Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook MinDef Hennis (VVD) doet een Vogelaartje

Het kan toch raar lopen in de polletiek. Zo endors je de VVD in 2010 naar 40 zetels. En zo stuurt de VVD een roedel sekjoeritie gorilla's op je af. Het overkwam Rutgert gisteravond al bij een bevroren Henk Kamp. (Jack de Vries zei zowaar iets verstandigs hierover.) Vanavond in het PowNews was er ook een Vogelaartje bij mevrouw de excellentie J.A Hennis-Plasschaert Thoe Naastdeschoenenlopen en de rest van de heftig zwetende ex-liberalen. Rutgert op zijn allerbest.
Update: De ravissante VVD-MILVA zegt dat het allemaal goed kompt. Gaat u maar lekker slapen. Er is voorshands geen enkele reden enzovoorts.

Reaguursels

Inloggen

Goed zo Ruger, pak die achterbakse, gladpratende politici aan. Ze zijn gewend overal mee weg te komen, leuk om ze te zien hakkelen... Meer Rutger op GS!

LeBlanc | 03-11-12 | 00:36

-weggejorist-

zand.kasteel | 02-11-12 | 19:25

Zou Rutger ook zo doen aan het loket als die zijn rijbewijs (If any) moet verlengen?

Nou?

bastemeijer | 02-11-12 | 14:14

Ik heb geen vogelaartje gezien.

Mac The Ripper | 02-11-12 | 12:46

harry poster | 02-11-12 | 07:39
Je hoeft niet naar Pownews te kijken en het duurt maar 20 minuten.

U kunt terecht bij de avondvullende vara prietpraat programma's.

vanhetvarken | 02-11-12 | 11:52

Nylund | 02-11-12 | 11:10
Tja, mensen gaan natuurlijk nooit toegeven, dat ze verkeerd gestemd hebben, het moet natuurlijk altijd aan iets anders liggen, de boodschapper bijvoorbeeld.

vanhetvarken | 02-11-12 | 11:44

@necrosis | 02-11-12 | 08:33
Ja kudt, moet werken vandaag. Gaat volgende week worden denk ik.
*checkt agenda*
Ps, ga je mee? Delen we de benzinekosten.

Botte Hork | 02-11-12 | 11:39

Al met al is het toch een lekker wijf. Alleen vraag ik me af heeft ze nou opgespoten lippen of niet? Ik kom er niet uit...

jan v.d. pot gerukt | 02-11-12 | 11:22

Treurig om te zien dat het merendeel van het Geen-stijl reageerders publiek inmiddels is verwaterd tot een kliek fatsoens-mannnetjes met kleinburgerlijke idealen.

Nylund | 02-11-12 | 11:10

Treurig om te zien dat het merendeel van het Geen-stijl reageerders publiek inmiddels is verwaterd tot een kliek fatsoens-mannnetjes met kleinburgerlijke idealen.

Nylund | 02-11-12 | 11:08

lol @ vvdérs die nu een hekel aan Rutger hebben muahahahaha

poli | 02-11-12 | 09:41

Aanvulling op gaffelbaard | 02-11-12 | 09:12
Bron: Tegenlicht; In de macht van China. Vanaf 12e minuut.

gaffelbaard | 02-11-12 | 09:24

Rutte heeft van de VVD een dictatuur a la China gemaakt! De geheimzinnigheid. De schijn van zogenaamde 'eenheid'. Met op inhoudsloos omwille van de ambitie ja-knikkende partij-leden, die niks zeggen zonder toestemming van, en altijd alleen die mening verkondigen die overeenkomt met De Partij.
De vergelijking met China kwam bij me op toen ik een docu van Holland Doc bekeek. De quote daaruit hieronder geplakt. Te mooi om in dit draadje weg te laten.
.
'Waarom? Omdat iedereen zich in 't openbaar aan de partijlijn moet houden ook al weten ze dat de partijlijn verkeerd is. Maar ze moeten zich eraan houden. ... Ze moeten het partij-jargon gebruiken dat iedereen gebruikt. '

gaffelbaard | 02-11-12 | 09:12

Wat hebben jullie middengroepen je laten belazeren, oplichten en afpersen door 'strategisch' te stemmen. Moehahahahahahaha. De 'peilingen' van Maurice de Hond en de 'doorrekeningen van koopkrachtplaatjes' van het Stalinistische CPB waren onderdeel van een Groot Complot waarbij de Staatsomroep, met grove subsidie, de boodschap moet overbrengen.

Piet van Schwaffelen | 02-11-12 | 08:40

@Botte Hork | 01-11-12 | 22:34
Waar blijft die staatsgreep nou?

necrosis | 02-11-12 | 08:33

Top, meer Rutgert !
En wat voelt die Neo-Liberale Taliban van Mark de Weglachert zich ongemakelijk.
Maar denken ze, over 4 jaar is iedereen het toch weer vergeten !

Lenco | 02-11-12 | 08:13

Wat dat actiekrantje Telegraaf er niet bij vertelt is dat de politici nu naar de schatkist lopen en deze plunderen zodat iedereen die zorgtoeslag nodig heeft minder betaalt. In het nieuwe model betalen veel mensen minder belasting en vindt de plundering als het ware al eerder binnen het instrument zelf plaats. De effecten zijn dus veel beperkter dan men de lezer wil doen geloven. Maar ze zijn er natuurlijk wel.

Simon_GS | 02-11-12 | 07:58

Hennis-plasschraert die de juiste invulling geeft aan het woord defensie. Zou ze dat ook volhouden bij de volgende oproep van de NAVO voor een volgende onzinnige geldverslindende missie?

deraderendraaien | 02-11-12 | 07:53

Wat een slechte televisie is dit toch ook. Een Ruktor met z'n uitgekauwde kunstje waar niemand meer op zit te wachten en woordgrappen waar ik me tijdens mijn puberteit nog hard voor zou schamen.

harry poster | 02-11-12 | 07:39

Mogguh @all
*koggie*

Bakito | 02-11-12 | 07:38

@fleurtje | 02-11-12 | 07:01
Ja fleur, maar of ze de volgende verkiezingen weer zo'n worp van 80 domme konijntjes krijgen lijkt me sterk.. hoewel?? ze zijn wel erg dom natuurlijk.

deraderendraaien | 02-11-12 | 07:14

Voor de verkiezingen namen ze alle tijd als er een camera in beeld kwam,en nu,'n paar weken later gaan ze er als angsthazen vandoor,je zal maar op die konijnen gestemd hebben.

fleurtje | 02-11-12 | 07:01

Ik ga van 160 k naar 0 dus dat word sp!! Dank u bank voor deze crisis!

Kalaforni | 02-11-12 | 05:00

Alvasr kopje koffie zet voor de ochtendploeg.
Goodnight/morning.

INH.30CL | 02-11-12 | 04:38

Dimming the lights, uitdoen aan *Parsons* overlaat.
youtu.be/j0rjgWIS-L0

INH.30CL | 02-11-12 | 03:40

@Deipnosophist | 02-11-12 | 03:04
Misschien hebben ze hier dan iets aan?
youtu.be/H5B7vACwViE

INH.30CL | 02-11-12 | 03:08

Ik heb zojuist maar de gehele Tweede Kamerfractie van de VVD opgegeven voor hun eigen "Cursus Liberalisme in de Nederlandse Praktijk", want blijkbaar ontbreekt bij hen elk besef wat liberalisme ook alweer inhoudt.

Deipnosophist | 02-11-12 | 03:04

Die Roemer, hij werd er op afgeserveerd destijds.
youtu.be/2smTwiXHGXM

INH.30CL | 02-11-12 | 02:52

prachtig die Rutger Castricum overal in beeld, lekker opvallend aanwezig, lekker irri NADAT het fillempje van KRO genaamd "brandpunt" werd uitgezonden. Ruktor +1

Mijnbescheidenmening | 02-11-12 | 02:35

Stormageddon | 02-11-12 | 02:31
Dat gaat me idd geen fuck aan,
maar zoals je zegt, ieder mens is nieuwsgierig...

:)

neutron | 02-11-12 | 02:34

@neutron | 02-11-12 | 01:56
First of all: Wat gaat jou dat aan? Ik ben ook wel eens in Murnau naar de tandarts geweest voor een wortelkanaaltje, dat is 800 km. verder.
Maar om je nieuwsgierigheid te bevredigen: Ik heb familie in de omgeving. Het is de tandarts van m'n schoonzus.

Stormageddon | 02-11-12 | 02:31

INH.30CL | 02-11-12 | 02:24
langsdelijn | 02-11-12 | 02:25
Stormageddon | 02-11-12 | 02:21

Interessant.

Ik bevind me in N.O. Twente; niet ver van the three of you...

neutron | 02-11-12 | 02:30

geenstijl.nl beetje jammer

langsdelijn | 02-11-12 | 02:25

@langsdelijn | 02-11-12 | 02:21
Beste, het cafe is een plek die ik al geruime tijd vermijd. Wellicht tref ik je nog eens *langs de lijn* bij Heracles:-)

INH.30CL | 02-11-12 | 02:24

Overigens, voor iedereen die in 2013/2014 meer moet gaan inleveren: Ik kreeg vandaag al deze mededeling van mijn accountant:::
*proest*
[Ruttemodus/] Vervelend, maar helaas moet de Staat een beroep doen op Uw vermogen. U heeft de afgelopen 10 jaren kunnen profiteren van de rentegevende regelingen die U door de Internationale Markten in onwillekeurige gelegenheden werden aangeboden. Daardoor is Uw vermogen ruim boven de internationale rente-norm gestegen, waardoor een correctie op Uw vermogensfix gerechtvaardigd is gebleken. Wij raden U aan ruim 18% van Uw xxxxxxxxx vermogen te alloceren tbv de jaarlijkse exitkosten.

#itbegins

Boris Poepnagel | 02-11-12 | 02:22

@INH.30CL | 02-11-12 | 02:16
Lol. Soms is incompetentie een begeerde kwalificatie op zich.

Lafayette | 02-11-12 | 02:21

een beetje langzaam.. INH.30CL, U moet morgen weer hard aan het werk...,

INH.30CL Vriend, mijn beste vriend is een turk, zeg maar welk cafe in Almelo, kunnen we elkaar de hand schudden
langsdelijn | 02-11-12 | 02:12 | + 0

langsdelijn | 02-11-12 | 02:21

@Eurotokkie | 02-11-12 | 01:46
Luister. Mijn principes zijn heel erg simpel.
Als mensen gebruik maken van een dienst dan betalen ze ervoor. Als ze slim zijn kopen ze verzekering tegen die onverwachte kosten. Ik verwacht niet van een overheid of de maatschappij dat ze mij compenseren als mijn huis in de fik vliegt, ik heb een brandverzekering.
Waarom zijn ziektekosten anders? Als je nu aantoonbaar je zorgrekening of de premie van de goedkoopste verzekering (in een *echt vrije* verzekeringsmarkt!) niet kan betalen dan ben ik a priori niet tegen een vangnet, maar *TEN PRINCIPALE* ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten die je maakt en de zorg en onderhoud van je eigen lichaam. Wat is daar vreemd aan? Waarom moet een ander betalen voor jouw lichamelijke (laat staan geestelijke) ongemakken? Dat is het principe, zo ingewikkeld is dat toch niet te snappen?

Stormageddon | 02-11-12 | 02:21

@Stormageddon | 02-11-12 | 02:10
Zorgverzekeraars afschaffen en direct verzekeren en/of afdragen aan de ziekenhuizen? Scheelt een tussenpersoon die veel te veel verdient aan de simpele ziel... toch?

INH.30CL | 02-11-12 | 02:19

@Lafayette | 02-11-12 | 02:12
Dat is het voordeel van een vrouw, zij kunnen incompetent zijn. De man is veelal impotent.

INH.30CL | 02-11-12 | 02:16

Degene die denkt dat de kiezer wat te vertellen had is een beetje naïef geweest.
Stemmen doe je voor de vorm.

weedo | 02-11-12 | 02:13

INH.30CL Vriend, mijn beste vriend is een turk, zeg maar welk cafe in Almelo, kunnen we elkaar de hand schudden

langsdelijn | 02-11-12 | 02:12

Overigens blonde wijven krijgen altijd meer voor elkaar zelfs als ze volledig incompetent zijn, en ze krijgen nooit de schuld, omdat ze volledig incompetent zijn. Dus bij de NAVO gaan we punten scoren...

Lafayette | 02-11-12 | 02:12

@Lafayette | 02-11-12 | 02:06
Ok, ik dacht meer aan we hit the crotch.

INH.30CL | 02-11-12 | 02:10

@Sabbey | 02-11-12 | 01:40
Verkeerde vraag. Waarom loopt dat in de tonnen? Dat is de vraag die je moet stellen. Nochtans heb je mijn tegels totaal niet begrepen. Ik ben niet tegen verzekeringen, ook niet tegen zorgverzekeringen. Dat soort ingrijpende en dure ziektes kun je alleen betalen als je je verzekert. Ik ben niet tegen verzekeren, ik ben tegen verplicht verzekeren, en vooral verplichte winkelnering vanuit de overheid bij een beperkt aantal aanbieders. Dat deugt niet.

Stormageddon | 02-11-12 | 02:10

@INH.30CL | 02-11-12 | 02:04
Dat heet dan collateral damage in het militaire jargon.

Lafayette | 02-11-12 | 02:06

@Lafayette | 02-11-12 | 02:04
In mijn koeltoer wel idd.

INH.30CL | 02-11-12 | 02:05

@Lafayette | 02-11-12 | 02:01
Tuurlijk, tot het front haar raakt.

INH.30CL | 02-11-12 | 02:04

@INH.30CL | 02-11-12 | 02:02
Trots is zo'n zinloos sentiment. Krijg je alleen maar gezeik van.

Lafayette | 02-11-12 | 02:04

@langsdelijn | 02-11-12 | 01:59
Wie zegt dat ik een Hollander ben?
Wees jij eens trots op mijn Turkse voorouders die voor jou en je familie in de slachthuizen hebben gestaan.

INH.30CL | 02-11-12 | 02:02

@ikdenkwat | 02-11-12 | 01:21
Joh, voor de deur gestaan en een beetje gaan lopen drammen dat mevrouw een antwoord moet geven heeft niets te maken met haar kwalificaties als volksvertegenwoordiger. Zinloze journalistiek, hooguit vermakelijk. Dat gelul van Rutger over 'je baantje' is in en in triest. Laat dan echt zien wat je waard bent en kom met een tekst die haar echt raakt. Dat de VVD een lekker wijf op Defensie zet is het beste tot nu toe.

Lafayette | 02-11-12 | 02:01

INH.30C, lekker op de inhoud, wees trots dat je een Hollander bent, mijn generatie staat nog goed aangeschreven, wellicht ben jij nog onder 35

langsdelijn | 02-11-12 | 01:59

@langsdelijn | 02-11-12 | 01:54
jouw Italiaanse vrouw krijgt van mij een dikke sigaar!

INH.30CL | 02-11-12 | 01:57

@Eurotokkie
Goede gezondheidszorg is een keuze en is maatgevend voor de beschaving van een land. Helaas wordt hier geld verspild aan ieder jaar een nieuwe scootmobiel en andere flauwekul, waaronder de porsches voor specialisten in een maatschap.

das_Freudenmädchen | 02-11-12 | 01:56

Stormageddon | 02-11-12 | 01:52

Ah.
Ahaus.

Maar, je woont toch ergens in Groningen/kop van Drenthe?
Waarom dan zo ver naar het zuiden rijden voor een Zahnarzt?

neutron | 02-11-12 | 01:56

Mark Rutte, mijn vrouw is italiaanse, wij wachten op het instorten van de euro, haha Mark Rutte kan nog geen nee zeggen als ze hem een sigaret vragen in hilversum

langsdelijn | 02-11-12 | 01:54

@langsdelijn | 02-11-12 | 01:49
Ik kan begrijpen dat jij langs de lijn staat. Iets meer oefenen joh, wellicht dat je een keer mee mag spelen.

INH.30CL | 02-11-12 | 01:53

@neutron | 02-11-12 | 01:36
Iets verder. Heek, ongeveer 30 km. van Enschede.

Stormageddon | 02-11-12 | 01:52

langsdelijn | 02-11-12 | 01:49

Was ie lekker? Die paddo?

neutron | 02-11-12 | 01:51

genees middelen voor jou, of een somalie die zich zelf opblaast, en als het mislukt, de hele familie ophaalt en terug op vakantie gaat......., ik zeg weg met dat geneesmiddel, Canada, Australie, en als je wat kan USA en CH,

langsdelijn | 02-11-12 | 01:49

Stormageddon | 02-11-12 | 01:33 | + 0 -

Ja we hebben het dan over ca 200.000 mensen die
niet verzekerd zijn en wel gebruik maken van de zorg , het gaat om miljoenen per jaar die zorgverzekeraars mislopen maar wel moeten worden opgehoest door de mensen die hun premies gewoon iedere maand betalen .
Ik denk niet dat je in 1x van een zorgstaat mensen aan hun lot moet overlaten , hierdoor krijg je ook een tweedeling net zoals in Amerika.

Eurotokkie | 02-11-12 | 01:46

@Sabbey | 02-11-12 | 01:40
Dat krijgen ze wel weer terug na de bezoekjes die je moet afleggen aan de specialist die je *monitored* jarenlang na je ziekte. Ik weet.

INH.30CL | 02-11-12 | 01:45

is 70.000 modaal.... Laat je uitkleden, werk in the UK geen zorgpremie, en als je wat kan, hoef niet veel te zijn. wat ik gehoort heb, boven de 5000 netto ben je zo

langsdelijn | 02-11-12 | 01:44

Stormageddon | 02-11-12 | 01:38
In zekere zin heb je gelijk.

"geneesmiddelen" voor chronische ziektes bestaan niet.
Maar toch worden ze zo genoemd (in de Nederlandse taal).
Medicijnen is een ander, equivalent, woord.

neutron | 02-11-12 | 01:43

Stormageddon | 02-11-12 | 01:29 | + 0 -
En als je kanker hebt? En je een chemootje nodig hebt? En een operatie? Dat kan in de tonnen lopen. Dat dekt je goldcard denk ik niet..

Sabbey | 02-11-12 | 01:40

Wat ik eigenlijk opvallender vind dan de draai van de VVD, is de manier waarop de PvdA zich sterk heeft gemaakt voor de onderkant van de samenleving. Waar is dat vertrouwde nepotisme en salonsocialisme gebleven?

Bulloch | 02-11-12 | 01:40

@neutron | 02-11-12 | 01:29
Geneesmiddelen bestaan niet. De farmaceutische industrie ontwikkelt symptoombestrijders. De enige medicijnen die je "geneesmiddel" zou kunnen noemen zijn antibiotica.

Stormageddon | 02-11-12 | 01:38

Stormageddon | 02-11-12 | 01:29

Helemaal mee eens hoor.

Waar laat u uw kies trekken in D?
Papenburg, Leer oder sonstwo in der Umgebung?

neutron | 02-11-12 | 01:36

@cumshaft | 02-11-12 | 01:31

Eens. Gezien de astronomische staatsschuld is het het onverantwoord al vind ik het moreel juist.

pius | 02-11-12 | 01:35

@Boris Poepnagel | 02-11-12 | 01:30
Ik citeerde iemand die reageerde op de vvd-site, Poepert. Het was dus een citaat.

Wacht. Ik zal het even in jouw taalstijl verwoorden. Komtie!

Hoe stom van U, achterlijke Poepnagel! Hoe kunt u uberhaupt denken dat ik dat was die dat schreef? Het was alleen een citaat!! Can wat iemand anders zei! Niet ik! De schande!!

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 01:34

@Eurotokkie | 02-11-12 | 01:15
Nee. Verzekerden betalen de diensten van artsen, kosten van behandeling, opname en medicatie; het ziekenhuis (gebouw, onderhoud, apparatuur, ondersteunend personeel etc. etc.) wordt betaald door de overheid. Door iedereen dus.

Stormageddon | 02-11-12 | 01:33

@INH.30CL | 02-11-12 | 01:30

Nothing mate. Maar dan kan je je nergens meer druk over maken;()

pius | 02-11-12 | 01:33

Meneer Zijlstra lult die Castricum er wel even uit onder het lopen van A naar beter... Verder vind ik het een hoop gelul om niets; het itempje op straat leverde niet op wat het op had moeten leveren dus dan maar naar het binnenhof. Ook hier blijkt de VVD fractie achter het plan staan. Punt, dat is politiek; mensen kiezen en vervolgens wordt er gedeeld...

Sabbey | 02-11-12 | 01:32


@neutron | 02-11-12 | 01:29

Er is veel meer aan de hand. Prijsafspraken, monopolieposities- kartelvorming etc tec. Maar heb geen zin in een lange tegel;)

pius | 02-11-12 | 01:32

@pius | 02-11-12 | 01:17
obamacare zal de kosten van de zorg misschien 'eerlijker' verdelen, maar het zal de totale kosten doen stijgen zodat iedereen slechter af is.

cumshaft | 02-11-12 | 01:31

@pius | 02-11-12 | 01:24

Ik hoop dat de looser die mij min 1 gaf op deze tegel de typhus krijgt en zijn zorgpremie niet op kan brengen. is er toch nog iets positiefs aan het nieuwe zorgstelsel.

Stumperd.

pius | 02-11-12 | 01:31

@Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 01:21

U had nooit een kinderwens moeten hebben. Hoe stom van U en Uw vrouw!
Kinderen zijn per slot van rekening een keuze, een luxe-keuze! En U heeft jarenlang in dergelijke luxepositie verkeerd dat U uberhaupt aan deze optie heeft kunnen denken als de Uwe? De schande!!!

Boris Poepnagel | 02-11-12 | 01:30

@pius | 02-11-12 | 01:26
Alles gaat ten koste van iets, what's new?

INH.30CL | 02-11-12 | 01:30

pius | 02-11-12 | 01:26

Ja en nee.

Ik snap het wel; de farmaceutische industrie geeft miljarden uit voor research & development (van nieuwe geneesmiddelen) en wil dat natuurlijk ook terug verdienen.
Dat duurt wel jaren.

neutron | 02-11-12 | 01:29

@Boris Poepnagel | 02-11-12 | 01:25

Is.Dat.Nou.Een.Fysieke.Bedreiging?

Bruno Alaska | 02-11-12 | 01:29

@neutron | 02-11-12 | 01:01
Wie heeft het over uitsluiten? Gewoon betalen voor producten en diensten die je afneemt, wat is daar mis mee? Dat is toch bij de bakker, de loodgieter en de boekhouder niet anders?

Ik heb een vage kennis die veel (echt heel veel) te zwaar was. Hij heeft een maagbandoperatie ondergaan en zelf betaald omdat zijn verzekering het niet dekte (geen medische noodzaak, en meer van dat gelul). Hij naar België en de operatie cash afrekenen. Prima toch?

Overigens ga ik zelf ook naar het buitenland voor de tandarts want ik heb alleen basisverzekering - aanvullende verzekering is absurd duur per maand. Voor 1 maandpremie kan ik een kies laten trekken in Duitsland. Cash betalen, geen vragen, geen formulieren, geen gezeik, geen gedoe en nog een weekendje weg ook.

Stormageddon | 02-11-12 | 01:29

@Eurotokkie | 02-11-12 | 01:19

Daar ben ik wel voor. Maar dan pas als je boven de 70000 euro verdiend. Daar beneden niet.

pius | 02-11-12 | 01:28

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 01:21 | + 0 -

Rutte heeft de lat ondertussen wat hoger gelegd,
met 150.000 per jaar zit je bij de VVD goed.
Dus nog even doorwerken .

Eurotokkie | 02-11-12 | 01:27

@neutron | 02-11-12 | 01:22

Ik wist dat wel maar het blijft ziek. Ik heb een kennis die is huisarts, en wat hij verteld doet je de haren te bergen rijzen. De farmaceutische maffia beheerst de hele boel en word stinkend rijk. Ten koste van de patiënt.

pius | 02-11-12 | 01:26

-weggejorist-

Boris Poepnagel | 02-11-12 | 01:25

Dat is het nadeel van figuren zoals Rutte. Die hebben altijd geld als water gehad en kennen termen als offers brengen en zware tijden alleen uit boeken.

Dan is het een stuk makkelijker op te brengen allemaal.

pius | 02-11-12 | 01:24

pius | 02-11-12 | 01:19

Dat is in de medische wereld hier (NL), maar eigenlijk overal al lang "normaal".

neutron | 02-11-12 | 01:22

Lafayette | 02-11-12 | 01:18 | + 0
Vraag jij je dan echt niet af hoe een doorgewinterde politicus zo wegloopt? Dat zijn de mensen die jou vertegenwoordigen in het kabinet. Hebben geen weerwoord tegen dit? !!!!!!!!!!!!!!!

ikdenkwat | 02-11-12 | 01:21

Op de vvd-site staan nu 9254 commentaren. In deze stijl:

Beste premier Rutte,
Ik dacht dat de VVD de hardwerkende Nederlander een beetje zou beschermen. Ik werk me samen met mijn vrouw een slag in het rond om tot een mooi inkomen te komen. Zo'n 70.000 euro.
Ik hoor nu dat de nivellerering door de zorgpremie ons zo'n 500 euro PER MAAND extra gaat kosten. Met twee studerende zonen (als we dat nog kunnen betalen) zie ik er geen fatsoenlijk gat meer in.
Is dit beschermen en geld 'teruggeven' aan de werkende nederlander?
U wordt bedankt, u kunt wel gaan.

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 01:21

@Stormageddon | 02-11-12 | 01:06

Ok. tnx. En ik las en zag laatst ook iets over de enorme prijzen die de farmaceuten voor hun medicijn vragen maar volgens mij doelde jij daar ook op. Echt ziek.

pius | 02-11-12 | 01:19

Inkomensafhankelijke verkeersboetes kunnen ze ook meteen invoeren.

Eurotokkie | 02-11-12 | 01:19

Sorry maar ik geen 'Vogelaartje'... Wel voor eerst een minister die ik m'n bed niet zou uit trappen als ze er toevallig in zou liggen. Hoe kudt de VVD nu ook is, Rutger wordt met de dag triester.

Lafayette | 02-11-12 | 01:18

de honden blaffen... | 02-11-12 | 00:55 | + 0
Als je goed kijkt was het een miljard, mij gaat het erom dat dat het zorg stelsel overeind moet blijven. maar deze vorm????? twijfelsssssss

ikdenkwat | 02-11-12 | 01:18

@cumshaft | 02-11-12 | 01:14

Wat jij wil. Maar je uitspraak is feitelijk onjuist. De zorg is voor de gemiddelde amerikaan juist enorm duur. Met een beetje ziekte ben je geruïneerd. Obamacare brengt daar wat verandering in. Dat moet gezegd.

pius | 02-11-12 | 01:17

@Boris Poepnagel | 02-11-12 | 00:41

Wat is toch die fascinatie voor andermans geld van type's als jij? 'Weldoorvoede lopende spaarpotten die rekeningen gepresenteerd moeten krijgen'.. als je geld hebt moet je boeten! Straf! Wat word jij daar beter van? Wat doe jij?

De frustratie dat je zelf nooit een stuiver zal verdienen lijkt ervanaf te druipen, dat compleet misplaatste en nergens op gebaseerde overwinningsgevoel ' heeeerluk!!!!' ondersteund door een volstrekt willekeurige en foute conclusie. Ik vind je zielig, voel je je nu beter? Niet meer zo minderwaardig?

Bruno Alaska | 02-11-12 | 01:16

Stormageddon | 02-11-12 | 01:14 | + 0 -

Door mensen die verzekerd zijn .

Eurotokkie | 02-11-12 | 01:15

@ikdenkwat | 02-11-12 | 01:08

Nee. Sorry. Ik ga het niet meer uitleggen.

pius | 02-11-12 | 01:15

@Eurotokkie | 02-11-12 | 01:11
En door wie wordt het ziekenhuis betaald, denk je?

Stormageddon | 02-11-12 | 01:14

@pius | 02-11-12 | 01:06
kijk alleen maar al naar de kankerstatistieken, in amerika meeste kans op overleving.

cumshaft | 02-11-12 | 01:14

pius | 02-11-12 | 01:04 | + 0
Heb nou geen twee kinderen van 18 thuis wonen dan wordt het helemaal een feesie!

ikdenkwat | 02-11-12 | 01:12

Stormageddon | 02-11-12 | 00:50 | + 0 -

Ja maar zelfs nu zijn sommige mensen niet verzekerd al is dit wel verplicht of kunnen de maandelijkse premies niet betalen.
De kosten worden door het ziekenhuis zelf betaald als iemand niet verzekerd is maar wel zorgkosten maakt , en je hebt trouwens ook zoiets als een plicht dat artsen je moeten helpen.

Eurotokkie | 02-11-12 | 01:11

Stormageddon | 02-11-12 | 01:06

Daar kan ik geen speld tussen krijgen.

Goed verwoord Storm.

neutron | 02-11-12 | 01:10

@neutron | 02-11-12 | 01:01
Die vraag mag Stormageddon beantwoorden, hij is lekker bezig.

Bart_Bart | 02-11-12 | 01:09

Ik word ziek van deze nep democratie. Kan ik me daar tegen verzekeren?

INH.30CL | 02-11-12 | 01:07

Aangezien ik toch geen stem heb. Als simpele burger/werkgever en belastingbetaler, uit ik hier maar mijn ongenoegen over dit plan.
.
-Niet omdat ik niet begrijp dat er concessies gedaan moeten worden.
-Niet omdat ik de noodzaak van bezuinigen niet inzie
-Niet omdat ik de lagere inkomens geen toegang tot de gezondheidszorg gun.
.
Maar omdat dit een ordinaire straf voor succes is. Elke dag, elk uur, elke minuut ben ik bezig met de zaak en de werknemers. Ik zeg altijd gekscherend dat ik me omwille van hun geen ziekte kan permitteren. Gelukkig kan ik dat nu en in de toekomst wel. Hoewel daar een godsgruwelijk hoog bedrag tegenover zal staan. Waarom? Omdat ik het kan betalen. Waarom? Omdat ik me daar het schompes voor werk. En dat terwijl ik al genoeg belasting, premies en accijns betaal.
Door de VVD voel ik me oprecht verraden en overweeg oprecht mijn lidmaatschap op te zeggen.

SjakkieBaggen | 02-11-12 | 01:07

@pius | 02-11-12 | 00:53
Zorg is veel te duur. Dat heeft heel veel oorzaken, niet in de laatste plaats het gebrek aan echte concurrentie en het teveel aan managementlagen.
Maar ook teveel medicijngebruik, te makkelijk receptjes uitschrijven en veel te veel psychisch gelul in het basispakket. Gooi alle valium-, prozac- en pammetjesverslaafden eerst maar eens uit de basisverzekering stop dat in een pluspakketje voor 300 euri p.p.p.m. 40% van Nederland moet blijkbaar op kosten van iedereen chemisch gelukkig gehouden worden, laat ze maar aan de coke of alcohol gaan en gewoon ongelukkig zijn net als de overige 60%. Dat is al een hele mooie besparing voor de basisverzekering.
En alle skiënde brekebeentjes betalen de gipsvluchten en lawinecoma's ook maar zelf, net als Friso. Uit het basispakket ermee.

Stormageddon | 02-11-12 | 01:06

@cumshaft | 02-11-12 | 00:58

De gemiddelde amerikaan heeft een veel betere zorg? Dat lijkt me het comment van de draad.

pius | 02-11-12 | 01:06

@neutron | 02-11-12 | 00:57

Echt? Goed dat je het even vermeld. Wist ik niet;)

pius | 02-11-12 | 01:05

@ikdenkwat | 02-11-12 | 00:54

Ja maar als je gezamenlijk tussen de 60 en 70000 verdiend betaal je dus geen 475 per maand dat bedoel ik.

pius | 02-11-12 | 01:04

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:57

Precies.
Dus:

rokers,
COPD-ers,
diabeten,
etc,

maar uitsluiten van welke zorg dan ook?

neutron | 02-11-12 | 01:01

pius | 02-11-12 | 00:53 | + 0
Het grappie is natuurlijk daar komt iiiiii dat mensen die onder de 22.000 natuurlijk het via het zorg stelsel terug kregen. Nu gaan ze 20 (rose kleurig voorbeeld) euro betalen was 130 - 110 retour van de staat. Nu wordt het transparant links en rec rechts krijg je wat terug maar tikken zal je! www.youtube.com/watch?v=WSSiFZle9F4

ikdenkwat | 02-11-12 | 01:00

N=1 | 02-11-12 | 00:56 | + 0 -
Je kunt een oude hond geen nieuwe kunstjes leren,
ik denk dat we het hiermee moeten doen .

Eurotokkie | 02-11-12 | 00:59

@pius | 02-11-12 | 00:53
je betaalt in nederland straks meer in premies dan een gemiddelde amerikaan, terwijl die een veel betere zorg heeft.

cumshaft | 02-11-12 | 00:58

@Muxje | 02-11-12 | 00:49
Dat was al zo in het oude systeem, maar die macht wordt inderdaad alleen maar groter.
Het probleem in Nederland is dat je alleen bij Nederlandse verzekeraars verzekerd mag zijn, die voldoen aan de Nederlandse regelgeving. Ik mag niet voor mijn Nederlandse ziektekosten een polis bij een Poolse verzekeraar afsluiten, zoals ik mijn badkamertje wel door een Pool mag laten betegelen.
Dat kan dus niet. Wat is dat voor bizarre marktwerking? Voor wie is dat dan een vrije markt? Voor geen enkele partij is die markt vrij. Voor de de verzekeraars is het een oligopolie en voor de verzekerden is het het slikken of stikken.

Stormageddon | 02-11-12 | 00:58

pius | 02-11-12 | 00:54
Of jij het wil doet natuurlijk niet ter zake.

Wat de kiezer wil, daar gaat het om.

neutron | 02-11-12 | 00:57

We hebben ook gewoon teveel dikke mensen, die maar door blijven vreten, niets aan levensstijl veranderen, en toch geholpen 'moeten' worden. Heel vaak.

Een deel van de ziekenhuisbezoekers zijn ongezonde 'veelplegers'. Die maar op been worden gehouden, ondanks dat ze doorgaan met hun road to illness.

Vroeger gingen die mensen vroegtijdig de pijp uit via het principe van survival of the fittest.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:57

't kunstje van Rutger is inderdaad wel een beetje klaar.

N=1 | 02-11-12 | 00:56

cumshaft | 02-11-12 | 00:49 | + 0 -

En in Amerika heb je geen wachtlijsten ?
Daar gaat het erom hoe ernstig het is niet hoelang je op een wachtlijst staat.
Het kan best zijn dat iemand jaren op een lijst staat voor een nier en iemand die bijvoorbeeld zwaar drinkt ondertussen al 3 nieren heeft versleten.

Eurotokkie | 02-11-12 | 00:55

ikdenkwat | 02-11-12 | 00:40
Ja, er zijn natuurlijk veel meer mensen die €70.000 verdienen dan mensen die een miljoen verdienen.
Vandaar.
Overigens, het snel groeiende contingent van mensen die totaal geen bijdrage leveren zal tot nog veel drastischere maatregelen leiden.
De koek is op.
Wat rest is de kruimels verdelen.

de honden blaffen... | 02-11-12 | 00:55

@neutron | 02-11-12 | 00:53

Zou kunnen. De partijen hebben genoeg overeenkomsten maar of het werkt weet ik niet en of ik het wil ook niet.

pius | 02-11-12 | 00:54

Al is de marktwerking nog zeau snel, de financiele strop achterhaald heur wel.

kneuterzak | 02-11-12 | 00:54

pius | 02-11-12 | 00:51 | + 0
Nou ehhh per persoon dus? quote"@ikdenkwat | 01-11-12 | 23:43

Klopt niet volgens mij. Als je samen tussen de 60 en 70000 verdiend betaal je rond de 150 de man.
pius | 01-11-12 | 23:53 | + 0

Ik zei 475 perrr persoon of is dat je grappie!

ikdenkwat | 02-11-12 | 00:54

@Stormageddon | 02-11-12 | 00:26

OK. Dat kan ik volgen. Maar een vraag dan, een serieuze ,geen ironie in deze. Is het zorgstelsel niet zo duur geworden dat ers owieso forse premies moeten worden betaald of zie ik dat verkeerd?

pius | 02-11-12 | 00:53

@pius | 02-11-12 | 00:50
Hee! We zijn het eens over de toekomst. SP en PVV winnen de volgende verkiezingen nadat het kabinet Rutte-Asshole vreselijk heeft gefaald.

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:53

pius | 02-11-12 | 00:50

Dus, volgende kabinet: coalitie PVV-SP?

Wie weet?

neutron | 02-11-12 | 00:53

@cumshaft | 02-11-12 | 00:45
Wat heeft dat met SimCity te maken?

Als ik trouwens zou moeten kiezen tussen Belgie en Griekenland, met een pistool op mijn hoofd, dan zou ik toch gewoon Duitsland kiezen.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:52

@ikdenkwat | 02-11-12 | 00:50

Is per persoon niet per stel.

pius | 02-11-12 | 00:51

@Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:21

Tnx so much lewis- en wat je andere plemp betreft ik denk dat de PVV en de SP de grote winnaars gaan worden van de volgende verkiezingen. En dit kabinet gaat de rit niet afmaken. Ook dat durf ik wel te stellen. Het worden nare tijden;(

pius | 02-11-12 | 00:50

@Eurotokkie | 02-11-12 | 00:34
Zie 00:42. In Nederland hebben we niet "the best of both worlds", maar "the worst of both worlds".
Dat is mijn bezwaar.

Als je geen verzekering hebt, dan betaal je gewoon de rekening van dokter, fysio of ziekenhuis uit eigen zak. (Dan ga je ook alleen als het echt moet.) En kun je dat aantoonbaar niet kan betalen, en je kan aantoonbaar ook geen ziektekostenverzekering betalen kun je als overheid kiezen voor een vangnet in de vorm van een minima-verzekering. Daar is best iets voor te bedenken. Maar het Nederlandse systeem is principieel gewoon ronduit kut.

Stormageddon | 02-11-12 | 00:50

pius | 02-11-12 | 00:48 | + 0
Wat dan niet jongen, ik hou me graag op de hoogte. Voordat......

ikdenkwat | 02-11-12 | 00:50

@Eurotokkie | 02-11-12 | 00:47
en jij mag dan een jaar wachten op een nieuwe heup omdat het ziekenhuis zo inefficient is gaan werken.

cumshaft | 02-11-12 | 00:49

@Stormageddon 00:42: inderdaad lijkt Obamacare erg op het nederlandse systeem. En het heeft dezelfde zwaktes. Let maar op, over een jaar of 10 maken ook daar de verzekeraars de dienst uit in de zorg, nog meer dan nu.

Muxje | 02-11-12 | 00:49

@Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:20

Grazie;)

pius | 02-11-12 | 00:48

@ikdenkwat | 02-11-12 | 00:22

Ja. je berekening klopt niet. Maar dat zei ik al;)

pius | 02-11-12 | 00:48

Rutte kan niet rekenen en niet onderhandelen. Dat wisten we toch al.

WirMachenMusik | 02-11-12 | 00:47

cumshaft | 02-11-12 | 00:46 | + 0 -

Prima , zolang ze het zelf maar betalen.

Eurotokkie | 02-11-12 | 00:47

@Stormageddon | 02-11-12 | 00:32

Ok. Tnx.

pius | 02-11-12 | 00:47

@Boris Poepnagel 00:41: Volgens mij heb je het over mensen die de afgelopen jaren al disproportioneel veel hebben bijgedragen aan de zorgkosten (via de al inkomensafhankelijke bijdrage van 7% en de AWBZ die uit de algemene middelen komt). Beetje jammer dat je daar zo laatdunkend over doet. Overigens heeft dat alles niets met privatisering te maken. Aan de aanbodkant is privatisering, mits goed toegepast, een prima middel om de boel juist goedkoper te maken.

Muxje | 02-11-12 | 00:46

Boris Poepnagel | 02-11-12 | 00:41 | + 0 -
Die kwamen altijd met een lach het ziekenhuis uit , nu weet je waarom.

Eurotokkie | 02-11-12 | 00:46

@Eurotokkie | 02-11-12 | 00:41
mensen met geld boeken straks wel een ticket amerika wanneer hier de wachtlijsten weer zijn ingevoerd.

cumshaft | 02-11-12 | 00:46

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:39 | + 0
Het punt blijft natuurlijk als je samen een modaal inkomen hebt beter kan gaan scheiden..... financieel gezien.. Blijf je precies buiten schot, 2 huizen een koop een huur (huur woon je niet daar zet je een student in) een partij geld overhoud!!!!! Zomaar een voorbeeld hoor, geen tip.

ikdenkwat | 02-11-12 | 00:45

@Bart_Bart | 02-11-12 | 00:23
wat als je alleen kunt vluchten naar belgie of griekenland?

cumshaft | 02-11-12 | 00:45

Nope, ook dit is geen Vogelaartje. Ze willen het té graag bij Powned... dan lukt 't juist niet.

Joshua | 02-11-12 | 00:42

@neutron | 02-11-12 | 00:32
Klopt. Obamacare is bijna 1 op 1 van de Nederlandse situatie gekopieerd. Dat 50% van de republikeinen daardoor goedkoper uit zullen zijn, en dat de overige 50% voor het eerst verzekerd zijn en dus ook eens naar de dokter kunnen zonder 100 dollar te hoeven betalen voor een houten spatel voor de "zeg 'ns Aaa" en 200 voor de rubberen handschoen dat vergeten ze.

Het systeem heeft z'n voordelen voor de volksgezondheid, maar ik het principieel niet mee eens. Of je hebt een gezondheidszorg die 100% door de overheid wordt gefinancierd (zeg maar de Britse NHS) of je hebt een liberale markt met zelfstandige ziekenhuizen en artsen die kunnen rekenen wat ze willen en vrije en vrijwillige verzekeringen, die al dan niet collectief via de werkgevers of vakbonden lopen (dat is om het even) - zoals het in de VS was (hoewel dat systeem ook heus wel nadelen heeft - operatienaaigaren voor $1000 per bosje...).

Stormageddon | 02-11-12 | 00:42

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:37 | + 0 -

Vroeger was de zorg in china gratis nu heb je voor de mensen met geld aparte ziekenhuizen en mensen die het niet kunnen betalen mogen dagen wachten voor een oud en vervallen ziekenhuis .

Eurotokkie | 02-11-12 | 00:41

@Muxje | 02-11-12 | 00:20

Helaas Pindakaas; degenen die veeeeel geld hebben moeten BETALEN. Deze mensen hebben zich de afgelopen jaaaaaren (meer dan 10 jaar!) rijk gerekend en zich (vermoedelijk geregeld!!!) bij het verlaten van het ziekenhuis gerealiseerd: "oef, het valt nog wel mee!". Met de kosten dus, welteverstaan!!!
En nu krijgen deze weldoorvoede, lopende spaarpotten de rekening gepresenteerd voor het jarenlange, geprivatiseerde leven in Nederland!
Oh oh oh, eindelijk ziet ook de VVD in dat privatisering niet de verlossing is.
Heeeeeerluk!!!!

Boris Poepnagel | 02-11-12 | 00:41

de honden blaffen... | 02-11-12 | 00:35 | + 0
tot 70.000 dan is het gelijk dus iemnand die 1000.000.000 verdiend betaald hetzelfde als iemand die 70.000 verdiend hmmmmmmm......

ikdenkwat | 02-11-12 | 00:40

Ravissante milf? Ben ik nou de enige die Hennis net te doen vindt, maar ook niet meer dan dat?

Eric Blair | 02-11-12 | 00:40

@ikdenkwat | 02-11-12 | 00:37
Ja, of hij zit naar blote dames op internet te kijken.

Die ouwe viespeuk.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:39

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:24 | + 0

pius zei "onzin" hij is nu erggug stil..... waarschijnlijk ff wat rekeningen door nemen....

ikdenkwat | 02-11-12 | 00:37

@Eurotokkie | 02-11-12 | 00:34
Het duurt niet lang meer of China zal ook op het gebied van zorg, infrastructuur en onderwijs beter presteren dan Nederland en Europa.

Onderschat die mensen niet. Ze hebben een goede instelling, weinig exotische onwillenden en een rijke cultuur.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:37

@The Russian | 02-11-12 | 00:31
In Nederland is het de regel dat een minister geen inhoudelijke kennis van zaken heeft. Bestuurlijke vaardigheden zijn doorgaans al heel wat.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:35

ikdenkwat | 02-11-12 | 00:22
Leuk staatje iemand die drie maal zoveel verdient, betaalt 20 maal zoveel premie.

de honden blaffen... | 02-11-12 | 00:35

Kortom als je zelf modaal verdient en je meisie niet kan ze of jij beter ramen gaan lappen, het bij baantje van je wijffie, of jou is zinloos. ook lekker, beetje was doen raampies lappen, kindjes passen (dat wordt duur!), etc. Zorgpremie wat een monster.

ikdenkwat | 02-11-12 | 00:35

Stormageddon | 02-11-12 | 00:26 | + 0 -

En als mensen zich niet verzekeren en ze kunnen de
behandelingskosten niet betalen dan vallen ze terug in een sociaal vangnet , en wie denk je dat dit gaat betalen.
Kijk in China hebben ze daar geen problemen mee daar laten ze iemand gewoon op straat staan met een gebroken been.

Eurotokkie | 02-11-12 | 00:34

@Stormageddon | 02-11-12 | 00:32
Dat klopt.

Maar dan krijg je dus nooit iets van de grond. Dan worden het altijd compromissen.

Een politieke kamer is genoeg.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:34

"Het werkelijke probleem is niet deze maatregel, maar de verplichte verzekering an sich. Een verzekering moet mijn inziens altijd vrijwillig zijn."

Dat is in de USA -kort door de bocht, OK- ook precies de mening van veel republikeinen t.o.v. de democraten met hun "Obamacare".

neutron | 02-11-12 | 00:32

@pius | 02-11-12 | 00:18
Formeel moeten ze kijken naar conflicten met bestaande wetgeving, de grondwet en of de procedures rondom de besluitvorming juist zijn verlopen, maar er staat ze niets in de weg om ook op inhoudelijke gronden en uit politiek opportunisme wetgeving tegen te houden.

Stormageddon | 02-11-12 | 00:32

Een vrouw op defensie, ongelooflijk. Zullen de ras militairen vast leuk vinden, haar kennis van zaken ( die zij niet heeft ).

The Russian | 02-11-12 | 00:31

@Eurotokkie | 02-11-12 | 00:28
Dat is ook een mogelijkheid.
Maar ik denk dat we er wel uitkomen. Het enige wat nodig is, is gezond verstand.

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:30

@Bart_Bart | 02-11-12 | 00:19
neutron | 02-11-12 | 00:19
Klopt. In veel gevallen is het goed dat de Eerste Kamer er is. Alleen die partijen zijn me hoe langer hoe meer een doorn in het oog. Eigenlijk ben ik helemaal geen democraat, maar het zou veel zuiverder zijn als alle individuele kamerleden op grond van voorkeursstemmen gekozen zouden worden en niet op grond van een lijst waar ze op staan. Nu stemmen burgers niet op individuele kandidaten voor de Tweede Kamer, maar op partijen. Bij verkiezingen voor Provinciale Staten zouden ook stemmen voor individuele kandidaten geteld moeten worden. Dan zou de getrapte opzet van de Eerste-Kamerverkiezingen eveneens veel minder bezwaarlijk zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:28

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:24 | + 0 -

Zo blijven we wel in het dal en komen er ook niet meer uit.

Eurotokkie | 02-11-12 | 00:28

Heb net nog een asielzoekert 4 blikjes Heineken (.33 L) a 82 eurocent zien afrekenen, met nog wat andere A-merken.

Het water staat de armen dus aan de lippen.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:27

@pius | 02-11-12 | 00:08
Het werkelijke probleem is niet deze maatregel, maar de verplichte verzekering an sich. Een verzekering moet mijn inziens altijd vrijwillig zijn. Nu denken een heleboel thans klagende VVD-stemmers dat dat een goed idee zou zijn, ook al zouden ze bij een vrijwillige ziektekostenverzekering op basis van werkelijk gemaakte kosten (echte marktwerking, zeg maar) voor een gezin met 2 kinderen nog heel veel duurder uit zijn. Punt is dat veel zich liberaal noemende zeikerds eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste collectivistische rang willen zitten.

Dat stoort me aan deze hele "discussie". Het focussen op een polderakkoord dat ongunstig uitpakt voor je eigen hachje en niet kijken naar de oorzaken. De oorzaak is ons brakke kiesstelsel en verrotte staatsinrichting en de verplichte verzekering op zich. Daar zit de kneep. De verplichte verzekering is een verkapte belasting onder het mom van marktwerking. Dat systeem is al marxisme met een democratisch-liberaal sausje. Ofwel corporatisme, zoals ik het pleeg te noemen.

Stormageddon | 02-11-12 | 00:26

"Laat dat helder zijn"... Wie zegt dat continu?

BarneyBoner | 02-11-12 | 00:26

@pius | 02-11-12 | 00:19
Goed gezegd, en mooi.

Rutte heeft het heel moeilijk. Alleen heeft hij het nog niet in de gaten. En de PVV kan daar inderdaad van profiteren bij de volgende verkiezingen.

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:26

@ikdenkwat | 02-11-12 | 00:22
Nee, zijn volgens mij allemaal Nederlandse woorden.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:24

@Eurotokkie | 02-11-12 | 00:19
Yep! In 2014 weer stemmen! Of misschien al in 2013. Zou best kunnen.

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:24

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:21 | + 0
In de nacht van Wiegel heeft de politiek echt recht gedaan.....

ikdenkwat | 02-11-12 | 00:23

Met SimCity kwam de stad op een gegeven moment in opstand als de belastingen te hoog werden en werden mijn inkomsten veel minder.

Hebben die politici soms nog nooit SimCity gespeeld ofzo????

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:23

@pius | 02-11-12 | 00:18
De eerste kamer kan een wetsvoorstel echt tegenhouden, pius.
Heeft die kamer bijvoorbeeld gedaan bij het wetsvoorstel om de burgemeester rechtstreeks te kiezen.

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:21

@Boris Poepnagel 00:08: Het is niet de tijdgeest waaraan ze hun levensstijl moeten aanpassen, maar een tamelijk arbitraire politieke wind. En ik denk dat degenen die door deze maatregelen getroffen worden zich terecht afvragen waarom juist zij een offer moeten maken, in plaats van dat de overheid eindelijk eens werk maakt van hervormingen en echte bezuinigingen.

Let wel: dit nieuwe zorgstelsel levert niet zo veel op. Het is niet bedoeld om gaten in de begroting te vullen. Het is ook niet bedoeld om te nivelleren, wan dat kan veel eenvoudiger. Het doel van de maatregel is een voorbereiding op een doorgaande sterke stijging van de zorgkosten. Men heeft geen zin in hervorming van de zorg, en verhoging van de premies onder het oude stelsel was nauwelijks nog mogelijk aan de onderkant van inkomensschaal. Maar met deze wijziging is er ruimte gecreëerd voor een geleidelijke stijging van in totaal zo'n 50-75%

Muxje | 02-11-12 | 00:20

@pius | 02-11-12 | 00:18
De Eerste Kamer kan zeker wetsvoorstellen tegenhouden. Ze doen dat ook vaak, maar senatoren hebben een eigen opvatting over hoe tot een standpunt en tot overeenstemming te komen. De politieke dynamiek is anders. Hoe eea in de wet is vastgelegd weet ik niet.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:20

Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:17

Een 2e kamermeerderheid ja.

Daarna zegt de 1e kamermeerderheid: nee!

neutron | 02-11-12 | 00:19

@Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:17
Dat klopt.

Hoewel ze voor de eerste kamer nog wel steun nodig hebben. En er komen spoedig gemeenteraadsverkiezingen.

De VVD zal niet gehalveerd willen worden straks.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:19

@Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:15

De adepten van de elastieken ruggengraat hebben afgedaan. Kan goed zijn dat jouw partij hier garen bij spint.

pius | 02-11-12 | 00:19

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:15 | + 0 -

Dat heb je kans dat in 2014 we weer naar de stembus gaan , misschien komt er dan een kabinet met PVDA en SP plus nog wat kleine partijen.
Dan vluchten mensen met geld echt het land uit.

Eurotokkie | 02-11-12 | 00:19

@Eurotokkie | 02-11-12 | 00:09

Zou goed kunnen maar ik weet niet precies of ze een wetsvoorstel echt kunnen tegenhouden. Volgens mij moeten ze controleren of de procedures in acht zijn genomen maar ik kan er ook helemaal naast zitten.

Anders weet Stormageddon het wel.

pius | 02-11-12 | 00:18

@Bart_Bart | 02-11-12 | 00:13
Zolang VVD en PvdA het eens zijn is er een kamermeerderheid. Ze hoeven het alleen maar onderling af te stemmen en ze komen overal mee weg.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:17

Rutger heeft door wat de vvd'erts in Den Haag nog niet door hebben: de VVD heeft een levensgroot probleem.

Want hun stemmerts hebben geen enkel vertrouwen meer in de partij die een idiote inkomensafhankelijke zorgpremie erdoor wil drammen.

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:15

Rutger, je weet heus wel dat je geen interessante reacties krijgt van die VVD'ers hier. Je wordt zo langzamerhand een imitatie van jezelf!

tittn | 02-11-12 | 00:15

Als Rutger zo hard blijft falen als in dit filmpje gaan we nog veel meer nekken van bewindslieden zien met gemompel op de achtergrond en een zichzelf herhalende Rutger.

Ooit_huisregelneef | 02-11-12 | 00:15

Dit is gewoon een storm in een glas water.

ZSU-23-4 | 02-11-12 | 00:13

Kunnen we Rutger niet niveleren? Gelijk trekken met een stoeptegel ofzo. Wat een hopeloze tv.

van heinde en verre | 02-11-12 | 00:13

@Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:09
De werkelijkheid nu is dat Rutte niets meer kan toegeven.

Als hij een beter akkoord had gesloten, had hij nog weg kunnen komen met meer geld naar Europese faalstaten, maar hij heeft die joker nu al ingezet.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:13

@Boris Poepnagel | 02-11-12 | 00:09
Je kan het kleiner-dan-teken niet gebruiken in je plemp. Dan lijkt het net of je html-code erin wil zetten en dat mag dus niet.

Lewis Lewinsky | 02-11-12 | 00:12

Wie hoort er in de verte nog de echo "Wilders is een wegloper" ?

Het geluid van de echo verstomt meer en meer.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:10

@redactie

Er lijkt sprake te zijn van afkapping van boodschappen: bepaalde stukken tekst worden weggekapt.

Boris Poepnagel | 02-11-12 | 00:09

@Bart_Bart | 02-11-12 | 00:05
Verkiezingsbeloften kunnen heel gemakkelijk gebroken worden. De publieke opinie en daarmee de journalistiek (of is het andersom?) leven bij de waan van de dag. Over een maand is er "een nieuwe werkelijkheid."

Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:09

pius | 02-11-12 | 00:03 | + 0 -

Het wetsvoorstel moet toch nog door de eerste kamer heen en daar heeft de VVD en PVDA geen meerderheid dus zal de SP die het in grote lijnen eens is tot een meerderheid komen , of heb ik het nu mis.

Eurotokkie | 02-11-12 | 00:09

@Stormageddon | 02-11-12 | 00:02

Ik ga ff kijken hoeveel ik verdien en kom er dan op terug- zal net op het randje zijn. Goede aanvulling verder.

pius | 02-11-12 | 00:08

@mezelf 01-11-12 | 23:49

... met een salaris van +70k kan iets missen.

Dat betekent dat bepaalde mensen zich opnieuw moeten realiseren of hun levensstandaard wel bij de huidige tijdsgeest past.
Overigens, er zijn in NL ruim 3,5 miljoen mensen die zich al ruim 15 jaar improviserend door hun leven begeven met een netto jaarinkomen van <12k. Deze mensen blijven er dus, op basis van het huidige regeerakkoord, op achteruitgaan. Conclusie is dus dat de netto-inkomensverschillen nauwelijks kleiner zullen worden, maar de midden-inkomens zullen wat vermogen moeten gaan afstaan in ruil voor Nederland.
Dat laatste, de eerbaarheid van Nederland, is een groot goed, zo lang hun eigen beurs gesloten kan blijven.

Boris Poepnagel | 02-11-12 | 00:08

@00:02
Onderhandeld

Stormageddon | 02-11-12 | 00:06

Het begint nu eindelijk weer interessant te worden.

Hoe zal het land reageren als we straks weer geld aan Griekenland moeten overmaken?

Iets zegt me dat de reactie minder schouderophalend zal zijn als die vorige keren.

En zal Griekenland nog wel zomaar geld van Nederland krijgen? Rutte kan onmogelijk nog een keer een verkiezingsbelofte breken.

Hij zal gezien het zorgpremie-debacle bij uitstek gemotiveerd zijn een 'rechte rug' te houden omtrent Europa. Misschien was hij eerst nog van plan gewoon geld over te maken naar Griekenland, omdat hij het wel zou kunnen hebben, maar met deze nieuwe politieke werkelijkheid is zijn credibility op een nulpunt aanbeland.

Ik zou me als eurofiel zorgen gaan maken.

Bart_Bart | 02-11-12 | 00:05

Begint een beetje riooljournalistiek te worden... Einde Rutger

teqnologist | 02-11-12 | 00:04

@Eurotokkie | 01-11-12 | 23:59

Hoe bedoel je precies?

pius | 02-11-12 | 00:03

@pius | 01-11-12 | 23:49
Ja maar... als je alleen vanaf 70K gaat verhogen en dan vanaf 100K, 130K en 150K dan pak je alleen de bestuursleden van de woningcorporaties, de onderwijs- en zorgbestuurders, de top van de NGO's en quango's... zeg maar de harde kern van de PvdA-hooligans. Dat heeft Diederik heel knap onderhandelt. Zijn graaiende achterban (de top van bestuurlijk Nederland) blijft relatief buiten schot en de mensen met een echte baan (die ook daadwerkelijk netto geld opbrengen) gaan extra betalen. Daar hebben Mark en Stef even niet goed opgelet.

Overigens vind ik dat iedereen die meer dan 33K in (semi-)overheidsdienst "verdient" en nu meer moet gaan betalen z'n bek moet houden. Ik denk dat je dan al meer dan de helft van Televaagklagers en rellende reaguurders kan afschrijven als niet ter zake doend.

Stormageddon | 02-11-12 | 00:02

@ikdenkwat | 01-11-12 | 23:57

Als je het gezamenlijk verdiend? Dus als getrouwd stel? per maand?

totale Onzin.

pius | 02-11-12 | 00:01

@pius | 01-11-12 | 23:56
Traditioneel klagen de rijken het hardst over belastingen, terwijl de armen er het meest onder lijden. Immers, voor iemand die 75% van zijn inkomen aan eerste levensbehoeften uitgeeft weegt een tientje extra belasting zwaarder dan duizend euro extra belasting voor een rijkaard die 2% van zijn inkomen aan eerste levensbehoeften uitgeeft.
Een partij die de belangen van de minima zegt te behartigen zou van lastenverlichting en afslanken van de overheid een absoluut speerpunt moeten maken.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-11-12 | 00:00

pius | 01-11-12 | 23:49 | + 0 -

Ik denk dat de SP hier nog vraagtekens bij zal zetten , zeker voor mensen die boven de 70K verdienen.

Eurotokkie | 01-11-12 | 23:59

Boris Poepnagel | 01-11-12 | 23:57 | + 0
Doe ik trouw wat is je punt?

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:58

pius | 01-11-12 | 23:54 | + 0
Betaal je 475 per persoon.

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:57

@ikdenkwat | 01-11-12 | 23:53

Je leeft in ONS land. Dat betekent dat je ook moet medebetalen aan wegen, zorg, etc.

Boris Poepnagel | 01-11-12 | 23:57

@Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-12 | 23:53

Daar heb je gelijk in natuurlijk. Feitelijk heeft de VVD zijn achterban het best beschermd. Lachwekkend daarom dat die juist het meeste onder vuur liggen door hun eigen aanhang. Humor.

pius | 01-11-12 | 23:56

Eurotokkie | 01-11-12 | 23:52 | + 0
Ben ik met je eens. Daarom moet je wel je eitje ventileren ook goed voor Rutte ze staan nog niet op het bordes... nog niet...

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:56

@ikdenkwat

Herstel; ik bedoel als je het gezamenlijk tussen de 60000 en 70000 verdiend.

pius | 01-11-12 | 23:54

@ikdenkwat | 01-11-12 | 23:43

Klopt niet volgens mij. Als je samen tussen de 60 en 70000 verdiend betaal je rond de 150 de man.

pius | 01-11-12 | 23:53

Boris Poepnagel | 01-11-12 | 23:49 | + 0
Dus als je opkom voor jezelf moet je emigreren... Stalin ga zelf!

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:53

@pius | 01-11-12 | 23:49
De spijker op de kop. Voor de volledigheid zij opgemerkt dat de armen naar verhouding altijd het meeste lijden onder lastenverzwaringen. Die zullen het de komende regeerperiode nog wel voor de kiezen krijgen.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-12 | 23:53

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:43 | + 0 -

Ja goed maar er gaat iets gebeuren met de verhoging arbeidskorting en Belastingvoordeel schijf , dit kan in je voordeel werken en een belastingteruggave over de betaalde premies
verwachten, ik denk ook dat Rutte dit gaat uitleggen aan de achterban ,maar zover is hij nog niet gekomen omdat mensen door de paniek het raam uitspringen.

Eurotokkie | 01-11-12 | 23:52

Niet werken beter belonen.
Onnavolgbaar.

de honden blaffen... | 01-11-12 | 23:49

Alle (boven)modale verdienerTs zijn de afgelopen 10 jaren ruim buiten de wind gehouden! Hun vermogen is onder het mom van 'rem succes in Hemelsnaam niet af' alleen maar exorbitant toegenomen.
Oh wee, als dergelijke hardroeperTs ziek worden en hulp nodig hebben van de Oh-zo-dure-zorg (woorden van de VVD)...

Voor een ieder die wat te zaniken heeft over de moves van de VVD: emigreer, in 's hemelsnaam EMIGREER!!!
Maar kom aub niet terug naar Nederland als je je onzeker voelt over je doorgezopen lever, breingein, hartklepgeruis, beenmerggeklepper, prostaatwildspuiterij, anuslacherij en oogetter!!!
Rot de fuck op en laat je in hemelsnaam behandelen in Barcelona, Cyprus en waar dan ook, maar kom niet lopen klagen over de moeite die het je kost, want menigeen met een vermogen van <15k doet dagelijks moeite om genoeg te bezuinigen om jullie je aambeientherapie in het zorgpakket te houden!!!

Dit kabinet is eindelijk weer NEDERLAND!!!

Boris Poepnagel | 01-11-12 | 23:49

Het idee dat het zorgstelsel progressief is is een totale gotspe. Boven de 70000 euro blijft de premie namelijk gelijk. Het plan is juist een perfecte symbiose tussen het VVD en PVDA gedachtegoed. De echte Rijken en de armen gaan er op vooruit en de middenklasse is de lul.

Een briljant compromis. En de PVV frusto's die op de VVD hebben gestemd krijgen wat ze toekomt. Helemaal niets namelijk.

Hoe dom kun je zijn.

pius | 01-11-12 | 23:49

Sinds Rutger zijn holmaatje Zero Drinkman van het toneel is verdwenen op het Binnenhof, moet meneertje nieuwe slachtoffers zoeken om lastig te vallen. Met weinig sucses, men heeft het truukje van die one-trick clown ondertussen wel door. Zeker, Rutger heeft talent, maar iemand in zijn omgeving zou hem eens ongenadig op zijn flikker moeten geven. Het liefst fysiek.

brutus68 | 01-11-12 | 23:48

cumshaft | 01-11-12 | 23:44 Van de week noemden ze het zelfs 'afromen'.

Dat is een uitdrukking uit het criminele milieu. Het komt neer op diefstal.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:45

@Eurotokkie | 01-11-12 | 23:35
waarom zou je nog 70k euro willen verdienen als de overheid toch alles afpakt?

cumshaft | 01-11-12 | 23:44

medusa324 | 01-11-12 | 23:43 "Sterker uit de crisis komen" in plaats van "Uit de crisis komen".

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:44

Eurotokkie | 01-11-12 | 23:35 | + 0
vanaf 33.000 ongeveer hetzelfde van daar omhoog. dus bij 45000 samen met je vrouwtje 250 euries pp = 500. Was 260

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:43

Woordenboek voor VVD kiezers:
Zorgpremie = melkkoe 2.0
Hardwerkende nederlander = hardwenende nederlander
Geen verlaging hypotheekrenteaftrek = leugen
Nivelleren is slecht voor de economie = sinterklaas bestaat, hij heet Rutte
Portemonnee VVD kiezer = is betaalmiddel van Rutte om MP te blijven
Geen nieuwe pardonregeling voor migranten = kinderpardon
VVD = SP+

medusa324 | 01-11-12 | 23:43

Einde van de Domheid | 01-11-12 | 23:39 Als je lastige vragen gaat stellen aan zo'n blonde milf dan is er altijd wel een haantje dat meent te moeten ingrijpen.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:41

Rutger, wat verwacht je nou als j eeen minister blokkeert en verwijt dat ze 'fuck you achterban' doet. Dan voelt de meneer die haar moet beschermen toch dat hij iets moet doen? Verder is er niets nieuws aan meisje Hennis, ze zet een strak gezicht op en zegt niet wat ze vind maar moet zeggen.

Einde van de Domheid | 01-11-12 | 23:39

Eurotokkie | 01-11-12 | 23:35 |

Nee hoor. 25% van de kiezers denkt ooit meer te verdienen en bij de 1% te gaan horen. Dat optimisme is er bij sommigen niet uit te rammen.

zovoklets | 01-11-12 | 23:39

necrosis | 01-11-12 | 23:38 Ja, fijn voor je dat jij op Fleur hebt gestemd. Maar daar hebben we nu niks aan hè?

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:39

Brou Is Back | 01-11-12 | 23:32 | + -2 -
Ja idd , Rutger de clown van het binnenhof.

Eurotokkie | 01-11-12 | 23:38

Zijlstra blijft maar lullen over maatwerk. Hoe je ooit een lastenverzwaring van 10% terugmaatwerkt naar de beloofde 0,6%, is mij een raadsel. Het geeft mij in elk geval weinig vertrouwen in de rekenvaardigheden van Marx Prutte en Halve Zoolstra.

Brou Is Back | 01-11-12 | 23:38

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:35
Jij zou beter moeten weten!

necrosis | 01-11-12 | 23:38

necrosis | 01-11-12 | 23:36 Ton. En die royaltykenner van RTL Boulevard.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:38

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:31
Is dat een subtiele hint voor die volgevreten Ton Elias?
Voor hem zou ik bijna mijn zorgverzekering opzeggen....

necrosis | 01-11-12 | 23:36

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:35 | + 0
Ja dat is ook goede televisie!

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:36

websenior | 01-11-12 | 23:35 Jan Roos moet zo'n klein wit hondje meenemen. Het is net Kuifje.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:36

Gaat het nog steeds over die zorgpremie , mensen gaan in 2014 naar hun inkomen betalen wat is daar zo moeilijk aan.
Mensen gaan ervan uit dat ze hun hele leven 70k blijven verdienen , er komen ook wel eens slechte tijden en dan is men blij dat ze betalen naar hun inkomen.

Eurotokkie | 01-11-12 | 23:35

necrosis | 01-11-12 | 23:28 Strategisch?

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:35

Rutger was wel irritant maar juist niet kritisch, hij wordt even vervelend als Jan Roos.

websenior | 01-11-12 | 23:35

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:33 Een damesmodelletje. En dan ook nog een fotograaf omver rijden.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:35

@spanarchist | 01-11-12 | 23:29
Wellicht wordt het tijd dat de politiek zich eens vernieuwd.
Het eeuwigdurende riedeltje over 'moeilijk', 'pijnlijk', en 'bezuinigen en ombuigen' komt mij mijlenver mijn strot uit.

necrosis | 01-11-12 | 23:34

Rutger moet een one-man show beginnen.

zovoklets | 01-11-12 | 23:34

vetkleppert | 01-11-12 | 23:29 | + 0
Als je als ervaren politicus, regelmatig grapje makende met Rutger in kwestie ineens als een gazelle je uit de voeten maakt is dat goede televisie. Geeft aan de partij VVD in dit geval in twijfel is. Kan je betere tv maken?

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:33

Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-12 | 23:26 De reactie van Rutte op de commotie is er ook één van een mens die het allemaal niet koud laat. Wat dat betreft verdenk ik de pvda van smerige spelletjes. Die samsom grijnst alleen nog maar en houdt zich op de vlakte. *scherpe blik*

Stroopdoos | 01-11-12 | 23:33

@spanarchist | 01-11-12 | 23:29
waarom zou rutger zich moeten vernieuwen als de politiek dat ook niet doet?

cumshaft | 01-11-12 | 23:32

Men kan van Rutger Castricum zeggen wat men wil, maar hij accepteert geen lulkoek van die non-valeurs op het Binnenhof...

Brou Is Back | 01-11-12 | 23:32

@necrosis | 01-11-12 | 23:21
ik denk dat eerder dat rutger vastgeroeste politici nodig heeft.
Want anders werkt z'n truukje niet.

damnschreeuwer | 01-11-12 | 23:31

Rutger heeft wel een oplossing gevonden voor z'n speknek. Hij scheert zich niet meer.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:31

Treurig, hoe men het nodig vindt om het hoogtepunt van Rutger uit te melken bij gebrek aan nieuwe successen. "Een Vogelaartje", omdat Hennis, na eerst netjes zijn vragen te beantwoorden, vervolgens niet verder ingaat op zijn irritant wordende gezuig.
Tijd dat Rutger zich eens vernieuwt.

spanarchist | 01-11-12 | 23:29

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:25|
Blahblahblah en rabarberrabarbeerabarber kan je ook horen op de radio. En dan kan de quasirecalcitrante etterbult van dienst ook gewoon zeggen dat het slachtoffer weer is weggelopen.
Daar hoef ik mijn ogen niet een half uur mee te straffen.

vetkleppert | 01-11-12 | 23:29

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:13
Ik heb (wederom) op Fleur Agema gestemd in September, eat that!

necrosis | 01-11-12 | 23:28

weg met omroep max!

cumshaft | 01-11-12 | 23:28

Trouwens: "maatwerk"? Wilde de VVD niet juist toewerken naar een eenvoudiger belastingstelsel zonder allerlei lapmiddelen? Dan hadden ze beter de zorgpremies kunnen bekostigen door de hoogste schijven te verhogen, dan was al dat maatwerk niet nodig geweest.

Maar goed, maatwerk dus. Net zoals al het andere maatwerk kan je daar alvast 2 kenmerken van opnoemen:
1) Veel te ingewikkeld
2) Alleenstaanden krijgen geen compensatie.

Muxje | 01-11-12 | 23:27

een maffiabaas | 01-11-12 | 23:19 Met het forceren van een crisis en het zogenaamd moeten redden en overnemen van banken en verzekeraars is het begonnen. En nu willen ze naar een Europese centrale bank en een Europese minister van financiën. En uiteindelijk een verenigde Staten van Europa.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:27

@Stroopdoos | 01-11-12 | 23:25
Ze is veel te slim om VVD-kamerlid te zijn. Hopelijk kan ze zich als minister meer doen gelden.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-12 | 23:26

Jeanine is en blijft een bijzonder mens. *schiet mij maar lek blik*

Stroopdoos | 01-11-12 | 23:25

vetkleppert | 01-11-12 | 23:22 | + 0
Goede televisie, op de manier waar de VVd-er Kamp, zeer ervaren politicus wegloopt. Laat zien dat de VVd niet goed in hun vel zit momenteel kan niet op radio.

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:25

Dat pownews zou het beter doen op de radio. Want afgezien van kaken die op en neer bewegen is er niks te zien. Nou ja, die sapstaaf van een weessie en die onverzorgde vetlel van een rufter, maar daar heb je dus geen eettafel formaat hd knaller voor.

vetkleppert | 01-11-12 | 23:22

@brutus68 | 01-11-12 | 23:16
Tijdens de verkiezingen kon Rutger niets verkeerd doen (want: gratis promotie), nu de kaarten zijn geschud komt de ware aap uit de mouw en hebben ze Rutger niet meer nodig.
*denken ze*

necrosis | 01-11-12 | 23:21

Halbe Zijlstra draait zo hard kont bij P & W, dat het verwonderlijk is dat er geen rook van zn zitvlak omhoog kringelt....
.
Kudt VVD...

Brou Is Back | 01-11-12 | 23:19

damnschreeuwer | 01-11-12 | 23:13 | + 0
Na die 10 minuten schillen is 2 minuten (fijn snijder 2 euri blokker) koken aard 15-20 min vlees bak je in zelfde tijd korter eigenlijk. Boodschappen kan je niet mee tellen, pak je mee met zakken chips en sigaretten en drank. Voor febo moet je ook de deur uit. Snap werkelijk waar de mensen mee bezig zijn. Gezond eten het is zoveel makkelijker.

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:19

ik wil gewoon fatsoenlijke uitleg over waarom we hier een totaal afbraak hebben.. zeg maar eerlijk: falende Euro, falende importsloebers, luie Nederlanders tov opkomende economieen, wat? ZEG HET! want ik doe elke dag braaf me ding en wil weten hoe het zit!

een maffiabaas | 01-11-12 | 23:19

brutus68 | 01-11-12 | 23:16 Dat doet ie er om. Gehandicapten hoeven niet in de rij te staan bij de ingang.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:17

necrosis | 01-11-12 | 23:10

Rutger afzeiken is ook zo makkelijk. Het valt me op dat Rutger tegenwoordig op het Binnenhof behandeld wordt als een soort verstandelijke gehandicapte (hetgeen verleidelijk is gezien is zijn rare, hinderlijke en onechte lachje/nichterig gegiechel en stompzinnige vragen)

brutus68 | 01-11-12 | 23:16

@P&W

Klasse Van Breukelen!!!

Boris Poepnagel | 01-11-12 | 23:16

necrosis | 01-11-12 | 23:10 Niet op kudogehalte gaan reageren hè? Gewoon zeggen waar het op staat.

Beetje middle-off-the-road plempen vanwege de kudo's. Dat is wel zo vreselijk Kaas.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:13

@ikdenkwat | 01-11-12 | 23:08
ah, je tijd is blijkbaar waardeloos?
(10minuten schillen, 30minuten koken, 3 minuten koelen, 20minuten boodschappen doen. kost als snel 50 euri).

damnschreeuwer | 01-11-12 | 23:13

@necrosis | 01-11-12 | 23:10
Bij Rammstein overtuigt het om een of andere reden toch iets meer.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-12 | 23:12

Hè, had ik de stream van het PowNews op de achtergrond aan staan, mis ik net het vraaggesprek met Jeanine Hennis.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-12 | 23:11

@illuvatar | 01-11-12 | 23:00
Ik merk dat je momenteel de meeste kudo's krijgt door Rutger af te zeiken, iets waar ik niet aan meedoe.
En als me dat 'punten' kost, so be it.
Kudo's, schmudo's (geleend van rammstein).....

necrosis | 01-11-12 | 23:10

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:08
The horror!

Dömper | 01-11-12 | 23:09

gouden tijden voor rutkut, lekker politici trollen. rutger ik zou zeggen doe je ding en laat ze struikelen voor ze op het pluche zitten

BozeHenk | 01-11-12 | 23:09

compenserend effect voor een maatregel die netto geen geld kost. gaat lekker halbe zijlstra.

cumshaft | 01-11-12 | 23:09

Toch snap ik het niet... bossie snijbonen, aardappeltje, stukkie vlees voor vier personen ben je pak hem beet 10 euro kwijt. Naar de febo 4 patat 4 kroketten 16 euries....... Pakkie sigaretten 6 euro.... veel duurder? de onderklasse? Rijke uitvreters zijn het!

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:08

Dömper | 01-11-12 | 23:07 Als dit Amerika was kon je Rutgerpoppen kopen. Met een knopje in de rug en als je er op drukt komt er iets hatelijks uit.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:08

dus rutger is z'n haagse dinnetje kwijt.
Het lijkt nog niet helemaal tot hem te zijn doorgedrongen.
Hij zal de komende weken ongetwijfeld nog een paar gênante pogingen doen om haar aandacht te krijgen.

damnschreeuwer | 01-11-12 | 23:07

Al die Powned reporters zijn Ruktor-kloontjes met dezelfde intonatie.
#zucht

Dömper | 01-11-12 | 23:07

@necrosis | 01-11-12 | 22:56
Is dat bier?

Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-12 | 23:07

Die Weesie zou perfect passen bij de Jostiband.

Rick_ | 01-11-12 | 23:05

van Breukelen aan tafel bij PenW, dacht dat Pownews achterhaald was.

niksdoenerT | 01-11-12 | 23:04

Stormageddon | 01-11-12 | 23:02 Slopen. En ze kwamen er áán!

Maar de man met de subsidielul, die moet je wel te vriend houden.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 23:03

Ontzettende hufter versus onnozele portie vette bef.

vetkleppert | 01-11-12 | 23:03

@Dömper | 01-11-12 | 23:01
Ah, de inner der zorgpremies, binnenkort op elke hoek van de straat.

illuvatar | 01-11-12 | 23:02

"Wij gaan Hilversum van binnenuit opblazen"
[kuch]

Stormageddon | 01-11-12 | 23:02

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:59 | + 0
Ook en optie moet je alleen ff 70 worden....

ikdenkwat | 01-11-12 | 23:01

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:58 Jeukpoeder? Zure bommen in zijn holle kies bedoel je.

Stroopdoos | 01-11-12 | 23:00

@necrosis | 01-11-12 | 22:59
U bedoelt kudo's?

illuvatar | 01-11-12 | 23:00

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:35
Yepp.. shit happens.

reageerbuis | 01-11-12 | 23:00

ikdenkwat | 01-11-12 | 22:58 Ja. Dat is het. Of vastzetten voor na je pensionering omdat je dan in het halftarief valt.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:59

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:54
Ik verdien heel veel, alleen krijg ik het niet......
*snik*

necrosis | 01-11-12 | 22:59

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:54 | + 0
Het is toch van de zotte als je ontslagen wordt dat je een bv moet starten waarbij je mondjes maat per maand een bedrag uit krijgt om anders financieel geplunderd te worden..... tip! (bv regeling wordt versoepeld je hoeft geen 20.000 euro te storten)

ikdenkwat | 01-11-12 | 22:58

Stroopdoos | 01-11-12 | 22:57 Jeukpoeder. Uit de feestwinkel.

Niet verder vertellen hoor.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:58

Ik denk trouwens dat het pluche niet zo lekker zit voor Rutte momenteel. Ik neem een duidelijke stressreactie waar.

Stroopdoos | 01-11-12 | 22:57

Rutgr, een minister spreek je aan met 'excellentie', dat weet je toch?
onbeschofte hork.

damnschreeuwer | 01-11-12 | 22:56

Dömper | 01-11-12 | 22:55 Loodgieteren of stucadoren? Wat denk jij?

Of timmerman. Kan ook nog.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:56

@necrosis | 01-11-12 | 22:52
Dan is het niet goed.

illuvatar | 01-11-12 | 22:56

Rutger moet echt een nieuw trucje gaan leren.

Dömper | 01-11-12 | 22:55

ikdenkwat | 01-11-12 | 22:52 Voor het verdienen van waar je recht op hebt ga je gestraft worden.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:54

Doe nou niet alsof die ministers ineens van sjokolaaa zijn hierboven. RutgerT hakt er op in en dat MOETEN ze kunnen hebben. Anders zijn het ambtenaren die al te lang onder de radar dicteren.

Stroopdoos | 01-11-12 | 22:53

Weensie ziet er weer uit alsof ie elke avond te diep in het glaasje heeft gekeken.

Dömper | 01-11-12 | 22:53

Dat GS nog reclame maakt voor die fopomroep. PowNews is allang geen news meer.
Altijd achter de feiten aan en geen inhoudelijke items en vragen meer.

Pastor Sippenhaft | 01-11-12 | 22:53

necrosis | 01-11-12 | 22:52 Scroll dan gewoon omhoog, dan kun je het lezen.

Die sukkel gaf de link naar reacties aan in plaats van naar het artikel.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:53

De grap is natuurlijk als je na 15 jaar trouwe dienst eruit gepleurt wordt je ex werkgever de uitkoop regeling beter in zn reedt kan stoppen. Anders krijg je een naheffing van de belasting dienst en zorgpremie straf die zn weerga niet kent.

ikdenkwat | 01-11-12 | 22:52

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:44
Ik kreeg dit:
*incorrect password*
*access denied*

necrosis | 01-11-12 | 22:52

Zolang RutgerT nog van subsidie (onze belastingcenten) een dikke auto kan rijden moet hij vooral niet over "achter je baantjuhh aan" lullen.

niksdoenerT | 01-11-12 | 22:50

Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-12 | 22:48 Rutte is voor Jenevers inderdaad een heel goed huis.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:49

@ikdenkwat | 01-11-12 | 22:44
Voorlopig heeft de combi VVD-PvdA geen meerderheid in de Eerste Kamer, dus zullen ze flink moeten likken, schuren en concessies doen, voordat ze die plannen er door krijgen, ALS ze die er al ooit doorheen krijgen.
Mocht Marx/ Didi door de EK volledig buitenspel gezet worden, dan verwacht ik snel nieuwe verkiezingen.
En hopelijk.gaat.men.dan.eens.verstandig.stemmen.punt.

necrosis | 01-11-12 | 22:49

illuvatar | 01-11-12 | 22:47 Ja, idioot gewoon.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:49

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:38
Van shag weet ik niets, maar Rutte is de beste jenever. Vooral de Oude Simon kan zich gerust meten met het beste gedistilleerd uit Schotland, Frankrijk en andere buitenlanden.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-11-12 | 22:48

Dat Pownews is ook echt schijt he meestal schakel ik pas om 22:50 in is het al lang begonnen.

Nu schakel ik al vanaf 22:40 in is het nog steeds niet begonnen wat is dat voor neger actie?

soepmetballenjongen | 01-11-12 | 22:48

Ugh, PowNews doet zijn best om snel irrelevant te worden. Ben eens echt kritisch in plaats van hetzelfde riooltruukje uithalen als in 2007.

ik doe ook mee | 01-11-12 | 22:48

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:44
wat een raar wachtwoord.

illuvatar | 01-11-12 | 22:47

Wel mooi dat er weer honderd miljoen van de NPO afgaat.

Zouden al die links-progressieve opiniemakers en mislukte cabaretiers die bij de VARA een sociale werkplaats gevonden hebben niet door hebben dat hoe armer Nederland wordt, hoe sneller de NPO, en dus zijzelf, ten onder zullen gaan?

1 + 1 = 2.

Al ze naar het landsbelang, het eigen belang, het belang van hun collega's, van hun familie, eigenlijk elk belang kijken zouden ze een geluid moeten laten horen van kleinere overheid, minder belastingen, geen federaal Europa en minder immigratie.

Waarom doen ze dat dan niet?

Te weinig vermogen om de realiteit te kunnen zien? Te weinig vermogen om verder dan enkele weken de toekomst in te kunnen kijken? Teveel waarde hechten aan een progressief, moreel superieur ego, al gaat iedereen om je heen er aan ten onder?

Interessante casus.

Bart_Bart | 01-11-12 | 22:47

Zometeen straks vanavond in het Powniels.

NvHoaxberghen | 01-11-12 | 22:46

illuvatar | 01-11-12 | 22:43 Die zich op maandagen ziek melden vanwege het voetbal op zondag met het verplichte drankgelag naderhand. Die.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:45

@Zwoeps1
Eerst LEZEN.

Rest In Privacy | 01-11-12 | 22:45

De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend, dat is politiek.

ikdenkwat | 01-11-12 | 22:44

necrosis | 01-11-12 | 22:43 Omhoog scrollen helpt.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:44

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:38
Die mensen die de zorgpremie tot ongekende hoogte stuwen?

illuvatar | 01-11-12 | 22:43

Ben ik de enige die dit ronduit onbeschoft vind?

Zwoeps1 | 01-11-12 | 22:43

@Strohond | 01-11-12 | 22:38
Ik moet inloggen om iets te kunnen lezen, wat is het wachtwoord?

necrosis | 01-11-12 | 22:43

Weet je wie ook een Vogelaartje deed?

Bakito | 01-11-12 | 22:41

@necrosis
Yep, de goede methode om uit de crisis te komen was de rijken minder belasten. Hierdoor gaan ze dure jachten kopen die voornamelijk in Nederland worden gebouwd. Hierdoor stijgt de werkgelegenheid in Nederland en trekt dit ook de onderkant uit het slob.

Wat er nu gebeurd is dat de onderkant zonder inspanning geld krijgt. Hiervoor kopen ze alleen maar consumentenelektronica en dit kapitaal verdwijnt rechtstreeks uit de Nederlandse economie naar naar China, Japan en Korea.

Deze verschuiving in waar het geld aan besteed wordt kan economisch gezien nogal een verschil gaan maken.

flame_me | 01-11-12 | 22:41

Inferi0r | 01-11-12 | 22:38 De totaal officieuze niet-ondersteunde third-party omroep?

Ja, raar hè?

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:41

@Inferi0r | 01-11-12 | 22:38
Waarschijnlijk enkel omdat het kan.

illuvatar | 01-11-12 | 22:40

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:31
Dat bedoel ik dus met verschuiving van consumptieve bestedingen.
Ik vrees dat er meer patat en Schultenbrau verkocht gaat worden aan werkloze paupers, terwijl de werkende middenklasse de aanschaf van een nieuwe auto uitstelt, of minder vaak uit eten gaat en zelf gaat koken na een 16 urige werkdag....

necrosis | 01-11-12 | 22:38

Onbegrijpelijk dat men nog steeds voor de camera van de afzeiktelevisie gaat staan.

L.H. Oswald | 01-11-12 | 22:38

illuvatar | 01-11-12 | 22:36 Samson shag is voor bouwvakkers.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:38

Waarom raad het geheel onafhankelijk Geenstijl zijn hoogopgeleide reaguurders de puberzender Pownews aan die slechts een puberitem heeft?

Inferi0r | 01-11-12 | 22:38

reageerbuis | 01-11-12 | 22:34 Die Paul de Lul houdt zeker wel z'n zeseneenhalve ton per jaar?

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:35

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:33
Groot voordeel is dat na de volgende bezuinigingsronde op de publieke omroep *joop* automatisch exit is.

reageerbuis | 01-11-12 | 22:34

necrosis | 01-11-12 | 22:33 Hij had wel de goeie reactie. Dat zul je niet snel terugzien op Pownews.

Een Vogelaartje willen ze wel tien keer herhalen, een Kinneginnetje niet.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:34

.. morgen... *hik* als ik weer nuchter ben...*hik* pleeg ik een staatsgreep...*hik*...
oké?…. *plop*….

Botte Hork | 01-11-12 | 22:34

'Je baantje', 'achterban fucken' .... ja wat verwacht je dan Rutger? Een gesprek?

Simon_GS | 01-11-12 | 22:33

@zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:25
Hebben ze die psychopaat nou nog niet opgesloten?

necrosis | 01-11-12 | 22:33

Wat hebben die Weensie en Castricum zich goed aangepast aan de mores van het derde net hè?

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:33

Dit heeft niks met een 'vogelaartje' te maken. rutger is een gewoon onbeschofte hork die niet meer 'leuk' of nieuw is. Over de datum en passé. Een has-been.

Rest In Privacy | 01-11-12 | 22:31

necrosis | 01-11-12 | 22:24 En ondertussen verdwijnt bij wat de meeste winkeliers als doelgroep zien de koopkracht.

Horeca en luxeartikelen, als dat je branche is en je dacht uit de crisis te kunnen komen, you ain't have seen nothing yet.

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:31

@Pastor Sippenhaft | 01-11-12 | 22:19
Heb je de tweet van de dag niet gelezen, met minder geld kunnen ze Eva Jinek niet 'terugkopen'.
En die zie ik toch liever dan Jeanine H.

necrosis | 01-11-12 | 22:31

Goh Ruktor die zich buitengewoon irritant gedraagt en probeert een nieuw Vogelaar momentje te creëren. Bijzonder treurig dat hij constant hierop moet terugvallen om het programma te vullen. Dit is geen journalistiek meer maar gewoon schaamteloos provoceren voor wat soundbytes.

Pantheist | 01-11-12 | 22:30

Rick_ | 01-11-12 | 22:23 Kinnegin, daar gaat ie nooit meer naar toe.

#plomp

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:25

Het zal ook eens niet zo zijn. De publieke omroep die de VVD basht.

Die bezuinigingsplannen, brengen die de pannekoekjes roomkaas in gevaar jongens?

zeg maar jansen | 01-11-12 | 22:25

@Strohond | 01-11-12 | 22:09
Dat zou me verbazen, ik denk dat hooguit 2 jaar haalbaar is.
Zeker gezien het feit dat PvdA/ VVD geen meerderheid hebben in de eerste kamer en dus 'zaken' moeten doen met andere partijen.
Nog even los van het feit dat de nieuwe manier van ziektekostenpremie heffen een verschuiving is van reeds bestaand geld.
De één betaalt minder, de ander meer.
Er komt dus wezenlijk geen extra geld op de markt waardoor een stijging van binnenlandse consumptie uitblijft, hooguit zal er een verschuiving plaatsvinden van WAT er gekocht wordt.

necrosis | 01-11-12 | 22:24

-weggejorist-

Rick_ | 01-11-12 | 22:23

Zodra ze de verplichte ziektekostenverzekering voor NederBelgen afschaffen vindt ik alles best

Verplicht verzekerd in België omdat je er woont, verplicht verzekerd in Nederland omdat je er werkt.

En je gebruikt alleen het (bijna gratis) Belgische systeem want veel beter en geen wachtlijsten, maar je betaalt je blauw aan het Nederlandse systeem waar je geen gebruik van maakt:-(

Vogelbeest | 01-11-12 | 22:23

@Pastor Sippenhaft
Met dit verschil dat er nu een goede aanleiding voor is.

flame_me | 01-11-12 | 22:23

Ben benieuwd- ziet er eerder uit een doodlopend interview door een niet luisterende verslaggever die zich geen raad weet met iemand die duidelijk zegt er niks over te kunnen zeggen...

boomchirurg | 01-11-12 | 22:22

@de Bree | 01-11-12 | 22:18
Is dat niet iets wat we al jaren zien bij P&W?

reageerbuis | 01-11-12 | 22:20

Letterlijk: 'Baantjuhhh... achter je baantjuh aan. Gewoon lekker baantjuh.. fuck die mensen ook, fuck je achterban'.
Toegegeven, die Rutger wordt wel steeds scherper en welbespraakter.

mijntweecent | 01-11-12 | 22:19

Stel haar dan ook fatsoenlijke vragen dan krijg je wel een antwoord #lulletjes van Pownews

BB-pester | 01-11-12 | 22:19

Valt het u ook op dat de presentatoren van de linkse staatsomroep, in dit geval Nieuwzuur, van hun stoel glijden nu ze kunnen VVD bashen? Hoe negatiever hoe beter. Marielle en Ferry hebben een glimlach van oor tot oor.
Kleine troost: gelukkig moet de PO ook weer inleveren.

Pastor Sippenhaft | 01-11-12 | 22:19

Het is wel duidelijk dat die Rutger een one trick pony is. Slechte trick ook nog.

Moederneuk | 01-11-12 | 22:19

Suggestieve vraag stellen en als het antwoord niet bevalt microfoon wegtrekken en zelf het gewenste antwoord geven.
Journalistiek...

de Bree | 01-11-12 | 22:18

Kritisch journalisme is tegenwoordig voorbehouden aan een de enige en eerste en laatste omroep die niet in de zak zit en op de loonlijst staat van de PvdA/VVD antidemocratische burgerhaters.

smdyasc | 01-11-12 | 22:18

Rutger zoekt vrijwilligers voor zijn pubertoneel.

VictorF | 01-11-12 | 22:18

@drs.Nee | 01-11-12 | 22:14
De leden van de *partij van den arbeid* hadden dat al jaren.

reageerbuis | 01-11-12 | 22:16

Asociaal en onredelijk gedrag van dhr.van Castricum als je het mij vraagt.

de Bree | 01-11-12 | 22:15

Zodra ze minister zijn worden ze gegijzeld door de ambtenarij.

Stroopdoos | 01-11-12 | 22:14

De fractieleden van de partij voor *Vrijheid* en *Democratie* hebben een twitterverbod.

drs.Nee | 01-11-12 | 22:14

Pownews is zo 2010.

Oeloeboeloe | 01-11-12 | 22:13

Ideaal. Hennis moet niets zeggen. Gewoon doen.

Pastor Sippenhaft | 01-11-12 | 22:12

reageerbuis | 01-11-12 | 22:08
Lekker wijf? Ziet er niet uit met al die plamuur.
Het zal je moeder maar wezen.
Oh nee. Ze heeft geen kinderen.

Strohond | 01-11-12 | 22:12

De kijkcijfers van het Poonieuws zullen met deze ankeiler wel door het plafond schieten.

mijntweecent | 01-11-12 | 22:10

@Recapore | 01-11-12 | 22:09
gewoon omdat het kan... #feit

reageerbuis | 01-11-12 | 22:10

Kan Rutger volgende keer aan Hennis vragen of ze een paar keer "Otto" wil zeggen.

CoffeePatch | 01-11-12 | 22:10

Ik wil het PowNews op internet bekijken.
Schijnt de laatste tijd een onmogelijke opgave te zijn!

rick13 | 01-11-12 | 22:10

Andere item met die friet etende zwijnen. "Daar moet ik voor betalen" +1

c.onjo | 01-11-12 | 22:10

De komende vier jaar zitten ze gebakken, dus wat de neuk.

Strohond | 01-11-12 | 22:09

reageerbuis | 01-11-12 | 22:08 | + 0

Waarom de fuck gebruik je een # bij een bericht op geenstijl?

Recapore | 01-11-12 | 22:09

Rutger is een irritant mannetje geworden.

1+1 | 01-11-12 | 22:09

Het uitkleden bij defensie krijgt door mevrouw wel een andere dimensie. #lekker wijf #feit

reageerbuis | 01-11-12 | 22:08

Ik vind Hennis nog steeds een tof wijfie!

nielsjuuh23 | 01-11-12 | 22:06

misschien kunnen pvda & vvd fuseren, ies wel zo duidelijk voor de kiezer.

cumshaft | 01-11-12 | 22:05

Gelukkig weet Jack de Vries wel, hoe je je secretaresse moet uitleggen...

ZKH EénOog | 01-11-12 | 22:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken