Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66: Nederland moet lijden voor Europa

oie_111629313R9SUlY3.gifVandaag opende D66 haar campagne. Arrogander Peggold deelt chocolademuntjes uit in Utrecht, want gratis geld bestaat niet. Snapt u hem? Wij niet, namelijk. En passant trapte Pechtold zijn twee partners in het Kontneuqakkoord nog even met de punt van de schoen net achter de balzak. Check die bralquotes: "De staatsschuld is opgelopen, evenals de werkloosheid. Anderhalf jaar populisme heeft ons land geen goed gedaan. [...] Nederland geeft ieder jaar teveel geld uit. Onze schuld blijft maar oplopen. [...] Zelfs nu we al veel bezuinigd hebben en het begrotingstekort in lijn met Europese afspraken tot 3 procent hebben beperkt, geven we nog ieder jaar 18 miljard euro teveel uit. Dat kunnen we niet volhouden. [...] Andere partijen beloven de kiezer tot 12 september gouden bergen, om daarna diezelfde kiezers weer teleur te moeten stellen met moeilijke maatregelen. Wij vertellen mensen liever nu al dat we niet nog langer meer geld kunnen uitgeven dan er binnenkomt. Gratis geld bestaat niet!" D66 is uiteraard niet van het populisme, die doen niet aan het paaien van kiezers. Aldus Pechtold tijdens het uitdelen van gratis chocolade in Utrecht. Maar dat terzijde. Dit D66 loopt dus stoer te doen dat zij eerlijk zijn over de Nederlandse begroting. Dat we keihard zullen moeten bezuinigingen. Dat we dit uitgavenpatroon niet vol kunnen houden. Nederland zal moeten lijden. En D66 is de partij die dat eerlijk durft toe te geven. Net zoals ze eerlijk toegeven dat al dat geld wat zij Nederland ontnemen linea recta door geschoven wordt naar het Europees noodfonds. Voor Griekenland, Italië, Portugal en Spanje, voor Europa. Want bezuinigen op Europa is natuurlijk vies populisme, volgens Pechtold. Nederlanders lijden, Zuid-Europa Gouden Tijden. Dat is dus zo'n beetje de verkiezingsstrategie van Alexander Smeagold. Doorgeefluik66, nou, vooruit.

Reaguursels

Inloggen

@eerstneukendanpraten | 11-08-12 | 18:37 :

Ik.Peins.Er.Niet.Over

TM | 12-08-12 | 17:29

Bigi Bana Boy | 12-08-12 | 10:42
Oorlog ies vrede.

Strohond | 12-08-12 | 11:42

Laten wij, Europese burgers/werknemers, vooral onze mede-Europeanen afslachten. Daar zijn de werkelijke schuldigen aan deze mega-crisis, de bankiers en politici, u zeer dankbaar voor. Leidt namelijk fijn de aandacht af. En jullie hier doen lekker mee. Dus mannen, los op Grieken en Spanjaarden. Laat arbeiders elkaar maar weer afmaken voor de belangen van de rijken en machtigen, net als in alle bloedige oorlogen van de afgelopen eeuwen. Want wie de waarheid niet wil zien, verdient niet beter,

Bigi Bana Boy | 12-08-12 | 10:42

Gelukkig was het zo warm dat het geld begon te smelten net zoals D66 met ons geld doet. Het smelt als sneeuw voor de zon in griekenland en Spanje.

Therapietje | 12-08-12 | 09:29

Toch een goede actie: chocoladegeld uitdelen dat meteen smelt in de klamme populistenhandjes van de SPVV-aanhang.

Anders nog? | 12-08-12 | 04:59

Ik ruil mijn pleuro's in voor gouden en zilveren munten. Ik zit dus goed. Al die lui die met digitale pleuro's op hun bankrekening zitten raken alles kwijt met dank aan de eurofielen. Terwijl mijn goud en zilver in waarde stijgt.

JoranVanderdood | 12-08-12 | 00:46

D66 stemmen: hetzelfde gevoel als het neuqen van een hoer met hiv+paddestoelen en schimmel op de mossel.
funkyd | 11-08-12 | 23:37

Dat gevoel heet orgasme en ga ik dus op 12 september weer eens beleven.

drieluik | 12-08-12 | 00:22

-weggejorist-

Pietje Pelle | 12-08-12 | 00:09

""Geen land heeft zoveel verdiend aan de euro als Duitsland, en indirect Nederland.""
Suubi Musajja | 11-08-12 | 23:07
Ik betwist dit, het is volgens mij niets meer dan EU propaganda.
Ik durf te stellen dat de Euro ons eigenlijk alleen maar veel geld heeft gekost. En dan heb ik het niet alleen over de kosten voor invoering en de afdracht aan de EU (per hoofd bevolking ‘t hoogste van Europa), maar vooral over het volgende:

Het cynische is dat veel van het geld dat we zogenaamd ‘verdiend’ hebben met export/handel in Europa – wat overigens ook gewoon zonder Euro mogelijk was geweest in de EEG – betrof door de Zuidelijke landen *geleend geld*. Geleend geld dat zij niet kunnen terugbetalen, en waar wij nu keer op keer voor aan het opdraaien zijn middels bail-outs en reddingsacties.
Wij zijn dus ‘betaald’ voor onze producten met niet bestaand geld, met exponentieel groeiende schulden. Onze banken zitten ook in die schulden, gezien ook zij daar leningen verstrekt en opgekocht hebben. En *WIJ* zijn bezig voor die schulden – die niet de onze zijn – te betalen.

Daarnaast zijn er sterke aanwijzingen dat de inflatiecijfers in de EU (en ook de VS trouwens) kunstmatig laag worden gehouden (lees: gemanipuleerd), terwijl de echte inflatie rond de 10% per jaar of zelfs hoger ligt. Kijk bijvoorbeeld naar de (gemeente)belasting- en accijnsstijgingen, exploderen van de ziektekosten, huizenprijzen, maar ook iets simpelers als de prijs van een brood.
Hier wordt glashard gemanipuleerd of zelfs gewoon gelogen..

Terugrekenend aan het einde van het verhaal zullen de kosten van de Euro vele malen hoger blijken te zijn dan wat het ooit zogenaamd opgeleverd heeft. Ik heb daar bar weinig twijfel over.


Een goede illustratie die ik vond rond Eurobonds:
* Het aangaan van de Europese Monetaire Unie tussen de (financieel gezonde) Noordelijke en de (ongezonde) Zuidelijke landen was vergelijkbaar met als financieel gezond persoon op ‘huwlijkse voorwaarden’ trouwen met een heroineverslaafde golddigger met schulden: dat is reeds hoogst onverstandig.
* De Eurobonds die nu voorgesteld wordt als ‘oplossing’ voor de makkelijk voorspelbare financiele chaos die ontstond is vergelijkbaar met: de huwelijkse voorwaarden ontbinden en daar een ‘gemeenschap van goederen (en in dit geval schulden!)’ van maken – zowel voor nu als de toekomst. Dat is niet eens meer onverstandig te noemen, maar gewoon domweg stupide.

Wat is in werkelijkheid noodzakelijk voor het Noorden om weer financieel gezond te worden? Een echtscheiding natuurlijk!!

Maar onze EU-lovers in de politiek zijn te verliefd op hun grootheids en eenheids-idealen en hebben teveel (persoonlijke) belangen in de EU om daar wat van te willen weten.
…Net zoals zoveel dom verliefde mensen – getrouwd in gemeenschap van goederen – financieel aan de grond worden gebracht door een verleidelijke maar spilzuchtige golddigger-partner.

Vervelendste probleem hier is echter dat het in geval van de EU-verliefdheid van de politici over *ONS* geld gaat dat over de balk wordt gesmeten, en *WIJ* er uiteindelijk financieel aan te gronde zullen gaan. Zoals altijd zullen de heren en dames politici uiteraard goed voor zichzelf gezorgd hebben tegen de tijd dat er echt de pleuris uitbreekt.

4nonymous | 11-08-12 | 23:56

D66 stemmen: hetzelfde gevoel als het neuqen van een hoer met hiv+paddestoelen en schimmel op de mossel.

funkyd | 11-08-12 | 23:37

Suubi Musajja | 11-08-12 | 23:07

Feiten graag, dus getallen en data's en geen propagandistische prietpraat. De oneliners van de eurofielen kenen we zolangzamerhand wel

doskabouter | 11-08-12 | 23:28

D66 was wel de partij die de arbeidsmarkt vorige keer wilde aanpakken, die wel twee jaar geleden de hypotheekrente wilde aanpakken, die wel het euthanasiedebat durft te voeren. Ze zijn pro-europa maar zijn de enige die de ballen hebben die gewoon te zeggen en dit te geloven. Zie ik de andere partijen - huichelaars - niet doen. Die spelen een spel. Desondanks krijgen ze natuurlijk niet mijn stem maar dat terzijde.

Lacan | 11-08-12 | 23:25

Geen land heeft zoveel verdiend aan de euro als Duitsland, en indirect Nederland. Het is een humane plicht en een verstandige economische beslissing om de euro overeind te houden. De enige reden dat Europa zo hopeloos achter de VS aanhobbelt is door gebrek federalisme, gebrek aan vertrouwen in de munt, gebrek aan open (arbeids)migratie. We zijn star en in onszelf gekeerd, en een stem op D66 is een goede eerste stap naar een sterkere economie.

Suubi Musajja | 11-08-12 | 23:07

Freedom4 Ever | 11-08-12 | 19:21
Wrong. Als Nederland het initiatief neemt om eruit te stappen sodemietert de boel vanzelf wel in elkaar, if not sooner (expected) then later.
Nederland is per hoofd van de bevolking de grootste nettobetaler aan de EU, en 1 van de sterkste economieen. Als 1 sterke economie over de dam is volgen er vanzelf meer die gaan uittreden. En blijven uiteindelijk alleen de olijfolie-en-geld-verbranders over. Crashed vanzelf.
.
Katte Nut | 11-08-12 | 21:26
No offence, maar zo ongeveer iedere partij *verdiend* het ook gewoon om de grond ingetrapt te worden. Ik heb zelden zo'n ongelooflijke bende incompetente, achterlijke, hypocriete, leugenachtige lutsers bij elkaar gezien. En dan ben ik nog tactvol. Laatste overeenkomst: ze noemen zich allemaal politicus/politica.

4nonymous | 11-08-12 | 22:55

Tja, alleen de SP en PVV zijn tegen Europa. Maar dat zijn partijen die je in je reet neukon als ze in de regering komen en er harde maatregelen getroffen moeten worden. Wacht maar af Quid!

deropofderonder | 11-08-12 | 22:48

"De staatsschuld is opgelopen, evenals de werkloosheid. Anderhalf jaar geld eh... in beheer geven aan de EU heeft ons land geen goed gedaan. [...] Nederland geeft ieder jaar veel geld in EU-beheer uit. Onze schuld blijft maar oplopen. [...] Zelfs nu we al veel bezuinigd hebben en het begrotingstekort in lijn met Europese afspraken tot 3 procent hebben beperkt, geven we nog ieder jaar 18 miljard euro teveel uit aan de Europese Unie. Dat kunnen we niet volhouden. [...] Andere partijen beloven de kiezer tot 12 september dat de Europese Unie ook niet alles is, om daarna diezelfde kiezers weer teleur te moeten stellen met moeilijke maatregelen. Wij vertellen mensen liever nu al dat we nog veel langer doorgaan met nog meer geld uitgeven aan de Europese Unie dan er binnenkomt. Gratis geld bestaat niet voor Nederland, wel voor de EU. Alles voor Europa!"
.
Ik moet toegeven, Pechtold zat met zijn bralquotes niet eens zo ver van de waarheid.

Zoetwaterpanharing | 11-08-12 | 22:21

Misplaatst zelfgenoegzaam mannetje die Pechthold. Beetje de Andries Knevel van de politiek. Tijd voor hem zijn vorige baan weer een doorstart te geven, dat is meer zijn plaats.

ad melkert | 11-08-12 | 22:20

Plaspop Pechtold is het dieptepunt in de geschiedenis van het man-zijn. Als je het mij vraagt. Of zoiets.

lekker wijf | 11-08-12 | 22:19

Kereltje peggold zou zijn vrouw en kinderen nog verkwanselen voor een beetje macht. Net zoals hij Nederland met inwoners verkwansel voor een beetje macht in Europa. Kommentaar op anderen en vooral op Wilders. Maar zelf niets presteren en al ruim 6jaar niet meer mee mogen regeren omdat de partij nauwlijks zetels haalt.

doskabouter | 11-08-12 | 22:12

Inderdaad, helemaal eens met Kereltje dat er teveel geld wordt uitgegeven aan soepsidie voor windmolens, zonnepanelen, het soepsidieeren van de stroomprijs van dit soort nutteloze vormen van energieopwekking, er wordt teveel geld uitgegeven aan initiatieven om het klimaat te redden terwijl daar niks mis mee is, er komt te weinig geld binnen omdat men geen wegenbelasting wil heffen voor auto's die weinig tot geen plantenvoedsel uitstoten, maar daar zullen we hypcriet groen Kereltje nooit over horen, zoals we daar geen enkele partij incl. VVD/PVV ooit over horen moet ik wel zeggen.

The Evil One | 11-08-12 | 21:54

Beste Alexander,
Wat is de waarde van de naam Democraten66 wanneer jij met je volgevreten bakkes rondloopt op democratie ondermijnende Bilderberg conferenties? Geen idee of je meeleest, maar geef daar voor de grap is antwoord op.
#Dictatuur66

Strohond | 11-08-12 | 21:35

Quid, you lost me there. Waar moeten we dan volgens jou op stemmen ? Je boort iedere partij de grond in. Ook Rutte heb ik je al eens op horen kankeren. Ik ben overigens absoluut geen Peggold stemmer, maar ben gewoon benieuwd waar jouw voorkeur ligt. Krijg langzamerhand echt het gevoel dat je een waardeloze trollert bent.

Katte Nut | 11-08-12 | 21:26

@deadlock2k | 11-08-12 | 20:18
U kunt beter vragen wat er met Nederland is gebeurd de afgelopen paar jaren.

Maar ja, het is weer als vanouds "shoot the messenger".

FreeElectron | 11-08-12 | 21:13

Het tragische van D66 is dat ze alleen maar mogen meedoen met een coalitie indien hun 3 zetels toevallig voor een meerderheid zorgen. Voor de rest wil niemand er iets mee te maken hebben en kunnen ze alleen maar roepen aan de zijlijn.

de euro middenweg | 11-08-12 | 20:20

Alleen al door die chocolademuntjes uit te delen -en dan heb ik Arrogander Peggold nog niet horen mauwen- daarvan lopen mijn darmen al spontaan leeg.

Bente | 11-08-12 | 20:19

Ugh het ene zure stuk na het andere. Wat is er gebeurd met GS de afgelopen 2 jaar :(

deadlock2k | 11-08-12 | 20:18

Die partij is echt voor oetlullen.

lekker wijf | 11-08-12 | 20:14

Alex Pech Pol:
Ik word zo moe van deze politieke dominee die er weer serieus een uit de oude paarse bijbel weet op te dreunen.

** Spontaan last van PTSS **

dsm_IV | 11-08-12 | 20:09

D'66 is voor mij persoonlijk een kansloze partij. Deed het effe goed toen kereltje Pechtold zich dagelijks afzette tegen de PVV en dat werd blijkbaar gewaardeerd. Jammer voor het kereltje dat ie daarmee straks in september geen extra stemmen meer binnenhaalt.
Persoonlijk zie ik straks liever een coalitie van VVD en SP.. Onwaarschijnlijk misschien, maar vanuit democratisch standpunt misschien wel de meest voor de hand liggende coalitie. Politiek is niet voor bange mensen, dus laat het maar gebeuren!

Biomassa | 11-08-12 | 20:02

het blaten begint weer ,heeft tie zeker overgenomen van die geiten die in spanje van de kerktorens werden gegooid on een of andere duistere reden

linda79122914 | 11-08-12 | 19:59

tja, dan wordt Nederland door andere EU landen keihard gestraft
@Freedom4 Ever | 11-08-12 | 19:21
Kijk, dat zijn nou onze 'vrindjes', wanneer je niet meer mee wilt doen kun de kl*re krijgen. Een mooier voorbeeld waarom die EU niet deugt is deze opmerking.

En als ze dat niet doen maak deze opmerking dan ook niet.

La Bailaora | 11-08-12 | 19:53

@Freedom4 Ever | 11-08-12 | 19:21
Wie heeft het nu over de PVV?
Europa (EEG) = prima, EU = kansloos. Het werkte voor 2002 tenslotte ook prima.
Daar hoef je echt geen Wilders-adept voor te zijn.

FreeElectron | 11-08-12 | 19:44

@ Freedom 4 ever. PVV heeft net zo weinig inhoud als jou stukje hierboven. Kijk eens met realiteit naar de huidige situatie, het is een puinhoop geworden en daar gaat de generatie na ons idd voor betalen. Of niet? Hou op met die flauwekul die Europa is op het moment. Als je je volgende generatie een goed leven toe wenst ga je Griekenland, Spanje, Portugal en nog een paar van die zwakke landen hun schulden gedeeltelijk kwijt schelden met daarbij het vriendelijke verzoek zich terug te trekken uit de Euro. Gaat sowieso geld kosten maar doorgaan met deze ellende gaat onze welvaart nog meer ondermijnen. Beter voor hun, beter voor ons.

Toetsiemonster | 11-08-12 | 19:41

"@APechtold
We kunnen dus geen geld uitgeven dat we niet hebben. Waarom kunnen we ons wél garant stellen met geld dat we niet hebben? .."
(van @marianpropstra)
Pechtold kletst dus zoals gewoonlijk uit zijn arrogante bralnek. Helaas durft geen politicus van VVD/CDA/GL/PvdA dat te zeggen, want ze zijn net zo stom en schuldig als hij.

Fijnstoffer | 11-08-12 | 19:38

@FreeElectron | 11-08-12 | 19:07
Nee hoor, ben tegen socialisme maar vooral ook tegen nationaalsocialisme.

En welke inhoud heeft de PVV dan?! uit de EU stappen?! tja, dan wordt Nederland door andere EU landen keihard gestraft, ons land is klein en onze situatie is heel anders dan landen die nooit een lid van de EU zijn geweest, en omdat we vooral ook nog een handelsnatie zijn, zullen we dan met het beleid van de PVV nog veel meer verliezen, EU kost ons geld inderdaad, maar PVV aan de macht maakt ons land definitief failliet zowel diplomatiek, politiek en economisch.

Onderbuikgevoel van een PVV'er is helaas wat anders dan realisme, en de amateuristische kortzichtigheid van een PVV'er is ook weer wat anders dan een lange termijn visie van een professionele handelsnatie, met andere woorden, het beleid van de PVV wat betreft de EU is volkomen gebakken lucht en het hoort absoluut niet bij een bekwame handelsnatie als Nederland.

Freedom4 Ever | 11-08-12 | 19:21

@TM | 11-08-12 | 17:46
Inhoudsloos. LOL.
www.nu.nl/politiek/2853901/de-europese...
D666 heeft geen inhoud. Ze komen niet verder dan blaten dat "Europa is goed voor ons" en "Meer Europa is nog beter".
Enige duiding ontbreekt ten enen male.

FreeElectron | 11-08-12 | 19:18

Gratis geld bestaat wel. Vraag dat maar aan de Grieken. Oh nee, het is geen gratis geld, het is geld dat wij met zijn allen hebben opgebracht en dat gratis wordt weggegeven....

lulleficatie | 11-08-12 | 19:17

@AntiSoof | 11-08-12 | 18:43
Je had nog niet door dat de huizenprijzen de afgelopen 15jaar zijn opgeblazen? dacht je dat zoiets vanzelf ging dan? gewoon goedkope leningen aansmeren, er zijn altijd wel domme mensen die er in trappen. en dan gewoon wachten tot het economisch wat minder gaat, en dan cashen. zo doen banken dat. (En geen politicus die het begrijpt.)

damnschreeuwer | 11-08-12 | 19:16

Snelwandelen is de Alexander Pechtold onder de Olympische sporten: het is gekunsteld, nep, irritant, achterhaald en oubollig.

colonnecinco | 11-08-12 | 19:10

@Godsammekraken | 11-08-12 | 16:33
Hij zal wel voor een EU-commissariaat gaan.

Guido | 11-08-12 | 19:08

@Freedom4 Ever | 11-08-12 | 17:39
En dit is dus het probleem met 90% van de kiezers.
Er wordt alleen naar de buitenkant of de vorm gekeken en niet naar de inhoud.
Want dat is "te moeilijk, geen zin in of TL;DR".

Op naar een socialistisch Nederland en Europa waar we allemaal even arm zullen zijn. Dat dan weer wel.

FreeElectron | 11-08-12 | 19:07

@ Igormortis

Vergeet je debiele broertje niet mee te nemen!

eerstneukendanpraten | 11-08-12 | 19:00

We varen een koers gebaseerd op utopischeverhalen met een droombestemming zoals columbus.
Alleen vertrok die niet met zo'n gat in de bodem..

lidlbier | 11-08-12 | 18:53

Ik denk dat er machten bezig zijn die Nederland langzaam maar zeker slopen. Kijk alleen maar naar het aantal leegstaande panden. In elke straat staat wel een huis te koop. Eerst is het volk nog snel even wat extra hypotheken verkocht, en nu zit men steeds vaker met een restschuld die verder en verder gaat oplopen, want de huizenprijzen dalen steeds sneller. Daarbij wordt er steeds meer aan de werkzekerheid geknaagd. Dit kan niet goed gaan. Ik denk niet dat stemmen iets verandert. Want het is een Europees probleem. En de mensen in de EU worden niet gekozen, die kiezen zichzelf. En de werkelijke schuldigen worden niet aangepakt, want die hebben zich goed ingedekt.

AntiSoof | 11-08-12 | 18:43

@ la bailaora 18:21

Ik ben het voor de volle 100% met je eens, maar het GS-Politburo zal wel een andere mening zijn toegedaan. Voor mij mogen ze allemaal een opgejorist en weggerot aan de broek krijgen btw...

eerstneukendanpraten | 11-08-12 | 18:41

@ TM 17:46

Leg jij dan eens de merites van D66 aan de redactie en de medereaguurders uit!

eerstneukendanpraten | 11-08-12 | 18:37

miko | 11-08-12 | 18:12
Sallesander Beggold.

Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 18:35

@ fuckje

Na het hockey kom ik een versnapering met je doen onder de Olle Grieze. Je herkent me aan het streepjespak zoals Remkes het altijd droeg. Verder draag ik een wit/oranje geblokte stropdas en een zwarte bolhoed. Als je me dan nog niet herkent : ik draag verder ook nog al mijn medailles van de avondvierdaagse. En die van Jan de Roos hangen ook nog om mijn nek. Tot zo!

eerstneukendanpraten | 11-08-12 | 18:34

D66 was toch die partij die zo voor de invoering van de euro was. En die idioten willen ons nog steeds regeren. Schaamteloze partij en nog zijn er mensen die er op stemmen.

Pierre Bezuhov | 11-08-12 | 18:34

Ik krijg toch de indruk dat A. Pechtold Nederland en de Nederlanders intens haat.

paridae | 11-08-12 | 18:33

@rechtvaardigerechter | 11-08-12 | 18:21
Ik geloof dat Nederland dat parasiteren aan zichzelf te danken heeft.Ik zou uitkeringen helemaal afschaffen voor mensen die niet in NL geboren zijn of minder dan tien jaar er gewerkt hebben.Bovendien zou men fiks moeten betalen voor het importeren van een bruid laat ze de kosten maar dragen ook bij een scheiding.Dan droogt de stroom import bruidjes en bruidegommetjes wel op uit de kansenlanden om ze zo maar eens te noemen.

miko | 11-08-12 | 18:29

La Bailaora | 11-08-12 | 18:21
Danst u net zo sprankelijk, als dat u schrijven kan?

rechtvaardigerechter | 11-08-12 | 18:27

@La Bailaora | 11-08-12 | 18:21
Ik bedoelde juist te zeggen dat die landen met hetzelfde probleem kampen.

miko | 11-08-12 | 18:27

De plannen van D66: op volle kracht bezuinigen terwijl tientallen miljarden worden overgemaakt naar het buitenland. Dat gaat de kiezer overtuigen? En Nederland er bovenop helpen?

Muggenmepper | 11-08-12 | 18:26

Het zou een mooi betoog kunnen zijn, maar helaas menschen, niets is dat het lijkt. Naar het volk luisteren mbt Europa zit er helaas niet meer in bij vrijwel alle partijen.

Latrinalia | 11-08-12 | 18:24

-weggejorist-

R. Abbit | 11-08-12 | 18:23

Het is niet Smeagold, maar Wormtongue.

McPhart | 11-08-12 | 18:23

miko | 11-08-12 | 18:16
Okee, maar wel geaccepteerde Nederlanders. Welke niet paratiseren op de belastingbetaler aldaar, ik neem aan dat u dit ook bedoeld.

rechtvaardigerechter | 11-08-12 | 18:21

@miko | 11-08-12 | 18:15
Dat wordt in Nederland elke dag moeilijker. Het begon problematisch te worden in de grote steden als Rotterdam en Amsterdam, maar tegenwoordig spreidt het zich als een olievlek over heel Nederland uit. Zie bv. dit:
nos.nl/artikel/370846-spanning-rond-az...

Als je geluk hebt woon je nog in een enclave waar dat nog niet voorkomt, maar binnen 20 jaar moet iedereen er aan geloven en kun je zwaai zwaai zeggen met de Nederlandse cultuur.

En qua landen noem je ook wel wat op he? Behalve dan Brazilie, maar landen als Noorwegen en Zweden hebben met dezelfde problemen te maken als Nederland. Probeer het nog eens zou ik zeggen.

La Bailaora | 11-08-12 | 18:21

Ik haat die Pechtold, diep en hard. Hij is voor mij de anti christ, het brandend braambos, de Stuka die de Spitfire neerhaald, de kutmarokkaan die een 14 jarige tiener neerbeukt, de keuningin die bij de moskee binnenloopt terwijl 0031 door de moslims kapot wordt geneukt et cetera. Die man is de dood in eigen persoon, de boogie man waar alle kindjes bang voor zijn. Hij is zo nep, zo slecht en zo gevaarlijk voor Nederland zoals we Nederland kennen en zoals Nederland behoort te zijn.

de directeur | 11-08-12 | 18:17

@rechtvaardigerechter | 11-08-12 | 18:10
De nederlandse cultuur vind je niet in het buitenland dat is wat ik bedoelde.

miko | 11-08-12 | 18:16

@La Bailaora | 11-08-12 | 18:08
Nou welk land is er nog een prettige homogene cultuur? Anders dan in landen waar zelfs de eigen bevolking niet wil wonen? oe es eej? Noorwegen? Zweden? Brazil? Mij maakt het niet zoveel uit ik kan me in veel landen thuisvoelen.andere cultuur of niet.Maar ook in Nederland kan je prima wonen zonder veel last te hebben van couscous roti of bakijouw stoba mensen.

miko | 11-08-12 | 18:15

“De staatsschuld is opgelopen, evenals de werkloosheid. Anderhalf jaar populisme heeft ons land geen goed gedaan. [...] Nederland geeft ieder jaar teveel geld uit. Onze schuld blijft maar oplopen.” Lol het vorige kabinet heeft een van de grootste bezuinigen in de geschiedenis doorgevoerd, een bezuiniging die geen enkel ander mogelijk kabinet (Ik noem eens iets.. paars+) aandurfde.

Prima dat ze willen bezuinigen, maar dan inderdaad wel overal op (Dus ook op Europa en kunst enz) en geen onzin gaan vertellen.. Maarja, D66

DerUnterMensch | 11-08-12 | 18:14

@Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 17:21
SB ?

miko | 11-08-12 | 18:12

La Vie En Rose | 11-08-12 | 18:06
Ietsje maar.
;
Dat is wat Lexiepexie ook zegt als het gaat over geld naar Brussel.

Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 18:11

miko | 11-08-12 | 18:05
Hoe komt u erbij, dat dit in het buitenland helemaal niet bestaat? Of denken wij verschillend over "buitenland"?

rechtvaardigerechter | 11-08-12 | 18:10

@Oh nee! | 11-08-12 | 17:51
Het is de halve waarheid. Zo is meneer Pechtold er namelijk wel vóór om niet-bestaand geld alvast gratis over te maken aan Griekenland en Spanje, dat wij moeten lenen waardoor onze staatsschuld oploopt.
Dus behalve dat hij een lul is, verkoopt hij koek. Lulkoek. Want we geven te veel uit aan Europa waar Pechtold vóór heeft gestemd. Maar dat vertelt hij er niet bij. Dat is ook een vorm van kiezersbedrog.

Stormageddon | 11-08-12 | 18:08

@miko | 11-08-12 | 18:05
Omdat in het buitenland vaak nog een cultuur te vinden is die weliswaar niet Nederlands is, maar wel prettig is te noemen. De cultuur in Nederland gaat zo achteruit dat het steeds vaker wordt ervaren als zeer onprettig. En geef ze eens ongelijk.

La Bailaora | 11-08-12 | 18:08

Hahahaaoeoeaa Meneer Pechtold ziet ineens een tekort. Doet me denken aan die andere faalhaas Klink die nu ineens ontdekt dat artsen en specialisten ons al jaren liggen te besodemieteren door ons 25% onnodige operaties aan te praten en dat zou hij allemaal nu ineens hebben uitgevonden. De lamzakken die ons die schulden hebben aangepraat toen ze zelf aan de macht waren gaan ze nu ineens als bij toverslag oplossen. Als je dat gelooft kun je beter op de SP stemmen want Fonzie de socialistische toverbeer belooft ons tenminste meteen het paradijs.

idopane | 11-08-12 | 18:06

@Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 17:32
Nu niet meer.
'-edit Nee, geen meerdere accounts -'
*proest*

Jackanders | 11-08-12 | 17:43
Gezien.
Lag er iets te dik bovenop.

La Vie En Rose | 11-08-12 | 18:06

@rechtvaardigerechter | 11-08-12 | 17:57
In elk buitenland is een andere cultuur.Waarom zou je uit Nederland weggaan omdat je cultuur verkwanseld wordt terwijl in het buitenland het helemaal niet bestaat.

miko | 11-08-12 | 18:05

D'66? We kunnen inmiddels beter spreken van E'66. Of: €'66.
Democraten kun je ze niet meer noemen. Eurocraten wel.

Stormageddon | 11-08-12 | 18:02

@doenormaal 17:58
Exact de woorden van een willekeurige activist. Jullie zouden eens rond de tafel gaan zitten, bundeling van energie. Why not?

Bakito | 11-08-12 | 18:02

De enige reden die ik nog kan bedenken waarom de mensen aan de macht Europa tegen beter weten in overeind proberen te houden is omdat wanneer Europa klapt hun eigen kapitaal en dat van hun "sponsors" verdampt. En dat willen ze natuurlijk niet. Dan maar liever de bevolking leegzuigen.
Als Europa klapt zou dat alleen maar heel goed zijn. Zal even erg veel pijn doen maar op de langere termijn een zegen zijn voor iedereen. Dan pas krijgen we een eerlijkere werkelijkheid en geen luchtbel zoals nu.

doenormaal! | 11-08-12 | 17:58

miko | 11-08-12 | 17:51
In welk buitenland? Ik heb van die kansloze zooi geen last hoor.

rechtvaardigerechter | 11-08-12 | 17:57

@Oh nee! | 11-08-12 | 17:51
Dat klopt wel, maar hij vergeet erbij te vertellen dat nou juist hij een groot voorstander is van het Sinterklaas spelen aan Zuid Europa. En dan wil hij met dat gigantische gat in de boot ook nog eens gaan hozen. Dus nou juist hij zou moeten weten dat als je teveel uitgeeft je niet ook nog eens *nog* meer miljarden aan failliete landen moet gaan doneren. Debieler dan Pechtold lijkt mij niet kunnen.

La Bailaora | 11-08-12 | 17:56

@deraderendraaien | 11-08-12 | 17:13
Waarom zou je emigreren als in het buitenland nog meer multicul is?

miko | 11-08-12 | 17:51

Nederland geeft teveel geld uit. Gratis geld bestaat niet.

Kan iemand mij vertellen wat daar niet aan klopt?
Ja, de boodschapper is een lul, maar hij heeft wel gelijk.

Oh nee! | 11-08-12 | 17:51

Hahaha D66 en eerlijk die twee woorden passen niet bij elkaar. Naast dat ze alle kiezers snoeihard voorliegen bevuilen Pechtold CS ook nog eens hun eigen nest. Lid zijn van D66 en dan mede zeggen schap hebben? Niet dus, de leden worden gewoon voor gelogen. Stel je voor zeg dat mannetje Pechtold tegenstand zou kunnen krijgen van mensen die intelligenter zijn dan hem, en dat zijn er velen, dat zou beteken dat alle baantjes jagers binnen die club, die alleen maar likken en slikken ineens werkeloos worden.

Toetsiemonster | 11-08-12 | 17:51

De splinterclubjes krijgen steeds meer praatjes. 12 september 2012 een mooie gelegenheid om er (g)eenmans fracties van te maken. Tsja.

rechtvaardigerechter | 11-08-12 | 17:50

Jackanders | 11-08-12 | 17:43
Je meent het.
;)

Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 17:49

Volgens D666 is draagvlak dus ook helemaal niet nodig. "Draagvlak is een ding, daarnaast is er het verwerven van draagvlak. Dat heeft te maken met leiderschap. Iemand moet op een zeepkist gaan staan en zeggen: dat is de kant waar we heen gaan."

Robertski | 11-08-12 | 17:48

Als al die politieke -smeerlappen- partijen ook maar 10 procent waar maken wat ze nu allemaal (ook de PVV) voor 12 september a.s beloven, en dus ook daadwerkelijk ten uitvoer gaan brengen, dan gaan we in een ongekende weelde leven.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 11-08-12 | 17:46

Bij 'Arrogander' ben ik opgehouden met lezen. Weer zo'n inhoudsloos ad hominem flut stukje over D66. Moet je je quotum halen John?

TM | 11-08-12 | 17:46

@Jackanders | 11-08-12 | 17:43
Brazilië ook overigens, qua olympisch voetbal.

Jackanders | 11-08-12 | 17:45

Gratis geld bestaat wel jokkebrokje Pechtold. Centraal banksters geven het met opzet verwarrende namen om de sheeple in rust verder te laten ploeteren voor een schamel uurloon. Quantitative easing (QE) Kwantitatieve versoepeling / Fiat money, Fiat tovergeld.

Bertus Brulbroek | 11-08-12 | 17:43

@Freedom4 Ever | 11-08-12 | 17:39 |
D'66 volk ziet er alleen vrolijk uit omdat zij sinterklaas spelen voor de EUSSR (lees de zuidelijke landen) op kosten van Henk en Ingrid.

ProAsfalt | 11-08-12 | 17:43

@La Vie En Rose
@Teun van het Tuinpad
Igor is reeds Mortal.

Jackanders | 11-08-12 | 17:43

Knettergek zijn D'66 en de andere Linkse partijen.

Uiteraard zal het NL'se volk wel weer Links stemmen.

Werken loont dan helemaal niet meer.

ProAsfalt | 11-08-12 | 17:42

"Doorgeefluik66"

Geniaal gevonden.

ProAsfalt | 11-08-12 | 17:40

D666 hebben u stem ook helemaal niet nodig, zo eerlijk zijn ze dan weer wel. Ze snappen niet eens dat je in de politiek moet liegen. www.nu.nl/politiek/2853901/de-europese...

Robertski | 11-08-12 | 17:40

Waarom kan ik de declarationofwar.eu pagina niet linken hier op geenstijl?

trippert | 11-08-12 | 17:39

D66volk ziet er in iedere geval vrolijk uit, dat is weer wat anders dan al die chagrijnige, boze en zure PVV'ers. Trouwens, ik stem geen D66 hoor, maar eerlijk is eerlijk, ik zou liever een gezellige D66 vriend hebben, dan een depressieve PVV'er.

Freedom4 Ever | 11-08-12 | 17:39

Het moet eerlijker en daarom moeten de hardwerkende Nederlanders al hun zuur verdiende geld afstaan aan anderen in Europa en eigen land. Andrteren die liever niet zo hard werken. Snapt je het nog? Want ik niet.
Als Pechtold zo eerlijk is, laat hem dan ook nog even vertellen hoe slecht Europa wel niet is voor Nederland en hoe slecht het wel niet is voor de werkende Nederlander als de SP de verkiezingen wint en nog meer geld gaat vragen voor de sociaal zwakkeren in binnen en buitenland. Een bodemloze put en de werkende zal bloeden. Dat noemen alle partijen behalve de PVV met droge ogen eerlijk. Laat ze toch allemaal opflikkeren en zelf hun natte droom bekostigen!
En laat de gemakzuchtigen die liever een ander voor zich laten werken, gewoon werken in plaats van hen aan het infuus te houden waardoor ze geen enkele stimulans krijgen om autonoom in hun bestaan te voorzien en er alleen maar meer van dat soort types bijkomen.
Ook geïmporteerd, dat begrijpt u want er moeten nog veel meer kansarmen worden ingevoerd om het sociale stelsel te kunnen blijven financieren... Snapt u het nog? Ik niet meer.

doenormaal! | 11-08-12 | 17:37

Lex Holtpech.Verder cummetAArs overbodig.

Ratzing. | 11-08-12 | 17:36

La Vie En Rose | 11-08-12 | 17:28 |
Best wel.
Laten we kijken of Igor daar wat op te zeggen heeft.
Wat dat aangaat is het net Peggold, die heeft zijn woordje ook altijd klaar.

Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 17:32

henkojenko | 11-08-12 | 17:30 | + 0 -

Psst geen slapende honden wakker maken.

Eurotokkie | 11-08-12 | 17:32

Geld lenen kost geld.. ow wacht. Anyways, mijn protest stem gaat iig naar PvdD. Helaas is er geen ''Partij voor de kinderen'', anders zou ik daar op stemmen want je weet. Save the children. (-1)

Robertski | 11-08-12 | 17:32

BTW heeft iemand hem nog gehoord over de Wachtgeldwethoudster?

henkojenko | 11-08-12 | 17:30

@Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 17:21
Yep.

Geinig hè?

:-)

La Vie En Rose | 11-08-12 | 17:28

@BB-pester | 11-08-12 | 17:05

Maar fraudeur Pechtrol, voormalig verkoper van tweedehandse semi-elitemeuk, wordt de redder van werkende (LOL) asielzoekers ? En van alle intelligente Nederlanders?
U laat een dood paard nog lachen.

Ayatollah Oink-Oink | 11-08-12 | 17:26

Pechtold, met recht verkozen als een groot en gevaarlijk Eurofiel. "Gratis geld" bestaat wel, dat leen je gewoon van de komende generaties die nog enorm dankbaar gaan zijn voor de EUSSR en de multikul die ze van dit soort mannetjes doorgegeven krijgen.

Jan Passant mk2 | 11-08-12 | 17:26

@BB-pester | 11-08-12 | 17:05
Visieloze gebral van Sjonnie Kwit?
Pechtold en D66 komen er zeer genadig vanaf als je dit stukkie vergelijkt met hoe Sjonnie over de PVV schrijft.

En de rest van je betoog is ook grote lulkoek.

Populist!

La Vie En Rose | 11-08-12 | 17:26

Het probleem met democratie is dat teveel domme mensen mogen stemmen. Als je een partij opricht met de slogan "Gratis geld voor iedereen" zou je in Nederland nog wel eens ver kunnen komen. Het bestaan van partijen als PvdA, GL, de Dierenpartij en D66 (misschien nog de minst domme van het stel) kan ik op geen andere manier uitleggen.

SuperRogier | 11-08-12 | 17:25

xxIxx | 11-08-12 | 17:21 | + 0 -

Pechthold is de man met de hamer .

Eurotokkie | 11-08-12 | 17:24

Pechtold? Is dat niet die man van die partij die vind dat je je eigen land moet haten?

xxIxx | 11-08-12 | 17:21

@ZKH EénOog | 11-08-12 | 17:19

Dat is een wijze conclusie die je formuleert in je laatste alinea. Eens en Hulde.

pius | 11-08-12 | 17:21

La Vie En Rose | 11-08-12 | 17:15
1 en 1 = 2.
Maar SB zal wel weer vragen; 'Waarom ?', 'Hoezo ?' en "Want ?'.
;

Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 17:21

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-12 | 17:17 | + 0 -

Van dit gelul kunnen ze iedere maand goed rondkomen dus zullen ze dit blijven doen.

Eurotokkie | 11-08-12 | 17:19

@pius | 11-08-12 | 17:07

Ah, op die fiets.

Maar ik vind het eerder tegengestelden: waar de één stelselmatig vind dat er meer geld en de ander evenzo stelselmatig vind dat er minder geld naartoe moet als oplossing. Waarbij ik moet nageven, dat de laatste een stimulans kan zijn voor meer inventiviteit en oplossingsgerichtheid, en de eerste vooral meer luiheid zou kunnen stimuleren. Maar dat terzijde, het geld zelf kan nooit de oplossing zijn. Zodra er politici zijn, die geld gaan behandelen als het middel, in plaats van als het doel, dan krijgen we misschien eens interessante politiek...

ZKH EénOog | 11-08-12 | 17:19

Ik las :
Vandaag opende D66 haat campagne.

Gekke-Bennie | 11-08-12 | 17:19

En al die chocola zal ook wel niet kindslaafvrij zijn.

Hanxie | 11-08-12 | 17:17

Kom ik ga iets nuttigs doen een biertje drinken, zittend, dat gel*l van die politici ben ik helemaal klaar mee.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-12 | 17:17

ZKH EénOog | 11-08-12 | 17:13
Hahaha 'händelen'. Leuk.

henkojenko | 11-08-12 | 17:17

Quid,het enige wat mij tegen staat met je verhaal,is de aandacht voor deze media-geile arrogante manipulator. Hij noemt zich niet-populistisch,maar dat is je reinste volksverlakkerij.Deze dandy in zijn Armani-pak heeft immers niets met het belang van de gewone Nederlander t.o.v. de euro-zone op.Hij is gewoon een vertegenwoordiger van het kosmopolitisme/ globalisme,dat de euro-zone heilig heeft verklaard en dus per definitie een intrigant,die ons opzadelt met alle consequentie's van afbraak van identiteit. Daarmee zullen echter teveel mensen op deze planeet het lootje leggen in de komende oorlogen.Nou ja,7 miljard mensen op deze planeet zal wel teveel zijn.Dat "teveel" stelt echter onze beschaving enorm op de proef.Kortom: Pechtold is een Bilderberger en dus per DEFINITIE een intrigant.

Dolphi | 11-08-12 | 17:17

Ja, dit weten we al Quid. Niet omdat we superslim zijn maar omdat je dit punt al zo'n honderd keer hebt gemaakt.

Fret Kroked | 11-08-12 | 17:16

@Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 17:08
Dacht het ook al Teun.
SB weg en IgorMortis plotsklaps in de panelen.

La Vie En Rose | 11-08-12 | 17:15

Simpelweg +1 voor de 'Smeagold'.

Suzamigo | 11-08-12 | 17:15

Die verkiezingscampagnes zouden ook verboden moeten worden, kost de belastingbetaler handen vol geld.
Gewoon afrekenen op behaalde (of juist niet behaalde) resultaten.
Zo gaat dat irl ook.

Jackanders | 11-08-12 | 17:15

Om met Rothschild te spreken: je moet investeren als het bloed door de straten stroomt.

En dat met meer dan gratis geld...

Pubertje | 11-08-12 | 17:15

En dan nog de 21% BTW erbij , verder kunnen winkeliers vanaf 1 September 2012 geen gloeilampen meer inkopen ( ook zo leuk voorstel van Europa ) en ben je bijna verplicht een spaarlamp te kopen die uiteindelijk is ingevoerd vanwege de opbrengst wat betreft geld in niet het milieu aangezien er kwik in de lampen zitten.
Kwik mag al tijdje niet gebruikt worden maar voor de spaarlamp hebben ze in Brussel een uitzondering gemaakt.

Eurotokkie | 11-08-12 | 17:14

@Wayan | 11-08-12 | 17:09

Dat is inderdaad nogal storend. Laatst hoorde ik een of andere idioot beweren dat de stijgende voedselprijzen niets met de islamisering van doen hadden.

Het moet niet veel gekker worden.

pius | 11-08-12 | 17:14

@BB-pester | 11-08-12 | 17:05

Over kotsen gesproken: je kotst uit je nek.

Goed, het niveau van GS is je persoonlijke smaak. Ga ik niet op in.

Maar veronderstellen dat uitgerekend Quid een Wilders regering zou willen zien, zegt meer over je eigen geheugen niveau. Lees voor de aardigheid eens zijn stukjes over Wilders/De PVV/PVVers. Dan zie je wat voor onzin je kotst. Daarbij komt dat GS IEDERE politieke partij/politicus die zo stijlloos blundert als D66/Arrogander in deze afzeikt tot op het bot. Als je dat niet kan händelen, zit je hier verkeerd...

Daarnaast heeft de PVV anderhalf jaar een goede invloed op de regering gehad, we zijn nog helemaal geen intelligentsia kwijt.

En als laatste die opmerking over die asielzoekers die het werk doen... Hilarisch. Zelf al zouden ze WILLEN, asielzoekers MOGEN NIET EENS werken in Nederland. Dus als ze teruggaan, is dat alleen maar een bezuiniging, een positieve invloed op de economie.

Lutser.

ZKH EénOog | 11-08-12 | 17:13

@BB-pester | 11-08-12 | 17:05
1 De PVV heeft nog nooit geregeerd, dus lul je maar wat zonder uit ervaring te spreken!

2 Enig idee hoeveel mensen er de afgelopen jaren al zijn vertrokken door de multicul en de Europese regelgeving voor ondernemers?

3 Enig idee hoeveel mensen er nog zullen vertrekken als het Europees geboefte het hier echt voor het zeggen krijgen?... weet je niet toch?

Als je papegaai bent neem ik het je nog niet eens kwalijk dat je zo dom redeneert.

En wat GS betreft... ongenuanceerd weet je nog!

deraderendraaien | 11-08-12 | 17:13

'En populist Alexander van Rompuy Verhofstadt'
La Vie En Rose | 11-08-12 | 17:07
/
Haha, ik lig hier dubbel van het lachen. +1

Cum_Fraude | 11-08-12 | 17:12

En dan durft die Braller ook dit nog te zeggen:

"We moeten het huishoudboekje weer onder controle krijgen, anders betalen onze kinderen de rekening."

Hoop zo dat hij een bezoek aan Rotterdam brengt.Ik zal hem verwelkomen.

*megafoon huren gaat*

La Vie En Rose | 11-08-12 | 17:12

Gratis geld bestaat wel! Nederland leent op dit moment tegen een negatieve rente. Dus we lenen nu en betalen over 6 maanden MINDER terug...
Wat een enorme kans! Nu dus lenen om te investeren in kansrijke bedrijven en innovaties. Wat een superkans!

Alleen jammer dat geen van de partijen dit in de gaten heeft..

Of eigenlijk maar goed ook. Onze overheid laat zelfs de meest riante kansen mislukken.
Waar is Kaas als je hem nodig hebt...?

Pubertje | 11-08-12 | 17:12

Ik stem D66 en daarna verhuis ik naar Zuid Europa.

henkojenko | 11-08-12 | 17:12

IS de vakantietijd voorbij of zo van die lutsers was net zo lekker rustig beginnen ze weer met hun onzin net zoals dit stuk verdriet.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2012/08/...

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-12 | 17:10

'D66 is uiteraard niet van het populisme, die doen niet aan het paaien van kiezers. Aldus Pechtold tijdens het uitdelen van gratis chocolade in Utrecht.'
/
Hypocriet die Arrogander Peggold.

Cum_Fraude | 11-08-12 | 17:10

BB-pester | 11-08-12 | 17:05

Het probleem met mensen zoals u is dat jullie oorzaak en gevolg steeds doorelkaar halen, sommige zelfs bewust.

Wayan | 11-08-12 | 17:09

@BB-pester
Tja.. Als je doelgroep de kansenjongeren zijn waar onze defensie een lezerspubliek in ziet ( lagere regionen VMBO).. Wat verwacht je dan?

Deus Absurdia | 11-08-12 | 17:09

IgorMortis | 11-08-12 | 16:43
Omdat het allemaal praatjes zijn.
En Lexiepexie kan die gaatjes niet vullen met zijn riedeltjes.
Daarom.

Leuk dat je er toch nog bent SB.

Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 17:08

@ZKH EénOog | 11-08-12 | 17:04

D66 en de PVV zijn voor mij een pot nat. Beide populistische partijen die in een droomwereld leven.

Vandaar mijn opmerking.

pius | 11-08-12 | 17:07

En weer zo'n politiek correcte kletsgraaier. Wat heb ik toch een hekel aan politici die met een aardappel in de keel doen alsof alle ellende door "populisme" en "onderbuikgevoelens" komt. In feite een sneer naar alle gewone mensen die dag in dag uit in hun omgeving geconfronteerd worden met de gevolgen van het totale gebrek aan realiteitszin van met name linkse politici. Hoe arrogant kun je zijn. Ik heb ooit gemeend (toen ik op school zat, en dus nog vrijelijk geindoctrineerd kon worden door ons mooie onderwijssysteem) dat linkse politici juist het belang van "gewone" mensen behartigden, maar er is echt NIETS minder waar dan dat.

CupDCake | 11-08-12 | 17:07

@IgorMortis | 11-08-12 | 16:42
Ik. Want waarom de staatsschuld en de werkeloosheid zijn opgelopen heeft geen reedt met Rutte 1 te maken maar alles met die faalhazen in de EU.
En populist Alexander van Rompuy Verhofstadt vertelt er in zijn praatje niet bij dat hij ons kapodt wil gaan bezuinigen door miljarden in een bodemloze EU-put te blijven storten om zijn eigen droom van een groot Europees Rijk uit te laten komen.

Anders nog iets?

La Vie En Rose | 11-08-12 | 17:07

1. Arrogander is een sociopaat.
Geeft niks, al zijn concullegas zijn dat ook en vrijwel niemand heeft het door of maakt daar een punt van. Zonder serieuze gedragsstoornis heb je niks te zoeken in Den Haag.
2. Politieke partijen zijn criminele organisaties. Het beloofde product wordt nooit geleverd, onder het mom van 'ja, zo werkt de politiek nou eenmaal." Yeah, right. Maakt niet uit, iedereen weet het maar niemand 3. Politiek is een parasitaire windhandel en zou streng verboden moeten zijn. Een ieder die aan dit piramidesysteem meewerkt is medeplichtig.
Veel succes met je 'proteststem' straks.
*out*

o)+ | 11-08-12 | 17:06

@reageerbuis.
Groot gelijk. Voordat die groep financieel en sociaal zal worden kaltgestelld moeten we een duidelijk beeld hebben om welke sociale klasse het gaat.. Zeg maar. Op postcode.
Subsidiekraan dichtdraaien voor elke ontwikkeling daarnaartoe, afschaffen bijstand en we zijn er wel zo'n beetje.

Deus Absurdia | 11-08-12 | 17:06

@Eurotokkie | 11-08-12 | 16:58
Er is maar 1 manier om eruit te komen, en dat is uit Europa zien te komen!
En dan bedoel ik natuurlijk niet geografisch.

deraderendraaien | 11-08-12 | 17:05

Tsja wat zal ik hier nu eens van zeggen?

Het niveau van GeenStijl zakt tot onder het nulpunt, nuance hoef je hier nooit te zoeken maar dit visieloze gebral van dhr. Quid is zum kotzen!!

Nee, een regering met 4 jaar Wilders gaat ECHT alle problemen oplossen hoor, ECHT WAAR, ECHT WAAR! En weet je waarom? Omdat alle intelligente Nederlanders dan emigreren, alle asielzoekers (die het werk doen) het land uit zijn en alleen de lanterfanters en schreeuwers van GeenStijl overblijven.

BB-pester | 11-08-12 | 17:05

@pius | 11-08-12 | 16:58

Ja? Dus? Topic gaat toch over D66?

ZKH EénOog | 11-08-12 | 17:04

Schaamharing | 11-08-12 | 17:01 | + 0 -

Misschien denken de D66 stemmers het zelfde over de PVV stemmers , het probleem is dat we elkaar niet meer begrijpen en dit is al jaren zo.

Eurotokkie | 11-08-12 | 17:04

We kunnen niet méér geld uitgeven maar we steunen wél het ESM. Wat bral je nu eigenlijk, lul van een populist!

PG4161 | 11-08-12 | 17:03

4000 % inkomstenbelasting heffen en alles is opgelost.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-12 | 17:02

Hmmm. Pinlijk feit is natuurlijk wel dat we er de afgelopen jaren nie echt crisismaatregelen zijn genomen en de staatsschuld daardoor wel ruim 1,5 x het bedrag van de garantstelling van het noodfonds is toegenomen. En dat voor 10 km harder op sommige stukjes snelweg.
Nou dat deed ik toch al en ik weet zeker dat de boetes daarvoor goedkoper waren dan de rente voor dat geklooi de afgelopen jaren zal zijn.
Mijn enige troost is dat Pechthold gelijk heeft met het verschil dat niet alleen Nederland zal lijden, maar de Nederlandse tokkies..

Deus Absurdia | 11-08-12 | 17:02

Maar vooral niet bezuinigen op ontwikkelingshulp. Dat er nog mensen zijn die op D66 stemmen. Ik zal het wel nooit begrijpen!

Schaamharing | 11-08-12 | 17:01

@[email protected] | 11-08-12 | 16:58
Moeilijke bril zal wel naast hem lopen.

deraderendraaien | 11-08-12 | 17:00

deraderendraaien | 11-08-12 | 16:56 | + 0 -

Ja goed maar als we zo doorgaan dan zal Nederland een keer in de problemen komen .

Eurotokkie | 11-08-12 | 16:58

Was grootverdienster en immer onvermoeibaar kwebbelende euromuts Soppie in 't Veld er ook bij? Zij is naast Peggold de enige die op straat heel misschien herkend wordt. De rest van dat hele D66-spul zijn anonymi. Zélfs van v/h journaallezeres Pipo Dijkstra hebben we de afgelopen 2 jaar niets van betekenis meer vernomen.

-weggejorist-

pius | 11-08-12 | 16:58

@ZKH EénOog | 11-08-12 | 16:55

DE PVV zijn ook keynesianen. Althans dat zei Fleur onlangs.

En die kan het weten.

pius | 11-08-12 | 16:58

En nog altijd blijft de vraag overeind: 'Wat wil die club nou eigenlijk en hoe willen ze dat bereiken?'. Bij de meeste andere partijen heb je in ieder geval een IDEE hoe je genaaid gaat worden.

Ornoisliefde | 11-08-12 | 16:57

Stemmen voor vier jaar géén regering, dat zou de moeite waard zijn.

Jackanders | 11-08-12 | 16:57

@Eurotokkie | 11-08-12 | 16:55
Als het aan mij ligt nooit!

deraderendraaien | 11-08-12 | 16:56

"De staatsschuld is opgelopen, evenals de werkloosheid. Anderhalf jaar populisme heeft ons land geen goed gedaan."

Alleen hebben we dat te danken aan de crisis van VÓÓR dat anderhalf jaar 'populisme'. De crisis die mede te danken de EU en de pro-EU partijen, zoals...
Juist, Arrogander Pestkops D66.

"Nederland geeft ieder jaar teveel geld uit. Onze schuld blijft maar oplopen."

Mede te danken aan partijen die bij ieder probleem als eerste de schijnoplossing "Er moet meer geld bij" schreeuwen, zoals...
Juist, D66

"Zelfs nu we al veel bezuinigd hebben en het begrotingstekort in lijn met Europese afspraken tot 3 procent hebben beperkt, geven we nog ieder jaar 18 miljard euro teveel uit. Dat kunnen we niet volhouden."

Er werd maar op één gebied bezuinigd, en dat waren de kunstsubsidies. De rest waren lastenverzwaringen. En juist die bezuinigingen zijn teruggedraaid door...
Juist, D66

"Andere partijen beloven de kiezer tot 12 september gouden bergen, om daarna diezelfde kiezers weer teleur te moeten stellen met moeilijke maatregelen. Wij vertellen mensen liever nu al dat we niet nog langer meer geld kunnen uitgeven dan er binnenkomt. Gratis geld bestaat niet!"

Beetje jammer dat er 46 jaar voor nodig is geweest om tot dat inzicht te komen. Dat ze nu pas 'vooruit' willen. Het rare is dat ze dan toch voor dat geldverslindende moloch blijven gaan. Maar goed, hij zegt ook dat ie geen gouden bergen beloofd. Dat liegt ie dan niet...

ZKH EénOog | 11-08-12 | 16:55

@neemjemoederindemali
Je bedoelt die heftruckchauffeurs...?

Dat is Manitou...

Bakito | 11-08-12 | 16:55

De vraag is wanneer klopt Nederland een keer aan bij Brussel voor geld.

Eurotokkie | 11-08-12 | 16:55

@da wizard | 11-08-12 | 16:40
Ik heb wel 10x meer vertrouwen in Wilders en consorten. Dat zegt heel veel over de boeven die er nog meer op de kieslijst staan. Niet stemmen is dom dus gaat mijn stem naar de PVV. Misschien iets minder dom.

reageerbuis | 11-08-12 | 16:55

Neerlands PechGold.

Ven1V1d1V1c1 | 11-08-12 | 16:54

Zou de lutser weten waar er bespaart kan worden?
Géén afdracht meer aan Europa!
Géén ESM afdracht!
Géén kansloze missie in kansloze zandbakken!
Noodsteun ipv ontwikkelingssteun!
Géén wachtgeldregelingen!
Géén multicultisubsiedies!

Kortom géén cent de deur uit!.. sterker nog de deur moet zelfs dicht!
En export?.... We hebben de hele wereld tot onze beschikking!

deraderendraaien | 11-08-12 | 16:54

Zou die droplul doorhebben dat hij al jaren loopt te blaten DANKZIJ het door de burger verdiende 'gratis geld'?
Flikker lekker op, ga iets nuttigs doen, en neem dat hele zooitje mede-parasieten mee alstublieft.

Jackanders | 11-08-12 | 16:53

@Service | 11-08-12 | 16:49

Tuurlijk wel.

Alexander wil de schuld doorschuiven naar onze kinderen en dat is volledig terecht. Die hebben namelijk alleen nog maar geprofiteerd van onze welvaart en nooit een poot uitgestoken.

Aan het werk met die ruifvreters.

pius | 11-08-12 | 16:52

Die Peggold moet eens gaan praten met de mannen van Mammoet, die weten wat werken is.

neemjemoederindemali | 11-08-12 | 16:52

-weggejorist-

IgorMortis | 11-08-12 | 16:51

@da wizard | 11-08-12 | 16:40
U heeft ook wat littekens op uw polsen?

gentle giant | 11-08-12 | 16:49

Maar Dokus66, wat is dan de oplossing? Je klaagt altijd dat Wilders nooit oplossingen heeft. Maar jij hebt er ook geen om de crises te bestrijden.

Service | 11-08-12 | 16:49

Pechtold met D66-pepermuntjes en -chocolaatjes op campagnepad: "Meisje, wil jij een lollie verdienen?".

@IgorMortis | 11-08-12 | 16:42
Beoordeel zo'n stuk tekst niet enkel op de woorden, maar ook op de acties van de persoon er achter.

Iets met ESM en het financieel-fisten door het Kunduzakkoord..

Pechtold ziet zichzelf als Nero, vrolijk spelen op zijn luit als Gouveneur van Nederland, dat om hem heen brandt..

dlseth_ | 11-08-12 | 16:48

D66 tactiek is iedere barriere en iedere vorm van verdediging wegnemen voor hun droom van een complete overgave en overname door Europa, Nederland moet maximaal kapot voor de reputatie en de toekomistige Euro-baantjes van Pechtold en de rest van zijn Eurofiele landenslopers.

smdyasc | 11-08-12 | 16:44

@ da wizard: U bent Griek?

joemiejas | 11-08-12 | 16:44

Hij is zo pro Europa omdat na de verkiezingen hij af-geserveerd wordt en hij een baantje bij de EU nu al aan het veiligstellen is. Logisch toch??

dwar | 11-08-12 | 16:44

Logisch dat hij voor Utrecht kiest. Daar zal hij nog wel een aardige achterban hebben. Allemaal rechtenstudentinnetjes die teren op de zak van anderen. Nu chocolademuntjes snoepen, straks gratis stufi en over een jaar of 10 aan de slag als zure flopmanager in een niet-productieve sector. Een beetje regelneuqen en bureaucratisch bezig zijn. Allemaal dankzij Alexander.
Next stops: Leiden en Wageningen.

Semper Pecunia | 11-08-12 | 16:44

Stemmen op een lijsttrekker met de gehele nationale aardappeloogst in de keel.

Dat moeten we niet willen.

pius | 11-08-12 | 16:44

D66 had ooit Lousewies vd Laan leider moeten maken, of Boris vd Ham. Met Pechtold heeft de partij een verkeerd beeld opgeroepen bij de burgers. Eeuwig zonde.

Bakito | 11-08-12 | 16:43

-weggejorist-

IgorMortis | 11-08-12 | 16:43

@je postbode | 11-08-12 | 16:38
Op mijn bankpas staat toch al halverwege de maand 0,0 aan florijnen. Dit met dank aan zwetsers als Alexander P.

reageerbuis | 11-08-12 | 16:43

De achterbakse hond heeft in de gaten dat z'n kunduz maatregelen niet door worden gezet na de verkiezingen, dus gaat ie schoppen naar jan en alle man om v Rompuy te pleasen.

deraderendraaien | 11-08-12 | 16:43

Kan die klojo niet aangepakt worden door justitie?
Het is toch een echte crimineel.

joemiejas | 11-08-12 | 16:43

In een rechtvaardige wereld zou politiek vanaf de voordeur verboden zijn. Evenals welke reliegie dan ook.
*steekt maar weer eens een naald in zijn arm*

o)+ | 11-08-12 | 16:43

Zoals hierboven al aangegeven: voor Grieken, Spanjaarden, Ieren, Portugezen en andere luilakken wel, hoor.

Arhedis-Varkenjaab | 11-08-12 | 16:42

-weggejorist en opgerot-
-edit Nee, geen meerdere accounts -

IgorMortis | 11-08-12 | 16:42

Het economische programma van pechtold cs is maar op een manier te duiden. Asociaal en rechts.

Dat moet socialer.

pius | 11-08-12 | 16:41

Pech van de Told is zielig, heeeeeeeeeeeeelllll zielig. Tsja.

rechtvaardigerechter | 11-08-12 | 16:40

En toch krijgen ze weer mijn stem...

da wizard | 11-08-12 | 16:40

Op D66 stemmen is dus net zo slim als je bankpasje + pincode aan een zwerver geven.

je postbode | 11-08-12 | 16:38

Ondanks marginaal: binnenkort te zien in Roemer 1. Zet de tassen met geld maar vast klaar, want ondanks dat Griekenland binnenkort de eurozone verlaat, gaat D66 gewoon door met het weggeven van miljarden.

abc_mentaliteit | 11-08-12 | 16:38

Nee nee, de politici moeten lijden voor Nederland en Europa.

TheMarinus | 11-08-12 | 16:37

Nederland geeft teveel geld uit. Ja ja.Begin dan maar eens met de kamer te halveren.Alle idiote wetgevingen die totaal geen nut hebben af te schaffen.

miko | 11-08-12 | 16:36

Alexander Pechtold is de animatieboy van Europa.
Daar moet hij ons geld voor verdienen.

deraderendraaien | 11-08-12 | 16:35

"Gratis geld bestaat niet!" Vertel dat eens tegen de Grieken...

Den_Deze | 11-08-12 | 16:35

Gratis geld voor dé Nederlander bestaat niet.
'Bilderbergquote'

gentle giant | 11-08-12 | 16:35

Die geflopte student en burgervader mag geweaun zijn muil houden. Dat mag ook.

das_Freudenmädchen | 11-08-12 | 16:34

*pakt koffers in*

miko | 11-08-12 | 16:34

Wat ben ik die man en zijn partij zat zeg.
Niet te geloven zo zat.

Teun van het Tuinpad | 11-08-12 | 16:34

Kereltje zal voor de beoogde laatste nationale verkiezingen ongetwijfeld extra zn best doen.

Godsammekraken | 11-08-12 | 16:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken