Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TV-reclame werkt toch!

bierbaby.jpgGroot alarm! Het blijkt dat als je mensen voor een tv-reclame zet, ze vervolgens eerder geneigd zijn het bewuste product te gaan kopen. En aangezien jongeren tegenwoordig hersendode consumentjes zijn, ligt de conclusie voor de hand: laat ze alcoholreclame zien en ze gaan meer zuipen. Logisch toch. Onderzoekers van de Stichting Alcoholpreventie (via universiteit Twente) schopten wat open deuren in en lieten een groep jongeren reclame van onder andere Smirnoff , Martini, Hertog Jan, Grolsch, Bacardi zien. Het werkte, de scholieren wilden gaan zuipen. Maar wacht, het onderzoek vond plaats op een middelbare school in Overijssel in de Achterhoek. Het land van bierfeestende boeren waar ze als baby al bier zuipen. De wonderlijke suggestie van de onderzoekers: maak de niet-zuipende acteurs in Goede Tijden Slechte Tijden eens populair. Onze voorspelling: De fatsoensrakkers van Nederland, altijd verlegen om subsidies en werk, gaan zich in 2005 op tv en alcohol richten.

Reaguursels

Inloggen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken