Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

020 subsidiebonanza: 490 miljoen in 2011

brandendgeldaltijdmooi.jpgAls je in Amsterdam geen subsidie hebt gekregen in 2011, ben je een minderheid. En dat op zich is dan weer een subsidiewaardig in de hoofdstad. Want werkelijk iedereen krijgt er subsidie. Iedereen. Commercieel bedrijf, etnische groepering, blaastoetvereniging, iedereen. Van vijf accordeonverenigingen tot een Shell-orkest tot Schiphol. Jup, grote commerciële bedrijven krijgen subsidie, want het geld moet op. Of zo. En uiteraard elke bevolkingsgroep denkbaar, want het is al sinds de Gouden Eeuw een PvdA-stad. Dus krijgt elke etnische groepering en zijn schoonfamilie centjes om de sociale bindingen te bevorderen. Ironisch. Dat je de sociale bindingen van etnische groeperingen wil bevorderen door ze allemaal apart daarvoor geld te geven voor hun eigen programmaatjes. Kan dat niet, bijvoorbeeld, gezamenlijk? Qua bevorderen van sociale cohesie. In totaal is er voor 490 miljoen euro aan gratis geld uitgedeeld. Dat komt nu naar voren, omdat de gemeente Amsterdam eindelijk een mooi overzichtje heeft gemaakt van de weggeefeuro's. Soort Knoop in je Zakdoek, die subsidies van 020: iedereen is een winnaar. Bas van de VVD vindt het allemaal helemaal niet leuk. Die wordt dus echt ongelukkig van al die subsidies. En zo zijn er meer, kunnen wij ons indenken. De inwoners van Amsterdam bijvoorbeeld, die gemiddeld 615 euro per persoon neerleggen voor het financiële strooigoed. Tijd om als Amsterdam zijnde eens wat subsidies te copypasten richting het vakje 'bezuinigingen'. En daar kunt u dankzij de gepubliceerde tabelletjes zelf aan bijdragen. Er is een overzicht van de subsidies per stadsdeel [PDF-alert] en er is een overzicht van de subsidies per dienst [PDF-alert]. Kunt u mooi zelf eens snuffelen waar Amsterdam haar geld aan besteedt. Bezuinigen, daar komen we samen wel uit. Update: In Rotterdam deelden ze in 2011 ook 345 miljoen euro uit.

Reaguursels

Inloggen

Amsterdam de proeftuin van de PVDA voor de rest van Nederland. Denk daaraan als u morgen een hokje roodkruist.PVDA is niet voor niets De Portomonee Van De Ander

Unique-Cougar | 11-09-12 | 18:05

Je kunt toch zelf ook vaststellen dat Geert hier onderhand de messias is?

Absoluut niet waar | 11-09-12 | 13:04 | + -1 -
Nee, dat stel ik helemaal niet vast. PVV reaguurders hebben meestel betere inhoudelijke argumenten dan de linkse stilstanddenkers en totalitaire eurofielen, die leven op de inhoudsloze en misplaatse oneliners (uit de EU wordt oorlog hoor).
Wat wel een duidelijke constatering is en met feiten aan te dragen is dat zodra er weer verkiezingen zijn de PvdA fractieleider aan alle kanten, met name de publieke omroepen media, opgehemeld wordt als de grote redder van het vaderland. Zie de Cohen mania, zie de presentatie van Samsom als ´betrouwbaar en bindend´, terwijl het een enorme narcist is met rattestreken.

Grachus | 11-09-12 | 17:16

En daarom wil PvdA de HRA afschaffen. Is inderdaad ook subsidie, maar als die is afgeschaft kunnen ze nog meer uitdelen aan nutteloze dingen.

me,myself and IK | 11-09-12 | 16:40

Zweistein | 11-09-12 | 09:27 |
"Weer het zoveelste bewijs dat links niet met geld om kan gaan."
------------------
En de VVD zit erbij en vindt het goed.... tot enkele dagen voor verkiezingen .... en daarna weer.... zat erbij en ....

WirMachenMusik | 11-09-12 | 15:39

Schrikbarend bericht staat hier ,maar wat wil je Amsterdam is al meer dan een halve eeuw in handen van de PVDA.

Amsterdam Hustler | 11-09-12 | 15:02

Ach dat is allemaal peanuts!
In Groningen is door de Gasunie 1.65 miljard opgebrand.
www.nom.nl/artikelen/63318/De_Jager_on...
Het rapport is al klaar maar wordt tot na de verkiezingen onder de pet gehouden.
De verantwoordelijken zijn hem gesmeerd. Met behoud van inkomen boven Balkenende norm.
GeenStijl doet er es wat aan!

ZDEV | 11-09-12 | 13:34

wimbro | 11-09-12 | 09:09 | + 60
Ter info de PVDA maakt al meer dan 10 jaar geen deel uit van het kabinet. Wel CDA/VVD en beetje Wilders maar dat was zo kort. Dus ja, wat is je punt terwijl dat nu gebeurd?

ikdenkwat | 11-09-12 | 13:31

In 2010 57k soepsidie voor de inhuldiging van Sinterklaas ??!! De ironie...

Grijskijkert | 11-09-12 | 13:30

Alleen hierom al Libertarische Partij stemmen. Op deze manier is elke vorm van belasting een grove vorm van diefstal.

Tobus | 11-09-12 | 13:07

Grachus | 11-09-12 | 12:12
Waarom haal je `links` erbij? Heb ik het ergens over `links` gehad? Of denk je dat ik `links` ben?

Verre van, voor de duidelijkheid.

Je kunt toch zelf ook vaststellen dat Geert hier onderhand de messias is? Ik zeg niet dat de mensen die op Geert stemmen dit ongefundeerd doen of deze stemmers niet intelligent zijn.

Wat ik enkel concludeer is dat een hoop reaguurders hier niet verder komen dan het smijten met simpele oneliners en acteren alsof Geert de oplossing voor alle problemen is.

Dat jij dit niet doet; van harte.

Absoluut niet waar | 11-09-12 | 13:04

Het grappige is dat Willem Drees die Nederland na de Tweede Wereldoorlog tijdens de wederopbouw leidde dit 60 jaar geleden al voorzien had. Minister Cals van Onderwijs, Kunsten en Wetenschappen wilde subsidie geven aan een harmonie en dit is toen persoonlijk geschrapt de Willem Drees die toen premier was. Als je er nu geld aan eentje geeft staan er volgend jaar 1,500 muziekkorpsen op de begroting.
retro.nrc.nl/W2/Nieuws/2001/03/02/Vp/b...
"Niet alles kan, en zeker niet tegelijkertijd"
Willem Drees die overigens zijn lidmaatschap van de PvdA heeft opgezegt in de jaren 70tig omdat hij het zo oneens was met de PvdA die in zijn ogen te links was geworden en te veel geld over de balk gooide (toen al). En de PvdA is al die jaren met Drees blijven pronken.
Willem Drees zou zich in zijn graf omdraaien als hij wist hoeveel geld de PvdA nu zou verspillen aan subsidies.

Osdorpertje | 11-09-12 | 12:24

Hufter | 11-09-12 | 10:22 |
Nee dat niet, een jaar of 35 geleden waren daar nog maar weinig Marokkanen, alleen de eerste generatie en die waren de hele dag bezig in de schoonmaak.

Pepi | 11-09-12 | 12:21

#Edit#
continu op 19 zetels
2 maanden later de grootste partij.

Was weggevallen.

Grachus | 11-09-12 | 12:20

Na alle kritiek op Geert, de blonde God, kunnen we het dan nu eens hebben over het kapsel van Diederik Samsom?
Ik bedoel maar, gelijke monniken, gelijke kapsels....

Polletje Piekhaar | 11-09-12 | 12:18

De eerste link gaat trouwens over bedrijvensubsidies. Denk daar nog maar eens aan als politici het over 'investeren in innovatie' hebben.

harry pikkel | 11-09-12 | 12:14

Het waanidee dat Geert dé oplossing voor alles is neemt hier werkelijk mythische vormen aan. Absoluut niet waar | 11-09-12 | 09:33 | + 1 -
Projectie..... Als PVV stemmer weet ik ook wel dat er andere mogelijkheden zijn en ben ik het niet met alles eens. Dat hoef ik niet naar voren te brengen, want meestal krijg ik gelijk te horen at Wilders mijn Blonde God is. Linkse mensen zien graag dat men aan persoonsverering doet, zodat men de Godwins weer kan loslaten. Het is (wederom) wensdenken dat PVV´ers in Wilders de man zien dien voor alles een oplossing heeft. Maar dat is het eigen simplisitsche gedachtegoed die die dat invult. Het is juist op links dat deze persoonsverheerlijking plaatsvindt. Zie bij de vorige verkiezingen de promotie van Cohen als grote sterke man, zie ook deze verkiezingen. De PvdA staat twee jaar lang continu, waarbij Cohen wordt afgelost door een drammerige milieuactivist en 2 maanden later is Samsom opeens de grote sterke man die alleen ministerpresident wordt in een kabinet dat zijn naam draagt. Wie is hier nu eng?

Grachus | 11-09-12 | 12:12

Alleen al 47 k uitgekeerd aan een 'islamitische stichting'. Benieuwd waar dat geld voor is toegekend. Van dat bedrag zou ik 2 jaar prima kunnen leven. Ervan uitgaand dat ik mijn belastingcenten dan al heb betaald. Zodat de PvdA- en GroenLinks-bestuurders van deze hopeloze stad daarmee kunnen strooien.

Peter Emile | 11-09-12 | 12:06

swassannuf | 11-09-12 | 11:04 |
Naar de voorbij schuifelende subsidie sponzen!

lanexxx | 11-09-12 | 12:03

Ik 'denk' weleens aan Amsterdam. Kan ik daar ook subsidie voor krijgen?

VanDattum | 11-09-12 | 11:47

Zatkniss | 11-09-12 | 11:35
Dan ga ik toch voor het rechtse systeem.

Cpt.Spaulding | 11-09-12 | 11:38

Cpt.Spaulding | 11-09-12 | 11:29 | + 1 -
Links graait uit de taxpoet
Rechts graait uit hetzelf verdiende geld (door belastingconstructies te bedenken ed)
Links creeert niks en kost enkel
Rechts bregnt in ieder geval nog iets op.
In de 19e eeuw liet rechts ons het volk krieperen. Nu weten ze dat we meer geld voor ze kunnen verdienen door ons een redelijk leven te gunnen.
Links heeft alleen tot dictaturen geleid waar mensen werden vermoord en aan de geeuw honger lagen/liggen.
Wat heeft u liever?

Zatkniss | 11-09-12 | 11:35

swassannuf | 11-09-12 | 11:24 | + -1

Het systeem houdt zichzelf in stand, als je dat onmogelijk maakt dan houdt het vanzelf op. Een belastingbetaler die wordt er niet vrolijk van dat er met z'n belastinggeld wordt omgesmeten, een niet-belastingbetaler kan het weinig schelen, als hij z'n uitkering maar krijgt.

Cpt.Spaulding | 11-09-12 | 11:29

Cpt.Spaulding | 11-09-12 | 11:20 | +
Net of stemmen er nog wat toe doet.
Die handophouders blijven een plaag.

swassannuf | 11-09-12 | 11:24

Tel daar eens het aantal ambtenaren en commissies bij op die zich met subsidies bezighouden en het bedrag gaat nog een keer over de kop.
Weggeven maakt populair, dan heb je vrienden, toch?

Koningsluis | 11-09-12 | 11:21

Het wordt tijd dat we census stemrecht in gaan voeren, alleen de mensen die ook daadwerkelijk iets bijdragen aan de maatschappij die mogen stemmen. Dan hoeven de parasieten niet te vriend worden gehouden en stopt dit systeem vanzelf.

Cpt.Spaulding | 11-09-12 | 11:20

@blinde kip | 11-09-12 | 09:45
Waar moeten ze dan de drankjes voor het vrouwtje van betalen?

Sylvester Calzone | 11-09-12 | 11:19

www.pvda-spijkenisse.nl/joomla175/
Allemaal naar Spijkenisse, Tom Staal incluis, om met de rode taxi van, hoe kan het ook anders, de PvdA, te gaan stemmen. Als we dan bij het stembureau aankomen zeggen we: dankjewel voor de lift maar ik ga nu PVV aankruisen :) Gewoon voor de lol.

doenormaal! | 11-09-12 | 11:17

Dus 010+020 samen bijna 1000.000.000 uitgegeven aan gratis geld!
Waar kan ik me melden met mijn accordeon?

swassannuf | 11-09-12 | 11:12

Als wethouder van een gemeente heb je natuurlijk altijd wel een vriendje die een extraatje verdiend. Omdat de andere wethouders ook vriendjes hebben die wel een extraatje kunnen gebruiken ontstaat er een systeem waarbij wethouders tijdelijk de ogen even sluiten als er weer een clubje een bakje met geld krijgt. De bedoelingen van deze clubjes zijn vaak wel duidelijk en goed te verkopen aan het publiek maar het resultaat is dat vaak niet. Nu is er een behoorlijke wildgroei ontstaan en trekt er eindelijk iemand aan de bel. Ik vrees dat alle politieke partijen in Nederland zich hier schuldig aan hebben gemaakt. Andermans geld uitgeven is nu eenmaal een stuk makkelijker. Daarom pleit ik al jaren voor een kleine overheid alleen is er geen enkele politieke partij die dit echt in zijn programma heeft staan, ja de VVD maar die boeken geen resultaat.

sneeuwvlokje | 11-09-12 | 11:12

Shoarmazaak Hilal, op de Rozengracht als ik me niet vergis, heeft daarentegen wel erg lekkere lamsshoarma.. van die subsidie mogen ze dat wc'tje overigens wel eventjes opknappen. Mijn bescheiden mening als echte Rotterdammert.

Bea_Bilderberg | 11-09-12 | 11:04

lanexxx | 11-09-12 | 10:50
Die kijken uit het raam.

swassannuf | 11-09-12 | 11:04

Vrienden (wit) van me uit een vogelaarwijk wilden een buurt BBQ organiseren. Geen subsidie. Mocht zelfs niet. Toen heeft een surinamer van ons een nieuwe aanvraag gedaan en noemden we het een multiculturele buurt BBQ. EN HOP: De subsidiesluizen gingen wagenwijd open.

frotteurist frenkie | 11-09-12 | 11:03

Even kijken hoeveel ik aan Samsom's Straatcoachstage heb bijgedragen:

"SAOA Subsidiestaat straat- en gezinscoaches Openbare Orde en Veiligheid €
7.677.034,00"

50 Eurocent per Nederlander per jaar, dus € 1,50 voor mijn gezinnetje het afgelopen jaar.

Voor straatcoaches in Amsterdam!

tipo | 11-09-12 | 11:02

Mijn WTF momentje van deze week net mogen ervaren. Ik zie een declaratie voorbijkomen van een uitkeringstrekker die twee Nintendo DS-1 XL declareert inclusief twee ijs coups €11.90
Dat soort mensen daar kunnen we er niet genoeg van hebben! Dankjewel he PvdA, GroenLinks en SP.

doenormaal! | 11-09-12 | 10:55

Nogmaals: Elke Nederlander van baby tot stokoude bejaarde betaalt elk jaar 75 Euro belasting om de twee belangrijkste machtsbases van de PvdA in stand te houden: 020 en 035.

Rutte, Verhagen en Wilders kunnen dit henzelf aanrekenen, want ze hebben de Publieke Omroep niet afgeschaft en van Amsterdam geen artikel-12-gemeente gemaakt, terwijl daar alle reden toe is. Door die laksheid hebben ze meegewerkt aan hun eigen en onze ondergang.

No mercy. Ik stem de nummer twee van de LP.

tipo | 11-09-12 | 10:55

Helemaal bizar dat er in het PDF-file nog zoveel posten "n.b." tussen staan. Het stadsdeel weet kennelijk niet aan wie ze subsidie verstrekken.

de euro middenweg | 11-09-12 | 10:53

Tienduizenden euro's subsidie naar failliete bedrijven, miljoenen naar straatcoaches?! In dit licht is dit www.kunstraad.nl/2012/06/kiezen-voor-p... persbericht hilarisch. Quote: "Gedwongen door de bezuinigingen en de invoering van een culturele infrastructuur voor de stad Amsterdam heeft de kunstraad scherpe keuzes moeten maken."

Mr Dixit | 11-09-12 | 10:52

Dit land kan zoveel beter. Waarom 19% BTW heffen op podiumkunsten nadat de podia eerst honderden miljoenen subsidie hebben gekregen? Onnodige regeltjes voor het onnodig rondpompen van geld, uitgevoerd door een onnodig ambtenarenapparaat.
En welke politieke partij is al tientallen jaren lang de baas in 020 en 010 (en 030), en dus verantwoordelijk voor deze waanzin?
Juist. Daarom, stem morgen geen PvdA in 020.
Stem morgen geen PvdA in 010.
Stem morgen geen PvdA in 030.
Stem morgen geen PvdA in 0031.

Professor Superhirn | 11-09-12 | 10:50

Oh wat zijn we weer geschokt en ontdaan!
Waar blijven de ambtenaren die toezicht uitoefenen, of hebben daar nog nooit gehoord van toezicht, de lutsers!

lanexxx | 11-09-12 | 10:50

Ik vraag me af of er nog ruimte is voor een 5e accordeonvereniging ter bevordering van de allochtone en autochtone integratie?

Wilhem van Nathouwe | 11-09-12 | 10:47

Zo koopt het subsidie socialisme de stemmen en gaat Nederland naar de verdommenis.

pislink | 11-09-12 | 10:46

zovoklets | 11-09-12 | 10:31
Oei.... dat is 'n instinkertje ;)

de directeur | 11-09-12 | 10:41

Ik ga werken als straatcoach.
SAOA Subsidiestaat straat- en gezinscoaches Openbare Orde en Veiligheid € 7.677.034,00
Deze club is lekker gefinancierd, zijn sommige Pvda'rs in de verschillende deelgemeente voorheen ook geen straatcoach geweest?

Bill Cosby | 11-09-12 | 10:39

Valt nog mee, beetje Pvda-er moet meer uit kunnen delen.

Uw Verzekeringsadvis | 11-09-12 | 10:39

de directeur | 11-09-12 | 10:24 |

Met hoeveel geld/subsidie zou je wel over de streep zijn gegaan ;-)

zovoklets | 11-09-12 | 10:31

Zelfs Grieken zouden zich hiervoor schamen....

lulleficatie | 11-09-12 | 10:30

Strohond | 11-09-12 | 10:11
Dat liet die gemeenteambtenaar (van PvdA huize maar dat geheel terzijde) mij inderdaad ook min of meer duidelijk merken. De beste man kon zich niet voorstellen dat ik zijn ongekend genereuze aanbod simpelweg afwees.
Desgevraagd gaf hij nog aan dat de controle op de feitelijke besteding van de bijdrage van latere "zorg" zou zijn..................
Dames en heren, gratis geld bestaat nog in Nederland, zoveel is zeker.

de directeur | 11-09-12 | 10:24

@Pepi | 11-09-12 | 10:13
Dus beroofd én getraumatiseerd.

Hufter | 11-09-12 | 10:22

@Petrus de Rewa 10:15
De wereld draait voornamelijk op extrinsieke motivatie, op mensen die door externe prikkels worden gedreven.

Dat is spiritueel levensgevaarlijk en zal de ondergang van de mensheid worden.

Bakito | 11-09-12 | 10:22

Als het geld op is verhogen we toch gewoon de belasting?

subsidistan | 11-09-12 | 10:18

Snap je nu waarom mensen een hekel hebben gekregen aan het betalen van belastingen? Mooi weer spelen met andermans geld. Het zou verboden moeten worden. Veel mensen zeggen dat je aan een beschaving van een land kan zien hoeveel geld er in cultuur wordt geïnvesteerd. Maar is dat wel zo? Kijk nog eens goed naar dat lijstje en trek zelf eens je conclusie. En dit gebeurd natuurlijk niet alleen in Amsterdam. Het is een soort ziekte die door het hele land woekert.

ip | 11-09-12 | 10:16

@Bakito | 11-09-12 | 10:09
Ik heb het niet zo op kruisvaarders. Die het trouwens ook alleen voor de subsidie deden.

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 10:15

Ik ga in de bijstand zitten, twee kinderen nemen en bijklussen zodra links aan de macht komt. Wie dan nog werkt is gek.

doenormaal! | 11-09-12 | 10:14

In Frankrijk hebben ze inmiddels een socialist als president. En daar hebben heel veel mensen spijt dat ze niet op Sarkozy gestemd hebben. Want voorlopig gaat het daar alleen maar slechter. Wanneer we het Amsterdamse beleid naar Nederland vertalen, zal het hier ook wel die kant opgaan. Tenzij men natuurlijk tot het inzicht komt dat de PVV misschien zo gek nog niet is. Maar ik vrees dat de gehersenspoelde meute niet zover komt.

Polletje Piekhaar | 11-09-12 | 10:14

tipo | 11-09-12 | 10:05 |
Dat is nog veel erger, dat betekent dat ik als Hagenaar ook mee betaal aan de subsidie van de accordeonvereniging en de plaatselijke shoarmaboer terwijl ik heel mijn leven 1 keer in Amsterdam ben geweest, omdat ik vroeger een keer met mijn ouders mee moest.

Pepi | 11-09-12 | 10:13

deraderendraaien | 11-09-12 | 09:51
Geert heeft simpelweg tijd en resultaten nodig om dezelfde omvang en impact te hebben als de `gevestigde` partijen. Het is lastig om snel te groeien en dan ook nog goede mensen aan je te binden. Zie de LPF en de PVV nu.

Aan de andere kant kun je ook stellen dat je lokaal vrij snel invloed kunt vergaren. Neem bijvoorbeeld een Leefbaar Rotterdam. Qua omvang natuurlijk erg klein, maar heeft toch een vergelijkbaar aantal zetels als de PvdA in de gemeenteraad van Rotterdam.

Het wordt nu tijd voor Geert om te laten zien dat hij ook daadwerkelijk zaken wil veranderen i.p.v. aankaarten. Dan pas laat hij echt zien dat hij serieus moet worden genomen. Nu kijken velen nog, waaronder ik zelf, met een argwanende blik naar hem; laat het maar zien.

Absoluut niet waar | 11-09-12 | 10:13

de directeur | 11-09-12 | 10:01
U bent een uitzondering op de regel. Bij de PvdA, VVD, CDA en D66 vinden ze u maar een naargeestig mannetje. Het is niet de bedoeling dat u zelf gaat nadenken, dat doen de politici wel voor u.

Strohond | 11-09-12 | 10:11

@Petrus de Rewa
Excuses. Ik verwarde u met Petrus de Roda.

*kopje roert*

Bakito | 11-09-12 | 10:09

@Bakito | 11-09-12 | 09:53
Pardon? Ik heb mijn afkeer van voetbal en de kruiwagens subsidie die er op het voetbalveld worden uitgestordt, al meerdere keren in deze panelen kenbaar gemaakt. Wat betreft allochtonen: zie mijn bescheiden tegel hierboven. Ik houd er niet van als één bepaalde etnische of culturele groep wordt bevooroordeeld boven de andere en dat heeft niets te maken met een afkeer van allochtonen.
De pandjesbazen waar ik over schreef, stemmen meestal VVD. Ik heb u meestal hoog zitten, die hashtags heb ik niet verdiend.
*Schenkt Bakito dubbele espresso in en doet er een scheutje palinka bij.*

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 10:06

@daniel37 | 11-09-12 | 09:51
Idee: BuurtBBQ
Te bestellen: BBQ tools, brandblusapparaten (veiligheid), 500 kilo kipkontjes en bbqsaus. Totaal 10.000 euro. (onvoorziene kosten ingebouwd)
Target: -lekker eten- sociale cohesie in de buurt.

Waar kan ik vangen?

blinde kip | 11-09-12 | 10:06

Verkiezingen of geen verkiezingen als burger sta je machteloos tegen over dit soort praktijken. Op wie je ook stemt er veranderd namelijk niets, helemaal niets. NL is een land van geld weggeven (links) en graaien (links en rechts). Vrijwel iedereen in overheidssectoren, zeker op management niveau, zit er voor zijn eigen hagje en geeft geen reedt om de werkvloer en de doelgroep voor wie ze werkt, ze willen er alleen maar zelf beter van worden.

Pepi | 11-09-12 | 10:06

Quid doet overigens als elke Amsterdammer 615 Euro bijdraagt, maar Amsterdam krijgt dat geld gewoon uit het gemeentefonds van het Rijk.

Elke Nederlander betaalt dus 30 Euro per jaar aan het PvdA-weggeeffestijn in Amsterdam net zo als elke Nederlander 45 Euro per jaar betaalt om door de Publieke Omroep te worden overgehaald om PvdA te stemmen.

Dus moet de Publieke Omroep worden afgeschaft en Amsterdam een artikel-12-gemeente worden als je van de PvdA afwil.

tipo | 11-09-12 | 10:05

@rara 09:57
Jij vindt het aankaarten van eenzijdigheid en selectieve verontwaardiging dus een vorm van trollen...

Heb je wellicht tips hoe ik in overeenstemming met de rara-bijbel kan reaguren?

Bakito | 11-09-12 | 10:02

* zich afvraagt of de uitdrukking "jaloerse provincialen" mag van Joris en of het woord "landbouwsubsidie" de discussie een beetje in evenwicht kan brengen *

Kapitein Sjaak Mus | 11-09-12 | 10:02

Ook bij ons in het "dorp" bood de gemeente mij een bijdrage voor 'n jaarlijkse straat bbq die ik voornemens was te organiseren. Nu wil het geval dat onze straat bewoond wordt door nogal veel Balkenende plus bewoners (pedant alert!) dus die bijdrage hebben we, ondanks herhaaldelijk aandringen zijdens de gemeente, vriendelijk afgewezen. Sociale cohesie is in onze straat niet te koop, zeker niet voor een politiek getint fooitje van € 150,-- dat in het vooruitzicht werd gesteld.
Ik heb de beste ambtenaar erop gewezen dat hij het geld beter kan besteden, of beter nog zou moeten besparen, dan rucksichtsloos met gemeenschapsgeld een feestje te sponsoren van een straat waar vele bewoners dit minimaal als uurloon laten aftikken (excuus, wederom pedant alert).

de directeur | 11-09-12 | 10:01


@Einde van de Domheid | 11-09-12 | 09:52
Was Griekenland ook niet zo'n 'links' land.
Zijn ze daarom nu niet de broekriem aan het aanhalen?
(Het antwoord is: 'Ja', Griekenland had de laatste decennia altijd een LINKSE regering.)

De Laureaat | 11-09-12 | 10:01

@ole guapa | 11-09-12 | 09:52
Precies: de hoeveelheid pandjesbazen die ongespecificeerde subsidies krijgen is verbazingwekkend. Radon Exploitatie BV, om maar wat te noemen. Of een souvenierverkoper...

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 10:01

De lijst is nog niet compleet omdat Amsterdam ook kampioen slurper bij de fondsen is. En alles wordt bedisseld op gezellige terrasjes. Want werken doen ze er niet. Niets werkt er trouwens in Amsterdam.

dhr v Puffelen | 11-09-12 | 10:00

Kunnen we niet een Stichting Nederlanders in Nederland oprichten? Zeker goed voor 2 ton!

Rest In Privacy | 11-09-12 | 10:00

Nog een mooie: Tatanka Lifestyle Shop! Kreeg 1000 euro zonder bekend waarom! Wat is het? Een paddo-dealer!

ole guapa | 11-09-12 | 09:59

735 DMO Stichting Islamitisch Onderwijs Stelpost Kinderen krijgen goede scholing Educatie, Jeugd en Diversiteit 40.1 Educatie, VVE Taalbeleid 480.04.02 ASA I € 33.333,00
736 DMO Stichting Islamitisch Onderwijs Stelpost Kinderen krijgen goede scholing Educatie, Jeugd en Diversiteit n.b. 2.93.11 ASA I € 46.667,00
737 DMO Stichting Islamitsche School Amsterdam Stelpost Kinderen genieten onderwijs in geEsdcuhcikatteie g, eJebuogudw eenn Diversiteit 40.1 Educatie, Incidentele lasten 4o8n0d.e0r8w.0ij1shuisvesVtienrgordening huisvestingsvoorzienI ing voortgezet on€d e r w i js e n ( v o o r g e z e7 t6) .s6p6e0c,0ia0al onderwijs Amsterdam 738 DMO Stichting Islamitsche School Amsterdam Stelpost Kinderen krijgen goede scholing Educatie, Jeugd en Diversiteit 40.1 Educatie, KBA programma 480.04.15 verordening op het Lokaal
Onderwijsbeleid
I € 220.209,00
739 DMO Stichting Islamitsche School Amsterdam Stelpost Kinderen krijgen goede scholing Educatie, Jeugd en Diversiteit 40.1 Educatie, KBA programma 480.04.15 verordening op het Lokaal
Onderwijsbeleid
I € 355.486,00
.
od
.
907 DMO Vereniging Ethiopiers in Nederland Stelpost Bevorderen sociale (ver)binding eEnd vuecrattrioeu, wJeungd en Diversiteit 40.3 Diversiteit, Allochtonenorgan6i3s0a.t0ie1s.02 Bijzondere subsidieverordening PIarticipatie en Inte€g r a t i e ( S I P ) 1 6.710,00
908 DMO Vereniging Evangelische Broedergemeente Stelpost Kinderen krijgen goede scholing Educatie, Jeugd en Diversiteit 40.1 Educatie, VVE Taalbeleid 480.04.02 ASA I € 1 6.667,00
909 DMO Vereniging Evangelische Broedergemeente Stelpost Kinderen krijgen goede scholing Educatie, Jeugd en Diversiteit n.b. 2.93.11 ASA I € 2 3.333,00
910 DMO Vereniging van Afghanen in A'dam Stelpost Bevorderen sociale (ver)binding eEnd vuecrattrioeu, wJeungd en Diversiteit 40.3 Diversiteit, Allochtonenorgan6i3s0a.t0ie1s.02 Bijzondere subsidieverordening Participatie en Integratie (SIP) 8.000,00
911 DMO Vereniging van Afghanen in A'dam Stelpost Bevorderen sociale (ver)binding eEnd vuecrattrioeu, Jeugd en Diversiteit 40.3 Diversiteit, Allochtonenorgan6i3s0a.t0ie1s.02 Bijzondere subsidieverordening Participatie en Integratie (SIP) 9.000,00

Rest In Privacy | 11-09-12 | 09:59

Ik heb vijftien jaar geleden voor het laatst gestemd in Amsterdam. Met mijn voeten.

vetkleppert | 11-09-12 | 09:59

Buurtparticipatie zit bij mij in de buurt op de hoek. Ik fiets er elke werkdag voorbij en verbaas me dat daar groepen 40+ turken/marokkanen (alleen mannen natuurlijk) de halve dag schaamteloos zitten te triktrakken! S avonds staat het eten klaar natuurlijk... Goed wat die lui doen moeten ze zelf weten maar dat hier geld naartoe gaat is absurd!!!!

Gast3870 | 11-09-12 | 09:58

Amsterdam is helemaal verrot en vuil, net als het water in grachten, Maxima is niet voor niets aan de Norit vandaag.

hagelkruis | 11-09-12 | 09:58

@Bakito | 11-09-12 | 09:53
Als je elke reaguurder aan gaat spreken op de dingen die hij/zij/het *niet* zegt dan heb je eindelijk een goede trollmethode. Zo kun je op mijn plempsel reaguren met de mededeling dat ik niets heb gezegd over de hongerende kindertjes in de Bijlmer, de kraakbeweging, of over het smeltende Noordpoolijs. Bijvoorbeeld. Deze tactiek biedt dus eindeloze mogelijkheden om threads te derailen.

rara | 11-09-12 | 09:57

@wimbro | 11-09-12 | 09:09
Als je kijkt naar de coalitie samenstelling in 020 op wiki, dan zie je na de PvdA heel wat andere partijen staan, zoals VVD, GroenLinks, CDA en D66 en ze hebben aardig wat zetels. The usual suspects dus.
nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_(gemee...

Staan die er alleen maar bij te kijken en uit hun neus te vreten?

blinde kip | 11-09-12 | 09:54

Kijk,dat komt met de verkiezing dan weer boven water.

fleurtje | 11-09-12 | 09:53

@Petrus de Rewa 09:47
Er worden ook vele voetbalclubs overeind gehouden met belastinggeld, terwijl de voetballers tonnen aan salarissen opstrijken.

Maar daar hoor ik jou nooit over; je reageert slechts als er allochtonen of PvdAers bij betrokken zijn. #hypocriet #selectieveverontwaardiging # dubbelemoraalriddet

Bakito | 11-09-12 | 09:53

Elk bedrijf dat zaken doet met non-profit weet: vraag de hoofdprijs, waarschijnlijk betalen ze het toch wel. Immers, als de non-profit organisatie het geld niet op maakt, krijgen ze het jaar erna minder.

Hertog_jan88 | 11-09-12 | 09:52

Was Italie ook niet zo'n 'links' land.
Zijn ze daarom nu niet de broekriem aan het aanhalen?
(Het antwoord is: 'nee', Italie had altijd een Christen-democratische en rechtse regering.)

Einde van de Domheid | 11-09-12 | 09:52

Ik ben zelf eens met de lijst aan de slag gegaan.

Op de 1e bladzijde bovenaan: Acquireal: subsidiesoort: onbekend, bedrag 30K. Google Acquireal en het blijkt een bedrijf uit Maastricht(!) te zijn dat wonen boven winkels mogelijk maakt. En failliet is gegaan.
Even verderop: Black Legend BV. 4,5K. Blijkt een ordinaire kledingwinkel te zijn!
Dubson en Uzcudun: 5K voor een steakhouse.
Even verderop: Breitner concerten onder het mom van economische ontwikkelingen.

Factchecker-journalisten: gaat los hierop!

ole guapa | 11-09-12 | 09:52

Als ze de geldsmijterij eens zouden aanpakken, landelijk, ook in de zorg, het onderwijs, bij defensie, andere overheden, dan zijn we in een klap uit de financiële crisis en hoeft er nergens bezuinigd te worden. Ik ben om, kondigde eerder al aan mogelijk, met pijn in het hart PVDA te gaan stemmen, maar het wordt toch VVD morgen. Hoewel ik ook niet geloof dat de VVD verschoond is van dit soort praktijken.

Pepi | 11-09-12 | 09:51

Ach jee. Vergelijkingsmateriaal met andere steden (rood, blauw, stoned, oranje, ...)? Is uitgezocht wat die subsidies precies doen en in hoeverre ze door het Rijk (lees: Tweede Kamer) zijn toegekend? Langlopende of kortlopende verplichtingen? Of hun targets zijn gehaald? Ach, ik zie het al: Telegraaf, natuurlijk niet.

Enne, Pvv'ertjes die zeggen dat het Met Geert Allemaal Beter Wordt? Wie moest ook alweer een flutrapportje over de terugkeer naar de gulden betalen? Maar natuurlijk is dat ánders. Want dat is zinnig besteed geld want het sluit aan bij het stokpaardje. Wat is dan het verschil met diversiteit en samenhang en 'de buurt', precies...?

Laat niet onverlet dat M€490 een hoop geld is waar—puur uit principe—kritisch naar moet worden gekeken. Goede ideeën met goede uitwerking en objectief vast te stellen targets kunnen wat mij betreft steun krijgen, de rest mag wieberen. (En nu geen flauwe grappen dat je dan €489.999.999 mag inhouden, want dan heb je niet naar de cijfers gekeken.)

daniel37 | 11-09-12 | 09:51

@Absoluut niet waar | 11-09-12 | 09:33
Laten we wel wezen, hoeveel PVVers zitten er op dit moment in de gemeenteraden om hier paal en perk aan te stellen dan? maw: hoeveel kans krijgen zij om hun plannen door te zetten tegen het rode blok, dat zelf door de VVD en CDA moeilijk beweegbaar is?
Geef ze eerst maar eens de ruimte om normaal mee te kunnen regeren en ze niet uit te sluiten in gemeenteraden. En ja de PVV kan dit niet alleen, en wil dit ook niet alleen doen. De bedoeling is om elke partij op de spilzucht en specifieke groepen knuffelen te attenderen om het zo volprezen "het moet eerlijker" van de linkse partijen echt eerlijk te laten worden. Dit heeft niks te maken met verering, maar alles met verstandig omspringen met wat we hebben aan financiën en eigen cultuur, die door dit soort subsidie gedrag weg worden gedrukt.

deraderendraaien | 11-09-12 | 09:51

Waar kan ik subsidie aanvragen om de geest van Jan Salie levend te houden?

rara | 11-09-12 | 09:50

schandalig. dit geld is onder dwang afgeperst van productieve mensen.

als het zulke goede doelen zijn dan heb je geen ambtenaren nodig om dit geld te verdelen. dan zullen mensen het vrijwillig geven.
De overheid is het probleem, die moet veel kleiner.

prutserdeluxe | 11-09-12 | 09:50

In Nederland zijn 1,8 miljoen ambtenaren, bijstandstrekkers en WW-uitkeringen. Dus zou je verwachten dat de PvdA en SP gezamelijk maximaal 30 zetels zouden halen.

Maar de PvdA heeft de Amsterdamse kiezer 'gekocht' en ze hebben Hilversum gekocht. Dat verklaart alles.

tipo | 11-09-12 | 09:50

Ach, nog even en het is afgelopen met de pret. Met links aan het stuur is het geld sneller dan snel op.
In wezen verkoopt links een valse verkiezingsbelofte. het isn stand houden en het "socialer en sterker" maken zoals de PvdA zegt in haar slogan is een leugen. De sociale welvaartsstaat is onhoudbaar geworden. Teveel kansarmen verteren de pot. En als het aan links en de EU ligt komen er nog veel meer kansarmen bij. Dat "sociaal en sterk" is dan heel rap afgelopen.

doenormaal! | 11-09-12 | 09:50

@Petrus de Rewa | 11-09-12 | 09:47
Herstel: 2.250

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 09:49

Ik wil die bestanden niet zien de dag is nog maar net begonnen.

sneeuwvlokje | 11-09-12 | 09:48

@Marty K | 11-09-12 | 09:34
@Bakito | 11-09-12 | 09:34
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe het subsidieren van een kickboxgala, georganiseerd door particulieren, de sociale cohesie in een wijk bevordert. Hier ging 2.2500 euro naartoe. (Ook werd trouwens 80.000 euro besteedt aan een ander kickboxproject.)

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 09:47

Havenwerker | 11-09-12 | 09:45 |

Niets is overbodig. Of alles, dat kan ook.

zovoklets | 11-09-12 | 09:47

Ik weet niet wie nou de meest waardeloze partij is, de PvdA of de VVD. De PvdA komt er gewoon voor uit dat iedereen gratis geld kan krijgen. Het zit gewoon in hun genen, wegflikkeren in bodemloze putten. Erger is nog de VVD, die schreeuwt al jaren moord en brand. Lokaal en nationaal doen ze helemaal niets om die walgelijke subsidiestromen te stoppen.

Boy Cot | 11-09-12 | 09:45

@rara | 11-09-12 | 09:14
Na zangers zijn accordeonisten de meest populaire muzikanten bij vrouwen. Die hebben helemaal geen subsidie nodig.

blinde kip | 11-09-12 | 09:45

Ik stem niet op de PvdA, ben niet links, heb geen uitkering en krijg dus ook geen subsidie. Ik werk gewoon voor mijn geld en doe niet aan het weggooien en misbruiken van gemeenschapsgeld. Dat doen anderen al te vaak en teveel. Het is een te vaak een verkapte manier van uitkeringen verstrekken aan de PvdA baantjescarrousel en haar stemvee.

doenormaal! | 11-09-12 | 09:45

Boris Poepnagel | 11-09-12 | 09:32
Volgens mij heb je ook poep in je ogen en oren.
Welk gedeelte van:
"Geen subsidie voor onrendabele linkse hobby's" snap je niet?

Cuyahoga | 11-09-12 | 09:45

Absoluut niet waar | 11-09-12 | 09:41

Geld bestaat om te verdelen.

zovoklets | 11-09-12 | 09:45

Socialisme, sterkste schouders, zwaarste lasten blablabla. Zolang je als parkeermeter in het centrum per uur meer geld verdient als iemand die bij McDonalds werkt, deugt er iets helemaal niet.

Ja nee, geen mening | 11-09-12 | 09:45

@kapotte_stofzuiger | 11-09-12 | 09:08
En is het er elke Sinterklaas (zonder zwarte Piet). Wat een lijst.

blinde kip | 11-09-12 | 09:44

Mijn god, wat zitten er hier op GS toch een stel cliché plempers die onder werkelijk elk topic weer dezelfde oneliners kwakken..

Absoluut niet waar | 11-09-12 | 09:41

Twee Jeetjes | 11-09-12 | 09:39 |

Ga doen dan.

zovoklets | 11-09-12 | 09:41

Amsterdam is ook nog zo'n beetje de enige gemeente waar de huizen op erfpachtgrond staan. Wat zoveel betekent dat je wél betaalt voor de grond waarop je huis staat maar dat het desondanks nooit van jou wordt. En dat de gemeente dus, als de erfpacht afloopt, de erfpacht naar believen kan verhogen teneinde de gemeentekas weer een beetje te vullen. Wat, gezien het gemak waarmee ze het geld uitgeven, dringend noodzakelijk is.

Ook zoiets moois is dat de efpacht verdubbelt als je een verdieping op je huis besluit te zetten. Kassa!

Andreas B. | 11-09-12 | 09:41

Oja, Hulde aan de ambtenaar die dit overzicht heeft samengesteld. Nou ja, het zal wel een brigade aan ambtenaren zijn geweest, maar toch.
Gaan we na deze subsidiekolder ook de stadsdeelraden afschaffen? Die euro-slurper mag ook eindelijk wel ter ziele.

Plebsies | 11-09-12 | 09:40

Och, zolang het meeste geld in Nederland blijft.

zovoklets | 11-09-12 | 09:40

Brengt me op het idee om een of ander scholl ondersteun projectje te doen en dan lekker subsidie vangen.

Twee Jeetjes | 11-09-12 | 09:39

Ach het Rijk legt alle tekorten er toch bij! Zo houden wij met z'n allen deze poel der verderf overeind!

starry | 11-09-12 | 09:38

Pas o-p! De VVD zit ook in de 'regering' van deze 'stad'. Zo zal het straks ook gaan in dit land: PvdA+VVD die kwistig gaan strooien met andermans geld. De inkomsten komen binnen via afpersing.

Piet van Schwaffelen | 11-09-12 | 09:38

Kan iemand me uitleggen wat die ongespecificeerde subsidies aan particulieren inhouden?

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 09:38

Er zitten bloemrijke initiatieven tussen: "Theaterprogramma Lazarus", "Korsakoff" of "Varieté Casablanca".

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 09:37

Iedereen weet het toch wel, in Rotterdam wordt het geld verdiend, in den Haag wordt het geteld en in Amsterdam wordt het opgemaakt.

eagleye | 11-09-12 | 09:37

Bakken met geld worden er over de balk gesmeten in Amsterdam onder leiding van de PvdA, maar Lodewijk Asscher is echt zo geweldig, tof, gaaf, fantastisch, leuk, talentvol, eerlijk, probleemoplossend, lief.
En Joods natuurlijk.

Strohond | 11-09-12 | 09:36

En wie denkt dat de VVD een einde gaat maken aan de enorme overheidsuitgaven zal heel bedrogen uitkomen.

Moonwarrior | 11-09-12 | 09:35

Kijk gewoon even naar die lijst. Prima subsidies, zeikerds.

Marty K | 11-09-12 | 09:34

Daar waar Ruud Wilders/PVV met domme oneliners haat en angst zaait en arme drommels tegen elkaar uitspeelt, wordt er gelukkig ook iets positiefs gedaan om de sociale cohesie in kwetsbare wijken te versterken.

En ach, wat is nou een half miljard. Gewoon een paar JSFjes minder, die wapenindustrie redt zich wel hoor. Don't worry. #feit

Bakito | 11-09-12 | 09:34

deraderendraaien | 11-09-12 | 09:13
Zelf ben ik van geen enkele partij een vaste aanhanger en heb absoluut een zwak voor Geert, maar dit soort onzin slaat werkelijk nergens op.

Het waanidee dat Geert dé oplossing voor alles is neemt hier werkelijk mythische vormen aan. Ook wanneer Geert veel voor het zeggen gaat hebben zullen er zaken plaatsvinden waar je het niet mee eens bent. De verering van De Blonde God neemt hier ondertussen dusdanig grote vormen aan dat ik medelijden krijg met alle mensen die de komende jaren snoeihard teleurgesteld gaan worden.

Absoluut niet waar | 11-09-12 | 09:33

Voor 615 euro per persoon per jaar kun je trouwens in Zuid-Europa prima leven...

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 09:32

@deraderendraaien | 11-09-12 | 09:13

Gelijk heb je!
Maar hoe de PVV denkt te gaan stoppen, zeggen de beste heren er even niet bij. Lijkt me wel handig, een strategie.

Boris Poepnagel | 11-09-12 | 09:32

Plebsies | 11-09-12 | 09:29 | + 1 -
nee hoor, ze doen het goed in de peilingen kijk naar T'Hond en Synovate, wij begrijpen het niet goed, we hebben de boodschap niet goed begrepen.
Geert trouwens ook niet maar die is dan ook xenofoob en racistisch en zoooooo anti maakbare samenleving.
Eigenlijk wel gek, maar ik stem morgen wel PVV i.v.m.
mijn anti dictatuur instelling( EUSSR).

Sjeng de helle | 11-09-12 | 09:32

Het plempsel van Quid werd mede mogelijk gemaakt door de VVD. Dank u!

daytripper | 11-09-12 | 09:32

Voor wie zich nu afvroeg, waarom de PvdA toch zo hoog in de peilingen staat...

ZKH EénOog | 11-09-12 | 09:32

Wacht even, dat gaan we even factchecken.
Klopt het dat er in 2011 490 miljoen euro aan subsidie is uitgegeven in Amsterdam?

-Dat zou je kunnen zeggen, maar dat betekent dat er ook 490 miljoen is óntvangen, dus per saldo kom je op 0 uit.

-Bovendien is er in de rest van Nederland ook subsidie gegeven, zelfs nog meer dan in Amsterdam.

Dus het antwoords is.........

Halfwaar.

Cuyahoga | 11-09-12 | 09:31

rick13 | 11-09-12 | 09:19
Dat is bijna 3 miljoen gulden!

Strohond | 11-09-12 | 09:31

Dat is het ongekende bedrag van ongeveer 700 Euro per inwoner, deels gefinancierd door te parasiteren op de hoofdstad funktie, geen wonder dat je dan populair bent aan de ontvangende kant.

aceofspades | 11-09-12 | 09:31

Niet elke etnische groepering krijgt subsidie. Toevallig weet ik dat de Hongaren daar hun handje niet ophouden. Ik denk eerder dat het geld wordt geconcentreerd daar waar het het meeste oplevert in stemmen.

Petrus de Rewa | 11-09-12 | 09:31

OT Gisteren op het Turkse kanaal van KPN (dus niet op Salto) had de PvdA een Turkstalig spotje voor een Turks-Nederlandse kandidaat.

Einde van de Domheid | 11-09-12 | 09:30

Kan je nagaan wat die linkse ratten op landelijk niveau kunnen aanrichten. Gelijk onder curatele die mafkezen daar.

Plebsies | 11-09-12 | 09:29

Die partij heet ook niet voor niets Portemonnee van de Ander.

Teiltjes Tekort | 11-09-12 | 09:28

Mmmm, GS spreekt zich uit voor de bevordering van 'sociale cohesie'.
*Zacht dankbaar huilt....*

Einde van de Domheid | 11-09-12 | 09:28

Weer het zoveelste bewijs dat links niet met geld om kan gaan.

Zweistein | 11-09-12 | 09:27

Wel opvallend dat de VVD weer een heleboel vindt de afgelopen weken. Is het verkiezingstijd of zo.

Strohond | 11-09-12 | 09:26

De tranen schieten toch in je broek als je die lijst doorkijkt. Afschaffen, per direct vg maar collecteren of een sponsor zoeken. Of beter, betaal lekker contributie voor je Stichting homosport en inspraakpunt Marokkanen.

Freddie Stobart | 11-09-12 | 09:26

klopt, of is hypotheekaftrek geen subsidie?

en quid, "En dat op zich is dan weer een subsidiewaardig in de hoofdstad" is geen zin.

Satria | 11-09-12 | 09:23

"Bezuinigen, daar komen we samen wel uit." Bijvoorbeeld door een publieke omroep die miljoenen krijgt uit de belastingpot terwijl ze heeft aangetoond ook wel commercieel te kunnen draaien met websites als geenstijl, powned en dumpert uit het bestel te zetten, bijvoorbeeld? Je weet wel, zo'n omroep die steen en been klaagt over subsdies, en in andere topics hoeveel subsidie er naar in Amsterdam gevestigde instellingen gaat, maar ondertussen wel uit de staatsruif vreet en lekker in Amsterdam blijft zitten. Wees dan een man, ga commercieel en verkas naar Roermond ofzo.

Petey Morris | 11-09-12 | 09:23

bewoner (particulier), Bewonersinitiatief, Kickboxgala, 2.250,00.
Kaartje voor een skybox?

CoffeePatch | 11-09-12 | 09:22

En als die subsidies nou nog wat goeds opleverden, dan hoor je mij niet klagen. Helaas verdwijnt het lalageld verdwijnt in een hele diepe put waar je er nooit meer iets van terug ziet. En niemand die naar enig resultaat vraagt.

Weerduivel | 11-09-12 | 09:21

En waar ik zo ontzettend dieptriest van wordt, is dat je deze week in heel het land geconfronteerd wordt met collecte voor KWF.

In Nederland Opzijnkoppistan is er blijkbaar subidie voor Eritreaanse koemestsculptuurmakers maar moeten we voor kankerbestrijding langs de deur. Dat is toch van de zotte.

Als we nou eerst de KWF, en dan bedoel ik niet het management, zoveel geld geven als ze nodig hebben voor onderzoek, dan kunnen ze met de collectebus langs de deuren om te vragen voor een bijdrage voor
Grillroom Shoarma Hilal.

Cuyahoga | 11-09-12 | 09:20

Bas van de VVD zat er al die tijd toch bovenop? En dan een dag voor de verkiezingen hier ineens een probleem mee hebben? Overal waar VVD en PVDA samengaan, gaat Nederland eraan. Stem PVV.

Garret Weldon | 11-09-12 | 09:20

Nog een paar maandjes dan woon ik ook weer in Amsterdam, waar kan ik mijn subsidie ophalen?

Rest In Privacy | 11-09-12 | 09:19

Das maar een kleine 1,34 miljoen per dag....
*zich in koffie verslikken doet*

rick13 | 11-09-12 | 09:19

En als het geld echt op is, dan gaan we de rijkmens verder leegplukken. Iedereen staat er bij en doet niets.

Weerduivel | 11-09-12 | 09:19

Ik zie wel erg vaak: "bevordering sociale (ver)bindingen."

chevyeddy | 11-09-12 | 09:18

Mooi dat volgend jaar de Zorgkosten omhoog gaan, het eigenrisico hoger wordt, de eigen bijdrage hoger wordt, per 1 oktober de BTW omhoog gaat en tenminste nog 31,5 miljard meer naar Griekenland moet, de Spaanse provincies nog 10 miljard nodig hebben.
Als de soebsidiekraan maar blijft stromen voor de daaraan gekoppelde industrie.
Veel succes morgen in het stemhokje, en vooral sterkte na afloop.

Sjeng de helle | 11-09-12 | 09:18

@kapotte_stofzuiger | 11-09-12 | 09:08 |

Ik zou echt overal in NL kunnen wonen, behalve in Amsterdam en in Friesland.

applaus voor de paus | 11-09-12 | 09:18

Ziek, zwak en misselijk moet je koesteren en stimuleren. Met heel veel geld. Anders heb je als socialist straks geen achterban meer.

vetkleppert | 11-09-12 | 09:17

615 pp? Ga er maar rustig vanuit dat er 2/3e netto ontvangers wonen. Dan kom je eerder uit op 1845 per netto betaler.

Freddie Stobart | 11-09-12 | 09:16

Het is ook overal hetzelfde, hier willen ze ook goedlopende volledig door vrijwilligers gedragen project die al meer dan 20 jaar lopen en succesvol zijn sluiten om een megalomaan project wat nu de broek al niet zelf op kan houden in stand te houden. Waanzin is het.

SmegmaSmeer | 11-09-12 | 09:15

Grillroom Shoarma Hilal krijgt 2500 euri's.
Er staat niet bij waarvoor.
Ze proberen niet eens meer een reden te verzinnen bij de PvdA om hun multikulti-stemvee te vriend te houden.
Who cares, niemand kan ze stoppen.

Cuyahoga | 11-09-12 | 09:15

Als Bas zo ongelukkig wordt van subsidies. Dan moet hij dat even aan Rutte doorgeven. Want die wil de grootste subsidiepot in stand houden.

roze_bril | 11-09-12 | 09:15

Gelukkig hebben we een geweldige tunnel in aanbouw, die gaat van niks naar nergens en kost heul veul. Vergeleken daarbij zijn al die subsidies maar peanuts.

He pik | 11-09-12 | 09:14

@kapotte_stofzuiger | 11-09-12 | 09:08
Ze hebben wel 5 gesubsidieerde accordeonverenigingen, daar. Dat is toch ook wel iets om trots op te zijn?

rara | 11-09-12 | 09:14

Als je morgen PvdA of VVD stemt ipv PVV moet je nooit meer zeiken over de Politiek!

De PvdA maakt ons geld op, en de VVD is daar verbaast en geschokt over.

Vraag je maar af wat erger is van deze twee kwaden!

PVV zegt stop daarmee!

deraderendraaien | 11-09-12 | 09:13

Zo gaat dat in Holland. In de hoofdstad wordt lekker gebrast met het geld en 'de provincie' mag schokken.

wakkere_nederlander | 11-09-12 | 09:13

Dat (PvdA) krijg je helaas bij Samson.

applaus voor de paus | 11-09-12 | 09:12

de stad waar parkeren duurder is dan een bioscoopkaartje.

superjan | 11-09-12 | 09:10

En vd Laan laan PvdA het maar gebeuren.

deraderendraaien | 11-09-12 | 09:10

Kijk mensen dat gebeurd er na morgen als de PVDA weer in regering komt, strooien met andermans geld.

wimbro | 11-09-12 | 09:09

En toch vinden Amsterdammers zich heel slim en wonen volgens zichzelf in de mooiste stad van het land.

kapotte_stofzuiger | 11-09-12 | 09:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl