Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Pleur alle SGP-ers in één reservaat"

religieuzenotenreservaat.jpgUit welke hoek komt deze quote: "We wijzen een speciale polder aan waar de weiger-orthodoxen uit het hele land zich dienen te vestigen, zodat ze daar hun eigen ding kunnen doen zonder dat weldenkend Nederland daar last van heeft." Zeg het maar. Wie eist er een woon- en werkkamp voor fundigristenen in een polder? We zullen het verklappen. Het is Matthijs de Blois, rechtenhoogleraar aan de Universiteit Utrecht en satirische columnist bij Gristenblad De Oogst die de kolonie voor mensen met mentale lepra voorstelt. Dat satirische gaan we dan uiteraard maar vanuit, als we het stuk 'Weigermeerpolder' lezen waarin De Blois pleit voor een SGP-reservaat in de Noordoost Polder. Een gristencolumnist met humor. Daar zakt onze lendendoek van af. "Uiteraard moet het verkeer op wegen die naar de Weigermeerpolder leiden ruim van tevoren gewaarschuwd worden door grote goed leesbare borden dat men gewetensbezwaard gebied nadert." Haha. Grappig. Verkeersborden met 'u betreedt gewetensbezwaard gebied'. Kunnen we om gniffelen. Maar even serieus nu. Buiten het feit dat het satire is, is het natuurlijk wel gewoon een goed idee, toch? En waarom stoppen bij "verder kan het project ook nog aardig wat opleveren in de toeristische en educatieve sfeer" als je er ook grootgeld mee kunt verdienen. Gewoon alle varianten relifundi's dumpen in Orthodoxië. Fundislamisten, orthodoxe joodmensen en die van de refosekte, allemaal in een groot reservaat. Camera's op de godsdienstoorlog die vanzelf ontstaat vanwege wederzijds gekwetste gevoelens en als TV-format voor een paar miljoen verkopen aan John de Mol. Af en toe de reality scripten door een cartoon in het reservaat te droppen, wat wilde homo's los te laten of een vrouw aan te stellen als overlord. Kijkcijferbonanza, lijkt ons. Alle orthodoxen terug naar Orthodoxië!

Reaguursels

Inloggen

@La Bailaora | 17-09-12 | 17:19

En het is ook beter om je van een klif te werpen dan van ouderdom te sterven. Dat is ook waarheid.

decadent degeneraat | 18-09-12 | 16:30

@La Bailaora | 17-09-12 | 17:19

Dat is waar. In de Prosa Edda gelezen staat dat de luie, zieke en zwakke mensen aan het eind van hun leven met Hel -de dochter van Loki- vrijen en vervolgens haar rijk zullen bewonen. Dit is geen prettige plek. Je krijgt er eten, dat Honger heet en je kan slapen op een bed, dat Ziekbed heet.

In moderne tijden kun je dit interpreteren als een waarschuwing voor het socialisme. Nadat je ten onder bent gegaan aan zwakte, ziekte en luiheid kun je honger eten en in een ziekbed slapen. Daar zit een kern van waarheid in.

decadent degeneraat | 18-09-12 | 16:16

Johhny, begint een radicaliserende typetje te worden. Terroristische Atheïst kom er maar in.

hetismeallemaalwat | 18-09-12 | 10:10

@1
Maar die religekkies kopen wel véél AMC setjes...:)

wwwbattle | 18-09-12 | 08:30

Ik krijg bij dit stukje een nogal vieze smaak in mijn mond. Het had met wat kleine veranderingen in 1934 in der Stürmer kunnen staan.
Mensen die anders zijn in een kamp willen stoppen. Dit is toch gewoon intolerantie?

hetbozeoog | 18-09-12 | 00:10

Stuur ze naar de Hedwigepolder.

p3xxx | 17-09-12 | 22:55

Hoezo pas 1 keer Koot en Bie vermeld ?

Ontwikkelingshelper | 17-09-12 | 21:08

In de polder? Veuls te dichtbij! Ik dacht meer aan een Maasvlakte III, een kilometertje of 10 buitengaats. Zetten we er een randje windmolens omheen, dan heb je er nog wat aan en religio's hebben al een tik van de molen gehad, dus die blijven wel uit de buurt.
.
Om dit opgespoten eiland heen komt een haaienkwekerij annex mijnenveld dat reageert op alles wat drijft. Om zeker te stellen dat er niet een religekkie ontsnapt, oefent de Marine haar procedures voor het bestrijden van Somalische piraten rondom dit Orthodoxië...
.
Ander voordeel: Nederland wordt onmiddellijk de gedroomde kennis-economie, omdat ons gemiddeld IQ opeens met tientallen punten boven de andere landen uittorent.
.
Goed plan, GeenStijl! Ik zie alleen maar win-win...

Brou Is Back | 17-09-12 | 19:03

Goed idee. Dat wordt dan het meest rechtvaardige en welvarende deel van het land. Hoeveel atheistische (en andere) gelukszoekers zou dit opleveren?

Fred V | 17-09-12 | 18:21

Dit kan je best doen met alle geloven, Religië.. na enkele jaren is gelijk het probleem opgelost.. alle oorlog ontstaat door religie.. hebben we eindelijk een vreedzame wereld... en na 50 jaar is minder dan de helft over.. alle geloven op 1 kussen.. laten ze het maar onder elkaar oplossen..

To van Haar | 17-09-12 | 18:17

Heb en tijdje tussen SGP-erts gewoond. Al hebben ze rare trekjes, ik heb er nooit last van gehad. Lijken me beschaafde mensen en het percentage steuntrekkende SGP-erts is waarschijnlijk drastisch laag.

Hei-kneuter | 17-09-12 | 18:13

Hee Johnny, ik denk dat je de ironie toch niet helemaal begrijpt. Matthijs de Blois hekelt het secularisme door het streven van dat secularisme uit te vergroten en te vervormen. Zo van "Als het zo doorgaat, dan maken we nog mee dat...".

Schoorsteenveger | 17-09-12 | 18:11

La Bailaora | 17-09-12 | 17:19
Grappig dat weldenkende mensen er allerlei theorieën op na mogen houden, behalve een zondvloed. Is dat alleen omdat het in de Bijbel staat?

Eraser | 17-09-12 | 17:28

Op wat hijgerige publicaties in verschillende media na heb ik weinig tot geen last van die fundi's.

Flibbage | 17-09-12 | 17:22

Terloops zie je ook dat Asscher weer mooie sier probeert te maken in dit blaadje, met volstrekt overtrokken propaganda voor zijn strijd en hetze tegen de prostitutie "vrouwen worden 20 maal per dag commercieel verkracht". Socialisten zijn gewoon geseculariseerde christenen.

aceofspades | 17-09-12 | 17:20

@miko | 17-09-12 | 16:31
Dat klopt natuurlijk wel, maar je begrijpt toch wel dat die vertellingen overleveringen zijn en de helft niet meer hoeft te kloppen.

Maar het is veel ongeloofwaardiger dat er helemaal niets klopt van die overleveringen en totaal uit de mouw is gespeld.

Er zijn ook verhalen over de zondvloed waarvan men nu denkt dat dat de doorbraak van de bosporus was aan het einde van ijstijd, waar men ook dorpjes vond op 70 meter diep in de zwarte zee.

Ieder weldenkend mens snapt dat er geen ark was met voor ieder 2 beesten. Maar dat betekent niet dat er geen kern van waarheid in zit.

La Bailaora | 17-09-12 | 17:19

Donner en Staaij zitten nu roodbezweet bij Beatrix te overleggen.
"Stop maar bij die aanslagpleger op mijn gouden muts."
"... De Majesteit zei?"
"Koets."

dedeurs | 17-09-12 | 17:09

Xixulon Gralgrathor | 17-09-12 | 16:42
Die mythe is wel over de hele wereld en bij vrijwel alle religies bekend. Dat zou dan wel de meest hardnekkige mythe ooit zijn. Dat jij de moeite neemt om erop te reageren doet ook al vermoeden dat je wel degelijk geïnteresseerd bent. In ieder geval geïnteresseerd genoeg om het af te zeiken ;)

Eraser | 17-09-12 | 17:00

@Eraser

O, kom, je wil ons toch niet echt doen geloven dat jij dat allemaal gelooft? Toe nou.

Xixulon Gralgrathor | 17-09-12 | 16:56

@Kees Maf

Er is nog altijd veel meer tégen niet-inenten te zeggen dan vóór. Vooral leuk voor de kleintjes die over twintig jaar te horen krijgen dat ze zelf geen kinderen kunnen krijgen omdat pama lid waren van een sekte van ontkenners.

Xixulon Gralgrathor | 17-09-12 | 16:55

miko | 17-09-12 | 16:47
Er was ruimte genoeg op de ark, ook voor voedsel. Je kunt je afvragen of alle dieren dagelijks gevoerd werden, maar aangezien er maar 7 mensen op de ark waren moesten ze het samen regelen.

Wat die planten betreft, de zaden hoeven niet in het water te liggen als ze drijven op andere materialen. Net zoals de insecten. Ze liggen dus niet in het zoute (of zoete) water, maar drijven mee op andere materialen. De Bijbel zegt over niets over de staat van het water behalve dat het uit de lucht en uit de grond kwam. Of het water voornamelijk zout of zoet was is dus weinig te zeggen.

Eraser | 17-09-12 | 16:54

Kees Maf | 17-09-12 | 16:10 | + -1

Ik was ooit eigen kroost. En ben het met je eens dat indoctrinaties de orde van de dag zijn. Al zijn er velen met mij, die gewoon een weloverwogen keuze konden maken om er mee te breken. 20/30 jaar geleden was dat lastiger inderdaad. En het niet-inenten is ook veel voor te zeggen hoor. En niet alleen principieel, maar ook medisch gezien.

miko | 17-09-12 | 16:33 | + -1
Ik heb teruggelezen, maar vond geen metafoor. Daarbij kan je inderdaad genoeg over hunnie zeggen (Dat zei ik net ook al), maar er zijn ook 3,5 miljoen mensen die kijken naar een programma waar een boer een nieuwe chick zoekt. Of naar een programma waar een mentaal gestoorde van een duikplank klettert. Vertel mij maar wie er gek is.

janwillem3008 | 17-09-12 | 16:50

Christendom is ongevaarlijke religie vergeleken met Den Heiligen Multikul. Of de Euro-Mammon.

Enver Hoxha zal trots zijn op zoveel atheistische onverdraagzaamheid.

Generaal Tapioca | 17-09-12 | 16:50

@Eraser | 17-09-12 | 16:27
Alle planten zouden overleven door te blijven drijven?Zaden? Vertel eens was het water toen zoet of zout?
Maakt nogal uit of planten overleven.Verder zijn er massa's planten die bij teveel water niet overleven.Insecten en vogels op de drijvende matten? nogmaals in zoet of zout water.Je komt namelijk verdomd weinig insecten op zout water tegen.houden ze niet zo van.

miko | 17-09-12 | 16:47

@Eraser

Ja, humor. Maar trolletjes en Poe's die hebben we echt al genoeg. Mensen proberen te overtuigen dat je daadwerkelijk waarde hecht aan een antieke scheppingsmythe, dat doe je maar in de Ierse Pub, waar men even hard terugslaat met verhaaltjes over kaboutertjes en regenbogen en potten met goud.

Sláinte, mate!

Xixulon Gralgrathor | 17-09-12 | 16:42

@Eraser | 17-09-12 | 16:04
En ze hebben alle dieren met 7 mensen eten gegeven? Ja natuurlijk, in Artis werkt ook maar een persoon.
En ook al kun je alle dieren kwijt waar laat je hun eten?Pandaberen moeten bijvoorbeeld giga hoeveelheid bamboe vreten om een beetje voedingswaarde binnen te krijgen.

miko | 17-09-12 | 16:41

Xixulon Gralgrathor | 17-09-12 | 16:33
Je hoeft niet te happen, dat deed Kapitein Sjaak Mus al. Dus als je het linkje in mijn reactie er even bij pakt dan zie je dat iemand daadwerkelijk de moeite heeft genomen om het uit te rekenen. Wel alles lezen he, want het gaat om het hele plaatje.

Eraser | 17-09-12 | 16:36

@Frisenfruitig:

Nee, je moet er alleen niet in de buurt willen wonen als je kleintjes hebt, en al helezekers niet met nu waterpokken, mazelen en de bof weer in frequentie aan het toenemen zijn.

Xixulon Gralgrathor | 17-09-12 | 16:36

Ik heb er niets mee maar ik heb er ook geen last van de zwartekousenkerkmensen op of buiten de Veluwe. Het is geen crimineel/werkloos/etc. tuig.

frisenfruitig | 17-09-12 | 16:33

@Eraser

"Dat alle dieren wel degelijk op de ark pasten"

... Ehr...

Nee, laat ook maar, weet je? Ik ga er niet eens meer op in. Voor hetzelfde geld ben je een trol of een Poe ofzo, en dan heb ik dat weer aan mijn broek hangen. En als je een echte bijbel-letterlijknemer bent heeft het al net zo weinig zin om met feiten en rede en dat soort dingen te gaan smijten.

Dus. Enwantmaar. Biertje?

Xixulon Gralgrathor | 17-09-12 | 16:33

@janwillem3008 | 17-09-12 | 15:46
Je snapt de metafoor niet.Hoe kun je iemand serieus nemen die zegt zijn beslissingen te nemen ingeven door een ingebeeld vriendje.Ik zou zo iemand absoluut niet vertrouwen.

miko | 17-09-12 | 16:33

@Bakito | 17-09-12 | 15:41
Welke mohammed?? Het zijn er zoveel!

miko | 17-09-12 | 16:32

@La Bailaora | 17-09-12 | 15:40
Waren de tien plagen van Egypte.
En ik ken die documentaire.Maar werkelijk erg zerieus is die niet te noemen.Kikkers zouden overleven terwijl vissen dat niet doen? Kikkers en andere amfibieën zijn er g gevoelig voor veranderingen in zuur en zuurstof graad in water de kans dat kikkervisjes zouden overleven in aangetast water waarin vissen wel sterven is nihil.Het rode water van de nijl als gevolg van algenbloei is ook onzin.Het zijn namelijk blauwalgen die hier voor zorgen en die verkleuren rood in zout water en in zoet soms paars.
De steekvliegen plaag zou dan weer veroorzaakt worden door een gebrek aan kikkers, nu weer een gebrek? Sprinkhanen plagen ontstaan juist na jaren van overvloed en niet door een gebrek aan eten.ook de winter en al dat soort zaken kun je vraagtekens bij zetten.De uitbarsting zou namelijk ook winter veroorzaken in vele nabijgelegen gebieden en daar is geen enkele melding van.Ook niet van alle plagen en andere zooi in Egypte.Maar de discovery channel neem ik al langer niet meer serieus met hun semireliwetenschappelijk geneuzel.

miko | 17-09-12 | 16:31

Kapitein Sjaak Mus | 17-09-12 | 16:23

Omdat je het zo lief vraagt. Maar de volgende keer wel zelf Googlen hoor.
En je moet even doorscrollen naar item 2 (halverwege de pagina). Dan hoef je niet alles te lezen, want je bent alleen op zoek naar de berekeningen neem ik aan.

www.scheppingofevolutie.nl/index.php?u...

Eraser | 17-09-12 | 16:27

@ Eraser | 17-09-12 | 16:04 |
" Dat alle dieren wel degelijk op de ark pasten kun je uitrekenen. "

Kijk.
Eindelijk feiten en kritisch nadenken.
Omdat het me interesseert, kan jij dat eens in grote trekken voorrekenen?
Die berekening kan ik niet zo gauw terugvinden met Google.

Kapitein Sjaak Mus | 17-09-12 | 16:23

Goed idee,
maar dan wel op de dag des Heren de stroom eraf.

Cue_The_Deer | 17-09-12 | 16:23

Toen het plan ter sprake kwam om illegalen met oprotpremie het land uit te zetten, heette dat deporteren, was het asociaal en de premie van 100.000 Euro te laag. Aangzien Quid een edel mens is, verwacht ik dus tenminste een paar ton oprotpremie als ik uitgezet wordt naar een dergelijk stuk land. Voeren we daar ook meteen de gulden weer in.

DenkZelfstandig | 17-09-12 | 16:22

@ H.Stiglitz | 17-09-12 | 15:10 |

Juistem!

sitzkrieg | 17-09-12 | 16:20

Ik roep al jaren dat je al die religekkies gewoon bij elkaar op een onbewoond eiland moet dumpen. Hek er omheen en evolutie gewoon zijn gang laten gaan. Lost het probleem zichzelf vanzelf op.

normanius | 17-09-12 | 16:17

Weet je wie ook aparte steden voor mensen wilde....

Juist - dit concept is nog niet zo lang geleden in Zuid-Afrika nog realiteit geweest.

Hier de nieuwe Nederlandse kaart (cq. indeling):

Allochtonistan - vh Amsterdam
Tokkietokkieland - vh Rotterdam
Zigeunistan - vh Utrecht
Het land van liegen en zwetsen - vh Den Haag

Boermetvrouwistan - vh Twente
Nietteverstaanistan - vh Friesland
Vlaaienland - vh Limbabwe

En dan komen er diverse bufferzones (al dan niet met VN blauwhelmen) voor:

Lesbos-met-Duitse-herder
Leerhomeauxs
Hipsters
Fugly ex-girlfriends

Kan nog uren door gaan.

hangtiet met knoop | 17-09-12 | 16:15

@endp 16:07 Ook dat zie ik je wederom niet doen. Helaas. Zodra ik iets heb dan lees je het wel. Baiii.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-09-12 | 16:11

Eindelijk een goed idee uit de bible belt. Alleen al hierdoor zou het aantal socio- en psychopaten tot utopische aantallen teruglopen.

GödelsRevenge | 17-09-12 | 16:10

Pornofilia en provocatia zijn broer en zus van orthodoxia.
Dus Quid: Doei!!!!!!

Einde van de Domheid | 17-09-12 | 16:10

@janwillem3008 | 17-09-12 | 15:19
Geen vlieg kwaad? Nee, van jou en mij blijven ze wel af. Maar het indoctrineren van hun eigen kroost met sprookjesverhalen over hel en verdoemenis, vind ik wel degelijk een vlieg kwaad doen.

Om over het niet vaccineren van diezelfde kinderen maar te zwijgen.

Kees Maf | 17-09-12 | 16:10

AshleyJ"Ash"Williams | 17-09-12 | 16:04 | + 0 -

Ik weet wie het zegt maar misschien heb je wel gelijk ook. Dan toch maar wat dames in de verhuur zetten, schijnt ook goed geld op te leveren...

eerstneukendanpraten | 17-09-12 | 16:07

The Evil One | 17-09-12 | 15:58 | + 0 -

Kwam gisteren *kuch* toevallig bij het zappen uit bij SBS6 met Alberto Stegeman. Was er een vrouw voor die net een huisje op een camping had gekocht maar na 1 dag er werd afgeflikkerd omdat ze lawaai had gemaakt op zondag. Ze had geen respect voor kerkgangers getoond...

eerstneukendanpraten | 17-09-12 | 16:05

@endp 15:52 Met alle respect uiteraard, maar dat 'stukkies schrijvon' zou jij echt niet kunnen. Sorry man.

AshleyJ"Ash"Williams | 17-09-12 | 16:04

miko | 17-09-12 | 15:35
Die Miko. Heeft blijkbaar geen idee waar hij het over heeft. Dat alle dieren wel degelijk op de ark pasten kun je uitrekenen. Moet je uiteraard wel weten wat er in de Bijbel staat, maar dat is vast geen probleem voor je. En genezing door brood en wijn? Dat heb je vast ook uit de Bijbel toch... ? Oh nee, dat staat er helemaal niet in.

Matthijs is weer lekker in hokjes aan het denken. Misschien moeten we voor ieder type mens (uiteraard gerangschikt door Matthijs) een reservaat maken zodat hij zelf lekker in zijn eigen droomwereld verder kan leven. Je weet wel... Christenen, Moslims, Boeddhisten, Homo's, NSB'ers, Vrouwen, Kinderen, Politieagenten en ander soort tuig. Goed bezig, Matthijs. Maar denk je wel om je hart? Want waar het andere mensen geen ruk interesseert lijk jij je af en toe echt druk te maken om je medemens.

Eraser | 17-09-12 | 16:04

deraderendraaien | 17-09-12 | 15:57 | + 0 -

Goeie tip! Naar ik meen verdient een schoonmaker daar al meer dan een gemiddelde academicus hier...

eerstneukendanpraten | 17-09-12 | 16:03

De Hedwigepolder was toch zo'n troetelobject van klein Gristelijk?

azoturie | 17-09-12 | 16:03

Lancaster County NL bestaat al, naast Staphorst kunt u eens Googlen op Dirksland, Goeree Overflakkee. Als je het daar waagt om iets niet gristelijk burgerlijks te doen als je auto wassen, wordt je gestenigd.

The Evil One | 17-09-12 | 15:58

@ Hanxie | 17-09-12 | 15:45
Nee, da's ergens over heen lezen. Zie in Quid's verhaal toch wel degelijk het woordje "Fundislamisten" staan.

You-On-A-Gin | 17-09-12 | 15:57

@eerstneukendanpraten | 17-09-12 | 15:52
Als ik jou was ging ik me in Brussel melden, daar is binnenkort geld genoeg om mensen aan te nemen voor wat voor functie dan ook.

deraderendraaien | 17-09-12 | 15:57

@rara | 17-09-12 | 15:45 Daar gaan ze politiek toch wat aan doen?

reageerbuis | 17-09-12 | 15:57

Maar dat is toch niets nieuws? We leven al eeuwen in een reservaat c.q. dierentuin. Vooral sinds het begin van de 7e eeuw (ontstaan islam). Vanaf dat moment is het alleen maar erger geworden.

doenormaal! | 17-09-12 | 15:56

Als je alle reli's in één polder duwt en ze daar alle ruimte geeft dan bedien je mensen met culturele achterstand in 'ons land' (net als Job C.) in hun culturele achterstand.

kibambam | 17-09-12 | 15:56

@steven paul | 17-09-12 | 15:10
En dan noemen we dat "Nederland". En dan los van de EU.

Goed plan.

FreeElectron | 17-09-12 | 15:54

H.Stiglitz | 17-09-12 | 15:10 | + 28
Quid noemt toch gewoon fundislamisten in zijn stuk erbij?

pjotr1985 | 17-09-12 | 15:53

@H.Stiglitz | 17-09-12 | 15:10
Om het contrast met een niet nader te noemen "religie" maar weer eens aan te tonen.

FreeElectron | 17-09-12 | 15:53

Zeg Kwit, komt er straks wellicht een plekje op de redactie vrij? Krijg binnenkort toch genoeg tijd om stukjes te schrijven en dat is niet omdat ik met pensioen ga en zeker niet vrijwillig...

eerstneukendanpraten | 17-09-12 | 15:52

@Hanxie | 17-09-12 | 15:45
Die benoemt Quid als fundamentalisten, hij durft het niet aan om er moslim voor te zetten.

deraderendraaien | 17-09-12 | 15:49

Niets een polder.
Multicultiland oprichten ergens in Africa waar alle religieuzen (Joden, Moslims, Christenen) allen hand in hand samen kunnen leven.
Verlaat dit zondige land wat weldra wordt verdronken door de machtige hand (zondvloed) van god!

Dan proberen de overgebleven zondaars het wel met logica/intelligentie deze verschrikkelijke toorn te ontlopen.

Wij blij, zij blij. Lijkt mij een geweldig plan.

343 | 17-09-12 | 15:49

en dan noemen we het jeruzalem? en alle (water)wegen er naar toe 'kruisvaart'?

two ball cane | 17-09-12 | 15:49

miko | 17-09-12 | 15:35 | + -3

Je opmerking slaat kant nog wal. Ik kom oorspronkelijk uit die regionen, en werd gewoon netjes geopereerd met een blindedarmontsteking. (oh toeval)
Mijn boodschap is dat je je eerst goed moet verdiepen in een materie, voordat je er een uitgesproken mening over ventileert.
Bovendien heb je in elk geloof/vereniging/belangengroep fundamentalisten. Dat is een groter probleem.

janwillem3008 | 17-09-12 | 15:46

Op zich een goede zaak om alle potentiele poliobrandhaarden te concentreren op een plek...

wiza | 17-09-12 | 15:46

@Caveman48 | 17-09-12 | 15:09
Heel goed! Heel veel +..

Rector Reflector | 17-09-12 | 15:46

@Bakito | 17-09-12 | 15:14
Veel linksmensen beginnen inmiddels net zulke absolutistische, onverdraagzame fanatici te worden als de rechtsmensen waar ze beweren boven te staan.

rara | 17-09-12 | 15:45

Ik mis de mohammedanen in het verhaal. Of is dat te ver out-of-the-boxdenken?

Hanxie | 17-09-12 | 15:45

Bakito | 17-09-12 | 15:41 Creatief?

Jij bent hier toch recreatief?

zeg maar jansen | 17-09-12 | 15:43

En Sinterklasië voor hen die nog in de goede sint geloven.

zeg maar jansen | 17-09-12 | 15:42

@miko 15:14
Soms moet je iets vaker en/of harder roepen, zodat je ook achteraan in de fanfare gehoord wordt.

Maar goed, het gros van de reaguurders draait hier al jaren hetzelfde riedeltje, dag in dag uit. Namelijk dat hun miezerige bestaan de schuld is van Mohammed en Marcel van Dam.

Misschien moet je deze overslaande platen eens een tikje geven i.p.v. een creatieve reaguurder als ik voor de voeten te lopen.

Bakito | 17-09-12 | 15:41

Een fundi-reservaat is er allang en het heet Amsterdam.

xxIxx | 17-09-12 | 15:41

Als een doorgeslagen priester die een nieuwe outlet heeft gevonden ga je tekeer Quid.
Maar goed, een polder voor fundi's is er al.
Naam: Pakistan.
Ghandi was er erg op tegen.
(en jij baseert er je antigeloof op....)

Einde van de Domheid | 17-09-12 | 15:40

nog gelooft dat het ooit 40 dagen regende.
@miko | 17-09-12 | 15:35
In Nederland regent het ook wel eens dagen aaneen.

Er zijn heel veel wetenschappers die wel degelijk denken dat de 7 plagen in Egypte werkelijk hebben plaatsgevonden.

Men denkt nu dat dat een gevolg was van de uitbarsting van Santorini.

La Bailaora | 17-09-12 | 15:40

Overigens vraag ik me na lezen van het artikel wel af tegen wie de satire nou gericht is.
Dhr. Matthijs Blois heeft vooral weer eens een leuke illustratie geschreven van Poe's Law, met een subtiele twist:
rationalwiki.org/wiki/Poe%27s_law

CynicalBastard | 17-09-12 | 15:39

tegen dat wat toch niet terugschopt.
@H.Stiglitz | 17-09-12 | 15:10
Precies. En daaruit blijkt dat christenfundies totaal gevaarloos zijn, ook al hebben ze hier en daar wat gekke ideeen. Maar dat is toch leuk toch, met wat 'gekkies' in het midden?

La Bailaora | 17-09-12 | 15:38

't zal weer eens niet over het geloof gaan bij Quid.

Bram Puzze | 17-09-12 | 15:37

@Bakito | 17-09-12 | 15:14
Fundamenteel reaguren gaat ook nog eens heel groot worden he pik!

deraderendraaien | 17-09-12 | 15:37

@janwillem3008 | 17-09-12 | 15:19
Geen vlieg kwaad? ik ken wel een paar mensen die het daar niet helemaal mee eens zijn.Voor de rest moeten ze niet zeuren als er om je gelachen word als je als volwassen persoon nog gelooft dat het ooit 40 dagen regende en dat een of andere kerel werkelijk een bootje had gemaakt waar alle dieren in konden van de heeeelllleee wereld.En nog tientallen van dat soort verhaaltjes.Dat zou het allemaal niet zo erg maken als deze mensen niets te doen zouden willen hebben met het regeren van een land op basis van deze waanbeelden.Of zou jij je wel lekker voelen als je een keer in het ziekenhuis ligt met een acute blinde darm operatie en de dokter gelooft dat hij je kan genezen door je een wijntje en een stuk brood aan te bieden.Zou je die weg sturen en voor volidioot uitmaken of hem laten.Hij doet toch geen vlieg kwaad?

miko | 17-09-12 | 15:35

Toch is er nog niet eens zoveel verschil tussen het bovenstaande idee van De Blois of Quid en de gedachte achter een klooster of een kluizenarij:
nl.wikipedia.org/wiki/Kluizenarij_Onze...

Petrus de Rewa | 17-09-12 | 15:35

@Blois: hm?
@Quid: ... omdusenwantmaar?

Ligt het aan mij, of zijn bovenstaande schrijvers A) een beetje vaag of B) een beetje verward over waar ze nu eigenlijk satirisch over aan het doen zijn?

Soit. Wanneer is het weer vrijdagmiddag?

Xixulon Gralgrathor | 17-09-12 | 15:35

Ik doe erg fundamenteel aan boogschieten. mag ik ook mee?

deraderendraaien | 17-09-12 | 15:33

Zou me bij wijze van spreken graag bekeren tot het christendom als ik daardoor in Nederland verlost kan worden van de islam. Pik ik Sinterklaas gelijk ook weer mee.

First Contact | 17-09-12 | 15:32

Ja omdraaien die redenering:
Een eiland voor alle geenstijl reaguurders en alle wijven die ooit de vrijmiborrel mochten opleuken!

VanDattum | 17-09-12 | 15:32

Keigoed idee!
En dan herdopen we de biblebelt in Sudetenland.
.. sjonge, wat lopen er toch sieraden tussen die gggristen-satiristen.
Ik wed dat die de Blois net zo fanaat uit z'n ogen kijkt als alle andere zeloten.

Conan de Rabarber | 17-09-12 | 15:31

Daar was belgie toch al voor?

sjakei | 17-09-12 | 15:30

als de moslims er ook bij gaan vindt ik alles best.

Vogelbeest | 17-09-12 | 15:29

Oh Johnny. Je denkt dat je een rationalist en een strijder voor het vrije woord bent, maar je hebt er maar bar weinig van begrepen.

kingrichard | 17-09-12 | 15:27

Als het alleen SGP-ers zijn, wil ik er best wonen.

DenkZelfstandig | 17-09-12 | 15:27

En dan krijgen ze hun eigen berg ook nog, zo kunnen ze persoonlijk met god communiceren en hebben ze geen internet nodig.

Implant | 17-09-12 | 15:26

Een wereld zonder relifanaten, wat zou dat heerlijk zijn
Maar helaas

Tobi | 17-09-12 | 15:23

Maar de hamvraag is, hebben ze daar wel internet ??? Anders wordt het als gristenfundie die Johnny Quid is toch wel moeilijk zijn bash stukkies te schijven !

25TaLife | 17-09-12 | 15:22

Briljant idee! Hulde! Gewoon de hele noord oost polder aan opofferen. Lekker insestueus ook dus de gekkies worden alleen maar gekker. Wel een enorm hek bewaakt door hongerige tijgers eromheen, zodat ze nooit meer kunnen uitbreken.

frankmeister | 17-09-12 | 15:22

@Bakito | 17-09-12 | 15:14

Misschien wordt het eens tijd om geloven/religie/godsdiensten onderuit te halen, om verder te gaan met waar wij ons op zouden moeten focussen. Geloven zaaien over het algemeen verdeeldheid onder de mensen, net zoals de focus op macht en economie dat doen. Zolang dit gaat, zoals het gaat - de verdeeldheid - kan de mens zich nooit verder ontwikkelen en zullen we alleen maar meer en meer richting de afgrond gaan.
* Nog goede hoop heeft *

Jasaanhetiskoud | 17-09-12 | 15:20

Ook al hebben ze achterhaalde denkbeelden, het is onnodig ze te bashen. Ze doen namelijk geen vlieg kwaad. Als je er niets mee te maken wil hebben, is dat niet zo lastig. Ik ken wel bevolkingsgroepen waarbij dat niet geld.

Leven en laten leven.

janwillem3008 | 17-09-12 | 15:19

61 | 17-09-12 | 15:17 Het echte probleem zijn de collaborateurs die die werkweigeraars de hand boven het hoofd houden.
Ambtenarenwerk is de wet uitvoeren. Volgens de wet mogen mensen van gelijk geslacht in Nederland met elkaar trouwen.
Simpel.

CynicalBastard | 17-09-12 | 15:19

Bergverzet | 17-09-12 | 15:13 | + 0 -
Wat nou zondag? Je vergeet vrijdag (islam) en de sabbath (zaterdag). Die mensen werken vier dagen per week.

Maar eindelijk weer een stukje om te lachen op GS.

big | 17-09-12 | 15:19

@Bakito | 17-09-12 | 15:14
Herhaal je wel vaker je reaguursels? Ik meen die vannacht ook te hebben gelezen?

miko | 17-09-12 | 15:19

Dus toch Turkenburg (de Tegenpartij)

deministerpresident | 17-09-12 | 15:18

Johnny, was jouw opvoeding dermate orthodox dat je er op deze manier over moet schrijven.
Weigerambtenaren hebben een principe maar prediken geen geweld. En krabben niet in hun kruis voor de buis met de kinderen thuis.
Ik heb betere dingen van je gelezen.

61 | 17-09-12 | 15:17

@ H.Stiglitz ze schoppen niet terug omdat ze diep in hun hart weten dat als volwassenen geloven in een grote tovenaar triest, kinderlijk gedrag is. Minpuntje eraan is dat ze zich botvieren op jonge kinderen.

Fitzmeister | 17-09-12 | 15:17

Is Orthodoxie alleen voor "Gelovigen" of ook voor Pedo's? Schijnt tegenwoordig één en hetzelfde te zijn, vraag maar aan de paus.

Karel the Duke | 17-09-12 | 15:16

Kijk je kan van de moslims zeggen wat je wilt maar ze verkopen wel gewoon op vrijdag varkensshoarma. Wat nou weigerbaarden?

Bergverzet | 17-09-12 | 15:15

Als het doel was om oeverloos te kunnen Godwinnen dan hadden we beter een topic kunnen hebben over Angela Merkel die zojuist opgeroepen heeft het Vierde Rijk te stichten.

witwas | 17-09-12 | 15:15

@Bergverzet | 17-09-12 | 15:13
Jij denkt dat je daar op zondag auto mag rijden?

mvdwarsligger | 17-09-12 | 15:14

Veel Atheïsten beginnen inmiddels net zulke absolutistische, onverdraagzame fanatici te worden als de gelovigen waar ze beweren boven te staan.

Hele dikke vette #fail

Bakito | 17-09-12 | 15:14

Johnny de homofascist, kan het maar niet loslaten... arme jongen.

bof jij even | 17-09-12 | 15:13

Levensgevaarlijk! Je zal maar op zondag in zo'n gebied zonder benzine komen te staan. Je bent aan de goden overgeleverd. Opsporing verzocht krijgt het nog druk.

Bergverzet | 17-09-12 | 15:13

De treinen naar het noordoosten..
*trekt Godwin-joker*

Godsammekraken | 17-09-12 | 15:13

Weet je wie ook vond dat aanhangers van een bepaalde religie in speciaal daarvoor gemarkeerde gebieden moesten zitten? [/Godwinmodus]

Teiltjes Tekort | 17-09-12 | 15:12

De joden zijn alvast begonnen met hun eigen gebiedje maken, en dat verloopt ook zonder enige problemen...

Project2501 | 17-09-12 | 15:12

Dat Geenstijl-eiland, komt dat er ooit nog?

Petrus de Rewa | 17-09-12 | 15:12

Niet voor niets vertrokken vanaf de zestiende eeuw zo ongeveer alle religieuze sektes naar de Nieuwe Wereld om hun eigen relinederzetting te stichten. Oud idee in nieuw jasje.

Petrus de Rewa | 17-09-12 | 15:11

We kunnen ook een stukje land in de Noordzee maken en die volplempen met reaguurders.

steven paul | 17-09-12 | 15:10

Vroeger had je nog een dolhuis ergens buiten de stad. Toch gek dat die zijn verdwenen.

c.onjo | 17-09-12 | 15:10

Dapper hoor, grefo's aanvallen. Zeg dit over moslims en je bent de nieuwe Himmler en mag meteen op zoek naar een onderduikadresje. Maar nee lekker als een quasi-liberaal veilig schoppen tegen dat wat toch niet terugschopt.

H.Stiglitz | 17-09-12 | 15:10

Ik zeg doen!

Jasaanhetiskoud | 17-09-12 | 15:09

Haha grappig hoor, dat het op basis van vrijwilligheid zou moeten gaan. Haal dat eruit en je houdt gewoon een steengoed plan over.

Godsammekraken | 17-09-12 | 15:09

Ik mis Atheistië en Agnostië.

BRickY | 17-09-12 | 15:08

De vraag is dan vooral, wanneer hou je er mee op?
Alle mannen die 'm links dragen terug naar Linkdraagië?

Pindakees | 17-09-12 | 15:08

Tuurlijk Kwit, of een speciaal teken op hun kleding, zodat je makkelijk herkent...
*Godwin modus uitzet*

hfakker | 17-09-12 | 15:08

Maar dat hebben we toch al? De bible belt? De gegoede burgerij moet daar gewoon niet willen wonen tussen die poliokwekers

miko | 17-09-12 | 15:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken