Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hero Brinkman: "WACHTGELDHETZE!"

Wat sportief: Voormalig Kamerlid en veroordeeld bedreiger Hero Brinkman reageert op naar hem vernoemde wachtgeld-0-meter™ op GeenStijl. Wij noteren: "een wachtgeld-hetze" en "is het maar zo weinig?". Waarvan akte. Bijl aan de wortel van de beschaving dit. In Huize Brinkman, waar ooit zo dapper werd gestreden tegen verkwisting van taxpoet, vreten ze geen bloembollen de komende jaren. En oh ja Hero. FYI: je kan ook gewoon van je wachtgeld afzien hoor. Kijk maar naar Femke Halsema. (via)

Reaguursels

Inloggen

Mensen, mensen, mensen.. leer LEZEN! Femke heeft wél recht op wachtgeld, maar maakt er géén aanspraak op. Het is dus niet dat ze te veel verdient en er geen recht op heeft.
En het is nogal makkelijk om te zeggen dat 'links' makkelijk baantjes vindt, en daarom geen recht van spreken hebben als het gaat om een mening over wachtgeld. Bovendien staat 'rechts' veel meer bekend om hun vriendjespolitiek.
Wat betreft makkelijk een baan vinden na je politieke carrière, dat heeft niets te maken met links of rechts zijn, maar meer met of je zelf goed kan netwerken en goed bent in je werk. Meneer Brinkman excelleert blijkbaar in beide niet. Sneu voor hem.

lizzz | 26-09-12 | 06:24

@Niemands Knegt | 25-09-12 | 19:27

Dank je wel mijn waarde. Wat een hartverwarmendende plemp. En de waardering is wederzijds, ik lees je doordachte betogen graag ook al verschillen we vaak van mening. En je bent altijd respectvol bovendien.

Nogmaals Dank.

pius | 25-09-12 | 22:35

wat een lul.............

wybert | 25-09-12 | 21:33

Maximum WW is grofweg 35.000 per jaar, de wachtgeld regeling is bijna 80.000 in het eerste jaar. Brinkman lult uit zijn nek.

* Il Principe * | 25-09-12 | 20:13

@pius | 25-09-12 | 13:59 |
Pius, ik heb nergens gezegd dat jij een gutmensch bent en ik heb het nergens over de welzijnssector gehad; ik ben bang dat jij je teveel vereenzelvigd met mijn eerste plempsel. Ik denk dat de meesten alhier de door mij gebruikte definitie van gutmenschen niet helemaal kunnen plaatsen.
Bij gutmenschen gaat mijn associatieve gedachte ten eerste uit naar Friedrich Wilhelm Nietzsche's verhandelingen over het begrip 'medelijden', ten tweede denk ik aan deze Duitse verhandeling over de term gutmensch, schijnbaar ontstaan in het Duitsland van 1989: de.wikipedia.org/wiki/Gutmensch , tenslotte kan bij mij een gutmensch zowel uit het linkse politieke spectrum komen als ook uit het 'rechtse' politieke spectrum, hoewel de begrippen links en rechts mij niet veel zeggen.
Neem van mij aan dat die baantjes carrousel bestaat en vooral veelvuldig draait in het circuit van de door mij genoemde vijf partijen. Mijn reaguursel van | 25-09-12 | 13:49 | is gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken van verschillende politicologen. Velen van die politicologen onderschrijven mijn gevoelens betreffende onze illusoire democratie en noemen het net als ik liever een particratie.
Pius, ik heb je in de GeenStijl,- en Reaguurders panellen leren kennen als een uiterst oprecht mens die te allen tijde voor zijn standpunten staat, een uiterst goede (jaren 80) muzieksmaak heeft en voor de beste voetbalclub ter wereld is; ik zou jou dus nooit een gutmensch kunnen noemen.

Niemands Knegt | 25-09-12 | 19:27

Is het maar zo weinig? Er zijn mensen die daar een maand voor moeten werken ipv een week op de bank zitten.

panadol | 25-09-12 | 18:20

Wat verwacht je dan van zo'n kansloze persoon. Dankzij de PVV heeft ie even zijn minute of fame gehad en mag die 4 jaar uit de ruif vreten. Voor hem veel geld, voor echt talent is het salaris van een kamerlid een teruggang. Welke succesvolle ondernemers zijn eigenlijk voor de PVV in de kamer gaan zitten? Wie van de PVV kamerleden is er in salaris op ACHTERUIT gegaan door het aanvaarden van de mealtijd uit den Staatsch Ruyf?
Ik zou het niet weten

Zatkniss | 25-09-12 | 17:07

Dat Femke Halsema zégt dat ze van haar wachtgeld heeft afgezien, betekent niet dat ze dat ook werkelijk gedaan heeft.

Tricephalus | 25-09-12 | 16:55

Als hero écht scherp was geweest, had ie gezegd: 'ach, ik dacht, als jij, Rugter, totaal nutteloos kunt zijn op kosten van de maatschappij, kan ik, Hero, dat ook!' :)

zik | 25-09-12 | 16:31

Hero en wachtgeld. Dat kan niet, dat is als geen stijl die een publieke omroep begint.

miko | 25-09-12 | 15:40

Wat een onzin, dus een kamerlid die roken moet ontmoedigen, zou zelf niet mogen roken?

ITEACHYOU | 25-09-12 | 15:12

Vind Brinkman een lutser, maar wat een flauw afzeiktopic zeg. Met dat filmpje en verwijzing naar het twitteraccount van Rutger. Pownews, Rutger en Brinkman, dat was tot voor kort 'ouwe jongens krentenbrood' en nu wat grappig bedoelde uitspraken tegen Brinkman gebruiken.

Kennelijk vinden Brusselmans, Pownews en Rutger dat als je iets aan die achterlijke wachtgeldregeling van vier jaar wil doen - iets waar de PVV en Brinkman altijd tegen geageerd hebben, maar kennelijk van de overige partijen te weinig steun hebben gekregen - dat je er dan zelf geen gebruik van mag maken tot je een andere baan hebt.

Dan moet Brinkman van Brusselmans plotsklaps een voorbeeld nemen aan Femke Halsema die kennelijk geen wachtgeld heeft? Kan haar tweets niet zien want mevrouw Halsema is nogal snel op haar tenen getrapt als je haar netjes wijst op het verdraaien van feiten. Dan krijg je gelijk een block.

Afijn. Op 17 november 2010 trad Femke af.
"Vanaf februari 2011 bekleedde Halsema kortstondig de Leonardoleerstoel van de Tilburg University. Op 28 juni 2011 werd Halsema voorzitter van de raad van commissarissen van WPG Uitgevers. Op 20 november 2011 werd bekend dat Halsema per 1 januari 2012 aantrad als de nieuwe voorzitter van de Stichting Vluchteling. Op 18 juni 2012 werd zij tevens benoemd tot voorzitter van de raad van advies van de ASN Bank."
nl.wikipedia.org/wiki/Femke_Halsema

Lees nergens op Wiki dat Femke afstand van die wachtgeldregeling heeft gedaan. Wat ik wel weet is dat je inkomsten van arbeid op moet geven. Volgens mij worden die van het wachtgeld afgetrokken. Dat zal wel het geval zijn geweest.

Dat ze nu geen gebruik van haar wachtgeld maakt zou kunnen. Naast bovengenoemde banen is zij - samen met Hassnae Bouazza - bezig met het maken van documentaires over vrouwen en de islam, de op de NTR zullen worden uitgezonden. Zal ook wel vorstelijk worden betaald als ik kijk naar wat Paul Rözenluller op de NPO bij elkaar harkt.

Dat Femke zo snel wat anders heeft gevonden is ook niet zo gek. De banen-carrousel draait immer op volle toeren als het om Groenlinksers, PvdAers, CDAers en VVDers gaat.

W.b. die veroordeling: 500 euro boete en de bewijsvoering vind ik ook nogal mager, al blijft het oerdom om met een bijl te gaan lopen zwaaien. In elk geval gaat hij in hoger beroep.

Nooit gedacht dat ik Judas Brinkman zou gaan verdedigen, maar soms moet het. Zoals nu.

La Vie En Rose | 25-09-12 | 15:11

Het valt niet mee voor hem. Van de 1270 euro ook nog eens 500 euro betalen voor bedreiging. Schandalig gewoon *gniffel*

hölzenbein | 25-09-12 | 14:52

De geschiedenis herhaalt zich met dit soort hypocriete ordi's. Ook vrouwtje Verdonk keerde zich destijds luidkeels tegen de wachtgeldregeling toen ze nog in de Kamer zat. Nadat ze er door de Kiezer uitgeflikkerd was heeft ze er nog ruimschoots en maximaal van geprofiteerd. Hero Drinkman volgt haar voorbeeld.

@Kaas de Vies | 25-09-12 | 14:35
?

pius | 25-09-12 | 14:41

1200 Euro pas? Zeg Brinkmannetje, dat dingetje draait pas vijf dagen.

Leg dat maar uit aan andere uitkeringsgerechtigden.

Het is wat iemand die veertig jaar gewerkt heeft per maand krijgt.

zeg maar jansen | 25-09-12 | 14:36

@Bakito | 25-09-12 | 14:20 | + 0 -
Mee hoor ik roep niet zomaar wat. Jij vraagt om een voorbeeld, hier heb je er 1.

"@pius 14:26
De auto-lobby is geen haar op de buik beter dan de wapenindustrie. Ongelukken als deze betekenen namelijk dat er weer nieuwe occasions moeten worden aangeschaft.

In het kort, de auto-branche heeft baat bij ongelukken en wakkert onverantwoord rijgedrag derhalve aan middels F1 en videogames.

En dat mag schijnbaar allemaal maar in dit kouwe bananenlandje...
Bakito | 25-09-12 | 14:32 | + 0 -"

Kaas de Vies | 25-09-12 | 14:35


goedverstaander | 25-09-12 | 14:16 |
Niks maakt uiteindelijk zo gelukkig als een kast vol schoenen en overhemden...:-))
Uiteraard is iets wensen of iets willen bereiken goed voor de mens. Ik heb ook nog wel wat wensen hoor. Het is alleen zo dat ik soms kijk naar wat de mens allemaal nastreeft... het doorslaan erin zeg maar. Kijk nou straks met de feestdagen. Ga eens in een kroegje zitten voor het raam met een lekker bakkie erbij. Kijk eens naar de hebzucht! De overvolle tassen met spullen en vreten voor een heel weeshuis. Das toch een bepaalde vorm van zwakzinnigheid zoals Bakito zegt?

irma zonderboezem | 25-09-12 | 14:23

@Kaas de Vies 14:18
Wanneer dan niet? Geef eens voorbeelden.

Of roep je maar wat, zoals gewoonlijk.

Bakito | 25-09-12 | 14:20

@Bakito | 25-09-12 | 14:17

necrosis vragen om een feitelijke onderbouwing is zoiets als Stormageddon vragen om zijn ongelijk toe te geven.

Fictie dus.

pius | 25-09-12 | 14:20

@Bakito | 25-09-12 | 14:17 | + 0 -
Dat doe je zelf nooit. Vanwaar deze eenzijdige eis?

Kaas de Vies | 25-09-12 | 14:18

Goed dat die man weg is bij de PVV.

funkyd | 25-09-12 | 14:17

necrosis | 25-09-12 | 14:08 |
Luister eens flapdrol, jij doet een boude uitspraak. Dan zorg zelf maar voor feitelijke onderbouwing.

Bakito | 25-09-12 | 14:17

@ irma zonderboezem | 25-09-12 | 14:11 |
Misschien heb ik het iets te zwaar aangezet. De boodschap moet immers overkomen, nietwaar? Ik streef wellicht niet naar meer (als ik dertig paar schoenen in de kast heb staan stop ik ermee) maar naar iets anders. Switch ik naar overhemden. Tevredenheid is wellicht mooi voor jou maar ik vergelijk het toch meer met gezapigheid in ingeslapen-heid.

Je maakt mij niet wijs dat je zo tevreden ben over alles dat je echt helemaal niets meer te wensen hebt. Geloof ik niet.

goedverstaander | 25-09-12 | 14:16

@Bakito | 25-09-12 | 14:11

Dat getal 110 zegt me niks, ik weet wel dat je dan 20km te hard reed gisteren. Je had recht op een boete van € 197,-

www.infopolitie.nl/verkeer/snelheid/76...

*Ome Koos bellen gaat*

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 14:16

@necrosis | 25-09-12 | 14:08

Je bent nogal een prototype internet- PVV-er is het niet. Niet verder kijken dan je onderbuik dik is?

Als PVV-stemmer zou je namelijk op zijn minst de moeite kunnen nemen om het boek van huis-ideoloog Martin Bosma "de elite van de valsemunters' te lezen. Hierin betoogd hij op, dat moet gezegd, overtuigende wijze dat de nazi's links waren.

Het punt is echter als je goed leest dat alle variabelen waaraan hij dat toetst ook op de PVV van toepassing zijn. De feitelijke conclusie is dus dat op basis van de uitspraken van Bosma de PVV inderdaad een nationaal-socialistische partij is.

Maar dat had je kunnen weten. Ouwe struisvogel.


pius | 25-09-12 | 14:16

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 14:09
Nee, ik heb een zuinige diesel waarmee ik nooit harder dan 110 rijd.

Zegt je zeker niks, het getal 110..?

Bakito | 25-09-12 | 14:11


goedverstaander | 25-09-12 | 13:59 | + -2 -
Iets graag willen hebben/doen is prima. Dat motiveert ook zeker. Hunkeren naar iets is naar mijn idee iets anders ( zeg je zelf ook al, niet doorslaan!)
Maar waarom zou je altijd maar meer willen hebben? Neem iets simpels waar veel vrouwen last van hebben. Shopdrift! Zijn ze gelukkiger met 15 paar laarzen in de kast dan ik met 3 paar? Nee, want ze moeten nog meer, en nog luxer enz enz. Maar het brengt ze geen geluk, ook geen tevredenheid wat jij blijkbaar een scheldwoord vindt maar ik denk in deze tijden kunnen zeggen. Ik ben tevreden, daar is niks mis mee!

irma zonderboezem | 25-09-12 | 14:11

Wat een draadjes zeg, en nu moet de voorzitter van de Tweede Kamer nog worden gekozen...

eerstneukendanpraten | 25-09-12 | 14:10

Femke was/is zelfstandige. Had dus al een inkomen, en had dus ook (terecht) geen recht op wachtgeld. Daarom heeft ze het ook niet geclaimed (haar inkomsten zouden namelijk het wachtgeld overstijen). Hero Brinkman is een voormalig politieagent, en die verdienen in Nederland -zoals we inmiddels weten -minder dan een bijstandsmoeder.
Wachtgeld regeleing is op zich niet slecht, zolang het geld gebruikt wordt door hen die er daadwerkelijk noodzaak toe hebben, immers wie neemt Hero nog in emplooi?

Fred Janssen | 25-09-12 | 14:09

@Bakito | 25-09-12 | 14:06

Ghehe, je bedoeld dat je inderdaad een oude dieselslurpende bus zonder roetfilter hebt, ben je toevallig ook getrouwd met Fapke Halsema?

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 14:09

@Bakito | 25-09-12 | 13:46
Iemand die PVV vergelijkt met Nationaal-Socialisme en alleen leest wat hij WIL lezen, geef ik geen cijfers.
De cijfers kun je veelal terugvinden op internet, maar zodra het niet in jouw straatje past, wil je het niet weten.
Hoe heten die beesten ook alweer die hun kop in het zand steken?

necrosis | 25-09-12 | 14:08

Ik ben geen fanboy ofzo, maar Brinkman heeft gelijk als-ie stelt dat-ie nooit tegen de wachtgeldregeling is geweest. Hij heeft nooit gezegd dat hij die regeling wil afschaffen, maar wel dat hij notoire 'wachtgeldtrekkers' wil aanpakken, door de periode in te korten, bij mijn weten. Dat is natuurlijk wat anders dan dat hij vindt dat politici van deze uitkering moeten afzien.

M-Bozz | 25-09-12 | 14:07

@Niemands Knegt | 25-09-12 | 13:49

Klopt, er zijn maar weinig mensen bereid om een politieke functie te vervullen, daarom zie je ook zoveel onbenullen in de beide kamers, colleges van B&W, gemeenteraden etc.

In het land der blinden is éénoog koning zeg maar.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 14:06

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:57 |
Zelfs ik was ooit hypocriet.

Bakito | 25-09-12 | 14:06

@goedverstaander | 25-09-12 | 13:59

Mooi omschreven. Al is het andersom net zo plausibel.

Maar dat deert niet.

pius | 25-09-12 | 14:05

@Kaas de Vies | 25-09-12 | 14:01

Nog nooit van gehoord.

pius | 25-09-12 | 14:04

@pius | 25-09-12 | 14:00 | + 0 -
Oh wat zullen Brutus68, Superior Bastard en Pa Cartwright lachen.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 14:01

@Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:52

Ik kom zo min mogelijk op verjaardagen maar ik weet er wel eentje waarop ik het uit ga proberen.

Ik hou je op de hoogte.

pius | 25-09-12 | 14:00

@pius | 25-09-12 | 13:59 | + 0 -
Zoals ik dus omschreef in mijn Trias Parasitica.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 14:00

irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:56 |
Het hunkeren naar altijd meer motiveert. Je hebt een doel, je leeft ergens voor, je hebt iets te wensen. Je moet er natuurlijk niet in doorschieten.

Tevredenheid leidt tot luiheid, doellossheid, gezapigheid, verveling en uiteindelijk een roemloze en akelig eenzame dood.

goedverstaander | 25-09-12 | 13:59

@Niemands Knegt | 25-09-12 | 13:49

Ik geloof wel degelijk in netwerken op links en evenzeer op rechts maar zo georganiseerd en bewust als jij het schets kom ik het in de welzijnssector niet tegen.

Het is meer een soort onbewuste Cosa Nostra maar dat kan ook met een gebrek aan competentie van de representanten te maken hebben. Al blijven ze een fenomenaal machtsblok. Misschien juist daardoor.

Ik moet altijd denken aan het essay van Hannah Arendt over de banaliteit van het kwaad als ik tegen dit systeem aan de gang ben. De gelijkenissen zijn evident ondanks het verschil in tijdperk.

En ja, ik sta volledig achter deze godwin uiteraard.

Evengoed, betekent dit nu dat ik geen Gutmensch ben aangezien ik nergens van profiteer en overal last van heb.

En zo nee, wat staat mij te doen volgens jou?

pius | 25-09-12 | 13:59

@Bakito | 25-09-12 | 13:31

Je bedoeld dat je je bakfiets hebt ingeruild voor een CO2 vervuilende dieselbus van 15 jaar oud zonder roetfilter?

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:57

@irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:56 | + 0 -
Zegt een vrouw die hunkert naar een badsessie.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:57

@Kaas de Vies 13:54
Welnee, dat doe ik tussen neus en lippen door, met twee vingers in de nies.

Bakito | 25-09-12 | 13:56


Bakito | 25-09-12 | 13:53 |
En daar heb je een punt, het hunkeren naar alrijd maar meer maakt de mens ongelukkig.

irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:56

@Bakito | 25-09-12 | 13:53 | + 1 -
Em dat is dus je obsessie?

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:54

@Kaas de Vies 13:48
Nergens voor.

Ik beschouw het aanhangen van publieke instituten, politieke of religieuze partijen en het obsessief najagen van materiële zaken allemaal als tekenen van zwakzinnigheid.

Bakito | 25-09-12 | 13:53

@pius | 25-09-12 | 13:45 | + 3 -
Dat is toch mooi om te zeggen op verjaardagen?

"Ik ben ooit eens verbeterd door Kaas de Vies"

Nou dan heb je alle lachers op de hand.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:52

@pius | 25-09-12 | 13:42 |
Dat 'abonnement' is er wel degelijk:
PvdA, CDA, VVD, D66 en GroenLinks hebben samen slechts 198.135 leden (stand per 1 januari 2006), iets meer dan één procent van de Nederlandse bevolking. Daarvan zijn over het algemeen slechts zo’n tien procent van de leden van die partijen ook echt politiek actief en dus eventueel benoembaar. Uit dit uiterst kleine potentieel moet dus gevist worden voor politiek gerelateerde functies als minister, staatssecretaris, commissaris van de koningin, burgemeester.
Deze uiterst kleine elite maakt het nog bonter: ook functionarissen die formeel juist onafhankelijk van de politiek moeten zijn, worden strikt volgens partijlijnen gedistribueerd. Alle topambtenaren op de ministeries zijn bijvoorbeeld keurig verdeeld over deze partijen. Dat geldt ook voor formeel onafhankelijke controleurs zoals de Algemene Rekenkamer en de Autoriteit Financiële Markten. Belangrijke adviesorganen zoals de Raad van State, de Sociaal Economische Raad, de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, het Centraal Planbureau en het Ruimtelijk Planbureau zijn ook verdeeld over deze partijen. Dan zijn er natuurlijk nog de zorg, de omroepen, het ‘onderwijsveld’ en de sociale zekerheid. In al deze sectoren is dus 99 procent van de Nederlanders vrijwel kansloos als het gaat om een belangrijke publieke benoeming.

Niemands Knegt | 25-09-12 | 13:49

@ Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:48 |
Ik denk dat Bakito even uit zijn rol viel.

Iedereen heeft weleens een zwak moment.

goedverstaander | 25-09-12 | 13:49

@irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:47 | + 0 -
Wat ben je toch weer lekker scherp vandaag.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:49

@Bakito | 25-09-12 | 13:46 | + 0 -
Waar ben je dan in godesnaam voor? Je laat me totaal verbijsterd achter.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:48


Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:45 |
Heeft Bakito hem gesigneerd?...(wel grap)

irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:47

@ irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:30 |
Reaguursel van DE dag!

goedverstaander | 25-09-12 | 13:47

Over de wachtgeldmeter: hallo Geen Stijl, de komma en punt in het bedrag staan verkeerd om! Zo betekent het bedrag niets. Kom op zeg...

jezouermoevanworden | 25-09-12 | 13:47

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:41 |
Ben ik ook tegen, alsmede tegen het nationaal-socialisme van de PVV.

necrosis | 25-09-12 | 13:41
Heb je daar ook cijfers van? Of loop je weer ongefundeerd te jijbakken?

Bakito | 25-09-12 | 13:46

En daar gaan we weer met het kansloze: rechts XOR links = true

de reaguurbuur | 25-09-12 | 13:46

@Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:44

Ga juist jij de Taaliban uithangen? Dat is een soort godwin voor zwakbegaafden. Maar ik vergeeft je voor 1 keer.

Iedereen heeft weleens een zwak moment.

pius | 25-09-12 | 13:45

@irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:44 | + 0 -
Ik heb een gesigneerde versie (geen grap).

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:45

@necrosis | 25-09-12 | 13:41

Neem nou een gewoon je verantwoordelijkheid als PVV-stemmer. Dat zou je geloofwaardigheid ten goede komen.

En het lucht enorm op.

pius | 25-09-12 | 13:44


Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:36 |
Dat klinkt als een boek voor mij deze herfst!

irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:44

@pius | 25-09-12 | 13:42 | + 0 -
Er is geen abbonenement, want het is abonnement.

Verder, breek me de bek niet open over demoniseren ik heb net dat boek van Anne Frank opgeborgen.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:44

@Niemands Knegt | 25-09-12 | 13:35

Ik schijn ook tot de Gutmenschen-kerk te behoren en ik ervaar slechts uitsluiting, demonisering en anderen die profiteren van mijn niet geringe kwaliteiten binnen die kringen.

Dus dat kan twee dingen betekenen of ik ben geen Gutmensch of er is geen abbonenement.

Wat denk jij?

pius | 25-09-12 | 13:42

@Bakito | 25-09-12 | 13:38 | + -1 -
Als je het boek hebt begrepen hoe kan je dan nog pro socialisme/communistische systemen zijn.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:41

@Bakito | 25-09-12 | 13:31
Zullen we het eens gaan hebben over het totaal aan wachtgeld aan de 'linkerzijde' van het politieke spectrum?
Of negeer je dat gewoon?

necrosis | 25-09-12 | 13:41

Brinkman is vast een moeilijk geval voor de arbeidsmarkt.
.
Dat eindigt nog met een wietplantage op die boerderij.

Greetje Duisenberg | 25-09-12 | 13:40

@steven paul 13:37
Kijk, daar hou ik nou van. Een stukje zelfspot richting mij. +1

Bakito | 25-09-12 | 13:40

en met z'n alle!
Jij vuile huicherlaar
pak jij je tassen maar....

poli | 25-09-12 | 13:39

@Kaas de Vies 13:36
Hoezo heb ik dat boek niet begrepen?

Leg eens uit.

Of balk je maar weer eens wat, zoals gewoonlijk...?

Bakito | 25-09-12 | 13:38

Toch +1 voor Femke

John McClane | 25-09-12 | 13:37

@Bakito | 25-09-12 | 13:31
* doet in het vervolg anders kijken naar de stellige beweringen van onze eigenste Bakito *

steven paul | 25-09-12 | 13:37

@Bakito | 25-09-12 | 13:31 | + -12 -
Ik vraag me af of jij het boek "Animal Farm" hebt begrepen. Tenzij jezelf natuurlijk als het varker ziet.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:36

@pius | 25-09-12 | 13:31 |
Pius, ik hoop dat jouw reaguursel sarcastisch/ironisch bedoeld is?
Je neemt toch wel het lidmaatschap van de Gutmenschen Kerk mee in je overwegingen? Zonder dat abonnement is de kans op een commissariaat, voorzitterschap, burgemeesterschap en dergelijke functies haast uitgesloten, toch?

Niemands Knegt | 25-09-12 | 13:35

Het is bijna een wetmatigheid, maar als een persoon/groepering ergens hartstochtelijk tegen ageert, kun je er donder op zeggen dat ze zich er zelf ook aan zondig maken.

Je ziet het binnen de katholieke kerk, je ziet het bij de varkens uit Animal Farm en je ziet het dag in dag uit bij de prutsers van de PVV.

Stelligheid en hypocrisie gaan hand in hand.

Bakito | 25-09-12 | 13:31

@Niemands Knegt | 25-09-12 | 13:29

Het is ook nooit goed of niet? Ziet iemand een keer af van wachtgeld ga je daar weer over lopen zeiken.

Pathetisch.

pius | 25-09-12 | 13:31

Ik wil als burger met actief stemrecht, lachgeld. Geld dat mij toekomt als ik weer in de lach schiet als ik al dat domme beleid zie.

Kaas de Vies | 25-09-12 | 13:30

tja hij en andere politici hebben natuurlijk we recht op een uitkering, maar dan inderdaad ww
het is een brinkmeter het leuk bedacht, maar ..... volgens mij zijn er 50 kamerleden vertrokken dat bedrag keer 50 dus!!

janneman1977 | 25-09-12 | 13:30

Hij lijkt wel een Griek... die wachten ook maar op geld en vinden het ook steeds te weinig!

irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:30

Als je die oude PVV-fractie bekijkt kan je alleen maar tot de conclusie komen dat het onbegrijpelijk is dat Geert pleit voor bezuinigingen op het gevangeniswezen en de geestelijke gezondheidszorg.

Stel dat ze gewoon op straat terecht komen.

pius | 25-09-12 | 13:30

Opportunist Brinkman mist één gigantisch en niet overkomelijk pré ten aanzien van de Femke Halsema's van deze wereld, namelijk lid zijn van de Gutmenschen Kerk. Leden van deze Kerk zorgen dat zij geen wachtgeld hoeven te (mis) gebruiken, aangezien zij vrijkaartjes krijgen voor de baantjescarrousel.
Femke heeft trouwens uiterst gênant en uiterst makkelijk praten met haar voorzitterschapjes van de Stichting Vluchteling en de Raad van Advies van de ASN-bank.

Niemands Knegt | 25-09-12 | 13:29

Je kan wel van je wachtgeld afzien zoals, groot voorbeeld, Halsema maar dan loop je na een tijdje te klaagtwitteren dat je geen inkomsten hebt.

Treurig varken | 25-09-12 | 13:28

Belangrijker; wie is dat leuke meisje op 0:30?

Tim Grimback | 25-09-12 | 13:28

Aangezien de kiezers op 12 september ons Nederlandsche hoofd op het Brusselse hakblok hebben gelegd, kunnen er in de toekomst nog veel meer mensen wachten op hun geld.
Hun pensioen dat is.

Cuyahoga | 25-09-12 | 13:26

Dus de komende jaren kan ik weer volop taxpoet betalen voor dit soort lowlifes.

Hartelijk bedankt weer Geert.

pius | 25-09-12 | 13:25

Huichelfluim. Oud-PvdA-er. Die vullen hun zakken altijd goed.

ZKH EénOog | 25-09-12 | 13:24

Het valt mij nog mee, waar die meter nu staat.

Glas Koning | 25-09-12 | 13:24

Meh, hij heeft wel een punt hoor. Als iedereen WW krijgt waarom hij dan niet?

Greed=Good | 25-09-12 | 13:23

De wachtgeldregeling voor oud-Kamerleden is volstrekt niet hezelfde als de WW-regeling voor reguliere werknemers.

Boyo | 25-09-12 | 13:22

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Geen held, die Hero, maar wel geld.

rabauw | 25-09-12 | 13:21

Hero zet de bijl in de wortels van het wachtgeldsysteem?

vraagstaart | 25-09-12 | 13:20

Nog nooit iemand zo slecht zien Liegen... Maar goed, dat vond de rechter blijkbaar ook vandaag.. Doei 500 euro

Crematorium-de-Asbak | 25-09-12 | 13:20

Hij heeft toch wel vaker met dit bijltje gehakt?

Petrus de Rewa | 25-09-12 | 13:19

teleurstellen=teleurstellen*d*

Godsammekraken | 25-09-12 | 13:19

Dat geld is net genoeg om de slijterijrekening mee te betalen.

rara | 25-09-12 | 13:19

Hero doet teleurstellen sportief.

Godsammekraken | 25-09-12 | 13:18

Bij nader inzien toch wel gezien Hero? Die wachtgeldmeter?

De Regeering | 25-09-12 | 13:18

Een aanvangsdatum aan die Brinkmeter toevoegen zou ook wel handig zijn, je weet tenslotte nooit hoelang het nog gaat duren.

Conan de Rabarber | 25-09-12 | 13:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken