Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Buma/Stemra brandbrieft Rutte en Samsom

fuckbumainjezak.jpgOf de overheid even de hele Nederlandse muziekindustrie 2012-fähig wil maken? Met strenge verbodswetten en downloadregeltjes aub? Anders mist Nederland de aansluting bij de rest van Europa, qua legale download-opties, volgens BumaBaasje Leo de Wit. Ah ja, en de aansluiting bij de rest van Europa missen wat betreft het aanleveren van setlists en Spotify-fooien toucheren is erg omdat? Nouja omdat dit volkomen achterhaalde systeem waar alleen de maatschappijen, Bums/Stemra, Brein en de absolute topartiesten aan verdienen dan kapot gaat. En dat is erg omdat? Nou, nergens om, dat vinden alleen copyrightbaasjes erg want die willen graag hun baantjes en bonussen behouden. En de topartiesten in Nederland, die verdienen vooral aan merchandise, sponsordeals en optredens, hier, muziekbobo Jan Vis zegt het zelf. De Glennis Krijs-achtigen, de Volendamterreur en de #DWDDdameskapperbandjes met 3FMpotentie en festivalattitude redden het dus ook wel zonder dat de overheid ze komt beschermen. Handelsgeest mensen, komop, een beetje muzikale VOCmentaliteit. "Zorg ervoor dat hun rechten beschermd worden en dat de legale initiatieven een eerlijke kans krijgen" jengelt de Wit tegen onze MP. Ja doei. De CD-markt is geen antieke stoomtram: volkomen obsoleet maar vanwege de monumentale waarde toch koste wat kost in stand houden met overheidsbemoeienis. Bovendien hebben Mark en Didi wel wat anders aan hun hoofd, het is totaalcrisis weetjewel. Met je brandbrief. We zouden nog een afsluitende grap kunnen maken met brandbrief/CD branden maar zelfs dat is al compleet passé. Het is downloaden wat de klok slaat tegenwoordig, maar dat weten jullie van de Buma/Stemra zelf ook.

Reaguursels

Inloggen

Een echte liefhebber koopt alles origineel, ik moet geen pauper-kopietjes hier in de kast hebben.

En als je het te duur vind ,ik koop alles lekker via marktplaats.

Baskraan | 27-09-12 | 09:21

Kijk, met een mogelijke coalitie tussen VVD en PvdA is de kans groot dat La Teeven op zijn post blijft zitten.
En waar konden we La Teeven (VVD) ook al weer van ?
Nou o.a. hiervan:
1. tweakers.net/nieuws/75349/overheid-hol...
2. tweakers.net/nieuws/78430/tweede-kamer...
Om maar een paar voorbeelden te geven.
En nu, ziet de Entertainmentmafia hun kans wederom schoon om via de VVD (lees: Teeven) hun zin door te drukken.
Maar ja, hadden we maar anders moeten stemmen.
We vergeten dingen heel snel en dat is precies waar politici op hopen vlak voor verkiezingen.

Lenco | 27-09-12 | 09:19

Ik wil nu wel eens mijn geld hebben van de laatste 10 jaar,wat buma stemra bobo's in hun zak hebben gestoken.

De muziek makers in armoede en de platen en film bobo's baden in weelde ala dagobert duck.
(Shocking blue zangeres mariska is in armoede gestorven,terwijl de bobo's nog steeds lekker profiteren van haar)

Een schandaal die zakkenvullers gesteund door de rechterlijke macht en politiek

hunny | 27-09-12 | 00:57

Obsoleet moest even door de scanner. Ik zeg: een gazillion woordwaarde. Enfin, misselijke meneertjes en mevrouwtjes aldaar te Buma/ Stemra. Akoestisch fascisme pur sang!

Sliptong | 27-09-12 | 00:16

Leuk die link naar The Pirate Bay maar die werkt niet.

loser | 26-09-12 | 23:00

Zullen we eerst even de huizenmarkt vlot trekken?!
Lijkt me belangrijker...

Barbie kicker | 26-09-12 | 22:25

Er is een heffing op geluidsdragers. Kous af, en nou niet meer zeuren, Buma.

Ja nee, geen mening | 26-09-12 | 22:24

Zelfs pizzerias,Chineese en Mexicaanse restaurants moeten betalen voor de buitenlandse muziek die ze daar draaien van buma,dit is toch belachelijk,je gaat mij zeker vertellen dat die buma de Mexicaanse/Chineese muzikant echt gaat betalen?

Vieze kutstichting daar,de volgende X-Project moet daar worden gehouden!

dirkieeee | 26-09-12 | 21:18

Als iets of iemand zijn waffel moet houden zijn het de aasgieren van Buma wel

Donkey Bong | 26-09-12 | 21:14

Ik denk dat Buma/Stemra zich beter kan wenden tot premier Ruijs de Beerenbrouck. Generatiegenoten onder elkaar...

Prins Fontainebleau | 26-09-12 | 20:05

Jammer dat Kereltje Kuik en BUMA/STEMRA (Huh, Buma?!)dit soort gelobby altijd zo stiekem mogelijk doen in hun doodsnood. Enfin, irrelevant gespartel van een rotte vis op de droge voordat de hamer valt. Niet iets om boos over te worden, hooguit sneu dat Kereltje Kuik c.s. vertrekken met zakken vol geld dat bedoeld was voor de artiesten.

M@verick | 26-09-12 | 19:51

Linken naar the oatmeal.com , altijd +1

Weeraanmelden | 26-09-12 | 19:19

Voor de geinteresseerden onder ons hier een linkje naar een mooie documentaire over de misstanden van het auteursrecht.
RIP: A remix manifesto
vimeo.com/12368965

Een must see als je het mij vraagt.

Alfred E. Neuman | 26-09-12 | 19:14

dirk1734 | 26-09-12 | 18:05
Een artiest investeert geld, arbeid en tijd in het maken van een album. Dan is het toch niet meer dan normaal om ervoor te betalen wanneer je daar gebruik van wilt maken?

Dat een artiest daarnaast geld kan verdienen met concerten, staat daar toch compleet los van? Ook het organiseren van concerten kost immers geld, arbeid en tijd.

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 18:59

ZKH EénOog | 26-09-12 | 17:51
Qua Tyfusinstanties; eens.
Qua `gezonde handelsvoering`; oneens.

Je hebt het over weten wat je koopt; van elke film zijn toch trailers beschikbaar? Je kunt toch op youtube (vaak via officiele kanalen) liedjes van een band beluisteren? Je kunt bij aanschaf van een album toch eerst of fragmenten luisteren (bij bijvoorbeeld bol.com) of het album beluisteren (in een CD winkel) voor aanschaf? En een hotelovernachting kun je toch ook niet eerst testen? Er zijn qua muziek en film vele mogelijkheden om een goede keuze te maken alvorens je iets aanschaft. Dat pro-piraten argument gaat dus niet op.

En tevens vind je dat wanneer je (bijvoorbeeld) een cd koopt, de rechten bij jou liggen. Je kunt de aanschaf van een stoel of tafel toch niet vergelijken met de aanschaf van een digitaal album of film? Volgens jouw theorie kan een digitaal album 1 maal aangeschaft worden door iemand die vindt dat hij het recht heeft om dit met de hele wereld te delen. De koper en de hele wereld genieten ervan, maar de artiest heeft maar inkomsten van 1 verkoop. Dat kun je toch niet etisch noemen?

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 18:57

@Bakito | 26-09-12 | 18:07
Wat ik bedoel is dat anderen via heffingen op mediadragers ook betalen voor muziek. Buma heeft het zelf die houding van downloaders mede gecreëerd. Eingelijk zie ik niet zo heel veel verschil met kopers van elpee's en cd's.

blinde kip | 26-09-12 | 18:17

blinde kip | 26-09-12 | 18:01 | + 0 -
Klopt. En daar betaal ik jaarlijks ook duizenden euro's voor.

Bakito | 26-09-12 | 18:07

laat artiesten hun geld lekker verdienen met optredens en laat dat mp3tje reclame materiaal zijn, gasten zijn verwend sinds de komst van de lp

dirk1734 | 26-09-12 | 18:05

Zolang individuele leden van B/S zichzelf verrijken met allerlei lucratieve deals moeten we maar even vergeten dat ze er zijn. Zoals met al die andere ruifvreters.
Ga eens echt werken voor je centen, kakkerlakken.

Mask | 26-09-12 | 18:05

@Bakito | 26-09-12 | 17:20
Hoezo? Jij draait toch ook andermans plaatjes?

blinde kip | 26-09-12 | 18:01

@Eurotokkie | 26-09-12 | 17:23
Is ook een generatie-probleem. Een poos terug vroeg ik aan mijn studenten wie er cd's kocht. Dat bleek dus niemand te zijn. Lekker alles van het net plukken of streamen, dat is schijnbaar normaal onder de jeugd. Ze moeten immers dure kleren kopen en die zijn lastiger na te maken. En dan richt de industrie zich ook nog op die niet-betalende klant als je kijkt naar het aanbod van de grote labels/radiozenders/tv. Kansloos.

blinde kip | 26-09-12 | 18:00

Sinds de invoering van de poederbrieft maakt een brandbrieft geen enkele indruk meer. Tsja.

rechtvaardigerechter | 26-09-12 | 17:59

Niet alleen buma is een achterhaald iets blijkt uit t verhaal van j.d. vis,
Ook de kosten voor het produceren van een album van wie dan ook is gewoon achterhaald! Stamt nog uit de 1995/96 periode als ik het zo hoorde

dani7902 | 26-09-12 | 17:59

@Bakito | 26-09-12 | 17:20
Heb je een downloadlinkje? Nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden...

rara | 26-09-12 | 17:56

Terpen-tijn | 26-09-12 | 17:53 | + 0 -

Ja eerst mensen lekker maken en er dan geld voor vragen die kant zal het wel opgaan .

Eurotokkie | 26-09-12 | 17:56

ja eurotokkie.. het is met reclame.. vaak, steeds vaker eigenlijk, maar ja, het is gratis, dus dat moet je op de koop toenemen.
Waar kan je 1000 video s zien over bv Genesis?
Zei de grootste fan.

Terpen-tijn | 26-09-12 | 17:53

Als ik een product maak, en ik wil het verkopen, zal het een product moeten zijn, dat aansluit bij de vraag van de markt. Tevens zal ik het op zijn minst aan alle potentiële klanten moeten laten zien, en eventueel demonstreren. Hier kan ik geen geld voor vragen, want dan kan ik kijkers, en dus potentiële kopers wel vergeten.

De klanten kunnen het product dus vrij bezichtigen, gedemonstreerd zien, en in bepaalde gevallen dus zelfs zelf uittesten. Als de klant er niet tevreden over is, staat het hem vrij, om het niet aan te schaffen, en er dus geen stuiver voor neer te leggen.

Maar als de klant er wel tevreden over is, en de klant hierna het product aanschaft, is het van hem. Hij kan zijn familie ervan gebruik laten maken, er zelf gebruik van maken, het namaken (mits niet gepatenteerd), het product doorverkopen, hij mag het slopen, bewerken, laten wijzigen, en zo is er vast nog een hele lijst te verzinnen, wat de klant met ZIJN product mag en kan doen.

En exact alles wat hierboven genoemd is, is wat er mis is aan 'auteursrechten' en 'intellectueel eigendom' anno 2012. Die gaan geheel tegen deze gezonde wijze van handelsvoering in.

Je bent verplicht te betalen, nog voor je te weten mag komen, of het product ook daadwerkelijk voldoet aan je wensen en jij die aanschaf zijn geld waard vind.

BUMA, STEMRA, BREIN, Reprorecht, en al die andere parasitaire economiebelastende tyfusinstanties: Sterf de hongerdeaud alsjeblieft. Jullie verdienen het.

Als een artiest niet genoeg verdient aan zijn producten, dan zal hij het niet waard zijn, of moet ie zijn verdienmodel aanpassen aan deze eeuw. Zo niet, dan eindig je maar lekker in de goot, zoals dat voor elk productiebedrijf geldt, die niet presteert naar de wensen van de klant, of zijn zaakjes niet op orde heeft.

Life's a bitch. And than you die.

Ik upload wel een rouwboeketje.

ZKH EénOog | 26-09-12 | 17:51

Ik zal eens wat vertellen; In the 80ies had ik een platencontract. Is nooit succesvol geworden maar daar gaat het niet om. Om dat contract goed te kunnen regelen moest ik lid worden van Buma/Stemra. Zo gezegd zo gedaan dus.

Vanaf 1989 had ik geen tijd meer om professioneel te spelen dus werd ik zelfstandig ondernemer en hobby-de ik nog lekker bij, dat doe ik nog steeds trouwens; niks leukers dan je Nord Lead op elf zetten en aan de knoppen draaien!

Maar dan dat Buma/Stemra; Na een paar jaar kreeg ik een brief waarin stond dat, aangezien ik geen platen maakte, maar beter mijn lidmaatschap op kon zeggen. Nooit gedaan en ik ben nu nog steeds lid. Waarom? GEEN FLAUW IDEE!

En ieder jaar krijg ik dat blaadje van ze, ieder jaar krijg ik een rekening die op nul,nul is gezet. Ik ben nu al 20+ jaar "lid" van Buma?Stemra terwijl ik helemaal niets meer met ze te maken heb(of wil hebben).

Verspilling? WELNEEE!!
Opgeblazen ledenaantallen? BEN JE GEK!

TM | 26-09-12 | 17:50

Terpen-tijn | 26-09-12 | 17:46 | + 0 -

Youtube is dat niet waar je muziek kunt luisteren door de reclame heen ?

Eurotokkie | 26-09-12 | 17:49

Zonder downloads zou er überhaupt niks te kijken of luisteren zijn, want het aanbod van unilevertelevee en steigerpijp fm is van een hoog eens maar nooit meer gehalte. Om over de po maar helemaal niet te beginnen.

vetkleppert | 26-09-12 | 17:48

Buma werkt ook aan een betaalmodel om fluitende bouwvakkers te laten betalen per gefloten liedje. Ook worden momenteel tests uitgevoerd met een apparaat dat kan meten hoeveel keer een deuntje dat in je kop is blijven hangen voorbij is gekomen in je hoofd. Het verschuldigde bedrag wordt dan meteen van je rekening afgeschreven.
Kofferbands die valsheid in geschrifte plegen met hun setlijsten of deze niet tijdig inleveren vallen voortaan onder de valsemunters wetgeving en riskeren een levenslange gevangenis straf.
Ook komt er een kopieheffing op muziekinstrumenten omdat deze in principe de auteurswet overtreden wanneer er een paar noten op gespeeld worden.
Ten slotte zal Tim kuik persoonlijk de trommelvliezen komen doorprikken en de vingers breken bij iedere muzikant die het lef heeft om in een cafe of op een braderie nummers van anderen te spelen zonder hiervoor bloedgeld te hebben afgedragen aan Buma/Stemra.
De heer Kuik heeft gezworen niet te rusten voordat elke flintertje plezier uit de maatschappij is weggepest.

Conan de Rabarber | 26-09-12 | 17:46

Eurotokkie 17:42
Je begrijpt het niet>> heb als notoire muziekliefhebber alleen internet vanwege you tube.
Vind Gs ook wel mijn ding, maar daarvoor heb ik geen pc gekocht.

Terpen-tijn | 26-09-12 | 17:46

@Bakito | 26-09-12 | 17:30

Alsof Rutte niet uit de staatsruif vreet. En daar krijgen we de wietpas, de scheefwoonaanpak en een vrijbrief om inbrekers te liquideren voor terug.

Geef mij dan maar een blowende uitkeringstrekkende kunstenaar.

Die levert de staat nog wat op immers.

pius | 26-09-12 | 17:43

Terpen-tijn | 26-09-12 | 17:38 | + 0 -
Er is meer dan Youtube op internet , en je laten wegpesten door die gasten is het laatste.

Eurotokkie | 26-09-12 | 17:42

Wat die Leo de Wit niet begrijpt is dat de 2e hands muziekmarkt (het uitwisselen haast als je het zo mag noemen) in stand wordt gehouden, door verspreiding van muziek op gratis manieren. Ik verkoop en koop vinyl, maar zonder youtube, torrents en andere soort van downloadsites en gratis luistersites zou deze markt compleet in elkaar donderen en hou je nog minder platenzaken over en zullen platenbeurzen ook minder bezocht worden. Deze week komen er ook weer wat vinyls deze kant op, die ik nooit gekend zou hebben zonder dat ik ze gedownload had.

Daarnaast behoud je gewoon het probleem dat een echte geluidsdrager tegenwoordig niet meer zo interessant is voor een hoop mensen. Ten eerste vreet het ruimte en ten tweede moet je weer een speciaal apparaat hebben (platenspeler, cd speler) en ten derde is het teveel gedoe allemaal. Mensen willen alles snel, snel, snel. En zelf als vinylfreak begrijp ik dan weer heel goed dat je niet voor een mp3 gaat betalen.

Maarja kennelijk werken er een hoop domme lui bij de BUMA/STEMRA, want we hoeven nog geen 100 jaar terug in de tijd te gaan om te weten dat muzikanten vroeger ook niet verdienden aan de verkoop van muziek op een geluidsdrager. Toen verdiende men aan voorstellingen en door op te treden in cafe's en bars (denkende aan de Dixielandtijd in het begin van de 20e eeuw bv.). Die kant gaan we nu ook weer meer op, dus ik zou daar gewoon meer de focus opleggen.

Schweinsteig Xpress | 26-09-12 | 17:40

Als ze geld gaan vragen voor You tube, dan kap ik met internet.
Geen nieuwe pc meer, geen email, geen geen stijl meer, jammer, maar vroeger kon ik ook zonder.

Terpen-tijn | 26-09-12 | 17:38

In other news: Kim Dotcom dropt zojuist een video op youtube van zijn nieuwe project. Techcrunch schrijft:

"Dotcom previously revealed that Megabox will allow artists to sell music directly to fans, keeping 90% of the profits."

techcrunch.com/2012/09/26/watch-out-ri...

Tevens wordt gesuggereerd dat dit project de rede was dat hij zo haastig gearresteerd is.

Buma & de RIAA pissen naast de pot & dat werd tijd.

hetzuigt | 26-09-12 | 17:37

Ik zie dan liever, dat de rest van Europa zich bij ons aansluit, en Buma gewoon even een gruwelijk pijnlijke deaud sterft. Smerige maffiose tyfusclub.

ZKH EénOog | 26-09-12 | 17:34

Tsss, illegaal downloaden.. het zou wat.
Heb met you tube meer muziek beschikbaar als nooit tevoren.

Terpen-tijn | 26-09-12 | 17:32

Timmieh K. zal binnenkort wel naar Brussel gaan met de mededeling dat piraterij ook een soort van terrorisme is.
Brussel gaat dat heul rap aanpakken, de wetten staan al in de steigers: arstechnica.com/tech-policy/2012/09/pr...

paost712 | 26-09-12 | 17:32

Absoluut niet waar 17:27
Dankzij kabinet Rutte 1 denkt het gros dat kunstenaars, muzikanten en filmmakers zonder uitzondering werkschuwe, parasiterende lapzwansen zijn.

Bizar hoe dat werkt, demagogie.

Bakito | 26-09-12 | 17:30

SamKoeman | 26-09-12 | 17:23 | + 0 -

Oke , kopiëren voor eigen gebruik is idd legaal alleen als je het gaat verspreiden dan is het
weer illegaal.

Eurotokkie | 26-09-12 | 17:29

$ sudo /etc/init.d/openvpn start

... En VyprVPN draait naar de nieuwsboer.

Make... My... Day... !

Balsaq | 26-09-12 | 17:29

***Frustratie modus aan***: Laat ze eerst zelf de zaken op orde brengen. Als startend ondernemer ontving ook ik een brief dd 5 september. Of ik voor 3 september wilde reageren of ik muziek in mijn winkel afspeel terwijl bekend is dat ik een webshop heb. Daarnaast werkte de link in de brief niet omdat ze via een popup?! deze vraag stel. Mevrouw de telefoniste verweet mij dat ik de url niet goed had ingetypt maar op de opmerking dat ik niet terug in de tijd kan reageren wer er erg lacherig over gedaan.***Adem in, adem uit en weer Zen***

Prins Pieter | 26-09-12 | 17:29

1 europa?Europa is 1 Europa als het gaat om betalen,om geld uit je zak te kloppen.Op ALLE andere gebied is europa zo divers als korreltjes zand aan het strand.Trouwens het aandeel NL muziek in de wereld is zo groot als 1 korreltje zand.Hun brandbrief heeft het effect van brandend zand.Belangrijk doen en zijn is een wereld van verschil.Het belang van kuikje en consorten is het behouden van hun vet gesponserde/betaalde baantjes.

ruuf | 26-09-12 | 17:28

Bakito | 26-09-12 | 17:20
Exact mijn punt, alleen is downloaden natuurlijk technisch gezien niet illegaal.

Ik vind ook dat dit voorlopig ook niet illegaal moet worden, gezien het gebrek aan volwaardig online aanbod.

De dubbele moraal vind ik echter wel triest om te zien. Wel films kijken, niet betalen. Wel muziek luisteren, niet betalen. Iedereen heeft zo zijn recht op inkomen, zo lijkt me.

Veel mensen vergeten hier dat ze überhaupt een baan hebben omdat de werkgever een boterham gegund wordt door haar opdrachtgevers.

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 17:27

Die aansluiting bij de rest van Europa is een aanfluiting.

Maandag valt hier de klap. Terwijl hier maandag de BTW omhoog gaat, want de EU kost veel en we moeten bezuinigen, subsidieert Brussel voor de grap 24.200 broodnodige vakantieplekken in het zonnige zuiden voor Polen, Bulgaren, Slowaken, Litouwers, Tsjechen en Roemenen.
twitter.com/berryhoning/status/250975...

drs.Nee | 26-09-12 | 17:26

Dit levert het bij spotify op per keer dat je gedraaid wordt. Tis niet veel, ik kan er de volgende keer niet een nieuw album van maken zonder 100m keer gedraaid te worden:

TYPE QTY. UNIT PAYABLE
stream 2.0 $0.00087795 $0.00175591

Neemt niet weg dat Buma niets over mij te zeggen heeft. Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn geld verdien.

deministerpresident | 26-09-12 | 17:26

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 17:15 | + -1 -

klopt , ik heb zelf duizenden guldens aan platen en cd's uitgeven er zijn idd gasten die nooit iets hebben uitgegeven aan muziek.

Eurotokkie | 26-09-12 | 17:23

@Absoluut niet waar
Als troost hier een inspirerend verhaal uit de archieven: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/...

@Eurotokkie | 26-09-12 | 17:15 |
Tsja, als je zo bekijkt. Ik bedoelde dat de handeling (kopiëren) op zichzelf gratis is en legaal, maar... dat is wel duidelijk geloof ik.

SamKoeman | 26-09-12 | 17:23

beetje veel spelfouten.... wrom kan die post eigenlijk niet meer aanpassen GS?

nederlandse herfst | 26-09-12 | 17:23

Wat een achterhaald en belachelijk systeem. Maar ja ze kijken jaloers naar de 'broeders' in o.a. Belgie, Frankrijk in Duitsland. In Duitsland word al lang en breed 20 euro meer voor een iphone 16gb betaald die naar de 'zielige' artiesten gaan.

lke bedrijfstak moet met zijn tijd mee of verzuipt maar lekker behalen de 'rechthebbenden' club.

Stel je nou toch eens voor dat vanaf 1952 Appie Heijn een heffing zou moeten betalen aan de kleine kruideniers die hij langzaam aan de markt uit drukte. Of McDonalds aan de broodjeszaken. Kwik Fit aan de lokale automonteurtjes. Media Markt aan asbeek/brusse etc etc

Met welke god hebben zij ooit afgesproken dat ze als 'rechthebbenden' voor altijd miljarden moeten verdienen met hun commerciële scheisse ongeacht welke veranderingen de wereld voor de normale 'mensch' in petto heeft.

Samsom en Rutte..... jullie weten het allebei heel goed dat dit in 2012 gewoon echt niet meer kan. Een 'gesloten' businessmodel waarbij voor hetzelfde product tig keer(teveel) wordt betaald.

nederlandse herfst | 26-09-12 | 17:21

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 17:03 |
Hear, hear.

Er zitten gasten tussen die in het ene tabblad helemaal uit hun koekoek gaan als er een topic is over een tasjesdief die per abuis is vrijgelaten, terwijl ze in het andere tabblad illegaal en gratis "Latina Sluts Go Bakito" deel 1 t/m 784 aan het downloaden zijn.

Dubbele moraal galore, zeg maar.

Bakito | 26-09-12 | 17:20

@lekkurlinx | 26-09-12 | 17:13
Oeps, Tears of Fears? Moet zijn Tears of Steel

lekkurlinx | 26-09-12 | 17:18

SamKoeman | 26-09-12 | 17:10 | + 0 -

Ik betaal per maand 50 euro om op internet te komen dus ja echt gratis is het niet.

Eurotokkie | 26-09-12 | 17:15

Eurotokkie | 26-09-12 | 17:07
Compleet eens hoor, dat is mijn punt ook totaal niet.

Ik probeer alleen aan te geven dat er wel degelijk 2 kanten aan het verhaal zitten. Dat de hele muziekindustrie lui, conservatief en hebberig is evident.

Ik vind daarnaast alleen dat er een hoop paupers op internet zitten die überhaupt nergens voor gaan of willen betalen, ongeacht er nu goede (qua prijs en gemak) betalende alternatieven zijn of niet.

Dan kun je jezelf een piraat blijven noemen, in mijn ogen ben je dan niets meer dan een pauper. Een pauper die na een hotelovernachting zonder te betalen wegloopt. Wel genoten, niet betalen. En dan schreeuwen; ik heb toch niets gestolen? Nee, feitelijk niet nee, maar toch is het sneu.

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 17:15

Elke keer als ik de naam Buma hoor zap ik direkt door naar een torrentsite.

spuitje11 | 26-09-12 | 17:13

Laat BUMA/Stemra nu maar eens wat energie gaan steken in het achterhalen van de ECHTE ILLEGALE uploaders. Dat excuus van 'moeilijk, moeilijk, niets aan te doen' geldt zo onderhand niet meer.
Laat die LEGALE downloaders toch eens met rust.

vimes | 26-09-12 | 17:13

Ach ja, de Buma. In Amsterdam werd de afgelopen week op het Blender Institute de laatste hand gelegd aan de korte film Tears of Steel. Die komt als het goed is vanavond onder CC-by on line mango.blender.org/
De soundtrack en muziek werd gemaakt door Joram Letwory.
Ook die soundtrack valt onder de Creative Commons.
Producer Ton Roosendaal is vanwege deze film geïnterviewd door het Parool en in dit interview zegt hij over Letwory:
"De componist van de muziek van Tears of Fears moest zich uitschrijven bij Buma/Stemra omdat ze niet toestonden dat hij zijn muziek rechtenvrij produceerde"
mango.blender.org/wp-content/uploads/2... meest rechter kolom van het artikeltje Blender is van Iedereen.
Wanneer gaan die gasten nou eindelijk eens met hun tijd mee.

lekkurlinx | 26-09-12 | 17:13

@Absoluut niet waar | 26-09-12 | 17:03 |
Het gratis downloaden (kopieën maken) van muziek en films is legaal, dus ik kan me goed voorstellen dat men niet wil betalen. Waarom zou je?

SamKoeman | 26-09-12 | 17:10

@harbi | 26-09-12 | 17:08
Buma Stemra zou eens een bindend referendum moeten uitschrijven voor het eigen bestaansrecht...

Tommygunner | 26-09-12 | 17:10

Buma/Stemra zou voor de aardigheid eens een soort van bindend referendum moeten uitschrijven voor muzikanten, met de vraag of het beter zou zijn wanneer de organisatie zichzelf opheft.

harbi | 26-09-12 | 17:08

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 17:03 | + 0 -

Het probleem zit toch echt bij de Buma/Stemra , ze hebben veel te laat gereageerd op internet en proberen nu met harde hand de achterstand in te halen.

Eurotokkie | 26-09-12 | 17:07

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 17:03
Organistisch? Staat het er echt? *proest*

*zichzelf even een spiegel voorhoudt*

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 17:07

Hoewel ik een schijthekel aan BUMA, aanverwante organisatisch en de georganiseerde muziek criminaliteit heb (lees: platenmaatschappijen) heb, is er natuurlijk wel degelijk sprake van een probleem.

En dat probleem is dat internet vol zit met paupers die denken dat álles gratis zou moeten zijn. Paupers die nooit voor muziek of films willen/gaan betalen, ook al zijn er prima alternatieven.

Vooropgesteld; deze alternatieven zijn er nu veel te weinig, waardoor het veel te prematuur is om de piraten vol de schuld te geven van het niet werkende systeem.

Maar toch vind ik dat internetterts zich ook wel enigszins een spiegel mogen voorhouden.

Absoluut niet waar | 26-09-12 | 17:03

Maakt mij allemaal niet zo uit. Ik maak tegenwoordig playlists op youtube of andere videoclip sites voor thuis of op het werk, voor onderweg heb ik nog een collectie van 300gb aan mp3, kan ik de rest van mijn leven mee door.

Idontgiveafunk | 26-09-12 | 17:02

Ik krijg nog steeds geld van ze , en met mij nog heel wat meer muzikanten.

Eurotokkie | 26-09-12 | 17:02

Nederland loopt achter bij Europa... Wat is de definitie van Europa: UK, Duitsland en Frankrijk? Als een internationale uitgever van zegge de VS diensten gaat aanbieden in de EU dan zal dat als eerste in deze grote landen zijn. Het verbaast mij dan ook niet dan 'Nederland achterloopt'. Downloadverboden gaat hier niets tegen doen. Internet stopt immers niet bij de grens. Het woud aan verschillende wet- en regelgeving binnen Europa consolideren tot een richtlijn echter wel, zodat het voor aanbieders van buiten Europa makkelijker wordt om hier diensten aan te bieden. Maar daar hoor je SENA en BUMA/STEMRA niet over, want Europese regelgeving gaat landelijke belangenclubs overbodig maken.

De Ingeniale | 26-09-12 | 17:02

Nou nou GS,
Ga je dr zomaar van uit dat Buma/Stemra iets weet.
Is dat niet een beetje te hoog gegrepen voor deze old skool fossielen?

Spokoynoy Nochi | 26-09-12 | 16:59

Buma/Stemra loopt standaard 3 geluidsdragers achter. Volgens mij is downloaden ook alweer passé en is streamen de shit. Maar idd, maak ze niet te wijs...

Tommygunner | 26-09-12 | 16:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl