Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Domme verkeersruzie bepaalt formatiekoers

bordenwoud.jpg Weet u nog, die maandenlange verkeersruzie over tien kilometer per uur harder op een snelwegnetwerk waar je blij mag zijn als überhaupt boven de 100 kunt komen? Doordouwende VVD'ers, gepikeerde lokale bestuurders en panikerende milieuclubs? Niet te vergeten de smaalrepo's in het Staatsjournaal, waarin net gedaan werd alsof automobilisten in totale verwarring raken van elkaar afwisselende snelheidsbordjes, alsof Nederland niet sowieso volledig dichtbeslagen staat met verkeersborden. En over door de bomen het bos niet meer zien gesproken: het geneuzel van A Niks naar Beter Nergens gaat gewoon verder. Al dagenlang is de Amelisweerd, stukkie verwaarloosd bos bij Utrecht, onderwerp van boze boswachters, huilende babyboomers-met-hond en stampvoetende lokaalpolitici. Want de A27 moet verbreed worden en dat wil het links groendragende Utrechtse bestuur niet. Die zien liever eindeloze files vol dampende bolides en chagrijnig doorpaffende forenzen, in de ijdele hoop dat die daarom overwegen de auto te laten staan. Goede doorstroming is namelijk het begin van de totale asfaltering van Nederland, files zijn de redding voor het milieu. En nu is het moment om dwars te liggen: VVD wil verbreding, PvdA niet. En wie moeten er ook weer samen een kabinet formeren? Juist. De naam 'Amelisweerd' gaat u nog maanden horen. Niet 'Wouter Bos', maar 'een bos' bepaalt de formatiekoers. De formatie komt tot stand op een politiek én journalistiek lekker behapbare ruilhandel tussen boompjes en rijbanen, opgestookt door jammerclubjes als Milieudefensie. Echte problemen als de zorg, de crisis of Europa raken ondergefijnstoft, met het wegennetwerk wederom als symbool voor totale politieke stilstand. Ook met 130.

Reaguursels

Inloggen

De draaikonten gaan door de knieën want die ruiken het pluche.

Lenco | 05-10-12 | 09:42

Ik vraag mij af wat de oppositiepartijen doen in De Tweede Kamer. Alleen maar tetteren en protesteren en "ik ben het niet eens" roepen in het parlement, maar nooit iets bereiken, want coalitieakkoord. Ze zijn er alleen maar voor de werkgelegenheid van Dominique van de Heijden en Fery Mingelen en verder verdienen ze een fortuin! Ze zijn niet eens gevraagd voor een gesprek bij de coalitie!

Twee Jeetjes | 05-10-12 | 02:42

Nog heel even wachten, en ' toevallig' worden er korenwolfsens aangetroffen in Amelisweerd...

azoturie | 04-10-12 | 18:35

het mooiste zou zijn als er nu helemaal niks meer uit komt bij de pippo's in de 2e kamer, want niet is zo duur als een regering die ergens beslissingen in neemt

teleshopper | 04-10-12 | 17:12

Hup, alle stroomwegen rond Utrecht ondertunnelen. Kijk eens op lokaal en bovenlokaal niveau wat voor een aderlating dat oplevert (zie A2).

Life_Of_Slice | 04-10-12 | 14:46

der Wunderhund | 04-10-12 | 10:08 En dat terwijl de 1e nog steeds niet onder water staat.

CynicalBastard | 04-10-12 | 13:59

Beetje historisch besef is hier wel op z'n plek.
Niet heel vreemd dat het kappen van nog een stukje Amelisweerd gevoelig ligt. De 'vorige' keer dat dit gebeurde werd duidelijk dat we in een bananenrepubliek leven. Terwijl voor en tegenstanders in de rechtszaal stonden om, zoals dat in een moderne samenleving hoort, werden door projectontwikkelaars en gemeente de bulldozers aangezet. Letterlijk tijdens de rechtszaak.

Ik zeg niet dat ik tegen verbreding ben, maar ik hoop dat er dit keer op een beschaafde manier opgetreden wordt.

Montu | 04-10-12 | 13:49

Ik kan sowieso geen vat krijgen op die milieu-lui. Altijd gezeur over niets-zeggende stukjes "bos", maar toen er jaren geleden een initiatief kwam om grote roofdieren opnieuw uit te zetten in Nederland om een einde te maken aan dat gezeik met die doodhongerende runderen op de Veluwe, krabbelden ze terug. Want dan is het opeens weer gevaarlijk (klinkklare onzin).

Maar dat zal om dezelfde reden zijn dat de idioten hun muil niet kunnen houden over allerlei soorten stallen, maar hun lippen stijf op elkaar houden als het gaat om uitstervende diersoorten. Want de fabel van de grote, blanke stroper is al jaren dood. En als men moet toegeven dat leeuwen en gorilla's worden uitgeroeid door straatarme, achterlijke Afrikanen, is het opeens het redden allemaal niet meer waard.

Milieu-politiek is in Nederland al veel te lang verworden tot een linkse reflex die alle contact met de werkelijkheid is verloren. Het is enkel nog een middel om andere partijen mee dwars te zitten. Niet meer, niet minder.

Piet van het Padje | 04-10-12 | 13:40

Links heeft het feitelijk gezien het nog steeds voor het zeggen in dit land ondanks dat er 2 jaar lang een rechts kabinet heeft gezeten.
Het beste voorbeeld is het verhogen van de maximumsnelheid op de autoSNELweg in dit land.
Het kan zo simpel zijn: overal 130 km/u behoudens anders aangegeven. Zo simpel is het. Zo simpel zou het moeten zijn. Neen, niet in dit land. Kennelijk moet op +/- 40% van de autoSNELwegen bordjes met 130 km/u worden geplaatst met heel veel uitzonderingen er onder geplaatst.
Diep triest. Waarom? Omdat de GroeneClubs, welke flink worden gesubsidieerd door Henk en Ingrid via de belastingbetaler, zoals gewoonlijk beginnen te zeiken en te doen.
Henk en Ingrid betalen die clubs zodat die Clubs Henk en Ingrid kunnen tegenwerken.
Bah, wat een Verschrikkelijke Linkse Tering Bende is het toch in dit Linkse Land.

ProAsfalt | 04-10-12 | 12:54

Ze vinden wel een oplossing. Hebben ze toch voor die polder in Zeeland ook gevonden?

double punch | 04-10-12 | 12:47

Wat een geleuter over een paar bomen.
Gemeentes slopen en hebben al zo veel plantsoenen en bomen weggesloopt.
Voor extra parkeerplaatsen met meters en of veranderd in gras om dat ze denken dat het goedkoper is.

Smalhout | 04-10-12 | 12:46

@RechtseRakker007 | 04-10-12 | 12:10
Nee bedankt, als ik met mijn bedrijfje naar Limburg ga verhuizen kan ik net zo goed direct mijn faillissement aanvragen.

borderliner | 04-10-12 | 12:21

borderliner | 04-10-12 | 12:01 |
Maar door die bomen blijven we er wel in, dat is nu een feit geworden.
Kom anders bij mij in Limburg wonen, weinig files, veel natuur, veel parkeerruimte voor je familie als die op bezoek komen, en iedereen houd van Wilders. Je bent welkom. Alleen niet gaan zeuren als in het najaar de wegen worden afgesloten omdat de paddentrek is begonnen.
Verder is het er geselliG en iedereen praat met een sagte gé.

RechtseRakker007 | 04-10-12 | 12:10

Als we nu een alle op en afritten van de a27 in utrecht sluiten zijn de files ook weg dan kan de stad utrecht zun eigen problemen oplossen, maar dat zal wel weer niet de bedoeling zijn. en een landtunnel 2 x 3 rijstroken bij dat stukkie bos alla A2 zijn we klaar. en noem dat eco viaduct is iedereen blij

Umberto die trotzoni | 04-10-12 | 12:09

@RechtseRakker007 | 04-10-12 | 11:57
En jij denkt dat een verbreding van de A27 ons uit de crisis haalt? Hou toch op man.

borderliner | 04-10-12 | 12:01

borderliner | 04-10-12 | 11:51 |
Als je 25.000 km en meer per jaar rijdt, stel ik voor dat je richting Veluwe rijdt, dan krijg je rust.
En geloof me met die verbreding ben je er ook nog eens sneller. Nederland leeft van het transport, het is noodzaak dat die punten verbetert worden willen we uit de crisis komen.
Maar punt blijft dat hieruit de belangen van beide partijen lijnrecht tegenover elkaar staan.

RechtseRakker007 | 04-10-12 | 11:57

Flikker toch op met dat kut stukje. Ik woon in Utrecht en ze blijven nu eens met hun poten van Amelisweerd af. Verbreding van die A27 kan me gestolen worden. Het is ook een keer klaar. Amelisweerd is voor veel Utrechters de plek om eens naartoe te gaan als je de stad en de drukte even beu bent. Er is bijna geen natuurgebied rondom Utrecht. Alles wordt volgebouwd. Ik ben geen linkse rakker, maar er zijn grenzen en de VVD heeft die grens bij mij nu even bereikt. En dat zegt iemand die + 25.000 km per jaar rijdt.
Blijf met je poten van Amelisweerd af!!

borderliner | 04-10-12 | 11:51

Ja, het was voorspelbaar dat die formatie over iets onbenulligs als een stel bomen, die door verzuring van de veelal stilstaande stationair draaiende autogassen zo wie zo niet groeien, stuk loopt.
Nederland gaat naar de verdommenis als dat stel mietjes zonder kloten het voor het zeggen krijgen. Wilders had gelijk toen hij zei dat Thatcher meer ballen had dan hunnie (Rutte, Samson en Roemer) bij elkaar.
nos.nl/artikel/414693-rutte-tegen-extr...

RechtseRakker007 | 04-10-12 | 11:50

Een goede doorstroming bevordert zowel de luchtkwaliteit, geluidkwaliteit als de verkeersveiligheid...

Frank Grasmaaier | 04-10-12 | 11:31

gelukkig dat je de babyboomers noemt, jammer dat je de zuipende, snuivende, met hun telefoontje spelende generatie, die nog niets gepresteerd heeft in deze maatschappij vergeet. Een gemiste kans!

nu even niet | 04-10-12 | 11:13

@Expert Homo | 04-10-12 | 11:03
Ik heb geen enkele specifieke 'groep' mensen in gedachten, ik bedoelde ALLE inwoners van Nederland!
Ongeacht huidskleur, politieke kleur of rijkdom!

necrosis | 04-10-12 | 11:11

Op een stukje A10 bij de Coentunnel: tussen 19 en 6 uur 80 km/u en tussen 6 en 19 uur 100 km/u. Op stukje A4: tussen 19 en 6 uur 100 km/u en tussen 6 en 19 uur 80 kilometer per uur. Compleet losgeslagen zijn ze daar bij RWS. Weetuwat: ik rijd gewoon overal 120 km/u en verder bekijken ze het maar.

triasenergetica | 04-10-12 | 11:11

@necrosis | 04-10-12 | 11:00
Gaan we nog discussiëren over of mensen met erfelijke aandoeningen ongelimiteerd kinderen mogen nemen en dan de maatschappij opzadelen met het bekostigen van het in leven houden daarvan?

Expert Homo | 04-10-12 | 11:03

Subsidie verstrekken aan clubs die dan weer de Staat aanklagen en kapotprocederen. Normaal gesproken zou iemand "je moet niet in de hand bijten die je voedt" roepen. Maar in NL heeft dat geen consequenties...

Tommygunner | 04-10-12 | 11:01

@Wasik | 04-10-12 | 10:54
Dat krijg je ervan als ALLES gelimiteerd is in Nederland, behalve het aantal kinderen dat je mag krijgen.
Ik heb milieu-kritische clubjes nog nooit gehoord over het grootste probleem van dit land: het aantal inwoners, en de daarmee gepaard gaande vervuiling.
En voor de goede orde, ik heb/ wil geen kinderen.

necrosis | 04-10-12 | 11:00

Het grote probleem is dat al die milieuclubjes gesubsidieerd worden. Daardoor kunnen ze in leuke oude pandjes in de binnensteden gaan zitten. Als ze, zoals menig startend bedrijf, veroordeeld waren tot een van God en OV verlaten industrieterrein, dan piepten ze wel een ander deuntje.

Ja nee, geen mening | 04-10-12 | 10:58

Die revolutie moet niet nog heel lang op zich laten wachten!

gozahtje | 04-10-12 | 10:56

Verbreding van de A27 is een goed idee. Minder oponthoud betekent een schonere lucht en meer economie.

henriette | 04-10-12 | 10:55

Ik kan alleen maar constateren dat Nederland vol is. Te vol want wegen moeten steeds breder om de mensen aan te kunnen. Nederland word zo als het er nu naar uit ziet een groot Shanghai. Maar dan met meer moslims ipv boedisten.

Wasik | 04-10-12 | 10:54

Er is al een snelweg, het tegenhouden van een noodzakelijke verbreding is dus gewoon sabotage van de groene subsidieclubjes wat geen enkel natuurdoel dient, behalve aandacht en chantage voor meer subsidie.

seven | 04-10-12 | 10:51

Het probleem is dat Amelisweerd een belangrijke symbolische plaats (herinneringsplaats, lieu de mémoire) is van de Nederlandse milieubeweging. Deze plaats zal worden gebruikt in een nieuwe protestbeweging om Samsom cum suis onder druk te zetten. In de jaren '90 werd er eeuwenoude stukken bos gekapt voor de verbreding van het spoor tussen Den Haag en Leiden, niemand die daar problemen meer had. Er werd zelfs meer gekapt dan waar toestemming voor was gegeven, geen demonstrant die daar om maalde, terwijl dagelijks duizenden mensen de verwoesting met hun eigen ogen konden zien vanuit de trein.

Petrus de Rewa | 04-10-12 | 10:50

Basje1738 | 04-10-12 | 10:34
Of een weg nu 2 baans of 4 baans is haalt voor de omgeving (op 2x 3meter berm extra) niet zoveel uit.

seven | 04-10-12 | 10:46

@necrosis | 04-10-12 | 10:43
Ik wacht nog steeds op dat Enschede hier wordt geannexeerd door Duitsland i.v.m. BTW, huizenprijzen en maximumsnelheid op DE snelweg hier.

Expert Homo | 04-10-12 | 10:46

De mensapen in Afrika, bonobo's, chimpanse's en gorilla's
worden met uitsterven bedreigd doordat hun leefgebied steeds kleiner wordt. Net als de olifanten, cheeta's enzovoort. Misschien moesten wij die andere mensapen, homo sapiens, maar eens op grote schaal gaan uitroeien. Oh, wacht, daar is Assad al mee bezig...

Polletje Piekhaar | 04-10-12 | 10:45

Cuyahoga | 04-10-12 | 10:32
Erger nog: ze planten zich nog voort ook.

vetkleppert | 04-10-12 | 10:43

@Expert Homo | 04-10-12 | 10:35
Een toenmalig collega van mij is destijds verhuist naar Nootdorp.
Nadat de annexatie er doorgedrukt werd, woonde ze 'ineens' weer in den Haag, zonder te verhuizen.....

necrosis | 04-10-12 | 10:43

Ik houd ook van bomen, ik vind ze mooi, ze ruiken lekker, van sommige krijg ik hooikoorts, maar daar zijn pilletjes voor.
Ik hou van appels, peren, kersen, noten, heerlijk, echt, bomen zijn de shit.
Maar als je bomen nodig hebt, dan plant je toch gewoon bomen. Als je bloemkolen nodig hebt, plant je bloemkolen, als je gehaktballen nodig hebt maak je koeien en als je sapcentrifuges nodig hebt maak je sapcentrifuge-fabrieken.
Er zijn genoeg bomen, meer dan er in de laatste 100 jaar waren, en er is genoeg plek in de wereld in het algemeen en Nederland in het bijzonder, om er nog meer te planten.
www.mnn.com/earth-matters/wilderness-r...

Dus opzouten met al die miezerige kutargumentjes en asfalteren die handel. Als je niet met je tijd mee wil gaan verhuis je maar naar midden-Afrika. In het oerwoud hebben ze geen files.

Cuyahoga | 04-10-12 | 10:42

vetkleppert | 04-10-12 | 10:19 | + 5 -

Mag ik hiervoor bedanken? Maar als ze komen dan hebben we één voordeel. De geplande mega-windmolenparken worden dan geheid niet gebouwd want een echte linkse Gutmensch is natuurlijk wel 100% NIMBY...

eerstneukendanpraten | 04-10-12 | 10:41

@Basje1738 | 04-10-12 | 10:34 |
Pure demagogie. Niemand pleit voor sloop of opheffing van Landgoed Amelisweerd. Kleine verbreding van de snelweg, meer niet. Bovendien: in de onmiddellijke omgeving meer dan plenty groen en wandelgebieden.

M@verick | 04-10-12 | 10:40

De weg is een melkkoe, daarom heb je op veel wegen zoveel wisselingen in snelheid. Als je van Den Haag naar Amsterdam rijdt heb je eerst een stuk 80, dan mag je 120, vervolgens nog maar 100 en weer terug naar 80, na het stuk 80 komt weer 120, dan weer 100 om bij Amsterdam weer max 80 te mogen. Allemaal binnen een half uur rijden van elkaar. Gaat helemaal nergens meer over en maakt het alleen maar makkelijker om te flitsen, je weet immers vaak niet meer hoe hard je nou mag op dat stuk!
Het lost niets op, behalve het begrotings tekort van de overheid...

gozahtje | 04-10-12 | 10:40

In de VS zouden ze het 'probleem' met dat bos aanpakken door er gewoon een viaduct boven te bouwen.

eerstneukendanpraten | 04-10-12 | 10:39

@M@verick | 04-10-12 | 10:33
Bij planstudies door rijkswaterstaat worden alleen belanghebbenden gevraagd, zoals omwonenden, gemeente en bedrijven en wordt op basis daarvan en van modellen een beslissing genomen. Lijkt mij voldoende. Waarom willen zij dat er allemaal mensen zich mee gaan bemoeien die er geen fuck mee te maken hebben?

Expert Homo | 04-10-12 | 10:39

@necrosis | 04-10-12 | 10:29
Dat is weer vestzak, broekzak hè?

Expert Homo | 04-10-12 | 10:35

Zeg stelletje kansloze nepjournalisten (lees: telegraafvolk) Als je de relevantie van Landgoed Amelisweerd niet kent, onthoud je dan ook van een waardeoordeel over de strijd voor het behoud daarvan.

Basje1738 | 04-10-12 | 10:34

Stel dat de milieuterroristen destijds hun zin hadden gekregen en de weg door Amelisweerd er niet was gekomen. Zie je het voor je, al dat verkeer over de oude 2x2-baansweg langs Stadion Galgenwaard en binnendoor naar Amersfoort?
.
De geschiedenis herhaalt zich. Uebergefrustreerde demonstranten van toen en/of hun zielige nakomelingen bouwen straks opnieuw boomhutten waar ze door de ME moeten worden uitgehaald voordat de verbreding kan worden aangelegd. Terwijl iedereen weet dat die verbreding er uiteindelijk gewoon komt. Waarom? Omdat dat DEMOCRATISCH zo beslist is.

M@verick | 04-10-12 | 10:33

kapotte_stofzuiger | 04-10-12 | 10:10
De mensen van D66 of Groenliegt hadden in de 17e eeuw niks te zeggen. ook niet in enige andere eeuw voor de 20e trouwens, omdat ze simpelweg geen vreten hadden en daardoor vanzelf uitstierven.
De evolutie heeft ergens een foutje gemaakt, in ons land ook wel PvdA genoemd, zodat onrendabele parasieten vreten kregen en daardoor hun bek kunnen blijven open trekken.

Cuyahoga | 04-10-12 | 10:32

Misschien moeten we het geen 'snelweg' meer noemen maar een 'interregionale stroomweg'. Net zoals de Amsterdamse metro 'sneltram' heet, om de negatieve associaties met de grote sloop t.b.v. de oostlijn aldaar te vermijden.

Expert Homo | 04-10-12 | 10:31

DOUK | 04-10-12 | 10:25
Ik ben inderdaad bang dat hun romantische idee van groen een nachtmerrie voor ze wordt in de praktijk.

vetkleppert | 04-10-12 | 10:31

@Expert Homo | 04-10-12 | 10:24
Den Haag is anders vrij goedkoop uitgebreid, die hebben stukken van Nootdorp en Leidschendam geannexeerd.

necrosis | 04-10-12 | 10:29

@Aiii | 04-10-12 | 10:12
We kunnen de snelweg ook eenrichtingsverkeer maken en zo de gehele ring van Utrecht. Zoals de ring van Charleroi bijvoorbeeld. Deal?

Expert Homo | 04-10-12 | 10:29

Voorstel: A27 verbreden en Staatsbosbeheer opheffen.
Zo blijft veel meer bos in tact.

Ad337 | 04-10-12 | 10:28

@niet voor de hond | 04-10-12 | 10:16
Ja, en een verbreding van de Gaasperdammerweg was toen ineens geen enkel probleem meer. Terwijl deze hier maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52.3... toch echt door een stuk bos gaat. Ra ra.

Expert Homo | 04-10-12 | 10:27

@vetkleppert | 04-10-12 | 10:19
De mensen in noord Nederland zijn echte socialisten, die zitten ook niet op dat milieugehuil te wachten van randstedelingen die naast een boer gaan wonen en vervolgens klagen over stankoverlast. We kunnen beter een waddeneiland voor ze reserveren, dan blijft de overlast minimaal.

DOUK | 04-10-12 | 10:25

Het is een (in)formatie van geven en nemen ipv compromissen. De uitkomst zal wel zijn dat er een 7 baans snelweg komt waar je 100 mag.

Four Eyes | 04-10-12 | 10:24

@Parel van het Zuiden | 04-10-12 | 10:18
Check. Stadsuitbreidingen kosten zo veel meer ruimte c.q. milieu dan weguitbreidingen en daar hoor je bijna nooit iemand over.

Expert Homo | 04-10-12 | 10:24

@Parel van het Zuiden | 04-10-12 | 10:18
Ja. LR was goed voor hun ego en de 'import'. Da's belangrijker dan milieu.

Dömper | 04-10-12 | 10:22

Als Utrecht waarde hecht aan een gebied waar mensen in stilte door een bos kunnen wandelen, dan kan dat in feite overal ook aangelegd worden. Beleid is tegenwoordig sowieso ook dat er altijd net zoveel bos aangeplant wordt als er gekapt wordt. Geluidswallen zijn bijna standaard. Alleen die snelweg kan niet zomaar ergens anders; dat zou dingen nog zowel veel erger als duurder maken.

We hebben de wegen hier in Nederland sowieso nodig voor de toekomst, daar Nederland blijft groeien in bevolkingsaantal. Het openbaar vervoer zal dat nooit voor 100% opvangen; 100% halen is ook onbetaalbaar.

Expert Homo | 04-10-12 | 10:21

@niet voor de hond | 04-10-12 | 10:16
Al die roetdeeltjes in de lucht hebben een weerslag op de bevolking aldaar.

kapotte_stofzuiger | 04-10-12 | 10:21

compromis wordt dus aan de ene kant anderhalve baan erbij en aan de andere kant ook een halve baan of een kwart baan als er veel stront van komt

chique ouwe nicht | 04-10-12 | 10:19

Als alle linksmensen nou eens in noord Nederland gaan wonen. Dan kunnen ze daar lekker niet autorijden, niet werken, geen energie gebruiken en helemaal niet als het niet waait, en lekker linksleuteren tot ze een ons wegen. Laat ze dan ook meteen hun geliefde multicul en de asielzoekers meenemen.
Dan moet de rest van het land nog steeds de helft van hun salaris inleveren voor die kneuzen, maar dan hebben we er tenminste niet zo'n overlast meer van.

vetkleppert | 04-10-12 | 10:19

Maar goed, de Utrechtse gemeenteraad vernietigt een enorm stuk prachtig Hollandsch landschap voor de grondspeculatieve en stedenbouwkundige schandvlek Leidschen Rijn maar gaat lopen miemelen over een plukje bomen. Begrijpt u het nog?

Parel van het Zuiden | 04-10-12 | 10:18

Bizar stukje Nederland. Het moest ooit de koninklijke residentie worden van de familie Bonaparte, later kwam er een tentenkamp met groentokkies.

Petrus de Rewa | 04-10-12 | 10:18

Krijgen we hetzelfde gezeik als met de doortrekking van de A6 richting de A2/A9. Dat ging volledig LANGS het Naardermeer, maar toch gingen alle hotemetoten uit Hilversum op nationale televee lobby-en tegen deze logische maatregel. Gevolg: Enkele kikkers blijven leven, maar de mensen in Amsterdam-Zuid-Oost ademen dagelijks de meest vervuilde lucht van West-Europa in.

niet voor de hond | 04-10-12 | 10:16

@ piromaan van winschoten:
"help us out"
.
disclaimer: Tjibbe, je kunt je AT's thuishouden. Dit is wat men in de volksmond sarcasme noemt...

Parel van het Zuiden | 04-10-12 | 10:14

Amelisweerd, het Beverwijkse trapveldje van de Nederlandse milieumaffia.

Petrus de Rewa | 04-10-12 | 10:14

Er staat op dit moment veul meer bos in NL dan ik 1850. Kappen die handel en een dikke zwarte plak rijpret neerleggen!

Godsammekraken | 04-10-12 | 10:14

Denk je nou écht dat een paar bomen in de weg staan bij de coalitievorming? Het probleem heet Samsom en dat blijft ook Samsom. Die zouden ze het bos in moeten jagen, kan hij daar mooi gaan actievoeren.

Pastor Sippenhaft | 04-10-12 | 10:13

GroenLinks eind 19e eeuw: "Nein Herr Diesel, dat is veel te veel fijnstof, wij houden het op 1 PK"

kapotte_stofzuiger | 04-10-12 | 10:13

Aiii | 04-10-12 | 10:12 | + 0
compromis*

Aiii | 04-10-12 | 10:13

dit is Nederland ten voeten uit. Omhooggevallen milieuklupjes chanteren de overheid door juridische procedures om wegverbreding pas te laten varen als daar iets tegenover staat. Het gebruikelijke losgeld: verlaging van max.snelheid. What's the use!? Nooit is bewezen dat langzamer rijdende auto's het milieu redden. En andersom ook niet. Uitstoot komt van energiecentrales, vliegverkeer, en vrachtverkeer. Een permanente limiet van 80km/h is nergens voor nodig en is niets anders dan burgertjepesten.

Mijnbescheidenmening | 04-10-12 | 10:13

Ruzie? Dat probleem polderen we er zonder problemen even uit. Gewoon een simpel compronis, de ene weghelft laten we zoals hij is, de andere weghelft krijgt een verbreding zoals geplanned. Iedereen krijgt zijn zin en de coalitie kan gaan regeren. Hoezo problemen?

Aiii | 04-10-12 | 10:12

Als ik die foto zo bekijk van het "stukkie verwaarloosd bos" denk ik niet dat er nog een korenwolf te bekennen is. Dus strook platgooien en asfalteren.

c.onjo | 04-10-12 | 10:11

Amelisweerd? Hee, zelfde gezeik als toen dat stukkie van de A27 aangelegd werd. Missen we dat stukje bos van toen?

Expert Homo | 04-10-12 | 10:10

Stelt u zich eens voor dat partijen en clubs als D66, GroenLinks en Milieudefensie het in de 17e eeuw voor het zeggen hadden: "geen houtkap voor VOC-schepen, behoud de bossen!". Waren we nu een stukje Frankrijk (of Duitsland).

kapotte_stofzuiger | 04-10-12 | 10:10

Automobilistje pesten is nou eenmaal de grootste hobby van jaloers zuurlinks. Beetje omkleden met milieugemiemel en midden op straat spelende kinderen en de rest van de ballast jankt wel weer mee.

vetkleppert | 04-10-12 | 10:10

Ah dit keer heb ik de route naar de stembus in de tomtom laten staan, volgens mij heb ik die weer snel nodig.

weedo | 04-10-12 | 10:09

Allahzijdank is Volkert nog niet vrij, anders waren er geheid doden gevallen bij de formatie.

neemjemoederindemali | 04-10-12 | 10:09

Nederland in een notendop...

Rollins | 04-10-12 | 10:09

Gewoon heel Utrecht asfalteren, 2 vliegen, 1 klap...

necrosis | 04-10-12 | 10:09

Hedwigepolder 2.0

der Wunderhund | 04-10-12 | 10:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl