Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KRO Karaktermoord: Rutger Castricum

4eef3b5f2db9f.1.jpeg De brave borsten van KRO Profiel wilden heel graag wat beelden van GSTV hebben voor een aflevering over Rutger van Castricum. Wij wensten ze vriendelijk de tiefus. Om onze beelden vanavond toch uitgebreid terug te zien bij de gristenomroep die vorige week nog een kruistocht tegen DWDD voerde. Matthijs had namelijk beelden van Boer Zoekt Vrouw gebruikt, en daar besmuikte grapjes bij gemaakt. Over besmuikt gesproken: alle usual suspects waren door de KRO opgetrommeld om Rut te duiden langs de NPO FatsoenIndex. Een cultuurhistorica die de obligate vergelijking met jaren '60 counter culture maakt. Een journalistiekdocent die Rut 'lui' mag noemen. Een vroeggrijs jochie die met een klein stijfje in de broek Rut (matigjes) mag persifleren door hem met een camera thuis te overvallen. Een voxpopje over Rut. De mening van Meisje Li Vos. De ooit misschien enigszins geloofwaardige Jack de Vries. De labiele grijns van Jeroen 'Help ik schrijf uiteindelijk toch geen boek over GeenStijl' Mirck. Ton fucking Elias. Maar tussen de zurigheid en opgetrokken bovenlipjes zit best een beetje ontzag voor de Rol van Rutger. Uiteindelijk was het Profiel van Rutger van Castricum vooral een Profiel van de NPO, die met een roze hamer en een portret van Rut voor de zoveelste keer proberen om Hun Fatsoen terug in de journalistiek te slaan. Niet erg geloofwaardig, als je zelf totale rommel produceert. Na de backstabbertjes van de VARA, nu ook de Karaktermoord van de KRO. Een rekening voor de gebruikte GSTV-beelden volgt. Update: Rutger doet een Theo van Goghje en profileerde zichzelf vanavond in het PooNieuws.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb het op mijn gemak bekeken en vind het wel verhelderend; Rutger, als hij in zijn rol zit, doet het goed om menig te confronteren. Maar dat is een rol.
En dan komt de duiding: buiten zijn rol, is hij kwetsbaar. Je kunt aan hem zien dat hij niet opgewassen is tegen momentums die zijn persoon aangaan, omdat hij dat nog niet kent. Is goed, is een training in selfreflectie. Rutger - vind ik - is een unicum in het, zwaar gemanipuleerde. MSM
Spoken

God werk Rutger, al mag je wel wat afvallen.

sTiRf | 27-10-12 | 17:59

Iets wat Castricum niet door heeft: je kunt heel kritisch zijn zonder onbeschoft te zijn. En ja, de Tweede Kamer heeft het recht heerschappen die zich onbeschoft gedragen de toegang te weigeren.

triasenergetica | 26-10-12 | 20:38

Hypocriet, en niet zo'n beetje ook. Niet de KRO.
Dus GS en Powned gaan vanaf nu geen karaktermoord meer doen en spijt betuigen van (de pogingen bij) Cohen, Vogelaar, Wendy van Dijk, Kinneging. En van de Hitlersnorretjes op Felix Rottenberg en Frenk van der Linden, nadat ze Rutger lieten zweten en zwatelen bij DWDD.

Roer | 26-10-12 | 18:55

Dat Rutger in de poel des verderfs is gaan wonen is wel triest , die kutstad is het riool alwaar het linkse tuig gepokt en gemazeld wordt.

Goedkope aktie van het linkse bolwerk om Rutger te beschadigen , wat een droeftoeter is die oud leraar.

Barrakiptomaat | 26-10-12 | 18:25

-weggejorist-

zand.kasteel | 26-10-12 | 18:06

Nu pas helemaal bekeken. Zo onterecht om dit karaktermoord te noemen; Rutger krijgt hier meer wederhoor dan hij ooit zelf iemand gegund heeft.

Suubi Musajja | 26-10-12 | 17:35

Dus als ik het goed begrijp, klaagt GeenStijl over het feit dat de KRO zich gedraagt als GeenStijl zeg maar...?

mygfisbrazilian | 26-10-12 | 16:15

"De gristenomroep KRO."
Er gaat weinig boven onbedoelde hilariteit. Mijn dag is goed.
Domme, domme auteur. Dom in de betekenis van héél dom.

Ruud Speelman | 26-10-12 | 15:22

Rucker Castricum is een lutser. Dat mag ook wel eens gezegd.

ruimpeer | 26-10-12 | 14:44

Eat more sushi | 26-10-12 | 12:07
Dat item van Rutger zelf over zijn aanwezigheid in Profiel vond ik ook volkomen ruk. Probleem voor die man is de volgende stap in zijn carrière. Brutaaltje zijn heeft zijn beperkingen natuurlijk.

Simon_GS | 26-10-12 | 13:53

@ open deur: als Powned al die door jou opgesomde tralala nou ook invulde, dan was het ng wat. Nu is het gewone afzeiktv, zoals er al 1000 andere afzeiktv's zijn. En sorry hoor, maar dat is wat mij betreft een gepasseerd station. Powned zuigt net zo hard als de rest en rut was vroeger leuk. Vroegah dus.

tummes | 26-10-12 | 13:48

Pfffff wat maakt dit allemaal uit??? Slechte promotie is ook promotie. Blijkbaar is Rutger intressant genoeg om er een uur aan te besteden. Mooi toch??? Als je verder niet door Rutger heen kan kijken dan zegt dat meer over jou dan over Rutger. Waarom moet alles t zelfde zijn??? Karaktermoord??? Als je hierop gaat reageren wel........... kijk, als je een klap uitdeeld dan kun je er ook wel eens terug verwachten. Ik vond t wel grappig. Rutger maakt blijkbaar een hoop los. Brengt mensen uit hun comfort zone. Wat is daar nou mis mee??? Dat je uberhaupt iets los maakt is toch prachtig. Dat t niet iedereens smaak is is logisch....... da's toch met alles zo

patrick3822 | 26-10-12 | 13:39

-weggejorist-

FerdiDeMier | 26-10-12 | 13:26

@Inferi0r
Ten eerste je toon, waarmee je direct meer laat zien van je eigen mening dan over die van mij.google projectie eens.

Maar dan inhoudelijk:
Ik zeg niet dat er geen positieve commentaren waren, ik zeg dat er geen mensen waren die positief zijn over rutger/pownews, een fan. Er is een verschil tussen iemand die positief is en toch kritisch, en iemand die kritisch is en toch positief. Eenvoudiger: Er waren negatieve mensen en neutrale mensen... voor balans is het handig er dan een fan bij te zetten.

Ik zeg dat Powned hoogopgeleide mannen van 20 tot 40 beter aanspreekt dan de oude media. Nergens zeg ik dat het ook maar iets met inhoud te maken heeft. Dus leuk dat jij van mening bent dat de site minder inhoud heeft dan de televaag, wie weet zelfs waar. Maar dat is helemaal niet waar het om gaat. Een van de redenen dat ze in het publieke omroep meuk kwamen is omdat ze een doelgroep aanspreken die andere publieke omroepen missen... 20 40 man hoogopgeleid. Of dat nu is om inhoud, dikke tieten, brutaal, snel, hip, in your face, uitleg, informatie, nog meer tieten aub, nieuw, kort etc is helemaal niet relevant. En geen woord daarover in het KRO stukje. Grappig genoeg was het KRO stukje slechts 40 minuten meningen van mensen en nada feiten, iets wat Pownews ook doet maar dan leuker en in 5 minuten.

OpenDeur | 26-10-12 | 13:12

Wat is GS toch anaal als ze zelf kritiek krijgen.

Fatbirdsdontfly | 26-10-12 | 13:07

GeenStijl die klaagt over karaktermoord??? Het moet niet gekker worden!!!

La Espada | 26-10-12 | 12:24

En voor ik het vergeet, wat was dat item in Powned nu precies? Zelfprofilage? Ik begreep er echt geen snars van, maar ik ben dan ook niet zo snugger en ook nog vrouwelijk dus ik heb alles tegen.
Anyone?

Eat more sushi | 26-10-12 | 12:07

Ik heb dus gekeken. Jammer dat ik die minuten nooit meer terug krijg, want eigenlijk ging het nergens over. Een filmpje over Rutger, met beelden van Rutger die iedereen al gezien had, mensen die iets vinden van Rutger, een met stairway2heaven bierneuk-lucht gelardeerde zolderkamerautist die de deur opent bij Powned, slinkse jihad bij DWDD tegen Rutger, de buren van rutger en dan uiteindelijk een 'overval' op Rutger die zichzef zichtbaar naar de andere kant van de planeet wenste om maar niet dat onhandige verrassingsinterview te hoeven doen.
Mijn god wat een kolerezooi was dat.
Ik ben er nog steeds niet uit wie er het meest voor lul stond.

Eat more sushi | 26-10-12 | 12:04

Mei Li Vos (PvdA): de bek altijd druipend vol over homo-emancipatie, maar Rutger dan dus wel 'pesten' met dat ie 'homo' zou zijn...
Alsof homoseksualiteit iets is waar je mee 'gepest' kan worden...
VVD-er Elias die altijd de bek vol heeft van vrijheid van meningsuiting en democratie, maar dan wel vindt dat Castricum dan maar die ongein 'ergens anders' moet gaan uithalen, terwijl honderdduizenden mensen er met genoegen naar kijken en het zelfs 'belangrijk' genoeg gevonden wordt voor een veertig minuten durende uitzending van 'Profiel'...
Wat een triestigheid...

Wijze Uil | 26-10-12 | 11:26

Dat je docent Journalistiek bent en je grootste prestatie is dat je Rutger ooit voor je hebt gehad. Nou nou.

Knetter | 26-10-12 | 11:25

Blijkbaar was hij toch uitzending waardig, dus zo slecht doet de slechtste journalist van Nederland het volgens de KRO directie niet. Geeft mooi aan wat de qualiteitstandaarden aldaar zijn.

Fred Janssen | 26-10-12 | 11:06

Leuk, Adelbert college in Wassenaar, komen een hoop eigenwijze lieden vandaan, inclusief mezelf.

Uw Verzekeringsadvis | 26-10-12 | 11:06

Rutger beheerst de techniek van Disrupt then reframe tot in de puntjes. Bijna altijd een genot om naar te kijken, het optreden met Vogelaar is legendarisch en het zal me niks verbazen als het bij zowel journalistieke opleidingen als mediatrainingen voor ministers als voorbeeld wordt gebruikt. Punt wat in deze docu wordt gemaakt dat het "kunstje" van Rutger zijn beste tijd heeft gehad deel ik echter wel. Dat je op een gegeven moment weggezet wordt als hofnar en zo onbedoeld deel uit gaat maken van het etablissement klopt. Mensen kunnen buiten de kaders optredende figuren (excentriekelingen) meestal slecht handelen en het is een kwestie van tijd voor er ook voor hen een hokje is getimmerd waarin ze weggestopt worden. Leidinggevenden en politici in het bijzonder proberen criticasters in te lijven als "adviseur" of "waakhond" om ze vervolgens door hen als lakei in te laten fluisteren dat wereldse faam vluchtig is. Rut, het zou zonde zijn als je (onbedoeld) deze rol zou gaan vervullen. Je hebt leren stappen, je hebt geschopt, bent geslagen, gepokt en gemazeld. Een perfecte opvoeding voor het enfant terrible wat aan de vooravond staat voor een nieuw hoofdstuk in zijn journalistieke carrière.

MorbideBloemist | 26-10-12 | 11:00

-weggejorist-

groundloop | 26-10-12 | 10:51

Rutger hoort bij BNN thuis. Best leuk, lachen, maar onvoldoende inhoud voor de grote mensen TV. Bijdehand doen is iets anders dan kritisch reageren.

Hommel | 26-10-12 | 10:45

Heb gisteren zitten kijken. Ik vond het nogal meevallen, hoor. Rutger kwam er best sympathiek uit. Vond ik dan. En ja, er was ook wat kritiek. Maar ja, incasseren is nooit GeenStijls sterkste kant geweest, geloof ik.

snokkertje | 26-10-12 | 10:32

GS = calimero-blog


Jammer

Das Ungeheuer | 26-10-12 | 10:29

fragment van de dwdd is nog steeds een voorbeeld van hoe de vara aan het werk gaat en zo dingen voor elkaar probeert te krijgen.

zegt meer over de vara die te rutger technieken gewoon klakkeloos kopieert. Handig is het dan om het orgineel te laten verdwijnen zodat iedereen denkt dat de kopie het origineel na verloop van tijd.

Volgens mij is de vara de uitvinder de van de zgn hufter tv

dolffie | 26-10-12 | 10:08

-weggejorist-

Uh-Oh | 26-10-12 | 09:48

@INH.30CL | 26-10-12 | 01:57
Dat is geen shockeren, dat is met je leven spelen.

Methylfenidaat | 26-10-12 | 09:39

Haha wat een afgang
WAT EEN AFGANG!
*voor de KRO*

wakkere_nederlander | 26-10-12 | 09:34

Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren!

DerWaarheid4 | 26-10-12 | 09:29

Iets mompelt van "luis" en "pels" en "correct menschen".
Doei!

Kobus Kloothamer | 26-10-12 | 09:27

Bewijst maar weer hoe kinderachtig geenstijl/powned is, zodra ze een duw terug krijgen gaan ze huilen.

Methylfenidaat | 26-10-12 | 09:23

@ Kamervraag 09:09

Precies, en wie in twijfel trekt waarom Paul de Leeuw 7 ton moet verdienen is erger dan Hitler!

eerstneukendanpraten | 26-10-12 | 09:15

De Vara verliest haar monopolie. De hele omgeving zoekt nu zondebokken: Fortuyn, Die Wilders en nu Rutgert.
Want de indoctrinatie van de Vara was natuurlijk wel de gewoonste zaak van de wereld. "Wij bepalen we wat goed is voor het gepeupel" Tegenspraak ? Dat is racisme/fascisme.
Toch ?

Kamervraag | 26-10-12 | 09:09

Prima stuk van KRO. Stukken beter en nog veel grappiger dan het 'interview' van Rutger.

harry poster | 26-10-12 | 09:09

Een Powsnews-redacteur reageert net zo op een camera (liever geen camera naar binnen en ""hebben jullie een afspraak?") als een EU-woordvoerder van EU-er Schmidt waar Rutger ongevraagd langskwam en instanties waar Pieter Storms ook zonder afspraak langsging. Rutger lijkt ook een beetje verbouwereerd en slecht voorbereid dat hij op straat wordt geinterviewd, terwijl je het had kunnen verwachten, net als vroeg of laat een beetje agressie zoals met die Mocro van een winkel of die gewichtheffer met z'n Pakistaanse vrouw of de kielhaakactie bij DWDD bij de presentatie van een Ibiza-boekje.
Rutger had ook op straat kunnen reageren met: Beetje veel eer om een programmma van 40 minuten aan mij te wijden. Het zelfinterview was wel aardig, de reactie hierboven op de ""fucking" Tom Elias een beetje in de kuif gepikt, net als z'n reactie in DWDD. 2 mogelijke actiepunten voor Rutger om het goed te maken: Boeren van boer zoekt vrouw ongevraagd interviewen en de presentatrice van dat programma en Pieter Storms ongevraagd interviewen en wat vragen over Nina Brink stellen en haar reactie op biografieeen.

IndoFortuyn | 26-10-12 | 09:07

KRO is geen "gristenomroep". Gristen (met een G) duidt op protestantse grondslag. De KRO is katholiek.

Bytemaster | 26-10-12 | 09:07

Kaats.
Bal.

"Slechte publiciteit bestaat niet. Als ze je naam maar goed spellen..."

Kapitein Sjaak Mus | 26-10-12 | 09:05

En wie is er nou op zijn pik getrapt van Rossem?
Het werd tijd.

swassannuf | 26-10-12 | 09:02

@endp 08:50
Weet ik toch, ik ken je fascinatie, fixatie, adoratie of welk woord je het ook geven wil, ten aanzien van de homosensuele medemens. Iedereen die hier regelmatig meeleest trouwens. ^^

AshleyJ"Ash"Williams | 26-10-12 | 08:56

Karaktermoord? Welk karakter....?

Datzegiktoch | 26-10-12 | 08:52

@'Ashley 08:40

Die tegel was brute ernst hoor!

eerstneukendanpraten | 26-10-12 | 08:50

@ Bakito 08:39

Jij niet dan?

eerstneukendanpraten | 26-10-12 | 08:49

Bij de eerste zinnen uit de mond van de hypocriete fatsoenrakkers van de KRO kreeg ik al braakneigingen:
"een keurig land waar de grenzen van het toelaatbare traditiegetrouw worden verdedigd"
Dat gold niet voor de paapse aanhangers van de KRO getuige het veelvuldige misbruik van kinderen en zelfs handel in babies van alleenstaande moeders binnen de katholieke kerk.

Nestorix | 26-10-12 | 08:46

* morgen met een gerust hart kan beginnen na 13 in dozijn homograpje van @endp *

Môgguh

AshleyJ"Ash"Williams | 26-10-12 | 08:40

eerstneukendanpraten | 26-10-12 | 08:31 | + 0 -
Jaja, jij bent hetero. Ik weet.

Bakito | 26-10-12 | 08:39

de columns van rutger stralen een totaal gebrek aan creativiteit en intellectuele vaardigheden uit. hij is niet in staat een fatsoenlijk artikel te schrijven, en hiermee totaal ongeschikt als journalist.

zeeman73 | 26-10-12 | 08:39

Rutger sucks!

naatholweg | 26-10-12 | 08:36

Wanneer stopt Geenstijl eens met topics over Rutger. Ongelooflijk niet boeiend.

caspert79 | 26-10-12 | 08:36

@ Bakito 08:25

Is de gay-sauna nog niet open?

eerstneukendanpraten | 26-10-12 | 08:31

WieIsDeChef | 26-10-12 | 08:13 | + 0 -
Welnee. Lees de andere reacties maar. Zo kinderachtig zijn ze hier niet. #feit

Bakito | 26-10-12 | 08:25

De enorme redactie van Pownews was in zijn geheel op vakantie bleek in profiel. Alleen de conciërge(toch al steeds vaker het onderwerp van geweld) kan Ajouad te woord staan en wordt gedwongen koffie voor de hele ploeg te zetten. Zo ziet Hilversum er dus uit in de zomer. Zogenaamd hard aan het werk voor het nieuwe seizoen maar eigenlijk allemaal op Ibiza van onze belastingcenten.

Simon_GS | 26-10-12 | 08:21

Niet zeiken. Rutger loopt altijd iedereen in de bek te zeiken dan moet hij er zelf ook tegen kunnen.
Maar ik zal wel weggejorist worden.

WieIsDeChef | 26-10-12 | 08:13

Hij zat toch bij de commando's? Wat moet hij dan in Hilversum...

eerstneukendanpraten | 26-10-12 | 08:11

Lijkt er toch verdacht veel op dat een hoop BoBo's moeite hebben met van castricum.
Misschien moeten ze eens De Huzaren van Castricum gaan lezen dan zien ze misschien de humor ervan in.

Sjeng de helle | 26-10-12 | 08:08

Rutger was een paar keer leuk, daarna flauw en niet origineel.

Misschien een nieuw format voor Powned,

"Rutger zoekt karakter"

Ing. eslapen | 26-10-12 | 08:07

Mogguh @ All,
Bakito | 26-10-12 | 06:40 | + 2 -
Mogge, goed idee!

Sjeng de helle | 26-10-12 | 08:00

Dus omdat de KRO zelf stom is, is Rutger goed?

Roer | 26-10-12 | 07:46

RuckTor, tsja nooit het grootste licht geweest natuurlijk. Dat moet je op 1 of andere manier compenseren.

roze_bril | 26-10-12 | 07:33

iemand de tiefus wensen nou sorry maar dit gaat wel erg ver GS bah

rukkieduck | 26-10-12 | 07:21

Morgen @all

Koggie?

Bakito | 26-10-12 | 06:40

Harst Weesie nu zijn borsthaar?
DE PO doet precies wat leuk is, geld smijten voor jouw smaak.
Alleen jammer dat de meeste mensen een verdrietige smaak hebben.

Einde van de Domheid | 26-10-12 | 03:55

Krijgen de cameralui van PowNews een nekschot als ze Ruktor niet vanuit zo'n laag standpunt filmen dat de wijkende haargrens van het dikkerdje maar een heel klein beetje opvalt?

Tip van de kapper: stop met het over je kruin plakken van je okselhaar en pak de tondeuze.

Anders nog? | 26-10-12 | 02:58

Rutger is toch ook een lul, vaak vermakelijk om naar te kijken, maar desalniettemin een enorme eikel.

Hastur | 26-10-12 | 02:46

@INH.30CL | 26-10-12 | 02:26
*De nachtploeg mist* derhalve maar eens gaat slapen, OUT.

INH.30CL | 26-10-12 | 02:39

Val de gevestigde orde aan en u zult er van langs krijgen.

prekert | 26-10-12 | 02:31

@kopkaasknabbelaar | 26-10-12 | 00:58
Felix Rottenberg.
Is dat de man die ooit tijdens een partijbijeenkomst in de provincie, door een lokaal PvdA-lid verweten werd een „grachtengordeljood” te zijn die zich niet identificeerde met de concrete problemen van de bevolking?

Het zou me niet verbazen.

INH.30CL | 26-10-12 | 02:26

@de grote Anti | 26-10-12 | 02:14
Kijk het dan ook af! En daarna nog even naar deel 2 dat is er ook nog.

INH.30CL | 26-10-12 | 02:20

overschatte puber, het is. krijgt ie het (bij toeval) voor elkaar bij die duitse EU-flapdrol in te breken, houdtie een stoelendans. gewogen, te licht bevonden, leider

hetluis | 26-10-12 | 02:15

overschatte puber, het is. krijgt ie het (bij toeval) voor elkaar bij die duitse EU-flapdrol in te breken, houdtie een stoelendans. gewogen, te licht bevonden, leider

hetluis | 26-10-12 | 02:15

@INH.30CL | 26-10-12 | 01:57
Wat een knuppel,dat kan ik niet afkijken.
Is hij er voor dat oostenrijk wordt overspoeld met (illegale) buitenlanders ofzo? Of weet hij het zelf allemaal niet meer.

de grote Anti | 26-10-12 | 02:14

Denk dat die Rutger best aardig is, nu zijn baas nog....

Aart Z. | 26-10-12 | 02:05

Nou kijk,powned-gs-dumpert is toch als een soort van drieluik lijkt mij.. Ook al kijk ik het eigenlijk bijzonder weinig.Oja,en ik heb er mede voor gezorgd dat ze genoeg leden hadden om binnen te rollen.Dus ook een heul klein beetje van mij.

Maar GS zelf is natuurlijk favoriet.

de grote Anti | 26-10-12 | 02:00

Over fatsoen gesproken! Iemand die echt shockeerde en waar Rutger nog steeds een kleine jongen bij is:

youtu.be/Owa54EJsN9E

INH.30CL | 26-10-12 | 01:57

Inferi0r | 26-10-12 | 01:37 | + 0
-
"het journalistieke niveau is armoe."
Knippen, plakken en een paar spelfouten toevoegen is alles wat ze doen.

blikland2 | 26-10-12 | 01:55

Waarom zitten jullie hier zo op Geenstijl? Wat maakt dat Powned jullie nou uit?

xzaz2 | 26-10-12 | 01:54

Hehe,tieten,krijg nou tieten..*lalala*
Mei li vos noemde het puberaal volgens mij.
Oke,dus alleen pubers kijken naar tieten?

de grote Anti | 26-10-12 | 01:53

Dankzij het fragment van Rutger met Mei Li Vos, zit ik nu met dat kloteliedje van Kinderen voor Kinderen in mijn hoofd!
Bedankt hè, Rutger, mijn dag is nu al verpest!

necrosis | 26-10-12 | 01:47

@OpenDeur | 26-10-12 | 01:35
Er zaten positieve commentaren tussen die kritisch waren, bijvoorbeeld zijn docent, dat wil jij blijkbaar niet horen. En Powned spreekt hoogopgeleiden mannen aan? In zekere zin wel in andere zin zeker niet, ben je ooit op de website Powned.tv geweest? De reaguursels zijn alleraardigst maar het journalistieke niveau is armoe. Zelfs de Televaag heeft meer visie.

Inferi0r | 26-10-12 | 01:37

Lekker belangrijk wat die nono's vinden.
Ondertussen duwde Rutje wel de microfoon onder de neus van mohammeds vriendje Schulz.
Stelletje cup-a-soep lurkers.

das_Freudenmädchen | 26-10-12 | 01:36

Leuk te horen van iemand dat hij geweld als antwoord op woorden prima vind. Vast heel eerlijk van hem, maar laat ik het eens helemaal oneens zijn met hem. Wie weet hij zelf ook als hij het terugziet.
Verder hoop zuur, ze hebben blijkbaar niet echt hun best gedaan om een goed programma neer te zetten, want dan heb je toch minimaal 1 persoon die positief is (mag best kritisch trouwens)
En het Dwdd stukje vond ik inderdaad een verlies, falen en kansloos... van Dwdd.

Al met al eens dat het vooral de oude media is die azijn willen zeiken. Waar is het belangrijke argument gebleven dat Powned de groep hoogopgeleide mannen tussen de 20 en de 40 aanspreekt ?

OpenDeur | 26-10-12 | 01:35

Een internet bedrijf dat een staatszender is geworden en vervolgens werkt hun internetdiensten niet.
Nu kun je veel zeggen over de KRO, een staatszender die weet hoe je een filmpje moet uploaden op hun eigen site dat WEL werkt.
Dan sta je als Powned dubbel voor lul, GS gooit er nog een schepje boven op door naar de niet werkende site van Powned te linken.

toetanchamon | 26-10-12 | 01:33

Ik zou maar even als de donder een profiel doen op die zenuwachtige turk want die spoort echt niet nu ik verder kijk..

de grote Anti | 26-10-12 | 01:31

Zo'n itempje vanavond ook bij Powned. Rutger bij de presentatie bij de Tour in Parijs. Veel verder dan het stalken van Mart Smeets komt meneer niet. Tenenkrommende faal, als eindredactie zijnde had ik het item meteen de vuilnisbak ingeflikkerd, en Rutger een bezem gegeven om de studio aan te vegen. Wat een treurnis.

brutus68 | 26-10-12 | 01:30

Godverdomme zeg wat een irritante turk rond de 20 minuten in kro profiel.. Die kop ken ik,heb hem wel eens in kamers van tienermeisjes zien staan op tv.Allemaal heel jofel en leuk en liev,maar ondertussen.Hier zie je zijn ware aard.Hij kookt bijna over.

De aap in de mouw,de adder onder het gras.
We zien je wel.

de grote Anti | 26-10-12 | 01:21

Trouwens, na dat akkefietje met die opvliegende professor Kinnegin, toen Rutger bijna klappen dreigde te krijgen, zat meneer meteen wekenlang in de lappenmand, want oh zo erg. Journalisten cq echte mannen bij wie de kogels om de oren vliegen in pakweg Aleppo hoor je niet klagen, integendeel. Rutger teert al jaren op dat filmpje met Vogelaar, en dat is nu klaar. Weesie zou er wijs aan doen om Rutger de deur te wijzen, aan de desk bij RTL Boulevard of een andere nichtenshow is er vast wel nog een plaatsje. Er loopt talent genoeg rond bij Powned, weg met die dikke lapzwans..

brutus68 | 26-10-12 | 01:19

@brutus68 | 26-10-12 | 01:09
Rutger is nu eenmaal geen P&W of Matthijs van Nieuwkerk, die alle vragen tijdens het interview vooraf doornemen.
Met name de Vara bedrijft geen journalistiek, maar pure politieke propaganda!

necrosis | 26-10-12 | 01:18

Wat @ toetanchamon | 26-10-12 | 01:06 zegt! Waarom doet niks het? Stelletje luie donders, regel dat!

Hyperkritisch | 26-10-12 | 01:13

Wat een zuur programma, zeg... de insteek was "Rutger zuigt apenballen", en van daar uit werd het niet beter.

Drommelsch | 26-10-12 | 01:10


necrosis | 26-10-12 | 01:04

Ja. Soms moet je ook als "journalist" je plek weten. Cohen was aangeschoten wild, kwetsbaar en daarom een makkelijke prooi. Ik vind Cohen ook een prutser, maar soms moet je even je plek weten, ook als je Rutger heet.

brutus68 | 26-10-12 | 01:09

Ach, Rutger = gewoon Rutger. En met die email/brief/reaktie is ook niks mis. Heel beleefd eigenlijk.

TM | 26-10-12 | 01:07

GS linkt naar pownews uitzending die niet werkt.
GS komt met een update over iets dat niet te zien is.
Powned start op haar eigen website nog steeds een live verbinding die er niet is.
Hoe verziekend en ziekmakend zijn belastingcentjes bij de publieke omroep? Ik denk dat Rutger een heel mooi voorbeeld is van een succesvol iemand uit de samenleving die ineens van staatsgeld gaat leven.

toetanchamon | 26-10-12 | 01:06

@brutus68 | 26-10-12 | 00:54
Heb jij alle interviews van Rutger gezien waarin Cohen voorkwam?
Toen Cohen voorman werd van de PvdA, genoot hij van de aandacht.
Toen zijn partij onderuit ging in de verkiezingen en hij de handdoek in de ring gooide, vond hij Rut niet meer zo lief....

necrosis | 26-10-12 | 01:04

godgodgod ze zeggen wat lelijks over Rutger. Zullen we nu net als de redactie van GS collectief boos zijn? Nee, echt ik heb op sommige manieren ook best wat respect voor Rutger hoor, maar om nu als een kind boos te zijn omdat ze iets niet zo positiefs over mijn vriendje gezegd hebben, grow up.

Inferi0r | 26-10-12 | 01:03

Worden Felix Rottenberg en Frenk van der Linden dan alsnog de fatale nekslag voor Rutger? (achteraf)

apart...

Ajouad laat als eigenwijze Marokkaanse interviewer in de uitzending nog genoeg eeeuh's en eeeuhm's vallen waar Rutger veel bijdehanter op was ingesprongen.

kopkaasknabbelaar | 26-10-12 | 00:58

@deraderendraaien | 26-10-12 | 00:45
Nah, und? Laat die KRO'ers maar zoveel gelijk halen als ze willen.

Lewis Lewinsky | 26-10-12 | 00:55

Profiel was niet echt sterk, maar feit is wel dat het tijdperk Rutger einde oefening is. Het was leuk, het was vernieuwend, maar feit is dat Rutger iets teveel in zichzelf is gaan geloven. Dan heb ik het niet over dat geleur met zo'n stom boekje over Ibiza en mislukte progammaformats, maar meer over domme interviews met een Hero Brinkman (hetgeen beschamend was, met name dat stomme gehinnik), het lastig vallen van Cohen, etc etc.
In plaats van zich te vernieuwen is Rutger verworden tot een one-trick-pony, eigenlijk een zielige figuur, de clown Bassie van Powned.
Jammer, omdat ik denk dat Rutger meer in zijn mars heeft dan dit. Ik heb Rutger zien veranderen van een brutale, maar aardige vlerk tot een ietswat arrogante blaaskaak. Oorzaak? Roem doet rare dingen met mensen, en ik heb het vermoeden dat Rutger iets teveel naar zijn ogen wordt gekeken door zijn omgeving. Triest, maar ik denk dat Rutger een verloren talent gaat worden...

brutus68 | 26-10-12 | 00:54

@deraderendraaien | 26-10-12 | 00:45
Ik vind het 'werk' van Rutger geweldig, maar de KRO zou de KRO niet zijn, als ze mijn comment er niet uit zouden knippen.

necrosis | 26-10-12 | 00:54

Powned werkt volgens mij ook gewoon niet zo goed op TV, zeker niet met zo'n kleine redactie.

Op the internets hoef je niet elke dag te scoren maar als je dan scoort, dan scoor je goed. Daarom, Fleisch en Rutger: mooi avontuur, maar keer A.U.B. terug naar het medium waarop je het best tot je recht komt.

Er is maar één Rutger en die andere zgn. hufterjournalistjes doen ook alleen maar het trucje na.

En die vlijmscherpe geschreven stukkies van Fleischbaum mis ik ook wel. Pritt komt nog het meest in de buurt tegenwoordig. Quid is (soms) een goeie tweede, naar mijn verder volledig niet terzake doende menig.

Lijkt me logisch... | 26-10-12 | 00:53

Je kunt Rutger moeilijk geen lul noemen.

Pindakees | 26-10-12 | 00:52

Veel van die lieden hebben gewoon veel te lange tenen. Ze weten het allemaal zo goed.

Zelf in het rond neuken en dan van fatsoen spreken bij anderen. Ja de echte Gristenmoraal laat weer van zich spreken.

omwenteling | 26-10-12 | 00:51

Morgen halen de programmamakers van de KRO hier hun gelijk vandaan,door te stellen dat de GS reaguurders Rutger ook niet zo sterk vinden als journalist.

deraderendraaien | 26-10-12 | 00:45

Dus. Rutger mag iedereen afzeiken, maar wie een poging doet terug te tuffen wordt gelijk afgestraft op GeenStijl? Hou een sop met dat huiliehuilie.

Uriël Fack | 26-10-12 | 00:44

HOAX! Karaktermoord vereist een karakter.

Skadaffi | 26-10-12 | 00:41

Als journalist zie ik liever Jan Roos, die kan nog wel eens scherp zijn zonder dat z'n slachtoffer het echt door heeft. En daar zit dan weer de humor in vind ik.

deraderendraaien | 26-10-12 | 00:39

Ik ben eigenlijk geen moer wijzer geworden door dit programmatje. Ik dacht dat vernieuwing het beste was op deze planeet, volgens de progressievelingen? Heilige huisjes omver trappen enzo? Behalve als je de eigen huisjes omver trapt?
Overigens wel weer leuk om die flapdrol van een Felix Rotteberg nog weer eens te zien. Niets is mooier dan moraaltuig dat verongelijkt loopt te doen.
Dat is eigenlijk het enige wat ik geleerd heb. Iedereen waar je het mee eens bent met nazi's vergelijken is heel erg goeie journalistiek, aan iemand vragen of hij nog geneukt heeft is het Einde van de Beschaving in het Noordelijk Halfrond

GödelsRevenge | 26-10-12 | 00:37

@zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:30
Volgens mij heeft ie er de laatste tijd één in z'n mond, hij struikelt tegenwoordig veel vaker over z'n woorden lijkt het.

deraderendraaien | 26-10-12 | 00:36

Rutger was leuk en scherp ! Nu zien ze hem van mijlen ver aan komen met zijn grapjes ( die vaak niet eens leuk zijn ) . Nederland zit te wachten op de journalistieke vragen Rutger style ! Die waren goed ! Niet de ongein omdat het ook PERSE grappig moet zijn .Het is niet grappig Rutger ! Of je begrijpt je doelgroep niet ! Grappige dingen kijk ik wel op Dumpert !

vicecity | 26-10-12 | 00:32

deraderendraaien | 26-10-12 | 00:30 Een flinke bult mag ie wel hebben van mij. Op z'n rug of zo.

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:30

Rutger heeft in ieder geval een sjiek leven, culinair gezien. Valt wel te zien Rutger. Train die onderkin eens weg.

vikingchild | 26-10-12 | 00:30

@zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:24
Idd laten we daar maar vanuit gaan!
Hoewel die v.Nieuwkerk zich misschien wel een bult lacht.

deraderendraaien | 26-10-12 | 00:30

Het kunstje van Rutger is schoppen, terwijl een confronterende vraag misschien wel een boeiend antwoord op levert. Maar hij luistert niet meer. Dat is hij in al z'n ijdelheid verleerd/vergeten. Geld voor heel Powned. De belofte was Hilversum te slopen. Dat is mislukt. Het spraakmakende is er ook al af sinds de eindeloze droeve items over een duifmeneer. (?)
Mijn stille hoop is dat het nieuwe kabinet heel Nederland 3 wegbezuinigt.

Pastor Sippenhaft | 26-10-12 | 00:27

Ben nog steeds van mening dat Fleischbaum en Castricum gewoon weer lekker bij Geenstijl moeten gaan lopen sarren. Dat was het Geenstijl dat regelmatig opzien baarde.

Niets ten nadele van de huidige redacteuren, maar wat ik de laatste tijd lees is toch vooral achteraf commentaar op nieuws dat ik bij de Telegraaf al had kunnen lezen.

Oh ja, toch wel.

Lijkt me logisch... | 26-10-12 | 00:27

O/T
@ redactie
Is dit geen voer voor een topic over Friso.
Wat doen en hoe reageren mensen op een lawine.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6408512/7c679bc4/gozer_filmt_inkomende_lawine.html

toetanchamon | 26-10-12 | 00:27

Hé, je wil toch niet me moeder haar programma´s afpakken.

blikland2 | 26-10-12 | 00:26

@Een Soort Iets | 26-10-12 | 00:09
Op de een of andere manier stinkt een windje van links meer dan een windje van rechts.
Verder houdt links er niet van om de wind van achteren te krijgen, ze gaan standaard liever *tegen* de wind in behalve als het regent that is.

INH.30CL | 26-10-12 | 00:24

deraderendraaien | 26-10-12 | 00:22 Dat gaan we zien.

Het zal wel weer huichelen worden want maandag zit die Sandra Wallen er weer.

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:24

Maar zal Mathijs van Nieuwkerk morgen in de bres springen voor GS en Powned, voor het niet met toestemming uitzenden van de beelden net als DWDD deed?
Of zullen zij als broeders in het kwaad met de KRO mee huichelen om weer in het gevlij te komen van de oud bevriende omroep. Vragen.. vragen.

deraderendraaien | 26-10-12 | 00:22

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:18
Het doel heiligt de middelen, zeker in dit geval.

Moishe Pipik | 26-10-12 | 00:20

Moishe Pipik | 26-10-12 | 00:16 Alles in de strijd gooien. Geld, verleiding, telelenzen, de hele Privémeuk van Barbara Plugge.

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:18

@Een Soort Iets | 26-10-12 | 00:09
Wie zijn 'jullie'?
*roze plopkap in gezicht ESI duwen doet*

necrosis | 26-10-12 | 00:16

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:10
Dat is een aanlokkelijk vooruitzicht. Maar hoe kom je daar zo één twee drie aan?

Moishe Pipik | 26-10-12 | 00:16

@zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:07
Ze zijn begonnen met graven in de shit van de ander.
Ik vind het altijd gaaf als iets zichzelf kan vernietigen, in dit geval het publieke bestel.

toetanchamon | 26-10-12 | 00:15

Rutger: 'ik vind fatsoen en respect heel belangrijk'. HAHAHAHAH

mijntweecent | 26-10-12 | 00:14

He, wat vervelend voor jullie. Morgen in de ochtendrkring de praatsteen misschien maar een rondje extra laten rondgaan.
Lekker kleinzerige reactie.

Tokkie2Me | 26-10-12 | 00:14

zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:20
Ja joh erg he? Al eens bij elk dumpert filmpje linksboven gekeken welk logo er staat? Mag ook nie he? Is nie eigendom van dumpert hé?

hölzenbein | 26-10-12 | 00:13

Lewis Lewinsky | 26-10-12 | 00:11 Of gewoon schrijlings op een keukenstoel.

* het al een klein beetje kan visualiseren *

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:12

@zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:10
In een fauteuil, bijvoorbeeld.

Lewis Lewinsky | 26-10-12 | 00:11

Moishe Pipik | 26-10-12 | 00:08 Niks. Een gigapica-topic zonder kleren lijkt me wel wat voor hier.

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:10

Het valt zo op dat bij een klein - best vriendelijk - windje van links, rechts direct languit met een schwalbe onderuit gaat... Zo kleinzielig zijn jullie! Bah!

Een Soort Iets | 26-10-12 | 00:09

Ik pleit voor een nieuwe slogan voor GS, bedacht door Profiel.
Niet meer: tedentieus, Ongefundeerd en nodeloos kwetsend.
Maar: GeenStijl; de kunst van het kwetsen...

kopkaasknabbelaar | 26-10-12 | 00:09

zeg maar jaspers | 26-10-12 | 00:07
Wat heb jij tegen Yvon Jaspers?

Moishe Pipik | 26-10-12 | 00:08

Lewis Lewinsky | 26-10-12 | 00:06 Nah, een kweekpareltje. Een kleintje.

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:08

toetanchamon | 26-10-12 | 00:05 Alle beelden van Rutger in z'n GS-tijd zijn door de KRO gejat en zonder toestemming van de makers gebruikt en uitgezonden.

We gaan nog interessante topics tegemoetzien. Ik hoop een heleboel ranzige meuk over Yvonne Jaspers.

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:07

@035er | 26-10-12 | 00:04
Een pareltje! Je plemp bedoel ik.

Lewis Lewinsky | 26-10-12 | 00:06

Het voor de helft kunnen kijken toen stopte de player mee.
Van wat ik heb gezien, kan ik maar 1 ding zeggen, de soep wordt heter geserveerd als dat deze gegeten wordt.
Programmamakers die programma's maken over programmamakers, reporters met programma's over reporters.
Publieke omroep over publieke omroep.
Iets in mij schreeuwt dat er ergens veel te veel staatscentjes verdwijnen/verdampen/ heen en weer worden geschoven.

toetanchamon | 26-10-12 | 00:05

Discussie! Ik kan bijna al Rutger zijn handelen ruggensteunen simpelweg omdat hij vanuit de essentie van een eerlijk beeld handelt. Ik word echt oud, Rutger heeft GeenStijl (mede) gemaakt en blijkbaar is zijn aanhang hier op GeenStijl drastisch afgezwakt.

035er | 26-10-12 | 00:04

Sharkbait | 26-10-12 | 00:03 En dat is erg omdat?

zeg maar jansen | 26-10-12 | 00:04

Volgens mij heb ik al 30 jaar niet meer naar de Kommunistische Radio Omroep gekeken, Rutger blijft voor mij altijd +100.
Punt !

Mazzeltov | 26-10-12 | 00:04

Rutger is gewoon een walgelijke zelfingenomen omhooggevallen one trick pony. Een intellectueel lichtgewicht.

mijntweecent | 26-10-12 | 00:03

Gelukkig.... door een uitgelopen vergadering helaas de uitzending gemist. Maar dankzij de fanatieke reaguurders weer helemaal op de hoogte en tot de conclusie gekomen dat ik niets gemist heb..... dank daarvoor... dan kan ik nu rustig verder met mijn leven.

Dhr. W. Anhoop | 26-10-12 | 00:03

@Moishe Pipik | 26-10-12 | 00:01
Je hebt gelijk. Te ethisch, te genuanceerd, te reflectief. Dat is Rutger ten voeten uit. Geen wonder dat de KRO een oogje op hem heeft.

Lewis Lewinsky | 26-10-12 | 00:03

Redactie, geluid is stuk na 32.35

Sharkbait | 26-10-12 | 00:03

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:59
Zijn ethiek zit hem in de weg.

Moishe Pipik | 26-10-12 | 00:01

blikland2 | 25-10-12 | 23:58
Terechte opmerking, ik vind ook dat de KRO eens moet stoppen met Spoorloos en Boer zoekt vrouw. Wat een teletubbie-omroeop is het toch. Wat jij, blikland2?

Moishe Pipik | 26-10-12 | 00:00

Ik vind Ruktor heel goed. Af en toe een beetje te bedeesd, te voorzichtig en te formeel. Dan vat mijn opbouwende kritiek wel zo'n beetje samen.

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:59

Het aapje kan maar één kunstje, dat begint te vervelen.

blikland2 | 25-10-12 | 23:58

@Zure Sigaar | 25-10-12 | 23:54
Je hebt een goed gekozen nick.

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:57

Jammer dat het DWDD fragment niet werd getoond waarin Rutger tot op de grond werd afgebrand en hij naarstig de tranen wegslikken moest. Wat mij betreft een van de zeldzame tv-hoogtepunten van 2012. Verder reken ik 'm tot de meest onbeschofte en lompe lieden die de vaderlandsche beeldbuis bevolkt hebben. Albert v. d. Linden is bij Rutger vergeleken een toonbeeld van wellevendheid en beschaving.

Zure Sigaar | 25-10-12 | 23:54

kneuterzak | 25-10-12 | 23:44 |
Bullshit: hij was op vakantie.

de kudtkrantenjongen | 25-10-12 | 23:52

Grappig hoe de plusjes en minnetjes bij de reaguursels eigenlijk alles vertellen: men is Rutger echt zat.

mijntweecent | 25-10-12 | 23:52

Stormageddon | 25-10-12 | 23:48
Spoorloos, dat is net the A-team. Vijfhonderd keer precies hetzelfde scenario.

Moishe Pipik | 25-10-12 | 23:52

Vier maanden gewerkt aan een profiel over Rutgert en dan komt dit eruit. Met als dieptepunten:
- zeggen dat Rutger aan Rutte vroeg of hij nog geneukt had terwijl ze op het Binnenhof waren: het was ergens anders. Cruciaal nuanceverschil. Wat ook al eerder ter sprake is gekomen. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/03/...
- Marokkaanse verslaggever die faalt in het opzichtig bijdehand nadoen van Rutger
- Marokkaanse verslaggever die in de vakantie van het Pownews bij een lege redactie aan klopt. Hoe slecht op de hoogte van je werk ben je als je niet weet wanneer Pownews het seizoen stopt. Epische faal.
- Marokkaanse verslaggever die zinloos bij Rutger zijn appartement aanklopt. Nutteloos en tenenkrommend slecht fragment, knippen en vervangen door meer tijd van de reactie van Rutger een paar weken later.
- een echte bash, er had veel meer ruimte voor nuance moeten zijn
- totaal niet leerzaam

de kudtkrantenjongen | 25-10-12 | 23:51

035er | 25-10-12 | 23:46
Hey, wat leuk. Een Rutgerhooligan.

Moishe Pipik | 25-10-12 | 23:50

Remko van Broekhoven, ga eens deaud!

035er | 25-10-12 | 23:50

@035er | 25-10-12 | 23:46
En wat ben je nu?
*voorzichtig informeert*

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:49

Favoriete Rutgermomenten:

1. Meneer Prakken.
2. Kinneging
3. De Nijmeegse hufterhoogleraar.

Moishe Pipik | 25-10-12 | 23:49

@035er | 25-10-12 | 23:46 | + 0 -
Hoe ben jij in godesnaam gevormd door Rutger?

Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:49

@Nosce Orbis | 25-10-12 | 23:34
Ik weet het niet, niet gezien. Het is wel zo dat de meeste KRO-programma's al persiflages van zichzelf zijn. "Boer zoekt vrouw", "Spoorloos" en dat soort meuk: veel belachelijker dan dat kun je het niet maken.

Stormageddon | 25-10-12 | 23:48

Wat een KOTS uitzending! HAAT, HAAT, DIKKE VETTE HAAT! Rutger jongen, je hebt me gevormd tot wat ik nu ben en daar ben ik je eeuwig dankbaar voor!

035er | 25-10-12 | 23:46

Jezus man hoeveel werkplekken hebben ze daar wel niet bij powned voor die 20 minuten.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:46

Rutger wordt correct fileerd. Desalniettemin Rugter +1.

_Fly66_ | 25-10-12 | 23:46

Geluid is kapot. Leuk portret, maar had meer in gezeten denk ik. Rutger blijft gewoon onbeschoft en hoogmoedig.

Verzuimer | 25-10-12 | 23:45

Jammer dat Castricum zich zeau terugtrekt in zijn Ytong woonblokje, als er eens aangebeld word.

kneuterzak | 25-10-12 | 23:44

Haha, die mensen. Konden ze ook een paar pro rutger mensen erbij halen of moest het weer alleen maar schoppen worden. Weer erg laag van KRO maar wat verwacht je ook van een omroep waar boer zoekt boer het beste programma is..

opilio | 25-10-12 | 23:44

@zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:39
Leunstoel, thanx. Zouden ze dat begrijpen bij de Katholieke Radio Omroep?
*foutloos fauteuil schrijven oefenen doet*

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:42

How can you kill that which has no life?

Eduard-Khil | 25-10-12 | 23:41

geluid ontbreekt de laatste 6 minuten

Causa Sui | 25-10-12 | 23:41

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:38 Leunstoel, kan ook nog.

zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:39

Die Rutger is gewoon origineel. Anders dan anderen. Dat willen we toch? Nou dan. Zeur dan niet zo jaloerse menschen hierboven.

grote haas | 25-10-12 | 23:39

M'kay. Waren de onderwerpen op bij de KRO?

shoarma4belgium | 25-10-12 | 23:38

@Suubi Musajja | 25-10-12 | 23:36
Homofoob.

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:38

@zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:37
Alsof sthoel slechts op één manier te spellen is.

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:38

Ik heb het wel gehad met Rutger.

Myron.L.Fox | 25-10-12 | 23:37

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:34 Tip: Voortaan gewoon 'stoel' schrijven.

zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:37

Tikkeltje zuur om zo te reageren... Rutger kaatst en moet de bal terug verwachten, niet het mietje uithangen dan.

Suubi Musajja | 25-10-12 | 23:36

Als ik Rutger was zou ik eens bij die cultuurhistorica op bezoek gaan. Met d'r Nietzsche. Of gewoon bij al die lui. Counter culture for the win.

Moishe Pipik | 25-10-12 | 23:36

@ZKH EénOog | 25-10-12 | 23:35 | + 0 -
Het liefst ook nog een dolk erbij in je rug.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:35

lol. waakhonden van de democratie. dat journalisten dat echt van zichzelf denken!

cumshaft | 25-10-12 | 23:35

Hahahaha.

"Vragen als: heeft u nog geneukt vandaag vind ik helemaal niet thuis horen op een publieke omroep die we met z'n allen van belastinggeld betalen".

Nee, jezelf in dienst van diezelfde burger als Stas van defensie chantabel maken, door een affaire met je secretaresse aan te gaan is dan weer wel gepast natuurlijk, toch Jack de Vries?

Gristen logica: er publiek naar vragen is not done, in het geniep vreemdgaan moet kunnen.

ZKH EénOog | 25-10-12 | 23:35

Stormageddon | 25-10-12 | 23:23 |
Was dit niet al een dergelijke uitzending van Koefnoen?

Nosce Orbis | 25-10-12 | 23:34

Zou best fijn zijn als de helft van de zendtijd besteed werd aan profielen van presentatoren en andere superieure televisiepersoonlijkheden. Niet, KRO?
*demonstratief pijp opsteken doet*
*regieaanwijzing: fauteil, pantoffels, distributieradio op achtergrond*

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:34

tilburgse hoogleraarmevrouw weet het goed te duiden.
repsect.

damnschreeuwer | 25-10-12 | 23:33

Karaktermoord viel toch wel mee? Ze hadden best positieve woorden over hem. En ze gaven ook aan hoe laf die aanval van V Nieuwkerk was terwijl Rutger gewoon over zijn boek kwam vertellen.

GuiltyofBeingWhite | 25-10-12 | 23:32

Rutger castreercum? Dat is toch zo een uitvreter van de po?
Dit ies niet mijn topic vriend.

miko | 25-10-12 | 23:31

Nuance is een bitch. Ook voor Rutger. Want natuurlijk is hij een slachtoffer van zijn eigen imago en is hij in werkelijkheid best een aardige gozer. En dus is hij het grootste gevaar voor het merk Rutger... Eh?

Nosce Orbis | 25-10-12 | 23:29

@Terug Naar 1942 | 25-10-12 | 23:26 | + 1 -
Hoi Rutger.

Is het waar dat jij tot je 15de in je bed plaste?

Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:28

@zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:25
Zeg! Nog zo'n opmerking en jij bent de volgende in Profiel.

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:28

Ton 'me kammetje is zoek' Elias mag over Rut oordelen...

Dit is toch bedoeld als comedy, neem ik aan?

ZKH EénOog | 25-10-12 | 23:27

Ik kan trouwens niet meer kijken naar dat item met die vogelaar, ik spoel dat altijd door. Krijg altijd schaamhaaruitval van dat mens.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:27

@Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:25
Dus we zitten hier eigenlijk op het tweede scherm van Katholiekers?
*de Mart moet weg!*

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:26

Ga nou niet Rutger af lopen kankeren! Ik ben met die man opgegroeid, hij heeft mij een kritische blik op het leven aangeleerd! Linkse hoeren, oprotten! Blijf van mijn Rutger af, door door door Rutger! Laat je hier niet door van de wijs brengen! Ga zo door! Bijten, niet meer loslaten!

035er | 25-10-12 | 23:26

-weggejorist-

Terug Naar 1942 | 25-10-12 | 23:26

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:24 Jij bent daar toch tientjeslid?

zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:25

@Cor Rupteling | 25-10-12 | 23:24 | + 0 -
Zo werkt dat in de media. Verdient Geenstijl zelf ook weer aan. Lekker naar elkaar multimediaal integraal sublimaal deepcrosslinken.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:25

Best wel fijn om te weten dat die kudt-KRO nog bestaat, trouwens.

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:24

Door een onderwerp te maken over een anders amper bekeken uitzending van de kro, werke jullie als voormalig werkgevers prima mee aan de 'karaktermoord' op de heer Castricum.

Cor Rupteling | 25-10-12 | 23:24

Wat mij nou wel aardig lijkt is een Koefnoen waarin Profiel wordt gepersifleerd over Profiel. Dat moeten Owen en Paul toch eenvoudig voor elkaar kunnen boksen. Lullige voice-over, nonsens interviews: op hun lijf geschreven.

Stormageddon | 25-10-12 | 23:23

@PopperFlopper | 25-10-12 | 23:22
Welkom Ton.

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:22

Viel reuze mee. Raak en eerlijk portret. Niets mis mee.

PopperFlopper | 25-10-12 | 23:22

Rut-die van hahahha, zal de Castricum gaarne inz'n reedt roesten. Of mams er zxo happy mee is..

bij gelegenheid | 25-10-12 | 23:21

Trouwens, Van Rossem, ik zou de Raad voor de Journalistiek inschakelen. Hebben die ook wat te doen.

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:21

Jeroen Mirck was best aimabel. Verder een boel shag-rokers.

Normpje | 25-10-12 | 23:21

hölzenbein | 25-10-12 | 23:18 Jij mist het punt weer eens. Het gaat dus om de beelden die ze van het internet gejat hebben en uitgezonden zonder de toestemming te hebben.

Dáár gaat het over. Over de KRO die zelf hoog in de boom klimt als een omroep gebruik maakt van uitgezonden beelden.

zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:20

@Eurotokkie | 25-10-12 | 23:17
Yup. Rutger is een überbeleefd watje. Qua ideale schoonzoon ononvertroffen in Nederland, als we Monique Weensie even buiten beschouwing laten.

Lewis Lewinsky | 25-10-12 | 23:19

Ach kom Ruktor zoekt toch faam ende glorie dan mag je ook tegen een stootje kunnen.

Kets22 | 25-10-12 | 23:19

Dus zo veel woorden heeft gs nodig om te proberen om iemand als Lutser Castricum te verdedigen? Wat een armoede...

hölzenbein | 25-10-12 | 23:18

Eurotokkie | 25-10-12 | 23:17 NPO Net3, een of andere subsidiesloerie.

De pannenkoekjes met roomkaas-clan.

zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:18

De naam Rutger Castricum komt we wel bekend voor , iets met TV toch ?

Eurotokkie | 25-10-12 | 23:17

Ik kijk even op GS in de hoop dat er nìets terug te lezen is voor Profiel van vanavond. Wel dus. Jammertjes, hoor.

Blowfish | 25-10-12 | 23:16

Tjongejonge als jullie nu echt ballen zouden hebben zouden jullie niet gelijk in de tegenaanval schieten na een kritische docu over Rutger..
Iets met pot, ketel en zwart zien...

mart915 | 25-10-12 | 23:16

Links is weer uit het graf opgestaan na de verkiezingen voor hoelang....

haatpoedels | 25-10-12 | 23:15

PvdA klaagt over allochtonen, FC-Utrecht-aanhangers klagen over Godwins, Brein klaagt over hoge kosten auteursrecht, milieugekkies klagen over regelziekte, christengekkies klagen over onttutteling en jawel: Geenstijl klaagt over een karaktermoord.

Van Rossem, koop een spiegel.

niet voor de hond | 25-10-12 | 23:14

Ik vind Rutger een lul. Als hij dat met mij zou flikken, dan ja, dan krijgt hij een blauw lampie van me. Mag ik dit zeggen? Ja hoor!

jojo1956 | 25-10-12 | 23:14

Het programma duurt mij 39 min en 15 seconden te lang...

c.onjo | 25-10-12 | 23:13

Ik vind Rutger een beetje Willibrord Frequin light.

Dömper | 25-10-12 | 23:12

Het viel me op dat een stel volgegeten zelfingenomen blablafiguren probeerde Rutger af te branden. Het was nogal langdradig dus heb ik niet verder gekeken.

Basje1738 | 25-10-12 | 23:11

Ik vind Rufter echt een onbeschrijfelijke lul.
Maar toch zie ik soms nog weleens een aardig fillumpie vannum.
En dat is aanzienlijk meer dan je van die hele KRO kan zeggen.

vetkleppert | 25-10-12 | 23:10

Mooie troosteloze wijk Rutger. Godsamme.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:10

Dat lachje en dat lijf maken die Rutger wel onsmakelijk. Los van wat ie verder doet of zegt.

Rest In Privacy | 25-10-12 | 23:09

Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:07 Alleen als er een plomp te zien is vanuit het raam.

zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:08

Nou is Rutger af en toe ook goed in karakter zelfmoord

Kaas de Vies | 25-10-12 | 23:07

Dus Rutger doet nu niet meer mee aan Boer Zoekt Vrouw?

Groetjos | 25-10-12 | 23:07

Hahah, u zegt rekeningen en KRO? Die papen hebben zich juist vandaag weer via de Kantonrechter hun plaats laten wijzen.

Joe Speedboot | 25-10-12 | 23:07

Die Katholieken zouden hun roze plop liever ergens anders in steken maar daar kan je geen programma over maken.

Echte naam7227 | 25-10-12 | 23:07

Rutger wordt neergezet als een soort geus die tegen de vastgeroeste huidige orde aantrapt, hulde

Ordentelijk | 25-10-12 | 23:06

Z'n missie was Hilversum slopen. Maar dat laat de socialist Broertjes ook al aan buitenlandse werknemers over.

zeg maar jansen | 25-10-12 | 23:05

Leave Rutger Alone!

Joe Speedboot | 25-10-12 | 23:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken