 22:24
En wat gaat de SP dan beter doen volgens u?

Chiant | 03-11-12 | 22:25

Man man, Spekman bij Nieuw Zuur... Vindt 'oprecht' dat-ie blij mag zijn met die nivellering die niks aan bezuiniging oplevert. Dat gaat niet goed komen met dat bruggen slaan.

Schoorsteenveger | 03-11-12 | 22:25

Het is overigens wel te hopen dat types als Marcel van Dam flink geraakt worden.

ZSU-23-4 | 03-11-12 | 22:25

Een argument dat ik nog niet gehoord heb, is dat dit regeerakkoord wel eens zou kunnen leiden tot haat in de samenleving, en het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar.

de honden blaffen... | 03-11-12 | 22:24

Gelukkig.... 11 zetels minder voor deze graaiers. Deze kunnen wat mij betreft direct naar de SP!

Een Soort Iets | 03-11-12 | 22:24

Wel grappig dat al die sukkels die zichzelf maar een tonnetje ofzo aan geld toekennen er op achteruit gaan, terwijl zij die meer dan 250.000 binnenharken er lekker op vooruit gaan dus. Zal jullie leren, stelletje paupers.
En hoezo nivelering?

ZSU-23-4 | 03-11-12 | 22:23

Pepernoten voor de armen, de zak van sinterklaas voor de graaiers en middeninkomens de zwarte piet. Verdeel en heers.

Finn | 03-11-12 | 22:20

@Pa Cartwright | 03-11-12 | 22:13

Ik weet het eigenlijk niet Pa. Heb geen idee van het aantal unieke hits per dag maar als ik nog wel eens kijk zie ik wel de geijkte namen reaguren en topics schrijven. Dat wel idd.

pius | 03-11-12 | 22:20

De plukwijzer klopt niet. Hij geeft zaken te negatief weer (verlaging zorgverzekering bij laag inkopen geeft hij weer als 0) en soms te positief (kinderbijslag gaat per kwartaal voor zowel kleine als grotere kinderen omlaag. Kleine kinderen neemt hij niet mee)

Miep1971 | 03-11-12 | 22:18

@ Jackanders | 03-11-12 | 22:13
Jij bent een wijs mens, mijns inziens.

Pa Cartwright | 03-11-12 | 22:15

@Pa Cartwright | 03-11-12 | 21:57
Dat is maar de vraag, of je er beter of slechter van wordt.
Ik weet het niet, en ik maak me er niet zo druk om eerlijk gezegd.

Jackanders | 03-11-12 | 22:13

@ pius | 03-11-12 | 22:04
Maar "reaguurt" men daar dan nog louter voor – of onder – enkelen? What's the use?

Pa Cartwright | 03-11-12 | 22:13

@Winkelman | 03-11-12 | 22:02

Vooruitzien is regeren in deze. Waarom afwachten.

pius | 03-11-12 | 22:13

@pielewaaier | 03-11-12 | 20:10
Je vergeet het CDA, die gaat bij de volgende verkiezingen hiervan profiteren. #markmywords.
La Vie En Rose | 03-11-12 | 20:19 | + -1
Kon je wel eens gelijk aan hebben... en wat die verkiezingen betreft... ik moet nog zien dat die over pas 4 jaar zijn... konden wel eens veel eerder zijn.. markmywords too

pielewaaier | 03-11-12 | 22:12

@Pa Cartwright | 03-11-12 | 22:05
Ik zou graag een luchtig epistel plempen, maar het topic leent zich daar helaas niet voor.

Chiant | 03-11-12 | 22:11

@Stormageddon | 03-11-12 | 21:58

ok. Tnx.

pius | 03-11-12 | 22:10

WAAR is dat feestje maandag?

jodidor | 03-11-12 | 22:10

Blijft toch echt bizar hoe die Spekman erbij loopt. Lijkt meer op een beroepsblower zonder baan.

Katte Nut | 03-11-12 | 22:08

@ Chiant | 03-11-12 | 21:56
Ik zocht louter naar een luchtige noot.

En hoe luchtig ook, jouw epistel voldoet daaraan niet. Hoe luchtig ook.

Pa Cartwright | 03-11-12 | 22:05

Eigenlijk is het wel triest.

Prrrr, kutfluitje ... hmmm

sTiRf | 03-11-12 | 22:05

@Pa Cartwright | 03-11-12 | 22:01

Ik kom daar nooit meer. Werd een beetje te mild allemaal voor een asshole like me. Maar wel sympathieke gasten, dat zeker.

pius | 03-11-12 | 22:04

Ik snap het probleem niet bij velen
-
Wees blij dat er maar twee partijen betrokken zijn die ondanks elkanders tegenstellingen er toch uit gekomen zijn.
Dat geven en nemen is een deel van het spel maar is sterker als wat er voorheen in de regering zat, daar was het CDA de intrigant die alle voorstellen en meningen op een dienblaadje met de leden moest overleggen met als resultaat vertraging en verwarring, blij dat we daar vanaf zijn.
-
Geef deze regering een kans en zie wat er uit komt...

Winkelman | 03-11-12 | 22:02

@ pius | 03-11-12 | 21:56
Hoe'st eigenlijk op die DEreaguurder? Die Arbeit kerel plempt hier tegenwoordig onder die ene nick die ik niet kan onthouden. Leuk.

Pa Cartwright | 03-11-12 | 22:01

@pius | 03-11-12 | 21:56
Dat weet ik niet precies sinds de [kuch] "Lente". Daarvoor wel, maar hoe het nu zit? Geen idee. Ze weten het daar zelf niet eens, denk ik.

Stormageddon | 03-11-12 | 21:58

@ Jackanders | 03-11-12 | 21:48
Lang geleden allemaal. Mooie anekdotes onder maten. Veel beter ben ik er nimmer van geworden.

Pa Cartwright | 03-11-12 | 21:57

Dankzij de socialisten moet ik straks in net van die sloebertruien rondlopen als Spekman.

caspert79 | 03-11-12 | 21:57

@Stormageddon | 03-11-12 | 21:54

Sorry, was een beetje bluf van me. Ik ben nooit ter publieke vrouw geweest.

omanders | 03-11-12 | 21:57

@Inferi0r | 03-11-12 | 21:49
Met dank aan de onafhankelijke *kuch* PO zijn ze nu de één na grootste *kuch*.
Met die tactiek hebben ze bereikt dat Diederik op Diederik heeft gestemd.
Hopelijk zal de eerstvolgende regering een programma als P&W genadeloos van de buis halen.

necrosis | 03-11-12 | 21:56

@Stormageddon | 03-11-12 | 21:48

Libië? Niet meer natuurlijk.

pius | 03-11-12 | 21:56

@Pa Cartwright | 03-11-12 | 21:33
Mijn beste Pa, de Noren kiezen democratisch voor een communistisch systeem. Dat kunnen zij zich (vooralsnog) veroorloven en het volk wil het zelf. Het levensonderhoud is er onbetaalbaar, de inflatie raakt aan debiele normen en de verborgen werkloosheid wordt gecamoufleerd met cijfers en import.

Wij hebben geen munten meer om in de economie te pompen. Hadden wij ze maar. Onze munten worden al afgeroomd door de EU, Nederlandse staat, provincie, gemeente en zichzelf als overheid gedragende (financiële) instellingen, zoals energiebedrijven, banken, verzekeraars, telecombedrijven en openbaar vervoer.

Nederland is reeds verworden tot een communistische staat. Het loon dat ik ontvang is een aalmoes van hetgeen ik verdien. De staat roomt af en bepaalt wat goed voor mij is. Waarom zou ik nog nadenken over waar ik mijn geld aan uitgeef? Het collectief heeft daar al over nagedacht. Mij rest nog subsidie aan te vragen binnen de mores van het collectief.

De Noren hebben ervoor gekozen. Wij, althans ik, niet.

Chiant | 03-11-12 | 21:56

Ik wil best reaguren maar dan moet ik steeds naar die foto met die vier ontzettende klootzakken kijken.
Mijn god die eerste drie van links wil je nog niet als zandzak gebruiken om een dijk te versterken.

das_Freudenmädchen | 03-11-12 | 21:55

@Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:51

Fijne avond verder!;)

pius | 03-11-12 | 21:54

@omanders | 03-11-12 | 21:43
Tja... ik heb dat even bekeken: een groot deel bestaat uit flamewars en discussies zoals die hier op GS in de beginjaren ook bestonden. Het zijn geen 13.000 reacties van unieke bezoekers. Dat getal zegt me dus niet zoveel. En het kost de VVD ook geen dataverkeer en opslagruimte, want het is een disqus-reaguurtool, dus er is ook geen reden voor de VVD-joris om het topic te sluiten.
Overigens vertellen goeie hoeren wat hun klanten denken dat ze willen, de hoer luistert verder niet hoor.

Stormageddon | 03-11-12 | 21:54

Rutte gaat alle ophef gewoon negeren, let maar op. De kiezer heeft het geheugen van een goudvis en Rutte weet dat. Volgend jaar stemmen ze allemaal weer gewoon VVD. Dit volk verdient niet beter.

Ivoren Toren | 03-11-12 | 21:53

@pius | 03-11-12 | 21:47
:))
c.u.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:51

Serieus? De PvdA stond vlak voor de afgelopen verkiezingen op een negatief zetelaantal, moet je ze nu zien.

Inferi0r | 03-11-12 | 21:49

@bakoenin | 03-11-12 | 20:41
Aardig stuk... Maar een kleine kanttekening: De geldcreatie is overal in de wereld in handen van private partijen (op Iran en Noord-Korea na).

Stormageddon | 03-11-12 | 21:48

@Pa Cartwright | 03-11-12 | 21:44
Dat denk ik ook wel eens, maar toch iedere keer weer zonder spijt, een nacht en ochtend vol jolijt.

Jackanders | 03-11-12 | 21:48

@eye | 03-11-12 | 21:40

Nou dat zal dan wel niet zijn bedoeling zijn geweest. Ik denk ook dat hij er erg mee worstelt. Zo integer als Spekman zie je ze niet vaak meer tegenwoordig namelijk.

pius | 03-11-12 | 21:48

@Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:36

Mooi. Wel aftrekken van de belasting graag. Moet niet te gek worden natuurlijk.

pius | 03-11-12 | 21:47

@eye | 03-11-12 | 21:40

AHA! Jij weet wat hij verdient? Ik heb 'm getwittert met die vraag, maar hij gaf geen asem. Het partijbestuur van de PvdA mailde ook al niet terug.

Overigens: j.wigflip.com/88hFWt4T/roflbot.jpg

omanders | 03-11-12 | 21:45

@neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:44
Idd, ze lijken de 3 procentjes te vergeten.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:45

En dan zijn daar nog de wild carts:

- het ESM kan miljarden opvragen van Nederland
- de OTC derivatives: financiële massavernietigingswapens;
staan op scherp; volgende financiële ramp kwestie van tijd.

Rest In Privacy | 03-11-12 | 21:45

goed om te zien dat het CDA niet al te veel profiteert van het zetelverlies

istawa | 03-11-12 | 21:44

@ Jackanders | 03-11-12 | 21:40
Uhmwhoajaa, ik heb de clubberleeftijd niet meer, moet je weten.

Pa Cartwright | 03-11-12 | 21:44

Interessant die plukwijzer, bij een jaarsalaris van 150k ga je er 2880,- per jaar op achteruit en bij een salaris van 75k ga je er ruim 5.000,- op achteruit.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:44

@Stormageddon | 03-11-12 | 21:36

Dat geloof ik best wel. Maar er zijn ook 13000+ reactie op het VVD blog. Ik denk dat Sjuul weet waar ie zijn centjes moet verdienen omdat er ophef is, en niet dat er ophef is omdat Sjuul dat wil. Goeie hoeren luisteren naar hun klanten, immers.

omanders | 03-11-12 | 21:43

Jackass altijd geinig

ikdenkwat | 03-11-12 | 21:41

@ Stormageddon | 03-11-12 | 21:36
Jij? Ga jij heden avond nog woest toogtijgeren?

Pa Cartwright | 03-11-12 | 21:41

@neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:36
Doe maar een kop zonder, ik neem mijn eigen gedestilleerd wel mee.....
*gnehehehe*

necrosis | 03-11-12 | 21:41

Dank voor de link naar de plukwijzer. Ik ga er als alleenstaande ondernemer die zichzelf in loondienst heeft gezet omdat het nou eenmaal de meest eenvoudige manier is 3412 euro op achteruit. En ik had verdomme geen vaseline op de poeperd gesmeerd dus dit doet echt pijn. Ik zeg To hell met die nivellering en laat het systeem van de zorgpremie intact, dit is dus 315 euro per maand die ik niet meer in de NL economie kan stoppen. Bezopen dit!

Grijpgraag&deStier | 03-11-12 | 21:40

@Pa Cartwright | 03-11-12 | 21:33
Om half tien?
Een beetje stappert gaat pas van huis als ze daar in Amsterdam de deuren al sluiten.

Jackanders | 03-11-12 | 21:40

@pius | 03-11-12 | 21:08 |
Als je het salaris van nivelleringsfeestbeest Spekman
invult dan zie je dat hij er ook op vooruit gaat.

eye | 03-11-12 | 21:40

@eagleye | 03-11-12 | 21:38
Nog niet, maar we zijn hard op weg.
Hou je brievenbus in de gaten en stem geen PvdA of VVD...

necrosis | 03-11-12 | 21:39

Vreemd, volgens de zorg-ellendemeter ga ik er 1380 euro per jaar op vooruit, volgens de plukwijzer ga ik er 1500 euro of daaromtrent op achteruit.

Da's een verschil van bijna 3000 euro.

FrankVeer | 03-11-12 | 21:39

@Nafta78 | 03-11-12 | 19:41 |
tenzij de mensen -net als ik- zich afkeren van de politiek en niet meer gaan stemmen.

Jopie2009 | 03-11-12 | 21:38

Zijn der verkiezingen dan....?

eagleye | 03-11-12 | 21:38

En zo'n peiling heeft zin omdat... ???
Er zijn net verkiezingen geweest er is een regeerakkoord en het kabinet is nog niet beëdigd. Er is geen politieke crisis, alleen een beetje gerommel in de achterban opgezweept door Sjuul Paradijs.

Hoe lager de peiling voor de VVD, hoe minder aantrekkelijk het is voor de fractie om alsnog "nee" te zeggen of Jolande Sapje te doen met een stekker en stekkerdoos. Vooral de net nieuwe VVD-kamerleden die net hun eerste nieuwe salaris binnen hebben en op basis daarvan een nieuwe hypotheek willen scoren kijken wel uit om met zo'n lage peiling het kabinet op te blazen. Dan kunnen ze het pluche en bijbehorende emolumenten voorlopig vergeten.
Paradoxaal genoeg zorgt de staatsinrichting ervoor dat het nieuwe kabinet dankzij de protesten nog vaster in het zadel zit.

Maar ja... dat bedenkt Sjuul Paradijs niet, die wil alleen maar kranten verkopen. En da's z'n goed recht natuurlijk.

Stormageddon | 03-11-12 | 21:36

@necrosis | 03-11-12 | 21:31

Zonder gedestilleerd is graties, met kost iets meer, tenzij het 25 graden vriest, dan is het € 150,- per kop.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:36

@pius | 03-11-12 | 21:33
Goeie tip !
Weet alleen niet of we hier een kringloopwinkel hebben, kom ik wel uit.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:36

Ferrari-racer | 03-11-12 | 20:10
En ik lach jouw uit. Heel hard. Vooral om dat trots op jezelf zijn dat je op Geertje gestemd hebt. Wat heeft die dan bereikt? Proest.
Pavlova | 03-11-12 | 20:14 | + -8
@Pavlova: jouw? U bent ZEKER een PvdA-stemmer dat kan niet anders.

Rest In Privacy | 03-11-12 | 21:34

@necrosis
Bij ons ook hoor, mijn schoonmoeder staat al jaren droog.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:34

@Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:31

Top gedaan weer. Koop jij ff een nieuwe trui voor hem voor de kerst dat heeft hij wel verdiend. Een man die ons spekt zoals hij daar moeten we zuinig op zijn.

pius | 03-11-12 | 21:33

Gewoon en groupe de panelen verlaten, nu, du moment. En met die vet gevulde poeplap de toog bestijgen.

Pomp eens wat munten in die economie mensen. Louter klagend de avonden slijten, helpt niet.

Pa Cartwright | 03-11-12 | 21:33

@Chiant | 03-11-12 | 21:25

Ik zou zeggen, ga het Fidel zelf even vertellen.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:32

Overigens, is er hier iemand die heeft meeberekend wat die inkomensgebonden eigen risico inhoudt? Want straks betalen we honderden euro's premie voor een verzekering die niet levert. Niet alleen 595 godvergeten euros die je zelf eerst zelf mag lappen, maar je inkomensgegevens staan nu ook in een database van een of ander bedrijf.

omanders | 03-11-12 | 21:32

@neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:28
Wat gaat mij dat kosten?
*nog altijd die €150 per kop niet begrijpen doet*

necrosis | 03-11-12 | 21:31

@pius | 03-11-12 | 21:23
Vanmiddag nog ff naar dat pvda congres geweest en Spekman aangeschoten over onze Stichting, 3 x raaien, de sluizen staan de komende 4 jaar open, verbranden aan centen wat je kan zei de beste man, wat is het toch een kanjer.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:31

@necrosis

Je kunt ook altijd bij mij terecht voor een lekkere tajine. Zolang je maar je schoenen uitrekt als je binnenkomt.

pius | 03-11-12 | 21:31

@ProAsfalt | 03-11-12 | 21:11

Inderdaad;)

pius | 03-11-12 | 21:28

@necrosis | 03-11-12 | 21:19

Als je geen eten meer hebt kun je ook altijd bij mij terecht voor een kopje snert.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:28

Waarom niet als hardwerkend Nederland gaan occupy-en? Met z'n allen de S8en, Range Rovers en 7series parkeren op de dam of beursplein?!

Ik kan er zelf helaas niet bij zijn. Ik moet hard werken voor de zorgkosten van een anders......

Epibrateur | 03-11-12 | 21:26

@necrosis | 03-11-12 | 21:19
Hij/zij/het zal je wel te allen tijde proberen lid te maken van zijn club.

reageerbuis | 03-11-12 | 21:26

Plukwijzer 2012 - bereken het effect van het regeerakkoord VVD - CDA 2012 ???
Zal de berekening ook wel niet kloppen....

Miss Diction | 03-11-12 | 21:25

@Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:19
u moet wel vermelden dat de pensioenopbouw wordt beperkt voor mensen met een hoger inkomen.

cumshaft | 03-11-12 | 21:25

@neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:21
Ik wil er zelfs niet naar kijken. Niet eens aan denken.
Ik verfoei communisten en socialisten. Omdat deze ideologieën mensen lui en onverantwoordelijk maken. Bah!
Als het aan mij zou liggen, dan zou het zelfs strafbaar worden.

Chiant | 03-11-12 | 21:25

Rutte is niet te vertrouwen, maar die de Hond al helemaal niet.

I am McLovin | 03-11-12 | 21:23

@Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:19

Nou. En puur toeval natuurlijk collega. Komt dat even goed uit.

pius | 03-11-12 | 21:23

Overigens, weet iemand al wat Hans "nivelleren is een feest" Spekman verdient?

omanders | 03-11-12 | 21:23

necrosis | 03-11-12 | 21:17 |
Dat ging maar om 1 zetel nu zijn er 8 nodig, o.a. de SP heeft ze, maar zie je Rutte al zo gek om zaken te doen met de SP? O wacht ik voel iets aankomen.

CoffeePatch | 03-11-12 | 21:22

En plots hoor je niemand meer over de JSF en andere maatregelen waar de andere partijen zo tegen waren. Dit heeft Rutte er subtiel doorheen gepoept. De zorgpremie is een afleidingsmanoeuvre, en heel het land is er in getuind. Hulde!

Masociaal | 03-11-12 | 21:22

@maflodder020 | 03-11-12 | 21:04

Nee zwitsal, ik hou niet van communisme, alleen om er naar te kijken.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:21

@pius | 03-11-12 | 21:08
Manoman, 5 ton x 3 % korting : 12 = 1240 per maand netto.
Bos meT z n 4 ton, 1 rug netto per maand er bij.
Zalm, ons genie met z n 8 ton, 2 ruggen netto per maand er bij.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:19

Mark is de partij aan het slopen .. blijven lachen knul

(c)ZWITSUL | 03-11-12 | 21:19

Overigens volg ik deze discussie wel met leedvermaeck. Eindelijk hebben we een coalitie die de hete aardappels niet alleen benoemt maar ook aanpakt (nog los van de methoden) en Leiden is in last!
Ja, beste mensen: de sluitposten zijn al wegbezuinigd om de stijging in de kosten van staatsschuld/gezondheidszorg/sociale zekerheid/onderwijs/etc. te dekken. Dus nu komen deze monsters zelf in beeld. En met collectieve verontwaardiging verdwijnen deze problemen ook niet. Dan worden ze hooguit weer een paar jaar vooruitgeschoven en daarmee weer onevenredig duurder.

Wat mij wel verbaast is dat men bij deze posten niet hetzelfde doet als tot nu toe bij de ondankbare sluitposten waar Jan Kaas toch geen traan om liet:

"doelmatige ombuigingen taakstellend beleggen"

Oftewel: hetzelfde eisen voor minder poet. Lukt ook in de zorg, sociale zekerheid en onderwijs hoor beste mensen!

Chiant | 03-11-12 | 21:19

@Bakito | 03-11-12 | 21:14
Tegen zoveel vriendelijkheid kan ik niet op.
*traantje wegpinkt en op +1 drukken doet*

necrosis | 03-11-12 | 21:19

huh.. er wordt voor ALLE huurders een additionele huurverhoging van 1,5% boven de reeds bepaalde huurverhogingen toegestaan.

(c)ZWITSUL | 03-11-12 | 21:18

Marx Rutte zal er zijn vingers niet bij aflikken.

websenior | 03-11-12 | 21:17

Fijn. dik 5000 euro minder. 30.000 besteedbaar inkomen per jaar.
Dat wordt dan 1/6e deel netto inleveren.

Waar gaat dit over!!!!!!

monsterrr | 03-11-12 | 21:17

@CoffeePatch | 03-11-12 | 21:09
Kan je je nog herinneren dat Trutte I geen meerderheid had en ging aanschurken bij de mannenbroeders van SGP om hun zin te krijgen?
Als SGP niet zo weerzinwekkend was ten aanzien van vrouwen en homo's, hadden ze mijn stem gekregen.
Ze zijn namelijk de meest consistente politieke partij ooit!
Het feit dat ze vinden dat vrouwen in de keuken horen en homofilie een ziekte is, weerhoud mij om op ze te stemmen.

necrosis | 03-11-12 | 21:17

CoffeePatch | 03-11-12 | 21:14 | + 0
Ow krab krab ff zn popcorn verorberen gaat....

ikdenkwat | 03-11-12 | 21:16

Klopt geen hout van die berekening. Ik ga alleen al 266,- pm betalen voor mijn "73 continental.

bees-t- | 03-11-12 | 21:16

necrosis | 03-11-12 | 21:11 | + 0 -
Mocht jij ooit honger lijden: de deur staat hier altijd voor je open, maat.

Bakito | 03-11-12 | 21:14

ikdenkwat | 03-11-12 | 21:05 |
De huidige zetelverdeling van de Eerste Kamer.
Staat er boven: Eerste Kamer en onderaan staat: Wie helpt PvdA&VVD aan tenminste 8 zetels?

CoffeePatch | 03-11-12 | 21:14

Nieuwe verkiezingen. Nu!

denoorman | 03-11-12 | 21:13

In deze draad wordt er wel heel wat afgekankerd op de VVD stemmert maar; welke zool heeft de pvda de zetelwinst gegeven?

reageerbuis | 03-11-12 | 21:12

@pim achtertuin | 03-11-12 | 20:43
Die heb je van mij gejat Pimmetje.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:11

@Bakito | 03-11-12 | 21:06
Rupsen en bloembollen zijn ook eetbaar, als je niet kieskeurig bent en geen andere keuze hebt.
*Dual Survival kijken doet*

necrosis | 03-11-12 | 21:11

@pius | 03-11-12 | 21:08 |
En dan durft de PvdA ook nog te beweren dat nivelleren een feest is.
Zij weten niet eens hoe je moet nivelleren.
De grens van E 70k is ook wel logisch. Dan blijven ze zelf buiten schot met 180k of meer.

ProAsfalt | 03-11-12 | 21:11

necrosis | 03-11-12 | 21:00 |
Er zal toch een meerderheid van de Eerste Kamer voor de plannen van PvdA&VVD moeten stemmen, en die meerderheid hebben PvdA&VVD samen niet.

CoffeePatch | 03-11-12 | 21:09

Mark Rutte: Het blijft raar dat VVD-stemmers geen 450 euro willen betalen voor een verzekeringspolis die anderen twee tientjes kost. Hoe kan dat?

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 21:09

For the record...

Mensen met een inkomen boven de vijf ton gaan er netto honderden euro's per maand op vooruit.

pius | 03-11-12 | 21:08

@bakoenin | 03-11-12 | 20:41

leuk verhaaltje maar de ECB is voor ons wat de FED is voor de Yanks.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 21:07

@neemjemoederindemaling

Toch wel een enkeltje he ...... ?

maflodder020 | 03-11-12 | 21:07

@Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:59

Ok lewis. Jammer;)

pius | 03-11-12 | 21:07

Als die rekenwijzert door een VVD'er gemaakt is dan vreet ik mijn schoen op. Zelfs een bijstandsmoeder levert daar naar rato meer in dan een tweeverdiener. En een multimiljonair gaat er fors op vooruit volgens die tool.
Lijkt me eerder een ontevreden rooie kraker die dat online heeft gezet...

Chiant | 03-11-12 | 21:07

reageerbuis | 03-11-12 | 21:01 | + 0 -
Kruimels zijn ook brood.

Bakito | 03-11-12 | 21:06

@La Vie En Rose | 03-11-12 | 21:02
*lidmaatschap van La Vie fanclub opzeggen doet*

necrosis | 03-11-12 | 21:06

Het kabinet blijft zitten tot 2 weken voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen. De PVDA heeft dan al een paar keer gedreigd om op te stappen omdat het niet sociaal en eerlijk is.

The_Challenger | 03-11-12 | 21:05

CoffeePatch | 03-11-12 | 21:01 | + 1
Ja wat zijn het dan, keiharde stemmen? De wekelijkheid waar nu mee moeten dealen? of cijfers van onderzoek bureautjesssss?

ikdenkwat | 03-11-12 | 21:05

@pius | 03-11-12 | 20:57 |
Lul toch niet, Hans van Baalen in kolonelsuniform schijnt het prima te doen bij de meisjes.

Uw Verzekeringsadvis | 03-11-12 | 21:05

@neemjemoederindemaling

Toch wel een enkeltje he .....?

maflodder020 | 03-11-12 | 21:04

@pius | 03-11-12 | 20:55
Heb je zolang nodig om je papierwerk op orde te krijgen?
Je lijkt wel een ambtenaar....

necrosis | 03-11-12 | 21:03

@Pavlova | 03-11-12 | 20:58 |
Als je eerst langs de huisarts moet met een hartaanval dan heb je geen verwijzing meer nodig. Het hoeft dan niet meer. Het is dan te laat. Allemaal te laat.
Wellicht is dat ook de gedachtegang van de politiek om een beetje meer ruimte te creëren in het overvolle NL (om het maar eens scherp neer te zetten).

ProAsfalt | 03-11-12 | 21:03

@necrosis | 03-11-12 | 20:34
Ik weet ook dat je dat niet doet.
Jij fantaseert over de slappe en rimpelige hangbillen van oudere rijpere vrouwen, zoals die van Hanneke Groenteman.

* gniffelen doet *

La Vie En Rose | 03-11-12 | 21:02

ikdenkwat | 03-11-12 | 20:56 |
Waar lees jij dat het prognoses zijn?

CoffeePatch | 03-11-12 | 21:01

@Bakito | 03-11-12 | 20:21
een verder verklein woord is er niet te vinden voor mensen van jouw nivo. Bacil is zelfs te groot ;).

reageerbuis | 03-11-12 | 21:01

@CoffeePatch | 03-11-12 | 20:53
Goed gezien, probleem is echter dat een partij die steun verleent, daar iets voor terug wil.
En dergelijke koe-handel is misleiding van de kiezer.
Ik EISCH nieuwe verkiezingen!
En dit keer zonder inmenging van de PO....

necrosis | 03-11-12 | 21:00

@pius | 03-11-12 | 20:57
mariette hamer die even een happy ending komt afleveren, nee dank je.

cumshaft | 03-11-12 | 21:00

i-Wonder | 03-11-12 | 20:57 |

En ik begrijp Geert niet, want waarom niet gelijk duidelijk gemaakt dat een gedoogpartij niet de oplossing is en afhaken en de rest dood laten vallen? Dan was de PVV nu aan de macht geweest en dat is/was niet helemaal de bedoeling...

Megalomaantje | 03-11-12 | 21:00

@pius | 03-11-12 | 20:57
Nee, sorry, pius. Ik lees alleen twitters. 140 tekens is me te weinig.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:59

deraderendraaien | 03-11-12 | 20:23
Dan heb je iets niethelemaal goed begrepen. Als de huisartsenpost me wel naar de spoedeisende doorverwijst hoef ik geen 50 euri af te tikken. Dat zou ik alleen moeten als ik rechtstreeks naar de spoedeisende zou gaan met mijn proest. Onwaarschijnlijk overigens dat ik met mijn proest naar de dokter zou gaan. Kan ik wel aan de gang blijven, zeg.

Pavlova | 03-11-12 | 20:58

deraderendraaien | 03-11-12 | 20:23
Dan heb je iets niethelemaal goed begrepen. Als de huisartsenpost me wel naar de spoedeisende doorverwijst hoef ik geen 50 euri af te tikken. Dat zou ik alleen moeten als ik rechtstreeks naar de spoedeisende zou gaan met mijn proest. Onwaarschijnlijk overigens dat ik met mijn proest naar de dokter zou gaan. Kan ik wel aan de gang blijven, zeg.

Pavlova | 03-11-12 | 20:58

Snap de VVD stemmerts niet, dit kon je toch zien aankomen. Iedereen die zich tegen Geert afzette betaald nu de rekening.

i-Wonder | 03-11-12 | 20:57

@Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:54

Zit je op twitter Lewis?

pius | 03-11-12 | 20:57

@cumshaft | 03-11-12 | 20:54

Ik zal het haar eens vragen maar er zijn sowieso weinig politici op wie het goed rukken is wat jij?

pius | 03-11-12 | 20:57

@ pius | 03-11-12 | 20:52 |

Lees: "de strategische stemmer"

Dat mag iemand mij trouwens wel even uitleggen (als je dat wil, natuurlijk)..

Hoe doe je dat, strategisch stemmen ?
*ziet er namelijk niet echt de logica van in*

Rest In Privacy | 03-11-12 | 20:56

CoffeePatch | 03-11-12 | 20:53 | + 0
Pleur toch op met die prognoses, het land heeft gekozen, straks weer voor de eerste kamer. Weer een kans. Tussentijdse prognoses is gezeik in de ruimte.

ikdenkwat | 03-11-12 | 20:56

@necrosis | 03-11-12 | 20:49

Eind januari 2014 ben jij de eerste.

pius | 03-11-12 | 20:55

Als de VVD niet de macht, de ballen of voldoende kracht mist om te zeggen dat ze de grootste partij is geworden, dan mag het duidelijk zijn dat de socialisten aan het begin staan van een nog grotere overwinning. Zodra de stekker uit de huidige ellende wordt getrokken dan zullen ze nog sterker worden.... Hoe meer NL wordt afgebroken, hoe meer ellende, des te meer werklozen, des te machtiger de PvdA zal worden... Het Nationaal socialisme zal hoogtij dagen vieren in de EU.... Lang leve de EU, 3 maal; sieg heil!!

Megalomaantje | 03-11-12 | 20:55

Samson is gewoon slim. Samson is de duivel. Maar zelfs mijn oma heeft gestemd op dat pak met kale hoofd dat bekeerd was van zijn slinkse ideeën. Volgende keer stemt ze op Fleur. Als ze het mag meemaken.

reageerbuis | 03-11-12 | 20:55

Wat betreft de peilingen, tja allemaal leuk en aardig maar dat zijn geen zetels he
enkel als de partij Voor Vandalisme en Diefstal denkt dat het in 2014 de gemeenteraadsverkiezingen kost gaat er wat gebeuren
Of als er langs de snelweg een stoet met hooivorken onder weg gaat naar den haag

janneman1977 | 03-11-12 | 20:55

@omanders | 03-11-12 | 20:50

Uiteraard. Het "jullie" slaat niet op iedereen, maar op de VVD stemmers.

Hollow Liberty | 03-11-12 | 20:54

@pius | 03-11-12 | 20:44
gewoon als alternatief voor groenlinks of pvv. of mag dat niet van je vriendin?

cumshaft | 03-11-12 | 20:54

Eerste Kamer
1 VVD (16 zetels)
2 PvdA (14 zetels)
3 CDA (11 zetels)
4 PVV (10 zetels)
5 SP (8 zetels)
6 D66 (5 zetels)
7 GroenLinks (5 zetels)
8 ChristenUnie (2 zetels)
9 SGP (1 zetel)
10 50Plus (1 zetel)
11 Partij voor de Dieren (1 zetel)
12 OSF (1 zetel)
Wie helpt PvdA&VVD aan tenminste 8 zetels?

CoffeePatch | 03-11-12 | 20:53

Crisis begint in je portemonnee. Jaren lang heeft de overheid voor je gestaan, banken redden, uwv, ww, enz enz... 3,2,1, take offfff het huilen begint!

ikdenkwat | 03-11-12 | 20:53

Afijn menson, ik ben iig blij dat ik op de partij van de blonde ziener heb gestemd, de man die zijn rug recht hield en *niet* zijn handtekening onder een akkoord zette dat heel slecht voor zijn kiezers uitpakte.

Rutte heeft zich toentertijd door Verhagen - die Greet niet verder tegemoet willen komen - in he pak laten naaien en dacht dat Greet voor het pluche zou kiezen i.p.v. de oppositiebanken. En nu weer door Samsom en consorten, de sukkel.

Afijn, mochten er voortijdige verkiezingen komen, (verwacht ik niet) en ik nog hier woon, dan stem ik nog één keer op Wilders, al was het alleen maar omdat hij al acht jaar dag en nacht beveiligd moet worden.

Ow en in 2014, het jaar dat deze of een ietwat aangepaste zorgverzekering ingaat, gaan ook de grenzen wagenwijd open voor Bulgaren en Roemenen. Als de kers op de taart, zeg maar.

Dus jongens en meisjes, mijn opa zei vroegah: 'wie niet steelt of erft, zal werken tot-ie sterft.'

Goed onthouden.

La Vie En Rose | 03-11-12 | 20:53

@irma zonderboezem | 03-11-12 | 20:33

Als je de behoefte voelt om te stempen natuurlijk.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:52

@bakoenin | 03-11-12 | 20:41

Zeer interessant stuk. Complex ook moet het ff laten bezinken tnx.

Nog even iets anders; waarom verontschuldig je jezelf voor het feit dat het stuk van de Joop komt?

De breinlozen die het stuk daardoor niet lezen of op voorhand afwijzen zijn nou niet echt de figuren die ook maar enig vermogen tot ontwikkeling hebben en de verheffing van het volk-gedachte is juist bij uitstek des joops. Enfin. U vangt mijn dreef.

pius | 03-11-12 | 20:52

Wie hard werkt, nivelleert beter!

Ik was in Haren | 03-11-12 | 20:51

@maflodder020 | 03-11-12 | 20:30

Met alle plezier, en dan? Zwitsalletjuh.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:50

@Hollow Liberty | 03-11-12 | 20:46

Niet iedereen hier is een VVD-stemmer. Ik niet IIG.

omanders | 03-11-12 | 20:50

@pius | 03-11-12 | 20:43
Mag ik daar een stortingsbewijs van?

necrosis | 03-11-12 | 20:49

Dat maakt het nivelleringsfeest bij de PvdA compleet.
Hufters.
eye | 03-11-12 | 20:45 | + 0 -
Geloof dat ik daar nog bozer om ben als de maatregelen op zich... die rotkop die feest viert omdat hij de portemonnee van mij kan leegroven....

pim achtertuin | 03-11-12 | 20:48

@Willianus Wortelus | 03-11-12 | 20:45

Verdien je zo veel of zo weinig?

omanders | 03-11-12 | 20:48

@maflodder020 | 03-11-12 | 20:23

Dan hoor je niet bij de minima maar ben je een parasiet. Btw, maandag doe ik niet buffelen, dinsdagmiddag heb ik een afspraak, moet ik ff een uurtje slap ouwehoeren en woensdagmorgen zit ik in het vliegtuig om de zon op te zoeken en om te kijken hoe communistisch Nederland er over 5 jaar uit ziet.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:48

Wat maakt het uit dat de VVD in de peiling bijna is gehalveerd.
Zolang je de kiezers niet meer nodig zoals nu maakt het geen reedt uit. Ook al staat de VVD in de peiling op 1 zetel.
NL heeft gestemd en krijgt wat het verdiend. De partijprogramma van PvdA en verdere uitlevering aan de EUSSR.
Over vier jaar zijn er nieuwe verkiezingen en zijn de kiezers dit soort wantoestanden alweer vergeten. Zo werkt het nu eenmaal. Hoe kan anders de PvdA op één na grootste weer worden terwijl PvdA er altijd een puinhoop van heeft gemaakt.
Dus Rutte: maak je geen zorgen. Maak de tijd vol. En gij zult weer de grootste partij worden.

ProAsfalt | 03-11-12 | 20:47

Mooi man, die peilingen.
Zet maar naast de groene kliko.

Jackanders | 03-11-12 | 20:47

Dertienduizend comments (13097) in vijf dagen op de vvd-site. Genuanceerde commentaren op het artikel Regeerakkoord Is Evenwichtig Pakket Om Nederland Sterker Uit De Crisis Te Halen. Variërend van *ik zeg op* en *ik stem nooit meer op de vvd* tot *Teken de petitie om op te roepen tot een ledenraad*.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:46

Ach ja, het verkwanselen van de liberale principes van de VVD die voornamelijke van ideologisch waarde waren deed er niet toe, toch?

Zij het de concessies aan de SGP, instemmen met het ESM, de schizofrene houding ten opzichte de financiële steun aan Griekenland, de wietpas, het steunen van het ACTA-verdrag, een tabaksindustrie-lobbyist minister van Volksgezondheid maken, het voorstel tot de ontsleutelplicht, het voorstel voor de verplichte registratie van prostituees, het Elektronisch Patiënten Dossier er doorheen willen drammen, het makkelijker willen maken van het hacken van computers voor de politie, het weigeren iets te doen aan de afluister-cultuur bij politie, het willen gebruiken van ziekenhuis DNA voor opsporingsdoeleinden, het toestaan dat inspecteurs de woning wettelijk kunnen binnentreden zolang u de één of andere "uitkering" heeft, voorstander zijn van internet-censuur, het illegale downloaden strafbaar willen stellen, de dubieuze gang van zaken omtrent de benoeming van Donner bij de Raad van State of de onevenredige hoeveelheid aandacht die besteed wordt aan geweldloze drugscriminaliteit ondanks de dieptrieste cijfers over het percentage van zaken welke daadwerkelijk vervolgt worden en uiteindelijk ook nog leiden tot een veroordeling...

Ik neem aan dat ik een paar dingen in deze opsomming gemist heb; de VVD heeft zeker niet stil gezeten in het vorige kabinet.

De gemiddelde VVD stemmer zou misschien zeggen:
"Ja, allemaal leuk en aardig, maar het bovenstaande raakt mij niet in te portemonnee, toch? Nou ja, dan is er wel het ESM en de steun aan Griekenland, maar dit is nogal ingewikkeld en een ver van mijn bed show."

Het was echter wel een teken aan de wand betreffende de betrouwbaarheid van de VVD. Dit hebben de VVD stemmers aan zichzelf te danken. Ze zijn er gewoon ingetuind.

Begrijp me niet verkeerd; ik ben geen voorstander van de inkomensafhankelijke zorgpremie. Het argument van "solidariteit" is volkomen belachelijk, om dat deze "solidariteit" al te vinden is in het progressieve belastingstelsel. Echter, dit sluit niet uit dat ik de woede van de VVD stemmers nogal amusant vind. Wat hadden jullie nou werkelijk verwacht?

Het is jullie verdiende loon, lutsers.

Hollow Liberty | 03-11-12 | 20:46

eye | 03-11-12 | 20:30 | Hier 8k. Dankjewel Mark.

Willianus Wortelus | 03-11-12 | 20:45

Dat maakt het nivelleringsfeest bij de PvdA compleet.
Hufters.

eye | 03-11-12 | 20:45

@cumshaft | 03-11-12 | 20:41

Vroeger met grote regelmaat als ik me aan het aftrekken was maar de laatste tijd niet meer. Hoezo?

pius | 03-11-12 | 20:44

TK VVD 41 zetels nu 27 zetels. 11 zetels minder heeft Rutte dat uitgerekend?

CoffeePatch | 03-11-12 | 20:43

@Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:38

necro die over je roomblanke billen fantaseert. Aaargh.

Dan betaal ik liever honderden euroos zorgpremie per maand extra.

Alles is relatief immers.

pius | 03-11-12 | 20:43

Overigens.... door al die maatregelen voorzie ik dat het zwartgeld circuit zal exploderen.....-ouwe sokken zoeken gaat-

pim achtertuin | 03-11-12 | 20:43

En dan praten we wat betreft deze peiling dus over de tijd tussen 31 oktober 3 november. Ik keek vanmiddag al naar Peil.nl onderaan waar die thermometer staat. Daaraan zie je al dat VVD-kiezers voor 70% naar de PVV gaan. Maar goed, die schoften bovenaan op de pica gaan wel even door met lachen de komende 4 jaar.

rien6139 | 03-11-12 | 20:42

Ik weet dat jullie allergisch zijn voor Joop, en dat is als je dat misbaksel van een van Jole bekijkt ook niet onterecht, maar onderstaand artikel is zeker het lezen waard.
Kernpunt is, waarom de EU de geldcreatie uit handen heeft gegeven aan private partijen, en daarom altijd de speelbal zal blijven van de financiële sector, en de rest van de wereld dus niet.
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/168...
Verder ga ik geen spotprent maken op bovenstaande minkukels, een paar seconden ernaar kijken is al teveel voor me.

bakoenin | 03-11-12 | 20:41

@pius | 03-11-12 | 20:25
heeft u al eens gedacht aan de sgp?

cumshaft | 03-11-12 | 20:41

Wilders: Kaltgestellt, Rutte: Kaltgestellt... de nationaalsocialisten lachen zich de ballen aus der Hose!!!

Megalomaantje | 03-11-12 | 20:40

@necrosis | 03-11-12 | 20:38

Fout.

Het moet zijn; If You can't cook stay out of the kitchen.

Mot ik nou alles uitleggen.

pius | 03-11-12 | 20:40

Toch wel leuk van plukwijzer.... je krijgt blijkbaar een partner van 18 jaar kado!

pim achtertuin | 03-11-12 | 20:39

@Freddie Stobart | 03-11-12 | 20:34

Belgie heeft anderhalf jaar geen regering gehad. Alles doet het daar nog steeds.

omanders | 03-11-12 | 20:38

@pius | 03-11-12 | 20:28
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

necrosis | 03-11-12 | 20:38

@pius | 03-11-12 | 20:36
Inderdaad, ja. Sorry daarvoor. Maar hij zei het zelf: necrosis | 03-11-12 | 20:21

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:38

@Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:26

Uiteraard.

pius | 03-11-12 | 20:36

@Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:30

Hoezo? Zit hij weer op youporn te surfen, of weet jij dingen die ik niet weet?

pius | 03-11-12 | 20:36

@deraderendraaien | 03-11-12 | 20:28

Mooie zin. Niet dat ik het er mee eens ben maar dat doet er niet toe.

pius | 03-11-12 | 20:35

@Ferrari-racer | 03-11-12 | 20:10

Je grote blonde lijder heeft natuurlijk ook heel veel berijkt.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:34

Dit kon wel eens de laatste nederlandse regering zijn. Gezien de kwaliteit ervan kan het misschien helemaal geen kwaad om het hele concept maar op te heffen.

Freddie Stobart | 03-11-12 | 20:34

@La Vie En Rose | 03-11-12 | 20:30
Geloof me, dat wil je niet!
*grinnik, en wegduiken doet*

necrosis | 03-11-12 | 20:34

11 zetels eraf en dat moet het derde steunpakket van griekenland nog komen.

cumshaft | 03-11-12 | 20:34


neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:14 |
Maar stemmen op een partij die nog nooit in de regering heeft gezeten de ( lees, dus nooit de kans heeft gehad om je te bedonderen) maakt je dan maar heel erg slim ?
Antwoord maar niet, ik ben tenslotte 1 van doe oliedomme stemmers.

irma zonderboezem | 03-11-12 | 20:33

eye | 03-11-12 | 20:30 | + 0 -

Ik kom op 10.000 in de plus.
* trekt nog eens een biertje open *

Eurotokkie | 03-11-12 | 20:33

@Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:25
Ik heb al een tijd geleden geopperd om een bijstandsmoeder MinFin te maken, die weten beter met geld om te gaan dan een stel gesjeesde ex-studenten.
Ik snap uiteraard dat een minister slechts een spreekbuis is en de naamloze ambtenaren het werk mogen verrichten, maar van van een minister verwacht ik wel iets meer dan: euh, euh, euh......

necrosis | 03-11-12 | 20:32

Handig, die plukwijzer, vooral als je geen (18-jarige) partner hebt.

kapotte_stofzuiger | 03-11-12 | 20:32

Leuk die plukwijzer.
Dik 5000 in de min.

eye | 03-11-12 | 20:30

@necrosis | 03-11-12 | 20:21
Gebruik je fantasie maar.

La Vie En Rose | 03-11-12 | 20:30

@pius | 03-11-12 | 20:28
Wees gerust. Want necro mijmert nog na over roomblanke prachtbillen. Dus die neeft niets gemerkt.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:30

@neemjemoederindemaling
Lees je eigen stukje trouwens nog ff door op je gemak , op 20.14 Mierenuekerdt !

maflodder020 | 03-11-12 | 20:30

Dat is allemaal mooi kut, want dat betekent dat die gluiperd van een Asscher de volgende MP wordt.

das_Freudenmädchen | 03-11-12 | 20:29

@janneman1977 | 03-11-12 | 20:27 | + 0 -
Dat is inderdaad jaren de Nederlandse democratie, en zie ze lachen, ons in de bek, omdat we geen vuist kunnen maken lukt dat. Want tja weet je veel, de maatschappij is individualistisch geworden, dus het zal wel.

Nu even niet. Ai ai ai. Paniek.

Maar er zal niets veranderen.

Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:29

@pius | 03-11-12 | 20:14
Het is niet alleen wat je horen wil, maar wat je begrijpen kan. En er zijn jammer genoeg te weinig mensen die begrijpen.

deraderendraaien | 03-11-12 | 20:28

@Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:15

Natuurlijk is dat een redelijk verzoek lewis zolang je dat maar niet aan necrosis verteld. Voor je het weet gaat hij weer aan mijn kop lopen zeiken.

pius | 03-11-12 | 20:28

Is dit nu de Nederlandse democratie? Kiezers voor de verkiezingen van als beloven en na de verkiezingen 180 graden draaien nadat Marx en Diederik S het in een achterkamertje op een akkoordje hebben gegooid waar ze blijkbaar zelf de gevolgen niet van kunnen over zien
Waar zijn die kolonels als je ze nodig heb? het wordt tijd om de nederlandse politiek op te schonen

janneman1977 | 03-11-12 | 20:27

Donderdag valt het kabinet... Greet dient een motie van wantrouwen in, en er zullen best vvd'ers voorstemmen toch? toch?

pim achtertuin | 03-11-12 | 20:27

#34 | 03-11-12 | 20:22 | + 1 -
En dit is ook het probleem , graag betalen maar wel door iemand anders.

Eurotokkie | 03-11-12 | 20:27

@pius | 03-11-12 | 20:25 | + 0 -
Zou je op mij stemmen?

Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:26

Maar goed, er breken mooie tijden aan op Geenstijl gezien de hysterisch reacties en gebrek aan realiteitszin bij de meeste reaguurders (van PVV-huize).

Wat dat betreft kan ik me geen beter regeerakkoord wensen. Life is good! *plop*

Bakito | 03-11-12 | 20:26

@necrosis | 03-11-12 | 20:10

Ik stem nooit op Wilders.

Ik heb niets met ruggengraatloze carrière-politici die langer op het pluche zitten dan een bejaarde hoer op lullen. Ik heb niets met een politicus die vaker van mening veranderd als een kameleon van kleur en die de het nodig vind de Vox-rioleringspijp te verkondigden voor persoonlijk gewin in een tijd dat gezond verstand en nuance harder nodig is dan ooit.

Dus de PVV en GL krijgen mijn stem nimmer.


pius | 03-11-12 | 20:25

@necrosis | 03-11-12 | 20:19 | + 1 -
Maar zou je het doen?

Stel jij bent expert op IT en Zorg. Zou jij op zorg zitten, en zo'n stroperige organisatie aansturen. Gevuld met ellenboogende ambtenaren, die zelf niets kunnen, of wat dacht je van de positief gediscrimineerde?

Het hele (semi)-publieke bestel is verrot + de politici.

Wijs mij aan wanneer ik effectief hiertegen kan protesteren.

Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:25

@neemjemoederindemaling
Zoals u wel ken sien hoor ik bij de mieniemaas , as u maandag gaat buffelen , draai ik me nog ff om ....

maflodder020 | 03-11-12 | 20:23

1 novemberpeiling van de Maurice de Hond:

61% van de VVD-stemmers vindt dat de PvdA het meest bereikt heeft in het accoord en 11% van de VVD-stemmers vindt dat de VVD het meest bereikt heeft.

Slechts 35% van de VVD-stemmers is vrij positief tot positief over het accoord tegenover 44% die negatief tot vrij negatief over het accoord is.

56% van de VVD-stemmers vindt dat de VVD kiezersbedrog heeft gepleegd. 40% vindt van niet.

33% van de VVD-ers hoopt dat dit kabinet niet tot 2017 blijft zitten. Slechts 37% van de VVD-stemmers gelooft, dat dit kabinet werkelijk 2017 haalt.

65% van de VVD-ers is negatief over de inkomensonafhankelijke zorgpremie. Dit geldt overigens voor 47% tegenover 41% van alle Nederlanders. Alleen PvdA, SP en 50 plus vinden dit in meerderheid positief, de rest van Nederland niet.

55% van de VVD-er is tegen het principes van inkomensafhankelijke zorgpremie (38% is voor het principe). 69% van de VVD-ers vindt het fout dat de VVD hier mee is ingestemd, tegenover 23% van de VVD-ers die het niet fout vonden. 72% van de VVD-ers hoopt dat de Eerste Kamer het voorstel wegstemt.

Tsja, dan heeft Rutte zijn achterban totaal verontachtzaamd. He couldn't care less. Hoog tijd dat iemand anders het roer overneemt bij de VVD. Gert Jan Oplaat bijvoorbeeld.

tipo | 03-11-12 | 20:23

@Pavlova | 03-11-12 | 20:14
Kijk maar uit met je proest, want als je je verslikt en naar de doktersnachtdienst moet mag je eerst opbellen voor toestemming van de huisarts, en vervolgens 50 Euro aftikken voor een arts die je even op je rug klopt!

deraderendraaien | 03-11-12 | 20:23

Waren het tijdens de verkiezing niet juist de VVD-ers die de hele tijd riepen dat 'we de rekening van de crisis niet bij de volgende generatie moeten neerleggen'?

Schijnbaar was het toch ook niet de bedoeling om die rekening zelf te betalen.

#34 | 03-11-12 | 20:22

En we zijn er nog niet. De val is pas net begonnen. Hte nadeel is dat ze dan de stekker er pas uit durven te trekken als er sprake van herstel is, peilingsgewijs gesproken. Maar goed, dit is een aparte situatie, dus wie weet

@Dostranamus | 03-11-12 | 20:13

Ja, ik zal nooit meer iets anders dan het CDA stemmen. Nooit gedaan want ik ben niet Christelijk en ze leken me oubollig en naar christelijk, aan het plucheplakkende griezels. Maar nu blijkt pas dat dat type mens duizenden malen te verkiezen is boven de rest van de minkukels. Het CDA is de enige traditionele middenklassepartij en mijn stem, zij het met een sure smaak, krijgen ze.

omanders | 03-11-12 | 20:22

reageerbuis | 03-11-12 | 20:19 | + 0 -
Trollutje? Het is gewoon troll hè ....

Niet zo neerbuigend a.u.b. ;)

Bakito | 03-11-12 | 20:21

@La Vie En Rose | 03-11-12 | 20:17
*iets mompelen doet over pica's*

necrosis | 03-11-12 | 20:21

-weggejorist-

appie happie | 03-11-12 | 20:21

@Ferrari-racer | 03-11-12 | 20:10
Je zou ze bijna eerst 2 jaartje ellende gunnen om te beseffen en aan de lijve te laten ondervinden wat ze op 12 september veroorzaakt hebben, ware het niet dat die mongolen niet beseffen dat Brussel er binnen 2 jaar voor gaat zorgen dat we misschien wel helemaal nooit meer hoeven te stemmen. Lees ook even mij posts van 19:49 en 20:06. Mijn hoop ligt nog steeds bij Wilders.

deraderendraaien | 03-11-12 | 20:20

@necrosis | 03-11-12 | 20:07 | + 0 -
Daarom.

Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:19

@pielewaaier | 03-11-12 | 20:10
Je vergeet het CDA, die gaat bij de volgende verkiezingen hiervan profiteren. #markmywords.

La Vie En Rose | 03-11-12 | 20:19

@Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:10
Zal ik het stokje van je overnemen?
Sommige mensen worden minister van een bepaald terrein waar ze helemaal geen kaas (no pun intended) van hebben gegeten.
Ik zie mensen in aanmerking komen voor een ministerspost, terwijl hun opleiding/ ervaring absoluut niet toereikend is.
De serverruimte van GeenStijl is te klein om alle falen van de politiek van de laatste 20 jaar te beschrijven.
Laat ik me beperken tot wat een andere reaguurder eerder schreef: maak mensen minister die niet partij-gebonden zijn, maar wel kennis van zaken hebben.

necrosis | 03-11-12 | 20:19

Trouwens VVD heeft nu groot belang om het kabinet staande te houden, die willen nu wel ff 4 jaar wachten zodat we dat gedraai vergeten zijn.

Bull3tPr00f | 03-11-12 | 20:19

@Bakito | 03-11-12 | 19:37
trollutje.

reageerbuis | 03-11-12 | 20:19

Het maakt allemaal geen donder uit, want voorlopig zitten we weer een eeuwigheid aan die lui vast.
En over 4 jaar is het volk allang weer alles vergeten.
Wat heet, na 4 weken al.
We hebben deze lui zelf weer gekozen, dus eerst gaan we netjes 4 jaar mond houden, nivelleren en multikullen, en dan mogen we weer stemmen.
In 2016 alweer.

Slipsnifter | 03-11-12 | 20:18

Ik weet zeker dat er hier nogal wat reaguurders zijn die nu zeggen dat ze niet begrijpen dat er zoveel mensen op de PvdA én de *VVD* hebben gestemd, maar zelf ook gewoon op de VVD hebben gestemd.

En die blonde gek (in hun ogen) maar zeggen: 'Een stem op de VVD is een stem op de PvdA.'

Mja, die heeft wel meer gezegd wat uit is gekomen.

Mij zal het verder aan mijn roomblanke prachtbillen oxideren. Over vier jaar mogen jullie weer stemmen.

La Vie En Rose | 03-11-12 | 20:17

Ik weet nog dat iedereen hier op GS riep "Erger dan Balkenende kan het niet worden, toch?"

Bij deze.

De enige hoop die we hebben, is dat er een nieuwe Volkert van der Graaf komt vanwege de 1 miljard bezuiniging om OSW. Iets met racisme en zwakkeren in de top van Oxfam Novib..

dlseth_ | 03-11-12 | 20:17

@Bertus Betonsloper | 03-11-12 | 20:13
Ha! Lol en zo. Maar Marks Rutte is history. Alleen weet hij dat nog niet.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:17

@pius | 03-11-12 | 20:07
Wilders riep inderdaad regelmatig dingen die ver gingen, maar nu even niet. Nu twittert hij:

*Hardwerkende middenklasse ongenadig hard gepakt door VVD en PvdA. Rutte/Samsom: plannen aanpassen of direct opstappen*.

Dat is een redelijk verzoek, dunkt mij.
twitter.com/geertwilderspvv/status/26...

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:15

@irma zonderboezem | 03-11-12 | 20:09

Ik zou bijna zeggen de PVV maar die heeft nooit echt in de regering gezeten dus dat telt niet. Voor de rest alleen de partijen die nooit in de regering hebben gezeten. Als je dus op een partij hebt gestempt die ooit in de regering heeft gezeten ben je oliedom, je weet dan dat je in je bek gescheten wordt.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:14

VVD verloochend grondbeginselen van de partij. Dat had niemand verwacht.

Stroopdoos | 03-11-12 | 20:14

@deraderendraaien | 03-11-12 | 20:11

Doet hij ooit iets anders dan?

pius | 03-11-12 | 20:14

Ferrari-racer | 03-11-12 | 20:10
En ik lach jouw uit. Heel hard. Vooral om dat trots op jezelf zijn dat je op Geertje gestemd hebt. Wat heeft die dan bereikt? Proest.

Pavlova | 03-11-12 | 20:14

Er is geen sprake van kiezersbedrog in het geval van Rutte. Zijn gangbare kiezers zijn de veelsterijken en de hardststelende Nederlanders. Prima gedaan dus.

pius | 03-11-12 | 20:14

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:08 | .
.
Ja. Da's op papier. Knipmesje mark heeft al bewezen vooral goed te kunnen luisteren, of het nu van links, rechts of uit Europa komt. Voor de geluiden uit het volk lijkt 'ie vooralsnog Oost-Indisch doof.

Bertus Betonsloper | 03-11-12 | 20:13

Niet Rutte maar de strategische kiezer heeft hier ontzettend verloren.
Een dure les.
Volgende keer beter?

Dostranamus | 03-11-12 | 20:13

Weten jullie dat er nog niet eens is bepaald hoe zwaar de inkomensafhankelijke zorgpremie weegt. Voor het zelfde geld moet je 5 procent meer betalen bijvoorbeeld. Of minder. Maar iedereen is meteen boos omdat geenstijl dat opdraagt. Je kan merken dat deze site door de televaag wordt gesponsord. Dom volk hier.

-sjaak- | 03-11-12 | 20:12

@pius | 03-11-12 | 20:07
Jij denkt toch niet dat ie op dit moment uit z'n nek gaat kletsen zonder dat hij een mogelijkheid ziet tot succes? Zeker niet nu Nederland de leugenaar op het binnenhof kots zat is.

deraderendraaien | 03-11-12 | 20:11

@brutus68 | 03-11-12 | 20:00
VVD gaat straks gewoon zo lang mogelijk rekken als het om pvda-maatregelen gaat. ondertussen maken ze van de vvd-standpunten wetten en daarna mag de boel instorten. net als bij het vorige kabinet (wilders vraagt zich nu nog af hoe het kon gebeuren dat geen van zijn standpunten wetten zijn geworden...).
De vraag is nu welke van de 2 partijen als eerste z'n eigen standpunten tot wet heeft gemaakt, en gezien de werk-ethos van de pvda zullen ze dat ongetwijfeld verliezen.
De hoogmoed van Vleespet & Trui zal ze nog opbreken. Ze hebben hun overwinningsfeestje al gevierd, maar begrijpen niet dat de wedstrijd nog moet beginnen.

damnschreeuwer | 03-11-12 | 20:11

@maflodder020 | 03-11-12 | 20:05

Ga eensch je sgoolgelt terughalen met je loonsla*F*en, gij loonslaaf.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:10

@Alle VVD en PVDA reaguurders, heren lacht u maar, ik stem vanaf het eerste uur Geert. Ik ben vol trots op mijzelf en de mede PVV-stemmers. Wat lach ik jullie stemmers hard uit nu met al die uren reageren voor de pro's en contra's voor uw stembesluit. Top, wel ik voorzie een half jaar regeerperiode en dan massaal het binnenhof bestieren en weer een gevallen kabinet.

Rest In Privacy | 03-11-12 | 20:10

En de stemmen van VVD en PvdA gaan naar... SP en PVV.. allemaal strategische stemmers die hun strategie herzien?

pielewaaier | 03-11-12 | 20:10

@pius | 03-11-12 | 20:07
Wilders krijgt achteraf vaak gelijk, wellicht is het zinvoller om volgende keer op hem (of Fleur) te stemmen en dure excessen zoals de laatste verkiezingen en de gore na-smaak te voorkomen.

necrosis | 03-11-12 | 20:10

Ja, 11 zetels minder. Alleen maakt dat nu helemaal niets meer uit. De verkiezing zijn voorbij.

Boyo | 03-11-12 | 20:10

@necrosis | 03-11-12 | 20:07 | + 0 -
Moet ik het doen?

Ach weet je wat het is.

Ik zeg veel dingen, soms goed en soms slecht, maar ik argumenteer. Ik zeg het eerlijk en recht voor de raap. Maar niemand zal in de politiek er echt naar luisteren. Ze zijn allemaal ziek. Ze zullen me aankijken met grote ogen, maar achter in hun hoofd tikt al het rattige gedachtengoed om mijn stoelpoten weg te zagen, dolken in de rug en boeken van Anne Frank in de lucht.

Het zijn schoften allemaal. Blind als het hun electoraat betreft, gehaaid als het hun positie betreft.

Schoften, allemaal.

Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:10


neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:04 |
Welke partij ( die in de regering heeft gezeten) heeft nooit iets van kiezersbedrog gepleegd?

irma zonderboezem | 03-11-12 | 20:09

@Bertus Betonsloper | 03-11-12 | 20:06
Over onze verkiezingen heeft Brussel niets te vertellen, hoor.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:08

[vvdparelsnoergleufmodus] Ja zèg, ik heb VeuVeudeu gestemd omdat er wel bezuinigd moet worden, maar er moet niet bij de VVD achterban bezuinigd worden. Het idee. Tsss. [\vvdparelsnoergleufmodus]

Pavlova | 03-11-12 | 20:08

@Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:03
Wat denk je ervan om al die nietsnutten uit de politiek te smijten?
Wie heeft het ooit verzonnen om iemand als Jan-Kees MinFin te maken, ik noem maar wat.
Ik zie die vetzak nog staan met zijn opmerkingen als 'we gaan geld verdienen aan die leningen aan Soevlakistan'.....

necrosis | 03-11-12 | 20:07

@deraderendraaien | 03-11-12 | 20:06

Wilders roept met de regelmaat van de Klok onmogelijke dingen. Dus wat bedoel je?

pius | 03-11-12 | 20:07

Een ieder die met de PvdA in zee gaat eindigt met het ophouden van het handje. Eigen schuld dikke piemol.

Stroopdoos | 03-11-12 | 20:07

necrosis | 03-11-12 | 20:02 | + 2 -

Is dit niet min of meer een retorische vraag danwel stelling?

KenTochNait?! | 03-11-12 | 20:07

@necrosis | 03-11-12 | 19:56

Nog wel, maar als ik met een hartvarken in het ziekenhuis lig kan ik mijn beroemde snert niet meer tegen woekerprijzen aan de man brengen, drogen mijn inkomsten op en zal ik gaan aankloppen bij Emile of Diederik.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:07

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:02 |
.
Kweenie. Heb zo'n unheimisch voorgevoel dat Brussel niet akkoord gaat.

Bertus Betonsloper | 03-11-12 | 20:06

@pius | 03-11-12 | 20:01
Hoe zou jij dit bericht van vanmorgen dan duiden?

deraderendraaien | 03-11-12 | 20:06

@Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:03
Er hoeven maar vijf man uit de fractie te stappen en hup, weg is het stabiele kabinet.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:05

Goed gedaan mensen dat Strategisch stemmen.... De top heeft nog steeds geen pijn , de minima s gaan er 32% in koopkracht op vooruit door de zorgpremie maatregelen , de grote middenmoot is nu de klos en schreeuwd Moord en Brand !! Hou op ... ! En ga aan je werk Loonslafen !! PROOST .....

maflodder020 | 03-11-12 | 20:05

@irma zonderboezem | 03-11-12 | 19:55

Je kunt ze geen van allen vertrouwen maar VVD, CDA, PVDA, D66, CU hebben allemaal al een keer eerder kiezersbedrog gepleegd. Als je op zo'n partij stempt ben je oliedom of heel erg vergevingsgezind, ik weet niet wat erger is.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 20:04

Straks Samsom nog als MP.
The horror.

Bertus Betonsloper | 03-11-12 | 20:04

@necrosis | 03-11-12 | 20:02
[x] ja

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:04

@Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 19:59 | + 0 -
En dat is maar goed ook. Laat Rutte maar geofferd worden, dan ziet de politiek dat men niet alles zomaar accepteert.

Stelletje dwazen.

Kaas de Vies | 03-11-12 | 20:03

@Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 19:59
Repost, tijd voor een BINDEND referendum.
Marx Rutte moet opzouten:
[] ja
[] nee

necrosis | 03-11-12 | 20:02

@Bertus Betonsloper | 03-11-12 | 20:01
Februari 2013, denk ik. Wat jij?

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 20:02

BAM! Nu ook nog verkiezingen?

Bertus Betonsloper | 03-11-12 | 20:01

@deraderendraaien | 03-11-12 | 19:53

Nee volgens mij niet.

pius | 03-11-12 | 20:01

Ons aanstaande Marxistische regime is dan ook geformeerd in Oktober. Wat een symmetrie!

Parel van het Zuiden | 03-11-12 | 20:00

Dit kabinet gaat sowieso de rit niet uitzitten. Rutte is nu al te beschadigd. Hij is onbetrouwbaar gebleken, en daar gaat hij niet meer mee weg komen, hoeveel hol gelach hij er ook tegenaan gooit. In Brussel werd hij al als een schooljongen gezien, nu ook in Nederland zal hij door het leven moeten gaan als een onbetrouwbare vlegel.
Na dit akkefietje gaat het heel lang duren voordat we weer een VVD-premier gaan krijgen.

brutus68 | 03-11-12 | 20:00

@Kaas de Vies | 03-11-12 | 19:52
Er gebeurt van alles. De afdelingen Eindhoven en Barneveld van de VVD hebben zich al openlijk verzet tegen de inkomensafhankelijke premie. Het regent opzeggingen van VVD-leden. Als de VVD maandag weet hoe weinig leden ze over hebben, moet de fractie kiezen: Rutte steunen en alle leden verliezen, of Rutte laten gaan en nog wat leden overhouden.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 19:59

Het eerste kabinet dat valt voordat het beeedigt is?
Zou zo maar kunnen.
Dostranamus

Waarom zou het kabinet gaan vallen ?

ongelovigehond | 03-11-12 | 19:58

Logisch!

Mij was als werkende Nederlander 1000 Euro voordeel beloofd door die kudtRutte!

Muskatnuss | 03-11-12 | 19:58

@neemjemoederindemali | 03-11-12 | 19:52
bedoel je een hersentransplantatie?

damnschreeuwer | 03-11-12 | 19:57

@neemjemoederindemali | 03-11-12 | 19:52
Hoezo moet ik meer betalen voor jou?
Jij hebt toch een bloeiende snerthandel tegen woekerprijzen;-)

necrosis | 03-11-12 | 19:56

ik snap nog steeds niet waar iedereen nou zo over zit te zeuren.
zal wel zijn omdat ik geen televaag lees of rtl kijk...

damnschreeuwer | 03-11-12 | 19:56


neemjemoederindemali | 03-11-12 | 19:47 |
Ok, fair enough. Maar een stem op Emile, Tofik/ Jolanda, dierenpoes, christengekkies, Greetje of Hero, zou dat echt zoveel beter zijn geweest?
Wie had in zijn stoutste dromen kunnen bedenken dat Marx dit zou flikken. Heb jij het zien aankomen? Ik eerlijk gezegd niet. Daarom vind ik het niet fair om nu jan modaal ( of 2keer) maar voor oliedom uit te maken.

irma zonderboezem | 03-11-12 | 19:55

Mark ligt, met een rode leren bal in zijn mond, achter in de kofferbak van de millieu vriendelijke wagen van Diederik, dus veel invloed op de rit heeft hij niet meer... succes en brace for impact!

ElMatadero | 03-11-12 | 19:55

Volgende vraag..: Wat is VVD??

Crematorium-de-Asbak | 03-11-12 | 19:55

Dostranamus | 03-11-12 | 19:52 | + 0 -

Ik zou het een godswonder vinden als ze langer overeind blijven dan Balkenende I, nog niet eens beëdigd en het hele zooitje ongereld is nu al instabieler van nitroglycerine.

KenTochNait?! | 03-11-12 | 19:54

Natuurlijk is iedereen tegen. Meer betalen, boe. Ik ga de partij voor graties geld voor iedereen oprichten. Succes gegarandeerd

-sjaak- | 03-11-12 | 19:53

@pius | 03-11-12 | 19:51
Met een motie van wantrouwen doorgespeeld naar de eerste kamer ook niet?

deraderendraaien | 03-11-12 | 19:53

necrosis | 03-11-12 | 19:50 | + 0 -

Bedoel je ex-PvdA-kiezers die op de VVD hebben gestemd ?

Eurotokkie | 03-11-12 | 19:53

@necrosis | 03-11-12 | 19:50

Dan kan je mooi wat meer zorgpremie betalen, voor mij, ik krijg binnenkort een hartvarken van die idioten uit Den Haag die het verschil niet weten tussen lastenverzwaring en bezuinigingen.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 19:52

Het eerste kabinet dat valt voordat het beeedigt is?
Zou zo maar kunnen.

Dostranamus | 03-11-12 | 19:52

En terecht. Gebeurt er iets mee? Nee.

Kaas de Vies | 03-11-12 | 19:52

"wie het laatst lacht, enz"ik hoop dat de partij van de asocialen flink afgerekend wordt bij de volgende verkeizingen!!!

hertog1 | 03-11-12 | 19:52

Maurice de Hond is een ordinaire zakkenvuller en nog minder te vertrouwen dan de VVD.

035er | 03-11-12 | 19:51

@Zwizalletju | 03-11-12 | 19:48

Jij moet een apart figuur zijn. Tijdens je lunch (goed dat je het erbij zegt) je collega's lastigvallen met de vraag wat ze stemmen...

brutus68 | 03-11-12 | 19:51

@deraderendraaien | 03-11-12 | 19:49

Daar is een meerderheid voor nodig en die kan hij niet krijgen. Vreemde opmerking van je.

pius | 03-11-12 | 19:51

Als ik een Euro kreeg van elke VVD stemmer met spijt, was ik nu miljonair....

necrosis | 03-11-12 | 19:50

Laat Wilders Donderdag maar eens proberen of hij die idioten weg kan krijgen. Dan kunnen we gelijk zien welke fractie's er met hem mee stemmen.
Doen ze dat niet.. dan geven ze in feite hun vertrouwen aan dit walgelijke akkoord.

deraderendraaien | 03-11-12 | 19:49

Het kabinet dat het bordes net niet haalde.

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 19:49

Bereken je premie ellende op individueel en op partner niveau. geef info over je stemgedrag toen en hoe je er nu over denkt..... en bijt van je af richting politiek.
De mete
www.demeterfabriek.nl
doe de premie ellende meter

kattenfluisteraar | 03-11-12 | 19:49

@Parel van het Zuiden | 03-11-12 | 19:46

Doe het wel met een telraam met felle kleuren zodat hij het snapt.

brutus68 | 03-11-12 | 19:48

Valt nog mee die 27 , kennelijk heeft nog niet iedereen goed gerekend of Maurice heeft wat dagen zitten middelen.
Een korte ronde bij mij op kantoor , tijdens de lunch, gaf gister slechts 0 zetels.
En ja Bos mag lachen met een paar JP-tjes per jaar.

Zwizalletju | 03-11-12 | 19:48

necrosis | 03-11-12 | 19:42
Maandag is het zover.

de honden blaffen... | 03-11-12 | 19:48

Onbegrijpelijk dat Nederlanders zo zwakzinnig zijn dat ze op de PvdA of de VVD hebben gestempt, meer kan ik er niet van maken, dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

neemjemoederindemali | 03-11-12 | 19:47

Mark Rutte past prima in het rijtje ''politici die in een recordtijd hun geloofwaardigheid en integriteit om zeep hebben geholpen'', ik noem o.a ook een J.K de Jager en Gestapoführer Ernst Hirsch Balin.

Wanneer hij voorgoed uit de Tweede Kamer wordt weggejorist, zal ik er geen traan om laten, enkel voor diegenen die nog in hem geloven... die kerel zou nog zijn eigen schoonmoeder verkopen om aan de macht te blijven, gestoorde kokosnoot dat ie is.

KenTochNait?! | 03-11-12 | 19:46

Maar wat heb je aan peilingen net na de verkiezingen?

irma zonderboezem | 03-11-12 | 19:46

Wil iemand het zetelverlies even voorrekenen zodat de huidige stand ook duidelijk is aan Mark? Gewoon.. even... voor... de... zekerheid...

Parel van het Zuiden | 03-11-12 | 19:46

Ze lachen zich helemaal plat want ze hebben net gehoord dat Mark een hele pijnlijke ster heeft opgelopen van de beurt die zij hem om de beurt hebben gegeven

Toontje-lager | 03-11-12 | 19:45

@Nafta78 | 03-11-12 | 19:41
De stemmen gaan naar SP, PVV, D66, 50+, PvdD en CDA.
n8.noties.nl/peil.nl/

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 19:45

En straks mag Bos aan al zijn KPMG medewerkers gaan uitleggen dat het rechtvaardig is dat hij hun netto inkomen heeft verlaagd en er zelf op vooruit gaat.

Antigoog | 03-11-12 | 19:44

slaphandje | 03-11-12 | 19:38 | + 0 -

Ach dan maar 1 wagen minder voor de deur .

Eurotokkie | 03-11-12 | 19:42

@de honden blaffen... | 03-11-12 | 19:36
Volgens mij is het kabinet Rutte II nog niet geïnstalleerd!
Meestal volgt er een fotoserie op het bordes van Bix.
Of heb ik wat gemist tijdens het lachen?

necrosis | 03-11-12 | 19:42

De vraag is, beste GeenStijl Redactie & Van Rossem, waar zijn die stemmers naar toe gegaan? Want waar de één stemmers verliest, wint de ander.

Nafta78 | 03-11-12 | 19:41

Oh... Maurice de Hond... say no more.

azoturie | 03-11-12 | 19:41

'Nog maar' 27? Zijn er minstens 15 teveel. Het volk slikt ook daadwerkelijk alles.

ChristianV | 03-11-12 | 19:41

Strategie Rutte: smeer je eigen wensen breed uit en geef daarvoor een enkel groot gedrocht terug wat voor eigen achterban en meer onacceptabel is. Zeker als er wat sommetjes over gemaakt zijn en helemaal voor de eerste kamer :-) Daarna ga je nader uitwerken en stiekem opnieuw onderhandelen. Met nu de wind in de rug van de publieke opinie en geen woord over jouw eigen wensjes die lekker onder het maaiveld intact blijven.

Godsammekraken | 03-11-12 | 19:40

VVD scheurt. Valt in stukken uiteen. Bedankt, Mark!

Lewis Lewinsky | 03-11-12 | 19:40

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald jongens, optiefen met die smerig nivellerende zorgpremie.

Nietvoordekat | 03-11-12 | 19:39

Hou es op zeg, over 3 weken is het allemaal weer koek en ei. Telegraaf fanboys

ZeauDemieters | 03-11-12 | 19:38

Groot feest bij de PVDA! Alle hoge inkomens kapot. Bravooo!!

slaphandje | 03-11-12 | 19:38

Hahahaha! Verkiezingen?

Canis Spurcus | 03-11-12 | 19:37

Scorebordjournalistiek. Dit kabinet gaat minimaal acht jaar zitten en ons land er bovenop helpen.

Mark my words.

Bakito | 03-11-12 | 19:37

En terecht! nou de PvdA nog.

deraderendraaien | 03-11-12 | 19:37

Peilingen schmeilingen. Heb je nu toch niks aan en zeker als het zo onbetrouwbaar is als die van De Hond.

verpauperaar | 03-11-12 | 19:37

Marx Rutte lacht dat gewoon weg. Zo rolt hij namelijk. Met zijn Hans Anders-bril, Gaastra windjack en Batavusfiets.

brutus68 | 03-11-12 | 19:36

Wacht maar of je over een paar jaar nog steeds lacht.

bennutzat | 03-11-12 | 19:36

Kortst zittende kabinet aller tijden?

de honden blaffen... | 03-11-12 | 19:36

Wat een feest.

Eurotokkie | 03-11-12 | 19:36

Mark Rutte heeft zijn ziel (en partij) verkocht aan de duivel.

nielsjuuh23 | 03-11-12 | 19:35

Proficiat Vrienden Van Diederik!

drs.Nee | 03-11-12 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken