Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doorbreek het taboe op immigratie

ANP-20803959534.jpg De toenemende immigratie stelt ons demografisch, sociaal en economisch voor vrijwel onoplosbare problemen. Open grenzen geven ‘gelukzoekers’ vrijwel onbeperkt toegang tot de zegeningen van onze verzorgingsstaat. We hebben nu ruim drie-en-een-half miljoen allochtonen in huis. Maar in plaats van netto bij te dragen aan het onderhouden van onze verzorgingsstaat, wijzen de feiten uit dat de immigratie van de laatste decennia de belasting­betaler jaarlijks gemiddeld meer dan 1000 euro per gezin kost. Het zijn bepaalde groepen immigranten die ons geld kosten. Het zijn vooral de islamitische Aziaten en Afrikanen die veel vaker dan gemiddeld een beroep doen op onze sociale voorzieningen. En daarbij is nog niet eens rekening gehouden met de maatschappelijke schade die veroorzaakt wordt door het hoge aantal criminelen onder deze groepen. Een combinatie van etniciteit, mentaliteit en godsdienstige oriëntatie is hierbij van doorslaggevende betekenis. Zo hebben bepaalde groepen allochtonen gemiddeld een lager IQ dan de doorsnee-Nederlander. Zeker zo belangrijk is de mentaliteit van immigranten. Chinezen hebben een hoog eigen verantwoordelijkheidsbesef. Turken hebben dat in veel mindere mate, om niet te spreken van grote groepen Marokkanen. Bij falen zijn zij sneller geneigd de schuld buiten zichzelf te zoeken. Zo spreken zij al snel van ”discriminatie” wanneer zij niet de baantjes krijgen waarop zij denken recht te hebben. En dan is er nog de legitimatie van segregatie binnen de islam. Achterstanden worden daardoor gecontinueerd. Bovendien versterkt zij wantrouwen en intolerantie tegenover andersdenkenden.

Reaguursels

Inloggen

als je in dit artikel het woord immigranten verandert in joden is de wereld te klein... Trouwens, iemand zonder verblijfsvergunning, al wil hij nog zo graag en is hij doctorandus, MAG niet werken. Als ze in den haag nou eens beginnen met deze mensen meteen aan het werk te zetten. Ze leren de taal, kunnen in hun eigen levensbehoeften voorzien en belanden niet in de criminaliteit en detentiecentra....

kudt met dt | 04-10-12 | 11:12

De oplossing: doorbreek het taboe op belastingontwijking.

HoogToontje | 04-10-12 | 00:04

"De toenemende immigratie stelt ons demografisch, sociaal en economisch voor vrijwel onoplosbare problemen."
En wie mag dat betalen?
Juist ja wij de werkenden.
Het lijkt hier wel een grote Katamari maar dan net anders om.

Smalhout | 03-10-12 | 22:29

Waarrrrr is die gggristelijken naastenliefde in dit artikel? Zo wordt het natuurlijk niks. Ik stel voor om niet alleen het woord allochtoon, maar ook de woorden immigrant en immigratie uit het dagelijks taalgebruik te schrappen. In plaats daarvan gebruiken we nog slechts de woorden langlogeer-medemens en adspirant werkende logeerder/ster. Je zult zien, dan gaat het allemaal een stuk beter. Oh ja, we spreken niet meer van problemen, maar van uitdagingen en kansen.

kweetalles | 03-10-12 | 21:51

Prima samenvatting van de immigratie.

Hei-kneuter | 03-10-12 | 21:41

WirMachenMusik | 03-10-12 | 15:17 | + 9 -
www.sq.4mg.com/NationIQ.htm
Hoeveelheid gratis geld voor een land lijkt omgekeerd evenredig met stand op de lijst.

swassannuf | 03-10-12 | 20:19

Het is nooit te laat, de gevolgen zijn alleen anders. Wat dat betreft heeft Den Haag boter op de neus, het ergste is dat wij er naar keken en niets deden.

Bill Cosby | 03-10-12 | 20:17

lekker wijf | 03-10-12 | 19:06 | + 2 -

27 september 2012 - 21:00 Dichtbij Nederland - NTR
Er zijn in NL. 750 asieladvocaten, hoorde ik tijdens dit radioprogramma.

dichtbijnederland.ntr.nl/page/detail/7...

Ella | 03-10-12 | 19:48

Met tentenkamp bedoelde ik natuurlijk ergens wild gaan kamperen een camping mag je ook niet zomaar ergens beginnen.

sawwa | 03-10-12 | 19:22

Ze zijn toch uitgeprecedeerd? dus terug naar eigen land ,Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.En zij slaan zo een tentenkamp op? Moeten wij Nederlanders eens gaan proberen heb je gelijk een politie eenheid bij je staan en word je verwijdert.En een toilet is er ook niet? Nee ze zijn het natuurlijk gewoon om in de natuus hun behoefte te doen,Moeten wij Nederlanders eens proberen heb je gelijk een boete voor wild plassen en of schijten.
Nee Nederland ga zo door je breekt je zelf helemaal af tot op de grond .Gelukkig zijn de Nederlanders zo onnozel om alles te slikken wat den Haag ons oplegd,,,,alhoewel er steeds meer stemmen opgaan om de wapens zelf op te nemen.

sawwa | 03-10-12 | 19:19

Bij de pica:
Die kun je gewoon mét een boete aan hun reet uit dat parkje flikkeren!
Zie bordje op het hek.
"Als men het bekende bord 'Verboden toegang' ziet betekent dat, dat men het terrein waar dit bord geplaatst is niet mag betreden. Men is dan onbevoegd aanwezig. Artikel 461 luidt letterlijk: 'Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op anders grond, waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende verboden is, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met een geldboete"
Overigens bedraagt een geldboete van de eerste categorie maximaal 380 euro.
Kunnen ze in het Haagse ff gaan cashen......
.

lilluke halve hoan | 03-10-12 | 19:17

@psycho_3 | 03-10-12 | 14:04
Als je op die pica gaat staan met je cursor heb je de oplossing!

lilluke halve hoan | 03-10-12 | 19:10

Dit wordt door verstandige mensen al gezegd sinds 1973. Maar de linkse kerk heeft aardig verdiend aan al die hulpzoekers, de sosjale akademie is uitgedijd tot een giga-bureaucratie waarin allerlei linkse halftalenten hun boterham verdienen. Schandalig links egoisme heeft de cohesie in ons land kapot gemaakt.
Stop immigratie per direct. Laat linkse sukkels een echte baan zoeken.

lekker wijf | 03-10-12 | 19:06

Het RD is een goede degelijke krant.

websenior | 03-10-12 | 19:04

Zonder allochtonen zouden alle Nederlanders een Bentley hebben. Er zouden geen files bestaan. Meer zuurstof voor iedereen (want die vieze Turken en Mokro's met hun grote neuzen snuiven al onze lucht op). Project-X Haren zou een dikke feest zijn worden. Ajax, PSV en Feyenoord zouden om de jaar de Champions League winnen. Alle landen zouden moeilijk jaloers zijn op Nederland, want we zouden een robotleger hebben. Hadden we maar naar Janmaat geluisterd... dan zou Nederland het beste land ooit ooit zijn geworden. Want we zijn economisch helemaal nul afhankelijk van internationale handel, want zoooo veel grondstoffen en industrie. We zijn ook nul-comma-nul onderdeel van een complexe globale economie.
Weet je, eigenlijk zijn alle allochtonen ratten, ja ratten is de beste beschrijving. Als het mensen zoals jij en ik ware, a la. Maar zijn ze dus niet, en zij - en zij allen, zonder uitzondering - zijn het enige bron van al onze problemen. Wie staat er op om ze te stoppen?!

pony | 03-10-12 | 19:02

Wanneer gaat "weldenkend Nederland" eens inzien dat handhaving van de verzorgingsstaat en (mateloze) immigratie niet samengaan???
Antwoord: Als wij in de vaart der volkeren zijn opgenomen en wij een minderheid zijn geworden in eigen land. Een irreversibele proces dat niet meer terug te draaien is.

IndoFortuyn | 03-10-12 | 18:53

Wanneer gaat "weldenkend Nederland" eens inzien dat handhaving van de verzorgingsstaat en (mateloze) immigratie niet samengaan???

Rico Tampeloerus | 03-10-12 | 18:45

Maar ja, de VVD maakt het niks uit wie slaaf is. Als het maar niks kost. Islamiet, Gristen. Het is ze om het even.

oplichter | 03-10-12 | 18:41

'Benoemen', zoals o.a. in bovenstaand stukje is blijkbaar het hoogst haalbare in NL.... zijn we toch veel opgeschoten sinds het cordon sanitaire rondom Hans Janmaat halverwege jaren 80 van de vorige eeuw. NOT!
Problemen zijn alleen maar erger geworden; verzet is er alleen in de marges. Verzet bestaat slechts in de vorm reaguursels op GS.... ik krijg bijna de idee dat dit GS- 'podium' geboden word door Haagse kringen om zo de wind uit de zeilen te houden.

Docta | 03-10-12 | 18:35

Toch wel sneu GS, als je een blad van de Refo's moet 1-1 moet citeren om de onderbuikgevoelens te ventileren.. En zonder een eigen mening?? Tsk, tsk

Kom maar op met die min-kuddo's

Geil Kippetje | 03-10-12 | 18:25

Ze krijgen het ook aangeleerd van de regering, jaren geleden kwam er 3 deuren verderop een sociale woning leeg en die werd met stapelbedden ingericht voor de opvang van Somaliërs.
Ze mochten niet werken, kregen 500 gulden zaakgeld en zelfs eten hoefden ze niet te betalen.
Ja ze zijn allemaal goed terecht gekomen, ze werken nog steeds niet (kom ze nog regelmatig tegen) en zijn overwegend crimineel, in de zin van wij hebben een persoonlijke koffieshop zonder gebruik van een wietpas.
Het makkelijke leven hier werd hun ingegoten.
Had ze gelijk van dag 1 in de sociale werkplaats gestopt en ze leerden dan ook dat je moet werken voor je geld.

RechtseRakker007 | 03-10-12 | 18:20

@ Ahleen | 03-10-12 | 15:49 | + -4
"Zoek samen naar een weg om problemen op te lossen."

Ik wil helemaal niet samen een weg zoeken voor een oplossing die ik gewoon zelf kan bedenken. Ik wil gewoon weer onder ons zoals vroeger en niet meer moeten betalen voor de halve wereld.

Elessir | 03-10-12 | 18:16

Enkele reis, en dan bedoel ik ook enkele reis....

Dr. Knochenhausen | 03-10-12 | 18:13

Een ieder wil kennelijk dat gemanipuleerd graantje meepikken hier.. Eet smakelijk

deurdonderen | 03-10-12 | 18:03

Nederland = intolerant tegenover feiten.
Heeft Geert nog wat centen liggen? Dit artikel in de vorm van een advertorial zou op regelmatige basis prima geplaatst kunnen worden als stopperadvertentie.

First Contact | 03-10-12 | 17:58

dat is weer eens iets anders dan dat er 3 wijzen uit het Oosten komen.

dhr v Puffelen | 03-10-12 | 17:51

al jaren lees ik over de invasie van gelukzoekers
velen die als ratten aan onze economie knagen.
nog steeds rust er een taboe op wat dit de staatskas kost,wel weten we nu dat we onvoorstelbaar veel moeten inleveren,de welvaart staat op wankel.
maar de waarheid wordt nog steeds niet verteld.
de ziekte kosten de aow rijzen de pan uit
het zijn de bejaarden die gestigmatiseerd worden,maar kom niet aan de troeltel alochtonen van links
daar leveren we met liefde en zorzaamheid voor in
gezins hereniging wordt vereniging,grote sommen geld voor ontwikkeling onsamenwerking,en ga zo maar door.
toch leuk dat ik dat van het begin tot het eind mag meemaken,en dan s,avond stroomt het winkelcentrum vol met oostblokkers die hier aan het werk zijn.
de waanzin heerst

soledad | 03-10-12 | 17:44

Europa begint op de VS van de 19e eeuw te lijken. Ook daar werden de autochtonen uiteindelijk verdreven door de immigranten...

De Literator | 03-10-12 | 17:40

@ tipo | 03-10-12 | 15:01 |
Wat u daar allemaal zegt klopt niet helemaal, maar dat zal ik dan maar zo laten.

Waarover u spreekt is een stadium ver nadat iemand is toegelaten. Mijn andere plempsels focussen zich juist op het voorkomen hiervan. Dus Marechaussee aan de slurf en mensen zonder papieren direct weer het vliegtuig in bonjouren.

goedverstaander | 03-10-12 | 17:34

TisNieZoMoeilijk | 03-10-12 | 15:59 |
Klip & Claer. Spaarzaamheid, ijver en fatsoen; De drie Neerlandsche deugden.

scootah rijdert | 03-10-12 | 17:30

Hulde voor de RefDag! Prima samenvatting van de problemenm met de immigratiepolitiek. Opdat er eens een serieus debat over deze materie wordt gehouden! Bolkenstein, Bosma, Niemoller, ze bleken tot nu toe roependen in de woestijn..

M-Bozz | 03-10-12 | 17:15

Niks....

strikdewepstroper01 | 03-10-12 | 17:13

@akadukey

Rond 1982 werd de heksenjacht op de Hagenaar Hans Janmaat geopend. Wat is Den Haag en Nederland wijzer geworden na 30 jaar massaimmigratie en multiculturalisme......?

www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/...

strikdewepstroper01 | 03-10-12 | 17:10

De voorstanders zijn de landverraders. Ik nodig ook niet iedereen uit op mijn feestje, weet je. Laat de bedenkers van het plan, cq ondertekenaars van diverse verdragen zich even melden. Hoe kun je in godsnaam zijn vóór immigratie, die zich in huidige vorm al jaren voordoet in Nederland? Toch niet om aan te zien. Uitzonderingen daargelaten. Vooral Noord-Europese landen zijn de landen waar bepaalde bevolkingsgroepen zich volledig NIET aanpassen aan de omgeving waar ze verblijven.

*droomt van Venezolaanse buurvrouw*

DijenkletserT | 03-10-12 | 17:07

TisNieZoMoeilijk | 03-10-12 | 15:59 |
Eén hoop heb ik, dat op het sterfbed van de politiek correcten het besef komt van wat ze allemaal aangericht hebben met Nederland, een beetje gewetenswroeging voordat het licht uitgaat!

lanexxx | 03-10-12 | 17:06

Ik ben klaar met geldslurpende nieuwkomers.

funkyd | 03-10-12 | 17:03

c'est ca!

a1exs | 03-10-12 | 17:01

Kaan78 | 03-10-12 | 16:22 |
Lul niet. Gelukzoekers van kennismigranten scheiden betekent om te beginnen dat meer dan 90% van de moslims die nu toegelaten worden, geen kans maken.
Het betekent bijvoorbeeld ook dat jouw neef zijn onderdanige, analfabete nichtje niet meer over kan komen.
Eens kijken hoe jij en de rest van allochtonië reageert als dit daadwerkelijk in de praktijk wordt gebracht.
Het moeten volgen van een inburgeringscursus is al genoeg om 'racisme' te roepen.Plichtsbesef nul, loyaliteit nul.

menzo | 03-10-12 | 16:51

@gaffelbaard | 03-10-12 | 16:42
Populist, deze hoor ik zelf regelmatig...

First Contact | 03-10-12 | 16:46

@Kaan78
Behalve het in dit draadje al veel genoemde boekje "Binnen zonder kloppen" is deze ook interessant om u uit de droom te helpen: www.cpb.nl/persbericht/329217/immigrat...

Borakh | 03-10-12 | 16:43

@Kaan78 | 03-10-12 | 16:27
Kun je echt niet met betere argumenten komen? Je maakt het alleen maar meer belachelijk... zelfs met een laag IQ zou je met iets beters moeten komen. Maar wat zal het je boeien toch? Je bent Turks? Je hebt een dubbel paspoort? En een groot gedeelte van je familie in Turkije ontvangt kinderbijslag uit den Nederlanden? Hoeveel keer "Ja" kan ik aanvinken?

First Contact | 03-10-12 | 16:42

@First Contact | 03-10-12 | 16:36
Wie durft te zeggen zich daar zorgen over te maken, wordt gelijk bestempeld als rechts, rechts-extremist, nazi, fascist, Pvv-er, Wilders-fan, tokkie, intolerant, xenofoob ... ben ik nog iets vergeten?

gaffelbaard | 03-10-12 | 16:42

*Out. Op weg naar de volgende klus. Lees vanavond wel wat jullie ervan vinden.

Kaan78 | 03-10-12 | 16:38

@Joris
Excuus voor de dubbele post, toch slechts 1x geklikt...

First Contact | 03-10-12 | 16:38

Kaan78 | 03-10-12 | 16:17

Graag je toch niet als een ontzettend FREEK!!!!!!

Lees "Binnen zonder te kloppen" dan maar eens van de econoom Pieter Lakeman uit 1999. Veel van zijn beweringen en onderzoeken zijn nu ook eenvoudig te toetsen omdat het werkje alweer 13 jaar oud is.
Er zijn tal van onderzoeken die bovenstaand verhaal ondersteunen net als de statische cijfers van het CBS.

stormtijd | 03-10-12 | 16:37

-weggejorist-

First Contact | 03-10-12 | 16:36

Prima artikel, begin Geenstijl met de dag meer te waarderen. Dit soort nieuws moeten we blijven herhalen en het liefst nog uitbreiden. Nu nog een manier vinden hoe we dit gaan communiceren ongeveer 30cm onder het zand oppervlakte... Had toch de verwachting en vooral hoop voor 12 september j.l. dat een groot gedeelte van bevolking zich grote zorgen zou maken over de toekomst van sociale zekerheid in Nederland.

First Contact | 03-10-12 | 16:36

@Kaan78
Dit krijg je nu als jullie soort mensen "dom lullen" tot een wetenschap verheft. Dan wordt je een gevaar voor de samenleving. Maar de tijd zal het je leren.

akadukey | 03-10-12 | 16:36

Deze massaimmigratie is doelbewust opgezet om de europese landen te destabiliseren! Verdeel en heers. En nu moeten de Europeanen binnen afzienbare tijd in eigen huis orde op zaken stellen voor het te laat is. Weer een orrlog maar dan een interne waarin het nog onduidelijk is wie nu wie te hulp zal schieten. Zeker is dat de aanwezige subversieve elementen kunnen rekenen op bijstand vanuit hun islamitische thuislanden. Of wij dit keer kunnen reken op uncle Sam is dan een grote vraag...

Der alte Fritz | 03-10-12 | 16:33

terwijl het de VVD en het CDA waren die hier de grenzen open zetten en de immigranten vervolgens aan hun lot over lieten.
* Il Principe * | 03-10-12 | 15:33 | + 0 -
Het was een akkoord tussen VVD, CDA en PvdA. De Nederlandse werklozen moesten vooral van een riante uitkering kunnen blijven genieten in plaats voor een laag loon te werken. De VVD wilde verouderde bedrijven aan de gang houden waar laag gekwalificeerd en laag geschoold personeel voor nodig was. Om beiden tevreden te houden is er voor de 'gastarbeiders', dus niet immigranten, als oplossing gekozen. Daarna bleven zij want PvdA'ers en andere Gutmenschen vonden dat de gasten recht hadden om te parasiteren op de Nederlandse verzorgingsstaat.
En zo hebben de babyboomers zichzelf zalig verklaard om hun kleinkinderen een hel nagelaten. Tuig.

Grachus | 03-10-12 | 16:29

akadukey | 03-10-12 | 16:24
Gelukkig hebben wij jullie nog om ons daarvan te behouden met artikelen waarbij de claim, argumentatie en conclusie niet met elkaar zijn verbonden.

Kaan78 | 03-10-12 | 16:27

Als morgen een moslimleger Europa zou binnenvallen was alles in rep en roer. Critici op immigratie worden al jaren verketterd door de linkse gutmensch. Dankzij hen staat het Trojaanse immigratiepaard feitelijk al lang binnen de stadsmuren en is inmiddels geïnfiltreerd in onze eigen regering via de Partij van de Allochtoon, nog niet te spreken van autochtone dhimmi's in de EUSSR met islamcolloborateurs als Schulz, van Rompuy en Verhofstadt.

Nestorix | 03-10-12 | 16:24

@Kaan78
U bent het schoolvoorbeeld van iemand met oogkleppen op. Juist uw soort mensen brengt Nederland naar de ondergang.

akadukey | 03-10-12 | 16:24

1) Het is niet dat grote groepen Turken en Marokkanen hier zijn gekomen om te profiteren. Ze zijn gebleven nadat de strengere regels van kracht bleven. 80% van de eerste generatie was al terug naar bijvoorbeeld TR.
2) Om gelukzoekers van kennismigranten te scheiden heb je andere wetgeving nodig. Daar moet op worden ingezet en niet alles moet op 1 grote hoop. De schrijver doet dat wel.

Kaan78 | 03-10-12 | 16:22

Toen ze hier eenmaal zaten, was de PvdA de enige partij die wat wilde doen aan de problemen. Wel met oogkleppen op, dat dan weer wel.
* Il Principe * | 03-10-12 | 15:18 | + -1 -
Pardon???? De PvdA heeft nooit aan een oplossing gewerkt behoudens dat het importtuig geen strobreed in de weg moest worden gelegd om hier tijdens hun tijdelijke verblijf als kolonisten en geloofspsychopaten rond te stampen.

Grachus | 03-10-12 | 16:18

@Kaan78 | 03-10-12 | 16:01
Met dat verschil dat men in gouden eeuw nog geen uitkering kreeg.

Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 16:18

@miko | 03-10-12 | 13:52
'Eerst werken' gaat niet helpen.
De meeste immigranten zijn arbeidsimmigranten, en die werken, precies zoals jij voorstelt.
Lees even: www.nu.nl/economie/2893834/fnv-stapt-r...
Voor elke 3 Polen die werken in de Eemshaven of de Maasvlakte, zitten 2 NL-se bouwvakkers thuis werkloos op de bank.
Werkgevers moeten verplicht worden arbeidsimmigranten hetzelfde (cao-)loon te betalen als NL-ers. Dan is het financiele voordeeltje een Pool aan te nemen weg. Dan heeft iedereen, wel/niet NL, weer gelijke kansen op arbeid.

gaffelbaard | 03-10-12 | 16:17

4. Veel gelul zoals "uit onderzoek blijkt"...? (Welk onderzoek?)

En dan afsluiten met een uitspraak van het kabinet-Den Uyl in 1973. Blijkbaar hebben ze in de afgelopen 40 jaar andere inzichten gekregen waarna bedrijven Oost Europeanen ook graag aan het werk helpen.

Dit stuk schrijven gaat alleen in op de negatieve kanten en laat positieve zaken helemaal weg. Objectiviteit is geen zak stront over de "ander" storten en dat verbloemen door de "wetenschapper" deze kul op te laten schrijven.

Kaan78 | 03-10-12 | 16:17

Kaan78 | 03-10-12 | 16:01
Een land dat zich helemaal afsluit is waanzin, maar het maakt nogal wat uit wat voor soort immigranten je toelaat. Als je de grenzen openzet voor een bijna ongelimiteerde invloed van barbaren is het hoogst onwaarschijnlijk dat je er als samenleving op vooruit gaat.

canardo | 03-10-12 | 16:14

@Kaan78 | 03-10-12 | 16:01
Het is de grootste drogredenatie die er bestaat, dat wij immigranten nodig zouden hebben om de vergrijzing tegen te gaan. Als je die redenering zou volgen moeten er altijd meer mensen bijkomen tot oneindig. Godsonmogelijk dus. Een kind snapt dat.
Bovendien heeft Nederland nu te maken met een heel ander soort immigrant dan in het verleden met alle negatieve gevolgen van dien: maatschappelijke en sociale ellende en enorm hoge kosten.
Vroeger had je geen sociaal vangnet dus kwamen mensen hier om te werken. Nu komen ze hier om te profiteren. Hoe zou Nederland daar ooit beter van kunnen worden!?
Je ziet het toch om je heen wat voor ellende het oplevert! Of bedoel je al die berovingen, overvallen en beroofde en verkrachte dode opa's en oma's, verhoogde criminaliteit, de toename van de ernst van de criminaliteit, de hoge kosten (zie mijn eerdere reacties) en de verpaupering en toename van de culturele spanningen zien als culturele verrijking?

doenormaal! | 03-10-12 | 16:13

Wordt het niet eens tijd om Janmaat te rehabiliteren? Hij werdt altijd beschimpt en bespot als een gevaarlijke gek. Maar wat een gelijk had hij. Zo is het ook met Wilders, precies hetzelfde en niet te vergeten Pim Fortuijn. Hoe komt het toch dat men deze problemen niet wil onderkennen? Dat men juist de mensen die de problemen aanroeren weg zet in een hoek als zijnde gevaarlijk. Wat echt gevaarlijk is zien we toch allemaal om ons heen gebeuren. De criminaliteit, de islam, enz.

akadukey | 03-10-12 | 16:11

"Binnen zonder te kloppen" van Pieter Lakeman uit 1999!!

Één van de punten die altijd wordt aangevoerd is dat de buitenlandse werknemers toch hebben meegeholpen onze economie op te bouwen. Lakeman laat geen spaan van dit standpunt heel. Al snel na de komst van de gastarbeiders sloeg in Nederland de economische crisis toe van de jaren 70. De bedrijven moesten saneren en juist ongeschoolde arbeiders werden het eerst ontslagen. Juist de gastarbeiders raakten het meest werkloos. En hoewel in bijna alle wervingsverdragen (ook in die met Turkije en Marokko) een terugkeerverplichting was opgenomen, bleven de gastarbeiders hier, ook nadat ze werkloos waren geworden. Sterker nog, men kreeg het recht om de gezinnen over te laten komen. Al gauw bedroeg de werkloosheid onder Turken en Marokkanen ongeveer 40%, waarbovenop ook nog het zeer hoge WAO-percentage (meer dan 20%) moet worden opgeteld. Kortom, de gastarbeiders hebben slechts zeer korte tijd economisch gezien iets opgeleverd voor Nederland, daarentegen hebben ze vele jaren geld gekost. Dit geldt des te meer voor andere groepen immigranten, zoals asielzoekers, Surinamers en Antillianen. Lakeman berekent dat een asielzoekersechtpaar met drie kinderen, die gedurende de rest van hun leven hier mogen blijven, Nederland gemiddeld bijna 900.000 gulden kost. Rekent u maar uit hoeveel geld de hele asielzoekersindustrie ons kost als u weet dat dit jaar ongeveer 50.000 mensen asiel zullen vragen in Nederland.
Lakeman maakt een schatting dat de hele gastarbeiderimmigratie ons tot nu toe 70.000.000.000 (70 miljard !) gulden heeft gekost. En naar hijzelf ook aangeeft is dit een absolute minimumschatting. Zelf gaf hij in een interview aan dat de werkelijke kosten waarschijnlijk een veelvoud hiervan bedragen. En als we bedenken wat er in Nederland een grote tekorten zijn op het gebied van bijvoorbeeld onderwijs en gezondheidszorg, is dit een schandalige geldverspilling van de eerste orde.

stormtijd | 03-10-12 | 16:08

@Uw Verzekeringsadvis Dat is al bezig... Alleen al in steden als Den Bosch zijn er wijken waar een roomblanke niet meer wil wonen..... Zal in de randstad nog wel erger zijn vermoed ik....

Steen Geil | 03-10-12 | 16:07

* Il Principe * | 03-10-12 | 14:57 | | Reageer+ |
Jazeker, ik lees altijd alles. Alleen de schrijfsels met poep- en plasgrapjes van sjonnie sla ik vaak over. Overigens snap ik nu wat je bedoelde met die gekke zin.

aardappelninja | 03-10-12 | 16:07

In NL zouden degene die nog nooit iets hebben bijgedragen verplichten iedere aangeboden baan hoe slecht betaald ook, te aanvaarden, asperge plukken vuilnisman, etc, voldoe volgens de werkgever niet , dan val je tijdelijk terug op een uitkering weliswaar met een korting hierop, dit is een wederkerig proces dus korting op korting. Werkgevers kunnen deze mensen inhuren voor hun dan geldende WW uitkering na drie maanden op CAO niveau. Wil je weg uit die onderkant dan zal je de taal moeten leren en een zinvol vak onder de knie moeten zien te krijgen.

Zomaariets | 03-10-12 | 16:07

3. Eerst een betoog houden over eigen verantwoordelijkheid en als anderen besluiten om je onderzoeksgeld in te korten dan ligt het aan de ander.

Kaan78 | 03-10-12 | 16:06

@Steen Geil | 03-10-12 | 15:49
Misschien gaat de vergelijking tussen de armere mensjes in 020 enzo wel op die moesten ook achterblijven in de allochtonen buurten, de rest met wat meer centen kon wegkomen.
Misschien gaat deze ontwikkeling zich NL breed voortzetten.

Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 16:04

1000 euro per gezin is niet onderbouwd. Eerdere verslaggeving in kranten over de "kosten" van allochtonen is makkelijk te weerleggen met beleidsmakers. Zij weten waar het geld wat op de conto van allochtonen wordt gerekend daadwerkelijk naar toe gaat. ALs de allochtonen er niet waren geweest hadden ze wel de begeleiding van de vakantie van de lieveheerstbeestjes gefinancieerd.

Kaan78 | 03-10-12 | 16:04

Met de PvdA schiet dit echt niet op want de leuke jongens en meisjes van deze club verdienen er flink hun brood mee. Dat NL naar de kloten gaat kunnen zij met hun schijnheilige blik op de wereld niet mee zitten. Uiteraard totdat zij hun baantjes verliezen... maar dat zal niet gebeuren want ze mogen met de elite meedoen in ruil voor bepaalde diensten waar je uiteraard een slappe rug voor moet hebben.
Overigens zitten nog steeds heel veel niet met dit probleem omdat er nog steeds flink verdiend wordt. Zo gauw de overheid echter flink moet bezuinigen (10 miljard per jaar voor deze immigratie netto dus kosten en baten verrekend) op andere zaken zullen daar de ontevredenheidsgevoelens hoger oplopen. Het wordt steeds gezelliger in NL. En als je er wat van zegt ben je een Wilders figuur (ook al stem je niet op hem maakt geen reedt uit je bent een Wildersfiguur) en dat betekent dat je in de ban wordt gedaan. Het lijken wel weer de Middeleeuwen hier man.

ecologiste | 03-10-12 | 16:03

@Steen Geil | 03-10-12 | 15:49
Misschien gaat de vergelijking tussen de armere mensjes in 020 enzo wel op die moesten ook achterblijven in de allochtonen buurten, de rest met wat meer centen kon wegkomen.
Misschien gaat deze ontwikkeling zich NL breed voortzetten.

Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 16:02

1. Entzinger en Ewald Engelen beweerd dat immigratie onze welvaart bevordert en noodzakelijk is om de vergrijzing tegen te gaan. Bewijs daarvoor is echter nooit geleverd.

Weerlegging:
Sinds de gouden eeuw heeft NL steeds immigranten gekend en zij hebben ondernemingen gestart en de cultuur verrijkt. Bewijs in overvloed. Wat voor soort bewijs zoekt de schrijver?

Kaan78 | 03-10-12 | 16:01

@HonderdEnEen | 03-10-12 | 14:10 | + 6 -
Het levert niet weinig op, het levert NIETS op.
Elatik, de Gouden-Mercedesvrouw, Somaliër-kampementen, Scootertuigh, een 98-jarige vermoordde vrouw, een dode juwelier, een dode zebrapad-oversteker, slissen en slangen (vooral daaraan erger ik me dood, NL jongemensen die straat slissende "slang" spreken), apathie, geen bijdragen, geen integratie, geen vooruitgang....

Dat levert de multi-cul op. En ik heb nog steeds geen hekel aan negers (mag ik dat woord nog zeggen?) en/of allochtonen (mag ik dat woord nog zeggen?).

Rot op met je multi-cul!!!
Een HANDvol negers/negerinnen, Indos/Indoinnen(?), Turken, Marokkanen, Polen, Roemenen en what ever?!
No Problem!
Maar een land vol?!

Kosten versus baten.

Wij, de authentieke Nederlanders, die elke dag netjes in de file staan. Die elke dag om 8 uur beginnen, want de steeds duurder wordende zorgverzekering en kinderopvanging moeten betaald worden.
Die een oude vrouw netjes een zitplaats geven in het openbaar vervoer.
Die netjes "dankjewel" zeggen als iemand ons voor laat in de supermarkt omdat we maar 3 dingen hebben.
HET NIET EISEN!

Die mensen zijn nog steeds in de meerderheid. Maar de minderheid die geen ene fuck geeft om onze omgangsvormen. Niets heeft met onze kennis, ons "gidsland" zijn, onze verworvenheden als vrouwenrecht (eigenlijk al erg dat dat woord bestaat), vrijheid van meningsuiting, rechtstaat en TOLERANTIE...
Die minderheid wordt steeds groter en ik vrees dat binnen mijn levenstermijn dat deel van de bevolking rond de helft komt.

Tegen die tijd ben ik al schuldig als ik een opmerking hierover maak. En zij (hullie, hunnie, zullie, wij, hen, ik weet het...) zullen de lachende 3de zijn omdat het kleine groepje dat het voor het zeggen heeft tot het laatste moment zal volhouden.
Tot het laatste moment zullen zij voor hun eigen geweten braaf zijn. Meer dan braaf.
Exceptioneel multi-cultureel.

Polletiek-korrekt... Bah!

TisNieZoMoeilijk | 03-10-12 | 15:59

Het stukje in het Refo Dagblad vergelijkt hier en daar appels met peren. 3,5 miljoen allochtonen? Dan tellen ze ook alle slimme Duitsers, etc. mee. De groep probleemveroorzakende immigranten is vele malen kleiner, en de kosten per probleemgeval dus veel hoger dan 1000 euro (waar komt dat getal vandaan? Uit de Wilders studie, daar is wel wat op aan te merken). Dat islamieten de grootste problemen veroorzaken is bekend, maar helaas worden alle andere immigranten dan maar net zo behandeld als islamieten. Want anders discriminatie. Laten we vooral niet vergeten dat de enige positieve bijdrage van Refo's aan Nederland hun spaarzaamheid is. Verder zijn het in zichzelf gekeerde lieden, die er in geslaagd zijn om het onderwijs te beheersen (samen met de Katholieken) en onze kinderen nog steeds sprookjes aanleren. En het zijn enorme huichelaars (zoals overigens de overgrote meerderheid van de Nederlanders).

jojan | 03-10-12 | 15:58


nog niet zolang geleden werd hier een mooie
tegel geplaatst over de inactiviteit van Nederland.
of beter gezegd , het aantal mensen niet actief op
de (private) arbeidsmarkt.
je schrikt je rot.
aow,ww,wao,wwv,wwwb,wajong,bijstand,kinderbijslag
"duizenden mensen met een "burn-out"

dan ook nog de aflossingsvrije hypotheek, vreemd;
maar ik ben dan ook van de annuïteiten-generatie,
(1 inkomen).
dit loopt spoedig vast.

oh.. en waar heden ook ca. 130 milliard in omgaat:

adviseurs voor UW overheid, omdat ze te stom zijn,
of geen risico willen lopen.

filmpje , weliswaar 2007, maar hoogst actueel:

www.youtube.com/watch?v=DVkf0JaPJj4

www.youtube.com/watch?v=SnvkW4wxJPM

en deze is ook wel aardig voor de bloeddruk:

www.eufin.nl/pensioen/27998-lpc-20-pro...

vanvandaag | 03-10-12 | 15:56

Ach ja, dit wordt nu wel een beetje afgezaagd zo langzamerhand. Dit is echt zo'n open deur! Over mosterd na de maaltijd gesproken.
.
En er wordt toch niks gedaan met deze informatie.
.
Wel zal het uitmonden in een ijzeren-vuist rechtse politiek, waarbij vergeleken Adolf een belhamel was. Dat lijkt me onvermijdbaar.
.
Het ene kwaad roept namelijk het andere kwaad op. Daarvoor hoef je echt geen Nostradamus te zijn, om dat te zien, sterker nog eenvoudige marktlui als Henk Bakker verkondigden dit al op de Ten Kate markt, op z'n minst sinds 1980.

Greetje Duisenberg | 03-10-12 | 15:55

@Conan de Rabarber | 03-10-12 | 14:15
OMG, ik moet een ironietekentje gaan gebruiken voor de mentaal uitgedaagden onder ons.

Conan de Rabarber | 03-10-12 | 15:51

Kaan78 | 03-10-12 | 15:40 |
"Voor Chinezen is het een schande als ze niet de eigen broek kunnen ophouden".
Zit je daar nog steeds op te kauwen, meneer de Trotse Turk?

Probeer nou gewoon eens een paar feiten uit het artikel te weerleggen in plaats van waarheden als koeien als 'onstaafbare gelul' te betitelen.

menzo | 03-10-12 | 15:51

Ahleen | 03-10-12 | 15:49 |
'Haat en afgunst?' Over wie heb je het?

WirMachenMusik | 03-10-12 | 15:51

En dit gaat nog maar over een beperkte groep, we mogen de totale groep (mensen met een buitenlandse achtergrond) namelijk niet benoemen en dus zijn daar ook geen cijfers van.

De kosten wat betreft criminaliteit zijn globaal denk ik wel te berekenen. Er zullen vast wel cijfers zijn wat de jaarlijkse kostenpost is door criminaliteit en er zijn ook vast wel cijfers zijn over welk percentage van de criminelen onder deze groep valt. Daarbij krijg je dan wel een globaal cijfer over die kosten.

Wat hier nu echter gebeurd willen vele niet.. in groepjes denken. Dat is not-done. Deze cijfers zouden dan dus ook geheim moeten blijven.

DerUnterMensch | 03-10-12 | 15:51

Erg goed en helder betoog. Er is niemand van de corrupte regenten elite die dit zelfs maar hardop zou durven voorlezen. Die politiek correcte zachte heelmeester struisvogel-reflex zorgt er voor dat immigratie-kanker nog vele decennia slachtoffers zal maken.

Avant | 03-10-12 | 15:50

met deze nieuwe club die er aan gaat komen zit er helaas geen verbetering in.

meneer Q | 03-10-12 | 15:50

Moet je eens een berekening maken van de Nederlanders die nu massaal emigreren naar andere oorden. Worden er ook steeds meer. Alleen in mijn vriendenkring ken ik al 4 stellen die zijn vertrokken. Met als duiding dat hun kinderen liever in een veiligere omgeving laten opgroeien en betere kwaliteit onderwijs gunnen...

Het eigen volk mag creperen en alles uit het buitenland krijgt voorrang bij de zieligheids industrie.Kijk bij de woningbouwverenigingen en bij UWV.. Te gek voor woorden...

Steen Geil | 03-10-12 | 15:49

Accepteer dat Nederlanders, allochtoon of niet, voor de wet gelijk zijn en dat dat zo zal blijven.
Het heeft geen zin om eindeloos naar manieren te zoeken om allochtonen het land uit te trappen of de schuld in de schoenen te schuiven.
Zoek samen naar een weg om problemen op te lossen. Met haat en afgunst kom je nergens.

Ahleen | 03-10-12 | 15:49

Ook ik overweeg om te gaan emmigreren, naar Brazilie bijvoorbeeld, gaat daar economisch steeds beter, gunstig belasting klimaat, lekker klimaat, mooie vrouwen. Maakt mij ook een soort economisch vluchteling, echter ik verwacht niet als ik geen baan kan vinden en voor mezelf zal kunnen zorgen, dat ik noodgedwongen met hangende pootjes terug kom in NL. Je bent meer dan welkom als je je schouders eronder zet en een verrijking bent voor het land, anders maar weer weg.

Zomaariets | 03-10-12 | 15:45

Tsja, we moeten elk jaar weer gaan herdenken dat het gelukkig destijds niet lukte om een fijne multiculturele samenleving op te zetten met 40.000 duitse kennismigranten. Maar tegelijk moeten we vieren dat er nu drie miljoen and counting allochjes zich meester hebben gemaakt van ons territorium, die op verraderlijke linkse partijen stemmen die maar een doel hebben, namelijk om het nieuwe linkse proletariaat nog eens ferm uit te breiden, net zo lang totdat de nederlandse ijsschots is weggesmolten onder de arabische zon. Overigens blijkt nu dat we ons land hebben weggegeven op basis van historische leugens, zoals opgedist door de nobele overwinnaars van WO2, zoals daar zijn soviets, britten, amerikanen en andere city nukers. Want als je als leiding van een land gast zwichten voor een notoire warmonger als Churchill en aktief gaat meehelpen aan de geplande vernietiging van Duitsland door Frankrijk en Engeland, dan moet je niet raar opkijken als je havenstad asn puin eordt gegooid, al zal dit wel weer te moeilijk zijn voor de decennialang door linkse meia gebrainwashde GS-fapper:
.
gerard45.bloggertje.nl/note/14067/bijz...
.
Het is de uitkomst van WO2 geweest die alle natuurlijke defensiemechanismen gesloopt heeft, die zelfs een milde vorm van nationalisme in de ban heeft gedaan en als enige moreel acceptabele positie heeft, je land weggeven aan de Heilige Ander, een positie die van onze kinderen de nieuwe indianen gaat maken. Of nieuwe oorlogshelden, doorhalen wat niet verlangd wordt.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 03-10-12 | 15:44

Dus die nietswillers die tasjesdieven verkrachters luie flikkers,uitkeringstrekkers,loverboys kosten mij per jaar 1000 euro,uitzonderingen daar gelaten natuurlijk,en dan mag je er ook nog eens niks van zeggen.Jezus wat een beleid heeft dit land,ondertussen liggen onze ouderen te creperen.
Is daar nu echt niks aan te doen of durven de hoge heren de vinger niet op de zere plek te leggen.
Ik bedoel de hoge heren hebben totaal geen moeite om onze ouderen uit te kleden omdat deze zogenaamd zo duur zijn.Alles wordt gedaan voor de allochtonen huizen inrichten voorrang bij toewijzing van huizen ten onrechte afgekeurd enz enz enz
Pak deze gasten zoals de ouderen en onze eigen bevolking wordt gepakt en klaar is het

janmetdepet | 03-10-12 | 15:44

@deraderendraaien | 03-10-12 | 14:45
Helaas wordt die molensteen alleen maar gedragen door degenen die (legaal) werk doen, de klaplopers worden volledig ontzien.

Borakh | 03-10-12 | 15:41

De wal zal het tij doen keren. Uw kinderen betalen het gelach.

Nickname20 | 03-10-12 | 15:40

-> Hans van de Breevaart is godsdienstwetenschapper en publicist.
Reden genoeg om een artikel te produceren wat aan samenhang gelijk is aan diarree. Zelden de claim, argumentatie en de conclusie zo slecht met elkaar verbonden gezien. Wat een hoop suggestieve en onstaafbare gelul. Misschien moet deze meneer zich bezig houden met zaken waar hij "verstand" van heeft en goddienstwetenschap gebruiken voor 1 van de grote religiesch dat binnenkort samensmelt tot 1 religie. Als je eigen religie helemaal niks meer voorsteld en niemand gelooft er meer in, dan kan je makkelijk fuseren met andere gelijkgestemden. Ik zou teruggaan naar de bron en daar beginnen i.p.v. anderen voor rotte vis uit te maken.

Kaan78 | 03-10-12 | 15:40

@ Greed=Good | 03-10-12 | 15:23
Eens, Nederland had heel wat meer mogen doen aan assimilatie en integratie. Het irriteert me een beetje dat het hele immigratieprobleem continu op het bordje van de PvdA wordt gegooid, terwijl het de VVD en het CDA waren die hier de grenzen open zetten en de immigranten vervolgens aan hun lot over lieten.

* Il Principe * | 03-10-12 | 15:33

CupDCake | 03-10-12 | 14:23 | + 6
Niets aan toe te voegen. Volledig mee eens.

de euro middenweg | 03-10-12 | 15:32

Allemaal wel interessant al die historische bespiegelingen in de comments.
Maar wat gaat de overheid er aan doe, hoe moeten we verder.
Tot nu toe knijpt de overheid ons alleen maar uit om de lasten te kunnen betalen, maar wat is de oplossing, die draagt men niet aan.

Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 15:32

@Godsammekraken | 03-10-12 | 14:02
Sorry, Scribd zit opeens achter paywall. Boekje wordt niet meer gedrukt en navraag bij Meulenhoff leverde ook niets op. Dan maar zo verspreiden:
docs.google.com/open?id=0Bz9dtt0GCc7x...

Godsammekraken | 03-10-12 | 15:31

De gemeente Amsterdam heeft zojuist dat taboe doorbroken hoor: www.nu.nl...

Nu de andere gemeentes nog.
ekhart | 03-10-12 | 14:33

ja!!!!

In het project komen zaken van deze mensen sneller voor de rechter en is er meteen zorg en hulpverlening beschikbaar om de oorzaken van het criminele gedrag tegen te gaan. Iedereen krijgt een eigen regisseur die een persoonlijk plan maakt.

vanvandaag | 03-10-12 | 15:30

hm, ook dodebomen journalisten zien het probleem, dan moet de oplossing toch dichtbij liggen.

BRickY | 03-10-12 | 15:30

Het is geen geheim meer.. We weten het allemaal,de hippies geloven nog steeds (misschien best nobel) dat elk mens van nature goed is.Wij wetenschappelijk aangelegde mensen hebben daar zo onze twijfels over maar komen dan ook heel toevallig nooit echt in de hogere regionen.

Als wij nu eens beginnen met elke agressieve idioot een zeer strenge maatregel op te leggen dan kunnen we misschien verder.Want dure autos en mooie huizen zijn leuk,maar de straat moet voor elk veilig zijn.

de grote Anti | 03-10-12 | 15:30

-weggejorist-

Jan Damen1037 | 03-10-12 | 15:26

@* Il Principe * | 03-10-12 | 15:18
Nogmaals iets zeggen is iets anders dan er iets aan doen.
Het stemvee van de PvdA bestond toen nog uit vnl arbeiders uit volkswijken. Die wilden ze in eerste instantie te vriend houden.

De eerste rellen braken al in 1972 in de Afrikaanderwijk in Rotterdam uit. Zie:

www.annefrank.org/nl/Wereldwijd/Monito...

La Vie En Rose | 03-10-12 | 15:25

Om iets nieuws op te bouwen moeten we eerst het oude slopen. Dat betekent helaas een revolutie en een burgeroorlog. Als dat niet plaats vindt zal Nederland gewoon een 3e wereldland worden op den duur, compleet met overstromingen en massale ghettovorming.

vikingchild | 03-10-12 | 15:24

@Osdorpertje: De NL gemeenten hebben een taakstelling, dat betekent dat ze per jaar X mensen uit groep Y moeten plaatsen in een socuale huurwoning. X=aantal, Y=vluchteling/asielzoeker etc. Dus gemeenten moeten dit doen, anders volgt er korting op gelden van de Rijksoverheid.

Fritsjoffer | 03-10-12 | 15:24

* Il Principe * | 03-10-12 | 15:18 | + 1

Dat is dan wel weer zo. Helaas waren de voorgestelde oplossingen stelselmatig de verkeerde, voor iedereen.

Greed=Good | 03-10-12 | 15:23

Misschien is de verzxorgingsstaat wel het probleem, die morele afrond die alle zelfredzaamheid uit een mens masseer en hem overlevert aan politici die mensen boos laten worden om de minieme verschillen die hun tegenstrevers voorstaan.

Pas als je geld van jou is kun je vooruitkomen.

Greed=Good | 03-10-12 | 15:21

? Sorry joris

pius | 03-10-12 | 15:20

Allochtoon? Binnenkort is dat in heel NL zo, als ik zie hoeveel Nederlandse sletjes met turkjes en leipe mocro's gaan. Als die in NL zijn geboren, dan zijn de nakomelingen zgn 'autochtoon'. En worden ook als zodanig opgenomen in de statistiek.

Mijnbescheidenmening | 03-10-12 | 15:20

@de grote Anti | 03-10-12 | 15:15

En of dat mag. Zolang u er maar van geniet!

pius | 03-10-12 | 15:20

vetkleppert | 03-10-12 | 14:45
En het OS is van Apple? Stelen ze daarom graag een I-Phone? Of Microsoft, en gaat er daarom veel met ze mis? Qua intelligentie, snelheid, beperkte keuzes en mogelijkheden zal het Microsoft zijn. Ook kan het verlangen veroorzaken naar Apple. Linux cq. Android zou wellicht beter voor ze zijn, maar dan moet je wel slim genoeg zijn om dat te begrijpen. Een goede virusscanner heeft tegenwoordig ook een sandbox, en daar zullen ze dol op zijn.

Ton Plafond | 03-10-12 | 15:20

@de grote Anti | 03-10-12 | 15:15

En of dat mag. Zolang u er maar van geniet!

pius | 03-10-12 | 15:19

@de grote Anti | 03-10-12 | 15:15

En of dat mag. Zolang u er maar van geniet!

pius | 03-10-12 | 15:19

@Notarislamp | 03-10-12 | 15:15
Daarom moeten we ook meer vrouwen uit rusland en tsjechie/ukraine halen.. Die poolse vrouwen hebben allemaal een snor en de bouwvakkers ook.

de grote Anti | 03-10-12 | 15:18

@ La Vie En Rose | 03-10-12 | 15:12
De VVD en de voorgangers van het CDA hebben de deuren open gezet onder druk van het bedrijfsleven. De PvdA was bang voor lagere lonen door veel laag opgeleiden binnen te laten en was in eerste instantie dus tegen immigratie. Toen ze hier eenmaal zaten, was de PvdA de enige partij die wat wilde doen aan de problemen. Wel met oogkleppen op, dat dan weer wel.

* Il Principe * | 03-10-12 | 15:18

Om de IQ-component van het immigratieprobleem nog wat te objectiveren de volgende link:
www.sq.4mg.com/NationIQ.htm
Waarbij het volgende te bedenken valt:
* In de gemiddelde IQ van West-Europese landen zijn die van enkele generaties lage-IQ immigranten verwerkt.
(Zie voor het effect hiervan bijvoorbeeld ook de uitsplitsingen van gemiddelde PISA-scores van het leerniveau van 15-jarigen in Duitse (Stads)Deelstaten met hoog en laag aandeel scholieren van NW-immigratielanden).
* De gemiddelde IQ van 85 van Marokko als geheel duidt er op dat de gemiddelde IQ van de Marokkaanse deelpopulatie uit het Rifgebergte die alhier verblijft, lager is dan 85.
En zelfs die 85 komt er in een normaalverdeling op neer dat zowat de helft van die populatie zwakbegaafd is.
Bedenk daar in een West-Europese samenleving maar eens baantjes voor die meer opleveren dan ze kosten.
En trouwens, in mijn jonge jaren stelde men dat om kansrijk een hogere opleiding te starten een IQ van 115 vereist was.
Met een gemiddelde IQ van 80 voor onze Rifimport komt dat neer op dat 1% voldoet aan die voorwaarde.
Die 115 was dus ooit algemeen en zal nu hooguit nog gelden voor béta-studies. Voor de rest vermoed ik eerder een drempel rond een IQ van 100.

WirMachenMusik | 03-10-12 | 15:17

De schade is al bijna niet meer te overzien. Bedenk ook dat het gros van wat hierheen kwam en komt al te dom was om in die lage IQ-landen iets van hun leven te maken.

En met de MOE'ers heeft Nederland/Europa dezelfde fouten gemaakt. Scheelt dat die wat minder Middeleeuws zijn wat betreft hun wereldbeeld, maar aangereden worden door een dronken Pool is bijna net zo vervelend als beroofd worden door een Kutmarokkaan.

Notarislamp | 03-10-12 | 15:15

@pius | 03-10-12 | 15:09
Ja,zo zat ik mij net af te vragen of ik eigenlijk wel een beetje tipsy mag zijn op een doordeweekse dag rond schooltijd.Fuck yeah.Maar het is even vakantie.

*rimpels gaat tellen*

de grote Anti | 03-10-12 | 15:15

Op naar de 1000 comments. Toe zegt u nog eens tegen mij dat de ander de schuld is als er crisis is. De ander is lui, roept u het maar.
Straks weer een onderwerp over de euro. Daar gaat het ook slecht mee, en die zou ook wel eens de schuld kunnen krijgen.
Dan weer een onderwerp over bijstandsrukkers. Die zijn ook de schuld van onze malaise.
Hoor ik u daar zeggen: gepensioneerde babyboomers?

Vaudt Varken | 03-10-12 | 15:13

@miko | 03-10-12 | 13:59
Nee heur, gewoon gelezen. Edoch, iets zeggen is iets anders dan er ook iets aan doen. Dat heeft het kabinet den Uyl en alle kabinetten daarna, nagelaten.

In de decennia daarna mocht er van diezelfde PvdA niet meer worden gesproken over de gevolgen van b.v. gezinshereninging voor de bewoners van oude wijken, (dan was je een racist) die ook inhield dat kanslozen (vnl analfabeten) die na de gastarbeiders hier naar toe kwamen, hun partners in het land van herkomst zochten en ook hier naar toe brachten.

In 1983 bracht de SP de brochure Gastarbeid en Kapitaal uit, waarin niet alleen hetzelfde werd geconcludeerd als Den Uyl, maar ook dat de Islam niet strookte met onze Westerse vrijheid. Die zijn weggehoond door diezelfde PvdA en weggezet als racist.

En dan heb ik het nog maar niet over de miljarden aan fraude van uitkeringen, kinderbijslag, etc. waar geen hond iets aan deed en waar je het al helemaal niet over mocht hebben. Er werd niet gecontroleerd of onze Marokkaanse en Turkse immigranten wel vrouw en kinderen in het land van herkomst hadden. En de plaatselijke ambtenaar of dokter in het land van herkomst tekende tegen een leuk bedrag graag wat verklaringen.

Zo heb ik in de loop der jaren heel wat foto's gezien van nieuw gebouwde optrekjes in Marokko en Turkije, aangeschaft door mensen die hier nog nooit een dag hadden gewerkt.

La Vie En Rose | 03-10-12 | 15:12

@Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 15:08

Daar heeft u volkomen gelijk in.

pius | 03-10-12 | 15:11

Het levert alleen maar kosten op, geen baten. En kosten kunnen dan wel voor de baten uitgaan maar in dit geval blijven de baten uit en de kosten lopen op.

Zzzzooooffff | 03-10-12 | 15:10

Waarom krijgen die gasten allemaal voorrang bij het toewijzen van een sociale huurwoning? Het moest toch allemaal eerlijker en socialer?

Osdorpertje | 03-10-12 | 15:10

@de grote Anti | 03-10-12 | 15:06

Proost!

pius | 03-10-12 | 15:09

* Il Principe * | 03-10-12 | 14:57 |
Hij had natuurlijk moeten schrijven:

Alle groepen allochtonen afkomstig uit islamitische landen en niet-islamitische Afrikaanse landen hebben gemiddeld een lager IQ dan de doorsnee-Nederlander.
Conclusie: meer dan 90% van alle allochtonen hebben een lager IQ dan de doorsnee-Nederlander.

Maar hij kijkt wel uit.

menzo | 03-10-12 | 15:09

@de Bree | 03-10-12 | 15:05

Jij ovuleert al jaren hier in de draden dus dat bijna kan je wel weglaten. En dat je een Wijf was wist ik ook al.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

pius | 03-10-12 | 15:09

@Pius 15.01
Ik vrees en hoop met u mee.
Een weg terug is er niet.

Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 15:08

Hop hop hop immigratiestop!

casualjaan | 03-10-12 | 15:07

Volgens mij was @van rossem dronken toen hij dit schreef,alhoewel het wel allemaal waar is.
Maar ik vier ook een late zomervakantie dus cheers!

de grote Anti | 03-10-12 | 15:06

@pius | 03-10-12 | 15:01
Wat een wijvenpraat. Ik ga er bijna van ovuleren en dat als vent.

de Bree | 03-10-12 | 15:05

miko
er wordt in deze burelen vaak afgegeven op de grefo's in casu de SGP. Maar kijkend naar het stemgedrag en de onderbouwing ervan van door van der Staay dan moet er geconcludeerd worden dat de SGP onderbouwd stelling neemt tegen massa-immigratie. Daar waar Wilders helaas zijn hand overspeeld heeft met zijn kopvoddentaks is de SGP een roepende in de woestijn geworden. De hele immigratieconsi van asieladvocaten tot en met de Albayarakjes,- zusje staatssecrataris heeft groepsgewijs duizenden Somaliërs het land binnengelaten die als groep zich het meest sectarisch opstelt en families von Trappjes zijn qua kindertal-zal zijn positie niet opgeven, immers zij zijn het die er een dikke boterham aan deze immigratie overhouden maar smaken niet het genoegen op een galerijflat te moeten wonen omringd door islamitsiche nieuwkomers.

Jan Boule | 03-10-12 | 15:04

Wie in het belang van de islam emigreert krijgt airmiles voor de reis naar de hemel. Het staat in de koran!

Islamofiel | 03-10-12 | 15:03

@goedverstaander 14:47
Mag je van de EU een immigrant de eerste 10 jaar een uitkering ontzeggen? Mag je van de EU een immigrant uitzetten als die een strafblad verkrijgt of geen particuliere zorgverzekering of eigen woonhuis heeft? Mag je van de EU een Zwitsers immigratiebeleid voeren? Nee he?

Ons slechte en dure immigratiebeleid komt dus door de EU.

tipo | 03-10-12 | 15:01

Het is allebei waar. Er is ook sprake van discriminatie evenzeer als er sprake is van het niet nemen van verantwoordelijkheid binnen bepaalde groepen aan allochtone kant. Het is een en-en verhaal. Niet of-of.

En het onderschatten van het probleem is net zo contraproductief als de over-een-kam benadering.

Dus ,kort door de bocht, om het een gezicht te geven, zijn de benaderingen van de PVDA en de PVV de benaderingen die onze samenleving meer kwaad als goed doen.

De invloed van zowel de foben als de apologeten, die het discours beheersen, moet dus worden gemarginaliseerd waar dat maar mogelijk is. De pijnpunten zijn helder genoeg inmiddels.

Wijsheid in de oplossing is de middenweg, als dat, en ik vrees ervoor, nog mogelijk is. Laten we het hopen met zijn allen.

pius | 03-10-12 | 15:01

@de Bree | 03-10-12 | 14:54
Mensen met een vette onderbuik zijn in ieder geval wel eerlijk.

vetkleppert | 03-10-12 | 14:58

@ aardappelninja | 03-10-12 | 14:46
Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen?

Uit het artikel: "Zo hebben bepaalde groepen allochtonen gemiddeld een lager IQ dan de doorsnee-Nederlander."

Vervolgens wordt er geen conclusie aan verbonden, maar impliceert het wel het een en ander... Nogal erg slecht voor een godsdienst"wetenschapper".

* Il Principe * | 03-10-12 | 14:57

Men zal in NL/Europa moeten erkennen dat er inferieure en superieure culturen zijn.
Op de lange termijn is de 'culturele achterstand' van bepaalde allochtonen en het afwijzen van 'onze cultuur' door bepaalde allochtonen het échte probleem.
De doorsnee Marokkaan is getraind om intolerant te zijn jegens alle vrijheden van onze superieure cultuur.

kibambam | 03-10-12 | 14:57

Den Uyl in 1973: „Wij zijn van oordeel dat op langere termijn noch het belang van de landen waaruit de vreemde werknemers komen, noch de belangen van die vreemdelingen zelf, noch de belangen van de Nederlandse samenleving, met hun komst zijn gediend.” Dat was de PvdA toen. Nu moet het alleen maar socialer. Stelletje volksverlakkeraars.

Afgeschminkte Bassie | 03-10-12 | 14:54

Toen ik de eerste zinnen van dit artikel had gelezen, dacht ik bij mezelf 'vast neergepend door Van Rossem'. En ziedaar: Van Rossems naam stond eronder. Weliswaar goed gejat, eh overgenomen want GS is journalistiek medium en mag daarom meer dan een gewoon blogje, van het RefDag, maar dan nog. Ik spendeer teveel tijd hier dat ik aan de toon van een bijdrage de auteur kan herkennen.

Maar afgezien daarvan: het verbaast me in niet geringe mate dat zo'n laatdunkend stukje tekst bij onze gristenanaalretentieven vandaan komt. Waar is de naastenliefde die de Here Jezus predikte? Waar is de liefdevolle bekeringsdrang? Mensenrassen worden zomaar als minderwaardig ('lager IQ'!) weggezet. De gristenanaalretentieven doen zeer zeker niet aan segragatie van man en vrouw (vraag Van der Staaij maar). Enzovoort, enzovoort. Eigenlijk zouden we dit stukje tekst moeten ophangen als zijnde het ware gezicht van de gristenanaalretentieven in dit land.

En dat alles los van de inhoud van het artikel zelf, waar beslist op af te dingen valt.

daniel37 | 03-10-12 | 14:54

@vetkleppert | 03-10-12 | 14:52
Net zoals vette mensen gezelliger zijn?

de Bree | 03-10-12 | 14:54

@de Bree | 03-10-12 | 14:48
Als zijn kop vol stront zit niet. Maar minder intellectuele mensen kunnen vaak beter gezelschap zijn dan lang geïndoctrineerde.... pardon, hoog opgeleide mensen.

vetkleppert | 03-10-12 | 14:52

Zolang onze hoogopgeleide elite niets met deze mensen te maken hebben zal er vanuit de ivoren torentjes goede sier gemaakt worden met een soort "welkom alle sloebers van de wereld", de gewone burger heeft het nakijken, en de belastingbetaler is het haasje.
deraderendraaien | 03-10-12 | 14:45 |
Ik denk dat er meer zullen binnenkomen, de werkende krijgt gewoon weer een forse belasting verhoging te verteren om deze gelukszoekers te kunnen onderhouden.

lanexxx | 03-10-12 | 14:52

@goedverstaander: goed idee, en de mensen die niet per vliegtuig binnen komen? Misschien ook doen bij de havens en alle andere grenzen. Dan sluit je in ieder geval de groep zonder paspoort of met vals paspoort uit.

Fritsjoffer | 03-10-12 | 14:52

@Nick da Prick | 03-10-12 | 14:47
Cijfers gehoord tijdens een presentatie van Hans Roodenburg kort geleden. Misschien kun je de presentatie bij hem opvragen.

doenormaal! | 03-10-12 | 14:51

In tijden van crisis doen dit soort betogen het altijd goed.

Vaudt Varken | 03-10-12 | 14:51

De in 2003 aangehouden motie van de VVD, om de cijfers uit het onderzoek van Hans Roodenburg van het CPB www.cpb.nl/en/publication/immigration-... te actualiseren zou weer op tafel moeten komen. Naar ik heb begrepen van Hans Roodenburg is een deel van de cijfers inmiddels al geactualiseerd. VVD wij rekenen op u!

doenormaal! | 03-10-12 | 14:49

@vetkleppert | 03-10-12 | 14:45
Het verschil tussen 85 en 100 is dramatisch groot.
Iemand met 85 bereik je niet met woorden.

de Bree | 03-10-12 | 14:48

Wie eerlijk is ziet dat een groot deel van die 3 miljoen gewoon normaal is en dat immigratie al flink is afgenomen en de regels aangescherpt... Ik vind dit een beetje makkelijk. Er zijn idd nog wat hardnekkige leugens (bv. dat belachelijke vergrijzingsargument) maar laten we niet doen alsof we nog even naïef zijn als in de jaren '90.

jeanmondo | 03-10-12 | 14:47

Inderdaad, uit de eu, grenzen volledig op slot en eerst de interne problemen oplossen.
Wedden dat ons dat lukt? Als we het maar willen.

Terpen-tijn | 03-10-12 | 14:47

@ En daarom moet Nederland uit de EU.
tipo | 03-10-12 | 14:44 |

Als u denkt dat dit met de EU te maken heeft....

goedverstaander | 03-10-12 | 14:47

vetkleppert | 03-10-12 | 14:45 | + 0 -

Mooie metafoor! Hulde, echt...

eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:47

doenormaal! | 03-10-12 | 14:38

Rapport gelezen? Misschien kan je dan ook nog wat verwijzingen noemen, ik kan jouw stellingen er niet uithalen.

Nick da Prick | 03-10-12 | 14:47

hüsnü & müsli | 03-10-12 | 13:52 |
Per definitie is de Islam een gewelddadige godsdienst, alleen zijn er sommige Islamieten die de Islam niet al te strikt volgen.

segalkjesaljksgahbi | 03-10-12 | 14:46

* Il Principe * | 03-10-12 | 14:39 | | Reageer+ |
Beetje onduidelijke vraag die u daar stelt. Het is een vraag toch, zo met dat vraagteken?

aardappelninja | 03-10-12 | 14:46

@ Fritsjoffer | 03-10-12 | 14:44 |
In andere landen staat er bij 'risicovluchten' vaak het equivalent van de Nederlandse Marechaussee bij de slurf. Geen papieren? Terug het vliegtuig in en linea recta retour afzender.

Zo moeilijk is het toch allemaal niet?

goedverstaander | 03-10-12 | 14:46

En inderdaad: de immigratie neemt juist sterk af, er zijn recent nog een aantal asielzoekers centra gesloten wegens gebrek aan nieuwe asielzoekers.

Fritsjoffer | 03-10-12 | 14:45

Ach ja, wie weet dat niet? Mogelijk alleen de COA's en de asieladvocaten niet meer. Maar die moeten afgebroken worden.

Thoth | 03-10-12 | 14:45

@de Bree | 03-10-12 | 14:42
Dat iemand een wat minder snel processortje in zijn pannetje heeft is niet zo'n ramp.
Maar als er ook nog eens van die middeleeuwse software op draait heb je wel een probleem.

vetkleppert | 03-10-12 | 14:45

Mijn hoop is gevestigd op de molensteen van verhogingen en belastingen die iedereen om z'n nek krijgt de komende jaren,waardoor er misschien een hoop richting home land keren.

deraderendraaien | 03-10-12 | 14:45

Die kerel heeft volstrekt gelijk natuurlijk, dus ben benieuwd hoeveel stront hij over zich heen gaat krijgen.

Borakh | 03-10-12 | 14:44

Maar Van Rossem, wat zeg jij me daar nou allemaal zeg ?
Dat wisten wij allemaal helemaal niet !

Bigi Bana Boy | 03-10-12 | 14:44

Wie overtuigt mij ervan dat het Verdrag van Straatsburg geen hoax is?

Detlev Tarnowitz | 03-10-12 | 14:44

En daarom moet Nederland uit de EU.

tipo | 03-10-12 | 14:44

Probleem dat veel uitgeprocedeerde asielzoekers hebben is dat ze geen paspoort meer hebben, dit was al vals bij aankomst, is in beslag genomen door de 'reisagent' of zoekgeraakt/gestolen. Geen vliegtuigmaatschappij neemt je mee zonder paspoort, geen land laat je binnen zonder paspoort. Dus als je al terug wilt, dan is het vaak simpelweg niet mogelijk. Ook zijn er landen die je als burger simpelweg niet meer accepteren als je elders asiel hebt aangevraagd, dus dan kan je wel terug willen maar het land van herkomst accepteert je simpelweg niet. En dan? Veel mensen willen terug maar kunnen niet, ik heb ze smekend en huilend zien vragen of ze terug mogen, maar dit kan vaak niet.

Fritsjoffer | 03-10-12 | 14:44

De toenemende immigratie, zo begint dit topic. Beetje in strijd met dit:
www.nrc.nl/nieuws/2012/09/29/minder-as...

Ik vind ook dat er nog steeds veel te veel gelukzoekers naar ons land komen, maar laten we ons wel even aan de feiten houden!

goedverstaander | 03-10-12 | 14:43

De werkdruk in het Nederlandse bedrijfsleven is enorm, steeds meer werk moet gedaan worden in kortere tijd, want de lasten zijn hoog voor een werkgever.
Ben je niet snel / goed genoeg dan word je contract niet verlengd, heeft allemaal direct te maken het hoge aantal niet werkenden. Voor jou ook tien anderen.
Vroeger was dat ook anders, foutjes werden met de mantel der liefde bedekt, jeugdige baldadigheid werd ook door de vingers gezien, het was allemaal gemoedelijker.
Alles verschraalt, alles verhardt tot op het bot, soms ben ik blij dat ik geen twintig meer ben, de toekomst is mij te somber.

Terpen-tijn | 03-10-12 | 14:43

Door de grotere geboorte cijfers aan de kant van de Turken en Marokkanen spoelen ze Nederland in 30 jaar naar 50 procent dubbele paspoorthouders met alles wat daarbij komt kijken(islam) dus je hoeft geen raketgeleerde te zijn dat het niet meer om te keren is.
De verzorgingsstaat is nu al uitgehold en zal over pakweg een jaar of 10 opgeheven worden omdat de groep uitzuigers groter is dan de werkers.
Ga toch maar eens uitzoeken hoe ik in Zwitserland kan gaan wonen, Zurich is een mooie stad.

KaaskopDamp | 03-10-12 | 14:43

subtiel stukje, of gewoon subliem samenvatten? Kortom Geenstijl, RefDag zegt het, jullie niet.

Heisessie | 03-10-12 | 14:43

Mijn conclusie is dat we door de overheid in de steek worden gelaten.
Van alle kanten, belastingen, heffingen, importkanslozen, EU en weet ik veel allemaal worden we te pakken genomen en niemand die iets doet, niets.
Waarom doet de overheid niets.
Waarom laat de overheid onze samenleving afglijden naar een onleefbaar niveau.

Uw Verzekeringsadvis | 03-10-12 | 14:42

Beelzebob | 03-10-12 | 14:27 | + 1 -

G-Unite en ik zijn de beste vrienden dus ik doe een poging. Wat dacht je van een voortplantings-stop voor mensen met een IQ onder de 80...

eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:41

Oplossing is al zo vaak gegeven, gewoon allemaal met de tjoekkie tjoekkie boot terug naar takkie takkie land sturen.

me,myself and IK | 03-10-12 | 14:41

"Hans van de Breevaart is godsdienstwetenschapper"
Hmmm, is dat zoiets als droog water?

de Bree | 03-10-12 | 14:40

Het reformatorisch dagblad verdient de Geuzenprijs!

Der alte Fritz | 03-10-12 | 14:40

blinde kip | 03-10-12 | 14:26 | + 1 -

Ja, het verdient niet best en je krijgt er ook nog flinke last van in je rug als je pech hebt. Maar het probleem is natuurlijk ook dat het seizoensarbeid is en je never nooit een vaste aanstelling als aspergestekerT krijgen kunt...

eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:39

Bepaalde groepen immigranten hebben een hoger IQ dan de doorsnee Nederlander, en nu?

* Il Principe * | 03-10-12 | 14:39

Nooit gedacht dat ik het ooit nog eens roerend eens zou kunnen zijn met het Reformatorisch Dagblad.

Peter Emile | 03-10-12 | 14:38

Totale kosten per immigratiegezin €230.000 Totale kosten immigratie op dit moment op jaarbasis: 4 a 5 miljard! www.cpb.nl/en/publication/immigration-... En dan hebben we het nog niet eens over de kosten van extra toezicht en handhaving, stijgende criminaliteit, toenam ernst van de criminaliteit, justitiële kosten en de verpaupering en stijgende culturele spanningen binnen de samenleving waardoor de samenleving steeds onleefbaarder en onveiliger wordt.

doenormaal! | 03-10-12 | 14:38

@blinde kip | 03-10-12 | 14:26
In de industrie doet zich een soortgelijk probleem voor. In 2008, toen ik bij mijn huidige werkgever in dienst kwam, waren de inpakkers bij ons mensen met een Nederlands paspoort. Tegenwoordig staan Oost-Europeanen in te pakken. Hun loon, ongeveer 500 Euro in de maand. Daar kun je in Nederland nog niet eens de huur van betalen.

En ondertussen Wientjes bij buitenhof, of iets dergelijks, "wij hebben die moe-landers nodig, Nederlanders willen dat werk niet doen"

mvdwarsligger | 03-10-12 | 14:36

Eensch met het stuk, alleen erg christelijk is het niet wat er gezegd wordt. Want alleen bij de openbaren is iedereen welkom. Of nee, misschien ook niet meer.

Cirkelred | 03-10-12 | 14:35

En laten we niet vergeten dat met name de PvdA ervoor gezorgd heeft dat deze groepen naar Nederland konden komen en een PvdA stemvee NL paspoort kregen.
Dezelfde PvdA die nu weer dankzij niet waar te maken "gratis geld" beloftes weer in het kabinet zit en Nederland nog meer schade gaat toebrengen.

Moi2 | 03-10-12 | 14:34

Het is toch ook te gek voor woorden dat in 020 west dokters zijn met hoofddoek .Mijn Joodse arts zit toch ook niet met een keppel op ?. het blijft een provocerend kudt volk.

Amsterdam Hustler | 03-10-12 | 14:33

@dekromme | 03-10-12 | 14:11
Waar kan ik de tekst van dat verdrag vinden?

Detlev Tarnowitz | 03-10-12 | 14:31

Vier jaar lang internetbreed nutteloos leuteren en zaniken over het multiculti drama en dan krijgt men de kans om daadwerkelijk invloed uit te oefenen en dan stemt men op een partij die het allemaal wel best vindt.
Sukkols!!

de Bree | 03-10-12 | 14:31

Hans van de Breevaart solliciteert naar redactiefunctie bij Geenstijl.

Porrello | 03-10-12 | 14:31

Er is aan het stukje van Van Rossem geen letter gelogen. De feiten zijn klip en klaar, alleen zijn er teveel 'belangrijke' mensen die de feiten niet onder ogen willen zien en liever de kop in het zand steken.

patat - generatie | 03-10-12 | 14:31

Laten we wel eerlijk blijven.
Het zijn inderdaad alleen de allahlallers die geld kosten, chronische ergernis veroorzaken en het voor alle andere allochtonen verzieken. Want vol is vol en op is op.

vetkleppert | 03-10-12 | 14:30

Drie en een half miljoen? Daarbij rekenen we dus de 2e, 3e en 4e generatie met Nederlands paspoort? (Geen linksreflex, gewoon nieuwsgierig)

Boer in 020 | 03-10-12 | 14:29

De oorzaak van het probleem blijft onbenoemd: de PvdA en de bestuurlijke elite die als machtsblok afhankelijk is geworden van de autochtone stem voor haar bestaan. De PvdA dankt haar bestaansrecht aan allochtonen die in ruil voor hun stem een uitkering, verblijfsvergunninge en sociale huurwoning krijgen. Deze cyclus zal zich zichzelf versterken tot het kantelpunt waarbij het financieel onhoudbaar wordt. Een democratisch machtsblok om deze cyclus te doorbreken (PVV) zal dit niet kunnen stoppen. Een dergelijke tegenbeweging wordt door middel van de "onafhankelijke" rechtspraak en gesubsidieerde PvdA-instituten uit de baantjescarrousel kapot gemaakt. Helaas is dit een van de manco's van de democratie.

fietskettingslot | 03-10-12 | 14:29

"Zo hebben bepaalde groepen allochtonen gemiddeld een lager IQ dan de doorsnee-Nederlander."

Onzin! Zij komen hierheen en krijgen gratis geld. Wij werken ons het apelazerus en houden ongeveer even veel over om te besteden.
Wie is hier nu dom?

Eigenaar_IJsland | 03-10-12 | 14:28

Ik heb geniale tips, maar ik weiger een permaban.

Beelzebob | 03-10-12 | 14:27

@eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:23
Die aspergestekers zijn natuurlijk een groot probleem voor NL werknemers. Ze zijn een uitstekend middel om de lonen onder druk te zetten. Terwijl men eigenlijk gewoon meer moet betalen voor het werk. Dan maar wat meer vragen in de winkel. Maar nee, het moet goedkoper met werkelozen tot gevolg die vervolgens via de belastingbetalers worden opgevangen met uitkeringen.

blinde kip | 03-10-12 | 14:26

Dat de politie tegen mij zegt>> ja je weet toch dat je daar niet moet komen.. en dan op een toon van dat je dat nou nog niet weet..
Dan de politiek die ons weer gerust stelt.. jak, wat zijn het toch een smerige leugenaars.. Ik kan niet overal meer zomaar over straat.
Dat vind ik erg.

Terpen-tijn | 03-10-12 | 14:26

blinde kip | 03-10-12 | 14:23 | + 0 -

Vietnamese loempia's en zeau...

eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:26

12 september was jullie kans.
Nu jullie kop houden.

de Bree | 03-10-12 | 14:25

Vandaag las ik ook al een stuk over de burgemeester van Neukölln die ditzelfde zei. www.bild.de/politik/inland/integration... Er zijn dus meer mensen die wakker worden. Het gaat niet om de mensen die zich aanpassen, werken voor hun geld en hun eigen cultuur/religie niet aan anderen opdringen. Het gaat om de grote groep gelukszoekers en profiteurs die het veel te makkelijk is gemaakt om te parasiteren op het land dat door onze (groot)ouders na de oorlog weer is opgebouwd met hard werken. Wat dat betreft: hand in eigen boezem en dan als de sodeju strengere regels maken EN naleven. Maar dat soort simpele pragmatiek is helaas niet besteed aan onze politici... Tenslotte kom je in de politiek terecht omdat je jezelf graag hoort kletsen en niet omdat je zoveel hebt met DOEN.

CupDCake | 03-10-12 | 14:23

@eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:01
De verrijking in de keuken?

blinde kip | 03-10-12 | 14:23

miko | 03-10-12 | 14:07 | + -1 -

Dat met die dames en het eten had ik ook zelf al in gedachten destijds. En wat dat derde betreft: aspergestekers zijn onder de NL bevolking erg moeilijk te vinden idd...

eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:23

Je zou eigenlijk wel kunnen zeggen dat vele generaties arbeiders die hier naartoe zijn gekomen uit Marokko, Turkije en andere islamitische landen een beetje gefaald hebben. Ze hebben de tijd gehad om zich in te mengen in de Nederlandse samenleving, zichzelf en hun kinderen goed op te laten leiden door onze verzorgingsstaat en op te klimmen in de sociale ladder. Op dit moment worden ze uit de markt geconcurreerd door Oost-Europeanen en houden ze zich nog steeds bezig criminaliteit en illegaliteit.
Met strengere regels voor immigratie houden we alles tegen, niet alleen moslims en afrikanen want de immigratiewet gaat voor iedereen op. Dus ook hoog geschoolde of mensen die na een opleiding willen blijven.
Het mooiste zou zijn als we gewoon wat gefaalde immigranten terug kunnen sturen. Dat is een stuk aardiger voor diegenen die wel hun kansen willen benutten.

mennie | 03-10-12 | 14:22

Zonder de imort van kanslozen zit 43.1% van de mensen met een aplha opleiding zonder werk en gaat 37.2 % van de NGO's failliet. Dat moeten we niet willen met zijn allen.

TunaTown | 03-10-12 | 14:22

Ik zie het probleem niet: hoe meer immigranten, des te meer de status quo gehandhaafd blijft immers. Als het echt te gortig zou zijn, was er allang iets aan gedaan.

~

Jaap de Paap | 03-10-12 | 14:21

Waarom zijn het ook altijd booskijkende allahtonen die hier de sfeer komen verzieken.
En nooit eens van die gezellige Braziliaanse, Colombiaanse, Venezolaanse of desnoods Thaise vrouwen?

vetkleppert | 03-10-12 | 14:21

VERDOMME, de NEDERLANDSE burger is hier al jaren van op de hoogte.
En de politiek maar volhouden dat het allemaal barpraat is.
Koningin Juliana heeft +/- 30 jaar geleden al gezegd dat Nederland vol is !!
Toen waren we nog met ong. 11 miljoen inwoners.
Wat mooi en welvarend had ons land dan nu nog geweest.

benbeetjebot | 03-10-12 | 14:21

GeForce | 03-10-12 | 13:54
Daarom kijk ik ook niet meer naar Opsporing Verzocht. Ik zal ook nooit met Misdaad M bellen, of bijvoorbeeld meedoen aan Burgernet. De politiek wil zelf die multicultishit, en de straffen van rechters zijn conform. De bevolking kiest indirect hier ook al jaren voor, want anders had de PVV al wel een keer een flinke meerderheid gehad. Dus niet zeuren bijvoorbeeld over extreem geweld in Hilversum. Ik blijf het zeggen: Wie zijn billen... En het wordt nog veel erger door de meerderheid van VVD/PvdA plus de overgave aan Brussel. Een land dat zich druk maakt om een kikker, terwijl steeds vaker oude mensen givileerd worden door schaamtecultuur barbaren, zonder IQ volgens het artikel. Een meerderheid van NL blijft op partijen als de PvdA stemmen. Wie heeft er dan een laag IQ? De multiculti is dan toch wat slimmer als deze categorie, want ze weten maximaal uit te baten, terwijl de meerderheid van het stemvee het niet wil snappen. Over 10 jaar zijn wij een minderheid, en zitten wij vast. Multiculti rechters die u veroordelen voor discriminatie, of het niet aanbidden van Allah. Amen.

Ton Plafond | 03-10-12 | 14:20

Terpen-tijn | 03-10-12 | 14:18 |

schrale troost. Je bent niet de enige.

Mr_Pikibelly | 03-10-12 | 14:20

Hee, de blinde vlek van 90% van de NL-politiek.

Hufter | 03-10-12 | 14:20

Slechts 10 % van onze bevolking (15 zetels) vindt immigratie een probleem. 90%! vindt het prima.
Dus dit land moet niet zeuren.

de Bree | 03-10-12 | 14:19

Leuk, dat bordje "Verboden Toegang Art. 461". Ik weet nog dat ik als kind zwaar onder de indruk was en het niet in mijn hoofd haalde om daar voorbij te gaan want dat leverde een boze pa op. En dat wou je echt niet. Nu is het meer een ludiek iets waar iedereen zijn achterwerk mee afveegt. Mooie uiting van respect ook van de kant van de uitgeprocedeerden, die komen er wel. Geknipt voor de aso samenleving NL anno 2012.

canardo | 03-10-12 | 14:19

Een open deur zo groot als de poort naar de hemel, om maar even in Refda jargon te blijven. Maar het moet gezegd, de reformatoren kaarten het in ieder geval nog stelselmatig en met de juiste nuances aan zonder daarbij onbeschoft te worden.
Met dit betoog kan feitelijk niemand het oneens zijn, de feiten (structurele en geen incidentele!) spreken voor zich. We kunnen thans rustig het begrip allochtonen paralel gaan gebruiken naast Islamitische immigranten uit Azie en Afrika. Die eerste groep kunnen we gerust met open armen ontvangen en opnemen in onze samenleving, die laatste groep moeten we simpelweg doch keihard weren!

de directeur | 03-10-12 | 14:18

Wat nu gebeurt heb ik 20 jaar geleden al voorspeld, toen verklaarden ze me voor gek en nu vindt men het misschien opschepperig klinken.
Het zij zo, maar iedereen met een beetje verstand had dat kunnen zien aankomen. Nu is het te laat.

Terpen-tijn | 03-10-12 | 14:18

Zolang het grootkapitaal ons leven bepaalt komt er nooit een einde aan dit probleem.

Detlev Tarnowitz | 03-10-12 | 14:17

Het zijn de reli-fanaten die dit aan hun God gelijk koppelen maar voor mij is het gewoon een kwestie van economie: als je hier niks kan bijdragen heb je hier niks te zoeken.

Simon_GS | 03-10-12 | 14:16

Merkava | 03-10-12 | 14:08
Nederland zou een soort Quatar aan de Noordzee zijn.
Maar dan zonder besneden piemels en galama-galama.
Even ervan uitgaan dat zonder het importeren van kanslozen er géén zieligheidsindustrie zou zijn en de PvdA 3 zetels zou hebben.

Cuyahoga | 03-10-12 | 14:15

Dat Reformatorisch Dagblad radicaliseert met de week.
Kast-PVV-ers!
Of zijn ze nu uit de kast?

Conan de Rabarber | 03-10-12 | 14:15

Nederland is toch een exportland ? Waarom exporteren we dit "product" van onze open multiculturele maatschappij dan niet ?

Badderbeest! | 03-10-12 | 14:13

@Freddie M | 03-10-12 | 14:12
We hebben geen visie nodig hoe dan wel. Gewoon niet.

vetkleppert | 03-10-12 | 14:13

Voor de een is dit al jaren, zo niet decennia een evident probleem. Voor de ander is dit racistische onderbuiktaal.

Muggenmepper | 03-10-12 | 14:13

Kennelijk mag wel uitgerekend worden wat vergrijzing kost en blijkbaar mag je de mensen die 40 jaar gewerkt hebben nu twee jaar langer op hun AOW laten wachten. Maar o wee als becijferd wordt wat dit klootjesvolk ons kost of meent dat je ze niet moet knuffelen. Conclusie? Uitgeprocedeerde (!) gelukzoekers c.s. worden verwend, oudjes die 40 jaar werkten worden uitgeknepen.

Alexander de Kleine | 03-10-12 | 14:13

Drs. Facts n Figures | 03-10-12 | 14:08

Omdat het 0 feiten en enkel onderbuik is?

Nick da Prick | 03-10-12 | 14:12

Jamaar, jamaar, jamaar zij gaan straks wel onze pensioenen betalen.
Van hun uitkering.

vetkleppert | 03-10-12 | 14:12

Flutartikel zonder enige cijfermatige onderbouwing. Dat in het verleden dingen zijn misgegaan, betekent niet dat het nog steeds in de zelfde mate mis gaat. Verder ontbreekt het in het artikel ten ene male aan visie hoe dan wel, laat staan een richting van een oplossing.

"Arbeid exporteren naar elders" is dus geen oplossing voor het gebrek aan mensen hier. Je auto naar Polen rijden voor een kleine beurt schiet niet op. En verpleeghuizen in Marokko gaat hem ook niet worden. Om het aar verder niet te hebben over het stucen van de muren van je woning.

En moslims bashen doet het altijd wel goed bij her refovolk.

Freddie M | 03-10-12 | 14:12

Zoals Mark Rutte indertijd zei: 'onbeperkte immigratie en verzorgingsstaat gaan niet samen.'

Maar dat verdrag van straatsburg he ( archief.artikel7.nu/?p=27451 ), en dat 'alle zeggenschap overgedragen hebben aan de EU', en 'nederland moet loyaal zijn aan europa en de vn om zijn zeggenschap niet te verliezen', dat zijn de middelen waarmee politici het volk bedriegen en hun eigen roze brillen beleid voortzetten

dekromme | 03-10-12 | 14:11

StijlvolRechts | 03-10-12 | 14:01

Ja... want de socialisten hebben een soort toverstaf waarmee ze zonder meerderheid toch altijd hun ellendige plannetjes weten te realiseren. Heel bijzonder. TWee jaar dramatisch rechts lollie beleid achter de rug, maar het achter de knoppen was het natuurlijk eigenlijk stiekem Cohen die de socialistische agenda aan het verwezenlijken was.

Nick da Prick | 03-10-12 | 14:11

Vergrijzing kost pas veel geld. Open de grenzen voor immigratie uit Canada, Argentinië, de VS, Brazilië, Zwitserland etc.

Grenzen dicht voor immigratie uit Noord-Afrikaanse landen. Dat is geen discriminatie. Nederland moet migratiebeleid gewoon bilateraal regelen, dan heeft het betrekking op landen en niet op personen!

applaus voor de paus | 03-10-12 | 14:11

Massa-Immigratie en ontwikkelingshulp zijn projecten, zelfs experimenten, waar van is gebleken dat het weinig oplevert. Alleen is het Multiculti geloof zo geworteld in de Nederlandse identiteit dat het Nederlandse toonbeeld van tolerantie eronder leidt. Ik noem Ayaan Hirsi Ali als voorbeeld, gevlucht vanwege de Islam IN Nederland. Dus dat er Sharia hier is. En dat allemaal in naam van de diversiteit (lees:Islam en westers schuldgevoel). Tijd dat dat anders wordt.

HonderdEnEen | 03-10-12 | 14:10

WirMachenMusik | 03-10-12 | 14:03 |
Voeg daar nog aan toe:
'Wie blokkeert oplossingen?'
'Welke rol spelen bij het creëren en eventueel oplossen van dit probleem 'gezond verstand' versus intellectualisme en idealisme?'

WirMachenMusik | 03-10-12 | 14:10

Achterhaald stuk, de samenleving weet dit allang !! Als ik om me heen kijk zie ik ook een toename van dikke auto's (in 99 van de 100x zit er een te jonge allochtoon achter het stuur) en heb ik steeds meer allochtone klanten aan de telefoon, via de mail of aan de deur. Altijd zeiken over de prijs en is het na veel vijven en zessen wel goed, dan is er wel gezeik bij de aflevering. Ik calculeer tegenwoordig maar met +20%, kan ik -bij gezeik- 15% korting geven en heb ik er nog steeds aan verdiend !! Gewoon van de nood een deugd maken (of zoiets)

wielmoer | 03-10-12 | 14:10

@Stormageddon | 03-10-12 | 14:02
*ehbo koffer aan storm geeft*
Geef maar aan Peter! Eigen schuld dikke bult! Moest hij maar niet spontaan vallen voor de enige geneugten van het multiculti gebeuren.

miko | 03-10-12 | 14:10

Wat een negatief stukje. We hebben die mensen enorm hard nodig hoor. Zonder immigranten zijn we gedoemd te mislukken. We hebben handjes nodig. En de afwijkende culturen zijn een verrijking van onze maatschappij. De extra invloeden maken onze kenniseconomie onderscheidend. Door hen kunnen we innoveren. Hulde aan de immigrant.
-
Vanavond weer lekker #DWDD kijken !

Badderbeest! | 03-10-12 | 14:09

Capy | 03-10-12 | 14:04 |
Engeland behoort tot de welvarendste landen, daarom. Ik woon nu in Engeland en heb eens voor de gein een Brits paspoort aangevraagd (aldaar mijn vrouw britse is, dus zou je denken dat is een fluitje van een cent). Zeiden ze tegen mij, dat ik £850,- moest betalen om er 1 aan te vragen, dan moest ik ook nog een test doen om te bewijzen dat ik genoeg wist van Engeland etc. Je kunt wel denken wat ik zei.

psycho_3 | 03-10-12 | 14:09

Solidariteit is een plicht, en in Nederland een one-way street net zoals tolerantie.

Desmoulins | 03-10-12 | 14:09

Sprak laatst zo'n illegale Afrikaan, die had na een gewapende overval 12 maanden gekregen en was erg boos dat ie na het uitzitten daarvan zomaar op straat werd geschopt. Zonder verblijfsvergunning, helemaal niets! Ik dacht even dat hij een grapje maakte, maar hij meende het serieus. Daar kun je niet tegenop redeneren. Uitzetten, gedwongen uitzetten, da's de enige remedie.

Ja nee, geen mening | 03-10-12 | 14:08

Het belangrijkste punt van het artikel is dat niet iedereen hetzelfde is en dus ook niet hetzelfde behandeld kan worden.
Onder andere door sociaal-demografische omstandigheden is het inderdaad zo dat bepaalde bevolkingsgroepen gemiddeld een lager IQ hebben. En hoe lager het IQ, hoe fanatieker de religie.

En daar moet je niet je politiek correcte gütmenschkop voor in het zand steken, maar gewoon eens een keer de feiten benoemen.

Cuyahoga | 03-10-12 | 14:08

Moet je je eens inbeelden hoe dit land eruit had gezien zonder massale import: Iedereen een huis. Deur nooit op slot overdag. Genoeg geld om ons volledig op de wetenschap te storten. Niemand arm en 2 auto's voor de deur. Genoeg geld om 3x per week uit eten te gaan. 20 urige werkweken. Vrijwel geen criminaliteit. Je dochter kan ongestoord buiten rondlopen in de grote steden. Geen wachtrijen in ziekenhuizen. Geen gezeik met portiers voor de kroegen. En ga zo maar door. Nee, die multiculti heeft dit land veel goeds gedaan hoor...

Merkava | 03-10-12 | 14:08

Das godverdomme een van de mooiste stukken die ooit over dit onderwerp gelezen heb!

Dikke kudeau!!

Drs. Facts n Figures | 03-10-12 | 14:08

@eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:01
Persoonlijk houd ik meer van de gekleurde dames dan die bleekscheetjes. Dat is een.
Verder zijn de vele verschillend soorten eten een verrijking.
En om mensen in bepaalde branches te vinden moet je het ook niet van Nederlanders hebben.

miko | 03-10-12 | 14:07

Mensen die echt in de shit zitten, hebben geen geld voor de reis hierheen en geen paspoort om onderweg door de plee te spoelen.

vetkleppert | 03-10-12 | 14:07

Ik vind het schokkend om te lezen dat de immigratie blijkbaar nog gewoon doorgaat, en dat er nog steeds geen selectie aan de poort is.

Onderbuik | 03-10-12 | 14:07

allemaal guurrechtse praatjes, klopt niets van. Turken en Marokanen zijn voorbeeld van integratie, komt juist door de chinezen, die pakken alle leuke baantjes af. Kunnen Islamitische Aziaten ook niets aan doen, zijn meer slachtoffer dan autochtonen.

Nebuchednezzar | 03-10-12 | 14:07

Spijker-kop-raak rotsvaste beargumentering. Maar laten we dit even doorschuiven naar de volgende generatie.

Sliptong | 03-10-12 | 14:06

Ja zielig allemaal. Er zijn veel redenen waarom mensen moeten vluchten uit de zelf-veroorzaakte bende in hun eigen kutland. De islam is blijkbaar vluchtreden nummer 1, gezien onze populariteit als vluchtoord voor aanhangers van de Boze Profeet (retour afzender).

Raar, omdat het hier een onzedig zondig land is waar niet eens een moskee op iedere straathoek staat.
Allemaal willen deze consumenten van opvang resspect, warmte, meer resspect, een auto, een uitkering, een huis en nog zo wat dingetjes.
De linkse mensen vinden ook dat die mensen daar recht op hebben, omdat ze daar recht op hebben en omdat de linkse mensen toch een ander met de lasten en de kosten gaan opzadelen.

Jan Passant mk2 | 03-10-12 | 14:06

vetkleppert | 03-10-12 | 14:03 | + 0 -

Marktwerking noemen ze dit.

Eurotokkie | 03-10-12 | 14:05

Zaken zijn zaken.. de immigratiedienst draait als een tierelier, het zal ze een zorg zijn hoe de toekomst eruit ziet, hun hebben er een goeie baan aan.
Net zoals jeugdzorg zijn ze gebaat bij kwantiteit zodat ze kunnen uitbreiden.
De lusten voor hun, de lasten voor een ander.

Terpen-tijn | 03-10-12 | 14:05

Wat is dat voor een tenten kamp op die pica? Op 1 van die tenten staat een nummer "23", die denkt nog post te krijgen.....

psycho_3 | 03-10-12 | 14:04

@Van Rossem
Ik begrijp er echt geen moer van waarom je dit plempt. Als je iets tegen refo's heb schrijf dat dan. Als je subliminal de schuld van het verlies van de PVV bij CDA,CU en SGP neer wilt leggen klopt het ook niet. Wat wil je nou eigenlijk? Zou je dat misschien editorial willen updaten?

- EDIT: Neen. -

Bergverzet | 03-10-12 | 14:04

Vraag ik me toch wat af, waarom had ik, indien toentertijd (1982) mijn vader van Engelse afkomst mij direct erkende, geen NL paspoort gekregen, terwijl alle kinderen met ouders uit Marokko/Turkije/whatever die hier worden geboren wel direct NL burger zijn?

Want dat heb ik nooit begrepen.

Capy | 03-10-12 | 14:04

De VVD haalt ze binnen als goedkope braafslaven die ook nog effe de arbeidsmarkt onder onredelijke druk zetten. En de PVDA legt ze op onze kosten in de watten als ze de zoveelste miskoop blijken te zijn.
U hebt er weer voor gekozen.

vetkleppert | 03-10-12 | 14:03

Een stukje van de GS-redactie waar vrijwel niets aan toe te voegen valt. Ander dan:
'Zo is het!' en
'Wie is het schuld?' en
'Van wie kunnen we oplossingen verwachten?'.

WirMachenMusik | 03-10-12 | 14:03

Weliswaar vanwege verkeerde motieven geschreven, maar een van de weinige zinvolle stukjes op refdag.
Door Van Rossem goed samengevat in een Geenstijl stukje dat eens niet Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos kwetsend is, maar gewoon de werkelijkheid van de Nederlandse en Europese maatschappij beschrijft. Zonder leuke woordgrapjes. Er is namelijk niets leuks aan deze problematiek.

Het einde is nog lang niet in zicht. De spanningsboog zal nog sterk buigen. Maar barsten zal het eens.

Onthoudt u alvast voor 2014. Stem PVV!

TisNieZoMoeilijk | 03-10-12 | 14:03

Laten we die mensen een grote (barmhartige) dienst bewijzen en ze terug sturen naar waar ze vandaan kwamen en horen.

BedrijfsTijgerT | 03-10-12 | 14:02

Kom maar binnen de deur staat altijd open en de tafel is gedekt.

Eurotokkie | 03-10-12 | 14:02

Wat een oriëntalistisch georiënteerde opinie weer. Kan dat stigmatiserende oriëntalisme van de oriëntalisten nou niet eens ophouden? Altijd maar weer dat benoemen... Nu zelfs in het lijfblad van Doekle Terpstra door een dominee van Doekle's eigen kerk. Het moet toch godverdomme niet gekker worden allemaal!
Hassnae Bouazza gaat dit niet leuk vinden... en wie kan de klappen weer opvangen thuis? Juist Peter B.! Is er dan helemaal niemand die aan Peter denkt als hij zijn oriëntalisme in de krant zet? Hmm... nou?!

Stormageddon | 03-10-12 | 14:02

hüsnü & müsli | 03-10-12 | 13:52 | + -6 -

Je maakt wat los, gezien je minkudo-score...

eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:02

Ahhh, het reformatorisch dagblad. Hebben wel vaker goede stukken, helaas staat het tevens vol met Christelijke bagger.
.
Anyway, als het CDA dit omarmt, de juiste conclusies trekt en in haar verkiezingsprogram zet, kunnen ze nog eens heel groot worden...

dzncknmbsttnt | 03-10-12 | 14:02

Goede zaak dat Geenstijl eindelijk eens een lans breekt voor de oorspronkelijke bewoners van Amerika, de Indianen.

Bakito | 03-10-12 | 14:01

@Wilhelm II | 03-10-12 | 13:56
Noem eens een partij die er niet aan mee heeft gedaan? Ik zal je een hint geven, je moet hem aan de linkerkant zoeken.

miko | 03-10-12 | 14:01

Immigratie is net als Europa! Hoe hard de feiten ook zeggen dat het een slecht idee is, socialisten rammen hun natte dromen toch wel door je strot want keiharde feiten zijn voor populisten.

StijlvolRechts | 03-10-12 | 14:01

Zijn ze van hun geloof gevallen ?

Boomschade | 03-10-12 | 14:01

despiegel | 03-10-12 | 13:57 | + 0 -

Een dik jaar geleden heb ik eens alle "geneugten" van de multiculti proberen op te noemen in een tegel, had er een stuk of 15. Toen ik vroeg of iemand mij ook een groot voordeel van de multiculti kon opnoemen kreeg ik nul op rekest. Oorverdovende stilte...

eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 14:01

@Wilhelm II | 03-10-12 | 13:56
De linkse kerk snapt al te goed dat ze van andermans belastingcennten stemvee kunnen kopen. *Daar* ligt het probleem echt niet, helaas.

Godsammekraken | 03-10-12 | 14:00

En als wij het hier helemaal zat zijn en politiek asiel willen aanvragen vanwege het continue mentale geweld, blijk je in Australie alleen welkom te zijn als jouw beroep toevallig op een a4tje staat of als je een dikke tiet geld meeneemt. Maar die dikke tiet geld ga je in dit strafkamp nooit overhouden natuurlijk. Vooral niet als onze solidariteit onbetaalbaar wordt gemaakt door kansloze import die nooit wat heeft bijgedragen en dat hoogstwaarschijnlijk netto ook nooit gaat doen.

vetkleppert | 03-10-12 | 14:00

Het ranzigste van alles is dat dit soort initiatieven georganiseerd worden door van die PvdA sokken. Die stoken de boel pas goed op.

Rikketiktik | 03-10-12 | 14:00

Hallo "wakker"Nederland over vier jaar mogen jullie het weer proberen.. althans als een groot deel van julle nog niet overleden zijn door de lastenverzwaringen die als een molensteen om jullie nek hangen en je aan de rand van een klif staat!

Man-Bijt-Hond | 03-10-12 | 14:00

Die immigranten die de taal niet spreken, geen opleiding hebben, die gaan zeker niet werken nee. Zie jij zo'n Qat-kauwer al als ingenieur een brug ontwerpen? Je kan ze wel allemaal binnenhalen, maar je piece of the pie wordt er een stuk door verminderd.
. Tel daar een uitbreiding van de EU bij op en je kan een eigen risico in de zorg verwachten van 1000 p/jaar in 8,7,6,.... jaar. En ga zo maar door.
. NB Chinezen zijn zo ongeveer de meest slecht geïntegreerde groep in NL - dit heb ik uit goede bron - dus integratie is m.i. niet zozeer het probleem. Misschien inderdaad wel de externe locus of control van M's en T's.
. Als eenmaal de verzorgingsstaat is uitgehold door de steeds groter wordende groep bedelaars en JIJ uiteindelijk een keer een uitkering nodig hebt o.i.d, denk dan nog even terug aan al die ' socialen' die vonden dat de grenzen maar open moesten blijven.

The Thinker in ME | 03-10-12 | 13:59

Hans Janmaat had vroeger zo gelijk. Maar hij werd bestempeld als een gevaarlijke gek. Nu lopen we al jaren achter de feiten aan en zijn we gedoemd. Kijk alleen naar de (verschillen in de) geboortecijfers en je hoeft niet cum laude te zijn afgestudeerd om te begrijpen dat Nederland en Europa zijn afgeschreven.

groundloop | 03-10-12 | 13:59

Die laatste quote zullen de meeste hier wel overslaan.
"Terecht stelde het kabinet-Den Uyl in 1973: „Wij zijn van oordeel dat op langere termijn noch het belang van de landen waaruit de vreemde werknemers komen, noch de belangen van die vreemdelingen zelf, noch de belangen van de Nederlandse samenleving, met hun komst zijn gediend.”

miko | 03-10-12 | 13:59

christengekkies

Fred Janssen | 03-10-12 | 13:58

Tijd voor het Zwitsers model. Liever vandaag dan morgen.

Gezwel | 03-10-12 | 13:57

Terecht stelde het kabinet-Den Uyl in 1973: „Wij zijn van oordeel dat op langere termijn noch het belang van de landen waaruit de vreemde werknemers komen, noch de belangen van die vreemdelingen zelf, noch de belangen van de Nederlandse samenleving, met hun komst zijn gediend.”

drs.Nee | 03-10-12 | 13:57

Beetje cliché is dit Van Rossem, maar 3 miljoen immigranten? Wat zou het eigenlijk zonder zijn? Fantaseer maar eens, geen ruzie's oftewel cultuur verschillen, minder criminaliteit... Wie vult mij aan?

despiegel | 03-10-12 | 13:57

In het boek van Joost Niemoller lees je alles wat je niet mag lezen over het onderwerp.

vetkleppert | 03-10-12 | 13:57

Amén!

Lepo | 03-10-12 | 13:56

Goddomme, in Nederland zijn al drie-en-een-half miljoen allochtonen volgens het Reformatorisch Dagblad. En die kosten duizend euro per autochtoon. Fijn dat ik weet waar ik weer belasting voor betaal!

eerstneukendanpraten | 03-10-12 | 13:56

Wil iemand dit even doorsturen naar onze linkse lieden in het Binnenhof? Misschien openen zij dan hun ogen.

Wilhelm II | 03-10-12 | 13:56

Helaas discrimineren immigranten het hardst want het gaat om hun leven. De talentjes gaan daarheen waar ze daarvoor beloond worden. Het wrakhout spoelt op onze verzorgingsstaat aan.

Godsammekraken | 03-10-12 | 13:56

Allemaal lief, leuk en aardig maar dra je dit probleem op denkt te kunnen lossen blijken er weer blaadjes op de rails te liggen. Rijden de treinen dus weer niet. Van die dingen.

Eérst de problemen bij ProRail en NS aanpakken, dan lost het migrantenprobleem zich tsjoek-tsjoek vanzelf op. Kwestie van goede wil en een deugdelijke registratie.

[Dienstmededeling: dit was een cynisarcastisch plempsel].

Reinaert | 03-10-12 | 13:56

Vertel eens wat nieuws.

swassannuf | 03-10-12 | 13:55

"Turken hebben dat in veel mindere mate, om niet te spreken van grote groepen Marokkanen. Bij falen zijn zij sneller geneigd de schuld buiten zichzelf te zoeken."
Joh, je meent het. Straks gaan ze ons nog vertellen dat water nat is..

rukvogel | 03-10-12 | 13:55

Persoonlijk vind ik nog het ergste dat 'onze' volksvertegenwoordigers; de bewuste weigering nemen om het eigen(!) volk te behoeden van haar ondergang.

Je kunt het de allochtonen niet kwalijk nemen dat ze hier alleen maar komen halen wat hen door de politieke elite gul uit onze beurs wordt aangeboden. De allochtonen hebben vanuit hun gezichtspunt gelijk en zijn ook absoluut niet van plan om iets terug te doen of af te staan.

Het zijn diezelfde politici die lobbyen voor een nog groter Europa zonder grenzen, sporen aan op het opheffen van het zelfbeschikkingsrecht, en willen tegelijkertijd een nieuwe vloedgolf van niet-Westerse immigranten forceren vanwege de aankomende vergrijzing. Terwijl het zelfs voor de gemiddelde burger onderhand duidelijk is geworden dat massa-immigratie enkel maatschappelijk en etnische ballast heeft teweeggebracht. Het medicijn is erger gebleken dan de kwaal.

Wij Europeanen zijn prima in staat om onze eigen boontjes te doppen, daar hebben we geen niet-Westerse immigranten nodig.

GeForce | 03-10-12 | 13:54

Nul nieuwswaarde, maar goed dat het nogmaals gezegd wordt.

Plebsies | 03-10-12 | 13:54

Jezus, word er 1 wakker zeg, dit is al 30 jaar aan de gang!

Baskraan | 03-10-12 | 13:54

Een hele eenvoudige oplossing, als men deze mensen niet meer wil terugnemen in het land van herkomst.

Niet terugnemen, geen ontwikkelingsgeld, zo simpel als wat.

Rob3997 | 03-10-12 | 13:54

@Van Rossem: Had je niet gewoon 'Hans van de Breevaart, Reformatorisch Dagblad' onder dit topic moeten zetten?

niet voor de hond | 03-10-12 | 13:54

@hüsnü & müsli | 03-10-12 | 13:52
Non-violent islam is like an egg-free omelet

Godsammekraken | 03-10-12 | 13:53

Hey van Rosssem,

Wees verdomme nou eens solidair. Totdat je er bij neervalt jij onderbuiker!

Zo ik ga racen op het nieuwe circuit in Griekenland, toedels.

Kaas de Vies | 03-10-12 | 13:53

Immigratie is prima, maar graag alleen van mensen met een goede opleiding, ten minste Euro 1 miljoen investeringsmiddelen en een baan. Zo doen ze het in Canada en dat werkt prima.

ik heet joran | 03-10-12 | 13:53

Uitkijken met wat je zegt hierover. Dit soort praat heeft helaas mensen eerder het leven gekost.

Merkava | 03-10-12 | 13:52

Gaan we weer!!
Stop dan eens met immigranten toegang te geven tot verworven rechten.Eerst werken en dan mogen je kinderen misschien profiteren van de verzorgingsstaat.

miko | 03-10-12 | 13:52

De verrijking wordt duur betaald.

drs.Nee | 03-10-12 | 13:52

-weggejorist-

hüsnü & müsli | 03-10-12 | 13:52

Dit is een never ending story...

Glas Koning | 03-10-12 | 13:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken