Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Faal: Halbe Zijlstra toch welkom op Lowlands

likeahalboss.jpegLowlandsbaasje Eric van Eerdenburg maakt zichzelf weer eens compleet belachelijk. Weet u nog dat hij met zijn grote fatsoensbek liep te brullen dat Halbe Zijlstra NIEMALS het Lowlandsterrein zou betreden? Want zijn apartheidsfestival is niet voor onverfijnde untermenschen. En zeker niet als ze verantwoordelijk zijn voor (de broodnodige) cultuurbezuinigingen. Maar nu de killer. Raad eens wie zondag 19 augustus in de India op het podium staat. nee echt, RAAD! Precies, Halbe Zijlstra. Kijk maar, het staat er echt! Haha Eric, voor lul. Is de vraag natuurlijk: is dit een middelvinger van de VVD op de vraag of ze een vertegenwoordiger konden sturen, of heeft mensenmens Eric over zijn grote cultuurhart gestreken nadat de BTW-verhoging op cultuur werd teruggedraaid en Halbe vergeven? Of, ook zeker een mogelijkheid die we niet uit moeten sluiten, heeft grootspreker Eric van Eerdenburg totaal geen ruggengraat? Hoe dan ook, het is fijn om te zien dat Lowlands in 2012 open staat voor alle grote partijen en alle meningen. Ze staan allemaal op het podium in de India: de VVD, de PvdA, de SP, D66, het CDA en zelfs een kleine partij als GroenLinks is welkom. Een rijtje waarin geen enkele partij die er toe doet qua zetelomvang ontbreekt. Ze staan er allemaal, uit het hele spectrum. Stuk voor stuk. Een goudeerlijke doorsnede van de Nederlandse politiek en dus de Nederlandse samenleving. Alle partijen die de komende verkiezingen in de media een grote rol gaan spelen in direct contact met de cultuurliefhebber. Allemaal. Niemand buitengesloten. Mooi om te zien dat dit kan in dit land. Wat een weelde van democratie. Wij gaan niet vaak naar een muziekfestival, maar als we gaan, gaan we voor de poepsaaie gaapdebatten van stemgeile politici die geforceerd hip jongeren proberen te bereiken. Gelukkig is de staat van de populariteit van Lowlands dusdanig dat de kaartjes voor dumpprijzen verhandeld worden. Het zure gezicht van Eric terwijl Halbe Lowlands rockt, daar willen we bij zijn.

Reaguursels

Inloggen

Weet je wat het is met Wilders? Er zijn een paar mensen in de wereld die het niet zo hebben op ome Geert. Daarom wordt in de regel niet aangekondigd dat hij ergens zal spreken of op televee zal verschijnen, om een tweede Volkertje te voorkomen. Wilders was al eens eerder onaangekondigd op Lowlands, en tien euro zegt dat hij er zaterdag gewoon tussen staat.

Brrrtje | 10-08-12 | 11:25

Fatbirdsdontfly | 09-08-12 | 21:44 | + 0 -
Komt R Kelly ook?

MBeen | 09-08-12 | 22:27

Er zijn daar trouwens ook negers. Nog geen Roffa-centje maar wel zwarter dan deventer.

Fatbirdsdontfly | 09-08-12 | 21:45

Jezus er wordt een politiek debat georganiseerd (vaak niet slechter dan die van TV)en de pvv-jugend staat op zij kop zeg. Niet alleen elk debat afwijzen, maar ook nog kwaad worden als de rest wel gaat.
Ga eens kijken. De tent staat vol bij coolpolitics. Uiteraard een thuiswedstrijd voor links, maar ze kunnen hem wel verliezen en doen dat dan ook regelmatig.

... iedereen lult hier lucht wat betreft het festival. LL gaat commercieel als een trein, focust zich op acts van kleine en midden catagorie plus een zestal headliners. En er is ook genoeg te doen voor de oude lullen, namelijk naar muziek luisteren en naar mijn reet kijken.

Fatbirdsdontfly | 09-08-12 | 21:44

Publiciteitsstunt meer niet...

MyCatIsDoingThis | 09-08-12 | 19:01

Nou wil ik me nergens mee bemoeien hoor, maar wat the f*ck hebben politici te zoeken op de podia van festivals?
Daar horen toch bands te staan?

Mastermattie | 09-08-12 | 18:19

Wel een thuiswedstrijd voor die linkse politici zeg. Kijk ze glunderen en zich grote overwinnaars vinden als ze de menigte toespreken over verdraagzaamheid en de verharding van de maatschappij en dat we met zn allen in dit landje wonen en het ook met zn allen moeten doen. En het voor 100% blanke publiek bestaande uit moederventjes en naïeve semi alternatieve meisjes klappen zich een ongeluk.

MBeen | 09-08-12 | 18:15

-weggejorist-

aapnbats | 09-08-12 | 17:38

@Johnny Quid..
wanneer eenmaal blijkt dat ie kleiner is ben jij er echt snel op getrapt he ?

Shareholder II | 09-08-12 | 17:08

Ga je je weer vastbijten in iets waar je gefrustreerd over bent? Hier ging je ook al zo lelijk op je bek.

hufterhunter.wordpress.com/2012/05/17/...

Is wel duidelijk dat je eigenlijk een structurele hekel hebt aan alles wat je zelf niet begrijpt of kunt. Kansloos ventje.

aapnbats | 09-08-12 | 17:07

Wat zijn we weer heerlijk tolerant hier. Allemaal lopen schreeuwen dat Lowlands kut is, en zelfs achterlijke opmerkingen dat er alleen maar massa-acts staan? Dat was nou net het sterke punt van Lowlands, voordat er ineens een hype ontstond waardoor de gemiddelde corpsbal ook naar dat festival wilde. En dat enkel om te kunnen zeggen dat ze "erbij" waren". Voor de onwetenden hier; dat festival viert dit jaar zijn 20e editie! En het feit dat er mensen zijn die driekwart van de acts niet kennen is een goed teken! Dan wordt het weer voor liefhebbers,en niet voor de hipsters. Ik zou zeggen, ga lekker naar een Tros muIekfeestje met hapklare Nick en Simon acts,en zeik niet over dingen die je niet kent of snapt. Niemand dwingt je om er naartoe te gaan, en niemaand dwingt je om zo'n verdwaalde politicus aan te horen.

En dan die ontzettend domme opmerking over broodnodige cultuurbezuinigingen?? Hoe kortzichtig ben je dan? GS wil duidelijk in een goed blaadje komen bij de kortzichtigste idioten die nog steeds lijken te denken dat cultuur en kunst iets engs zijn. Nee, dan kunnen we dat geld beter stoppen in een noodfonds, en in de loontjes van idiote politici die slechts ergens tegenaan kunnen schoppen, maar tot op heden geen enkele oplossing voor de problemen hebben gegeven. (ik zal geen namen noemen....)

Hebben ze je een keer afgezeken op LL, Matthijs??? Of heb je geprobeerd om gristenzieltjes te winnen in die kansloze here jezustent? De term hypocriet zal je wel niet zoveel zeggen? Misschien moet je je pijlen ook gaan richten op andere festivals waar enkel top 40 meuk wordt gedraaid? Of is dat dan ineens geen cultuur?

Arm jochie.

aapnbats | 09-08-12 | 16:59

De enige reden om dit jaar naar Lowlands te gaan is Wilco. Maar ik ga volgende week naar Luxemburg om ze te zien, want ik wil op geen enkele manier geassocieerd worden met een festivalterrein vol doodvermoeiende naar oud zweet meurende gutmenschen.

Uncle Tupelo | 09-08-12 | 15:37

-weggejorist-

uitgeslapen | 09-08-12 | 15:28

-weggejorist-

uitgeslapen | 09-08-12 | 15:28

spuitje geven

uitgeslapen | 09-08-12 | 15:28

Sano | 09-08-12 | 13:27 | + 2 -
Waarom? Popfestivals en popmuziek zijn toch bedoeld voor meisjes en jongens van 16? En niet voor overjarige infantiele dertigers die maar geen afscheid van hun middelbare-schooljaren kunnen nemen en dus op LL aan hun kuttige burgerbestaan komen ontsnappen.

John Muts | 09-08-12 | 15:14

Kutmug | 09-08-12 | 14:14
Fret Kroked | 09-08-12 | 14:36

Volgens artikel op Volkskrant website is de PVV wel uitgenodigd, maar ze hebben niet gereageerd.
Verrassend, zullen we maar zeggen.

effen | 09-08-12 | 15:02

Geert kennende heeft hij bedankt.

Fret Kroked | 09-08-12 | 14:36

Je mening veranderen, dat mag dus blijkbaar niet, dan ben je ruggengraatloos. Ik vind het wel fijn als je mensen van mening kunt doen veranderen. Zoals Goethe zei: 'Jede Konsequenz führt zum Teufel'.

Uriël Fack | 09-08-12 | 14:34

185 euro dumpprijzen??? En het ging LL niet om het korten op subsidie, maar om het verhogen van de BTW (wat dus weer is teruggedraaid zoals alles wat FAILRUTTE niet heeft bereikt).

marxistje | 09-08-12 | 14:34

-weggejorist-

Dida500 | 09-08-12 | 14:33

Ja, dat is niet gek. Als de bioscoop uitverkocht is blijven er altijd kaartjes over en als een festival een half jaar van tevoren uitverkoopt ook. Maar ja, Lowlands is stom vindt Geenstijl.

Uriël Fack | 09-08-12 | 14:32

Halbe heeft een Peggold-hoofd.

Strohond | 09-08-12 | 14:17

Desmoulins | 09-08-12 | 14:08 | + 0 -
Als je met een lulhannesenkabinet, uit wrok (omdat je muziek en kunst niet snapt) een BTW verhoging invoert per direct dan heeft iedere lange termijnplanner daar een probleem mee. Je prijzen worden vastgesteld en in enen moet je meer afdragen. Eerdenburg heeft daar helder en direct over gecommuniceerd maar ieder achterlijk plan, ieder luchtballonnetje van de PVV is ongelooflijk publicitair veel leuker dan de zorgen van een ondernemer.

Einde van de Domheid | 09-08-12 | 14:16

Wat de grote blonde god betreft: Ze hadden hem natuurlijk moeten vragen, dat hele politieke debat daar is niet compleet zonder Wilders. En als ze hem gevraagd hebben dan had hij moeten gaan godverdomme en is het een windbuil als hij ervoor bedankte.

Kutmug | 09-08-12 | 14:14

@Einde van de Domheid | 09-08-12 | 14:08

Een goede politicus blijft ver, héél ver van een festival weg. Totaal geen toegevoegde waarde. Dat men zelfs nu in de roerige tijden de zaken weer zo eenzijdig zal gaan belichten is conform de tijdgeest waarin we zijn beland. Alles wat we eigenlijk niet snappen, lost zich vanzelf wel op is het motto. Laten we hopen dat dit ook zal gelden voor de verantwoordelijke politici na het vernietigen van onze zuurverdiende welvaart.

Desmoulins | 09-08-12 | 14:12

Che_cuevara | 09-08-12 | 13:36
Dat bedoel ik.
Geen Henk en Ingrid die daar naar hem luisteren.

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 14:10

@Einde van de Domheid | 09-08-12 | 13:59

Vreemde blijft toch wel dat die het blijkbaar niet zo 'onwerkbaar' vinden, en ondanks zoveel minder inkomsten, commerciële reikwijdte totaal niet op een verontwaardigde manier de aandacht gezocht hebben.

Desmoulins | 09-08-12 | 14:08

Nederland heeft eigenlijk geen enkele goede politicus. Jammer dat je daar tijdens je muziekfestival mee geconfronteerd wordt. Verder is voor een debat de complete line-up noodzakelijk. Dus je nodigt iedereen uit, stapt 'over je schaduw'.
Dat de Jan Hagelregent nooit komt snappen we natuurlik wel, die kan alleen maar verliezen door debatten

Einde van de Domheid | 09-08-12 | 14:08

Was het niet zo dat als de PVV ergens buiten Nederland niet welkom is als lid van een kamerdelegatie van verschillende fracties, dat dan die andere partijen ook niet gaan?

Hanxie | 09-08-12 | 14:07

Na het verdwijnen van de 'higher ground' dat het festival toch nog enige intimiteit gaf werd LL voor mij toch meer een evenementen-terrein met massatenten. Tel daarbij op de droevige programmering en ik heb geen zin meer om een klein vermogen neet te tellen om in de modder in de rij te staan met 80.000 dronken minderjarigen.

Kutmug | 09-08-12 | 14:05

Geachte mijnheer Quid,
U schrijft 'de broodnodige cultuurbezuinigingen'. Kunt u dit uitleggen?

driekeernee | 09-08-12 | 14:02

Laten we niets schrijven over de onophoudelijke litanie aan festivals met Nick en Simon, Bluf, Jan Smit, Gers Pardoel en andere Jan Zak-consorten en blijven schieten op een van de eersten die die achterlijke BTW verhoging volledig onwerkbaar verklaarde. Strak plan!

Einde van de Domheid | 09-08-12 | 13:59

Opvallend hoe graag men gezien wordt op Lowlands.

Terpen-tijn | 09-08-12 | 13:58

Grof geld betalen voor de stroom aan leugens, een voortzetting van onze PO maar dan in de vorm van een festival, leuk hoor. De leugens kunnen blijkbaar niet vaak genoeg herhaald worden...
De helft is toch niet voor rede vatbaar op Lowlands dus wederom een vorm van geld over de balk gooien.

Na mijn rondreis door Europa staat wel vast dat het hier toch echt slecht gaat. Ik beoordeel slecht namelijk aan de hand van de kosten die alsmaar groter lijken te worden en dat op werkelijk ieder vlak.

Desmoulins | 09-08-12 | 13:53

Topic leeft niet.
Kom er eens in Joris.

swassannuf | 09-08-12 | 13:51

Vrij naar Cartman; 'Goddamn hippies!'

Cum_Fraude | 09-08-12 | 13:40

@mrefreeze
Jij bent toch nie zon figuur die zn bandje vervolgens een jaar omhoud voor de bragging rights eh?

Rest In Privacy | 09-08-12 | 13:38

@Doc Damage | 09-08-12 | 13:32

Mooi om te horen. Dat zet je moraalfilosofie in andere draden toch in een ander licht.

Wat mij betreft dan.

pius | 09-08-12 | 13:37

@Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 13:34
Nee, natuurlijk vindt Geert dat niet erg.
Als ik het zo hoor staan ze daar toch maar tegen de lucht te kletsen, geen hond die er naar luistert.

Che_cuevara | 09-08-12 | 13:36

@ mrfreeze
Ook, het is een slappe editie van vorig jaar, de acts die ik wel de moeite vond stonden er voirg jaar ook. En bier drinken met mn vrienden doe ik al int park, daar ga ik geen 500 eus aan uitgeven.

Rest In Privacy | 09-08-12 | 13:36

Waarschijnlijk hebben ze achter de schermen bij de VVD heel wat gelachen toen ze besloten expres Halbe Zijlstra voor te dragen en toen hij gewoon geaccepteerd werd.

Doldwaas | 09-08-12 | 13:35

Che_cuevara | 09-08-12 | 13:22
Dat klopt, maar je kunt je ook afvragen of Greet dit nu echt zo erg vinden doet.

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 13:34

Als ik naar een festival ga doe ik dat om mezelf te goed te doen aan goede muziek, drank, drugs en losgeslagen vrouwen (wat na drank en drugs lastig word maar toch).

Doc Damage | 09-08-12 | 13:32

Schrijver Johnny Quid vindt het dus een faal als iemand terugkomt op een eerder genomen besluit.

De hamvraag: Zegt dit iets over Johnny of over de man die blijkbaar niet rancuneus is, voorzien is van voortschrijdend inzicht en als gevolg daarvan een eerder genomen beslissing herziet?

Of wilde Johnny Quid gewoon even "hakken" omdat hij zichzelf dan stoer vindt?

ruktzichloos | 09-08-12 | 13:32

@Che_cuevara | 09-08-12 | 13:26
Politici die daar heen gaan en denken dat ze een podium vinden, zijn dus eigenlijk ongeschikt. Handig om deze eruit te pikken voor als je nog wat namen wilt wegstrepen voor 120912.

blinde kip | 09-08-12 | 13:32

@Sano | 09-08-12 | 13:27
Als je alleen naar Lowlands gaat voor het programma, moet je je toch achter je oren gaan krabben als festivalbezoeker ;-)

mrfreeze | 09-08-12 | 13:31

Het oude verhaaltje van verschillige menschen die deugen ende in orde zijn. Vinden ze zelf.

Jan Passant mk2 | 09-08-12 | 13:29

@DYRR | 09-08-12 | 13:26
Als ik het goed begrijp uit de comments gaat geen hond naar hun luisteren.
Dus staan ze daar eigenlijk voor lul, maar dat zijn ze gewend dat scheelt dan weer.
En daarom zal Wilders wel bedankt hebben.

Che_cuevara | 09-08-12 | 13:28

Kaartje ook verkocht, programma LL's dit jaar helemaal ruk, als 16 jarige meisjes act Skrillex je hoogtepunt is moet je je toch achter je oren gaan krabben als festival organisator.

Rest In Privacy | 09-08-12 | 13:27

Ik mag niet binnenkomen, krijg maar één luier mee van Tena.

Jackanders | 09-08-12 | 13:26

@blinde kip | 09-08-12 | 13:25
Wat komen die zakkenwassers daar dan doen?

Ik ga namelijk niet naar LL nooit geweest en zal er ook nooit komen.

Che_cuevara | 09-08-12 | 13:26

Iedereen weet dat Geert zeker is uitgenodigd maar de man niks te winnen heeft op Lowlands, en dus simpelweg niet komt.

DYRR | 09-08-12 | 13:26

OMG, haal eerst een teiltje en proef daarna de enthousiaste EO-jongerendagtoon op lowlands.nl/nieuws/ Ieder volk/land krijgt de festivals die het verdient.

M@verick | 09-08-12 | 13:26

Als jullie nou nog 1 keer over lowlands beginnen...

zooishettoch | 09-08-12 | 13:25

@Che_cuevara | 09-08-12 | 13:19
Je gaat naar LowLands om de première van the Expendables of andere lompe films te zien en er door heen te schreeuwen onder genot van veel bier. Oh ja, en om je favoriete bandjes te zien natuurlijk.

blinde kip | 09-08-12 | 13:25

Voortschrijdend inzicht?

Pufferd | 09-08-12 | 13:23

@Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 13:18
Heb ik gedaan, maar hij staat niet op de lijst van LL

Che_cuevara | 09-08-12 | 13:22

@Che_cuevara | 09-08-12 | 13:19
Je moet helemaal niks.
Ik ga naar Lowlands voor muziek, mooie vrouwen, drank en drugs :-) Niks met die politiek te maken ...

mrfreeze | 09-08-12 | 13:22

Superdik dat die kaarten weg gaan tegen dump prijzen.
Zelf sinds 2008 niet meer geweest, maar wel echt toptijden gehad daar. Welligt volgend jaar weer kijken!

paddostoel | 09-08-12 | 13:22

Geert moet gewoon een kaartje regelen en stronken over het terrein lopen. Levert hem veel meer stemmen op dan zo'n namaakdebat.

Sadomassochristus | 09-08-12 | 13:22

@Fatbirdsdontfly | 09-08-12 | 13:14
Goh, ik heb anders al van meerdere mensen kaartjes aangeboden gekregen voor de standaardprijs of met korting. De voorgaande jaren was je als je te laat was, aangewezen op marktplaats.nl en betaalde je een 'premium'.
Het kan natuurlijk ook helpen dat de line-up dit jaar nogal tegenvalt.

blinde kip | 09-08-12 | 13:21

Maar waarom ga je nou naar zo'n festival?
Toch niet om dat politieke gewauwel aan te horen?

Ik zou korting vragen als ik daar naar moest luisteren.

Che_cuevara | 09-08-12 | 13:19

Che_cuevara | 09-08-12 | 13:15
Klik eens op een linkje..
;

Teun van het Tuinpad | 09-08-12 | 13:18

Het enige effect wat je met zo'n lineup van talking heads bereikt is dat de jeugd tot het besef komt dat de Nederlandse politiek een smakeloze eenheidsworst is. Allemaal dezelfde vage boodschap, dezelfde hypocrisie en dezelfde dubbele agenda.

Zo'n mind-opener is dus feitelijk alleen maar toe te juichen.

Gootbalkoning | 09-08-12 | 13:16

Niet alle grote partijen qua zetelomvang staan er.
Ik mis er toch nog een.

Che_cuevara | 09-08-12 | 13:15

Lowlands is in tegenstelling tot pinkpop gewoon volledig uitverkocht. Dumpprijzen is nonsense. En het lijkt me juist wel tof om halbe-zeilstra daar te zien. Dan sta je tenminste voor de mensen die een deel van de cultuurbezuinigingen betalen. Juist daar leg je uit waarom. GS haat LL,..... en het is erg zielig.

Fatbirdsdontfly | 09-08-12 | 13:14

Ik vond het een uitstekend idee om op "cultuur" hetzelfde BTW tarief toe te passen als op aquariumvissen, figuurzaagjes en andere hobbies!

applaus voor de paus | 09-08-12 | 13:12

Lowlands is een smerig hippiefestival wat tevens te duur is.

Autist | 09-08-12 | 13:10

Tis ook echt een feestbeest... zo eentje die de hele flikkeseboel op gang helpt... Yeah!

Bubbels Jackson | 09-08-12 | 13:10

Lowlands, het Nederlandse Utoja.... voor die 2-300 PvdA-jeugd leden, de rest van het Lowlands publiek ligt dan in het gras met een Red Bull te kijken naar al die oude lullen gitaarmuziek, te wachten tot de avond waarop de DJ zijn laptop inplugt en op "OK" klikt om zijn "liveset" te strarten.

The Evil One | 09-08-12 | 13:10

Blijkt maar weer dat Eric, wie ons geen subsidie geeft is een fascist, van Eerdenburg de ruggengraat van een weekdier heeft.

Niemands Knegt | 09-08-12 | 13:09

Wat leuk... weer een LL topic...

Wim-Lex | 09-08-12 | 13:09

Met de prijzen die men durft te vragen voor (vr)eten op het terrein, heeft de organisatie ook geen subsidie nodig. Lekker met je buik vol bier (1 muntje van 2,50 euro) en falafel (3 muntjes) luisteren naar politieke campagnes hoe Nederland en de rest van de wereld gered moeten worden. Ja, daar koopt men wel kaartjes voor.

blinde kip | 09-08-12 | 13:09

Politiek en Lowlands gaan net zo samen als Wilfred Bouma en goed verdedigen.

Ashtrey | 09-08-12 | 13:09

Kunstsubsidieluizen zijn de overtreffende trap van mensen die je met hun kinderfoto's vervelen.

Godsammekraken | 09-08-12 | 13:06

Ach, het gros van de mensheid heeft een geheugen van een maand of 7 voor schandalen. #FEIT

Dus niemand die hier nog naar om zal kijken.

ZKH EénOog | 09-08-12 | 13:06

ik dacht dat het een muziekfeestje was

schendel | 09-08-12 | 13:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken