Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RETRO: thuiskopieheffing (5 euro) is TERUG!

dezemensenbestaandusecht.jpg Gegroet lieden die nooit meer een fax-apparaat gebruiken! Hier is Fredje Teeven aka Liberal Taxman Fred. Al van mijn nieuwste vet-moderne innovatieve besluit gehoord? Ik heb besloten de antieke thuiskopieheffing nieuw leven in geblazen. Dat leest u goed. Extra belasting! We doen gewoon weer net of het 1985 is. Mogen wij even vangen? Volgend jaar komt er een thuiskopieheffing van maximaal 5 euro op smartphones, telefoons met mp-3 spelers, tablets, hdd recorders en settopboxen. Op audio-videospelers komt een heffing van maximaal 2 euro en voor pc's en laptops geldt een vast bedrag van 5 euro. Voor een cd-rom of dvd dient u 3 eurocent op te hoesten. Want u denkt toch niet dat u al voldoende poet heeft betaald voor al die peperdure technologiedinges? Hahaha. Welnee. Er moeten nog heel veel mensen meesnoepen van de taart. We noemen ras-artiesten als Peter Blok, Caroline de Bruijn en Ricky Koole. Dat zijn hardwerkende top-entertainers die door al die gadgets steeds minder vaak 25 euro voor een CD/langspeelplaat kunnen vragen. Dat is hartstikke onterecht. Daarom stonden ze met sneue spandoeken bij het Gerechtshof om een thuiskopieheffing af te dwingen. En dat is dus gelukt. Misschien wel beter zo, aangezien Teeven eerder nog een heel groot voorstander was van een algeheel downloadverbod. Toch maar liever een paar onzinnige euri's extra dokken dan Fred Teeven die met een dieplader blokken beton om het internet heen komt parkeren. Bijkomend voordeel zou moeten zijn: als wij als kritische eindconsument braaf 5 eypo storten in het Fred Teeven Zieligheids Fonds Voor Armlastige B-artiesten, zijn we dan ook voorgoed af van dat gezeik over downloaden? Dat wil zeggen: onbeperkt toegang tot de nieuwste muziek, games en films zonder dat Tim Kuik zijn SWAT-teams op normale mensen afstuurt? En hoe zit het met mensen die net een dikke dure Spotify-account hebben gedokt. Krijgen die hun geld terug? Nee dus. Deze verherintroduceerde thuiskopieheffing is tijdelijk en duurt slechts een jaar. Daarna begint alle ellende dus weer van voor af aan. Valt er dan helemaal niks positiefs te melden? Ja hoor: De heffingen op analoge (!) audio-en videocassettes (!) en minidiscs (!) verdwijnen, omdat die anno 2012 nauwelijks meer worden gebruikt. Oh ja? PFFF! HEUS WEL HOOR!

Reaguursels

Inloggen

Weet je, dikke tering! Ik ga mijn spotify opzeggen en weer lekker alles downloaden.
Ze krijgen de blaffer maar.

Aatje | 26-10-12 | 15:10

-weggejorist-

Terug Naar 1942 | 25-10-12 | 23:16

Nazi Kuik scoort helaas weer: ik ga NOG MEER dan ik al doe IN DUITSLAND KOPEN

Byter | 25-10-12 | 21:53

* Duitse bestelsites aan favorieten toevoegen doet wegens BTW-tarief en heffingen *

Chiant | 25-10-12 | 19:59

Ik zou zeggen: Resetten dit XXXland en opnieuw beginnen met de PVV voorop als het ff kan.

F1802 | 25-10-12 | 18:42

Dus ik moet gvd een kopieheffing betalen voor SD kaartjes voor mijn eigen toestel waar ik zelf eigen foto's mee neem???
Krijg ik dan ook uitbetaald van die dievenbende???
Weer een reden om niks meer in Nederland te kopen maar gewoon via internet zonder die debiele heffingen.
En nog goedkoper ook.... gek he dat de middenstand in nederland naar de klote gaat.
Geen dank middenstand... bedankt U Fred TEEFen maar

swaffelkaffer | 25-10-12 | 17:03

@HaHaHarry | 25-10-12 | 11:25
Misschien gewoon met werken in plaats van afpersing?

frank87 | 25-10-12 | 16:13

Dit doet mij overwegen ook maar eens te gaan heffen over alle 'muzikale' terreur waar ik helemaal niet om vraag.
Al die bagger die over je wordt uitgestort waar je ook maar komt in de openbare ruimte.
Alsof dat maar normaal is.
"De ongevraagde geluidsoverlast heffing".
*Zich hard maakt voor stilte gebieden*

Carib | 25-10-12 | 15:38

Hieruit blijkt maar weer eens dat de Tweede Kamer niets meer is dan een Stalinistische Applausmachine. Hoe harder ze klappen voor al deze belastingverhogingen, hoe beter hun toekomstige baantjes bij die duizenden uitvretersstichtingen. Betaal geen uitvretersbelasting, zeker niet aan dit soort private instellingen!

Piet van Schwaffelen | 25-10-12 | 15:33

Ja kijk... principieel is dat natuurlijk de enige manier om te zorgen dat content wordt betaald, maar dat kun je als klein kutlandje niet in je eentje regelen. Dat moet wereldwijd en voor alle content.

Dat je over hardware betaalt voor de immateriële inhoud is een logisch principe. Je betaalt bij een boek niet alleen voor het papier, de inkt, de lijm en het distributienetwerk maar ook voor degene die de woordjes in volgorde heeft gezet.
Bij een CD betaal je niet alleen voor het plastic, de reflecterende coating, het doosje en de distributie maar ook voor degene die het deuntje heeft bedacht en diegene die het deuntje uitvoert.
In een bioscoop betaal je niet alleen de huur van een stoel voor een paar uur om samen met anderen in een dark-room te zitten maar ook voor de lichtbeelden die dan worden vertoond.

Dat het "probleem" bij de hardware wordt gelegd is op zich volkomen helder. Zonder hardware geen content. Hardware is er uitsluitend voor om content te kunnen bekijken, beluisteren, gebruiken. In de vorige eeuw was hardware alleen te gebruiken met software. De eindgebruiker kon helemaal niets met een platenspeler als hij niet ook een plaat kocht. Over die plaat werden dan kosten berekend voor de makers van de inhoud. Maar ja... in de 21e eeuw is dat onderscheid er bijna niet meer en dankzij internet is distributie geen kostenfactor voor producenten meer. Dat wordt immers door iedereen met aansluiting betaald in het abonnement.

Wie moet dan de rekening betalen voor content? Ja, uiteindelijk natuurlijk de consument: maar hoe? Voor elke byte informatie, muziek, film, 10 bytes transacties? Behalve dat dat een hoop fraudegevoelig dataverkeeroplevert (bankgegevens en betalingen voor elke download) kan dat natuurlijk veel simpeler: éénmalig bij de aanschaf van een apparaat die kan afspelen, downloaden.

Dus... principieel is het helemaal niet zo gek om dat op die manier te doen, maar dat kan alleen wereldwijd en dat probleem lost Teeven niet op met een cassettebandjesmaatregel uit 1985.

Stormageddon | 25-10-12 | 15:17

Dan ook extra heffing bij opslag in the cloud. Next!

Derzug | 25-10-12 | 15:10

Ach, ik rij iedere maand al naar Frankrijk om boodschappen te doen, goedkoper en lekkerder. Dan kan ik onderweg best bij de lokale Media Markt stoppen. Word doodziek van al die belastingen in dit land.

De Heilige Fappert | 25-10-12 | 15:10

Stichting brein wordt hierbij dus opgeheven? De mogelijke illegale kopie is immers al gecompenseerd.

doskabouter | 25-10-12 | 14:03

@ikdenkwat | 25-10-12 | 13:08
daar heb je een punt.
dit maakt het trouwens nog gekker.
we betalen voor iets wat mag en wat je misschien doet.
hoewel raarder. dat lijkt normaal bij de overheid.

LordNobady | 25-10-12 | 13:45

Met een beetje goed googlen zijn dvd's nog wel voor de oude prijs te krijgen. Blijft schandalig dat deze met 300% duurder geworden zijn ...

svdm83 | 25-10-12 | 13:34

Ik kopieer tegenwoordig alles op een vvd-tje.

roosvrij | 25-10-12 | 13:31

Das ook mooi, koop je je muziek voor klauwen vol geld, mag je om het onderweg te kunnen luisteren ook nog eens betalen aan die binnenlandse contemporaine schijtkwelers.

aight.. | 25-10-12 | 13:30

LordNobady | 25-10-12 | 13:01 | + 0
Nee, voor iets wat je wel mag! Je mag een kopie maken voor eigen gebruik. Maar niet distribueren. Maar je moet wel betalen voor een kopie die je wel mag maken. ehhhhhhhh ja wat zal ik er van zeggen, ut is geweun KUT!

ikdenkwat | 25-10-12 | 13:08

NOOIT meer betalen, vanaf nu download ik ALLES.

BassieB | 25-10-12 | 13:06

@ ITEACHYOU | 25-10-12 | 12:56 |
Je kan / mag alleen belast worden voor iets dat je daadwerkelijk doet, niet ooit eens zou kunnen doen.
Maar als er tegenover zou staan dat tuig als Kuik nu eens kappen is het best. Maar om IEDEREEN ergens voor te belasten staat mij niet aan.

Super Grover | 25-10-12 | 13:06

@BassieB | 25-10-12 | 12:56
ik weet nog steeds niet wie het zijn. dat is jammer ik zou graag zeker willen weten dat ik hun producten niet aanschaf.

LordNobady | 25-10-12 | 13:03

@Super Grover | 25-10-12 | 12:50
ach het hele wetboek zit vol tegenstrijdigheden.
het punt met deze regeling is niet dat ik ervoor betaal. maar dat ik betaal omdat ik het misschien kopieer. en zelf daar kan ik mee leven als ik het dan ook kan en mag kopiëren. maar helaas dat mag nog steeds niet.
dus eigenlijk betaal ik voor iets wat ik niet mag doen. het is dus meer alsof je dus alvast een boete krijgt voor verkeersovertredingen omdat je een rijbewijs hebt en dus wel overtredingen zal begaan.

LordNobady | 25-10-12 | 13:01

HD-recorders!? Die gebruik je toch voor de tv?! WTF hebben die eppos op de foto met TV te maken, ze mogen blij zijn als ze bekender zijn dan de gemiddelde straat artiest.

BassieB | 25-10-12 | 12:56

Super Grover | 25-10-12 | 12:50
het is geen boete, het is gewoon een belasting, heeft dus geen ruk met schuld of geen schuld te maken

ITEACHYOU | 25-10-12 | 12:56

Moeten we na benzine, drank & sigaretten nu ook weer dvd's, memory sticks, mp3 spelers, smart phones in het buitenland gaan kopen? Die rit wordt steeds lucratiever!

ikdenkwat | 25-10-12 | 12:55

rukkieduck | 25-10-12 | 12:26
dit beleid lag er al voordat we uberhaupt zijn gaan stemmen, dus je opmerking is een beetje dom vin je niet?

ITEACHYOU | 25-10-12 | 12:51

@ LordNobady | 25-10-12 | 12:44 |
Maar de wet / regeling zit vol tegenstrijdigheden.
Zou het zelfde zijn als een ieder die een rijbewijs heeft VERPLICHT wegenbelasting betaald omdat de kans er is dat men auto gaat rijden.
Men, de regering, bestempelt een ieder bij voorbaat als iemand die schade toebrengt of materiaal buiten de geldende regels om kopieert.
Men is, volgens de wet, onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Lijkt wel de heksenjacht van de Middeleeuwen. Men schreeuwt dat je een heks bent en daarom ook schuldig.
Het, restant van, het rechtssysteem is daar niet op gebaseerd.

Super Grover | 25-10-12 | 12:50

Wordt die heffing dan wereldwijd ingevoerd of alleen in ons kleine landje? Als het niet wereldwijd is slaat het namelijk nergens op en is het puur een verhoging van de belastingen t.b.v. het spekken van de staatskas. Maar als het niet wereldwijd is, gewoon via internet bestellen in China of zo, dan betaal je ook die heffing niet (tenzij de douane je pakje onderschept uiteraard)

ITEACHYOU | 25-10-12 | 12:49

@Super Grover | 25-10-12 | 12:40
jammer, de rechter heeft juist bepaalt dat dit zo moet.
zie mijn plemp van 12:40

LordNobady | 25-10-12 | 12:44

@ panadol | 25-10-12 | 11:52
Iedereen (hier) is bijna allemaal tegen dit idee.
Alleen vraag ik mij af wanneer er iemand is die daadwerkelijk actie onderneemt?
Waarom geen collectieve (bodem)procedure tegen dit?
Ik denk dat men niet eens een bijzondere advocaat nodig heeft om dit voorstel met de grond gelijk te maken.

Super Grover | 25-10-12 | 12:40

@Kameel Lion | 25-10-12 | 12:35
ja de entertament industrie heeft de overhijd gedaagt voor de rechter omdat ze vonden dat ze recht hadden op meer geld
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/03/...
de rechter heeft ze gelijk gegeven en daarom nu dus deze actie.

LordNobady | 25-10-12 | 12:40

Wat ik al zei, als Pim nog had geleefd jonguh. Dan was het allemaal anders geweest. In onze nertsmantels.

prutt_stift | 25-10-12 | 12:35

@LordNobady | 25-10-12 | 12:30
Dit is toch besloten door de Tweede Kamer (zo staat op de Rijksoverheid site vermeld)? Is daar een rechtszaak aan vooraf gegaan?

Kameel Lion | 25-10-12 | 12:35

Wat is iedereen weer goed aan het lezen !!
De heffing wordt een jaar verlengd, niet opnieuw ingevoerd, daarna aangepaste regels.
En is weer een EU regeltje, geen Fred-tax dus.
Zie eerste verwijzing EUmans !!!

Winston1 | 25-10-12 | 12:34

Als mensen dan toch betalen, kunnen dan ook de blokkades naar websites en verbodsboodschappen op dvd's weg? Immers als je (gedwongen) al betaald voor "illegale" content dan is er weinig illegaals meer aan. Mensen gaan niet voor niks betalen.

cabbit | 25-10-12 | 12:31

@Kameel Lion | 25-10-12 | 12:28
deze heffing komt juist door de uitspraak van een rechter.

LordNobady | 25-10-12 | 12:30

Kunnen we geen class action lawsuit beginnen? Ik vraag me af of het stand houdt in de rechtszaal zo'n 'heffing'.

Kameel Lion | 25-10-12 | 12:28

niet zeiken PVDA/VVD stemmers dit is wat jullie toch wilde met die super partij van jullie klutsers

rukkieduck | 25-10-12 | 12:26

Ga ik toch de hele meuk opslaan in de cloud.
Daar zit (nog) geen heffing op.

bas ooms53686289 | 25-10-12 | 12:22

Is het trouwens €5.- voor of na de BTW?
Als het aan de Roverheid ligt zal het wel ex BTW zijn, nog even snel belasting over de heffing, dubbel winst.

Super Grover | 25-10-12 | 12:19

Dan wil ik ook nooit meer horen dat kopiëren diefstal is. Daar is namelijk al netjes van tevoren voor betaald.

Doldwaas | 25-10-12 | 12:17

"Ik heb besloten de antieke thuiskopieheffing nieuw leven in geblazen. Dat leest u goed."

Ook al staat er dat ik het goed lees... het staat er toch echt verkeerd.

Kromst | 25-10-12 | 12:15

@Lalala Geld! | 25-10-12 | 11:59
En een PK-tax, voor iedere PK boven de 75 betaal je 5 euro per maand extra.
Boven de 100PK wordt het flink duurder met 12 euro per extra PK.

Slipsnifter | 25-10-12 | 12:08

Kom maar op met die heffing, zijn we in één keer van het gezeur over downloaden af. IEDEREEN met een apparaat mag er dus kopieën van media op zetten, want daar is voor betaald. De schade (die er niet is, m.i.) is vergoed. Dus vooral níet over zeuren, een usenetserver vinden en je internetverbinding lekker optimaal benutten! En Spotify, dat ga ik opzeggen.

Trombonez | 25-10-12 | 12:08

@ HaHaHarry | 25-10-12 | 11:25 | + -9

Ik luister nooit, naar welke Nederlandse "artiest" dan ook.

Waarom zou ik dan moeten betalen?

Elessir | 25-10-12 | 12:05

Het enige goede nieuws is dat blijkbaar externe harde schijven, NAS-en en servers buiten deze sneue regeling vallen. Ik ga dit weekend mijn server opvoeren naar 6 TB!

deropofderonder | 25-10-12 | 12:05

Ah, onder het motto:
"Omdat het kan doe je dat dus"
Ergo in 2014 krijgen we (nog) een extra autobelasting erbij, iedere automobilist graag 50 eypo per maand extra betalen omdat je auto harder kan als de toegestane maximum snelheid in het land.
En als het kan, dan doe je dat dus!

Lalala Geld! | 25-10-12 | 11:59

Oja, Fred, doe dit soort dingen nou in EU verband, anders maken we alleen de Duitse economie nog sterker.

Einde van de Domheid | 25-10-12 | 11:56

Iemand een idee hoe die vergoedingen verdeeld gaan worden?

bennutzat | 25-10-12 | 11:55

5EU, dat is ook weinig. Ik denk dat je dat beter kunt hebben dan een heffing op de totaal aan downloads!

Einde van de Domheid | 25-10-12 | 11:53

Thuisheffing vind ik prima en in principe niet oneerlijk, maar dan natuurlijk wel direct ophouden met proberen kopieren te verbieden. Je kan niet iets verboden maken en OOK bij voorbaat toeslag heffen omdat je er van uit gaat dat men er copyrighted materiaal op zet. Dan ga je er namelijk officieel van uit dat de koper van zo'n apparaat een criminele steeldief is. Lijkt me rechterlijk nogal dubieus (en aanvechtbaar)

panadol | 25-10-12 | 11:52

Mail verstuurd naar de Bay. Ben benieuwd.

Armageddon | 25-10-12 | 11:51

@ egekvoorwoorden | 25-10-12 | 11:48
Ja. Want waar armen écht behoefte aan hebben is een product van Apple. Zo'n iPad 2 smaakt écht heeeerlijk.

SvennusMax | 25-10-12 | 11:49

TK kan dus lekker door donquichotten tegen het downloaden, want da's geen kopiëren maar downloaden.

???

kibbesoeb | 25-10-12 | 11:48

Dus of een jaar lang geen digidingen kopen of alles uit het buitenland halen, nee daar worden de hollandsche winkeliers blij van... Goed gedaan Fredje!
En politici kennende zal deze "tijdelijke" maatregel wel een blijvertje zijn. Kwartje van Kok-idee zeg maar...

tegekvoorwoorden | 25-10-12 | 11:48

SvennusMax | 25-10-12 | 11:40 |
Die €5 boeit de meesten inderdaad geen reet, principieel geef ik die liever aan een goed doel(bijv. een fonds voor gratis Apples voor kansarmen) dan verplicht aan een zootje beroepspaupers die al hun hele leven aan het subsidieinfuus hangen.

Nestorix | 25-10-12 | 11:47

Als ik mijn smartphone nu gebruik zonder daar (al dan niet legaal verkregen) muziek, mijn cd-roms of dvd's voor het opslaan van (vakantie)foto's gebruik, mijn laptop / pc alleen officiële software gebruikt en ik slechts surf / mail en bijvoorbeeld settop boxen gebruik waar ze voor bedoeld zijn, waar kan ik dan deze heffingen terug vorderen?
Men gaat er nu dus gemakshalve van uit dat een ieder die deze (bijna niet uit het dagelijks leven weg te denken) apparaten gebruikt, ook materiaal hierop opslaat welke door deze heffing vergoed moeten worden.
Is dat niet een beetje "u bent schuldig omdat wij het zeggen of tot u het tegendeel kunt bewijzen" ?
Of we betalen een heffing en Tim tieft op, of geen heffing en Tim tieft op maar probeert via digisauriers (rechters) gelijk te krijgen.

Super Grover | 25-10-12 | 11:46

Heeft iemand een email adres van de Pirate Bay? :P Ik wil even weten of het bezoek echt is gedaald door de "blokkade" van Kuik.

Armageddon | 25-10-12 | 11:44

Tief op, Teeven!

Red mij niet | 25-10-12 | 11:42

Wat boeit dit nou, stelletje azijnzeikers? Als je godverdomme € 500,- piek kunt wegflikkeren voor een iPhone die 2 maanden later weer antiek is, dan zou die 5 piek je geen reedt moeten boeien.
Ik ben miljoenmiljard procent voorstander van deze heffing, alleen al om al die Apple-schapen en trendslaven te narren.
Man man man....

SvennusMax | 25-10-12 | 11:40

Dan ook dat spul straks maar over de grens halen, is sowieso al lucratief sedert het Kontneukakkoord en zeker als straks de rooie parasieten zich met een zootje nepliberalen op het pluche kunnen gaan wentelen.

Nestorix | 25-10-12 | 11:40

Tim Kuik ligt in een bijna-comateuze deuk en laat de champagnekurken knallen. Hoeft vanaf nu alleen nog maar alle centjes te tellen die door de overheid voor hem worden binnengeharkt.

M@verick | 25-10-12 | 11:39

"Ik heb besloten [...] nieuw leven in geblazen." ?

Expert Homo | 25-10-12 | 11:39

Gijs Scholten van Aschat! Het definitieve antwoord op deze kwestie. Meneer staat symbool voor een generatie artiesten die in zowat elke gesubsidieerde speelt die er te vinden is. Mede mogelijk gemaakt van zuurverdiend belastinggeld.
Die staat nu met een spandoek voor de rechtbank te schreeuwen dat u en ik NOG meer geld moeten overmaken aan producties die ik niet eens bekijk. Scheer je weg man, gek! En alle medestanders van dit onzalige plan.

SjakkieBaggen | 25-10-12 | 11:39

@reageerbuis | 25-10-12 | 11:34
wat vreemd is wat de overhijd voegt niets toe, nee doet zelfs enkel afbraak.

LordNobady | 25-10-12 | 11:38

@Snowboarder | 25-10-12 | 11:23
Overigens vallen circusacts dan weer helemaal buiten deze copyright-ellende.
Zeker geen artiesten.

frank87 | 25-10-12 | 11:38

Ben ik ff blij dat ik meestal in Duitsland koop. Buiten brandstof, wijn en sterke drank worden deze artikelen dus binnenkort daar aangeschaft.

reageerbuis | 25-10-12 | 11:37

Prima, downloaden we toch gewoon met z'n allen alles wat los en vast zit? Het mag blijkbaar.
Ik heb ooit overwogen om te betalen voor media. Ja echt, bijna gedaan ook nog. Maar na dit soort onzin wetgevingen heb ik totaal geen morele bezwaren meer tegen downloaden.
*start download top2000 aller tijden om vervolgens linea recta in de recycle bin te deponeren*

tielenaar | 25-10-12 | 11:36

Wat ik mij nu afvraag is wat het kost een dergelijk concept - voor de periode van 1 jaar nog wel - op te bouwen? Of is het gewoon werkverschaffing voor ambtenaren, zodat die niet naar huis hoeven te worden gestuurd? En wordt er ook nog een peperdure organisatie deskundige ingeschakeld? Ik mag het wel hopen. Want gedeclareerd moet er worden. Linksom en rechtsom.

double punch | 25-10-12 | 11:36

Dus ook je audio apparatuur in het buitenland kopen. Net zoals spul waar een verwijderingsbijdrage op zit. Lang leve één europa. Voor de rest, downloaden. Want de industrie wordt hier echt niet beter van. Zakkenvullers wel

Henk9818 | 25-10-12 | 11:36

Het probleem met auteursrechten is,dat de juridische kant nooit correct is vastgelegd in de wet.
De rechter die dit bekrachtigd heeft wist van toeten noch blazen.
De wet had zo moeten zijn dat auteursrechten alleen over het originele product geheven konden worden.De verantwoordelijke artiest moet er samen met zijn uitgever voor zorgen dat het product dusdanig beveiligd is ,dat het niet illegaal verkregen kan worden.Is dat niet het geval ,dan zijn ze laakbaar en vervallen hun rechten.In deze digitale tijd is het onmogelijk om vast te stellen wat het eventuele verlies van rechthebbenden is dus dat is niet uitvoerbaar.
Vandaar dat ze hun producten maar goed dienen te beveiligen.(maar dat willen ze niet doen)

pejoar | 25-10-12 | 11:36

Bestel voortaan uit Duitsland of China. De verzendkosten zijn toch meestal gelijk of lager dan uit NL zelf bestellen, dus kom je zo alleen maar goedkoper uit.

porcodio | 25-10-12 | 11:35

@Kaas de Vies | 25-10-12 | 11:12
Het probleem is dat die paar artiesten heel hard zeuren omdat het hun om veel geld gaat.
Die miljoenen Nederlanders die de muziek een rotzorg zal zijn, hebben veel minder neiging om te zeuren(de kans dat Tim bij jou binnenvalt is maar klein).
Het eind van het verhaal: aparte rechtbank van "experts", gevuld met copyright-maffia die ieder jaar een paar mensen kapot maakt, die niet een paar grijpstuivers afpersingsgeld willen betalen.

frank87 | 25-10-12 | 11:34

@Frankiej | 25-10-12 | 11:10
Dat heet al jaar en dag BTW.

reageerbuis | 25-10-12 | 11:34

De goede invloed van onze geliefde pvda wordt al flink zichtbaar.

Slipsnifter | 25-10-12 | 11:32

En hoe zit het dan met mensen die Spotify hebben en dus al voor muziek betalen

deministerpresident | 25-10-12 | 11:31

Wederom is de EU weer de bron van alle kwaad: "Europese regels bepalen dat auteurs recht hebben ... etc"

Zoiets | 25-10-12 | 11:31

Dit is de doodsteek voor de Windows 95 thuis-kopieerder.

James St John Smythe | 25-10-12 | 11:30

Gelukkig woon ik op de grens en haal ik mijn spulletjes wel in Duitsland.
Wat een ontiegelijk onzin, zoals wel vaker in dit land.

Derechtselutser | 25-10-12 | 11:30

Vergeet niet dat je waarschijnlijk ook nog BTW moet aftikken over deze heffing. BVD.

Kletskop | 25-10-12 | 11:28

Maarrrr, het is tijdelijk! Het tientje van Teeven!
Oh wacht...

HoerenSloep | 25-10-12 | 11:27

En in ruil daarvoor is het in Nederland legaal om beeld en geluid voor eigen gebruik te downloaden.

Darmschurft | 25-10-12 | 11:27

En DAT-recorders? En DCC-tapes? Lachen dat minidisc ontzien wordt, één van beste digitale master-systemen. Goed. Weer een flutbesluit.

Jos Tiebent | 25-10-12 | 11:25

hee losers, mogen artiesten nog ergens hun geld mee verdienen?

HaHaHarry | 25-10-12 | 11:25

Brein, Buma, de gehele multimediale cosa nostra oppakken en tegen de muur ze.. eh gewoon opheffen dus.

Ranja Drinker | 25-10-12 | 11:24

Dus 21% btw is nog niet genoeg heffing. Heffing op heffing, dat wordt nog eens groot.

irriducibili79 | 25-10-12 | 11:23

@ spuitje11 | 25-10-12 | 11:13

Wat je in Duitsland haalt betaal je ook heffing op hoor...
www.gema.de

De man met de hoed | 25-10-12 | 11:23

Typisch Nederland dat je op spullen waar je dus al belasting over hebt betaald nog een keer belasting moet betalen. Denk dat hij zichzelf ook erg dom vind overkomen dus de BTW zou straks wel eens omhoog gaan op bepaalde producten ipv deze circusact.

Snowboarder | 25-10-12 | 11:23

Maandag weer genoten van de nieuwste Boardwalk Empire.
Moet wel iedere week in mijn stamkroeg op het herentoilet 50 cent in het geheime vakje naast de zeepdispenser doneren voor Nucky.
Maar dat heb ik er graag voor over.

Cuyahoga | 25-10-12 | 11:22

koop ik mijn zooi toch lekkr in het buitenland aka piratebay

dorstig! | 25-10-12 | 11:21

USB sticks?

Goldberg | 25-10-12 | 11:21

Mooi. Kan BREIN dus worden opgeheven en mag iedereen voortaan onbeperkt downloaden, ongeacht waarvandaan.

grizzler | 25-10-12 | 11:20

@Kaas de Vies | 25-10-12 | 11:17
Straks het nieuwste idee uit Den Haag.
Heffing op hamer en beitels.

Daar kunnen beelden mee nagemaakt worden.

Ing. eslapen | 25-10-12 | 11:20

Hier komt een proefproces van dat verloren wordt door de staat, gegarandeerd.

Westheimer 2.0 | 25-10-12 | 11:19

-weggejorist-

Piet_Snot | 25-10-12 | 11:19

Misschien is het ook helemaal niet zo'n gek idee om je bij die organisaties aan te geven als auteur. Even een tweede naam aan maken en je aan melden. Zouden alle reaguurdes hier eens moeten doen. Kijken hoe snel het is afgelopen met dat groepje.

DerUnterMensch | 25-10-12 | 11:19

Als Pim nog geleefd had jonguh...

prutt_stift | 25-10-12 | 11:18

Ik betaal al ongeveer €5,00 maand aan mijn nieuwsserver abbo. Is dat niet genoeg dan?

Wim-Lex | 25-10-12 | 11:18

ach, ik lees net dat ik ruim 1,1 miljoen bijdraag in mijn werkzame leven. Dan kan deze €5 er wel bij hoor.
Beste Roverheid, het is jullie gegund!

WillemWordtWakker | 25-10-12 | 11:18

@Kaas de Vies | 25-10-12 | 11:12
Van onze 87 uitwisselingen (deze inbegrepen) heb je 41x gereaguurd op mijn tegels. Daar kun je een pak karnemelk voor kopen.

blinde kip | 25-10-12 | 11:18

En je weet hoe ze deze belastingverhorgende maatregel in Den Haag eufemistisch noemen.....'bezuinigingen'.

roverheid | 25-10-12 | 11:17

@Ing. eslapen | 25-10-12 | 11:15 | + 0
Je zal maar een creatief beroep hebben en zelf IP maken met je PC. Wow wat een paradox.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 11:17

Waar ik voorheen af en toe nog wel eens geld uitgaf aan een album, heb ik daar nu geen geld meer voor. Dat betekent dus dat ik meer ga downloaden. www.fucktimkuik.org

Teiltjes Tekort | 25-10-12 | 11:16

Ach gut, árme Tim Kuik, heeft ie binnenkort helemaal niets meer om handen

Tobi | 25-10-12 | 11:16

en het is nog teveel ook volgens experts: www.fiar.nl/content/view/127/1/

Gelukkig hebben de mannetjes bij de overheid het beste met ons voor! Dit jaar gaat mijn uTorrent dus overuren draaien.

SuperBagel | 25-10-12 | 11:15

Wat een kul. En wat hebben ze toch een zwaar leven. Misschien moeten we anders ook rodeloper-, schnabbel- en borrelbelasting invoeren voor artiesten.
Dan zingen ze wel een toontje lager...

Pastor Sippenhaft | 25-10-12 | 11:15

Diegene die verschillende PC's of laptops voor hun werk nodig hebben, mogen deze heffing toch wel terugvorderen ?

Ing. eslapen | 25-10-12 | 11:15

Unilever gaat zijn servers en clients vernieuwen. Dat zijn dan 100.000 pc's x 5 euro.
Philips doet het zelfde hoppa, katjing
en de 2de kamer krijgt nieuwe I-pads 150 x 5, minder katsjing maar zij staan achter deze regelgeving dus wij IP-vultures zijn blij.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 11:14

Dan maar naar Duitsland voor de inkoopjes. Ich bin doch nicht blööd!

spuitje11 | 25-10-12 | 11:13

@blinde kip | 25-10-12 | 11:11 | + 0 -
0,10 cent en jij bent mij nu 0,20 cent verschuldigd.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 11:12

Het trieste is dat zeuren en jengelen (ook wel lobby genoemd) gewoon werkt. Nu mogen wij extra gaan storten in een fonds omdat mijnheer Teeven zwakke knieeen heeft. Hij heeft toch wel een geheel originele photofuck verdiend waar alle IP's de artiesten toekomt. En mocht hij klagen, dat mag, maar moet hij eerst 100.000 euro IP-leges betalen voor de humoristische en satirische tekeningen.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 11:12

Op de een of andere manier verbazen dit soort berichten mij in zijn geheel niet meer. Te stupide voor woorden en bedacht doo mensen die buiten de realiteit leven.

Dhr. W. Anhoop | 25-10-12 | 11:11

Ik ben benieuwd naar de nieuwe tv in de wachtruimte van Buma...

Petrus de Rewa | 25-10-12 | 11:11

Hoeveel cent doet een reaguursel eigenlijk?

blinde kip | 25-10-12 | 11:11

Als die heffing gebruikt wordt om de club van downloadnazi Tim K. kapot te slopen, ben ik vóór.

Niks-neem | 25-10-12 | 11:11

Waar kan ik me inschrijven als auteur?

bennutzat | 25-10-12 | 11:11

Welke digisaurier kopieert in hemelsnaam nog naar CD of DVD?

Godsammekraken | 25-10-12 | 11:10

@Kaas de Vies | 25-10-12 | 11:09
Tot voor kort deed het MDI dat wel maar helaas lopen reaguurders & redactie door de IP-block geld mis. Jammer.

blinde kip | 25-10-12 | 11:10

Verkopers moeten zich aanpassen aan de veranderende maatschappij, niet andersom.

Alwetend | 25-10-12 | 11:10

En wanneer gaan we een belastingtoeslag invoeren over belasting?

Frankiej | 25-10-12 | 11:10

Ik ben er tegen maar als het er dan toch komt kan brein dan direct hun blokkade opheffen. Tenslotte hebben we dan al eerlijk betaald voor de content die we downloaden.
Je kunt tenslotte niet zeggen “je betaald voor het feit dat je download” en vervolgens zeggen “het downloaden is verboden en we proberen het je onmogelijk te maken”.

DerUnterMensch | 25-10-12 | 11:09

Dus Stichting Thuiskopie heeft de betalingsachterstanden aan rechthebbenden alweer netjes weggewerkt dat ze zoiets durven voor te stellen?

blinde kip | 25-10-12 | 11:09

Ja en ik weet zeker dat jullie al mijn reaguursels uitprinten en boven jullie bed hangen. Dus dat wordt even vangen jongens, ik zal jullie matsen 0,10 cent per reaguursel.

Maar voor de schoften die mijn tegels via text to speech www.fluency.nl/index.htm in de auto afluisten daar ben ik minder coulant tegen. Dat is 0,50 cent per reaguursel.

Kaas de Vies | 25-10-12 | 11:09

-weggejorist-

Prof. Fapsap | 25-10-12 | 11:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken