
Zag u niet aankomen, zeker? Kans is groot dat Hellas ergens in september alsnog
failliet gaat. Volgens
Der Spiegel wil het IMF geen geld meer geven aan Griekenland, omdat het nu eenmaal niet zo'n slim idee is om veel geld te pompen in een zinkend schip. Ook de andere Eurolanden zijn de klaplopende Grieken
spuugzat. Al die miljarden die Jan Gadget de Jager van ons gebruikt heeft om Athene te redden hadden we dus beter in een onwijs episch feest kunnen steken. Een week lang de beste DJ's, de mooiste vrouwen, gratis drank, vet veel vuurwerk, dansende beren en vuurspugende tijgers. En na afloop een Lamborghini voor iedereen die wil. Was het ook weg, maar dan hadden we er tenminste nog wat lol aan beleefd. Weet u hoeveel geld? Tiefusveel geld. Allemaal kwijt. Weg. Zo, hoppa, een bodemloze put in. Verdoelemme. We willen waar voor ons geld. U mag allemaal een Grieks eiland naar keuze annexeren. Een invasie lijkt ons wel op zijn plaats in deze situatie. Beetje ons geld opmaken alsof we het gratis weggeven. Yeah, right, trek eens aan onze vinger. Dans voor ons, Griekenland, dans voor ons als een aftandse stripper in een ranzige stripclub die zichzelf moet vernederen voor vadsige smeerlappen om haar kinderen te kunnen blijven voeden. MUHAHA, ALL YOUR GRIEKENLAND ARE BELONG TO US! Afijn, wel een prettig idee dat we met Spanje en het ESM niet dezelfde fout maken.
EEGtje, iemand?
Reaguursels
Inloggen@Kaas de Vies | 22-07-12 | 14:29
Nee, jij uit de panelen, dás beter voor iedereen.......
@Che_cuevara | 22-07-12 | 14:15
U is een vrouw?
Ik pak Samos wel daar komt een heel lekker wijntje vandaan....
Beetje harsachtige smaak, daar hou ik wel van.
Volgens mij moeten we juist de aanval inzetten op het logge, USSR-achtige Brussel apparaat, dat onze levens tot in de details wil gaan dicteren.
Een systeem van aan elkaar gekoppelde landen, waarbij de een de ander de afgrond in kan trekken. Het tegenovergestelde van wat nu gaande is moet gaan gebeuren. We moeten weer baas worden in eigen land. De vrijhandelszone in goederen mag blijven, maar de macht van Brussel moet worden beperkt of gebroken.
Wij moeten ons verzetten tegen inlijving in een log, zielloos bureaucratisch en in de toekomst corrupt wordende EU. Wij draaien nu op voor andermans fouten. Dat is de omgekeerde wereld.
Tegen de EU gaat het steeds meer erop of eronder worden, let maar op, je zult het zien.
Gielgb | 22-07-12 | 23:29 |
Wat je zegt is dus helemaal niet zo feitelijk.
Griekenland laten klappen betekent meteen een harde les voor al die idioten die kapitalen aan dat halve ontwikkelingsland hebben uitgeleend en ook meteen een grens voor Griekenland zelf.
En er moet helemaal geen monetaire unie komen, de landen moeten juist individueel veel meer voor het eigen (al dan niet) falen opdraaien. Er moet onderling minder geld uitgeleend worden en meer intern opgehaald worden. Er moet juist minder EU komen, niet meer.
Ik zeg; start de invasie! Iets wat beloofd word terug te worden gegeven, maar dan niet na kunnen komen.. Al Capone zou er zo klaar mee zijn! Eerst pikken we al die dames op Kreta in..
The EU is not about checks and balances. It's about balancing cheques.
Overigens zal, als het IMF zich terugtrekt, de eurozone het ontstane gat gaan vullen. Ook dat is onomkeerbaar. Ik hoor het De Jager al zeggen: "We moeten nu doorpakken, Nederland moet zijn verantwoordelijkheid nemen, als we niets doen wordt het nog erger." Een debat hierover hoeft de TK niet te voeren, aandachtige volgers kunnen nu al uittikken wat lieden als Koolmees, Braakhuis en De Jager gaan zeggen. We zitten in het moeras, we worden de diepte ingezogen en we kunnen er niets aan doen. Wen er maar aan.
@WirMachenMusik: Als ik me niet vergis, heeft Rösler dit een paar maanden geleden ook al gezegd. Steeds wordt er, als er een fatale datum nadert, weer een rituele dans opgevoerd, maar aan het eind van die dans krijgt Griekenland gewoon weer zijn geld. Wrang, maar waar. Natuurlijk, dit kan zo niet doorgaan, de wal zal het schip keren, vooral omdat het veel grotere Spanje ook in zwaar weer verkeert, maar Griekenland krijgt zijn geld. Daar wil ik wel een paar euro's -- die overigens snel minder waard worden -- voor verwedden.
Hadden we dan toch maar wat eerder naar Geertje geluisterd hè.
Oh wacht... hè stom, nee natuurlijk niet, want het is Wilders, en dan zijn alle ideeën slecht, ook als het goede ideeën zijn. Dan moet je in de politiek er recht tegenin gaan, ook als je het land ermee naar de knoppen brengt.
Lees net dat ook de Duitse minister van economische zaken Philipp Rösler verwacht dat Griekenland spoedig de eurozone zal verlaten. Dan zou je toch voor zeker er van uit kunnen gaan dat precies dat wat alhier steeds als Wilders-flauwekul werd afgedaan nu gaat gebeuren.
www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/roe...
Gielgb 07-12 | 22:23 |
"Dude, ik ben afgestudeerd econoom met macro-economie als specialisatie tijdens m'n bachelor."
------------------------------
Hoe feilloos en eenduidig zich als echte geleerden voordoende macro-economen de gevolgen kunnen voorzien/voorspellen van nog maar slechts enkele economische interacties in een real world zonder ceteris paribus fenomeentjes, hebben we de afgelopen jaren wel kunnen constateren.
Wat ik voor mijn eigen menswetenschappelijk vakgebied heb moeten vaststellen, namelijk dat veel ongestudeerde maar slimme mensen met down-to-earth gezond verstand en een intacte intuïtie, beter kunnen voorspellen dan veel in hogere abstracte sferen verkerende academici - geldt voor macro-economie in nog veel sterkere mate.
En als ik het over academici heb bedoel ik geen doctorandi of masters en al helemaal geen bachelors met een semestertje of zo macro-economie.
Landen gaan niet failliet. Landen gaan default. Argentinie is 10 jaar geleden ook niet failliet gegaan maar is, niet volgens afspraak maar langzaam maar zeker nog steeds aan het terugbetalen. En al duurt het nog 100 jaar, Argentinie kan nergens geld lenen voordat alles, met rente, is terugbetaald.
Jammergenoeg voor de Grieken zijn ze een niet winstgevende bende luie tokkies, dus die 100 jaar zou bij Griekenland wel eens reeel kunnen zijn.
Maar kwijtschrlden? Dat doet het IMF niet.
banken verbieden
@damnschreeuwer | 23-07-12 | 00:11
Banken moet je helemaal niet verbieden, maar je moet ze houden aan de principes van de vrije markt. En niet compenseren voor risicovolle investeringen. Doen we met andere investeerders en bedrijven ook niet.
Het ENIGE wat ik zeg is dat het een droom is om te denken dat het goedkoper zou zijn geweest om de boel maar te laten klappen vlak nadat de puinhoop in Griekenland bekend werd.
@Gielgb | 22-07-12 | 23:59
Het enige wat er gebeurd is is dat Jan Kees de Jager met het oplopen van de Nederlandse staatsschuld, anders gezegd, het geven van geld aan 'Griekenland' (lees de banken) idd. heeft gezorgd dat het 'goedkoper' werd voor de banken om de boel te laten klappen. Anders gezegd, nu heeft de belastingbetaler (of onze toekomstige kinderen) die rekening dus betaald, anders hadden de banken dat moeten doen. Dus in die zin is het 'goedkoper'.
Hetzelfde als mijn buurman mij 50 Euro had betaald voor mijn verlies van 100 Euro ik dus maar 50 Euro verlies heb en dus dat de landing zachter is.
Die factoren samen zorgen ervoor dat er geen complete paniek ontstaat als Griekenland morgen uit de Euro 'stapt'.
@Gielgb | 22-07-12 | 23:59
En nou zeg je weer dat je er geen probleem is als Griekenland uit de Euro stapt, en hierboven loop je continue te beweren dat het levensgevaarlijk is om de Euro te ontmantelen.
@Gielgb | 22-07-12 | 23:59
volledig eensch.
Problemen aanwijzen kunnen we allemaal wel, maar de beste strategie bedenken voor een uitweg die de minste schade oplevert is een moeilijk eindspel.
'griekenland, spanje er uit en banken verbieden' is een beetje kleuterschoolnivo, maar erg populair bij het telegraaflezend deel van de bevolking.
La Bailaora | 22-07-12 | 23:44
Nogmaals, je bent steeds bezig met hun/hullie/wij tegen de ander. Het is het enige wat je doet, achteraf een schuldige aanwijzen. Ik zeg niet dat het systeem niet veranderd moet worden. Ik zeg ook niet dat de banken niet schuldig zijn. Ik zeg ook niet dat er geen perversie prikkels in ons huidige financiële stelsel zitten.
Het ENIGE wat ik zeg is dat het een droom is om te denken dat het goedkoper zou zijn geweest om de boel maar te laten klappen vlak nadat de puinhoop in Griekenland bekend werd. De gevolgen waren gewoon niet te overzien geweest (dat hele bank-run verhaal van me). Inmiddels is de situatie heel anders. Schulden zijn voor een groot deel afgeschreven (zoals je zelf al zegt; helemaal terecht), exposure aan schuldpapier is inzichtelijk geworden, kortom, we hebben tijd, kennis en inzicht gewonnen. Die factoren samen zorgen ervoor dat er geen complete paniek ontstaat als Griekenland morgen uit de Euro 'stapt'.
Maar laat maar, dit is een discussie in de marge geworden, want het is me wel duidelijk waar onze verschillen zitten. Fijnen avond. :-)
als de PVV toch over koffers met dollars beschikt, zou het slim zijn hele pagina's in alle kranten te kopen, om daarin haar fijn uit te leggen wat er momenteel aan de hand is in de EU en wie daarmee instemmen (FC Kunduz)
-
verder zouden 'ouderwetse' raamposters, huis aan huis verspreid in heel Nederland, ook prima kunnen gaan werken.
-
me,myself and IK | 22-07-12 | 20:38
Vertel mij, hoe moeten banken dan opdraaien voor de ontstane situatie?
@La Bailaora | 22-07-12 | 23:44
Ik heb al eens eerder gpleit voor een "+ veel" -knopje.
You rule.
De banken moeten maar bloeden en de gewone burger niet.
@Gielgb | 22-07-12 | 23:29
Je moet goed die video uitkijken en dan vooral ook wat meneer de econoom zegt over 'systeem' banken en wat daarmee zou moeten gebeuren. Er zijn meerdere delen van deze video dus je moet er even voor gaan zitten. Heel leerzaam.
En over wie er moeten bloeden: dat is heel duidelijk. Als ik een junk 100 Euro uitleen, ook nog eens met de afspraak dat ik 7% rente (of meer) over die lening krijg, en die junk kan mij dat geld niet terug betalen, wie denk je dan dat er op de blaren hoort te zitten? Dat is toch echt 'ik' in dit geval. Ik heb namelijk besloten om die junk die 100 euro uit te lenen, niemand anders. En dat ook nog eens met een zo'n hoog rentepercentage dat een sukkel moet begrijpen dat er een groot risico bestond dat ik dat geld nooit meer terug zou zien.
En nou zeg jij dat het 'niet' eerlijk is dat ik al die 100 euro maar moet afschrijven en dat we het maar bij de buurman uit zijn portemonnee moeten gaan lichten anders ga ik failliet. Had je mij ook verplicht de helft van die hoge rentepercentages aan de buurman te geven in het geval de junk het geld met rente terugbetaald had? Nee natuurlijk, dan had ik een feestje kunnen geven. Kortom, in dit scenario *kan* ik niet verliezen, want of ik word rijk aan hoge rentes, of ik word door mijn buurman gecompenseerd voor de verliezen. Risicoloos dus. En dat alleen maar omdat zogenaamd de hele teringzooi in elkaar zou vallen als ik niet gecompenseerd word. Fearmongering.
Wanneer je ze dus gaat compenseren, die banken, gaan ze ook nog eens vrolijk door, precies wat ze in die video zeggen wat er in de VS gebeurd is, want ze *kunnen* niet verliezen. Of ze worden rijk aan hoge rentepercentages, of ze worden door de gewone burger gecompenseerd.
Lees je ook eens in wat er gebeurd is in IJsland in 2008. Daar hebben ze gewoon de banken laten omdonderen en de verantwoordelijken opgepakt. Het gaat al weer beter met IJsland. Hoe zou dat nou toch komen?
La Bailaora | 22-07-12 | 22:32
Zullen we maar ophouden met dat dude? ;-)
Dat een monetaire unie niet slaagt zonder een fiscale/politieke unie werd mij duidelijk tijdens m'n tweede semester op de universiteit. Maar dat is allemaal achteraf, daar doe je op dit moment niks aan. Het voegt niks toe aan de discussie, het is slechts vingertje wijzen.
Wat jij doet is nog steeds in wij/hun/hullie denken. De banken moeten maar bloeden en de gewone burger niet. Is qua onderbuikgevoel allemaal zeer verantwoord, sommige banken zijn immers schuldig, maar uiteindelijk gaat het de burger (jij, ik, de bancair, de bakker, de slager, IEDEREEN) dan alleen maar meer kosten. Banken failliet laten gaan kost nog veel meer dan wat we nu doen. Landen uit de Euro/Unie schoppen is levensgevaarlijk voor het vertrouwen. Kijk naar Lehman Brothers.
Jij wilt nog rechtvaardigheid en schuldigen aanwijzen. Prima, moet ook gebeuren. Maar laat je niet door je emoties leiden. De ingeslagen weg is velen malen voordeliger dan het laten klappen. Ik ben het dan ook totaal niet met je eens dat het huidige scenario meer kost dan het laten klappen van de boel. Volgens mij praat je gewoon Wilders/Roemer na.
Overigens was de Gulden sinds 1979 feitelijk de D-Mark, sinds de koppeling. Maar goed.
Ja echt waar D66!
WirMachenMusik | 22-07-12 | 22:27 |
?? Willen die achterlijken opheldering van het kabinet?
Alsof het kabinet de hulp via het IMF stop heeft willen laten zetten en daar erg veel invloed op heeft (gehad).
Maar het zal bovendien wel de schuld van Wilders zijn.
maar als,, ja stel he,, dat de grieken ,ja ik zeg maar wat he, ik zeg niet dat het zo is maar stel. als die grieken nou niet terug betalen. wat gebeurd er dan met jan kees??? want het is ons geld toch!! kunnen we dan gewoon doorgaan met ons dagelijks leven en dat giga bedrag vergeten. of lijden we daar toch onbewust schade van?
@Shareholder II | 22-07-12 | 22:47
De Nederlandse opstelling is hard? Kun je dat uitleggen?
@WirMachenMusik | 22-07-12 | 22:45
Ja dat is zo natuurlijk, maar ondanks dat zijn er idd. nog veel te weinig mensen die snappen wat er aan het gebeuren is. En idd, dat doen ze met de hulp van de MSM, verzwijgen en verdraaien, dus ik ben niet erg hoopvol. Want zelfs een 'goede' uitslag voor de PVV van bv. rond de 28 zetels gaat geen zoden aan de dijk zetten.
Ik begrijp dat de Nederlandse en Finse opstelling hard is. Maar niet hard genoeg.
La Vie En Rose | 22-07-12 | 14:59
Die peilingen over een nek-aan-nek race tussen VVD en SP doen mij denken aan een op opinie-onderzoek gebaseerde strategie om de PVV van twee kanten via zogenaamd strategisch stemmen leeg te zuigen.
The Russian | 22-07-12 | 20:42 |
"Dit gaat Wilders een fenomenale verkiezingswinst opleveren."
------------------------
Ware het niet, dat meer dan de helft van het kiezersvolk niet meer over Wilders weet dan de gier die de PO zowat dagelijks over hem uitstort. En dat zal naarmate 12-9 nadert alleen nog maar erger worden. Gelijk inzake het euro-fiasco of niet. En ik vermoed dat dat zelfs niet zal veranderen als in de eerste grote stad het gemeentebestuur verklaart dat ze een onafhankelijk sharia-enclave gaan vormen.
@Gielgb | 22-07-12 | 22:23
In eerste instantie is het slikken dude. Dat is waar, maar op lange termijn de enige oplossing. Als je econoom bent had je kunnen weten dat een gezamelijke munt zonder politieke/fiscale unie in een zo'n divers gebied met verschillende culturen etc... nooit gaat en kan werken. Is nog nooit gebeurd, dus gaat nu weer ook weer mis. Verdiep je eens in de mark (geslaagd) versus de florijn (mislukt).
Natuurlijk gaan er mensen problemen krijgen, of dat nou de banken is of de gewone man. Het geld is allang op, dus de discussie is alleen nog wie op de blaren moet zitten. Dat de banken het stelen bij de gewone man vind ik gewoon pure diefstal. Dat jij dat wil doen omdat er anders 'banken' omvallen moet jij weten.
Oftewel, of de markten gaan de euro slopen (slecht scenario), of je doet het gecontroleerd (ook slecht scenario, maar minder slecht). Mogelijkerwijs is er nog een derde scenario, en dat is een permanente transfer unie van Noord naar Zuid, waarin alle inwoners van Noord Europa accepteren dat ze veel welvaart in gaan leveren. Aangezien ze dat nooit is gevraagd, en ik ook niet denk dat men dat accepteert, is dat laatste scenario geen optie, behalve misschien met de troepen en eurogendfor in aanslag.
En verder, bekijk deze video eens:
www.youtube.com/watch?v=sA_MkJB84VA&am...
me,myself and IK | 22-07-12 | 20:38 | + 3
Ja, ik snap het ook wel (toch dank voor de uitleg), want ik heb me vorig jaar zomer wat in de materie verdiept. (Ik kies elke zomer een onderwerp om me in te verdiepen, bevalt me al een paar jaar prima.)
Maar je kunt er zo bar weinig mee, met die kennis. Sterker nog, ik denk dat je je enorm zou gaan zitten verbijten als je het echt zeker wist allemaal. Want die korte uitleg van jou is 1 kant. Qua oplossingsgericht denken zijn er wel heel veel haken en ogen hoor... Maar goed zie daarvoor deze thread. Ik heb me voorgenomen niets te zeggen en lekker naar buiten te gaan. Ik heb ook besloten geen mening te hebben, want mij wordt toch niets gevraagd wat dit aangaat.
youtu.be/gNT8nc3Xqrw
Er heerst onrust in de kamer over het bericht dat het IMF de betalingen aan Griekenland wil stoppen. Verschillende partijen willen zo snel als mogelijk opheldering van het kabinet. Waaronder D66.
D66? Ja echt waar D66!
@willem10000 | 22-07-12 | 22:17
Tenzij Greet 76 zetels haalt.
Ik denk dat ik mijn principe (niet stemmen) deze keer laat varen en mijn stem aan Greet geef.
Ik weet dat hij het ook allemaal niet kan veranderen maar hij heeft als enige wel zijn rug rechtgehouden over die hele EUforie.
La Bailaora | 22-07-12 | 16:22
Dude, ik ben afgestudeerd econoom met macro-economie als specialisatie tijdens m'n bachelor. Wat denk je dat er met een land als Griekenland, Spanje, Italië was gebeurd als ze weer terug gingen naar de eigen munt? Een dergelijke transitie doe je niet in 1 middag. Keiharde devaluatie met tientallen procenten, terwijl de uitstaande schulden wel nog vrolijk in Euro's (of in geval van ontbinding D-Mark). Mensen halen massaal hun op dat moment nog Euro's van de bank -> bank-run -> failliete banken -> failliete NL banken.
Wat een commentaar hier. 12 September gaan we immers weer (vergeefs) stemmen. Toch? Hoe we ook stemmen het CDA beslist of de democratische stemmen passen in (hun) Nederlands beleid. Zie de Provincie Limburg: Het hoogste aantal PVV stemmers van het land, het CDA de verliezers partij en wie wordt door het CDA gewipt? Geert dus.. En wij maar braaf naar die bus en moedig stemmen op die anderen. CDA zal beslissen of de Jager verder Sint gaat spelen aan Protugal, Spanje, Italië, Ierland en wie weet nog meer. Wij zijn immers het meest bijdragende (kleinste ook) land van die EU. Kunnen we op 12 september niet stemmen op de gulden terug partij (Wilders). PVV zo gek nog niet Maar ja, die CDA beslist........
nos.nl/video/274799-wilders-en-pechtol...
No further comment.
Zolang je mensen blijft steunen ,blijven ze lekker op d'r krent zitten.Geef ze geen geld maar een hengel en ze gaan vissen.
Tja, hadden we ook niet al meer dan een jaar zien aankomen ofzo.
Nou ja. Wie niet horen wil moet voelen. Dan alsnog maar stoppen met die noodfondsen en ons schrap zetten voor de aankomende crisis. We moeten er een keertje doorheen, en hoe langer we het uitstellen met nóg meer leningen, hoe erger het wordt.
Pat condell met een mooie rant over de eu
The gathering stormen Wake up, Europe, and smell the treachery
www.youtube.com/watch?v=vGQIxYfKKtc&am...
Ben benieuwd naar de speech van Jan Kees na de val van Griekenland, wat overigens elke burger van Nederland wist dat dit zou gebeuren!
Dit gaat Wilders een fenomenale verkiezingswinst opleveren.
gruzelement | 22-07-12 | 15:44 | + 4 -
Het is heel makkelijk te snappen. Griekenland is door en door corrupt en had zijn cijfertjes jarenlang bij elkaar gelogen net zo lang tot het niet meer kon (feitenlijk failliet was). Omdat Griekenland in de Euro zit en banken veel geld hebben te verliezen maar ondertussen de politiek in hun broekzak hebben hoeven de banken niet op te draaien voor hun fout gelopen financieringen, maar de belastingbetalers in andere Europese landen, zodat banken gewoon door kunnen blijven gaan met het uitkeren van miljoenen bonussen.
J.-K. de Jager: "We krijgen dat geld terug - met rente".
Maar dan wel krokodillentranen met tuiten huilen wanneer 'populistische partijen' als SP en PVV een in september enorme verkiezingsoverwinning boeken....
Het wordt een hete herfst.
en niet beleggen en uitlenen en zo op de stoel van beleggers en bankiers gaan zitten, want daar zijn ze te achterlijk voor.
@von sokkenstopfen | 22-07-12 | 18:54
Daar ben ik het mee eens, maar een nieuw controle orgaan ben ik niet voor.
Het is heel simpel, en het heeft altijd, weliswaar met horten en stoten, gewerkt, belastinggelden die betaald worden door belastingbetalers zijn er voor voorzieningen van diezelfde belastingbetalers.
Anders gezegd: Nederlandse belastingbetalers betalen belasting om gezamelijk dingen te kunnen financieren die anders moeilijk zijn te organiseren. Denk aan defensie, denk aan infrastructuur, sociale voorziening, enz... Maar in ieder geval altijd voor en door de burgers.
Met het geldje weggeven en voor bankje spelen hebben ze inderdaad een streep gezet door dit principe. Wat mij betreft gewoon een doodzonde.
Ook Spanje is over 40 dagen failliet. Samen met de Spaghettivreters willen ze de Noordelijke staten (lees: Duitsland en 0031) onder druk zetten om toch vooral maar Eurobonds in te voeren, waarmee de transfer-unie een feit is. Daarna gaat ook Frankrijk aankloppen bij het ESM en kunnen we broederlijk allemaal failliet gaan.
Ik denk dat ik mijn pensioenaanspraken komende maand maar ga afkopen en razendsnel het vrijgekomen geld om ga zetten in Zwitserse Franks.
Persconferentie Pechtold:
www.dumpert.nl/mediabase/38770/2e4112d...
Hopelijk zien de bloemenmeisjes Kant en Halsema nu in wat ze verkeerd geregeerd hadden. Evenals Pechtold die zijn favoriete vreetschuur op Rhodos moet gaan missen. Balkenende, Bos en Zalm mogen ook geen sorry meer zeggen. Wie zijn er nog meer verantwoordelijk? Allemaal opruimen en opbokken naar je favo vakantieland. Graag per boot. Langs de Lorelei of zo.
Guy Fawkes is de enige persoon ooit in de geschiedenis van parlementaire democratie die een parlement bezocht met nobele bedoelingen, een duidelijk en helder standpunt én de middelen om het door te drukken.
Bij deze is het Mussolini huis op Rhodos geannexeerd.
En het vlinderpad.
La Bailaora | 22-07-12 | 17:33
De regering moet maar 1 ding doen met ons belastinggeld, en dat is uitgeven aan infrastructuur en sociale voorzieningen, en niet beleggen en uitlenen en zo op de stoel van beleggers en bankiers gaan zitten, want daar zijn ze te achterlijk voor.
Daarom moet er een onafhankelike instantie in het leven geroepen worden die al ons belastinggeld gaat beheren, en alles aan de burger openbaar maakt, waar de regering ons geld aan uitgeeft, en moeten we daar voortaan inspraak in hebben. 1x in de 4 jaar een kruisje zetten onder een partij en dan 4 jaar lang weer geen kut te vertellen hebben, is imo geen democratie. We leven net als in de oudheid als een stelletje slaven worden uitgemolken, alleen hebben we nu de luxe om zelf een baan uit te kiezen en mogen we ons een beetje zelf belonen met luxe shit van ons zuurverdiende resterende geld na aftrek van alle lasten. Dus gaat het er nog net zo aan toe als 2000 jaar geleden, maar dan alleen in een modern jasje gegoten.
Ik wil gewoon m'n bruto loon ontvangen, en dan zelf een deel daarvan verplicht op een rekening zetten, voor m'n pensioen, en zou de regering alleen nog maar
btw moeten mogen vangen voor de zooi die je aanschaft, en daar zouden ze het maar mee moeten doen, en mag die btw dan 30% zijn van mij. Werk je veel, dan heb je een riant pensioen, werk je niet, dan heb je niks, en zou je ook geen aanspraak mogen maken op een uitkering. Uiteraard moet er ook een potje komen voor degene die niet kunnen werken, maar degene die niet willen werken moeten gewoon maar aan de geeuwhonger.
Moet je dan eens kijken hoe de grote uitstroom van geimporteerde leegvreters het land als ratten op een zinkend schip zullen verlaten en hun uitkeringsheil uit een andere staatstiet zullen gaan zuigen.
We hebben, nee hadden geld zat om voor ons eigen te zorgen, alleen hebben we, nee de regering de fout gemaakt om elke geimporteerde leegvreter ook mee te laten profiteren van onze sociale voorzieningen, en dat kan niet, want 7 miljoen werkenden kunnen wel onze eigen overige 7 miljoen onderhouden, maar nog meer leegvreters erbij van buitenaf gaat gewoon niet, tenzij het ten koste gaat vd rest, want daar moet het verschil vandaan gesnoept worden, dus vd werkende en niet werkende nederlander. En of we willen of niet betalen zullen we. Ik zou zeggen, ga maar weer met de collectbus rond net als vroeger, en kijk dan wat het de nederlander waard is. Ik kan je vertellen dat dat
een schijntje is vergeleken dat nu dmv verplichte belastingen en heffingen afgetroggeld word.
Daarom opzouten met de hele huidige manier van regeren, en onmiddellijk uit de eu stappen, de gulden terug, de grenzen dicht, en verder alleen vrij verkeer
van goederen tussen de eu landen, en geen vrij verkeer van jan en alleman die hier het geld komen verdienen en in hun eigen land gaan uitgeven, dus
nederland lekker leegzuigen op die manier. En het ergste is nog dat elke eu burger hier na 9 maanden gewerkt te hebben al een volledige uitkering kan trekken. Het is dan ook niet meer op te hoesten, want hoeveel de regering ook uitgeeft, het zal en moet toch vd werkende burger moeten komen, en hebben ze dus al een flink voorschot op elke burger genomen, en wel 2 ton per werkende. Ik zou dan ook willen dat de burger dat laatste eens ging beseffen, want zij hebben met z'n allen nooit geen toestemming gegeven om zo'n magaschuld op te bouwen. Een werkzaam leven duurt 40 jaar, dus 2500 euro schuld per jaar, buiten de al reeds bestaande lasten om! Da's bijna 2 netto maandsallarissen per jaar, nogmaals buiten de reeds bestaande lasten om! De gemiddelde werkende mag dan ook blij zijn dat hij 2 maandsallarissen overhoud na aftrek van alle vaste lasten( huur/hypotheek, eten, drinken, ect. inbegrepen) , en staat hij dus 10 maanden per jaar voor de regering en het leegvreetvolk te werken. En de "beloning" voor de werkende man is meer werken en meer betalen voor minder (sociale) voorzieningen en minder pensioen, want de leegvreters hebben ook honger en worden ook ziek en moeten dan ook een dure medische behandeling, en zo gaan we dus naar de klote!
Zag iedereen aankomen, alleen Jan-kees de Jager niet want die denkt dat het terugkomt, met rente
Bokito ergo sum | 22-07-12 | 16:19
Rente kan ook negatief zijn, tis maar dat je het weet.
(duitsland bv, leent tegen negatieve rente)
Ik hoop echt dat er mensen strafrechtelijk worden vervolgd als ze failliet zijn en wij ons geld kwijt!
En nog even voor jouw beeldvorming: muziek wordt gemaakt door échte mensen die échte instrumenten bespelen. Snap je wel?
DatWelNatuurlijk | 22-07-12 | 14:52
Jonge je lijkt wel een moslim "mijn muziek is goed, jou muziek is niet mooi en dus kut". Ga lekker met je lego spelen zeikert.
@Frakzzssz | 22-07-12 | 17:46
Griekenland is al 20 jaar failliet.
@Frakzzssz | 22-07-12 | 17:46
Inderdaad. Spelletje wordt tot het bittere eind gespeeld.
-weggejorist-
Je gaat dan als je dit allemaal leest poddorie aan onze franse vrienden van vroeger denken..... www.youtube.com/watch?v=p0cI7HWFC2A
Het geld dat het IMF nu niet gaat geven kunnen wij toch gewoon bijpassen. Volgens onze regering is er bij ons meer dan genoeg.
@von sokkenstopfen | 22-07-12 | 16:51
Ik zit in dezelfde situatie als jij, en ja leningen met leningen gaan afbetalen is niet slim, dat is het begin van de ondergang.
Maarre, ik denk dat ze dat ook wel weten, daarom zijn ze ook met een plan gekomen: het ESM. Het ESM is natuurlijk in staat om met belastingheffingen de burger verder uit te kleden en dat is echt geld. Daarmee gaan ze de leningen afbetalen. Dat dat eigenlijk diefstal is interesseert ze geen zier.
Maar het wordt nog erger als je je bedenkt dat die BTW en belastingverhogingen niet genoeg zijn. Ook dat weten ze want de crisis is zo erg dat de huidige belastingverhogingen niet voldoende gaan zijn. Men weet ook dat nog meer verhogingen niet meer zal worden geduld door het volk, en dus moeten ze wat anders 'verzinnen'. Dat hebben ze ook al uit de grote hoed getoverd, namelijk dat het ESM de vorm van een 'bank' gaat aannemen. Men kan zo veel meer uitlenen en dus het ineenstorten gaan uitstellen.
Net op zerohedge:
www.zerohedge.com/news/floodgates-open...
Jan Kees, kom er maar in.
Bij dat plaatje van de pinnende vrouw zie ik wel een wereld uitvinding... een afvalbakje voor bonnetjes..
Jan-Kees de Plager ; is door de bank genomen op z'n Grieks !!
Misschien moeten we aan onze politici eens duidelijk gaan maken dat er straks verantwoording afgelegd moet worden. Een stem tijdens de verkiezingen is geen vrijbrief voor onbeperkt slechte ongefundeerde beslissingen nemen (terwijl zo'n beetje elke persoon die nadenkt al zag aankomen dat dit fout zou gaan).
Er moet en zal afgerekend worden en ze kunnen zich niet verschuilen achter het mandaat dat ze van de kiezers hebben gekregen. Als je het moedwillig (want daar lijkt het op) zo naar de kloten helpt voor je eigen land/volk dan moet je bloeden. Ongeacht van welke partij die je bent of welke rol je hierin speelde. Ook de kamerleden die voor al dit geld weggooien hebben gestemd moeten afgerekend worden.
Wellicht moeten ze indien schuldig bevonden allen een verbod krijgen om nog politiek te bedrijven. De partijen die hiervoor gestemd hebben opheffen en verbieden vanwege veraderen van het eigen land.
Argh, geloof dat ik er klaar mee ben.
canardo | 22-07-12 | 16:41 | Als we op deze huidige koers doorgaan is het slechts een kwestie van tijd totdat Indoneesje zijn eigen Plakkaat van Verlatinghe opstelt. Weg met de EU facisten en terug naar de EEG!
*zucht*
.
Laten we dat EU-gedrocht nou gewoon eens omver werpen...
.
*heeft, noch de kracht, noch het geduld voor een epistel niet meer*
Hoorde vorige week op de radio een repo over Ierland. Zaten/zitten net zo in de shit als Griekenland en Spanje.
I.p.v. verongelijkt te dreinen, demonstreren, vechten met de politie en zich stelselmatig NOOIT aan afspraken met de Trojka te houden nemen de Ieren hun (zelf veroorzaakte) pijn en zijn in stilte heel gedisciplineerd en optimistisch op weg naar herstel. Volgens economen nog lange pijnlijke weg, maar komt goed.
Trefwoorden: gedisciplineerd en optimistisch. Vergelijk dat eens met de sfeer en volksaard in de Zeurolanden. Dimmen of oprotten ajb!
Helaas Quid,zo'n annexatie van Griekse eilanden lukt niet,want hun strijdkrachten,zijn nooit geslonken,m.a.w. ze barsten van de wapens om zoals van ouds bv. de Turken op afstand te kunnen houden en die zijn sterk hoor.Die zijn bezig heel Syrië te destabiliseren door onbeperkte wapen-leveranties sinds die stommelingen een oude F4 van hun neerschoot.
La Bailaora | 22-07-12 | 16:32
Ik heb nog nooit 1 cent geleend van een bank en heb ook geen hypotheek, maar elk kind begrijpt toch dat als je geld leent, je niet nog meer geld moet lenen om de eerste lening af te betalen, omdat je dan met een dubbele rente komt te zitten, en je zo nooit van je schulden afkomt als je na de leningen geen vet inkomen hebt om het mee af te betalen.
Dit is dan ook gewoon een put graven om een andere mee dicht te gooien.
@pinkypink | 22-07-12 | 16:46
Daar *hebben* ze niet eens genoeg medicijnen, en zelfs als die er wel zijn kan de gemiddelde Lajos Autototalloss ze nog niet betalen.
#feit
moest overlaatst mijn eigen medicijnen betalen, 108 euro, had het gevoel dat het niet naar mijn eigen medicijnen ging maar naar de grieken.
Alexander Pechtold "... en daarom wil D66 Europa redden van de ondergang door 866 miljard uit het Europese noodfonds te halen voor de aanleg van 3 nieuwe fietspaden in Griekenland. Want anders komt er oorlog, gaat Nederland failliet en kunnen we de halve Islamitische wereld niet meer naar Europa halen omdat we te weinig werklozen hebben".
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/10...
Indoneesje | 22-07-12 | 16:35
Daar is ie weer: Plakkaat van Verlatinghe
nl.wikipedia.org/wiki/Plakkaat_van_Ver...
La Bailaora | 22-07-12 | 16:32
Net was indoneesje zegt @ 16.35. We moeten gewoon de regering de oorlog verklaren en even het heft in eigen hand nemen, en dan zoals ik zei in mijn post van
16.26
@La Bailaora | 22-07-12 | 16:32
Ca ira, a les laternes les bancocrats
dat gaat een paar euro's kosten.. alle eurofiele politici & bankiers 24/24 bodyguards.. en dit maal niet om zich te beschermen tegen allah gestoorden maar tegen hun eigen mensen.. het volk.
Tijd om de EU vaarwel te zeggen. Desnoods d.m.v een oorlogsverklaring van het volk aan de socialistische elite die koste wat het kost ons onder EU bewind wil houden. Wie zijn nu de ware facisten? Met dank aan o.a kereltje Pechthold, de facist in schaapskleren!
@von sokkenstopfen | 22-07-12 | 16:26
Dat geld wordt uitbetaald aan dit soort lui:
"Ladrones devolved el dinero robado y pasad por el juzgado" Wat zoiets betekent als "dieven, geef het gestolen geld terug en verschijn voor de rechter":
cazadebunkers.wordpress.com/2012/06/12...
Bij het plaatje zie je bankiers die in 2011 grote bonussen kregen, van banken die nu geld gaan krijgen omdat ze failliet zijn. De Spanjaarden van deze website snappen gelukkig wel wat er gebeurt. Het is een grote roof en oplichting van topbankiers en politici door heel Europa.
Hoe laat begint die oorlog?
@von sokkenstopfen | 22-07-12 | 16:26
dat geld is betaald aan griekse banken, om hun leningen aan Noord-Europese banken terug te betalen.
Eurotokkie | 22-07-12 | 14:21
Met rente? Ik ben al blij als ze het zo terug betalen, maar ook dat zie ik niet zitten.
Btw, weet iemand uberhaupt aan wie al die miljarden betaald zijn? Want die moeten we dan maar falliet verklaren en al hun bezittingen in beslag nemen, zodat we tenminste nog iets van ons geld terug zien.
Verder moet de hele manier van regeren op de schop, dus eerst uit de eu, dan de grenzen dicht, en onze eigen regerig onder curatele stellen, want die kunnen net als een verstandelijk gehandicapte, niet verantwoord met ons geld omgaan. 2 ton per werkende
schuld hebben we staan, en heeft niemand van die werkenden daar toestemming voor gegeven, dus zou de regering ons die rekening niet mogen presenteren, maar lekker zelf ergens vandaan moeten toveren.
Waar vandaan zal me aan m'n reet roesten, maar niet bij mij!
Ferme taal, alleen zullen de Grieken gewoon het geld krijgen. En wij gaan gewoon meer belastingen betalen daar Rutte onze huid gewoon verkoopt aan de EU.
@FreeElectron | 22-07-12 | 16:14
Dat verhaal is me al een tijdje bekend. En niet geheel toevallig heeft Hans Hillen recentelijk ook besloten om maar weer eens wat nieuwe Chinooks aan te schaffen en een viertal fregatten een update cadeau te doen.
Het hazenpad is dus al gebaand. Wederom.
@Gielgb | 22-07-12 | 15:41
Dombo. Leer eens wat over economie vrind. Met eigen munten kunnen concurrentieverschillen herstellen. Griekenland, Spanje, ze kunnen met een lagere munt goedkoper zijn en zo weer werk creeren. Nu zijn ze te duur en verdwijnt er dus steeds meer werk. Daarom is er nou juist zo'n torenhoge werkeloosheid wat de Nederlandse 'slaaf' mag betalen. Want daar komt het op neer.
En Griekenland is allang failliet. Dat is je ontgaan misschien, maar ze konden allang hun schulden zelf niet meer betalen. Vandaar dat anderen dat voor hen doen. En Spanje is de volgende.
Zag iedereen aankomen, alleen Jan-kees de Jager niet want die denkt dat het terugkomt, met rente
Eerste reactie D66 op jongste gebeurtenissen Griekenland.
Peggold : "Meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel, blabla, meer Europa, meer Brussel."
Lastig te volgen Johhny, is dit nou ironie, of had die blonde man die je zo haat gewoon gelijk.
Ploffen met die boel, hoe eerder hoe beter.
Vervolgens alle verantwoordelijke 'stropdassen' geven wat ze toekomt.
@Reinaert | 22-07-12 | 16:13
Een vlucht die overigens allang was voorbereid.
gerard45.bloggertje.nl/note/19832/11-e...
en morgen openen alle kranten met vette letters :
EINDELIJK ZOMER !!
@Polletje Piekhaar | 22-07-12 | 15:53
Toen in 1940 de pleuris uitbrak had het koningshuis ook slechts vijf dagen nodig om het land te verlaten en de burgerij aan z'n lot over te laten. Dat zal binnenkort niet anders zijn vermoed ik.
"Wij de lusten, u de lasten". Was getekend, B. -de Ranitz- von Amsberg.
Heinrich Heine is wat dat betreft dus overduidelijk niet met z'n tijd meegegaan.
Kotsmisselijk word je van die EU-shit...
En ik maar denken dat Jan Kees de Jager de Griekse beginselen toch wel onder de knie had
Kortom hij heeft zijn eigen volk gewoon recht in het gezicht belogen
nekschot vroeger gingen doen
En de octopus Paul-prijs gaat ook deze maand weer naar the one and only Nigel Farage, de enige Euro-parlementarier met een IQ hoger dan de gemiddelde Amterdammer.
Don't, this summer, go on some billionairs yacht on an extended holiday because the markets garantuee we'll all be back here in August.
www.dumpert.nl/mediabase/2207741/22873...
@Quid: waar kan ik een stijlloze advertentie plaatsen?
Hello Germany & Europa
My Name is Mister Panos
and this is a message from the Hellenic people.
FUCK YOU MALAKA!
youtu.be/Zvl9N9GdraQ
Geef Lesbos dan maar aan de 50plus club.
Doen wij Kreta wel.
Hoe gaat kereltje pechold zich hier uit lullen...
www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...
Heeft Geert gelijk gehad geen cent naar Griekenland, die man heeft altijd gelijk jammer hé
Ach, wanneer in Europa de pleuris uitbreekt hebben we in 0031 nog altijd 50 jaar de tijd. Want volgens Heinrich Heine gebeurt in Nederland alles 50 jaar later.
hoeveel heeft de goedkope rente op staatleningen ons nou opgeleverd? toch zeker zo'n 8miljard, verwacht ik.
Dat was nooit gelukt zonder de problemen in griekenland/EU, dus dat hebben we toch maar weer mooi geregeld.
@Niemands Knegt | 22-07-12 | 14:43
Hear hear... prima tegel
@arretje | 22-07-12 | 15:46
Beetje naief. Als elk huishouden zonnepanelen heeft krijgt de roverheid minder energiebelasting dus roven ze het op een andere manier bij elkaar. Maar neem van mij aan dat van elke verdiende euro er 90 cent terug vloeit naar de staatskas.
Tip voor JCdJ:
Leg beslag op dat grieks zwart geld in Zwitserland.
Dan zien we tenminste nog wat terug.
Alles is weer lekker in beweging. Onze drieletterige organisaties zijn kennelijk bezig om Griekenland los te laten, of ze willen de druk dermate opvoeren dat Griekenland zich overgeeft en gewoon een wingewest voor de banken wordt.
-De ECB accepteert geen Giekse obligaties meer als onderpand
-Het IMF dreigt met intrekken van steun
Ondertussen beginnen in Spanje de regio's langzaam om te vallen, wat dat gaat kosten moeten we nog maar afwachten. Maar het lijkt waarschijnlijk dat er nog heel veel meer geld naar Spanje moet.
Oh, en Egan Jones heeft de rating van Spanje weer verlaagd en de rellen aldaar worden ook steeds heftiger.
En dan, uitgerekend nu, ontdekken ze opeens een stash van biljoenen en biljoenen dollars van de 0.001% mega-rijken. Een som geld die zo groot is dat er simpelweg geen voorstelling van te maken valt. Hoe komen die lui daaraan? Puur met hard werken en slim investeren verdiend zeker?
Alles is geglobaliseerd, want dat wouden we zo graag, ook heel handig voor de 0.001% overigens, maar daarmee hebben we ook een zeer complex en kwetsbaar systeem geschapen. Ik vraag me af of dat betekent dat revolutie nu ook geglobaliseerd is. Nu het er toch wel een beetje op begint te lijken dat de internationale financiele wereld van fraude aan elkaar hangt, de politiek zijn geloofwaardigheid kwijt is geraakt en de burger steeds meer losgeslagen raakt van de vertrouwde ankers is dat misschien geen gekke vraag. Wat zeg je tegen een paar miljard mensen die er langzaam achterkomen dat ze tientallen jaren zijn bestolen en bedrogen? Geen wonder dat ze haast maken met de superstaat.
@arretje | 22-07-12 | 15:46
gratis zonnepanelen? in Duitsland lijken ze dat wel te hebben, bij elk huis heeft ze.
Jan Kees trekt zich helemaal nergens iets van aan en draait overuren in een Brusselse karaokebar -Got a whole lot of money thats ready to burn: c00ntje.files.wordpress.com/2012/07/ve...
-weggejorist-
wat een verkwisting ............ had heel nederland gratis zonnepanelen van kunnen krijgen en dan nooit meer een energienota hoeven te betalen,gemiste kans....
Jan Kees de J > Drion a.u.b.
"Volgens Der Spiegel wil het IMF geen geld meer geven aan Griekenland, omdat het nu eenmaal niet zo'n slim idee is om veel geld te pompen in een zinkend schip. Ook de andere Eurolanden zijn de klaplopende Grieken spuugzat."
>> Ik wist niet dat het IMF ook een Euroland was, of leg ik nu de klemtoon verkeerd?
(by the way, ook al zouden wij in deze thread het met z'n allen helemaal begrijpen en een 100% werkende oplossing kunnen verzinnen, dan zou dat nog steeds geen reedt uitmaken. Heeft iedereen dat in de gaten? Je kan je net zo goed een keer extra aftrekken ipv deze hele klotezooi te gaan snappen.)
Plan was gedoemd te falen. De bancaire lobbygroepen zitten te ver bij de liberalen in de anus met als gevolg dat miljarden uit de Europese samenleving rechtstreeks de West Europese banken is ingepompt.
La Bailaora | 22-07-12 | 15:10
Man, wat klets je nou? Enig idee wat er zou gebeuren als elk land weer zijn of haar eigen munt, centrale bank en monetair beleid terug zou krijgen? Griekenland failliet, Italië failliet, Spanje failliet, Ierland failliet, Portugal failliet, heel de EU failliet. Die verwevenheid is niet in één klap weg als je de Euro ontmantelt. De problemen van ieder individueel land zijn ook niet in één klap weg. De problemen die Spanje en Italië nu hebben waren niet in één klap weg. Maar er zou wel paniek ontstaan zijn doordat de ECB en het ESM niet meer bestonden.
Hetgeen we nu gewonnen hebben is inzicht in de financiële exposure van de banken in Zuid-Europees schuldpapier en tijd om dit af te bouwen. En dat is heel wat waard.
Het is echt idioot om te denken dat de huidige problemen ons geen geld zouden kosten.
Kijk, dat Jan Gay's zich graag laat naaien door Zorba de Griek, dat moge duidelijk zijn.
Maar dat hij meer dan miljoen Nederlandse mannen met een rode aars achterlaat..
Nee, dat had ik niet van deze 'man' verwacht.
*proesten zou als het niet zo tragisch zou zijn*
All your lesbos are belong to us! Erm, ..... wat?
@ abcmentaliteit 15:33
Het is toch negerT?
@abc_mentaliteit | 22-07-12 | 15:33
Wat Jan-Kees de Jager in z'n vrije tijd doet zal me waarlijk den reedt roesten. Het gaat er om wat 'ie in de tijd van de baas (en dat zijn wij dusch) doet.
Dáár moet je 'm op afrekenen. Niet op z'n vrijetijdsbesteding.
@ free electron 15:31
LOL! Schattig kleurtje ook...
Je laat je staatskas toch niet beheren door iemand die zich iedere avond in zijn reet laat neuken door een neger?
En wéér iets wat Wilders ALTIJD al gezegd heeft...
ALLES wat deze man zegt, krijgt hij vroeger of later gelijk in.
@eerstneukendanpraten | 22-07-12 | 15:27
Wat leuk! Deze soms?
sportscarmodified.com/wp-content/uploa...
Er is een zachte landing gecreeerd. Er is heel wat lucht uit de markt gegaan en misschien zijn we nu weer op het niveau wat het eigenlijk had moeten zijn (financieel/economisch).
Dus is het nu het moment om de zwakke plekken weg te werken, zonder dat de rest (van de EU) er schade van ondervind. Als ze 2 jaar terug Griekenland er uit hadden gegooid, dan hadden we jarenlang chaos gehad in europa (nu gaat het gewoon minder goed, maar zelfs in Barcelona zitten de terrasjes nog vol).
Godsammekraken had het helemaal goed: goed geld naar slecht beleid.
Zelfs nu zijn er nog mensen die van mening zijn dat we zo ver zijn gekomen met Europa dat we onmogelijk nog kunnen stoppen.
Dat deze mensen ongelijk hebben is eenvoudig uit te rekenen. Maar deze rekensom is nog nooit op het 8 uur journaal gekomen (of 1 vandaag, of Pauw en Witteman, of ,vul maar in welk programma>).
Het is ook uit te rekenen dat de schade groter wordt naar mate we langer met Europa doorgaan.
De schulden gaan niet weg, de banken worden niet uit eigen vrije wil gezond, en de economie trekt niet spontaan weer aan.
Wat ik me afvraag is of we uit Europa gaan voor, of nadat we onze pensioenpot (en dus laatste grote spaarpot) hebben ingeleverd. Ik laat me wat dat betreft verassen.
JK heeft zich net een nieuwe antieke sportwagen uitgezocht. Hij was duidelijk not amused dat hij daarbij door iemand gefotografeerd werd. En daar heeft hij gelijk in, dat zijn OOK onze belastingcenten kleaudtzak...
Er is nog genoeg geld gestald in belastingparadijzen door de superrijken, en zal vast ook BeHa Bilderberg en haar naasten tussen zitten.
Laten ze daar de poen maar weghalen.
www.telegraaf.nl/binnenland/12607111/_...
Je hoeft natuurlijk geen groot licht te zijn om dit te zien aankomen. Miljarden zijn weggedondert in een bodemloze put. En wij maar inleveren op pensioenen, ouderen naar voedselbanken sturen en langer doorwerken. Wilders haalt (wederom) zijn zure gelijk.
Remember, remember
the twelfth of September.
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot.
Die Guy Fawkes wist wel hoe het zat, destijds.
De bekende mentaliteit die hoort bij dubieuze figuren: grote schulden .. tijdrekken .. tijdrekken... extra " leninkje" regelen... grote beloften ... nog een "leninkje' ... en dan ... ja dan .. centjes weg.
Kinderlijk eenvoudig eigenlijk... Ergens zijn staten net menschen.
De menschen in bv Duitsland ( lees de commentaren in het kwaliteitsblad "Der Spiegel")en Nederland (Wilders c.s.)wisten dit al lang.Nu Jan Kees en Mark en de andere hampels die zichzelf politici noemen nog.
@Kaas de Vies | 22-07-12 | 15:00
Ik had het persoonlijk ook iets eerder verwacht. Maar goed, Europa is groot en log, en een bijkomstigheid daarvan is dat het meestal wat langer nodig heeft voor manoeuvres, dan kleine vlotte lichamen...
20 tot 30 Biljoen Eypo's.
Maar de Grieken hebben het gedaan.. TROLOLOLO indeed.
www.guardian.co.uk/business/2012/jul/2...
@Dömper | 22-07-12 | 15:08
"Met de kennis van nu" is een dooddoener - en dat weten degenen die deze woorden telkens weer uit hun strot weten te krijgen óók wel. Tollenaars en farizeeërs, meer zijn het niet. Grijze muizen, boekhouders, de KaPo's van Gauleiter Hermann von Rompuy, de Volk en Vaderland-verkopers van de moderne tijden. Meedogenloos, verblind, meegesleurd door de smerige en kortzichtige doctrine die EUSSR heet.
Één schrale troost: al is de nekwervel nog zo snel, de valbijl achterhaalt 'm wel!
@Kaas de Vies | 22-07-12 | 14:22
Het is in ieder geval een EU-spin: en.wikipedia.org/wiki/Category:Spiders...
Zolang griekenland maar failliet gaat voor 12 september..
cda en vvd op naar de μηδέν zetels
@Gielgb | 22-07-12 | 15:02
Het is helemaal niet afgewend, het is uitgesteld. Door er miljarden in te plempen die nu verdwenen zijn gaat de komende schok dus veel groter worden. Volg je wel wat er in Spanje gebeurt, en wat er vrijdag gebeurd is? Nee, denk ik.
www.nrc.nl/nieuws/2012/07/21/spaanse-r...
Had men het 2 jaar geleden 'gecontroleerd' afgebouwd, dat is, teruggegaan naar de EEG, dan had de schade veel minder groot geweest.
September wordt wel druk
NL verkiezingen
DE uitspraak hof over ESM
GR failliet
En uiteraard DK, NO en CH in totale oorlog omdat zij niet in de EU zitten.
De Finnen hebben hun onderpand. Van een luttele 770 miljoen. Wij hebben daarentegen ene De Jager. Die gaat ervoor zorgen dat wij alle 4,7 miljard euri terugkrijgen. Tot de laatste cent. En met rente.
Bezint eer ge begint. Landen als Bulgarije en Roemenië (ook met massale schulden) en in de wachtrij om bij de EU-club te horen: o.a. Macedonië, Montenegro en Servië zullen de pret nog groter maken. En dat ook nog ten koste van onze politieke en economische soevereiniteit, het is om te huilen.
@Reinaert | 22-07-12 | 14:34
"Met de kennis van nu." wordt de nieuwe "Wir haben es nicht gewusst." de komende verkiezingen.
Dan moet Griekenland er echt een teringzooi van hebben gemaakt.
Ho wacht stop. Alles is opgelost:
www.telegraaf.nl/binnenland/12607111/_...
Wat een geluk voor Jan Kees dat hij geen moraalfilosofisch besef heeft, anders zou hij zich nog kudt voelen tijdens zijn vakantie
@Gielgb 15:02
Volgens mij waren er al jarenlang vele mensen geweest die dit hadden zien aankomen. Vind je ook niet dat de uitdrukking "met de noorderzon vertrekken" zo treffend geformuleerd is?
Die Jan Kees niet mijn Zwager heeft toch gezegd dat het wel snor zit met die Grieken betreffende het terugbetalen met rente.
Jaja, Jan Keesje, als Pinokkio dit had verteld had die nu een neus van Ootmarsum naar Tokio, en weer terug.
nos.nl/video/272852-de-jager-nederland...
@(c)ZWITSUL | 22-07-12 | 14:54
De pleuris is eigenlijk al uitgebroken, het wachten is alleen nog op de eerste dodelijke slachtoffers:
www.youtube.com/watch?v=WlGPoJ7XnPE
@Che_cuevara | 22-07-12 | 14:56
'Als' ja. Maar dat zijn slechts geruchten. En mocht daar een kern van waarheid inzitten dan komen er andere machten in het spel. Wie immer. De belangen zijn te groot.
Voor mij geldt nog altijd:
Eerst zien en dan geloven.
Dat de boel een keer gaat klappen betwist ik niet.
Maar vrees dat dit niet in september zal zijn.
@Katte Nut | 22-07-12 | 14:50
het gaat vooral om duitse en franse banken die nekdiep in de griekse shit zitten. je zou denken, laat die fransen en duitsers lekker hun eigen banken redden.
@Gielgb | 22-07-12 | 15:02 | + 0 -
Maar dat wantrouwen heeft de financiele markt gewoon hoor, dat zie je toch al gewoon in die renteverschillen tussen noord en zuid?
Spaanse banken gebruikte als meeste de "lifeline" van de ECB. Dat is niet voor niets.
Nu krijgen ze dan eindelijk direct geld.
Er is 1000 miljard hup zo de eurozone ingevloeid.
Wat jij omschrijft dat de volk niet de paniek in de financiele markten en bij de politici heeft mogen aanschouwen, en "en passant" nog even souvereiniteit kwijt is geraakt aan Brussel.
Wat dat betreft heb je helemaal gelijk.
Het enige feit wat niet valt te ontkennen is dat de bepalingen van de CDS-en in geval van een credit event uitgesteld zijn. Ik heb geen idee wat voor effect dat heeft.
Sinds 2010 is door de overige EU landen zo'n 240 miljard aan Griekenland geleend, zo'n 22.000 euro per Griek..
Dat die Brusselse klootzakken uberhaubt nog door willen gaan met een doodziek land als Griekenland. Hup, de stekker er uit en snel! Jan Gays; als wij onze centen niet terug krijgen weten wij jou te vinden.
Die mensen van het IMF en van de EU hebben echt geen plan de campagne hé. Ze doen volgens mij maar wat. Uitspraakje hier, uitspraakje daar, om ervoor te zorgen dat de rentes van SP en IT dalen.. Alsnog is er geen waterdicht contract dat de EU uit deze malaise helpt. Kick ze eruit of geef ze hulp, zodat die rentes fftjes flink dalen. De afgelopen maanden is het meer vingertjes wijzen naar elkander en veel geschreeuw maar weinig wol. Doe iets.. anders bloeden die landen allemaal langzaam leeg.. en nemen zij ons mee in hun ellende..
Griekenland failliet? Jan-Kees de Jager is zeer bezorgd. Dat is te vroeg. Nog niet al het geld voor Griekenland van de Nederlandse belastingbetaler was al besteed. En wat nog het ergste is voor de trouwe minister: ook Rutte zou het lachen kunnen vergaan...
Wat men voor het gemak even vergeet is dat, met al die miljarden Euro's, een ongecontroleerd faillissement afgewend is en een Lehman Brothers schok tot de macht 7 voorkomen is. Het grootste gedeelte is al afgeschreven en een domino-effect lijkt uit te gaan blijven.
Kijkt nou eens wat voor een schok LB heeft kunnen veroorzaken in 2008, een Amerikaanse bank met 26 000 werknemers en een uitstaande schuld van $620 miljard. Moet je eens voorstellen wat er zou gebeuren als een complete STAAT plotsklaps failliet gaat en tientallen banken (waaronder Nederlandse) met verweven balansen elkaar plots gaan wantrouwen; opgedroogde interbancaire geldmarkt, geen kredietverlening meer (nog minder), paniek en een tweede zwarte maandag. Daarnaast krijg je per direct wantrouwen naar andere Zuid-Europese staten (wat we al zagen zelfs terwijl Griekenland 'in leven' gehouden werd) met mogelijk zelfs bank-runs.
Ik zeg niet dat de ingeslagen de juiste is, maar het blijft een delicaat spelletje waarbij politici altijd op het randje balanceren. Ongefundeerd gelul zoals hierboven en een met onderbuikgevoelens geïnjecteerde bevolking helpen hier niet bij. Stem maar op PVV en SP de 12e, maar onthoud, sprookjes bestaan niet en dat weten de Heer Wilders en Roemer ook. Die draaien 180 graden op 13 september.
Faillisement. Griekenland wordt onder curatele geplaatst van de EU, die daartoe een instantie opricht (zeg maar een soort van ESM) om er op toe te zien. En die gelijk de belastingheffing wel even voor haar rekening zal nemen. En iedere Griek die daartoe in opstand komt, krijgt te maken met de knuppels EuroGendFor, waarvan de officieren uit de andere lidstaten komen, en dus veel minder wroeging hebben om de bevolking eens goed pijn te doen.
Dat hadden de oude Romeinen al goed gezien...
Nee, dat gaat nog een hete herfst worden, hier in Europa, want na Griekenland zullen er velen volgen...
Is er al subsidie beschikbaar gesteld om de Grieken straks de winter door te helpen?
Maar goed in September dus het "credit event". Ik vond nog dat het lang geduurd heeft.
@gentle giant | 22-07-12 | 14:17
Moet de vaargeul dan niet eerst uitgebaggerd worden?
En voor die imbecielen die afgaan van peilingen van de Hond, Nipo en Synovate, etc. Hier nog een: www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
Whut? Niet representatief?
Niet meer of minder dan die andere peilingen.
Fijne zondag nog.
@the handyman | 22-07-12 | 14:34
Ik zou als ik jou was investeren in een nieuw toetsenbord. De punt en komma doet het niet, en je shift-knop hapert.
En nog even voor jouw beeldvorming: muziek wordt gemaakt door échte mensen die échte instrumenten bespelen. Snap je wel?
DatWelNatuurlijk | 22-07-12 | 14:52
Echte mayonaise maak je ook zelf. De muzikant is de plaatjesdraaier: hij speelt wat het publiek wilt horen. Anders geen pecunia en sinds kort ook geen WWIK. Dus je hebt je maar te schikken naar het stampertjesvolk met een iq-basis van een fruitvlieg. Mag je geen muziek noemen, klopt. Maar je hebt niet veel keus.
Mag je zelf het politiek vergelijk trekken.
@Katte Nut | 22-07-12 | 14:50
hier, leest wat makkelijker voor velen:
www.guardian.co.uk/business/2012/jul/2...
Dankzij Bassie & Adriaan weten we nu gelukkig hoe je huilie-huilie doen in het Grieks zegt:
"Calimera is goeiemorgen, calinichta is goeienacht
Klapso dat is huilen, jeljo dat is een lach
Parakalo is alsjeblieft, efgaristo is dank je wel
Luister heel goed naar dit liedje en je leert het Grieks heel snel!"
Volgens een bericht vandaag in de Telegraaf is ontdekt dat een kleine elite van superrijken in totaal voor maar liefst 21 biljoen dollar aan vermogen verborgen heeft in schimmige belastingparadijzen. Of zijn de geldpersen stiekum harder gezet? De EU en de Euro zijn gered!!!
i-Wonder | 22-07-12 | 14:52 | + 0 -
Dan hebben mensen toch nog vertrouwen in de politiek ook al zitten we tot onze nek in de stront .
@La Vie En Rose | 22-07-12 | 14:52
Ik vraag me toch af hoe ze dat moeten verkopen.
Als het IMF weigert om nog langer geld in Griekenland te pompen waar willen ze dan de rechtvaardiging vandaan halen om het via het ESM te doen.
Als de boel klapt, en dat zal hij, hebben ze een heel groot probleem.
nu wordt ook ineens duidelijk waarom er zo haast was met die blanco cheques en die spoedstorting om de banken.. pardon, de Spaanse overheid, te helpen.
De pleuris staat op uitbreken .. eindelijk, zou ik bijna zeggen.
Slijp de hooivorken en op naar Brussel mannen !
ach, al dat geld bestaat in feite niet eens.
Kaas de Vies | 22-07-12 | 14:49 | + 0 -
Waarom de splinter eruit trekken , gewoon laten zitten en wachten totdat er een ontsteking komt.
@i-Wonder | 22-07-12 | 14:45
De peilingen worden gewoon gemanipuleerd.
Het is simpel, ze vragen om je stem uit te brengen.
Daar beginnen ze al vroeg mee en in heet begin zijn die peilingen vrij accuraat.
Naarmate de verkiezingen naderen gaan ze kijken wie waar op stemt.
Diegenen die niet stemmen op hun welgevallige partijen krijgen geen uitnodiging meer, en zo manipuleren ze de peilingen.
Ik heb het zelf meegemaakt en ook gehoord van anderen bij de vorige verkiezingen. Plots kregen mensen die steevast PVV aangaven geen uitnodigingen meer.
De Hond heeft nog voor die verkiezingen gezegd dat het hem zou verwonderen als de PVV 20 zetels haalden, ze stonden toen, ik geloof 2 weken voor de verkiezingen, op 17 zetels in zijn peilingen. Het werden er 24.
Tot zover de betrouwbaarheid van peilingen.
ja ik ben een echte nederlander
@the handyman | 22-07-12 | 14:34
Taal en cultuur heb je al aardig onder de knie, nu de leestekens nog.
Kans is groot dat, volgens die en die...
Zolang volkomen van realiteitszin gespeende EU-machthebbers ten koste van alles hun ultieme droom van een groot Europeesch Rijk met alle macht in Brussel willen verwezenlijken en de euro willen behouden, vermoed ik dat bovenbazen van het IMF zo onder druk worden gezet dat er nogmaals, via het ESM miljarden richting Griekenland zullen gaan.
Enfin, beide: failliet gaan of nog meer miljarden naar Griekenland, speelt hier ten lande een politicus en zijn partij in de kaart, die nogal wat politieke partijen en hun vazallen bij de media het liefst van de aardbodem zouden zien verdwijnen. En niet alleen zij...
Tot 12 september dan maar.
Eurotokkie | 22-07-12 | 14:47
Het is niet sinds gisteren. En nog hebben de Eurofielen de overhand. D66 nog op 15 zetels! Hoever moet het gaan voordat er een omslag komt?
@Oranje08 | 22-07-12 | 14:29
Kleine kans. Denk eerder iemand die van muziek houdt i.p.v. door over het paard getilde plaatjesdraaierTs aanelkaar ge-copy/paste pleurisherrie.
Zulke mensen bestaan ook namelijk, want niet iedereen rent maar kritiekloos achter de fanfare aan.
En nog even voor jouw beeldvorming: muziek wordt gemaakt door échte mensen die échte instrumenten bespelen. Snap je wel?
De Griekse economie draaide op het lenen van geld. Geld, dat Griekenland nodig heeft om rente op leningen te betalen en om consumptiegoederen te kopen. Dat kopen van consumptiegoederen is belangrijk, want Griekenland's grootste bijdrage aan de economie van de EUSSR. Van geld poep maken. Zoals sufferds als Jan Kees niet weten (willen).
De vraag is dus concreet: waarvan gaan de Grieken nu poep maken? Jan Kees?
Che_cuevara | 22-07-12 | 14:46
Exact. En de Jager is straks misschien wel weg maar dan krijg je meet the new boss, same as the old boss.
Let maar op bloeden zullen we.
@the handyman | 22-07-12 | 14:34
Totaal mee eens. Maxima er ook uit want die meent dat de Nederlandse identiteit niet bestaat. Heb haar die woorden nooit terug horen nemen. Wim Lex ook niet horen zeggen "tja dat was een beetje dom".
Kijk hier was dat tijdrekken voor nodig.
www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/stu...
En toch maar blijven foeteren op Wilders hè Quid ?
Of ben je nu bereid om hem gewoon gelijk te geven en dat ook in een nieuw kladje van je te schrijven.
@Che_cuevara | 22-07-12 | 14:46 | + 1 -
Politiek kapitaal is gewoon prietpraat.
Politiek kapitaal is gewoon, de politiek zit er tot zijn nek in en wij zullen niet goedschiks wijken.
De enige vraag is wanneer en waar?
Niemands Knegt | 22-07-12 | 14:43
Wanneer: als het geld in Griekenland op is.
Waar: in de aangrenzende landen.
Wat een oeverloos gezwets weer. Die poen is allemaal keurig gebruikt om de banken wat meer tijd te geven om orde op zaken te stellen. Grieken hebben daar eigenlijk geen ene cent van gezien.
i-Wonder | 22-07-12 | 14:45 | + 0 -
75% van Nederland is op vakantie , als ze terugkomen dan is alles weer goed en gaan we verder alsof er niets aan de hand is
Op 12 september is het CDA aan de beurt hoor. Stop maar met JK bashen, de kiezer zal spreken!
@netniet | 22-07-12 | 14:43
Klopt, dat van dat politiek kapitaal snap ik ook niet.
En de Gulden is toch ook weg? Hoezo onomkeerbaar.
Niemands Knegt | 22-07-12 | 14:43
+ veel
@Godsammekraken | 22-07-12 | 14:32
Het verschil is dat in de nationale situatie het geld eerst een tijdje wordt rondgepompt alvorens in het putje te verdwijnen. Dat is ook een soort visie. Stem SP! Zucht.
.
Welk hokje op de stemkaart verlost ons van incompetente politici?
Van al die miljarden hadden we heel Limburg kunnen asfalteren.
Wat ik oprecht niet begrijp is dat alle peilingen een status quo laten zien. Je zou toch zeggen dat 10 jaar verkeerd beleid een consequentie moet hebben. Of is 75% van de NLers nog in ontken fase? Wel lang geleden dat verkiezingen zo spannend waren
Volgens de Kunduz partijen zou geld geven minder erg zijn dan géén geld geven.
Zie het resultaat van de Kunduz-partijen en de Eurofielen.
Als de markt 50% of meer rente eist dan is dat niet voor niets.
Kennelijk menen de Eurofielen dat zij het beter weten dan de markt. Niet dus.
Elke kleuter weet dat 'beleggen' in zo'n land, waarvan het fundament niet (meer) goed zit, een verliesgevende post wordt.
In het normale bedrijfsleven gaat zo'n bedrijf failliet en houdt daardoor op te bestaan waarvoor in de plaats een gezond bedrijf komt (hoop je).
In ieder geval wordt er op dat moment schoon schip gemaakt.
Dat zou dus ook gewoon met Landen en de Banken moeten gebeuren.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
@Che_cuevara | 22-07-12 | 14:41
lol
the handyman | 22-07-12 | 14:34
Broeva! Haro!
Che_cuevara | 22-07-12 | 14:36
Ja wat moeten ze dan ? Die pipo van de ECB die spreekt over politiek kapitaal (over een hyperbool gesproken) en een Euro die onomkeerbaar is (elke munt die ooit is opgekomen is ten onder gegaan).
Je moet het iq van Bonnie st Clair of minder hebben om hier in te blijven geloven.
Het verhaal in de snelkookpan die Europa heet staat op ploffen.
Ook in Griekenland gaat het financieel belang boven het burgerbelang. Banken worden gered, burgers afgezet.
De mensen in de zuidelijke lidstaten maar ook hier in Nederland en Duitsland, zijn boos over het onrecht dat is aangedaan door agressief bankieren en de onkunde van de politici om de ontstane problemen, op te willen lossen zonder in de portemonnaie van de burgers te graaien. Bijvoorbeeld Max Kaiser roept al sinds 2000 dat de corruptie in de financiële wereld hemeltergend is en ijskoud wordt uitgespeeld door onze politici die met miljarden en miljarden garant staan met het belastinggeld van ons, de burgers. Fraude is zo langzamerhand de core-business van de banksters. Geholpen door onze 'volksvertegenwoordigers' wordt een piramidespel gespeeld over de rug van de belastingbetalers.
De Griek wordt zijn huis, zijn thuis, zijn land afgenomen. Dit pikt geen volk en zeker geen Griek.
Geld is belangrijker geworden dan de mens. Geld is niet langer slechts een hulpmiddel van de mensheid maar heerst nu over de mensheid.
Wat er in Griekenland gebeurt is verschrikkelijk. Het Griekse volk is verdeeld in twee kampen: overheid en burgers, nogmaals dit alles volgens de aloude strategie van Divide et Impera. Als overheden banken en economie belangrijker vinden dan menselijk geluk dan ontstaat ergens een breekpunt. De enige vraag is wanneer en waar?
@Uw Verzekeringsadvis | 22-07-12 | 14:33
Die is op vrijersvoeten in Griekenland.
Che_cuevara | 22-07-12 | 14:37 | + 0 -
Maar zoals we weten hebben deze mensen op eens last van geheugenverlies zie maar Nout Wellink.
@(c)ZWITSUL | 22-07-12 | 14:31
Natuurlijk.
Het is toch een CDA-er, een christen, die liegen toch niet? toch?
@netniet | 22-07-12 | 14:32
Zo zal het m.i. idd gaan brussel wil geen gezichtsverlies lijden wat dat kost doet niet terzake daar hebben we de belastingbetaler voor en die moet zijn muil houden.
Humor: "En Nu Vooruit!" BWAAHAHAHAHA
IJsland had ook een schuldenprobleem, beetje buiten hun schuld zelfs, ze stonden (net als Ierland&Nederland) garant voor relatief grote banken die omvielen. IJsland heeft geen hulp gekregen, want geen EUlid. De schulden vd banken komen na het faillissement met wat geduld ws voor 99% terug. IJsland had een klap ineens, maar heeft inmiddels weer groei. De bankiers die regels overtraden zitten letterlijk in de bak wat de IJslandse bevolking troost gaf tijdens de bezuinigingen en er dus meer steun was daarvoor.
Leg eens uit, waarom zitten de bankiers die hier in NL feitelijk omvielen&gered moesten worden niet in de bak? To big to fail, kan best, maar dat ik geen reden om iig wat te veel gokkende bankiers te offeren. Goed vd toekomst om moral hazard te voorkomen.
@Eurotokkie | 22-07-12 | 14:31
De Jager vond het gewoon leuk om op z'n Grieks genomen te worden.
@Eurotokkie | 22-07-12 | 14:27
De Jager.
Of hij dan wel of niet nog minister is maakt niet uit.
We speken er hem gewoon persoonlijk op aan.
Ik weet dat dit een utopie is maar het is wel een leuke droom.
@CoffeePatch | 22-07-12 | 14:26
www.welovetheiraqiinformationminister....
Als ze zo gaan praten, ga ik echt opletten.
Nou ik ben totaal verrast.
Ga morgen Griekse vlag kopen en halfstok hangen.
@netniet | 22-07-12 | 14:32
Dit is echt een doem scenario wat jij daar schetst.
Hoop echt dat je het mis hebt maar vrees het ergste.
Maar na 120912 moet hij dat pluche misschien wel opgeven.
Het is natuurlijk bizar dat Griekenland zo lang een loopje heeft kunnen nemen met alles. In ieder geval begon het al toen ze de euro ingingen.
Wat is toch de reden dat Griekenland de hand boven het hoofd wordt gehouden.
Strategisch belang?
Nog niet uitgewonnen grondstoffen?
Foto's van Jan Kees de Jager waaruit blijkt dat hij hetero is?
@Eurotokkie | 22-07-12 | 14:27
Tja, da's inderdaad een probleem: Jan-Kees is dan opeens niet meer verantwoordelijk, zijn partij gedecimeerd en iedereen zal ongetwijfeld in koor roepen "es nicht gewusst zu haben".
Feit is dat Jan-Kees een leugen verkocht heeft dra de Grieken niet gaan betalen dus wat mij betreft mag 'ie (ont-)hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden, alleen de daartoe benodigde -wetgeving- revolutie ontbreekt nog.
Als ik het antwoord wist dan zou ik het meteen plempen maar ik weet het niet.
@Hatsune Miku | 22-07-12 | 14:29
En jij gelooft de opiniepeilingen van de Hond?
Vorige verkiezingen zat hij er ook een beetje naast hoor.
stem allen pvv je kan zeggen wat je wilt van geert wilders maar hij weet wel waar hij het over heeft dat blijkt wel weer weg uit die eu we gooien de grenzen dicht en je mag hier alleen nog komen om je geld uit te geven voor vakantie !je ziet de eu ten onder gaan aan haar eigen grootte je kan niet verlangen van de landen van europa dat zij hun eigen identiteit opgeven ten bate van de eu! de eu is een doodgeboren kindje wat kunstmatig aan de beademing ligt en op sterven na dood is de EEG was goed mankeerde niks aan werkte prima je moet een mooie auto niet proberen nog mooier te maken dat resulteerd alleen maar in drama zoals we nu kunnen zien met de eu stemt allen pvv en redt ons vaderland ons land waar we trots op mogen zijn en waar je mag zeggen ja ik ben een echte nederlander !
He Quid, nu geen Geert in je topic? Vreemd. Had er wel bij gemogen. Iets met gelijk.
En, is de Jager nog op vrije voeten !
Gebeurt niet.
We krijgen alles terug met rente.
De Jager heeft het zelf gezegd.
Benieuwd hoe hij zich hier weer gaat uit lullen.
Che_cuevara | 22-07-12 | 14:13
Komt ie Che.
Het IMF betaalt niet meer mee. Dus we gaan er zelf nog meer geld insteken. Dus u krijgt het nog slechter.
Politici en fouten toegeven ? Yeah right. Ze branden ons liever verder af dan dat ze hun pluche opgeven. Iets met ongezien de tyfus.
@Hatsune Miku | 22-07-12 | 14:29
Kapitaalvernietiging middels inkomensoverdracht op nationale danwel internationale schaal. Bij de SP denkt men nog steeds dat er een verschil is helaas.
Kaas de Vies | 22-07-12 | 14:29 | + 0 -
Idd iedereen heeft dit zijn aankomen behalve De Jager met zijn Zalm rekenmachine .
maar krijgen we dan nog wel die rente die CDA'er Jan Kees ons belooft heeft ? ..
@Hatsune Miku | 22-07-12 | 14:29
Eigen kapitaalvernietiging eerst!
@eerstneukendanpraten | 22-07-12 | 14:28
Zo, eerst even koffie.
@Eurotokkie | 22-07-12 | 14:26 | + 0 -
Nee, ik denk dat ik al 3 jaar geleden zei dat Griekenland er snel uit moest.
Beter voor iedereen.
Als er uit de mond van De Jager ergens 'met de kennis van vandaag' komt, mag hij zijn plofkop waarmaken. En NU uit de EU! Verdoelemme!
@Godsammekraken | 22-07-12 | 14:12
.
"Opiniepeiling Maurice de Hond: SP nu aan kop"
.
Het lijkt er vooralsnog op dat we eerst de kapitaalvernietiging met andere middelen gaan voortzetten.
@ Cuyahoga: gij zijt een babyboomert?
@ Kaas 14:22
De leden van het GS-Politburo worden zometeen wel wakker!
Reinaert | 22-07-12 | 14:25 | + 1 -
Over 2 maanden is De Jager geen minister meer dus ja wie spreek je dan aan .
Een faillissement van Griekenland is het begin van het einde van de EU. Imperialisme (en niet nationalisme) leidt tot oorlog en dat zal deze keer niet anders zijn.
mijntweecent | 22-07-12 | 14:14 Onderbouwen s.v.p .
Draghi heeft de oplossing al: Nog meer Europa. www.rtl.nl/components/financien/rtlz/n...
Binnenkort zal zijn sprekende pop Herman dit aan alle Europese leiders meedelen.
Kaas de Vies | 22-07-12 | 14:22 | + 1 -
Bedoel je dat we Griekenland erbij moeten houden ook al kunnen ze niet voldoen aan hun verplichtingen .
De zomer is amper 1 dag oud en de pleuris staat op het punt uit te breken
@Che_cuevara | 22-07-12 | 14:19
Jean-Kees zorgt maar dat dat geld terug komt, is het niet goedschiks dan maar kwaadschiks, leggen we gewoon beslag op gansch Griekenland en maken we er een verkansieenclave van. En die 6,00 administratiekosten gaan ze ook gewoon betalen!
Zachte rekenmeesters, stinkende begrotingstekorten: NIMBY!
@Kaas de Vies | 22-07-12 | 14:22
Zie de tegel boven die van jou.
@kapotte_stofzuiger | 22-07-12 | 14:21
Al zou je ze er alleen maar zetten als waarschuwing.
@Kaas de Vies | 22-07-12 | 14:22
"Het is allemaal de schuld van Wilders" ?
Jos Tiebent | 22-07-12 | 14:18
Lalala ik bedoelde Atlantis lalala.
Hopelijk meldt zich hier nog een pro-EU-fanaat. Ik ben zeer benieuwd naar de spin in deze casus.
Geen nood we krijgen ons geld terug met rente dit heeft De Jager namelijk beloofd.
Nu mogen doodsbedreigingen niet, maar het is te hopen dat morgen de guillotine op het Binnenhof klaarstaat.
"Een week lang de beste DJ's"
Doe mij maar gewoon een week lang echte muziek.
Griekenland was toch eigenlijk al failliet?
De enige reden dat ze door konden gaan met schulden maken en NIET bezuinigen was dat andere landen hun rekeningen voorgeschoten hebben. En natuurlijk ook omdat de Griek zelf geen belasting betaalt.
Dat voorstel van dat epische megafeest was nog nieteens zo heel erg slecht idee aangezien de andere EU faalstaten ook nog geld komen halen (portugal, spanje etc).
Quid, mail JK met je voorstel! Homo's houden toch graag van feesten? Dit is een aanbod wat hij niet kan weigeren!
@Reinaert | 22-07-12 | 14:16
De afspraken met Jan-Kees kun je gewoon als plee-papier gebruiken.
En zelfs daar zijn ze eigenlijk te duur voor.
Geen probleem toch? Er is immers het ESM in het leven geroepen om dit op te vangen.
Ik stel voor om Jan Case de Neeger met Griekenland Acropolis achterna te sturen.
"Ik ga ervan uit dat we al dat geld *met rente* terug gaan krijgen". Muhaha.
Heel vroeger maakten ze gebruik van bloedzuigers bij zieke mensen. Dat noemden ze "aderlaten".
Als dat niet hielp, werden er nog meer bloedzuigers bij gezet.
Nodeloos te zeggen dat de zieke daarna alsnog overleed en de dokter met lege handen achterbleef.
De enigen die er beter van werden waren de bloedzuigers.
Voor velen van ons is dit oud nieuws, gelukkig voor onze politici ook..... oh nee regeren is niet vooruit zien, met je kan niet vooruit zien als je je ogen dicht houdt.
Wel een goede zaak. Ook te meer om het signaal wat afgegeven wordt naar andere landen. Solidariteit valt niet eeuwig op te rekken.
@Vakonov | 22-07-12 | 14:13
Ik stel voor om Jan Kees de Jager richting Texel te slepen.
Is Gyros 555 al geopend?
Dibs on Kreta
@Ronald78 | 22-07-12 | 14:14
Dat zal mij aan mijn reet roesten.
Maar dat hij heel Nederland in de kont neukt, dat vind ik veel erger.
12 september is de dag,
dat u met VVD/CDA/D66/Pvda,
afrekenen mag.
Op democratische wijze graag - dus PVV!
Er komt gelukkig warm weer aan, wat betekend dat er relatief veel CDA leden sneven, wat voor 12 september weer gunstig is.
Zolang ze keurig netjes alles terugbetalen conform de met Jan-Kees de Jager gemaakte afspraken daaromtrent zal ik hier verder niet over zeuren.
Die vriendelijke, hardwerkende Grieken bashen is tentendieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. We krijgen alles terug, dat hebben ze beloofd dus dan ís dat ook zo. En wat we eventueel niet terug krijgen past Jan-Kees uit -onze- eigen zak bij, toch, Jan-Kees? Belofte maakt schuld hè!
*Incasso-clusterbommen tellen gaat*
Bij deze annexeer nu Lesbos.
Het ergste van alles is nog dat Geert in september wederom zal zegevieren.
Sinds Jan Kees uit de kast is gekomen wordt hij door heel Europa in z'n reet geneukt.
Gebeurt niet.
We krijgen alles terug met rente.
De Jager heeft het zelf gezegd.
Benieuwd hoe hij zich hier weer gaat uit lullen.
Ik stel voor om Kreta richting Texel te slepen...
Keer op keer gingen er bakken met geld richting het zuiden. Telkens op basis van dezelfde hernieuwde afspraken die vervolgens evenmin werden nagekomen. Kan ook niet want geen democratisch politicus aldaar kan zich dat veroorloven. Goed geld naar kwaad geld heet dat. Dus krijgen we het geld onmogelijk ooit terug, tenzij we bereid zijn de diplomatie met andere middelen voort te zetten.
REAGEER OOK