
FEEST! We kunnen weer ouderwets naar de shoppa! Elke avond zo knetter als een draaideur, hoera! Want de wietpas, het meest met ziektes doodgewenste stukje burger-, privacy-, en genotsmiddelenhaat vanuit de Haagse nuchtere torens is van tafel! Kijk zelf maar, het staat echt in het
regeerakkoord: "De wietpas vervalt,". YES! Wij zijn gelijk 137 dikke jonkols aan het draaien. Maar, denkt u, wat doet die komma daar achter 'vervalt'? Oja, er komt nog wat achter. Voelt u het al aan komen: "maar de toegang tot coffeeshops blijft voorbehouden aan ingezetenen die een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel uit het bevolkingsregister kunnen tonen." HAHA, GEFOPT! Alweer. Het enige wat niet door gaat is het pasje zelf, de identificatieplicht met paspoort én bevolkingsregister-uittreksel en het weigeren van toeristen blijft gewoon. Over de ledenlijst bestaat volstrekte onduidelijkheid. Precies de dingen die niemand wil. Of begrijpen we soms iets verkeerd? Een clubpasje? Prima. Op de ledenlijst? Bevolkingsregister-uittreksel tonen? Nee bedankt. De booming-business voor
straatschoffies kan dus gewoon doorgaan, de toeristen en privacy-fanboys moeten immers ook hun shit kunnen kopen. Het nieuwe kabinet haat genotsmiddelen sowieso. De accijnzen op alcohol gaan omhoog, voor bier en wijn met maar liefst 14%. Ook sigaretten worden duurder, een pakje met 19 sigaretten wordt 9 cent duurder. Dat heet in 't Haagse bezuinigen, op 't Onderbuikslotermeerplein gewoon lasten verzwaren. Toch gek, want roken en drinken en daardoor een beetje op tijd (rond uw 67ste, alstublieft) dood gaan is met stip het beste wat u kunt doen, qua het helpen van de staatsfinanciën. De lastenverzwaringen gaan in per 2014, dus u heeft nog even de tijd om uzelf een dodelijke ziekte te bezorgen. Mark en Didi, bedankt!
Reaguursels
InloggenDit wietpas-verhaal doet mij toch erg herinneren aan ons massale 'NEE' tegen de EU grondwet in 2005, die we dan even later 'hocus-pocus' in een andere benaming toch door de strot gedouwd kregen...
Je kan toch niet verwachten dat mensen standaard met een uittreksel van het bevolkingsregister rond gaan lopen voor het geval ze toevallig een keer de shop of kroeg in willen?
Het centrum van Amsterdam wordt ook een stukje suffer voor de toeristen..
Heb je een ventvergunning nodig om op straat wiet te verkopen?
@doenormaal! | 29-10-12 | 20:34
Na het lezen van je voorgaande tegeltjes krijg ik sterk het vermoeden dat jij SGP of CU stemt........
@La Vie En Rose | 29-10-12 | 22:52
;)
"... een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel uit het bevolkingsregister...". Tekst typisch afkomstig van het ministerie van Justitie. Waarom een identiteitsbewijs samen met een uittreksel uit het bevolkingsregister? Lach niet, het staat er echt. Had die komma daar maar niet moeten staan.
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 22:00
Yep, afschuwelijke mensen die moralisten die immer oordelen over anderen.
Oh wat zouden ze graag de baas zijn over iedereen. Dit mag niet en dat mag niet. Eigen schuld, dikke bult. Iets verder kijken dan hun neus lang is, is er niet bij.
Dat zijzelf vast zitten in allerlei patronen zien ze niet. Zelf zijn ze namelijk perfect, denken ze...
La Vie En Rose | 29-10-12 | 22:40 | + 1
Right on the head.
"maar de toegang tot coffeeshops blijft voorbehouden aan ingezetenen die een identiteitsbewijs of verblijfsvergunning, samen met een uittreksel uit het bevolkingsregister kunnen tonen." HAHA, GEFOPT! Alweer. Het enige wat niet door gaat is het pasje zelf, de identificatieplicht met paspoort én bevolkingsregister-uittreksel en het weigeren van toeristen blijft gewoon."
Juist.
De invoering van die wietpas toonde de enorme stupiditeit van politici al aan, maar je moet werkelijk een granieten plaat voor je harses hebben om niet te zien dat deze nieuwe constructie hetzelfde effect zal hebben.
Weer wietplantages in huurwoningen, toename van straatverkoop, criminaliteit en alle daarmee gepaard gaande overlast.
Lutsers!
Denkt met nu echt dat wietrokers met een uittreksel bevolkingsregister gaan rondlopen?
Ik ben in ieder geval vast een huisdealer zoeken.
@doenormaal! | 29-10-12 | 21:53
Natuurlijk kunnen zieke mensen simpel hulp zoeken in ons land, het valt alleen misschien niet altijd mee om te erkennen dat je ziek bent. Er rust nogal een taboe op hersenziektes als verslaving, anorexia en eetverslaving.
Misschien komt dat wel doordat mensen met een hersenziekte als een verslaving in het verdomhoekje worden geplaatst en andere mensen vinden dat het eigen schuld, dikke bult is. Zo iets als homo's die worden gezien als zieke mensen.
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 21:30
Wat een onzin! Natuurlijk kan een verslaafde er wat aan doen! Met hulp veelal. Dat wel. Wil je van je verslaving af dan hoef je alleen maar even naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing. Zo simpel kan het zijn.
Aan verslaving ligt echter veelal een diepe psychische oorzaak ten grondslag of persoonlijkheidsproblematiek. Aan het eerste kun je wat doen, het tweede wordt lastiger maar ook daar valt altijd verbetering te behalen.
Als je af en toe wat drinkt ben je nog niet verslaafd en kun je dus ook van de drank afblijven. www.gezondheidsnet.nl/geest/artikelen/...
www.consumed.nl/tests/11/Ben_ik_versla...
@doenormaal! | 29-10-12 | 21:09
Begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen?
Nogmaals, verslaving is een (hersen)ziekte, daar kies je dus niet voor dat heb je nu eenmaal. En ja, natuurlijk koopt de verslaafde zelf de alcohol en klokt het zelf naar binnen, hij/zij kan er alleen niets aan doen.
Net zoals de eetverslaafde er niks aan kan doen dat ze/hij MOET eten of een anorexia figuur die er niets aan kan doen dat ze/hij het voedsel weer uitkotst. Heb je wel enig idee hoeveel leed bvb een anorexia moeder heeft? Een moeder die haar eigen kind niet kan en mag verzorgen.
Of het leed van een alcoholverslaafde die zijn baan kwijt raakt, zijn gezin etc. In Nederland zijn er dus 1,4 MILJOEN mensen die niet van de drank kunnen afblijven.
@AshleyJ"Ash"Williams | 29-10-12 | 20:55
De beste gateway is helder zien en denken ;)
Iet Wiet Waait Weg.Iedereen ( ff generaliseren ) is toch de hele dag op zoek naar kicks : zuipen ,roken , neuken , spuiten , slikken , vreten , snuiven , parachutespringen , enz.enz. dan moeten ze overal pasjes voor maken , dus of alles of niks.
Achter vetzucht medicijnen alcohol en nicotineverslaving zitten nog veel grotere problemen maar die lossen we liever niet op.
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 21:00
Het verschil tussen een ziekte en een verslaving is dat je zelf kiest voor je verslaving, je steekt zelf die joint aan, je koopt zelf die flessen alcohol. Een ziekte is iets waar je niet zelf voor kiest, tenzij je er een levensstijl op na houdt waar je ziek van wordt. Een ziekte is iets waar je niets aan kan doen wanneer je het krijgt. Verkouden worden bijvoorbeeld. Een verslaving kan daarentegen wel enigszins erfelijk bepaald zijn aangezien er een gen is dat ervoor zorgt dat mensen al dan niet vatbaar zijn voor verslaving.
@AshleyJ"Ash"Williams | 29-10-12 | 20:50
Ik ken mensen die verslaafd zijn aan blowen. Don't worry. Ik weet waar ik het over heb en zie mensen altijd als mensen. Mensen met eigen verantwoordelijkheid vooral. Blowen is een keuze, een slechte keuze en wanneer het een verslaving is geworden dan moet je mensen helpen in hun eigen belang. Een verslavingskliniek lijkt me daarvoor een prima plek. Achter blowen zit vaak een veel diepere problematiek inderdaad.
@doenormaal! | 29-10-12 | 20:52
Lees de laatste alinea eens van het artikel dat je zelf aanhaalt. In Nederland hebben we dus ongeveer 29.000 probleemgevallen qua blowen en 1.400.000 probleemgevallen qua drinken. Afgezet in percentage is het aantal probleemblowers t.o.v. het aantal probleemdrinkers amper 2%.
Weet je welk probleem wordt onderschat, het probleem van de snel groeiende aanwas van GHB verslaafden, dat is pas een trickie drug.
En nogmaals, verslaving is een ziekte, niemand kiest er voor om ziek te zijn/worden, tenzij jij denkt dat mensen graag kanker krijgen of wat dan ook voor ziekte.
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 20:46
Zie: doenormaal! | 29-10-12 | 20:48
neemjemoederindemali | 29-10-12 | 20:44
zie: doenormaal! | 29-10-12 | 20:52 | | Reageer+
doenormaal! | 29-10-12 | 20:52
Wiet is wel een gateway drug lieverd. Look it up. Nu echt weg. :)
doenormaal! | 29-10-12 | 20:48 Dan mis je complete essentie van de term verslaving. Kan ik nu niet uitleggen, moet weg. Misschien wil @neemjemoederindemali de werkelijke definitie uitleggen en wat het echt betekent om verslaafd te zijn. Bye.
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 20:42
Neu. Ik heb gewerkt vandaag. Geen zin nu om het hele internet uit te gaan pluizen. Had wel al een en ander gelezen. Hier bijv. een wat positiever en derhalve niet volledig artikel www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenscha... Het probleem van blowen wordt echter onderschat. Dat is ook mijn punt.
Zie daarom ook doenormaal! | 29-10-12 | 20:34
De meeste problematische blowers hebben tevens alcoholproblemen en nicotineverslaving en negatieve omgevingsfactoren, durf ik te wedden. Meeste wietrokers werken maar durven niet voor zichzwlf op te komen hit angst voor repercussies, wat met dat registeren en alles. En dus kweken ze stiekum thuis en geen haan kraait ernaar. Jan je altijd nog op straat schoppen natuurlijk, maar het held beleid is complete waanzin. Coffeeshops moeten hierdoor weer ondergronds en de roker wordt gecriminaliseerd, terwijl je op orders straathoek alcohol en tabak kan kopen. Doe daar dan eerst iets aan, maar dat gaat ten koste van de schatkist
neemjemoederindemali | 29-10-12 | 20:46
Dat kwartje is nog niet gevallen. Misschien zou een kijkje in een kliniek haar ogen doen openen en misschien - ... heul misschien - gaat ze echte mensen zien ipv entiteiten die de maatschappij slechts tot last zijn. Goed, I'm out. Hoiii.
* out *
Voor een goeie blow moet je nu in New York zijn lees ik net.
@AshleyJ"Ash"Williams | 29-10-12 | 20:40
Een verslaving is geen ziekte maar een verslaving. Van roken kun je echter wel ziek worden. Dat dan weer wel. Blowen is een keuze. Een slechte keuze. Niemand verplicht je ertoe.
@doenormaal! | 29-10-12 | 20:36
Lieverd, verslaving is een ziekte, hoe kan je nu zeggen dat een ziekte slecht is? Of bedoel je, kanker is slecht, aids is slecht, griep is slecht... etc.
@doenormaal! | 29-10-12 | 20:34
De Nederlandse Volksunie, daar haal jij je info vandaan? Ik had je wel iets slimmer ingeschat.
@doenormaal! | 29-10-12 | 20:28
www.google.nl/#hl=nl&sclient=psy-a...
Misschien toch iets beter de feiten checken en niet alleen afgaan op 1 pagina vd Jellinek. Er zijn in Nederland ongeveer 800.000 mensen die wel eens geblowd hebben en ruim 400.000 doen dat maandelijks, er is een schatting van ongeveer 29.000 probleemgevallen. Dan praten we inderdaad al gauw over bijna 4% vd blowers.
Enig idee hoe de cijfers van alcohol zijn?
doenormaal! | 29-10-12 | 20:36
Kijk dat is de goed insteek, we zeggen gewoon keihard tegen alle verslaafden: jullie zijn SLECHT!!!1 Want ja een ziekte hebbon is uiteraard iemand z'n eigen schuld!
"Dat heet in 't Haagse bezuinigen"...
Nee nee, dat heet tegenwoordig 'ombuigingen'.
Lekker belangrijk het enige effect van de wietpas tot nu toe is dat er tientuizenden nieuwe thuiskwekers zijn bijgekomen de groeiwinkels zijn maar wat blij met de nieiwe klandizie. Verder een stuk of duizend ambitieuze straathandelaren erbij. Gaat lekker. En dan nu alsnog graag namen en adressen van iedereen die een coffeeshop ingaat, en als je thuis groeit pakken we je huis af en zetten we je op straat. Prettig geregeld voor die mensen als ze verder gewoon werken. Ondertussen slikken mensen miljoenen slaap en anti depressiva pillen, hebben alcoholproblemen vetzucht of erger. Wat dus als je baat hebt bij wiet maar je wil van je tabakaverslaving af omdat dat veel schadelijker is? Sullen we voor tabak dezelfde regel invoeren? Wel zo eerlijk.
@AshleyJ"Ash"Williams | 29-10-12 | 20:12
Verslaving is slecht = heel zwart ja. Niks grijs aan. Klopt.
@von sokkenstopfen | 29-10-12 | 20:12
Voor blowen zijn er vele afkickklinieken schat en dat is niet voor niets. Je verkoopt dus onzin. Ik weet uit ervaring dat het zinloos is om een discussie aan te gaan met een verslaafde. Ga ik dus ook niet doen. lees dit maar www.nvu.info/scholing2.html De negatieve effecten van blowen worden zwaar onderschat en ontkend. Vooral door de blowers zelf.
@AshleyJ"Ash"Williams | 29-10-12 | 20:23
Het wordt pas een probleem als het niet meer te betalen is:-)
*plop*
@necrosis | 29-10-12 | 20:23
Ik maak zo mensen verslaafd aan mijn snert, het 1e bordje is goedkoop en als ze eenmaal verslaafd zijn betalen ze het volle pond. Bovendien gooi ik in jouw bordje altijd een 5 dubbele hoeveelheid gedestilleerd.
@doenormaal! | 29-10-12 | 20:28
HTC=THC
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 20:14
Ehr, boerenlogica. De meeste rokers zijn ook verslaafd. In een joint zit zeven maal meer nicotine dan in een sigaret. Heb ik het niet eens over het HTC bestanddeel dat een verslavende werking heeft.
Hier wat cijfers www.jellinek.nl/informatie_en_advies/v... en info.
@doenormaal! | 29-10-12 | 20:19
Scherp, dus +1
*dit kabinet brengt ernstige schade toe aan uw financiële slagkracht*
neemjemoederindemali | 29-10-12 | 20:21
Klopt helemaal. Het wordt pas een probleem als het een probleem wordt. Enfin. ;)
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 20:18
Maar waarom betaal ik dan zoveel?
Ik heb vele minnetjes aan jouw adres weggeplust, wat heb ik verkeerd gedaan?
*snik*
@doenormaal! | 29-10-12 | 20:08
De grote vraag is wanneer iemand een drugs of alcoholverslaving heeft, misschien functioneer ik wel prima als ik elke avond 10 flessen bier drink en misschien functioneer jij al niet meer goed als je elke avond 5/6 glazen wijn drinkt.
-weggejorist-
@necrosis | 29-10-12 | 19:58
Het nuttige(n) met het aangename verenigen. Heel slim.
@necrosis | 29-10-12 | 20:09
Ghehe, ik zette er niet voor niets bij. #mazzelaar
Het regeerakkoord zit vol met dergelijke gebakken lucht. Het enige wat niet gebakken is zijn de voornemens om veel van uw centen af te pakken. Kan je sowieso niet meer nar de wiet-shop HaHaHa
@von sokkenstopfen | 29-10-12 | 20:12
"want wiet valt onder softdrugs, dus net zo verslavend als nicotine en caffeine van je gewone peuk en bak koffie"
Feitelijk onjuist. Alleen al bij de Mondriaan Zorggroep zien ze de aanmeldingen voor zelfstandig onoplosbare verslaving aan THC gerelateerd toenemen.
"en die laatste 2 helpen meer mensen het ziekenhuis in dan alle coke, speed, heroine
en alcohol bij elkaar"
Ook dat is feitelijk onjuist. Denk aan leverziektes, ongevallen in het verkeer en geweld in het uitgaansleven en de privésfeer.
von sokkenstopfen | 29-10-12 | 20:12
Uhmmm. Even tussendoor: in de meeste afkickklinieken zitten anders genoeg wietverslaafden. Echt waar. Verder redelijk eens hoor.
@doenormaal! | 29-10-12 | 20:00
Wtf, de meeste blowers zijn verslaafd? Waar in allahsnaam haal je die onzin weg, of heb je harde cijfers waarmee je die uitspraak kunt onderbouwen?
doenormaal! | 29-10-12 | 19:46
Je hebt alleen instelingen en instanties die zich bezig houden met hulpverlening aan harddrugsverslaafden, en onder harddrugs verstaat men
o.a. coke, speed, heroine, maar ook alcohol, want alcohol valt ook onder harddrugs.
Voor blowers is er dus niks, en terecht want wiet valt onder softdrugs, dus net zo verslavend als nicotine en caffeine van je gewone peuk en bak koffie, en die laatste 2 helpen meer mensen het ziekenhuis in dan alle coke, speed, heroine
en alcohol bij elkaar, dus als het jou om het behoud van jou en de portemonee van ons allen gaat, dan moet je ook sigaretten en koffie verbieden, dus hoe ga je eigen hier nou onderuit lullen, hypocriet?
Jij kent maar 2 dingen wiet=drugs dus dan is het slecht en dan gelijk een beeld erbij schetsen van een crackhoer met alle sociale ellende vandien.
Hoe dan ook, van alle genoemde rotzooi is een blowtje roken statistisch gezien nog het minst slechte,
dus flikker toch op met je bekrompen gelul, opstelten fanboy!
doenormaal! | 29-10-12 | 20:10 Helaas zijn er teveel kleuren in de wereld om ze allemaal te labelen als zwart OF wit.
@AshleyJ"Ash"Williams | 29-10-12 | 20:04
Lees al mijn reaguursles goed. Dan weet je wanneer je de samenleving wel of niet tot last bent. 't is niet zo moeilijk te begrijpen.
@ikdenkwat | 29-10-12 | 00:13
15,- per kopje. #mazzelaar
neemjemoederindemali | 29-10-12 | 00:25 | | LIVE. Orkaan des Doods Sandy sloopt New York
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 19:55
Erg consistent ben je niet....
Oplichter!
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 19:59
Ik heb het over drugs- en alcoholverslaafden. Alles met mate. Overal waar te voor staat is niet goed zegt mijn moeder ;)
Mensen die roken en een chocoladeverslaving hebben (bestaat dat?) kunnen gewoon functioneren. Wel mag van mij hun ziektekostenpremie omhoog. Willens en wetens jezelf schade berokkenen (roken, teveel eten) en daar vervolgens de samenleving voor op laten draaien vind ik ook asociaal. En als die chirurg of piloot naar alcohol ruikt en gewoon aan het werk wil, dient ie geschorst te worden. Het is allemaal zo simpel! En hardlopers moet je uitsluiten van knieoperaties :p Voetballers en paardrijders van botbreuken :p *hips*
Je kunt je afvragen waarom het overal ter wereld verboden is om te gebruiken. Wiet is geen onschuldig product, het tast de gezondheid aan en zorgt voor veel schooluitval onder jongeren in de sociaal/economische onderklasse.
Echter, er zijn wel meer zaken die niet bevorderlijk zijn voor de gezondheid. Toch zijn deze vrij te koop. Al dan niet op vertoon van legitimatie. Met name die dubbele moraal in dit debat is storend. Evenals de 'achterdeur' van de coffeeshop. Wel mogen verkopen, niet mogen produceren. Dat verzin je niet als je het wou bedenken.
Al met al genoeg stof tot nadenken. Volgens mij zijn er maar twee rechtlijnige paden te bewandelen. Ofwel een algeheel verbod op verdovende middelen. Daar zou alcohol ook onder moeten vallen. Ofwel volledige legalisering. Dus ook hard-drugs.
Veelgehoord argument is dat de toeristen geld opleveren, die mythe moet echter eens ontkracht worden. De coffeeshop mag officieel maar 500 gram per dag verkopen. Alles daarboven wil, kan en mag hij niet opgeven bij de belastingdienst. De toeristen dan? Bij ons in Maastricht blijven die niet een midweekje cultuur proeven, met shoppen en culinaire arrangementen. Die komen voorbij, kopen hun goedje en vertrekken met haastige spoed huiswaarts. De eventuele consumpties die worden genuttigd blijven beperkt tot een drankje en een chocoladereep in de shop.
Enfin, wat de beste keuze is in deze valt moeilijk te zeggen. Vast staat echter dat de huidige plannen van Rutte-Samsom tot ellende verdoemd zijn. En dat is jammer want we hebben wel betere zaken om ons druk over te maken.
AshleyJ"Ash"Williams | 29-10-12 | 20:04
* O omhoogblaast *
Eurotokkie | 29-10-12 | 20:04 | + 0 -
Tussen haar borsten?? ...... hoeveel blow jij eigenlijk wel niet
doenormaal! | 29-10-12 | 20:00
De maatregelen die jij voorschrijft zijn dan ook te ridicuul voor worden. Ga niet Godwinnen. ;) En waar trek je de grens wanneer iemand wel of niet de maatschappij tot last is? Mensen @doenormaal mensen, zoals jij en ik.
irma zonderboezem | 29-10-12 | 19:58 | + 0 -
Ja goed ik kijk liever tussen de borsten van de tandartsassistente , daar wordt ik namelijk heel rustig van.
Dadelijk gaan die Marokkaantjes ook nog om je uittreksel en legitimatie vragen.. Dan zijn echt de rapen gaar.
Ik run mijn eigen bedrijf en doe goede zaken. Als ik na een werkweek van pakweg 60-70uur ter ontspanning ff lekker een rokertje wil opsteken, dan val ik daar niemand mee lastig. Te geschift voor woorden dat ik daarvoor straks een uitreksel van het bevolkingsregister (lees: geregistreerd staan) moet meenemen. Gelukkig mag je jezelf nog wel volledig anoniem een hartverzakking zuipen, waar vadertje staat dan fijn z'n accijns op pakt.
@von sokkenstopfen | 29-10-12 | 19:39
Openbare gelegenheid inderdaad.. en in naam van handhaving van de openbare orde is alles toegestaan.
@AshleyJ"Ash"Williams | 29-10-12 | 19:47
Nee, ik heb het over verslaafden (en dat zijn de meeste blowers). Zoals ik hier eerder al zei, wanneer zij een probleem vormen voor samenleving, doordat ze door hun verslaving bijvoorbeeld niet willen of kunnen werken, dan moet je ze helpen vind ik.
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:54
De vraag is wanneer je de samenleving schade berokkend, de chirurg die alcoholist is en het mes in je lichaam zet lijkt mij niet erg prettig, alleen weet ik niet hoe ik dat kan zien aan de goede man/vrouw.
Overigens zijn er meer Nederlanders die verslaafd zijn dan dat ze er zijn die niet verslaafd zijn. Van hardlopers die niet zonder kunnen tot chocolade- en rook verslaafden.
Eurotokkie | 29-10-12 | 19:57 | + 0 -
Die van mij kijk ik altijd in zijn dichtgepoederde neusgaten. Hij is wel altijd lekker snel klaar!
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:54
Hik werk *hips* als kwaliteitsmeester bij een kleine *burp* bierbrouwerij.
*grin-hik*
Oh ze geven die **uszooi vrij, of helemaal weg ermee. Niet dat half om half gezeik!
Maar goed, ik zit niet aan die loserzooi, dus profciat weedjunks ;-)
Er was eens een sjop in '97.
Toen kwam de brandweer en moest de sigaretten automaat uit de weg.
Toen mocht er niet meer gegokt worden in de 'droge' horeca en moest de gok automaat weg.
Toen werd er een leeftijdsgrens ingevoerd en kon ik er niet meer meeten met al mijn IRC (een soort van twitter) vriendjes.
Toen werd het verbod om `diensten' aan te bieden met een drankvergunning gehandhaafd. De bowlingbaan een stukje verderop bleef bestaan, maar de internet computers moesten weg uit de sjop.
Toen kwam er een verbod op Hash cafés en verloor de sjop zijn drankvergunning en ging de tap dicht.
Toen ging de douane de maximum handelsvoorraad handhaven en waren de populaire wietjes vaak uitverkocht.
Toen mocht er niet meer gerookt worden in de horeca en verdwenen de asbakken.
Toen kon ik er geen goede voorraad meer halen voor een feestje want verkoop werd gecapped tot max 5 gram.
Ik laat even in het midden of het hier om sjop Rusland of Freeworld ging, maar ik heb tegenwoordig een paar lowriders (soort van bonsai wiet) op het terras staan, slof shag in de kast, bier in de koelkast en betaal het van de winst op pokerstars. never nooit niet dat ik kom bedelen met een uittreksel uit het bevolkingsregister. Ben al lang weggepest.
irma zonderboezem | 29-10-12 | 19:55 | + 0 -
Mijn tandarts is geen hippie en die gebruikt wiet , worden ze handen lekker rustig van .
von sokkenstopfen | 29-10-12 | 19:53
De vraag blijft of er op enigerwijze een registratie plaatsvindt als iemand zich legitimeert. Sofinummer?
@necrosis | 29-10-12 | 19:50
Waarom denk je dat je van mijn snert zo lekker warm wordt van binnen en mensen 150,- per bord willen betalen?
Eurotokkie | 29-10-12 | 19:49 |
Hoe kom je daar nu bij? Die gaan allemaal stuk op de witte sloper. Wiet is toch echt de drugs van hippies en losers.
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 19:40
Zolang je de samenleving daar geen schade mee berokkent moet iedereen lekker zijn of haar goddelijke gang gaan. Ik heb het over mensen die blowen en/of drinken en daardoor de samenleving opzadelen met hun problematiek wegens overlast of het niet kunnen/willen werken en aan daardoor het staatsinfuus hangen.
@AshleyJ"Ash"Williams | 29-10-12 | 19:52
Inderdaad, ik wacht met smart op het nieuwe seizoen.
En op meer speakeasies in dit strafkamp.
duh! Ik heb het bericht een beetje te snel gelezen, en komt het er op neer dat het dus nu zo gaat als in mijn vorige post. Gewoon legitimeren met je paspoort of identiteitsbewijs volstaat dus, en begrijp ik eruit dat je je dan niet hoeft te laten registreren.
Het uitrijksel zal dan wel voor oostblokvolk zijn dat geen nederlands paspoort heeft, maar hier wel woont en werkt. Niks aan de hand dus, want je kunt voor zoveel zaken een uitrijksel op het gemeentehuis halen, en vragen ze echt niet waarvoor je die nodig hebt, dus kan elke nederland ingezetene weer discreet z'n wietje kopen. ( Middelvinger opsteken doet naar
teeven en die zure fossiele lul van een opstelten.
vetkleppert | 29-10-12 | 19:39 Prohibition? Boardwalk Empire, geweldige serie - absolute aanrader.
@necrosis | 29-10-12 | 19:50
Maar wel halal mag ik hopen!
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 19:47
Volgens mij zit je gewoon ordinair reclame te maken voor je snert 'met een scheutje gedestilleerd'.
Jij, jij... kapitalist!
irma zonderboezem | 29-10-12 | 19:46 | + 0 -
Wel nee , van bankdirecteur tot arts gebruiken wiet .
Screw you Hippie's.. Digitale vingerafdruk erbij en degene die een uitkering hebben, korten tot op het bot. Werken zul je!
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:39
Ah, de soep wordt dus niet zo heet gegeten als opgediend, ik dacht al. Bijstandsmoeders zie ik nog niet zo snel wiet of vrachten alcohol kopen, die kunnen dat namelijk niet betalen. En als het zo doorgaat dan kunnen mensen die werken dat ook niet meer betalen.
doenormaal! | 29-10-12 | 19:36
Weet jij dat een verslaving (elke verslaving) een ziekte is en OOK als zodoende behandelt dient te worden? Je dacht toch niet dat de persoon die zich elke dag scheel blowT dit puur doet omdat 'ie daar nog steeds zoveel plezier van heeft? Nope, zoiets heet een verslaving. Dwangmatig in een vicieuze cirkel je leven belijden. En we hebben het hier over mensen, echte mensen van vlees en bloed die door een breed arsenaal van oorzaken in die cirkel zijn neergeploft. Ik hoop dat je dat niet vergeet, alvorens je iedereen die wel es blowt in een verdomhoekje drukt.
@Meeroever | 29-10-12 | 19:42
is het nou echt zo moeilijk om te begrijpen? Een verslaving hebben is schadelijk voor jezelf en indien je vervolgens de samenleving opzadelt met je verslavingsprobleem is dat dus ook schadelijk voor de samenleving. Niks pamperen. aanpakken! Is beter voor betrokkene, samenleving en schatkist. Hoe kun je daar nou een probleem mee hebben?
Links om | 29-10-12 | 19:43 | + 0 -
Totdat ze op het idee komen om mensen die bij de grens wonen zwaarder te belasten .
Eurotokkie | 29-10-12 | 19:41 | + 0 -
Ja dus? Nu zijn het occupiers. Wat is het verschil?
En een handvol tieners die het stoer vinden. Maar gelukkig komen de slimme erachter dat ze het niet nodig hebben.
@vetkleppert | 29-10-12 | 19:39
Als mensen geen plezier meer hebben in het leven als ze ouder worden, zullen ze waarschijnlijk minder lang aanspraak maken op AOW en pensioen.
En dat zal Mark en Didi niet slecht uitkomen....
Heerlijke oude tijden weer hier vlak over de Duitse grens .Benzine al 20 euro cent verschil,drank er bij en ander boodschappen.Er stond alweer een rij bij de pomp en bij de Aldi en de drankwinkel was het niet aan te slepen.
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:36 | + 0 -
Ik moet mezelf geen schade berokkenen? Bepaal jij waar ik schade van ondervindt? Ik drink wel eens alcohol, vind ik leuk, maar het is ook schadelijk. Sporten is gezond, maar ook schadelijk. Bewegen is zelf schadelijk, want er bestaat het risico op ongelukken.
Dus hier is mijn principe: zolang anderen geen directe schade ondervinden van jou gedraag ben je volledig vrij om te doen en laten wat je wil. En daarbij is "kwetsen" geen schade in mijn ogen (pesten wel).
irma zonderboezem | 29-10-12 | 19:38 | + 0 -
Dit was in de jaren 70 .
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:36
En jij gaat wel even voor mij bepalen dat ik mezelf geen schade mag berokkenen? Wie ben jij om te bepalen wat ik met mijn leven en mijn lichaam doe?
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 19:30
Zolang ze verder niemand tot last zijn, gewoon in hun eigen onderhoud voorzien en dus geen uitkering ontvangen wegens hun verslaving, heb ik daar geen probleem mee. Ik zuip zelf ook wel eens teveel in de weekenden maar dat gaat niet ten koste van mijn arbeidsprestaties of functioneren.
ik snap niet dat die koffieshopuitbaters niet even de man 2000 euro uit hun zak trekken om daarmee moskofiets in te huren, want een koffieshop is een openbare gelegenheid, en dan lijkt me die rompslomp
van registreren, uitrijksel en whatever the fuck, discriminatie en een ernstige schending van je privacy, en moet er wel een europees wetje of regeltje zijn die heel die onzin van tafel veegt.
We hebben allemaal al een identiteitsbewijs of paspoort, en moet het maar volstaan om je bij de portier te legitimeren. Nederlander? Prima! Tourist?
Helaas, geen wiet voor hun, en daarmee moet ivo maar genoegen mee nemen!
@necrosis | 29-10-12 | 19:32
Ik doe het ook al weet ik hoe lang niet meer, omdat ik die lamlendigheid strontvervelend vind. Maar het gaat gewoon niet de goede kant op. Wat is het nut van oud worden als je niet meer mag roken, blowen, vet eten, vlees eten en weet ik wat er nog meer te verbieden valt nadat iedere keer de andere 2/3 van het suffe klootjesvolk het wel best vindt omdat het hun niet betreft. Als je alleen nog maar tot je dood mag werken.
En ik zie een alcoholverbod er ook nog wel van komen, zeer binnenkort. Want ook dan vindt 2/3 dat het ook best zonder kan.
gore blowende kut hippies. Nergens goed voor. Weg met wiet en de wiet pas
necrosis | 29-10-12 | 19:32 | + 0 -
Van zo'n joint, ga jij daarvan gniffelen of juist grinniken?#dtv
niet zo zeuren. ze kunnen het ook niet in 1x afschaffen vanwege gezichtsverlies. Dat doen ze pas over 6 maanden.
@vetkleppert | 29-10-12 | 19:29
Mijn principe is heel simpel; je moet jezelf, anderen en de samenleving geen schade berokkenen. Als je blowt en je leven daardoor belemmerd wordt, berokken je jezelf schade. Wanneer je dan ook nog eens een uitkering ontvangt en te beroerd bent om aan het werk te gaan vanwege je verslaving, berokken je ook de samenleving schade. Ja, dat mag best aangepakt worden. Maar ik wet dat we in Nederland leven waar criminelen en bijstandsmensen gepampert en ontzien worden tot het graf. Schijnen ze beter van te worden denkt men. Tsja.
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:32 | + 0 -
Nogmaals, mensen die wel kunnen werken maar dit niet doen, om welke reden dan ook, horen geen uitkering te krijgen. Anderen zijn dus niet voot jou aan het werk.
Naast de uitkering levert de staat uiteraard ook andere diensten aan mensen, zoals basiszorg en veiligheid, wellicht wil je daar ook mensen van uitsluiten. Zover ga ik echter niet.
doenormaal! | 29-10-12 | 19:23 | + -8 -
Sorry, ik had je niet herkend...
Het komt me voor alsof je veranderd bent.
Strohond | 29-10-12 | 19:30 | + 0 -
De wietpas kan er altijd nog komen , eerst ervoor zorgen dat er een zittend kabinet komt daarna kunnen ze altijd nog kijken .
@vetkleppert | 29-10-12 | 19:24
Ik heb het wel eens gerookt toen ik nog jong was, ik merkte er weinig van, of ik kreeg een giechelbui.
Vandaar dat ik het al .. jaar (*) niet meer gebruik.
(*) vul hier de wettelijke verjaringstermijn in.
@Meeroever | 29-10-12 | 19:26
Als je doordat je blowt geen reet uitvoert (lethargisch) dan schaad je indirect de mensen die voor jou aan het werk zijn en voor jou belasting afdragen. Niet ok dus.
Volgens het regeringsakkoord wordt dit in overleg met de gemeentes ingevoerd dus met zo'n vaart zal het wel niet lopen in de grote steden en zeker in Amsterdam waar ik me niet kan voorstellen dat de gemeente te popelen staat om de hoeveelheid toeristen zwaar te zien afnemen.
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:30
Arbeit macht frei!
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:26 | + -2 -
Wanneer iemand alcoholist is kunnen familieleden hem of haar zijn of haar rechten ontnemen en verplicht laten opnemen via de rechter.
Wanneer iemand strafbare feiten ondergaat onder invloed van zijn of haar verslaving kan de rechter hem of haar een gedwongen behandeling opleggen.
Anderen moeten helemaal niks.
Ik vind een methode hieronder een mooi alternatief:
www.youtube.com/watch?v=uWmMxzTKlcw
Meeroever | 29-10-12 | 19:26 Jaja. Vergeet voor het gemak maar de familie en vrienden van hardcore addict, alsof die geen schade ondervinden van iemand binnen hun leefomgeving die uit zelfdestructief egoïsme een one way ticket to hell heeft geboekt. And I know, trust me.
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:26
Het wordt nog druk bij de Jellinek met enkele miljoenen mensen die regelmatig alcohol drinken of af en toe een joint opsteken.
Dus Opstelten is op verzoek van de PvdA 360 graden gedraaid.
Knap onderhandeld van Samsom.
@Meeroever | 29-10-12 | 19:24
Als je een uitkering krijgt, mag daar best wat tegenover staan. Werken moet stimuleren. Het hebben van een uitkering niet. Een te goed sociaal stelsel creëert teveel lamlendigen. Bovendien wordt je gelukkigere van werken dan van het thuis hangen en je handje ophouden.
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:26
En mensen die er anders over denken dwing je natuurlijk ook gewoon eventjes om het op jouw manier te zien. Dat drammen en dwingen gaat nog eens heel groot worden. En de slaven moeten dit alles wel nuchter en vreugdeloos ondergaan, natuurlijk. Anders is het geen kunst.
Wiet onder geneesmiddel laten vallen , probleem opgelost.
@neemjemoederindemali | 29-10-12 | 19:19
Voor alcoholisten geldt vanzelfsprekend hetzelfde. Mensen met een verslavingsprobleem moet je helpen. Uit zichzelf doen ze het niet dus is dwang noodzakelijk. Noodzakelijk voor henzelf en de samenleving. Win win dus. Misschien dus ook maar controleren bij de slijter inderdaad ;)
Ik voel me dubbel genaaid door Rutte c.s. Ha ik net zo goed op de DP-partij van Brinkman kunnen stemmen :-(
Als je nou nagaat dat zelfs binnen de VVD veel mensen het oneens zijn met de wietpas, gaat die identificatieplicht echt uit van de persoon van Opstelten!
@necrosis | 29-10-12 | 19:25
Geen idee ik draag ze nooit. Ik ben een moderne ruifvreter.
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:23 | + 0 -
Dan is het maar niet goed voor hem, zolang je anderen niet beschadigd kun je roken of gebruiken tot je een ons weegt.
@pius | 29-10-12 | 19:22
Over geitenwollensokkerij gesproken: kriebelen die dingen echt zo erg?
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:21 | + 0 -
Werken is geen plicht hoor voor mensen die kunnen werken. Maar wanneer je niet werkt zijn de consequenties ook voor jou. Dus nee we gaan ze niet te werk stellen. Dat is fascisme.
@necrosis | 29-10-12 | 19:20
In de praktijk zijn de meeste shops veranderd in loketjes waar je meteen moet opsodemieteren na aanschaf. Helemaal totaal verstrafkampt, zoala alles, de laatste 15 jaar.
umoja | 29-10-12 | 19:06
Goede vraag. Het is in principe verboden om anderen een kopie van je paspoort te laten maken. Je mag immers nooit meewerken aan mogelijke identiteitsfraude. Gegevens overnemen in databases komt op hetzelfde neer. Dat staat ook op de laatste pagina van een paspoort. Om kopieën te mogen maken moet een organisatie daarvoor gemachtigd zijn. Of shops dat zijn weet ik niet, maar het lijkt me zo van niet.
@Bakito | 29-10-12 | 19:15
Jongen, je moet stoppen om zoveel drugs te gebruiken. Is niet goed voor je geheugen en hersenfunctie www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/10/...
Voor rechts-conservatieve Law and order politiek moet draagvlak gecreëerd worden aangezien het niet werkt behalve dan in de dromen van antidemocratische scherpslijpers zoals Ivo OpSStelten.
Na een jaartje of 4na invoering van de wietpas zijn de achterbuurten definitief ghetto's geworden is er een hele nieuwe klasse drugsdealers en gebruikers ontstaan en de straat-overlast verdrievoudigd. Daar heb je je draagvlak. En je kan er net zo makkelijk de geitenwollensokkerij de schuld ervan geven.
Over win-win gesproken. .
@Meeroever | 29-10-12 | 19:18
MS patiënten met een WAO-uitkering en 100% afgekeurd hebben gratie. De rest blowend of niet moet inderdaad gewoon aan het werk (gezet worden).
@vetkleppert | 29-10-12 | 19:05
Alhoewel ik niets heb met coffeeshops, toch een kleine opmerking:
Ik meen dat het (algemene) rookverbod tot gevolg heeft dat je geen Jonko meer mag opsteken als daar tabak in zit.
Het schijnt dat je dus gewoon een 'sigaret' mag roken die voor 100% uit wiet bestaat.
Bakito | 29-10-12 | 19:15 LOL. Precies, iedereen die er verdacht uitziet van straat plukken en in een afkickkliniek plaatsen. Dat kunnen die centra's momenteel makkelijk aan joh. Nee echt. Politiestaat en extra banen in de dienst verlenende sector. Win win. LOL.
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:11
Laten we dan ook controles invoeren in de supermarkt, iedereen die een fles wijn of krat bier koopt is bij voorbaat verdacht en zal waarschijnlijk wel niet werken.
Hoe stigmatiserend kan een mens zijn.
@Meeroever | 29-10-12 | 19:12
Het klopt helemaal.
@Crematorium-de-Asbak | 29-10-12 | 19:06
Het zit hier vol met lethargische blowers c.q. verslaafden die in ontkenning leven. Heb je het ook in de gaten? Kom niet aan hun wiet! Trieste gevallen, stuk voor stuk.
Ze willen de coffeeshops failliet laten gaan en dat gaat lukken op deze manier in de grote steden.
Binnenkort op elke hoek een dealertje voor de shop geweigerde toerist of Nederlander die geen zin meer heeft om in de shop zijn rokertje te kopen met al die poespas.
Ze willen de coffeeshops failliet laten gaan en dat gaat lukken op deze manier in de grote steden.
Binnenkort op elke hoek een dealertje voor de shop geweigerde toerist of Nederlander die geen zin meer heeft om in de shop zijn rokertje te kopen met al die poespas.
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:16 | + 0 -
Nee hoor, iemand die werkloos is en niet kan werken mag van mij blowen. Iemand die werkloos is en wel kan werken hoor geen uitkering te krijgen, wat ie verder doet kan me niet schelen.
Nu weer met die accijnsverhogingen... Ook de volgende Europese oorlog zal niet gaan tussen landen maar tussen klassen. Vandaar dat er aangestuurd wordt op een Europese defensie. Duitse soldaten houden de Grieken eronder, Griekse de Belgische, Nederlandse de Spaanse enz.
@een maffiabaas | 29-10-12 | 19:07
Wat??? Verkiezingen voor het Europees parlement?
Is er voor dat gedrocht nog iets democratisch mogelijk?
@doenormaal! | 29-10-12 | 19:11
De ip adressen van de mensen die op het minnetje klikken worden geregistreerd ;) Werkeloze blowende losers. En counting.
Heeft brussel/berlijn dit allemaal al goedgekeurd ??
@ZKH EénOog | 29-10-12 | 19:04
Er zijn straks nog meer zwartrijders die mooie kaartenhuizen gaan bouwen.
doenormaal! | 29-10-12 | 19:11 | + -4 -
Hear, hear.
Precies. De enige oplossing is 100% dwang en overheidstoezicht op drugshandel.
Overigens kan het me amme reet roesten of je wekelijks je neus in de witte poeder steekt of je lippen om een dikke jonko zet. Zolang je anderen geen kwaad doet is het allemaal prima.
Maar blijkbaar doe je Teeven en Opstelten grote schade toe.
Misschien moet dat op iedere joint staan: "Bij het roken van deze joint brengt u Ivo Opstelten en Fred Teeven grote schade toe".
Leuke optie voor de stijlloze poll: Hoeveel maanden gaat dit kabinet het uithouden.
Ik zeg 18 maanden.
@Bakito | 29-10-12 | 19:10
*Gegen die Mauer* zeker, wat een zielig mannetje ben je ook met je enge beperkte blikveld.
Ik ben een liberaal en ik stem geen VVD. Wat klopt er niet?
Die wietpas is helemaal niet nodig. Alle mensen die blowen en een uitkering hebben moeten gewoon verplicht afkicken wegens niet in staat of gemotiveerd om iets van hun leven te maken, laat staan te werken.
Gewoon op straat blowende mensen aanhouden en controleren of ze werk hebben. Is dat niet het geval dan linea recta naar de afkickkliniek sturen en uitkering inhouden. Ook in de coffeeshops controleren. Moet je eens zien hoeveel het de schatkist oplevert wanneer al die verslaafden na een verplicht verblijf in een afkickkliniek weer aan het werk gaan! Worden ze zelf nog gelukkiger van ook! ook lost het het hangjeugd probleem grotendeels op. Win win win dus.
Zucht. Wat een gefaal.
Ik weet wel een oplossing voor drugstoerisme...
Maar dat is me de ban niet waard.
Het in stand houden van de overheid wordt meer en meer een doel op zich. In feite plundert de overheid de rijkdom die gegenereerd wordt door de markt. In de geschiedenis is het plunderen van de burgers door de overheid vaak aanleiding geweest tot de ondergang van landen/dynastiëen/empires.
U hoort het hier eerst. :)
Je hoeft je dus niet meer te registreren als wiet gebruiker en dat is toch juist goed
Af en toe heb ik echt het idee dat politici onder het genot van verdovende middelen met dit soort plannen op de proppen komen. Je moet toch echt zo stoned als een garnaal zijn of pure hersenrot hebben. Maar goed!
Tsjongejongejonge - dit begint al goed.
-
De bijdrage van mastodonten Opstelten en Teeven aan dit regeeraccoord, kennelijk.
-
lastenverzwaringen gaan in na de verkiezingen voor het Europees parlement van 2014. triest dat de politiek totaal niet meer in dienst staat van het volk.
Drug's is voor Loosers.. Kunnen leven zonder verdoving is pas een Drug..
De enige vraag is: Sta ik straks in een database? Of moet ik alleen slepen met mijn hele papierwinkel?
Maar serieus: men ruilt een pasje in voor allerlei andere bureaucratische handelingen. Je verwacht het niet...
Wat maakt het nog uit, sinds je toch niet meer mag roken in zo'n winkel. Geld, zakkie en oprotten. Dan kan je het beter discreet laten langsbrengen. Bovendien is het assortiment dan ook meteen wat completer.
Leve de one stop shop aan huis.
Jullie vergeten het gokken: www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=...
Wiet? Pas.
Voor het eerst in jaren dat ik een politiek besluit het predikaat "wenselijk" kan geven!
Feest! Ondernemerschap op straatniveau wordt weer beloond.
Zouden deze lieden nou niet aan te klagen zijn, voor de extra criminaliteit die zij willens en wetens (of door doellbewust ontkende onwetendheid, een nog veel zwaarder misdrijf voor een corrupticus) stimuleren met hun droogleggingen?
Wat is een wietpas?
De wietpas van Rutte en samsom kunnen maar beter in beslag genomen worden.
REAGEER OOK