Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hans de Herdt (SBS6) praat HEEL ERG poep

jumppoeszweef.gif Nog even over die eeuwig durende Red Bull commercial super-spectaculaire recordjump van Felix Baumgartner. Nee, deze keer niks over een mysterieuze schreeuw op de NOS-stream. Dit is veel belangrijkerderder. Check dit item (mirror) van Hart van Nederland, met circa 1 miljoen kijkers toch het grotemensenjournaal van SBS6. Zeg maar gerust het Nieuwsuur voor tokkies. Welnu, ook HvNL moest gisteren uiteraard melding maken van de livejump van Baumgartner. En zoals een goed TV-programma betaamt moest een en ander ook worden geduid door een expert. Nu was er op de redactie van HvNL waarschijnlijk niemand te vinden die ervaring heeft met skydives van 39.000 kilometer hoogte. Enter verslaggever Hans de Herdt. Behalve skills om koddige itempjes te schieten (kermissen, braderieën en/of katten in een boom) heeft Hans ook heel vaak parachute gesprongen. Wel 31 keer! Een aantal maal zelfs van 4 kilometer hoogte. Daarmee bombardeerde Hans zichzelf in 1 klap tot deskundoloog en mocht hij in de late editie aanschuiven aan de desk. Op de logische vraag van presentatrice Gallyon van Vessem (zelf het IQ van een pinda) over de risico's van de sprong sprak Hans de nu al legendarische woorden: "Om te beginnen het uitstappen al! Je zit op bijna gewichtloos. Struikel je even, dan ga je de verkeerde kant op. Dat is niet de aarde maar dan ga je naar het heelal. En er is niemand die je kan helpen! (..) De verkeerde kant op. Absoluut de verkeerde kant op. Dat wilde hij niet. Dat wist hij ook. Gelukkig ging het goed." Hij zegt het dus echt. Facepalm der facepalms. Hans praat 100% poep. Erkennen ook mensen die er wel verstand van hebben. De aantrekkingskracht van de aarde is op 39 kilometer hoogte nog hartstikke actief. Met andere woorden: Al was Baumgartner met een driedubbele flikflik recht omhoog de capsule uitgesprongen, dan nog was hij naar beneden gevallen. Hier een uitlegfilmpje in Jip & Janneke-taal. Please lieve SBS6, laat Hans voortaan de bevallingen in dierentuinen doen. En laat science aan echte deskundigen en wetenschappers over...

Reaguursels

Inloggen

Een astronaut in een capsule in een baan om de aarde is wel degelijk gewichtloos. Gewicht is namelijk dat wat je met een weegschaal meet. Als die man in zijn capsule op een weegschaal gaat staan, geeft die dan ook nul kilo aan.

Dat wil NIET zeggen dat hij geen massa zou hebben of dat hij geen zwaartekracht zou ondervinden, die ondervindt hij wel degelijk, net zoals de man in een vallende lift. Maar ook de man in de lift WEEGT (eventjes) 0 kilo (even afgezien van de luchtwrijving die ervoor zorgt dat het niet echt helemaal een vrije val is). Maar de zwaartekracht werkt nog steeds op hem, daardoor valt hij steeds sneller naar beneden.

Argyronauta | 16-10-12 | 21:33

De aantrekkingskracht van onze planeet is meetbaar tot op 20 miljoen kilometer...

Valentijn1231 | 16-10-12 | 13:06

Ik denk dat de meeste vandaag hopen nadat ze Hans de herdt gehoord hebben dat hij bij zijn volgende sprong gelijk krijgt. Misschien wordt hij met een beetje geluk de eerste Marsbewoner.

Wat zullen ze grappen als hij weer op de para komt.
"Hee Hans kijk je uit dat je niet omhoog valt, Badmuts"

RechtseRakker007 | 16-10-12 | 12:16

Zal ik ook een stukje uit Wikipedia copy-pasten?

Mr Dixit | 16-10-12 | 11:26

@Fratello | 16-10-12 | 10:14
Kijkers kunnen per SMS stemmen !

* Aan valluik in capsules denkt *

Ing. eslapen | 16-10-12 | 10:17

Hans brengt me wel op een idee, en wat een idee ! Geschikt voor SBS6, alleen nog een aantal BN-ers vinden die er aan meedoen.

Bungeyjumpen van 39 KM hoogte !

Fratello | 16-10-12 | 10:14

En als Baumgartner uitgegleden was had hij zéker te pletter geslagen tegen de geluidsbarrière...

Doomed | 16-10-12 | 09:08

Ja ik had het gezien en heb hem keihard uitgelachen en dan ben ik zelfs een leek. Wat een eikel met zijn overdreven opgepompte tokkie lichaam, de eighties zijn voorbij man. John, gooi die gast is uit je personeelsbestand.

Hetiswat | 16-10-12 | 08:34

Hans de Herdt is een omhoog gevallen dubbeltje.

Juriaan Schraamhaar | 16-10-12 | 08:00

je moet je serieus afvragen hoe 'dom' dit was van SBS6. SBS6 is natuurlijk niet dom, maar de mensen die SBS6 kijken, zijn dat wel. SBS6 bedient haar publiek met de domheid waar het om vraagt. dom is de nieuwe chique.

Borstlap Knapzak | 16-10-12 | 07:14

@Gias
Geostationair is nog steeds bij lange na niet 'het randje van de aantrekkingskracht'. Sowieso is daar al geen rand van, en als die er was, was ie niet daar.

artijn | 16-10-12 | 02:50

Hans de Nerd

de euro middenweg | 15-10-12 | 23:48

bij de afstand die hij noemt zit je inderdaad aan het randje van aantrekkingskracht (geo stationair) maar hij zit er dan dus ook een factor 1000 naast.

Gias | 15-10-12 | 22:50

Misschien heeft Hans LTS metselen gevolgd en dit soort educatie dus niet genoten.

Trupial | 15-10-12 | 22:44

Hans is een dienstmakker van mij. Joviale vent. Iedereen maakt wel eens een uitglijder, nou en.

boasatlas | 15-10-12 | 22:40

Nou ligt Oostenrijk sowieso gemiddeld +500m boven de zeespiegel, dus omdat ie Oostenrijker is heeft ie volgens mij maar 38500m gesprongen. FAAL -1 dus.

Penkeek | 15-10-12 | 22:35

Brusselmans, kijk dan niet naar SBSnix!

mothersfinest | 15-10-12 | 22:21

@wolf123457713 | 15-10-12 | 19:48
ben je der weer? kneus!

miko | 15-10-12 | 20:51

@Moishe Pipik | 15-10-12 | 20:44

LOL. Dat is fair van je . Kudo's.

*glundert*

pius | 15-10-12 | 20:46

pius | 15-10-12 | 20:39
Eerlijk gezegd had ik niet door dat die fout een bewuste was en wilde ik even de pientere jongen uithangen. Dus de complimenten zijn dit keer niet verdiend.

Moishe Pipik | 15-10-12 | 20:44

@de grote Anti | 15-10-12 | 20:38
;)

pius | 15-10-12 | 20:39

@Moishe Pipik | 15-10-12 | 20:34

Jij snapt het en niet voor de eerste keer. Ik praat geen poep immers.

Waarvan akte.

pius | 15-10-12 | 20:39

@pius | 15-10-12 | 20:23
Kijk,zo wordt het allemaal al een stukje begrijpelijker voor de leek.. Toch humor +1.

de grote Anti | 15-10-12 | 20:38

pius | 15-10-12 | 20:23
Die Universiteit van Catolica-Nuervo in Busmana, is dat soort een soort mobiele academie die in de ruimte rondvliegt?

Moishe Pipik | 15-10-12 | 20:34

Hans de Herdt is bij deze de Sierd de Vos van de ruimte-redactie bij SBS6. KOEKOEK

The_Challenger | 15-10-12 | 20:31

@ miko | 15-10-12 | 20:21 |
Dat zou in het universum van Hans de Herdt zomaar kunnen..

Rest In Privacy | 15-10-12 | 20:24

Gewichtloosheid is een toestand waarin een voorwerp geen gewicht ervaart, bijvoorbeeld een aubergine omdat dat voorwerp geen ophanging of ondersteuning heeft in die specifieke toestand.

Dit is het geval tijdens een vrije val, dat wil zeggen wanneer op het voorwerp, de aubergine, dit kan ook een wortel zijn, geen enkele kracht wordt uitgeoefend, behalve de zwaartekracht. Men voelt dan niet de gevolgen van de zwaartekracht, zelfs niet als men weleens in Alaska is geweest. De g-kracht is nul.


Staande op de grond of zittend op een stoel word je door de zwaartekracht van de aarde aangetrokken. Of het nou een tomaat, pot mayonaise of vissenkom betreft. Wat je ervaart als een gevoel van gewicht is de reactiekracht die opgewekt is waar je staat of onder je zitvlak, mits daar ( in je zitvlak) geen attributen inzitten die er niet thuishoren maar ook als je een banaan eet bijvoorbeeld. Zonder ondergrond is er geen gewicht en zou je je gewichtloos voelen zelfs als je een bolle vette (Kaukasische) papzak bent. Zodra er weer sprake is van een ondergrond houdt de toestand van gewichtloosheid weer op. Dit geld in sterkere mate voor mensen met een laag IQ en een voorkeur voor biologische voeding.


In het dagelijks taalgebruik worden gewicht en massa door elkaar gebruikt, vooral op de steppen van Mantsjoerije, hoewel gewicht het gevolg is van de combinatie van massa, zwaartekracht en de aanwezigheid van een ondergrond die dingen tegenhoudt. Gewicht wordt uitgedrukt in Newton, de eenheid van kracht, terwijl massa wordt uitgedrukt in kilogram behalve in Saoedi-Arabië waar het in liters word uitgedrukt.

Resumerend betekent dit dus dat Gewichtloosheid niet betekent dat je geen massa meer bezit en het betekent ook niet dat je geen sex meer mag hebben of postzegels mag verzamelen. Waar het de overblijvende massa aan activiteiten betreft die zijn nog onderhavig aan wetenschappelijk onderzoek. De Universiteit van Catolica-Nuervo in Busmana (G) verwacht daar binnen een aantal lichtjaren valide uitspraken over te kunnen doen.

Even afwachten dus.

pius | 15-10-12 | 20:23

Dus als ik het goed begrijp heeft die lul van een Felix ons een echt spektakel door de neus geboord. Eigenlijk had hij met een beetje moeite tig loopings kunnen maken en daarna een swing langs de maan doen.

miko | 15-10-12 | 20:21

Is de higgs-boson niet het gezochte (en zeer waarschijnlijk gevonden) elementaire deeltje dat andere deeltjes massa geeft?
En gewicht wordt altijd bepaald door de hoeveelheid aantrekkingskracht die wordt uitgeoefend op een deeltje die massa met zich draagt. Tenminste, zo ver "reikt" mijn MBO niveau. Het is zeer interessante materie om je in te verdiepen. :)

WeerEenPilsjeOp | 15-10-12 | 20:17

Mark liegt ook. En is ook geen enkel probleem.

oplichter | 15-10-12 | 20:10

Steve1234 | 15-10-12 | 20:05 | + 0
Een massa waar de kneedbaarheid een hoge factor heeft!

ikdenkwat | 15-10-12 | 20:07

Die man moet echt niet meer gaan springen, hij brengt zichzelf en anderen in gevaar door zijn gebrek aan iq.

Terpen-tijn | 15-10-12 | 20:05

@ikdenkwat | 15-10-12 | 20:00
Dus dames met een groter cupmaat hebben meer massa, dus meer aantrekkingskracht. Ex aequo.

Steve1234 | 15-10-12 | 20:05

Bij Boulevard vertelden ze vanavond precies hetzelfde, dus die passen in hetzelfde rijtje.

Barbatruuk! | 15-10-12 | 20:03

Canis Spurcus | 15-10-12 | 19:52 | + 0
Massa is een natuurkundige grootheid die een eigenschap van materie aanduidt. Die eigenschap, die men kan omschrijven als de hoeveelheid materie, uit zich op twee manieren. Enerzijds is materie 'zwaar', wat betekent dat ze onderhevig is aan gravitatie en anderzijds is materie 'traag', wat inhoudt dat ze zich verzet tegen verandering van beweging. In het eerste geval spreekt men van zware massa, in het tweede geval van trage massa. De SI-eenheid van massa is de kilogram. Van objecten op de aarde wordt de massa meestal vastgesteld door het gewicht te meten of met dat van bekende massa's te vergelijken.
De kilogram werd in 1889 gedefinieerd als de massa van een stuk edelmetaal (een legering van platina met 10% iridium) dat in het "Bureau International des Poids et Mesures" (Sèvres, Frankrijk) bewaard wordt onder een luchtdichte stolp. Deze ijkmassa is echter niet erg betrouwbaar; het aankleven van vuil is vrij goed te vermijden, maar het verdampen van de metalen maakt de ijkmassa lichter. Er werden enkele exacte kopieën van deze 'originele' kilogram gemaakt. Dussss onder de aantrekkings kracht van de aarde spreekt men van gewicht, op het moment dat het rond geslingerd wordt is het dat nog steeds, het effect gewichtloosheid is in feite een fictie.

ikdenkwat | 15-10-12 | 20:00

Hoe veel liter red Bull zat er nou in die ballon ?

Steve1234 | 15-10-12 | 20:00

@wolf123457713 | 15-10-12 | 19:48
Doe es niet, Damsko.

Tommygunner | 15-10-12 | 19:59

@M@verick | 15-10-12 | 19:39
Ook leuk om te snappen,misschien was dat het relevante stukje tekst zonder de rest van de chit-chat in de oorspronkelijke link.

de grote Anti | 15-10-12 | 19:58

Volgens mij had Felix Baumgartner lood in zijn schoenen dus hij kan helemaal niet het heelal in vliegen , ugh.

Eurotokkie | 15-10-12 | 19:58

Je balans terugvinden als je gaat rondtollen., ook zo geniaal..
Net zoiets als zeggen dat je moet ademhalen als je lucht tekort komt.
Snap niet dat er zulke mensen bestaan, moet ook niet meer gaan springen, onverantwoord.

Terpen-tijn | 15-10-12 | 19:57

Zojuist ben ik van de derde tree van de trap gesprongen, mag ik nou ook als expert bij hvn komen praten?

Humpf | 15-10-12 | 19:55

Sbs6 staat synoniem voor verbale en visuele diarree.

c.onjo | 15-10-12 | 19:53

ikdenkwat | 15-10-12 | 19:46
Ja en? Je beweerde iets heel anders, nl dat gewichtloosheid niet bestaat. Dat is onjuist. Gewichtloosheid bestaat wel. Familie van Hans?

Canis Spurcus | 15-10-12 | 19:52

@uberdude | 15-10-12 | 19:07

Maar dat Spaceship one wordt ook actief als "ruimtevaart" gebracht door de heren Rutan en Branson. Ook al is een ballistisch traject inderdaad wel even iets heel anders als een baan om de aarde (laat staan reis naar ander hemellichaam).

Het is ook maar net welke definitie je hanteert. Boven de 100km wordt ook wel gezien als "ruimte".

fappefras | 15-10-12 | 19:49

-weggejorist en opgerot-

wolf123457713 | 15-10-12 | 19:48

Gelukkig is er GS met alle genieën annex reaguurders die samen een miljoenmiljardtriljoen iq punten bezitten om alle domme opmerkingen van bekende personen te corrigeren.

Dhr. W. Anhoop | 15-10-12 | 19:47

Canis Spurcus | 15-10-12 | 19:40 | + 0
Nee ,makker Alles in een baan om de aarde is een vallend object. Snelheid zorgt er voor dat het niet naar beneden valt (in grove lijnen dan). Ook de maan is eigenlijk een vallend object.

ikdenkwat | 15-10-12 | 19:46

Ja, die is inderdaad wel heel erg ongeinformeerd, die knakker.

TM | 15-10-12 | 19:41

ikdenkwat | 15-10-12 | 19:32
Je bedoelt waarschijnlijk massa ipv gewicht. Klok/klepel.

Canis Spurcus | 15-10-12 | 19:40

@Moishe Pipik | 15-10-12 | 19:36
Ja en wie is die gek die zombies opereert ?
ze lopen allemaal rond met hechtingen in de kop en zo.

Steve1234 | 15-10-12 | 19:40

Wat een mazzel dat alles naar beneden valt,anders moet je elke keer een ladder pakken om alles van het plafond te plukken.

spooked | 15-10-12 | 19:40

@de grote Anti | 15-10-12 | 19:32 |
.
Oei, dit lijkt me meer een stukje voor in 'Wondere Wereld' of 'Kijk'. Ook leuk om te snappen: een link naar het stukkie i.p.v. de hele tekst hier met copy/paste te plempen.

M@verick | 15-10-12 | 19:39

Alles in een baan om de aarde is een vallend object. Snelheid zorgt er voor dat het niet naar beneden valt (in grove lijnen dan). Ook de maan is eigenlijk een vallend object.

WeerEenPilsjeOp | 15-10-12 | 19:38

Heel erg poep praten is in tegenwoordig. We live in shitty times.

pius | 15-10-12 | 19:37

Doet me denken aan de anekdote waarbij iemand zegt: 'Dat ze die planeten ontdekken begrijp ik nog, maar hoe zijn ze achter hun naam gekomen?"

Moishe Pipik | 15-10-12 | 19:36

Felix heeft toch mooi bewezen dat zwaartekracht nog steeds werkt, en dat ondanks de opwarming van de aarde volgens SBS6.
Trouwens opstijgen kost meer moeite en duurt langer dan neerstorten. Leg dat maar een uit de Herdt

Steve1234 | 15-10-12 | 19:35

Hier wel een leuk stukje wat best te snappen is ,zelfs voor mij ..

"Lets look at an astronaut inside the Space Shuttle for instance. His so called weightlessness, used to be referred to as being in a state of constant free fall. But since the term "fall" also suggests "down," while the space vehicle is moving in any direction but down, the term "zero g" was ultimately substituted for "free fall. But this clarification often leads to another misconception. The astronaut is not at all experiencing zero g as the earth's gravity is still pulling him down toward the earth. The reason he does not feel this "pull" of gravity is the fact that his velocity through the vacuum of space is creating an equal and opposite centrigugal force on his body exactly cancelling the pull of gravity on his body thus placing him in what is typically referred to as a state of weightlessness.

To illustrate, lets look at our 200 pound astronaut as he is hurtling through space in a 250 mile high orbit. His velocity at this altitude is 25,155 feet per second, coincidentally the same as the Space Shuttle.
His radius from the center of the earth is 2,224,464 feet. The pull of gravity on his body at this altitude is give by F = 1.40766x10^16(6.21118)/(22244640^2) = 176.7 pounds downward. The outward centrifugal force exerted on his body is given by F = m(V^2)/r = 6.21118(25155^2)/22244640 = 176.7 pounds. Thus he feels no feeling of weight as he would feel on the surface of the earth"

de grote Anti | 15-10-12 | 19:32

Voor iedereen een keer je bent nooit gewichtelooooooooossssssss!!!!! man man dat lijkt maar zooooooooooooo!!!!!!!!!!

ikdenkwat | 15-10-12 | 19:32

Wie?

AshleyJ"Ash"Williams | 15-10-12 | 19:32

You don't need a parachute to skydive
You need a parachute to skydive twice

Freddie Stobart | 15-10-12 | 19:29

BP Richfield | 15-10-12 | 19:26
Dat kan toch ook? Onder bepaalde omstandigheden?

Graaf van Egmont | 15-10-12 | 19:28

'Dat wist hij ook.' LOL Toch maar goed dat Baumgartner zelf ook wist dat ie niet moest struikelen. Misschien heeft Hans het 'm nog even ingefluisterd.

Moishe Pipik | 15-10-12 | 19:28

Twitterprofiel van @HansdeHerdt: "Respect als uitgangspunt, en een ieder zien als gelijke. Voor Hans is elke dag een kans om te leren, en te genieten."
.
In zijn Twitterprofiel schrijft De Herdt 2x een komma waar die niet hoort. Kan je nagaan welke poep eruit komt als hij over zwaartekracht begint... Enfin, niet iedere virtuoos werkt bij SBS6.

M@verick | 15-10-12 | 19:28

Als dit serieus is denken waarschijnlijk ook de 1 mln kijkers dat je de zwaartekracht ook uit kan zetten.

BP Richfield | 15-10-12 | 19:26

Gewoon het zoveelste bewijs van het failliet van ons onderwijssysteem.

"Struikel je even, dan ga je de verkeerde kant op"

Tssssk, natuurkunde les 1.

postmodernismisdead | 15-10-12 | 19:25

Twitterprofiel van @HansdeHerdt: "Respect als uitgangspunt, en een ieder zien als gelijke. Voor Hans is elke dag een kans om te leren, en te genieten."
.
Helemaal fout dat ie in zijn eigen profiel in de 3e persoon schrijft, maar dat terzijde. Met dat 'elke dag kans om te leren' komt het vandaag wel goed denk ik als hij deze topic leest.

M@verick | 15-10-12 | 19:21

Ik denk dat ie te veel RedBull gedronken heeft.

IQkulliku | 15-10-12 | 19:21

De aantrekkingskracht van de aarde is daarboven dermate sterk dat Baumgartner al vallende in no time door de geluidsbarrière ging. Hoe had Hans dat dan willen verklaren?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-12 | 19:20

Natuurlijk heeft de deskundoloog wel een beetje gelijk. Stel je struikelt en daardoor verschuift de aarde. Mis je gelijk de aantrekkingskracht. /SBS6 modus off

Graaf van Egmont | 15-10-12 | 19:16

Please, vertel mij dat het SBS filmpje Koefnoen of Draadstaal is.

1+1 | 15-10-12 | 19:15

Ik struikelde laatst en viel zo in een Lagrange punt!

Canis Spurcus | 15-10-12 | 19:10

Onze hulp kwam vanochtend al met dit verhaal. En wij maar denken dat ze het niet goed begrepen had.

Grasgriezel | 15-10-12 | 19:10

Toch is dat denkbeeld diep geworteld. Er zijn massa's mensen die bijvoorbeeld denken dat Spaceship One iets met ruimtevaart te maken heeft en hier geldt hetzelfde verschil als bij deze sprong: snelheid maakt ruimtevaart, niet hoogte.

uberdude | 15-10-12 | 19:07

Je ziet het ook duidelijk, niet? Er is daar nog steeds een boven en een beneden. De aarde trekt de capsule naar beneden, de ballon trekt 'm naar boven en houdt 'm in de lucht. Baumgartner hoeft enkel uit te stappen, en gaat meteen als een baksteen naar beneden.

Schoorsteenveger | 15-10-12 | 19:07

It not the fall that kills you but the sudden stop

Freek6720 | 15-10-12 | 19:07

Helaas zijn er mensen die luchtledigheid verwisselen met gewichtloosheid.
Vandaar dat soort blunders.
Overigens was het absoluut niet luchtledig op die hoogte.
Tenslotte kan een ballon niet drijven zonder lucht eromheen.
Wel is de luchtdruk daar erg laag vergeleken met het aardoppervlak, en is er veel minder zuurstof in de lucht, dus is een zuurstofmasker nodig.
Het viel mij op dat het mapje dat links van de 'deuropening' hing in de lange video een beetje wapperde in de wind.
Zelfs in een luchtballon die 'met de wind mee' drijft.
Geen gewichtloosheid dus, en ook zeer zeker geen luchtledigheid.

Alteidt Glijck | 15-10-12 | 19:04

Man man man, misschien moet ie zijn binas boekje nog eens doornemen.

LTS__zwakstroom | 15-10-12 | 19:02

Voor wanneer je weer es met je tanden door het beton gaat..

" Did you just fall? "
" No, I attacked the floor "
" Backwards? "
" I'm skilled "

Botte Hork | 15-10-12 | 19:00

Wat zijn ze denkende bij SBS, wat gaat er door doe koppies heen behalve coke.

toetanchamon | 15-10-12 | 18:58

Zeg dat dit niet waar is, die gast is gekker dan onze huistrol...

eerstneukendanpraten | 15-10-12 | 18:55

LMAO gifje!!!

geouwehoer | 15-10-12 | 18:55

Omhoog vallen, dan kunnen die nep sterren op SBS als de beste.

de Bree | 15-10-12 | 18:55

Suicide-cat goes into spaaaaace

Tobi | 15-10-12 | 18:54

Lolz..'struikel je even dan ga je de verkeerde kant op'.
Nee knuppel,hij viel als een blok beton omlaag.

Heeft bakito trouwens al gezegd dat baumgartner diep van binnen eigenlijk een racist is?

de grote Anti | 15-10-12 | 18:54

Ik schaam me altijd als ik per ongeluk tijdens het zappen op SBS terecht kom.

James St John Smythe | 15-10-12 | 18:53

Hetzefde werd net ook door Froukje de Both gezegd in Boulevard.Geen idee, zou wat moois zijn zeg zonder al die dure grote raketten hop de ruimte in.
Echte ruimtevaarders zitten in een baan rond de aarde en vallen eigenlijk continu in spiraal terug naar de aarde.
De zwaarkracht die de aarde daarbij uitoefent is vrijwel gelijk als op de begane grond.

Billo2 | 15-10-12 | 18:52

De laatste keer dat ik zo gelachen heb is maanden geleden, dus van mij mag deze 'expert' blijven.

Locusta | 15-10-12 | 18:51

Omhoog vallen kan echt. Kijk maar naar de politiek, woningbouwverenigingen, zorginstellingen, quango's, enz, enz. Allemaal omhoog gevallen eikels. Dus waarom zou dat bij het parachute springen niet kunnen.

Osdorpertje | 15-10-12 | 18:49

Als Baumgartner de verkeerde kant op was gevallen was hij de eerste skydiver geweest die een vrije val van 384.000km had gemaakt en op de maan was geland! Aldus onze verslaggever Hans van .

ratelaar | 15-10-12 | 18:49

@Klaps | 15-10-12 | 18:46
Naar boven afgerond is dat toch al gauw een lichtjaar.

Veestbeest | 15-10-12 | 18:47

Wat een druif zeg. Dat leert een middelbare scholier al in klas 4 of iets dergelijks. Geeft wel aan hoe belangrijk wetenschap is onze maatschappij is geworden. Nee jongens, allemaal economie studeren. Geld binnenharken. Dood aan de maakindustrie en die vieze ingenieurs. Wat een verstand.

-=PyP=- | 15-10-12 | 18:47

SBS… Wie is er niet omhoog gevallen daar?

Botte Hork | 15-10-12 | 18:47

Hans klinkt alsof-ie weet waar hij over praat. "Baumgartner sprong vanaf 39.000 kilometer hoogte."

Klaps | 15-10-12 | 18:46

Moet wel fake zijn, dit zijn mensen die met Patty Brard werken, dat zijn experts op het gebied van zwaartekracht.

H.Stiglitz | 15-10-12 | 18:45

Gaat GeenStijl voortaan elke fout van SBS6 journalisten corrigeren in een item?
-
pfff

2emeREP | 15-10-12 | 18:45

LOL check dat Twitteraccount. Hij is zo ijdel, hij retweet alleen tweets van zijn tweede account...

Tommygunner | 15-10-12 | 18:43

Vote/View | 15-10-12 | 18:41

Wetenschapsjournalistiek op SBS6? LOL! Er zijn heus wel zenders waar dit wel in orde is.

KabbelendKontwater | 15-10-12 | 18:43

Geen beta-persoon wil dood worden gevonden in de journalistiek.

TunaTown | 15-10-12 | 18:42

-weggejorist-

Bakito | 15-10-12 | 18:42

Kobus Kloothamer | 15-10-12

Dat denken er wel meer bij SBS.....

brutus68 | 15-10-12 | 18:42

@KabbelendKontwater | 15-10-12 | 18:38 | + -1 -

Nee, dit is gewoon een exemplarisch voorbeeld van hoe droevig het gesteld is met de Nederlandse journalistiek en de wetenschapsjournalistiek in het bijzonder.

Vote/View | 15-10-12 | 18:41

LOL wat een aap !

SyntaxError | 15-10-12 | 18:41

@Ing. eslapen | 15-10-12 | 18:40
een l naar boven schopt

Ing. eslapen | 15-10-12 | 18:41

Hadden we volgens SBS6 na het hondje Laika bijna IJzeren Felix in een baan om de aarde gehad.

Veestbeest | 15-10-12 | 18:41

@KabbelendKontwater | 15-10-12 | 18:38
Een simme opmerking op SBS, dat is pas nieuws.
Tenenkrommende zender, op NCIS na dan.

Ing. eslapen | 15-10-12 | 18:40

Volgens Hans kun je dus gewoon omhoog vallen?!

Kobus Kloothamer | 15-10-12 | 18:40

Ok dus er is een domme opmerking gemaakt op SBS. Dat is een topic waard?

KabbelendKontwater | 15-10-12 | 18:38

Van een zender die sterren springen uitzendt, hoef je ook niks anders te verwachten.

blinde kip | 15-10-12 | 18:38

Para para in the sky
How I love to see you fly
From the plane onto the deck
I hope you break your fucking neck
*Maar dan figuurlijk dus!*

Godsammekraken | 15-10-12 | 18:37

Wie kijkt er dan ook in godsnaam naar Hart van Nederland?

Jerkfw | 15-10-12 | 18:37

Springen is niet moeilijk. Landen zonder breuken, dat is de kunst.

bolkebeer | 15-10-12 | 18:37

Ja, ik heb het ook gezien. Ik dacht eerst dat ie een geintje maakte, maar hij was serieus. Zelfs mijn neefje van vijf snapt beter hoe de zwaartekracht werkt.

brutus68 | 15-10-12 | 18:37

GIFje van het jaar!

Stroopdoos | 15-10-12 | 18:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl