Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goldman Sachs komt weg zonder straf

goldmansachshartjes.jpgVermoord één mens, en je bent een moordenaar. Vermoord miljoenen mensen, en je bent een veroveraar. Vermoord alle mensen, en je bent een god. Aldus de beroemde quote van de bioloog Jean Rostand. Die quote geldt ook voor een ander soort criminaliteit. Steel het geld van één mens, en je bent een dief. Steel het geld van miljoenen mensen, en je bent een bankier. Steel het geld van alle mensen, en je bent een god. Of, zoals god in de financiële wereld ook wel genoemd wordt, Goldman Sachs. Het Amerikaanse ministerie van justitie heeft besloten om Goldman Sachs niet te vervolgen voor hun rol in het aanjagen van de grootste financiële crisis sinds de jaren 1930. Hebben bijvoorbeeld voor 1,3 miljard giftige hypotheekpakketten verkocht, terwijl ze intussen er op gokten dat die pakketten waarde zouden verliezen. Om maar wat te noemen. Zichzelf verrijkt door het opblazen van de Amerikaanse huizenmarkt. Bonussen uitgereikt aan toch al stinkend rijke werknemers terwijl er intussen tientallen miljarden bailout belastinggeld richting Goldman Sachs stroomde. Mede dankzij de gewetenloze ultragraaiers van Goldman Sachs moet er hier in Nederland op alles bezuinigd worden, gaat u straks 21% BTW betalen, werkt u tot u 75e en is er daarna geen pensioen meer voor u. Maar worden deze übercriminelen gearresteerd en veroordeeld? Nope. Bedrijven als Goldman Sachs, die miljarden hebben verdiend aan het in financiële ellende storten van de hele wereld, staan blijkbaar boven de wet. En zo komen de smerigste criminelen van allemaal weg zonder straf. Sterker nog: ze worden ingehuurd als redder van een met staatssteun overeind gehouden Nederlandse bank als SNS. Als dat geen boosmaker is... ALL YOUR MONEYZ ARE BELONG TO US GOLDMAN SACHS!

Reaguursels

Inloggen

En al die figuren, die de EUlanden gaan redden, hebben banden met Goldman Sachs. Zoiets als een pyromaan bij de brandweer. De oplossing

wallenberg | 11-08-12 | 12:18

Mooi, dan kunnen wij nu verder met gewone Grieken en Spanjaarden te bashen. Want die hebben het natuurlijk echt gedaan en niet die topbankiers. Kijk zo zin de boven ons gestelden het graag, dat arbeiders elkaar afslachten zoals ze dat al eeuwen doen.

Bigi Bana Boy | 10-08-12 | 23:30

Heette die Murphy..

Neut | 10-08-12 | 23:13

watazooi | 10-08-12 | 19:20

HSBC, de grootste bank van Europa, wordt ervan 7 miljard te hebben witgewassen voor één van Mexico's drugkartels, Sinola.
Het ene bankschandaal na het andere! Om nog maar te zwijgen van het LIBOR=schandaal, een fraude van historische proporties.
Een criminele oligarchie, dat is het. Fraude en hand en span diensten voor de georganiseerde misdaad. Een poel des verderfs.

bristol.indymedia.org/article/710435

Van Duyvenbode | 10-08-12 | 22:24

Jon Corzine anyone?
Als er iemand als een spin in dit net en deze uitkomst figureert is het Jon Corzine wel. Obama durft het niet aan om Goldman Sachs en in het verlengde Corzine aan te pakken. Sterker nog, Corzine is zelfs nu nog een Obama Handler in de verkiezingscampagne. Hij scharrelt geld bij elkaar. Hoe prachtig is dat? Hij heeft miljarden van investeerders verloren en scharrelt voor die mensen niets bij elkaar.
Natuurlijk heeft Justitie niet voldoende bewijs. Ze willen het niet hebben. Obama moet een tweede termijn. God moge ons helpen.

Miep Scharensliep | 10-08-12 | 19:47

Het is zo jammer dat de werkelijkheid klinkt als een complottheorie.
Feynman | 10-08-12 | 11:01 |

Look at the bright side, Feynman. Nog maar een jaar geleden was dit onderwerp taboe in de reguliere media. Nu is het zelfs op GS onderwerp van bespreking.

There is a revolution brewing!

Benoite | 10-08-12 | 19:42

Zeg het nog maar eens een keer. De maffia is doorgedrongen in de hogere regionen en heeft een hele eenvoudige manier gevonden om heel veel mensen te bestelen.

watazooi | 10-08-12 | 19:20

brabantman | 10-08-12 | 11:20
Een ding is altijd weer verbazingwekkend in het land der blinden ook hun geheugen is behoorlijk aangetast.

idopane | 10-08-12 | 18:26

SyntaxError | 10-08-12 | 17:35
Het zijn natuurlijk de Joden weer he lutser. Als je van iets geen verstand hebt is het altijd weer handig als er weer Joden of bankiers zijn nietwaar. En dan leuk doorlinken naar media die er nog minder verstand van hebben. Als klap op de vuurpijl zou ik als ik jou was op de SP stemmen die komen van mensen af die die vuile kapitalisten wel wisten aan te pakken.

idopane | 10-08-12 | 18:23

Uitzending gemist is gewist :D
Hier op YT; EénVandaag, april 2010;
Goldman Sachs (Rothschilds) Financiële Criminaliteit
www.youtube.com/watch?v=NWGu3OyuSIw

SyntaxError | 10-08-12 | 17:35

Joh .. wie had dat nu gedacht ?
*iets met tegen een muur zetten en schietgeweren mompelt*

SyntaxError | 10-08-12 | 17:30

Wat een lutsers hier. Als een bedrijf een verzekering tegen brand afsluit en 8 jaar later brandt de boel af en je wilt ze dan oppakken moet je wel degelijk kunnen bewijzen dat zij het vuur zelf hebben aangestoken en dat kan men niet omdat het de regeringen zelf zijn geweest die de subprimeloans tegen de zin van de banken hebben geïntroduceerd. Dat het hele zooitje op een dag zou instorten was onder deskundigen al lang bekend en dat je je daar tegen wilde en kon verzekeren ook. En daar is niks maar dan ook helemaal niks mis mee en vooral niet strafbaar. Daarom is Goldman Sachs niet vervolgd want degene die vervolgd zouden moeten worden zijn de politici. Want de politici hebben de subprimeloan maar ook de aflossingsvrije hypotheek geïntroduceerd dan wel toegestaan. Dus zij zijn zelf verantwoordelijk voor de rotzooi waar ze nu tot in hun nek in zitten. Als een bedrijf zich tegen die opgedrongen subprimeloans indekt is dat eerder gezond verstand dan laajelichterij. En diezelfde politici blijven tot nu toe met steun van de media helemaal buiten schot.

idopane | 10-08-12 | 15:54

Er was toch nog zo iemand die joden een prominente rol toedichtte in bancaire uitmelkerij? En die door daar rigoreuze maatregelen tegen te nemen, volgens historicus Sebastian Haffner, een wirtschaftwunder creeerde waar dat van Erhardt van ná de oorlog bij verbleekte. Uit de hand gelopen maatregelen en te rigoreus, dat wel.

WirMachenMusik | 10-08-12 | 14:27

@zovoklets | 10-08-12 | 11:18

ah, we krijgen weer drogredeneringen, mooi man. Doe eens een cursus monetair oplichten.

neemjemoederindemali | 10-08-12 | 14:07

Ze willen de hele wereld kopen. En dan is het fini met de vrijheid. Met dank aan het schrift. Pure hocus pokus is het.

AntiSoof | 10-08-12 | 13:54

Taming the Vampire Squid: Take back our banks youtu.be/QoUWgI-c9g4

Bertus Brulbroek | 10-08-12 | 13:44

@2low4zero | 10-08-12 | 13:36 |
Denk het ook ;) GS is in dit artikel gebruikt als afkorting van de bank.

Mcfan | 10-08-12 | 13:42

Inderdaad zijn het gewetenloze ultragraaiers.
In maart 2012 publiceerde spijtgraaier Greg Smith in The New York Times zijn ontslagbrief als afdelingsdirecteur en schrijft erin dat de sfeer in het bedrijf vergiftigd en vernietigend is. Klanten spelen nauwelijks een rol en het management noemde hen "muppets". In 2010 lichtte GS nog o.a "onze" ABNAMRO op met rommel-hypotheken. GS is ook de oorzaak dat Griekenland jarenlang boven zijn stand leefde en dat nu een schuld heeft waar ook Nederland voor op moet draaien! En wie had gedacht dat GS zou worden gestraft is links, communistisch en anti-J. Edgar Hoover. Marcus Goldman en schoonzoon Samuel Sachs: Thank you en R.I.P.

Musset | 10-08-12 | 13:41

@Coolchwip | 10-08-12 | 13:26 |
Dat zou werken als de wereldbanken er geen vinger in hebben. En dat is nu juist het probleem. Als je er niks mee kan kopen wat heb je er dan aan? Je kan als partij leuke suggesties doen, maar in werkelijkheid lukt dat plan never nooit.

Mcfan | 10-08-12 | 13:39

@2low4zero | 10-08-12 | 13:33
Maar volgens mij begreep ik het verkeerd lol #FAAL @ mezelf.

2low4zero | 10-08-12 | 13:36

@Mcfan | 10-08-12 | 13:13
Nou, bij GS is het toch zo dat indien mensen bijv. filmopnames graag van de site verwijdert zien, of in het geval ze het er niet mee eens zijn, zij de voicemail van de redactie inspreken. Zoals ook gister weer met die Fin voor "opstandbrug".

2low4zero | 10-08-12 | 13:33

@Mcfan | 10-08-12 | 13:04

Beginnen met de introductie van concurrerende valuta, ook in Nederland. Er is alleen geen politiek draagvlak, want het volk is onwetend en de politici zijn gewoon fucking dom. De enige partij die hier een speerpunt van maakt wordt overigens flink geminkudo'd hier.

Coolchwip | 10-08-12 | 13:26

Zij zijn de helden van de VVD en dienen volgens deze partij dan ook gehuldigd te worden voor hun goede werken.

Johannes D. | 10-08-12 | 13:24

@2low4zero | 10-08-12 | 13:07 |
Sorry, maar begrijp je niet....

Mcfan | 10-08-12 | 13:13

@Mcfan | 10-08-12 | 13:04
Demonstreren?? Daar heb je echt niets aan he, je kunt beter de voicemail even inspreken ;)

2low4zero | 10-08-12 | 13:07

@Coolchwip | 10-08-12 | 12:43 |
Zolang je geen groot leger achter je hebt staan lukt je dat nooit. Of denk je dat GS onder de indruk zal zijn als jij buiten in de regen staat te demonstreren?

Mcfan | 10-08-12 | 13:04

En wie zijn deze mensen? Adressen?

Deze mensen dienen door de masse aangepakt te worden, niet door justitie want daar spelen ze toch mee onder één hoedje.

MasthaX | 10-08-12 | 13:02

Het heet niet voor niets Government Sachs. Het is de parasiet die in de hersens van de Amerikaanse overheid is geinfiltreerd. Daaaag democratie.. Hallo kleptocratie.

Kets22 | 10-08-12 | 12:50

"Give me control of a nation's money
and I care not who makes the laws."
[Mayer Amschel Bauer] (1744 -1812), Godfather of the Rothschild Banking Cartel

o)+ | 10-08-12 | 12:49

@Coolchwip | 10-08-12 | 12:25

Eh... welke overheid print zelf zijn geld nog dan?

Oh, om het je moeilijker te maken, ontneem ik je vast het enige antwoord: Iran.

ZKH EénOog | 10-08-12 | 12:49

The best way to rob a bank, is to own one... En dat niet alleen deze klootzakken hebben samen met jp morgan en co de VS gegijzeld sinds 1913 met de FED act, en idd de founding fathers hadden hiervoor gewaarschuwd

Foppezão | 10-08-12 | 12:47

Mijn opa zei het al 1895: banken en verzekeraars zijn dieven. En gelijk had ie.

griffin peterson | 10-08-12 | 12:47

Coolchwip | 10-08-12 | 12:43 |
Dat is het probleem van de ongeorganiseerde massa. Waarom denk je dat de overheid zo druk bezig is om die motorclubs uit elkaar te trekken? Daar zijn ze bang voor!

gozahtje | 10-08-12 | 12:46

@Reinaert | 10-08-12 | 11:05

Ik geloof je zomaar als je zegt dat er genoeg graan is, maar ik verzin het toch niet zelf, dat die oogsten tegen schijnen te vallen. Daarnaast zou de consumptie ook nog eens stijgende zijn. En dan doelbewust de speculatie op graan een boost geven lijkt me niet het beste voor de broodmarkt (en biermarkt, waar @Teun van het Tuinpad | 10-08-12 | 11:02 me terecht op wees).

www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/article...
www.bnr.nl/topic/beurs/772666-1208/bro...

En dan ook nog eens dit als mogelijk gevolg:

www.bnr.nl/programma/gezond/549086-120...

Wordt nog spannend, de komende maanden...

ZKH EénOog | 10-08-12 | 12:44

Even resumerend: iedereen heeft hier dus blijkbaar door dat er iets niet pluis is met het financiële systeem (blijkbaar heeft iedereen naar Zeitgeist zitten loeren), maar we gaan vooral niets ondernemen om daar iets tegen te doen.

Oké, duidelijk.

Coolchwip | 10-08-12 | 12:43

--Bedrijven als Goldman Sachs, die miljarden hebben verdiend aan het in financiële ellende storten van de hele wereld, staan blijkbaar boven de wet.--
Omdat die wet en de wetgevers daar aan mee verdienen.
Staat de naam 'Goldman Sax' niet elk jaar op de Bilderbergse gastenlijst? Sax topmannetje Peter sutherland bij voorbeeld? Nuff said.

dedeurs | 10-08-12 | 12:42

niettemin geeft ook de staat der nederlanden gewoon opdrachten aan goldman sachs, terwijl het aantoonbaar boeven zijn die problemen veroorzaken. maar, zolang regenten en patjepejers het voor het zeggen hebben in dit land worden deze boeven in de lucht gehouden. die hebben zich namelijk wijs laten maken dat banken de welvaart verhogen en dat er zoiets is als "financële" industrie. waarom zegt roemer niet gewoon dat investment banks in nederland geen vergunning meer krijgen?

minimá-armezusvan.. | 10-08-12 | 12:37

@warlok | 10-08-12 | 11:16

Of het nu een privaat orgaan of een publiek orgaan is, de Fed moet worden afgeschaft.

Coolchwip | 10-08-12 | 12:33

De huidige crisis heeft hier weinig meer mee te maken, maar is het resultaat van het delen van een valuta door compleet verschillende staten.

Semper Pecunia | 10-08-12 | 12:33

@Strohond | 10-08-12 | 12:25

Nou nou, jij trekt ook wel erg snel conclusies zeg.


Litouwen, pfff, hoe kom je erop.

pius | 10-08-12 | 12:33

@ longblond | 10-08-12 | 12:17 |
Het zal een tekortkoming van mij zijn, maar wat is nu het punt of er al dan niet bankiers inzitten die Joods zijn?

El Rico Grande | 10-08-12 | 12:31

Niemands Knegt | 10-08-12 | 12:17 | + 0 -
In Italie wordt gezegd dat Monti het land bestuurd als een minister die de tent overneemt nadat de koning gek is geworden. We gaan nog zien of dit een tijdelijke opluchting na malloot Silvio is, of blijvend. In ieder geval is de gemiddelde Italiaan zeer geducht voor de belastingen en dat was wel eens anders. Ik vraag mij dus (ondanks je gedegen onderbouwing) af of Monti wel bij het duivels complot hoort. In ieder geval is GS de entiteit die het hele levend wezen aarde uitzuigt en (daardoor) zal doden. (In oudere archetypen: Satan )

Einde van de Domheid | 10-08-12 | 12:27

pius | 10-08-12 | 12:21
Ooh, maar nu snap ik het. Ik dacht al dat je het had over die complottheorie m.b.t. Litouwen, maar je had het over Estland.

Strohond | 10-08-12 | 12:25

@XelaGBS | 10-08-12 | 10:55

Voor de duidelijkheid, libertariërs zijn voor free banking en houden dus over het algemeen niet van de goddelijke combinatie Goldman Sachs <> geldprintende overheid.

Coolchwip | 10-08-12 | 12:25

@Oeleflaffel | 10-08-12 | 12:10

Estland.

pius | 10-08-12 | 12:21

Niemands Knegt | 10-08-12 | 12:17 |
Alleen een revolutie houdt dit nog tegen, ik zie er geen andere oplossing voor eerlijk gezegd.

gozahtje | 10-08-12 | 12:20

@Einde van de Domheid | 10-08-12 | 11:53 |
Ook hij is slechts een stuk op het wereldschaakspelbord.
Zowel Mario Monti, als Mario Draghi en bijvoorbeeld Loekas Papadimos speelden een hoofdrol in de wording van de huidige financiële catastrofe. Ze deden dat alle drie in de schoot van de Amerikaanse topbank Goldman Sachs, al jaar en dag bekend om haar nauwe banden met toppolitiek en met bijvoorbeeld de Trilaterale Commissie.
Als je naar bijvoorbeeld de veel te innige banden kijkt tussen de Amerikaanse regering en Goldman Sachs rijzen de haren je te bergen. Google maar eens op Henry Paulson, Robert Zoelick, Robert Rubin of Joshua Bolten.
Waarom is Lehman Brothers niet gered? Misschien omdat zij een van de grootste concurrenten was van Goldman Sachs?
Na de Big Bang in 1986 is Goldman Sachs zeer actief geworden in Europa. Een van de sleutelfiguren voor Europa is de Ier Peter Sutherland, Iers zakenman en politicus (gewezen minister van Justitie), lid van de EU-Commissie tijdens het voorzitterschap van Jacques Delors, voorzitter van GATT (voorloper van Wereldhandelsorganisatie) en voorzitter van Goldman Sachs International. Sutherland was tot 2010 voorzitter van de Trilaterale Commissie voor Europa. Hij opende alle politieke deuren in Europa. Mario Monti is daar een exponent van: hij werd eind 2005 adviseur van Goldman Sachs voor Europese zaken en voor de grote politieke dossiers wereldwijd. Zijn taak: de belangen van de bank verdedigen in het hart van Europa’s machtsorganen. In mei 2010 volgde Monti Sutherland op als Europees voorzitter van de Trilaterale.
Goldman Sachs in combinatie met de Trilaterale Commissie werkt hetzelfde als de Italiaanse P2.
De conclusie van het rapport 'The crisis of democracy' van de Trilaterale Commissie was dat er iets moest gedaan worden aan het 'teveel aan democratie', dat de democratie 'gematigd, ingeperkt', moest worden.
Zij hebben een zeer lange ademen zijn aan de winnende hand.

Niemands Knegt | 10-08-12 | 12:17

Goldman Sachs maakt deel uit van de FED hetgeen met een klein groepje Joodse bankiers waaronder Rothschild wordt gerund. De FED is dus geen overheidsinstelling zoals veel mensen denken. De FED regeert de wereld en een rechtzaak danwel veroordeling tegen één van diens leden is even ondenkbaar als dat de zon in het westen opkomt. De oprichting van de FED is één van s werelds meest onderschatte maar tevens meest schandalige zaken ooit geweest. Gedane zaken nemen zelden een keer.

longblond | 10-08-12 | 12:17

Ik ben normaal gesproken geen voorstander van geweld, maar ik zou graag aan de volgende suïcidale psychopaat met een wapenvergunning voorstellen om eens een aandeelhouders- of directievergadering van GS te bezoeken, in plaats van de première van een Batman film of een Sikh tempel. Dan doet u nog wat nuttigs met uw leven ...

che cazzo | 10-08-12 | 12:14

Reinaert | 10-08-12 | 11:56 |
Daar komt die economische groei ook steeds vandaan, de vraag neemt alsmaar toe door de toenemende wereldbevolking.

gozahtje | 10-08-12 | 12:12

In Utrecht op het hoofdkantoor van de Rabobank zullen ze ongetwijfeld blij zij met deze mededeling van de Amerikaanse justitie.

Strohond | 10-08-12 | 12:11

Het is nog veel erger, overal op sleutelposities in de EU zitten mannetjes van Goldman Sachs: Mario Draghi, Mario Monti, Victor Halberstadt (adviseur van Rutte en gewezen Honorair Secretaris-Generaal van de Bilderbergconferentie) etc. Zie en.wikipedia.org/&#8203;wiki/Goldm... voor een overzicht.

Borakh | 10-08-12 | 12:11

GS is van de Telegraaf en de Telegraaf is van beleggers, ook gij GS is de l*l.

Uw Verzekeringsadvis | 10-08-12 | 12:10

@ pius | 10-08-12 | 11:48 |
Wat wilde Bin Laden bevrijden dan?

Oeleflaffel | 10-08-12 | 12:10

@Strohond | 10-08-12 | 12:05

Nee maar wel 12 boeken over dit onderwerp op mijn boekenplank.

Googlen is so easy.

pius | 10-08-12 | 12:08

@Strohond | 10-08-12 | 12:05

Nee maar wel 12 boeken over dit onderwerp op mijn boekenplank.

Googlen is so easy.

pius | 10-08-12 | 12:08

pius | 10-08-12 | 12:00
Goedgelovig of heb je een plaat voor je kop?

Strohond | 10-08-12 | 12:05

Land of the Thieves and home of the slaves

Jesse Custer | 10-08-12 | 12:03

@gozahtje | 10-08-12 | 11:54

Eens.

pius | 10-08-12 | 12:00

Godman Sachs

pitsteen | 10-08-12 | 12:00

@Strohond | 10-08-12 | 11:56

Daar was hij allang mee gebrouilleerd. Nee dus.

pius | 10-08-12 | 12:00

@DutchLibertarian | 10-08-12 | 11:05
Not quite right: het begon al eerder zoals IgorMortis al opperde. Afgezien hiervan worden de politici klaargestoomd & geinstalleerd op bijde partijen(!) die In de basis dat doen wat zij opgedragen krijgen vanuit de financieel- en industriële elite. Dit word o.a. Goed zichtbaar als US senatoren die voorafgaand werknemer bij een multinational of een bank waren, na hun zittingsperiode waarin zij talloze wetten hebben aangenomen die hun voormalige werkgever(s) giga-voordelen geeft, weer terugkeren naar hun voormalige werkgever om aldaar hun cariere te vervolgen. Sla er anders even de werken van G. Edward Griffin op na om dit gedetailleerder uitgelegd te krijgen. Niets is was het lijkt. Dat is nogal shocking ja, maar dit houd ons wel bij de les..

afdankert | 10-08-12 | 11:58

pius | 10-08-12 | 11:48
Vrijheidsstrijder? Leg dat is uit.
De vrijheid van de überrijke Bin Laden familie?

Strohond | 10-08-12 | 11:56

@pius | 10-08-12 | 11:45

Hoe je het ook wendt of keert: wat er momenteel gebeurt is niet de oplossing, niet op de korte maar zeker ook niet op de lange termijn. Politiek voor de Bühne interesseert mij niet en mensen als Al Gore zijn mij dan ook een gruwel want een structurele en werkbare oplossing bieden zij *niet*.

Me zou zich beter bezig kunnen houden met het aanpakken van de oorzaken dan het bestrijden van de symptomen. En één van die oorzaken is de bevolkingsexplosie in een aantal landen die zich op termijn niet meer zelf kunnen voeden en dus afhankelijk zullen worden van derden.

Groei is als altijd het economische toverwoord, het heeft echter ook z'n keerzijde: we kunnen met z'n allen niet eindeloos door blijven groeien, zeker niet wanneer we er in de komende twintig jaar een paar miljard hongerige mondjes bij krijgen. Dáár zit het probleem.

Al zal dat Goldman Sachs den reedt roesten uiteraard.

Reinaert | 10-08-12 | 11:56

Bakito | 10-08-12 | 11:46 |
In de periode voor 9/11 werkte de Bin Ladens voor de Amerikaanse overheid en ineens blazen ze de boel op. Daarbij zijn die torens recht naar beneden geflikkert, kan ook technisch gezien niet als ze niet opgeblazen zijn.
pius | 10-08-12 | 11:48 |
Wat ik bedoel te zeggen is dat hij geen zeeman was, dus waarom dan een zeemansgraf, dat is niet logisch, dus geloof ik er geen hol van. Waarom niet berechten zoals het 'geciviliseerde' Amerika altijd doet voorkomen alsof ze daar voor staan?

gozahtje | 10-08-12 | 11:54

Niemands Knegt | 10-08-12 | 11:41 | + 0 -
De eerste berichten over de rol van de new Italiaanse PM zijn positief.

Einde van de Domheid | 10-08-12 | 11:53

En occupiers zijn/waren gekkies?

Ienoo666 | 10-08-12 | 11:51

A, eindelijk gerechtigheid. (Tenminste dan in het duiden van de Satansbank zelf.)
Julli evergeten BTW de vermelding 'Vernietiger van Griekenland'. tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2...

Einde van de Domheid | 10-08-12 | 11:51

@gozahtje | 10-08-12 | 11:41

Jij noemt deze vrijheidsstrijder een terrorist in een grot?

Dan kun je Goldman Sachs net zo goed een spaarzaam en verantwoordelijk bedrijf noemen die menslievendheid als voornaamste missie heeft. Of Ajax de terechte kampioen van de afgelopen twee jaar.

Wat een een voorrecht over zoveel fantasie te beschikken.

pius | 10-08-12 | 11:48

Mist hier Johnny Quid's obsessieve:
"... en dat komt allemaal door religie en de gelovigen met hun verzonnen choDtje en die hebben het gedaan en moeten worden gekapptstukmaakt!!1!!!! Allemaal !!!'!!..."

hfakker | 10-08-12 | 11:48

@gozahtje
Wat is jou lezing van de gebeurtenissen dan?

@Pius
De moslims beheren 76% van alle scooterfondsen. Need I say more !?!?

Bakito | 10-08-12 | 11:46

nosverraadu | 10-08-12 | 11:41 |
Inderdaad, voor je het weet ben je een complotgek, terwijl machtswellust en hebberigheid toch als een rode draad door de geschiedenis van de mensheid loopt.

gozahtje | 10-08-12 | 11:46

@Reinaert | 10-08-12 | 11:41

Uw focus is, naar mijn immer bescheiden mening, teveel gericht op de verkwanseling van waarden als duurzaamheid en niet op de ultieme noodzaak ervan in relatie tot het voortbestaan van de mens.

Daar zou de aandacht moeten liggen.

pius | 10-08-12 | 11:45

Het old jews network doet weer goed haar work...

Doc Damage | 10-08-12 | 11:45

En daarom is het helemaal niet zo gek dat mensen SP gaan stemmen... Ik zou het graag net als in IJsland willen zien: Publiek op de staatstv door de politie inrekenen die bankiers.

poepkop | 10-08-12 | 11:45

Goldman Sachs en Geenstijl... Beiden GS.
Ik vermoed een complot.

dhr v Puffelen | 10-08-12 | 11:43

@Bakito | 10-08-12 | 11:36

Oh dus jij gaat ontkennen dat dit allemaal de schuld van de Islam is.

Je kunt ook te ver gaan natuurlijk.

pius | 10-08-12 | 11:42

Bakito | 10-08-12 | 11:36 |
jij denkt werkelijk dat hij is gexecuteerd? Je gelooft dat onzin verhaal over "zeemansgraf" toch niet he? Hij was een terrorist in een "grot", geen piraat op een boot!

gozahtje | 10-08-12 | 11:41

@Cuyahoga | 10-08-12 | 11:19

Het is een politieke beslissing om bio-ethanol aan brandstof te te voegen, dat doet men in de US of A maar ook de EU wil dat we steeds meer 'schone' componenten aan onze brandstoffen toevoegen. Op zich allemaal geen probleem, de productie van die bio-meuk neemt echter wel een stevig deel van het landbouwareaal in beslag, dus blijft er minder ruimte over voor voedselproductie, héél simpel allemaal.

Dat de politiek daarmee dus in naam van het milieu besluit om miljoenen mensen vervolgens maar honger te laten lijden is de keerzijde van de medaille. Net zoals de geitenboer in jouw voorbeeldje het wat moeilijker krijgt zijn bedrijf uit te oefenen, daar slaapt geen milieupoliticus een nacht minder om. De grote politieke -droom- farçe van een duurzaam milieubeleid kent ook z'n scherpe randjes. Al Gore weet er van.

Reinaert | 10-08-12 | 11:41

Goldman sachs heeft gewerkt en werkt met de goedkeuring van de dictaturen in Brussel en Washington, wat zeg ik, Goldman Sachs heeft door hun malafide en criminele handelswijze de belangrijkste bestuursposten van Griekenland en Italië én de hoogste bestuurspost binnen het ECB in handen gekregen. Eurostat was notabene op de hoogte van die idiote, door Goldman Sachs gecreëerde Credit Default Swaps.
En dan verbaasd zijn dat ze niet aangepakt worden?

Nogmaals kijk de uitzending van Tegenlicht: tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2...
En lees het boek: 'Confessions of an Economic Hit Man' (ISBN 0452287081) van John Perkins
Goldman Sachs staat boven overheden.

Niemands Knegt | 10-08-12 | 11:41

Ziet niemand dat hetzelfde nu gebeurd in Europa? Dat ze dik geld verdienen op onze belastingcenten??
.
Niemand trekt een verband?

maflodder020 | 10-08-12 | 11:23 |
Jupz samen met Rotschild en Rockefeller. Maar zeg het en je wordt een complotgek genoemd.

nosverraadu | 10-08-12 | 11:41

En wij maar denken dat het vrije Westen zoveel beter is dan dan het Communistisch Oosten. Mèn, je wordt hier op veel meer en veel erger beentje gelicht. In dat vrije Westen ben je een compleet gemonitorde loonslaaf waarbij je tot nu toe hooguit net iets meer brood en spelen tegemoet kon zien.

Reken er de komende decennia maar op dat dat brood en spelen ras gaat verdwijnen en dat de gemiddelde mens al die, met een druk op de knop gecreëerde en gestolen miljarden kan gaan ophoesten.

ruktzichloos | 10-08-12 | 11:39

Schreeuwmeeuw | 10-08-12 | 11:06
Mag ik wel moeilijk kijken wanneer een blanke bubba zijn apparaat erin bonjourt?

Strohond | 10-08-12 | 11:38

@irma zonderboezem | 10-08-12 | 11:17
Ik ben het met je eens hoor! Ook de FED bijv. wordt gerund door "joden". Het lijkt wel één groot "joods" netwerk, welke grote bank je ook bekijkt bijna altijd staan ze in verband met de zionisten. Ach, joden helpen nu eenmaal graag andere joden he..

2low4zero | 10-08-12 | 11:37

@Feynman | 10-08-12 | 11:01
Mooi.

Art Vandelay Ultor | 10-08-12 | 11:36

Het is een gotspe dat Osama Bin Laden zonder proces werd geëxecuteerd en dat de boeven van GoldmanSachs vanavond gewoon weer bij een stel eersteklas hoeren in een of ander bubbelbad zitten. Over volksverlakkerij gesproken...

Bakito | 10-08-12 | 11:36

en Greet stelt kamervragen aan de Minister over overvallen bij de de mensen thuis.
Hij weet wel echt prioriteiten te stellen he.
... Wat een heikneuter.

damnschreeuwer | 10-08-12 | 11:35

@scootah rijdert | 10-08-12 | 11:12
Wel goed citeren hé.

Joden mogen gebruik maken van leugens ("uitvluchten") om een Ongelovige te misleiden.
Baba Kamma 113a.

En wat jij bedoeld is toch even iets anders.

Als een Jood een voorwerp vindt dat verloren is door een Ongelovige ("heiden") hoeft het niet te worden teruggegeven. (Ook bevestigd in Baba Kamma 113b).
Baba Mezia 24a .

radioislam.org/nederlands/Stierven-er-...
En dat is dan nog wel een islamitische site.

Che_cuevara | 10-08-12 | 11:35

XelaGBS | 10-08-12 | 10:55
Logica is niet jouw sterkste punt zo te lezen.
Wat heeft corruptie met libertarisme te maken?

Strohond | 10-08-12 | 11:34

Het is toch al langer bekend dat GS de duivel is...

gozahtje | 10-08-12 | 11:34

Soms baal ik wel is dat ik geen lid ben van het old boys network.
Zou het leven zoveel makkelijker maken.

Strohond | 10-08-12 | 11:32

@Cuyahoga | 10-08-12 | 11:19

Volgens mij hebben de mislukte oogsten, de speculaties en de olieprijs meer invloed op de voedselprijs als jouw anti-duurzaamheids-pleidooi.

Maar ik kan het mis hebben uiteraard.

pius | 10-08-12 | 11:31

-weggejorist-

IgorMortis | 10-08-12 | 11:29

Goldman Sachs: EINDBAZEN!

PabloBaby | 10-08-12 | 11:27

@brabantman | 10-08-12 | 11:20

Je vergeet het 12 jaar durende gedoogbeleid van Reagan en Pa Bush. Want ik ga er niet vanuit dat je die bewust buiten je betoog hebt gelaten.

Dat zou jij nooit doen toch.

pius | 10-08-12 | 11:24

Als ze zo graag al het geld willen geef ze dan alle dollars en euro's die er zijn. Gaat de rest van de wereld lekker verder met D-marken.

Vogelbeest | 10-08-12 | 11:23

De ,Gouden Zak, is gewoon ook lid van de Illuminatie ! Wakker Wordeeeen !!

maflodder020 | 10-08-12 | 11:23

Goh, het zijn soms net politici en ambtenaren, die zijn ook niet hoofdelijk aansprakelijk voor wanbeleid of andere dubieuze zaken.

JanKlaasen | 10-08-12 | 11:22

IJzervreter | 10-08-12 | 11:18 | + 0 -

Die bonus heb je nodig ook wanneer je een paar meier coke per dag snorkelt.

zovoklets | 10-08-12 | 11:22

Ach, Goldman Sachs mijn centen, alle on uitgenodigde inbrekers mijn spullen, de buurman mijn vrouw, maar wat zou het... De zon schijn...

verlegenmaarlief | 10-08-12 | 11:21

-weggejorist-

IgorMortis | 10-08-12 | 11:20

DutchLibertarian
Je bent niet correct. Het was niet Bush maar de democraat Carter die besloot dat ook mensen zonder geld een mooi huis met een zwembad moesten kunnen kopen. Fann Mae en Mac mochten geen hypotheken meer weigeren aan mensen die het niet terug konden betalen. De overheid ging garant staan. Ik heb zelf toendertijd meegemaakt in Las Vegas dat je echt een nummertje bij de makelaar moest trekken om een huis te mogen kopen. Die van mij ging niet door, er waren al 153 voor mij. Geen fantasie maar werkelijkheid, je hoefde je schuld immers toch niet af te betalen. De rente die je betaalde (als) werd via een creditkaart gedaan. Bush kon en durfde dit niet meer te veranderen.
Maar ook in NL stonden jaren geleden mensen in de rij om een huis te kopen. Zijn wij al weer vergeten.

brabantman | 10-08-12 | 11:20

@zovoklets | 10-08-12 | 11:18

Zo is het maar net. Toen het geld met bakken binnenkwam bij Burgerlul-United hoorde je niemand.

Merkwaardig.

pius | 10-08-12 | 11:19

Reinaert | 10-08-12 | 11:05
Goed punt.
Ik sprak vorige week een geitenhouder die klaagde dat het voer voor de beesten zo duur wordt omdat een groot gedeelte van de oogst gebruikt wordt voor bio-brandstof. ook in Nederland, ook met mais wordt het gedaan.

Daardoor krijgen veel boeren het lastig, ze kunnen hun melkprijzen niet verhogen want de maffia van Unilever en Albert heijn willen niet meer betalen, dus sommigen zullen gaan proberen om méér melk te leveren, dus méér beesten te houden op de beschikbare ruimte etc..

Waardoor het zogenaamd duurzaam produceren van energie weer een gevolg kan hebben voor dierenleed.

Hé er rijdt een rare auto in de straat met geblindeerde ramen en er stappen mannen met zwarte pakken en zonnebrillen uit. Ah, daar gaat de bel al, ik ga even koffie zetten, tot zo.

Cuyahoga | 10-08-12 | 11:19

@scootah rijdert; Bontkraagje?

Putramas | 10-08-12 | 11:19

Dankzij de bankiers hebben we nu ongekende welvaart. Dat sommige mensen moeite hebben nu een stapje terug te doen is logisch. Het gewone volk is nu eenmaal hebberig en angstig iets te verliezen.

zovoklets | 10-08-12 | 11:18

Goldman Sachs bankiers zijn allemaal schurken. Maar wat zou ik graag een van die schurken willen zijn met een dergelijke bonus ieder jaar.

IJzervreter | 10-08-12 | 11:18

Goldman heeft Griekenland ook geholpen bij de euro. Dit is ook smerig en kost echt veel geld. Vroeger bestonden geen grote bedrijven waar overheden in hun broek van schijten. Verder I do not care!

Parelmoer | 10-08-12 | 11:18


scootah rijdert | 10-08-12 | 11:12 |
Je mag hier van alles roepen over negers, tokkies en Marokkanen? Maar niet over rovende Joden. dat is niet correct zeg maar.

irma zonderboezem | 10-08-12 | 11:17

@Che_cuevara | 10-08-12 | 11:15

Ja want banken zijn links natuurlijk. Dat heb je uitstekend gezien.

Kudoos.

pius | 10-08-12 | 11:17

Logisch, als je het werk van god doet sta je boven de wet, aldus Blankfein.

commiehunter | 10-08-12 | 11:17

@DutchLibertarian | 10-08-12 | 11:05 | + 0 -

De FED is GEEN overheidsorgaan! De FED is een private bank.

warlok | 10-08-12 | 11:16

T naar boven schupt, - d. stop de tijd.

kneuterzak | 10-08-12 | 11:15

scootah rijdert | 10-08-12 | 11:12
Dus met een voorhuidloze lul op de toonbank kan je daar je poen terughalen? Denk ut niet.

Tjemig | 10-08-12 | 11:15

@Bakito | 10-08-12 | 10:59
Je wordt oud Bakito.
Je begint te raaskallen

Che_cuevara | 10-08-12 | 11:15

@DutchLibertarian | 10-08-12 | 11:05 |
Zijn het niet diezelfde spilzuchtige overheden die de graaiende bankier in het zadel houden? De leencirkel tussen overheden en banken is slechts één symptoom van de heersende ziekte binnen de financiële sector. Terwijl deze sector juist de katalysator van de economie zou moeten vormen, onttrekt zij zoveel financiële middelen naar zich toe en vervalt zij in complexe theoretische winstmodellen waarmee ze aan de wortel staat van de huidige crisis.

Flibbage | 10-08-12 | 11:14

@Sjonnie, je vergat nog te melden dat een afgezand van
GS, nu onze huisbankier is.
Mario D. is zijn naam.

kneuterzak | 10-08-12 | 11:14

@scootah rijdert | 10-08-12 | 11:12

Echt?

pius | 10-08-12 | 11:13

Liever Goldman Sachs dan Comic Sans.

Eduard-Khil | 10-08-12 | 11:13

Dit soort ellende komt allemaal omdat de markt niet vrij is en er teveel gereguleerd word.

Begrijp dat dan.

pius | 10-08-12 | 11:13

Als een jood iets steelt van een niet-jood mag hij het houden (Talmoed, Baba Kamma 113a).

scootah rijdert | 10-08-12 | 11:12

@Muggenmepper | 10-08-12 | 11:03

Hoe durft u? wat een onzin.

Neoliberalisme bestaat helemaal niet en als iets niet functioneert of schade berokkend is het niet rechts.

Gaarne 100 keer uitschrijven. Dan praten we nergens meer over.

pius | 10-08-12 | 11:12

Ga er maar vanuit dat de Mario brothers nooit in de hand van GS zullen gaan bijten. Gezien het feit dat deze heren onze regering ook in hun zak hebben,zal er nooit achter GS aangejaagd worden, waardoor wij sloebers alle verliezen en risico's mogen ophoesten.Met dank aan slappe leiders in de politiek.

deraderendraaien | 10-08-12 | 11:11

Bankiers en makelaars, al jarenlang fout volk.
Heb toevallig aan beiden ook een schurft hekel trouwens.

Spokoynoy Nochi | 10-08-12 | 11:11

Gadverdamme, in handen van een groepje Joden.

irma zonderboezem | 10-08-12 | 11:11

Ja.... en toen???! We staan erbij en kijken ernaar.. dus wat? Als de bus maar niet seconden telaat komt... als mn wifi het maar doet.. als ik maar niet in de file sta.. als mediamarkt maar open is.. hopen dat de voetbalplaatjes maar niet op zijn bij de AH.. de buren hebben een nieuwe auto,ik wil ook.. etcetc! Dit willen wij.. gepakt.. genaaid en gesnoerd worden! Tenzij....

Man-Bijt-Hond | 10-08-12 | 11:10

Ik vermoed dat die twee founders, gemiddeld gezien, een vrij grote kromme neus hadden.

Tjemig | 10-08-12 | 11:10

@ doedeljantje | 10-08-12 | 11:02
Dat is wel ongeveer het eerste dat ik zou doen, de big four aanpakken... Maar goed, dat zal wel weer niet gebeuren.

Marcus Porcius Cato | 10-08-12 | 11:09

@Schreeuwmeeuw | 10-08-12 | 11:06:
Da's wel het veiligst en dan vallen er geen gewonden.

Niet vergeten om bij de komende verkiezingen een vakje inkleuren. Want dan is alles uw eigen schuld, u heeft er immers zelf voor gekozen.

Muggenmepper | 10-08-12 | 11:08

Oja Goldman Sachs, één van de weinige clubjes die zwaar hebben verdiend aan de crisis. Was dat ook niet dat clubje die voor de crisis het bedrijf veranderde in een bank om zo aanspraak te kunnen maken op de AIG Bailout!?!

2low4zero | 10-08-12 | 11:08

En de Amerikaanse overheid heeft vervolgens de crisis verder naar Europa getransporteerd met behulp van de ratingburaus. Een Briljant staaltje financiële oorlogsvoering.

En wij maar zeuren over het geld van IJsland en de EU.

Lafbekkerij.

pius | 10-08-12 | 11:08

Linkse Vrijdag vandaag jongens ?

hackeraki | 10-08-12 | 11:07

Niks aan te doen. Gewoon stil blijven staan en diep zuchten als je anaal uitgewoond wordt door de elite.

Schreeuwmeeuw | 10-08-12 | 11:06

Wat een onzin. De crisis werd aangejaagd door spilzuchtige overheden. Bush die met zijn Downpayment Act iedereen die geen geld had een gratis huis beloofde, de FED die een luchtbel creëerde door jarenlang de rente te manipuleren. Banken namen risico's, ja, maar daar hadden ze gelijk in: ze wisten dat als het mis ging de overheid toch wel weer een paar miljard zou gaan overboeken. Dan zou iedere goede ondernemer het risico nemen. Hetzelfde moral-hazzard probleem zie je nu met Zuid-Europese overheden: waarom minder uitgeven als het geld uit het Noorden toch wel binnen blijft stromen?

DutchLibertarian | 10-08-12 | 11:05

Sterker, de Goldman-jongens verdienen de medal of freedom voor het op vreedzame wijze uiteen spelen van een concurrent van de V.S.

zovoklets | 10-08-12 | 11:05

@ZKH EénOog | 10-08-12 | 10:58

Mèh. Er is genoeg graan, maar een land als de US of A verwerkt 40% van de totale graanoogst tot Ethanol, dus Biodiesel. Daar kun je dus geen brood meer van bakken om arme hongerige negertjes van te voeden, je kunt je benzineslurper er wel lekker op laten lopen.

Want dat milieu, dat telt ook mee hè.

Reinaert | 10-08-12 | 11:05

Als banken publiek bezit waren en democratische instellingen, was het vrij snel gedaan met oorlogen en andere ellende op deze planeet.
Maarr dat zijn ze niet. En om u rustig te houden mag u iedere 4 jaar op een andere trekpop stemmen.

das_Freudenmädchen | 10-08-12 | 11:05

Echt schandaling, maar ja... als er een regering is waarin vriendjespolitiek orde van de dag is dan is het de US wel.

XverderNix | 10-08-12 | 11:05

Neoliberalisme is een eufemisme voor kleptocratie.

Muggenmepper | 10-08-12 | 11:03

Ben ook benieuwd of Europa, met nieuwe accountantsregels, The Big Four aan gaat pakken, maar een Tory gaat erover, dus worden de plannen van de Europese Commissie voor rotatie etc. afgezwakt. Jammer.

doedeljantje | 10-08-12 | 11:02

ZKH EénOog | 10-08-12 | 10:58
Je vergeet bier.
*kratjes inslaan gaat*

Teun van het Tuinpad | 10-08-12 | 11:02

Het is zo jammer dat de werkelijkheid klinkt als een complottheorie.

Feynman | 10-08-12 | 11:01

Gebrek aan fatsoen of moreel besef is, voor zover ik weet, geen misdrijf.

Als je zaken aan mensen verkoopt, doe je dat niet met de gedachte dat het meer waard gaat worden. Dan kan je zelf die zaken beter onder je houden. Logischerwijze kan je dus beter verkopen als je denkt dat je er niets meer aan gaat verdienen, of belangerijker als je er mogelijk aan gaat verliezen.

Het punt is meer dat de overheden blijkbaar geen, of niet genoeg, regels stellen om er voor te zorgen dat geld dat voor een "bailout" geleend of geschonken wordt, ook slechts voor het redden van de bank gebruikt wordt en het niet als een soort communicerend vat regelt dat er weer enorme bonussen worden uitgekeerd.

Wees in dat geval ook reeel. Als een huizenbezitter zijn huis meer waard ziet worden, is het allemaal geweldig en wordt de meerwaarde niet gedeeld met anderen. Op het moment dat het minder waard wordt, moet de rest van Nederland bijspringen, want het is o zo zielig.

Beter zou een overheid dit soort zaken aan de markt overlaten. Dat er duidelijke regels worden gesteld en gehandhaafd, lijkt mij niet meer dan logisch.

De perversiteit van het zakendoen van een bank als Goldman Sachs kan slechts bestaan bij de gratie van een overheid, tweede kamer en regering van blijkbaar geestelijk minder bedeelden.

El Rico Grande | 10-08-12 | 11:01

En ook met de groetjes van Mario Monti, Mario Draghi, Loukas Papadimos en abdere hotemetoten bij de EU.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-08-12 | 11:00

*Uiteraard* worden banksters niet vervolgd, niet in de US of A en niet in Nederland, op Dirk S. na dan, maar dat was dan ook een Pietje Bell die niet aan de leiband van de grote jongens wilde lopen dus die heeft z'n straf dubbel en dwars verdiend.

Banksters zijn handlangers van politici en overheden, en als ze het goed spelen - en dat doen ze - zijn ze immuun voor machtswisselingen in de politiek. Je hoeft echt geen hogere wiskunde te hebben gestudeerd om te zien hoe dat spelletje wordt gespeeld - over de ruggen van, het zal ook eens niet, de braver burger. Too big to fail. Altijd.

Dit gezegd hebbende ga ik een kopje koffie doen op de Bilderberg.

Reinaert | 10-08-12 | 11:00

Het is heel makkelijk, de mensen die Goldman Sachs beheersen, beheersen alles, van farmaceutische bedrijven, tot de wereld voedsel organisaties, etc etc.
Wake the fuck up!!!

brtnsnwbrd | 10-08-12 | 11:00

Ze hielpen de Grieken met hun begroting om ze Europa in te frommelen,en nu mogen ze meedoen om de schade te beperken.
Is net zoiets als, een uitkeringsfraudeur laten uitzoeken hoeveel hij onterecht achterover heeft gedrukt.

deraderendraaien | 10-08-12 | 10:59

Rechtse graaiers maken de wereld kapot. Weg met het platte egoïsme, leve Occupy!

Bakito | 10-08-12 | 10:59

En niet alleen geld he...

De graan oogsten dit jaar zijn minder, dus adviseert Goldman Sachs zo veel mogelijk op te kopen, met als gevolg dat brood duurder gaat worden.

Dus met dank aan GS wordt en het geld en de primaire levensbehoefte duurder.

Zijn er nog steeds mensen die de hoop hebben dat er geen hommeles komt?

ZKH EénOog | 10-08-12 | 10:58

Zerohedge heeft zich ook over de vraag gebogen waarom GS niet wordt vervolgt www.zerohedge.com/news/confused-why-go...

Reden waarom andere grote banken wel worden vervolgd; ze sponsoren niet.

Ed41 | 10-08-12 | 10:56

@Johnny & GS
U heeft het begrepen, het muntje is gevallen.
Dank voor deze bijdrage!

afdankert | 10-08-12 | 10:56

What else is new!?

ZEITGEIST!

brtnsnwbrd | 10-08-12 | 10:55

Amerika of Europa, onderliggend probleem is hetzelfde: Banken krijgen van overheden de ruimte voor een monetaire bubble. Bankiers krijgen bonussen, politici stemmen. En als het misgaat worden alle verliezen gecollectiviseerd. Zo simpel is het.

Godsammekraken | 10-08-12 | 10:55

I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies. Already they have raised up a monied aristocracy that has set the government at defiance. The issuing power of money should be taken away from the banks and restored to the people to whom it properly belongs.

Thomas Jefferson

Playboy Mansion | 10-08-12 | 10:55

En dan heb je zelfs nog mensen die klagen over ons land en het zogenaamde libertarische Amerika prijzen. Zucht...

XelaGBS | 10-08-12 | 10:55

Wat overblijft is vluchten?
Of gaan we er tegenaan!

deraderendraaien | 10-08-12 | 10:54

zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat goldman sachs hoofdsponsor is van de verkiezingscampagnes van beide fronten...

3747 | 10-08-12 | 10:54

Johnny, in Godsnaam, het is verdienD.

Boer in 020 | 10-08-12 | 10:54

ach Wouter Bos heeft 8 miljard door de plee gespoeld, en kwam er ook mee weg ( niks aan de hand mensen gewoon doorlopen

deva1977 | 10-08-12 | 10:54

@mezelf
binnevallen +n

hangtiet met knoop | 10-08-12 | 10:53

Verdientdtd is met een "d"...

feddomw | 10-08-12 | 10:53

De politie adviseert dan ook om bij het binnevallen van uw huis door een bankier al uw geld te overhandigen.

hangtiet met knoop | 10-08-12 | 10:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken