Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Retaliate! Turkije bombardeert Syrië

cnntoerk534.jpgCNN Toerk: "Turkije heeft alle Syrische mortier-installaties verantwoordelijk voor de dodelijke aanval van woensdag (foto) geïdentificeerd en naar de barrebiesjes geknald." Evet, it giet oan. Onze grote vriendelijke Navo-partner Turkije is officieel aan het oorlogsbakkeleien met het Syrië van de enge moordenaar Assad. False flag-theorietjes vliegen over en weer. En het is Moslimbroederschap Free Syrian Army Al-Qaeda dat erachter zit. Ondertussen stuurt Turkije nog meer tanks, artillerie en raketten naar de Syrische grens. De verplichte NATO panic meeting in Brüssüls kan elk moment beginnen. Zie ook updates op Reuters LIVEblog of de livestream van CNN Toerk. Update: Officieelstatement NATO hierrr. Update: Aluhoedje du Jour op Twitter. Update: Glas, plas, was. Update: Oh nee. Het is nog niet gedaan. Fierce clashes.

Reaguursels

Inloggen

Turkije weet dat een EU toetreding er niet meer inzit en gast bij gebrek aan beter werken aan een neo-Ottomaans rijk. Syrie is nummer een. Daarna wordt Saudi-Arabie opgedeeld door Turkije en Iran. De Sunni side of islam gaat naar Turkije, de Shiiten (en de olie) gaan naar Iran. Een en ander gast ingeleidt worden door een aanval van Israel en/of de VS op Iran. Zoals Kissinger onlangs gezegd zou hebben: Israel bestaat over tien jaar niet meer.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 04-10-12 | 18:39

Daaraan toegevoegd dat Assad reeds zijn condoleances heeft uitgebracht naar de Turkse nabestaanden, kun je geen andere conclusie trekken dan dat het regime van Assad zelf verantwoordelijk is voor dit ongeluk.

Mestkever | 04-10-12 | 16:14

Als het zo zou zijn dat de rebellen hier verantwoordelijk voor zijn, waarom heeft Assads grootste bondgenoot -Rusland- dan vandaag een verklaring uitgegeven waarin ze Assad oproepen om publiekelijk aan te geven dat het hier om een ongeluk ging en dat de Syrische regering alles in het werk moet stellen om dit niet weer te laten gebeuren?
Reken er maar op dat Moskou voorafgaand aan deze verklaring contact heeft gehad met Damascus.
Poetin: Wtf nu weer bashir?
Assad: Het was die terroristische bevolking van mij, vladimir. Zij hebben die bommen naar de overkant gegooid.
Poetin: Oh da's een mooie gelegenheid voor ons om die klootzakken eens zwart te maken.
Assad: Dat dacht ik ook gozer. Thee?
Poetin: Ja lekker, dan schrijf ik vast het persbericht...

Mestkever | 04-10-12 | 15:35

@N=1 | 03-10-12 | 22:17
Maar wel van de NAVO en das gevaarlijker.....

lilluke halve hoan | 04-10-12 | 13:28

@ zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:19
© Albert Einstein.
b.t.w. first blood: C.I.A.

oom goofertt | 04-10-12 | 11:03

Afschuwelijk!
Als de Joden/Westen/US/ maar niet de schuld krijgen.
Is een algemeen verschijnsel als muzelmannen elkaar in de haren vliegen...
-
@eerstneukendanpraten | 04-10-12 | 08:15 |
Goed gezien! Ken er zo nog eentje:
Du bist NICHTS! Dein Islam ist ALLES!

Ahasveros | 04-10-12 | 09:58

Dit kon wel eens een dierendag worden om nooit te vergeten.
Shareholder II | 04-10-12 | 02:46 | + 1 -
O ja inderdaad het is dierendag!
Kattentopics AUB!

MBeen | 04-10-12 | 09:41

NOS TELETEKST zegt dat er vanaf dageraad weer wordt geschoten. Zou bij iedere kogel een fijne 'allah hakbar' worden uitgesproken. Zou toch wel moeten, je schiet toch niet voor niets op je moslimbroeders.

eerstneukendanpraten | 04-10-12 | 08:48

NOOIT MEER POEPEN! | 04-10-12 | 08:41 | + 0 -

Heb jij soms een stoma? Het is maar een vraagje hoor...

eerstneukendanpraten | 04-10-12 | 08:45

-weggejorist-

NOOIT MEER POEPEN! | 04-10-12 | 08:41

Dit is het ideale moment om blij te zijn dat Turkije niet in de EU zit.

rara | 04-10-12 | 08:39

@hobbit | 04-10-12 | 05:05 |

Maar reageren op mijn tegeltje over MIRV's op ballistische raketten even opzichtig niet doen. Dat is de stand van de techniek in het nucleaire arsenaal. Een raket die een dozijn warheads naar een regio brengt. Meer dan genoeg om ons land weg te vegen. U heeft ongelijk.

Parel van het Zuiden | 04-10-12 | 08:32

Ik had er meer van verwacht. Het valt me een beetje tegen. Al zeg ik het zelf...

c.onjo | 04-10-12 | 08:30

Mooie timing, die Yanks zijn nu allemaal bezig met de verkiezingen.

Rattlehead | 04-10-12 | 08:26

@Einde van de Domheid | 04-10-12 | 07:41 |
en jij was erbij ? it sucks being a rebel ...

iter | 04-10-12 | 08:17

Ein Volk, ein Reich, ein Islam!

eerstneukendanpraten | 04-10-12 | 08:15

@doenormaal! | 04-10-12 | 08:13
Correctie ErdoGan.

doenormaal! | 04-10-12 | 08:14

@Moishe Pipik | 04-10-12 | 01:27
Dus van Ataturk (lente) naar Erdohan (herft) naar de lente weer volgens jou? Gezien de ontwikkelingen in de Arabische wereld lijkt me dat de herfst al aan het intreden is in Turkije en dat er geen lente meer gaat komen.

doenormaal! | 04-10-12 | 08:13

Maar ook in Winschoten was het weer raak vannacht..

eerstneukendanpraten | 04-10-12 | 07:42

iter | 04-10-12 | 06:59 | + 0
Je vergeet de massagraven voor het gemak?

Einde van de Domheid | 04-10-12 | 07:41

Libie all over...
wat was er ook alweer gebeurd met die container waar al die vrouwen bruut verkracht werden door Khadaffi ?

iter | 04-10-12 | 06:59

Mogguh @ All,
Wat een onverantwoordelijk gedrag.
In de Syrische havenstad Tartus zijn Russische marineschepen en militairen van de Zwartezeevloot.
Kijken of die ook in verhoogde staat van paraatheid worden gebracht.

Sjeng de helle | 04-10-12 | 06:16

Ik denk dat hier een excuus gezocht wordt om Syrië binnen te vallen nu Rusland and China de veiligheidsraad gevetoed hebben.

Wie zegt me dat de rebellen niet verantwoordelijk zijn voor de beschieting van Turkije?

kees1960 | 04-10-12 | 06:06

hobbit | 04-10-12 | 05:05


Haha, I survived the tsunami.

DANNY3960 | 04-10-12 | 05:15

Ik ben om, tolerantie it is.

DANNY3960 | 04-10-12 | 05:13

hobbit | 03-10-12 | 22:44
-
Duidelijk wél. Zelfs na de flinke reductie van kernwapens de afgelopen decennia zijn er voldoende N-wapens voorhanden om de gehele Aardbol voor de komende 200 jaar onbewoonbaar te maken.
-
Betreffende de kracht van zulke wapens:
De bom op bijv. Hiroshima in 1945 had een kracht van 15 kiloton. In 1961 heeft men al een waterstofbom laten ontploffen met een kracht van 50 megaton. Een schokgolf die verschillende malen de gehele aarde trok als gevolg. Deze was bewust gedempt met een loden kernmantel vanwege het willen voorkomen van teveel fall-out over de toenmalige Sovjet-Unie en Europa. Zonder demping was de kracht 100 megaton geweest. We leven nu 50 jaar na deze testen en de wetenschap heeft niet stilgestaan.
De kracht van de bommen uit 1945 is nauwelijks verschillend aan hedendaagse tactische raketten met nucleaire lading, inderdaad bedoeld voor 'kleinschalige' vernietiging.
DeathValleyCreek | 04-10-12 | 01:10 | + 0
Nog maar een keer dan, zoals eerder gepost: range van de Tsar Bomba, hardste kernbom ooit gemaakt/getest: en.wikipedia.org/wiki/File:Tsar_Bomba_...... Dus nogmaals; een hele stad lukt je alleen met de aller hardste kernbom (waar er niet veel van zijn en die niet praktisch inzetbaar zijn door hun gewicht en afmetingen). Een heel land lukt je met geen enkele kernbom. Tenzij je Monaco of Lichtenstein van de kaart wilt vegen. En de ontwikkelingen hebben in de tussentijd WEL stil gestaan; er is nooit een hardere bom getest dan die in de link hierboven (en zonder een bom te testen weet je niet zeker of hij werkt). Daarnaast geef je zelf al aan dat deze bom praktisch niet inzetbaar is, door de hoge hoeveelheid fallout over een groot gebied (in andere woorden: teveel risico om als aanvaller jezelf te bestralen). Nog even los van het feit dat de bom door haar afmetingen niet door snelle vliegtuigen gedropt kan worden en dus nooit met 100Mton kan ontploffen zonder de vliegtuigen die hem droppen mee te nemen in de ontploffing. Dus dat valt allemaal wel mee. Verder is het niet bepaald slim om een kern-oorlog te beginnen (zie koude oorlog), aangezien, zoals je zelf alweer aangeeft: de hele wereld redelijk naar de kloten geholpen wordt. Een kernbom droppen heeft alleen zin als de rest er geen heeft (in het geval Hiroshima bijvoorbeeld).

hobbit | 04-10-12 | 05:05

Het begin van het einde? *aluhoedje zoekt*

Mc.oño | 04-10-12 | 04:01

DeathValleyCreek | 04-10-12 | 02:49 | + 0
Kan jou volgen echter met een en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_theor...
welke binnen Turkije ook geen dank zal krijgen. Wie het heeft gedaan ok, maar Turkije zelf is naar mijn inziens onzin. Voorlopig heeft de NAVO een "no go!" gegeven de toekomst zal ons leren. Echter zal Turkije op eigen houtje een veiligheids zone aanleggen. Eigen land eerst. en terecht!

ikdenkwat | 04-10-12 | 02:56

Nogal behoorlijk respect voor deze analyses van de situatie

zelf denk ik dat Israel beter deze vrij stabiele oogarts assad kan hebben als buur
dan dit samenraapsel
of worden die na afloop gewoon afgeschoten

assy heeft wél mach 2,3 sunburn raketjes
die gaan zo snel dat er
niet eens kruit in hoeft
en gaan met (n baksteen erin gewoon door n vliegdekschip heen
van voor naar achter

John7777777 | 04-10-12 | 02:54

@ INH.30CL | 04-10-12 | 02:07
-
Mee eens.

@ ikdenkwat | 04-10-12 | 02:09
-
Aangezien Turkije al zeer lang lid is van de NAVO is het een conflict in wording tussen Syrië en alle landen die deel uit maken van de NAVO. Een aanval op een Navo-land geldt daarbij al een aanval op het collectieve pact van de aangesloten landen.
Rest dus de vraag waarom de officiële leiding van Syrie een dergelijk conflict zou uitlokken. Dat staat gelijk aan een oorlog die niet te winnen valt. Zelfs indien Syrië zelf onbekende verbonden heeft gesloten met overige Arabische landen maakt mijn geen schijn van kans.
-
De provocatie zal dan ook niet in de richting van de huidige leiding van Syrië gezocht moeten worden. De opstandelingen als schuldige is één mogelijkheid. Destabiliseren van hun vijand door inmenging van buitenlandse machten te forceren.
Andere mogelijkheid is de schuld te zoeken bij Turkije zelf. Turkije en Syrie hebben al vaker met elkaar overhoop gelegen betreffende verschillende kwesties. Bijv. herbergen van PKK leiding in Syrie en langslepende onenigheid over de provincie Hatay. Turkije heeft Syrie nog gedreigd met oorlog eind jaren '90. Misschien willen zij nu van de huidige instabiele situatie gebruik maken en offert men eigen burgers om 'bewijs' te creëren als rechtvaardiging voor gebiedsbezetting. In het verleden is immers al gebleken hoe men kan springen met de eigen burger.
Derde optie is dat baas V.S. toch wel graag hun invloed wil uitbreiden in deze regio en bepaalde middelen niet schuwt om toch in samenwerkingsverband (NAVO) Syrië wilt binnentrekken. Officieel wilt men dat niet. Maar we weten allemaal dat het Officiële beleid zelden het werkelijke beleid is.

DeathValleyCreek | 04-10-12 | 02:49

Dit kon wel eens een dierendag worden om nooit te vergeten.

Shareholder II | 04-10-12 | 02:46

DANNY3960 | 04-10-12 | 02:39 | + 0
Oh ja sorry tolerantie, een granaat op een dorp in Turkije is intolerantie van Syrië. Om je gerust ter stellen ik kom vaker hier.

ikdenkwat | 04-10-12 | 02:44

ikdenkwat | 04-10-12 | 02:36


Kom je hier zo af en toe, of lees je ook topics?

DANNY3960 | 04-10-12 | 02:39

DANNY3960 | 04-10-12 | 02:31 | + 0
Van wat?

ikdenkwat | 04-10-12 | 02:36

Tolerantie hadden we het toch over?

DANNY3960 | 04-10-12 | 02:31

INH.30CL | 04-10-12 | 02:20 | + 0
Waar Turkije "bang" voor was is gebeurd een feit. Wie het heeft verzonnen om een granaat die richting heeft af te vuren weet de reactie. Belangen? Het riekt naar een waarom?

ikdenkwat | 04-10-12 | 02:29

@ikdenkwat | 04-10-12 | 02:09
Waarbij jij automatisch aanneemt dat Turkije 'neutraal'is?
Ik geloof het allemaal niet meer, die neutraliteit enzo.
Belangen en dan vooral materiële belangen, daar gaat het om. Heeft niets met Islam of welk geloof dan ook te maken, dat wordt slechts gebruikt om het gepeupel in het gareel te houden als trouw volgeling. Maar dat is mijn mening.

INH.30CL | 04-10-12 | 02:20

INH.30CL | 04-10-12 | 01:56 | + 0
Het tipic is toch duidelijk een conflict tussen twee "Arabische" landen waarbij een neutraal land aangevallen blijkt. Onschuldige doden. Serieuze shit, waarbij Turkije niets anders rest dan over de grens een veiligheids zone aan te brengen. Dus over de grens oorlogs handelingen uit moet gaan voeren.

ikdenkwat | 04-10-12 | 02:09

@neutron | 04-10-12 | 02:03
goodnight!

INH.30CL | 04-10-12 | 02:08

@neutron | 04-10-12 | 02:01
Vergeet niet dat mensen die nog in middeleeuwse termen leven ook zo reageren, hun leven en gedachtegoed wordt bepaald door de ingevingen van hun leiders (Imans), de meeste kunnen niet eens lezen of schrijven, laat staan dat ze berichtgeving over hun geliefde profeet kunnen volgen via de kanalen zoals wij die kennen. Het protest onder moslims in de (beschaafde) westerse wereld is te verwaarlozen.

INH.30CL | 04-10-12 | 02:07

Stelletje bosmongolen ook.

Daar wil ik het voor nu bij laten.

Ga mijn bed 'ns opzoeken.

Truste INH.30CL.

neutron | 04-10-12 | 02:03

INH.30CL | 04-10-12 | 01:56

Dat weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat de allah-ganselijke islamitische wereld buitenproportioneel reageert op een eventueel misschien-ietsiepietsie mohammed kritiek.

neutron | 04-10-12 | 02:01

@neutron | 04-10-12 | 01:51
Als jij daar van jongs af aan mee werd geïndoctrineerd had je het ook geloofd.

INH.30CL | 04-10-12 | 01:59

@neutron | 04-10-12 | 01:47
Ja, ik weet. Heeft met maagden te maken toch?
Het probleem zit hem in het feit dat de Islam ondergeschikt lijkt te zijn aan andere belangen waar de media geen weet over heeft of zelden over durft/kan berichten. Dat hele religie beeld is een schaduw die we achtervolgen.

INH.30CL | 04-10-12 | 01:56

INH.30CL | 04-10-12 | 01:42

Hun hoogste doel in het leven is zichzelf opblazen (liefst met zoveel mogelijk onschuldige (lees: niet-moslim) omstanders.
Allah gebiedt het hun.

De dood is hun doel.

neutron | 04-10-12 | 01:51

Waarom vallen ze het grootste leger van Europa aan? Een land wat beschermd wordt door de NAVO? vragen vragen RIP slachtoffers granaat...

ikdenkwat | 04-10-12 | 01:50

Ok, ik zie dat een grapje op z'n tijd niet wordt gewaardeerd hier.
Overigens schijnt Syrië de bakermat van het Christelijke geloof te zijn. Wat is er misgegaan sindsdien?

INH.30CL | 04-10-12 | 01:50

INH.30CL | 04-10-12 | 01:42

Haha.
Lol.

ZOO letterlijk bedoel ik het nu ook weer niet.

Mijn stelling was dus figuurlijk, (winter) i.t.t. lente of zomer.
M.a.w.: de islam verheerlijkt de dood.
Klinkt ongeloofwaardig voor een simpele westerling/christen of atheist, maar toch is het zo.

neutron | 04-10-12 | 01:47

@neutron | 04-10-12 | 01:39
Dan was de Noordpool overbevolkt geweest volgens jouw stelling.

INH.30CL | 04-10-12 | 01:42

INH.30CL | 04-10-12 | 01:38

Overtuig me maar van het tegendeel.

neutron | 04-10-12 | 01:39

@neutron | 04-10-12 | 01:32
Wat een bullshit man.

INH.30CL | 04-10-12 | 01:38

doenormaal! | 04-10-12 | 01:20
Moishe Pipik | 04-10-12 | 01:27

De islamitische wereld leeft het liefst in de winter.

En waarom ook niet, het is een religie des doods...

neutron | 04-10-12 | 01:32

doenormaal! | 04-10-12 | 01:20
Geen lente zonder herfst. Zo is het nou eenmaal.

Moishe Pipik | 04-10-12 | 01:27

Zouden ze in Turkije ook liever weer lente hebben dan herfst?

doenormaal! | 04-10-12 | 01:20

De Syrische leiding, verwikkeld in een burgeroorlog, kan absoluut geen vijandelijke buitenlandse inmenging gebruiken. Behalve voor diegenen voor wie het wenselijk is om Syrië binnen te vallen is dat duidelijk. Voor het oog van de wereld heeft men echter gegronde redenen nodig... en die is men aan het creëren.

DeathValleyCreek | 04-10-12 | 01:16

hobbit | 03-10-12 | 22:44
-
Duidelijk wél. Zelfs na de flinke reductie van kernwapens de afgelopen decennia zijn er voldoende N-wapens voorhanden om de gehele Aardbol voor de komende 200 jaar onbewoonbaar te maken.
-
Betreffende de kracht van zulke wapens:
De bom op bijv. Hiroshima in 1945 had een kracht van 15 kiloton. In 1961 heeft men al een waterstofbom laten ontploffen met een kracht van 50 megaton. Een schokgolf die verschillende malen de gehele aarde trok als gevolg. Deze was bewust gedempt met een loden kernmantel vanwege het willen voorkomen van teveel fall-out over de toenmalige Sovjet-Unie en Europa. Zonder demping was de kracht 100 megaton geweest. We leven nu 50 jaar na deze testen en de wetenschap heeft niet stilgestaan.
De kracht van de bommen uit 1945 is nauwelijks verschillend aan hedendaagse tactische raketten met nucleaire lading, inderdaad bedoeld voor 'kleinschalige' vernietiging.

DeathValleyCreek | 04-10-12 | 01:10

o)+ | 04-10-12 | 00:59
Wanneer een land een centrale bank heeft aangesloten bij een van de regionale bis afdelingen is het een sokpoppenland.

kheriheb | 04-10-12 | 01:10

Oh, en wie er schuldig is aan de eerste aanval ( Assad, de Mossad, Al Qaida, Erdogan of wie dan ook ) zal me jeuken. Hun probleem, hun fittie. Niet de onze.

Graaisnaaiert | 04-10-12 | 01:08

De Bosporus is een natuurlijke grens, en eentje die we hadden moeten koesteren.
Maar, het is nog niet te laat. Erdogan is aan het Oostfront bezig, dus als wij gewoon dat laatste stukje Europees-Turkije innemen, Spanje en Italie dwingen die kutenclaves en kuteilandjes voor de Noordafrikaanse kust af te staan en de grenzen hermetisch afsluiten is er nog redding voor Europa mogelijk.
Alles wat hysterisch wil boosbaarden kan dat dan ten Oosten en ten Zuiden van ons doen.

Graaisnaaiert | 04-10-12 | 01:06

Later zullen we zeggen: waar was u toen het ene moslimland het andere moslimland aanviel?
De verwarring zal oneindig zijn.
Wat is nieuw...

wakkere_nederlander | 04-10-12 | 01:04

Gootbalkoning | 03-10-12 | 23:56
U kent het klappen van de zweep.
.
Over Iran: dat heeft, in tegenstelling tot Libië, Irak en Syrië, geen sokpoppen van de US en consorten aan de macht. Integendeel, men kent het vuile spel wat er gespeeld wordt door en door.
Niet dat het lieverdjes zijn maar Iran is 1 van de laatste bastions op de wereld die 'fuck you' zegt tegen de internationale bankenmaffia.
En hebben China en Rusland achter zich die elk op hun manier behoorlijk pissig zullen zijn mocht Iran worden aangevallen.

o)+ | 04-10-12 | 00:59

Tonkin incident in de Levant. Oftewel als je een hond wil slaan, dan eerst een mortier af (laten) schieten en zeggen dat de ander het deed.
Wie gelooft er nou zo iets? Zijn er geen "weapons of massdestruction"?

bruine kikker | 04-10-12 | 00:55

oh, ja....... in Mali gaat het ook fantastisch !

vanvandaag | 04-10-12 | 00:54

Het zou me niet verbazen als de Turken zelf dit hebben veroorzaakt.
Hoe je ook wendt of keert Turkije heeft boter op haar hoofd.
Eerste totaal chaos creëren door opstandelingen wapens te leveren daarna moord en brand schreeuwen ! com on get real.
Het zouden ook de Koerden kunnen zijn of de interne terroristen die door o.a. Nederland als vriend worden gezien.

Want denk rationeel waarom zou Assad zich verder in de nesten werken als die al diep in de nesten zit.

narek12 | 04-10-12 | 00:52


vooralsnog: speculeren (wie,wat,hoe.. etc.)

zoals al gezegd: in een oorlog is de waarheid
het eerste slachtoffer.

vanvandaag | 04-10-12 | 00:49

@Gootbalkoning | 04-10-12 | 00:33
Helemaal eens. Het is zeer goed mogelijk dat de externe 'vijand' van islam ze uiteindelijk ook weer bijeen drijft. De hele ontwikkeling is daarom ook zorgwekkend, omdat deze 2 strijd binnen islam mogelijkerwijs door het westen wordt uitgespeeld in een luguber pokerspel, dat daardoor heel eenvoudig tegen het westen kan back-firen uiteindelijk.

Ik ben geen islam vriend, maar ik vind eigenlijk dat het uit begint te komen dat vooral 'onze' leiders een zeer dubieuze rol aan het spelen zijn, de NATO dus, en het EU-VS koppel.

La Bailaora | 04-10-12 | 00:41

Na die nepontvoerders en nepsoldaten met bomgordel, zal er ook wel iets nep zijn aan deze aanval op Turkije.
Het vingerwijzen is al begonnen.Zijn ze goed in.
Ze liegen daar tegen de klippen op en maar doorgaan met moorden en mooie steden platbombarderen.

Maar verder zijn het lieve mensen. hoor.
*Kuch*

Schietmijmaarlek | 04-10-12 | 00:40

@La Bailaora | 04-10-12 | 00:13

Coirrecte kanttekening. En inderdaad, de rivaliteit tussen Sjiieten en Soennieten compliceert de zaak alleen nog maar.
Toch vermoed ik dat niet die rivaliteit maar de haat tegen de gemeenschappelijke vijand in dit geval doorslaggevend zal zijn.

Gootbalkoning | 04-10-12 | 00:33

Cui bono?

dlseth_ | 04-10-12 | 00:29

Beter een goede buur dan een verre vriend.

Getson | 04-10-12 | 00:21

@hobbit | 04-10-12 | 00:16
Vraag het Samson, die weet.

INH.30CL | 04-10-12 | 00:19

Ik mag de Turken wel, in ieder geval nog één seculiere moslim staat tussen Europa en de achterlijke woestijnbarbaren.

Ronman2k | 04-10-12 | 00:17

Hobbit 22:44
In je dromen, a-bommen van nu zijn veel krachtiger als die uit Japan in WOII.
Met 1 bom is Israel van de kaart geveegd.
Je zwamt weer in de ruimte.
@Terpen-tijn | 03-10-12 | 22:50 | + 1 -
Nietus jij zwamt weer in de ruimte. In andere woorden: je hebt net zo min onderbouwing van je stelling als ik en op deze manier komen we niet veel verder. Wacht ik help je (range van de Tsar Bomba, hardste kernbom ooit gemaakt/getest): en.wikipedia.org/wiki/File:Tsar_Bomba_... Dus nogmaals; een hele stad lukt je alleen met de aller hardste kernbom (waar er niet veel van zijn en die niet praktisch inzetbaar zijn door hun gewicht en afmetingen). Een heel land lukt je met geen enkele kernbom. Tenzij je Monaco of Lichtenstein van de kaart wilt vegen. Nu mag jij weer bullshit verzinnen.

hobbit | 04-10-12 | 00:16

wordt door landen met een radicaal islamatische ideologie. Lees: Iran-klonen.
@Gootbalkoning | 03-10-12 | 23:56
Goede analyse. Ik ben het er voor 95% mee eens, behalve dat de landen geen Iran klonen zijn maar meer Saoudi Arabie klonen.

Iran wordt er zelfs nerveus van en steunt daarom vooral Syrie, omdat het een van de laatste steunpilaren in de regio voor Iran is. Al die andere klonen worden nu via moslimbroederschap gedreven tot een op soennitische leest, anders dan Iran en Hezbollah, geschoeide islam.

La Bailaora | 04-10-12 | 00:13

@Bakito | 03-10-12 | 23:20 | + -5 -
LoL.

Kaas de Vies | 04-10-12 | 00:12

Parsons | 03-10-12 | 22:58
Hmm, juist altijd gedacht dat Cohen een Mossad agent was.

Strohond | 04-10-12 | 00:11

De dissidenten/opstandelingen/islamisten/terroristen (*doorhalen wat niet van toepassing is) in Syrië worden in het geheim met wapens etc gesteund door het westen, via buurland & Nato-bondgenoot Turkije. Dat zou de reden kunnen zijn geweest dat Syrië (kansloos) een paar kleine aanvallen uitvoerde op Turkije, als herinnering dat hulp aan de rebellen niet geheel zonder consequenties blijft. Turkije & de Navo reageerde dus ook wat onderkoeld, want verwacht.

seven | 04-10-12 | 00:10

-weggejorist-

Strohond | 04-10-12 | 00:05

October Surprise

Pimp my Voortuin | 04-10-12 | 00:00

@Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:27
Zoals jij bij jouw geboorte en pubertijd... Blijven zuigen!

reageerbuis | 03-10-12 | 23:59

@janneman1977 | 03-10-12 | 22:36

Follow the money. Het wegpoetsen van de laatste vlekjes op de kaart die nog niet dollargroen zijn gekleurd door de Goldman Sachses van deze wereld. Dat is het doel.

Dictators zijn lastig en eigenzinnig. Mensenmassa's zijn kneedbaar, vooral als ze door een gemeenschappelijke ideologie worden gedreven. Verjaag of vermoord de dicator, geef het volk de vorm van politieke islam waar het om vraagt, en zorg er zelf voor dat je de economische towutjes in handen hebt. Het is een misvatting te denken dat de radicale islam en het westen gezworen vijanden zijn. Dat is alleen maar media-propaganda. In werkelijkheid steunt Amerika waar het maar kan radicale groeperingen. In Libie, Egypte, en Syrie.

Waarom denk je dat Amerika zo laconiek deed over de moord op de ambassadeur in Lybie? Ze zijn in het verleden voor minder oorlogen begonnen.
Maar die moord was een bedrijfsongeval, collateral damage. Peanuts vergeleken met de totale hervorming van het land naar een "westers" economisch model, lees: de oprichting van een centrale bank (gerealiseerd kort na de val van Ghadaffi) en de introductie van fiat banking en alles wat daarmee samenhangt.

Destabilisatie in het midden-oosten is geen gevolg van conflicten, het is een doel op zich. Als je de grote lijn bekijkt zie je dat er een situatie ontstaat waarbij Israel compleet omsingeld wordt door landen met een radicaal islamatische ideologie. Lees: Iran-klonen. Een dergelijke situatie maakt een toekomstige oorlog tussen Israel en Iran zeer waarschijnlijk.

Je zou denken dat Amerika - als bondgenoot van Israel - deze situatie koste wat kost wil voorkomen. Dat is niet zo, ze sturen er juist op aan. Omdat Iran een apart geval is, verschillend van de andere staten die als domino-stenen zijn omgevallen of nog moeten omvallen, door het bezit van kernwapens. Amerika kan hier haar vingers niet aan branden. Men vertrouwt dus op Israel om Iran uit te schakelen, en dat zal alleen gebeuren als Israel genoeg geprovoceerd wordt. De omsingeling door radicaal islamitische staten - waartoe Syrie binnenkort ook gaat behoren - zal daarvoor de katalysator zijn.

Er wordt altijd gezegd dat Israel volledig afhankelijk is van Amerika, en dat de Israelische belangen door Amerika behartigd worden. Het is juist andersom.

De manier waarop vandaag naar een oorlog toegewerkt is, door door de CIA georkestreerde provocaties (zoals hier al gezegd is: Assad zou NOOIT zelf Turkije aanvallen) doet me vrezen dat de sneeuwbal al aan het rollen is. De opeenvolging van calamiteiten is al niet meer te stoppen.

De Nederlandse media zullen ongetwijfeld het begrip "Arabische lente" weer van stal halen. Idioten informeren andere idioten, zoals gebruikelijk.

Gootbalkoning | 03-10-12 | 23:56

Het wordt tijd voor een gezamelijke munt daar in het oost gebied, zou een hoop kunnen oplossen volgens de Eurofielen.

INH.30CL | 03-10-12 | 23:53

hobbit | 03-10-12 | 22:44 Ongezond blijft het wel hè?
@zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:45 | + 0 -
Ja, oorlog en bommen zijn zowieso ongezond. Wat is je punt?

hobbit | 03-10-12 | 23:52

@damnschreeuwer | 03-10-12 | 23:38 | + 0 -
Nee het is jusit andersom. Als Assad valt, dan komt er een zandbakcultuur. En onze belangen zijn niet menselijker. Dat is iets wat je zelf graag wilt geloven, maar dat is niet zo, althans niet die van de NAVO.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:50

Ik ben voor Turkije. Gemiste kans om ze niet toe te laten in de EU.

Een sterke economie en een strategische partner die Europa een stuk sterker had gemaakt op het schaakbord van de geopolitiek.

Nothing against that.

pius | 03-10-12 | 23:47

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:26 |
'onze belangen' zijn toch heel wat menselijker.
Maar ik begrijp dat je van de 'weg met ons'-partij bent en de middeleeuwse zandbakcultuur als het hoogst haalbare ziet?

damnschreeuwer | 03-10-12 | 23:38

@Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:30
same here! truskie.

deraderendraaien | 03-10-12 | 23:33

damnschreeuwer | 03-10-12 | 23:23 |
Precies, politiek beter te verkopen als "ongezien de tyfus voor hun, we komen wel kijken als er wat te halen valt".

Wat, laten we wel wezen, toch het wezenlijke belang is van dit soort avonturen.

Markies de Schade | 03-10-12 | 23:32

@Bakito | 03-10-12 | 23:27
Ghe ghe! Yup! in het Arabirisch nog wel!

deraderendraaien | 03-10-12 | 23:31

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:26 |
ja. en wat was de andere keuze dan?

damnschreeuwer | 03-10-12 | 23:31

Goed. Ik ben weer rijker geworden, ik ga weer tukken doei.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:30

deraderendraaien | 03-10-12 | 23:20 | + 0 -
Opmerkelijk, dat sussen.

Ik ken jodenhaters vooral vanwege het sissen.

Bakito | 03-10-12 | 23:27

@hölzenbein | 03-10-12 | 23:25
:)
Daar passen heel wat mariniers in...

Petrus de Rewa | 03-10-12 | 23:27

@damnschreeuwer | 03-10-12 | 23:23 | + 0 -
Kijk dat wilde ik nou horen.

'onze' belangen. De rest kan de tering krijgen en maakt dus niet uit welke dictator wie onderdrukt. Dus Assad was 30 jaar goed en is nu slecht. Dat besef ging het mij om.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:26

""We think this is Turkey basically saying, 'Don't mess with us. Whatever is going on inside Syria, don't mess with us" volgens een official.

Petrus de Rewa | 03-10-12 | 23:26

Petrus de Rewa | 03-10-12 | 23:22 | + 0 -
Je kan beter de Rotterdam sturen. Die moet toch naar Oman.

hölzenbein | 03-10-12 | 23:25

Ratzinger | 03-10-12 | 23:17 | + 0 -
Om een langdurige oorlog uit te zitten heb ik dan weer geen geduld.

Ik kijk over 25 jaar de samenvatting bij Andere Tijden wel. ;)

Bakito | 03-10-12 | 23:25

@Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:50
Nope!

deraderendraaien | 03-10-12 | 23:24

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:07 |
wat denk jij nou, dat het allemaal geitenwollensokken hippies zijn bij de Navo die eisen dat iedere dictator Cumabaya zingt rond het kampvuur??
Uiteraard niet; zolang ze 'onze' belangen (= handel, stabiliteit) verdedigen vallen we ze niet lastig, tenzij het echt uit de klauwen loopt (of een navo land aanvallen).
In Libie was het overigens de bevolking zelf die in opstand kwam.
De aftermath is de belangrijkste fase bij een oorlog, en dan kun je maar beter bij zijn en zorgen dat je er invloed krijgt (als je er handels-, of andere belangen hebt). Als je te vroeg in gaat mengen dan wordt je deel van het probleem (ipv de oplossing), wat het mogelijk alleen maar erger maakt.

damnschreeuwer | 03-10-12 | 23:23

Laat de Karel Doorman maar opstomen! Oh, wacht.

Petrus de Rewa | 03-10-12 | 23:22

Het moet eens gedaan zijn met witregels. Discriminatie!

hölzenbein | 03-10-12 | 23:21

En de complete legertop van Turkye zit achter de tralies, hoe moet dat nu verder?

de honden blaffen... | 03-10-12 | 23:21

@Bakito | 03-10-12 | 23:01
Ik heb begrepen dat het al wordt gesust door Syrië.
Laten we hopen dat Iran er niks mee van doen heeft.

deraderendraaien | 03-10-12 | 23:20

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:12 | + 0 -
Haha. Marxistische theorieën worden nog dagelijks in de praktijk gebracht.

O.a. door paupers als jij, als je weer eens van leer trekt tegen uitbuiting door eurofielen en machtsconcentratie in Brussel.

Bakito | 03-10-12 | 23:20

Ratzinger | 03-10-12 | 23:17
Vermoedelijk heb je gelijk, maar ze spelen wel met vuur. Iedereen is doodnerveus, voor je het weet loopt zoiets als dit volledig uit de klauw en is er geen weg terug meer.

canardo | 03-10-12 | 23:20

Ervan uitgaande dat alle verwikkelingen zelden ongeregiseerd zijn in dit soort situatie worden we langzaam stukje bij beetje weer in zo'n kansloze zandbak-missie gesleurd. Uit naam van humaniteit, of een of andere loze term.

Omdat het niet tof is als je vind dat ze maar doen daar in Syrië, of welk akhbar-landje dan ook.

Markies de Schade | 03-10-12 | 23:17

De Turken hebben groot gelijk. Tit for tat, in normaal NL oog om oog.

Zou er nog een schepje bovenop doen - dat zal ze leren!

Ik denk overigens niet dat de NAVO er echt bij betrokken wordt. De Turken kunnen dat zelf wel af.

Overigens zie ik er niet meer in dan wat grensschermutselingen, over een week vergeten. 't Is altijd dom om over je heen te laten lopen. Plusje voor T.

Ratzinger | 03-10-12 | 23:17

@bennutzat | 03-10-12 | 23:14 | + 0 -
Ja. Wat een macht hebben wij toch.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:16

Mooi kudt voor Turkije dat hun land grenst aan de meest grote kudtlanden in de wereld.
Dan ben je mooi in de aap gelogeerd.
Die ja.

wakkere_nederlander | 03-10-12 | 23:15

Is die Nato server nou gaan roken door GS?

bennutzat | 03-10-12 | 23:14

zeg maar jansen | 03-10-12 | 23:13 | | Reageer+ |
Volgens mij zijn het een aantal landen waaronder een deel van Syrie...
nl.wikipedia.org/wiki/Koerdistan

c.onjo | 03-10-12 | 23:14

Nederland is toch best goed met eilanden opspuiten etc? Hoe zit dat met Turkije, kunnen we dat de zee induwen en laten zinken? Ik pak alvast een schepje.

SuperRogier | 03-10-12 | 23:13

c.onjo | 03-10-12 | 23:10 Koerdistan is Iran. Niet Syrië.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 23:13

@Bakito | 03-10-12 | 23:08 | + -1 -
Als je zo wiskundig bent, dan weet je dat het socialise, communisme en marxisme nooit kan werken.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:12

kaas de vies 23:10
Ik bedoel maar..
Er werd door Hobbit beweerd dat de schade beperkt bleef tot 1 stad.

Terpen-tijn | 03-10-12 | 23:12

@yespur | 03-10-12 | 22:56
De haatbaarden zijn de afgelopen weken al behoorlijk opgefokt lijkt me. De Russen hebben al een aantal keer een waarschuwing afgegeven, om behoudend te zijn richting Iran.
Ik vraag me af of de ongelukkige Turkse grens overschrijdingen door Syrische rebellen of staats leger is ingegeven door Iran,om een en ander te forceren.

deraderendraaien | 03-10-12 | 23:11

Is dit niet het beste moment voor Turkije om Koerdistan te annexeren. Denk ik dan maar...

c.onjo | 03-10-12 | 23:10

@Stir Glenfarclas II | 03-10-12 | 23:09 | + -1 -
Leg uit.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:10

doe maar brussel heer terpentijn

jan platzak | 03-10-12 | 23:10

@Terpen-tijn | 03-10-12 | 23:07 | + 0 -
Met 1 goed geplaatste waterstofbom op London, bestaat Nederland niet meer.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:10

Warhoofd | 03-10-12 | 22:58 |
dat is toch precies wat er nu plaatsvind??
(echt, ik begrijp je ge-klaag niet)

damnschreeuwer | 03-10-12 | 23:09

@H.Stiglitz | 03-10-12 | 22:27
Eensch, dit zaakje ruikt een beetje muf. Olie hebben ze niet in overvloed, wel wat strategisch gelegen leidingen.
geocommons.com/maps/129812
Met 3 leidingen trek je Irak net even wat sneller leeg.

Steuntrekkert | 03-10-12 | 23:09

@CoJoNes | 03-10-12 | 22:13
Assad wil dat de NAVO zich gaat bemoeien, kan ie zich formeel beroepen op Rusland, China en Iran.

Stir Glenfarclas II | 03-10-12 | 23:09

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:02 | + 1 -
Dit scenario heeft niks met milieu-ideologie te maken.

Is pure wiskunde.

Bakito | 03-10-12 | 23:08

"Syria calls on neighboring countries to respect its sovereignty and stop "terrorists" from crossing into Syria"

Vreemd bericht. Of worden er nog ff een paar Koerden afgeschoten in deze wanorde?

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:08

Zeg maar jansen 22:58
Dan zit ik safe met mijn opmerking, want had eerst Nederland in mijn hoofd, maar ik weet niet zeker of je dat met 1 bom van de kaart kan vegen.
Met Luxemburg moet dat wel lukken.
Maar 1 bom lijkt me wel genoeg om de randstad van de kaart te vegen.
Als je het beter weet, moet je het zeggen hoor, ben geen atoomgeleerde.

Terpen-tijn | 03-10-12 | 23:07

@damnschreeuwer | 03-10-12 | 23:04 | + 0 -
"De Navo bemoeit zich overigens ook niet met burgeroorlogen volgens hun statuten."

Hahaha, ehm........ Voormalig Joegoslavie? Libie? Does it ring a bell?

Kom op zeg, je bent slimmer dan dit.

En 1 granaat maakt trouwens helemaal niets legitiem volgens internationaal recht omdat je niet zeker weet waar het vandaan komt en al helemaal niet van wie. Is nogal een "drukke" regio. Syrie heeft al gecondoleerd en gezegd het te onderzoeken, dat maakt het al geen "act of war" meer. Doei met je internationale recht.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:07

Warhoofd | 03-10-12 | 22:58 |
Lijkt erop dat Turkije op z'n minst de deur heeft opengemaakt met de intentie dat irritante jochie in z'n nootjes te volleren.

Markies de Schade | 03-10-12 | 23:04

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:58 |
is niet zo moeilijk; de bevolking van Zimbabwe staat achter hem. Dat is ook een vorm van (primitieve) democratie en daar moet je je als buitenstaander niet mee bemoeien als je hun soevereiniteit respecteert. De Navo bemoeit zich overigens ook niet met burgeroorlogen volgens hun statuten. Die ene granaat op buurland turkije maakt een aanval legitiem volgens internationaal recht.

damnschreeuwer | 03-10-12 | 23:04

@Aluhoedje: Assad is begonnen met geweld.
De geruchten over geensceneerd geweld ontstonden later.
De verdachtmakingen zijn besmettelijk en hebben nu ook Erdogan geraakt.

Einde van de Domheid | 03-10-12 | 23:04

James Frazer zei het jaren geleden al: 'We’re doomed. Doomed, I tell you.'

tweekeerrechtsislink | 03-10-12 | 23:03

@Bakito | 03-10-12 | 23:01 | + 0 -
Ik zou zeggen laat de milieu gekkies een eerste offering doen. Ik stel wel een hoog pand ter beschikking.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 23:02

deraderendraaien | 03-10-12 | 22:54
Er komen een paar miljard mensen bij, de komende 30 jaar. Terwijl de aarde steeds meer in een kaalgevreten en leeggepompte vlakte verandert.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken.

Bakito | 03-10-12 | 23:01

WW3 is allang begonnen, het houd niet op, nooit niet.
heel de wereld bemoeid of sponserd de teringbende voor hun eigen agenda en portomonee natuurlijk

jan platzak | 03-10-12 | 23:00

@Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:56
Gewoon je messenset blijven tellen.

reageerbuis | 03-10-12 | 23:00

Syrië condoleert zojuist Turkije en gaat op jacht naar de bron van de mortier. Loopt met een sisser af lijkt me.

FrankieHapsberger | 03-10-12 | 22:59

Terpen-tijn | 03-10-12 | 22:57 Luxemburg is wel klein hè?

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:58

Let op deze zinsnede: "by the Syrian regime forces."

Waar de grote Cohen maanden nodig denkt te hebben om de Slag om Haren te duiden doet de NATO dit in een tijdsbestek van uren in een gebied dat onherbergzamer is dan de oerwouden van Afghanistan.

Hulde @ NATO; nog beter geïnformeerd dan de Mossad in eigen land.

Parsons | 03-10-12 | 22:58

Syrië is dat vervelende jongetje dat telkens maar blijft belletje lellen. Wanneer doet de buurman de deur open om hem een enorme schop onder zijn ballen te geven?

Warhoofd | 03-10-12 | 22:58

@damnschreeuwer | 03-10-12 | 22:55 | + 0 -
Het heeft er in zoverre mee te maken dat de internationale gemeenschap bij Syrie lange tijd hun kop in het zand steekt in opeens........ gaat er wat gebeuren, maar niets bij Zimbabwe.

Dat vind ik vreemd. Nou ja het is niet vreemd, maar het zou JOU aan het denken moeten zetten.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:58

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:56 Julius, Olive en Popeye zijn het met je eens.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:57

jan platzak 22;53
Oooooooww weer zo n minkukel die er niks van begrijpt, Israel was maar een voorbeeld om uit te leggen hoe krachtig atoombommen tegenwoordig zijn.
Kies ik Luxemburg.
Nou blij?

Terpen-tijn | 03-10-12 | 22:57

@reageerbuis | 03-10-12 | 22:50 | + 1 -
Nee, een Brutus kan je nooit vertrouwen.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:56

wollen sie den totalen krieg!

Rotzak84 | 03-10-12 | 22:56

Gelukkig heeft China sinds verleden week ook een vliegdekschip, dus zijn de machtsverhoudingen een beetje gelijk met de u naait het steeds.

reageerbuis | 03-10-12 | 22:56

@ deraderendraaien | 03-10-12 | 22:54 |
Dit kan link worden, afhankelijk van hoe boos de haatbaarden zijn en in hoeverre China en Rusland achter de schermen de legers in stelling hebben gebracht.

yespur | 03-10-12 | 22:56

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:51 |
wat is je punt? je komt komt niet verder dan 'jamaar hunnie doen ook niet liev!'.
WTF heeft mugabe hiermee te maken? (trouwens, die is toch bijna dood. Net als Assad, maar dat weten we over een paar weken pas ;)

damnschreeuwer | 03-10-12 | 22:55

jan platzak | 03-10-12 | 22:53 Hij hoeft geen landje uit te zoeken. Dat doen die Iraniërs al.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:55

Ik zie alleen maar een rood-wit-blauwe vlag met 2 kogelgaten.

kneuterzak | 03-10-12 | 22:55

Turkije doorbreekt eindelijk de impasse waar de NAVO maar niet uitkomt.
Daar hebben de kinderen van Syrie tenminste wat aan!

Einde van de Domheid | 03-10-12 | 22:54

Heeft iemand enig idee hoe link dit kan worden?
Ik voorspel dat Iran op het vinkentouw zit.
Japan en China zijn ook al aan't sparren met elkaar.
Ik vraag me alleen af of Guy Verhofstadt dit moment in Brussel niet te baat neemt om binnen een week een EU leger verdrag tot stand te brengen.

deraderendraaien | 03-10-12 | 22:54

@Terpen-tijn | 03-10-12 | 22:50
waarom moet israel eraan geloven, kies een ander landje uit

jan platzak | 03-10-12 | 22:53

@damnschreeuwer | 03-10-12 | 22:45 | + 0 -
"Als je niet begrijpt dat het strategisch handiger is om niet aan de kant van de verliezer te staan dan lijkt het me verder zinloos je iets uit te leggen."

Ik ben tegen de EU, dus dat wist je al.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:53

Bakito | 03-10-12 | 22:51 Is dat met olie?

Niet met een bal dus.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:52

@damnschreeuwer | 03-10-12 | 22:45 | + -1 -
Zijn stam en de Christenen niet. Kan je dat ook verklaren?

De bevolking van Zimbabwe is ook niet echt blij met Mugabe. Zij zonder zonde werpe de eerste steen, waar zij onder leven.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:51

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:47 | + 0 -
Wat dacht je van al dat balsemen?

Bakito | 03-10-12 | 22:51

@Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:37
Jouw discussie met Brutus is er al een tussen Mark en samson voor de aanloop van de verkiezingen van de 2e kamer....

Op een gegeven moment worden jullie het wel eens met elkaar.

reageerbuis | 03-10-12 | 22:50

@deraderendraaien | 03-10-12 | 22:42 | + 0 -
Doet Kaasachstan ook mee bij Risk?

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:50

Hobbit 22:44
In je dromen, a-bommen van nu zijn veel krachtiger als die uit Japan in WOII.
Met 1 bom is Israel van de kaart geveegd.
Je zwamt weer in de ruimte.

Terpen-tijn | 03-10-12 | 22:50

Ik zou zeggen, lekker hun gang laten gaan al die islamitische landen onder elkaar en zeker niet mee bemoeien.
Maar dat zal weer wel niet gebeuren.... gaat weer geld kosten weer dadelijk... we hebben er immers nog genoeg van, oh wacht...

Meri59 | 03-10-12 | 22:49

@jan platzak | 03-10-12 | 22:48
Nee maar nog wel enkele, soort van "vrijwilligers"

Humpf | 03-10-12 | 22:49

NAVO site staat al te roken... slecht voorteken.

yespur | 03-10-12 | 22:49

kunnen we als weggeeflandje niet een paar miljoenjard aan kogels en granaten schenken aan al die landen

jan platzak | 03-10-12 | 22:48

Ik hoop dat men bij defensie in dit soort tijden wel met een schuin oog naar de Oosterburen kijkt. Je weet nooit wat er daar in die blonde koppies omgaat.

SODEP | 03-10-12 | 22:48

Olie (WTI) 4,7% naar beneden. False Flag in een glas water dus.

Pimp my Voortuin | 03-10-12 | 22:47

@illuvatar | 03-10-12 | 22:29
Zolang ze mij maar niet bellen, ik heb er geen reedT mee te maken en wens er ook niet bij betrokken te worden.
Het bewind in Syrië pleegt aanslagen op de eigen bevolking, Turkije pleegt aanslagen op de eigen bevolking.
Nu gaan ze onderling ruzie maken om redenen die mij allang niet meer duidelijk zijn.
Beide regimes kunnen van mij ongezien de typhus krijgen....

necrosis | 03-10-12 | 22:47

Bakito | 03-10-12 | 22:46 Tuurlijk. Lampenolie vanwege dat lampje van Alladin.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:47

Leve Turkije.
Turkije bedankt!

Einde van de Domheid | 03-10-12 | 22:47

hobbit | 03-10-12 | 22:44 |
Je vergeet die tienduizenden doden even, voor het gemak.

yespur | 03-10-12 | 22:47

reageerbuis | 03-10-12 | 22:41 | + -2 -
Toen ging het ook om olie.

Alleen was de automobiel nog niet uitgevonden.

Bakito | 03-10-12 | 22:47

reageerbuis | 03-10-12 | 22:41 | + -2 -
Toen ging het ook om olie.

Alleen was de automobiel nog niet uitgevonden.

Bakito | 03-10-12 | 22:46

Ik gok op rebellen die het deden om Turkije Syrie te laten aanvallen en dan natuurlijk niet Assad terug kan zetten in de regering..

Bull3tPr00f | 03-10-12 | 22:46

Dat Turks olie-worstelen gaat nog eens groot worden.

Normpje | 03-10-12 | 22:46

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:37 |
heb je afgelopen jaar onder een steen geleefd?
De bevolking heeft zich tegen hem gekeerd en er is een burgeroorlog gaande. (ik vertel het maar even, want het lijkt je te zijn ontgaan).
Als je niet begrijpt dat het strategisch handiger is om niet aan de kant van de verliezer te staan dan lijkt het me verder zinloos je iets uit te leggen.
pearl (harbor) voor de zwijnen :P

damnschreeuwer | 03-10-12 | 22:45

hobbit | 03-10-12 | 22:44 Ongezond blijft het wel hè?

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:45

@Parsons | 03-10-12 | 22:22
Zal wel mee vallen... Net zoals in de jaren 30+ uit de vorige eeuw hebben we alles al wegbezuinigd op gebied van defensie.

reageerbuis | 03-10-12 | 22:45

Nou Turkije, maar weer even lief doen tegen Israel en een batterij Iron Dome raketinstallaties langs die grens. De radar van dat systeem werkt ook als een counterbattery systeem dus als je er een paar 135mm's of MLRS systemen aan koppelt heb je een volgeautomatiseerde verdediging en vergelding. God wat prachtig! *traantje weg pinkt*

supah | 03-10-12 | 22:44

De derde wereldoorlog is een nucleaire.

De vierde is met stokken en stenen.
@zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:19 | + 19 -
Ten eerste: nee. Er zijn veel krachtigere wapens dan nucleaire (biologische namelijk).
Ten tweede: als er een nucleaire oorlog komt waarbij alle kernkoppen die bestaan tot ontploffing worden gebracht krijg je de wereld niet kapot. Verder kun je na een nucleair bombardement redelijk snel weer gebruik maken van het gebied (zie Hiroshima). Mensen denken onterecht dat met 1 kernbom een compleet land verwoest kan worden. Dat is totaal onwaar en onrealistisch. Wel kun je er een stad flink mee ontwrichten voor maanden tot jaren, maar daarmee houdt het ook wel op...

hobbit | 03-10-12 | 22:44

@boasatlas | 03-10-12 | 22:38 |

Waarom NAVO en EU?

Parel van het Zuiden | 03-10-12 | 22:44

Update: NATO says it stands by Turkey, urges Syria to put an end to "flagrant violations of international law"

live.reuters.com/Event/Syria

Vooral jullie kop in het zand steken en eruit halen wanneer het jullie het beste uitkomt, hypocriete zakkenwassers.

KenTochNait?! | 03-10-12 | 22:44

Kan Obama goede sier maken vannacht, I will nuke the fucking Turkish bastards, of die andere bastards , maakt niet uit kan hij gewoon ff lekker een statement maken.

Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 22:44

Het wachten is op de Iraniërs die er een mooie gelegenheid in zien om Israël te bombarderen.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:44

-weggejorist-

Basirux | 03-10-12 | 22:43

Ik kan die Turken geen ongelijk geven. Een vliegtuig uit de lucht geschoten, pelgrims beschoten en nu "verdwaalde" granaten. Hoeveel moet je nog pikken als land zijnde?

Mr. Neon | 03-10-12 | 22:42

@Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:34
Kamtjatska ligt ook nog voor het oprapen kaas!

deraderendraaien | 03-10-12 | 22:42

@Bakito | 03-10-12 | 22:19
En de 2000 jaar daarvoor ging over het geloof in diezelfde woestijn waar later olie is gevonden. #sukkel

reageerbuis | 03-10-12 | 22:41

Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:37 Ik hoop dat je valt.

Met je Spartamet.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:40

Moslimbroeders onder mekaar kijken niet op een paar honderd doden, zolang er maar geen Amerikaan of jood een schot loste doet niemand daar moeilijk over.
Niet. Mee. bemoeien.
Niet. Helpen.

Vrede op aarde, geen man en geen cent voor illegale oorlog in Syrië. Laat de diplomatie zijn kans krijgen.

Jan Passant mk2 | 03-10-12 | 22:40

@Parel van het Zuiden | 03-10-12 | 22:32
Volgens de Cassandra voorspelling konden die Maja's idd wel eens gelijk hebben.

deraderendraaien | 03-10-12 | 22:39

als ze nou eens beter hun best doen en alle bommen tegelijk op elkaar loslaten schiet het tenminste op

jan platzak | 03-10-12 | 22:39

@illuvatar | 03-10-12 | 22:30
Het ruimt de dubbele paspoortgangers wel weer op. Win/win.

reageerbuis | 03-10-12 | 22:39

En nu doorpakken Navo en EU.

boasatlas | 03-10-12 | 22:38

@ zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:29
Mooi zo. Ergo, ik ga nu wat biertjes koppen. Reageren op geleuter deed ik toch al zelden. Die rotzooi lees ik allemaal niet hoor. Enfin.
Veel plezier met je digitale vriendjes jongen.

Man man man. De eenzaamheid.

Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:37

@damnschreeuwer | 03-10-12 | 22:34 | + 0 -
En hoe komt dat opeens? Want in Zimbabwe zit nog iemand nog steeds lekker in het zadel, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:37

Zou het niet eens tijd worden om van Syrie een mooi parkeerplekje te maken?

zaltochniewaarzijn | 03-10-12 | 22:37

Gootbalkoning | 03-10-12 | 22:26 | + 1 -
zou kunnen ik lees ook wel dat soort verhalen (rook vuur), maar wat is het doel van de vs in deze gedachte gang? want ik zie geen voordeel voor de vs in het weg werken van Ghadaffi of Mubarak
-
zou het debat obama romney trouwens nog door gaan?

janneman1977 | 03-10-12 | 22:36

@Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:31

Insallah, insallah, mijn waarde...
.
*begrijpt in een keer de waarde van dubbele nationaliteiten*

Parel van het Zuiden | 03-10-12 | 22:36

@canardo | 03-10-12 | 22:33
Militaire macht Nato - Turkeije is als muis - olifant.
Wat een stof laten we opwaaien zeg!

illuvatar | 03-10-12 | 22:35

illuvatar | 03-10-12 | 22:33 All inclusive.

Maar dan ook echt alles hè?

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:35

@illuvator 22.33
Daar wordt Rob niet vrolijk van.
Onzin,maar goed.

Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 22:35

'Wie schoot er?' 'Hij, met die snor!'

gentle giant | 03-10-12 | 22:35

@N=1 | 03-10-12 | 22:17
Aardsvijand Griekenland trouwens wel lid van de Navo en helaas ook van de EU en rekenen af in Euro's.

reageerbuis | 03-10-12 | 22:35

Wanneer zijn de verkiezingen in de VS ook al weer?

Parsons | 03-10-12 | 22:35

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:33 |
omdat hij niets meer te zeggen heeft momenteel?

damnschreeuwer | 03-10-12 | 22:34

De Turken moeten wel economisch gezien. Goeie zet. Chapeau. Ik val trouwens oost-Australie aan met 13 legers.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:34

Zijn de vliegdekschepen van de USA al opgestoomt, kruisraketten opgepoetst, F18's on stand-by?
Oh en dan vergeet ik de B-2's in de USA zelf nog, waar al wat nucleaire koppen onder worden gehangen.

yespur | 03-10-12 | 22:34

Hoogste tijd dat Turkije uit de NAVO wordt gezet.
De genocide op de Koerden moet net als deze agressie jegens Syrië worden gestopt.
Erdogan is één van de grootste gekken die momenteel vrij rond loopt in de Islamitische wereld en vormt een gevaar voor de gehele wereldvrede.

Haarkopje | 03-10-12 | 22:34

De Turken zijn gek. Als de NATO maar niet net zo gek is ...

canardo | 03-10-12 | 22:33

Zit je van je zuurverdiende centen te vakantieën aan de Turkse Riviera, vliegt er een minaraket in je zwembad.

illuvatar | 03-10-12 | 22:33

@damnschreeuwer | 03-10-12 | 22:31 | + 0 -
Waarom eerst Assad's bewind 30 jaar steunen en nu laten vallen. Ik vind het raar. Wat voor terug komt is net zo kut. Een typische lose lose situatue, net als mijn discussies met Brutus68.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:33

21-12-2012, ze gaan het met zijn allen misschien toch voor elkaar geopolitieken. Puur uit nieuwsgierigheid, hebben de Maya's toevallig ook een en ander geschreven over winnende nummers voor de loterij van komende maand?

Parel van het Zuiden | 03-10-12 | 22:32

Turkije knalt gewoon het spul kapot van degene die schoot.
Maakt niet uit wie van de twee...

da wizard | 03-10-12 | 22:31

*Snel bier en chips pakt!

Derechtselutser | 03-10-12 | 22:31

Assad is de afgelopen dagen flink aan het verliezen. Die schoft bombardeerde z'n eigen bevolking.
Ze hebben nu hun Pearl harbor en de Navo zal meedoen om de laatste slag toe te brengen, op voorwaarde dat ze er straks geen reli-fascist de nieuwe dictator wordt.
Nog een paar weekjes bommen gooien en daarna is het eindelijk weer stabiel in Syrie.
Hopelijk maakt europa nu niet dezelfde fout als in Egypte door zich er vooral niet mee te bemoeien wie het er straks voor het zeggen heeft.

damnschreeuwer | 03-10-12 | 22:31

Mooi man, nu worden al die Turken in Nederland opgeroepen. Dat wordt lachen. Even kijken hoe snel ze opeens hun paspoort verbranden.

Zodra ze trouwens echt gevochten hebben voor het Turkse leger dan is het einde oefening voor Nederlanderschap. Nu kwamen ze weg door een technisch juridisch dingetje.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:31

@Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:27
Welke rest? Hij zou huurling kunnen worden in Turkeye, alle dienstplichtigen zitten hier, dus kunnen ze wel wat voetvolk gebruiken.

illuvatar | 03-10-12 | 22:30

Ik hoorde dat er nog wat werklozen rondlopen in Zuid-Europa. Dienstplicht invoeren, geweertje in de handen en duwtje in de rug.

Ga maar wat wat woestijn veroveren ofzo. Doei!

SODEP | 03-10-12 | 22:30

Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:27 Rondjes rond de kerk rijden.

Op een Spartamet. Net als jij.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:29

Ha! we worden weer és een oorlog in gefrommeld!

deraderendraaien | 03-10-12 | 22:29

@necrosis | 03-10-12 | 22:26
Ney, ze hebben Bea gebeld omdat Rutte niet opnam. En aangezien Bea een beetje gepikeerd is .....

illuvatar | 03-10-12 | 22:29

-weggejorist-

Bill Cosby | 03-10-12 | 22:28

En de start voor het nieuw Ottomaanse Rijk is gemaakt.

Nu gaat Griekenland onze Europese buitengrenzen bewaken met de door ons betaalde hardware, voordat Ottomanië de smaak te pakken krijgt en na Syrië ook verder deze kant op wil...

ZKH EénOog | 03-10-12 | 22:28

Ben normaal niet van de complottheorieen, maar zelfs Assad zou nooit Turkije aanvallen, zeker niet na de 2e keer na de 'per ongeluk' neergeschoten jets van een paar maanden terug. Daarbij komt ook nog dat Turkije de vluchtelingstroom niet meer aan wil en kan, en daarom pleit voor het instellen van een safe-zone: www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-1... : slechts een paar dagen terug. Dit zou het voor Turkije wel een stuk makkelijker en legitimeer maken om dat doel te bewerkstelligen, en ik ben ook best bereid even weg te kijken, zodra wij er maar niks mee te maken krijgen.

H.Stiglitz | 03-10-12 | 22:27

@ illuvatar | 03-10-12 | 22:24
Owhjee, of een ban. Wat moet die jansen dan de rest van z'n leven doen.

Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:27

Heeft Rutte al een telefoontje gekregen van Oboema?
Ik hoop dat Mark nummerherkenning heeft en de telefoon niet opneemt.
Ik voel er namelijk niets voor om door de VS (financieel/ materieel) in een nieuwe oorlog geduwd te worden.
Wij hebben onze middelen zelf nodig in de strijd tegen Brussel....

necrosis | 03-10-12 | 22:26

"Toch herhaalde Rasmussen dat de NAVO nog geen plannen heeft voor een militaire interventie in Syrië. Wel staat de NAVO klaar om haar lid Turkije te beschermen als dat nodig is."

Geen zorgen Rasmussen, dat is standaard "policy" vandaag de dag. De DNB heeft ook geen plan B als de euro valt, en ik denk dat de gehele Nederlandse overheid nooit over een alternatief scenario nadenkt. Join the club.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:26

Amerika is een dirty war aan het uitvechten. Geheime wapenleveranties aan de "opstandelingen" (lees extremistische terroristen) en een propaganda-oorlog tegen het regime van Assad.
Ik ben geen fan van deze dictator, maar de motieven om hem weg te krijgen zijn op z'n minst onzuiver. Zie ook Ghadaffi, zie ook Mubarak.
En nu wordt NAVO-partner Turkije ingezet, toevallig vlak voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Of juist niet toevallig.

Gootbalkoning | 03-10-12 | 22:26

Heeft Erdogan besloten dat Syrië niet de juiste smaak geloof meer is?

Rest In Privacy | 03-10-12 | 22:26

Toetreding tot de EU kunnen de Turken zo wel op hun buik schrijven natuurlijk.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:25

311 squadron toch maar weer onder wapenen? Ik zeg doen!

Parel van het Zuiden | 03-10-12 | 22:25

Oh it's on!!

Rol die JSF's maar uit de Fokker fabrieken boys!

SODEP | 03-10-12 | 22:25

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:23 Hij is wel consequent nooit on-topic.

Dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:24

@Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:21
Dat zal zijn om wegjorissing te voorkomen, er staat in het wit op wit een tekstregel geschreven die niet door de GS-huisregelbeugel kan.

illuvatar | 03-10-12 | 22:24

Hoorde ik daar poep de ventilator raken?

keEschkkKachel | 03-10-12 | 22:23

Eèn woord;schoften.

Dostranamus | 03-10-12 | 22:23

@Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:21 | + -1 -
Waarom plaats je altijd een zure regel?

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:23

Als Turkije alle dammen open zetten die ze in de afgelopen 20 jaar gebouwd hebben ten behoeve van "energie opwekking"....... dan hoeven ze geen raketten af te vuren op Syrië...... dan loopt die semi woestijn onder.

wel/niet | 03-10-12 | 22:22

Ah, dus op deze manier gaan "wij" laten bepalen aan welke kant "wij" staan in een vermeend conflict waar "wij" geen FUCK mee te maken hebben.

Afghanistan 3.0

Hoe fijn!

Parsons | 03-10-12 | 22:22

Trouwens mijn chauffeur belt aan, ik moet gaan. Alpha Bravo Tango.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:22

Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:21 Jouw geheugen is ook al niet meer wat het was hè?

Om je te ergeren. Seniele ouwe gek.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:22

Eerwraak?

Kaas de Vies | 03-10-12 | 22:21

Volgens mij kan Nederland best wel wat geld verdienen aan wapenhandel. Dus dit lijkt me een win-win situatie. Het zou trouwens wel mooi zijn als de landen in het midden-oosten dit eens zelf onderling regelen. (ja Turkije ligt in het midden-oosten en niet in Europa). Dan onstaat er ook geen haat tegen het westen.

vindead | 03-10-12 | 22:21

Kan natuurlijk door de Syrische oppositie zijn uitgelokt. Maar er zijn veel meer partijen betrokken die er op de 1 of manier baat bij hebben om dit te laten escaleren. Noem: Iran, Israel, VS, Turkije zelf, etc.

ad melkert | 03-10-12 | 22:21

fuckje | 03-10-12 | 22:19 Heeft Syrië wel een mooi strand om ze op neer te zetten?

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:21

@seven: hoeveel Syriërs zijn er in Nederland, waar wonen ze en kun je dat even over de Turkenbuurten heen projecteren?
Dan kan de ME hun TomTom alvast instellen.

illuvatar | 03-10-12 | 22:21

@ zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:19
Waarom plaats jij toch altijd een witregel knaap?

Pa Cartwright | 03-10-12 | 22:21

Ik kies voor geen van beide partijen. Wel voor dat het lang gaat duren.

Godsammekraken | 03-10-12 | 22:20

Hebben we nog een helicopter over?

fuckje | 03-10-12 | 22:19

gentle giant | 03-10-12 | 22:18 Wherever they are. They will be started.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:19

Waarschijnlijk hebben er wat oliebaronnen aan wat touwtjes getrokken.

Een andere reden voor oorlogshandelingen is er namelijk al zo'n 30 jaar niet meer.

Bakito | 03-10-12 | 22:19

De derde wereldoorlog is een nucleaire.

De vierde is met stokken en stenen.

zeg maar jansen | 03-10-12 | 22:19

*noteert:"WOIII begon op 2 oktober 2012."

illuvatar | 03-10-12 | 22:18

Lekker doorzichtig weer wat de NAVO doet. Eerst Irak, toen Afghanistan, vervolgens Libië en nu Syrië. De NAVO ontwikkelt zich steeds meer tot een Al-EUSAda.

as-saboer | 03-10-12 | 22:18

Start onze tanks maar! Oh wacht ...

gentle giant | 03-10-12 | 22:18

Yes! Eindelijk weer nachtelijk oorlog kijken op CNN, met constant dezelfde infraroodbeelden en onduidelijke verslaggevers, die niets te vertellen hebben en toch een hoop zeggen.

Frankiej | 03-10-12 | 22:18

Gelukkig is Turkije geen lid van de EU.

N=1 | 03-10-12 | 22:17

Eindelijk!

Eens kijken of de nieuwste snufjes van de westerse wapenindustrie iets zijn.

De verwachtingen zijn hoog, hier op de bank.

Bakito | 03-10-12 | 22:17

wie kan garanderen dat die beschieting op Akçakale(turkije) niet is gaan door de rebellen
in een oorlog is de waarheid het eerst slachtoffer
de rebellen zijn aan het verliezen volgens mijn, dit komt voor hun wel heel goed uit

janneman1977 | 03-10-12 | 22:16

Ah. Moslims tegen moslims dus.
**schakelt weer naar voetbal**

Godsammekraken | 03-10-12 | 22:16

Syrië heeft geen enkel belang bij nog een oorlog. Dit stinkt.

Stroopdoos | 03-10-12 | 22:14

Omdat Syrië er een enorm belang bij heeft om Turkije aan te vallen. Suuuuuure.

CoJoNes | 03-10-12 | 22:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl