Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mart Smeets reageert op internethaat

martin1927.jpeg Terwijl de truienbreiers van Villamedia nét ontdekt hebben dat ene Mart Smeets nogal onder vuur ligt op de interwebs wegens een gemeen stukje interview met een frêle volleybalster, heeft DeMart zelf al gereageerd in het AD. En dit is wat hij zegt: "Je kan denken: oude man op televisie, dag in, dag uit, wil ik dat zien? Blijft u daarvoor zitten, want denkt u, dit wordt heel leuk, laten we maar gewoon kijken, of denkt u, die Smeets, wederom op televisie, anderen bevragend om zelf aan het woord te zijn, laten we dat maar niet doen? Nou. Voor degenen die niet keken. In de uitzending met Manon Flier beleefden wij een, en dat weten niet heel veel mensen, heerlijk uilskuikerige uitzending. Ja. Maar dat ene fragment staat ons allen inmiddels dwars door het hoofd gekliefd. Maar mevrouw De Vries uit Stavoren moet het ook kunnen begrijpen. Dus dan vraag je door op zo'n meisje. Je geeft aan waar, als het ware, de pijn zit. Zodat de kijker thuis het ook begrijpt, ziet u. Ik heb hier geen fout gemaakt. Zijn er werkelijk zo veel stemmen tegen mij? Dat is dan zo, ik lees nooit dat soort commentaren en ik reageer er niet op. Ik probeer mijn werk zo goed mogelijk te doen en het kan me werkelijk geen toeter schelen wat de kijker er van vindt. Want ik ben Mart Smeets. Grootheid." (p.s: voor al uw zelfbedachte Mart-imitaties kunt u terecht bij @dijkshoorn. Hij krijgt er werkelijk nooit genoeg van.)

Reaguursels

Inloggen

Alle repect voor feitenkennis en grote staat van dienst van de heer Smeets maar kan hij niet ff lekker opzouten? Met zijn Bassie en Adriaan colberts (Is toch zeker niet echt waard dat die bij Oger vandaan komen ?wwarom zie je er dan nooit iemand (geen clown van beroep)anders in lopen ?, zijn veel te lange haar (als je weet dat je 2 weken geen tijd hebt voor de kapper of je snapt dat Engelse geld niet ga dan van tevoren) en zijn tenenkrommende vragen is hij een kwelling voor 99 % van de kijkers. Schofferen van sporters (zgn. diepgravende vragen) versprekingen, rare teksten over bv de big-ben replica's die op tafel gezet worden "over een paar dagen moet hier een soort kerkhof staan"..) lekker gezellig. Wat een trieste autist, ik zeg : ga lekker met pensioen, vissen of zo. Al zijn collega's zouden het beter kunnen m.n. Tom Egbers is een verademing! (ne ik ben zelf niet Tom Egbers en ik ben ook niet Dione de Graaf.

roeltje 2015 | 10-08-12 | 13:44

Wat zielig voor die oude man, hij weet zelfs al niet meer als hij iets fout doet.
Hij kan beter van het tv scherm verdwijnen voordat hij nog meer mensen kwetst zonder dat hij er erg in heeft.
Dus Mart... Opzouten, en laat het maar aan jongere mensen over.
En ik weet bijna 100% zeker dat je wel al die commentaren leest.

ANGEL70 | 09-08-12 | 08:52

en MAG ik dat zeggen... JA dat mag ik zeggen.

petros666 | 09-08-12 | 01:04

Ach hij heeft zijn fratsen. maar dat siert hem ook wel weer. Ben met die man op TV groot geworden en kan me geen tour indenken zonder deze ouwe knar.

petros666 | 09-08-12 | 01:03

Trouwens, al die PVV'ers en die andere rechtse proleten hier schrijven nog slechter Nederlands dan een willekeurige pas aangespoelde Afrikaanse ex-bootvluchteling.

dr fonk | 08-08-12 | 23:39

U heeft wel eens gehoord over zoiets als euthanasie. En is er leven na euthanasie? Ja. Er is leven na euthanasie. En het heet Johan Derksen. Nederland: u kunt mijn kloten kussen.

dr fonk | 08-08-12 | 23:35

De consensus is ondertussen wel dat Mart een fossiele eikel is. Daarover zijn we het wel eens. En al lang eens.
Maar wie in onze nationale omroep heeft die eikel aangenomen om uur na uur de beeldbuis plat te zwammen? Wie? Laat dat eens duidelijk worden. Die persoon zou kunnen uitleggen welke talenten Mart heeft die hij tot nu toe niet boven tafel wist te krijgen?

ljcoster | 08-08-12 | 21:09

@TisNieZoMoeilijk:
je kwalificeert zelf de narcist Smeets zelf met:"een stukje aan elkaar zitten LULLEN".

nieuwe-haring | 08-08-12 | 20:31

Wat een ge-urineer over die ijdeltuit. Wie hem niet zien wil, er zijn alternatieven genoeg. Wie gaat er in vredesnaam naar iets kijken als je van te voren weet dat je je er aan gaat ergeren.

nieuwe-haring | 08-08-12 | 20:28

Over het schitterende commentaar van Hans van Zetten bij de gouden oefening van Zonderland, hebben we deze geflipte narcist gisteravond niet gehoord.

daytripper | 08-08-12 | 20:23

Dijkshoorn is een afzeiker, Mart Smeets is een professionele vakman.

websenior | 08-08-12 | 20:16

Die Mart, die krijgt meer aandacht dan dat hij verdient. Verder is het simpelweg 1 van de betere sport-presentatoren/commentatoren die Nederland rijk is. Ga er anders zelf eens een stukje aan elkaar zitten lullen...

TisNieZoMoeilijk | 08-08-12 | 19:37

@laardepul | 08-08-12 | 12:21
Heeft u het niet over Paul de Leeuw?

Rector Reflector | 08-08-12 | 19:28

@pius | 08-08-12 | 12:16
Hier móet ik wel een + op geven..

Rector Reflector | 08-08-12 | 19:25

@swassannuf | 08-08-12 | 12:14
Volgens mij doet Mart al jaren geen eredivisie meer.
-100 dus..

Rector Reflector | 08-08-12 | 19:20

Heerlijk toch, boeit hem geen ene ruk. Die gekke Mart...

dwangruis | 08-08-12 | 19:13

Mmmm... ik vind het altijd wel prettig M. op tv te zien.
En natuurlijk is het een zelfingenomen opgeblazen paddo... maar wat zullen we hem missen als hij er niet meer is...

neverywhere | 08-08-12 | 17:55

Belachelijke lulhannes, niet waard om te kijken.

Axel073 | 08-08-12 | 17:20

Wat een zelf ingenomen eikel zeg, mensen die heel hard roepen "ik heb geen fout gemaakt" ontreekt het aan zelf kritiek. Zulke mensen zijn per definitie zelf ingenomen, en hebben narcistische karakter treken. Ze zijn moeilijk aanspreekbaar op hun gedrag, want buiten hen is niemand beter dus waarom zouden ze überhaupt ergens naar luisteren. IK, ik en ik, daar heel lang niets en dan de rest bah, bah wat een nare kerel is dat toch.

dwar | 08-08-12 | 17:19

kraaghaar | 08-08-12 | 16:39 |
Ja, zoiets.
Goden hebben de neiging om te veronderstellen dat iedereen hen aanbidt of op z'n minst zou moeten aanbidden, dat ze het middelpunt van de schepping zijn, en dat ze boven alle kritiek verheven zijn. Gewoon, omdat zij schepper zijn tussen de schepselen.
Het probleem met goden is dat ze nooit dood willen, ook als de wereld al lang met ze heeft afgerekend. Dan blijven ze tot vervelens toe ronddolen, denkende dat die wereld niet veranderd is en ook nooit zou móeten veranderen, dat wij hen dus tot in eeuwigheid zullen blijven aanbidden.
Daar komt nog bij dat de keuze voor het inzetten een god, ook als die god al lang geen god meer is, een tijd lang succesvol is, gewoon omdat mét die god de hele context, voor zover die nog werkzaam is, geactiveerd wordt.
Dat is dus ook het geval met Smeets. Bij gebrek aan beter, bij gebrek aan een nieuwe god wordt instituut Mart Smeets met kunst en vliegwerk overeind gehouden en gaat het carroussel Mart Smeets, ook al kraakt en piept het, volledig voorspelbaar draaien, zoals het al decennia lang draait. Mart Smeets is een merk, zoals Old Spice ook een merk is, een Buisman, en Trabant. Je weet wat je krijgt, oud en vertrouwd, maar niet meer van deze tijd.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 16:55

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 14:50

Smeets is dus een soort God met een bochel en een hangzak...?

kraaghaar | 08-08-12 | 16:39

Meneer Smeets, gaat u alstublieft met pensioen!

Alexander de Kleine | 08-08-12 | 16:28

-weggejorist-

Van de Kargarenbok | 08-08-12 | 16:21

Mart is mijn mannetje. Het zout in mijn sportuitzending. Amusemart.
Dijkshoorn is in menig opzicht een Mart Smeets. Ze hebben allebei de herhalio's op het repertoire, kunnen niet met kritiek omgaan en zijn in hun publieke optreden bijzonder zelfbevlekkend bezig. Geen probleem. Als je goed bent, ben je goed.

Miep Scharensliep | 08-08-12 | 16:19

TV is voor Mart de manier van zelf-bevrediging nu Ria Visser in de overgang zit.
Geef mij maar de Snor

harob | 08-08-12 | 15:56

mannen van over de zestig ,weten alles al die hoef je niks te vertellen,is niet alleen bij Mart,maar ook bij Johan Derksen(alleen met een dosis zelfspot is het wel leuk),mijn vader,schoonvader,en bij mij zal het niet anders zijn .
Is ouwe mannenkwaal.

mokummer | 08-08-12 | 15:42

de jong8419 | 08-08-12 | 15:35 |
"Zou niet weten wie het beter zou doen."
Je bedoelt: hij zou niet weten wie het beter zou doen?

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 15:37

Smeets doet het m.i. heel goed. Zou niet weten wie het beter zou doen.

de jong8419 | 08-08-12 | 15:35

M@verick | 08-08-12 | 12:22 | + 15
Gister verwelkomde hij de gasten met de uitspraak "Welkom aan tafel kinderen.." of iets in die richting iig geval noemde hij de sporters aan tafel kinderen. Trots op zijn troon ontving hij zijn onderdanen...

Datzegiktoch | 08-08-12 | 15:28

*JTR* | 08-08-12 | 13:30 | + 3

meesterlijke weergave!

klein_broertje | 08-08-12 | 15:15

Stormageddon | 08-08-12 | 14:59 |
Jeroen Krabbé heeft trouwens wel altijd gelijk!

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 15:14

@Schoorsteenveger | 08-08-12 | 14:32
En op een gegeven moment gaat 'ie dood en vertelt Jeroen Krabbé dat het zijn beste vriend was. 5 jaar later weet niemand meer wie het ook alweer was. All things pass.

Stormageddon | 08-08-12 | 14:59

En wat die kijkcijfers betreft: heel veel mensen kijken niet dankzij, maar ondans Smeets. Omdat de helden van de dag daar op komen draven.
Geef Mart zijn eigen late night show en er kijkt geen hond meer. De mijne niet iig.

schendel | 08-08-12 | 14:59

Alteidt Glijck | 08-08-12 | 14:27 |
"... iemand die onder kritiek niet meteen de handdoek in de ring gooit..."
Iemand die kritiek nooit of te nimmer als kritiek zal ervaren, zul je bedoelen. Smeets is niet iemand die de handdoek in de ring zal gooien, gewoon omdat hij de handdoek niet in de ring kán gooien. Smeets snapt kritiek niet, Smeets hoort wel maar kan niet luisteren, Smeets is God, een gemankeerde God weliswaar, maar een God, een instituut, en zoals Stormageddon ons reeds leerde, God heeft altijd gelijk, ook als hij geen gelijk heeft. De sporter wikt, Smeets beschikt.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 14:50

@ Alteidt Glijck | 08-08-12 | 14:27

"Als je niet van het werk van de man houdt kijk dan niet."

Dat is nog erger Alteidt, dat is als doorrijden na een ongeluk. Vind jij het dan goed dat er zo met onze sporters wordt omgegaan?

suvois | 08-08-12 | 14:47

Ik begrijp sowieso niet dat mensen NOS kijken terwijl de BBC op minstens 2 zenders tegelijk diverse onbekende en verrassend leuke sporten uitzend. Dat alles samen met ex-sporters die stuk voor stuk informatiever, grappiger en respectvoller zijn dan die dikke narcist.

weedo | 08-08-12 | 14:32

Stormageddon | 08-08-12 | 14:18 |
Mart is een instituut ja, dat is het probleem met Mart. Freek de Jonge is ook een instutuut, Maarten van Rossem, nog zo'n instituut, Wim de Bie, weer een instituut, Mies Bouwman, instituut der instituten, Paul Witteman mag ook met recht een instituut worden genoemd. Verder noem ik een Barend, een Van Dorp, een Barend (familie van die andere Barend), een....
Ma, man, wat een instituten zijn er in de loop der jaren opgericht, en hoeveel standbeelden zijn er al op hun sokkel gehesen.
Mart Smeets, de man die altijd gelijk heeft. Dat zou de titel kunnen zijn van een geautoriseerde biografie waarin al dat gelijk over duizend pagina's of méér wordt uitgesmeerd.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 14:32

Mooi zelfbewust antwoord van Smeets.
Of je het ermee eens bent of niet, het getuigt van ballen.
Als je niet van het werk van de man houdt kijk dan niet.
Ondertussen leven en laten leven.
(Dat laatste geld natuurlijk ook voor Smeets in z'n interviews.)
Ik mag dat wel, iemand die onder kritiek niet meteen de handdoek in de ring gooit.
Zulke Nederlanders hebben we meer nodig.

Alteidt Glijck | 08-08-12 | 14:27

Stormageddon | 08-08-12 | 14:18 | + 2 -
Volledig mee eens, huilende vrouw is manipulatie.

me,myself and IK | 08-08-12 | 14:22

@Schoorsteenveger 08|08|12 14:10
Daar heb je een punt want dat had ik destijds óók...
Waar ik me tevens in kan vinden is Mart's afkeer voor het aanschouwen van welke gehandicapten-sport dan ook,en al helemáál de komende paralympics.
Je stopt toch ook geen foto van je moeder in een glas bíer...!

R.B.Scott | 08-08-12 | 14:21

@Stormageddon | 08-08-12 | 14:18
"Kritiek op hebben op een sporter met een A-status en alle ruimte en geld krijgt om de spelen te halen en het dan niet doet, verdient kritiek"

Dat zinnetje ging niet helemaal goed. Ik bedoel dus: "Kritiek hebben op een sporter met een A-status en alle ruimte en geld krijgt om de spelen te halen en het dan niet doet, is terecht."
Of: "Een sporter met een A-status die alle ruimte en geld krijgt om de spelen te halen en het dan niet doet, verdient kritiek."

Affijn, dat had jelui wel begrepen.

Stormageddon | 08-08-12 | 14:20

@mezelf: glimmen bedoel ik.

me,myself and IK | 08-08-12 | 14:19

De Mart heeft gewoon gelijk. Dat volleybalmeisje hanteert een klassieke vrouwentruc. Als ze geen weerwoord hebben en toegeven dat de man gelijk heeft dan trekken alle vrouwen de zieligheidskaart en gaan ze huilen, en zadelen ze de man (die gelijk heeft) op met een schuldgevoel en kweken ze sympathie voor zichzelf bij de neutrale toehoorders en antipathie voor de man (die gelijk heeft) van diezelfde neutrale toeschouwer.

En vooral de neutrale mannelijke toehoorders trappen erin. Meisje zielig, man (die gelijk heeft) is stout en fout. En alle mannen die meer neuken dan zij zelf, en mooie meisjes durven aanspreken, zijn sowieso al klootzakken, dus dan moet De Mart wel een superklootzak zijn. Maar hij heeft gewoon gelijk.
Kritiek op hebben op een sporter met een A-status en alle ruimte en geld krijgt om de spelen te halen en het dan niet doet, verdient kritiek. C'est ça.

En iedereen mag verder vinden van De Mart wat 'ie wil, maar het is wel een instituut. Wie willen jullie dan? Tommie Egbers? Matthijs van Nieuwkerk? Toine "ik kan de ewr niet zeggen" van Peperstraten? Dat is toch ook allemaal 3x niks. Dus De Mart (die gelijk had) moet gewoon blijven. Tot 'ie doodgaat.
Dit is het verdict van Londen. Senk joe. Merci et au revoir.

Stormageddon | 08-08-12 | 14:18

Verschil tussen Smeets en Dijkshoorn is dat, ondanks dat ze beiden enorm vol van zichzelf zijn, de laatste echt een onuitstaanbare lul is. Hoe die gozer vol zelfgenoegzaam met zichzelf ingenomen zat te glimen bij VI Oranje afgelopen zomer is onovertrefbaar in walgelijkheid.

me,myself and IK | 08-08-12 | 14:18

StevePiano | 08-08-12 | 14:09 |
Zodra Smits ons weer hindelijk in de weg gaat lopen gaan wij dat met overtuiging doen.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 14:13

R.B.Scott | 08-08-12 | 13:44 |
Hij heeft waarschijnlijk gedacht “Daar zou ik hem wel even in willen hangen”. Dacht-ie destijds, zo zei hij in een interview in HP de Tijd, ook als hij Steffi Graf zag.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 14:10

WE zijn anti-Mart-Smeets-topics inmiddels beu. Een paar keer is geinig genoeg. Bash liever nog een keer die Henk Jan Smits of anderen die niks bijdragen aan d'n teeleevee.

StevePiano | 08-08-12 | 14:09

18konijn | 08-08-12 | 13:57
Ik heb de indruk dat ze samenwerken met RTL in het Holland Heineken huis die ook verslag doet van de Olympics (maar dat is nog niemand opgevallen). Verder kan Jules Paradijs er niet tegen dat hij niet meer dan 100.000 kijkers per avond heeft voor zijn WNL "omroep".

Simon_GS | 08-08-12 | 14:07

Als je voor "men" tv maakt (van de centen van "men"), zou het wellicht raadzaam zijn om je wél wat aan te trekken van de mening van "men". Jankfossiel!

kraaghaar | 08-08-12 | 14:06

Wat een gelul, stelletje hufters. Laat die man lekker met rust. Heeft ie niet verdient vlak voor dat ie op pensioen gaat. Jullie moeten je schamen. You go Mart! Doe nog maar even wat je het liefste doet, en trek je niks aan van dat geteisem!

keefrocks | 08-08-12 | 14:03

Mart is een winnaar van de bovenste plank. Over 4 jaar weer, zeg ik. En volgend jaar gewoon weer Tour du Jour. Mag ik dat zeggen? Interesseert met geen hol.

EddieS | 08-08-12 | 14:02

Ik heb wel een huiskamervraag: dat in de TMG-media hetzes gevoerd worden tegen autobelastingen, slecht vakantieweer en de Grieken is allemaal nog te begrijpen, maar waarom in vredesnaam nu die hetze tegen Mart Smeets? Met elke avond twee miljoen kijkers voor Mart kan de Telegraaf daar toch alleen maar aan verliezen? Welke rekening heeft Jules Paradijs te vereffenen?

18konijn | 08-08-12 | 13:57

Als reaktie op Kromo's uithaal bij "Evers staat op" schijnt hij gedacht te hebben:"Als die aap nou geen 50% lui Surinaams bloed door haar aderen had stromen,had ik wel een ererondje achter haar kunnen waterskieën...".

R.B.Scott | 08-08-12 | 13:44

Het laatste sportprogramma waar hier de tv voor aanging was Sportpaleis De Jong.

Al SchietjemeLevend | 08-08-12 | 13:43

Blijf met je typhus klauwen van Mart af.
Mag ik dit zeggen, ik mag dit zeggen.

Kilsdonk | 08-08-12 | 13:43

De Smeetsgate, hij rolt lekker door de mond

De_Assenaar | 08-08-12 | 13:38

Effe wachten, dan loopt hij met een rollator door huize avondgloren,en hebben wij RUST !

Holland Olee | 08-08-12 | 13:33

Mensen die niet aan sport doen of geen verstand hebben van sport vinden mart leuk. Mensen die wel verder dan drie kunnen tellen in de sport kotsen m uit omdat hij:
- denkt als enige de wijsheid in pacht te hebben terwijl hij inhoudelijke fout na fout maakt
- de kijker als kleuter beschouwt
- Elke vraag diepgang moet hebben terwijl hij een platbodem interviewt
- voor eigen glorie predikt

ildib | 08-08-12 | 13:31

En wat gaan we vanavond doen, Mart?

Nou dat ga ik je vertellen, Tom, en dat zeg ik niet zómaar. We gaan vanavond eens iets héél anders doen. Ik, Mart Smeets, ik sta hier vanavond namelijk op een alm. Een alm zult u zeggen? Wat doet die gekke Mart Smeets op een alm? Maar dat niet alleen. U zult u zich ongetwijfeld óók afvragen wat in vredesnaam is een alm? Voor die huiskamervraag moeten we, ik zeg het nog maar eens een keer, naar Tiel. Of beter nog. De Betuwe. Naar mevrouw van Zetten om precies te zijn. U kent haar vast nog wel van eerdere uitzendingen. U heeft allemaal vast wel eens een puzzleboekje in de hand gehad. Op vakantie of in de trein of in de bus of in de auto of in het vliegtuig of op een boot. Of, zoals in het geval van mevrouw van Zetten uit Tiel, gewoon thuis. In de huiskamer. U heeft allemaal vast als zij wel eens kruiswoordraadsel opgelost. En als ik, Mart Smeets, dan nú alm zeg, ja, dan denkt u natuurlijk aan een alpenweide. Ik sta dus helemaal alleen voor u op een heuse alpenweide. En dan komen we tóch weer terug bij die beginvraag. Weet u nog? Wat moet zijn kalende man op een alpenweide zult u denken. Nou, Tom, het is niet zómaar een alpenweide.

Mart? Wat zeg je, Tom? Mart, kun je het wordt korter houden? We gaan zo live schakelen met Londen. Ik kan je niet goed verstaan, Tom, want, u gelooft het of niet, ze staan hier achter mij midden in de zomer te midwinterhoornblazen. Want Zwitsers zijn een gek volkje hoor.

Ik neem aan dat ik nog in de uitzending ben. We kennen allemaal wel de Tourmalet. Of hebben er wel eens van gehoord. Of niet natuurlijk. Dan noem ik een Aubisque. Ik noem een Aspin. Ik ga zelfs verder. Ik noem een Peyresourde. Dat zijn bergen en niet zómaar bergen. Mag ik dan zeggen dat deze alpenweide waar ik, Mart Smeets, nu sta óók geschiedenis heeft gemaakt? Als alm der almen? Ja dat mag, nee, dat móet ik zeggen. Stel, en ik zeg met nadruk stel, dat we teruggaan in de geschiedenis. In de tijd. En dat zeg ik niet zo gauw. Zegt de naam Wilhelm Tell u dan iets? Ik hóór u denken. Nee? Misschien mag ik u dan meenemen naar de Nederlandse Wilhem Tell. Misschien dat het dán duidelijker wordt. En dat durf ik, Mart Smeets, en dan ga ik nu iets hel geks zeggen, vanaf een alpenweide te zeggen.

Weet u wat. We gaan het hem zelf vragen. Aan wie zegt u? Aan Rick van der Ven. De oplettende kijker raadde het al. De Nederlandse Wilhelm Tell. We kennen inmiddels allemaal mevrouw van Zetten uit Tiel maar wie is toch de man achter Rick van der Ven?. Ik ga hem, want dat wilt u weten, vragen hoe het is om in Oss geboren te worden. Ik geef het u te denken. Ik, Mart Smeets, ik ga nu iets héél geks doen. Ik ga u huiswerk geven. Huiswerk zegt u? Dan geef ik u het volgende mee: 212. Ja u hoort het goed. 212. En van wie kun je beter een antwoord krijgen op die vraag dan van de Nederlandse Wilhelm Tell. Nota bene op een alm. Of alpenweide zo u wilt.

*JTR* | 08-08-12 | 13:30

Mart heeft die gave om die kritische kijkers die hem niet willen zien toch te laten inzien wat emotie is.

poetsnoet | 08-08-12 | 13:29

Blijkbaar heeft Mart meer Fans dan ik dacht en gehoopt had. Gezien de bovenstaande reacties. Het zijn toch allemaal kijkers.

waarzeggertje | 08-08-12 | 13:25

Armin Langbaard | 08-08-12 | 13:17 |
Ik geef een schets van hoe ik in al mijn bevooroordeeldheid Mart Smeets waarneem. Ik hoef me hier op GS ook helemaal niet druk te maken over die bevooroordeeldheid, want dit is bij uitstek de plek waarop ik lekker los kan gaan, zonder aanziens des persoons. Als ik Mart Smeets zou interviewen zou ik in een geheel andere positie zijn. Maar ik zou het niet eens willen.
Ik wil toch een kleine kanttekening maken hier. Ik vind dat Mart Smeets iedereen in dezelfde mal wil duwen, en ik vind dat ik dat zelfs hier op GS niet zo extreem doe als hij. Dus daar ligt toch een subtiel verschil.
Er is geen sprake van gemaskeerde zelfkritiek, wel van het besef dat mijn karakterisering van Mart Smeets een gekleurde ad hoc oprisping is. Ik heb niet de pretentie de persoonlijkheidsstructuur van Mart Smeets te doorgronden, dat zou ook veel te veel eer zijn, dat zou veronderstellen dat ik Mart Smeets als persoon interessant zou vinden, hetgeen geenszins het geval is. Mart Smeets is een veschijnsel, een klomp vet die het beeldscherm troebel maakt.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 13:25

Kijk, zo meteen is het voetballen weg bij de NOS en dan mag Mart iedere zondagavond om 19:00 verslag doen van het korfballen. Dat lijkt mij voor een korfbalhater als Mart straf genoeg.

Bigi Bana Boy | 08-08-12 | 13:21

Groot gelijk Mart, nooit reageren op een hetze van gefrustreerde WNL producenten die gisteren nog geen 80.000 kijkers trekken tegenover 1,8 miljoen voor Mart.

Simon_GS | 08-08-12 | 13:21

Weten JULLIE al wat Smeets betekent in het Sanskriet? Nee hè, nou WIJ inmiddels wel. WIJ hebben dat namelijk eventjes mooi voor U opgezocht. En nou zegt U natuurlijk: "nou Sanskriet dat boeit MIJ niet zo". Maar DAAR komt verandering in als IK U vertel wat Smeets daadwerkelijk in het Sanskriet betekent. Volgense deze eeuwen oude cultuur betekend Smeets: "De onoverwinnelijke openbare verbale zelfbevrediger". Nou is DAT nu niet mooi, is DAT geen verrassing, is DAT niet heel passend, en wilde U DAT nu niet van MIJ weten?

Tjemig | 08-08-12 | 13:20

Strohond | 08-08-12 | 13:11 |
Jij weet niet en hoeft niet te weten hoe kut mijn leven is. En da's maar goed ook dacht ik zo.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 13:18

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 12:53 | + 2 -
Je drukt Smeets heel erg in een mal die jezelf hebt gecreëerd. Is dit gemaskeerde zelfkritiek?

Armin Langbaard | 08-08-12 | 13:17

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 13:04
De dag zegenen nog wel. Wat zul jij een kutleven hebben.

Strohond | 08-08-12 | 13:11

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 12:53
Bij deze, een plus van mij.
Een verdomd goed stuk.

Teun van het Tuinpad | 08-08-12 | 13:07

Mart heeft gelijk. Omdat een paar paupers in het land Mart niet leuk vinden zou hij moeten vertrekken/stoppen? Wat een onzin.

Als het niet leuk vindt moet je niet kijken. Genoeg zenders.

Fret Kroked | 08-08-12 | 13:05

voorwaarschuwing | 08-08-12 | 12:58 |
Ik gun ieder het zijne, ook Mart Smeets, maar ik ben de man al jaren kotsbeu, kots- en kotsbeu. En als ik dan te veel tijd heb, dan spui ik die kots hier op GS, zonder maar de minste illusie te hebben dat deze exercitie zal bijdragen aan het bespoedigen van het definitieve vertrek van Mart Smeets.
Maar ik zal de dag zegenen waarop Smeets met zijn dikke reet uit de stoel stapt waarin hij véél te lang heeft mogen zitten, waarop hij niet meer in de weg zit en het zicht ontneemt.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 13:04

Leave Mart Alone!

fail | 08-08-12 | 13:03

Is er eigenlijk inmiddels iemand geweest, die Manon Flier gevraagd heeft wat ze van het gewraakte 'interview' vond ? Benieuwd of zij zichzelf ook als een DeMartelaar ziet.

Zoals door anderen al opgemerkt was de Martosaurus Smeetzilla daags na de commotie over het interview met Flier inderdaad ineens poeslief tegen z'n gast(inn)en. Zou-ie dan tóch gelezen (of op z'n minst gehoord) hebben wat 'men' van 'm vindt ? Mart, foei, jokkebrok dat je er bent !

baba4oog | 08-08-12 | 13:01

Mart wordt oud. Doet alles op de automatische piloot en vergeet daardoor zijn gasten aan het woord te laten.
Door zijn ervaring en status sleept hij zich door de uitzending. Tijd voor een waardige opvolger.

dogbitedog | 08-08-12 | 12:59

@Schoorsteenveger:

Gun ieder het zijne. Respecteer de manier waarop Mart zijn dingen doet, zijn interviews afneemt en door het leven gaat en probeer ook zelf naar eigen inzicht te leven zonder je te veel te laten beinvloeden door anderen.

Altijd maar weer iedereen veroordelen en dat vingertje....... pff

voorwaarschuwing | 08-08-12 | 12:58

Nee Smeets, trek je vooral niets aan van hoe je verhaal wordt ontvangen. Wat is dat voor een achterhaald doelgroep beeld uit de 50's vorige eeuw over vrouwen uit Stavoren?? Wanneer een heel land struikelt over je tenenkrommend uitgevoerde werk zou er dan een kern van waarheid inzitten wellicht?
Arrogantie ten top dit. Nee, het is niet stoer om kritiek te negeren.

Sunabalk | 08-08-12 | 12:58

De Noord-Afrikanen hebben grote delen van Parijs, Brussel en Antwerpen inmiddels totaal veroverd en dreigen dit binnenkort eveneens te doen met Rotterdam, Utrecht en Amsterdam. De Euro staat op ploffen, Griekenland is dead en Spanje zal dra volgen. De SP dreigt de verkiezingen op 12/11 in Nederland te gaan winnen. Het is een kut zomer qua weer. Maar ho, de metafoor voor alles wat voor hel en verdoemenis staat schijnt ene Mart Smeets te zijn. Wat een "eer" voor hem, senk joe !

de directeur | 08-08-12 | 12:57

kippevlees | 08-08-12 | 12:36 |
"Dus de fout ligt bij deze twee bobo's"

Helemaal waar, dat is juist zo triest. Smeets is zo'n type wiens tentakels kennelijk zo onuitroeibaar in de NOS geworteld zijn dat niemand hem er ooit meer uitkrijgt. Met bewondering voor hoe zijn soort dat doet want daar begrijp ik helemaal niet van. Zeldzaam talent moet dat zijn.

Zag gisteren op GS topic over Mariëtte Hamer van de PvdA die minister wil worden. Exact hetzelfde mechanisme als Smeets bij de NOS. Ieder ander zou genadeloos weggehoond worden binnen de eigen club, maar deze types niet. Hoe doen ze dat?

M@verick | 08-08-12 | 12:55

Elke extra gram vet aan Mart Smeets is een extra gram arrogantie méér, domme arrogantie en dat is de meest irritante vorm van arrogantie die er is, zeker als je er als kijker te pas en te onpas mee wordt geconfronteerd, gewoon omdat je van de Olympische Spelen wilt meegenieten.
"is dit sport...!" vraagt Mart Smeets zich elke keer weer af, en bij hem is het geen vraag maar een mededeling, een dictaat richting de kijker die hij zonder dat hij het zelf doorheeft tot op het bot minacht, precies zoals hij de persoon achter de sporter miskent.
Mart Smeets leeft in een wereld die door Mart Smeets is vormgegeven, en iedereen, elke sporter en elke kijker, is door Mart hoogstpersoonlijk een plaats toegewezen. Nee, méér dan dat, Mart heeft ook a priori bepaald wat elk poppetje in zijn poppenhuis dient te denken en dient te doen. De wereld van Mart Smeets is een wereld waarin Mart Smeets als een gemankeerde God de regie probeert te voeren, en dat tot in de kleinste details.
"is dit sport...!" deelt Mart Smeets ons elke keer weer mede, en als wij niet meteen bevestigend antwoorden, ten bewijze dat wij in zijn fantasiewereld de door hem uitgewerkte rol willen spelen, dan worden wij door mart Smeets simpelweg niet waargenomen, worden wij ontkend, worden wij "ausradiert".
Mart Smeets is een ouwe zak, maar redeneert als een kind, een kind dat als een Narcissus de wereld ervaart en het nog als natuurlijk ervaart dat alles wat hij waarneemt door hemzelf wordt geproduceerd en door hemzelf kan worden gestuurd. Mart speelt met oms het spelletje "fort.. da" dat klene jongetjes met hun moeder spelen. Als we doen wat Mart wil dan zijn we "da", dan zijn we deel van zijn ceconstruerrde wereld, als we niet doen wat Mart wil, dan zijn we "fort", bestaan we niet en zijn we géén deel van zijn geconstrueerde wereld.
"is dit sport...!" dicteert Mart Smeets de sporter die hij interviewt, en het enige wat hij van de sporter verlangt is dat deze tot in detail de rol speelt in het drama dat Mart Smeets tevoren heeft geschreven, het cliché-drama waarin de sporter als een mal moet passen, precies moet passen, omdat enkel dan het Grote Verhaal dat Mart Smeets zo graag wil vertellen een Smeets-kop en een Smeets-staart heeft gekregen en bijgezet kan worden in het Grote Smeets Verhalen-boek waaruit hij tot vervelens toe, eveneens te pas en te onpas, blijft citeren.
Mart Smeets is een gemankeerde God die denkt dat hij ons geschapen heeft en ons een Openbaring brengt, maar in werkelijkheid ons slechts waarneemt als wij de poppetjes willen zijn in zijn kinderlijke poppenspelletjes.
Mart Smeets denkt dat hij de mens achter de sporter en de mens achter de sportliefhebber begrijpt, maar Mart Smeets ontkent ten diepste die mens. Mart Smeets is een narcist.
Kritiek is aan Mart Smeets dus niet besteed.

Schoorsteenveger | 08-08-12 | 12:53

@Wim-Lex:
Precies, wij als NL'ers zijn altijd zo goed met het vingertje wijzen. Ik vind die vent ook best arrogant overkomen, maar het heeft soms wel wat. Het is af en toe daardoor best leuke uitdagende Tv ipv slijminterviews waarbij je in slaap valt.

voorwaarschuwing | 08-08-12 | 12:53

@Pufferd | 08-08-12 | 12:38 |

al 20 jaar zap ik asap weg als Smeets in beeld komt. En ik ben zeker niet de enige. De man behoort een sportprogramma te presenteren ipv z'n opgeblazen ego. Je kan er op wachten dat hij zichzelf zo ver opblaast dat hij ontploft. Als er duizenden, waarschijnlijk tienduizenden mensen niet naar een sportprogramma kijken vanwegen de afkeer tegen een presentator dan moet de baas van die man zich afvragen of daar wel de juiste persoon zit. Maar waarschijnlijk is die baas gewoon bang van Smeets.
Smeets moet maar een soort talkshow gaan doen ipv sportprogramma's totaal verneuken. Vanwege Epke Zonderland heb ik me gisteren over mijn afkeer heen gezet maar man, man, wat een totaal armzalige interviewer is het. En ik weet weer waarom ik iedere keer wegzap. Word er nl misselijk van

schendel | 08-08-12 | 12:52

Voor extra commentaar: smeetsmakelijk.nl/

Vrij geniaal tooltje.

mr_666 | 08-08-12 | 12:52

Buenas noches mi aMart

Armin Langbaard | 08-08-12 | 12:50

ldbhnger | 08-08-12 | 12:19
Of dat de een bestaat en de ander niet.

swassannuf | 08-08-12 | 12:49

Ik snap het niet. Als je Mart niet mag dan kijk je niet. Ik kijk ook niet naar RTL Boulevard omdat ik Albert een eikel vind. En zo kijk ik wel meer programma's niet...

He! Er zit een knop op je TV!

Wim-Lex | 08-08-12 | 12:48

Het probleem van Smeets zit hem niet in één al dan niet ongelukkig interview. Het probleem van Smeets zit in zijn diepgewortelde overtuiging dat hij de man is op wie iedereen zit te wachten en dat de rest er eigenlijk niet toe doet.

patat - generatie | 08-08-12 | 12:48

Eerder deze week reaguurde ik al dat het me een raadsel is dat Manon Flier niet live in de uitzending zo'n glas rode wijn in Smeets gezicht heeft gesmeten en is weggelopen. Met bewondering voor haar zelfbeheersing en beschaving.

M@verick | 08-08-12 | 12:44

En nu lig ik even ontzettend in een scheur om de edit. Thanx, Joris! :D

Pufferd | 08-08-12 | 12:44

@Pufferd | 08-08-12 | 12:38 |
Precies. Goed gesproken.

Ornoisliefde | 08-08-12 | 12:42

Tsja, gevoelig punt; maar ik ben het eens met Mart Smeets.

De eerste keer dat ik over het incident hoorde en de reacties hier las bereidde ik mij al voor op een asociaal/pittig interview. Echter na het zien van het betreffende filmpje vond ik dat het reuze meeviel. Hij wreef zeker zout in de wond; en het was niet altijd even plezierig voor dat meisje…. maar zo erg als men hier beweert vond ik het niet. Smeets probeert altijd op zijn manier verschillende aspecten los te krijgen; en dat is ook soms leuk om te zien hoe hij de romantiek van diverse dingen beschrijft.

Hier was het zeker ff lullig maar goed... het was een typisch Smeets interview en daar moet je tegenkunnen; anders daar niet gaan zitten.

Ben ik de enige.......?

voorwaarschuwing | 08-08-12 | 12:42

2,3 miljoen kijkers, dan zou ik kritiek ook niet serieus nemen. Kritiek op Mart is geen nieuws, er wordt nieuws mee gemaakt en dat snapt deze ervaren man prima...

Dorkie | 08-08-12 | 12:40

"Ik trek me niets aan wat 'men' daarvan vindt". Sorry DeMart, je al decennia aanstootgevende optreden op de treurbuis is enkel en alleen mogelijk omdat je kolossale salaris betaald wordt door diezelfde 'men'. Zal jou je reet roesten, zoveel is duidelijk.

M@verick | 08-08-12 | 12:38

Mart Smeets = Koning
Hoppa, een middelvinger voor en een trap na aan al die lui die nu commentaar lopen te leveren op hem, en dan blijkbaar ook nog hopen dat Mart Smeets daar warm of koud van wordt en (eerder dan gepland) van de buis gaat. Waarom zou hij dat moeten doen? Omdat Lulletje Rozenwater en zijn 40 sufferds zich aan hem storen en (verongelijkt zeikstemmetje opzet)"Mart Smeets van onze hardwerkende belastingcenten wordt betaald"?

- Edit: dit is wel een beetje doorzichtig, Dione... -

Pufferd | 08-08-12 | 12:38

Smeets probeert gewoon een oersaai programma dragelijk te maken door wat emoties los te maken bij sporters en thuiskijkers. Goed gelukt lijkt me zo. Daarbij is Manon in een klap een van de bekende en populairdere Nederlanders op de spelen zonder zelfs maar mee te doen. Kan nooit slecht voor haar zijn. Hulde voor Mart!

iznogood29 | 08-08-12 | 12:37

MArt was gisteren overdreven vrindelijk, dat dan wel wer.

Uw Verzekeringsadvis | 08-08-12 | 12:36

Wie heeft gezien hoe begripvol en poeslief Mart gisteren opeens aan tafel zat weet dat hij liegt.

sjaakdeslinksesul | 08-08-12 | 12:36

"De Mart" kan er verder ook niks aan doen.
"De Mart" doet gewoon zijn werk voor heeeel veel
geld(gemeenschapsgeld, de NOS is immers de Nederlandse staatsomroep)
Maar "De Mart" heeft ook bij de NOS bazen waar hij verantwoording aan moet afleggen.
Baas 1 is het hoofd van NOS Sport: Maarten de Nooter
en opperbaas is: Directeur van de Nos Jan de Jong.
Dus de fout ligt bij deze twee bobo's
Zolang zij Mart(KOTS) Smeets handhaven helpen geen duizend Facebook pagina's om "De Mart" weg te plempen van de beeldbuis!

kippevlees | 08-08-12 | 12:36

Sport is sport en emotie is de -individuele- door U toegevoegde waarde.
De ruimte tussen een sportprestatie en uw emotie is door hamburgerverkopers geannexeerd.
Overigens genoten van de Cubaanse hoogspringster.

Ratzing. | 08-08-12 | 12:35

Het wordt gewoon tijd voor fris bloed, maar nou denk ik toch dat het einde van Studio Sport nabij is als ze geen samenvattingen van de eredivisie meer mogen uitzenden, dan wordt het helemaal buiten de piekuren uitgezonden!

gozahtje | 08-08-12 | 12:33

Greetje Duisenberg | 08-08-12 | 12:23 | + -1

"Ik heb gelukkig wel wat beters te doen".... En jij noemt deMart en de meeste anderen op tv pedant??!

www.woorden.org/woord/pedant

Frans Eikelglans | 08-08-12 | 12:31

-weggejorist-

IgorMortis | 08-08-12 | 12:30

Wie moet volgens de reaguurders de plek van Mart innemen?

Ervan uitgaande dat er straks gewoon één sporttalkshow is, bij RTL.

Wilfred, Rick Niemand, Eén van de -extreemsaaie- Ideale Schoonzonen van de NOS?

Wie?

Ik zou dan Wilfried kiezen.

Bart_Bart | 08-08-12 | 12:30

@Inguz | 08-08-12 | 12:02
Welkom op geen stijl: Tendentieus, ongefundeerd en waar nodig enigszins kwetsend.

reageerbuis | 08-08-12 | 12:28

Er is een tijd van komen....
maar voor Mart Sleets is het nu wel de tijd om te gaan.
Mooi geweest!

Von Mutzenbacher | 08-08-12 | 12:27

Kunnen de gasten dan niet van zich afbijten? Waarom laten mensen zich op tv afzeiken? Je kan toch NEE zeggen of Mart nu moet je ophouden?

Mokum Kosher | 08-08-12 | 12:27

@IgorMortis | 08-08-12 | 12:22

Prima conclusie.

pius | 08-08-12 | 12:26

"Ik lees nooit dat soort commentaren en ik reageer er niet op. Ik probeer mijn werk zo goed mogelijk te doen...".

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." (Albert Einstein)

M@verick | 08-08-12 | 12:26

Opvallend is verder dat de meeste presentatoren blijkbaar denken dat ze iets belangwekkends aan het melden zijn, terwijl het mij meestal werkelijk geen reet interesseert en zelfs verveelt.

Greetje Duisenberg | 08-08-12 | 12:26

@IgorMortis 12:22: Het is alleen fijn als mensen zichzelf zijn als het om fijne mensen gaat. Jezelf zijn heeft in mijn ogen geen waarde als je een flapdrol bent, dan kan je misschien nog beter iemand anders zijn.

Muxje | 08-08-12 | 12:25

De enige juiste reactie als je jezelf verheven voelt boven het plebs.

vip33 | 08-08-12 | 12:25

gouryella | 08-08-12 | 12:22
intervieuw..?

Ornoisliefde | 08-08-12 | 12:25

Nou succes met Rick Nieman op RTL4 dan mensen.

Shockadelica | 08-08-12 | 12:24

En ik maar denken, willen we dat?
Denken dat we deze zomer Badr Hari gingen bashen?

Mensen, journalistiek is soms bikkelhard, en als het je niet bevalt, neem dan de klikker in den hand, en zap lekker naar de commerciele versie van de geteliviseerde OS.

paddostoel | 08-08-12 | 12:24

Je kunt als sporter ook weigeren om in zo'n show geïnterviewd te worden. Misschien dat er dan iets doordringt.
.
Zelf kan ik het niet goed aanzien, zoveel pedanterie, maar dat geldt voor de meeste tv persoonlijkheden. M'n tenen gaan er krom van staan. Daarom kijk ik ook nauwelijks. Ik heb gelukkig wel wat beters te doen.

Greetje Duisenberg | 08-08-12 | 12:23

@Musset 12:18: Dat vindt Mart van wel meer sporten. Studio Sport was met hem lange tijd niet veel meer dan voebul, wielrennen en (in het seizoen) schaatsen.

Muxje | 08-08-12 | 12:23

Gelukkig begint V.I. maandag weer, de overgang van Smeets naar vd Gijp voelt als een orgasme, heerlijk.

CornholioNL | 08-08-12 | 12:23

Laat DeMart a.u.b. eens Prem intervieuwen. Dan zul je eens zien wat voor fantastisch intervieuwer deze man is. Prem laat geen spaan heel van hem...

gouryella | 08-08-12 | 12:22

-weggejorist-

IgorMortis | 08-08-12 | 12:22

"Dus dan vraag je door op zo'n meisje." Alleen al dat KLEINERENDE "zo'n meisje". Wat een eikel! GVD Smeets, Manon Flier is een van de beste volleybalsters ter wereld!

Doorvragen is heel iets anders dan treiteren, zuigen en vernederen. Het leek wel een afrekening. Flier stond het huilen nader dan het lachen, dat heeft heel NL gezien. Ook DeMart's mevrouw De Vries uit Stavoren, want die heeft wél fatsoen en gevoel in haar donder.

M@verick | 08-08-12 | 12:22

Smeets is het smerigste stuk stront op de NL TV.

Wanneer meneer zelf een keertje, bij hoge uitzondering, een interview geeft, is hij een en al - gespeelde alertheid - maar heeft hij een boek te verkopen, schuift hij graag overal aan en is de gulle lach niet van zijn verveledende tronie te rammen!

laardepul | 08-08-12 | 12:21

Mart Smeets is een held. Ver verheven boven die opgeklopte kroegsfeer van VI met Derksen en Genee en de niksigheid van de jongere generaties. Kwestie van hoge bomen, dit.

Boer in 020 | 08-08-12 | 12:20

Smeets was de beste en is de beste. Ik hoop dat hij nog heel lang doorgaat met presenteren en interviewen.
Belachelijke hetze tegen die man.

Ornoisliefde | 08-08-12 | 12:19

@ zeg maar Jansen 12:13

Dat moet dan wel iets heel algemeens en nietszeggend zijn!

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 12:19

Boeiende gesprekken ontstaan als er OPEN vragen worden gesteld. DeMart is absoluut NIET geïnteresseerd in zijn gasten, is in zijn programma's 80% van de tijd ter meerdere eer en glorie van zichzelf aan het woord en stelt alleen maar suggestieve, GESLOTEN vragen. De grootste eigenpijper die NL ooit heeft gekend.

M@verick | 08-08-12 | 12:19

Het verschil tussen God en Mart Smeets is dat; God weet dat hij niet Mart Smeets is!

lldbhnger | 08-08-12 | 12:19

Smeets heeft gelijk: Het interview met Manon Flier was gewoon goed en absoluut niet stuitend. Stuitend is wel wat de Telegraaf er van maakt. Om je als abonnee dood te schamen in de trein. Is Manon Flier al gevraagd wat zij ervan vond met Mart? Overigens, Mart moet voorlopig nog jaaaaren doorgaan zodat "we" ons heerlijk kunnen blijven ergeren, soms. O ja, Mart heeft natuurlijk 100% gelijk dat paardensport géén sport is, maar een liefhebberij voor mensen... ach breek me de bek niet open.

Musset | 08-08-12 | 12:18

Misschien dat de NOS er wel wakker van ligt, maar ik betwijfel het. Die Smeets is niet de enige dwaas die daar rondloopt

scott_0 | 08-08-12 | 12:18

1) Is mw. de Vries uit Stavoren überhaupt geïnteresseerd in sport?
2) Als mw. de Vries uit Stavoren geïnteresseerd is in sport dan zal ze ook snappen hoe kut het is dat je na 12 jaar nog steeds niet mee mag doen op de Olympische spelen.

En er is natuurlijk verduidelijken en zuigen tot je iemand aan het janken krijgt.
En hoe moeilijk is het voor een kijker om te begrijpen dat het niet leuk is dat je zo hard traint en steeds misgrijpt? Daar is geen doorvragen voor nodig.

Johanvb | 08-08-12 | 12:17

Op een rijtje zetten naast Marcel van Dam en Paul Rosenmuller en laten fistfucken door n Bokito.
Dat is nog eens stijlloos, niet?

das_Freudenmädchen | 08-08-12 | 12:16

Smeets is een hautaine hansworst maar dat is lang niet zo verwerpelijk als internetacties van de Burgerlul-united beweging.

Schijnheilige nietszeggende fatsoensrakkers.

pius | 08-08-12 | 12:16

Zelden iemand zo graag even een aai over de bol willen geven. Het was gewoon gemeen waar had ze dat nou aan verdiend.

Bokito ergo sum | 08-08-12 | 12:16

"Ik heb hier geen fout gemaakt." Nee, want DeMart heeft immers zijn hele leven nog nooit een fout gemaakt. Logisch als je nooit commentaren op je eigen publieke optreden leest en daar nog trots op bent ook. Autist!

M@verick | 08-08-12 | 12:16

Tim Grimback  | 08-08-12 | 12:07 | + -1 -
Als iedereen wacht met posten tot iemand eens een keer een fipo maakt, wordt er helemaal niet meer gepost. En ik heb inhoudslozere tegels gezien. Hou je niet voor mogelijk maar is wel zo.

Nietvoordekat | 08-08-12 | 12:15

Talloze vaker wel dan niet gesubsidieerde (belastinggeld) programma's. Uren lang gewauwel over onbenullig zaken als sport. Mannen die achter een balletje aan lopen, of rondjes fietsen. En dan zo'n ouwe malloot die alleen maar traantjes zien wil rollen. "je hebt er vier jaar naartoe gewerkt en dan dit", "wat voel je" blablabla bla

vikingchild | 08-08-12 | 12:15

@funkyd | 08-08-12 | 12:10
Volgens mij is Martje redelijk rechts ingesteld.

Bart_Bart | 08-08-12 | 12:15

Ik ga hem missen als SKY Nederland in de lucht is.
Maak je borst maar nat.

El Vato loco | 08-08-12 | 12:04 |
+100

swassannuf | 08-08-12 | 12:14

Tim Grimback | 08-08-12 | 12:07
Was je weer net te laat om het eerste plempsel te plaatsen?

Strohond | 08-08-12 | 12:14

Ach, je zal eens toegeven dat je fout zit, wat is daar nou erg aan?

gozahtje | 08-08-12 | 12:13

Ratzing. | 08-08-12 | 12:11 |
Jammer dat je niet kunt genieten van prestaties zo als die van Epke Zonderland

CoffeePatch | 08-08-12 | 12:13

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 12:11 F5-en is één ding, de meer ervaren fipist heeft dan al een zinnetje klaar staan onder de rechtermuisknop.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 12:13

Stop Smeets achter de decoder.

kneuterzak | 08-08-12 | 12:12

Ik kijk naar sporza, mis ik iets?

Sueigilera | 08-08-12 | 12:12

Bij die Kutje en Sander Show gaf wel toe fouten te hebben gemaakt. Hij was opvallend zelfkritisch. Hij noemde zichzelf bijvoorbeeld een "oude seniele vent".

Hij is gewoon de beste die Nederland heeft. Als er over je gepraat wordt die je het überhaupt gewoon goed op televisie.

Alleen jammer dat het ten koste gaat van de miljoenen die aan bijvoorbeeld zorg besteed kunnen worden, maar daar kan Mart niet zoveel aan doen.

Bart_Bart | 08-08-12 | 12:12

Che_cuevara | 08-08-12 | 12:09

En terecht.

bello | 08-08-12 | 12:12

@ Tim Grimbaek 12:07

Er staat ook niet bij wie hij bedoelt, was zeker bang zij fipo te missen...

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 12:11

CoffeePatch | 08-08-12 | 12:07
Sport is ook emotie.
*
En met die vergissing worden miljarden verdient.

Ratzing. | 08-08-12 | 12:11

Ik kijk al jaren niet naar Smeets. Voor mij heeft'ie afgedaan. Pedante sukkel.

Thoth | 08-08-12 | 12:11

Mart is de verpersoonlijking van als wat mis is met links Nederland. Megalomaan, egocentrisch en zich niet bewust van de eigen domheid.

funkyd | 08-08-12 | 12:10

Ik kan het echt niet meer opbrengen naar Smeets te kijken. Vandaar dat ik de Spelen lekker via de Belg volg.

Plofkop70 | 08-08-12 | 12:10

Het verschil tussen Mart Smeets en Nico Dijkshoorn is Ria Visser.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 12:09

@bello | 08-08-12 | 12:05
Dan komt de dode uit zijn kist om Mart op zijn bek te slaan.

Che_cuevara | 08-08-12 | 12:09

Enige reflectie:

www.volkskrant.nl/vk/nl/9284/Johan-Fre...

Johan Fretz: 'Senk Joe Mart, ik maak een diepe, diepe buiging!'

Klopt, Mart is een fossiel maar ook een beetje ONS fossiel. Wie komt er na hem? Toine van Peperstraeten of Jeroen Stomphorst in een zelf gebreide trui? Dan maar even Mart uitzitten. Laatste klus jongens, beetje respect.

Maxxx Hardcore | 08-08-12 | 12:08

Hij moet eens Badr Hari uitnodigen, kunnen we eens voor de verandering lachen.

KenTochNait?! | 08-08-12 | 12:08

@ Joe Speedboot 12:03

Heeft een jonge journalist ooit eens gewaagd en toen sloeg Mart op tilt!

eerstneukendanpraten | 08-08-12 | 12:08

Ik kijk liever naar Mart smeets en Zijn Kornuiten.
Dan 2.5 uur wachten op een 1 leuke grap van ,vd Gijp.
ICL. reclameblokken van 15min.

©lin | 08-08-12 | 12:08

Sport is ook emotie.

CoffeePatch | 08-08-12 | 12:07

Mag Dijkshoorn dat zeggon? Ja, dat mag hij zeggon!

blikjegrolsch | 08-08-12 | 12:07

@antagonist | 08-08-12 | 12:04
Je bent pas echt een eikel als je gaat f5'n, om eikel te willen roepen in 'n fipo

Tim Grimback | 08-08-12 | 12:07

@El Vato loco | 08-08-12 | 12:04
Tip.
Neem alles op wat je nog ziet van Smeets, kun je nog jaren vooruit. En je valt er verder niemand mee lastig.

Che_cuevara | 08-08-12 | 12:06

Kaas de Vies | 08-08-12 | 12:02 Als een sporter verliest verliest hij. Als ie wint winnen wij.

Zo rollen die zaken nu eenmaal.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 12:06

Als ik bij het rondzappen per ongeluk langs Mart kom, biedt ik thuis mijn excuses aan dat ik ze aan hem heb blootgesteld. En natuurlijk maakt hij een fout: steeds weer terugkeren op TV.

witte allochtoon | 08-08-12 | 12:05

Hij ( Mart Smeets ) adviseert Mart Smeets.

Zou je em ook kunnen boeken voor begrafenistoespraken?

bello | 08-08-12 | 12:05

@Kaas de Vies | 08-08-12 | 12:02
Smeets is zo vervult van zichzelf dat hij, als hij het over zijn succes praat hij dat in de "hij" vorm doet.

Che_cuevara | 08-08-12 | 12:05

Mart hoort dus ook, anno 2012, bij de grote groep; "ik heb helemaal niets fout gedaan, het is de schuld van een ander"

Nou Mart welkom bij de club!

Tim Grimback | 08-08-12 | 12:05

Jan Cottaar.
Wie kent hem nog .
Zo ook Mart Sleets, wie wil hem nog kennen.

Ratzing. | 08-08-12 | 12:05

Ik vindt Smeets helemaal niet vervelend op TV.

Sterker nog, mag er graag naar kijken ... al dat gehaat op internet.

GSdmf | 08-08-12 | 12:05

Dijkshoorn is er zelf mee begonnen toen ie van zichzelf vond dat ie leuk was in DWDD.

Een soort van Mart, die Dijkshoorn.

zeg maar jansen | 08-08-12 | 12:05

(ik zie net dat ik een -1 heb, Mart ... je zou toch niet reageren?)

antagonist | 08-08-12 | 12:04

Onverbeterlijke self-kicker, heeft helemaal geen partner nodig want heeft z'n handen vol aan zichzelf

Echte naam7227 | 08-08-12 | 12:04

Mart is een held. Ik zal hem missen als hij niet meer op TV is.

El Vato loco | 08-08-12 | 12:04

Prutser

r04drunn3r | 08-08-12 | 12:04

Smeets je bent gewoonweg een eikel. Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen.

psycho_3 | 08-08-12 | 12:04

Hij leest de commentaren niet en reageert er niet op?
Wat doet hij nu dan wel?

En meneer Smeets heeft geen fout gemaakt, nee dat doet meneer Smeets niet want die staat boven iedereen.
Denkt hij.

Wat een oetlul.

Che_cuevara | 08-08-12 | 12:03

Misschien moet de geïnterviewde maar eens over Ria Visser beginnen.

Joe Speedboot | 08-08-12 | 12:03

Een zwelbast als Mart kom je vaker tegen in het leven. Al is het niet vaak. Waar ik nog steeds met mn verstand niet bij kan zijn de lieden die hem steunen.

Godsammekraken | 08-08-12 | 12:03

Wat een stemming-makerij weer.

Inguz | 08-08-12 | 12:02

Mooi om te zien.

"Ik heb geen fout gemaakt. Dat wil niet zeggen dat WE die nooit maken"

Als er een fout wordt gemaakt maak "ik" die niet, maar "we".
Ik denk zelf dat als hij het over zijn succes heeft wel alleen in de ik vorm praat.

Maar een narcist kan het beste gefileerd worden door een narcist.

Kaas de Vies | 08-08-12 | 12:02

Smeets doet me een beetje denken aan Groenink en Wellink. Zulk een megalomanie dat ze niet meer snappen dat ze dingen massaal fout doen

Ordentelijk | 08-08-12 | 12:02

Eikel!

antagonist | 08-08-12 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken