Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hiep hiep Farizee! Het is Blasphemy Rights Day!

engeltjes.jpg Godverdomme da's leuk. Vandaag mag u vloeken in de kerk, varkentjes loslaten in de shoarmatent en meisjes met hoofddoeken nawijzen & uitlachen. Het is namelijk International Blasphemy Rights Day 2012. Wegens omdat een taboe op godslastering zooo 1572 is. Spotten met religie en alles wat daar mee samen hangt, is volgens velen de hoogste waarheid. En die velen vieren dat vandaag. Niets is heilig op deze nota bene zondag. Blasfemie is beschimping van al het bovennatuurlijke waar mensen in geloven. Dus ga je goddelijke gang en deel nicotinepleisters uit in de Rokerskerk, ronsel refovrouwen voor betaald werk in de prostitutie en mailspam Scientologyvolgers met de wetenschappelijke bewijzen van de afwezigheid van leven in het heelal. Niet spannend genoeg? Ontken dan de Zeven Plagen én de Holocaust tegenover een jood, plak posters met Mohammedcartoons tegen een moskee of pleeg gewoon lekker theologisch tegendraads zelfmoord. Ook godslastering: zelf beweren dat je God bent. Of Allah. Of de Profeet. Of iemand anders aan wie volgens oude vertellingen bovenaardse krachten worden toegeschreven. Disclaimer: alle suggesties op eigen risico. Maar weet dat je het allemaal voor een hoger doel doet: de verdere ontwikkeling van het recht op vrije meningsuiting. En omdat er op het gebied van religie nog heel veel te leren is. Dus vloek uzelf stijf vandaag. We hopen dat het oplucht. En daarna allemaal naar de Dam vanavond voor de hedonistische afterparty.

Reaguursels

Inloggen

Sorry voor mijn engels maar ik vond hem te leuk om te vertalen...

Christianity
The belief that a cosmic Jewish Zombie who was his own father can make you live forever if you symbolically eat his flesh and telepathically tell him you accept him as your master, so he can remove an evil force from your soul that is present in humanity because a rib-woman was convinced by a talking snake to eat from a magical tree.
Yeah, christianity makes sense.

Niek Naam | 30-09-12 | 22:37

Minus Richels | 30-09-12 | 21:28 |
Het moet wel mogen.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 21:52

-weggejorist-

Minus Richels | 30-09-12 | 21:28

Holocaust heeft niks met geloof te maken maar is een massamoord. Dat ontkennen kun je niet gelijk stellen aan Allah belachelijk maken.

Gewinflipt | 30-09-12 | 20:25

Nou ik zou zeggen laat een waar gelovige aan het woord. Mocht God (ja hoofdletter voor het geval hij dus zou bestaan) bestaan kan dat niets anders dan blasfemie opleveren.

vandegekke | 30-09-12 | 18:58

white trash | 30-09-12 | 17:31 |
Jij lacht maar, ik kan er tegen hoor. Maar je snapt geloof ik het verschil niet tussen blasfemie en ongefundeerde kritiek. De wetenschappen zijn ongevoelig voor blasfemie, want blasgfemie is op wetenschappelijke feiten en theorieén ten enen male niet van toepassing; er is geen God, er is niets dat belasterd kan worden.
Laat ik het anders formuleren, wetenschappelijke waarheden dringen zichzelf op, tegen de verdrukking in, daar hoeven wetenschappers verder niks aan te doen. Ze doen hun slopende, vernietigende werk zonder dat wij daar enige invloed op uit kunnen oefenen, zonder dat wij dat verpletterende proces op welke wijze dan ook een halt toe kunnen roepen. Of we er iets zinnigs mee kunnen, met die waarheden, dat is een heel ander verhaal, maar we kunnen er niet omheen.
En nee, blasfemiedag gaat niet om het doorbreken van taboes in zijn algemeenheid, Blasphemy Rights Day gaat letterijk om de druk die één monotheïstische godsdienst uitoefent op de gehele mensheid, nergens anders om, het gaat om een fundamenteel recht.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 17:47

white trash | 30-09-12 | 17:26
Beste christen, ik ben niet religieus dus blasfemie komt niet in mijn woordenboek voor.
Zodra b.v. iemand kan bewijzen dat Nicolaas Copernicus fout zat, dan moet hij dat vooral doen.
Zodra iemand b.v. kan bewijzen dat de aarde maar 6000 jaar oud is, dan moet hij dat vooral doen.
Zodra iemand kan bewijzen dat evolutie volstrekte onzin is moet hij dat vooral doen.
Maar leg eens uit, welk punt wil jij nu eigenlijk maken?

Generaal Nguyen Giap | 30-09-12 | 17:43

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 15:57
Het is vandaag blasfemiedag, dat is waar het om gaat. En op blasfemiedag lach ik hartelijk om de heilige huisjes van Verlichte Menschen, atheisten en ander gespuis, die de wereld HUN versie van de waarheid op willen dringen. Dat is namelijk waar blasfemiedag om draait, dat de taboes van mensen doorbroken worden, en dat mensen elkaar genadeloos op de korrel kunnen nemen. Dus bij deze ;)

white trash | 30-09-12 | 17:31

Generaal Nguyen Giap | 30-09-12 | 16:28
ROFLOL, je bent het perfecte voorbeeld van een Verlicht Mensch dat niet tegen blasfemie kan! Hahahaha precies het punt dat ik wilde maken.

white trash | 30-09-12 | 17:26

Satiricus: Ik schreef dit uit een bed vandaan. Het bed van mijn laatste infuus. Als ik een godsdienst vergat te beledigen, bij deze mijn excuus.

Ben R. | 30-09-12 | 17:17

@white trash
Agnosticisme is meestal de laatste strohalm van diep religieuze personen die hun godsbeeld door de moderne wetenschap aangevallen wanen en dit als zeer bedreigend ervaren.
Helaas begrijpen deze “nieuwe” agnosten niet dat agnosticisme in feite de overtreffende trap is van atheïsme.
Een agnost vindt het begrip “God” zelfs niet de moeite waard om überhaupt een discussie over te voeren omdat agnosten de zin van een discussie over iets wat nooit te bewijzen zal zijn als onzinnig beschouwen.
Daarnaast staan agnosten, in tegenstelling tot jij, niet sceptisch tegenover moderne wetenschap.
Diep religieuze christenen zoals jij maken wel vaker de fout zich te laten meeslepen in paranoïde angstgevoelens maar geloof me, en dat moet voor een gelovig figuur zoals jij een eitje zijn, de wetenschap probeert jouw religie niet omver te schoppen.
Dit doe jij namelijk zelf door in jouw paranoïde waanbeeld de moderne wetenschap als een bedreiging te zien voor jouw godsbeeld.

Generaal Nguyen Giap | 30-09-12 | 16:28

white trash | 30-09-12 | 15:39 |
Die discussie gaan we hier niet opnieuw uitgebreid voeren. Ik hou het hier bij een korte uitsmijter.
Als argumenten wetenschappelijk gezien niet steekhoudend zijn, dan hebben ze bij definitie totaal geen invloed op de status van een wetenschappelijke theorie. Dat jij vindt dat een wetenschapper als wetenschapper zou moeten luisteren naar niet-wetenschappelijlk argument is jouw zaak, en ook jouw probleem. Dan zul je het toch voor mekaar moeten krijgen om de wetenschappelijke gemeenschap van je gelijk te overtuigen en bereid te vinden om met terugwerkende kracht dat argument wél als wetenschappelijk te zien,. Of je dient het voor mekaar te krijgen dat de definitie van wat wetenschappelijk is wordt opgerekt of verlegd. En, ik benadruk het maar weer even, dat gaat je enkel lukken als je bereid ment om eenzelfde kritische houding aan te nemen en bereid te zijn een kritische methode van waarheidvinding te accepteren en de resulterende waarheden als wetenschappelijke waarheden, dus als opnieuw betwijfelbaar te beschouwen.
Om er nohg maar even op terug te komen, de evolutietheorie is een wetenschappelijke theorie, niet meer en niet minder, en heeft geen absolute waarheidsclaims. Als je vanuit jouw waarheden die evolutietheorie wenst te ondergraven, ga je gang, maar dat deert de wetenschap niet. En, om nog maar even te benadrukken waar jouw stellingen al meteen scheef trekken, de wetenschap heeft helemaal niet de pretentie om jou je geloof af te nemen, waarom zou ze? De wetenschap produceert wetenschappelijke feiten, en wetenschappelijke theorieën, niet meer dan dat. Dat die wetenschap daarmee impliciet eeuwige waarheden ter discussie stelt is geen probleem voor die wetenschap, is enkel een probleem voor degenen die deze eeuwige waarheden overeind willen houden.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 15:57

Schoorsteenvegert, ik vond het weer leuk discussiëren met je, nu tijd om naar buiten te gaan. Ciao!

white trash | 30-09-12 | 15:40

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 15:26
LOL je maakt precies mijn punt: je wil de argumenten van de ander niet horen, omdat het blasfemie is. Die argumenten zouden jouw denkkader wel eens aan het wankelen kunnen brengen, en dat wil je niet. Dus wuif je de argumenten weg, als zijnde van idiote creationisten waar je niet naar hoeft te luisteren. En nu beschuldig je mij er ook van, terwijl ik JUISt een man van de wetenschap ben! Haha. Maar goed, ik doe dus gewoon wat ik moet doen op blasfemiedag, en dat is heilige huisjes ridiculiseren ;)

white trash | 30-09-12 | 15:39


white trash | 30-09-12

Een religie beantwoordt namelijk de kernvragen van ons bestaan: waar komen we vandaan, en waar gaan we heen na de dood.

ja,ja

dommer kan het niet

vanvandaag | 30-09-12 | 15:39

white trash | 30-09-12 | 15:29 |
Zijn denkbeelden worden dagelijks op talloze manieren belachelijk gemaakt, niet in de laatste plaats door hgelovingen die hem met heoilige teksten om de oren slaan en hem vertellen dat hij in de hel zal belanden. Sterker nog, de verlichte mens is als geen ander in staat om zichzelf te relativeren en zijn eigen denkbeelden te ondervragen, en desnoods zichzelf, zijn waarheden en zijn zingevingen belachelijk te maken. Relativeren heet dat, en humor hebben. De verlichte mens kan lachen en kan dansen, ook op zijn eigen graf.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 15:38

Overigens is het niet mijn bedoeling om hier een inhoudelijke discussie te starten, ik probeer slechts het punt te maken dat blasfemie alle kanten op kan gaan. Dus ook richting de Verlichte Mensch, ook zijn denkbeelden mogen genadeloos belachelijk gemaakt worden.

white trash | 30-09-12 | 15:29

white trash | 30-09-12 | 15:16 |
Veel wetenschappers deugen niet, en wetenschap kan op vele wijzen gebruikt en misbruikt worden. Maar dat is weer een andere discussie.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 15:27

white trash | 30-09-12 | 15:13
Jij gooit van alles op één hoop, atheïsten en wetenschappers, geloofsartikelen en wetenschappelijke theorieën.
Ga eens een inleiding in de wetenschapstheorie lezen, probeer eerst eens te snappen wat de pretentie is van wetenschap en wat het verschil is tussen wetenschappelijke methode en onwetenschappelijke methode, vóórdat je beweert dat logisch argument de evolutietheorie ontkracht.
Maar de discussie rond evolutietheorie is hier in de loop der jaren al herhaalde keren, tot vervelens toe zou ik zeggen, langsgekomen, en nooit omdat wetenschappers of atheïsten een punt wilden maken, nee altijd omdat creationisten opnieuw gingen zeuren dat we beter zouden kunnen geloven in wat er in de Bijbel staat, of in de Koran, dan wat de wetenschappen ons aan antwoorden, voorlopige en te bekritiseren antwoorden, aandragen. Nogmaals, wetenschappelijke feiten kun je met geloofsartikelen willen bestrijden, maar daarmee zijn ze nog steeds wetenschappelijke feiten. Wetenschappelijke theorieën kun je met geloofsartikelen willen bestrijden, maar dan zijn ze nog steeds wetenschappelijke theorieën. Anders gezegd, een wetenschappelijk feir=t od een wetenschappelijke theorie is volstrekt immuun voor geopenbaarde waarheden, het omgeleerde is helaas niet het geval. Dat dat steekt begrijp ik, maar het is een onomkeerbaar proces. Leer er mee leven, met twijfel, en val de ander niet lastig met waarheid als hij dat niet wil.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 15:26

Larry Cook | 30-09-12 | 14:25
Je maakt precies mijn punt: wetenschappelijke theorieën ontkennen mag niet. Blasfemie!!! Kritiek op de evolutietheorie? Blasfemie!!!
Terwijl als je logisch nadenkt, de evolutietheorie (en dan bedoel ik het random mutaties en natuurlijke selectie gedeelte) te lachwekkend voor woorden is. Maar daar mag je niet niets over zeggen, want: blasfemie. En dat is nu juist het punt dat ik probeer te maken, aangezien het vandaag Blasfemiedag is ;)

white trash | 30-09-12 | 15:22

Helemaal eens met schoorsteenveger.
Overigens frappant dat blasfemiedag uitgerekend op een zondag valt en niet op een vrijdag.
Zou dat soms komen doordat de atheïsten het gemiddeld genomen zo goed met moslims kunnen vinden?

Barani517 | 30-09-12 | 15:21

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 14:26
In theorie is dat zo ja. Maar in de praktijk al lang niet meer. Wetenschap wordt tegenwoordig vooral gebruikt om de heersende ideologische stroming in het zadel te houden. Ik noem bijvoorbeeld global warming 'wetenschappers' *proest*

white trash | 30-09-12 | 15:16

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 14:07 |
Dat ervaar ik heel anders. Ik ervaar atheisten juist als mensen die iedereen hun eigen denkwijze op willen dringen. Net als moslims gebruiken ze daarbij terreur, maar dan het verbale soort. In mijn beleving is het voor een atheist bijvoorbeeld blasfemie om te horen dat de evolutietheorie (evolutie door random mutaties en natuurlijke selectie) zo lek als een mandje is voor iedereen die wél logisch nadenkt. Dan wordt de atheist zo leip als een moslim, beschuldigt hij je van ketterij en begint je te riduculiseren en beschimpen. Blasfemie! Nou en aangezien het vandaag Blasfemiedag is... ;)

white trash | 30-09-12 | 15:13

Larry Cook | 30-09-12 | 14:41 |
Wat iemand diep in zijn hart gelooft staat hier dacht ik niet ter discussie. Of iemand zich gekrenkt voelt of beledigd voelt door de twijfels of de relativeringen of het scepticisme, of het cynisme, of de humor, of de misplaatste humor, of zelfs de kwaadwilligheid van een ander staat hier dacht ik óók niet ter discussie. In een wereld waarin ieder mag geloven wat-ie wil zal menig individu zich snel gekrenkt voelen als hij of zij op zijn geloof wordt aangesproken, dat is onvermijdelijk, dat is de onvermijdelijke consequentie van godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting. Dat sommigen er behagen in scheppen om anderen doelbewust te krenken, ja dat is het geval. Dat menigeen dat helemaal niet leuk vindt en graag zou willen dat dit geestelijke schoppen en slaan een halt toegeroepen wordt, ja dat is ook het geval. Maar ook dat is de onvermijdelijke consequentie van de vrijheden die wij hier in de westerse wereld mekaar gunnen, vrijheden die we koesteren en niet graag op willen geven.
Wat hier ter discussie staat is de vraag in hoeverre één groep met één geloof en één waarheid van de rest van de samenleving mag eisen dat die vrijheden worden ingeperkt, systematisch worden ingeperkt, waardoor het zelfs niet meer mogelijk wordt dat ik mijn twijfels jegens die waarheid alleen nog maar uit, laat staan dat ik kritiek op die waarheid uitoefen.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 15:07

@Schoorsteenveger | 30-09-12 | 14:26
Eens. Ook je laatste zin, waarin je aangeeft iemand niet van zijn geloof te laten vallen, vind ik positief. Een uitwisseling van inzichten hoeft niet automatisch te leiden tot een afzeikbattle, want die hebben we hier al genoeg gezien. Naar mijn bescheiden mening.

Larry Cook | 30-09-12 | 14:41

@Schoorsteenveger | 30-09-12 | 14:26 |
Amen. Goed verwoord

De Veerboot | 30-09-12 | 14:34

white trash | 30-09-12 | 14:03 |
Het is niet de rol van de wetenschap om de mensheid zin aan zijn bestaan te geven.
Het is de rol van de wetenschap om systematisch te twijfelen aan alle waarheden en om op basis van rationeel argument slechts genoegen te nemen met het best mogelijke antwoord tot nu toe. Als dat antwoord morgen, op basis van nieuwe feiten of op basis van rationeel argument, niet meer voldoet gaat het de prullenbak in. Je mag dat geloof noemen, maar het is dan in elk geval een geloof dat continu twijfelt aan zijn eigen stellingen en deze bij voortduring aanpast of vervangt. Het staat iedereen vrij om aan dit spel mee te doen.
Als jij zin aan je bestaan wilt geven, dan doe je dat gewoon, met of zonder hulp van voorgeprogrammeerd spul van de een of andere godsdienst. Maar geef mij de vrijheid om dat voorgeprogrammeerd spul niet als alleenzaligmakend te zien en te twijgfelen aan de geldigheid van de geponeerde stellingen. Ik heb echt geen enkele behoefte om jou je geloof af te nemen.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 14:26

@white trash | 30-09-12 | 13:48
Niet mee eens :)
Ik breng religie in verband met erediensten en/of handelingen daaromtrent. Mensen die uitsluitend de wetenschap als uitgangspunt nemen kunnen uiteraard ook niet alles verklaren, maar wel veel meer dan in de tijd waar je voor hedendaagse en naar onze maatstaven simpele verklaringen nog ter dood veroordeeld zou worden.
Die laatste maatregel is er nu niet meer bij; nu kiezen de gelovigen ervoor om takken van wetenschap te ontkennen en te negeren. Dat stug vasthouden aan die 6000 jaar is daar een lichtend voorbeeld van.
Ik ben zelf overigens agnost; ik belijd niet actief een geloof maar vlak ook niets uit. Schepping en evolutie kunnen volgens mij ook best naast elkaar bestaan. Ik ben het echter niet met je eens waar je zegt dat religie kernvragen beantwoordt; ze grossieren ook niet in waarheden en geven in principe het soort antwoorden die mensen willen horen.

Larry Cook | 30-09-12 | 14:25

white trash | 30-09-12 | 13:56 |
De discussie gaat hier helemaal niet over atheïsten, en zeker niet over zich superieur achtende atheïsten, en al helemaal niet over atheïsten die hun moraal op willen leggen aan de gehele mensheid. Het gaat hier om iets zeer fundamenteels dat -inderdaad- al gauw twee kampen creëert, één kamp dat zich beroept op een Openbaring en een Heilig Boek, een ander kamp dat zich niet aan die Openbaring gebonden voelt en het recht opeist om zich ten opzichte van die waarheid kritisch op te stellen. Als je bedoelt dat atheïsten zich kritisch opstennen en aldus een universele waarheid lopen te verkondigen, dan vind ik dat je een veel te grote sprong maakt. Een atheïst heeft over het algemeen niet de neiging om een gelovige tot twijfel te dwingen, en ook niet om een atheïstische kerk te stichten die de twijfel welreldwijd gaat verkondigen, een atheïst eist alleen het recht op om zelf, als individu, te mogen twijfelen, aan alles, dus ook aan de waarheid van anderen.
www.godvoordommen.nl/2012/02/06/pracht...

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 14:07

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 13:53
Dat is dus de grap: die antwoorden zijn er niet. En die kunnen er ook niet komen, ook niet met 'de wetenschap'. Het was mij toen ik 8 was al duidelijk dat de wetenschap als tool simpelweg ontoereikend is om die vragen te beantwoorden, aangezien we geen teletijdmachine hebben om een paar miljard jaar terug in de tijd te gaan. Dus hoe graag je ook wil, het blijft een geloof. Niet te bewijzen. Door niemand. Het meest voor de hand liggend is dan ook om agnost te zijn: er is meer dan het oog kan zien, maar wat dat is, tja daar zullen we nooit achter komen.

white trash | 30-09-12 | 14:03

@ Helderalsglas | 30-09-12 | 13:50 |

Poppeldepee.
Daar schrijf je zoiets.
Goed idee voor een rustige zondag aan de wal!

* Randy Newman weer eens opzet *
www.youtube.com/watch?v=vEKuGcmW70I

Kapitein Sjaak Mus | 30-09-12 | 13:57

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 13:42 | + 0
In mijn beleving zijn het (naast de moslims) juist de atheisten die " méér aanspraak op waarheid [] maken dan anderen, en op basis daarvan méér rechten opeisen dan anderen, en aan het eind van de rit zelfs pretenderen de universele moraal te bezitten welke voor de gehele mensheid zou moeten gelden." En net als jij kan ik niet tegen mensen met oogkleppen op, mensen die vastzitten in hun eigen kleine denkkadertje, en vervolgens denken dat zij de enige juiste waarheid bezitten. Dus daarom grijp ik deze blasphemy dag met beide handen aan, om ook de zichzelf superieur achtende atheisten eens in de zeik te zetten ;)

white trash | 30-09-12 | 13:56

white trash | 30-09-12 | 13:48 |
U wilt zekerheden, dan moet u beslist voor een échte slimme religie gaan die pasklare antwoorden heeft.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 13:53

Hier spreekt GOD tot alle reaguurders jullie zijn met beide, nog aanwezige, benen in deze door MIJ gecreëerde val getrapt. De dag waarop het kaf van het koren gescheiden wordt en een ieder met zondige gedachten door MIJ zal worden gestraft! Als straf zal een ieder die zich in badineerede woorden over MIJ heeft uitgelaten in het hiernamaals worden gestraft met een anale fissuur en een verblijf van een jaar in onze helse darkroom waar uitsluitend groot geschapen nichten verblijven.
Groeten uw liefhebbende GOD.

Helderalsglas | 30-09-12 | 13:50

Larry Cook | 30-09-12 | 13:30 | + 0
Leuke stelling, maar na even doordenken te oppervlakkig. Een religie beantwoordt namelijk de kernvragen van ons bestaan: waar komen we vandaan, en waar gaan we heen na de dood. Atheisme beantwoordt die vragen ook. Geloven in Sinterklaas beantwoordt die vragen niet.
Waarbij aangetekend moet worden dat atheisme de domste van aller religies is: waar komen we vandaan: nergens. Waar gaan we heen na de dood: nergens. Een religie voor domme mensen dus.

white trash | 30-09-12 | 13:48

white trash | 30-09-12 | 13:21 |
Jij snapt er niet veelk van geloof ik. Of ik atheïst ben of niet doet in het geheel niet ter zake, net zomin als het iets uitmaakt of Pietje als individu katholiek is, en pf Fatima als individu mislim is. Het gaat erom dat wanneer mensen die in iets geloven wat dan ook, zich gaan groeperen en als die groepen als groep macht opbouwen je de vraag mag en moet stellen waarom bepaalde groepen méér aanspraak op waarheid mogen maken dan anderen, en op basis daarvan méér rechten opeisen dan anderen, en aan het eind van de rit zelfs pretenderen de universele moraal te bezitten welke voor de gehele mensheid zou moeten gelden.
Blasphemy Rights Day is een op zichzelf krachteloos initiatief, biet van atheïeten overigens, maar van relativisten die zich door geen enkele waarheid onder willen laten sneeuwen, maar in elk geval nog het fatsoen gebben om mensen die in die waarheid willen geloven geen strobreed in de weg te leggen.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 13:42

@white trash | 30-09-12 | 13:19
Volgens mij is er een groot verschil tussen 'iets geloven' en 'een geloof belijden'. In die stelling is atheïsme dus geen religie.
Als je als vrij opvoedende ouder je kind weghoudt van de kerk maar toestaat dat het in Sinterklaas gelooft, maakt dat van de kleine ook nog altijd geen religieus persoontje.

Larry Cook | 30-09-12 | 13:30

@Schoorsteenveger
Jij bent ook een atheist toch? Hahahahahahahahahahahaha
ROFLMAO

white trash | 30-09-12 | 13:21

Van Rossem is één religie vergeten: de Atheisten! Dus:
- lach atheisten uit als zijnde de domste mensen die ooit op aarde hebben rondgelopen
- ROFL om atheisten die denken dat zij het product van random mutaties zijn
- veeg de tranen van je ogen om atheisten die denken dat de wetenschap alles kan verklaren
- krijg kramp in je buik van atheisten die denken dat leven spontaan kan ontstaan in de 'primal ooze'

Hahahahahaha best geinig zo'n blasphemy day, ik vermaak me nu al kostelijk ;)

white trash | 30-09-12 | 13:19

Ik ben tot in het diepst van mijn ziel gekwetst door de bovenstaande reacties. Snel douchen en wat auto's in de fik steken...

Ornoisliefde | 30-09-12 | 13:08

Blasfemie?

Ach.
Persoonlijk heb ik niet zoveel tegen al die goden.
Zoveel merk je nou ook weer niet van ze.
Ook niet als je ze beledigd. Daar is dus geen lol aan.

Het zijn meer hun onderknuppels en de rest van het grondpersoneel dat me tegenstaat.
Alhoewel, die happen tenminste...

Kapitein Sjaak Mus | 30-09-12 | 12:58

bij gelegenheid | 30-09-12 | 12:50 |
Die Blasphemy Resolution is een teken aan de wand. Het recht van de groep valt hier samen met het recht van het individu. Vrijbrief voor de groep, voor het systeem, om het individu te knechten. Verraad aan alles wat het Verlicjtingsdenken had gewonnen op de kerk, en dat was al niet veel.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 12:56

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 12:11
'In March 2006, the HRC became the UNHRC.'
En middels de beproefde kaasschaaftechniek wist de UNHRC het door de jaren heen zover te brengen dat niet de religie an sich ter discussie staat doch de gelovige niet in z'n vrijheid mag worden beknot. maw: dat een gelovige zich het recht kan toe-eigenen zich in z'n waarde-als gelovige- aangetast te voelen. Hoppa, weg met de VVM, leve de vrijheid van de gelovige.
en.wikipedia.org/wiki/Defamation_of_re...

(kots)

bij gelegenheid | 30-09-12 | 12:46

En blijf nu eens van mijn kont af Mohammed...

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 12:38

@ schoorsteeinvegert 12:29

Ik ontken het bestaan van Yvonne Jaspers...

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 12:37

Blasphemy day: de grootste tegenstrijdigheid die er is. Men is overtuigd dat er geen God bestaat en dan gaat men Hem aanroepen om zichzelf of anderen te vervloeken. En dit citaat van Robert Lindsay, een van de initiatief nemers van deze tegenstrijdige dag " We think religious beliefs should be subject to examination and criticism just as political beliefs are, but we have a taboo on religion," slaat de plank mis. Want religeuze geloofsbelevingen worden constant onderzocht. Maar je hebt het recht om die uitkomsten niet te accepteren, toch ?!

loser | 30-09-12 | 12:36

Ik heb een geyt in de tuin lopen en als ze maar geylismagalles...

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 12:35

@kibambam | 30-09-12 | 12:21
Koffiedrinken.

Larry Cook | 30-09-12 | 12:30

Larry Cook | 30-09-12 | 12:18 |
Ik voel met je mee. Petra Stienen -Patricia Stienen op internationale podia- is de Yvonne jaspers der weldenkenden.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 12:29

Beetje laffe oproep. Mensen met lef hadden alleen opgeroepn om de Islam te beledigen en niet de onschuldige andere religies. Bang voor de booslims???

jodidor | 30-09-12 | 12:24

"Spotten met religie en alles wat daar mee samen hangt, is volgens velen de hoogste waarheid."

Moest opeens aan één van onze grootste schrijverts Reve denken: Huldiging in de allerheiligste Hartkerk te Amsterdam. ff opgezocht. In 1969! Voor mijn tijd.

www.youtube.com/watch?v=hfJS335H6Bk

Kon gewoon, zonder demonstraties van hordes, in dit geval katholieken. Diezelfde gasten die dit luid toejuichten, dan wel hun nazaten die het nog steeds heerlijk vinden om christenen belachelijk te maken en te beledigen, (niks mis mee) spreken nu schande van een of ander beledigend flutfilmpje voor moslims, nemen hen in bescherming, of durven geen kritiek op de islam te hebben. Het kan verkeren ja.

La Vie En Rose | 30-09-12 | 12:22

@Larry Cook... Wat doe jij op zondagmiddag bij je ouders?

kibambam | 30-09-12 | 12:21

@Schoorsteenveger | 30-09-12 | 12:03
Ik heb zo'n zus. Kun je je de zondagmiddagen bij de ouders voorstellen? Ik kom er altijd nét zonder kleerscheuren vandaan.

Larry Cook | 30-09-12 | 12:18

vanvandaag | 30-09-12 | 12:09 |
We hoeven helamaal niet te zoeken. Er is maar één religie die de Blasphemy Rights Day getriggerd heeft.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 12:11

Tavroch | 30-09-12 | 11:04 |
Nee, ik vind dat we ons nergens bij neer moeten leggen, maar ik zie overal om me heen dat weldenkende mensen dat met het grootste gemak doen, niet beseffende hoeveel ze gewoon weggeven.
Sprekend voorbeeldje uit 2010.
www.youtube.com/watch?v=BiWrhY6QYJU&am...
Eerst hoor je Tariq Ramadan zijn bekende riedeltje uitspreken, zijn obligate aanvallen op westerse waarden en zijn credo dat het wankelende Westen de Islam nodig heeft. Dik applaus van een zaal vol weldenkenden. Dan komt Douglas Murray die het weer eens aandurft om het intolerante, het dwingende en het eisende van die Islam te benoenen, en jawel hoor, zijn betoog wordt met boegeroep beantwoord. De tegenstellingen zijn dan duidelijk, de clash of cultures staat weer prachtig in de steigers, genoeg houvast om er in een open dialoog eens lekker tegenaan te gaan. Maar dan verschijnt ons aller Patricia Stienen, dat mens dat bij Pauw & Witteman altijd als buffertje gebruikt wordt, en dan valt je mond open van verbazing en zakt tegelijkertijd je broek af. Stienen is het stereotype van de verwarde westerling die volkomen blind is geworden, en afgestompt dom zich vastklampt aan versleten ideeën over wat mensen mensen maakt. "Are we actually addicted to our own stereotypes?" vragt mevrouw zich af, om vervolgens het tegendeel te willen bewijzen met o.a. "Ahmed Abuthaleb, the Barack Obama of the Netherlands". Patricia snijdt elke moslim los van zijn religie en weigert vervolgens zich nog één vraag te stellen over wat de invloed van die religie is.
Lichtpuntje is Flemming Rose, die op compacte wijze de vinger op de zere plek legt door de houding van de Islam jegens de Universele Rechten van de Mens in het centrum van de aandacht te brengen.
Die truttebol van een Stienen maakt zich in de loop van het debat steeds belachelijker, en je houdt je hart vast als je bedenkt dat er velen zijn zoals zij, velen die volledig bereid zijn om het westen en de westerse waarden op een presenteerblaadje aan te bieden, ter interpretatie en ter correctie, al naar gelang Sharia voorschrijft. Haar slotpleidooi waarin ze meent te moeten wijzen op de "sense of superiority" van het westen is tenenkrommend.
De valse uitsmijter van Ramadan is, als je goed oplet, erg verhelderend. Want hij doet daar wat hij constant doet, universele menselijke waarden gelijkleggen met de 'universaliteit' van Islam. Dat is zijn programma, Sharia als universeel naar voren schuiven.
De uitslag van de tweede stemming is hoopvol. Degenen die tevoren geen mening haddden bleken voor een groot deel tegen de stelling te stemmen dat Europa tekortschiet richting de moslimgenmeenschap. Mensen luisteren nog steeds naar argument, zo lijkt het.
Wat hier het meest opvalt is de stemming in de zaal, het boegeroep, de open doekjes, de toontjes van verontwaardiging.
Die Stienen is echt dom.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 12:03

rdeman | 30-09-12

gaat hier (GS)geen dag voorbij, zonder een
discussie over discriminatie.


vanvandaag | 30-09-12 | 11:58

Volgens mij zijn er 10 plagen geweest.

Wimson | 30-09-12 | 11:54

@kibambam... +? laatste zin

kibambam | 30-09-12 | 11:53

I am a Golden God!

yamahaha | 30-09-12 | 11:52

Veel belangrijker... blasfemie bestaat niet!
Om godslastering vast te stellen moet je eerst het bestaan van 'een God' aantonen en dat gaat echt niet lukken!
Dus zeikerige bijbelneukers en Allahlikkers hoe moet iemand 'een God' belasteren als het bestaan van die God niet is aan te tonen

kibambam | 30-09-12 | 11:49

Ik wou dat Geenstijl zich net zo hard maakte om te knokken tegen woekerende discriminatie in Nederland als dat voor de vrijheids van meningsuiting doen.

rdeman | 30-09-12 | 11:46

Eigenlijk geeft zo'n Blasphemy-day ze nog veel te veel erkenning.
Als het goed is is "de tijd waarin we nog geloofden" (hopelijk zijn dit de nadagen) straks niet meer of minder dan een zwarte bladzijde in onze geschiedenis waar we liefst niet te veel meer over praten.

Tavroch | 30-09-12 | 11:43

Net ff 6 miljoen jod ehhhh vlinders losgelaten.

yamahaha | 30-09-12 | 11:41

Ende van de Domheid

Grappig filmpje!

maar uh..., het gaat echt wel door vanavond op de Dam hoor.

Weet iemand hoe laat?

Harry de Slijter | 30-09-12 | 11:40

Zij protesteerden tegen een foto die beledigend voor de Koran zou zijn en door een boeddhist op Facebook zou zijn gezet.

www.nu.nl...

Stir Glenfarclas II | 30-09-12 | 11:08
Sinds wanneer hebben al die mensen met vreemde gewoontes ongecensureerd internet ?

Novio70 | 30-09-12 | 11:37

Wil de minkudo-homo opflikkeren aub...

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 11:34

Ik geloof niet, ik weet het zeker... hij bestaat niet.

dhr v Puffelen | 30-09-12 | 11:33

DHAKA - Duizenden relschoppers hebben in het zuidoosten van Bangladesh zeker vijf boeddhistische tempels en huizen van boeddhisten in brand gestoken.

Zij protesteerden tegen een foto die beledigend voor de Koran zou zijn en door een boeddhist op Facebook zou zijn gezet.

www.nu.nl...

Stir Glenfarclas II | 30-09-12 | 11:08 | 0

Wegwerpvolk.

Tavroch | 30-09-12 | 11:24

Harry de Slijter | 30-09-12 | 11:13 | + 0
Vanwege het doorslaggevend succes van de Taliban droogneukdag heeft de organisatie afgezien van verdere activiteiten.
(Filmpje toont Moslim droogneukdag in Talibanistan)
www.youtube.com/watch?v=-Whs_Iq3Yrw

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 11:21

@Jan Passant mk2 10:56: Geloof schept een wij-gevoel, daarin zit de crux. Een sterke groepsband kan een zeer positieve uitwerking op de leden hebben, maar negatieve effecten werken evengoed des te sterker door. Mensen in dergelijke groepen zijn gemakkelijker aan te zetten of te manipuleren tot actie, al dan niet gewelddadig.

Maar eenzelfde effect is te bereiken bij groepen die sterk verbonden zijn door iets anders dan geloof. Waarom denk je dat nationalisme zo eng wordt gevonden?

Muxje | 30-09-12 | 11:16

@Stir Glenfarclas II | 30-09-12 | 11:08
De aandelen 'facebook' gaan zo hard naar beneden dat ik vermoed dat het binnenkort niet meer bestaat, zie Nina brink met WOL....

necrosis | 30-09-12 | 11:15

Ik geloof niet, God zij dank.

Boomschade | 30-09-12 | 11:14

Hoe laat moeten we eigenlijk op de Dam zijn vanavond, weet iemand dat?

Harry de Slijter | 30-09-12 | 11:13

Jan Passant mk2 | 30-09-12 | 10:56 |
Wij klampen ons vast aan de hoop dat dialoog, argument snel iets zal veranderen.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 11:13

Moslim zijn is een psychiatrische aandoening!
de Bree | 30-09-12 | 09:12

Elke religie, geloven in sprookjes terwijl je volwassen bent, dan spoor je gewoon niet.

Methylfenidaat | 30-09-12 | 11:13

Ik geloof alleen in mezelf.

R2DTal | 30-09-12 | 11:09

DHAKA - Duizenden relschoppers hebben in het zuidoosten van Bangladesh zeker vijf boeddhistische tempels en huizen van boeddhisten in brand gestoken.

Zij protesteerden tegen een foto die beledigend voor de Koran zou zijn en door een boeddhist op Facebook zou zijn gezet.

www.nu.nl/buitenland/2922233/woedende-...

Stir Glenfarclas II | 30-09-12 | 11:08

@deraderendraaien | 30-09-12 | 10:55
Ik was nog milt, ken je deze nog:
www.youtube.com/watch?v=t8roxM1k02g

Teksten staan erbij, iedereen meezingen!

necrosis | 30-09-12 | 11:07

LOL @holocaust ontkennen tegenover een jood.

Ook aardig: in een gezelschap van Hollanders je bord niet leeg eten. Pleiten voor meer religie, niet minder. En dan dronken in de auto stappen.

Dmitri Dmitrievitsj | 30-09-12 | 11:04

Hetgeen, en dat weten we diep in ons hart, gewoon niet gaat gebeuren.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 10:35 | 1

En dus?
Want je wou toch niet zeggen dat we ons daar dan maar bij neer moeten leggen of zo?
Ik stel voor dat we ons wat dat betreft nergens bij neerleggen, tenzij we neergelegd worden.

Tavroch | 30-09-12 | 11:04

@Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:46 | + 0

Maar iedereen spreekt toch de streektaal waar hij of zij geboren is? Behalve dan mensen die zich beter pretenderen dan anderen en een accent adopteren. Maar wel allemaal mee blaten met Guus Meeuwis. Daarnaast heeft frustratie niets te maken met de provincie, of zijn we allemaal dat kinderdag verblijf in Amsterdam vergeten of de jongeren uit Den Haag Oh oh cherso? Idioten heb je overal met een harde en een zachte tongval.

Schlomo De Peaumeaux | 30-09-12 | 11:00

@paost712 | 30-09-12 | 10:55
Dit komt voort uit onvermogen tot zelfstandig denken.

deraderendraaien | 30-09-12 | 10:59

@Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:27
Ach gut, weer zo'n neppe überkloot uit dorp Amsterdam.
Nog import ook zeker?

TzakTzak | 30-09-12 | 10:58

@Veestbeest | 30-09-12 | 09:14
Ik meende dat G-Unite dat al was, degene die reaguurders laat 'verdwijnen' en wonderbaarlijk weer uit de dood laat opstaan.
En omdat je 'goden' niet mag afbeelden, hier de foto van GU:
gscdn.nl/gs/images/medewerkers/GU.jpg
*jawel: grinnik*

necrosis | 30-09-12 | 10:58

Ik ben meer van het gewone lasteren.

Getson | 30-09-12 | 10:57

@Schoorsteenveger | 30-09-12 | 10:51
Ja. Gelovigen staan zich altijd voor op hun geweldloosheid en innerlijke rust, terwijl het diep in hun getroebleerde geesten tolt van de onzekerheden over de beloning waar zij voor zwoegen. Onzekerheden die zich uiten in geweld tegen mensen die vrij zijn van hun dwangneurose.

Ongelovigen zijn daarom een stuk minder geneigd tot georganiseerde boosheid.

Jan Passant mk2 | 30-09-12 | 10:56

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:52 | + 0
Zie er nou eens de humor van in Kaas!
Je brein werkt veel beter als je af en toe lacht (direct, dat is onderzocht een aangetoond)

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:56

@necrosis | 30-09-12 | 10:52
Haha! ik zat erop te wachten.

deraderendraaien | 30-09-12 | 10:55

@deraderendraaien | 30-09-12 | 10:43
Wellicht was die vermeende Wijze heer meer geïnteresseerd in mannen..... of geiten....

necrosis | 30-09-12 | 10:52

@Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:50 | + 0 -
Bizar dit, en dit schijnt allemaal fantastisch te zijn, en vrouwen moeten natuurlijk allemaal dood als ze niet luisteren.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:52

Jan Passant mk2 | 30-09-12 | 10:48 |
Dat initiatief toont op bijna trieste wijze onze tandeloosheid.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 10:51

@Fatwabuster | 30-09-12 | 10:46
Tja..+1 idd jammer dat ie van vrouwen ook zoveel uitzonderingen van heeft gemaakt.;)

deraderendraaien | 30-09-12 | 10:50

Mooi initiatief. Nodig ook, het gebrul van gelovigen die gekwetst zijn neemt schrikbarend toe.
Ook komen er steeds meer gevaarlijke zwakkelingen in regeringen, die hun burgers oppakken om terroristen te kalmeren. Toegeven aan terreur roept onherroepelijk op tot meer geweld.

Jan Passant mk2 | 30-09-12 | 10:48

Schlomo De Peaumeaux | 30-09-12 | 10:39 | + 0
Los van het feit dat ik iedere streektaal onzin vind....
Het is vooral de Brabander die voor de camera zijn sexuele fantasien uitleeft.
Dat heeft iets pathetisch, iets waarvan een tv maker zegt: 'alleen een provinciaal krijg je zo gek, dus probeer het niet in de steden'.

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:46

@deraderendraaien | 30-09-12 | 10:43

Vrouwen.... over het algemeen +1, uitzonderingen daargelaten...

Fatwabuster | 30-09-12 | 10:46

Geloven is leven, of beter staan in het leven. Lullig dat je daar dan een ander voor nodig hebt. Helemaal lullig als dat een niet bestaand persoon is. Zie het als een soort coach. Wie is jou coach? Allah, je weet toch. Nog nooit een woord met hem gesproken, maar hij is wel goed man! Hé vieze kut hoer! Tsss...

DijenkletserT | 30-09-12 | 10:44

Oh! vermeende wijze Heer in de hemel of waar jij je ook schuil houd. Had je maar een bijdehante vrouw gehad die je flink de waarheid kon vertellen over die kudt hobby's van je,om mensen te willen schapen die elkaar de hersens inslaan of kinderen verkrachten en verminken,die mooie natuur kapot maken,en dan ook nog mogen zeggen dat het uit jouw naam is.

Ja... was er maar een vrouw geweest,die jou van je
schadelijke verslaving had afgeholpen.

deraderendraaien | 30-09-12 | 10:43

Ik geloof in vrijheid van meningsuiting, dus ben ook ik vandaag aan de beurt.
Kom maar op hoor ik kan het hebben.

irriducibili79 | 30-09-12 | 10:41

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:32 | + 0

Wat is er mis met een brabants accent? ;)

Schlomo De Peaumeaux | 30-09-12 | 10:39

@Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:35 | + 0 -
Interessant.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:36

Het werd godverdomme eens tijd !

Zirafa | 30-09-12 | 10:35

Blasphemy Rights Day. De Verhevene doet het in zijn broek van het lachen. Het is op het pathetische af, zo'n speciale dag. Of het zou de bedoeling moeten zijn dat die Blasphemy Rights Day ons eraan herinnert dat we wel zouden willen, maar gewoon niet weten hoe. Zoals met veel van die dagen die uit pure onmacht lijken te zijn geboren.
Blasphemy Rights Day is van een gelijke orde als verplichte homovoorlichting: we doen het vriendelijke maar vooral niet dwingende verzoek aan een verstikkende moraal om op z'n minst te willen overwegen zich te herbezinnen op enige van zijn morele oordelen. Hetgeen, en dat weten we diep in ons hart, gewoon niet gaat gebeuren.
Blasphemy Rights Day is er in het katholieke deel van Europa overigens al eeuwen lang geweest en bestaat in verwatrde vorm nog steeds, wat zeg ik, niet één dag maar drie volle dagen. Carnaval.

Schoorsteenveger | 30-09-12 | 10:35

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:31 | + 0
Hou toch op met je gezwatel.
Een kunstenaar die een een red light district (of wat daarvoor doorgaat) in Pakistan woont spotte daar regelmatig Talibanleiders. Jij refereert aan hun homoseksualiteit en hun obsessie voor jeugdige mannelijke dansers. Daar heb ik het hier niet over.

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:35

@Strohond | 30-09-12 | 10:18 | + 0

Strohond, het ontkennen van de holocaust heeft niets te maken met het geven van kritiek op een religie. De holocaust is de goed gedocumenteerde stelselmatige en industriële massamoord van zo'n 6 miljoen mensen. Juist het feit dat zij vermoord zijn omdat zij Joods waren is de reden waarom de Holocaust niet ontkend dient te worden. Vanwege het feit dat we een vrije meningsuiting hebben, kun je kritiek geven op elke soort religie maar het ontkennen van een de Holocaust is dan weer gebaseerd op onverdraagzaamheid. Een feit is en blijft dat deze mensen dood zijn. Wanneer ik kritiek geef door te zeggen wat mijn mening is op een stelletje religies door aan te geven dat ik niet in verzonnen figuren geloof dan heeft dat niets met te maken met de holocaust en ik word dan ook een beetje moe dat mensen de holocaust geven als reden om geen kritiek te mogen geven op religies.

Schlomo De Peaumeaux | 30-09-12 | 10:34

@Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:32 | + 0 -
"(En praten meestal met een dik Brabants accent..)"

En wonen allemaal in Amsterdam.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:33

Holocaust ontkennen gaat te ver, want dat is 'n bewezen feit, voor de rest is 't allemaal okay.

EA 827 | 30-09-12 | 10:33

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:28 | + 0
Onzin, er zijn op FB 7 mensen die zeggen dat ze komen. Die geloven allemaal nog steeds dat Menno Buch de Grote Roerganger is. (En praten meestal met een dik Brabants accent..)

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:32

@Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:29 | + 0 -
Nee die worden weer gespot met kleine jongetjes. Wat wil je eigenlijk zeggen, probeer je me in mijn onderbuik te stompen?

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:31

Ergens is het ook best flauw om andere kindertjes te moeten vertellen dat sinterklaas niet bestaat.
Dat doe je dus ook alleen als het de spuigaten uitloopt met de overlast die je ervan ondervindt.

vetkleppert | 30-09-12 | 10:30

Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:25 | + 2
Talibanleiders worden daar dan ook met regelmaat gespot.

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:29

@Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:27 | + 0 -
Er bestaan geen Amsterdammers meer.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:28

De oproep voor de Dam geldt natuurlijk vooral voor de provinciaal.
Geen Amsterdammer gaat daar voor paal staan!

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:27

@Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:24 | + 1

Hahaha precies ja... en dan dat riedeltje erachteraan, dat zullen identiteitskaarten van notebook formaat zijn voor die mannen.

Schlomo De Peaumeaux | 30-09-12 | 10:27

@Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:24 | + 0 -
Nou perfecte naam dus, want het is zeker wel speciaal en religieus.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:25

De beschrijving is 'A holiday celebrating blasphemy'.
Dit is de beschrijving van 'holiday': The word holiday comes from the Old English word hāligdæg. The word originally referred only to special religious days

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:24

Alle kinderen Mohammed noemen, hoe denken ze daar eigenlijk over? Dat mag dan weer wel. Ze zijn blijkbaar allemaal goed genoeg om de naam van de profeet te dragen. Nou dat zegt genoeg over de profeet zelf. Allahmemaggies.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:24

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:14
Klopt.

Het probleem voor hun zit hem in de duur van bezetting. Terwijl de Japanners veel meer doden (in een hele korte periode) op hun geweten hebben, haten zij die niet of nauwelijks.

DijenkletserT | 30-09-12 | 10:23

Tegel 1) Over 'Leve de Farizeer':
'Ze geloofden dat een vroom leven en een strikte navolging van de Wet de mens dichter bij God zou brengen. De farizeeën zagen het als hun taak de gewone mensen te bereiken en om hun kennis aan hen over te dragen.'
De huidige Farizeeers zijn dus de aanhangers van de strikte Islam, het stricte Christendom en het orthodox Judaisme.

Einde van de Domheid | 30-09-12 | 10:20

Want ze gaan droogneuken in Amsterdam?
Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:07

Geen idee wat het weer doet vandaag...

Pastor Sippenhaft | 30-09-12 | 10:19

@bij gelegenheid | 30-09-12 | 10:15 | + 0 -
LoL. World Press foto van 2012, me dunkt.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:18

Hee Schulz, let je even op?

Tavroch | 30-09-12 | 10:18

De holocaust is de achtste plaag en de enige plaag die in sommige landen niet ontkend mag worden.

Strohond | 30-09-12 | 10:18

Wat het ontkennen van de holocaust heeft te maken met blasfemie ontgaat mij even.

Pffffff | 30-09-12 | 10:18

Godverdomme, wat een dag...

Glas Koning | 30-09-12 | 10:16

@DijenkletserT | 30-09-12 | 10:11 | + 0 -
"jullie (NL) hebben ons land vroeger bezet, hè. Kijk hoe klein jullie land is, en met hoeveel mensen wij nu zijn. Wij kunnen jullie makkelijk aan."

Trouwens dat was toen ook al het geval.
Maar wij hebben nu een goede "Goalkeeper".

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:14

Net terug uit het grootste bolwerk van Allah aanbidders. Wat wel grappig is, is dat veel mensen denken dat die roeptoeters op moskeeën enkel zijn om mensen het gebed te laten horen. Dat is ronduit onzin. Het is feitelijk "battle of the mosque". Op de meeste plaatsen staan er gewoon zes in één straat (en zijn ze er zelfs nog nieuwe naast aan het bouwen) waar, om het aantal uur vreselijke tyfus herrie uitkomt, die vervolgens elkaar letterlijk proberen te overtreffen. Zelfs een keer één met een vrouwenstem ertussen (rond twee en vijf uur 's nachts welteverstaan), die was zo ernstig dat wij meteen zijn uitgecheckt en richting een onbewoond eiland 500 km verderop zijn verplaatst. Wat mij ook vooral is bijgebleven, is dat het over het algemeen een schijnheilig respectloos volk is (van jongs af aan geïndoctrineerd / gehersenspoeld), die tevens totaal geen respect heeft voor de natuur (en anders denkende natuurlijk). Dat over de natuur zie je trouwens ook bij Zuid-Europese landen. Hoe zuidelijker je komt, hoe minder respect voor de natuur.

Waar ik nog het meeste van geschrokken was, was dat iemand een keer tegen mij zei; "jullie (NL) hebben ons land vroeger bezet, hè. Kijk hoe klein jullie land is, en met hoeveel mensen wij nu zijn. Wij kunnen jullie makkelijk aan." Soms is het erg vreemd als je tegenover iedereen respect hebt, maar vraagtekens hebt of de ander ook zo over jou denkt. Gelukkig leven daar ook lui die niet in sprookjes geloven. Het mooie is dat die mensen ook meer welgesteld zijn. Verder een prima vakantie gehad. Maar ik ga nooit meer naar een Moslim land.

DijenkletserT | 30-09-12 | 10:11

Goedemorgen!

Iedere dag is het Blasphemy Rights Day..... !

*koffie slurpt en rustig op Bassiehof wachten doet*

Fatwabuster | 30-09-12 | 10:10

@Pastor Sippenhaft | 30-09-12 | 10:03

Klopt, ze vieren de geboorte van Poekelien en Giete. #nrcgeboortepagina

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 10:10

@eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 10:03 | + 0 -
De persoon die hier over oordeelt spreekt voor god en is dus zelf blasfemisch bezig.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:08

@Pastor Sippenhaft | 30-09-12 | 10:03 | + 0 -
Want ze gaan droogneuken in Amsterdam?

Kaas de Vies | 30-09-12 | 10:07

-weggejorist-

damnschreeuwer | 30-09-12 | 10:07

De Eurozone is meer god dan de god van welke religie dan ook. Ze dreigen namelijk niet alleen met hel en verdoemenis als we niet 'solidair' zijn, ze voeren hun dreigementen nog uit ook. Dat moet ik een zogenaamd 'echte' god nog zien doen.

Requiescat in pace | 30-09-12 | 10:04

Waarom zou je schelden op iets dat niet bestaat? Dat is meer dan kansloos. Ik heb meer iets tegen de mensen die de sprookjes misbruiken.

Oh ja, Quid en Nanninga zullen wel vroeg zijn opgestaan vandaag: waarschijnlijk een echte feestdag met taart en limonade voor hen. Pfff...

Pastor Sippenhaft | 30-09-12 | 10:03

Hè, er is iemand die oordeelt of onze tegels niet te veel blasfemisch zijn. Zou toch niet moeten...

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 10:03

Boer in 020 | 30-09-12 | 09:16 |
Ja dat is het zelfde als ontkennen dat Waterloo nooit heeft plaats gevonden of dat je opa seks heeft gehad met je oma.

stephan66 | 30-09-12 | 10:02

Overtuigde atheïsten, communisten, fascisten, socialisten en andere fanatieke aanhangers van om het even welke ideologie zijn vaak nog 'religieuzer' en 'geloviger' dan de eerste de beste jehova getuige, pedo priester, pijpenkrul of jihadist. Bij mij krijgen ze geen van allen een voet tussen de deur.

Bertus Betonsloper | 30-09-12 | 10:01

God heeft dus het neuken uitgevonden maar zijn eigen zoon moest dus onbevlekt geboren worden. Best een narcistisch mannetje die god.

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:59

We kunnen beter gewoon 364 dagen per jaar Blasphemy Day houden.
En dan voor de malloten één dag per jaar Religion Day.
Gewoon op de zondag van carnaval, vang je twee vliegen in één klap.

Cuyahoga | 30-09-12 | 09:57

Beatrix is God!

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 09:56

Fuck van Rompuy!

gentle giant | 30-09-12 | 09:55

@ZDEV
Fan van Stewart Lee?

Err | 30-09-12 | 09:52

Geloof is onderdrukking

MacVulpen | 30-09-12 | 09:50

@ kaas 09:48

Twitter is niet interressant want geen prun...

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 09:50

@Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:48

Valt best mee, ik heb al maanden een paar geblindeerde busjes voor mijn deur, verder niks aan de hand.

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:50

@neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:46 | + 0 -
Twitter snap ik geen reet van, daar ga ik mij niet aan wagen, trouwens 1 misstap op twitter en je wordt gearresteerd.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:48

@Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:43

Moet je ff op twitter kijken #29s , genoeg te vinden.

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:46

Niemand weet, niemand weet.
Mohammed neukte een geit in zijn reet...

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 09:46

@neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:42 | + 0 -
Hept iemand nog links over Spanje, Portugal etc?

Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:43

Had ik al gezegd dat jezus een hoerekind is en mohammed een smerige pedofiel?

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:43

@Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:38

Lekker boeiuh, Bassie schrijft nog veel kutter.

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:42

Doe mij dat ene liedje maar van K3, alleen omgekeerd, jeweetwel: "grote massamoord, godverdomme leuk..."

Rest In Privacy | 30-09-12 | 09:40

Ik wist dat er iets speciaals was vandaag.Jullie zijn anders nooit zo godvers vroeg op de zondag.

Zure prak | 30-09-12 | 09:39

De holocaust ontkennen heeft niks met blasfemie te maken.
Beetje een misser.
En Allah is een lul.

das_Freudenmädchen | 30-09-12 | 09:38

@neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:37 | + 0 -
Ja maar dan schrijf ik nog kutter, ben ik helemaal niet meer te begrijpen.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:38

@Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:35

Je kunt beter een borrel nemen, is die onzin wat beter te verteren.

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:37

Godslastering is verboden; islamlastering is dodelijk.

Parsons | 30-09-12 | 09:36

Zo nu koffie, even voorbereiden op de onzin van Bassie.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:35

Ik heb geen wrok of haat of zoiets tegen mensen die geloven, btw.. als je zelf in niks gelooft, dan geloof je dus ook. Geloof zit in je, ook al ontken je het.Het is de extremistische variant, het doordrammen van het eigen gelijk en dat aan anderen opleggen, die oorlogen doet ontstaan, ieder extremisme is no good.

pe4444 | 30-09-12 | 09:34

Moos is naar Zweden geweest en komt terug met een bloedmooie vrouw, vraagt Sam: "zweedse?",zegt Moos : "ach, een beetje, onder haar armen".

de Bree | 30-09-12 | 09:32

@ de Bree 09:27

Maar een Sam en Moos grap mag wel hoor!

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 09:30

Het Jodendom is juridisch toch net effe beter dichtgetimmerd.

de Bree | 30-09-12 | 09:29

@de Bree | 30-09-12 | 09:27

Mietje

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:29

de Bree | 30-09-12 | 09:27 Maar wel over de haarbaard van Wodan hè?

zeg maar jansen | 30-09-12 | 09:28

Maar een grap/opmerking over Joden, dat durf ik niet.

de Bree | 30-09-12 | 09:27

Wat er niet is kun je niet beledigen.

zeg maar jansen | 30-09-12 | 09:26

Zeg Fatima, neuken?
Maar Mohammed, ik ben gisteren nog verkracht door oom Bilal.
Gatverdamme Fatima, jij neukt ook met iedereen...

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 09:26

Eigenlijk zou je enkele "religieuse leiders" hinderlijk moeten volgen om hun hypocriete gedrag bloot te leggen. Is niet moeilijk, gewoon in de hoerenbuurt posten.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:25

Hoe dommer je bent hoe minder je je van je eigen religie en hypocritie snapt.
Religie kan als leidraad voor het leven gebruikt worden en wordt gelukkig vaak zij gebruikt. Door sommige religies als leidraad voor de dood.

Kaboom! Jij bent 'm.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:24

Wodan was een haarbaard.

de Bree | 30-09-12 | 09:23

@zelfvernietiging | 30-09-12 | 09:10 | + -5 -
Het gaat niet zo zeer om haat, het gaat om kritiek op hun incasseringsvermogen. Vandeer deze actie.

Kaas de Vies | 30-09-12 | 09:22

goddomme dat moet gevierd worden ..

ongegeneerd | 30-09-12 | 09:21

Boeddha is een vadsige luie hippie.

de Bree | 30-09-12 | 09:21

@ veestbeest 09:14

Wie is die gast, echt nog nooit van die naam gehoord...

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 09:20

Het hindoeisme is racistisch.

de Bree | 30-09-12 | 09:20

@ZDEV | 30-09-12 | 09:14

Kortom, Maria was en is een hoer.

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:17

Net een dag te laat terug uit Aceh. Shit!

DijenkletserT | 30-09-12 | 09:17

Mohammed was geen profeet, maar een moordende en verkrachtende pedopsychopaat. En zijn volgelingen waren machtswellustelingen en criminelen.

de Bree | 30-09-12 | 09:17

@Veestbeest | 30-09-12 | 09:14

GA EENSCH DEAUD!

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:17

Akkoord, maar Holocaust ontkennen is geen blasfemie, dat is gewoon voor imbecielen. En als witz in dit topic ook NIET grappig.

Boer in 020 | 30-09-12 | 09:16

@ de Bree 09:12

Ze zijn gewoon knettergek, allemaal!

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 09:15

Vandaag mag je ook de god van de reaguurderspanelen, Joris von Loghausen (NSFW), vervloeken, uitlachen en trollen.

Veestbeest | 30-09-12 | 09:14

@zelfvernietiging | 30-09-12 | 09:10

Je bedoeld haatbaard?

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:14

Het hele christendom is gebaseerd op een verzinseltje van een nietszeggend paupervrouwtje genaamd Maria toen ze haar man vertelde dat ze zomaar zwanger was geraakt terwijl hij maandenlang alleen maar met zijn schaapjes bezig was.

ZDEV | 30-09-12 | 09:14

Moslim zijn is een psychiatrische aandoening!

de Bree | 30-09-12 | 09:12

hoe triest ben je als je deze dag nodig hebt om godslasterlijk te doen. de mensen die religie haten zijn geen baardhaar beter dan die fundamentalistische idioten.

zelfvernietiging | 30-09-12 | 09:10

Als ze maar van mijn Spaghettimonster afblijven !

uninvited guest | 30-09-12 | 09:10

@ zdev 09:01

Besneden piemels zijn nooit groter dan 10 cm in erecte toestand, allemaal!

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 09:09

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 30-09-12 | 09:07

Als je Mohammed niet mag beschimpen...
Waarom mag je al die idioten dan wel zijn naam geven?

ZDEV | 30-09-12 | 09:06

Het is godverdomme veels te vroeg!

faz | 30-09-12 | 09:05

Voor nerds die hip willen zijn is er ook een religie: Apple.
Steve Jobs was een geschifte wortelvreter!

ZDEV | 30-09-12 | 09:05

Die eikel van God, die zo intelligent was om het universum te scheppen en als een molecuultje op een toetje nog even de aarde erbij deed. Waarom was het voor die eikel zo moeilijk om de mensheid wat eenvoudige instructies mee te geven over hoe men zou moeten leven om in de hemel terecht te komen?? En zitten we nu met allerlei kutreligies opgescheept die het leven op Aarde bijna onmogelijk maken...

Jopie2009 | 30-09-12 | 09:03

God is overal.
Zelfs in je anus.
Verkracht door God.
Ik voel me een beetje Maria.

ZDEV | 30-09-12 | 09:02

Ik ben gofferedomme zo juist wakker geworden van een beierende kudtklok. Stelletje randmongolen met hun klotegod.

neemjemoederindemali | 30-09-12 | 09:02

Besneden mannen zijn varkens!

ZDEV | 30-09-12 | 09:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland