Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verrassing! Griekenland te corrupt voor Euro

griekenlandcorrupt.jpgKent u de termen fakelaki en miza? Nee? Geinig. Fakelaki en miza zijn de perestrojka en glasnost van Griekenland. Aldus dagblad Trouw, alwaar de Griekse econoom Jason Manolopoulos de Griekse mentaliteit aan diggelen werpt als ware het een servies na een Moussaka diner. Fakelaki is het woord voor 'kleine steekpenning' en miza het woord voor 'omkoperij'. Schering ende inslag in Griekenland. Even wat shockerende quotes: "Het heeft te maken met onze zwakke instituties. De rechtsstaat werkt in Griekenland bijzonder slecht. Waarom zou je als Griek belasting betalen als niemand het doet en niemand je daarop aanspreekt?" Of wat dacht u van deze: "de Griekse staat gaat niet na wie er na zijn dood nog pensioen ontvangt. De pensioenen van ambtenaren worden doorbetaald, tenzij een nabestaande bij de staat opgeeft dat de desbetreffende persoon is overleden." Haha, geinig he, hoe dat werkt daar? Wat dacht u van: "Griekenland had met zijn zwakke instituties nooit mogen toetreden tot de euro. Het is een kwestie van tijd: over een paar maanden betalen de Grieken niet meer met de euro." En zo gaat Manolopoulos door met het verder plukken van de toch al redelijk kale kip die Griekenland is. Er is zoveel corruptie, dat het geld voor corruptie opraakt. En dan nu de killer. Check het liveblog van de NOS (12:25) over de EU die zich onder andere over Griekenland buigt: "De Europese Commissie verwacht dat Griekenland vastberaden vaart maakt met het uitvoeren van de hervormings- en bezuinigingsplannen." Hoezo bord voor je kop? Het enige wat de Griekse economie nog kan redden is als men een manier verzint om ouzo te melken uit de tepels van de Griekse vrouwen. O ja, en de containerschepen met geld die we vanuit Noord-Europa naar de Griekse havens sturen. Aldus de EU. Update: Ook in Nederland in ieder geval 'absolute steun' voor de euro.

Reaguursels

Inloggen

Die ene CDA-politicus (naam helaas vergeten) die in 2001 al waarschuwde voor de Grieken en bijkans naar een inrichting werd gestuurd voor partycrashen heeft nu dubbel en dwars zijn gelijk gekregen.

Codeschrijvert | 03-08-12 | 08:03

Dat de grieken te corrupt zijn voor de euro, en om nog steekpenningen te kunnen betalen, verbaast in de eu alleen de grieken.

dedreaugkleaut | 03-08-12 | 03:30

Ik mis trouwens de heldere visie van Petertje Verhaar wel, met zijn pro-ESM en pro-Eurostukjes.
Zou hij samen met Jan Kees al een vlucht naar de Bahama's hebben geboekt, op 13-09-12?

Graaisnaaiert | 02-08-12 | 23:41

@Godsammekraken | 02-08-12 | 13:51
En het verschil is?

Sylvester Calzone | 02-08-12 | 22:52

Je leent wat uit en krijgt het niet terug,je leen nog een keer wat uit en krijgt het v/d zelfde weer niet terug.
Wat de lener je daarna nog beloofd is......
Tenzij je natuurlijk manager/minister bent

lidlbier | 02-08-12 | 20:47

Wat de 'regering' niet begrijpt zouden de burgers WEL begrijpen? Natuurlijk niet. Rutte en Ja-kees weten dat ze slechts een spelletje voor de bühne moeten opvoeren en komen er zelfs van hun 'welverdiende' vakantie voor terug. Die toegzegde 'bezuinigingen' van Griekenland komt geen halve euro van terecht maar is slechts bedoeld om de volgende 130 miljard binnen te krijgen, die RECHTSTREEKS van UW rekening naar die van de BANKEN wordt overgemaakt via de grootste criminele organisatie OOIT, de politiek. Rutte casht geld voor zn banken, geld overgens, dat NIET bestaat, maar WEL als het via Kunduzbelastingverhogingen wordt geint. Dat houdt iedereen van de straat, een pyramidespelletje, welke burger komt morgen niet opdagen. En de Nedelandse 'burger' is DOL op spelletjes. "Ich habe es nicht gewusst"....

zoisut | 02-08-12 | 20:30

@vanhetvarken | 02-08-12 | 19:38 |
Neen, dat heeft totaal geen zin. De VS en Europese landen hebben duizenden miljarden Euro’s in banken en economieën gestoken met nieuwe leningen om te voorkomen dat er een zware recessie zou ontstaan. Het enige wat zij bereikt hebben is een schuldenspiraal die een onhoudbare hoogte heeft bereikt.
De vraag is niet óf het opgelost wordt en hoe, maar op welke manier de crisis zijn bodem gaat bereiken om vanaf dat punt eventueel aan een compleet nieuw systeem te beginnen.

Ik neem aan dat je laatste opmerking sarcastisch is? Inderdaad ben ik zeer benieuwd hoe de kiezer gaat reageren op het verdampen van zijn gespaarde pensioengelden.

Niemands Knegt | 02-08-12 | 20:03

lololol . . . heb mn spaarcentjes ingewisseld voor krugerrands, ik ben niet het haasje van de jager.

dutchxxs | 02-08-12 | 19:50

Niemands Knegt | 02-08-12 | 18:57
Dit heeft toch geen zin, geld lenen om een vorige lening af te laten lossen en dan 20-30% provisies te gunnen voor het betalen van ongehuwde dochter van militairen. Failliet is failliet, afschrijven en opnieuw beginnen, door dat steeds bijlenen creeert men bewust een situatie waarin we zoveel geld kwijt raken, dat we wel door moeten gaan, we zijn dan eigenlijk zelf ook failliet.

Gewoon allemaal boerenbedrog, jammer, dat afgeperste pensioengeld is kwijt/foetsie/gone, leg dat gewoon rustig (proest) uit aan de kiezer, die begrijpt dat wel.

vanhetvarken | 02-08-12 | 19:38

@Conan de Rabarber | 02-08-12 | 14:05
61.9 gemiddeld

openluchtgevangenis | 02-08-12 | 19:13

@Van Duyvenbode | 02-08-12 | 18:46 |
Het Duitse 'Bild' zocht uit waar de miljarden voor Griekenland naar toe zijn gegaan:
-Van het eerste pakket in 2010-2011, totaal € 73 miljard, ging € 55 miljard naar de ECB, private banken en verzekeraars om achterstallige schulden af te betalen.
-Circa € 18 miljard stroomde in de staatsbegroting. Onder andere voor de lonen; bijna een op de vier werknemers is in dienst van de staat in Griekenland. Of pensioenen, met inbegrip van het luxe pensioen, voor bijvoorbeeld ongehuwde dochters van hoge militairen. (!)
-Van het tweede pakket vanaf 2012, groot € 74,4 miljard, ging wederom € 30 miljard naar banken en private schuldeisers.
-€ 5 miljard naar rentes.
-Meer dan € 18 miljard ging naar Griekse banken en binnenkort volgen er nog € 7 miljard.
-Meer dan € 14 miljard gingen wederom naar de ECB om obligaties af te betalen.

www.bild.de/politik/ausland/griechenla...

Niemands Knegt | 02-08-12 | 18:57

vanhetvarken | 02-08-12 | 17:14

Is het nou werkelijk Griekenland zelf dat zo'n probleem is, of zijn het de banken, pensioenfondsen etc. die vele miljarden hebben geïnvesteerd in Griekenland die het probleem vormen.
Zijn we nou werkelijk Griekenland aan het helpen en zijn inwoners, of zijn we de grote banken aan het spekken? En gebruiken we Griekenland dan als zondebok? Laten we ons misleiden door een heersend discours, de heersende slogans en kreten, de krantenkoppen, het vocabulaire van de media? Is een burger in principe in staat deze problematiek te doorgronden?
Daarom lijkt me jouw suggestie juist: niet aan beginnen. Geen geld gooien in een zwarte doos, want je weet niet wat erin zit.

Van Duyvenbode | 02-08-12 | 18:46

@ecologiste | 02-08-12 | 18:10 |
Vragen gesteld door Ashley Mote in het Europees Parlement naar aanleiding van de dood van heer Duisenberg:

"Welke maatregelen denkt de Commissie te treffen om de omstandigheden rond de plotselinge dood van de voormalige president van de Europese Centrale Bank, Wim Duisenberg, op te helderen?
Zijn dood vond plaats binnen 48 uur nadat officieren van justitie in Milaan die een onderzoek uitvoeren naar de ondergang van de Italiaanse zuivelgigant Parmalat, aankondigden een aanklacht te zullen indienen tegen filialen van UBS, Deutsche Bank, Citigroup en Morgan Stanley. Daarnaast maakte een voormalig lid van de raad van bestuur van Citibank, Arthur Zankel, rond dezelfde tijd een dodelijke val vanuit zijn appartement in New York. Is de Commissie het er niet mee eens dat, gezien het feit dat de heer Duisenberg de steun van de Duitse banken, waaronder Deutsche Bank, genoot tijdens zijn strijd om het presidentschap van de ECB, het tijdstip en de curieuze gelijktijdigheid van deze ongewone en onverwachte sterfgevallen onderzoek en opheldering in het openbaar vereisen?"

Hij heeft nooit antwoorden gekregen.

In 'Economic hit men' worden economiën geparachuteerd om de belangen van de machtigen en powerbrokers te beschermen en uit te breiden. www.youtube.com/watch?v=uc1tREsZMW8&am...

Niemands Knegt | 02-08-12 | 18:30

Niemands Knegt | 02-08-12 | 17:36 |

Ah Duisenberg...
Is dat een serieus boek of gewoon "leuk om te lezen"?

ecologiste | 02-08-12 | 18:10

Niemands Knegt | 02-08-12 | 17:40

We voelen het alleen nog niet goed. Gaat wel realiteit worden voor velen vrees ik.

ecologiste | 02-08-12 | 18:09

-weggejorist-

extrasaus | 02-08-12 | 18:07

Mr.Draghi: You should be more carefull in what you're saying about doing everything to save the euro. I stayed long in turbo's and now we have the puppets dancing (louis van Gaal stijl).

extrasaus | 02-08-12 | 18:07

Weet je waar dit steeds meer op begint te lijken? De uitkerings- en bijstandsproblematiek van Nederland. Deze hele Europese crisis sage komt steeds meer bij mij over als uitkeringstrekken op continentale schaal. En wat een verrassing: waar precies dezelfde partijen het vertikken om bijstandsfraudeur eens een schop onder hun hol te geven en eens uit te leggen dat dit geen gratis geld is, gebeurd precies hetzelfde op Europese schaal

GödelsRevenge | 02-08-12 | 17:48

@ecologiste | 02-08-12 | 17:19 |
Jouw conclusie indertijd wordt steeds meer bewaarheid:
'Conclusie als ik deze lijn volg: we gaan hard geneuqt worden heel hard en wel door de facilitatoren uit Den Haag ism de anonieme aandeelhouders van het internationale schuifkapitaal dat de aarde en haar trouwe bewoners leegplundert.'

Niemands Knegt | 02-08-12 | 17:40

En wat zou je zeggen van ons bouwfraudeschandaal? Woningcorporatieschandelen? Waterschappen, provinciale staten en god weet wie nog meer welke met gemeentegeld speculerende instituten die miljoenen kwijt zijn geraakt bij o.a. icesave. Of dat alleraardigste auteursrechten geregel hier. Buma raakte toch niet zo heel erg lang geleden een miljoentje of 30 kwijt op de beurs.... of was het 50?
Woonwagenkampen met speciale belastingtarieve, Roma's in gesubsidieerde villa's.

Als een kudde schapen telkens maar smullen van de anti-griekenland propaganda.

Zo moe van :-((

nederlandse herfst | 02-08-12 | 17:40

@ecologiste | 02-08-12 | 17:16 |
DSK moest sneuvelen op het geopolitieke Risk bord en dat hebben 'zij' voor hun doen, netjes gedaan. Er zijn namelijk heel wat bankiers onder zeer curieuze omstandigheden overleden; in het zwembad, van een flat gevallen, tijdens een jacht of gewoon verdwenen.
Leestip: 'Confessions of an economic hitman' van John Perkins.

Niemands Knegt | 02-08-12 | 17:36

vanhetvarken | 02-08-12 | 17:18 |

precies dat is het punt en daarop moeten ze Roemer tot op op den treure vragen stellen en verantwoording voor laten afleggen in het openbaar. Als hij niet snel gas terugneemt zakt de SP zo 10 zetels, let op mijn woorden.

ecologiste | 02-08-12 | 17:21

Niemands Knegt | 02-08-12 | 17:13

In die draad heb ik nog op je gereageerd:-)

ecologiste | 02-08-12 | 17:19

Niemands Knegt | 02-08-12 | 17:05
Ik lees uit uw commentaar, dat de gewone Griek de dupe is van geld lenen aan hun land.

Waarom onze 'solidaire' socialisten dan perse geld aan Griekenland willen verbrassen is dan ook vreemd.

vanhetvarken | 02-08-12 | 17:18

John Lipsky was de man die DSK moest opvolgen (tijdelijk) en hij was dus vice-president van JP Morgan. Hé....

ecologiste | 02-08-12 | 17:17

Niemands Knegt | 02-08-12 | 17:05 |
Dat ben ik met je eens. Ter anvulling. DSK moest zonodig weg. Bijna niemand vroeg zich af waarom. Zijn opvolger bij IMF had dezelfde positie bij JP Morgan als Draghi had bij Goldman, namelijk vice-president.

ecologiste | 02-08-12 | 17:16

Opvallend...

supermatthijs is angstvallig stil

Ing. eslapen | 02-08-12 | 17:15

Van Duyvenbode | 02-08-12 | 15:34
'... allemaal heel moeilijk, wel geld geven, niet geld geven, wat gebeurt er dan....'

Op het moment, dat je het niet kan overzien, geef je gewoon GEEN geld, niet zo moeilijk hoor.

vanhetvarken | 02-08-12 | 17:14

@ecologiste | 02-08-12 | 16:49 |
Ik onderschrijf dat stuk van Peter Mertens voor 80%, wat zeg ik, ik heb het reeds eerder geplempt:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/...

Niemands Knegt | 02-08-12 | 17:13

Garret Weldon | 02-08-12 | 17:03 |

Destijd met Jan Marijnissen heeft wel geduurd tot 2006 voordat hij enigszins netjes behandeld werd. VGóór die tijd is de SP zeer slecht behandeld en verguisd. Ik weet het want ik ben zeer lang fan van de SP (geweest). maar verder heb je helemaal gelijk vind ik. Je kon zien dat het met Kant niet goed ging. je mag hier nooit kwaad kijken. Is een politieke deaudzonde. Zucht.

ecologiste | 02-08-12 | 17:11

@ZSU-23-4 | 02-08-12 | 16:27 |
The New York Times ontdekte dat twee Amerikaanse grootbanken, JP Morgan en Goldman Sachs tien jaar lang 'professioneel' geholpen hebben om de correcte Griekse schuld,- en begrotingscijfers te verdoezelen en om de handelsbalans op te fleuren. En wie was in die periode vicevoorzitter en managing director bij Goldman Sachs International? Meneer Mario Draghi. Ondanks het gesjoemel met de Griekse cijfers – Draghi had dat moeten weten, het was welbeschouwd zijn bank – hebben Merkel, Sarkozy en de andere Europese leiders Draghi gebombardeerd tot de nieuwe voorzitter van de Europese Centrale Bank. Kampioenen van de dubbele moraal zijn ze. Met de rechterhand steken ze het belerende vingertje op naar de vervalsing van de Griekse begrotingscijfers, tegelijkertijd deelden hun linkerhand met veel protocol een van de meest strategische Europese functies uit aan een topman van de bank die bij deze vervalsing heeft geholpen.
Geopolitiek, mijn beste ZSU-23-4, dit heeft niets, maar dan ook helemaal niet met de gewone Griek te maken. De gewone Griekse burger wordt uitgeknepen omdat de Griekse (sociaal-democratische) elite decennia broddelwerk heeft afgeleverd, hun zakken hebben gevuld en dat de daardoor ontstane gaten zijn gevuld met de mooie woorden van twee Amerikaanse grootbanken die daar ontzettend veel geld mee hebben verdiend.

Niemands Knegt | 02-08-12 | 17:05

De SP heeft het voordeel dat ze door de Nederlandse journalistiek totaal niet kritisch wordt benaderd, journalisten in Nederland hebben in hun linkeroog een grote blinde vlek. Als een SP-er voor een meute onrendabelen staat te gillen dat het 'socialer' moet dan schrijven de jongens en meisjes 'journalisten' dat keurig op. Er komt een mooie foto boven van een glunderende Brabantse teddybeer en dan hebben ze hun journalistieke plicht weer gedaan. Helaas zijn Nederlanders extreem gevoelig voor dit soort beeldvorming. Als een lijsttrekker 'gezellig' overkomt is de Nederlander eigenlijk al overstag. Vooral als een partij dan ook nog eens wordt neergezet als opkomend voor de 'gewone man' kun je eigenlijk al niet meer stuk. Partijprogramma's worden niet gelezen. De Nederland stemt puur op beeldvorming. En reken maar dat de media dit dondersgoed weten. En daarmee krijgt ook Nederland de regering die het verdient.

Garret Weldon | 02-08-12 | 17:03

Niemands Knegt | 02-08-12 | 13:57 |

Het land is slachtoffer van zijn eigen elite en was te lui om de politieke vertegenwoordigers van die elite zowel rechts als links (trouwens net als in NL) weg te stemmen.
Het land moet zijn eigen rotzooi opruimen. Kijk naar mijn bijdrage: ecologiste | 02-08-12 | 16:07 |

ecologiste | 02-08-12 | 16:49

Garret Weldon | 02-08-12 | 16:32

OK. Dat wordt inflatie, dat wordt geld van relatief arme mensen uit het noorden die altijd hard hebben moeten werken en hard hebben gespaard nu hun geld moeten afstaan aan het zuiden omdat de rijken daar vertikken belasting te betalen. En ik zeg je dat die rijken er beter leven dan de rijken hier en ook dat de armen daar weliswaar hard moeten werken maar ook daar een mooier leventje hebben: lekker eten, mooi weer,een beter sociaal leven. Het is compleet van de pot gerukt dat de zwarte economie daar al decennialang sdtukken groter is dan hier en dat alleen al daarmee de schulden hadden kunnen worden betaald. De Italianen beschikken over ruim 3700- miljard privévermogen en de Spanjaarden 1800 miljard. van mij hoeven de rijken echt niet alles in te leveren maar dit gaat wel heel ver. En die Romert, stuk Havo-uilskuiken pikt het gewoon. Als we zulke politieke zwaargewichten naar de politieke olypische spelen zouden sturen zouden we zeker weten nooit een medialle te winnen. Of hij is wel slim en bedonderd zijn eigen achterban:-)

ecologiste | 02-08-12 | 16:44

Niemands Knegt | 02-08-12
Je gebruikt een vpro documentaire om je gelijk aan te tonen????? Tja

antilinks | 02-08-12 | 16:40

Sicilië is ook failliet,we gaan nu de maffia financieren.

bosbaan | 02-08-12 | 16:35

ecologiste | 02-08-12 | 16:23 |

Kijk als Romer inderdaad voor vasthouden Euro is dan gaat hij dezelfde weg als Wim Kok die de gewone mensen zwaar bedonderd heeft. Het enige wat van hem nog te waarderen was dat hij ooit een keer gezegd heeft: "het socilaisme is deaud". Zo en nu doe Romer dus hetzelfde. Dat gaat Geert geen windeieren leggen! "Met Roemert, na Kok en Bos dus nog een "socialistische bedriegert" erbij. Hoe kun je mensen zo voor de gek houden, dan moet wel helemaal de schijttyphus hebben aan je geweten?

ecologiste | 02-08-12 | 16:34

@ecologiste:

"VVD, SP, PvdA, CDA, D66 en GroenLinks spraken donderdag steun uit voor de opstelling van ECB-president Mario Draghi, die eerder liet weten alles voor de euro te willen doen wat nodig is. VVD en CDA stipten daarbij wel aan dat de geldkraan niet ongelimiteerd moet worden opengezet. De PVV is en blijft tegen de euro. Kamerlid Tony van Dijck noemde de landen in Zuid-Europa een beerput die je tot in Nederland ruikt. ‘De Grieken zijn en blijven oplichters. Spanje is reddeloos verloren. De euro is over en uit.’" Bron: Elsevier, vandaag.

Garret Weldon | 02-08-12 | 16:32

Niemands Knegt | 02-08-12 | 15:31 |
De reden dat Griekenland zich laat wurgen is simpelweg dat zij corrupt zijn, veel meer uitgeven dan ze verdienen en niet in staat zijn belasting te innen, maar wel schulden te maken. Jij probeert met slappe docu's een wazig rookgordijn op te trekken en de verantwoordelijkheid van het Griekse volk voor de eigen handelsbalans naar allerlei vage constructies e.d. te verplaatsen.
Maar laat die half gare Grieken maar geloven dat ze het slachtoffer zijn en vooral niet de hand in eigen boezem steken.

ZSU-23-4 | 02-08-12 | 16:27

Je leidt een onderneming en na een paar jaar ben je een enorme hoeveelheid geld kwijt, hoe zou je je dan voelen ?

vanhetvarken | 02-08-12 | 16:26

Garret Weldon | 02-08-12 | 16:15 |

Is de SP echt voor steun aan de Euro? Als dat echt klopt dan heb ik slecht nieuws voor ze: toedeledoki Roemer. Dan ben je toch zo dom als je eruit ziet:-)

ecologiste | 02-08-12 | 16:23

Draghi moet op staande voet ontslagen worden. Hij doet namelijk niet wat de ECB moet doen: inflatie beteugelen. Wat hij gaat doen is in feite bankbiljetten bijdrukken waardoor de schulden weggeïnflationeerd worden. De Euro zal zinken als een baksteen en iedereen zal heel snel naar een andere munteenheid holen. Gevolg Euro kapodt, Europa kapodt.

ecologiste | 02-08-12 | 16:21

Wat maakt het uit, gewoon de BTW omhoog in Nederland en nog wat dingetjes en dan kunnen we Griekenland nog decennia lang helpen. Als het gaat om helpen dan zijn wij Olympisch kampioen!!

Pierre Bezuhov | 02-08-12 | 16:16

SP is ook voor absolute steun aan de euro. Zal Maurice de SP komend weekend wederom 48 zetels toedichten? Uiteraard. Emile Roemer maakt zich immers zorgen over de 'zeurg' en dat is genoeg om onrendabel Nederland 12 september glibberend naar de stembus te doen glijden. In de fantasie van velen is de SP immers tegen. Tegen de EU en de euro (ze zijn voor absolute steun), tegen het wegsmijten van belastinggeld aan ontwikkelingshulp (ze willen meer belastinggeld uitgeven aan ontwikkelingshulp), tegen het laten vollopen van Nederland met kansloze migranten (ze willen alles en iedereen binnen laten) en tegen het verkwanselen van belastinggeld (ze willen een belastingdruk van 100% en iedereen een uitkering van de Staat). Hoe gaat Emile trouwens de problemen in de 'zeurg' oplossen? Hoe gaat Emile welk probleem dan ook oplossen? Alles in handen van de Staat. Want dat werkt ook zo goed in de voormalige USSR. En in Cuba. En Noord-Korea. Alleen van mensen die al uit de Staatsruif vreten en van plan zijn dit de rest van hun leven te blijven doen kan ik me voorstellen dat ze blij worden van de socialistische vergezichten van Emile en z'n kornuiten (waaronder openlijk antisemieten), de rest kan zich maar beter gaan afvragen of werken nog zin heeft met de SP aan het roer.

Garret Weldon | 02-08-12 | 16:15

De Kerk daar is de op één na grootste vermogen op de staat na en hoefde tot voor kort geen belasting te betalen:-)
Even terugheffen tot aan de laatste dictatuur toe graag. Want waarom moeten wij daarvoor opdraaien.
Het geld dat in Griekenland wordt verdiend, verdwijnt steeds sneller naar het buitenland minimaal al 280 miljard euro naar Zurich en nog eens evenveel naar andere buitenlandse banken. Een fiscale exodus ter waarde van 560 miljard euro, het dubbele van het Griekse bbp. Dat veel landgenoten hun ziektekosten of elektriciteit niet meer kunnen betalen, dat meer en meer mensen hongerlijden, daaraan trekken deze miljonairs zich geen moer aan. En dus krijg je een surrealistische situatie: aan de voordeur smeekt de Griekse regering de Europese Unie om nieuwe leningen en garandeert ze dat ze de allerlaatste cent uit het werkvolk zal persen om die leningen terug te betalen. Terzelfdertijd slepen de miljonairs de rijkdom van het land via de achterdeur het land uit.
Griekenland is in principe een rijk land. In 2007 werd er vijf keer meer rijkdom geproduceerd dan in 1990. Maar terwijl het bbp maal 5 ging, gingen de winsten maal 28!!! geen enkele NL-se cent gaat daar nog heen!!!! Zie www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/02...

ecologiste | 02-08-12 | 16:07

"Griekenland had met zijn zwakke instituties nooit mogen toetreden tot de euro. Het is een kwestie van tijd: over een paar maanden betalen de Grieken niet meer met de euro."

Waarom kan een Griekse Canadees dit wel zien en kunnen onze eigen leiders dit niet?...
Juist ja want elk volk verdient de leiders die het kiest.

Alleenikhebgelijk | 02-08-12 | 15:52

Nog even los van het feit dat corruptie en steeldieverij foeistout is, ik kan er in de huidige politieke en economische situatie wel begrip voor opbrengen.
Immers, de boven ons geplaatsten verkwanselen in rap tempo onze welvaart aan parasieten binnen ( en buiten de Unie ), de gezamelijk door ons opgebrachte instituties als de KLM, de NS, de energiereuzen en de PTT worden in rap tempo aan de vrije markt overgedaan die ze vervolgens uitkleden, opdelen en aan de meest biedende partij verkopen.
Dus de pakken wat je pakken kunt want anders doen anderen het wel mentaliteit begrijp ik wel.

Graaisnaaiert | 02-08-12 | 15:39

Een mening is gebaseerd op kennis van zaken. Maar kennis is bij de meeste mensen gebrekkig, inclusief de zogenaamde experts.
De zaken zijn zeer complex en ik denk dat jarenlange studie van de Griekse situatie nodig is om een enigszins gefundeerde mening te kunnen vormen. Men kan wel roepen: Griekenland uit de euro, maar het is zeer de vraag welke consequenties deze stap zal hebben voor de Grieken. Nu zult u zeggen: maar het is toch onrechtvaardig dat wij de Grieken steeds maar weer geld lenen, terwijl de kans dat wij het ooit terugzien nihil is. Op zich een nuttige tegenwerping. Maar is geen geld lenen aan de Grieken dan wel een reële optie? Wat zal er dan gebeuren?
U ziet: de realiteit is oneindig complex, ons verstand ondertussen is beperkt; het mijne in ieder geval. De dagelijkse problemen die een mens ontmoet in zijn leven zijn al voldoende en vaak al niet eens te begrijpen of op te lossen.
Laat staan de grote wereldproblemen. Ik weet het, de pers leeft ervan, maar heeft nog nooit 1 oplossing aangedragen.

Van Duyvenbode | 02-08-12 | 15:34

Hoe langer men het onvermijdelijke uitstelt, hoe harder de klap zal zijn. Kap met deze EURO waanzin. Neem je verlies, blijf niet hopen op betere tijden die toch niet gaan komen. Hoop is een slechte raadgever.

*Speltip #9 Weet wanneer je moet stoppen !

RugOp81 | 02-08-12 | 15:33

@ZSU-23-4 | 02-08-12 | 15:07 |
Heb jij deze documentaire gezien?: tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2...
Over giftige leningen gesproken. In bovenstaande documentaire wordt er eindelijk een serieuze poging gedaan om de onderliggende problemen van de economische crisis duidelijk te maken.
Er wordt een financieel wurgspel gespeeld wat jou blijkbaar de pet te boven gaat.

Niemands Knegt | 02-08-12 | 15:31

je zou er haast een hekel aan homo's van krijgen. niet dat zijn geaardheid er wat mee te maken heeft, maar de combinatie griekenland en zoveel ongelooflijke domheid en onachtzaamheid, is haast niet meer te vergeven. best jan kees, nog één maal. griekenland is een boevenstaat en elke keer als jij je steun uitspreekt, hebben ze daar weer graties geld. ze veranderen nu niet, dan niet, en nooit niet. en daar ga jij de centjes van je oude moedertje uit kapelle-biezelinge aan verkwanselen. homosexualiteit is in zeeland inderdaad geen probleem meer, en velen zeeuwen waren vast trots op je, maar nu jij nederland te grabbel gaat gooien voor een stelletje souflaki vreters die hun hele leven al niet hebben willen deugen, adviseer ik je ten stelligste om maar niet meer in je oude provincie te verschijnen, want die boer'n jongens en mosselboer'n zijn niet mals als je hen te na bent gekomen. er is namelijk een limiet aan de bullshit die je kan verkopen. dat kan zelfs de dominee jou vertellen. die heeft er vast wel een paar mooie verzen uit het boek der openbaringen voor je klaar: iets met einde der tijden en vreemde gezichten.

minimá-armezusvan.. | 02-08-12 | 15:28

een kale kip kun je niet plukken
DerUnterMensch | 02-08-12 | 15:03 |
Nee, maar we kunnen hem wel aan de poelier overleveren.
Grieken ook, geen cent meer geven en slachten.
*zwaait naar sirtaki dansende snorvrouwen.

ZSU-23-4 | 02-08-12 | 15:21

Ben echt benieuwd wie er straks afgerekend gaat worden in Nederland, politici zijn te glad (zie levenverhaal Zalm met zijn DSB-oplichters en nu ABN.
Het gaat de producerende middenman gewoon heel veel geld kosten want bij onze 350K bijstandtrekker/550K WWers/800K WAOers/200K Wajong en 1.000.000 ambrenaren is helemaal niets te halen en o ja, die 3.1 miljoen AOWers worden binnen 3 jaar gehalveerd in uitkering.
Nederland, schulden en uiitkeringen, zonder gas waren we zelf al lang Portugal.

hagelkruis | 02-08-12 | 15:18

Terug naar de Drachme werkt het best voor de Grieken.
Als je ieder jaar de munt 30% afwaardeerd ben je ook een deel van je geld kwijt, net als met belasting betalen.

Osdorpertje | 02-08-12 | 15:16

Het wordt tijd dat wij het een en ander gaan overnemen van de Griekse mentaliteit. In één Europe passen immers dezelfde fiscale en sociale normen en waarden. Als Europa Griekse fraude, corruptie, belastingontduiking en gerommel met uitkeringen beloont met vele extra miljarden, dan is het toch gerechtvaardigd dat wij ons belastinggeld dat daarmee gemoeid is ook op die manier voor een flink deel gaan terugverdienen. De Grieken kunnen zich dat alles permitteren, wij straks niets meer. Hun moraal wordt de onze! Want andersom werkt toch niet. Laten we vast beginnen met de blauwe kleur van de Europese vlag zwart te maken. Dan dekt die de lading ook wat beter.

V®aagTeken | 02-08-12 | 15:14

Misschien moeten we gewoon nog een paar honderd miljard Euro naar Griekenland sturen, de stumpers kunnen nu al hun eigen corruptie niet meer betalen. Moet niet veel nijpender worden voor dat achterlijke volk.

ZSU-23-4 | 02-08-12 | 15:14

@eenKAA | 02-08-12 | 14:13
Weet je wát laf is? Dit:

"Op 26 april 2012 maakte De Jager bekend zich niet beschikbaar te stellen voor het partijleiderschap voor de Tweede Kamerverkiezingen in september 2012, en zich niet verkiesbaar te stellen voor de nieuwe Tweede Kamer. Een terugkomst als minister in een eventueel kabinet waaraan het CDA deelneemt, sluit De Jager niet uit.

Dat laatste zinnetje is natuurlijk voor de bühne.
Jan Cees ziet de bui allang hangen en heeft voor zichzelf al een exitstrategie bedacht, zodat hij nooit kan worden afgerekend op zijn leugens.

Daar zijn ze goed in, het CDA, leugens. En als er een parlementaire enquette komt wassen ze hun handen in onschuld." Met de kennis van nu hadden we toen. etc."


Fout Wellink, Balkenende, Verhagen, Spies, de Jager.
CDAers zijn gewoon palingen in een emmer snot.


Bovenstaande geldt overigens ook voor VVDers en PvdAers. Komen overal mee weg!


La Vie En Rose | 02-08-12 | 15:09

Wanneer komt er een tribunaal waar deze dievenbende wordt veroordeeld en aan de galg wordt opgehangen.

bosbaan | 02-08-12 | 15:08

Niemands Knegt | 02-08-12 | 13:57 |
Tuurlijk, wij vanuit het BOZE westen hebben de arme Griekse corruptelingen in de val laten lopen. Zogenaamd.
Het is goed dat de Grieken pijn voelen voor hun eigen corruptie en wanbeleid, zou nog veel erger moeten worden.

ZSU-23-4 | 02-08-12 | 15:07

@necrosis | 02-08-12 | 14:28
Inderdaad! En dan met het geschiedenisboek op schoot wat onze voorouderen allemaal bereikt hebben. Pak dan de staatsschuld, het ESM (40mlj+) deel dit door alle werkende Nederlanders (want hoe moet je met een uitkering schulden gaan afbetalen) kortom mochten we deze problemen democratisch willen aanpakken dan zijn we de komende 200/300 jaar nog wel zoet. *sad face*

First Contact | 02-08-12 | 15:04

Van mij mogen ze er uit maar wel 1 ding.. De grieken hebben nog meer als genoeg dat ze kunnen gebruiken om hun schulden af te betalen. Ze hebben nog zat goud (wat juist als valuta geld) www.prijsvangoud.nl/griekenland-koopt-..., ze hebben eilanden www.grieksegids.nl/griekenland/kaart/g..., ze hebben staatschatte en er schijnt zelfs nog eens vliegveld te koop te staan.

Alexander zal wel weer roepen dat het populistisch is maar het heeft niets met populisme te maken. Als je een rekening niet kunt betalen dan word je inboedel en uiteindelijk je huis onteigend. Zo werkt dat.

Ik weet dat de Nederlandse politici dat zouden negeren en aan kopen over “van een kale kip kun je niet plukken” om vervolgens de Nederlanders met de kosten op te zadelen. Maar dat gaan we dus eens even niet accepteren met z'n allen.

(Overigens ziet het er nu naar uit dat de meeste van de door mij opgenoemde zaken nu voor een habbekrats zullen worden verkocht aan Turkse ondernemers, dus kwijt zijn ze het toch en wij hebben er recht op.. we hebben er tenslotte voor betaald)

DerUnterMensch | 02-08-12 | 15:03

Coolchwip | 02-08-12 | 14:31 | + 0 -

Vast niet! Ik sprak onlangs met een Duitse klant en we hadden het zo over de crisis en Merkel e.d. Toen verteld ik hem het verhaal wat onze Finanzminister wel niet had gezegd over het terugbetalen van de Grieken. Reaguurde hij direct met de niet verbloemende uitspraak: "Aber das ist ja Landverrat!".

eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 14:58

De grote onteigening gaat beginnen,stel u maar in op armoede want de pensioenen worden opgeslorpt door de zuidelijke landen,zet uw huis maar vast te koop,want anders moet u het straks gratis afstaan. Maak uw spaargeld maar vast over naar de overheid,want ze stelen het binnenkort toch van de rekening af. U bent nog te redden stem massaal op de PVV.

bosbaan | 02-08-12 | 14:58

@Shareholder II | 02-08-12 |
Precies.
Als ik jou dan wat geld leen kan ik het weer van een ander lenen die jij dan betaald zodat die ander jou geld kan lenen dat je aan mij terugbetaald anders kan die ander niet meer lenen van die ander die hem geld geleend had dat jij ook terug moet betalen maar niet aan hem maar aan mij anders kan ik jou ook niks meer lenen.
De rente mag je houden anders wordt het te ingewikkeld.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-12 | 14:56

@Teiltjes Tekort | 02-08-12 | 14:49
Gij geleuft nog in sprookjes?

necrosis | 02-08-12 | 14:52

misschien kunnen wij nog wat bezuinigen op de zorg ondertussen. *boos is*

sufkut | 02-08-12 | 14:52

Maar we krijgen al dat geld toch terug? Dat heeft JKdJ zelf gezegd...

Teiltjes Tekort | 02-08-12 | 14:49

Er wordt gefluisterd dat Griekenland een spelletje speelt over olie-licenties in Griekse wateren en dat ze op die manier de EU tegen de VS willen uitspelen. Clinton (Bill, not Hill) als vertegenwoordiger van VS olie-industrie was recent in het gebied. De Amerikanen zijn uit op de olie in de Middellandse zee en proberen de EU buiten spel te zetten. Dat is een hoog spelletje wat de Grieken spelen.

Zzzzooooffff | 02-08-12 | 14:45

@Che_cuevara | 02-08-12 | 14:40
Volgens mij gaat die 'BKK business' van Teun binnenkort ook heeeeel groot worden.
*werp-arm vast oefenen doet met stoeptegels*

necrosis | 02-08-12 | 14:45

@1st Male Lesbian | 02-08-12 | 14:19 | + 3 -
Nope, 30k boswachters. Op een bevolking van 5 miljoen.
Ter vergelijking. NL heeft ongeveer 400 boswachters.

www.stand.nl/stellingen/Buitenland/Sic...

loerelau | 02-08-12 | 14:45

-weggejorist-

IgorMortis | 02-08-12 | 14:43

Ja, Geert heeft al die tijd gelijk gehad, samen met het grootste deel van de werkende burgers. Maar de PVV heeft ook geen ambtenaren in Brussel. En ook geen ambtenaren in Den Haag en ook geen ambtenaren op de provinciebureaus en ook geen ambtenaren in de gemeenten en ook geen ambtenaren bij de waterschappen en ook geen ambtenaren bij de NAVO en ook geen ambtenaren bij de VN. En ga zo maar door. Denk daarover maar eens na. !

waarzeggertje | 02-08-12 | 14:43

@neemjemoederindemali zonder Griekenland was het een ander verhaal geweest.. CDA is zeker pro-Europa.. dat mag je ze kwalijk nemen, maar niet dat Griekenland de eurozone een bodemlozeput insleurt, dat kon gebeuren om het CDA toen niet aan de macht was... men was het CDA zat en daar was Paars... helaas!

eenKAA | 02-08-12 | 14:41

-weggejorist-

IgorMortis | 02-08-12 | 14:41

@Jackanders | 02-08-12 | 14:38
*Met vers geslepen bijl nieuwe houthandel beginnen doet*

necrosis | 02-08-12 | 14:41

@necrosis | 02-08-12 | 14:37
Waarschijnlijk sneller dan we nu vermoeden.
En mijn bijl is al geslepen en in het vet gezet.

Che_cuevara | 02-08-12 | 14:40

@neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:38
Heb geen schroom, koop een hoge boom!

Jackanders | 02-08-12 | 14:40

@eenKAA | 02-08-12 | 14:34

Alsof alleen Griekenland het probleem is, Balkie heeft toch wel fijn dat smerige verdrag van Lissabon er door gedrukt. Alleen daarom al verdiend hij levenslang, eigenlijk nog erger maar ik ben daar te humaan voor.

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:38

@Che_cuevara | 02-08-12 | 14:31
Ga ik dat nog meemaken?
Ik ben ook niet meer de jongste.....
*bijl desondanks slijpen doet*

necrosis | 02-08-12 | 14:37

draghi wil dat ecb staatsleningen gaat opkopen outright. wtf.

cumshaft | 02-08-12 | 14:36

necrosis | 02-08-12 | 14:32 Het probleem is dat het niet -meer- zo werkt idd.

Shareholder II | 02-08-12 | 14:35

@neemjemoederindemali veel gezeur over de Jager, het CDA maar vooral het verhaal van @pitsteen vond ik de moeite waard om even een kanttekening bij te maken:

Hij schrijft: … Hij volledig gelijk gekregen.Hij is ook de economische adviseur van het CDA. JC is toch ook van het CDA? Het CDA wist het dus toen al!! Kennelijk is de boodschap niet doorgekomen. En indien wel: dan is er tegen de kiezer gelogen. Zou er dan gelogen worden in dit land (031) tegen de kiezer? Vast niet hè, nee hè?

Terwijl het CDA dus juist gevochten heeft de rest te overtuigen Griekenland NIET toe te laten… maar niemand (op CU en SGP na) wilde luisteren…

eenKAA | 02-08-12 | 14:34

@Merkava | 02-08-12 | 14:31

De planners hebben het nooit fout, het ligt altijd aan de onwetende, laag opgeleide burger.

Coolchwip | 02-08-12 | 14:34

@Coolchwip | 02-08-12 | 14:31
Politieke verantwoording waarschijnlijk niet.
Maar verantwoording zal hij wel ooit moeten afleggen, net als al die anderen.

Che_cuevara | 02-08-12 | 14:33

@Shareholder II | 02-08-12 | 14:28
Als jij geld leent en het nooit terug betaalt, levert het jou toch geld op?
In ieder geval wordt er iemand anders armer van de deal!

necrosis | 02-08-12 | 14:32

@necrosis | 02-08-12 | 14:28
Je hebt misschien één troost.
Er komt nog wel een bijltjesdag.

Che_cuevara | 02-08-12 | 14:31

@eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 14:29

Ik vraag mij af of De Jager vanwege die inschattingsfout van X miljard ooit nog politieke verantwoording af moet leggen...

Coolchwip | 02-08-12 | 14:31

Misschien een kwestie van de geldleners van de geldleners geld lenen zonder dat ze feitelijk geld lenen want geld lenen kost geld lenen of je het nou leent of niet.

Shareholder II | 02-08-12 | 14:31

Je moet niet vergeten dat politici hun eigen realiteit creëren. Daarom zeggen ze ook altijd "zich niet te herkennen in de situatie" en geven zichzelf volledige credit voor al het positieve waar anderen hard voor gewerkt hebben. Ze kunnen gewoon niet toegeven dat ze fout zaten, want ze hebben een andere realiteit voor ogen waarin zij de rol van de grote held vertolken.

Merkava | 02-08-12 | 14:31

@eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 14:29
Dat is inderdaad nog het ergste.
Kereltje is echt helemaal van de wereld.

Che_cuevara | 02-08-12 | 14:30

Che_cuevara | 02-08-12 | 13:44 | + 19 -

Maar het debiele is volgens mij dat hij zijn eigen praatjes ook nog geloofd!

eerstneukendanpraten | 02-08-12 | 14:29

@irma zonderboezem | 02-08-12 | 14:19
Over geld dat niet bestaat moet rente worden betaald, en die rente bestaat NIET uit virtuele Euro's, dat zijn keiharde centen die jij en ik op mogen hoesten tot ver na onze dood.
Vroeger konden mensen sparen voor hun kinderen, zodat die op de leeftijd van 20 een leuk bedrag tegemoet konden zien
Tegenwoordig moet je je kinderen vertellen dat ze op de leeftijd van 20 al een schuld hebben van zo'n €25.000 pp.
Gelukkig heb ik geen kinderen, ze zouden me haten voor iets wat ik nooit gedaan heb en nooit gewild heb..... met dank aan BakEllende, Zalm, Rutte, de jager, etc.

necrosis | 02-08-12 | 14:28

1st Male Lesbian | 02-08-12 | 14:26
Geld lenen levert ook geen geld op.

Shareholder II | 02-08-12 | 14:28


Sliptong | 02-08-12 | 14:24 |
Alleen cash meenem en in het ergste geval ruil je je trouwring voor een kan sangria....:-)

irma zonderboezem | 02-08-12 | 14:28

@ Shareholder II | 02-08-12 | 14:25
Groeten terug. Geld lenen? Kost geen geld.

1st Male Lesbian | 02-08-12 | 14:26

1st Male Lesbian | 02-08-12 | 14:19
Je krijgt de groeten uit het 2de echelon van de 4de brigade der Kretaanse sneeuwschuivers.

Shareholder II | 02-08-12 | 14:25

@irma zonderboezem | 02-08-12 | 14:19
Als ze het maar NA mijn vakantie naar Spanje doen. Anders heb ik zo'n gedoe bij de bank.

Sliptong | 02-08-12 | 14:24

@necrosis|02-08-12|14:15
De pensioenpotten keren we wel aan de EUSSR uit. Die zijn dan overbodig!

pitsteen | 02-08-12 | 14:24

Hoog tijd dat we oud minister van financiën Zalm erheen sturen... ff die luie Grieken leren hoe je moet cashen Dutch-style en uiteraard om ons geld veilig te stellen.

hooliganica hollandi | 02-08-12 | 14:23

griekenland past juist heel goed bij een euro die met liegen en bedriegen overeind gehouden wordt.

cumshaft | 02-08-12 | 14:20

@necrosis|02-08-12|14:15|
Tja, dan heb je dus mogen werken tot aan je dood. Verder niets.

pitsteen | 02-08-12 | 14:20

Ik geloof dat ze in Sicilië alleen al 25000 boswachters hebben. Niet dat het in Griekenland ligt. Maar ik denk, ik zeg het ff.

1st Male Lesbian | 02-08-12 | 14:19

Komop mensen, nog ff door de zure tzatziki heen bijten, over een paar weken trekt Duitsland de stekker uit Europa en is het klaar. Spanje valt niet meer te redden en daarmee valt de eenheid uit elkaar. Tis ff zuur vd weggesmeten centjes maar geld dat er niet echt bestaan heeft kun je ook niet missen.

irma zonderboezem | 02-08-12 | 14:19

@necrosis | 02-08-12 | 14:15

Onze pensioenpotten worden fijn leeggeroofd door de EUSSR/banken, daar was het hun ook precies om te doen.

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:19

Nee, nee, nee. Wat deze meneer zegt klopt natuurlijk helemaal niet. JanKees de Jager en alle Euro-commissies en toppen zeggen heel wat anders. Deze meneer is een eurofoob, een boze blanke man, een raspopulist.

*reality-modus on*
Griekenland had zo'n 350 miljard euro staatsschuld (alleen de staat al dus). Daar is zo'n 100 miljard van kwijtgescholden om weer 130 miljard nieuw te kunnen ontvangen. Dat is 350-100+130= 380 miljard nog. Iemand al eens serieus uitgerekend wat een Griekse exit nu eigenlijk kost?

We gaan Italië en Spanje geld lenen o.a. omdat die veel geld in Griekenland hebben zitten, en daardoor een hoger risico lopen, afgewaardeerd worden qua rating en hogere rente over hun eigen staatsschuld moeten betalen.

Waarom gaan we in Europa eerst niet eens leuk alle schulden tegen elkaar wegstrepen? Griekenland eruit, alle vorderingen Griekenland op anderen heeft worden gecedeerd aan de landen die vorderingen op Griekenland hebben, waardoor er van die 380 miljard nog wat terugkomt. Voor de rest vaarwel, opnieuw beginnen met olijven verkopen en weer melden als het geregeld is.

breakingnews | 02-08-12 | 14:18

@eenKAA | 02-08-12 | 14:13

Wie geeft hier alleen de CDA de schuld dan?

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:17

@Shareholder II | 02-08-12 | 14:12

U bedoeld het monetaire oplichtingssysteem? Dat moet als 1e de nek worden omgedraaid.

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:17

@vetkleppert | 02-08-12 | 14:08

Psies, zo veel mogelijk zwart gaan werken, veel met contant gaan werken en zorgen dat je zelfvoorzienend wordt. Fort Europa zinkt nog sneller dan de Titanic, maken dat we wegkomen.

Hopelijk krijgen de PVV en de PVDD de meerderheid op 12-9, eventueel samen met de SP, maar liever niet, alleen indien nodig. Die Roemer ziet me ook nog iets teveel in een Europese heilstaat.

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:15

@neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:06
Als Nederland, Duitsland en Finland geld blijven sturen naar Souvlakistan, hebben wij straks geen pensioen(leeftijd) meer.
Dan is 'ons' geld op en mogen werken tot aan onze dood.
En kan je niet meer werken.....(vul zelf maar in)

necrosis | 02-08-12 | 14:15

In principe zijn wij, de burgers van Europa, allemaal Grieken.

Terwijl de EU, de Europese Centrale Bank en het IMF in innige samenwerking met de banken de duimschroeven bij de Grieken onmenselijk strak aandraaien, komen in de hele eurozone godzijdank steeds meer stemmen op tegen de dictaten van het begrotingspact (onder auspiciën van de banken) en de technocratische dictatuur van Brussel. De rode draad: wij weigeren nog langer voor jullie crisis op te draaien.
Steeds weer proberen Eurofiele politici met dezelfde maatregelen het tij te keren.
En steeds is de oplossing lastenverzwaringen, belastingverhogingen, bezuinigen, sociale zekerheid afbouwen en steeds meer Europa. Kortom de burger wordt gestraft voor de puinhoop die de banken dit maal onder auspiciën van de politici hebben gecreëerd. Het is goddomme (de stoom komt uit mijn oren) hun crisis en zo lossen zij het op: www.bild.de/politik/ausland/griechenla...
De gewone burger is de lul.

Niemands Knegt | 02-08-12 | 14:14

je=ze + het

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 14:13

Niet zo boos doen over het CDA...

er waren maar 3 partijen tegen de toetreding van Griekenland tot de Eurozone.. CDA was daar 1 van (CU en SGP de andere 2)

christelijke partijtjes afzeiken is hier populair... maar het is dankzij de seculieren zoals Wilders (toen VVD), de VVD zelf natuurlijk, de SP, PvdA en D66 dat we met deze puinhoop opgescheept zitten... dat het nu opgelost moet worden.. dat is feit.. en daar werkt het CDA natuurlijk aan mee.. maar CDA de schuld geven is beetje laf

eenKAA | 02-08-12 | 14:13

Koninging Beatricks | 02-08-12 | 14:04
Kijk, als je nu bij bekijken hadden gelaten, ala.
Maar ze wilden het kost wat kost opdringen en krijgen.
Die ene Europese Heilstaat.

Ome Aad was daar in ieder geval, qua kosten, een stuk efficiënter in.

Ik walg van dit soort mensen.

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 14:12

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:06
vetkleppert | 02-08-12 | 14:08
Dat kan wel zo zijn, alleen niet binnen de parameters van ons systeem.

Shareholder II | 02-08-12 | 14:12

@alcor | 02-08-12 | 14:02

En welke partij gaat die problemen oplossen volgens jou?

Tot nu toe zijn alleen de PVV, de SP en de PVDD de enige alternatieven. Eigenlijk alleen maar de PVV en de PVDD, de SP wil ook niet radicaal uit de EUSSR.

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:09

@neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:06
Juist. Wat wij ervan kunnen leren is dat we nog Griekser moeten worden dan de Grieken. Alles wat we wit meer doen dan strikt noodzakelijk verdwijnt toch richting warm Europa. Hoe harder we lopen, hoe langer onze slavernij duurt.

vetkleppert | 02-08-12 | 14:08

-weggejorist-

IgorMortis | 02-08-12 | 14:06

@necrosis | 02-08-12 | 14:01

Als die Grieken uit de Euro en de EU gaan zijn ze binnen de kortste tijd een van de rijkste landen ter wereld en 1000x gelukkiger dan de inwoners van de EUSSR.

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:06

Het toverwoord is curatele en daaruit voortvloeiend beslaglegging. Maar dat vereist daadkracht, en daar is niemand van de niet door ons verkozen / benoemde Eurobewindspersonen bereidwillig toe.
Dus wordt het voortmodderen de afgrond in, met het nog meer onderhorig maken van de nationale staten - en de daaruit voortvloeiende rechten en belangen - en het morrelen aan de bestaanszekerheid door het importeren van probleemgevallen van buiten Europa.
En ik heb het idee dat dat de verborgen agenda is van de EU/Goldman Sachsjes/Bilderberg Trojka.

Graaisnaaiert | 02-08-12 | 14:06

@Niemands Knegt|02-08-12|13:57| +1
Klopt allemaal. Vlak voordat de € werd ingevoerd heb ik mogen luisteren naar een Tilburgse prof die voor een bank op toernee was om wat te vertellen over de €. Hij toonde toen statistieken over het reilen en zeilen van de Grieken. Hij merkte toen op: "u kijkt nu naar de €. Dit is de €." Hij volledig gelijk gekregen.
Hij is ook de economische adviseur van het CDA. JC is toch ook van het CDA? Het CDA wist het dus toen al!! Kennelijk is de boodschap niet doorgekomen. En indien wel: dan is er tegen de kiezer gelogen.
Zou er dan gelogen worden in dit land (031) tegen de kiezer? Vast niet hè, nee hè?
Toch?

pitsteen | 02-08-12 | 14:06

Wacht op euforische reactie kereltje Pechthold. Tijd loopt.......

ja,diedus! | 02-08-12 | 14:05

Wat is de pensioenleeftijd voor Grieken ook al weer?

Conan de Rabarber | 02-08-12 | 14:05

@Che_cuevara
Draghi is een italiaan, die weten dat zij de volgende zijn. Dus als ie nu hard is voor de Grieken moeten ze ook hard zijn voor Italie, alleen is tegen die tijd t geld toch echt op.

Rest In Privacy | 02-08-12 | 14:05

@Fret Kroked | 02-08-12 | 13:57
Dit linkje heeft al heel wat ogen geopend:
verhuisjegeld.nl/2012/02/15/griekenlan...
Tip: vergeet je riem niet een gaatje strakker te zetten, anders zakt je broek op je enkels!

necrosis | 02-08-12 | 14:04

@Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 14:02

Dat is ook precies wat ze al jaren aan het doen zijn, het bekijken.

Koninging Beatricks | 02-08-12 | 14:04

@Fret Kroked | 02-08-12 | 13:57
Als hij zegt dat de Grieken corrupt zijn, dan heeft hij per definitie gelijk.

Che_cuevara | 02-08-12 | 14:02

Nu hoor je de Eurofielen niet meer.
Dit kunnen zij gewoon niet meer goed praten.
Klaar, over ende uit.
Dit hele maakbare droompje van ze.

Ik was er al klaar mee, maar nu helemaal.
*verdere verwensingen en krachttermen achterwege laat*

Ze bekijken het maar.

Teun van het Tuinpad | 02-08-12 | 14:02

@nosverraadu | 02-08-12 | 14:00 | + 0
"Zullen we uit protest maar gewoon met z'n allen stemmen op de PVV op 12/9?"
Nee dank je. Ik wil oplossingen, niet nog meer problemen.

alcor | 02-08-12 | 14:02

@CoffeePatch | 02-08-12 | 13:55

Goed plan van Draghi, geld van Duitsland, Nederland etc. overhevelen naar Spanje, Italië etc. zodat de banken hun geld terug krijgen, de Duitse en nederlandse burgers betalen het banken gelag wel weer een keertje.

Hopelijk hebben die smerige banksters genoeg geld in kas om wat miljoenen bonussen uit te keren.

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 14:01

Kennelijk komen er een hoop "lijken" uit de EU kast als de euro valt. Anders kan ik de spastische reacties van de popie jopies niet verklaren. Tsja.

rechtvaardigerechter | 02-08-12 | 14:01

Grieken gaan toch nooit dood?
Die hebben de meeste 120+ jarigen ter wereld!
Maar even zonder dollen, het pakket maatregelen wat uiteindelijk is goedgekeurd door het Griekse parlement is gewoon een wassen neus.
Ambtenaren van de fiscale dienst aldaar hebben al gezegd dat de te verwachten miljarden aan belastinginkomsten gewoon niet realistisch zijn wegens 'niet-inbaar', en tevens een waarschuwing voor Noord-Europa om het nieuwe steunpakket te blokkeren.
Nieuwe leningen betekenen nog hogere schulden die ze nooit zullen, kunnen en willen terugbetalen.
Schijnbaar kunnen we geen enkel land uit de Euro smijten, maar als we geen geld meer geven zullen ze zelf wel vertrekken, dan hebben ze geen keus meer.
En dat de zielige, arme griek daarvan de dupe wordt: het zij zo!
Momenteel worden WIJ de dupe van dat slappe beleid!

necrosis | 02-08-12 | 14:01

Eigenlijk zouden we moeten hopen dat de SP wint. Dan wordt het wel een ongelofelijke socialistische heilstaat hier, maar dan ontploft die hele heilstaat wel een stuk sneller.
En dan zijn we eindelijk verlost van immigratie, ontwikkelingshulp, publieke omroep, windmolens, ecoducten en al die andere linkse hobbies waar je tegen je zin belasting voor betaalt en alleen maar last van hebt.

vetkleppert | 02-08-12 | 14:01

Zou die Draghi familie zijn van Nout Wellink?

Che_cuevara | 02-08-12 | 14:00

Zullen we uit protest maar gewoon met z'n allen stemmen op de PVV op 12/9?

nosverraadu | 02-08-12 | 14:00

Wij ook altijd met onze vooroordelen!

starry | 02-08-12 | 13:59

Jan-Kees zit nog steeds naar een luizenbaantje binnen t EU carroussel te vissen zo te zien. Hij weet ook wel dat CDA na de volgende verkiezingen in de oppositie zet.
Well played sir, maar redelijk vernietigend voor de economie vant land wat je vertegenwoordigd.

Rest In Privacy | 02-08-12 | 13:58

Quid hangt zijn artikel op aan 1 Griekse econoom die wat mooie teksten heeft en slaat daarmee de EC om de oren.
De econoom zegt dat corruptie dus groot is in Griekenland. Maar wie zegt dat dat deze Griek wel betrouwbaar is?

Fret Kroked | 02-08-12 | 13:57

In de media wordt Griekenland min of meer afgeschilderd als een euro-profiteur. De bevolking zou lui zijn, te vroeg met pensioen gaan en alleen maar een veilige baan als ambtenaar ambiëren. De Griekse werkelijkheid zit echter anders in elkaar: www.debtocracy.gr/indexen.html
Het land is plat gezegd slachtoffer geworden van giftige leningen. Deze worden zonder de instemming van de bevolking verstrekt aan een regering, waarbij het geld volstrekt niet ten goede komt aan diezelfde bevolking. De schuld bestaat onder andere uit leningen van het Internationaal Monetair Fonds en de Europese Centrale Bank. Daarnaast hebben zowel Duitsland als Frankrijk, Griekenland geld geleend waarmee het land wapens moest kopen van datzelfde Duitsland en Frankrijk - gekker kan ik het niet maken.
Nigel Farage heeft ook in deze weer gelijk: 'Griekenland is niets meer dan een kolonie'. www.youtube.com/watch?v=YUG8RvroBj0&am...
"Remember: These People are being driven into humiliation and desperation and desperate people do desperate things".
Quid, lees je nu, goddomme, eens in. Wij worden genaaid.

Niemands Knegt | 02-08-12 | 13:57

Europa is hard bezig om het afvoerputje van de wereld te worden. Stelletje k*dt-blanken, ze gunnen die Afrikanen ook echt helemaal niks.

netniet | 02-08-12 | 13:56

Goh, dat wisten we nog niet hoor. *gaap* Oud nieuws, ook al kregen wij het pas te horen toen het te laat was (terwijl men dit al wist vóór de toelating)

Lyrthion | 02-08-12 | 13:55

Je moet het zo zien: In Griekenland lukt het tenminste wel om iets buiten de overheid om te doen.
Hier vreet de staat meteen al de helft van je inkomen op. En daarna nog een kwart. En dan de bekeuringen nog voor het 103 rijden op een vijfbaans snelweg.
We moeten jaloers zijn op de Grieken.
Zij zijn eerder van pleuropa verlost dan wij. Tegen de tijd dat wij aan de beurt zijn is er geen ander land meer over om geld naar ons toe te brengen.

vetkleppert | 02-08-12 | 13:55

Gelukkig geldt dat niet voor Italie en Spanje.

Marcus Porcius Cato | 02-08-12 | 13:55

Kunnen we hier ook wel invoeren wat meer corruptie en de pensioenen van overledenen door blijven betalen, niet eens zo een gek idee van die Grieken.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-12 | 13:54

Ongemerkt ga je de taal leren.

swassannuf | 02-08-12 | 13:54

Griekenland kan rustig uit de euro getrapt worden, de banken hebben immers hun geld weer terug, de burger gaat die rekening wel betalen middels het EFSF en het ESM.

Allahszijdank hebben we onze soevereiniteit nog. Oh wacht...

neemjemoederindemali | 02-08-12 | 13:53

JC zei het nog zo overtuigend: "De Grieken betalen alles terug, met rente". Zou JC eigenlijk een JL zijn? Die beter tegen weten in loog? Landen die aan Noord Afrika grenzen moet je niks willen laten terugbetalen, laat staan dat je ze eerst wat geeft om "orde op zaken" (wiens en welke zaken?) te stellen. Rondom die hele Middellandse Zee is alles failliet, en RUK.

pitsteen | 02-08-12 | 13:53

Alle Grieken Europa uit, te beginnen in Brussel.

Spokoynoy Nochi | 02-08-12 | 13:52

Domheid is vaak niet een gebrek aan intelligentie maar vaker het herhalen van dezelfde stappen en hopen op een andere uitkomst.

Godsammekraken | 02-08-12 | 13:51

Die containerschepen waren die van Griekse reders?

miko | 02-08-12 | 13:51

Je verwacht het niet.

zooishettoch | 02-08-12 | 13:49

In your chesthair, malakkas! Olijfjesblauwe fakelaki en gyrosbruine miza.

Shareholder II | 02-08-12 | 13:48

Het is wel te merken dat Sinterklaas in Spanje zit. Wanneer komt sinterklaas weer naar NL?

ProAsfalt | 02-08-12 | 13:48

Nee joh, kan niet waar zijn!

Bubbels Jackson | 02-08-12 | 13:47

"O ja, en de containerschepen met geld die we vanuit Noord-Europa naar de Griekse havens sturen. "

Daar werkt ons kabinet en de Kunduz partijen maar al te graag aan mee.

nos.nl/artikel/401799-absolute-steun-k...

ProAsfalt | 02-08-12 | 13:47

Kunnen we degenen die Griekenland destijds hebben toegelaten
strafrechtelijk vervolgens wegens "criminal neglect"?

Tapu | 02-08-12 | 13:46

Opmerkelijke conclusies. Ik meende dat wij hier op rente gingen binnenlopen.

Shareholder II | 02-08-12 | 13:46

Ik maak me niet druk. Volgens JKdJ krijgen we alles immers netjes terug.

053 | 02-08-12 | 13:46

Zo zijn ook andere PIIGS landen zo anders qua mentaliteit en instelling, heerst er zoveel clientelisme, ook in Spanje, dat er zulk grote verschillen zijn binnen de eurozone, dat ik niet snap dat ze er ooit aan begonnen zijn.

Veel critici waarschuwen er al jaren voor, maar de euro is zo heilig voor eurofielen dat het toegeven van dit soort weeffouten door hen nooit of te nimmer zal worden gedaan.

La Bailaora | 02-08-12 | 13:45

Kereltje, kom jij nu nog eens een keertje uitleggen hoe goed het voor ons is met die EU en Euro,

Che_cuevara | 02-08-12 | 13:44

Maar zouden onze politici echt zo dom zijn dat ze dit niet inzagen? Natuurlijk niet. Waar het om gaat dat ze zich aan de Europese droom gecommiteerd hadden. En die droom moest gered worden. Tegen iedere prijs want zij zijn toch niet degenen die die prijs gaan betalen.

Godsammekraken | 02-08-12 | 13:44

Geeft toch te denken over onze politieke kaste dat al die tijd de knokkelslepers van de PVV de situatie het best hadden ingeschat.

Godsammekraken | 02-08-12 | 13:40

Toch accepteert de Griek hier in het dorp mijn euro's altijd heel gretig als ik een nummer 25 en een 54 met saus kom halen...

Vakonov | 02-08-12 | 13:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken