Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREAKING! Tent ingestort bij festival

tentdickywoodstock.jpg Als gevolg van noodweer is een grote tent tijdens het festival Dicky Woodstock ingestort. Over eventuele gewonden is nog niets bekend. Later meer.. (pic) UPDATE: Deja vu met Pukkelpop. UPDATE: Ambulance en brandweer zijn inmiddels ter plaatse. Sommige mensen zijn vrienden en familie kwijt. UPDATE: Er zijn tussen de 10K en 15K bezoekers. Die kregen een soort megahoosbui over zich heen. Pix + radar. UPDATE: Er is door de hulpdiensten opgeschaald naar GRIP 2, wat betekent dat het om een ernstige situatie gaat. UPDATE: Ooggetuige zegt: "Het is verschrikkelijk hier mensen over stuur en onder bloed hulpdiensten zijn massaal onderweg" UPDATE: Hier een foto vanuit de tent eerder vandaag. Staat behoorlijk vol. UPDATE: Radarbeelden doen denken aan een rightmover, mogelijk supercel. Maar bevestiging moet nog komen van de prof meteorologen. UPDATE: NOS: Naar verluidt zijn er tientallen gewonden. UPDATE: Muziekjournalist Jean-Paul Heck was ooggetuige. AUDIO! UPDATE: Wegens het noodweer kan traumahelikopter niet vliegen. UPDATE: Bewegende beelden van het noodweer. (via) UPDATE: De organisatie van het Dicky Woodstock Festival laat weten dat er 10 tot 15 niet ernstig gewonden zijn. UPDATE: Nog meer beelden vanuit de tent. (meer)

Reaguursels

Inloggen

@zeg maar jansen | 04-08-12 | 23:51 | + -1 -

Ja en daar kwam hij dus ook recht overheen in dit geval. in tegenstelling tot vele anderen hier denk ik wel na voor ik wat schrijf !!

dezeookalbezet | 05-08-12 | 15:58

copycat pukkelpop?

Ph0bium | 05-08-12 | 13:49

Reinaert | 04-08-12 | 21:35
dude, dit is gewoon een lichtgewicht tentje dat bij het eerste beste zuchtje wind aan flarden waait.
Een paar hoofdpalen in het midden en rondeelpaaltjes aan de zijkant en that's it. Als die tent dan ook nog eens overal open is, kan de wind er zo in slaan en het zaakje zo omhoog blazen. Het was dan ook beter geweest om alles potdicht te maken, zoveel mogelijk
hoge (vracht)wagens er omheen zetten, en de ankerpennen zo diep mogelijk de grond inrammen.
Alleen dan hadden ze een kansje gehad.
Verder zou elk festival voortaan verplicht een mannetje in dienst moeten nemen die de weerberichten in de gaten houd, en zonodig besluit om de tent(en) (tijdelijk) te ontruimen.
Ik heb jarenlang hele grote tenten gebouwd met echte masten en bruggen, en dit tentje zie ik dan ook als een goedkoop partytentje, want het weegt niks, dus een eitje voor een beetje storm om het te slopen.

von sokkenstopfen | 05-08-12 | 12:40

Ik heb diezelfde bui 8 km verderop voor mijn kiezen gehad. Ik was blij dat ik in huis zat. Je zag de bui met idiote snelheid aan komen denderen. Niet vaak gezien dat het zo snel ging. Jammer voor de betrokkenen, ook voor de organisatie die dit festijn al 17 jaar oid al erg goed regelt. (Het feest dan)

Stekeltje | 05-08-12 | 10:07

"De organisatie van het Dicky Woodstock Festival laat weten dat er 10 tot 15 niet ernstig gewonden zijn. " De rest is dat wel?

petros666 | 05-08-12 | 08:02

Voor Hollandse begrippen is dit dus een "Ramp".
Mijn medeleven aan de nabestaanden. O wacht, die zijn er niet.

MyCatIsDoingThis | 05-08-12 | 07:50

Opvallend detail in dit topic, je leest nergens iets over ondergelopen kelders in de Randstad.
Schijnbaar heeft met name Zuid-Holland de beste riolering van de wereld....
Ik heb geen rubberen laarzen nodig tijdens een flinke stortbui...
*gnehehehehe*

necrosis | 05-08-12 | 06:10

@necrosis | 05-08-12 | 03:49
Kan ik inkomen dat je dat vind, ik hoor het vaker. Ieder zo z'n ding.
Laten we maar hopen dat dat nooit gaat gebeuren.

Humpf | 05-08-12 | 03:53

@Humpf | 05-08-12 | 03:42
Ik vind het computergestuurde typhusherrie, iets wat mij totaal niet kan bekoren.
Maar gelukkig wonen we (nog) in een land waar we mogen luisteren wat we leuk vinden.
Totdat Arogander de macht weet te grijpen , dan zingen we straks massaal de EU versie van 'de Internationale'.

necrosis | 05-08-12 | 03:49

Hmm... wat was dat dan? eerst error dat het posten niet gelukt is en dan opeens alles gepost?
* in de war is*

Humpf | 05-08-12 | 03:40

@c.onjo | 05-08-12 | 03:17
Dat was niet zo slim van je....

necrosis | 05-08-12 | 03:36

-weggejorist-

Humpf | 05-08-12 | 03:35

@necrosis | 05-08-12 | 03:14
Dat had ik inderdaad niet snel verwacht, wel leuk zo op z'n tijd. Past ook minder bij je nick dan die hard rock of metal of hoe je het ook noemt.

Humpf | 05-08-12 | 03:34

@c.onjo | 05-08-12 | 03:17
Beter stuur je een bericht naar GU dat je wat uitbundig was en een tikkeltje aangeschoten, ander vrees ik het ergste....

necrosis | 05-08-12 | 03:32

Ik rook m'n bier op, drink sigaret leeg en ga maffen.

night all.

OO spookuur.

DANNY3960 | 05-08-12 | 03:31

-weggejorist-

DANNY3960 | 05-08-12 | 03:30

Ik rook m'n bier op, drink sigaret leeg en ga maffen.

night all.

DANNY3960 | 05-08-12 | 03:28

@necrosis | 05-08-12 | 03:14
Dat zou ik inderdaad niet zo snel verwachten nee, maar wel leuk zo op z'n tijd. Past ook minder goed bij je nick dan die hard rock of metal of hoe het ook heet.

Humpf | 05-08-12 | 03:28

@c.onjo | 05-08-12 | 03:17
Doe nou nie-hiet....

necrosis | 05-08-12 | 03:27

@necrosis | 05-08-12 | 03:14
Dat zou ik inderdaad niet zo snel verwachten nee, maar wel leuk zo op z'n tijd. Past ook minder goed bij je nick dan die hard rock of metal of hoe het ook heet.

Humpf | 05-08-12 | 03:27

@necrosis | 05-08-12 | 03:14
Dat zou ik niet zo snel verwachten van je nee, maar wel leuk zo op z'n tijd. Past ook iets minder bij nick dan die hard rock of metal of hoe je de andere nummers die je normaal plempt noemt.
* vereerd is met privilege*

Humpf | 05-08-12 | 03:24

@Humpf | 05-08-12 | 03:11
Volgens mij bestaat er een hoop verschil tussen wat jij en ik 'hardcore' noemen.
Ik ben van den ouden schtempel en DIT is hardcore (in mijn ogen):
www.youtube.com/watch?v=ebBjGp7QOGc

necrosis | 05-08-12 | 03:23

@necrosis | 05-08-12 | 03:14
Dat is onverwacht ja. Past ook minder goed bij je nick dan die hard rock of metal of hoe het ook precies heet. Maar wel leuk, zo op zijn tijd.

Humpf | 05-08-12 | 03:21

-weggejorist-

c.onjo | 05-08-12 | 03:20

-weggejorist-

c.onjo | 05-08-12 | 03:19

-weggejorist-

c.onjo | 05-08-12 | 03:18

-weggejorist en opgerot-

c.onjo | 05-08-12 | 03:17

DANNY3960 | 05-08-12 | 02:53 | | Reageer+ | 0
En waar moet ik nou werkelijk voor vrezen?
Necro niet. U niet? Vertel het maar.

c.onjo | 05-08-12 | 03:14

@necrosis | 05-08-12 | 03:05
Iedereen zo zijn ding. Zelf luister ik nog best veel hardcore, ook niet ieders favoriet maar wat geeft het. Nou kun je dat best plempen Rammstein is net naar haar bedje gegaan, of kijkt ze al je tegels na?

Humpf | 05-08-12 | 03:11

@DANNY3960 | 05-08-12 | 03:04
Om daarna hardgrondig te vloeken zeker?
Overigens klik ik ook vrijwel altijd op je linkjes en het meeste kan mij niet bekoren.
Kwestie van smaak...

necrosis | 05-08-12 | 03:08

@Humpf | 05-08-12 | 02:57
Het zal je misschien verbazen, maar ik heb niets anders.
Dit is de muzak waar ik graag naar luister, met uitzondering van dat nummer van 'waterschapsheuvel', maar als ik dat plemp, komt @Rammstein me persoonlijk wurgen....

necrosis | 05-08-12 | 03:05

necrosis | 05-08-12 | 03:00


Het valt mee hoor, zelfs ik, tegen beter weten in klik zo nu en dan een linkje aan. Echt waar.

DANNY3960 | 05-08-12 | 03:04

@DANNY3960 | 05-08-12 | 02:53
Je doet net of ik hier die enge vent ben waar elke moeder haar dochter voor waarschuwt....
Ik ben hartstikke lievvv, maar niemand begrijpt me.
*snik*

necrosis | 05-08-12 | 03:00

@necrosis | 05-08-12 | 02:52
Wat je als laatst zegt is inderdaad de waarheid. Ik weet wat voor muziek je altijd plempt, maar toch moet ik op een of andere manier altijd even luisteren.

Humpf | 05-08-12 | 02:57

@Shareholder II | 05-08-12 | 02:48
Zo heb ik het nog nooit bekeken. Dat is misschien aan het eind van het liedje als het meisje ook een snor blijkt te hebben. Maar het is gemaakt door een komiek, dus neem het allemaal niet te serieus.

Humpf | 05-08-12 | 02:55

c.onjo | 05-08-12 | 02:45
TIP:

Niks mis met NECROSis, twee dingetjes; klik geen muzieklinks aan en spel zijn naam in kleine letters.

DANNY3960 | 05-08-12 | 02:53

Humpf | 05-08-12 | 02:36
Dos cervezas por favor elke Spanjaard heeft een snor, is best seksistisch.

Shareholder II | 05-08-12 | 02:48

-weggejorist-

strikdewepstroper01 | 05-08-12 | 02:48

x

strikdewepstroper01 | 05-08-12 | 02:48

DANNY3960 | 05-08-12 | 02:43 | | Reageer+ | 0
Redelijk tot zeer vers zeg maar...

c.onjo | 05-08-12 | 02:45

c.onjo | 05-08-12 | 02:39


U bent nieuw?

DANNY3960 | 05-08-12 | 02:43

-weggejorist-

c.onjo | 05-08-12 | 02:41

@necrosis | 05-08-12 | 02:36
Lekker rustgevend zo vlak voor het slapen gaan.

Humpf | 05-08-12 | 02:39

necrosis | 05-08-12 | 02:36 | | Reageer+ | 0
Mijn schaambeen ligt nu van onder tot boven open van dit muzakje... Was dit de bedoeling?

c.onjo | 05-08-12 | 02:39

@c.onjo | 05-08-12 | 02:30
Aan de hand van een nick (zelfs met een puntje) kan ik niets aflezen.
En qua muzak zou ik niet met je willen trouwen vanwege de te verwachten huwelijkscrisis.
Mijn donatie:
www.youtube.com/watch?v=z9p0gHy8Iyk

necrosis | 05-08-12 | 02:36

@Shareholder II | 05-08-12 | 02:29
Was ook mijn eerste reactie, maar toch best grappig. Lekker simpel.

Humpf | 05-08-12 | 02:36

Wedstrijdkrokodil | 05-08-12 | 02:28


Dat is mooi, uw envelop met inhoud ligt bij de vestiare. Bij dat klere(n)wijf ja, die met die blonde pruik.

DANNY3960 | 05-08-12 | 02:32

@Wedstrijdkrokodil | 05-08-12 | 02:28
Gelukkig heeft nog niemand door dat ik het over Limbauland heb terwijl het onweer in Overijssel was....
*met hoofd op tafel slaan doet*

necrosis | 05-08-12 | 02:31

necrosis | 05-08-12 | 02:25 | | Reageer+ | 0
De nick is nogal voor de hand liggend nietwaar?
Als je het puntje even buiten beschouwing laat.
O en daarbij denk ik dat men wel wat muzika wil horen.
Dus bij deze. Lekker rustig aan. Et voila!
www.youtube.com/watch?v=1H5loYi6wVc

c.onjo | 05-08-12 | 02:30

Humpf | 05-08-12 | 02:22
Djiezus.

Shareholder II | 05-08-12 | 02:29

necrosis | 05-08-12 | 02:12
Omdat dit soort onweer (Cumulonimbus) boven land ontstaat. Vooral hoge en droge grond die snel kan opwarmen leent zich goed zoals de Veluwe. De wind komt meestal uit een westelijke richting en zodoende komen die buien vooral boven Oost Nederland tot volle ontwikkeling.

Wedstrijdkrokodil | 05-08-12 | 02:28

@c.onjo | 05-08-12 | 02:18
Kusje alleen toegestaan wanneer je van vrouwelijke kunne bent.
@DANNY3960 | 05-08-12 | 02:18
Biertje heb ik al beet, muzakje erbij:
www.youtube.com/watch?v=le6uFnLwqYU

necrosis | 05-08-12 | 02:25

Waarom den spreecktaal ergerlyck vinden ?

Shareholder II | 05-08-12 | 02:21

DANNY3960 | 05-08-12 | 02:18 | | Reageer+ | 0
Bier?
Ik zou bijna een liedje opzetten vanuit joetjoep...
Denk dat ik het maar oversla...

c.onjo | 05-08-12 | 02:20

@DANNY3960 | 05-08-12 | 02:18
Misschien is het Jager T.

Humpf | 05-08-12 | 02:20

@c.onjo | 05-08-12 | 02:16
Helaas voor mij vanavond niet. Ik drink mijn baco op rook nog een sigaret en ga dan knock out liggen.

Humpf | 05-08-12 | 02:18

necrosis | 05-08-12 | 02:15 | | Reageer+ | 0
Te laat!
*grinnikt*
Jij wel kusje toch?

c.onjo | 05-08-12 | 02:18

necrosis | 05-08-12 | 02:15


Gooi weg die T. Hier, vat een bier!

DANNY3960 | 05-08-12 | 02:18

Humpf | 05-08-12 | 02:14 | | Reageer+ | 0
Uzelf rammen is altijd toegestaan... Succes ermee!

c.onjo | 05-08-12 | 02:16

@c.onjo | 05-08-12 | 02:12
Ben je masochistisch aangelegd?
*niet mijn kopje thee*

necrosis | 05-08-12 | 02:15

@c.onjo | 05-08-12 | 02:12
Daar is het nooit te laat voor... succes!

Humpf | 05-08-12 | 02:14

Geheel vanuit een andere hoek, maar waarom hebben wij in de randstad nooit problemen met een flinke regenbui?
Ik hoor de limbauwers nog hard lachen over het feit dat wij beneden de zeespiegel wonen......
*uit respect niet grinniken doet*

necrosis | 05-08-12 | 02:12

Rammstein | 05-08-12 | 01:37 | | Reageer+ | 0
Ik zou mezelf wel eens lekker willen rammen, maar daar is het te laat voor zeker?

c.onjo | 05-08-12 | 02:12

Stormageddon | 05-08-12 | 01:44


Ik weet. Het ergerlijke is dat meer en meer de spreektaal als schrijftaal gebruikt wordt.

Maja dat houw je zowiezo. (grmpfgh)

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:51

LOL @DANNY3960 | 05-08-12 | 01:40
Dat snap je pas als je het hardop uitspreekt.

Stormageddon | 05-08-12 | 01:44

@DANNY3960 | 05-08-12 | 01:32
Maar Gent is wel een mooie stad. Ik ben iets meer gecharmeerd van Brugge, maar Gent mag er ook zijn. Bijna alle Vlaamse steden hebben wel wat. Vreemd en toch vertrouwd.

Stormageddon | 05-08-12 | 01:42

Ook laat de organisatie van het Dicky Woodstock Festival weten dat er nooit sprake was van enig gevaar voor de volksgezondheid.

Boris Poepnagel | 05-08-12 | 01:42

@Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:39
Kokorico?... U bent Zelda aan het spelen? :P

Humpf | 05-08-12 | 01:41

Stormageddon | 05-08-12 | 01:30

Ik zag er ook reeds vele voorbijkomen, doch de volgende zin deed me fronsen.


"Het had wel is waar ook andersom kunnen zijn".

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:40

Bon, deze gaat zich klaarmaken voor naar Kokorico te vertrekken.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:39

Ieder dialect heeft z'n charme, hoe pijnlijk het voor sommige oren ook zijn moge: wat mij betreft mag een beetje couleur locale wel, mits de betreffende plemp niet strak staat van de spelfouten, de lidwoorden juist gebruikt worden en de werkwoordjes juist vervoegd worden. Eenheidsworst hebben we in dit land al genoeg, een beetje speels met taal omgaan geeft wel wat extra sjeu aan een verhaal. En een typo in het heetst van de strijd: mèh!

Fröbelen met taal is leuk - zolang het leesbaar blijft.

Reinaert | 05-08-12 | 01:38

Men laat ook veel te veel mensen toe op zon festival.
Gelukkig zijn er geen doden gevallen, maar als de natuur nukken heeft... daar doet de mens niks aan.
Ik hou me hart vast aankomend weekend hier met Huntenpop.

Akky | 05-08-12 | 01:37

Strotgrondel | 05-08-12 | 01:21 | + 0 -
Richting bed, straks werken.
Night, have fun y'all !

Rammstein | 05-08-12 | 01:37

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:28


Gents is geen dialect, ook geen taal. Dat is pure verspilling van adem. Ohja doe het Antwaarps van t stad er ook maar bij.

*bier*

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:32

@Stormageddon | 05-08-12 | 01:30
*Foei* at mezelf.
... als nagels op een schoolbord. Minus "een" dus.

Stormageddon | 05-08-12 | 01:32

@zeg maar jansen | 05-08-12 | 01:05
Ik lees en hoor ook met enige regelmaat "deze meisje". Waar ik mij ook ongenadig aan erger is "deze blog". Dat is bijna zo huiveringwekkend als een nagels op een schoolbord of het geluid van een tandartsboor in de wachtkamer.

Stormageddon | 05-08-12 | 01:30

Stormageddon | 05-08-12 | 01:25


In Spanje is het niet anders, de spreektaal is tien km. verderop soms niet te volgen.

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:29

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:24 | + 0 -
Ik zen nen echten Oilsjteneir ze kameroad ;)

Maar het Aalsters Dialect is dus Brabants en is gelijkaardig met het Antwerps en regio Leuven. Vraag maar eens aan iemand van pakweg Gent, die zal niet kunnen onderscheiden vanwaar iemand komt, net zoals iemand van pakweg Aalst niet de verschillen kan horen tussen iemand van Brugge of Roeselare.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:28

Het is natuurlijk zo'n evenement. Zo'n bui. Zo'n joekel van een dildo. Afijn.

LibertasSimplex | 05-08-12 | 01:25

@DANNY3960 | 05-08-12 | 01:08
Het is net zo goed dialect als Nedersaksisch. In dat taalgebied zitten ook gigantische verschillen tussen bijvoorbeeld Oost-Gronings en Achterhoeks. Sterker nog: je kunt van dorp tot dorp verschillen aanwijzen. Ze praten hier heel anders dan 5 kilometer verderop. Soms kun je zelfs een straat of sloot aanwijzen al taalgrens. Neemt niet weg: het is allemaal Nedersaksisch.

Dat gezegd hebbend: ik ken de grote verschillen in Vlaanderen. In Vlaams Limburg wordt heel anders gesproken dan in het inderdaad vrijwel onverstaanbare West-Vlaanderen. Wat ik wel grappig vind is dat ze in Oost-Vlaanderen en Antwerpen met bepaalde woorden en uitdrukkingen dezelfde tongvallen en uitspraken hebben als in het Nedersaksisch. Ik sprak een keer met een vrouwtje in de trein van Antwerpen naar Brugge en zij sprak nogal plat. Ik ging op een gegeven moment ook half Nederlands, half Drents praten. Dat ging eigenlijk beter dan in Algemeen Nederlands.

Stormageddon | 05-08-12 | 01:25

LibertasSimplex | 05-08-12 | 01:21 | + 0 -

Voila!
DANNY3960 | 05-08-12 | 01:19 | + 0 -
Verklaart dus waarom jij dit verstond en Rammstein niet... :P
Humpf | 05-08-12 | 01:22 | + 1 -
Ge zetj gy gralek bedankt!

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:24

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:20


Nu ga je er echt over, AALST ligt in Oost- Vlaanderen.

Of, je liegt, of je bent een Limburger..

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:24

Evendementen. die was je vergeten.

Strotgrondel | 05-08-12 | 01:24

Evenenten. Evementen. Kudt.

LibertasSimplex | 05-08-12 | 01:22

@Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:20
Geweldig accent is da!

Humpf | 05-08-12 | 01:22

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:14 |
Dat zat ik net te denken! Ik dacht aan een genitivus. "Zo één van evenementen."

LibertasSimplex | 05-08-12 | 01:21

Rammstein op rammkoers, oh hoe heerlijk!

Strotgrondel | 05-08-12 | 01:21

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:17 | + 0 -
Ik ben afkomstig van Aalst.
Mijn spreektaal en accent is dus Brabants...

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:20

A propos, ik ben Aalstenaar.

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:19

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:14 | + 0 -
Ach, het "dikke nek" syndroom ? Alleen omdat je wordt gecorrigeerd , meteen in de rol van underdog kruipen ?
Het was al zielig hoor, daar niet van, maar u zakt nu tot ongekende diepte.
Maar nogmaals, u kunt wel tellen ? Of heeft uw afkomst ook een eigen rekensysteem ?
Man man man , wat een vertoning.

Rammstein | 05-08-12 | 01:17

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:14


Kom, niet zo verlegen, we zijn onder vrienden. Wat is uw regio?

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:17

zeg maar jansen | 05-08-12 | 01:10


Inderdaad, maar denk er maar eens over na hoeveel nederlanders( neen die niet) echt goed de taal beheersen. Die hebben toch allen uit hetzelfde boekje, dan wel volgens dezelfde methode nederlands geleerd. Tenminste, iemand die er zijn tijd instak probeerde dat toch.

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:16

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:11 | + 0 -
Amaai, dit platpisserke begrupt da wel, moar verstaat dah njet.

Rammstein | 05-08-12 | 01:14

Even verduidelijken, mijn zin was spreektaal van de regio vanwaar ik afkomstig ben. Je zou het eerder kunnen lezen als "zo'n soort gelijkaardige evenementen" maar hier zijn we gewoon van woorden weg te laten en het valt niet op in onze spreektaal. Ik probeer zo correct mogelijk te schrijven hierop maar het blijft toch overduidelijk dat vele Nederlanders arrogant zijn als het over bepaalde dingen aankomt.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:14

Rammstein | 05-08-12 | 01:09


Mo wuf togh, gi begrupt da?

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:11

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:08 Maar, dan gelden toch nog steeds de regels van de taalunie?

zeg maar jansen | 05-08-12 | 01:10

Tangconstructies dus...

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:10

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:08 | + 0 -
Dat is inderdaad onverstaanbaar.

Rammstein | 05-08-12 | 01:09

Stormageddon | 05-08-12 | 01:02


Fout! Vlaams is een samenraapsel van verschillende dialecten, ik schat minstens honderd. Ik kom er zelf vandaan en kan je verzekeren dat ik sommige dialecten bijna niet kan verstaan. West-Vlaams bvb.

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:08

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:03 Nee. Algemeen Berber Nederlands is met fout gebruik van lidwoorden.

Bij voorbeeld 'die' in plaats van 'dat'. Als in "Die meisje".

zeg maar jansen | 05-08-12 | 01:05

Rammstein | 05-08-12 | 01:01 | + 0

Hokjes plaatsen ook zo 2011

ikdenkwat | 05-08-12 | 01:04

Algemeen Beschaafd Nederlands heren.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 01:03

zeon | 05-08-12 | 00:55


Dat zegt ie, breaking! That one yeah, behind the desk.

DANNY3960 | 05-08-12 | 01:02

@Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:51
Vlaams is geen taal maar een dialect. Ook in Vlaanderen gelden de spellingsregels en de grammatica van de Nederlandse Taalunie. Alleen bij niet telbare woorden is het toegestaan, zoals "weer", evenementen is een telbaar woord, dus dan is het gebruik van "zo'n" fout.
(NTU, Stijlboek VRT)
taaladvies.net/taal/advies/vraag/944/
Heb jij deze zondag ook weer wat geleerd. Mooi toch?

Stormageddon | 05-08-12 | 01:02

Rammstein | 05-08-12 | 01:01 Als ie het niet is dan is het zijn broer.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 01:02

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:55 | + 0 -
............ Antisoof ?

Rammstein | 05-08-12 | 01:01

DANNY3960 | 05-08-12 | 00:57 ABN is wel in opkomst.

Algemeen Berber Nederlands.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 01:00

DANNY3960 | 05-08-12 | 00:47 | + 0 -
En vergeet het bier niet. Ook niet verkeerd.

Rammstein | 05-08-12 | 01:00

zeon | 05-08-12 | 00:55 Het was een onweersflits.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:57

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:55


ABN bestaat niet meer. AN, Algemeen Nederlands.

DANNY3960 | 05-08-12 | 00:57

Slappehap | 05-08-12 | 00:50 | + 0 -
Het "richtsnoer" fluthumor daarentegen is vrij duidelijk.

DANNY3960 | 05-08-12 | 00:52 | + 0 -
LOL !

Rammstein | 05-08-12 | 00:57

breaking wat breaking? kunnen we ophouden met die amerikaanse onzin na-apen, nieuwsflits heet zoiets!!!!!

zeon | 05-08-12 | 00:55

Toch wel bizar dat het universum oneindig is een geen tijd heeft. Daarbij is elk deeltje waaruit wij bestaan dat universum rond geweest, tja want deeltjes kunnen niet denken dus leggen alle mogelijkheden af. En dan zeg jij is het enkelvoudig of meer voudig dan zeg ik lekkel belanglijk!!!!

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:55

Ik zei Vlaamse (spreek)taal, niet het ABN.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:55

The immortal | 05-08-12 | 00:51 Zit jij grappig of heb je een grappige tuin?

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:54

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:51 | + 0 -
Nee hoor, daar heeft u wederom ongelijk.

Zo, en dan nu rekenles ?

Rammstein | 05-08-12 | 00:54

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:48


Hij had er moeten bijschrijven dat hunnie in de regen stonden en hullie regenpak alweer is vergeten waren.

DANNY3960 | 05-08-12 | 00:52

Slappehap | 05-08-12 | 00:50 Na twalven kun je wat verder gaan dan daarvoor. Dan zit de iftar er in en is men niet meer zo prikkelbaar.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:52

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:50 | + 0 -
Dat is nog best moeilijk.

Rammstein | 05-08-12 | 00:51

In de Vlaamse taal worden zo'n (sic) dingen dus als normaal gezien. Mijn excuses :P

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:51

Grappig hier de hele avond lekker in de tuin gezeten.

The immortal | 05-08-12 | 00:51

Kunnen de site bouwers niet een soort moreel compas bouwen waarop we kunnen zien in hoeverre de grappen politiek correct moeten zijn?

Het richtsnoer nodeloos kwetsend begrijpt niet iedereen.

Slappehap | 05-08-12 | 00:50

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:49 Kijk en leer.

Wie zie je nog meer het hele comment waar je op wil reageren copy-pasten dan wel overtikken?

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:50

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:47 | + 0 -
En toch was het enkel fout.

Rammstein | 05-08-12 | 00:49

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:44 Niet. Bobby kan helemaal niet typen.
zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:44 | + 0

Lekker belangrijk....

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:49

@Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:47
Dan is het niet "zo'n" maar "zulke" of "dergelijke".

Stormageddon | 05-08-12 | 00:49

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:47 Dan had je in plaats van 'zo'n' 'zulke' moeten schrijven.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:48

Rammstein | 05-08-12 | 00:42


En toch bestel ik liever een halve kilo filet americain in een belgische charcuterie dan een pondje preeparee bij een nederlandse slager.

DANNY3960 | 05-08-12 | 00:47

Rammstein, mijn zin verwees naar meerdere - gelijkaardige - evenementen, dus was niet bedoeld als enkelvoud.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:47

@Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:43
[kuch]
enkelvoud
[kuch]

Stormageddon | 05-08-12 | 00:47

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:46 | + 0 -
Belg.

Rammstein | 05-08-12 | 00:47

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:44 | + 0 -
Quik en Flupke dan ?

Rammstein | 05-08-12 | 00:46

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:43 Niet gek. Van zeker weten naar wat willen leren in één kwartier.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:46

Samson & Gert...

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:46

@Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:43
Zo'n evenement en zulke evenementen.

Geez.

FreeElectron | 05-08-12 | 00:46

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:43 | + 0 -
"Zo'n evenement"
Enkelvoud.

Rammstein | 05-08-12 | 00:45

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:44 Niet. Bobby kan helemaal niet typen.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:44

@zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:42
Lambik en Jerommeke, lijkt me eerder. Die twee hebben ook een spraakgebrek.

Stormageddon | 05-08-12 | 00:44

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:40 | + 0 -
Has rain, will travel

Rammstein | 05-08-12 | 00:44

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:42 | + 1

Ha ha! nee Kuifje en Bobbie

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:44

Nu ben ik toch nieuwsgierig hoe je het dan wel schrijft..

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:43

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:38 | + 0 -
Ik rek het even voor u uit: "zo een evenementen", want dat schrijft u, is ook in België taaltechnisch niet correct.

Rammstein | 05-08-12 | 00:42

@Dat dan ook weer & @ikdenkwat

Zijn jullie samen Suske en Wiske?

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:42

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:39 | + 0

Zeg ik lekker belangrijk.

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:40

Rammstein | 05-08-12 | 00:39 Dan was het toch niet zo'n lokale bui.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:40

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:38 | + 0 -
Beiden zijn correct hoor.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:39

Ligt waarschijnlijk aan de taalbarrière dan. Net zoals hier 'u hebt' wordt geschreven en niet 'u heeft'.
Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:35 | + 0

Oh ik zie het al weer het is geeindigd in de eeuwige wedstrijd ik ben slim en kan beter Nederlands..... lekker belangrijk.

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:38

Rammstein, inderdaad.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:38

FreeElectron | 05-08-12 | 00:36 Over zo'n dingen hebben de Vlamingen ruim een jaar geen regering gehad.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:37

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:35 | + 0 -
Belg ?

Rammstein | 05-08-12 | 00:37

@Stormageddon | 05-08-12 | 00:32
Ik vermoed dat DDOW een Vlaming is.
Daar zeggen ze namelijk zo'n dingen.

FreeElectron | 05-08-12 | 00:36

Ligt waarschijnlijk aan de taalbarrière dan. Net zoals hier 'u hebt' wordt geschreven en niet 'u heeft'.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:35

Wind en hagel je zou zeggen dat een goed gezette tent daar wel tegen kan!

ikdenkwat | 05-08-12 | 00:34

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:28 Je had kunnen vragen wat er fout was aan je zin. Maar je stelligheid doet het ergste vermoeden.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:33

@Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:28
Zo'n enkelvoudig meervoud... Het blijft lastig, dat Nederlands. U heeft de PABO gedaan, neem ik aan?

Stormageddon | 05-08-12 | 00:32

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:28 Niet?

Oké. Ook goed.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:30

Er is dan ook niets fout aan mijn zin.

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:28

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:23 Dus jij ziet niet wat er fout is aan je zin en dan maak je het maar persoonlijk door naar frustraties te vragen?

Wat er uit naar voren komt is dat jij gefrustreerd bent geraakt omdat je je fout niet ziet.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:26

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:23 | + -1 -
Tellen is ook niet uw sterkste kant.

Rammstein | 05-08-12 | 00:26

@Lijkt me logisch... | 04-08-12 | 22:56
Aah Rowen Heze weer... Case closed :-)

wakkere_nederlander | 05-08-12 | 00:25

Rammstein, begrijp niet echt wat er fout aan mijn zin is hoor. Wat ik wel begrijp is dat de helft van de comments door jou zijn gepost. Frustraties uit te werken misschien?

Dat dan ook weer | 05-08-12 | 00:23

Ja in 020 is het pas gevaarlijk he?
Vooral voor heaumeaus.
Stoer hoor.

Hufter | 05-08-12 | 00:23

Parsons | 05-08-12 | 00:08 Het is die gozert die aan komt rennen. Zodra die binnen is trekt ie ergens aan en dan breekt de pleuris uit.

zeg maar jansen | 05-08-12 | 00:23

Whoehaha 0031 ten voeten uit: "wegens het noodweer, kan de traumahelicopter niet vliegen"
De helicopter kan het wel hoor, schijtballen!!

Pierre Lebon | 05-08-12 | 00:22

wilmeister00 | 04-08-12 | 23:55 | + 3 -
Wel mooi, oder ?

Rammstein | 05-08-12 | 00:20

wilmeister00 | 05-08-12 | 00:10


Zit niet te janken na een buitje, zolang je het dorp niet bent uitgeweest.

DANNY3960 | 05-08-12 | 00:13

@suvois | 05-08-12 | 00:03
Dat is pas over 5 uur?

Parsons | 05-08-12 | 00:12

@DANNY3960 | 05-08-12 | 00:05
Nog lang niet, bluffer

wilmeister00 | 05-08-12 | 00:10

wilmeister00 | 04-08-12 | 23:55


Neem een Paracetamolletje en ga naar bed knul.

*kusje*

DANNY3960 | 05-08-12 | 00:05

Daar heb je het gedonder al met die 130Km/h.
Sap heb nog wel zo gewaarschuwd!

Hufter | 05-08-12 | 00:03

-weggejorist-

IgorMortis | 05-08-12 | 00:00

Ik woon hemelsbreed 3 kilometervan het terrein vandaan, maar vanavond was het op een zeker moment echt eng met dat onweer. Zelden heb ik wolken zo boven ons huis zien kolken. Het leek net een soort spiraal. Kinderen huilie, bootjesmensen oversturie. Heftige sjizzel.

wilmeister00 | 04-08-12 | 23:55

Ik begreep dat 1 pakje pleisters vooralsnog ruimvoldoende was? Mooi. Dan kan het grote huilen en klagen beginnen. Spaarnwoude revisited.

Shareholder II | 04-08-12 | 23:55

Nu maar hopen dat Curiosity beter weer zal treffen.

Nog 1 dag, 7 uur en 40 minuten!
mars.jpl.nasa.gov/msl/

suvois | 04-08-12 | 23:54

Dat dan ook weer | 04-08-12 | 23:30


Een waarschuwing, ik heb ook mijn vermoedens.

DANNY3960 | 04-08-12 | 23:53

dezeookalbezet | 04-08-12 | 23:49 En dat kan. Want buien zijn lokaal.

zeg maar jansen | 04-08-12 | 23:51

nou nou een buitje. blijkt nogal een lastige opgave zo'n tent opzetten. Bij het circus 4 km daar vandaan staat alles nog gewoon overeind. het kan dus wel.

dezeookalbezet | 04-08-12 | 23:49

Al die linkjes gaan over het instorten van een 'hoofdtent'.

Deze is natuurlijk te gemakkelijk in te koppen hè?

zeg maar jansen | 04-08-12 | 23:46

Dat dan ook weer | 04-08-12 | 23:30 Dat was Dancevalley al eerder.

zeg maar jansen | 04-08-12 | 23:41

Nou, geef de watjes een pleistertje en laat ze alsjeblieft ophouden met janken. Paar slokjes jenever tegen de schrik, neuq je wijf om nog rustiger te worden en ga slapen, niet ieder ongelukje is tenslotte meteen een wereldramp.
Daar moet je nou de oorlog mee winnen.... tsjk.
En ook niet meer 5 pilletjes door elkaar slikken, anders zie ze je vliegen.
Verder gelukkig dat er niets ergs gebeurd is, daar niet van.

ZSU-23-4 | 04-08-12 | 23:40

@Rammstein | 04-08-12 | 23:30
Dat zijn allemaal waardeoordelen joh, daar kan ik niets mee.. Dit gaat nergens meer heen, ik nok ermee. Mzzl X

2low4zero | 04-08-12 | 23:36

Dat dan ook weer | 04-08-12 | 23:30 | + 0 -
Lees uw zin nog eens na, en nee.

Rammstein | 04-08-12 | 23:31

Was pukkelpop dan geen waarschuwing voor zo'n evenementen?

Dat dan ook weer | 04-08-12 | 23:30

c.onjo | 04-08-12 | 23:24 | + 0 -
Sterkte ermee, en met uw humorloze "humor".

Rammstein | 04-08-12 | 23:30

Je zou als organisatie ter plaatse natuurlijk ook een blik kunnen werpen op de buienradar. Nadeel is dan natuurlijk wel dat je dan het besluit moet nemen zo'n tent te ontruimen en voor je het weet word je dan net zo ongeloofwaardig als het KNMI met hun weeralarm.
Blijft lastig. Sterkte aan de bezoekers.

Vulgaris | 04-08-12 | 23:26

Rammstein | 04-08-12 | 23:20 | | Reageer+ | 1
Ja heel wanhopig naar een goedmaak kusje. Is u wellicht onbekend? Een knuffeltje mag ook... Nou de plicht roept. Kom zo nog wel even terug om te kijken hoe het er voor staat. Tot wiederschnitzel... X

c.onjo | 04-08-12 | 23:24

Parsons | 04-08-12 | 23:22 | + 1 -
LOL!

Rammstein | 04-08-12 | 23:23

c.onjo | 04-08-12 | 23:14 | + 0 -
Wanhopig ?

2low4zero | 04-08-12 | 23:14 | + 0 -
I wish I was like you
Easily amused

Rammstein | 04-08-12 | 23:20

@Rammstein | 04-08-12 | 23:13
Sorry, maar ik heb ook best om zijn flauwe grap kunnen lachen. Misschien is zijn humor niet aan u besteed, maar trek dan deze conclusie.

2low4zero | 04-08-12 | 23:14

Rammstein | 04-08-12 | 23:13 | | Reageer+ | 1
Insgelijks! Nou kusje?

c.onjo | 04-08-12 | 23:14

@c.onjo | 04-08-12 | 23:05 |

Het is je nog steeds niet duidelijk maar daar kan je niks aan doen, dat mag in Nederland.

Bruno Alaska | 04-08-12 | 23:14

tentfeesten in de provincie, altijd -1

einzelgänger | 04-08-12 | 23:14

LibertasSimplex | 04-08-12 | 23:13 | + 0 -
LOL!

Rammstein | 04-08-12 | 23:14

c.onjo | 04-08-12 | 23:09 | + 1 -
Het punt is niet, dat er geen grappen kunnen worden gemaakt, het punt is, dat u niet grappig bent.

Rammstein | 04-08-12 | 23:13

Niemand mag hier grappig over doen. Je zult maar nabestaande zijn van een lichtgewonde.

LibertasSimplex | 04-08-12 | 23:13

Parsons | 04-08-12 | 23:08


Doe ik een Mahou.

*plop*

DANNY3960 | 04-08-12 | 23:11

Rammstein | 04-08-12 | 23:06 | | Reageer+ | 0
O alweer een. Nee de situatie is niet grappig, maar er zijn wel meer situaties die niet grappig zijn en waar hier naar hartenlust flauwe grappen gemaakt worden. De scheidslijn tussen wat wel en niet kan hier is blijkbaar nogal onduidelijk en daarbij hypocriet. Ga wat beters doen. X

c.onjo | 04-08-12 | 23:09

Als Regilio er niet was geweest waren er zeker doden gevallen.

Zo grappig is het allemaal dus niet.

Restecp voor de lichtgewonden. #plop

Parsons | 04-08-12 | 23:08

c.onjo | 04-08-12 | 23:00 | + 2 -
Ik vind de situatie niet grappig, dus doe ik ook geen poging.
U had ook beter geen poging kunnen wagen.

Rammstein | 04-08-12 | 23:06

@Bruno Alaska | 04-08-12 | 23:04
Wat een schijt argument.

2low4zero | 04-08-12 | 23:05

Bruno Alaska | 04-08-12 | 23:04 | | Reageer+ | 0
Dat was in het eerste comment nog niet duidelijk dus je praat nu peop. Dag!

c.onjo | 04-08-12 | 23:05

Als je je festival woodstock noemt moet je ook niet gek opkijken als het gaat regenen.

Andersom dag | 04-08-12 | 23:04

@c.onjo | 04-08-12 | 22:58 |

Ik wijs je er alleen op dat je al je ondermaatse prestaties af wil doen met het slappe argument dat het in Nederland kan of mag. Je mag in Nederland ook in je broek schijten, dat doe je ook?

Bruno Alaska | 04-08-12 | 23:04

Jeroen Krabbé stand by. Het lijkt er op dat hij niet in actie hoeft te komen.

LibertasSimplex | 04-08-12 | 23:01

Rammstein | 04-08-12 | 22:55 | | Reageer+ | 1
Doe zelf eens een duit in het zakje dan zuurpruim... alvorens het allemaal te betitelen als slecht. Kijken wat u er van bakt... Zal vast stukken beter zijn.

c.onjo | 04-08-12 | 23:00

Bruno Alaska | 04-08-12 | 22:51 | | Reageer+ | 1
Nou knul wees blij dat je in Nederland woont. Dan kan je tenminste ook nog wat kritiek uiten op mij, zonder gezeur te krijgen. (behalve die van mij dan). Ik vind 't prima. Dank hiervoor. Kusje?

c.onjo | 04-08-12 | 22:58

Galgenhumor is op zich niet erg.
Slechte galgenhumor, vreselijk.

Rammstein | 04-08-12 | 22:55

Domme grappen gevraagd?

Dit was het water wat Ranomi Kromowijojo het bad uit spatte op weg naar goud...

Kudtkip | 04-08-12 | 22:55

@c.onjo | 04-08-12 | 22:16 |

Dat je het zelf een prima argument zou vinden dat wist ik wel.. vandaar de opmerking zesjescultuur daarvoor.

Bruno Alaska | 04-08-12 | 22:51

@Rammstein | 04-08-12 | 22:43 | + 0 -

oopz

boy_wulfe | 04-08-12 | 22:47

Tja, lullig voor alle betrokkenen, maar ik kan er niet echt wakker van liggen.

Linke.Loetje | 04-08-12 | 22:47

@ 18konijn | 04-08-12 | 22:46
Was óók erg? Toch?

Pa Cartwright | 04-08-12 | 22:47

Nou, nou, nu al vier keer zo veel updates als bij de vliegtuigramp van Turkish Airlines op Schiphol. 't Gaat hard met de nieuwsinflatie in Nederland.

18konijn | 04-08-12 | 22:46

Lijkt me een klusje voor Mies Bouwman.

Pa Cartwright | 04-08-12 | 22:44

boy_wulfe | 04-08-12 | 22:40 | + -2 -
...... "wordt ik" ??? Seriously ?

Rammstein | 04-08-12 | 22:43

@mijntweecent | 04-08-12 | 22:35 | + -1 -

ik heb het donkerbruine vermoeden dat een van mn katten zwanger is. Als ze 'n nestje gaat maken wordt ik pas echt ongerust

boy_wulfe | 04-08-12 | 22:40

't lijkt gelukkig relatief gezien allemaal mee te vallen.

deboerenlul | 04-08-12 | 22:38

@mijntweecent | 04-08-12 | 22:35
Nee, het was een storm in Steenwijkerwold.

Stormageddon | 04-08-12 | 22:38

Beetje hyper vanavond Brusselmans met al die updates? Chill man, het WTC is niet ingestort.

Sparky Griswold | 04-08-12 | 22:37

Bij het knmi zijn ze ook mesjokke. Heel het land gewaarschuwd voor onweerkansen... zie je 1 wolk ter grootte van Amsterdam over het land trekken met wat flitsen.
Kep nog nooit zon slechte weersvoorspelling gezien dan 2012. Elke keer als er onweer werd voorspelt, kwam het juist niet. (Omg. Twente) Lijkt wel of er zon HAARP dinges hier in de omgeving staat.

Randvoorwaarde | 04-08-12 | 22:37

O het is niet ernstig. Mogen we nu flauwe grappen maken? Pfffff

c.onjo | 04-08-12 | 22:37

Ah er zijn geen doden, enkel maar een paar lichtgewonden. Mogen we er dan nu wel weer grapjes over maken?

fender05 | 04-08-12 | 22:36

boy_wulfe | 04-08-12 | 22:33
Kortom, het was een storm in een glas water. Nog nieuws?

mijntweecent | 04-08-12 | 22:35

@despiegel | 04-08-12 | 22:25
Gelukkig heb ik altijd netjes belasting afgedragen over het geld dat ik heb verdiend, over gestolen waar betaal je geen belasting. Hoe bedoel je even waardeloos?

2low4zero | 04-08-12 | 22:34

Op Facebook meldt de organisatie dat er 10-15 gewonden zijn, niet ernstig

boy_wulfe | 04-08-12 | 22:33

UPDATE: De organisatie van het Dicky Woodstock Festival laat weten dat er 10 tot 15 niet ernstig gewonden zijn

En hoeveel ernstig gewonden?

nietzofotograferen | 04-08-12 | 22:32

Gewoon een wijf die aandacht nodig had met het melden van die zogenaamde dode. Laat haar maar opdraaien voor de schade.

pascallo | 04-08-12 | 22:32

Ik ben blij met alle minpunten. Zit ik overigens nog wel op dezelfde site GEEN stijl. nl? Maar eens wat anders doen. Merk straks wel hoeveel jullie me allemaal waarderen. X

c.onjo | 04-08-12 | 22:29

despiegel | 04-08-12 | 22:25
Ik vind het zo spannend van die tent dat ik niet met die spanning kan omgaan haha!

mijntweecent | 04-08-12 | 22:27

Ik snap niet dat er mensen zijn, die niet met een bepaalde spanning kunnen omgaan. Grapjes maken over deze noodsituatie, en dan er vanuit gaan dat je toch echt ook heeeel erg grappig bent? Deze mensen zijn voor mij precies hetzelfde als een sissende marokkaan Waardeloos

despiegel | 04-08-12 | 22:25

@Elraad | 04-08-12 | 22:05
Tja... Om Herman Finkers te citeren: "Ja, jij bent Herman Fillekers en jij komt uit Almelo en Almelo ligt in de Achterhoek. En daar komen wij vaak bij familie in Kampen. En die praten dat grappige Drentse taaltje als jij. Is leuk, het hoge Noorden. Almelo Boppe, Almelo Boppe".

Stormageddon | 04-08-12 | 22:22

-weggejorist-

mijntweecent | 04-08-12 | 22:22

Binnen enkele dagen de politiek beginnen over een festivalverbod. En komende week overal in de media geruststellende woorden van de organisatie van Lowlands.

fender05 | 04-08-12 | 22:21

Moest bij de ANWB eerlijk gezegd wel erg vaak uitzoomen voordat ik begreep waar Steenwijkerwold ligt.. Enfin, wel lullig voor ze. Hoop dat iedereen het heelhuids overleeft. Blijft toch een explosief mengsel: weersvoorspellingen/-omslagen en grote tenten bij plattelandsfeestjes.

Jammer dat ik hie reakties moet lezen van knakkers die voor hun laatstetweecent nog bier kopen.

Normpje | 04-08-12 | 22:19

2low4zero | 04-08-12 | 22:15
Helemaal niets, maar het valt wel op als iemand iets teveel z'n best doet om nu lomp over te komen... Staat zo sneu..

de bier | 04-08-12 | 22:18

@Stormageddon | 04-08-12 | 22:09
Hier in het westen geen vuiltje aan de lucht op dit moment wij hadden hier eergisternacht nogal zwaar onweer.

deraderendraaien | 04-08-12 | 22:17

-weggejorist-

mcdronkz | 04-08-12 | 22:17

Ach mensen zeur niet zo.. Wat is er nu mis met een beetje galgenhumor?

2low4zero | 04-08-12 | 22:15

Ziek. Hopen dat het meevalt!

Nietvoordekat | 04-08-12 | 22:15

mijntweecent | 04-08-12 | 22:13
Ben jij het Seth??

de bier | 04-08-12 | 22:14

de bier | 04-08-12 | 22:10
Probeer je me uit de tent te lokken?

mijntweecent | 04-08-12 | 22:13

Hoeft het publiek tijdens rowen heze tenminste niet de tent af te breken.

fender05 | 04-08-12 | 22:13

@c.onjo | 04-08-12 | 22:08 |

Na die slechte grap is dit ook niet echt een best argument.

Bruno Alaska | 04-08-12 | 22:13

Het ligt ook dicht bij Giethoorn.

wijsvinger | 04-08-12 | 22:12

Site www.steenwijkerland.nl heeft rokende servers.
Crisis.nl (nog) niet ingezet.

menotyou | 04-08-12 | 22:11

-weggejorist-

IgorMortis | 04-08-12 | 22:11

mijntweecent | 04-08-12 | 22:07 |
Hou eens op joh.. flaplul..

de bier | 04-08-12 | 22:10

@ En daarom, wonen wij tegenwoordig in bakstenen huizen..

Harigeharrie

Of in een greaut

FredFlinstone | 04-08-12 | 22:09

@deraderendraaien | 04-08-12 | 21:58
050

Stormageddon | 04-08-12 | 22:09

waarom heeft niemand het over de duivel?

plicieman | 04-08-12 | 22:08

-weggejorist-

mcdronkz | 04-08-12 | 22:08

Bruno Alaska | 04-08-12 | 22:05 | | Reageer+ | 0
Het was zeker niet de beste maar gelukkig mogen we hier in NL nog (slechte) grappen maken. In tegenstelling tot andere landen...

c.onjo | 04-08-12 | 22:08

Foxus. | 04-08-12 | 22:06
Jezus, die keuze heeft je leven gered. God wat een mazzelpik ben jij!

mijntweecent | 04-08-12 | 22:07

Radarbeelden doen denken aan een rightmover, mogelijk supercel.
Op zijn Oud Hollands gezegd gewoon een flinke onweersbui.

Plukkiehaar | 04-08-12 | 22:07

mcdronkz | 04-08-12 | 22:03 | | Reageer+ | 1
Dan ben ik maar een botte hork, maar c'est la vie. Kan op ieder moment iets verschrikkelijks gebeuren en is de verontwaardiging dan ook zo groot? Neen.

c.onjo | 04-08-12 | 22:06

Ik woon in Steenwijk, vlakbij. Toch besloten om vandaag niet te gaan. Jezus...

Foxus. | 04-08-12 | 22:06

"Buitenlandse band zoals Within Temptation"
"Verkleinde versie Zwarte Cross, ook in het noorden"

Lekker ingevoerd telefoonmeneer bij Nieuwsuur.

Elraad | 04-08-12 | 22:05

@c.onjo | 04-08-12 | 21:56 |

Grappen die je zelf slecht vindt plaatsen omdat je denkt dat het ergens mag.. de lat ligt niet erg hoog voor jezelf hè? Zesjescultuur...

Bruno Alaska | 04-08-12 | 22:05

mcdronkz | 04-08-12 | 22:03
Sterker nogt, stel dat 1 van jouw vrienden in die tent had gestaan had ook ik geen oog dicht gedaan. Het is verschrikkuluk. Echt heel erg.

mijntweecent | 04-08-12 | 22:04

Ik wil graag mijn excuses aanbieden voor bovenstaande ongepaste opmerking. Stel dat één van mijn vrienden in die tent had gestaan, dan had ik vannacht geen oog dicht gedaan. Iedereen die hier achterlijk denkt te kunnen reageren, moet eens bij zichzelf ten rade gaan.

mcdronkz | 04-08-12 | 22:03

Nu bij Nieuwsuur op 2

deraderendraaien | 04-08-12 | 22:02

Godver, het is weer zo ver hoor

Aitho | 04-08-12 | 22:02

-weggejorist-

IgorMortis | 04-08-12 | 22:01

@DANNY3960 | 04-08-12 | 21:55
Maak je niet zo druk, ik hoop ook van harte dat er geen doden zijn gevallen, maar menig reaguurder zal er niet wakker van liggen. Dat is gewoon het nadeel van internet, is onpersoonlijk en zorgt er voor dat je er minder bij betrokken bent.

aardt | 04-08-12 | 22:01

Pfieeww. Als Rowen Heze optrad kan die tent nooit vol hebben gezeten.

mijntweecent | 04-08-12 | 22:00

Is giro 555 al geopend?

pascallo | 04-08-12 | 21:59

-weggejorist-

deraderendraaien | 04-08-12 | 21:58

-weggejorist-

mcdronkz | 04-08-12 | 21:57

Bij de commando's lagen we met dit weer in een zelfgemaakte SAS woudlopertent gewoon te dobbelen.

Armin Langbaard | 04-08-12 | 21:57

Elraad | 04-08-12 | 21:45 | | Reageer+ | 7
Ik vond mijn grap niet heel goed, maar dat mag hier toch, dacht ik tenminste. Beetje zielig om nu mee te doen met Oooo het is zo erg. Vervelend allemaal maar een grap maken moet kunnen. Tendentieus ongefundeerd en nodeloos kwetsend was het toch? *Biertje openplopt* Minpunten graag!

c.onjo | 04-08-12 | 21:56

Boris Poepnagel | 04-08-12 | 21:54 |
Terug naar sgool jij !

NeuqenDoeJeZeau | 04-08-12 | 21:56

Willen diegenen nu opstaan die de ramp in België vorig jaar zonodig belachelijk moesten maken?

DANNY3960 | 04-08-12 | 21:55

-weggejorist-

JesusDiedLOL | 04-08-12 | 21:55

'Hoe was je avond?'
'Ja leuk, alleen later zakte het wat i'n. Hee maar ik ga ff onder zeil'.

mijntweecent | 04-08-12 | 21:55

In ieder geval 1 dode volgens wat mensen op twitter

safumufh | 04-08-12 | 21:55

Het komt allemaal door de heidense band Normaal, die daar ook in de buurt huist.

Boris Poepnagel | 04-08-12 | 21:54

GRIP1

035er | 04-08-12 | 21:54

Hun site heeft het knap moeilijk maar dat kan ik me goed voorstellen, er zijn nu veel mensen die willen weten hoe het met hun vrienden/familie is enzo.

Iig sterkte aan alle betrokkenen, laten we hopen dat het 'slechts'bij gewonden blijft en geen Pukkelpop wordt

boy_wulfe | 04-08-12 | 21:54

Rowwen Heze is ook een ramp.

BP Richfield | 04-08-12 | 21:53

-weggejorist-

IgorMortis | 04-08-12 | 21:53

@Stormageddon | 04-08-12 | 21:49
Haha, waar heb jij het over.. Dit is duidelijk een voedselprobleem.

2low4zero | 04-08-12 | 21:53

mijntweecent | 04-08-12 | 21:48 | + 0 -

Doe me dan een plezier en houd ons op de hoogte wanneer je iets ergs is overkomen, gaan we dan met z'n allen schijtlollige reacties neerplempen. Is leuk, blijkbaar.

Elraad | 04-08-12 | 21:53

Datzelfde noodweer trekt overigens hier nu over. Er zitten wel behoorlijk wat rukwinden bij, inderdaad.

Stormageddon | 04-08-12 | 21:52

Kut dubbelposts!

2low4zero | 04-08-12 | 21:50

de wolk:https://twitter.com/erickwant1/status/231828193819127808/photo/1

hooliganica hollandi | 04-08-12 | 21:49

Heeft er al iemand SUV's, bio-industrie, kolencentrales en global warming de schuld gegeven?

Stormageddon | 04-08-12 | 21:49

@Elraad | 04-08-12 | 21:45
Hahaha, ja was het nog te vroeg voor dergelijke grappen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de mijne best grappig vond.

2low4zero | 04-08-12 | 21:49

Elraad | 04-08-12 | 21:45
Waarschijnlijk had ik me dan net zo min niet gesteund gevoeld door het hypocriet aandoende geveinsde medeleven van een groepje reaguurders.

mijntweecent | 04-08-12 | 21:48

Verdorie zeg. Lijkt me heel akelig als zo'n tent in zijn geheel naar beneden komt en je zit er onder.
Laten we hopen dat het bij gewonden blijft.

Gefundenes Fressen | 04-08-12 | 21:47

dicky wood? hoop stijve jongens denk ik daar

sitostick-de2e | 04-08-12 | 21:46

Benieuwd of reaguurders ook schijtlollig waren geweest als ze zelf in de tent stonden...

Elraad | 04-08-12 | 21:45

@IgorMortis | 04-08-12 | 21:37
Dat er in de zomer ongelukken gebeuren op festivalterreinen.

Parsons | 04-08-12 | 21:45

Ik vind dit echt zo erg, van die tent. Mijn gedachten gaan uit naar iedereen die daar op het festival aanwezig is, en naar familie en vrienden. Ik word er gewoon emotioneel van.

mijntweecent | 04-08-12 | 21:44

En daarom, wonen wij tegenwoordig in bakstenen huizen, en niet meer in tenten, zoals onze voorouders deden 50.000 jaar geleden (4.000 als je christen bent).

Het blijft een enorm omgekeerd stoffen windzeil waar je onder zit. Dit soort incidenten zal nog veel vaker voor gaan komen helaas.

Harigeharrie | 04-08-12 | 21:43

Man o man, nu gaan we het krijgen met gristenen die gaan zeuren dat god festivals haat.
Eerst Pukkelpop nu dit.
Gelukkig dat god niet bestaat.

Rattlehead | 04-08-12 | 21:42

-weggejorist-

2low4zero | 04-08-12 | 21:42

Sterkte maar aan de betrokkenen. Als ze niet overleden zijn door het instorten van de tent zouden ze door het gewicht van de tent wel eens verdronken kunnen zijn. Als je de foto's zo ziet.

deboerenlul | 04-08-12 | 21:42

'Sommig emensen zijn vrienden en familie kwijt'. Ik ben ook al jaren mijn vrienden kwijt, sterker, ik heb ze nooit gehad.

mijntweecent | 04-08-12 | 21:42

Erg, érg! Hopelijk loopt het een beetje goed af!

lldbhnger | 04-08-12 | 21:41

Ook continue gerommel uit die richting(5km afstand van hier oid) Ziet er niet best uit.

bees-t- | 04-08-12 | 21:40

Ver-schrik-kul-luk.

MyCatIsDoingThis | 04-08-12 | 21:39

Altijd zwaar ruk zoiets. Met natuurkrachten valt niet te sollen.

Schreeuwmeeuw | 04-08-12 | 21:38

-weggejorist-

mijntweecent | 04-08-12 | 21:38

Ze kunnen de tent in ieder geval niet meer afbreken. toch nog een lichtpuntje...

c.onjo | 04-08-12 | 21:37

-weggejorist-

IgorMortis | 04-08-12 | 21:37

@Parsons | 04-08-12 | 21:32

Mooi ook, die persmuskieten die die foto's gelijk willen kopen...

De een zijn nattigheid, is de ander zijn droogje.

ZKH EénOog | 04-08-12 | 21:36

Dit is het soort tent dat je *niet* op je kokosnoot wilt hebben wegens lomp en zwaar: behalve de onderliggende constructie is ook het tentdoek zelf allesbehalve 'lichtgewicht'.

We hopen er maar op dat het met een sisser afloopt. De tijd zal het leren.

Reinaert | 04-08-12 | 21:35

He jammer ik wilde net naar zo n blubberterrein om *kuch* goeie muziek te luisteren

das_Freudenmädchen | 04-08-12 | 21:30

Ziet er op het eerste gezicht niet al te ernstig uit op de foto's, hopelijk is dat ook het geval!

NBoerke | 04-08-12 | 21:30

Hopen dat niemand onder de vallende palen stond.

reinaarden | 04-08-12 | 21:30

Steenwijkerswold. Dan begint het al niet goed.

Godsammekraken | 04-08-12 | 21:29

Je kunt er de klok op gelijk zetten helaas.

Parsons | 04-08-12 | 21:29

Mijn hemel, festivalbloopers is ook echt iets van de laatste tijd.

Rattlehead | 04-08-12 | 21:29

Da's zeker niet best!

Cursorbewoner | 04-08-12 | 21:28

-weggejorist-

ZKH EénOog | 04-08-12 | 21:28

Lijkt een exacte kopie van die ramp in Belgie.

Kaas de Vies | 04-08-12 | 21:28

Wel heel erg woodstock...... Dat dan weer wel!

abc_mentaliteit | 04-08-12 | 21:28

Ziet er niet al te best uit... Hopelijk géén doden!

Nijs Weus | 04-08-12 | 21:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken