Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Nigel Farage in De Balie

ZEGHETNIGEL.jpgHa fijns, een debat. Maar dan met wel interessante mensen met een verhaal en inhoud. Het is Yoeri Albrecht, de geestelijk feldwebel van dat verschrikkelijk rechtse bolwerk De Balie in Amsterdam, gelukt om Nigel Farage naar Nederland te halen. Voor een goed gesprek over die potverterende laaielichters in Brussel/Straatsburg. Nigel = held. Nigel Farage is de beste eurofielenslager van Europa. Wat Chuck Norris voor het internet is, is Nigel Farage voor het Europees Parlement. Nigel Farage riep heel hard de tiefus tegen de Conservative Party toen de UK heur handtekening onder "Maastricht" zette en begon voor zichzelf. Hij roundhousekickt Herman van Rompuy zo loeihard in den mombakkes dat die grijze ongekozen fopmandaatbelg alleen nog maar haikuutjes kan uitbrengen. Nigel Farage laat geen spaan heel van arrogante eurokwasten als Guy Verhofstad, Alexander Pechtold en Sywert. Niemand kan zo episch ranten in het EP alsdan Nigel Farage. Echt waar, Nigel Farage heeft meer ballen dan drie Margaret Thatchers bij elkaar. Nigel Farage is zo groot dat zelfs Ivo Niehe er drie uitverkochte optredens in L'Olympia, Parijs voor laat schieten om de eigenzinnige Brit te interviewen. Nigel Farage heeft een eigen channel in Dumpert. Hell, Nigel Farage loopt zelfs lachend weg uit neergestorte vliegtuigen. Nou, die Nigel Farage dus. Ook met Sweder van Wijnbergen, Thierry Baudet en dinges van D66. Die gillende bakvis met dat handtekeningenboekie die u steeds door het beeld ziet lopen is Jan Bennink, van de Volkskrant. LIVESTREAM. Blimey! Beetje druk op de stream. Alternatief HIERR. UitzGemist: Hierrr de Herhaling.

Reaguursels

Inloggen

ZonderNaam | 06-09-12 | 12:59 |
Helemaal mee eens.
Wat jij hem mailt, heb ik hem, bijna letterlijk, verteld, direct na afloop van het gebeuren. De kwalijke opzet van het gebeuren had hij zelf ook al gauw opgemerkt, maar ach, daar kon hij wel tegen natuurlijk. Tuurlijk, maar ik voelde me toch verplicht me voor mijn landgenoten te verontschuldigen.
Ik ben echter nog steeds verbijsterd over de censuur op mijn verslag (waarin ik hetzelfde beweerde als jij in je brief) door GS, die mijn verslag dus gewoon weigerden (zie twee reacties hierboven). Het waarom is me een groot raadsel. Speculeren doe ik liever niet.

huh, ian? | 08-09-12 | 12:49

Patrick_Bateman | 07-09-12 | 13:11

Dank u erg veel!

Sleutelplanktovenaar | 07-09-12 | 23:51

Voor mijn medereaguurders:
Na het 'debat' heb ik nog gezellig met Nigel Farage gepraat, buiten. Fantastische man. En tijdens het 'debat' over het debat rapporteren leek me nuttig en leuk voor op GS, dus ik stuurde een verslagje als reactie op dit stukje. Maar... mijn hoogachting voor GS sloeg behoorlijk om, toen GS mijn verslagje weigerde en de voor mij totaal onverwachte censuur verklaarde met een raadselachtig 'zie onze huisregels'. Wie heeft er nog meer ervaringen met censuur van GS?

huh, ian? | 07-09-12 | 19:26

Wat is dit voor gezever, de link voor uitzending gemist wijst naar een uitzending over zwangerschapsonderbreking.

Tricephalus | 07-09-12 | 16:10

Heeft iemand het nog bewaard want de Balie heeft dit inmiddels vervangen en het is nergens meer te vinden...

Sleutelplanktovenaar | 06-09-12 | 22:09

Dr Hak | 06-09-12 | 15:57 |
In tegenstelling tot de rest van Brussel, aan wie jij wel graag 'jouw' belastinggeld afdraagt?

Het zou wel zo prettig zijn als je je uitspraak onderbouwt. Zoals lanexxx al vroeg: welke leugens heeft Farage verspreid?? Gooi het in de groep, joh.

Flin | 06-09-12 | 17:52

Dr Hak | 06-09-12 | 15:57 |
En op welke leugens precies heb jij Farage kunnen betrappen? Ben ik wel benieuwd naar.

lanexxx | 06-09-12 | 16:52

ZonderNaam | 06-09-12 | 12:59 |
Hulde, ik had dit niet beter kunnen verwoorden.
Inderdaad vreselijk jammer dat dit nooit en te nimmer op primetime te zien zou zijn, het linkse blok is gewoon te groot om tegengeluid van betekenis te laten horen!

lanexxx | 06-09-12 | 16:50

Wat
een
ontzettende
leugenachtige
nestbevuilende
(mijn) Europees belastingeld opvretende
paardelul
is die Farange
Met pek EN veren het land uitjagen.
Zo SNEL mogelijk, Nog even en iedereen gelooft hem, dat zou pas erg zijn.

Dr Hak | 06-09-12 | 15:57

Nee, bij Sophie "vote Die sixtysix" en Sweder "bow for the facts" is Nigel een lichtpunt. De vergelijking die hij trekt met voormalig Joegoslavië aan het eind van het debat is erg sterk en zou eens wat beter uitgewerkt moeten worden.

Auweyida | 06-09-12 | 15:50

En dan Sophie Helena in 't Veld. Gespecialiseerd in middeleeuwse geschiedenis, dat belooft veel goeds. Telkens totaal irrelevante topics aandragend om aan te tonen dat "the world has changed". Vergeleek de verwording van de EU impliciet met de draaiing van de aarde om haar as, alsof het iets onvermijdelijks zou zijn. Volgens mij krijgt zij die omwentelingen van de aarde bewust mee in haar brein. Dus, de wereld verandert. Maar houdt op als de EU "af" is o.i.d.? Die redenering loopt dan ook spaak. Zo kan je alles wel in het licht van voorgewentelde toekomstige 'bloeiperiodes' zien en dit schijnt inderdaad de visie te zijn van meneer Pechtold, die in het debat zonder Wilders verkondigde dat "we Europa moeten afmaken" alsof het een lego-brandweerkazerne is. Dit idee dat de geschiedenis culmineert in een soort hoogtepunt was exact het idee van Marx' Heilstaat. Mevrouw In 't Veld, is 't middel niet erger dan de kwaal? En wanneer exact is 'Europa' af, of kunnen we dat punt eindeloos voor 'ons' uitschuiven? Ja he? Dan blijft u wel aan het werk inderdaad, goede zelfpromotie, jonkvrouw.

Auweyida | 06-09-12 | 15:45

Nee, neem dan Sweder Jan Gijsbert baron van Wijnbergen. Steenkolenengels en dat voor iemand die tijden in de VS heeft gezeten, klaarblijkelijk aan de MIT nog wel. Deze man heeft daar een tik opgelopen door te denken dat economie een soort natuurkunde is, door de hele tijd te verkondigen "these are the facts". Alsof economie de wetten van de zwaartekracht volgt. Hij bedoelde eigenlijk: "I am right". Mafkees.

Auweyida | 06-09-12 | 15:33

Net de herhaling gezien. Een aanfluiting dat een onderwerp als deze, waar miljarden in omgaan, op zo'n wijze in de media komen. Of beter gezegd: eruit gehouden worden. Was dit debat in Schubbekutteveen geweest, dan stonden de reaguurderspanelen waarschijnlijk vol met opmerkingen hoe kut Schubbekutteveen is en hoe technologisch achtergesteld. Wel, mensen dit is onze hoofdstad.

Auweyida | 06-09-12 | 15:27

Jezus wat is het moeilijk om hollanders die engels spreken te volgen als ze niet een beetje rekening houden met klanktonen...

DaDutch | 06-09-12 | 15:23

Kan iemand de speech van Nigel op youtube zetten?! Het is nml hard nodig dat te delen met de rest van de wereld! bvd

Robertski | 06-09-12 | 14:02

RT @Nigel_Farage

Thanks to everyone for their messages of support regarding the live web debate in the Netherlands last night. It was a good thing.

twitter.com/Nigel_Farage/status/24367...

Arjan | 06-09-12 | 13:52

@tipo | 05-09-12 | 23:50
Lees mijn laatste comment. Het kan alleen maar eerlijk bij een fiscale unie, die bestaat niet in de EU, wel in de VS.

Het systeem functioneert zolang iedereen de eigen broek op weet te houden, wat nu tot een eind komt.

La Bailaora | 06-09-12 | 13:34

@Leucopterus | 05-09-12 | 23:01
Het probleem is daar wel veeeeel minder groot dan hier. Men heeft in de VS 1 fiscale unie. Mensen betalen aan de centrale overheid, en hebben dus evenveel rechten binnen dat systeem als plichten.

Laat ik het anders uitleggen. Spanje heeft een ander belastingsysteem. Spanjaarden betalen al minder belasting dan Nederlanders, en hebben hele andere 'rechten'. Bv. daar heb je gratis gezondheidszorg, dat uit de belastingpot wordt betaald. Zoniet in Nederland, daar betaal je premie aan je verzekeraar, en je hebt een eigen risico. Dat geeft allemaal niks, zolang de landen hun eigen broek ophouden.

Maar dat gebeurt dus niet meer. Nu moet er belastinggeld van de Nederlander naar Spanje. Die kunnen niet 'profiteren' van het Spaanse systeem, immers ze bevinden zich binnen het Nederlandse systeem. Aan de ene kant betalen ze hier premie, en via de belasting worden ze dubbel belast om het Spaanse systeem overeind te houden.

Wel, het gaat niet alleen ploffen economisch deze manier, er zijn om minder zaken oorlog gevoerd.

La Bailaora | 06-09-12 | 13:32

Het gelijk van Farage en het ongelijk van Sweder van Wijnbergen of concurrentie tussen staten beter is dan een unie/kartel/monopoliestaat is vandaag al aangetoond. Een monopolie cq kartel leidt tot minfder competitie, hogere prijzen (en slechtere service/kwaliteit) dat is bij staten echt niet anders.
'Eurozone considering introducing minimum corp tax to discourage “unfair” tax competition' (@OpenEurope)

seven | 06-09-12 | 13:26

Net tijdens een vrij kwartiertje, toch nog maar even het gister beloofde excuusmailtje naar Farage gestuurd via:
nigelfaragemep.co.uk/pages/contact.php...

Dear mr. Farage,

Yesterday I had the pleasure, and then the misfortune to watch your visit to The Balie in Amsterdam via livestream.

It was a great pleasure to hear your opening speech. I only wish it would have been aired on prime time tv, as I'm sure it would have a profound effect on our elections next week. The rest of the "debate" however was so abominable, I feel I owe you an apology on behalf of the Dutch people. Never have I been so ashamed to be Dutch as in watching the "debate" last night. It is beyond me why they would invite you over for a debate and then never give you an opportunity to speak.

The awful grasp of the English language, the rudeness and arrogance of your two opponents were a torture to watch. I hope this hasn't soured you on our country in such a way that you will never visit it again.
If it is any consolation, I found the livestream via a popular and influental Dutch blog whose entry on the debate has over 500 reactions all echoing the sentiments above.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/09/...

Please have some pity in your heart for the Dutch people, now that you've met the political and intellectual elite we have to deal with.

Kind regards,
...

ZonderNaam | 06-09-12 | 12:59

decadent degeneraat | 06-09-12 | 10:01

Geeft ie Wilders zowaar een compliment.

Topperke | 06-09-12 | 12:01

Alle zeilen moeten worden bijgezet om deze toespraak van Nigel Farrage z.s.m. aan de man te brengen d.m.v. links, facebook, youtube, met de mond etc.

frisenfruitig | 06-09-12 | 11:43

Eensch met rode peper. Laat iemand dit svp snel rippen en op youtube knallen, voordat dit down the memory hole gaat.

drs.Aeneid | 06-09-12 | 10:17

Betweetert | 06-09-12 | 09:04 |
Alleen al het feit dat alle drie de hypocrieten Pechtold, Buma en Samsom Rutte weg hoonden met zijn uitspraken over het terecht stoppen van hulp aan de Grieken, en het domme volk achter deze charlatans blijft is mij een gods raadsel!

lanexxx | 06-09-12 | 10:06

De fuck:

Twitter peterverhaar:
#debalie Farage is een soort Wilders,maar veel minder onderlegd en zeker onbeschofter

decadent degeneraat | 06-09-12 | 10:01

slecht=slechts

Betweetert | 06-09-12 | 09:05

Met alle respect, maar wanneer je als nederlander de afgelopen decennia de puinhopen van Paars bekeken hebt en je nu weer gewoon PvdA, VVD en CDA stemt, dan begrijp je het echt niet.... Dan ben je slecht simpel beinvloedbaar door de publieke opinie imho!

Betweetert | 06-09-12 | 09:04

Voorheen is al dat EU gedoe onder het tapijt geveegd, onder het mom 'beter dat we het klootjesvolk onwetend laten' terwijl the posse in Brussel voor datzeldfe klootjesvolk de beslissingen maakt. Laten we hopen dat bij het klootjesvolk de ogen zijn geopend en zij hun stem op deze openbaring baseren. Toch triest dat het zover is gekomen dat pro/anti EU een belangrijker agendapunt is dan nationale onderwerpen.

Flin | 06-09-12 | 09:00

Farage toont al jaren aan dat het huidige democratische systeem niet meer is dan een multiple dictatuur. Hij heeft het in de voorspellingen ook steeds bij het juiste eind gehad en toch luisteren maar weinigen naar hem. Don't shoot the messenger. Don't shoot Farage, don't shoot Wilders. Ze zeggen alleen dat het zo NIET moet. Laat je geen angst aanpraten door de huidige elite, die geen veranderingen wil, ja, ten faveure van de EU elite, want samen staan we sterk. Nee, samen dragen we de enorme lasten van landen die er geen zin in hebben. Dat is het. Wanneer je dat constateert, moet je eruit stappen. Zeker wanneer de maatregelen je opgelegd worden, zonder dat je er nog een stem in hebt. Dan krijg je een totalitaite dictatuur, die vandaag de dag EU heet. Kapot gaan aan regelgeving en eisen. In plaats van stimuleren en vrij laten. Binnen kaders, dat dan wel, maar dat gebeurd nu niet! Zelfs binnen de kaders mag je als land geen reedt meer. De EU is mislukt, face it, admitt it ! En hier wilt u VOOR stemmen? Happy life !

Betweetert | 06-09-12 | 08:55

Het bewijs dat Europa kudt is zie ik in landen die niet in een monetaire unie zitten en waar het best goed gaat. Het is een leugen om te stellen dat we Europa nodig zijn om de welvaart. Bijna alle landen zitten niet in een unie en in bijna al die landen hebben ze niet het gezeik wat wij er van hebben. Laat je niet manipuleren, er is echt leven na Europa!

Doc Damage | 06-09-12 | 08:33

Is trouwens iemand technisch genoeg om dat debat op youtube te plempe, en dan het liefst zonder dat domme hysterisch gekrijs van in 't Veld of dat beschamende steenkolen engels van Sweder van Wijnberger?

rode peper | 06-09-12 | 08:18

weet die domme nepprofessor trouwens niet dat Draghi de geldpersen heeft aangezet? Ik ben bang dat wij eindigen als de door hem verfoeide landen als Oekraïne.

rode peper | 06-09-12 | 08:13

Wie heeft het eigenlijk georganiseerd?

TokkieXL | 06-09-12 | 08:02

@Drs. Facts n Figures | 05-09-12 | 23:49
Precies kijk hoe het gaat in Rusland, Irak, Libie en Afghanistan!

Santtulainen | 06-09-12 | 07:43

Net de herhaling gekeken. Mijn vingers jeuken, die Soof in haar kleurrijke broek, Professor Sweder 'Oekraine' van Swijnbergen: respectloos, neerbuigend, zelfingenomen.
Als je telkens moet herhalen 'how you have been in politics for a long time' om het publiek van je geloofwaardigheid en zgn kennis te overtuigen (ja, ik heb het tegen jou, SOPHIE), daarmee demonstreer dat je geen waardige debatpartner bent. Fucking Mickey Mouse niveau. You gotta love Nigel. Waarom hebben wij niet van dat soort figuren in de NLse politiek? Dat eeuwige 'ouwe jongens krentenbrood' gedrag is werkelijk om spuugziek van te worden.

Flin | 06-09-12 | 07:13

Sweder van Wijnbergen praat als een text to audio app.

TokkieXL | 06-09-12 | 02:22

@Chiant | 05-09-12 | 21:42 |
Ja, ik ben bekend met het werk van Pat Condell, bijvoorbeeld zijn video boodschap 'Europe needs a revolution', is fantastisch: www.youtube.com/watch?v=s3u9LB32YYM
Ook zijn stukken tegen alle grote geloven vind ik zeer lezenswaardig, vooral nu ik zelf de stap heb gemaakt van agnost naar atheïst.

Niemands Knegt | 06-09-12 | 01:47

@Freakster1986 | 05-09-12 | 21:31
Andersom, geld van de Groningse gasbel stroomt naar de Randstad. Bijna goed.

CoJoNes | 06-09-12 | 01:44

De economische terreur van de EU is een misdaad tegen de menselijkheid, de geschiedenis zal dit aantonen. Madame in 't Veld, is zo achterbaks en plaatst zich op een of ander moreel podium. Prof van Wijnbergen is een kwal, een blinde dwaas. Wat een misselijkmakend optreden van dit duo, geen scepticus meer, ronduit tegen de Unie.
Dat laatste argument over het stemgedrag van Wilders jaren terug, geeft het gebrek aan inhoud van deze landverraders goed weer.

Desmoulins | 06-09-12 | 01:30

Waarom gilt Sophie in 't Veld de godganse tijd en waarom mag van Wijnbergen liegen met z'n afgrijselijke engels?
Wat een waardeloos debatje, aanfluiting.

CoJoNes | 06-09-12 | 01:27

Conclusie Sophie in 't Veld:
Hak tak, bla bla bla, hak tak.

Dömper | 06-09-12 | 00:58

Sweder van Wijnbergen moest maar eens een paar weekjes naar IJsland om zijn economische vergezichtjes bij te stellen.
Ik betaal zijn ticket.

Pierre Lebon | 06-09-12 | 00:50

Loool

Mocromeister | 06-09-12 | 00:40

waarom staat het er nog even op? kan het niet gewoon op youtube ofzo?

eekhoorn | 06-09-12 | 00:23

@o)+ | 05-09-12 | 23:38
Hoe bedoel je? Ik zat er gewoon tussen. Het hele debat staat, nog even, op de site van de Balie. Samenvattend: Nigel heeft Sweder en Sophietje tot aan de enkels afgebrand.

Godsammekraken | 06-09-12 | 00:16

Kunnen jullie vanaf NU zijn stemadvies elke dag op jullie voorpagina plaatsen!?!

Een Soort Iets | 06-09-12 | 00:10

@deadlock2k 22:57
Sweden van Wijnberg vergat ook te vermelden dat een transferunie Nederland tussen de 37 miljard en 50 miljard per jaar gaat kosten, wat een belastingverhoging van circa 25% betekent.

In de VS zijn dit soort transfers van de rijkste staten via de Federale overheid mogelijk naar de armste staten, omdat dat geen nanny-states zijn en die belastingbedragen dus niet bovenop de enorm hoog belastingniveau wordt gestapeld. In Nederland zou dat wel het geval zijn, wat de transferunie een onmogelijkheid maakt, zolang we een verzorgingsstaat hebben.

Pas als we alle uitkeringen, zorg en subsidies afschaffen, ontstaat er de fiscale ruimte voor een transferunie, want een belastingverhoging van 25% is bovenop de belastingverhoging van 8% om het tekort van 3% BNP weg te werken politiek onhaalbaar.

tipo | 06-09-12 | 00:05

Nigel, altijd +1. Jammer dat ik het gemist heb, ik zal morgen maar eens de herhaling bekijken. Wat een pracht figuur, slim en ook nog eens eerlijk - zover mij bekend. Nigel, ga er voor jongen! Blijf bijten, wordt een held!

Jasaanhetiskoud | 06-09-12 | 00:00

@deadlock2k 22:57
Sweden van Wijnberg zei dat een devaluatie en uittreding uit muntunie nooit succesvol geweest was, omdat het tot armoede leidde, terwijl het IMF (rapport uit 2006) heeft geconcludeerd dat het default van Argentinie in 2002 (wat eigenlijk een ontkoppeling van de Dollar en vervolgens een devaluatie was) een groot succes was, waarna economische groei ontstond en perspectief om uit de armoede te geraken. Perspectief dat de werkelozen in de PIGS niet hebben, zolang ze in de EMU zitten.

Sweden van Wijnberg 'vergat' te vermelden dat de VS een burgeroorlog hebben gehad voordat ze een muntunie starten en beweerde dat de transferunie die de VS is hier ook zomaar kan, terwijl in de EMU minder onderlinge affiniteit is buiten de landsgrenzen (nodig van een vreedzame transferunie), minder arbeidsmobiliteit, meer corruptie en bureacratie (waardoor je het werk niet efficient naar de werkelozen kunt verhuizen), oftewel niet de voorwaarde voor een ideale muntunie.

tipo | 05-09-12 | 23:50

Het goeie nieuws is dat de geschiedenis heeft uitgewezen dan wij, het volk, altijd, ALTIJD!! met de machtshebbers afrekenen!. Geen enkele regering is sterker dan het volk.

Dus, blijf vooral zo doorgaan en u zal een verschrikkelijke dood sterven.

Geen dreigement, gewoon feiten.

Drs. Facts n Figures | 05-09-12 | 23:49

And Mr. Wilders has stopped being a liberal MP? Jeezzz

Doebe Doebert | 05-09-12 | 23:38

@ Godsammekraken | 05-09-12 | 23:07

LOL! Nigel rookt? Bless his heart.
Nog iets van de reacties uit het publiek meegekregen?

o)+ | 05-09-12 | 23:38

De vrouwelijke belichaming van Pechtold, ze zijn beiden hysterisch!

lanexxx | 05-09-12 | 23:36

I'm not sure I'm a lady... OMG
Doebe Doebert | 05-09-12 | 23:26
-
Tenenkrommend, inderdaad ...

canardo | 05-09-12 | 23:35

Wat een irritante eikel is Wijnbergen zeg, lekker er door heen lullen wat een arrogante PVDA-kwal

roverd | 05-09-12 | 23:30

Vertel? Wat wil je dat ik vertel, o)+? Basiskennis economie?

Ik wil iets wat jij verkoopt en hoe minder restricties daar tussen zitten hoe groter de kans dat ik het koop?
deadlock2k | 05-09-12 | 22:55
.
Klopt. Helemaal mee eens. Maar professor Badmuts beweert echter dat de EU die restricties weghaalt terwijl het omgekeerde waar is: de EU IS een restrictie. En in mijn ogen de grootste. Of noemt U 1100 EU-regels voor boeren een zegen voor de handel?

o)+ | 05-09-12 | 23:29

was topavondje. Nigel loves to fish. Geestige kerel. Love m.

superjan | 05-09-12 | 23:26

I'm not sure I'm a lady... OMG

Doebe Doebert | 05-09-12 | 23:26

Kan dat wijf even dr bek houden.

GeenKusje | 05-09-12 | 23:25

Westrijdkrokodil: En toch is dat geen nationalisme zoals in Europese landen, waarbij de ene groep de andere groep wil uitroeien, want in het jaar 1103 heeft de andere groep dat ook geprobeerd (voorbeeld).
Maar inderdaad, Amerika is wat betreft de burgeroorlog een afschrikwekkend voorbeeld van wat voor strijd je krijgt tegen een nieuwe federale overheid.
Voor de rest is de vergelijking onzinnig. Appels en peren vergelijken.
Wijnbergen probeert te demoniseren. Vieze tactieken.

Harigeharrie | 05-09-12 | 23:20

@Leucopterus | 05-09-12 | 23:13
Een kerel met een oortje die mensen erop wees peuk en vaasje buiten beeld te houden bij de foto's. Waar Nigel zelf vervolgens gepaste schijt aan had.

Godsammekraken | 05-09-12 | 23:19

Ben een groot voorstander van hem, had dan ook grote schrik toe ik ontdekte dat de Nederlandse "tak" van zijn "Europa van Vrijheid en Democratie" Bastiaan Belder, SGP is.

OEFFF.............

andorra | 05-09-12 | 23:19

@Wolveshead | 05-09-12 | 23:06
Nope, en ook niet met warrige Sophietje.

Godsammekraken | 05-09-12 | 23:14

Vraag een Amerikaan wie hij is en hij antwoordt Virginian, Texan of New Yorker. In tweede instantie is hij pas een Amerikaan. En de wil om zelfbeschikking van staten versus een federale overheid heeft geleid tot de grootste veldslagen die ooit op het westelijk halfrond hebben plaatsgevonden. Net als hier. Dus die vergelijking tussen Amerikaanse staten en Europese landen gaat wel degelijk op.

Wedstrijdkrokodil | 05-09-12 | 23:13

Godsammekraken | 05-09-12 | 23:07
Beveiligers? Echt? Crisis, dat had ik niet verwacht.

En @Sophie: het fundament van Europa is slecht. Zie het als een huis: elke bouwvakker (en mijn vader is er een) zal je vertellen dat het ontzettend veel geld/tijd zal kosten om dit te verbeteren en je hebt iemand met expertise op dat gebied nodig om het te verbeteren en zelfs dan is het niet altijd mogelijk. Er is niemand met de expertise in de wereld (behalve de Founding Fathers) die dit fundament kan herstellen. Alles opbreken en opnieuw beginnen - alleen dan zonder de knoflooklanden die ons terughouden.

Leucopterus | 05-09-12 | 23:13

@DerUnterMensch | 05-09-12 | 23:09
Geheel in lijn der verwachting als je een Eurofiel hoort oreren dus.

Wolveshead | 05-09-12 | 23:12

Afijn, wat een sprekert is die Nigel toch. Blij dat ik zijn speech alsnog hebben kunnen zien en horen dankzij de directe herhaling. Ik viel er in eerste instantie in bij het nagenoeg onverstaanbare gewauwel van de arrogante Van Wijnbergen. Het stug volhouden toch te blijven kijken is het waard geweest.

Wolveshead | 05-09-12 | 23:11

VVD Eurosceptisch? Waren ze dat maar. Maar D66 heeft het gezegd hoor!! De USE! Daarbij zegt deze mevrouw alleen maar dat we een USE (of zoiets) moeten hebben. Maar waarom niet.. Omdat de wereld veranderd.. ja maar waarom dan vrijwillige samenwerking niet genoeg is legt ze niet uit.

DerUnterMensch | 05-09-12 | 23:09

@deadlock2k | 05-09-12 | 22:49
+1
Nu weet ik waarom ik op de M.A.V.O. niets van handelskennis begreep.

Al SchietjemeLevend | 05-09-12 | 23:08

@o)+ | 05-09-12 | 22:48
Nigel buiten peukies rokend en zo veel mogelijk rondbewegend met in zijn kielzog nerveuze beveiligers. Binnen Sweder van Wijnbergen die nog steeds college stond te geven achter een haagje van lakeien. Sophietje nergens meer te bekennen. Veelzeggend.

Godsammekraken | 05-09-12 | 23:07

@Godsammekraken | 05-09-12 | 23:04
Die mag je inlijsten! Ik hoop dat je er niet ook zo een hebt met Wijnbergen toch?

Wolveshead | 05-09-12 | 23:06

Waar praat die dame eigenlijk over zie je hem denken... vrouwen die alles aan hun man moeten vragen, mannen op de maan ? etc etc...

Ijzz4312 | 05-09-12 | 23:06

Oh, en Amerika heeft een homogene bevolking. Iedereen is daar nieuw, en iedereen heeft (voor)ouders die er wat van moesten maken, in een vrijwel leeg land.
En iedereen heeft voorouders die vrijheid zeer, zeer hoog achten, vanwege meerdere redenen.
Nationalisme binnen staten is er nauwelijks, en zeker niet zoals in Europa!
En toch, en toch heeft Amerika er een burgeroorlog op zitten. Dus is Amerika wel zo'n goed voorbeeld?

En ik hoor zo onzettend veel foute aannames... Zoals dat landen niet concurreren maar bedrijven wel. Maar de EU moet wel concurreren met China en India?

Etc, etc... mijn oren bloeden van zulke lulkoek.

Harigeharrie | 05-09-12 | 23:05

@ deadlock2k | 05-09-12 | 22:57
Weet je wat het probleem met deze prof is? Tijdens het kijken van het 'debat' kan ik me herinneren dat ik meerdere keren kwaad werd dat ik hem op een leugen betrapte, maar ik kan me nu al geen enkel woord meer herinneren wat die oncharismatische flapdrol gezegd heeft.

Vast een eigenschap die hem in zijn carriere vaak te pas is gekomen. Want ik kan me nog wel herinneren dat ie van zijn vakkennis niet moet hebben.

ZonderNaam | 05-09-12 | 23:05

Gen. Maximus | 05-09-12 | 23:02
En dan ook nog een kunstwerk uit 'de stijl' gebruiken om GW te attenderen op de EUsamenwerking .. Hoe stupide.

bij gelegenheid | 05-09-12 | 23:05

@doskabouter: Helemaal niet. Ik hou wel van een felle discussie en het is hier altijd nog gezelliger dan op FOK!

@Leucoptterus: Lijkt me een goed argument om de VS dan maar op te breken in een arm gedeelte en een rijk gedeelte. Doen we Detroit bij de armen superleuk wonen daar vanaf 100$.

deadlock2k | 05-09-12 | 23:05

Begrippen als verstrooide professor, grachtengordelelite, D66-intelectuelen en narcistische geesteszieken zijn hedenavond nader tot elkaar gekomen.

Nestorix | 05-09-12 | 23:03

eeuwenoude volkeren met eigen talen en culturen vergelijken met piepjonge geografische gebieden zonder dergelijke verschillen in wortels is belachelijk

Gen. Maximus | 05-09-12 | 23:02

Sweder is een arrogante kwal. Zijn houding ten aanzien van Nigel is tekent voor de elite in Nederland.

Je kunt de EU niet vergelijken met de Verenigde Staten van Amerika. Dat iemand met een Ph.D. van MIT dit kan verkondigen is ongelooflijk. (En ja, ik heb zelf een MSc in dit vakgebied.) Daarnaast is er wel een federale staat, maar veel staten heb een gunstiger klimaat waar bedrijven in zich kunnen vestigen. Overheden moeten ook concurreren met elkaar. En ik vertrouw de politici hier niet eens en die zijn nog redelijk dicht bij huis; de politici in de EU zijn corrupt tot op het bot.

Bovendien is in de US hetzelfde aan de gang als in Europa. De rijke staten subsidiëren de arme staten. Jammer dat Nigel daar nog niet op terug kwam ( www.politifact.com/truth-o-meter/state... ).

Leucopterus | 05-09-12 | 23:01

deadlock2k | 05-09-12 | 22:57

U trekt zich dit wel zeer persoonlijk aan ...

doskabouter | 05-09-12 | 23:01

Gen. Maximus; Hoezo belachelijk?

deadlock2k | 05-09-12 | 22:58

Aantoonbaar liegen? Vertel ZonderNaam.

deadlock2k | 05-09-12 | 22:57

deadlock2k | 05-09-12 | 22:54 | + 0 -

lang niet zo belachelijk als een parallel tussen amerikaanse staten en europese natiestaten

Gen. Maximus | 05-09-12 | 22:57

Nou, nog maar een poging doen met de D66 mevrouw dan maar. Begint meteen al fout, doordat ze zich diep beledigd voelt.

Harigeharrie | 05-09-12 | 22:57

La Vie En Rose | 05-09-12 | 22:45

Daarbij was het geluid kut, het beeld kut, de stream rookte al na 10 seconden en de setting was rondom armoedig. Dat alles geleid door een agressieve vent. Met de mogelijkheden van 2012 kan zelfs de lokale omroep het beter.

doskabouter | 05-09-12 | 22:56

@ deadlock2k | 05-09-12 | 22:51
Je doet het alsof prof. Warhoofd het debat op feiten probeert te winnen. Geloof me, de rest van het 'debat' heb ik al gezien en onze deskundige komt niet verder dan zichzelf steeds hard op de borst kloppen, verontwaardigd doen tegenover het publiek, aantoonbaar liegen, appels met peren vergelijken en bovenal constant door iedereen heenpraten.

ZonderNaam | 05-09-12 | 22:56

Vertel? Wat wil je dat ik vertel, o)+? Basiskennis economie?

Ik wil iets wat jij verkoopt en hoe minder restricties daar tussen zitten hoe groter de kans dat ik het koop?

deadlock2k | 05-09-12 | 22:55

Kompanies in Dzjeurmanie. Kan het niet meer aanhoren. I'm out.

knuffedol | 05-09-12 | 22:55

Hoezo haal je competitie weg als je in een douane-unie zou zitten. Die notie is lachwekkend.

deadlock2k | 05-09-12 | 22:54

Misschien moet je basiskennis hebben van economie om Sweder van Wijnbergen te kunnen begrijpen en ontbreekt het daaraan in de meeste comments hier.
deadlock2k | 05-09-12 | 22:49
.
Vertel...

o)+ | 05-09-12 | 22:54

Heb geen idee of datgene hier op het scherm verschijnt 'live' is maar wat me wel opvalt is dat Sweeder van Wijnbergen niet de socialiteit heeft om Nigel z'n punt te laten maken. En over Youri Albregts.. laat maar.

bij gelegenheid | 05-09-12 | 22:52

We kunnen het ook omdraaien: Laat Farage zijn barrage maar eens in het Nederlands doen. Superleuk joh, neemt niemand hem meer serieus want dan wordt het gewoon lachwekkend.

deadlock2k | 05-09-12 | 22:52

@ZonderNaam: Snap je niet dat zijn uitspraak (inhoudelijke kennis is namelijk heel ver boven dat van de gemiddelde Nederlander) ongerelateerd is aan zijn kennis van de materie? Wat is dat voor bullshit. Het gaat om vakinhoudelijke kennis.

deadlock2k | 05-09-12 | 22:51

Als Brussel onze bezetter is uit de tweede wereldoorlog dan is D66 de vriend van de Führer die in plaats van hem beveelt simpelweg op te rotten met anderen discussies voert over hoe de Führer zich beter zou kunnen gedragen om alsnog de steun voor hem van de bevolking te krijgen.

Mag ik dit zeggen?

suvois | 05-09-12 | 22:50

Misschien moet je basiskennis hebben van economie om Sweder van Wijnbergen te kunnen begrijpen en ontbreekt het daaraan in de meeste comments hier.

deadlock2k | 05-09-12 | 22:49

@ deadlock2k | 05-09-12 | 22:37
We hebben het wel over een blaaskaak die het nodig vindt om om de vijf minuten te vermelden dat hij heel dicht betrokken was bij de totstandkoming van de NAFTA.
Dat je dan nog geen twee zinnen in fatsoenlijk Engels kan praten is gewoon beschamend.

ZonderNaam | 05-09-12 | 22:49

@ Godsammekraken | 05-09-12 | 22:43
You lucky bastard.

o)+ | 05-09-12 | 22:48

Oh er zijn best wel veel dingen die Wilders zegt waar ik voor ben hoor. AOW leeftijd op 65 enzo, meer blauw op straat, geen eigen risico in de zorg. Maar waar betalen we het van? Want belastingen wil hij niet verhogen.

Het verkiezingsprogramma van de PVV is simpelweg lachwekkend. Waar de SP bij dezelfde punten nog daadwerkelijk argumenten kan verzinnen gebruikt de PVV drogreden na drogreden. En het schaapvolk loopt daar gewoon achteraan. Het is te triest voor woorden.

deadlock2k | 05-09-12 | 22:48

Hoe kan ik het re-starten? wil die speech van Farage graag nog eens terugzien maar wil niet wachten tot het verdere geleuter klaar is.

Robertski | 05-09-12 | 22:48

Waar moet ik naartoe? Maakt me geen hol uit als je maar oprot!

Nilfisk | 05-09-12 | 22:46

Wat raaskalkt die meneer.. Lul wat je wil, die speech van Farage blijft toch wel hangen! En dit volgt helemaal niemand meer...

Robertski | 05-09-12 | 22:45

Als jullie het begin van de uitzending gemist hebben (net zo als ik) dan is het een aanrader om dat stukje terug te kijken.
Fantastische speech van Farage!

Verder een door Youri Albregts heel slecht geleid debat waarin Sweeder van Wijnbergen voortdurend door Farage heen zat te lullen en hij, evenals in't Veld, veel langer aan het woord kwamen.

La Vie En Rose | 05-09-12 | 22:45

Van wijnbergen gaat als economische expert door het leven? De enige expert die ik geloof is de expert die deze financiële crisis voorzag. De rest zijn allemaal amateurs.
Wijnbergen... Gewoon een amateur zonder inzicht in de economische processen. Maar ja, in het land der blinden...

Harigeharrie | 05-09-12 | 22:44

@o)+ | 05-09-12 | 20:51
Sorry WiFi was kudt maar ben net terug en het was geweldig! Heb de grote man zelfs en paar minuutjes mogen spreken!

Godsammekraken | 05-09-12 | 22:43

Ach je moet het allemaal kunnen relativeren. De Europese unie, de crisis, de immigratie en de verkiezingen zijn leuke onderwerpen als je je op wilt winden over niks.
-
Feit is dat slavernij de norm is. We hebben dat een beetje vergeten omdat we een beetje mochten consumeren en omdat we een beetje mochten freewheelen met het begrip vrije wil. Daar komt nu een einde aan en dat werd tijd ook. Teveel consumenten dat is niet goed voor het milieu en teveel vrije wil betekent chaos. Voorts blijkt dat veel mensen helemaal niet gelukkig worden als ze vrij zijn. Ze worden dik, grijpen naar naar drugs en zijn altijd somber over de toekomst. En als ze al gelukkig zijn wat heb je daaraan als machtshebber zijnde. Juist, helemaal niks.
-
Onze zogenaamde vrijheid dient geen enkel doel en staat in de weg van een meer natuurlijk evenwicht dat zich bewezen heeft in onze geschiedenis. EU of geen EU dat is niet belangrijk in deze.

D.Turpin | 05-09-12 | 22:43

@ cumshaft | 05-09-12 | 22:31

)) maak er maar 666 van. Alleen de boeren hebben zich al aan 1100 EU 'regelementen' te houden.
.
Ah, daar is Professor Badmuts weer met zijn eurofiele geneuzel. Hier was ik binnengekomen. Spoiler voor de nieuwkomers:
.
.
.
.
Vanaf nu gaat het helemaal nergens meer over. Farage wordt nauwelijks nog aan het woord gelaten, de professor is een arrogant prick, Sophie in 't Veld een gehersenspoelde trEUtel en de interviewer probeert de boel passief-agressief policor te houden.
*out*

o)+ | 05-09-12 | 22:41

Is dit de broer van Mart Smeets of wat?

Nilfisk | 05-09-12 | 22:41

Die man van nu vergelijkt de USA staten met Europese landen. Wij hebben allemaal een eigen cultuur en eigen geschiedenis. Dat is amper het geval in de USA, daar hebben ze amper een geschiedenis en de culturen liggen (dus) ook veel korter bij elkaar.

En terwijl ik dit wilde typen komt hij met de volgende uitspraak.

“Ik ben het met niets eens wat Wilders heeft gezegd of ooit zal zeggen!!!!” Lees dat nog eens!!!! Hij zei het echt! En dat is precies zoals al die anti-PVV mensen denken. Het boeit dus totaal niet wat Wilders zegt, Deze meneer is per definitie tegen. Over oogkleppen gesproken, ongenuanceerd zijn. Dit moet een deskundige voorstellen? Zijn dat de deskundige van hier? Dan is het echt erg gesteld met Nederland.

DerUnterMensch | 05-09-12 | 22:40

Gaap. Waarom doe ik dit.

michello | 05-09-12 | 22:40

Keep awake Nigel its boring its nonsense... I know.. I am sorry these are our best people.

Ijzz4312 | 05-09-12 | 22:40

Die Sweder van Wijnbergen viel me echt enorm tegen zeg, wat een ontzettend onbeschofte en arrogante flapdrol.

canardo | 05-09-12 | 22:40

deadlock2k | 05-09-12 | 22:36

Doe es duiden. Mi heeft Nigel toch wel een goede gedachte hoe je politiek in de huidige context dient te zien.

bij gelegenheid | 05-09-12 | 22:38

Ik houd er niet zo van om mensen te bekritiseren op futiliteiten als accent. In dit geval temeer daar mijn uitspraak van het Engels ook niet te best is. Maar die Van Wijnbergen doet echt pijn aan de oren.
En inhoudelijk heb ik alleen zijn adremmetje over de Britse economie onthouden.

WirMachenMusik | 05-09-12 | 22:38

Jezus laat die gast z'n muil houden!

Nilfisk | 05-09-12 | 22:38

Heldere speech en onnavolgbaar in logica en feiten. Bij de propaganda van de linkse staatsmedia en het door eurofielen gesponsorde RTL4 zul je daar door de Noordkoreaanse censuurpraktijken niets over horen. De laatste week zijn we daar alleen maar getuige van voortdurende jubelstemmingen bij de nieuwe messias van de PvdA, voorheen een anarchistische milieu-activist en nu bekeerd tot de sectarische Europakerk der eurofielen.

Nestorix | 05-09-12 | 22:37

En op de man spelen door te wijzen op zijn Engels maakt je niet geloofwaardiger. Iets waar Farage trouwens vrij consequent aan meedoet.

deadlock2k | 05-09-12 | 22:37

Die econoom heeft het als enige bij het rechte eind. Farage is een enorme randdebiel.

deadlock2k | 05-09-12 | 22:36

@deraderendraaien | 05-09-12 | 22:22
Het is om te janken hoe belangrijke zaken als deze door de meeste journalisten gewoon doodgezwegen worden.
Dan ben je geen goede journalist, dan heb je gewoon belangen.

Jackanders | 05-09-12 | 22:36

Oh god, kan iemand het Engels van deze Nederlandse econoom daadwerkelijk verstaan? Gadver.

knuffedol | 05-09-12 | 22:32

@zondernaam .. true! En niet alleen mooi gebracht, maar vol van waarheid! Ook het stukje waarin hij zegt dat iedereen (een paar politici dus) die tegen de Euro zijn worden weggezet als 'lunatics' (ofzoiets) Precies wat er zometeen dus gaat gebeuren...

Robertski | 05-09-12 | 22:32

@o)+ | 05-09-12 | 22:27
66 shades of betrayal.

cumshaft | 05-09-12 | 22:31

@atm0s | 22:20
Nederland is een doorvoerland. Dus relatief veel (kleinere) in/export bedrijven. Maar dat gaat al jarenlang goed, ook binnen de bestaande EG structuur. Daar hoef je geen nieuw en ondemocratisch Europa voor op te tuigen.

hatari | 05-09-12 | 22:28

@Niemands Knegt | 05-09-12 | 22:22
Een gotspe, ja.

Stilicho | 05-09-12 | 22:27

@ Niemands Knegt | 05-09-12 | 22:22

"vaginamonologen door Sophie in 't Veld"
Lol, ja. De ongestelde versie.

o)+ | 05-09-12 | 22:27

Wat zegt hij het goed he? Kan alleen maar dromen van zulke mensen in Nederland! Stem dus anti Europa !

Ijzz4312 | 05-09-12 | 22:27

Fuck, voor die speech was het wel waard om voor de herhaling te blijven plakken.
Als ze die op prime time tv uitzenden zien de peilingen er ineens heel anders uit

ZonderNaam | 05-09-12 | 22:26

@tipo | 05-09-12 | 22:17
*And please go on fighting for us toevoegen doet.*

deraderendraaien | 05-09-12 | 22:26

@atm0s 22:20
Ons exportoverschot naar de PIIGS is 21 miljard/jaar.
Er is dit jaar een kapitaalvlucht uit de PIIGS van 800 miljard per jaar (ING-rapport), waarvan Nederland minstens 50 miljard per jaar moet compenseren om de Euro te reddeen.
.
Vraagje: Waar zit de winst?

tipo | 05-09-12 | 22:24

.. En het menselijk drama dat de Euro veroorzaakt? They couldn't care less! Aslong as we (de eurofielen) 'save' the European project..

So true, tell em Farage!

Robertski | 05-09-12 | 22:24

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:44 |
1 woord: coke

damnschreeuwer | 05-09-12 | 22:24

Prachtig die oorwassing van Nigel voor die Duitse PvdA(SPD)-antidemocraat Schulze waarin zelfs Berlusconi een perfecte concentratiekamp-commandant zag. En die als beloning voor zijn verraad toen, nu EU-parlementsvoorzitter mag spelen.

WirMachenMusik | 05-09-12 | 22:24

Zo, nu al een historische speech.
.
754 leden in het EU-parlement en slechts 1 uitgesproken criticus. Het is werkelijk niet te geloven.

o)+ | 05-09-12 | 22:23

Koop je een kaartje voor Nigel Farage over de EU, krijg je een compleet hysterische uitvoering van de vaginamonologen door Sophie in 't Veld gecombineerd met een schreeuwende, uiterst autistische uitvoering van The Nutty Professor door Sweder van Wijnbergen.

Niemands Knegt | 05-09-12 | 22:22

Welke idioot nodigt zo'n overgeleerde (=bijna gek?) man als die Sweder van Wijnbergen uit! Die man praat heel veel maar communiceert niet. Kijkt als een autist en laat niemand uitpraten. En dan nog die D66 muts die klaarkomt op haar eigen gewauwel. Gatverdamme wat een pleefiguur slaan we nu bij Farage. Die komt nooit mee terug. Ik had hier veel meer van verwacht. 1 ster.

doskabouter | 05-09-12 | 22:22

@Jackanders | 05-09-12 | 22:12
Dat bedoel ik dus ook! het is toch van de gekke dat niemand zo'n debat kan volgen op de MSM.

deraderendraaien | 05-09-12 | 22:22

cumshaft | 05-09-12 | 22:12 |
ons handels overschot stijgt wel flink, sinds een jaar ongeveer.
we moeten nog even volhouden totdat China instort en dan zal je zien dat de miljarden van investeerders weer terugkomen naar europa.
duurt nog hooguit een jaar.

damnschreeuwer | 05-09-12 | 22:21

@cumshaft | 05-09-12 | 22:08
Tja.. Maar volgens mij onderschatte hij toch wel onze export factor.. En die opmerking over de UK die alles voornamelijk enkel alleen voor en op hun eilandje doet, was raak..

atm0s | 05-09-12 | 22:20

@zondernaam .. klopt, mooie speech! maakt veel goed.. Zelfs als je weet wat er nog gaat komen. Wat mij betreft is deze speech meer dan genoeg! De rest had niet gehoeven.. Kon ik maar op Farage stemmen. Helaas wordt ik gedwongen PVV te stemmen, bij gebrek aan beter. Dat geeft toch wel aan hoe diep we politiek gezonken zijn hier in NL.. Wow, echt dikke speech!

Robertski | 05-09-12 | 22:17

Dear mister Farage,

Sorry for de mumbling professor and the lady in those lovely leggings in de Balie. This is our elite. They rule this country.

Please feel sorry for us. Thanks.

Tipo

tipo | 05-09-12 | 22:17

@damnschreeuwer | 05-09-12 | 22:11

Benelux daar zijn we nooit uit geweest. Dat is het proefproject geweest voor de EEG, en nu nog voor de EU.

Ook hebben 'we' nog steeds een Benelux'parlement' van alle Benelux ministers, die nog steeds jaarlijks een zitting er op na houden.

Maar hey, ook politici moeten hobby's hebben, toch?

ZKH EénOog | 05-09-12 | 22:17

@bennutzat | 05-09-12 | 22:04
Ga ik ook doen!

Dear Mr. Farage,

I'm sorry for those blind euroloving idiots you had to debate with tonight. They call themselves democrats, but really they are not. They call themselves experts on the subject of Europe, but really they are experts in talking rubbish. The ideology they represent is the ideology of selective democracy. Be democratic whenever it comes in handy, and otherwise be a totalitarian and look the other way. Keep on fighting Mr. Farage, keer your country's sovereignty!

With Best regards,

Old Spice.

Old_Spice | 05-09-12 | 22:14

@deraderendraaien | 05-09-12 | 22:11
Daarom dus.

Jackanders | 05-09-12 | 22:12

Nu ik eindelijk Farage hoor, niet gestoord door wollige en warrige politiek correcten, begint mijn huid weer te ademen.

o)+ | 05-09-12 | 22:12

frisenfruitig | 05-09-12 | 22:06
no worries.. als het instort dan gaan we gewoon weer terug naar de benelux , met een munt gekoppeld aan de DM.
en zuid europa zal afvragen waar hun geld gebleven is.
(antwoord: in onze infrastructuur, vastgoed, etc)

damnschreeuwer | 05-09-12 | 22:11

Eind niet goed, al niet goed. Farage for president!

Freakster1986 | 05-09-12 | 22:11

Waarom is dit niet op de PO uitgezonden?
Dat had beter gewerkt dan die 20 stemwijzers!

deraderendraaien | 05-09-12 | 22:11

Nou zie ik het! Dat is de Sophie waarom ik Superjan niet meer volg! Ze zei nog: 'wat een rare combinatie' (parafrase) toen Superjan mij en haar zijn partijprogramma draft stuurde. Het arrogante wijf.

Canis Spurcus | 05-09-12 | 22:11

Sweder van Wijnbergen. Man, man, man... zo arrogant en zelfingenomen kom je ze zelden tegen. Wat een lul. Pvda I presume? Domme D66 doos ernaast en het dan ook nog 'debat' noemen. Je moet maar durven.

Bertus Betonsloper | 05-09-12 | 22:10

Small & medium enterprises

Gen. Maximus | 05-09-12 | 22:10

atm0s | 05-09-12 | 22:07 | + 0 -

yup

Gen. Maximus | 05-09-12 | 22:09

@ Robertski | 05-09-12 | 22:06 | + 0 -
Zou nu toch ff snel kijken, Farage speecht

ZonderNaam | 05-09-12 | 22:08

@Gen. Maximus | 05-09-12 | 22:03
20% of zo? Ging dat nog steeds enkel over het MKB dan?

atm0s | 05-09-12 | 22:07

Zit me net te bedenken dat wij in Brussel " vertegenwoordigd" worden door dit soort zelfingenomen kwallen als juffrouw pipo van D66 en dat tegen een mega-salaris.Zou dit echt waar zijn?

daytripper | 05-09-12 | 22:07

Ik ga dat niet nóg eens kijken.

Canis Spurcus | 05-09-12 | 22:06

Een Verenigd Europa is BEANGSTIGEND en levensgevaarlijk.

frisenfruitig | 05-09-12 | 22:06

@zondernaam Ik heb 't eertse uur ook gemist, maar pas even, heb mijn portie ergenis al meer dan genoeg gehad.. Wat een wan vertoning! Beter ga je een uur boter kaan & eieren spelen met jezelf. Heb je meer aan, geloof me.

Robertski | 05-09-12 | 22:06

Waar blijft Sharia4Holland?

Van Duyvenbode | 05-09-12 | 22:06

Nederland is en blijft toch een land van boeren.

canardo | 05-09-12 | 22:05

Pfff.. Die man komt hier nooit meer terug moet je maar rekenen! Hij dacht zeker dat v Rompuy de enige gek was om tegen te strijden?

Wat zal Nigel Farage een diep respect krijgen voor Wilders, nu hij weet met welk imbeciel zooitje Wilders te dealen heeft hier!

deraderendraaien | 05-09-12 | 22:04

atm0s | 05-09-12 | 22:00 | + 0 -

hoe groot is het export aandeel binnen NL MKB dan?

Gen. Maximus | 05-09-12 | 22:03

@Harigeharrie | 05-09-12 | 22:01
Exact. Sweder van peopbergen lult maar wat.

Old_Spice | 05-09-12 | 22:03

Oh dat is wel mooi, wordt onmiddelijk herhaald op de stream. Had het eerste uur gemist. Hopelijk komt Farage daar wel aan het woord

ZonderNaam | 05-09-12 | 22:02

xxIxx | 05-09-12 | 22:01

LOL. Weet zeker dat als er een stemming was ze Samson idd als winnaar zouden bestempelen.

alexbl | 05-09-12 | 22:02

Ah, direct de herhaling erachteraan. Fijn want ik had Nigel gemist.

Wolveshead | 05-09-12 | 22:02

@Graaf van Egmont | 05-09-12 | 22:00
Bekende tactiek, zorgen dat je de andere overstemt zodat alleen jou mening gehoord wordt.

Ing. eslapen | 05-09-12 | 22:02

Ondertussen zal Mario Draghi morgen de eindfase van de machtsgreep door Goldman Sachs en de EU inluiden, middels de onder curatele stelling van de failliete Zuid-Europese landen onder de vleugels van de ECB (WTF???).

www.nrc.nl/nieuws/2012/09/05/ecb-wil-o...

Leve de dictatuur!!

ZKH EénOog | 05-09-12 | 22:02

Nu volgt de herhaling op de stream, voor wie het begin gemist heeft.

TheSmartAss | 05-09-12 | 22:01

Sweder spreekt genant slecht Engels.

frisenfruitig | 05-09-12 | 22:01

Arme Sophie, wat zal het hard aankomen als de waarheid over haar werkgever tot haar doordringt. Ze bedoelt het goed maar snapt niet dat ze bijdraagt aan het uitrollen van een totalitair systeem.

o)+ | 05-09-12 | 22:01

Samson winnaar.

xxIxx | 05-09-12 | 22:01

Als ik mezelf weer eens in een debat bevind ga ik gewoon steevast roepen dat mijn debatpartners factually wrong zijn. En dat verder niet beargumenteren of zo, dat zou dom zijn. Het liefst zou ik het dan ook nog door het verhaal van mijn debatpartners heen krijsen. Top.

Stilicho | 05-09-12 | 22:01

Hier raak je toch gefrustreerd van? Man, man, man. Kan iemand die twee even een nekschot geven.

Ferdi Rivas | 05-09-12 | 22:00

Op het einde, ging Farage goed onderuit, jammer dat het zo zachtjes was. #export

atm0s | 05-09-12 | 22:00

Kleed Wijnberg zich nu uit?

alexbl | 05-09-12 | 22:00

Aj hef uh lot of eksperijens in IEOE pollitiks.

Van Duyvenbode | 05-09-12 | 22:00

Die Sweden van Wijndrinken is echt een godvergeten lul. Altijd maar door een ander heen lullen om zijn gelijk te krijgen.

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 22:00

wat een schoft, de professor/baron laat
niemand uitpraten

vanvandaag | 05-09-12 | 22:00

Keer op keer krijgt Farage dik applaus, toch blijven ze op hem in hameren en laten hem niet uitpraten. Durven ze dit nog een debat te noemen ook.. Beschamend!

Robertski | 05-09-12 | 21:59

Hij heeft natuurlijk een taalvoordeel, maar Nigel is de enige waar wat zinnigs uitkomt.

alexbl | 05-09-12 | 21:59

@Wolveshead | 05-09-12 | 21:54
Juist en D66 heeft samen in een regering gezeten met de CHRISTEN UNIE. Zullen we de stand punten er even bijhalen omtrent euthanasie en homohuwelijk?

Pittybrad | 05-09-12 | 21:58

nederland krijgt miljoenen van google omdat ze concurreren op het belastingtarief van royalties.

cumshaft | 05-09-12 | 21:58

Echt erg die d66 griet en die Verhaar. Dit is een beetje alsof je naast Einstein zit (Farage) en hem niet laat uitpraten en gaat tegenspreken als het gaat om de relativiteitstheorie.. Hou je waffel en luister gewoon, mafkezen.

Robertski | 05-09-12 | 21:58

Kartelvorming is altijd slecht. Ook als overheden een kartel vormen.

tipo | 05-09-12 | 21:57

Zijn dit de hoogopgeleide Peggold-adepten waar ze het altijd over hebben ?

Nestorix | 05-09-12 | 21:57

ja sweder en als unies ipv natiestaten eigen bedrijven supporten is het wel ok?

Gen. Maximus | 05-09-12 | 21:57

Zou ze ook nog het D66 woord Roeptoeteren tegen Farage gebruiken?

deraderendraaien | 05-09-12 | 21:57

Nigel valt in slaap. En ik ook.

alexbl | 05-09-12 | 21:57

mijn God...... wat mag ze zichzelf graag horen ...!! Hebben wij het patent op dit soort grootbekken?
" I have lots of experience in European politics... bla.. bla bla .." .

daytripper | 05-09-12 | 21:56

De apparatchiks van het USSR politburo spraken hetzelfde snerpende Engels als deze trieste verzameling EU-rukkers.

Van Duyvenbode | 05-09-12 | 21:56

I'm really trying to answer your question here... Lachwekkend dit.

Pittybrad | 05-09-12 | 21:56

Kan iemand Zweden even ondertitelen?

alexbl | 05-09-12 | 21:56

Argentinie is een Succes.

tipo | 05-09-12 | 21:55

Goed zo Sophie, verdedig je Euro maar tot je anorexia een eind aan je leven maakt.

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 21:55

De Balie is de Balie niet meer met Joeri. 's Gravesande, Rottenberg, dat soort mensen, dan gebeurt er iets....

Einde van de Domheid | 05-09-12 | 21:55

@Tobi | 05-09-12 | 20:47
Het blijkt één boek te zijn met verschillende titels voor paperback en hardcover.
Heb inmiddels de paperback besteld bij bol.com, ben benieuwd.

Gootbalkoning | 05-09-12 | 21:55

Nog even en Nigel valt in slaap...

Ferry Smoothie | 05-09-12 | 21:55

ja godver trut, de transferunie werkt op de pof leven juist in de hand

Gen. Maximus | 05-09-12 | 21:54

Sophie, wij hebben die schulden niet opgebouwd.

tipo | 05-09-12 | 21:54

En ik maar denken dat Jolande Sap een grafstem had!

deraderendraaien | 05-09-12 | 21:54

Wat een heerlijk argument van Sophie, Wilders heeft in een vorig leven ook wel eens met zijn partij van destijds meegestemd. Daarom mag hij nu eigenlijk niets meer zeggen want Sophie vindt nu eenmaal dat niemand op zijn schreden terug kan keren als hij ziet dat het de verkeerde kant op gaat.
Geschiedenis gestudeerd begreep ik, maar helaas heeft ze er niets van geleerd (en dat lijkt mij toch het belangrijkst).

Wolveshead | 05-09-12 | 21:54

@Arjan | 05-09-12 | 21:51
Waarom krijg ik daar nou weer een -1 voor? Hij noemt zichzelf libertarier!

Arjan | 05-09-12 | 21:53

Mr Roarke! Ze plane, ze plane!

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:53

Een waardeloze avond voor Farage. Waardeloze debatleider en waardeloze gasten. Volgende keer gewoon Farage een spreekbeurt laten geven en daarna mogen er vragen worden gesteld. Debatcentrum de Balie?? Beschamend!

denoorman | 05-09-12 | 21:53

@Tobus | 05-09-12 | 21:50
Hij zit dichter bij de LP dan bij de PVV iig.

Arjan | 05-09-12 | 21:51

Hear hear!

deraderendraaien | 05-09-12 | 21:51

Nog 3 vragen en dan zit een verknoeide avond erop en zien we Farage, als hij verstandig is en dat is hij, hier niet weer. Wat een blamage!..."Gaat... eh.. veters weer vastmaken".

daytripper | 05-09-12 | 21:50

Farage = koning. Wie dat ook vindt zou Libertarische Partij moeten stemmen, of op zijn minst hun partijprogramma moeten lezen op hun website. Morgen maar es helemaal rustig kijken dit.

Tobus | 05-09-12 | 21:50

@Niemands Knegt | 05-09-12 | 21:45
Samson dreunt zijn verhaaltjes op, alsof hij een autocue voor zich ziet. Dat iemand die man nog geloofwaardig vindt.

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 21:50

We gaan nou de diepte in. The spiritual battle, the Conspiracy. Nou gaan we het horen.

denoorman | 05-09-12 | 21:50

Shit aluhoedje in de zaal

ZonderNaam | 05-09-12 | 21:49

Hohoo deze gast met z'n spiritual layer...!!

Jennifer Lowpass | 05-09-12 | 21:49

@TheSmartAss | 05-09-12 | 21:44
Peter Verhaar is een omhooggevallen kwal, een pompeuze windbuil. Zijn stupide schrijfseltjes op GS worden in de comments altijd nauwkeurig weerlegd, maar meneer is te hautain om daarop in te gaan. De vent heeft namelijk een hekel aan het GS-publiek en steekt dat niet onder stoelen of banken. Zijn contradictoire, eurofiele nonsens is niks waard en het is zeer goed dat hij al een flinke poos niet meer onze tijd heeft verspild met zijn stompzinnige geblaat.

Stilicho | 05-09-12 | 21:49

Uit de EU met de grieken zodat ze hun munt kunnen devalueren. En ja, ze lappen de regels aan hun laars nadat ze de de Euro ingerommeld zijn, moeten we ze daarom eindeloos geld blijven geven?!

Robertski | 05-09-12 | 21:49

"So you cannot vote for anybody."

top-comment van Sweden Wijnbergen, dat dan weer wel.

tipo | 05-09-12 | 21:49

Mooi antwoord op Sophie: So what...

Ferry Smoothie | 05-09-12 | 21:49

*en ook geen PVV of VVD

hobbit | 05-09-12 | 21:48

Wel leuk, in Nederland kan links elke discussie doodslaan door hetzij de oorlog, hetzij Wilders erbij te halen. Dat lukt ze bij Nigel dus lekker niet.

alexbl | 05-09-12 | 21:48

"Don't support the people who have put you into this." Ok, geen PvdA stemmen dus.

hobbit | 05-09-12 | 21:48

Amonks doos? Stomme doos! en ook dat tutoyeren "Nigel"
Hoe onbeschoft kun je jezelf laten zien.
Over een slecht visitekaartje voor Nederland gesproken gesproken! En dan zou den we met Wilders een modderfiguur slaan in het buitenland? My ass!

deraderendraaien | 05-09-12 | 21:48

@Dropke | 05-09-12 | 21:46
Run Nigel, Run!

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:47

Dank voor het attent maken op dit debat GS!

Russ Meyer | 05-09-12 | 21:47

@Niemands Knegt | 05-09-12 | 21:45

Een savant zou ik Samson nou niet direct noemen. Dat is te veel eer voor die man.

PythonJunkie | 05-09-12 | 21:47

Geniaal!!! :-). Vanaf nu zijn we dus niet meer eurosceptisch!

alexbl | 05-09-12 | 21:47

Verbazingwekkend dat Nigel Farage de anderen verstaat. Het accent is dermate dik, dat een leraar Engels die dit bijwoont acuut zelfmoord zou plegen.

Arhedis-Varkenjaab | 05-09-12 | 21:47

Houd*

Kwebbels | 05-09-12 | 21:47

Ze mogen het publiek ook wel een blaastest laten doen voordat ze naar binnen mogen.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:47

Ik zit me hier toch een party te irriteren! Nigel ook zo te zien aan zijn beeldspraak.

Ferry Smoothie | 05-09-12 | 21:46

hij gaat al kijken of hij weg kan.

Dropke | 05-09-12 | 21:46

Het is nog erger met Europa dan ik dacht. Ik voel me bijna verplicht PVV te stemmen.

denoorman | 05-09-12 | 21:46

Sophie hou nou effe je muil. Wat een viswijf zeg, bah!

Kwebbels | 05-09-12 | 21:46

Kan iemand de microfoon van Sweder van Wijnbergen even uitzetten? Alvast bedankt!

André van Delft | 05-09-12 | 21:45

Nigel Farage: 'You can buy the elections, if you own the media.'
Goddomme wat heeft die man gelijk; het gebeurt, op dit moment, onder onze ogen, zie de huidige gedragingen van de Publieke Omroepen rond die idiot savant Samsom!

Niemands Knegt | 05-09-12 | 21:45

@ Niemands Knegt | 05-09-12 | 21:41

Raak als altijd. Nou ja, bijna altijd ;]

o)+ | 05-09-12 | 21:45

Gaat ze weer vol op het orgel die D66 truthola, zelden zo'n bombastische, met zichzelf ingenomen betweter gezien. En daar zitten er een paar honderd van in Brussel?

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:44

@Stilicho | 05-09-12 | 21:33
Inderdaad. Peter Verhaar voelt zich verheven boven de rest, net zoals de overige bankiers, politici en eurofielen. Het is wachten op weer een nietszeggend topic van hem hier op Geenstijl waarin hij de echte problemen blijft negeren en over randzaken blijft schrijven.

Weer zo een; @peterverhaar
#debalie sweder doet zijn best opmerkingen uit het publiek feitelijk te weerleggen,komt niet over bij de groepies

TheSmartAss | 05-09-12 | 21:44

@ZonderNaam | 05-09-12 | 21:32
Geef dan meteen deze link door...

www.declarationofwar.eu/

Ing. eslapen | 05-09-12 | 21:44

Is dit hele debat soms een PVV spotje? Zo niet moeten ze het gauw gaan gebruiken.

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 21:44

Tegen die tijd zijn de Griekse pensionado's allang dood.

CoffeePatch | 05-09-12 | 21:44

Ik moet het nog zien dat het omgekeerde (een PVV debat waar een verstokte boomende multiculturalist wordt uitgenodigd.) mogelijk is.

Einde van de Domheid | 05-09-12 | 21:44

Ja, laten we een schatkaart zoeken, sophie.

tipo | 05-09-12 | 21:44

rode peper | 05-09-12 | 21:36
Daar twijfel ik geen seconde aan, dat dat zo is.
Punt is, dat Farage ook maar een mens is en gezien het regelmatige getrommel met zijn vingers, zou het mij niet verbazen, dat hij liever weg zou rennen dan daar fatsoenshalve te blijven zitten.

Vigil | 05-09-12 | 21:44

Die Sweden van Wijndrinken komt iedere keer als hij het moeilijk krijgt weer met een verhaal over Oekraïne of Slovenië waar hij zogenaamd alles vanaf weet.

Nou Zweden, Oekraïne, Slovenië of Griekenland interesseert me werkelijk geen fuck. Het enige dat mij interesseert is dat ik moet betalen voor die onzin waar jij voor staat.

alexbl | 05-09-12 | 21:44

@Niemands Knegt | 05-09-12 | 21:41
Zo is het !.... schande ...!! en dat irrante mokkel maar "Nigel" zeggen!

daytripper | 05-09-12 | 21:44

@Niemands Knegt | 05-09-12 | 21:41
Soortgelijke excuses heb ik net getweet. Wat een kutland is dit toch.

Arjan | 05-09-12 | 21:43

Sweden Wijnbergen: if it becomes serious: lie.

tipo | 05-09-12 | 21:42

The problems are not created by Greece but by Goldman Sachs, muts.

Robertski | 05-09-12 | 21:42

Bullshit, Sophie. Brussels heeft Griekenland willens en wetens binnengehaald.

o)+ | 05-09-12 | 21:42

Eindelijk iemand die het engels wel machtig is.
Hoezo Anti EUers zijn Wilders adepten dus tokkies!

deraderendraaien | 05-09-12 | 21:42

Hoooo Farage heeft hier echt een heel goed punt. Disgusting project. Exact.

Old_Spice | 05-09-12 | 21:42

@Niemands Knegt | 05-09-12 | 20:13
U bent, naar ik stellig aanneem, ook bekend met het oeuvre van Pat Condell?
Qua Engelse vileine humor (en toch ook wel charisma)

Chiant | 05-09-12 | 21:42

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:35

U mag zich niet verhangen van de EU; u wordt onder permanent toezicht gesteld. Met wat medicijnen krijgen ze u wel klein.

Van Duyvenbode | 05-09-12 | 21:41

Beste Nigel Farage, persoonlijke excuses voor uw gesprekspartners Sweder Jan Gijsbert baron van Wijnbergen en Sophie Helena in 't Veld, ik schaam mij als Nederlander voor hun aanwezigheid en hun attitude in het debat. Daarnaast bied ik mij persoonlijke verontschuldigingen aan voor de capaciteiten van gesprekleider Yoeri Albrecht.

Die drie Nederlanders zorgen ervoor dat mister Farage denkt dat hij in een therapeutisch groepsgesprek op een zwaar psychiatrische afdeling terecht is gekomen. Wat een debielen.

Niemands Knegt | 05-09-12 | 21:41

Ongelofelijk dat nog zoveel mensen stemmen op pro-EU partijen. Werkelijk waar, de blinde stupiditeit. Dit geintje gaat over onvoorstelbaar hoge bedragen.

Old_Spice | 05-09-12 | 21:40

dat is toch geen vraag wijf, das een verhaal..

Castle | 05-09-12 | 21:40

Farage krijgt een griekenvraag en die gekke D66 aandachtshoer geeft het antwoord. stuitende vertoning.

Nestorix | 05-09-12 | 21:40

geen oplossing van Sophie.

tipo | 05-09-12 | 21:40

+1 voor vragenmeisje uit het publiek

ZonderNaam | 05-09-12 | 21:39

Ik vind het een genante vertoning. Laten we Nigel uitnodigen voor een tegengeluid en daar dan vooral doorheen lullen en niet luisteren!

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 21:39

Blij dat Farage reeds gepokt en gemazeld is de laatste jaren tijdens zijn talrijke gesprekken met allerlei eurogekkies. Wat een wanvertoning dit, kan het werkelijk niet meer aanzien.

alexbl | 05-09-12 | 21:38

"I sink this, I sink that..."
Klopt Sophie, you will sink. Along with the other fascist EUSSR-stooges and their bosses, the world bankster. That is what I sink.

o)+ | 05-09-12 | 21:38

ING can buy elections. It is a bank giving money to the PvdA.

tipo | 05-09-12 | 21:38

Top"televee":
De Nederlandse mentaliteit prachtig in beeld:
Mensen niet uit laten praten + "eigen gelijk" koste wat het kost willen doordrukken.

BedrijfsTijgerT | 05-09-12 | 21:38

Ik zou me verontschuldigen willen aanbieden aan Farage voor deze vertoning. Wat een verschrikking dit. Laat die man eens uitpraten.

decadent degeneraat | 05-09-12 | 21:38

Gespreksleider, laat Sweder af en toe eens zijn mond houden en niet overal doorheen blaten.

canardo | 05-09-12 | 21:37

Waarom is die man uitgenodigd ?? Om te laten overzeiken door die carriere-pipo van D66 waar uitsluitend D66 het patent op schijnt te hebben en onze over-arrogante professor?
Genant!!!

daytripper | 05-09-12 | 21:37

De enige die op komt voor democratie en voor vrijheid is Farage. Een held!

denoorman | 05-09-12 | 21:37

Het is een schande dat deze man van 2 kanten aangevallen mag worden! Hoe Eurofiel.. hoe D66!
In tenenkrommend Engels nog wel!

deraderendraaien | 05-09-12 | 21:36

Not throw out the baby with the bathwater.

Sophie heeft zeker bij Roemer op school gezeten?

ZonderNaam | 05-09-12 | 21:36

"I am not sure, i am a lady" ok.. bitch dan?

Dr. Zyxel | 05-09-12 | 21:36

Met de minuut lijkt het er steeds meer alsof Farage tegen wil en dank terecht is gekomen bij een therapeutisch groespgesprek op de gesloten afdeling van een psychiatrisch inrichting waarbij allerlei ontketende Hannibaltypes hun zegje mogen doen.

Nestorix | 05-09-12 | 21:36

@Vigil | 05-09-12 | 21:30 ,

volgens mij is dat waar Nigel het meest van geniet: weerwoord geven. Nigel weet trouwens heel goed dat in NL, Finland en Tjechie zijn medestanders te vinden zijn.

rode peper | 05-09-12 | 21:36

ZonderNaam | 05-09-12 | 21:32
Misschien is dat geen gek idee.
Succes!

Vigil | 05-09-12 | 21:36

Mijn god, wat is die Sweder voor een arrogante nepprof die daar mocht aanschuiven?

Wolveshead | 05-09-12 | 21:36

En deze mensen hebben gestudeerd?! Wat een kinderachtig niveau! Best wel eng die mensen.. Farage zal wel denken, where the hell an i?!, what a bunch of morrons!

Robertski | 05-09-12 | 21:35

Ik kan het niet meer aanhoren, ik ga me verhangen.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:35

De slechtste debatleider ooit. Kunnen we Rottenberg nog inhuren voor een vriendelijk tarief.

denoorman | 05-09-12 | 21:35

Laat die Wijnbergen zijn brutale mond eens houden.

tipo | 05-09-12 | 21:35

Ja dat referendum is een keer geweest, zei 2/3 van de Nederlanders nee tegen meer macht naar Europa dmv een Europese grondwet. Daar had D66 toentertijd ook geen boodschap aan. Democraten my ass.

Old_Spice | 05-09-12 | 21:34

Het enige dat Nigel nog mist is een uniform en een paar laarzen.

Einde van de Domheid | 05-09-12 | 21:34

En Sophie moet nu erg bang zijn voor de fact checkers!

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 21:34

@TheSmartAss | 05-09-12 | 21:31
Peter Verhaar is een soort Peter R. de Vries, maar veel minder charismatisch en zeker arroganter.

Stilicho | 05-09-12 | 21:33

Pechtold doesn't agree with a referendum.

tipo | 05-09-12 | 21:33

Ik had me er zo op verheugd. Heb het wel te doen met Nigel Farage.

Ferry Smoothie | 05-09-12 | 21:33

In the meantime we are sitting with the baked pears.

CoffeePatch | 05-09-12 | 21:33

@denoorman | 05-09-12 | 21:26
Zat me er net boos om te maken.. maar ja zal wel normaal zijn als je iemand waar je bang voor bent wilt stoppen om z'n mening te uiten. D66 voluit!

deraderendraaien | 05-09-12 | 21:33

@ Vigil | 05-09-12 | 21:30
Ik heb me inderdaad nog nooit zo geschaamd om Nederlander te zijn als nu kijkend naar dit "debat".
Ik sta op het punt om Farage een plaatsvervangend excuus mailtje te sturen

ZonderNaam | 05-09-12 | 21:32

Vanaf nu ga ik even op de non-verbale communicatie letten. God, wat een boeren.

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 21:32

Diesiksiesiks LOLOLOL!

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:32

Erger nog dan zijn Engels is de zelfingenomenheid van Van Wijnbergen. En die gespreksleider is ook een amateur.

Jennifer Lowpass | 05-09-12 | 21:32

Na dit gelul van deze D66 miep en die Sweder van Eurobergen daalt het vertrouwen in de Euro weer flink morgen haha.

Old_Spice | 05-09-12 | 21:32

Do you want Greece to stay in the Euro?
- I think Grace has no option.
Who the fuck is Grace?
-
Heel simpel; Europa is een leuk idee, maar bagger slecht geïmplementeerd. Open grenzen, 1 munt, allemaal leuk en goed, maar zonder één vast economisch beleid is dit niet te realiseren. Iets wat we nu ondervinden.
-
Wij bezuinigen? Europa 7% groter budget!
Wij inkrimpen? Europa maandelijks verhuizen en kantoor openen op tropisch eiland.
-
Griekenland is als Groningen. Geld vanuit de randstad vloeit daar naar toe. Nu gaat geld van Nederland naar Griekenland. Dit zal nooit ophouden, mark my words!

Freakster1986 | 05-09-12 | 21:31

Peter Verhaar is ook weer actief op Twitter;

peterverhaar ‏@peterverhaar
#debalie Farage is een soort Wilders,maar veel minder onderlegd en zeker onbeschofter

TheSmartAss | 05-09-12 | 21:31

Wat een uitstekende gespreksleider...

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:31

Greece must stay in the Euro volgens die lulhannes, iedereen lachen. haha En nou Farage uit laten praten ! Vrij kansloos dit, gemiste kans.

Robertski | 05-09-12 | 21:31

Mag die D'66 muts weer die maffe spagaat tussen pro-euro en pro-referendum proberen te verdedigen.

alexbl | 05-09-12 | 21:31

En dan een discussie dictator ertussen. I love de Balie

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 21:31

*hahahahaha* Wat een sukkel...

Bertus Betonsloper | 05-09-12 | 21:30

Ik ga morgen snel short Euro, long dollar en blijf long in goud. Ha ha ha

denoorman | 05-09-12 | 21:30

Sweder van Wijnbergen moet eens leren om niet door mensen heen te praten. Vent, je bent geen lijsttrekker van een partij.

Stilicho | 05-09-12 | 21:30

Nestorix | 05-09-12 | 21:28
Farrage is dat wel gewend:
Politbureau EU.

BedrijfsTijgerT | 05-09-12 | 21:30

Hahaha wat is dit dan voor een Clown?

Dr. Zyxel | 05-09-12 | 21:30

Oh jee fittie!

Old_Spice | 05-09-12 | 21:30

Die ukreen situation like grease. Waar heeft die professor het over.

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 21:30

"I'm suprised by the laughter."

Professor Badmuts is volkomen van het padje af.
Kudo's voor het publiek.

o)+ | 05-09-12 | 21:30

Ik denk, dat die Farage niet snel meer naar NL, c.q. Amsterdam komt. Wat een vreselijke woordenstromen en wat een vreselijke arrogantie en betweterigheid. Typisch Nederlands. Niet meer om aan te horen en aan te zien.

Vigil | 05-09-12 | 21:30

Argentinie heeft het devaluatie gered. Feit. Sweden Wijnbergen negeert dat. Wat een flapdrol en leugenaar is dit.

tipo | 05-09-12 | 21:29

de professor ontspoort.....

vanvandaag | 05-09-12 | 21:29

Laat Farage dan ook uitpraten ipv zeggen dat iets counterfactual is en dan vervolgens over iets anders beginnen. En ook het verhaal van die D66 miep, democratie prima, maar nadat de meest belangrijke dingen zijn doorgedrukt. Daarna mogen we democratie spelen met het volk en stemmen over hoeveel toiletpapier ik mag gebruiken per maand van Brussel. Wat een vertoning. En dat noemt zich een democratische partij, huilen met de pet op.

Old_Spice | 05-09-12 | 21:29

I ektsjoeallie noo wat aim talkin abaut

..... Nou, dat betwijfel ik

ZonderNaam | 05-09-12 | 21:29

Farage zal zich nog twee keer bedenken voordat hij weer bij zo'n stelletje hysterische eurofielen aanschuift.

Nestorix | 05-09-12 | 21:28

gries has no sjois

denoorman | 05-09-12 | 21:28

Die Sweden Wijnberg snapt er niets van.

tipo | 05-09-12 | 21:28

Dus haar opa had veel stempeltjes in zijn paspoort, en dus moeten we onze souvereiniteit overdragen

bennutzat | 05-09-12 | 21:28

Goedverdoemme trut met je spraakgebrek, laat Farage nou eens uitpraten.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:28

Godver, wat houdt Farage zich goed in dit politiek correcte zootje ongesteldheid.
*schrapt Sophie van lijstje droommeisjes*

o)+ | 05-09-12 | 21:27

Ik wil nu heel ondemocratisch een spreekverbod voor deze mevrouw

kwabbels | 05-09-12 | 21:27

sophie: 'my grandfather was hiding after the war'. hoe moet ik dat nu weer interpreteren.

cumshaft | 05-09-12 | 21:27

Waarom praten die figuranten door Farage heen, dat lijkt me toch niet de bedoeling. Het publiek komt toch voor Farage en niet voor deze figuranten.

denoorman | 05-09-12 | 21:26

Bal bezit Nederlandse betweters: 99%
Bal bezit buitenlandse gast: 1%

hobbit | 05-09-12 | 21:26

Zelfs als ik niet kijk is hij een held.

Randvoorwaarde | 05-09-12 | 21:26


hoogstwaarschijnlijk Farage's laatste bezoek
aan Nederland.. wat een vertoning.

vanvandaag | 05-09-12 | 21:25

We hate Wientjes.

tipo | 05-09-12 | 21:25

Zegt die poepkorst van een gespreksleider nu dat Farage liegt?

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:25

Sweden Wijnbergen heeft niet echt in de gaten dat er een bankrun gaande is in de PIIGs ter grootte van 800 miljard/jaar die wij moeten compenseren met belastinggeld, is het wel? Het Verenigde Koninkrijk gaat daarna het laatst lachen

tipo | 05-09-12 | 21:24

"Dee ForKot"

Methylfenidaat | 05-09-12 | 21:24

@ denoorman | 05-09-12 | 21:20
Inderdaad. Prima idee dat je Farage uitnodigt voor een debat, maar dan moet je hem wel af en toe aan het woord laten

ZonderNaam | 05-09-12 | 21:23

Het niveau is in ieder geval hoger dan gisteravond. En dat alleen door aanwezigheid van Nigel Farage.

De-P(s)aus | 05-09-12 | 21:23

if you breek up the eurozoon

denoorman | 05-09-12 | 21:23

Preventief ruimen dat mens

bennutzat | 05-09-12 | 21:22

Wijze les voor Farage, ga nooit meer op zijn uitnodiging in als je in debat moet met mensen die niet op gelijk nivo kunnen debateren.

denoorman | 05-09-12 | 21:22

Ze moeten gewoon Farage aan het woord laten. De rest van die gasten moet gewoon even bij het publiek gaan zitten en gewoon lekker naar Farage luisteren. Er zit toch niemand te wachten op de mening van de professor en van Sophie. We komen voor Farage!!

denoorman | 05-09-12 | 21:20

Het valt me op dat de interviewer iedereen laat uitspreken behalve Nigel.

o)+ | 05-09-12 | 21:20

Dit is wel van hoger niveau dan gisteravond. Gewoon door de aanwezigheid van Nigel Farage.

De-P(s)aus | 05-09-12 | 21:20

Farage aan 't woord: Democratisch Europa? HAHA!!
Gelijk die trut de mond gesnoerd.

Freakster1986 | 05-09-12 | 21:20

Gaat ze weer....

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:20

De EUSSR is hard op weg naar de exclusieve totaalheerschappij met absolute zeggenschap over het leven van de onderdanen, tot in de kleinste details, zoals de schoenzolen van kappers, de vorm van bananen, en de afvalbakken in Zaltbommel. De EU is het graf van Europa.

Van Duyvenbode | 05-09-12 | 21:19

farage zit daar alsof hij een hele slechte lsd trip beleeft.

cumshaft | 05-09-12 | 21:19

Hoe kunnen ze als debatleider een stamelend en stuntelend warhoofd als die Yuri voor de groep zetten. Na 2 flessen whisky en 3 white widows spreek ik nog helderder.

denoorman | 05-09-12 | 21:19

De marteling is nog niet over....

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:18

Ik zou haar wel doen, maar dat terzijde.. Gelukkig ze is klaar met blaten

Robertski | 05-09-12 | 21:18

@Van Duyvenbode | 05-09-12 | 21:00
Spijker, kop, raak.

Parsons | 05-09-12 | 21:18

Nee Sophie, als de vrouwen vanaf vandaag seksueel moeten gehoorzamen is een heel ander soort "terug in tijd", dan het (gedeeltelijk) ontmantelen van de Europese Unie.

Ze schijnt ook al geen onderscheid te kunnen maken tussen Wilders en Farage. Politici, hoe kom je eraan, hoe kom je ervan af.

decadent degeneraat | 05-09-12 | 21:18

Geschiedenisles voor Sophie.
Eventjes doorbijten meis ....
Maar dit is de geschiedenis en toekomst die jij niet wilt weten:
youtu.be/WuhbyHE8mDg?t=17m4s

BedrijfsTijgerT | 05-09-12 | 21:18

Lerares maatschappijleer vmbo? Ongelooflijk.

Bertus Betonsloper | 05-09-12 | 21:18

Lijkt het Nederlands elftal wel.

Montgomery Burns | 05-09-12 | 21:17

We kijken om Farage te horen spreken. Wij hebben geen zin in die zelfpijpers die daar in hun belachelijke legging staan te squirten. "De Vividie"
*facepalm*

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:17

Sophie in 't Veldt: De vie vie die!! Ha ha ha

denoorman | 05-09-12 | 21:17

Dit is echt een belediging voor mijn intelligentie. Ik maak plaats voor de volgende in de wacht. doei.

tipo | 05-09-12 | 21:17

FUCKING HELL! Wat een onsamenhangend verhaal van die Sofie.

Pittybrad | 05-09-12 | 21:17

Sophie weet -zoals veel mensen met een balk voor hun hoofd- niet wanneer ze haar mond moet houden. Heer Yuri Albrecht, verlos dat mens aub uit haar lijden.

Warren G. Harding | 05-09-12 | 21:16

De professor zou moeten weten dat er geen competie is tussen bedrijven. Meer dan 20% van de economie wordt bepaald door overheidsinvesteringen en subsidies. Een vrije markt en kapitalisme bestaat eenvoudigweg niet in onze wereld.

denoorman | 05-09-12 | 21:16

BedrijfsTijgerT | 05-09-12 | 21:09 |

Ja, je kon aan haar intonatie horen dat de mantra " You can never go back" er stevig in wordt gehamerd in Brussel. "We kunnen niet meer terug", je hoort het in Den Haag ook. Pure propagandatechnieken. Sophie doet goed werk qua internetvrijheid maar is al met al een gehersenspoelde Eu-tutje.

o)+ | 05-09-12 | 21:16

Verwacht dat Farage zo wegrent :). Zit ik potdomme hier voor een mavo-geschiedenislesje bij mevrouw pipo ?

daytripper | 05-09-12 | 21:16

Die vrouw heeft wel heel veel zelfvertrouwen dat ze daar durft te staan met die broek.

Old_Spice | 05-09-12 | 21:16

De val van de muur is voorbijgegaan aan Sophie. Dekolonialisatie ook. Allemaal omkeringen in de geschiedenis, maar dat kan helemaal niet.

tipo | 05-09-12 | 21:16

Zeg moppie, ga je nog een standpunt maken of blijf je voorbeelden uit het verleden geven?

Dr. Zyxel | 05-09-12 | 21:15

Nutteloos debat valt niets van te leren behalve dat er een groot aantal idealistische zwammers rondlopen die volledig geen benul hebben van de ontwikkelingen in de echte wereld.

denoorman | 05-09-12 | 21:15

De veters springen me uit de schoenen bij die d66-pipo!

daytripper | 05-09-12 | 21:15

Farage valt in slaap

kwabbels | 05-09-12 | 21:14

Hebben ze geen podium valluik in de balie waarmee ze die Soof kunnen doortrekken?
Rot op trut.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:14

@cumshaft | 05-09-12 | 21:11
Luchtjes in het portiek zijn natuurlijk prima, maar die Chinezen koken wel heel penetrant.

Stilicho | 05-09-12 | 21:14

Potdorie ....
Goed dat ik daar niet zit.
Ik had Sophie in de hoek gezet met een hoed: Ezel.

BedrijfsTijgerT | 05-09-12 | 21:14

Het kleine Nederland kan volgens Sophie niet onderhandelen met geopolitieke grootmachten als China, omdat we niet serieus genomen zullen worden. Alleen de EU wordt natuurlijk serieus genomen. Waarom Zwitserland vandaag nog is uitgeroepen tot de meeste concurrerende economie van de wereld - en dus prima zelf bilaterale (handels)verdragen blijkt te kunnen sluiten! - moet voor haar simpele, eenkennige breintje dan ook een volledig mysterie zijn.

Stilicho | 05-09-12 | 21:13

De EUSSR wil eeuwig heersen over louter zombies.

Van Duyvenbode | 05-09-12 | 21:13

@vanvandaag | 05-09-12 | 21:11,

haar engels wordt wel meer acceptabel, ze moest loskomen maar het is niet meer beschamend, een accent maar alle engelse sprekers hebben een accent

rode peper | 05-09-12 | 21:13

Wat een fiasco. Plaatsvervangende schaamte...

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:12

Ook over deze haat tegen China zei Ludwig von Mises 90 jaar geleden al wijze woorden. Nemlijk, dat alleen free trade leidt tot eeuwige vrede, terwijl de D66-mevrouw handelsbarrieres wil opwerpen tegen China.

tipo | 05-09-12 | 21:12

@hobbit. Keep on dreaming. Nederlanders denken dat ze goed engels spreken inclusief jij. De engelse uitspraak en woordenschat is in feite erg beperkt.

denoorman | 05-09-12 | 21:12

@o)+ | 05-09-12 | 21:08
Het kan voorlopig ook helemaal niet. De bedrijven in de PIIGS landen kunnen absoluut de competitie niet aan met het noorden. Aangezien er idd. geen flexibiliteit is in de landen onderling (taalprobleem, mensen uit Andalusie komen niet in Nederland werken, althans niet op enige schaal van betekenis), cultuur, enz, en dus gaat gewoon niet werken.

La Bailaora | 05-09-12 | 21:11

Nou Sophie, ik denk dat China het liefst ziet dat we op de huidige weg doorgaan. Kunnen ze ons straks lekker goedkoop opkopen. Doen ze nu trouwens al met Griekenland

ZonderNaam | 05-09-12 | 21:11

grappig hoe die politici van d66 zo bang zijn van china.

cumshaft | 05-09-12 | 21:11

-weggejorist-

vanvandaag | 05-09-12 | 21:11

Farage denkt, wat doe ik hier. Een arrogante betweterigge totaal ignorante professor en een Sophie in het Veld die praat in platitudes en rare vergezichten schildert gekoppeld aan geschiedenisles. Ik hoor nog liever eurofiele kereltje over Europa. Pure tijdverspilling voor Farage.

denoorman | 05-09-12 | 21:09

De professor praat theoretische poep. Waarom spreken nederlands zo vreselijk slecht engels?? In elk scandinavisch land is dit 10 keer beter. Een beschamend schouwspel. Farage is een held.
@denoorman | 05-09-12 | 21:07 | + 1
Elke Nederlander met een technische/engineering/exacte achtergrond spreekt perfect Engels. Helaas hebben we er daarvan ongeveer 0 in de politiek zitten. Mensen die geschiedenis en psychologie hebben gestudeerd hoeven geen Engels te spreken...

hobbit | 05-09-12 | 21:09

Aan haar Pipo broek te zien is ze komen fietsen.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:09

Zegt ze nu echt, dat het idee achter de Europese unie geen economische samenwerking is?

decadent degeneraat | 05-09-12 | 21:09

@denoorman | 05-09-12 | 21:07
Ben ik blij dat een Engelsman dacht dat uit Scandinavië kwam...

Jeff Hawke | 05-09-12 | 21:09

Tsss,
Daar gaat het mis bij de EU-elite ...
"You can never go back ...."
Jawel meisje ....
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Boerenwijsheid waar je niet voor gestudeerd hoeft te hebben.

BedrijfsTijgerT | 05-09-12 | 21:09

Sweder slaat de plank compleet mis met "Governments don't compete". Dat doen ze uiteraard wel, met infrastructuur, met voordeligere of liever minder nadelige belastingregels etcetera.

Warren G. Harding | 05-09-12 | 21:09

mijn plek is nu ook voor iemand anders. damn wat triest

Mesmer | 05-09-12 | 21:09

Just a matter of time, babe, before people are imprisoned for speaking anti-EU words and thinking anti-Eu thoughts.

canardo | 05-09-12 | 21:09

@tipo | 05-09-12 | 20:54
Zo erg zijn die trade barriers ook helemaal niet. Landen als Singapore hebben een eigen munt en gaan prima. Ook Nederland voor de euro ging prima.

Het is wel een nadeel, klopt, maar het is een veel kleiner nadeel dan doorgaan met dit project. De onbalans tussen de economien is veel te groot in Europa.

La Bailaora | 05-09-12 | 21:08

Kan iemand Femke Halsema van 't podium halen?

P5ycH0 | 05-09-12 | 21:08

Deze mevrouw legt nu de metafysica van de EU uit.

tipo | 05-09-12 | 21:08

Pertinente leugen van Professor Badmuts: "I think governments shouldn't compete, businesses should compete and the EU stands for that."
.
Vleesgeworden EU-arrogantie.

o)+ | 05-09-12 | 21:08

Did i hear boe? Die trut komt zo nog aan de beurt

bennutzat | 05-09-12 | 21:07

Waar is de modepolitie als je ze nodig hebt.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:07

De professor praat theoretische poep. Waarom spreken nederlands zo vreselijk slecht engels?? In elk scandinavisch land is dit 10 keer beter. Een beschamend schouwspel. Farage is een held.

denoorman | 05-09-12 | 21:07

Sophie in 't Veld: my home CUNTry :)

rode peper | 05-09-12 | 21:06

@tipo | 05-09-12 | 20:58

Jammer, dat Farage het niet oppikt. Het is een soort horror scenario, dat helaas realistisch is. Europa bestaat ruwweg uit twee delen/drie delen met culturen (noord, zuid en oost - europa), waartussen grote verschillen bestaan. En als Turkije erbij komt zijn dat er 4.

decadent degeneraat | 05-09-12 | 21:06

tipo | 05-09-12 | 21:02

Daar had Mises toen al gelijk in. Echter, het antwoord hierop van de Brusselcraten is de affiniteit binnen een volk te ondermijnen. Waar ze behoorlijk in slagen door georganiseerde, massale volksverhuizingen. Patriotisme, vaderlandsliefde is taboe voor de EU. De EU wil heersen over een ijskoud continent.

Van Duyvenbode | 05-09-12 | 21:06

Die Sweder is best wel een neerbuigende arrogante zak eigenlijk.

canardo | 05-09-12 | 21:06

Ze mogen allemaal 5 seconden praten? Uitsluitend door elkaar heen? fakking irritant

hobbit | 05-09-12 | 21:05

Zjentulmin, Aai wil kut joe short hair if joe doont maaint.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:05

Auw, dit soort 'Engels' pleegt echt een zware aanslag op mijn gehoor.
Farage is wel weer meesterlijk

ZonderNaam | 05-09-12 | 21:05

Farage krijgt dadelijk een lachstuip waar ie niet meer uitkomt.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 21:04

@tipo | 05-09-12 | 21:02
Ego's leren niets van de geschiedenis.

Ing. eslapen | 05-09-12 | 21:04

En het betrokken publiek zit te twitteren of haalt de mail binnen via hun I-weetikveel. Interessante discussie dus.

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 21:04

frie treet, ow.... in het engels worden medeklinkers NOOIT ontstemd frie TReed

rode peper | 05-09-12 | 21:04

Wat een godvergeten arrogante lul, die prof zeg... godverdomme!

Bertus Betonsloper | 05-09-12 | 21:03

Steenkolen engels!

keEschkkKachel | 05-09-12 | 21:03

Ludwig von Misis zei in in zijn boek 'liberalism' (1922) in zijn kritiek tegen pan-europeanism eigenlijk hetzelfde als Farage in 2012 zegt over affiniteit binnen een volk in een natiestaat die daarbuiten ontbreekt. En nog steeds is het waar, ook na 90 jaar.

En toch wordt dat genegeeerd door de EU.

tipo | 05-09-12 | 21:02

@tipo | 05-09-12 | 20:54
Ja, dat laatste klopt. Je moet of echt er 1 land van maken of terug naar EEG. Want idd, belastingtransfers leidt zelfs tot oorlog.

Aangezien ik de eerste optie veel te ver vind gaan en ook nog binnen ondemocratisch Brussel, kies ik toch echt optie 2.

La Bailaora | 05-09-12 | 21:01

god wat hebben we toch een kut accent, dat is op dit niveau belachelijk.

9-buts | 05-09-12 | 21:00

Pak die hautaine badmuts, Nigel.

o)+ | 05-09-12 | 21:00

De EUSSR is reeds een feit. Een kliek van bureaucraten heeft reeds de macht in handen over een gedrogeerde, gehersenspoelde en murw gebeukte bevolking. Verwacht geen verzet. De volgende 1000 jaar gebeurt er niets meer en heerst er de radiostilte van de afgedwongen consensus. Het volk is al blij met een uurtje onder de zon en een pijnloos einde.

Van Duyvenbode | 05-09-12 | 21:00

@tipo | 05-09-12 | 20:58
North and South.

drs.Nee | 05-09-12 | 20:59

Tobi | 05-09-12 | 20:55 |
Godverdomme, dat Engels van een professor. Niet om aan te horen. Hij probeert het luchtig te vertellen, maar godallejezus.... waar heeft hij dat geleerd?

Graaf van Egmont | 05-09-12 | 20:59

Als je goed kijkt zie je dat Farage even wacht met antwoorden tot hij de vertaling door krijgt in zijn oortje.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 20:59

heb het idee dat ik Pim Fortuyn af en toe hoor.

Mesmer | 05-09-12 | 20:59

Bokito ergo sum | 05-09-12 | 20:53 |
.
Uitlachen? Het is zichzelf overschreeuwd gelach van betrapte leugenaars en bedriegers.

Bertus Betonsloper | 05-09-12 | 20:58

Sweden Wijnbergen vergeet een Amerikaanse burgeroorlog.

tipo | 05-09-12 | 20:58

Mijn god, Roemer spreekt nog beter Engels.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 20:56

De rabiaat eurofiele Sophie in 't Veld gaat zo los met D66 pro-Europa anti-democratisch geleuter van de zuiverste soort.

smdyasc | 05-09-12 | 20:55

@ Jopie2009 / 20:53
Same here
Veel luister'plezier' met prof Sweder, lieve kijkbuiskinderen

Tobi | 05-09-12 | 20:55

@Bokito ergo sum | 05-09-12 | 20:53
Ze lachen wel maar zijn niet blij. Lachen als een boer met kiespijn dat kunnen Barroso en Rompje wel.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 20:55

@La Bailaora 20:50
Okay. Maar nu zegt sweder wijnbergen dat verschillende munten tot 'trade barriers' leiden wegens devaluaties.
.
Uhm, ja, maar het voorkomt belastingtransfers, denk ik dan.

tipo | 05-09-12 | 20:54

Bokito ergo sum | 05-09-12 | 20:53

Dat lachen zal ze wel vergaan...
Deze elite zullen de hoofdprijs gaan betalen.

Desmoulins | 05-09-12 | 20:54

@bennutzat | 05-09-12 | 20:51
Coal English.

Stilicho | 05-09-12 | 20:53

Dit slappe gelul doet me weer te veel denken aan de dagen van weleer in collegebankjes. Ik maak even plaats voor een nieuwe kijkert.

Jopie2009 | 05-09-12 | 20:53

Farage isleuk om te zien totdat je ziet dat eorocraten hem gewoon uitlachen

Bokito ergo sum | 05-09-12 | 20:53

@bennutzat | 05-09-12 | 20:51
Papiamento.

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 20:52

Ik ben nog steeds aan het analyseren in welke taal die Sweder van Wijnbergen spreekt

bennutzat | 05-09-12 | 20:51

Sweder geeft een ongevraagd college, kan die microfoon uit?

Tobi | 05-09-12 | 20:51

*wacht op sfeertwitter van @godsammekraken*

o)+ | 05-09-12 | 20:51

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 20:48

The founding fathers van het EGKS en de EEG, de hoofzakelijke redenen achter de welvaartsgroei. Men doet nu net of dat louter en alleen te danken is aan de EU; maar dat is natuurlijk een leugentje om bestwil.

Desmoulins | 05-09-12 | 20:50

@tipo | 05-09-12 | 20:46
Volgens mij bedoelt ie dat het land bij land inefficient is. Maar denk dat Nigel gewoon bedoelt dat je dat op EEG niveau gewoon kunt regelen.

La Bailaora | 05-09-12 | 20:50

Is brugman aan het woord? Sjees er komt geen eind aan!

Dr. Zyxel | 05-09-12 | 20:50

zo in 1 keer contact: scheefhangende camera en een Nederlandse meneer die heel slecht Engels praat...

Jopie2009 | 05-09-12 | 20:50

Ik denk wat een lange vraag maar het is een lezing.
Wanneer komt Nigel weer aan het woord?

o)+ | 05-09-12 | 20:49

Jammer dat zijn engels zo afleidt van wat de goede man te zeggen heeft. Dat is best wel interessant namelijk.

canardo | 05-09-12 | 20:49

Beep, beep, bla, bla, bla, Beep, bla, bla... Zzzzzz Zzzzzz

Bertus Betonsloper | 05-09-12 | 20:49

The Founding Feathers.... manmanman....

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 20:48

@Stilicho | 05-09-12 | 20:44,

ach ik mag niet te veel klagen, na een aantal jaren werken op een boorplatform tussen allemaal collegas uit texas, alabama, mississipi en louisiana klinkt mijn engels ook niet meer zo best :p

rode peper | 05-09-12 | 20:48

tipo | 05-09-12 | 20:46

Die hebben het gelijk aan de zijde zonder onderbouwing. Het is namelijk het einde van de geschiedenis; het hoogst haalbare ideaal.

Desmoulins | 05-09-12 | 20:47

@ Gootbalkoning / 20:46
Zoek ze even op amazon.co.uk op, daar staan vaak recenties bij van kopers

Tobi | 05-09-12 | 20:47

Bij Farage lopen de tranen van lachen over de wangen als die gast aan het praten is?

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 20:47

@2suvois 20:46
Ik weet alleen dat de SGP bij Farage in de groep zit.

tipo | 05-09-12 | 20:47

Sweder van Wijnbergen moet volgens mij vroeg thuis zijn van zijn vrouw, jezus wat een tempo

bennutzat | 05-09-12 | 20:46

Wie is gast met dat steenkool engels?

Conan de Rabarber | 05-09-12 | 20:46

Weet iemand hoe Farage denkt over Wilders?

suvois | 05-09-12 | 20:46

Hij legt niet eens uit waarom een vrijhandelszone niet genoeg is. Die Sweden Wijnbergen.

tipo | 05-09-12 | 20:46

Hopelijk is dit debat straks ook nog te zien, momenteel geen tijd. Deze heren bij elkaar, die wel een duidelijk, goed onderbouwd Eurosceptisch/anti-EU verhaal hebben, is altijd het bekijken waard.
Ik ben benieuwd wat de Eurofielen hier tegen in te brengen hebben. Ik adviseer een ieder overigens om het recente werk van Baudet in huis te halen, een must voor de Eurosceptici onder ons.

Desmoulins | 05-09-12 | 20:45

man man man, die professor z'n engels doet pijn aan de oren!!

Ph0bium | 05-09-12 | 20:45

@rode peper | 05-09-12 | 20:40
Samenwerken kan wel, op een soort EEG niveau. Maar inderdaad, vanuit soevereine staten. Trouwen in gemeenschap van goederen met mensen die totaal anders zijn en die je niet kent is niet slim.

La Bailaora | 05-09-12 | 20:45

breeking dauwn treed berriers ... yes yes

canardo | 05-09-12 | 20:44

@rode peper | 05-09-12 | 20:43
Je hebt gelijk. Het is net alsof ik nu Mart Smeets hoor. Senk joe.

Stilicho | 05-09-12 | 20:44

Farange is een luis in de pels voor de eurofielen. Onze stem is genegeerd bij het referendum, we mogen betalen voor landen die het niet waard zijn in de EU te zitten, onze soevereiniteit staat op het spel. Hordes buitenlanders mogen onder druk van de EU hier naartoe komen voor wat voor reden dan ook. En dat wordt alleen maar erger.

vikingchild | 05-09-12 | 20:44

@Stilicho | 05-09-12 | 20:41,

erger nog Kriessss

rode peper | 05-09-12 | 20:43

Lekker accentje weer ...

canardo | 05-09-12 | 20:43

Aan het accent te horen praat Sweder van W. nu?

Tobi | 05-09-12 | 20:43

Zo, onze Engelse taalvaardigheid komt weer uitstekend uit de verf vanavond.

Jennifer Lowpass | 05-09-12 | 20:41

Grease.

Stilicho | 05-09-12 | 20:41

Farage: We zijn misleid, we hebben nooit zeggenschap gehad over toetreding van lidstaten met een totaal andere cultuur en economie, maar we vechten terug voor democratie en politieke vrijheid.

drs.Nee | 05-09-12 | 20:40

Om Nigel maar te beantwoorden, zelfs als de EU volkomen democratisch zou zijn, zou ik tegen zijn. Een griek zou hier niets te zeggen mogen hebben. Ik vind dat ik moet kunnen beschikken over mijn eigen persoon en niemand anders....

rode peper | 05-09-12 | 20:40

@drs.Nee | 05-09-12 | 20:31
Ja, hebbes!
Ik moest even F5'n...

Chiant | 05-09-12 | 20:39

@rechtvaardigerechter | 05-09-12 | 20:37
Nee, maar het is toch belangrijk.

La Bailaora | 05-09-12 | 20:39

@Niemands Knegt | 05-09-12 | 20:33
Zeker :-)

La Bailaora | 05-09-12 | 20:38

and uhm yeah uhm and uhm i think uhm uh uh yeah you know uhm so i think uhm uhm..

Dr. Zyxel | 05-09-12 | 20:37

La Bailaora ............. 20.31
Bent u het laatste referendum vergeten? Iets van 3 x ja is ook nee. Tsja.

rechtvaardigerechter | 05-09-12 | 20:37

nobody gives a fuck about the stupid posters, dude

canardo | 05-09-12 | 20:36

"If you're having a bad day, remember you are living in beautiful Europe."
LOL

Gootbalkoning | 05-09-12 | 20:36

@CoffeePatch | 05-09-12 | 20:34
Ja, Pechtold, ze kunnen beter die D vervangen door een E (Euro66).

La Bailaora | 05-09-12 | 20:36

"We need liberation economically, we need liberation politically", Nigel.

smdyasc | 05-09-12 | 20:36

@Niemands Knegt 20:33: Eensch. Het is dat onvoorwaardelijke commitment aan Europa en de Euro dat ik zo eng vindt: "Europa, tot elke prijs". Sommigen van hen hebben het letterlijk zo scherp gesteld. Brrr.

Muxje | 05-09-12 | 20:36

Neemt iemand de stream op om op youtube te zetten ?

Ing. eslapen | 05-09-12 | 20:36

senk joe verrie mutsj

bennutzat | 05-09-12 | 20:35

Staat gelukkig een batterij alternatieve linkjes in het linkermenu van de streampage vd debale. De quicktimelink of iphonelink (of audio only ) heeft geen licentielimiet.
Best lullig btw, investeer je megaservers blijkt je flashplayertje eerst meer licentiecash te willen voordat er meer dan x tegelijk naar mogen kijken.

seven | 05-09-12 | 20:35

"We're being lead by bad, bad, bad people."
Amen, Nigel.

(Zoals al eerder gezegd, als de stream het niet doet, of uitvalt: op play blijven rammen.)

Gootbalkoning | 05-09-12 | 20:34

La Bailaora | 05-09-12 | 20:31 |
Een referendum, Pechtold is zich kapot geschrokken

CoffeePatch | 05-09-12 | 20:34

@La Bailaora | 05-09-12 | 20:26 |
Ik geniet net zo van deze man, als van wijlend Fortuyn in 2001 en 2002.
Een man die iedere dag tussen de Brusselse Scientology leden zit en het volgende observeert:
'“All I can tell you is when I look into the eyes of the leaders of Europe, and as a leader of a group in the European Parliament I do get eyeball to eyeball with them, when I look into the eyes of these people, frankly what I’m seeing now is madness, absolute, total and utter madness.

The project, the idea is what must be protected and to hell with the consequences. I really believe that when we look back in decades or centuries to come, we will see what is happening now in the eurozone as something of huge historical significance.

People will say to themselves in classrooms, in a couple of hundred years time, ‘How could they have been so stupid?’”'

Zou ons toch aan het denken moeten zetten. Het is een enge teringbende in dat Brussel.

Niemands Knegt | 05-09-12 | 20:33

Wat een faalzaam gedoe met die stream. Laat maar.

Muxje | 05-09-12 | 20:33

Heren, stuur het rond, Slob heeft een referendum voorgesteld over de Euro:

www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/34...

Belangrijk dat dit in het kader van de verkiezingen kenbaar wordt gemaakt, en dat men kan zien welke partijen hier voor en tegen zijn.

La Bailaora | 05-09-12 | 20:31

kut mijn videostream knalt er nu ook uit, de audiostream werkt gelukkig nog...

rode peper | 05-09-12 | 20:31

@Chiant | 05-09-12 | 20:28
Bij mij werkt het wel en bij tipo ook.

drs.Nee | 05-09-12 | 20:31

"We will win this great war!"
Nigel Farage 4President!

saintinel | 05-09-12 | 20:30

Kudtpaupers daar bij die Balie.

@drs.Nee | 05-09-12 | 20:18
Nee hoor "not enough bandwidth"

Chiant | 05-09-12 | 20:28

@Niemands Knegt | 05-09-12 | 20:13
Farage is een held! Farage for President.

La Bailaora | 05-09-12 | 20:26

@AntiSoof | 05-09-12 | 20:15
Dropouts gaan de politiek in.
Degene met verstand verlaten Nederland.

Ing. eslapen | 05-09-12 | 20:26

Nou ja, die servert daar in de Balie staat te roken, dan maar RTL 4 kijken...

brutus68 | 05-09-12 | 20:25

Wat is dat voor gepruts met die streaming?
Flash server zegt 'over license limit'.
Darwin server zegt 'not enough bandwidth'.
IOS streams doen ook niets.

ZDEV | 05-09-12 | 20:23

Goed, ik hoor het al. Zonde van de tijd. Triest.

AntiSoof | 05-09-12 | 20:21

@Stilicho | 05-09-12 | 20:19
En het valt weer weg. Ik kijk de herhaling wel.

Stilicho | 05-09-12 | 20:21

waarisdelol | 05-09-12 | 20:10 | + -1 -
Wat nou "gaap". Het was gewoon een vraag, niets meer of minder. Anyway, het gaat nu nergens over. Gewoon het 13-in-een-dozijn "europa-is-slecht-en-ij-weet-veel-beter-hoe-het-moet"-praatje. Niet serieus te nemen.

de_Joego | 05-09-12 | 20:21

waarisdelol | 05-09-12 | 20:10 | + -1 -
Wat nou "gaap". Het was gewoon een vraag, niets meer of minder. Anyway, het gaat nu nergens over. Gewoon het 13-in-een-dozijn "europa-is-slecht-en-wij-weten-veel-beter-hoe-het-moet"-praatje. Niet serieus te nemen.

de_Joego | 05-09-12 | 20:20

Ik heb er zo'n godsammekraken bloedhekel aan als ik dergelijke zaken niet kan volgen. #frustrerend.

Kan GS niet even, als jullie wel zelf beeld hebben, doorstreamen o.i.d.?

BedrijfsTijgerT | 05-09-12 | 20:19

@drs.Nee | 05-09-12 | 20:18
Eindelijk. Thanks.

Stilicho | 05-09-12 | 20:19

@rode peper,

je typte het en hij zei het. neemt niet weg dat het een boeiende speech blijft

rode peper | 05-09-12 | 20:18

hij is fel.

tipo | 05-09-12 | 20:18

Goede speech maar deze ken ik al zometeen begint ie over die franse firmas

rode peper | 05-09-12 | 20:17

Ik heb een hekel aan Nederlanders met nep-Britse accenten.

woltersen | 05-09-12 | 20:16

Ik weet al dat Farage en Baudet gelijk hebben.

Ik weet ook dat het volslagen zinloos is dat ze daar vanavond in debat gaan.

Ik weet namelijk dat het gene ene FUCK uitmaakt - we're fucked anyway.

Parsons | 05-09-12 | 20:15

@Niemands Knegt | 05-09-12 | 20:13
Hier is het maaiveld nogal laag.

AntiSoof | 05-09-12 | 20:15

De teksten van de Nederlanders zijn geschreven door Roemer, zo te horen

bennutzat | 05-09-12 | 20:14

En het leuke is ,ze kunnen hem op geen leugen betrappen.

fleurtje | 05-09-12 | 20:14

Twee uur luisteren naar Nigel Farage staat gelijk aan het (verplicht) volgen van 200 verkiezingsdebatten met onze Hollandse clowntjes. Bij Farage zit je te genieten, bij onze polder politici zit je, je te ergeren.

Ik heb nu al heel veel filmpjes van Farage gezien en ik kan de beste man niet betrappen op onwaarheden. Hij zegt het steeds zo duidelijk, ook in Sodom en Gomorra Brussel, dat ik niet begrijp dat deze man nog steeds genegeerd wordt door de zelfbenoemde politieke elite en de MSM. Als je de zure smoelwerken van de EU-politici ziet als Farage ze weer eens een ongelofelijke veeg uit de pan geeft, druipt de arrogantie en het misgenoegen van die rot koppen af.
Chapeau Farage, hadden we hier ook maar één zo'n welbespraakte man/vrouw met dossierkennis, intelligentie, Engelse vileine humor en charisma.

Niemands Knegt | 05-09-12 | 20:13

@Godsammekraken | 05-09-12 | 20:08
Gezellie! Ik ben 40 met 2 weken baard, wit ongestreken overhemd en spijkerboek. Wie me met mn nick aanspreekt krijgt een glaasje bier.

Godsammekraken | 05-09-12 | 20:13

Wat is de max voor de livestream, 3 bezoekers?

toetanchamon | 05-09-12 | 20:12

Peter Verhaar zit er ook tussen.

Zuurteregelaar | 05-09-12 | 20:11

Er zitten veel kale mannen.

tipo | 05-09-12 | 20:10

de_Joego | 05-09-12 | 20:03

[gaap..]

waarisdelol | 05-09-12 | 20:10

Ach meneer Farage, verspil uw tijd toch niet aan Nederland. Nederland is namelijk al opgegeven. Nederland WIL namelijk graag ingelijft worden door Brussel. Kijk maar naar de peilingen.

suvois | 05-09-12 | 20:10

Ah, gewoon 20 keer op play klikken

bennutzat | 05-09-12 | 20:09

Voor mensen met VLC of gelijke mediaplayert.
Livestream URL: rtsp://darwin02.engagetv.com/debalie.sdp
In VLC even CTRL-Nen, daar de url plakken en op enter rammen.

Notenkast | 05-09-12 | 20:09

De audio stream werkt wel

HonderdEnEen | 05-09-12 | 20:09

Lekker op tijd dit bericht. Maar goed, ik stap op mn fietsje want het is om de hoek. I'm there bitches!

Godsammekraken | 05-09-12 | 20:08

Quicktime en directe link voor je mediaplayer werken nog wel

leeell | 05-09-12 | 20:08

Nigel Farage van Ukip: 'De €uro Titanic is nu op de ijsberg gebotst'.
Heldere taal. Briljant debater!

drs.Nee | 05-09-12 | 20:08

Wil degene die beeld heeft even verslag doen?

tipo | 05-09-12 | 20:07

Van Rompuy, Barroso en Schulz hebben de stream gekaapt.

smdyasc | 05-09-12 | 20:06

Volgens mij hebben we niet alleen de stream gesloopt maar de hele site. Geenstijl doe der eens wat aan. Stuur joris eens die kant op.

Notenkast | 05-09-12 | 20:05

www.debalie.nl/live/flash_lo_2010.jsp
werkt hier gewoon hoor, ben nu aan het kijken.
Mensen nemen plaats in de zaal en er is ontzettend
vage muziek te horen.

de_Joego | 05-09-12 | 20:05

'Connection failed. Over license connection limit'

Zei de EU dat maar tegen kandidaatlanden als Turkije.

Stilicho | 05-09-12 | 20:03

Farage.. Da's toch een soort van Britse Wilders?

de_Joego | 05-09-12 | 20:03

Haha ze hebben maar tien licenties gekocht denk ik.

Afgeschminkte Bassie | 05-09-12 | 20:02

Over license connection limit is wel heel erg vorige eeuw.

BedrijfsTijgerT | 05-09-12 | 20:02

livestream nu al dood

salonsocialist | 05-09-12 | 20:02

CoJoNes | 05-09-12 | 20:00 |
Na even wachten deed die stream het ineens, maar tot nu toe mis je niets.

CoffeePatch | 05-09-12 | 20:01

Connection failed. Over license connection limit.

Dacht dat die gasten subsidie kregen.

CoJoNes | 05-09-12 | 20:00

Niks nie geen livestream

bennutzat | 05-09-12 | 20:00

Oh jee, daar komen de feiten en cijfers weer.
Linksdraaiend Nederland is straks weer laaiend, want feiten en cijfers, dat moeten we niet willen met zijn allen.

Cuyahoga | 05-09-12 | 20:00

Server rookt nu al?

alexbl | 05-09-12 | 20:00

Wat een Hakbarmuziek op die stream, gaat helemaal nergens over.

waarisdelol | 05-09-12 | 19:59

Hey, leuk: Machete 2!

ZKH EénOog | 05-09-12 | 19:58

REAGEER OOK