Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Einde democratie exclusief te zien bij de TROS

fransdebakker.jpg Wat kiezers wel eens vergeten is dat politici enorme liefhebbers zijn van televisiespellen op of onder het niveau Lingo. Zo laat Harry van Bommel aan het weekblad Privé weten: "Zelf ben ik nu al fan van Springen met Sterren op Zaterdag. Zo benieuwd hoe Terror Jaap (hier te zien op archiefbeeld) denkt te kunnen gaan scoren!". Van Bommel wordt bijgevallen door Nicole van Gemert: "Ohja, Springen met Sterren! Emile Ratelband doet ook mee en die heeft dus nu al een kleine snikkel van al dat schoonspringen, hahaha!". Ook Cora van Nieuwenhuizen laat zich niet onbetuigd in deze tsunami van televisieenthousiasme: "Ik zet al mijn geld in op Patty Brard. Die is ijzersterk! Patty liep na een mislukte sprong onder meer verschoven nekwervels, een verdraaide knie en een afgebroken hoektand op maar is er gewoon bij in de eerste show!". Klaas Dijkhoff sluit de rijen: "Iedereenevenarm is meer dan tien letters Harry! Hahahaha!" Van Bommel: "Euh...piep, piep, piep, piep, piep, piep, piep. Alle letters op de goede plaats!" Cora van Nieuwenhuizen: "Groene bal! Hahahahahaha!" De jolijt wordt verstoord door Gordon die in een vacuüm getrokken blauw pak de set komt oplopen. "Oooohohohohohohoho, een hele zaal vol politieke sterretjes. Hooohohohoho." De lekker gekke zanger en presentator heeft een blijde medeling voor de vier Lingo-politici. "De winnaar van de Lingo-aflevering op 11 september mag met mij en Rob Geus een heel weekend lang logeren in de zigeunerhut van Frans Bauer. En ik kan jullie nu al vertellen: dat is echt geen droge hut hoor! Hooooohohohohoohohoho". Dan gaat het dak er af. De SP-politici vallen elkaar huilend in de armen. De VVD'ers dansen een beschaafde doch strak sensuele horlepiep. "Ik weet wel wie straks met zijn gladde huidje in die zweethut van Fransie ligt!", schreeuwt Harry van Bommel. "Nou, zal ik dan maar vast beginnen met grabbelen aan de ballen? Wil je een rode bal Harry?" Snikkend van de lacht antwoord Van Bommel:"Nou graag Goor, ik heb al twee blauwe". Gordon giert het uit. Er wordt nog tot laat in de nacht in de ballenbak gegrabbeld. Ook als het licht al lang uit is. In de democratie Nederland.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Fr3bzY | 24-08-12 | 14:01

@AntiSoof | 24-08-12 | 00:17
Een dictatuur?
Het enige alternatief dat beter is dan democratie is een dictatuur met mij aan het hoofd, maar daar heb ik geen tijd voor

Celestial Teapot | 24-08-12 | 10:35

@Iwmac | 24-08-12 | 09:35
Dat doen ze OOK!

BarneyBoner | 24-08-12 | 09:52

Infantiele lui die hier aan mee doen, infantiele lui die ook nog naar deze onzin kijken. Ga toch een betaald werkbezoekje aan de Antillen brengen!!!

Iwmac | 24-08-12 | 09:35

Mooi verhaal Brussen. Het zal niet meevallen die TV de komende tijd na deze prachtige TV sportzomer. Het is alsof je na een lange vakantie thuis komt en denkt ... wat doe ik hier tussen die malloten.

Simon_GS | 24-08-12 | 09:01

Eigenlijk moet je die politici gewoon blijven confronteren met die capriolen die ze ooit eens uithaalden om wat mediaaandacht te krijgen.
Passeert er een serieus onderwerp waarbij ze weer strak, sjagrijnig en ongemakkelijk zitten te kijken: gewoon de laatste headshot geven door een video te laten zien waarbij ze overdreven grappig in zo'n goedkoop programma zichzelf belachelijk zitten te maken.

Zet ze maar voor schut, die sukkels.

drekzooi | 24-08-12 | 08:56

Luitjes tot laters, we gaan weer aan de slag, nog een mooie dag allemaal.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:44

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:29 | + 0 -
Hierzo wordt dat wel van het personeel verwacht.
Een deel van "Den Volke" verwacht dat althans, anders worden ze vaak agressief ook.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:40

Ik ben bang.

Ornoisliefde | 24-08-12 | 08:40

necrosis | 24-08-12 | 08:30


Was goed hoor. Desing. Dising.

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:35

necrosis | 24-08-12 | 08:29 | + 0 -
Inderdaad,
zal wel aan mij liggen dat ik het allemaal niet meer kan volgen, maar heb soms het ideel dat we van gekkigheid niet meer weten wat we aan het doen zijn.
Ga liever terug naar basic en weet me prima te redden.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:32

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:29


Wel mooi om aan te horen is hoe de engelsen daar dan met gebaar en gelul uitleggen dat ze last hebben van aambeien. :-)

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:32

*designer*

necrosis | 24-08-12 | 08:30

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:21


Ook geen 5 talen sprekend personeel......... iemand die het spaans niet beheerst dient een tolk/vertaler mee te brengen.

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:29

@Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:19
Het 'lullemutske' (gniffel) heeft net als amandelen en de blinde darm een functie.
Mensen die op grond van religie in geslachtsdelen snijden, sporen niet!
(vrouwen die een 'disignerkudt' willen trouwens ook niet)

necrosis | 24-08-12 | 08:29

Koffie!

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:21

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:18 | + 0 -
Hier zijn die ook al, maar dan om het personeel te beveiligen, niet te geloven.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:21

necrosis | 24-08-12 | 08:13 | + 0 -
Die Abraham/Ibrahim heeft wat teweeg gebracht toen hij zijn zoon wilde offeren voor JAWEH. JAWEH werd tevreden gesteld met de voorhuid.
Op zich is dat wel gek als JAWEH de Alahmachtige zo perfect is waarom heeft hij dan het "Lullemutske" dan gemaakt als het er later af moet?

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:19

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:13


Het allermooiste was eigenlijk dat er zo'n security knaap rondloopt....... het enige wat hij te doen had was nieuwkomers uitleggen hoe de kofiie/frisdrankautomaten werken

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:18

necrosis | 24-08-12 | 08:13 | + 0 -
Ik kom er niet omheen: "ies koeltour".
dan kan blijkbaar of schijnbaar alles, werkelijk.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:15

@Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:04
Besnijdenis is pure mutilatie en zou derhalve verboden moeten worden bij kinderen onder de 18.
Wat volwassenen doen moeten ze zelf weten, zolang de kosten niet op het bord van de belastingbetalerT gegooid wordt.

necrosis | 24-08-12 | 08:13

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:10 | + 0 -
herkenbaar, in België idem.
Hier hangt een instructie aan de muur voor het personeel: Hoe te handelen bij agressie.
Met verbazing heb ik het gelezen.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:13

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:04


Poosje terug onderuit gegaan op de fiets...... pink gebroken......... na 2 dagen pijn toch even naar ziekenhuis..... Kom je bij soort 1e hulp zeg maar........ tientallen mensen zitten daar braaf te wachten tot ze aan de beurt zijn....... zonder nummertje trekken..... men komt berbij en vraagt wie de laatste erbij kwam...... amazing

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:10

necrosis | 24-08-12 | 07:56 | + 0 -
Wat had jij dan gedacht, was enige jaren terug ivm een ongeval bij de eerste hulp te Maastricht. Daar werd een arm huilend kind binnengebracht van Arabische origine, een hele optocht van gasten begeleiden hem. Het kind was bij zijn besnijdenis. door een kluns, gemutuleerd en bloedde als een rund. Er werd een chirurg opgetrommeld om de "Klus"te klaren. De idioten op de gang hadden feest. Waar zouden nu die kosten door zijn opgebracht?

Sjeng de helle | 24-08-12 | 08:04

necrosis | 24-08-12 | 08:00


Desculpe qua luilak, ik vrees dat ik begin te generaliseren.

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:03

@Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:59 | + 0 -
Yep.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 08:01

necrosis | 24-08-12 | 07:46


Ook nada vergoeding voor kunstgebit, briltoeslag, kunstoor, lenzen, steunzolen, autotoeslagen ivm gehandicapte kinderen, taxivervoer naar dagverblijven, laat staan weekverblijven..... blijf maar in Nederland, je hebt geen idee

DANNY3960 | 24-08-12 | 08:00

@DANNY3960 | 24-08-12 | 07:52
Waar heb ik het gehad over 'luilakken'?
Lees mijn plemps nog eens, voordat je hoog van de toren gaat lopen blazen.

necrosis | 24-08-12 | 08:00

DANNY3960 | 24-08-12 | 07:52 | + 1 -
Ben op een leeftijd dat ik de dingen hier aardig heb zien veranderen op dat gebied.
Momenteel krijg ik de indruk dat veel van de dingen die jij pamperen noemt, en terecht, kunstmatig zijn gemaakt om inkomstenbronnen te regenereren die anders een overschot zouden hebben teweeg gebracht. Net als de zieligheidsindustrie en het banencarousel.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:59

@DANNY3960 | 24-08-12 | 07:52 | + 1 -
Spanjaarden zij niet lui. Men zal de hervormingen moeten zoeken bij het corrupte deel van de ambtenaren en bestuurslagen. Maar zoals altijd worden de verkeerde de laan uitgestuurd en zal de bevolking verder uitgeknepen worden.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 07:59

@necrosis | 24-08-12 | 07:56 | + 0 -
Niet te hard, straks breekt je maagdenvlies weer.

Kaas de Vies | 24-08-12 | 07:57

@Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:48
Wordt zo'n maagdenvlies gerepareerd op kosten van de samenleving?
*met hoofd op tafel slaat*

necrosis | 24-08-12 | 07:56

necrosis | 24-08-12 | 07:46


Alle BTW tarieven zijn verhoogd, een uitkering zit rond de 400 Euro...... duizenden reizen naar het noorden om in de gezondheidszorg te werken. Kom niet aanzetten met dat luilak gelul. Hier bestaat geen hypotheekaftrek, huursubsidie, taxivervoer naar ziekenhuis....... je hebt geen idee hoe je gepamperd word

DANNY3960 | 24-08-12 | 07:52

@DANNY3960 | 24-08-12 | 07:45
Ik weet dat het geen grap is.
In mijn buurtsuper worden ook plastic doppen verzameld, bij een x-aantal kilo wordt er een blindegeleidehond opgeleid.
En daarvoor doneer ik graag.

necrosis | 24-08-12 | 07:49

necrosis | 24-08-12 | 07:40 | + 0 -
Ik zou ook graag zo'n pakket zelf samenstellen.
Maar sommige dingen kan ik gewoon niet plaatsen.
Een kennis van me heeft een aneurysme in de buik, de man werd verteld dat hij maar moest wachten en was een wachtlijst, dat kan hoewel hij wel met een tijdbom in zijn lijf loopt. Maar waarom is er dan wel geld om maagdenvliezen te repareren? Is het risico van sterven dan anders dan dat van mijn kennis? Het resultaat blijft hetzelfde alleen de oorzaak is verschillend, voor mijn kennis is het ziekte voor die meisjes is het idioterie. Idioterie staat dus hoger op de ladder als prioroteit.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:48

@DANNY3960 | 24-08-12 | 07:41
Nee hoor, dat denk ik niet.
Spanje zal aan strikte voorwaarden moeten voldoen voor noodsteun, één voorwaarde is hervormingen/ bezuinigingen.
Iets wat alleen Juan-Modaal zal raken, kijk maar naar Griekenland.

necrosis | 24-08-12 | 07:46

necrosis | 24-08-12 | 07:42


Tis geen grap......... plastic doppen worden opgekocht door recycleerbedrijf.

En dat is de manier om hier aan een rolstoel te komen......... niet even naar de SOOS>

DANNY3960 | 24-08-12 | 07:45

@DANNY3960 | 24-08-12 | 07:39
In een kroeg kun je beter kroonkurken verzamelen.

necrosis | 24-08-12 | 07:42

DANNY3960 | 24-08-12 | 07:39 | + 0 -
Mogge Danny,
Een mooi voorbeeld hoe het ook kan.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:42

necrosis | 24-08-12 | 07:35


Jij denkt ook dat iedereen hier 's morgens op het strand gaat liggen wachten op gratis geld?

DANNY3960 | 24-08-12 | 07:41

@Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:31
Ik ga hooguit één keer per 24 maanden naar mijn huisarts, van mij mag dat uit het basispakket.
Het liefst zou ik mijn eigen pakket samenstellen.
Er zitten namelijk een hoop dingen in die ik niet nodig heb (zoals kraamzorg).
Maar dat MagNie, iets met solidariteit ofzo.......

necrosis | 24-08-12 | 07:40

Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:31


Het dringt nog steeds niet door hoe beschermd en oververzekerd men is in Nederland.

In Spanje verzamelen de kroegbazen plastic doppen, bij een kuub of 10 (geen exacte cijfers, kan ook 110 kuub zijn) is er genoeg ingezameld om een een voudige rolstoel aan te schaffen.

DANNY3960 | 24-08-12 | 07:39

@DANNY3960 | 24-08-12 | 07:29
Denk je nu echt dat ik op de valreep een gehoorapparaat en een rollator ga aanschaffen, terwijl ik die niet nodig heb?
Denk je niet dat de verzekering pas uitkeert als ik een doktersverklaring heb?
Maak je liever zorgen over Spanje, dat op het punt staat om aan de Europese geldtiet te gaan hangen, mede betaald door datzelfde Nederland!

necrosis | 24-08-12 | 07:35

necrosis | 24-08-12 | 07:22 | + 0 -
Mogge necro,
Dit is inderdaad niet meer leuk.
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat in het zo fijn gepromote Europa een Nederlander € 86,- per maand betaald + straks € 350,- per jaar eigen risico, en een Belg hetzelfde bedrag per jaar?Maar dan moet die wel het huisartsenconsult zelf betalen van € 23,50 per bezoek.Waarom is hetzelfde pakket medicijnen hier 6 x zo duur dan in Griekenland bijvoorbeeld? Terwijl die medicijnen hier geproduceerd worden.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:31

@postmodernismisdead | 24-08-12 | 07:27
Care to explain?

necrosis | 24-08-12 | 07:29

necrosis | 24-08-12 | 07:22


Zo typisch weer......... echt Hollands.

... Welke producten moet u nog snel even aanschaffen? En welke zorgkosten veranderen nog meer?

DANNY3960 | 24-08-12 | 07:29

Ach, Den Haag. Das war einmal.

Brussel is da place to be. Maar dat snappen ze hier nog niet.

It's inevitable.

postmodernismisdead | 24-08-12 | 07:27

@Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:09
De overeenkomst tussen politici en spelletjes: ze zijn beiden niet leuk.
Enne.... dit is ook niet leuk:
www.telegraaf.nl/overgeld/zorgverzeker...

necrosis | 24-08-12 | 07:22

De lul-lol-democratie ins Königreich,volksvermaak in de B.V von.Amsberg.Leve de koningin.

Ratzing. | 24-08-12 | 07:14

Mogguh @ All,
Politici en spelletje het ia een en hetzelfde, vooral als er verkiezingen zijn.
De rest van de tijd wordt ingevuld met belangenverstrengeling.

Sjeng de helle | 24-08-12 | 07:09

Elke link naar de telgraaf .... te gek hoor gs ...

dhrat | 24-08-12 | 02:48

@hatari | 24-08-12 | 02:19
Truste!

pius | 24-08-12 | 02:40

Ik vertrouw het oproepformulier al niet meer. Zucht... Al die leugens en dat nooit kunnen toegeven dat men simpelweg fout zat. Dat heeft het aanzien van de politiek geen goed gedaan. Daarom hoop ik dat de SP de grootste partij wordt. Zou het dan toch?
Afwachten, maar vooral: stemmen. Ook al vertrouw je zelfs het oproepformulier (of hoe dat ook mag heten) al niet meer.
Spannend!

QZNYWRLD | 24-08-12 | 02:34

@Pius | 02:06
Mee eens. Het gaat altijd om mensen. En voor wie het interesseert: ik ga nu slapen.

hatari | 24-08-12 | 02:19

@breakingnews | 24-08-12 | 02:06
Ja. Wat je gelooft dat denk je te kennen, toch.

LibertasSimplex | 24-08-12 | 02:09

@hatari | 24-08-12 | 01:58

Natuurlijk zijn er nuances en gradaties, het zijn andere culturen. Maar de drie volkeren die jij bedoeld bestrijken al aardig wat van het aardoppervlakte.

Wat ze gemeen hebben is dat ze uit mensen bestaan.

pius | 24-08-12 | 02:06

LibertasSimplex | 24-08-12 | 02:01

U schijnt 'm te kennen? Als 'ie bestaat.

breakingnews | 24-08-12 | 02:06

@Rammstein | 01:55
Ook als de wereld niet vergaat, lijkt het raadzaam om kelders, zolders en voorraadkasten goed te vullen. Gewoon, voor alle zekerheid.

hatari | 24-08-12 | 02:05

@Rammstein | 24-08-12 | 01:55
Nee. Waarschijnlijk vergaat -ie niet. Want als God niet bestaat, dan ligt de volgorde der dingen niet vast.

En als -ie wel bestaat doet -ie zulks niet.

LibertasSimplex | 24-08-12 | 02:01

@Rammstein | 24-08-12 | 01:55
Extra WC-papier en maandverband kan nooit kwaad. Het bederft niet en het is waardevol barter-materiaal na de apocalyps.

Stormageddon | 24-08-12 | 01:59

Wat iedereen wel eens vergeet is dat een heel groot percentage kiezers, enorme liefhebbers zijn van televisiespellen op of onder het niveau Lingo. Sterren springen van de duikplank of hoe het ook mag heten, werd niet gemaakt, Barbie werd dwingend afgeraden een baby te krijgen in plaats van het kind reeds in de prille postnatale fase te verneuken, en de Voice trok geen 4,5 miljoen kijkers als de kiezer of burger niet de domme, luie zak was waartoe ze is verworden.

Als dit goedkope en nietszeggende "stardom" niet bejubelt werd zoals het wordt. Als domme, luie mensen die niets leveren dan een wanprestatie daarvoor niet toegelachen werden, maar keihard de waarheid verteld werd. Als "let op, geld lenen kost geld"-toevoegingen weer achterwege konden blijven. Als iedereen zelf weer eens een beetje ging nadenken.

Tja, dat zou mooi zijn...

breakingnews | 24-08-12 | 01:59

@Pius | 01:41
Ik denk dat het meer van doen heeft met een bepaalde volks-aard. In de Sowjetunie is nog nooit een normaal mens tot leider gekozen (behalve tussenpaus Gorbatsjov, die het dan ook niet lang heeft volgehouden). De Chinese volksaard vroeg indertijd ook om een voorganger die zichzelf tot welhaast hemelse proporties opblies. En wat de Duitsers en Hitler betreft, daar zijn ook boeken over volgeschreven.

hatari | 24-08-12 | 01:58

Desalniettemin .... 21-12-2012, vergaat de wereld, ja of nee ?
Want dan moet ik morgen even iets extras in huis halen, ziet u .....

Rammstein | 24-08-12 | 01:55

@hatari | 24-08-12 | 01:43

Wetende mensen bestaan alleen gedeeltelijk, wijze mensen geheel.

pius | 24-08-12 | 01:47

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:25 | + 0 -
Dank u

Rammstein | 24-08-12 | 01:45

@AntiSoof | 01:23
Het verschil tussen 'dom' en 'onwetend' is dat veel domme mensen niet weten dat ze onwetend zijn en ook geen enkele moeite doen om 'wetend' te worden.

hatari | 24-08-12 | 01:43

@Stormageddon | 24-08-12 | 01:38
Dank voor het antwoord.
*out*

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:41

@hatari | 24-08-12 | 01:27

Ik denk dat dit eerder gelegen is in het principe van collectieve verantwoordelijkheid. Een soort volks-karma.

pius | 24-08-12 | 01:41

@Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:33
Lijst 14. Die wekken nog een greintje sympathie. Dat zijn mensen die ik snap en die mensen snappen mij, dus die zouden mij kunnen vertegenwoordigen, als ik het eens zou zijn met het stelsel van een vertegenwoordigende democratie.

www.youtube.com/watch?v=Q0iSnxgCv0A

Stormageddon | 24-08-12 | 01:38

Stormageddon | 24-08-12 | 01:24 |
Na een week afzondering begint het proces van innerlijke verdieping en ongekende inzichten.

Andere mensen zijn in dat opzicht inderdaad ruis,

Bakito | 24-08-12 | 01:35

@Stormageddon | 24-08-12 | 01:31
Wat zou je eigenlijk gaan stemmen als je wel zou gaan stemmen, wereldvreemde arrogante fantast?

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:33

@pius | 24-08-12 | 01:28
Dat ontken ik ook niet. Het probleem met de rest van de wereld is dat die dat niet zijn. Dat is bijna allemaal tuig waar ik niets mee te maken wil hebben.

Stormageddon | 24-08-12 | 01:31

@Stormageddon | 24-08-12 | 01:21

Het mooie aan jou is dat je eigenlijk een hele grote lieverd bent.

pius | 24-08-12 | 01:28

@Pius | 01:14
Nee, met de kennis van nu hadden ze het wellicht anders aangepakt. Hoewel dat weinig met ethiek te maken heeft en meer met opportunisme. Daarnaast: Elk volk krijgt de dictator die het verdient. Dat principe gold ten tijde van Stalin, Mao en Hitler en het geldt helaas nog steeds.

hatari | 24-08-12 | 01:27

@Rammstein | 24-08-12 | 01:19
Bild schijnt nogal NWO te zijn. Ik meld het maar even.

AntiSoof | 24-08-12 | 01:26

@Rammstein | 24-08-12 | 01:19
Hmpf? Als je voor vrijheid van meningsuiting bent, tegen islamisering en tegen de regentendictatuur waartoe Nederland verworden is, dan is PVV stemmen de enige optie, naar mijn mening.

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:25

@Bakito | 24-08-12 | 01:19
Het is alle 3 een last. Inspanning, bezit en overheid zijn alle drie beperkende factoren in een leven. Oh, en andere mensen, die ook. Het is de kunst om alle 4 tot een minimum te beperken. En dan heb je het heel goed.

Stormageddon | 24-08-12 | 01:24

@hatari | 24-08-12 | 01:11
Ik betitel 'dom' eerder als onwetend. Niet beseffende dat iets is zoals het is. Omdat de benodigde denkramen (nog) ontbreken. Subroutine missing in a program zegt men in computerbargoens. Wat men niet kent is meesal interessanter dan hetgeen men denkt te weten. Maar btw ongelogelijk dat een meederheid in een soort hypnotische realiteit verzeild geraakt is hè?

AntiSoof | 24-08-12 | 01:23

@pius | 24-08-12 | 01:15
Voor hem of voor jou? Voor hem kun je beter een lijkschouwer bellen en voor jou... eigenlijk ook.

Stormageddon | 24-08-12 | 01:21

@Stormageddon | 24-08-12 | 01:18

Dat is ook een manier om er naar te kijken idd.

pius | 24-08-12 | 01:19

Stormageddon | 24-08-12 | 01:14
Het is een kunst om zonder veel inspanning, geld of last van de overheid een prettig leven te leiden.

Maar dat hoef ik jou niet te vertellen toch?

Bakito | 24-08-12 | 01:19

hatari | 24-08-12 | 00:52 | + 0 -
Okidoki www.youtube.com/watch?v=ZDywWHZxlWI

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 00:53 | + 1 -
Leg mij even kort uit.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:53 | + -1 -
Ik las het vanmorgen in Bild

Rammstein | 24-08-12 | 01:19


@Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:17

Lewis;)

pius | 24-08-12 | 01:18

@pius | 24-08-12 | 01:14
Welnee. Ethiek heeft vooral te maken met lef. Keuzes durven maken tussen iets dat kut is en een alternatief dat minstens net zo kut is. Kies de beste kut, als het ware. Wijsheid helpt dan geen flikker.

Stormageddon | 24-08-12 | 01:18

@pius | 24-08-12 | 01:15
Of een kleineletterdeskundige.

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:17

@hatari | 24-08-12 | 01:04
Ja, hè? En bij een lieve levenshouding. Maar das logisch.

AntiSoof | 24-08-12 | 01:16

@Stormageddon | 24-08-12 | 01:04

Ik heb er over nagedacht en ik moet de hele tijd aan necrosis denken.

Is het tijd om de dokter te bellen denk je?

pius | 24-08-12 | 01:15

@hatari | 24-08-12 | 01:11

Maar dat heeft niets met een hoog IQ te maken. En wie zegt dat ze ongelijk hadden benaderd vanuit de kennis-zijde van het perspectief.

Ethiek heeft vooral met wijsheid van doen immers

pius | 24-08-12 | 01:14

@Bakito | 24-08-12 | 01:10
Helaas gelden de Haagsche wetten ook ten noorden van de IJssel, dus die Wet Water en Brood kun je in 050 ook krijgen.

Stormageddon | 24-08-12 | 01:14

Al die angst voor het 'rode gevaar'. N#@$ please, na deze puinhopen van paars, bruin en grijs??

Kansleaus | 24-08-12 | 01:13

@Pius | 1:00
Ja, in die zin, dat de genoemde heren een heilig geloof hadden in hun eigen denkbeelden en geen enkele twijfel toelieten. Dat mag je behoorlijk dom noemen.

hatari | 24-08-12 | 01:11

Bakito | 24-08-12 | 01:06 Kun je niet beter een handkar nemen? Als je die aanhanger met de hand moet duwen, dat is best zwaar.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 01:11

@Bakito | 24-08-12 | 01:09
Ik ben tegen gezelligheid.

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:11

@Bakito | 24-08-12 | 01:06
En er is in 050 vast ook wel een voedselbank. Ik zou niet weten waar, maar die bestaat vast. De PvdA is er aan de macht.

Stormageddon | 24-08-12 | 01:11

@Kansleaus | 24-08-12 | 01:07
Dat denk je nu. Maar in het stemhokje stem je toch op Wilders. *hypnotische suggestie ongemerkt aanbrengen doet*

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:11

Stormageddon | 24-08-12 | 01:08 |
Zou kunnen.

Jij weet dat soort shit natuurlijk.

Bakito | 24-08-12 | 01:10

-weggejorist-

Kansleaus | 24-08-12 | 01:10

Kansleaus | 24-08-12 | 01:07 En dat kan dus niet.

Je kunt niet 15 machtigingen tegelijk meenemen en de stem waarvoor je gemachtigd bent kun je alleen uitbrengen tegelijk met je eigen stem.

Je mag ook al niet met meerdere personen in een stemhokje.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 01:10

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:04
Da's waar ook. Jij bent overal tegen. Gezellig.

Bakito | 24-08-12 | 01:09

@Bakito | 24-08-12 | 01:06
Je kan in 050 ook gewoon je uitkering ontvangen. Je hoeft niet steeds op en neer naar Amsterdam om je koffertjes geld op te halen.

Stormageddon | 24-08-12 | 01:08

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:05
Ik ga niet deaud, ik ga namens de familie alle vijftien stembiljetten uitbrengen op de SP. Omdat het kan.

Kansleaus | 24-08-12 | 01:07

Stormageddon | 24-08-12 | 01:01 |
Een paar keer per week met aanhanger drie uur heen en drie uur terug, of nog langer, daar heb ik
geen zin in.

Bakito | 24-08-12 | 01:06

@zeg maar jansen | 24-08-12 | 01:02
Oh ja, de randstad is dichtgeplakt. Is ook zo.

Stormageddon | 24-08-12 | 01:05

@Kansleaus | 24-08-12 | 01:02
Ga eens deaudt.

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:05

Stormageddon | 24-08-12 | 01:04 Welke kleur?

zeg maar jansen | 24-08-12 | 01:05

@pius | 24-08-12 | 01:00
Nou, ze hebben alle drie het stopgaren ook niet uitgevonden. Alhoewel ik ook niet weet wie dat wél heeft gedaan. Lijkt me een goede huiskamervraag: Wie heeft het stopgaren uitgevonden?

Stormageddon | 24-08-12 | 01:04

@Bakito | 24-08-12 | 01:01
Tegen islamisering. Tegen immigratie. Dus PVV.

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:04

@AntiSoof | 00:43
Natuurlijk, in theorie hebben we allemaal een vrije wil. De praktijk wijst helaas uit dat slechts weinigen zich dat bewust zijn. Maar verder geloof ik wel dat de wereld gebaat zou zijn met een dosis optimisme.

hatari | 24-08-12 | 01:04

Stormageddon | 24-08-12 | 01:01 Bij Zwolle door het krantenpapier heen.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 01:02

Jezus Bret Bussen, niet aldoor dat gehuil wanneer de Maoisten voorstaan in de peiling.
Ga lekker politiek voeren op DeJaap punt en el. GeenStijl was voorheen a-politiek. Hoop dat zo te houden, als reaguurder zijnde.

Kansleaus | 24-08-12 | 01:02

@zeg maar jansen | 24-08-12 | 01:00
*grijns*

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 01:02

@Bakito | 24-08-12 | 00:58
Logistieke drempels? Zijn de A28 en de A7 afgesloten? De trein rijdt niet verder dan Haren? Of is je Volkswagenbusje kapot en/of geen geldige APK meer?

Stormageddon | 24-08-12 | 01:01

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 00:53 |
Als je tegen Europa bent, kun je ook gewoon PvdD stemmen hoor. Zo erg is het niet...

Bakito | 24-08-12 | 01:01

@hatari | 24-08-12 | 00:34

Klopt. Al is slim en ambitieus nog gevaarlijker. Of denk jij dat Stalin, Mao en Hitler dom waren?

pius | 24-08-12 | 01:00

@zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:54
Njet.

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 00:58

Stormageddon | 24-08-12 | 00:52 |
Ha. Weet je, ik vind 050 veruit de prettigste stad van ons land. Als er geen logistieke drempels waren, zou ik morgen nog verhuizen.


Bakito | 24-08-12 | 00:58

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 00:53 Heb je de vereenvoudigde stemwijzer dan nog niet gezien?

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:54

Rammstein | 24-08-12 | 00:51 Die Engelse meneer, die verlamd was en niet geholpen mocht worden.

Die was uiteindelijk heel sterk, die deed het door te willen. Gewoon buiten z'n energie gaan zitten.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:53

@Rammstein | 24-08-12 | 00:52
Sure. PVV stemmen is het enige dat erop zit.

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 00:53

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 00:51 | + 0 -
Serieus ?

Rammstein | 24-08-12 | 00:52

@Bakito | 24-08-12 | 00:47
Ik ben er twee keer geweest, op uitnodiging van vage kennissen die kunstenmakers zijn, die deden daar hun dingetje of probeerden daar hun rotzooi te verkopen. Het is gewoon niet leuk. Het is leuker dan de uitmarkt, dat wel, maar alles in 050 is sowieso leuker dan in 020, dus dat is een wetmatigheid. Dat maakt Noorderzon zelf niet minder kut.

Stormageddon | 24-08-12 | 00:52

Parel van het Zuiden | 23-08-12 | 22:17 | + 32 -
Ondanks geen rottend lijk is de penetrante geur die er nu hangt bijna ook ondraaglijk.

me,myself and IK | 24-08-12 | 00:52

Parel van het Zuiden | 23-08-12 | 22:17 | + 32 -
Ondanks geen rottend lijk is de penetrante geur die er nu hangt bijna ook ondraaglijk.

me,myself and IK | 24-08-12 | 00:52

@Rammstein | 00:44
Ik zal het wel helemaal mis hebben, maar ik geef qua muziek dan toch de voorkeur aan uw naamgenoten.

hatari | 24-08-12 | 00:52

@zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:40
Sociale Dienst werd DWI (Dienst Werk en Inkomen). Arbeidsbureau werd CWI (Centrum voor Werk en Inkomen). Het al bestaande CWI bleef CWI (Centrum voor Wiskunde en Informatica).
*stempt allen PVV*

Lewis Lewinsky | 24-08-12 | 00:51

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:50 | + 0 -
Meestal wel.
Maar door omstandigheden krijg ik er ook veel van mee.

Rammstein | 24-08-12 | 00:51

Rammstein | 24-08-12 | 00:49 Ik ook. Soms.

Niet altijd.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:50

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:48 | + 0 -
Ik begrijp het.

Rammstein | 24-08-12 | 00:49

Rammstein | 24-08-12 | 00:42 Nou, vertel.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:48

@zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:40
En de begin- en einddatum van de WWIK en het begin van de uitkering WWB.

Stormageddon | 24-08-12 | 00:47

@AntiSoof | 24-08-12 | 00:31

Een IQ meting is subjectief en meet kennis op een beperkt aantal delen op een bepaalde manier, het is niet maatgevend vind ik. En kennis en wijsheid zijn twee verschillende dingen mijns inziens mijn waarde.

pius | 24-08-12 | 00:47

Ok. Het geijkte antwoord.

Bakito | 24-08-12 | 00:47

@Bakito | 24-08-12 | 00:40
Het festival der gesubsidieerde kunstenmakers is niet aan mij besteed. Sowieso heb ik niks met festivals en mensenmassa's. En bovendien: ik heb het veel te druk met andere dingen, ik heb helemaal geen tijd om te lanterfanten in het Noorderplantsoen, zelfs al zou ik het wel leuk vinden.

Stormageddon | 24-08-12 | 00:44

@hatari | 24-08-12 | 00:38
Wij beschikken over een vrije wil. We kunnen ewoon voor het goede kiezen. Het klinkt raar, maar het is mijn levensfilosofie en ik had er baat bij. Vandaar dat ik het optimisme durf aan te prijzen. Ik ben ervaringsdeskundige.

AntiSoof | 24-08-12 | 00:43

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:38 | + 0 -
En weet je wat ik het ergste vind ?

Rammstein | 24-08-12 | 00:42

Stormageddon | 24-08-12 | 00:35 En dan netjes een einddatum neerzetten toen de Sociale Dienst van naam veranderde naar CWI.

En daar netjes een begindatum vermelden.

Zoals het hoort.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:40

Stormageddon | 24-08-12 | 00:35 |
Gna. *hartje*

Ik had je wel op Noorderzon verwacht trouwens...

Bakito | 24-08-12 | 00:40

Rammstein | 24-08-12 | 00:36 Vier per dag? Zou best kunnen.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:38

@AntiSoof | 00:33
Klinkt leuk, zelf het goede willen. Het probleem is dat de rest altijd in de meerderheid is.

hatari | 24-08-12 | 00:38

@Bakito | 24-08-12 | 00:27
Jouw tegels laten lezen. Dan kom je een heel eind.

Stormageddon | 24-08-12 | 00:37

Bakito | 24-08-12 | 00:33 | + 0 -
Ja, dat beweer ik.

Rammstein | 24-08-12 | 00:36

@Bakito | 24-08-12 | 00:19
Cliënt bij de Sociale Dienst hoort daar niet bij?

Stormageddon | 24-08-12 | 00:35

AntiSoof | 24-08-12 | 00:33 | + 0 -
Don't worry sweetumz

Rammstein | 24-08-12 | 00:35

@Pius | 00:26
Dom is helemaal niet erg. Valt vermoedelijk prima mee te leven. Het gevaar schuilt in de combinatie dom & ambitieus. Dat is echt dodelijk.

hatari | 24-08-12 | 00:34

Rammstein | 24-08-12 | 00:29 |
Jij beweert dat het aantal moorden samenhangt met factoren?

Bakito | 24-08-12 | 00:33

@Rammstein | 24-08-12 | 00:29
Altijd positief blijven Rammstein. Dát is het geheim. Gewoon het goede willen. De rest is de rest.

AntiSoof | 24-08-12 | 00:33

@pius | 24-08-12 | 00:26
U houdt een pleidooi voor de onwetendheid? Dat klopt niet. Men kan geen computer gebruiken zonder min of meer intelligent gemaakte processor. Dat er verkeerde programma's staan op de harde schijf (ons brein) (virussen, trojans, hebzucht, ijdelheid) neemt niet weg dat we zonder intellect de realiteit niet kunnen ervaren. Dat is toch les één van de mystiek?

AntiSoof | 24-08-12 | 00:31

*Hoewel dat aantal zal stijgen na een aflevering van "duik er maar af" or whatever*

Rammstein | 24-08-12 | 00:29

@LibertasSimplex | 00:24
O. Sorry.

hatari | 24-08-12 | 00:28

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:00 | + 0 -
Oh hun, I knòòòw (à la Cybill Fawlty)
2011, +/- 1700 zelfmoorden
Dat is meer dan 4 per dag ?

Rammstein | 24-08-12 | 00:28

Tja, hoe leg je dat uit, wat een laag IQ is....

Bakito | 24-08-12 | 00:27


@Celestial Teapot | 24-08-12 | 00:15

IQ zegt helemaal niets. Er is niets gevaarlijker en invloedrijker op deze wereld dan de stompzinnigheid van intelligente mensen.

Kijk maar om je heen.

pius | 24-08-12 | 00:26

@hatari | 24-08-12 | 00:23
Was de grap. Op z'n wanhoop.

LibertasSimplex | 24-08-12 | 00:24

LibertasSimplex | 00:20
U is behoorlijk aan de prijs.

hatari | 24-08-12 | 00:23

Want een klein IQ kan slechts klein redeneren. Een groot IQ kan pas het grotere overzien. Als die twee tegen elkaar weggestreept worden, dan blijft het grauw, de middenmoot over, om met Toonder te spreken. De middendenkers. De slapers. Zucht.

AntiSoof | 24-08-12 | 00:22

@LibertasSimplex | 24-08-12 | 00:20
Bah. Flauw kutgeintje.

LibertasSimplex | 24-08-12 | 00:22

@Robertski | 23-08-12 | 23:24
Honderdtwintig euro. Voor een halfje.

LibertasSimplex | 24-08-12 | 00:20


zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:14 | - 793
Linkedin is voor specifieke bedrijfstakken.

Bakito | 24-08-12 | 00:19

@Celestial Teapot | 24-08-12 | 00:15
Welke alternatieven ken jij dan?

AntiSoof | 24-08-12 | 00:17

Ach, hier winnen ze misschien wat stemmen mee van mensen met een IQ van onder de 70.
En een stem van iemand met een IQ van 70 telt net zo zwaar als een stem van iemand met een IQ van 140.
Zo schijnt democratie te werken. Waardeloos, maar de alternatieven zijn slechter.

Celestial Teapot | 24-08-12 | 00:15

Jeetje. Wat gebeurt hier? Is er één nu echt depri geworden? Het ligt vast aan 't weer. Ik voel me nu ook minder. Gottogottogot, op radio 1 praat er een over een prijskaartje, een consument en een verzekeraar. Daar wordt men vanzelf depri van. Wat een looser zeg. Met zijn consumenten, de drol. Hij heb 't over mensen. Wishdom off croud, zegt die cheapnix. Ach mea.

AntiSoof | 24-08-12 | 00:15

Bakito | 24-08-12 | 00:09 Hoe lang scrollen is jouw Linkedin-pagina?

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:14

Bakito | 24-08-12 | 00:09


"Rammstein | 23-08-12 | 23:38 Als je het maar laat.
zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:39 | + -1 -"

Zie je die min 1? Die is het.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:12

Wie dan?

Bakito | 24-08-12 | 00:09

Rammstein | 23-08-12 | 23:56 Er is er één die wil dat je het doet.

Eén.

zeg maar jansen | 24-08-12 | 00:00

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:46 | + 0 -
Ben altijd al besluiteloos geweest.

Rammstein | 23-08-12 | 23:56

Rammstein | 23-08-12 | 23:43 Is stoeltje wegschoppen niet een doe het zelf taak?

Want als het lijk aan een touw hangt is het zelfmoord.

#detectiveseries

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:46

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:39 | + 0 -
Niemand om stoeltje weg te schoppen, kat geeft alleen maar kopjes.

Rammstein | 23-08-12 | 23:43

Stormageddon | 23-08-12 | 23:38 Geen ruimte?

Goh, ik dacht altijd dat die ruimte oneindig was.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:40

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:38
Ja, dat doe ik ook. Projectmanagement. Dat is, zeg maar, helemaal mijn dingetje.

Stormageddon | 23-08-12 | 23:40

Rammstein | 23-08-12 | 23:38 Als je het maar laat.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:39

@Stormageddon | 23-08-12 | 23:37
Daarom zit ikzelf ook niet op LinkedIn. Niet genoeg ruimte voor mijn 12 ambachten. Laat staan die 13 ongelukken.

Stormageddon | 23-08-12 | 23:38

Stormageddon | 23-08-12 | 23:37 Ad-interimmen. Kortlopende projecten.

Dat zijn dan de dingen waar ze mee aan komen qua smoes.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:38

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:13 | + 0 -
Heb het stoeltje al hemelsblauw geverfd, en het touw is van goede kwaliteit.
*zware haak in plafond heeft*

Rammstein | 23-08-12 | 23:38

Biomassa | 23-08-12 | 23:28 Nou weet ik hoe Jan Kees die lage rente regelt.

Als de uitspraken van Roemer de rente doen stijgen dan kan het niet anders of Jan Kees heeft onze pensioenpotten al belooft aan de Europese Centrale Bank.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:37

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:24
Natuurlijk wel. Hoe langer het CV, hoe vaker ze de laan zijn uitgestuurd. Dat staat er niet bij, maar kun je zelf bedenken.

Stormageddon | 23-08-12 | 23:37

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:31

Done.

pius | 23-08-12 | 23:34

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:24 | + 0 -
Grappig. Die van mij is waar. Niemand gelooft mij toch.

Kaas de Vies | 23-08-12 | 23:32

@zeg maar jansen
Erger ja? is relatief, en ligt er ook aan waar je vandaan komt natuurlijk. Toch, ik vind het hier al erg! Maar idd, het kan altijd NOG erger..

Robertski | 23-08-12 | 23:32

@Robertski | 23-08-12 | 23:24

Heerlijke laatste zin.

pius | 23-08-12 | 23:31

pius | 23-08-12 | 23:29 Ha mooi. Zullen we dan niet met elkaar twitteren?

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:31

spanarchist | 23-08-12 | 23:27 Mag vanavond kennelijk niet de ontspanningsruimte in.

Oh wacht. Die reaguurt nooit 's nachts.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:30

Ik ga vannacht dus dromen van een trio met Edith Schippers en Renske Leijten.

Stormageddon | 23-08-12 | 23:30

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:26

Ik ook niet

pius | 23-08-12 | 23:29

Doet Roemer ook mee? Laat JK de Jager het dan maar niet horen. Krijgt ie opnieuw visioenen over stijging van de rente op onze staatsleningen.

www.nrcnext.nl/blog/2012/08/23/next-ch...

Biomassa | 23-08-12 | 23:28

Nu ik zit te denken, we kunnen het marmottenspel invoeren om een coalitie te vormen.
Voor de jeugdigen onder ons,
www.youtube.com/watch?v=-k07e5HAEsk

kneuterzak | 23-08-12 | 23:28

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:24
Pa Cartwright is zo succesvol dat hij 7 linkedin-profielen heeft.

spanarchist | 23-08-12 | 23:27

pius | 23-08-12 | 23:26 Nee.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:26

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:05

Zit je op twitter?

pius | 23-08-12 | 23:26

Robertski | 23-08-12 | 23:24 Hint: Waar ze vandaan komen is het erger.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:25

@spanarchist | 23-08-12 | 23:21
Noem Ivo Niehe nog even, nu je toch op niveau bezig bent.

Stormageddon | 23-08-12 | 23:25

Was ik maar een allochtoon, dan had ik nog een land waar ik naar terug kon gaan, een cultuur waar ik op terug kon vallen.. Maar nee, ik moet het hier mee doen. En maar proberen niet depresief te worden.. Wordt wel steeds moeilijker.
Dat mensen vrijwillig hier komen wonen verdiend eigenlijk toch gewoon veel respect. Of ze zijn sadomasogistisch. Waarschijnlijk wisten ze gewoon niet waar ze in terecht zouden komen. Vandaar dat ze de hele dag zuur kijken. Kapot gepamperd als ze zijn, kunnen ze ook niet zo makkelijk meer terug. Eigenlijk is het gewoon een drama dus. Ik moet coke hebben.

Robertski | 23-08-12 | 23:24

pius | 23-08-12 | 23:23 En voor alle zekerheid Monnickendam en Edam ook.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:24

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:22
Dat boeit verder niet, ik vroeg naar de TROS.

Stormageddon | 23-08-12 | 23:24

Kaas de Vies | 23-08-12 | 23:22 Linkedin is een digitaal leugenboek.

Het kán niet dat iedereen succesvol is. Er staat niet één mislukkinkje op. Niet één.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:24

@antagonist | 23-08-12 | 23:18
Straks noem je de showbizquiz nog.

Stormageddon | 23-08-12 | 23:23

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:22

Zou Volendam dood moeten, wat denk jij?

pius | 23-08-12 | 23:23

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:11 | + 0 -
Ach bertje is best aardig bezig. Ik weet niet of hij de rekeningen kan betalen, maar dat kon Vincent van Gogh ook niet.

Kaas de Vies | 23-08-12 | 23:22

Stormageddon | 23-08-12 | 23:20 En verder? Nog iets van waarde?

Ik zie wel eens het nieuws daar, en dan komt er Shownieuws achteraan.

Met toute Volendam. Elke dag.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:22

atheïstisch stemvee | 23-08-12 | 23:11 | + 0 -
Wat dacht je van een Rinus. Ikzelf schrijf trouwens ook liedjes.

Astimar Teutis | 23-08-12 | 23:21

Stormageddon | 23-08-12 | 23:15
Op volle toeren. Vele Nederlandse wereldsterren hebben daar hun carrière aan te danken.

spanarchist | 23-08-12 | 23:21

Dertig jaar gelden deden politici al mee aan Sterrenslag.

Montgomery Burns | 23-08-12 | 23:21

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:16
SBS6 zendt House en Fringe uit. Dus dat deugt. Daar doen geen 100 Patty Brards en Rob de Tuinkabouters afbreuk aan.

Stormageddon | 23-08-12 | 23:20

Overigens is het feit dat Dries Roelvink bedankt heeft voor een bijrolletje in "Sterren springen" wel een aardige aanwijzing over het niveau.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:19

@Stormageddon | 23-08-12 | 23:15

Waarde kan niet bestaan zonder waardeloosheid. De Tros heeft nog een functie ook dus.

Tragisch genoeg.

pius | 23-08-12 | 23:19

@Stormageddon | 23-08-12 | 23:15
Me gras, me gras... van Andre van Duin?

antagonist | 23-08-12 | 23:18

kneuterzak | 23-08-12 | 23:16 Bel ze allebei. Kan 't rotten?

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:17

@ Kneuterzak,
waar ik heb staan J. de Talpa, moet zijn Harry de Winter. Stop de tijd.

kneuterzak | 23-08-12 | 23:16

Stormageddon | 23-08-12 | 23:15 In vergelijking met SBS6 heel veel.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:16

Rammstein | 23-08-12 | 23:12 Breng trouwens dat touw maar weer terug naar zolder.

#balk

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:16

Heeft de TROS eigenlijk ooit wel eens iets van waarde uitgezonden, behalve Ellen Brusse en Tineke Verburg?

Stormageddon | 23-08-12 | 23:15

Rammstein | 23-08-12 | 23:12 Zoiets moet je goed voorbereiden.

* Zelf een mooi koord vlecht *

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:13

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:09 | | Reageer+ |
Ja ja. Neem me vooral nu niet heel serieus. Ik zit ook een beetje schijtlollig te doen. Zie vorige reacties. Moet maar eens naar bed. lijkt me beter. Dan sluit ik af met. Politiek. 't maakt me ziek. De ballen!

c.onjo | 23-08-12 | 23:13

Een spelletje euro-monopolie tussen Sp en Veeveedee was dan weer wel leuk geweest.
*formatrechten vastlegt, en J de Talpa bellen gaat*

kneuterzak | 23-08-12 | 23:13

@c.onjo | 23-08-12 | 23:10

Daarvoor is ondanks en hoopgevend begin een meer structurele benadering nodig vrees ik.


pius | 23-08-12 | 23:13

@c.onjo | 23-08-12 | 23:10

Daarvoor is ondanks en hoopgevend begin een meer structurele benadering nodig vrees ik.


pius | 23-08-12 | 23:13

Barbra Streisand | 23-08-12 | 22:55 | + 1 -
*touw van zolder haalt*

Rammstein | 23-08-12 | 23:12

Holy crap, Bert. Da's behoorlijk awsome-me shit die jij geslikt of gesnoven hebt. Doe eens telefoonnummer van die gast!

CoJoNes | 23-08-12 | 23:12

Kaas de Vies | 23-08-12 | 23:10 Nee!

Dat is toch alleen voor succesvolle mensen?

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:11

Aan al die mensen die druk zijn met -1 geven op mijn irrelevante plempsels: Wat zou Nederland neer moeten/ kunnen zetten op het middenveld tijdens de opening van de Olympische Spelen 2028?

atheïstisch stemvee | 23-08-12 | 23:11

Yvonne Jaspers is nog met een programma bezig: Lijsttrekker zoekt kiezer.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:11

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:07 | + 0 -
Oh.
Wist je dat Bert Brussen Linkedin heeft. Wist ik niet.

Kaas de Vies | 23-08-12 | 23:10

pius | 23-08-12 | 23:06 | | Reageer+ |
Dank. Had alleen wel verwacht dat ik nou ook minpunten zou genereren. Helaas...

c.onjo | 23-08-12 | 23:10

c.onjo | 23-08-12 | 23:08 Er staan wel meer partijtjes niet op.

Dit is toch wat er overblijft in grote lijnen.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:09

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:05 | | Reageer+ |
Lol. Ik mis de optie:

FuckTimKuik.org ---> Piratenpartij

c.onjo | 23-08-12 | 23:08

Kaas de Vies | 23-08-12 | 23:00 Dan komen ze een liedje zingen bij een man met een grote snor en dan mogen ze ook even zwaaien naar thuis en de groeten doen.

Zo'n programma.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:07

@c.onjo | 23-08-12 | 22:57

Goed bezig jij!

pius | 23-08-12 | 23:06

@paost712 | 23-08-12 | 22:45

Wat je eigenlijk beweerd is dat het ooit anders was. Dat is best een gewaagde uitspraak.

pius | 23-08-12 | 23:05

Oeter oeter oeter oeter oeter. 'k ben weer zo teut as unnu toeter.

Astimar Teutis | 23-08-12 | 23:04

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 22:59

Jajaja. lol;)

pius | 23-08-12 | 23:02

@1+1 | 23-08-12 | 22:59

LOL. Ik ook.

pius | 23-08-12 | 23:01

@zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:00 | + 0 -
Ik nie snap nie

Kaas de Vies | 23-08-12 | 23:00

@doenormaal! | 23-08-12 | 22:26 | + 1 -
Parel bedoel je.

Kaas de Vies | 23-08-12 | 23:00

Patty is net als de politici. Ik hou het kort. 't zijn allemaal fossielen. Waar de klysma nog in de reedt zit. Het vuil druipt eruit en... Oké ik hou op.... Toedels

c.onjo | 23-08-12 | 23:00

Kaas de Vies | 23-08-12 | 22:59 En "Op losse schroeven" of zoiets.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 23:00

Geen wonder dat sommige medelanders toch liever even vasthouden aan hun eigen cultuur. Zelfs de taal niet (willen) spreken en niet zelden onze ''cultuur'' verachten. Want wie wil hier nou deel van uitmaken?! Laat staan eraan meedoen? Wie is hier nou eigenlijk achterlijk?! Hebben we zoveel moeite gedaan om ons los te vechten van god, voor vrijheid, gebruiken we nog steeds geweld. Want dit is idd gewelddadig en eerrovend. Maar ''We leven in een fantastisch land!'' Aldus Rutte.. anyways. fok it.

Robertski | 23-08-12 | 22:59

Reguurders alhier hebben geen idee hoe gelukkig zij hun overheid maken..

Shareholder II | 23-08-12 | 22:59

Heel af en toe mis ik Frank Masmeijer.

1+1 | 23-08-12 | 22:59

pius | 23-08-12 | 22:36 En wat er nog aan figuur was aan Barbie is nu ook al down the drain.

Het wachten is op een programma waarin Barbie het aan de stok krijgt met Jeugdzorg.

Kan nooit lang duren.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 22:59

Ik mis boggle.

Kaas de Vies | 23-08-12 | 22:59

pius | 23-08-12 | 22:51 | | Reageer+ |
Ook maar eens proberen dan...

Rob Geus is als de politiek. De vetput is zo goor, ranzig en walmend terwijl hij transparant zou moeten zijn.

c.onjo | 23-08-12 | 22:57

Barbra Streisand | 23-08-12 | 22:55 Ik kan gelukkig ook wat Engelse en Franse televisie ontvangen.

En muziek opzetten en een boek lezen, dat ook.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 22:57

Hahaha! Erg leuk geschreven! Springen met sterren... Ik kan niet wachten tot er weer een aflevering komt! *houdt loop in mond*

Barbra Streisand | 23-08-12 | 22:55

spanarchist | 23-08-12 | 22:53 En zo royaal. Duizend pop, zó van de belasting af.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 22:54

@Parel van het Zuiden | 23-08-12 | 22:44
Ik zie het ghehe. Ware woorden raken altijd, Zeker wanneer gegoten prachtig treffende bewoordingen en een niet mis te verstane metafoor ;)
Maar je je gaat nu al sky high, ondanks dat clubje minkudo passanten dat in een reflex, geschrokken van de waarheid, op min drukte.

doenormaal! | 23-08-12 | 22:54

Politici doen tegen verkiezingstijd met dit soort spelletjes mee omdat ze weten dat het stemmen op kan leveren en het zeker geen stemmen kost. Het trieste is dat er mensen zijn die daadwerkelijk hun keuze af laten hangen van het feit dat een politicus zo leuk overkomt als hij een groene bal pakt.
Ook direkt de reden dat iemand met 8 jaar havo, die nog nooit iets in zijn leven gepresteerd heeft, straks misschien de minister-president is. "Hij lacht zo leuk, hij is zo vriendelijk, een gezellige man".

spanarchist | 23-08-12 | 22:53

En nou maar hopen dat Terror-Jaap het niet leuk vindt wat Harry van Bommel zei.

Oplossing voor twee problemen.

zeg maar jansen | 23-08-12 | 22:52

Er zijn minimaal 5 Rob Geus-fans in de draad.

pius | 23-08-12 | 22:51

paost712 | 23-08-12 | 22:45 | + 0
Hypothetisch klinkt het leuk, maar er is een verschil tussen denken en hopen

ikdenkwat | 23-08-12 | 22:49

@lanexxx | 23-08-12 | 22:45
Dat is het niveau van de kijkers c.q. de kiezers. Dus daarom.

Dmitri Dmitrievitsj | 23-08-12 | 22:49

@Bakito | 23-08-12 | 22:43
'Groen, groen, groen!'

atheïstisch stemvee | 23-08-12 | 22:46

c.onjo | 23-08-12 | 22:42 | + 0
Het is net een relatie, hoe meer je weet hoe rotter het wordt

ikdenkwat | 23-08-12 | 22:46

Het niveau van de Nederlandse politiek is net zo verschrikkelijk plat als de meest domme tv programma's met allemaal belegen bekende Nederlanders die hun kunstjes opvoeren voor stompzinnig vermaak!

lanexxx | 23-08-12 | 22:45

De politiek is door en door verrot.
Democratie is verworden tot een circus voorstelling waarbij de politici de dompteurs en de kiezers de beesten zijn.

Het wachten is slechts op de eerste ongelukken om de beesten niet langer toe te laten...

En dan zijn er nog van die dwazen die denken dat het allemaal wel los zal lopen.

paost712 | 23-08-12 | 22:45

@doenormaal! | 23-08-12 | 22:26 |

Het pennenvruchtje maakt in ieder geval wat los. In de plus, in de min, in de plus.

Parel van het Zuiden | 23-08-12 | 22:44

atheïstisch stemvee | 23-08-12 | 22:36 |
Whatever. Alles beter dan een tv-programma waarbij Renee Froger net doet alsof ie een goede zanger is of kijken naar Oranje met Fred Bouma als bewaker van Nani of Ozil.

Bakito | 23-08-12 | 22:43

O ik ben trouwens vergeten. Qua vooral politiek maar eigenlijk ook op vrijwel alle andere vlakken is Nederland echt een schijtland geworden. Dat moest ik even kwijt. Dank u dat ik hier dat even kon ventileren.

c.onjo | 23-08-12 | 22:42

Je hoeft niet te kijken, er zijn andere zenders & er zit een knop op. TV zo 2011

ikdenkwat | 23-08-12 | 22:42

Triest volk, die kamerleden. maar beter snel alles overdragen aan Brussel.
Op de kermis van een willekeurig Twents durpje vind je nog intelligentere mensen dan binnen het ledenbestand van de politieke partijen.
En dan vragen ze zich nog af waarom we zo'n afkeer hebben van die prutsers ...

damnschreeuwer | 23-08-12 | 22:40

@Bakito | 23-08-12 | 22:30
Om een lijstje te gaan maken waar ik wel en niet van hou, dat zou te veel ruimte innemen. Ik hou van cultuuruitingen die oprecht zijn, vol passie, devoot of inspirerend. En dat is inderdaad subjectief.

Die gemaakte 'Hollandse gezelligheid' kan me gestolen worden.

atheïstisch stemvee | 23-08-12 | 22:36

Rob Geus die kneus met zijn scheve neus die altijd met zijn achenebbisje proleten-kop in het spelershome van Feyenoord staat te glibberen op alles met een voorgevel.

Men zegt weleens dat de tijden waarin meen leeft getypeerd worden door de beroemdheden die ze voortbrengen.

Dat zegt genoeg in deze.

pius | 23-08-12 | 22:36

je mag vinden wat je wil van de sgp, maar die doen dus niet aan dit soort onzin mee.

cumshaft | 23-08-12 | 22:34

De Nederlandse politiek is als terror Jaap weinig niveau veel te veel zinloze inhoud...

c.onjo | 23-08-12 | 22:34

atheïstisch stemvee | 23-08-12 | 22:25
Dat mag.

Waar hou jij dan wel van?

Bakito | 23-08-12 | 22:30

Publieke omroep en politici. Zou dat iets met elkaar te maken hebben? Zélf de leugenachtige, populistische womanizer Van Bommel geneert zich niet om aan dit soort rotzooi mee te doen. Nu air time voor de verkiezingen, straks geldstromen naar Hilversum. Lik jij mijn reet, lik ik de jouwe. Gaat al decennia zo en lijkt helaas onuitroeibaar.

M@verick | 23-08-12 | 22:30

Overigens werd het debat in de tweede kamer over de langstudeerboete ( leuk lingowoord ) door Zijlstra getypeerd als een strijd van kleine kinderen die alleen maar met hun eigen knikkers wilden spelen. Dat is pas echt Mensch Erger Je Niet.

ristretto | 23-08-12 | 22:29

NL is doomed

Robertski | 23-08-12 | 22:27

@Parel van het Zuiden | 23-08-12 | 22:17
Wow, wat een juweeltje.

doenormaal! | 23-08-12 | 22:26

@Bakito | 23-08-12 | 22:22
"oernederlandse volkscultuur", veel daarvan brengt mij slechts tot walging.

atheïstisch stemvee | 23-08-12 | 22:25

@ Rammstein
Lol. Leeft Burby aka Burbie dan nog?

ristretto | 23-08-12 | 22:24

Maak er maar einde beschaving van als we moeten kijken naar 300 kilo vlees wat ter onzer vermaak van een duikplank lazert.

Aero9-5 | 23-08-12 | 22:23



@Parel van het Zuiden | 23-08-12 | 22:17

kudoos@laatste alinea

pius | 23-08-12 | 22:23

Televisie is de doodsteek geweest voor ca. 86% van oernederlandse volkscultuur.

Zie ook: "Hoe God uit Jorwerd(Jorwert) verdween" van held Geert Mak.

Bakito | 23-08-12 | 22:22

@Parsons | 23-08-12 | 22:13
Stemmen doe ik alleen nog maar op Gibson, Gretsch of Ibanez, de rest kan wat mij betreft naar de kloten lopen.

Jackanders | 23-08-12 | 22:22

@ElMundoKapotio | 23-08-12 | 22:01 Waarmee?

reageerbuis | 23-08-12 | 22:20

Goh, en als een columnist stelt dat Nederland steeds dommer wordt, dan windt de heer Brussen zich daar over op.

atheïstisch stemvee | 23-08-12 | 22:19

@ZKH EénOog | 23-08-12 | 22:13
Dit is meer de paralympics

illuvatar | 23-08-12 | 22:18

Elke keer na de sprong van Terror Jaap het zwembad weer moeten vullen, das pas zonde.

antagonist | 23-08-12 | 22:18

De dood van de democratie is overal om ons heen. Stemgerechtigden die weigeren zich te informeren over belangrijke onderwerpen en slaafs de Publieke Omroep volgen. Politici die staatsrecht, grondwet, en ethiek aan hun laars lappen voor eigen- en partijbelang. Media die aan de leiband van overheid en politiek lopen en de vragen die gesteld moeten worden niet stellen. Eurofielen die ten koste van vrijheid, rechtstaat, en burgerrechten de inmiddels volkomen gecorrumpteerde Europese droom willen opleggen. Bestuur en ambtenarij dat het volk slechts ziet als melkkoe en het treedje om zelf weer hogerop te komen. Het is dat "democratie" een idee, een concept, een principe is, anders zouden de straten, pleinen, en wijken in Nederland doordrongen zijn van de penetrante stank van het reeds lange tijd rottende lijk....

Parel van het Zuiden | 23-08-12 | 22:17

Blijven lachen allemaal. Todat de tanks knersen op de keien van het Binnenhof-

Petrus de Rewa | 23-08-12 | 22:16

@Parsons | 23-08-12 | 22:13
Ze heeft waarschijnlijk meerdere kukidentgebitjes klaarliggen in de steradent.

12 september.... klinkt toch als de "day after" en dan moet het in 0031 nog gebeuren.

illuvatar | 23-08-12 | 22:16

De Nederlandse democratie is net zo kreupel als Lucille Werner.

Gootbalkoning | 23-08-12 | 22:15

En lachend en spelend gingen we ten onder. Naar het schijnt speelde ook het orkest op de Titanic tot het laatste moment door.
Laten we ons vooral niet met belangrijke zaken bezighouden maar ons begeven op het niveau van de hoogst haalbare niveau van diepgang die de Nederlandse politiek kan halen: Spelletjes!!! Niet te moeilijk het liefst. En ook geen moeilijke vragen stellen aub. Serieuze onderwerpen hebben ze geen verstand van en geen zin in.

doenormaal! | 23-08-12 | 22:14

Nacho_Vidal | 23-08-12 | 22:08
Bij mij thuis is er vrijheid. Ik bepaal wat ik kijk, want de televisie is uit het raam gegooid.

Strohond | 23-08-12 | 22:13

Nou, de spelen hebben we al. Nu het brood nog...

{in kleermakerszit achter de voordeur zitten doet}

ZKH EénOog | 23-08-12 | 22:13

@ Niemands Knegt | 23-08-12 | 22:10 |

En toch blijven we er voor betalen..

Rest In Privacy | 23-08-12 | 22:13

Ja, er zit een stelletje totaalvolidioten in Den Haag. Je weet wel, het soort volk dat jullie op 12 september legitimeren om namens jullie te besturen (SIC).

En toch ziet eenieder liever dat Patty d'r tanden uit d'r bek breekt op een duikplank.

Het is me wat.

Parsons | 23-08-12 | 22:13

Dacht nog even wat te lezen voor het rustig slapen gaan . Stom , ook nu weer niet . * Gaat gekookte melk met anijs inschenken *

Brozius | 23-08-12 | 22:12

Nederland anno 2012
Kijk en huiver.

de Bree | 23-08-12 | 22:11

Politici zijn verworden tot de clowns van onze illusoire, uiterst goedkope theaterdemocratie.

Niemands Knegt | 23-08-12 | 22:10

Leuk. Burby heeft het kudo systeem ontdekt.

Rammstein | 23-08-12 | 22:09

Lingo, de ballenbak voor grote mensen.

illuvatar | 23-08-12 | 22:09

Niet kijken, ook een optie.
Bevalt prima hier.

Jackanders | 23-08-12 | 22:09

Hier hebben spindoctors maanden aan gewerkt.

Schoorsteenveger | 23-08-12 | 22:08

Thuis hebben wij een communistisch regime. Zij bepaald wat we kijken, maar ik hanteer de afstandsbediening.

Nacho_Vidal | 23-08-12 | 22:08

Ik kan me nog die gecombineerde verkiezingsavond/soundmixplaybackshow van jaren terug nog herinneren.
Hadden we niet met z'n allen afgesproken om zoiets nooit meer te doen?

Gootbalkoning | 23-08-12 | 22:07

Iedereen die goed gekeken heeft, heeft de democratie een jaar of 20 geleden zien sterven..

Rest In Privacy | 23-08-12 | 22:07

En ik maar denken dat het programma uit de tweede kamer ook van de TROS was.

hangtiet met knoop | 23-08-12 | 22:07

Hoe lang vinden ze dit in Brussel nog goed? Tsja.

rechtvaardigerechter | 23-08-12 | 22:05

Ach ......... democracy is a myth

Rammstein | 23-08-12 | 22:04

Hooivorken invetten?

ElMundoKapotio | 23-08-12 | 22:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl