Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BAM. Man slaat inbreker dood

vogelkooitje.jpegOhjee. Dit wordt een dingetje, vermoedelijk. Vogelaar kortwiekt kruimeldief. Inbreker overleden na gevecht met bewoner. In een Diessense vogelaarwijk. Als in: wijk met volièrehouders. De gauwdief kwam namelijk waarschijnlijk om vogeltjes te pikken, hetgeen volgens buurtbewoners al eerder gebeurd was in de straat. Vast geen kanaries van een tientje dus. Momenteel zwermt de forensische dienst rond het huis, maar de bewoners zijn na verhoor niet gearresteerd en er zou geen sprake zijn geweest van wapens. De inbreker is dus gewoon ongelukkig ten val gekomen tegen het aanrecht/de eikenhouten eettafel/plavuizen vloer. Vier keer. Kan gebeuren. In het land van Mark Rutte zijn inbrekers nou eenmaal vogelvrij. Staat tegenover dat dievendoders in het land van de PvdA (nu ook de baas) in de (sociale) media net zo goed vogelvrij zijn. Dus: dit wordt een dingetje. Met meningen, politieke reacties en de expert opinion van vogelkenners die verklaren dat er veel geld omgaat in de handel in hobbyvogels en er dus ook een toename in diefstal is. Feit blijft dat er iemand was op een plek waar hij niet hoorde te zijn, op een tijdstip waarop je doorgaans niet op koffie met een koekje hoeft te rekenen. En dat is hem noodlottig geworden. Tenzij het allemaal één groot misverstand was natuurlijk. Er was namelijk mogelijk sprake van een taalbarrière. Update: Dubieuze doodsomstandigheden.

Reaguursels

Inloggen

@Paye | 25-09-12 | 12:56
kurwa, jestem martwy.... uuuuuuhhh!

lilluke halve hoan | 26-09-12 | 13:54

geef die mensen maar een lintje, had die prutser maar geen inbreker moeten worden

FastFred | 26-09-12 | 13:48

@Pufferd | 25-09-12 | 12:53
Hoe reageer jij dan als ze je spullen uit je huis willen halen terwijl jij thuis bent ?
Doe eens vertellen , grote geest......

lilluke halve hoan | 26-09-12 | 13:39

@TUBBS | 26-09-12 | 03:59
Ik kan en wil hier geen speld tussen krijgen.

Pufferd | 26-09-12 | 10:35

@Pufferd;

De meesten onder ons, die boos en misschien bang zijn, zijn net als de niet bange mensen, waarschijnlijk erg kwaad dat een inbreker met z,n tengels aan hun spullen zit.
Het is niet van de inbreker, dus hij moet er met z,n tengels vanaf blijven.
Als er bij mij een insluiper zou binnen lopen, dan zou ik hem dus nooit laten gaan, hoe stom misschien ook.
Het zijn mijn spullen en daar blijft hij gewoon vanaf, simpel.
En ja, ik heb al eens zo,n heerschap der dievengilde tegen gehouden, hetzij in een flatportiek waar hij een woning wilde openbreken..
IK vroeg hem rustig mee naar benden te lopen, wat hij in eerste instantie deed.
Tot het uit de hand liep en meneer vanaf de laatste betonnen trap, zo naar beneden kukelde en door ambu-personeel behandelt moest worden.
Had ik hem naar beneden van de trap af laten teckelen?
Of was het dat hij vanzelf de trap afviel, vanwege de worsteling die zich op de trap af speelde?
Afijn, de agent die het onderzoek leidde, vroeg mij erg goed na te denken, wat er gebeurd was.
Ik moest heel eerlijk tegen hem zijn, anders kon er eventueel een zaak tegen mij aangespannen worden.
Dit werd mij uitdrukkelijk en meerdere keren voorgelegd door de agent.
Uiteindelijk bleek dus dat hij was gevallen door de worsteling op de trap.
Ook de agent vond dit een erg voor de hand liggende verklaring, nooit meer iets van gehoord.

TUBBS | 26-09-12 | 03:59

-weggejorist-

TUBBS | 26-09-12 | 03:39

Deze situatie kan in de boeken worden bijgezet als:
Bedrijfs en Inventaris-Risico.
Een BIR kort gezegd, en in het Engels betekent dit:
Boobytrap In Reset.
Klaar voor de volgende keer dus.

Tipje: Wat je wel mag hebben in huis, is een flinke zaklamp/schijnwerper.
Formaatje MagLite met zware accu,s is altijd goed in ieder geval.
Je hoort de insluiper, dan loop je met lamp richting verdacht persoon en zet hem onder licht.
Word verdachte eventueel handtastelijk, dan kan je hem/haar altijd een flinke hengst op z,n kop of tanden geven.
Moet je toch voorkomen bij de rechter en die vraagt waarom je een zaklamp bij je had in eigen huis, zeg dan het volgende:
Ja weet u, ik was nogal slaperig en schrok opeens wakker, maar ik kon de lichtschakelaar niet zo snel vinden, vandaar dat ik de MagLite pakte, die lag onder het bed.
Rechter: Moest u per se dan de MagLite meenemen om licht te hebben?
Ja weet u, de laatste keer dat ik met een brandende kaars door het huis s,nachts liep, dat was geen succes.
M,n hut fikte gedeeltelijk af, vandaar dat de Maglite een beter idee is, en anders word ik uit de verzekering gegooid, als ik weer met een brandende kaars door m,n huis loop.
Roept u maar, heeft geen enkele rechter een weerwoord op.
Daaaag meneer de Inbreker, hoe is het met de bult op uw hoofd?
Tot niet meer ziens dan, toch?

TUBBS | 26-09-12 | 03:38

Deze bewoner beschermt zijn bezit en verdient een lintje,
jammer voor de inbreker maar het risico dat ook dit kan gebeuren is aanwezig.gewoon met je poten van andermans spullen afblijven .

appiezwolle | 26-09-12 | 03:09

Overal waarschuwingsbordjes met hier waak ik. en een op het erf een een grote waakhond ala BOERBOEL dat schrikt af hoop ik en anders ben je toch echt het haasje letterlijk wel te verstaan als je s'nachts onuitgenodigd op de koffie komt. een hond vervolgen is nogal lastig.

Boerboel | 25-09-12 | 22:01

tijdje terug had een 17 jarig gastje thuis dezelfde probleem, met een hockeystick hield die de huilende inbreker in bedwang. Twee opmerkingen van een van de smerissen:
in het vervolg harder slaan en
het resultaat ergens anders wegleggen.

Wijze woorden die die mensen ook hadden moeten toepassen.

Dikke Worst | 25-09-12 | 21:55

De twee bewoners zijn VERDACHTE?!??! Godsjammelazerus... Wanneer we hier te IJsland een inbrekert in mekaar beuken krijgen we een pluim van de national police. En da's geen gebbetje. En daarom wordt er hier niet of nauwelijks ingebroken. We kunnen hier boodschappen gaan doen en de voordeur gewoon open laten. Geen hond die er ook maar 1 seconde aan denkt om binnen eens een kijkje te nemen.

Reykjavik | 25-09-12 | 20:56

Al wel veel gereaguurd, maar toch wil ik ook even melden: +1 !!!

Byter | 25-09-12 | 19:48

Wanneer leren we nou eens dat IEDER mens verantwoordelijk is voor zijn/haar daden? In plaats van de belastingbetaler te laten opdraaien voor de kosten...

First Contact | 25-09-12 | 18:29

Inbrekers moet je laten verdwijnen, niet door de politie op laten halen. Anders krijg je wraakacties van zijn familie en vrienden, en uiteraard juridische processen.

vikingchild | 25-09-12 | 18:26

Uiteindelijk toch nog goed afgelopen.

Hei-kneuter | 25-09-12 | 17:20

ikdenkwat | 25-09-12 | 16:44
Je had jezelf beter denkfout kunnen noemen. Dat jij op je rug gaat liggen in je eigen huis moet jij weten. Ik verdom het.

Canis Spurcus | 25-09-12 | 16:53

Canis Spurcus | 25-09-12 | 16:41 | + 0
Het is een bewezen feit dat waarbij 1 partij bewapend is minder gewonden vallen dan als de beide partijen bewapend zijn. Kanttekening... bij eenzijdige bewapening ben je in ieder geval je I-phone kwijt.

ikdenkwat | 25-09-12 | 16:44

Men zegt wel eens dat je in NL niets mag qua wapens maar dit is legaal om in huis te hebben en geeft toch een stukje (psychisch) overwicht tov inbreker met koevoet:

www.google.nl/search?q=barnett+predat...

(Joris, geen idee of deze link zo gaat werken hier. Alvast excuses mocht dat niet zo zijn)

Wat ook een grote afschrikkende werking heeft, is een ronkende kettingzaag. Daar loop een inbreker ook niet graag tegenaan. Mijn punt is dat je zonder wapens als oudere/zwakkere sowieso de lul bent tegen een jonge, sterke, bewapende inbreker. Daarom zou er meer moeten mogen. Niet iedereen (bijna niemand) kan met zekerheid alleen op spierkracht een inbreker of groep overvallers uit je huis krijgen.

Canis Spurcus | 25-09-12 | 16:41

Gij zult niet stelen

Niek Naam | 25-09-12 | 16:39

 
Van de trap gevallen en die vriendelijk verhuismeneer heeft helaas minimaal vier keer met zijn hoofd een traptrede geraakt, zaak opgelost en dossier gesloten.
 

Rebellis | 25-09-12 | 16:38

Pufferd | 25-09-12 | 16:16 | + 0
Het is geen speculatie het is een situatie waarin ik in terecht zou kunnen komen zo zou handelen. Deurtje dicht en sterf lekker in de tuin, ga naar me bedje en geeft mn vrouwtje een lekkere beurt.

ikdenkwat | 25-09-12 | 16:38

ja das altijd een moeilijke zaak, iemand doden omdat hij iets van je steelt hmmm vind ik eigenlijk niet goed.

als je leven (bij een inbraak) in gevaar is ok dan wel.

dus als deze dode mijnheer een direct gevaar was voor de bewoners dan heb ik der geen moeite mee om het goed te praten.

MAAR als de bewoners het gevaar hebben opgezocht dan vind ik dat niet goed.

mja de meesten zullen het wel niet eens zijn met mij.

dan het feit dat mijnheer een allahtoon is/was moet ook helemaal niet te zaken doen vind ik.

gider | 25-09-12 | 16:27

Man heeft zijn eigendom beschermd. Daarnaast door het afschrikkingseffect de maatschappij een dienst bewezen. Als hij althans niet bestraft wordt voor zijn hardhandige aanpak.

WirMachenMusik | 25-09-12 | 16:20

Pufferd zou samen met Job Cohen en de inbreker om de tafel gaan zitten met een kopje thee.

WTF135 | 25-09-12 | 16:19

@ikdenkwat | 25-09-12 | 15:42
Heel begrijpelijk allemaal. Maar toch moet je bedenken dat er grenzen aan je optreden zijn. En wie zegt dat de bewoner voor zijn leven heeft gevochten? Dat blijkt nog nergens uit. Alles wat je er meer bijhaalt dan: inbreker + vechtpartij = 2 gewonden + dode inbreker, is speculatie.

Pufferd | 25-09-12 | 16:16

Grijskijkert | 25-09-12 | 14:20 | + 1 -

Ik heb in mijn leven verschillende keren 'geworsteld' met anderen, soms voor 't echie, maar leef nog steeds.

Als iemand door een 'worsteling' om het leven komt was het dikke pech, of geen 'worsteling'.

Han Fortmann | 25-09-12 | 16:08

Maar ik zou ook verklaren dat ik hem met de vlakke hand een
'correction paternal' had gegeven.

Magisch realisme | 25-09-12 | 16:03

220 op het schrikdraad in de tuin. Laat maar komen dat gajes.

Schreeuwmeeuw | 25-09-12 | 15:52

Opgeruimd staat netjes!

ZSU-23-4 | 25-09-12 | 15:43

Pufferd | 25-09-12 | 14:41 | + 0
Pufferd luistert nou eens ff. Je ligt lekker te maffen staat er ineens een of andere mafkees naast je bed die op zoek is naar iets. Er ontstaat een knokpartij je werkt die kerel de deur uit. Heb je enig idee als je 2 minuten nog lekker lag te slapen van de een op de andere seconde voor je leven vecht je relativatie vermogen op dat moment is? Achteraf lekker lullen van dit en dat maar op dat moment denk je echt niet aan die knakker die zich een beetje ligt aan te stellen in je tuin. Ik zou de politie dan bellen maar mn deur gaat niet meer open! Ja voor de politie dan.

ikdenkwat | 25-09-12 | 15:42

Met de hand geeft ook veel meer voldoening dan met wapens (lijkt me).

Shareholder II | 25-09-12 | 15:22

Dit had de boef kunnen voorkomen door, ik noem maar iets, niet in te breken.

Ignatius Barracuda | 25-09-12 | 15:13

Bij mij thuis komen inbrekers, insluipers en ander gewelddadig tuigh altijd 'ongelukkig ten val', liefst van 2-hoog door het trappenhuis naar de voordeur op de bgg. Kan de politie ze daar oprapen. Aaaaah, siellug...

Muxje | 25-09-12 | 14:16
eens

ITEACHYOU | 25-09-12 | 14:55

@me,myself and IK | 25-09-12 | 14:41 |
.
donjon | 25-09-12 | 14:30 | + 0
Doen ze speciaal om van die figuren als Hölzenbein tevreden te stellen. Die zij nogal snel op hun pik getrapt als er ge named en shamed wordt waar het geen autochtoon betreft. En er zijn er nogal wat van, van die types. Meestal blijven die veilig op de Joop waar guur rechtse comments veilig vooraf worden doodgeknuppeld.

__________

Kijk hier maar eens naar :

ejbron.wordpress.com/2012/09/07/must-s...

donjon | 25-09-12 | 14:55

Grijskijkert | 25-09-12 | 14:20
Sorry, ik zie ze niet. Een inbreker die zich overgeeft en vervolgens alsnog een kogel door de hersenpan krijgt is iets anders dan in paniek of woede een ram geven, waarbij de kans bestaat dat de inbreker komt te overlijden. Dat laatste mag van mij, dat eerste niet.

ITEACHYOU | 25-09-12 | 14:53

@neemjemoederindemali | 25-09-12 | 14:28
Je slaat de stap over waar in de achtertuin van de bewoner een man ligt dood te gaan. Daarop werden de bewoners voor evrhoor meegenomen, en niet gearresteerd.

Pufferd | 25-09-12 | 14:41

donjon | 25-09-12 | 14:30 | + 0
Doen ze speciaal om van die figuren als Hölzenbein tevreden te stellen. Die zij nogal snel op hun pik getrapt als er ge named en shamed wordt waar het geen autochtoon betreft. En er zijn er nogal wat van, van die types. Meestal blijven die veilig op de Joop waar guur rechtse comments veilig vooraf worden doodgeknuppeld.

me,myself and IK | 25-09-12 | 14:41

Tja kan er weinig op tegen hebben. Risico van "het vak". Hopelijk is dit al gebeurd voordat meneer zich verder kon voortplanten maar dat zal dan wel weer niet.

WatZalIkErvanZeggen | 25-09-12 | 14:39

Als je inbreekt ben je inderdaad vogelvrij. Punt.

mental K | 25-09-12 | 14:29

Metalen pinnen om zijn huis. Zou de inbreker gespiest zijn? Nice... Risico van het vak imho.

El_Salvadori | 25-09-12 | 14:28

@Grijskijkert | 25-09-12 | 14:20

Mooi toch, je wordt midden in de nacht wakker van een inbreker, je beschermd je have en je goed en vervolgens word je in 1 klap van slachtoffer tot dader, zo rolt links Nederland. Overigens, nog voordat er verder ook maar iets bekend is betreffende de omstandigheden.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 14:28

ITEACHYOU | 25-09-12 | 13:54

"Pufferd is mijns inziens heel reëel" Oh ja joh ??

De resultaten van het onderzoek zijn (nog) niet openbaar en er dus gemakshalve maar van uit gaan (of op z'n minst suggeren) dat de slachtoffers van de inbraak onrechtmatig hebben gehandeld ? "Innocent until proven guilty"... zegt jou dat wat ?

Misschien dat de (voorlopig bekende) feiten je op weg helpen bij je (voorlopige)oordeel ?: gezin ligt 's nacht om 3 uur gewoon te maffen. Inbreker pleegt een misdrijf en gaat daarmee (bewust en welwetend) een risico aan. Pa verdedigd huis/haard/gezinsleden & vogeltjes. Er volgt een worsteling met de inbreker die daar bij het leven laat.

Zeg nou zelf.. zitten er dan niet wat irritante & aanmatigende barstjes in de tegels van p(s)ufferd en c.s. ??

Precies... vinnik ook...

Grijskijkert | 25-09-12 | 14:20

Duidelijk gevalletje ESDB ( eigen schulde ,dikke bult ).

ja,diedus! | 25-09-12 | 14:17

@ITEACHYOU 13:54: Die vraag is reeel, en de feiten moeten onderzocht worden. Ook prima dat de slachtoffers nu eens een keer niet meteen zijn opgesloten. Tot zover doet de rechtstaat z'n werk.

Maar. In dit soort gevallen moeten (zoals sommige partijen ook stellen) de slachtoffers van de inbraak *alle* voordeel van de twijfel krijgen. Als vaststaat dat het om een insluiping gaat, dan moet er onomstotelijk vast worden gesteld dat de inbreker weerloos dan wel vluchtende was op het moment dat hij werd doodgeslagen (of ernstig verwond). Aannemelijk maken is niet voldoende, en het argument van proportioneel geweld in het geval van zelfverdediging gaat wat mij betreft nooit op. Onder invloed van angst en adrenaline reageer je heel anders, en als slachtoffer mag je je daar op beroepen. Tel daarbij op dat de meeste slachtoffers, in tegenstelling tot de insluipers, geen vechterbazen zijn. Overmeesteren, wegjagen of een beetje van je afmeppen is dan geen optie, als zwakkere partij is je enige optie om de inbreker met 1 klap buiten gevecht te stellen. Ook dat recht moet je als slachtoffer van een insluiping hebben.

Muxje | 25-09-12 | 14:16

Pufferd | 25-09-12 | 13:58 | + 0 -
Ik ben niet zo van het knuffelen, maar blijkbaar heb je al iets water bij de wijn gedaan. Dus wat mij betreft: vriendjes/

Aktivist | 25-09-12 | 14:09

Wel bizar om 4 keer tegen het aanrechtblad te vallen, je zou bijna denken van opzet.
+1 voor de man die zijn huis en haard verdedigd.

Implant | 25-09-12 | 14:08

' De politie zegt vooralsnog geen reden te hebben om aan te nemen dat er meerdere mensen bij de inbraak betrokken waren. Ook benadrukt een woordvoerder van de politie dat de overleden inbreker een autochtone Tilburger is. '
-
waarom benadrukken ?

(c)ZWITSUL | 25-09-12 | 14:08

ITEACHYOU | 25-09-12 | 13:54
Dat snap ik best en dat heb ik al eerder op een van pufferd's plempsels geantwoord . Alleen wist meneer pufferd niet van ophouden en komt nu pas langzaam bij zinnen. Gelukkig maar!

Aktivist | 25-09-12 | 14:07

@Pufferd | 25-09-12 | 13:47

Kijk, je komt al tot een iets ander inzicht, we komen er wel.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 14:01

@Aktivist | 25-09-12 | 13:54
Ik doe neerbuigend omdat jij mijn verbetering "spitsvondig" noemt. Zijn we nu weer vriendjes? Knuffelen?

Pufferd | 25-09-12 | 13:58

De bewoners hebben in ieder geval wel een lintje ontvangen, waarveur dank.

kneuterzak | 25-09-12 | 13:57

Rare vogel die inbreker.

doenormaal! | 25-09-12 | 13:56

@Aktivist | 25-09-12 | 13:49
aannames, aannames, aannames.
Wat belamgrijk is, is dit: jij maakt een fout, ik leg je uit wat de fout is. Daar mag je je voordeel mee doen. Graag gedaan.

Pufferd | 25-09-12 | 13:56

BELACHELIJK!!!
Dat ze nog geprobeerd hebben te reanimeren.

Lacan | 25-09-12 | 13:54

Aktivist | 25-09-12 | 13:49
Pufferd is mijns inziens heel reëel. De vraag is hoe die inbreker is doodgegaan. Als hij 1 klap heeft gekregen en verkeerd viel, is dat wat anders dan dat hij zich heeft overgegeven, knielt voor de bewoner en alsnog een kogel door de hersenen krijgt, dat snap je toch zelf ook wel?

ITEACHYOU | 25-09-12 | 13:54

Pufferd | 25-09-12 | 13:44
Nog even een mea culpa omdat ik me bij het posten heb vergist in een of ander rechtsartikel. Overmaat van reden voor jou om neerbuigend te gaan doen!

Aktivist | 25-09-12 | 13:54

@necrosis | 25-09-12 | 13:29
Ik zag mijn fout in direct nadat ik op "post" had geklikt. Dit is Nederland ja, het land waar ook arbeidsongeschikte inbrekers recht hebben op een uitkering al is het dan geen AOW of WW. Maar toch.
En ik snap je grinnik nu. Scherp ;)

doenormaal! | 25-09-12 | 13:50

me,myself and IK | 25-09-12 | 13:46
Maar zeker joh. Gooi je diarree er maar uit. Lekker belangrijk joh.

hölzenbein | 25-09-12 | 13:50

Probleem is als er iemand in je huis staat je niet weet wat de bedoeling is. Gaat hij je alleen beroven, zal hij je vastbinden en martelen? Zal hij je vrouw en dochter voor je ogen verkrachten? Is het een dronken persoon die zich heeft vergist in het huis.
-
Je weet het niet, het enige wat je wel weet is dat deze persoon niet in het huis hoort. Verder weet je ook niet of hij gewapend is of niet. Is het geweld dat je gebruikt/gaat gebruiken wel toelaatbaar?
-
Dat zijn wel even moeilijke overwegingen die je binnen 3 sec even moet beslissen. En vaak is de eerste reactie: Verdedigen van mijn gezin, huis en haard.
-
Waarom denk je dat ouderen zo vaak het slachtoffer zijn van woninginbraken en straatroven. Die kunnen zich moeilijk verweren, en als ze zich verdedigen wat de eerste reactie is. Dan wordt men zo zwaar mishandeld tot de dood erop volgt.
-
Je hoeft de krant niet open te slaan of er ligt weer een oude opa, of oma te sterven.

Tomonic | 25-09-12 | 13:49

Pufferd | 25-09-12 | 13:44
Duizendmaal dank dat ik het oneens mag zijn met wat een zwitsal me uitlegt! Je hebt er blijkbaar 'verstand' van. Betaalt goed in deze 'rechtsstaat', al die arme inbrekers die een tik op hun harses hebben gehad...

Aktivist | 25-09-12 | 13:49

@neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:44
Ah, heel goed, je hebt even naar boven gescrolld.
Inderdaad alleen een verzekeringskwestie. En die inbraak voelde al kut, dus ik kan me er nauwelijks een voorstelling van maken als je wel oog in oog met (doorgesnoven) inbrekerstuig te maken hebt. Dan snap ik wel dat je inbrekers het liefst onder de grond ziet.

Pufferd | 25-09-12 | 13:47

Omroep Brabant heeft dat stukje over de onbekende taal van de inbreker inmiddels weggejorist.
Blijkbaar voldeed het artikel niet of onvoldoende
aan de multi-culti knuffeleisen die aan gesubsidieerde media gesteld worden.

me,myself and IK | 25-09-12 | 13:46

@Pufferd | 25-09-12 | 13:42

Ik wil met plezier een avond en kratje bier met je wegtikken, dat kratje betaal ik wel. Kan ik je ondertussen even laten zien welke maatregelen ik zoal heb moeten nemen.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:46

@Pufferd | 25-09-12 | 13:29

Er is dus een keer bij je ingebroken, heb je de inbreker gezien? Vertel me verder eens, hoeveel jaar mocht je er dag en nacht voor werken voordat je de schade had terug verdiend?

Of was het gewoon een gevalletje tv/laptop weg en betaalde de verzekering?

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:44

@Aktivist | 25-09-12 | 13:42
Doe nou ff niet zo moeilijk en voorkom dat je de volgende keer weer voor lul staat met je "een aanklacht wegens noodweer-exces". Gewoon onthouden wat ik je heb uitgelegd, en dan mag je het daarmee oneens zijn.

Pufferd | 25-09-12 | 13:44

@neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:23
Maar wat zet je erop, qua weddenschap?

Pufferd | 25-09-12 | 13:42

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:36
Dat laatste kan ik ook slecht tegen. Ze hebben met hun vieze vuile jatten van mensen en spullen af te blijven. Onbegrijpelijk ook dat ze vaak zo weinig straf krijgen. Staat in geen enkele verhouding tot het trauma die dat schorem veroorzaakt bij slachtoffers. Staat niemand bij stil.

hölzenbein | 25-09-12 | 13:42

Pufferd | 25-09-12 | 13:31
Goh wat spitsvondig! U zit in het rechtswezen c.q. hebt beroepshalve te maken met justitie??
Zo ja, dan begin ik langzaam te begrijpen waarom achter ieder lowlife een advocaat van kwade zaken en een D66-laat-maar-waaien-rechter staan...

Aktivist | 25-09-12 | 13:42

@ikdenkwat | 25-09-12 | 13:30

De waanzin in de doorgesnoven ogen van een gewapende overvaller geeft je let-ter-lijk doodsangst, dat kun je niet beschrijven. Zo'n doorgesnoven idioot straalt pure moordlust uit, pas als je het hebt meegemaakt kun je het voorstellen.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:41

@Doodkapje | 25-09-12 | 13:37
En fruit. Das ook heel gezond.

Pufferd | 25-09-12 | 13:39

Weet je wat ook heel gezond is.
Niet inbreken!

Doodkapje | 25-09-12 | 13:37

Gaat Cohen dit ook onderzoeken.

Uw Verzekeringsadvis | 25-09-12 | 13:36

@hölzenbein | 25-09-12 | 13:27

Tnx, overigens zit ik nu in wat rustiger vaarwater dan 15 jaar geleden, het werk wat ik toen deed doe ik niet meer, de risico's zijn er dus ook niet meer. Op mijn erf hangen nog wel meer dan 40 bouwlampen met sensor, de boel is volledig omheind en ik ben nog dagelijks bezig om potentiële inbrekers buiten de deur te houden. En dan woon ik in een rustig dorpje.

Ik kan er slecht tegen als mensen menen dat het dievengilde nog enige vorm van rechten moet hebben.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:36

Wanneer is de huldiging?

Ja nee, geen mening | 25-09-12 | 13:35

bij het ander neem je doelbewust het risico dat je de ander zwaar lichamelijk letsel toebrengt.
-
@Pufferd | 25-09-12 | 12:47 |
Draai de zaak om: De inbreker neemt een bewust risico dat hij wel eens met een gietijzeren braadpan om zijn oren kan krijgen.
Toegediend door een getraumatiseerde huisbewoner met een zorgachtergrond...!

Ahasveros | 25-09-12 | 13:35

Held.
*in afwachting is van uitreiking lintje door koningin*

triasenergetica | 25-09-12 | 13:34

Verzetstrijder | 25-09-12 | 13:21
Ik sluit me gemakshalve bij de argumentatie van Pufferd aan, zodat ik niet alles hoef te herhalen. Kort gezegd: Neerhoeken cq onschadelijk maken is redelijk; ook binnen het strafrecht. Doormeppen tot de dood erop volgt dient onvoorwaardelijk te worden onderzoct om de kans op eigenrichting uit te sluiten. We hebben namelijk zoiets als een rechtsstaat ook al kunnen we verschillen van mening over de effectiviteit daarvan.

andalucia | 25-09-12 | 13:31

@Aktivist | 25-09-12 | 13:27
"een aanklacht wegens noodweer-exces aan hun broek"
Dit is feitelijk onjuist. Mogelijk een aanklacht wegens dood door schuld of zwaar mishandeld, de dood tot gevolg hebbende, waarop de bewoners het noodweer-exces verweer kunnen voeren.

Pufferd | 25-09-12 | 13:31

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:23 | + 0
Wat jij beschrijft kan ik me voorstellen dat dat een enorme impackt heeft, zeker met een doorgeladen pistool had anders af kunnen lopen idd. Mn leven tot nu toe is er al aardig van me gejat en ingebroken, lag gewoon boven lekker te maffen. Maar om nu te zeggen dat ik bang ben in mn eigen huis ben of een toontje lager zingt nee hoor. Al ligt er nu wel een kapmes onder mn matras. Maar.... ze hoeven van mij niet elke inbreker dood te meppen. We leven in een rechtstaat en geen apen land alhoewel...

ikdenkwat | 25-09-12 | 13:30

@neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:23
Die weddenschap neem ik aan. Wat zet je erop?

Pufferd | 25-09-12 | 13:29

.. het grootste risico voor criminelen komt nog altijd van hun slachtoffers, vooral als die nog niet leerden van Vadertje Staat dat zij zich direct moeten overgeven wanneerd de crimineel dat vordert.
Dat risico moet niet verzacht of verminderd worden door linkse rechters en verschillig blauw die begrip hebben voor het groeiende gilde van criminelen uit binnen- en buitenland.
Begrip dat het vak crimineel zo aantrekkelijk en vrij van risico maakt, hier.

Jan Passant mk2 | 25-09-12 | 13:29

@doenormaal! | 25-09-12 | 13:22
Arbeidsongeschikt en GEEN uitkering?
We hebben het over Nederland, en de PvdA staat bijna vooraan!
Iemand die doof is, is ongeschikt om in te breken (hij hoort eventuele bewoners namelijk niet).
Iemand die doof is, kan echter prima aan de lopende band werken.
Iemand die blind is kan dat waarschijnlijk niet.
Snap je nu mijn *grinnik* momentje?

necrosis | 25-09-12 | 13:29

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:23
Heftig. Dat het een trauma voor je hele gezin is kan ik mij (helaas) voorstellen (maar dan bij mij op een ander gebied). Sterkte in ieder geval en ik hoop dat jullie zulks nooit meer mee maken...

hölzenbein | 25-09-12 | 13:27

MistrX | 25-09-12 | 13:26 | + 0 -

En ik ben grammaticaal uitgedaagd.

MistrX | 25-09-12 | 13:27

Pufferd | 25-09-12 | 13:16
Dus je meent ook nog allemaal wat je neerplempt? Nooit eraan gedacht dat de bewoners niet zaten te wachten op een stuk ongeluk dat bij hen inbreekt en alle ellende die ze daardoor nu over zich heenkrijgen???
Het stuk human waste is dood en met een beetje pech krijgen zij een aanklacht wegens noodweer-exces aan hun broek. Dat gebeurt nl. al snel hier in NL, waar de crimineel meer rechten heeft dan de gewone burger. Een hoop gedonder waar jij met je D66-praatjes over de gewéldige rechtsstaat in NL geen weet van hebt! Ik heb het hier in de straat zien gebeuren in een zaak waar een man alleen stond tegenover 3 stuks pools schorriemorrie, dat bij hem aan het inbreken was. Uitkomst: Hij moest SMARTEGELD betalen aan het gajes, omdat een van hen pijn aan z'n dikke teen had. Nu jij met je rechtsstaat!

Aktivist | 25-09-12 | 13:27

Volkomen logisch dat je vogels gaat stelen in een Vogelaar Wijk.... Waar anders?

Kobus Kloothamer | 25-09-12 | 13:26

Die vogels is dus niet gevlogen voor die dief.

MistrX | 25-09-12 | 13:26

@Pufferd | 25-09-12 | 13:15

Jammer dat er nog nooit een doorgesnoven gewapende overvaller met een doorgeladen pistool voor je neus heeft gestaan, kom je toch tot heel andere inzichten.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:26

Mijn trap is ook heel gevaarlijk, want bovenaan staat regelmatig een golfset met heel set ijzertjes erin!

ole guapa | 25-09-12 | 13:25

@harry poster | 25-09-12 | 13:19
Strijkerbommen zijn ook strafbaar, mijn muzakjes niet!

necrosis | 25-09-12 | 13:23

@Pufferd | 25-09-12 | 13:13

Wedden dat jij nog nooit bent overvallen of dat er bij je is ingebroken. Laat maar weten als het wel zo is en in het andere geval kun je beter een toontje lager zingen.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:23

@necrosis | 25-09-12 | 13:17
Of blind, of de handjes tussen deur. Gevalletje arbeidsongeval, risico van het vak, gevolgd door arbeidsongeschiktheid zonder uitkering...

doenormaal! | 25-09-12 | 13:22

@hölzenbein | 25-09-12 | 13:12

Die heb ik niet zomaar rondslingeren, overigens waren het guldens, is het zo'n 15 jaar geleden en zat het geld in een zogenaamde plofkoffer. De koffer + inhoud had ik binnen een half uur terug. Neemt niet weg dat het achteraf een enorme impact heeft gehad op mij, mijn gezin en mijn personeel.

De impact was vooral heel groot toen bleek dat het wapen doorgeladen was, de roofovervaller heeft dus willens en wetens het leven van mij, mijn vrouw, mijn personeel en mijn klanten in de waagschaal gesteld. Dat er geen ongelukken zijn gebeurt is al een wonder op zich.

Mijn schade was de plofkoffer van ruim fl. 7000,-, het omwisselen van het beschadigde geld bij DNB en de rente die ik mocht betalen omdat mijn bank me die fl. 230.000,- ruim 4 maanden heeft voorgeschoten. Toch was de grootste schade het trauma wat je naderhand pas krijgt, inclusief het feit dat je bang gaat worden in je eigen huis.

Dit terwijl de overval plaats vond op ruim 150km afstand van mijn huis. Ik heb jarenlang speciaal voor overvallers een bedrag klaar gelegd in mijn huis, in de hoop dat een eventuele overvaller daar tevreden mee zou zijn en mijn gezin daarna met rust zou laten en uiteraard mijn huis en erf volledige gebarricardeerd. De boel is hier opgedeeld in verschillende veiligheidszones, met dank aan het boeventuig.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:22

@andalucia
Geef jij je spullen en gezin maar vrijwillig mee, ik doe dat niet.

Verzetstrijder | 25-09-12 | 13:21

Nodweerexces is naar mijn menig niet van toepassing als er een inbreker om 4 uur snachts bij je in huis staat. Je weet vandaag de dag niet meer of hij van plan was alleen een vogeltje te jatten of ook je vrouw te verkrachten en jullie daarna de keel door te snijden.
Nt als dat je ergens op straat overvallen wordt en er is ( uiteraard) nergens politie. Je moet jezelf verdedigen en als je dan in het heetst vd strijd iemand slaat en die valt verkeerd en breekt zijn nek... so be it. Er vallen mensnen van keukentrapjes die hun nek breken. Er vallen bouwvakkers van 6 hoog en die kneuzen alleen hun enkels.
Dus als een inbreker dood gaat na een paar klappen van het slachtoffer, jammer dan. Als je niet op die plaats was geweest was nu ook nit dood. Simpel en duidelijk te volgen verhaal lijkt me zo.

irma zonderboezem | 25-09-12 | 13:21

@Pufferd | 25-09-12 | 13:11

Als jij ongevraagd een ander wenst te schaden voor de rest van hun leven met een trauma die grenst aan dat van een verkrachting (wat zo ervaren vele inbraakslachtoffers die inbreuk op hun privacy, hun tot dan toe veilig geachte omgeving) voor een paar dooie rotcenten, hoor je het mij alleen maar goedkeuren, als zo'n schoft ter plekke wordt doodgeslagen, zeker als ie zich verzet door terug te meppen, in plaats van op de vlucht te slaan.

En dat is heel wat anders, dan hem later op zoeken, om hem bij volle verstand alsnog om te leggen.

Had. Hij. Maar. Niet. Ongevraagd. Binnen. Moeten. Komen. !!!

En daar ligt de grens: hij betrad andermans soevereiniteit. Jammer voor hem, dat ie dat duur heeft betaald. Maar ik laat er geen traan om, en vind het zijn verdiende loon.

ZKH EénOog | 25-09-12 | 13:20

necrosis | 25-09-12 | 13:17 | + 0
HAHA ja! goed plan!

ikdenkwat | 25-09-12 | 13:20

@necrosis | 25-09-12 | 13:17
Hahahaha. Goeie. Leg hier alvast een strijkerbom klaar voor het geval!

harry poster | 25-09-12 | 13:19

Pufferd | 25-09-12 | 12:32"

"Iemand die(ongevraagd; dat vergeet je kennelijk even...) jouw spullen komt weghalen mag dood?"

Hoeft niet hoor maar in dit geval: jammer voor de inbrekert en het scheelt de belastingbetaler bovendien de kosten van de zieligheidscarrousel ("moeilijke jeugd", "geen toekomst perspectief", bladiebla).

En tuurlijk hebben inbrekers/criminelen ook rechten (recht op Bubba bv.). Je loopt als inbreker alleen de kans er een aantal te verliezen als je 's nacht om 3 uur mensen de stuipen op het lijf jaagt door vogeltjes te willen gaan jatten.

Hulde voor de slachtoffers, voor de inbreker in kwestie: jammer joh..

Grijskijkert | 25-09-12 | 13:18

Wat een verhaal, geef die bewoner maar even snel een medaille en doneer het lijk van de inbreker maar aan één of andere necrofielenclub.

Tat2u | 25-09-12 | 13:17

Inbrekers moet je niet dood maken (want: risico op celstraf), inbrekers moet je doof maken!
Denk daar maar eens over na.......

necrosis | 25-09-12 | 13:17

Wat denk zo'n inbreken dan ook wel niet!?
Eerst iemands privé eigendom ongewenst betreden en vervolgens op de vuist gaan! Man man. Je moet wel je plek kennen he. Als je inbreekt en je wordt betrapt dan krijg je klappen. Staat in de handleiding voor inbrekers. Staat ook duidelijk: zorg dat je niet betrapt wordt, als je toch wordt betrapt direct vluchten.

doenormaal! | 25-09-12 | 13:16

@Aktivist | 25-09-12 | 13:15
Ik kan je verzekeren dat ik niet aan het trollen ben.

Pufferd | 25-09-12 | 13:16

@neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:07
Dat weet ik. Zelf een paar fietsen verloren, en een keer een woninginbraak. In mijn naaste omgeving werd iemand vriendelijk verzocht uit te stappen en zijn auto in te leveren. Dat hakt er in.

Pufferd | 25-09-12 | 13:15

Pufferd | 25-09-12 | 13:12 |
Net als trollen...

Aktivist | 25-09-12 | 13:15

@steven paul
Mee eens. Maar dat weten we hier dus niet.

Verzetstrijder | 25-09-12 | 13:14

Stop maar weer, gevalletje relationele sfeer. Bewoner kwam laat thuis zag zn vrouw met die kerel.

ikdenkwat | 25-09-12 | 13:14

@ Pufferd: je kunt je tegenwoordig wel als slachtoffer in een zaak voegen, maar het spreekrecht van de verdachte is veel ruimer dan dat van het slachtoffer. En veel rechters zijn er helemaal niet van gediend dat ze slachtoffers moeten laten meepraten. De verdachte, daarentegen, mag van alles.

JoopRe | 25-09-12 | 13:13

@neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:11
En daar verschillen jij enerzijds, en de Wet en ik anderzijds, over van mening.

Pufferd | 25-09-12 | 13:13

.. ik weet niet hoe de zwart/wit verhouding lag tussen dief en bewoner, dat speelt altijd een belangrijke rol bij verschillige menschen en linkse rechters. Was de dief arm en de bewoner rijk? Toch dingen waar ze altijd op letten en rekening mee houden.

In een eenvoudige, rechtvaardige wereld zou de vraag zich beperken tot kernvragen als: wie is de wettige bewoner van het pand; en wie is de onrechtmatige inbreker? Had de laatste toestemming van den eerste om zich toegang te verschaffen?

Jan Passant mk2 | 25-09-12 | 13:12

@Aktivist | 25-09-12 | 13:11
Begrijpend lezen is ook een vak.

Pufferd | 25-09-12 | 13:12

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:07
Nou begrijp ik waarom je altijd zo zuur bent. Heb jij zo maar 230.000 euro rondliggen die men kan stelen??

hölzenbein | 25-09-12 | 13:12

@ZKH EénOog | 25-09-12 | 13:06
Niemand, maar dan ook niemand, heeft hier in Nederland het recht het leven van iemand anders te nemen. Daar gaat het om. En als ik daarvoor sta kan je mij wel een walgelijk mannetje vinden, maar dat schuif ik dan maar onder de noemer: in het land der zienden is éénoog halfblind.

Pufferd | 25-09-12 | 13:11

@Pufferd | 25-09-12 | 13:08

Wat mij betreft heeft iedereen het recht om een inbreker dood te knuppelen, zelfs al ligt hij weerloos op de grond.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:11

ZKH EénOog | 25-09-12 | 13:06
Ach, bij ieder topic over criminelen die hun wangedrag met de dood hebben moeten bekopen, vind je wel van die Pufferdjes, die onder het mom van 'beschaving' en 'rechtsstaat' de opgeluchte slachtoffers door het slijk trekken en heulen met de 'arme' crimineel!

Aktivist | 25-09-12 | 13:11

Van achteren met een bijl de kop van de inbrekert in drie stukken gehakt? Disproportioneel geweld, heet zo iets. Voor de zekerheid hebben de man en de vrouw elkaar nog even op de bek geslagen. Kijk: zelfverdediging!
Ik vertrouw het niet.

grote haas | 25-09-12 | 13:10

funkyd 13:01
Is het al zeker dan dat het oost europeanen zijn?
Heb daar nog niks over gelezen.

Terpen-tijn | 25-09-12 | 13:10

@Pufferd | 25-09-12 | 12:57 : Ongenuanceerd is het niet. Wat het wel is zullen we maar niet hardop zeggen. Ps; volgens mij heeft omroep Brabant het stukje aangepast. Er valt nu niet meer te lezen dat het een 'buitenlandse taal' betrof.

SjakkieBaggen | 25-09-12 | 13:09

@harry poster | 25-09-12 | 13:04
Ik bescherm geen dader. En al helemaal niet koste wat het kost. Ik zeg alleen dat er een verschil bestaat tussen een inbreker je huis uit krijgen, en de inbreker dusdanig in elkaar trappen dat hij overlijdt.
En ja, ik ben blij met de rechtstaat zoals die nu bestaat.

Pufferd | 25-09-12 | 13:08

@Pufferd | 25-09-12 | 12:57

Enig idee welk een trauma iemand er aan over houdt als hij is beroofd/bestolen/overvallen?

Ik ben 3x beroofd/bestolen (schade 1,5 euroton) en heb een gewapende overvaller voor mijn neus gehad (buit 230.000,-)

Als spreekwoordelijke klap op de vuurpijl, ik mocht er ook nog even BTW over betalen. Als ik de kans had gehad had ik de heren met plezier om het leven gebracht, 15 jaar later nog trauma's van die gewapende overval. Niet alleen ik maar ook mijn gezin.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 13:07

Pufferd | 25-09-12 | 12:54
Vaak verstaat zo'n inbreker je niet eens als je hem vriendelijk verzoekt om je huis te verlaten en de gejatte spullen terug te geven. Een maglite stukslaan op z'n kop neemt in ieder geval al de taalbarrière weg!

Aktivist | 25-09-12 | 13:06

@Pufferd | 25-09-12 | 12:51

Met de straffen in dit land, heeft het gemiddelde slachtoffer daar in de verste verte geen genoegdoening aan. En die vergoedingen die je hier vangt, zijn ook een farce.

Je have en goed (willen) verdedigen, is niet reageren vanuit je 'onderbuik', maar is gewoon verstandig je eigendommen willen beschermen. En als je er zeker van wil zijn, dat die inbreker later niet weer op bezoek komt (om verhaal te halen/wraak te nemen), is dit toch een hele mooie oplossing.


P.S. Alleen al iets betitelen als onderbuikdenken, is al een arrogante, uit naïviteit en/of wereldvreemdheid gedreven minachting naar andersdenkenden. Buiten dat het nog een Bullshit term op zich is, wanneer het iets anders betreft dan seksueel gerelateerde onderwerpen.
En als je daarnaast nog de dader in bescherming neemt, ben je dus al helemaal een walgelijk mannetje. Te ranzig voor woorden.

ZKH EénOog | 25-09-12 | 13:06

@swassannuf | 25-09-12 | 12:56
Suubi? Wiewatwaar?

Pufferd | 25-09-12 | 13:06

Pufferd | 25-09-12 | 13:00 | + 0
Yeah right voor een paar parkietjes kom je uit Oost Europa rijden. Hij was gewoon op autosleuteltjes en zwart geld uit (opbrengst van de parkietjes). Heel vaak moet je daarvoor de slaapkamer insluipen. Alleen het beertje werd wakker...... en die was sjaggo man!

ikdenkwat | 25-09-12 | 13:05

@Pufferd | 25-09-12 | 13:00
We zitten absoluut niet op 1 lijn. My home is my castle. en.wikipedia.org/wiki/Castle_doctrine
Eigenrichting, het eigenhandig straffen van daders, vind ik niet kunnen.

steven paul | 25-09-12 | 13:05

@ZKH EénOog | 25-09-12 | 12:40

Ik ben liever overal en nergens dan ergens. De eeuwigheid duurt te lang onder de grond.

pius | 25-09-12 | 13:04

@Pufferd | 25-09-12 | 12:51
U bent verdomde blij met de rechtstaat waarin wij nu leven? Wanneer u enigzins het nieuws bijhoudt dan weet u ook dat er zelden een schadevergoeding plaatsvind en de gevangenisstraffen zo lachwekkend zijn dat het woord genoegdoening daar niets mee te maken heeft.

Ik snap uw punt deels, maar de dader koste wat kost beschermen gaat nu eenmaal niet meer in NL.

harry poster | 25-09-12 | 13:04

Straks komt de politie nog met de bewering dat de bewoner ook weg had kunnen lopen cq 112 had kunnen bellen.
Ze zijn er gek genoeg voor.

Terpen-tijn | 25-09-12 | 13:04

Weer eentje minder.

Schaamharing | 25-09-12 | 13:04

Dan zijn we daar mooi vanaf

bob de boarder | 25-09-12 | 13:03

@Graaf van Egmont | 25-09-12 | 12:58
Laat ik nu geen groenlinkser zijn.

Pufferd | 25-09-12 | 13:02

De bewoners waren beide gewond geraakt(!). Waarschijnlijk heeft de oost europeaan geprobeerd ze ook nog even af te ranselen voordat hij met waardevolle spullen ervan door ging. Het had dus ook anders kunnen aflopen.

funkyd | 25-09-12 | 13:01

@steven paul | 25-09-12 | 12:57
Als je mijn tegeltjes even naleest, zal je zien dat we best redelijk op één lijn zitten. Er is een verschil tussen je familie en je spullen verdedigen totdat de inbreker weg is, en de inbreker daarna achterna zitten op nog even door te meppen. En nogmaals: ik weet niet wat er hier gebeurd is, dus lijkt het me ook voorbarig om die familie nu al een lintje te geven en te gana dansen op het graf van de inbreker.

Pufferd | 25-09-12 | 13:00

ITEACHYOU | 25-09-12 | 12:57 | + 0
Ja maar... het waren hele dure vogeltjes hoor!

ikdenkwat | 25-09-12 | 12:59

Laat ik nou op Emile gestempt hebben....
Graaf van Egmont | 25-09-12 | 12:58 | + -1 -

Laat Graaf er maar af voortaan.....

swassannuf | 25-09-12 | 12:59

@ waddapatja | 25-09-12 | 12:53:
Eensch voor het grootste deel. Roeptoeteren is ook maar een manier om je ongenoegen te temperen, dus neem het niet te serieus. Maar ik denk wel dat de reactie per persoon erg zal verschillen. De meeste mensen zullen bij herrie of opmerken vreemde situatie echt wel naar beneden/buiten/whatever hollen om te zien wat er aan de hand is, al was het maar uit natuurlijke nieuwsgierigheid. Als een inbreker je dan aanvalt is het fight or flight. Kan dus alle kanten op?

wasbeer1860 | 25-09-12 | 12:59

Met een dooie inbreker krijg je van rechts een lintje en van links gratis logie.
Hoezo populisme?

Terpen-tijn | 25-09-12 | 12:58

Gelukkig heb ik ook zo'n 'gevaarlijke trap' in huis, so burglars, beware!

kemajoran | 25-09-12 | 12:58

Ho ho ongelukkig ten val tegen de aanrecht. De bewoner had deze inbrekerproof moeten maken. Hij had zich wel degelijk kunnen realiseren dat als er een inbreker in zijn vertoefd die met grooootte spoed weg zou rennen de aanrecht een zeer gevaarlijk object zou kunnen zijn.

Dit geldt trouwens ook voor de kruipruimte open laten een inbreker die hierin dondert kan je ook aansprakelijk stellen. Aldus rechtspraak in NL.

Andersom dag | 25-09-12 | 12:58

Pufferd | 25-09-12 | 12:55
Laat ik nou op Emile gestempt hebben....

Graaf van Egmont | 25-09-12 | 12:58

(Half)dode inbrekers moet je altijd op de hoek van de straat leggen. Dat weet toch iedereen?

Flodder | 25-09-12 | 12:58

En als de bewoner dood was gegaan? Was het dan nog zo verstandig om zo een lapzwans te lijf te gaan die je vogeltjes komt pikken?

ITEACHYOU | 25-09-12 | 12:57

@SjakkieBaggen | 25-09-12 | 12:55
Dat begrijp ik maar al te goed. Maar dit soort collectieve wraakzucht kan ik niet aan me voorbij laten gaan.
De reaguurdertjes zouden eens wat strafrechtzittingen bij moeten wonen. Is leuk voor het hele gezin, en je gaat er waarschijnlijk genuanceerder door denken.

Pufferd | 25-09-12 | 12:57

@Verzetstrijder | 25-09-12 | 12:53
Nee. Als er je een wildvreemde in het holst van de nacht tegenkomt in je huis dan heb je het recht om je gezin te verdedigen. Tot de laatste snik.
Was je hem niet tegengekomen en je komt er later pas achter dat er ingebroken is, dan mag je zo'n inbreker niet doodslaan. Dat is het verschil dat ik @pufferd even duidelijk wilde maken.

steven paul | 25-09-12 | 12:57

Volop vanuit de onderbuik. Stoer hè dat reaguren. Trieste zaak, zal ongetwijfeld onder een (terecht) vergrootglas gaan bij de rechter. Helaas ook opgeklopt met aannames, tegenstrijdigheden en regelrechte leugens in de diverse media.

andalucia | 25-09-12 | 12:56

Gekreun in een buitenlandse taal : hoe is het toch mogelijk ???

Paye | 25-09-12 | 12:56

Pufferd = Suubi

swassannuf | 25-09-12 | 12:56

@Pufferd | 25-09-12 | 12:47
Me dunkt dat je als inbreker zelf het risico op zwaar lichamelijk letsel neemt wanneer je besluit bij andere mensen in hun huis IN TE BREKEN.

Stilicho | 25-09-12 | 12:56

Nog niet zo gek lang geleden is mn huis leeggehaald. Ik lag gewoon te pitten en niets gehoord. Toch wel maf als je beneden komt en je spullen zijn gestolen.

ikdenkwat | 25-09-12 | 12:55

Ik lees hier wel een paar commentaren van mensen bij wie nog nooit ingebroken is. Dat zijn de mensen die gelijk in de onderdanige rol kruipen. PVDA-ers die zeggen:Laten we dit nou niet goed vinden, want anders koopt de volgende inbreker een groter pistool.Nou en!!
Laten wij als grootste groep, nog steeds hardwerkende mensen, het nou eens niet goedvinden dat alles waarvoor je hard werkt, zomaar meegenomen mag worden.
Deze inbreker heeft ongetwijfeld weer een slechte jeugd gehad, een kapotte teddybeer of een ander klote excuus. Maar al die excuses geven je nog steeds niet het recht om aan de spullen van anderen te komen.

Hoewel | 25-09-12 | 12:55

@Graaf van Egmont | 25-09-12 | 12:52
Kut voor je, dat jouw Hero én geen zetels heeft gehaald, én veroordeeld is voor bedreiging.

Pufferd | 25-09-12 | 12:55

@Pufferd | 25-09-12 | 12:47
U begrijpt dat u tegen de bierkaai vecht? Ben het helemaal met u eens. Daarentegen moet wel gezegd dat, om een beschaafd klimaat te garanderen, de straffen omhoog moeten. Je merkt een enorme verontwaardiging van mensen die zich aangetast voelen in een zeker rechtvaardigheidsgevoel. Inbraak of roof heeft een enorme impact. Voor de slachtoffers staat dat in geen verhouding tot een taakstraf of voorwaardelijke vrijheidsberoving. In een democratie moet een dergelijk maatschappelijk ongenoegen/verlangen worden gerespecteerd. Anders is dit nieuwsfeit nog maar het begin.

SjakkieBaggen | 25-09-12 | 12:55

@ZKH EénOog | 25-09-12 | 12:48
Précisément! Laten we het eens van de andere kant gaan bekijken. Van die schoft die in Haren het zo nodig vond om een 84 jarige man te tegelen horen we waarschijnlijk helemaal niets meer.

Snel geld = is enorm veel risico = mogelijkheid dat je gepakt wordt met dit als gevolg. Klaar.

harry poster | 25-09-12 | 12:55

@swassannuf | 25-09-12 | 12:54
Kwaliteitsspul he!

Pufferd | 25-09-12 | 12:54

@Aktivist | 25-09-12 | 12:52
Dat kan, dat mag. Maar op het moment dat je een inbreker aantreft, en je drijft hem in een hoekje om je Maglite op zijn schedel stuk te slaan, dan ga je te ver.

Pufferd | 25-09-12 | 12:54

Pufferd | 25-09-12 | 12:47 | + -1

Die van Le Creuset zijn wel de beste natuurlijk.

swassannuf | 25-09-12 | 12:54

Pufferd | 25-09-12 | 12:48 |
Als het effe kan, werkt wel genezend, hij det het in ieder geval nooit meer, dat inbreken.

stephan66 | 25-09-12 | 12:54

Oh oh oh wat een stoere praat hierboven allemaal. "ik sta niet voor mezelf in", "ik zou precies hetzelfde doen." Juist deze mensen zitten óf klappertandend onder tafel, óf eindigen met mes tussen de ribben. M.a.w. een inbreker aanvallen is niet alleen onverstandig, het is ook geen natuurlijke reactie. Ben er niet tegen dát het gebeurt hoor.

waddapatja | 25-09-12 | 12:53

Denk niet dat het deze keer finnen zijn, die houden niet zo van vogeltjes>> ze hebben er geen verstand van, moeilijk om een heler te vinden.
Buitenlandse taal kan ook uit oost Europa komen.

Terpen-tijn | 25-09-12 | 12:53

@steven paul
Was je erbij?

Verzetstrijder | 25-09-12 | 12:53

@Koninging Beatricks | 25-09-12 | 12:50
Welnee, welnee. Ik ben in het algemeen voor nadenken met je hersenpan in plaats van met je darmen.

Pufferd | 25-09-12 | 12:53

Pufferd | 25-09-12 | 12:48 |
Dacht het niet! Maar als ik er eentje in mijn huis betrap, die vervolgens mij te lijf wil gaan, riskeert-ie in ieder geval z'n gezondheid en met een beetje pech zelfs z'n leven!

Aktivist | 25-09-12 | 12:52

Pufferd | 25-09-12 | 12:48
Wat ben je toch een groenlinkse jankerd. Ga eens aan het werk.

Graaf van Egmont | 25-09-12 | 12:52

SjakkieBaggen | 25-09-12 | 12:33 | + -3 -
Maar als we nou eerst eens met die vreemde buitenlandse taal sprekende beginnen?

swassannuf | 25-09-12 | 12:51

@ZKH EénOog | 25-09-12 | 12:48
Ik praat niets goed. Ik betoog slechts dat ik verdomde blij ben met de rechtstaat waarin we leven, in plaats van overgeleverd te zijn aan de onderbuikjes die hierboven los gaan.
Genoegdoening en vergoeding voor het slachtoffer vraag je? Genoegdoening als de inbreker in de bak zit, en vergoeding vraag je als je je als slachtoffer in de procedure voegt.

Pufferd | 25-09-12 | 12:51

Lekker belangrijk nog effe dat pvda bashen he van Rossem.

hölzenbein | 25-09-12 | 12:51

@Pufferd | 25-09-12 | 12:48

Jij bent inbreker van beroep ?

Koninging Beatricks | 25-09-12 | 12:50

@Pufferd | 25-09-12 | 12:32
Het verschil is dat er een verschil is tussen het beschermen van je gezin en goed op het moment dat er een misdrijf gebeurt en het onevenredig zwaar bestraffen van een misdrijf nadat deze al gebeurd is. Dat is een groot verschil.

steven paul | 25-09-12 | 12:50

@LordNobady | 25-09-12 | 12:44
Ah, dus betrafte inbrekers verdienen de doodstraf?

Pufferd | 25-09-12 | 12:48

En dan de inbreker netjes voor op je deurmatje leggen met 'Welkom' erop.

Mgr. Denwop | 25-09-12 | 12:48

Als je voetbalt kan je geblesseerd raken.
Ben je kok kan je je vingers aan de pan branden.
Ben je slager kan je je vingers verliezen.
Ben je bergbeklimmer kan je naar beneden vallen.
Ben je dief dan ...... brengt dit ook risico's mee.

stephan66 | 25-09-12 | 12:48

@Pufferd | 25-09-12 | 12:36

Man, jank niet zo. Je hebt met je poten van en uit andermans eigendom te blijven. Betreedt je andermans eigendom, leg jij je lot in zijn handen.

Had ie maar een vak moeten leren.

Stel: die inbreker zou nu nog leven en gepakt worden. Hij heeft de bewoner lichamelijk letsel aangedaan, misschien zelfs een trauma bezorgd.

De straf is of een geldboete, wat lucratief is voor de staat, of een gevangenisstraf, wat de belastingbetaler vooral geld kost.

Waar is de genoegdoening en vergoeding voor het slachtoffer?

Pleurt op, met je goedpraterij: die inbreker kwam ongenodigd binnen, dus heeft ie nu zijn verdiende loon. Had ie maar thuis moeten blijven.

De bewoner heeft één belangrijke vergissing gemaakt: dit in de bekendheid laten komen en de inbreker laten terugvinden. En daar gaat HIJ de komende maanden nog volop last van krijgen, terwijl die inbreker van alles af is.

ZKH EénOog | 25-09-12 | 12:48

@Pufferd.
Waarom denkt meneer de inbreker dat hij mijn spullen mag weghalen? Omdat wij, de gewillige slachtoffers, niets terug mogen doen. Nogmaals de man overtreed de wet en misschien wel veel beter de man zorgt ervoor dat mijn gezin zich nooit meer veilig KAN voelen. De man maakt een keuze en als de man niet op de blaren wil zitten, moet hij zijn billetjes vooral niet in mijn huis branden.

MarcS | 25-09-12 | 12:47

@deraderendraaien | 25-09-12 | 12:39
Dan zou zeker het geval kunnen zijn. Maar op het moment dat de inbreker je huis uit is, of op het moment dat de inbreker je huis aan het uitrennen is, en je hem vervolgens nog met pannen, stenen en messen bekogeld, is het mogelijk gedaan met "proportioneel geweld". En dan redt alleen "noodweer exces" je nog: dat je op dat moment zo buiten zinnen was, dat je niet meer wist wat je deed. En dan kan je onder straf uitkomen. Overigens is er ene verschil tussen iemand een duw geven waarna die ongelukkig terechtkomt en overlijdt, of iemand een klap tegen de slaap geven met je Le Creuset gietijzeren braadpan, waarna de man overlijdt. Het een is een ongeluk, bij het ander neem je doelbewust het risico dat je de ander zwaar lichamelijk letsel toebrengt.

Pufferd | 25-09-12 | 12:47

lekker belangrijk, een dooie inbreker. Volgens mij houden we er nog zat over

piet8225 | 25-09-12 | 12:47

Aan de grens staan handlangers van de PvdA gewoon dozen met wapens en munitie uit te delen aan iedere MOE-wagen die voorbijkomt. Gelukkig is het slachtoffer deze keer aan hun zijde gevallen.

du Roi Soleil | 25-09-12 | 12:46

@Pufferd | 25-09-12 | 12:36

Gevalletje beroepsrisico, niet meer en niet minder.

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 12:45

@Pufferd | 25-09-12 | 12:32
er word hier niet gezegd dat inbrekers de doodstraf verdienen. wel dat het een risico is als iemand ze betrapt.

LordNobady | 25-09-12 | 12:44

@Pufferd | 25-09-12 | 12:32

Ja, die dief mag dood, waarom heb je dar problemen mee?

neemjemoederindemali | 25-09-12 | 12:43

Ik heb zo'n idee dat het hier niet bij blijft. We leven immers in het (links) politiek correcte BVNL De linkse pruillipje zullen nog wel van zich laten horen. Overigens, als er een onderzoek moet komen, dan weet ik nog wel een uitstekende kandidaat, die weer is gereanimeerd . Onze Joppie Cohen!!

VoorZetsel | 25-09-12 | 12:43

@pius | 25-09-12 | 12:35

Ach, ik zie het verschil niet zo. In alle gevallen ben je voer voor een volgende tree in levenscirkel.
Ik denk, dat als ik zo ver ben, het me in ieder geval geen reet meer kan schelen wat ze met het overschot doen.

ZKH EénOog | 25-09-12 | 12:40

De inbreker was waarschijnlijk een oude Limburgse mijnwerker die dringend een "nieuwe" kanarie nodig had.

Alfred E. Neuman | 25-09-12 | 12:40

De bewoners zijn NOG niet aangehouden. Maar nu gaan we eerst eens uitgebreid uitvogelen (haha, I haz a funny)of ze in eerste instantie zich niet hadden kunnen verwijderen van de plaats delict en of ze niet doelbewust de confrontatie hebben opgezocht met deze arme inbreker. Want als je in NL jezelf als bewoner uit de voeten kan maken, of in ieder geval de inbreker niet in het nauw had hoeven drijven, wordt je alsnog met je ballen op het hakblok gelegd. Dan had je het risico niet moeten nemen, want logischerwijs had je als weldenkend en gezagsgetrouw burger op de hoogte kunnen zijn van het feit dat een inbreker in het nauw zich met geweld zou verdedigen. Dat is namelijk zijn goed linksch recht en dus had jij als eigenaar van je pluimvee de escalatie NIET bewust op moeten zoeken! SCHULDIG!! *Klof doet de hamer van de rechter*
Zucht... Mooi man, slachtofferverkettering.

wasbeer1860 | 25-09-12 | 12:40

@Pufferd | 25-09-12 | 12:36
Maar als die inbreker na 1 klap dood neervalt, ligt dat aan het zwakke gestel van e inbreker en niet aan disproportioneel geweld van de bewoner lijkt mij.

deraderendraaien | 25-09-12 | 12:39

@Verzetstrijder | 25-09-12 | 12:32
Dit is dus geen eigenrichting. Dat willen de politici en rechters ons meestal wel doen geloven, maar eigenrichting is het eigenhandig straffen van (vermeende) daders. Dit is noodweer.

steven paul | 25-09-12 | 12:39

Een tuin met plavuizen en een eikenhouten salontafel (ook met plavuizen?) Het moet toch niet gekker worden!

Einde van de Domheid | 25-09-12 | 12:39

@ Piep van Poep | 25-09-12 | 12:31 |
Aanvullinkje:

hersenloos reaguren - - - > Piep van Poep.

goedverstaander | 25-09-12 | 12:39

Binnenkort komt de hele familie op de "koffie"

Tim Grimback | 25-09-12 | 12:39

Het is een 'incidentje' niks meer en niks minder..

de SENSEI | 25-09-12 | 12:39

Hij had het waarschijnlijk op de parkietjes voorzien. Wat moet je er mee ze maken herrie scheiten hun hok vol moet ze ook nog van voer voorzien. En aan het eind zit er nog geen vlees aan. Had beter een uit de kluiten gewassen super mega plofkip kunnen jatten als je dan toch zo nodig de boef wil uithangen doe het dan goed.

Gangster of love | 25-09-12 | 12:38

ah, de hogere straffen voor inbraak zijn eindelijk ingevoerd?

Dagobert D. | 25-09-12 | 12:37

*Inbreker had het voorzien op vogels*
Volgens buurtbewoners zou de inbreker het hebben voorzien op de vogels van de bewoners. Die hebben twee volières in de tuin staan. Twee maanden geleden zouden inbrekers al een poging hebben gedaan om de beestjes mee te nemen en ook verderop in de straat zijn vogels weggehaald. Daarom had de man zijn tuin al beveiligd door op een muur metalen pinnen aan te brengen. De politie kan dit nog niet bevestigen.

Om even mijn tegel 12:18 te verantwoorden..:
Wat kon de politie nou niet bevestigen?

Jos Tiebent | 25-09-12 | 12:37

Ik ben best bereid me te conformeren naar maatschappelijke belangen en verlangen. Maar na de drempel van mijn voordeur gelden mijn regels. Driewerf chapeau voor de vogelaar. En dikke HAHA voor de dode inbrekert.

Mgr. Denwop | 25-09-12 | 12:37

Het is wachten op een stille tocht of onrust voor een inbreker. Hopelijk kunnen de bewoners blijven wonen waar ze wonen, ook dat is met al die buitenlandse taal niet zeker.

Meri59 | 25-09-12 | 12:36

Tim Grimback | 25-09-12 | 12:33 |
Geloof maar van yes. Zodra de forensische dienst sporen aantreft die niet stroken met de afgelegde verklaringen, zitten ze vast.

Graaf van Egmont | 25-09-12 | 12:36

De wet is op zich duidelijk: inbreken mag niet. Wordt je gepakt, dan behoor je straf te krijgen. De doodstraf? Nee hoor; geldboete of gevangenisstraf. De wet geeft je de mogelijkheid een indringer je huis uit te bonjouren. Daar mag je geweld bij gebruiken. Wat je niet mag, is net zo lang doorbeuken tot de inbreker het leven laat. Dan ben je de grens overgestoken, en verdien jij straf. Of dat hier het geval is, zal nog moeten blijken.

Pufferd | 25-09-12 | 12:36

@ZKH EénOog | 25-09-12 | 12:29

Zoals de Noormannen het deden met een brandend vlot de oceanen op dat is toch prachtig. Wat moet je in godsnaam onder de grond.

Ik begrijp dat niet.

pius | 25-09-12 | 12:35

Mag ik pleiten voor een verlaging van de premie inboedelverzekering van de bewoner? Lijkt me wel zo eerlijk als je er alles aan hebt gedaan om je bezit te beschermen, en er gelijk een preventief resultaat bij incalculeert.

deraderendraaien | 25-09-12 | 12:35

@AshleyJ"Ash"Williams | 25-09-12 | 12:30

Uiteraard. Geen speld tussen te krijgen. In Haren zijn ze trouwens ook nog steeds bezig de opgelopen trauma's van dat allochtone berber tuig te verwerken.

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/0...

pius | 25-09-12 | 12:34

Niet gearresteerd maar de bewoners zijn vast *wel* verdachten..
Dat arresteren komt nog wel.

Tim Grimback | 25-09-12 | 12:33

Dit is een incident.
De structuur is meestal andersom.

Ahasveros | 25-09-12 | 12:33

Ik begrijp de jubelstemming niet. Wellicht hoopt men dat we Amerika achteraan lopen. 'Shoot 'm if they is on ya territory' Vergeet dan niet dat de Nederlander doorgaans niet beschikt over een (legaal) vuurwapen. Wanneer een trend als deze inzet, zal de crimineel zich zwaarder bewapenen. Ik vrees dat we hiermee de verkeerde kant op gaan. Meer burgerslachtoffers. De straffen moeten omhoog en er zou veel meer geld moeten naar lokaal toezicht. Daarmee bedoel ik dat wie een uitkering trekt, graag lekker uitslaapt. Dat die dan 's-avonds maar met C2000 op zak door we wijken gaan lopen.
Je kunt wel roepen 'mep ze dood', maar als dat eens gebeurd is het bijna wereldnieuws. Ergo; dat doet bijna niemand. Symboolpolitiek tot in den treuren.

SjakkieBaggen | 25-09-12 | 12:33

Piep van Poep | 25-09-12 | 12:31
Wat heb jij tegen Nederlanders? Racist.

spanarchist | 25-09-12 | 12:32

Enge reacties hierboven allemaal. Inbreker heeft er zelf om gevraagd. Inbreker dood, joepie. Inbreker overleden, bedrijfsrisico. Is dat de afweging? Iemand die jouw spullen komt weghalen mag dood? Waarom hebben we dan geen doodstraf? Diefstal = het vuurpeloton? Wat een waanzin.

Pufferd | 25-09-12 | 12:32

Inbreker en dader (bewoner) zijn per definitie schuldig want ze houden onschuldige vogels gevangen. Maar daar hoor je niemand over.

zwoegert | 25-09-12 | 12:32

Top, weer een minder! Dit volk kan niet snel genoeg uitgedund worden. Eigenrichting kan ons land redden.

Verzetstrijder | 25-09-12 | 12:32

Beroepsrisico. Gewoon. Met je jatten van spullen afblijven.

hölzenbein | 25-09-12 | 12:31

AshleyJ"Ash"Williams | 25-09-12 | 12:27

Zie het credo van Geenstijl: Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.

Geheel in overeenstemming daarmee, zeg ik:

- Inbraak -> Turk, Marokkaan
- Messentrekkerij -> Turk, Marokkaan
- Gewapper met pistool -> Antilliaan
- Verkeersongeluk, veroorzaakt door alcohol -> Pool
- Uitkeringsfraude -> Nederlander

Piep van Poep | 25-09-12 | 12:31

Typisch geval van oorzaak en gevolg en dikke pech voor de inbreker. De conclusie hoeft niet heel moeilijk te zijn. Overigens verder alle sterkte gewenst voor de bewoners.

Mr. Neon | 25-09-12 | 12:31

@pius 12:26
Hopen? Hij weet het zekor. Kan toch haast niet anders man, en straks gaan zn familieleden verhaal halon, want zo zijn ze hè?

AshleyJ"Ash"Williams | 25-09-12 | 12:30

Als duiker weet je dat je kan verdrinken, als piloot weet je dat een vliegtuig kan neerstorten, als agent weet je dat er iemand op je kan schieten, als kok weet je dat je in je vinger kan snijden, als bakker weet je dat je je handen kan branden, als prof-voetballer weet je dat je een blessure kan krijgen (of erger), als inbreker weet je dat je ooit de verkeerde kan tegen komen en als je dan geweld gebruikt je het onderspit kan delven... gevalletje beroepsrisico zou ik zeggen.

Fopspeen | 25-09-12 | 12:30

Risico van het vak.

ProAsfalt | 25-09-12 | 12:29

@pius | 25-09-12 | 12:21

Voor de meeste religies is crematie op zich al oneervol, maar voor de zekerheid kan je er wat speklapjes naast leggen. En wil je zeker weten, dat je een atheïst niet bevoordeelt in dat proces, leg je het geheel gewoon op een kruis, voordat je het aansteekt.

ZKH EénOog | 25-09-12 | 12:29

Ik ben voor Amerikaanse toestanden in deze.

Canis Spurcus | 25-09-12 | 12:29

Paar grote honden doet wonderen bij dit type inbreker..

WellusNietus | 25-09-12 | 12:28

Ik ben benieuwd hoe de dader heette. Fantastic Mr Fox?

Petrus de Rewa | 25-09-12 | 12:27

En we hebbon het weer full blown over moslims. Duurde nog best lang. Gefeliciteerd heren, vogeltjesdans dan maar?

AshleyJ"Ash"Williams | 25-09-12 | 12:27

@Willem VanDer Decken | 25-09-12 | 12:21

Onzin. Jij hoopt natuurlijk wel dat het een islamiet was.

pius | 25-09-12 | 12:26

Inbreker is vast onfortuinlijk gevallen toen hij over de schutting met stalen pinnen wilde klimmen. Hulde voor de bewoners dat ze hem niet hebben geholpen maar in zijn sop hebben laten gaarkoken!

deepblue | 25-09-12 | 12:26

-weggejorist-

Piep van Poep | 25-09-12 | 12:26

Hulde!! Inbreker maakt zelf de keuze om iemands eigendom te betreden. Daar zitten nou eenmaal consequenties aan. Jammer voor de inbreker, +1 voor de bewonders, die hun eigen spullen verdedigen.

Smokum | 25-09-12 | 12:26

Goed zo, ik hoop dat ze langzaam geslagen hebben.

KarelMarks | 25-09-12 | 12:25

Hulde voor de bewoners. Die mogen zeker voorgedragen worden voor een lintje.

Grachus | 25-09-12 | 12:24

Willem VanDer Decken | 25-09-12 | 12:21
Of nog erger, Dibi weer twee weken dagelijks op tv om te klagen over guurrechts racisme en Azarkan die woedend is vanwege deze overduidelijke discriminatie en daarom de doodstraf voor de daders eist en nog meer subsidie voor zijn samenwerkingsverband.

spanarchist | 25-09-12 | 12:24

@Jos Tiebent | 25-09-12 | 12:18
En dat terwijl die ziekenhuisomroep 17 miljoen subsidie per jaar vangt.

TzakTzak | 25-09-12 | 12:24

Komt allemaal door Twitter.

Petrus de Rewa | 25-09-12 | 12:23

Wat een gel*l, een keer wordt het slachtoffer niet gelijk gearresteerd bij een dergelijk incident en ik lees hier dat daders vogelvrij zijn?? Of ik begrijp de satire niet, dat kan natuurlijk ook.

Hanz Ziezo | 25-09-12 | 12:23

Als de inbreker nou maar geen moslim blijkt te zijn. Dan worden deze bewoners door de PvdA helemaal kapot gemaakt. Niemand komt aan hun criminele stemvee, en zeker geen blanke autochtonen!

fietskettingslot | 25-09-12 | 12:23

Ik zie geen probleem, bedrijfsongeval.

Mac The Ripper | 25-09-12 | 12:23

Nou, als ik de foto van de buurt zie is dat wel een Vogelaarwijk waar ik zou willen wonen.

Uriël Fack | 25-09-12 | 12:22

Eén ding is zeker: de inbreker recidiveert niet.

ZKH EénOog | 25-09-12 | 12:22

pius | 25-09-12 | 12:21 Met een mestvork de oven inschuiven

Stroopdoos | 25-09-12 | 12:22

Bam. Headshot. Indien de staat niet langer in de mogelijkheid is om fundamentele mensenrechten als eigendomsrecht en huisvrede te beschermen, is er geen reden meer waarom het geweldsmonopoly bij de staat zou moeten (blijven) rusten.

Smurfke Turbo | 25-09-12 | 12:21

Hoop voor ze dat het geen islamiet was. Dan kunnen ze nog familieleden van dat uitschot verwachten die verhaal komen halen.

Willem VanDer Decken | 25-09-12 | 12:21

@Stroopdoos | 25-09-12 | 12:19

Hoe cremeer je iemand oneervol, dat vraag ik me af. Met Lucifers van de Wibra?

pius | 25-09-12 | 12:21

Vol op zunne bakkes, JONGUH!

NACademicus | 25-09-12 | 12:20

Stel ik hang een 'Betreden op eigen risico' bord op mijn voordeur en een inbreker komt in mijn huis te overlijden door een *kuch* val van de trap, ben ik dan strafbaar?

XverderNix | 25-09-12 | 12:20

-weggejorist-

Stroopdoos | 25-09-12 | 12:19

-weggejorist-

Stroopdoos | 25-09-12 | 12:19



@Feynman | 25-09-12 | 12:17

Jij kent een bovengemiddeld aantal mensen die op hun werk overleden zijn zeg. Zit je in de uitvaartbranche of zo?

pius | 25-09-12 | 12:19

Eén minder.
Ruimt zo lekker op.

swassannuf | 25-09-12 | 12:19

Je weet dat de inbreker er waarschijnlijk zonder straf van af gaat komen als je de politie inschakelt. Dus doe je wat nodig is om je bezit te beschermen.

rara | 25-09-12 | 12:19

Inbrekers kapot maken, daar zou je een lintje voor moeten krijgen.

BlackDeathMetal | 25-09-12 | 12:18

Man man, wat een taalniveau in dat Omroep Brabant-artikel. Zeker geschreven door een stagiaire van 12.

Jos Tiebent | 25-09-12 | 12:18

Ik zou weleens willen zien hoeveel PvdA ers net zo hard kunnen opkomen voor een glazenwasser die van de trap is gevallen als nu voor deze crimineel. Deze crimineel heeft een verkeerde risico inschatting gemaakt tijdens zijn werk en is daaraan overleden.

Zo ken ik genoeg, ambulancebroeders, agenten, militairen, bouwvakkers, winkeliers, brandweermannen die allemaal op het werk overleden zijn. Even niet nadenken, even een moment van nalatigheid of even een klein risico nemen. Nederland heeft momenteel minder arbeidsinspecteurs dan voorgeschreven door de Verenigde Naties, arbeiders zijn vogelvrij, niet alleen voor de belastingdienst, maar ook qua hun veiligheid.

Laat ik het anders zeggen. De crimineel heeft zich niet aan de regelgeving van de Arbodienst gehouden. Je moet inbreken als de bewoners thuis zijn, met verkeerd klimmateriaal of wanneer de hond ligt te waken. Je moet niet op de elfde etage inbreken via het balkon, dat gaat een keer fout en is niet zielig.

Waarom hebben criminelen meer rechten en advocaten dan wij?

Feynman | 25-09-12 | 12:17

Leuk!
De inbreker is dus gewoon ongelukkig ten val gekomen tegen het aanrecht/de eikenhouten eettafel/plavuizen vloer. Vier keer. Kan gebeuren.

Echte naam7227 | 25-09-12 | 12:16

Nu nog juweliers die met scherp terug gaan schieten.

James St John Smythe | 25-09-12 | 12:16

Iemand in mijn huis staat om 4 snachts
Dan raakt ie gewond , hoe dan ook !

bazz | 25-09-12 | 12:15

Roofvogel vermoord door huismus. Zoiets?

Normpje | 25-09-12 | 12:15

Project X: allemaal naar Diessen en taart brengen.

Ondertussen | 25-09-12 | 12:15

Op het moment dat je een ander zijn eigendommen wegneemt loop je het risico dat de eigenlijke bezitter zijn spul terug wilt. En dat hoeft wat mij betreft niet zachtaardig !
risico van het (inbrekers)vak

Mr aarsch | 25-09-12 | 12:14

Als je 's nachts om half 4 inbreekt terwijl er mensen thuis zijn, moet je hier niet raar van opkijken.
Ik ben absoluut tegen enige vorm van geweld, maar ik zou zeker niet voor mezelf instaan, mocht het bij mij gebeuren.

Cuyahoga | 25-09-12 | 12:14

Gelukkig voor de bewoners is de VVD de grootste partij. Met een links blok zaten ze nu in een politiecel.

Diareeremmer | 25-09-12 | 12:13

Ik heb zo het vermoeden, dat meneer de inbreker niet was uitgenodigd. Dan kan je wel eens van een trap vallen.

ZKH EénOog | 25-09-12 | 12:13

Dit mag van mij vaker gebeuren..

WandelendeKadaver | 25-09-12 | 12:13

Dat zouden meer mensen moeten doen..

antagonist | 25-09-12 | 12:12

Was een van de posterslogans van de VVD onlangs niet, 'mededogen met het slachtoffer, niet met de dader'?

looprekje | 25-09-12 | 12:12

Boontje...

Dömper | 25-09-12 | 12:12

Gerechtigheid! risico van het vak.

Idontgiveafunk | 25-09-12 | 12:11

Ik hoorde net van Leon de Winter dat de inbreker eigenlijk een heel aardige jongen was die dit niet verdiend heeft.

Klaas vaag | 25-09-12 | 12:11

Dit had meneer kunnen voorkomen door geen misdaad te begaan.
Iets met dikke bult. En hitte in de keuken.

crisiswhatcrisis | 25-09-12 | 12:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken