
Een 25-jarige vrouw is vrijdag 20 juli op het station van Waddinxveen met geweld beroofd van haar mobiele telefoon.
De politie zoekt getuigen. De vrouw wachtte rond 14.45 uur op perron 1 op de trein naar Gouda. Ze zat op een bankje en keek even op haar telefoon. Opeens probeerde een man haar telefoon af te pakken. De vrouw liet niet los en riep om hulp.
Ondanks dat er een aantal mensen op het perron stond, schoot niemand haar te hulp. Ook niet toen de man haar over het perron sleurde. Uit angst om voor de arriverende trein te worden gegooid, liet de vrouw uiteindelijk haar telefoon los. De dader vluchtte daarna onder de sluitende slagbomen door de Puttelaan op. Vervolgens rende hij over de Kerkweg-West, stak over en liep daar in de richting van de flats. De vrouw bleef gewond achter op het perron. Haar knie en enkel bloedden en ze had last van haar nek en rug. Uiteindelijk bood één jongeman aan om de politie te bellen. De overige wachtenden op het perron stapten in de trein. Signalement dader: Een lichtgetinte man van 20 tot 25 jaar oud, mogelijk van Noord-Afrikaanse afkomst. Hij is 1.70 tot 1.80 meter lang en heeft een normaal tot tenger postuur en een smal gezicht. Hij droeg een baseballpetje en wit met grijze sportschoenen. Opvallend was dat hij een dik donkerblauw vest droeg, met een rits aan de voorkant. Op de manchetten, de kraag en de onderrand zat een wit patroon.
Reaguursels
InloggenEn daarom vind ik dat het voor blanke autochtone nederlanders verplicht moet worden om gewapend te zijn met minimaal een stroomstootwapen, traangas en een automatisch pistool. Heb je een kleurtje dan is het ten strengste verboden om bewapend te zijn en elke blanke nederlander mag een bewapende kleurling op zicht uitschakelen naar eigen inzicht.
Misschien dat de straten dan weer veilig worden voor mijn dochter..
De trein naar Gouda... tja, dat zegt weer genoeg. Die mensen daar zijn net zo gewend aan kaas als berovingen door Marokkanen. Niemand kijkt tenslotte meer op van een onsje kaas. Maar goed, Dimphna doet haar verhaal in het AD vandaag: www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
verkeerde signalement, moet zijn: Naar kameel strond ruikende man met een kleurtje.
Ik zat in die trein, net zoals al die anderen die niet wisten hoe snel ze moesten instappen.
En in de trein op weg naar dat vrolijke Oosterwei te Gouda zongen we er lustig op los:
' Wat een pech, de burgemeester van Gouda is weg
De PvdA is onze nieuwe God, gelijk een Alaaaaah ( lang aanhoudende toon!)
Gelijk in den oorlog, toen zat het ons immers ook mee,
menschen, burgers, buitenlui: gedraag je als de NSB
als valse honden in vredestijd
altijd tot verraden bereid
niemand kan er nog om heen
het gebeurde daar in Waddinxveen'
De moraal van het verhaal: tussen Gouda en Waddinxveen
loopt een treintje, wie wil er nog mee ? net op tijd vertrokken
van 't geweldadig station, wie wil er nog mee?
Nee, niet de dader slechts dient opgespoord, ook de schoften,
wegkijkers, treinpassagiers: AUB Jezus of Geert,
bevrijd
ons
van 't hypocriete volk in vredestijd !
vanalletijden | 24-07-12 | 20:00 | + 0
of 1. Als jij er bij was had je ook niks gedaan. 2. je stemt pvv.
Ik ben er al uit
vanalletijden | 24-07-12 | 20:00 | + 0
of 1. Als jij er bij was had je ook niks gedaan. 2. je stem pvv.
Ik ben ar al uit
Ik denk dat deze vriendelijke, haastige Noord-Afrikaan met spoed naar z'n thuisland moest bellen, waarschijnlijk vroeg hij beleefd om haar toestel even te mogen vasthouden tegen betaling uiteraard, maar heeft dat meiske het totaal verkeerd begrepen en uit de hand laten lopen. Toen is die lieve jongen zo verschrikkelijk geschrokken en is vergeten om het telefoontje terug te geven en door alle commotie durft hij nu niet meer. Het is zielig voor hem, niemand gun je zo'n schuldgevoel.
Welk van de twee beweringen is juist?
1: bovenstaand of 2: Ik stem op de PVV ! Ik ben er al uit. Jullie ook ?
Ben door de Popo 17 uur vakantie, een mogelijke trio en 30 euro kwijt voor niks.. Ja een paar kapotte cellen..
-weggejorist-
Omfg !
Hebben ze in waddinxveen een station ?!
Ondertussen: Kreukelfriet voor maar 0.85!
Ik zeg: de Tweede Kamer terug van reces en een parlementair onderzoek naar het lakse aangiftebeleid bij de politie. Inderdaad, al-tijd-maar-dan-ook-altijd desinteresse en typen met twee vingers.
Het is een stuk opmerkelijker als een mediterraan uitziend iemand ergens wordt gesignaleerd in de open ruimte zonder iets te stelen. Maar ja, als je alleen dat nog als nieuws gaat melden heb je lege webpages.
Die toeschouwers op het perron zijn allemaal familie van de polities die in WO 2 zo ijverig hielpen de joden op te sporen en ze op de trein naar Auswitch te zetten voor een mooie premie.... en later natuurlijk schreeuwen dat ze in het verzet zaten...
-weggejorist-
Lichtgetint? Wat een VERRASSING zeg. Het signalement van zijn kleding geven lijkt mij overbodig. Ondertussen heeft die zich weer een hele andere garderobe bij elkaar gepikt.
Slaakt een heel diepe zucht. Niemand die een poot uitsteekt en vrolijk gewoon de trein instappen. Laat me raden die andere wachtende waren reeds binnengelopen pensionarissen (je weet wel die grijpers met volledige pensioenen van 70% van hun hoogste loon) en kleurlingen. Immers een jantje had dat kereltje allang onder die aankomende trein getieft.
Ook hier geldt weer, het kwaad kan alleen overwinnen als goede mensen niet ingrijpen.
En dat op een steenworp afstand van waar Geert z'n eerste partijavond heeft gehouden #feit
@ Akky | 24-07-12 | 11:37 | + 0
Tuuuuuurlijk. Ik had wel van slaapwandelen gehoord maar nog nooit van slaapreaguren.
Nou halen meisjes met constant dat ding in die klauwtjes ook wel het slechtste bij mij naar boven maar dan nog moet je jezelf beheersen Rachid!
Nou sorry, maar ik vind erg asio dat niemand der heeft geholpen. Als ik dat had gezien had ik ten eerste me longen uit me lijf geschreeuwd... HEEH BOSAAP... en dan was ik er toch echt naar toe gegaan en had die klootzak de tering geschopt.... ik mag dan wel een vrouw zijn van 54 jaar, maar hij had het zeker gevoeld van mij.
@ Sebnalak | 24-07-12 | 10:06 | + 0
Allereerst; hulde dat jij ingreep. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik in diezelfde situatie de moed had kunnen opbrengen, spijtig genoeg.
Maar ik denk na het lezen van zo'n verhaal ook wel 2 keer na. Ingrijpen en enorm veel stank voor dank. Leuk!
m.ed.nl/news/helmond-eo/300124/9713530...
In helmond springen ze met een man of 5/6 op je en verbouwen je criminele kop als je durft te stelen of roven.
Maar waddinxveen is geen helmond dus dan houdt het snel op. Kwestie van mentaliteit.
Leuk al die commentaren dat de mensen laf zijn en niet te hulp zijn geschoten.... ik ben 1 maal in mijn leven te hulp geschoten en heb meer dan een maand gezeik gehad met politie en justitie. Er is zelf verbaal opgemaakt tegen mij, geweldpleging, maar werd later weer van de baan geveegd. Maar mijn toenmalige werkgever heeft me wel te kennen gegeven dat ik geen contract verlenging tegemoed kon zien.
Dank u wel alle PVDA,D66,GL,CDA,VVD stemmers en rechters. Niemand steekt meer een poot uit omdat je dan zelf enorm de sjaak bent.
Onbegrijpelijk dat autochtonen zo laf zijn! Wat is er toch aan de hand? Bang dat de dader afgeeft? Het zijn gewoon knulletjes die een beetje sturing nodig hebben. Als je maaar een beetje tegenwicht geeft zie je ze direct veel meer gepast gedrag vertonen. Lafheid geeft ze status dat moet men nu eindelijk eens begrijpen. Sneu voor die jongedame.
Graag ook het signalement van de anderen op dat perron: medeplichtigen!
Kijk ff om je heen of je een paaltje, losse tegel, inklapbare fiets, rollator, kinderwagen (zonder kind), reclamezuiltje of iets anders met voldoende gewicht kunt vinden. Doe daarna een serieuze poging dit item door z'n hoofd (voor maximaal resultaat) te gooien.
Bizar verhaal, woon zelf in W'veen, kheb wel een idee
Hillegersberg Dorpsstraat.
En toen waren er nog geen of amper gastarbeiders.
Hillegersberg 1966:
Ik ga onderuit op de tramrails met m'n mobyletje.
Echt pal voor een bushalte waar een handvol mensen stond.
Had behoorlijk moeite om m'n been onder het brommertje vandaan te krijgen, tram kwam eraan in de verte.
GEEN MENS heeft één vinger uitgestoken.
@despiegel | 23-07-12 | 20:39 | + 93 -
Schitterende redenatie:
Ik ben geen PVV-stemmer, maar als Wilders voldoende macht krijgt om hier iets aan te doen, dan krijgt hij mijn stem.
Echt, wtf! Fucking correct Nederland. Deze redeneer trant zorgt er juist voor dat dit land kapot gaat.
Discussie gehad met mijn moeder:
Dat jij op die Wilders stemt, wat een vreselijke man.
Hoezo?
Nou, allemaal die uitspraken en zo. Een rascist en hij discrimineert.
Waarom vind je dat?
Nou, dat hoor je toch zelf op TV en dat lees je in de krant.
Ken je Aleid Wolfsen?
Wie?
De burgemeester van Utrecht, die maakt al 4-5 jaar een compleet zooitje van het bestuur van zijn stad. Weggepeste homo's, buurten vol allochtonen met no-go area's, perscensuur etc..
Zeg me niks.
Waarom niet?
Ja, daar heb ik op TV of in de krant nog nooit iets over gezien.
Dus?
Wat nou dus?
Dus wat is het verschil?
Erhmm...
Mam, Wilders wordt in de media als een populist en een rascist weggezet. Van mensen die van "de goede kant" zijn wordt hun wanbeleid bijna compleet verzwegen in de grote media.
Ja, dus?
Dus is het allemaal niet zo erg met Wilders als de media willen doen geloven. Sterker nog, hij kaart problematiek concreet aan. Overvallen en overlast door allochtonen, teveel Europa, teveel kosten, weinig tot geen positieve effecten.
Ja maar jongen, waarom zien andere Nederlanders dat dan niet?
Dat mam, is nou net de kernvraag...
Lukt vandaag wéér niet om geen hekel te krijgen aan Noord-Afrikaanse types...
Soms schaam ik mij als Nederland. 100% als ik dit zag, schopte ik hem direct ko, zonder twijfel en al dat gedoe met "straks trekt ie een mes", jongens of beter gezegd meisjes, als je het goed en snel doet is hij kansloos, maar de eerste drempel bel je zelf al door dat te zeggen.
Emotie is een gevoel, schakel deze uit, zet je zelf in ninja mode en klaar...
Lekker duidelijk signalement weer. Alleen onze omvangrijke zorgindustrie heeft al ontelbare duizenden van zulke criminelen in onderhoud.
Jammer dat er zoveel geld nodig is voor de steun aan "onze" rustende vrienden in warm-Europa, anders konden "onze" criminelen genoeg geld krijgen om met bling behangen langs de weg te pronken, zodat ze niet meer hoefden te roven.
Mensen hou toch op met 'moeten ingrijpen' Onze linkse landverraders hebben samen met D66 rechters er jarenlang systematisch voor gezorgd dat de dader altijd 'zielig' is. Als je ingrijpt als omstander, Achmet gaat jou bedreigen en je geeft hem een pleurisklap, zit jij voor de rechter en Achmetje op de publieke tribune jou te treiteren. NL is het enige land ter wereld waar een slachtoffer van een steekpartij gearresteerd wordt wegens verboden wapenbezit als het mes tot het heft nog uit het lijf steekt. Wil NL ooit weer eens nomaal en veilig worden, moet eerst de linksverziekte rechtspraak en linksverziekte zieligheidscultuur worden weggewerkt
Fijne maatschappij hebben we gemaakt met z'n allen. We zijn zo beschaafd, een vrouwtje dat over een perron vol volk wordt gesleurd terwijl ze om hulp roept, dat zal wel loslopen, mp3 iets harder en rustig voor je uit blijven staren.
1337haxxor | 24-07-12 | 03:29 |
Toch ronduit van de pot gerukt dat we elkaar tegenwoordig niet meer durven te helpen omdat we bang zijn daarna zelf aangepakt te worden door de staat...
Ze moeten bij elke marokkaan een verschillend nummer groot op hun kin tatoeeren... Met al diezelfde profielen schiet men ook niks meer op.
tja Ramadan he dan gebeurd dit nu eenmaal in islamitische landen is dit deze maand ook schering en inslag maar moet kunnen volgens pvda hoort bij schaamtekoeltoer
@netniet | 23-07-12 | 20:39
De vrouw stond op perron 1 op de trein naar Gouda te wachten. Dus blijkbaar wilde ze daar weg.
Maar afgezien daar van: 25.259 mensen hebben een goede reden om zich op vrijdagmiddag in Waddinxveen te willen begeven. Ze willen daar thuis met hun familie het weekend vieren.
@1337haxxor | 24-07-12 | 03:29 | + 0
ps: Note to self:
's Nachts niet meer reageren, dat komt je spelling en grammatica niet ten goede.
Het probleem met Nederland: Ten eerste, de meeste mensen vinden het 'erg', maar handelen niet omdat het simpelweg niet hun pakkie aan is.
Ten tweede, de mensen die wel iets willen doen worden vaak teruggehouden door de gedachte dat dit wel eens uiterst vervelende consequenties kan hebben. Stel dat je de beste knaap fout raakt: hij breekt iets, valt vervelend, etc. Als je een baan hebt waarin je geen strafblad mag hebben (dat zijn er nogal wat) riskeer je hiermee dus behoorlijk wat. (laat staan dat de kosten ook redelijk kunnen oplopen)
En om uiteindelijk even advocaat van de duivel te spelen, hoe groot is je actiebereidheid in het achterhoofd gehouden dat 95% van de mensen u ook zouden laat zitten in een gelijksoortige situatie. Het punt waar je: de cel in gaat, een boete krijgt, of je baan verliest, sta je er weer alleen voor en ontvang je naast hulde waarschijnlijk niks van de maatschappij.
Jammer dat onze maatschappij op sommige punten zo ongelooflijk 'verpussied' is.
Het is heel moeilijk om in te schatten hoe iets in elkaar steekt, men staat er bij, maar heeft nauwelijks de tijd om een scala van mogelijkheden te overwegen;
1. hebben de twee een relatie ?
2. waar trekt die jongen aan?
3. waar gaat het over ?
4. moet ik ingrijpen?
5. mag ik ingrijpen?
6. is dit een beroving?
Dus of het nou treinvolk is of niet, het is met alle soorten publiek, met weet het niet zo snel, en voordat je het in de gaten hebt is het ook al weer voorbij.
Nederlanders zijn in de regel een laf volk, wel een grote bek, maar zullen nooit ook maar een vinger uit steken
om een landgenoot man/vrouw/kind/bejaarde te helpen als die wordt gemolesteerd door een stelletje naffers.
Op Geenstijl vind je de mannen met de stalen vuisten, die alles durven te zeggen, hebben de beste oplossingen, en zijn nergens bang voor, echte kerels dus. Jammer dat je ze alleen op Geenstijl tegen komt, en niet op straat. Ik weet zeker dat als er maar eentje met een beetje moet in zijn donder opstaat,en zegt nu pik ik het niet meer, dat de rest snel zal volgen. Ondertussen roepen wij nog steeds bij het minste geringste niet te discrimineren, en stemmen we nog steeds stiekem op Wilders. We hebben nog een lange weg te gaan...
En nu de waarheid in een parallel universum.
Een snol zit op het station met haar witte iPhone te whatsappen en te bellen, en ze komt heel irritant over. De omstanders kijken haar aan en ze kijkt terug met een arrogante blik van "kijk me niet aan". En vervolgens denkt iemand: "fuck die shit, die telefoon is nu van mij". En de omstanders denken: "en terecht". En die ene jongen die haar helpt denkt: "misschien kan ik haar neuken als ik aardig tegen haar doe".
Morgenhout | 23-07-12 | 22:57
Er zou een wetje gemaakt moeten worden, die politie verbiedt om NAW gegevens van getuigen of slachtoffers aan de tegenpartij te verstrekken.
Correspondentie tussen advocaat van tegenpartij en slachtoffer, zou dan via het OM of politie moeten lopen.
@Uw Verzekeringsadvis | 24-07-12 | 01:07: Nooit je gegevens aan de politie geven is lastig als je bijvoorbeeld op straat iemand onder controle houdt.
De politie vraagt dan je gegevens op door je legitimatie te vragen en je hebt dan eigenlijk geen kans meer om die niet te overhandigen, want zij zijn dus gemachtigd dat te vragen bij een overval, burgerarrest et cetera. En als je dan niet meewerkt, ben je de sjaak.
Het beste is dus inderdaad de dader te meppen en maken dat je wegkomt.
@Mokum Kosher | 23-07-12 | 22:22
Klopt.
Nooit je gegevens aan de politie geven, advocaten gaan er mee aan de slag ook al stelt de politie dat je gegevens geheim blijven.
Gevolg is dat de criminineel in kwestie je gegevens krijgt met alle problemen van dien.
@Kaan78 | 24-07-12 | 00:42: Ik ben het met je eens, maar karakter is nog geen cultuur. En karakter is toch meer individueel m.i..
Toevallig heb jij karakter. Ik ken genoeg Turken zonder karakter en zonder ballen, terwijl zij denken dat zij ballen hebben van hier tot Malatya.
Wat een gezeik allemaal over het vervolgen van de verdedigers van het slachtoffer. De wet is hierover heel duidelijk.....
Artikel 41
1Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
2 Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt.
Waar blijft Morse of Inspector Lynley als je die een keertje nodig hebt?
Mokum Kosher | 24-07-12 | 00:35 | + 0 -
Cultuur is niet als een zombie voor je huis, baas en gezondheid te kiezen, maar ergens voor staan en karakter te tonen. Veel verworvenheden kunnen NL'ers krijgen door de welvaart, zoals een eigen huis, brood op tafel, mensen die voor je werken etc... Maar karakter kan je niet kopen met welvaart. Karakter tonen is niet alleen voor tuig. Ik heb zelf geen vechtachtergrond, ook al zou ik tegen de grond geslagen worden, ik zou zo'n meid niet in de steek laten. Maar ja dat is voor mensen zonder karakter dan ook niet te begrijpen. Stel je voor wat je zoals zou kunnen verliezen. Ik persoonlijk ben van mening dat ik alles al heb verloren als ik zou wegkijken.
@HetMannetje! | 24-07-12 | 00:31: Nee helemaal niet. En als je mijn reacties op GS wel eens hebt gezien en mijn reactie in dit item hebt gelezen dan weet je dat MK zeer zeker niet zal toekijken.
Ik probeer alleen uit te leggen waarom Nederlanders zoveel moeite hebben met ingrijpen. Het is Nederlanders niet geleerd. En dan de angst. Nederlanders hebben alles om te verliezen (huis, werk) en zo'n stinknaffer heeft niets te verliezen.
Het is tijd voor een complete verandering in de mindset van de Nederlander.
Dus jij juicht de "voor je kijken doorlopen" mentaliteit toe?
@HetMannetje! | 24-07-12 | 00:23: Je hebt aan één kant wel gelijk, maar het komt ook omdat wij een beschaafd volkje zijn.
Een beschaafd volkje dat niet geleerd heeft en krijgt hoe met geweld om te gaan. En eigenlijk is daar niets mis mee. Waar wel iets mis mee is, is dat we minder beschaafde mensen, sommigen zoals Kaan78 noemen dat juist cultuur, binnen hebben gehaald die van huis uit heel gewelddadig zijn en alles met geweld menen te moeten oplossen.
Ik ben dan liever beschaafd dan dat ik die bepaalde cultuur heb.
Wat zijn we ook een bang en triest volkje...
@@Kaan78 | 24-07-12 | 00:07: Jij weet net zo goed als ik dat Turken altijd met de auto reizen en zelden tot nooit met de trein.
@Kaan78 | 24-07-12 | 00:07: l0l@grapjas Kaan!
Best wel jammer dat het een lichtgetinte noord Afrikaan was, die hebben toch al niet zo'n goede naam..
Er was zeker geen Turk op het perron. Die zijn niet zo van die lafbekken. Een Turk had die meid zeker geholpen. Kwestie van het hebben van een cultuur.
De mensen houden zich prima aan de Nederlandse wet; enkel de overheid mag geweld gebruiken. Mocht je zelf ingrijpen, dan zal een D66 lul in een toga jou dit duidelijk maken.
Dit alles nadat jouw gegevens openbaar zijn gemaakt door het OM en door een Britta-Bohler-achtig serpent bij de lokale clan zandnegers is neergelegd. Protip: Zet het nummer van de lokale glasboer en je garage in je telefoon; deze zul je nog wel eens nodig hebben.
Want ik ga mijn leven riskeren om de telefoon van een wildvreemde.
Ik begrijp de ergernis niet zo goed. Ik vind het prima te verdedigen dat die jongen zijn frustratie ergens moet ventileren. Waarschijnlijk net in Waddinxveen afgewezen bij een tuinder, omdat 'ie weigerde z'n knelpetje af te zetten bij sollicitatiegesprek. Dan zou ik ook goed de pest in hebben. En deze jongeman trapt dan niet lukraak een succevol ondernemer in elkaar. Nee, want daar schiet je niets mee op. Hij ziet handel in een glimmende GSM. Een natuurlijke overlevering van de spiegeltjes en kraaltjes, waar wij zijn voorouders zo gek voor hebben gemaakt. Daarmee ook wel een beetje onze schuld eigelijk. Gecombineerd met gezonde Hollandse handelsgeest, want het mobieltje was vast niet voor eigen gebruik.
Nogmaals... ik snap die ophef niet. Gewoon een product van ons en onze maatschappij.
Misschien zelfs wel een hele lieve jongen.
Trouwens altijd maar wijzen dat de politiek en de politie dit soort dingen moeten oplossen is ook waanzin. Ja, ze kunnen/moeten op veel vlakken verbeteren om dit soort straatterreur tegen te gaan. Maar daar waar de situatie zich voordoet is nooit een agent toevallig die te hulp kan schieten.... deze komen altijd nadat het incident zich heeft voorgedaan. Personen ter plekke mogen ook best wel eens initiatief tonen en de dader hardhandig aanpakken.De maatschappij dat ben jij en nu het blijkt verdienen we deze maatschappij
@Graaiende Teddybeer | 23-07-12 | 23:07
Wat dacht je hiervan?
www.gayandschool.nl/NR/rdonlyres/31F3F...
@swassannuf | 23-07-12 | 21:03
Ja, dat van die zone ken ik. Heb ik laatst gelezen over Brakke Harrie
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik nou bozer van zou moeten worden, van de zoveelste laffe KUT Marokkaanse tuig of van de laffe Nederlandse omstanders die maar toezien hoe iemand wordt bestolen/mishandeld. In het laatste geval zou ik niet met mezelf kunnen leven, maargoed...
appeltjesgroeneweide | 23-07-12 | 22:34
Precies, dat is het probleem de politie zal je niet helpen en je komt zelf in de beklaagde bank terecht.
Dat je gegevens worden doorgespeeld naar de advocaat van de dader is een omissie in ons rechtsysteem, daar moet een ander systeem voor gevonden worden.
En wederom een inzending in de categorie "lichtgetint". Die gasten maken ook geen reclame voor zichzelf.
Kunnen jullie nog dommere plaatjes bij dit soort artikeltjes plaatsen?
Veel reaguurders op het perron waarschijnlijk dan krijg je dat. Je kunt natuurlijk niet ingrijpen terwijl je een tegel aan het tikken bent dat is een beetje lastig.
Moslims doen nooit wat, dus wat zeuren we? Was gewoon een kaaskop die 2 weekjes onder de zonnebank heeft gelegen.
Mokum Kosher | 23-07-12 | 22:22
Het kan nog veel erger. Ik ben ook eens ergens bij betrokken geraakt, heb meteen aangegeven anoniem te willen getuigen. Kon niet, binnen een maand wisten de daders dat ik de getuige was. Kogels door de ruit, handgranaat ontploft op het balkon. En de reactie van de politie?
We zullen een keertje extra bij u door de straat rijden!
En de duizenden euro's schade? Regel het maar met de verzekering, als je die hebt. En als ze willen uitbetalen. De politie wil en kan je niet beschermen en is evenmin in staat de voor de hand liggende daders van dit soort bedreigen te achterhalen. Het veiligste is om helemaal niets te zien, en steeds meer mensen begrijpen dat.
Heb ooit een poging tot doodslag gedaan, zijn best taai die negers en nee geen flitsagentje gezien.
Goede tip voor een toekomstige telefoon voor het slachtoffer: www.telegraaf.nl/digitaal/12611745/__S...
Met dit soort ellende altijd het voortouw nemen;
Spreek mensen aan, vraag om hulp, geef instructies.
Het helpt serieus.
Het signalement is niet compleet: de dader stinkt.
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 20:54
Uiteraard, maar dat zeg ik toch ook?
Je bent gewoon debiel als je je leven in de waag stelt voor een lullig kut telefoontje.
Verkrachting, aanranding, mishandeling is iets anders, zeker wanneer er kinderen bij betrokken zijn. Dan ga ik los.
Maar nogmaals, voor een petje, telefoontje, een paar schoenen of een kopje koffie zet ik niet mijn leven op het spel.
Kwestie van prioriteiten stellen.
Ben al eens op m'n smoel geslagen toen ik twee dronken mongolen uit elkaar probeerde te halen.
Heel stom, ze hadden allebei klappen verdiend.
Nooit ingrijpen natuurlijk want dan richt de agressie zich op jou. Klacht bij NS en Staat neerleggen, dat je niet veilig hun producten kunt gebruiken.
@Auweyida | 23-07-12 | 22:03: Je hebt ongelijk.
Ik heb ooit ingegrepen en een naffer gepakt en vastgehouden en overhandigd aan de politie. Na een maand kreeg ik de politieagente aan de lijn die mij meldde dat de advocaat van de tegenpartij het dossier had opgevraagd met al mijn gegevens er in en dat zij dat hadden moeten doorspelen. Die zelfde week kreeg ik een map van de advocaat van de tegenpartij die mij daagde en durfde te beweren dat ik gelogen had. Ik heb de advocaat toen vriendelijk geschreven en gemeld dat liegen toch echt meer bij zijn beroep en clientèle hoort en dat hij kon doodvallen. Nooit meer iets van gehoord. Oh ja, verdachte had nog 30 dagen lik openstaan. Overigens, ook nooit meer iets van de politie gehoord. Geen bedankje of zo voor het werk dat ik de politie bespaard had.
Nu ben ik niet bang en zie ik hem graag komen, maar ik kan mij voorstellen dat anderen daar niet op zitten te wachten.
Het verhaal dat in dit soort gevallen de politie je beste vriend is, is gewoon niet waar. Ze zijn zeker niet je vijand, maar ook zeker je vriend niet.
-------------
Schokkend om te lezen!
Waardeloze rechtstaat waarin we leven
Noorse moslimschrijver voorspelt 'botsing der beschavingen' in Europa
donjon | 23-07-12 | 22:25
Ik ben der klaar voor. Van mij mag het komen.
Mokum Kosher | 23-07-12 | 22:22 |
Je hebt één cruciale fout gemaakt: hem overhandigen aan de plisie.
-weggejorist-
[sarcasm]Een vest met een rits aan de voorkant. Dat is wel erg opmerkelijk ja. Apart.. Het moet niet gekker worden.[/sarcasm]
Op zich een normaal verschijnsel dat autochtone bevolking niet meer reageert tussen zonsopgang en zonsondergang op oneerbare handelingen van noordafrikaanse lichtgetinte medelanders, dit noemen dan ook de de "La(at)Ma(ar)Dan"
"Held" zijn overkomt je, en ja ik had die gozer tegen een langsrijdende trein aangeduwd.
@Auweyida | 23-07-12 | 22:03: Je hebt ongelijk.
Ik heb ooit ingegrepen en een naffer gepakt en vastgehouden en overhandigd aan de politie. Na een maand kreeg ik de politieagente aan de lijn die mij meldde dat de advocaat van de tegenpartij het dossier had opgevraagd met al mijn gegevens er in en dat zij dat hadden moeten doorspelen. Die zelfde week kreeg ik een map van de advocaat van de tegenpartij die mij daagde en durfde te beweren dat ik gelogen had. Ik heb de advocaat toen vriendelijk geschreven en gemeld dat liegen toch echt meer bij zijn beroep en clientèle hoort en dat hij kon doodvallen. Nooit meer iets van gehoord. Oh ja, verdachte had nog 30 dagen lik openstaan. Overigens, ook nooit meer iets van de politie gehoord. Geen bedankje of zo voor het werk dat ik de politie bespaard had.
Nu ben ik niet bang en zie ik hem graag komen, maar ik kan mij voorstellen dat anderen daar niet op zitten te wachten.
Het verhaal dat in dit soort gevallen de politie je beste vriend is, is gewoon niet waar. Ze zijn zeker niet je vijand, maar ook zeker je vriend niet.
Merkava | 23-07-12 | 20:44 | + 25
ja natuurlijk wat een slap excuses.Altijd maar wijzen naar een ander. verantwoordelijkheid nemen en dragen daar gaat het hier om. Als je een ander zo laat stikken ben je gewoon een egocentrische lummel. Gaat de dame in kwestie dat maar eens uitleggen.
Wat een dieptepunt zeg, niemand deed wat omdat ze in de Media beweren dat het Nederlandse volk niet bestaat. Het is hier verdorie geen Korea,we zijn geen slachtoffers van indoctrinatie hier. We kunnen prima voor ons zelf denken.
De reden dat niemand wat deed was pure desinteresse. Die vreselijke "is mijn probleem niet" mentaliteit die af en toe de kop opsteekt.
Een volk is een, ondersteunt elkaar. Misschien komt die gedachte dat het Nederlandse volk niet bestaat uit dit soort gedrag voor.
Omstanders wat mij betreft medeplichtig.
Ik weet het, niet volgens de wet, maar in mijn beleving wel.
Iedereen staat voor moeilijke keuzen.
Het juiste kiezen kan soms in je nadeel uitpakken.
Toch zal de juiste keuze uiteindelijk de wereld een beetje beter maken.
Ben je een egoistische lamme zak of een bruikbaar element van de samenleving?
Al die pleurisleijers die blind instapten ook oppakken wegens medeplichtigheid!
Ze zeggen dat een perpetuum mobile niet kan bestaan. Maar Noord Afrikanen die eeuwigdurend Europeanen beroven zonder een strobreed in de weg, das toch zeker wel een perpetuum mobile. Of draaf ik nou door?
Ik lees hier veel reacties in de trant van: "Ja maar, ja maar... als je iets doet dan geeft de plisie die kloodtzak je naam en adres en dan en dan komen ze naar je huis". In dit geval is dat toch echt onzin. Stel je had die onverlaat een paar welverdiende tikken op zijn lichtgetinte smoelwerk gegeven. Wat wou hij gaan doen in dat geval, aangifte doen bij de plisie? Kolder natuurlijk. Sla er voortaan gewoon op, dan kapt dit vanzelf.
Dit heeft bovendien weinig met politiek van doen. Je kan moeilijk een Wilders op elk perron in Nederland zetten. In tegenstelling tot velen hier - noem me idealist, I don't care - denk ik dat een geleidelijke mentaliteitsverandering zich al aan het voltrekken is, en dit soort figuren over een decennia wel oppassen. Gewoon een kwestie van het hervinden van ons gezonde boerenverstand en dito vuisten.
Waddinxveen ligt dicht bij Gouda. Je weet toch, waar de bussen niet stoppen. Moet ik nog meer uitleggen ?
Ik verbaas me niet als de rest van de licht getinte nu handenwringend denken:"Ze deden niks? Nice. Ff SMS'en naar mijn matties overzee".
''mogelijk van Noord-Afrikaanse afkomst...''
Je verwacht het niet he...
Enfin, het enige effect is dat over een paar jaar iedereen wel een keer gepakt is door zo´n cultuurverrijker en dat dan iedereen uit puur lijfsbehoud op Wilders stemt.
@Stormageddon | 23-07-12 | 21:39 | + 2 -
Die Allah heeft wel humor, die heeft gewoon in het systeem ingebakken dat ze niet te noordelijk mogen komen. Fantastisch, wat een humor!
Nooit geweten dat Waddinxveen een station heeft. Ook nooit geweten waar Waddinxveen ligt. Dacht altijd aan Friesland of Groningen. Wadden hè.
2e dat het lokale suffertje met het slachtoffer eens in gesprek en op foto gaat met al die laffe PvdA stemmers die daar op het perron stonden.
ad melkert | 23-07-12 | 21:44
De kans dat dit PvdA-stemmers zijn is statistisch gezien minimaal: er stemt geen hond meer op die partij.
jeeee zeg, je zal maar ingrijpen uit medelijden met het arme vrouwtje, dan kom je voorlopig nog niet vrij hoor, discriminatie wordt nog steeds hard aangepakt.
Laat ik niet te emotioneeel worden, want anders wordt dat een vette ban... :-((
Welkom in Nederland.
@Broes_Willems , Broes (caddy) Willems die in lang vervlogen tijden weleens in PTA kwam?
Ik hoop 2 dingen:
1e dat die ontzettende klootzak gepakt wordt en door/wegens een niet-D66 rechter zijn schop onder zijn hol krijgt richting de knast (en dat gedurende lange tijd); en
2e dat het lokale suffertje met het slachtoffer eens in gesprek en op foto gaat met al die laffe PvdA stemmers die daar op het perron stonden.
Gaarbok | 23-07-12 | 21:41
Je bedoeld die camera's waarop je je eigen moer nog niet zou herkennen??
@De Koreaanse Slet | 23-07-12 | 20:43 |
Het echte schokkende aan dit verhaal is natuurlijk dan GÉÉN van de omstanders een poot uitstak. Kennelijk allemaal toetsenbordhelden van GeenStijl. Als de maatschappij kapot gaat ben jij daar medeschuldig aan, heeft weinig met Islam of EU te maken. Helaas. Jij bent de maatschappij jullie allemaal. Doe er eens wat aan in plaats van moedeloos toe te kijken en vervolgens op GeenStijl PVV te schreeuwen.
------------------------------
Pardon?
"Het echte schokkende aan dit verhaal is natuurlijk dat GÉÉN van de omstanders een poot uitstak."???
Nee, het echte schokkende aan dit verhaal is dat je verdomme vandaag de dag blijkbaar niet meer even rustig je telefoon vast kunt houden als er zo'n godvergeten Mocro in de buurt is!
Dus dat "de maatschappij ben jij" gelul kun je beter gaan preken bij onze cultuurverrijkers.
Dank u.
Wat een bullshit van mensen die zeggen dat ze niks zouden doen omdat de politie toch niks ermee doet. Geef dan gewoon gewoon toe dat je bang bent, is ook niks mis mee, maar schuif het niet af op een ander. Is toch te gek voor woorden dat er niemand wat doet, terwijl er genoeg mensen getuige van zijn. Maatschappij gaat helemaal naar de klote, en dan bedoel ik niet alleen onze Noord-Afrikaanse vriend...
@La Bailaora | 23-07-12 | 21:21
Dat je gedonder kan krijgen met justitie kan een reden zijn om je te weerhouden om in te grijpen in een bedreigende situatie. Maar zelfs dan nog heb je legio mogelijkheden om in ieder geval IETS te doen. Je moet je gewaar maken van je omgeving. Zijn er andere mensen omheen, zijn er camera's, is de plaats afgelegen enz. enz. En dan naar gelang reageren. Maar doe IETS, en het liefst het maximale wat mogelijk is in jouw situatie. Niemand heeft de verplichting om een held te zijn maar we moeten doen wat we kunnen. En ik wéét dat de enige manier om andere mensen in actie te krijgen in zo'n kutsituatie is dat je soms net een beetje voorbij je "comfort zone" moet gaan.
Damn, dit zou zo maar een PVV verkiezings item kunnen zijn. *Geert huurt Marokkaan in om vooroordelen te bevestigen*
Prettig om te weten dat niemand iets deed....
Eikels!
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 21:31
Verlichting... Ramadan midden in de zomer op een hoge breedtegraad van het Noordelijk Halfrond betekent wel dat het heel lang licht is, maar dat zou ik nog geen verlichting willen noemen.
Het betekent slechts veel te korte nachtelijke schranspartijen, en dus honger rond lunchtijd.
't Wordt volgend jaar nog leuker, dan is de Ramadan in Juni. Nog langer licht.
Hoe zouden de moslims op IJsland dat doen?
www.islam.is/podlinki/english/english....
Die kunnen gewoon een hele maand niet vreten.
Waddinxveen? Dan is het in elk geval niemand uit de grachtengordel geweest. Ik kan het weten: we waren allemaal thuis die middag.
Een volk wat voor de linkse partijen gefaciliteerde tirannen zwicht, zal.....
Ze ziet er helemaal niet uit als een vrouw met geweld!
Moet je trouwens voor de grap een keer zo'n achterstandsjongere in zijn kladden grijpen. Ik heb het een keer gedaan en dat bekomt je slecht. Zit je gvd uren op het bureau met agent-ik-tik-met-twee-vingers die totaal geen interesse heeft. Een paar dagen later met een gedateerd smoelenboek lekker kiekjes kijken en nee met die foto's weet ik niet 100% zeker dat hij het was.
Case closed.
En toch wil ik zo'n knul van Noord-Afrikaanse komaf nog niet opgeven. Het is heel makkelijk om hem nu af te serveren vanwege deze diefstal, maar waar zijn zijn ouders? Waar is zijn vader, die hem liefdevol hoort op tevoeden met alle normen en waarden die daarbij horen. Vader zit in de moskee, en moeders de vrouw is te druk met de couscoussalade.
.
Begeleiding, jeugdhonken, straatcoaches, inspiratie. Sleutelwoorden die leiden naar de echte oplossing. Geen ondebruik! Liever een troostende liefdevolle arm dan de harde arm der wet. Ja, mental power in plaats van de wapenstok!
.
Ahmed, Rachid, Ali, Mo, Mootje, Mohammed, Abdul, Appie.. jullie zijn nog niet verloren! STEM PVDA!
Leuk dat geluk over een getinte vent of niet. Eén jongen bood aan om de politie te bellen, de rest deed geen flikker. Stapte de trein in?
Als er nou een groepsoverval aan de gang was ok, maar je staat met een groep mensen tegen één gast.
Ik ben niet de dapperste maar dit is toch te belachelijk voor woorden?
En dan zijn er nog mensen die durven te zeggen dat het komt omdat de politie er toch niks mee zal doen. Als dat de reden is om iemand niet te helpen dan ben je echt ver heen.
Lekker iedereen de schuld geven maar zelf geen flikker doen. Dat is het grootste probleem, niet zozeer de andere.
Niks 'Noord Afrikaans uiterlijk'. Gewoon een Nieuwe Nederlander, die zijn bijdrage levert aan onze multi-culti samenleving in NL. Moet je respekt voor hebben, iezz gewoon koeltoer... Enne, hij niet hart loope kunne, hij moete ramme dan..
@Sparky79, zoals hier al eerder gemeld in het topic. Je kunt op zijn minst even roepen. samen met 4/5 omstanders op hem afstappen. Duidelijk maken dat je het niet accepteert. Maar wat deden deze mensen? Hè-le-maal niks. Snel instappen in de trein, terwijl een jonge vrouw voor je neus bedreigd en berooft wordt. Bah!
wat was het signalement van de omstanders?
Gemiddeld genomen regeert iedereen als een Marokkaan. Het is de schuld van een ander en alleen maar goede redenen om niet in te grijpen. lAFFE HONDEN
@GSHiveMind | 23-07-12 | 21:20
Nee. Het bekende sloeg in mijn situatie op de relatie tussen de aanvaller en het slachtoffer, niet op mijn relatie met hun. Ik kende geen van beiden.
Sorry voor de link naar joop.... maar dan toch eindelijk reformatie en verlichting?
www.joop.nl/wereld/detail/artikel/1509...
In deze tijd van het jaar zijn we toch allemaal een beetje getint? De zon schijnt al een paar dagen. Ik pleit voor vrijspraak als de dader wordt gepakt. Omstanders die geen hulp hebben geboden maakten in feite dit onrecht mogelijk. Keihard aanpakken dat tuig/
Openbaar vervoer is voor kanslozen
HOOO, heeft deze aandachtshoer niet gewoon haar telefoon laten vallen .. Kapodt en probeerd een Noord Afrikaanse jongen zo de schuld in zijn Nike's te schuiven ... Nee deze Noord Afrikaanse jongen stond gewoon glazen af te drogen die hij bij Halabert Heijn eerlijk had gekocht met zijn zuur verdiende centen ... Maar dan zou je ook 40% van Goude moeten oppakken ... Nee alle Noord Afrikaanse jongetjes zijn nu voor de Imaam aan het dansen en mogen als blijk van dank even op schoot zitten ...
@Blue Light | 23-07-12 | 21:28 | + 0 -
Badr Ari, of hoe heet die lieve jongen ook alweer...
En Nederlanders zijn meester in het de andere kant op kijken. Dat is sinds de Tweede Wereldoorlog al zo. Een laf en gehoorzaam volk. Niks om verder trots op te zijn.
Jammer dat er geen Sem Schilt ofzo in de buurt was.
Schone taak voor de rechterlijke macht: als iemand zo'n koekwaus dief een keer tot pulp mept gewoon vrijspreken. Omdat het kan.
De PVV is natuurlijk een zwakke partij. Je moet je kop diep in het zand steken om dat te ontkennen.
.
Maar stemmen op de PVV is wel de enige manier om dit soort problemen en de immer toenemende terreur jegens Nederlanders op de agenda van de andere partijen te krijgen. Want als ze de kans krijgen doen deze partijen het liefst alsof hun neus bloedt, maar als Wilders echt veel zetels gaat wegkapen dan kiezen ze eieren voor hun geld.
Het moet zo'n meissie niet overkomen, natuurlijk, maar ik zou bijna zeggen: dat zou ik weleens willen zien gebeuren. Geef mij eens een reden.
@Graaf van Egmont | 23-07-12 | 21:00
Gewoon een paar keien door het raam heen werpen .
GSHiveMind | 23-07-12 | 21:20
Prachtige analyse met logische gevoltrekking
@Gaarbok | 23-07-12 | 21:16
Probleem is dat als je helpt je vaak gedonder krijgt met de Nederlandse overheid c.q. justitie. Wanneer ik zoiets zie in Spanje of Australie, geen probleem om te helpen. Edoch, in Nederland denk ik echter 2x na. Slachtoffers worden daders en omgekeerd.
Nja, bystander effect. Bovendien zijn mensen inmiddels bang geworden om in te grijpen. Je krijgt ofwel een mes tussen je ribben en als je zelf geweld gebruikt krijg jij een strafblad.
Politie is zo vriendelijk om deze jongen jouw naam en adres door te geven en voila, bakstenen door de ruit, familie bedreigd etcetc.
Nee, de omstanders neem ik he tniet eens wkalijk. De politiek en politiebevelhebbers wel. De meeste agenten zouden graag keihard willen ingrijpen, maar ook zij zijn aan ahnden en voeten gebonden.
Gaarbok | 23-07-12
Het belangrijkste woord in je verhaal is 'bekende': Ik ben vrij zeker dat je je aansluit bij de rest van de schaapjes als je iets van deze aard bij een onbekend persoon ziet gebeuren.
despiegel | 23-07-12 | 20:39
Je moet dan ook niet aanspreken maar direct tot handelen overgaan. Erop klappen, geen genade. Praten voor later. Geweldsmonopolie mensen. Geweld is geen oplossing in een rationele samenleving, dat klopt, maar wat als de ander niet rationeel is, als de samenleving haar rationaliteit verliest? Dan moet je geweld aanpakken met geweld +1. Daarna ga je over tot praten als de ander wakker geschud is om rationeel met de geweld-monopolist in gesprek te treden. Zo niet, nogmaals geweld.
Sorry, als ik een Marokkaan, in GOUDA, een misdaad zie plegen, no-fucking-way dat ik zal helpen: In Nederland weet je dat die gasten binnen no-time weer op straat staan, en dat (als je regelmatig in Gouda komt) je vervolgens niet meer veilig over straat kan lopen, omdat die gasten geenooooeeeeg de tijd hebben om te wachten en zoeken.
Ik heb genoeg van dat soort shit meegemaakt toen ik in Rotterdam nog weleens ingreep, maar je er vervolgens alleen maar zelf last van hebt als de persoon+groep slissend achter je aan loopt nadat ze je in de stad gespot hebben...
En Van Rossem kan wel lekker bolden; Ik vraag me af of je zelf ingrijpt als je dit soort dingen ziet. Keyboard-warrior.
Het steekt me enorm dat mensen zich in toenemende mate als schapen gedragen. Als je zoiets ziet heb je in mijn ogen de MORELE verplichting om IETS te doen. Uit het vorige gewelds topic:
Zeer zeker in een situatie wanneer er veel mensen in de buurt zijn als zoiets gebeurt moet iedereen, IEDEREEN op zijn MINST blijven staan, kijken, roepen dat er camera's hangen, dat er politie aankomt(ook echt de politie bellen). Blijven staan en laten weten dat je er bent en dat je alles ziet kan al heel wat bereiken. Ik spreek uit eigen ervaring (ik heb zoiets meegemaakt waar een man een vrouwelijke bekende verbaal en fysiek bedreigde).Mensen zijn kudde dieren. In een bedreigende situatie als deze zal niemand ingrijpen als er niet één de eerste is.
Dus wees voorbereid en denk na over wat jij zou doen in zo'n situatie. Sorry als het een beetje postbus 51 klinkt maar het IS wel zo.
Kudtfin
Dit is gewoon een incident hoor. Het is niet zo dat er problemen zijn met bepaalde bevolkingsgroepen, en zeker niet in Gouda.
@ pim achtertuin | 23-07-12 | 21:12,
Doe eens normaal man, met je zakken rijst.
Ze vreten elkaar maar op.
Wij als volk zijn al sinds de jaren 70 murw gebeukt door de opvattingen over het gebruik van geweld of het zogenaamd eigen rechtertje spelen. Iemand die zich van dat laatste bediende kon op een forse straf van de rechter rekenen. En dat is nu nog zo. Gevolg: wij springen niet meer in de bres voor onze medelanders, want geheid gelul met de politie wegens niet proportioneel gebruik van geweld. De politie doet ook niks, dus wie moet de burgerij dan nog beschermen. Geen wonder dat iedereen doorloopt of wegkijkt.
Hutje bij mutje leggen en een DERDE maasvlakte aanleggen... hek er omheen met 380 volt erop en dit soort daders er op gooien.1 keer per week (behalve tijdens die hongerstakingsperiode) wat zakken rijst naar beneden gooien.
Tsja. Dat de politie nog aangifte opneemt van een misdrijf door een Mocro. In Amsterdam doen ze dat al nauwelijks. Jekrijgt het advies het maar te laten, anders krijg je problemen met de familie van de dader.
"Een lichtgetinte man van 20 tot 25 jaar oud, mogelijk van Noord-Afrikaanse afkomst. Hij is 1.70 tot 1.80 meter lang en heeft een normaal tot tenger postuur en een smal gezicht. Hij droeg een baseballpetje en wit met grijze sportschoenen. Opvallend was dat hij een dik donkerblauw vest droeg, met een rits aan de voorkant. Op de manchetten, de kraag en de onderrand zat een wit patroon."
Oh, dat scheelt, daar zijn er niet zo veel van in Nederland.
tuig is het, allemaal tuig.
-weggejorist-
De Koreaanse Slet | 23-07-12 | 21:05
Zou uiteraard fijn zijn als je die hond niet nodig had en er mensen zouden zijn die eventjes hielpen. Maar dat is natuurlijk téveel gevraagd, er wacht immers een thuismaaltijd op mensen. Bah. Het meest irriteer ik me aan de huidige Nederlander. Laf volk zijn we geworden. Ons een beetje de hoek in laten drukken door wat minderjarig gespuis. Triest is het. Mijn vader deed het beter.
De Koreaanse Slet | 23-07-12 | 21:05
Als er een ding wel duidelijk is is dat onze noordafrikaanse vrienden het niet zo op hebben met honden. Ze zijn onrein en bijten bovendien. Kortom: dun in den broek.
Een forse kelb is daarom hoogst welkomend.
Indien u de dader kent, aangeven bij de Belastingdienst. Inkomsten uit diefstal moeten namelijk ook worden aangegeven (geen grapje) en de Belastingdienst is efficienter in het opsporen als de politie.
Iets wat me wel vaker opvalt in dit land: iedereen houdt collectief zijn smoel dicht. Staat erbij. Kijkt er naar. Kom op! Het gaat hier om een jonge vrouw die beroofd wordt waar je bijstaat. Waar zijn de mannen in dit geval
@De Koreaanse Slet | 23-07-12 | 21:05
Dat viel me wel op... Ze hebben doorgaans een erg grote smoel maar op het moment dat je met een beetje hond van formaat loopt, lopen ze met een grote boog om je heen... schitterend!
@De Koreaanse Slet | 23-07-12 | 21:05
Dat tuig is hier wel bang voor, mijn aanvaring met dit soort figuren komt steeds vaker voor. Een hele aanwinst als ze weer terug naar hun vakantieland gaan en daar maar blijven. Of gewoon iets terug doen kan natuurlijk ook, maar dan geen halve maatregelen.
Ik ben er eigenlijk gewoon klaar mee. Het houdt niet op. Ik stem dus 100% zeker weer PVV 12 september. Dankzij dit tuig, en dankzij softe PvdA-burgemeestertjes die aanrommelen. Tief op met je rooibos!
mental K | 23-07-12 | 20:55
Lafaards. Ik ben geen held maar ik laat mijn hond los en schreeuw: "hey doe es niet" ... En als ik ga komt zij ook wedden dat die gast de telefoon los laat? Zonder onzin? En nogmaals zo dapper ben ik niet maar ik kan nog steeds wel schreeuwen 'hey doe es niet'!!! Is wel makkelijk met zo een hond natuurlijk, dat dan weer wel.
@Graaf van Egmont | 23-07-12 | 21:00
Klopt, welkom in het gezelligste pretpark van uropa, Nederland!
Wel zo praktisch als je nog ene knokploegje achter de hand hebt waar ook de politie niet veel tegen zal doen. Even vriendelijk vragen of de telefoon geretourneerd kan worden aan de rechtmatige eigenaar.
Uitzondering. Niets aan de hand. Doorlopen. Andere kant op kijken en in September D66 of PVDA stemmen. Zo houden we NL verrot....... oh wacht.
Godervdomme wat een laffe honden zijn het ook. Durven alleen maar zwakkeren of vrouwen te pakken. maar bij mij durven ze het niet. waarfschijnlijk omdat ze weten dat ik ze dan naar hun profeet toe mep. Ik hoop echt van ganzer harte dat wilders aan de macht komt en dat schijtvolk stuk voor stuk ( ook dat kleine handje vol welwillenden) deporteerd.
In het begin van het topic dacht ik nog met een of ander ironisch stukje te maken had. Ik vraag me nog steeds af wat nou de reden is dat het op GS staat. Hadden Henk en Ingrid motivatie nodig? Is het een test om bepaalde reacties te peilen?
Of gaat het nou gewoon om de nogal laffe reactie van het publiek?
Heb al ervaring met een achttal Algerijnen jaren terug in Parijs.Ook daar hielp niemand.
Trouwens wel een paar beste tikken terug uitgedeeld ,helpt wel voor later.
Je kan die gasten best te grazen nemen als je maar zorgt dat je niet in hun zone komt.
@dani7902 | 23-07-12 | 20:59
3x hetzelfde bericht... dat gaat Joris niet leuk vinden!
Mastermattie | 23-07-12 | 20:49
Is al eens een topic over geweest. Het slachtoffer wist waar zijn gestolen laptop of telefoon was, maar de politie greep desalniettemin niet in. Kortom: aan de politie heb je tegenwoordig geen zak meer, tenzij je door te snel rijden wat pegels in wilt leveren.
-weggejorist-
-weggejorist-
Goh! Een m...... aan!! Hoe verrassend
Tja, eigenlijk zou de Politie eens aan CVOM / CJIB moeten informeren naar die opsporingsmethoden, daar weten ze kennelijk wel elke "crimineel" te vinden.
Maar afgezien van al dit geblaat is het natuurlijk wel bezopen dat de dame in kwestie niet geholpen werd terwijl ze daar kennelijk wel DUIDELIJK OM GEROEPEN HAD.
Tja, angst regeert, dat blijkt maar weer eens. In het heggetje (Den Haag) gaan ze dit probleem echt niet oplossen, ook Wilders niet. uiteindelijk zit elke politicus daar alleen maar voor z'n eigen portemonnee en niet voor de burger.
Het is niet meer de vraag of er een burgeroorlog komt maar wanneer.
Sorry, het plotseling zulk mooi weer, ik zal wel een zonnesteek hebben opgelopen...
Vandaahl | 23-07-12 | 20:41 | + 1 -
Zeker weten dat jij ook niets gedaan had.
Bart_Bart | 23-07-12 | 20:44
Vervelend he, dat bystander effect?
Heb wel eens in een bomvolle metro tegelijk de politie gebeld, de metro stopgezet, de conducteur geprobeerd uit te leggen dat er iemand in elkaar getrapt werd én de daders die mij aanvlogen van me afgehouden, terwijl er 50 man toe zat te kijken.
Hopeloos, maar leerzaam: niet eerst ingrijpen, eerst mobiliseren.
@M@verick | 23-07-12 | 20:39
Als het gaat om een lichtgetinte verrijker zal er waarschijnlijk net even een storing in het camerasysteem zijn geweest..
Anders iesj rasjiesme, jeweettog..
Niemand hier die het 'probleem van de omstander' kent? Hoe meer mensen toekijken, hoe meer mensen denken dat iemand anders er wel wat van zegt.
Ja ach, de politie heeft het tegenwoordig te druk met twitteren...
Er willen nog 150 miljoen Noord Afrikanen naar Nederland komen. Het Ministerie van Nieuw-Nederlanders Beleid heeft het er maar druk mee.
Hoe denk je dat het komt dat niemand iets doet?
1) bang voor eigen haggie
2) niet door politie of justitie gedekt worden achteraf
3) respect voor andere cultuur
4) all off the above
@j0shua | 23-07-12 | 20:52 | + 0
Die camera's zijn er om stiekeme rokers op lege peronnetjes te kunnen bekeuren.. je weet toch..
@ox
Als wonen ze er 100 jaar, voor de meeste mensen (en voor zichzelf waarschijnlijk ook) blijven het marokkanen. Nationale identiteit is meer dan alleen de grond waar je op geboren bent.
Moet je maar niet zo'n door het groot kapitaal verzonnen iPhone bezitten.
@pleurtop | 23-07-12 | 20:53 | + 0 -
En jij zou het niet fijn vinden als iemand jouw kind beschermt?
@Snuur | 23-07-12 | 20:34
Totdat je een mes tussen je ribben hebt voor je heldengedrag.
Ik zou mijn telefoon gewoon los laten en hem er veel plezier mee wensen. Dat ding is toch versleuteld bij mij, en mijn leven is geen 400 Euro waard, noch die van omstanders.
.
Kijk, als ze aan mijn kinderen komen is het iets anders, dan vallen er wel dooien. Hij of ik.
En dan on-topic, wat moet de NS dan met zo verschrikkelijk veel camera's op die perrons en stations...
@doof potje | 23-07-12 | 20:49 | + 0
Graag zou ik willen weten wat u in deze 5 seconden zou doen.. Wetende dat er een best wel grote trein aankomt, en niet wetende wat er aan de hand is..
En zo strompelen we vrolijk voort in nederland..
Toch benieuwd hoe lang de media dat, "Noord Afrikaans" nog vol gaan houden. 30 jaar terug kon dat nog, toen alleen in de vier grote steden in totaal minder dan 100.000 mensen met een "Noord Afrikaans" uiterlijk rondliepen. Tegenwoordig zijn het er een dikke 1.500.000 en komen ze OVERAL in Nederland voor. "Noord Afrikaans" of geboren en getogen in Kempen, Zutphen, Goes, Beek&Donk, Ruurlo... etc.?!
Licht getint en Noord-Afrikaans?. De trein naar Gouda en een beroving, dat zegt al genoeg.
Fuck dat, straks komt 'ie terug met de rest van z'n familie...
Ergerlijk als je de commentaren leest, een enkeling vindt het erg maar de meeste zeggen geen woord over de toeschouwers nee, nog zogenaamd grappig doen. Voor die mensen hoop ik echt dat ze ook een keer aan de beurt komen! En dan gaan we ook allemaal lachen!
@blikjegrolsch | 23-07-12 | 20:44
Ik word ook gediscrimineerd.
Heb al bij vijftien belhuizen en twintig Turkse bakkers gesolliciteerd en word steeds afgewezen. Terwijl ik wel de kwalificaties heb.
Het gevoel begint me langzamerhand te bekruipen dat m'n blanke huidskleur daar mee te maken heeft.
Oh, om nog even in de "Slachtoffer <> Dader" context te blijven, als je in het vervolg een smartphone koopt / krijgt, zet er dan een van deze programma's op:
www.androidlost.com/
www.locatemydroid.com/
Voor de klokhuisfoon van die fruitboer zal je ook wel zo'n soort app hebben.
Kun je in ieder geval z'n huis traceren voordat de politie de aangifte überhaupt in behandeling neemt.
Niemand schoot de vrouw te hulp.
Lafbekken.
Oke, nu een andere invals hoek.. Je ziet een paartje ruzie maken, spring je er meteen tussen?
Je hoort een man en vrouw vechten. Je denkt eerst na, Wat is hier aan de hand? Poef het is voorbij..
Je ziet een man en vrouw ruzie maken om een telefoon en er komt een trein aan, je weet totaal niet wat er aan de hand is en je weet ook niet of er een wapen in het spel is.. Iedereen zou er zonder nadenken tussen springen natuurlijk..
Mijn leven is me meer waard dan een kudt telefoon.
@Vandaahl | 23-07-12 | 20:41
Daar zijn honderden onderzoeken naar geweest.
Als er veel mensen zijn heb je heel vaak dat niemand helpt. Omdat je dan makkelijk kan free-riden.
Als dit in de middle of nowhere was gebeurd, en er liep toevallig één iemand langs, was ze zeker geholpen.
Het 'bystander-effect'.
en.wikipedia.org/wiki/Bystander_effect...
Allemaal de schuld van de sociale omstandigheden, discriminatie en van u!
@Raffael77
Nee hoor. Nederlanders kunnen vrij moedig zijn als ze gesteund worden door hun medelanders. Laat daar nou net de schoen wringen. Er is nu decennia lang er in geramd dat we 1. geen echt volk zijn, 2. dat lichtgetinte mensen zielig en vooral het slachtoffer zijn en 3. dat we er alleen voor staan als er iets met ons gebeurt. Vroeger ging dat anders en dat heeft de voormalig koning van Ghana geweten.
despiegel | 23-07-12 | 20:39 | + 0 -
Hoe moet Wilders aan de macht komen als mensen zoals jij eerst heel laf gaan afwachten op wat de politiek correcte meerderheid gaat doen?
Het zijn JUIST mensen zoals jij die ervoor zorgen dat dit soort Marokkaans schorem niet bang hoeven te zijn.
FW Ta-183 Huckebein | 23-07-12 | 20:32
Hou daar toch eens mee op, de PVV lost niets op. Zal niets beter maken en zal nooit maar dan ook nooit iets bereiken. We moeten maar gewoon wat beter oppassen. Het echte schokkende aan dit verhaal is natuurlijk dan GÉÉN van de omstanders een poot uitstak. Kennelijk allemaal toetsenbordhelden van GeenStijl. Als de maatschappij kapot gaat ben jij daar medeschuldig aan, heeft weinig met Islam of EU te maken. Helaas. Jij bent de maatschappij jullie allemaal. Doe er eens wat aan in plaats van moedeloos toe te kijken en vervolgens op GeenStijl PVV te schreeuwen.
van die lichtgetinte met pet sta ik nog het minst te kijken. Wat een kudtvolk woont er tegenwoordig in dit land.
Wilders wist in 2009 al dat dit ging gebeuren:
www.nu.nl/algemeen/1917988/wilders-beg...
Toendertijds werkte ik daar nog in de buurt, zelden zo'n dichtgetimmerd dorp gezien.
" Ondanks dat er een aantal mensen op het perron stond, schoot niemand haar te hulp. Ook niet toen de man haar over het perron sleurde." OMG, hier kan ik echt kwaad over worden... wat zijn we allemaal geworden man? een stelletje apatische kledingpoppen? Goedverdoemme... breek eens uit die apathie met zijn allen! Als er eentje ingrijpt volgt de rest vanzelf man! Gewoon achterna zitten en aanpakken zo' n lamlul.... hij gedijt juist op apathie..... denkende dat hij ermee weg komt.... en dat komt ie dus ook!!!!
@Kaas de Vies | 23-07-12 | 20:38
Chris Froome is ook een Keniaan, dus het kan ook een 'Spaanse Costa-blanke', van Marokkaanse afkomst, geweest zijn.
Ongelooflijk en niemand schoot te hulp, was ik erbij, kreeg die getinte kop een vliegende trap. Ongelooflijk.
Noord-Afrikaanse afkomst hoeft niet meer vermeld te worden hoor. Dat weten wij ook wel.
Als je helpt heb je zo zelf een aangifte aan je broek voor mishandeling.
Hollanders zijn gewoon bang om iets te doen, dat blijkt wel weer na het lezen van laffe berichten. De mentaliteit van tegenwoordig is: Als ik het maar goed heb en mij het niet overkomt vind ik het best!
Bestaan er in nederland nog perrons waar geen 24/7 camerabeelden van zijn? Het zal je dochter maar zijn. Waarschijnlijk vinden OM en Politie dit gewoon niet belangrijk genoeg om tijd en moeite aan te besteden. *draaideurcrimineel opnieuw toeslaan ziet*
Ik vraag me dan direct af waarom mensen zich op vrijdagmiddag in Waddinxveen willen begeven ?
Wat een helden, ongelooflijk.
Je bent met een groep, met meer dan 1!Wat erg dat mensen elkaar zo laten vallen. Verachtelijk!
Waddinxveen, tja.. naast Gouda.
En trouwens, dat traject, dat moet je geen trein willen noemen, dat is de LightRail, ook weer een mooi voorbeeld van een megafaal.
Niemand durft wat. En het is ook logisch, wannneer je het slachtoffer wilt helpen zal de licht getinte boos worden op jou. In zijn denkbeeld mag hij niet worden aangesproken hierop. Het gevolg kan zijn om met een mes gestoken te worden of in elkaar geslagen worden door meerdere licht getinte die uit alle kleine hoekjes en gaatjes ineens voor je neus staan. Het is al erg lang bekend dat deze "mensen" alles kunnen en vooral mogen doen wat ze willen. Aangifte is vaak zinloos, met de woorden "wollah ik was niet daar". En een familielid die dit kan bevestigen. En nee ik ben geen pvv stemmer, maar mocht wilders zoveel macht kunnen krijgen dat hij daadwerkelijk hier absoluut wat aan kan doen heeft hij mij stem vandaag nog!
"Een lichtgetinte man van 20 tot 25 jaar oud, mogelijk
van Noord-Afrikaanse afkomst"
Het zal een Joodse Marokkaan geweest zijn want die hebben geen ramadan.
@kom hoe heet ie | 23-07-12 | 20:35
Daarbij zijn het labiele messentrekkers, die bij het minste of geringste in hun eergevoel aangetast zijn. Zeker als je je met hun zaken (lees: criminele daad) gaat bemoeien.
Toch zou ik dat risico nemen, maar ik ben dan ook een held.
Op sokken.
Nou Wildersfans, nou jullie weer.
Overigens jammer dat dat stuk tuig niet door een trein is geschept.
Voeg aan dat signalement maar alvast een gejatte Dre Beats hoofdtelefoon. Dit soort gasten willen niet werken maar wel pronken. Tot het wanhopige toe. In plaats van ze zielig te vinden zou de politiek eens wat moeten verzinnen tegen dit soort klaplopers.
HoogToontje | 23-07-12 | 20:31
Vrijdagmiddag, kwart voor drie, dan zit belastingbetalend Nederland grotendeels op zijn werk en niet op een perron.
Dus je hebt waarschijnlijk gelijk.
Supermathijs, kom er maar in.
Ik ben zelf maar een mager scharminkel en zal niets kunnen doen tegen zo een Badr Hark, maar ik kan niet wachten tot een rifaap dat bij mij probeert. Mijn hondje / wolfje trekt namelijk een stuk uit hem/haar. Géén grapje.
Ik mis nog de signalementen van de omstanders.
Waarom zou je helpen? Je loopt enorm risico om als racist weggezet te worden en vervolgens als dader opgepakt te worden. Lekker laten gaan en nieuw telefoontje kopen. Minder duur dan een strafblad.
Je. Verwacht. Het. Niet.
Licht getint, tijdens de ramadan. Hoe zat dat ook alweer?
www.telegraaf.nl/binnenland/12553691/_...
Frenk van der Linden was er ook.
Die heeft dat meisje nog een extra trap gegeven, opdat zijn lichtegetinte medelander kon vluchten.
Vind je het gek dat er niemand iets doet, als je die dief laat struikelen krijg je waarschijnlijk een hogere straf/boete dan die criminele vrijwel accentloossprekende nederlander.
Ik replemp voor het gemak even mijn plemp van 2 topics geleden:
De multikultie is mislukt, mensen, daar zie je dagelijks tientallen voorbeelden van.
En de goetmenschen die vinden dat dat er niks mee te maken heeft kunnen bij voorbaat ongezien de typhus krijgen.
Bestaat Nederland uit mietjes ofzo? Ik kwam vroeger geregeld op station Gouda, had met liefde een paar tikken uitgedeeld of de achtervolging ingezet. Zelfs als dat me een dagje cel zou kosten. Moet dan maar.
Hé, vreemd, dat doen ze anders nooit, vrouwen lastigvallen. Komt zeker door de ramadan.
Kijk, hierom is het goed dat Wilders een keer, zonder steeds onderbroken te worden, zijn verhaal kan doen bij de publieke omroep.
Gouda en mocros het blijft lachen.
En waarom doet niemand wat? Mede omdat de pliesie vooral niet doorpakt zodat iederen vergeten is wat ie 72 uur eerder gezien had. Nee dat tillen we even over het weekeinde heen......
Ik zeg niks over de verdachte, heeft gewoon een zonnebank...
weer een PVV-stemmer erbij
fijn dat hij zo'n opvallend vest aanhad, nu het 15 graden warmer is weten we iig zeker dat we daar niet meer naar hoeven te zoeken????
En Henk & Ingrid leefde nog lang en gelukkig.
Zeker veel Pvda stemmers op dat perron.
wat een verrassend signalement weer.
Licht getint, tsja.
En er zijn natúúrlijk geen camerabeelden!
REAGEER OOK