Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF: Man 90 dagen in cel voor beledigen Bea

beatrixschietmis.jpgCompleet wereldvreemd. De rechtspraak in dit land, bedoelen we. Want WTF is dit nu weer: "De politierechter in Utrecht heeft woensdag een 47-jarige man veroordeeld voor het beledigen van koningin Beatrix. Hij kreeg tachtig uur werkstraf en negentig dagen celstraf opgelegd", waarvan 77 voorwaardelijk. Serieus? Sinds de maandenlange opsluiting van de waxinelichtgooier, de totaalcensuur en de preventieve opruiming van de Damschreeuwer het volgende bewijs dat we 'constitutionele' kunnen schrappen van de term 'constitutionele monarchie'. Wat had de man gedaan? Brieven geschreven aan de koningin waarin hij haar een zondaar en een oplichtster noemt en oproepen tot het afschaffen van het koningshuis ten bate van de voedselbank. Dat was het. Een gemiddeld GeenStijl-topic over Beatrix (1, 2, 3, 4, 5) gaat er harder in, maar er is nog nooit een GS-redacteur opgepakt. Maar goed, de man in kwestie die dacht gebruik te maken van zijn vrijheid van meningsuiting is zwakbegaafd, dus dan durft Beatrix wel. Ben je zwakbegaafd en overval je een juwelier, dan krijg je hoogstens twintig uur schoffelen. Maar ben je zwakbegaafd en beledig je de koningin, dan ga je voor drie maanden de bak in en mag je daarna alsnog schoffelen. Compleet de weg kwijt, qua rechtvaardigheid. FREE de zwakbegaafde belediger! Ophoeren met die Beatrix en haar aasgierige koninklijke familie. Niet alleen vinden wij haar een zondaar en een oplichtster, wij vinden haar ook oersaai, bokkenlelijk en vermoeiend irritant. Alsmede addergebroed, een oelewapper, een secreet, een schertsfiguur en een gebochelde frikandel. Want blijkbaar krijg je voor hele tamme scheldwoorden al maandenlange isoleercel. Hoogste tijd dat het koningshuis als instituut op skivakantie met prins Friso gaat. Zo, Bea's SS-troepen mogen ons komen halen. Handboeien niet te strak, aub.

Reaguursels

Inloggen

@SatchRules www.z24.nl/bijzaken/rich_famous/artike... Wat er niet bijstaat maar wat er wel ff vermeld mag worden is dat onze Bea meer binnen brengt dan een Barack Obama, om maar ff iemand te noemen. Dat omdat de sponsors wss meer zien in een koningshuis wat wel een jaartje of 30 dezelfde leider zou hebben dan een republiek waarin de leider om de 4 jaar een andere is. Dan wordt het veel moeilijker zaken doen. Het is dan ook niet voor niets dat alle landen die momenteel in de euro-crisis zitten landen zijn met een republiek (Spanje, Portugal, Griekenland, Italië).

Niels Otterman9517 | 20-07-12 | 10:38

@ Johnny Quid..........

Fucking onzin wat je schrijft! Gaat ÉCHT nergens over!!! Ook FUCKING onzin wat de briefschrijver schreef! Damschreeuwer??? Rot op Quid, wat een fucking proleet ben jij! Weet je wel wat voor één áchterlijke die DAMSCHREEUWER is???

Waxinelicht-gooier??? Die is de koek-koek gestoord! Al die lui menen schijnbaar ergens recht op te hebben! Ga jij mij nou als columnistje vertellen dat die randdebielen ergens recht op hebben?!

Zonder dat je iets van de materie weet?!

Want al die mongolen denken hetzelfde, het is altijd de schuld van EEN ÁNDER (in dit geval de koningin)!

Kost teveel etc.etc. (GAAP)

Allemaal onzin, een beetje Nederlander kent zijn geschiedenis....

Javello | 20-07-12 | 04:25

Ik zou ook graag mijn echte mening hierover willen los laten maar ik denk dat ik het beter voor me kan houden op het internet :)

Mertom | 19-07-12 | 23:12

Ik mis de NSB knop Johnny Quid himself. Wat een lul!

Hoefnagel | 19-07-12 | 22:18

Wordt tijd dat er een oorlog komt, kunnen de Oranjes weer dat doen waar ze het beste in zijn: VLUCHTEN.

Glorix | 19-07-12 | 14:38

Bea +1. Zure reaguurdertjes -1.

brabant altijd -1 | 19-07-12 | 14:29

-weggejorist-

mada94382 | 19-07-12 | 13:38

-weggejorist en opgerot-

mada94382 | 19-07-12 | 13:36

Waarom 'verdient' Bea eigenlijk 830.000 euries per jaar? We hebben het duurste koningshuis ter wereld (39 miljoen) maar hebben we er ook iets aan? Ik zie nog een mooie bezuinigingsmaatregel. En snel graag.

lekker wijf | 19-07-12 | 12:33

Nou Quid..... kom je schoffeltje maar vast halen.

Schietmijmaarlek | 19-07-12 | 02:24

Oldtimer50A | 18-07-12 | 15:25 |
Met hun vergeleken doet Bea het dan nog best goed, maar is dan ook geen familie.
(willem III had syfilus, was impotent en kon niet voor nageslacht zorgen. bea is dus een burgermeisje en fraudeert dus met haar uitkering, net als haar ouders.)

damnschreeuwer | 19-07-12 | 01:09

Leve de republiek!

deropofderonder | 19-07-12 | 00:49

nou als één of andere k*t mongol mij brieven schrijft met die kul , dan ram ik hem toch ook naar een andre level.... maar wat het koningshuis betreft.. dat hadden ze 100 jaar terug al op moeten doeken.. want volgens mij zitten daar juist de zwakbegaafden

alias1976 | 19-07-12 | 00:43

Nederland heeft duurste koningshuis West-Europa
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/07_juli/18/binnenland/nederlands-koningshuis-vier-keer-zo-duur-als-spaans.xml

'Greed is good', hè Bea?

harbi | 19-07-12 | 00:28

@LostSandWich | 18-07-12 | 22:51,
en hoe zit het met jouw hoofdje?
Trix hanteert tegenwoordig het hamertje van de rechterT?

vander F | 18-07-12 | 23:19

Alzheimer schijnt erfelijk te zijn, dus het is haar in de kop geslagen net als haar moeder.

LostSandWich | 18-07-12 | 22:51

@Willem Hollander | 18-07-12 | 18:45 |,
inderdaad, en denk nu 'Europese Unie',
het kan weldegelijk, zo'n Unie, maar hou het decentraal van opzet,
beperkte invloed vanuit Brussel, denk defensie, denk centrale bank,
denk zeg maar zoiets als de VS, maar dan met een Europees smaakje.
De VS, waar elke staat zelf bepaald of er wel of geen doodstraf mag worden uitgevoerd,
kan hier ook, waar men wel of niet een fucking jointje mag opsteken, waar de volks eigen eigenaardigheden gewaarborgd worden, rare schimmelkaas vreten, kromme komkommers om mijn part stierengevechten, hoeft van mij niet maar ik ben geen Spanjaard, gaat me dus ook geen flikker aan.

vander F | 18-07-12 | 22:51

Het hele oranje zooitje in de Efteling dumpen.

Bataaf | 18-07-12 | 22:49

Ik heb al een Waffen-SS kostuum klaarleggen. Zodra Bea de pijp uit is (die zal enkel denken dat ik een oude maat van haar pa ben) loop ik daarmee even langs; voordat ik vast zit, zit Prins Pils met zijn Argentijnse fapsnol in Canada te janken en is de monarchie gevallen.

dlseth_ | 18-07-12 | 22:15

Nou Bea, ik heb het koningshuis altijd nuttig gevonden ivm internationale PR enzo.
Maar als het zo moet, heb ik liever dat je met je hele famillie lekker ergens door de stront zakt en er niet meer uitkomt.

Hank Nozemans | 18-07-12 | 21:42

Beste vetkleppert,
ben ik een oetlul als ik een andere mening heb dan jij? Je bent zeker SP stemmer? Ga in N Korea wonen man!!

ksegmaarso | 18-07-12 | 21:33

Och, die feodale fossielen bestaan dus ook nog. Hoogtijd voor het museum, in een moderne staat is een koningshuis zoiets als een blindedarm.

1337haxxor | 18-07-12 | 21:27

-weggejorist-

Basirux | 18-07-12 | 21:08

Rechter is zeker betaald door de CIA om hier een Hollandse lente te beginnen om zodoende Shell te onthoofden en in te pikken.
* rechter voor de militaire rechtbank *

ontlullen | 18-07-12 | 21:07

"Hoogste tijd dat het koningshuis als instituut op skivakantie met prins Friso gaat."
Toe maar jongens .. ik vond "gebochelde frikandel" al erg zwaar.

SyntaxError | 18-07-12 | 19:46

Je gaat te ver Quid.

swassannuf | 18-07-12 | 19:24

@Ali d | 18-07-12 | 18:45 ,
is ook wat lastige kost 'wil van het volk' 'volonté générale',
Rousseau heeft dat redelijk weten te definieren, is nog steeds verplichte kost bij politieke filosofie:
nl.wikipedia.org/wiki/Jean-Jacques_Rou...
nl.wikipedia.org/wiki/Het_maatschappel...

Maar goed, direct gezien wordt je inderdaad niets gevraagd, maar onder een dictatuur al helemaal niet, hier moet juist iedereen luisteren naar 1 machthebber,
maar hoe verdeel je de macht dan, die vele individuele 'willen' (ik wil ook wel dat iedereen naar MIJ luistert) omsmeden tot 1 werkbare 'wil' de 'volkswil'
Afijn, best wel lastige kost dus.

vander F | 18-07-12 | 19:11

En we zijn democratisch akkoord gegaan met de huidige monarchie. Door te stemmen op partijen die dit in stand willen houden.

oplichter | 18-07-12 | 18:46

@vander F
Wil van het volk? Mij is nooit wat gevraagd, mensen hebben zich erbij neergelegt, dat is heel wat anders.

Ali d | 18-07-12 | 18:45

vander F | 18-07-12 | 18:29
Die lokale autonomie en decentrale opzet vind ik juist fantastisch, hoewel ik moet bekennen weinig van het Duitse systeem te weten.
Onze voorouders hadden ook een mooie decentrale opzet.
Tekenend quootje van een Engelse 'observer':
"For as the States-General cannot make War or Peace, or any new Alliance, or Levies of Money, without the consent of every Province; so cannot the States-Provincial conclude of any of those points, without the consent of each of the Cities, that, by their Constitution, has a Voice in that Assembly."

Willem Hollander | 18-07-12 | 18:45

@moonshiner3519 | 18-07-12 | 17:12,
gek genoeg verwijs je naar 'democratie',
het is de wil van het volk wat het koningshuis legitimiteit geeft.
Je kunt een monarchie morgen nog opdoeken als een volle meerderheid van het volk de poppenkast zat is.
En dat is blijkbaar, nog, niet het geval.

vander F | 18-07-12 | 18:41

Of de nieuwe machthebbers, de neo-liberale aasgieren van de banken, nu zo'n groot voordeel zijn tegen over de oude dictator, valt te bezien.

oplichter | 18-07-12 | 18:41

@Hei-kneuter | 18-07-12 | 18:14 ,
onder de gordel?
Zeg maar ronduit hufterig,
Quid is hier ver over de grens van het betamelijke gegaan,
De Koningin afbreken prima, dat is een titel, een symbool, lekker tegenaan pissen,
maar een moeder recht in haar smoel trappen is een ander verhaal.
Als je GVD dat onderscheid niet weet te maken.... wat een lul.

vander F | 18-07-12 | 18:37

ze beledigt het volk ook, door niet aan loonsvermindering te doen..

RaMoNsTeR | 18-07-12 | 18:30

@Willem Hollander | 18-07-12 | 18:13 & SatchRules | 18-07-12 | 18:20
is zomaar een voorbeeld hoor, ik denk dat er nog wel meer te vinden zijn.
Overigens, Duitsland lijkt me nou ook niet een denderend voorbeeld met z'n bondsstaten die allemaal weer hun eigen regerinkjes hebben, zal ook het een en ander kosten.
En dan nog, alsof Bea zelf te bepalen heeft hoeveel ze mag ontvangen uit de belastingruif.

vander F | 18-07-12 | 18:29

istawa | 18-07-12 | 15:31
En alleen een GroenLinksertje weet, dankzij het kronkeltje in zijn hoofdje, aan zo'n verhaaltje een PVVdraaitje te geven.
En nu weg wezen, misbakseltje.

GeflipteVlaflap | 18-07-12 | 18:27

.. begrijpelijk, mevrouw komt alleen in aanraking met de multikul, vergezeld van een krachtig cordon. Dat geeft sterke isolatie tegen beledigd worden.
Beledigingen, waarvan de gemiddelde burger weet dat het doen van aangifte op zijn best een vermoeide blik van de dienstdoende diender gaat leveren. Met een kans op boete wegens overlast of wat anders.

De koningin kan het ook niet helpen dat dienders over elkaar heen struikelen om hun dienstbaarheid aan den majesteit te tonen.

Jan Passant mk2 | 18-07-12 | 18:21

@vander F | 18-07-12 | 18:06
Ik haal m'n oranje wortel nog niet uit de kast, de rol van de president in Frankrijk is niet zoals ik 'm hier voor ogen heb. Ik denk meer aan het Duitse model, de president van Duitsland verdient 200.000 euro per jaar. Daar komen ongetwijfeld nog allereli personeels- en andere kosten bij maar dan kom je bij lange na nog niet aan 100 miljoen. In dat verband vind ik de volgende link ook wel aardig: www.republikeinen.org/kosten.php

SatchRules | 18-07-12 | 18:20

Die opmerking over Prins Friso & skivakantie is wel erg onder de gordel. Quid aankijkt en hoofd schudden doet.

Hei-kneuter | 18-07-12 | 18:14

vander F | 18-07-12 | 18:06
De pompeuze franse presidentjes zijn dan ook een slecht voorbeeld, de republiek kan prima functioneren met een premier in het Catshuis.

Willem Hollander | 18-07-12 | 18:13

Ze weet dat haar macht tanende is. Een kat in het nauw... Zie Assad.

triasenergetica | 18-07-12 | 18:08

@Niels Otterman9517
Laat je toch niet in de maling nemen door de aivd. Die €5 miljard is gelogen, klopt niets van. Is gewoon de wereld ingeholpen om die bende criminelen de hand boven het hoofd te houden.

Ali d | 18-07-12 | 18:07

Die koningslui zijn gewoon aasgieren! Stel criminelen bah!

wokkiewok | 18-07-12 | 18:03

Hey quid, lul,
heel flauw allemaal, je weet donders goed dat Bea zelf zich niet kan en mag verdedigen tegen haar eigen onderdanen.
Dat een ander stel onderdanen vervolgens menen voor haar te moeten opkomen (lees geschifte rechter) is dan weer een ander verhaal.

vander F | 18-07-12 | 17:59

@Pffffff | 18-07-12 | 17:45
Werkelijk ongehoord. Schandelijk. Zeker heel flauw als ik nu ook Pffffff zeg om de enorme hoeveelheid dagen ;)
Maar serieus ik vind het werkelijk bij de konijnen af dat iemand zo zwaar wordt gestraft voor zoiets kleins.
Mensen die anderen vermoorden komen nog weg met minder dan een jaar. Totaal scheef straffen dit. Die waxinelichtjeshouder is vermorzeld onder de zoete wraak en machtswellust van Bea. Ik hoop dat ze er nog vaak slecht van slaapt dat zou heel terecht zijn. En de rechter die de straf heeft opgelegd vanzelfsprekend ook.

doenormaal! | 18-07-12 | 17:54

@Niels Otterman9517 | 18-07-12 | 17:44
Daar is het natuurlijk Geenstijl voor, tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend... Het is voor mij een principiële zaak, ik vind dat het concept democratie niet te verenigen valt met een staatshoofd dat die rol door erfopvolging krijgt toebedeeld. Het gaat mij verder helemaal niet om de poppetjes die dat invullen, ik ken die mensen niet eens, maar dat is ook niet relevant, het druist gewoon tegen elk democratisch principe in volgens mij. Meteen een vraag, hoe komt U aan die 5 miljard?

SatchRules | 18-07-12 | 17:53

@doenormaal! | 18-07-12 | 15:08
657 dagen om precies te zijn.

Pffffff | 18-07-12 | 17:45

SatchRules | 18-07-12 | 17:27 | + 1 -
Kijk, hier was ik al bang voor. Geenstijl zoekt naar elk berichtje wat het koningshuis een slechte naam geeft om vervolgens hun pennen in het zure inkt te stoppen om er weer een sappig verhaal van te maken dat het koningshuis belachelijk is etc. Nou, zolang wij 100 miljoen euro aan het koningshuis besteden, maar wij jaarlijks ongeveer 5 miljard terugkrijgen, ben ik wel bereid om voor de privéjet van de prins te betalen. Dat agenten zoals deze een beetje getikt bezig zijn veranderd mijn visie over het koningshuis zeker niet. Ik geloof niet dat Beatrix een politiestaat wil hebben alla China.

Niels Otterman9517 | 18-07-12 | 17:44

Zo dan. Als dit de aandacht van hare ongewenstheid niet trekt, weet ik het ook niet meer.

Lyrthion | 18-07-12 | 17:44

Er zit ongetwijfeld een steekje los aan deze meneer, maar ik ben wel benieuwd naar zijn argumenten.
Was het niet zo dat er al lang geen sprake meer is van erfopvolging? Iets met een erfelijke aandoening die aantoonde dat de genetische lijn was doorbroken?

blauweleasebaklul | 18-07-12 | 17:40

Die gast mag gewoon naar huis. Alles vanaf nu voorwaardelijk. Symbolische straf dus. Ophouden met zeiken.

Marty K | 18-07-12 | 17:38

@SatchRules | 18-07-12 | 17:32
Lol die foto zou ik uitprinten en op de plee hangen.
Helaas, met cijfers komen vind ik veel te veel werk. Bovendien vind ik dat stellers van het kostenargument moeten bewijzen.
We gaan elkaar niet vinden hier idd.
En dat gaat gelukkig niks uitmaken in de echte wereld.
Ik ben weg. Fijne dag!

LibertasSimplex | 18-07-12 | 17:38

Als je 830.000 Euro per jaar verdient, ben je dus zo ongeveer onschendbaar. Doet iemand dat toch, dat ben je de klos. Volgende keer maar weer gewoon mierenneuker schreeuwen tegen een diender dan!

Dr.Zeldenrust | 18-07-12 | 17:34

@LibertasSimplex | 18-07-12 | 17:23
Wij gaan elkaar niet vinden in deze denk ik. Ik vind het kostenargument bijzonder valide, zeker in deze tijd kunnen we dat geld veel beter spenderen denk ik dan. En wat het aan goodwill zou schelen, daar kan ik niks mee, dat is gebaseerd op sentimenten. En ik daag U uit, kom eens met cijfers waaruit blijkt dat een president duurder uitvalt of van mijn part hetzelfde kost als een koningshuis. Als U hier met die cijfers komt beloof ik bij deze dat ik op koninginnedag met een vlaggetje en een oranje wortel op m'n hoofd langs de kant ga staan klappen en er een foto van in de dumpert plemp.

SatchRules | 18-07-12 | 17:32

@Willem Hollander | 18-07-12 | 17:25
Ja dat kan ook. Maar dat lijkt me dus niks.

LibertasSimplex | 18-07-12 | 17:30

@hfakker | 18-07-12 | 17:19
Dat is helemaal niet raar, weet je wat raar is? Dat ons staatshoofd door erfopvolging word bepaald in plaats van door verkiezingen. Of dat we jaarlijks ruim 100 miljoen kwijt zijn aan deze poppenkast. En ik heb er geen enkele moeite mee om op "ons eigen hoofd te poepen" zoals U dat stelt, het is mijn hoofd helemaal niet, ik kreeg de Oranjes er zo maar bij toen ik hier werd geboren.

SatchRules | 18-07-12 | 17:27

LibertasSimplex | 18-07-12 | 17:23
Waarom toch altijd die president??
Een premier, de eerste onder zijn gelijken, residerend in het Catshuis volstaat prima.

Willem Hollander | 18-07-12 | 17:25

@SatchRules | 18-07-12 | 17:12
Dat kostenargument is geen reden om de monarchie af te schaffen. We hebben geen idee wat het zou kosten om een presidentschap te installeren en te onderhouden. Wat het aan goodwill kost, je kunt vanalles verzinnen.

Verder vind ik het inderdaad het best, als er een in zekere zin autoritaire waarborg is tegenover democratische besluitvorming. Zoals de rechter die in wezen vormt tegenover bestuur, met alle beperkingen natuurlijk.

We hebben een koningshuis, waar ik voor wat dat betreft vertrouwen in heb. Ik besef dat afgeschafte macht van de koningin nooit meer met goed fatsoen ingevoerd kan worden.

LibertasSimplex | 18-07-12 | 17:23

En als we nu eens een constitutionele dictatuur instellen?

bennutzat | 18-07-12 | 17:21

Pro monarchisten doen me altijd denken aan religieuzen, je kan met ze in discussie gaan al hun 'argumenten' weerleggen maar je blijft tegen een muur aanbotsen. Aan het eind komen ze altijd met gelul van: nou ik vind het gewoon leuk! (of in geval van religieuzen: Jij kan niet bewijzen dat god NIET bestaat)

Ali d | 18-07-12 | 17:21

Ze zijn juist heel goed bezig zo.

Er is niets beter qua motivatie voor een Republiek dan een malle vorst(in). En deze is blijkbaar de weg kwijt.

Slappehap | 18-07-12 | 17:20

Heeft natuurlijk geen drol van doen met mevrouw van oranje, maar me de Majesteit, staatshoofd der Nederlanden. Presidenten moet je doorgaans niet fckuen, maar op een of andere manier peopen wij op het hoofd van ons land, ons eigen hoofd dus.
Raar fenomeen dat op je eigen hoofd peopen, die je ook nog eens zelf betaald, dus eerst mooi maken met geld en dan er zelf op peopen.

Dat is raar.

hfakker | 18-07-12 | 17:19

"Ophoeren met die Beatrix en haar aasgierige koninklijke familie. Niet alleen vinden wij haar een zondaar en een oplichtster, wij vinden haar ook oersaai, bokkenlelijk en vermoeiend irritant. Alsmede addergebroed, een oelewapper, een secreet, een schertsfiguur en een gebochelde frikandel." Zullen we nu dan eindelijk van Johnny Quid verlost worden? Ophoeren naar het cachot.

Garret Weldon | 18-07-12 | 17:18

Holland kent geen koningshuis.
Concordia res parvae crescunt, leve de republiek(en) der Nederlanden!

Willem Hollander | 18-07-12 | 17:16

@LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:56
Dat vind ik een kort-door-de-bocht argument, dat democratische controle overschat is. Mocht dat inderdaad zo zijn dan moeten we dat zien te veranderen in plaats van ons er bij neer te leggen denk ik dan.
En wat betreft de kosten, dat de Oranjes ons ruim 100 miljoen per jaar kosten is een vaststaand feit. Dat is dus ruim 400 miljoen in vier jaar tijd. En U weet echt niet wat goedkoper is, een president of de Oranjes? Echt niet??? U bent voorstander van het Koninklijk Huis en daar is niks mis mee, maar ik vind de argumenten die U aandraagt niet echt sterk eerlijk gezegd.

SatchRules | 18-07-12 | 17:12

Dat wordt dus na een aanslag met een auto, een waxinelampjehoudertje, een schreeuwerd op de dam, nu iemand die met een olietanker haar groene dreakje gaat kapot maken?
Van mij mag die.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-07-12 | 17:12

Het is me na jaren piekeren en overdenken nooit duidelijk geworden welke (juridische) rechtvaardigheid die Oranjes hebben voor hun bevoorrechte positie of hun claim op dit land.

Of ze nut hebben is derhalve een non-discussie, geen rechtvaardigheid = optyfen!

moonshiner3519 | 18-07-12 | 17:12

@bintang | 18-07-12 | 17:01
Die constitutionele monarchie, dat is met een parlement enzo en een grondwet, mag best wat kosten. -wij werken maar tot vijf bij de AIVD- Maar ik heb genoeg vrienden gemaakt hier, dus ik ben wat leuks doen.

LibertasSimplex | 18-07-12 | 17:10

Zag dat Elsevier dit onderwerp snel van zijn site heeft gehaald nadat de reacties niet louter pro koningshuis waren. Tevens is het topic over de weigering om salaris in te leveren niet meer te bereiken. wat doe ik ook bij Elsevier?

vanderslagmulders | 18-07-12 | 17:03

LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:56 |
Zullen we het parlement dan ook meteen maar afschaffen? Die verkiezingen kosten ook handenvol geld.

bintang | 18-07-12 | 17:01

Wijf heeft moslim-trekjes.

H.A. Ram | 18-07-12 | 16:56

@SatchRules | 18-07-12 | 16:50
Democratische controle. Je doelt op gapende fractievoorzitters, al half op verkansie, die voor verdragen stemmen die boven onze wet gaan? Die democratische controle?
Die is overschat.

En die kosten. Er moeten verkiezingen, er moet een staf, er moet vanalles en nog wat, elke vier jaar opnieuw. -er moet geld naar de partijkas en allerhande steekpenningen betaald- Ik weet dat zo niet, wat goedkoper is.
En jij ook niet.

LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:56

Jullie vergeten landverraadster en smerige Bilderberg complotter.

Borakh | 18-07-12 | 16:55

Hèhè, eindelijk eens een kladje van Quid waar ik hem een + voor geef.
Hou je wel mannen met gleufhoeden, pijp en rochelende stem in de gaten, Johnnie ?
En vermijd tochtige parkeergarages, want voor je het weet moet GS op zoek naar een nieuwe (kuch) columnist.
Het nummer van Mosko en Mosko heb je hè ?

Mazzeltov | 18-07-12 | 16:52

@Teun van het Tuinpad | 18-07-12 | 15:40
Of waxinelichtjes gooien.
De houder heeft ze al

Ing. eslapen | 18-07-12 | 16:52

Super stuk!! Laatste zin over de ski vakantie met prins Friso.... jammer!! Vind ik persoonlijk zeer ongepast. T dan wel een profiteur maar tis en blijft een mensenleven waarover grappig wordt gedaan!! Maar verder ophoeren met die koningshuisgekkies....

Dibianco | 18-07-12 | 16:50

@McPhart | 18-07-12 | 15:35 | + 12 21.
U heeft volstrekt gelijk. Tijdens mijn studie (Staatsrecht) kwam dit ook ter sprake. Er werd lacherig over gedaan omdat het vluchten van koningen "in ballingschap gaan" heet.
We kennen 3 gevallen van "koninklijk" vluchten:
1. Willem van Oranje van Dillenburg Duitsland.
2. Willem V van Oranje-Nassau naar Engeland.
3. Wilhelmina naar Engeland.
Art. 21 uit de Grondwet van 1938 en 1972 luidt:
De Koning der Nederlanden kan geen vreemde Kroon dragen.
In geen geval kan de zetel der regering buiten het Rijk worden verplaatst.
Onderzoekscommissie?

Musset | 18-07-12 | 16:50

@LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:37 | + 0 -
Dat is volgens mij een kenmerk van een dictatuur, dat het staatshoofd niet verkozen hoeft te worden en daar dan ook geen last van heeft. En ik kan meerdere redenen bedenken om de monarchie wél af te schaffen: het is als je er goed over nadenkt toch eigenlijk bizar dat ons staatshoofd door erfopvolging word bepaald in plaats van gekozen? Lijkt mij één van de basisprincipes van een democratie, een gekozen staatshoofd. Dan is er nog een financieel argument, deze koninklijke club kost ons minstens 100 miljoen euro per jaar. Als je een president in een ceremoniële rol zou aanstellen en de beste man 1 miljoen per jaar betaald dan ben je veel goedkoper uit. De president van Duitsland verdient per jaar volgens mij 200.000 euro... Verder is het totaal ondoorzichtig wat mevrouw achter de schermen allemaal bekonkeld, ze heeft echt veel in de melk te brokkelen, kijk alleen maar naar de laatste kabinetsformatie, maar daar is geen enkele democratische controle op.

SatchRules | 18-07-12 | 16:50

@LibertasSimplex
Lol nog ff die lui rollen van de ene vakantie in de andere. Allemaal propaganda gelul om die familie criminelen de hand boven het hoofd te houden.

Ali d | 18-07-12 | 16:48

Stukje selectieve berichtgeving van JQ. De man was tevens bedreiger van twee burgemeesters. Met andere woorden: klein beetje schoffelen voor de koningin en 13 dagen in de bak wegens bedreigen. Vind ik een milde straf.

Polderdrama | 18-07-12 | 16:45

@Horagha | 18-07-12 | 15:36
Jij kent het verhaal achter deze failliete binnenvaartschipper? En van die man die in Leiden zelfmoord pleegde voor het gebouw van de Rabobank, en die Karst Tates was ook een enorme loser? Is dat jouw oordeel en moeten wij het daarmee doen?

gentle giant | 18-07-12 | 16:43

Mag ie nog blij zijn dat ze geen moslim is, had ie levenslang gekregen.

De Ongelovige | 18-07-12 | 16:42

@pvpb | 18-07-12 | 16:37
en is er geen weg om de publicatieplicht heen?
.
bijvoorbeeld vermogen in een trustvermogen?
.
en kent de familie niet uitstekend de weg riondom dit type van wetgeving?
.
vragen, vragen, vragen

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 16:40

@James Lastig | 18-07-12 | 16:33
Zo leuk heeft ze het niet. En ze werkt harder dan dat toetsenbordplebs dat hier doorgaans de panelen vervuilt.

LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:39

@blaster | 18-07-12 | 16:29
Willem 1 was erg succesvol in het overhevelen van vermogen van het Koninkrijk naar zichzelf.
Toen hij op de troon was gehesen had hij zelf geen cent en was het koninkrijk schuldenvrij. Bij zijn dood was er een staatsschuld van 30 miljoen gulden en werd het persoonlijk vermogen van Willem 1 geschat op ... 30 miljoen gulden.

bij een geschat rendement van 4% is die dertig miljoen gulden nu goed voor een miljard of 35. in euros. maar in de tussentijd is er natuurlijk wel wat weggelekt aan geld. bijvoorbeeld om de bastaardkinderen van Willem 2 en Willem 3 en hun kinderen, van Prins Hendrik en van Benno wit te wassen. En om de verschillende schandalen af te kopen.

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 16:38

@Willianus: ze mocht willen 25% Royal Dutch Shell en 10% ABN AMRO te bezitten! De percentages liggen in ieder geval onder 5% (anders immers publicatie) en zelfs het vermoeden van tegen de 5% behoort tot de wildste der wilde schattingen...

pvpb | 18-07-12 | 16:37

@SatchRules | 18-07-12 | 16:31
Ik zeg niet dat ze neutraal is. Ik zeg dat ze niet verkozen hoeft te worden, en daar dan ook geen last van heeft. Verder is er geen enkele, buiten een modieus moderne, reden om de monarchie af te schaffen.
De koningin had een prachtige functie als tegenwicht tegenover 'democratische' excessen, maar is helaas al voor een deel afgeschaft door dat zijige D66 gelul waar niks voor in de plaats is gekomen dan vermenging van bestuur met de andere machten.

LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:37

azijnsnuivert | 18-07-12 | 15:54 | + 4 -

Goeie link man! Mooi om te zien dat hij net na vrijlating alweer volop op de barricaden staat.
Dat filmpje waar hij om vraagt is spot on.

Deze familie is er vrij direct verantwoordelijk voor dat Bernie vanuit de Duitse wapenindustrie aan de zielige mientje (die niet aan de vent kon komen) gekoppeld werd en vervolgens een heel mooi leventje gehad heeft onder de oranje paraplu en overal mee weggekomen is (behalve het eeuwige leven).

Z-PiLL | 18-07-12 | 16:36

LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:25
LOL @ goede koningin ... vooral heel goed voor zichzelf ja, smerige machtsgeile uitvreetster

James Lastig | 18-07-12 | 16:33

Sinds wanneer kan je iets / iemand die een ware belediging op zichzelf is beledigen ? Rot eens lekker op.

grappert | 18-07-12 | 16:32

Belachelijk als ie alleen maar brieven heeft gestuurd en niet heeft gedreigd, dan moet je zo iemand toch niet in de cel gooien?

funkyd | 18-07-12 | 16:31

@LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:25
Beatrix is geen politica volgens U? Elke week de MP op visite om eens even de staat van het land door te nemen, voorzitster van de RvS en zoals neem ik aan bekend mag zijn nogal links georiënteerd, maar ze is neutraal? Echt waar? Wat ik al eerder postte, hef de monarchie op, geef een president een ceremoniële rol zoals in Duitsland en de ware democratie is weer een stapje dichterbij.

SatchRules | 18-07-12 | 16:31

Da's mannentaal Quid. Da's wat ik van GS verwacht. Nu nog die andere twee belastinggeld verslindende groepen met extreem lange tenen: kampers en moslims.

WirMachenMusik | 18-07-12 | 16:29

Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 16:16 | + 0 -
Ik kijk iets dieper in de geschiedenis. Toen het koningshuis werd afgeschat in begin 17de eeuw, wegens uitsterven van erfgenamen, vertrokken in de decennia daarna duizenden landgenoten naar de West (na 1642), naar Nieuw Amsterdam, naar Indonesie. Kortom, men wilde weg vanwege het "onrustigheit ende gebreck aande saamhorigheit in de Nederlanden zonder ene Konink".
Daarna is het alleen maar bergopwaarts gegaan met de Nederlanden, niet in het minst door de opgebloeide handelsgeest richting Oost en West. Maar ook binnen Europa werd NL een economische macht van de eerste orde. Zodanig, dat Engeland en Frankrijk meenden in 1672 een gezamelijke oorlog tegen Nederland te beginnen om de hegemonie te breken, op zee, op de kustvaart en op de internationale handel. De combinatie 'Republiek' en 'economische voorspoed' bleken onlosmakelijk met elkaar verbonden te zijn. Sterker nog, toen in 1813 Willem l erg voortuitstrevend bleek door zijn inspanningen om de economie weer er boven op te helpen (meer in het belang van de adel dan van de bevolking overigens), werd dit door zijn opvolgers W2 en W2 volledig om zeep geholpen. Terwijl Duitsland, Frankrijk en Engeland (met een ceremoniele monarch) economisch geweldig opkwamen, dook NL de diepste armoede in en alle technologische ontwikkelingen gebeurden hier decennia later.
Dus, vertrek maar en straks niet jaloers worden hoor. Als hier de zaak net zo weer gaat opbloeien onder de Republiek der Verenigde Nederlanden!

blaster | 18-07-12 | 16:29

@ENDP
Wehkamp doe ik niet aan. Ik haat afvalstoffenheffing op basis van nat vingerwerk en zodoende had ik die niet voldaan.

Noepje | 18-07-12 | 16:26

Een president is een politicus. Die moet je kiezen, die gaat weer weg, en is dus net zo belangenverstrengelend als de rest van het zootje. Wij hebben simpelweg mazzel, dat we een goede koningin hebben.
Om maar eens antwoord te geven op een vraag die mij niet is gesteld.

LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:25

Maar gelukkig gaat Kysia Hekster binnenkort aan de slag als royalty-verslaggeefster bij de NOS...

eerstneukendanpraten | 18-07-12 | 16:25

@Fred Janssen=Oranje holtor
Kruipt u maar lekker verder voor een lintje

ceeswing | 18-07-12 | 16:23

@Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 16:16
Word.

LibertasSimplex | 18-07-12 | 16:23

Fred Janssen | 18-07-12 | 16:12
Alsof de resultaten van enquêtes over de koninklijke familie niet op voorhand vast staan.

harbi | 18-07-12 | 16:20

@Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 16:16
Waar ben je dan precies bang voor? Wat is er mis met bijvoorbeeld het Duitse model, waar je een president hebt die een louter ceremoniële rol vervult?

SatchRules | 18-07-12 | 16:19

Mensen als deze binnenvaartschipper en Erwin Lensink zouden er goed aan doen om door te procederen tot aan het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Ik ben wel benieuwd welk oordeel dat hof velt over dit soort klassejustitie.

harbi | 18-07-12 | 16:18

Dus als je tegen Beanix zegt dat ze een vies kudwijf is dan krijg je 90 dagen cel.

Hond van de slager | 18-07-12 | 16:17

Op het moment dat de Oranjes vertrekken, hou ik het ook voor gezien omdat het dan wat mij betreft 2 voor 12 is. Niet dat het welzijn van de Oranjes mij zo vreselijk bezighoudt maar omdat het iets zegt over de belabberde staat van Nederland. Het is een goede indicator om te zien of het nog wat wil worden et dit volk en dit land. Als we zo ver zijn dat we geen monarchie willen zijn weet ik genoeg. Ik pas voor president Wilders.

Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 16:16

@18konijn | 18-07-12 | 16:10
Ah, u weet er meer van. Mooi. Vertel! Welke naam staat er boven de aangifte? ;)
U probeert dus eigenlijk te zeggen dat de koningin een soort van onder curatele staat en dat ze niets te zeggen heeft.... lololol

doenormaal! | 18-07-12 | 16:15

@18konijn | 18-07-12 | 16:10
Ah, u weet er meer van. Mooi. Vertel! Welke naam staat er boven de aangifte? ;)
U probeert dus eigenlijk te zeggen dat de koningin een soort van onder curatele staat en dat ze niets te zeggen heeft.... lololol

doenormaal! | 18-07-12 | 16:15

Die laatste zin "Hoogste tijd dat het koningshuis als instituut op skivakantie met prins Friso gaat." had voor mij nu net weer niet gehoeven.... maar ja, voor de rest is het inderdaad bizar wat een macht zij de laatste jaren heeft gekregen. Enge mensen.

Vandaahl | 18-07-12 | 16:12

Toch maar wat harde wc-eend cijfers:
. Driekwart (75%)van de Nederlanders steunt de monarchie nos.nl/koningshuis/artikel/293166-kwar...
. 73 procent van de bevolking heeft vertrouwen in de kroonprins als koning nos.nl/koningshuis/artikel/236751-popu...
. Een meerderheid van de Nederlanders (57 procent) vindt dat de vader van prinses Máxima, Jorge Zorreguieta, aanwezig mag zijn bij de inhuldiging van Willem-Alexander tot koning.
Dus jullie moeten allemaal gewoon de vuige democratisch/revolutionaire/republikinistische mond houden. Nederland is van de Oranjes, en zo lang er geen Duitsers massaal de grens over komen, blijven ze hier gewoon uitvrete--regeren.

Fred Janssen | 18-07-12 | 16:12

blaster | 18-07-12 | 16:02 |
Eindelijk iemand die het appeltje even samenvat, overigens zit de Argentijnse Zorgi-lijn ook vol met Germanenbloed, met dank aan de mormonen die dat allemaal tot op de millimeter uitzoeken en publiceren. Maar daar kun je natuurlijk ook weer je hoofd van krabben.

hagelkruis | 18-07-12 | 16:12

@18konijn | 18-07-12 | 16:07
Ik mag hopen van niet.

Noepje | 18-07-12 | 16:11

@doenormaal! | 18-07-12 | 16:08
U dicht de koningin kennelijk een rol toe in de beslissing omtrent vervolging en zelfs in de bepaling van de strafmaat. Leg dat eens uit? Hoe gaat zoiets?

18konijn | 18-07-12 | 16:10

@Zatkniss | 18-07-12 | 15:55
Klopt. Doet niets af aan het feit dat de politiek verantwoordelijk is voor deze wet én voor het bepalen van het exorbitante salaris van Bea en de onkostenvergoedingen, (ook voor Willem en Maxima) alsmede de vrijstelling van belastingen en successierechten. Zie ook punt 4:

www.europa-nu.nl/id/vh8lnhrrs0qs/uitke....

La Vie En Rose | 18-07-12 | 16:10

"De man stuurde ook dreigbrieven aan de burgemeesters van Veenendaal en Rhenen om Koninginnedag af te blazen.". Misschien moeten we het wat meer binnen dit kader bekijken. Verder mag dat monarchistische serpent van mij gelijk de laan uit: en neem de rest van je familie mee!

abc_mentaliteit | 18-07-12 | 16:10

Leve de Republiek!

1sokkie | 18-07-12 | 16:09

Is er in die hele familie ooit een geweest van onbesproken gedrag?

bennutzat | 18-07-12 | 16:08

@18konijn | 18-07-12 | 16:01
Wat snap jij nou niet? Moet dat mens nou echt op iedere slak zout leggen? Waar hebben we het over in godsnaam!? Die man is boos, heeft daar alle reden toe wegens persoonlijke ellende en Bea geeft hem nog een trap na door hem onevenredig zwaar te straffen en zelfs te laten vervolgen!!
Zelf is ze zeker nooit eens boos? Wat een enorm gebrek aan begrip zeg! Of domweg een onsmakelijke hautaine houding. Achja je hebt mensen en je hebt betere mensen he? In mij optiek is iedereen echter gewoon mens, ongeacht wie of wat je bent, mijn waarde criterium is menslievendheid. Bea scoort op dat vlak in deze kwestie nou niet bepaald heel hoog in mijn optiek.

doenormaal! | 18-07-12 | 16:08

@Noepje | 18-07-12 | 16:02
Zij heeft zeker ook het betreffende vonnis geconcipieerd, als ik u goed begrijp?

18konijn | 18-07-12 | 16:07

@SatchRules | 18-07-12 | 16:01

Het was gewoon een crimineel, niets minder of meer.

brutus68 | 18-07-12 | 16:06

Denk helemaal niet dat de persoon in kwestie zwakbegaafd is, want hij is zeker in staat tot logisch redeneren.

hournunsmeeop | 18-07-12 | 16:04

Het begin van het einde van de Von Amsbergjes. Durf die boot naar Engeland... Canada, Argentinië or whatever... te pakken en kom daarna never nooit meer terug. Daaàg, Bea.
.
Leve de Republiek!

Bertus Betonsloper | 18-07-12 | 16:03

@18konijn | 18-07-12 | 15:56
Hoe bedoelt u treft geen blaam? Dus omdat lakeien verantwoordelijk zijn voor de megalomane salarissen en bijkomende omkosten treft Bea zelf geen blaam?

Had madam het onlangs niet over solidariteit? *Noepje definitie opzoeken doet.

Noepje | 18-07-12 | 16:02

Willianus Wortelus | 18-07-12 | 15:39 | + 6 -
Fout, helemaal fout. Zelfs die had geen druppel Oranjebloed meer in zijn aderen. Hij was de zoon van de zoon van de zoon van een kind van de huishoudster van Willempje de Schreeuwert, die een keer in de pot had geschoten bij zijn huishoudster, toen hij weduwnaar was geworden. Het was dus een door de adel opgewaardeerde bastaard van een bastaard, die op de troon werd gehesen vanuit Engeland omdat de adel onder het Franse koningsbewind van 1803 -1812 privileges had gekregen/gegraaid, die ze ten koste van alles in stand wilden houden. Daarvoor moest koste wat kost de monarchie worden hersteld, al was het met een zelfverzonnen 'afstammeling' van de bastaard van de huishoudster.
Men was als de dood voor een Republiek, omdat het dan afgelopen zou zijn met de onderlinge benoemingen, het grote ongecontroleerde graaien en de privileges. Waaronder de grote landhuizen, de van de bevolking gestolen en onderling bij elkaar geneuqhte rijkdommen.
DAT en niks anders was de reden om met veel bombarie de oplichter Koning Bastaard Willem l op de troon te hijsen. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan in kwaliteit en in zuiverheid van afkomst. Want na Willem lll zijn er alleen maar dochters gekomen, die met Duitsers zijn getrouwd en verder alleen maar halfduitsen op de troon hebben geholpen, die op hun beurt weer met Duitsers trouwden. Het is dat het Hitlerregime zo fascistisch was, want afstammingsrechtelijk hadden ze het volste recht om NL in te lijven als 'Duits prinsdom'.. Want 'Oranje' is al sedert 1813 een gigantische leugen, die op Duitse wijze in stand wordt gehouden. De Duitse minister van Propaganda van Hitler zei met een vooruitziende blik: "Als de leugen maar lang genoeg wordt herhaald, wordt ze voor velen een absolute waarheid". Waarvan akte.

blaster | 18-07-12 | 16:02

@doenormaal! | 18-07-12 | 15:58
Het betreft hier geen klachtdelict, dus wat nou "naast zich neerleggen".

18konijn | 18-07-12 | 16:01

@ristretto | 18-07-12 | 15:55
Schei nou toch uit. De man pakte steekpenningen aan, verwekte buitenechtelijke kinderen en hoe gaan we daar in Nederland mee om? We maken er een televisieprogramma van met de titel "schavuit van Oranje". Met name dat woord schavuit (boefje, kwajongen, deugniet) bevalt me totaal niet. Bij een schavuit denk ik toch aan hele andere zaken dan wat Benno op z'n kerfstok had.

SatchRules | 18-07-12 | 16:01

Noepje | 18-07-12 | 15:52 | + 0 -

Had je de Wehkamp nog niet betaald? Het zal wel niet de belastingdienst zijn geweest, als je die te laat betaalt dan komen ze je één dag later halen met een half arrestatieteam. Of je moet cartoonist zijn, dan komen ze met een compleet team...

eerstneukendanpraten | 18-07-12 | 16:01

Beatrix, je bent een uitvreter, een leugenaar, een oplichter, een machtsgeile tiran, een belediging voor de democratie, een misdadigersvriendje enz. ... kortom ik vind je een vreselijk wijf ... Zo, kom me maar zoeken in het buitenland!

James Lastig | 18-07-12 | 16:01

ksegmaarso | 18-07-12 | 15:45
Exact. Ik ben niet zo van het janhagel aan de macht. Ik geloof niet in de nobele burger zoals de PvdA en de PVV dat doen. Een ieder moet zijn plaats kennen en dat gebash naar de Oranjes toe zie ik als weer een stap verder richting de afgrond.

Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 15:59

@18konijn | 18-07-12 | 15:54
Goh, ja dat dacht ik.

doenormaal! | 18-07-12 | 15:58

@Boomschade | 18-07-12 | 15:31
Precies. Maar de koningin treft in dezen geen blaam.

18konijn | 18-07-12 | 15:56

Het gaat helemaal niet om Beatrix zelf.

IzNoGood | 18-07-12 | 15:55

@ brutus68 | 18-07-12 | 15:53 |
Daar heeft u absoluut gelijk in.

normanius | 18-07-12 | 15:55

De enige leuke van het stel was Bernhard.
Geweldige verhalen heeft die man opgeleverd.
Bea kan het dak op.
Presidenten moeten we hebben..
De houdbaarheidsdatum van Bea is al lang verlopen.

ristretto | 18-07-12 | 15:55

seven | 18-07-12 | 15:43
Uiteraard had ik het over een aantal Alto's.
Die doen geen mens kwaad.
Overigens goed je weer te lezen.

Teun van het Tuinpad | 18-07-12 | 15:55

@Superior Bastard | 18-07-12 | 15:43
Mooi. ;-)

La Vie En Rose | 18-07-12 | 15:55

La Vie En Rose | 18-07-12 | 15:53 | + 0 -
Ze nemen het anders maar wat al te graag aan. Oorzaak is gevolg. Geen Bea geen kosten

Zatkniss | 18-07-12 | 15:55

@doenormaal! | 18-07-12 | 15:27
U denkt dat zij zelf al die brieven die aan haar geadresseerd zijn opent of zelfs maar ziet? Naïef...

18konijn | 18-07-12 | 15:54

@brutus68 | 18-07-12 | 15:51
Of Pieter van V. klomt elke dag optreden met z'n gevleugelde vrienden. Onmenselijk, hang 'm dan liever op...

SatchRules | 18-07-12 | 15:54

@Quid
"Sinds de maandenlange opsluiting van de waxinelichtgooier"

Bronnen checken joh, "de waxinelichthoudertjes gooier" Erwin Lensink heet ie, (hij gooide helegaar geen waxinelichtje) heeft heeft 657 dagen! in voorarrest gezeten. Dat is niet een paar maanden, maar bijna 2 jaar!

www.prorepublica.org/artikel.aspx?a=12...

azijnsnuivert | 18-07-12 | 15:54

@normanius | 18-07-12 | 15:50

Zwakbegaafdheid heb je in diverse gradaties, kijk maar naar onze kroonprins.....

brutus68 | 18-07-12 | 15:53

Dus, Bea bashen, prima. Maar nog een keer voor al die schreeuwlelijkerTs, incl. Sjonnie: "Maar goed, de man in kwestie die dacht gebruik te maken van zijn vrijheid van meningsuiting is zwakbegaafd, dus dan durft Beatrix wel."

Niet Bea is verantwoordelijk voor deze wet, maar de politiek die deze wet heeft ingevoerd.
Net zoals de politiek verantwoordelijk is voor de exorbitante salarissen en onkosten van het Koninklijk Huis.

Lees en huiver:

www.europa-nu.nl/id/vh8lnhrrs0qs/uitke....

La Vie En Rose | 18-07-12 | 15:53

Hé, van die mevrouw heb ik pas nog een brief ontvangen! In naam der Koningin zult u betalen! Rotnoepje!

Noepje | 18-07-12 | 15:52

@SatchRules | 18-07-12 | 15:48

Die zien we voorlopig niet meer terug, nee. Die verdwijnt voor langere tijd in een kerker op het Noordeinde, alwaar hij gemarteld gaat worden met cd's van die schele, prinses Christina....

brutus68 | 18-07-12 | 15:51

Dit is het begin nog maar;als die heks en heur oplichterskliek in de gaten begint te krijgen dat ze door de meerderheid van het plebs uitgekotst worden zullen ze a la Assad wel eens laten zien wie er hier de baas is.
Ze hoeven dan de schijn helemaal niet meer op te houden en kunnen dan vrijelijk hun ware potentaten kop laten zien en gelden.
Trouwens, Leve de Repubiek!
Naar het schavot met Bea en heur kliek!

K.Zwellever | 18-07-12 | 15:50

Dat de man zwakbegaafd zou zijn betwijfel ik ten zeerste.
Lijkt me namelijk niet dat een zwakbegaafde de verantwoordelijkheid over toeristen, laat staan een rondvaartboot zou mogen hebben.
Ik gok dat er in deze zaak weer eens zo'n faal advocaat van de DAS aan de gang is geweest.
.
.
.
*Dat harezuurpruimigheid von Amsbergen moge stikken in haar eigen zurigheid*

normanius | 18-07-12 | 15:50

Zelfs in Noord-Korea krijg je minder straf als je in je wanhoop iets roept over het staatshoofd. Maar goed, de monarchie helpt zich wel om zeep als die bolle parasiet koning wordt...

brutus68 | 18-07-12 | 15:48

Is er al iemand bezig met het maken van spandoeken, t-shirts en posters met de tekst "free Johnny Quid!!". Dat Johnny nu zwaar de sjaak is lijkt me duidelijk, kan elk moment achter z'n toetsenbord vandaan worden gerukt.

SatchRules | 18-07-12 | 15:48

Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 15:39
Dat marktdenken is iets ouder dan een paar decennia hoor. Denk eens aan de VOC, de eerste NV.

seven | 18-07-12 | 15:48

Tering wordt alleen maar gekker. Wel tegen andere landen over mensenrechten leuteren en dan mensen voor NL maatstaven zo lang opsluiten voor niks. Ik ga Loekaschenko nog aardig vinden zo.
Weg met de Duitse Roofridders, leve de republiek

Zatkniss | 18-07-12 | 15:47

Tering wordt alleen maar gekker. Wel tegen andere landen over mensenrechten leuteren en dan mensen voor NL maatstaven zo lang opsluiten voor niks. Ik ga Loekaschenko nog aardig vinden zo.
Weg met de Duitse Roofridders, leve de republiek

Zatkniss | 18-07-12 | 15:47

@ksegmaarso | 18-07-12 | 15:45
Wat een ontzettende oetlul ben jij, zeg.

vetkleppert | 18-07-12 | 15:47

@william7055 | 18-07-12 | 15:39

niet alleen maar een optie.
.
en het mag zelfs geld kosten, me dunkt.
.
het wordt tijd voor een "Committee ter Ongedaanmaking van de Historische Vergissing van 1813".
.
Doelstelling van het Committee is het inzamelen van een afscheidskado voor de familie Von Amsberg.
.
De familie legt zich bij aanvaarding van het afscheidskado vast het land te verlaten en toevlucht te zoeken in een andere natie. Hen zal daarvoor vrije doorgang worden gegeven, maar toegang tot de Republiek der Verenigde Nederlanden zal de familie tot in de zevende generatie worden ontzegd.

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 15:45

Wie is BEA?

Jos Tiebent | 18-07-12 | 15:45

Is Bea eigenlijk al onderweg naar Syrië om een lucratieve wapendeal af te sluiten?

harbi | 18-07-12 | 15:45

Afstraffen die vent!! En hard ook. We moeten niet belanden in een maatschappij waarin ieder dwaas maar ongestraft allerlei beledigingen over anderen kan uiten (zeggen/schrijven), of dat nou HM Bea betreft of niet. Daaraan ook maar een duimbreed toegeven luidt de anarchie in.

ksegmaarso | 18-07-12 | 15:45

Teun van het Tuinpad | 18-07-12 | 15:40 |
Ja dolletjes. Kom je al gauw op zo'n 20 man denk ik.

Superior Bastard | 18-07-12 | 15:44

Kunnen we die familie niet gewoon het land uitgooien?? Zo gewoon van : verblijfsvergunning intrekken en in een uitzetcentrum opnemen. Het zijn toch allemaal allochtonen (Duits, Argentijs etc etc.) Met mijn achtergrond in de Spaanse Nederlanden ben ik meer Hollands dan de immigrantenvan Oranje.

Oldtimer50A | 18-07-12 | 15:43

Teun van het Tuinpad | 18-07-12 | 15:40
Teun, welkom terug. Suzuki was natuurlijk wel erg. Al die onschuldige omstanders.

seven | 18-07-12 | 15:43

Ook al is dit overdreven, je moet dit toch wat relativeren. Als je bepaalde profeet beledigt, dan kan dat je leven kosten.

Rico Tampeloerus | 18-07-12 | 15:43

La Vie En Rose | 18-07-12 | 15:38 |
Wilde dit net plempen, en toen las ik jouw comment.
Eens dus.

Superior Bastard | 18-07-12 | 15:43

Er werd laatst een jongetje doodgereden, hij is gisteren onder grote belangstelling begraven.
www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/...
De dader ging er na de aanrijding vandoor en meldde zich naderhand bij de politie maar liep al weer vrij rond nog voordat die jongen begraven werd. www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/...
Je zit hier dus langer vast als je "onze" vorstin beledigd dan dat je iemand doodrijd en er vandoor gaat. Het zal vast appels met peren vergelijken zijn maar ik kan er echt met m'n volle verstand niet bij. O ja, en leve de republiek!

SatchRules | 18-07-12 | 15:43

Ik ben die familie zo zat als dikke pap, maar erger vindt ik nog die lakeien onder de NLse bevolking die de handen stuk klappen voor dit tuig..

Ali d | 18-07-12 | 15:43

Potsierlijke, hautaine, klaplopende suikerspin met onuitstaanbaar spraakgebrek.

Zou echter allang met die hele als konijnen fokkende familie met pek en veren het land zijn uitgejaagd als niet zoveel knippende, likkende en slippendragende oranjeklanten het in dit land voor het zeggen hadden. Waaronder de rechter die deze bespottelijke veroordeling heeft uitgesproken.

Om nog maar te zwijgen van de domme met vlaggetjes zwaaiende massa die bij ieder onderzoekje verklaren dat ze zo van de monarchie en Oranje houden. Ieder kutvolk krijgt de regent die het verdient.

Vive la République!

M@verick | 18-07-12 | 15:42

Waarom hebben ze vannacht niet 2 auto's haar rijtjeshuis ingereden?

H.A. Ram | 18-07-12 | 15:42

En dan te bedenken dat Nederland in het Europa van na de Middeleeuwen de eerste republiek was, een lichtend voorbeeld voor andere landen.
En nu één van de laatste koninkrijken, het is toch om je kapot te schamen.

bintang | 18-07-12 | 15:41

Het zou ludiek zijn als 10% van de reaguurders, bij wijze van protest, rijdend in een Suzuki, toeterend langs Noordeinde zou rijden.

Ghe.

Teun van het Tuinpad | 18-07-12 | 15:40

Wie zegt trouwens dat die man zwak begaafd is? Ik geloof daar eerlijk gezegd helemaal niets van. Geen enkel bewijs daarvoor gezien. Nog natrappen ook. Sjonge jonge. Een waar voorbeeld van menslievendheid. Iedereen die iets tegen Bea zegt wat haar niet aanstaat is zwakbegaafd... Wordt statistisch gezien wel een beetje erg opvallend inmiddels. Alsof er geen weldenkende burgers zijn die iets van Bea kunnen vinden.

doenormaal! | 18-07-12 | 15:40

GEEN DRUPPEL oranjebloed loopt er door die spataderen. De laatste oranjekoning, willem drie, had een afgestorven syfilisstompje waar geen zaadspul meer uitkwam.

Maar wel 25% Shell en dik 10% ABN in handen hebben. En de rest. En maar graaien.

Goed voor de internationale handelscontacten? Mijn poepert. Goed voor d'r eigen portemonnee.

Willianus Wortelus | 18-07-12 | 15:39

hagelkruis | 18-07-12 | 15:35
Het is decennialang heerlijk gegaan in dit land met een ongekende en voortdurende welvaartsgroei. Tot de nieuwe religie van het marktdenken zijn intrede deed en de iedereen zich vroom aansloot bij de vrije marktkerk. Maar als jullie nog steeds niet wakker willen worden uit die liberale natte droom be my guest.

Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 15:39

Gehele familiejeu d'Orange enkeltje pampa Argentinië een optie?

william7055 | 18-07-12 | 15:39

Logisch dat juist zwakbegaafde republikeinen worden aangepakt. Beatrix weet dat haar fanbase vooral uit zwakbegaafden bestaat. Dat kan iedereen zien op 30 april.

En ja, Beatrix is een oplichter. En ja, de monarchie dient te worden afgeschaft.

Detlev Tarnowitz | 18-07-12 | 15:38

De dictatuur & dictators is niet iets van verre landen alleen, NL heeft er onder het eufemisme monarchie ook gewoon een. Zelfs de grondwet art1 (gelijke gevallen gelijk behandeld)wordt met aparte wetten voor majesteitsschennis, maar ook wb aandacht vh OM & verschil qua strafmaat, genegeerd.
Voorstellen om d toelage van Bea 5,1 mln (+opvolger 7,2mln + paleizen & zeiljacht 119miljoen (in 2008) over te maken aan de voedselbank. Goh, wat erg.
En gek verklaren, daar had de USSR ook een handje van. Een binnenvaartschipper is echt niet zwakbegaafd. Maar de staat wel natuurlijk elke Republikein natuurlijk intimideren met opname in het gekkenhuis.

seven | 18-07-12 | 15:38

Nou mag dat koningshuis van mij weg en liever vandaag dan morgen, maar de kwestie is dat niet Bea deze wet heeft gemaakt.
Dus onze verontwaardiging over deze absurde wet, moet richting de politiek, me dunkt.

La Vie En Rose | 18-07-12 | 15:38

Jongens doe is een keer een Poll maken over onze Bea !!

CortezTheKiller | 18-07-12 | 15:37

En er komen me een partij executie verkopen aan, mensen die alles kwijt zijn, dat gaan ze niet redden met lachen en zwaaien.
@gentle giant | 18-07-12 | 15:27
Dat is altijd triest, mensen die vaak door hun eigen handelingen alles kwijt raken moet altijd anderen de schuld geven. Het is nóóít hun eigen schuld.
#RepublikeinseSchaamteCultuur

Horagha | 18-07-12 | 15:36

Madahkantognie | 18-07-12 | 15:20
Denk het ook, maar ik ben doorgaans best pro-AIVD dus ook daar maak ik mij geen zorgen over. * droog overhemd aantrekt en deoroller pakt *

Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 15:36

Bij de naderende armoe en chaos in ons land zal de waarheid veel mensen voor eeuwig doen schrikken.
De sprookjes zijn te lang in stand gehouden in juist een intelligent land dat daar NOOIT in had moeten meegaan.
Om het sprookje in stand te houden zijn trouwens tientallen vazallen op cruciale posities gezet, van SG's tot burgemeesters.(PS van de 2e kamer lachen die figuren)
De belediger van die vazallen(Micha Kat,de laatste goede journalist) zit trouwens ook al 20 dagen in de cel, geen MSM die kraait, losers.

hagelkruis | 18-07-12 | 15:35

De graftombe in Leiden moet open. NU!!
Leve de Republiek der Nederlanen. Afgezien van het feit dat Nederland nooit een koningshuis had mogen krijgen, heeft HM's grootmoeder het recht op de troon verspeeld, door naar Engeland te vluchten. Dat was een flagrante schending van de Grondwet. Artikel 21 werd namelijk pas bij de Grondwetsherziening van 1983 geschrapt:
.
Artikel 21: 'In geen geval kan de zetel der Regering buiten het Rijk worden verplaatst.
.
De eed van Wilhelmina luidde als volgt:
'Ik zweer aan het Nederlandsche volk, dat ik de grondwet steeds zal onderhouden en handhaven.
Ik zweer dat ik de onafhankelijkheid van het grondgebied des Rijks met al Mijn vermogen zal verdedigen en bewaren; dat ik de algemeene en bijzondere vrijheid en de rechten van alle Mijne onderdanen zal beschermen, en tot instandhouding en bevordering van de algemeene en bijzondere welvaart alle middelen zal aanwenden, welke wetten te Mijner beschikking stellen, zooals een goed Koning schuldig is te doen. Zoo waarlijk helpe Mij God almachtig!'
.
Welnu: de Duitsers waren van plan om een Militair bestuur aan te stellen, maar dat was na de vlucht van Wilhemina niet meer aan de orde: de Duitsers konden (of eigenlijk: moesten) een civiel bestuur aanstellen en dat hebben ze dan ook gedaan. In alle opzichten vertegenwoordigde Seyss-Inquart het wettige Nederlandse gezag. Daarmee is Nederland dé facto vanaf 13 mei 1940 géén monarchie meer.
.
Dat Koningin en regering artikel 21 aan hun laars lapten doet niet ter zake: ze hebben de grondwet overtreden en hadden feitelijk van Hoogverraad beschuldigd moeten zijn. Beatrix kan, op grond van de Nederlandse grondwet, helemaal geen staatshoofd zijn.

McPhart | 18-07-12 | 15:35

Doet denken aan de sharia..... Maar we hebben geen islamisering in dit Koninkrijk der Medelanders, hoor!

allemaaltegendemuur | 18-07-12 | 15:35

@istawa | 18-07-12 | 15:31
Schlemiel, dit gaat helemaal niet over de PVV.

Conan de Rabarber | 18-07-12 | 15:34

Klasse artikel! Het wordt tijd, dat deze 'bezopen' praktijken eens vaker in het nieuws komen.
 
...en ehh idd: Leve de republiek!

saintinel | 18-07-12 | 15:34

Dit is toch niet echt hè? Satire neem ik aan? Anders ben ik eindelijk voor afschaffing (wilde ermee wachten tot Willem aan het 'roer' kwam, met wie je overigens leuk kunt zuipen, uit ervaring).

barrymossel | 18-07-12 | 15:34

Ik denk dat Beatrix de bestraffing van majesteitsschennis een beetje aan het opschroeven is.

Prins WimLex is namelijk een beetje minder assertief dan zijn moeder.

Boris Poepnagel | 18-07-12 | 15:33

je vraagt je toch af of beatrix niet zelf de rechters opdracht geeft om er met gestrekt been in te gaan bij dit soort van "vergrijpen".
.
je vraagt je ook af in hoeverre de verslaggever het vonnis ook heeft gelezen. En wanneer hij het vonnis heeft gelezen, of hij het ook begrepen heeft.
.
Zonder het vonnis zelf gezien te hebben, kan ik me zomaar voorstellen dat de bedreiging van de burgermeesters tot de gevangenisstraf heeft geleid.
.
en verder ben ik van mening dat we de monarchie vaarwel moeten zeggen en overgaan naar de Republiek der Verenigde Nederlanden.

gooi en smijtwerker | 18-07-12 | 15:33

Okee, dreigbrieven naar hoogwaardigbkleders zoals Hare Majesteit de Koningin, Burgemeesters sturen als je zwakbegaafd bent is OK volgens GeenStijl. Daar kan de zwakbegaafde persoon in kwestie niets aan doen, die moet je juist stimuleren.
*Rubberentegel topic*

Je kan je beter afvragen waarom niemand de wet "majesteitschennis" aanpast? Waarom omdat het een non issue is, alleen idioten en zwakbegaafden vinden bedreigen en beledigen doodnormaal.

Horagha | 18-07-12 | 15:32

wat als Wilders dit overkomt dan moet je de pvvertjes horen

istawa | 18-07-12 | 15:31

Dit is ook vele malen erger dan het uitschelden van een agent (met een maandloon van 2000 euro).
De rechters in dit land zijn helemaal de weg kwijt.

Boomschade | 18-07-12 | 15:31

Quid = HELD!

Rest In Privacy | 18-07-12 | 15:30

Welke vrijheid?

hunman | 18-07-12 | 15:30

Vroeger noemden ze dit klassejustitie of meten met twee maten. Hoe huichelen ze zoiets tegenwoordig weg?

Conan de Rabarber | 18-07-12 | 15:29

Het probleem is dat er mensen zijn die dit pikken, de slappe hap.
Nederland republiek!

Antitheïst | 18-07-12 | 15:28

En maar raar kijken als er auto's op die koets getorpedeerd worden.

Beelzebob | 18-07-12 | 15:28

Een beetje koningin zou zowel deze kerel als de waxinelichtgooier allang al te hulp zijn geschoten.
Maar deze koningin houdt zich liever bezig met het torpederen van 2e kamer besluiten (openbare benoeming ministers) of het verhinderen van kabinetsvorming (laatste formatie). En anders geeft ze wel weer in één of andere hypocriete kersttoespraak een dikke middelvinger naar het volk. Vergeet ook niet dat Bea al jaren geleden het kabinet heeft gechanteerd om criminele miljoenenfraude van haar papa te verhullen.
In een eeuw of wat heeft het koninklijk huis trouwens nog veel meer bij elkaar gegraaid ten koste van de staat. Leden van het koninklijk huis betrekken nu nog onnodig duurbetaalde posities en als ze weer eens wat fout doen (zoals mensen doodrijden of ongelukken veroorzaken (van vollenhoven en wimlex) of frauderen) staat de RVD paraat om de boel onder tafel te schuiven. En anders is er altijd nog klassejustitie om ze vrij te spreken en hun critici te muilkorven. De geschiedenis van dit koninklijk huis staat vol van gekonkel, fraude, politieke moorden en een staatsgreep.
Zelfs als je voor een monarchie bent zijn er nog genoeg redenen om dit koningshuis weg te wensen.
Bea is drie keer niks en d'r verwende zoontje met z'n sterallures en z'n golddigger al helemaal niet.

sitzkrieg | 18-07-12 | 15:28

Johnny gooit de knuppel in het oranje hoenderhok, zo lees ik, hoopt op een confrontatie met de Oranjes. Kan nog leuk worden als de RVD ontdekt dat op GS er al tijden op de Oranjes wordt afgegeven. Mogen we er allemaal aan geloven.
Ach, het is voor de goede zaak. Leve de Republiek.

Schoorsteenveger | 18-07-12 | 15:28

Wat nou? Nog steeds geen tweet van Wilders?

allemaaltegendemuur | 18-07-12 | 15:27

Dat wijf kan zo'n brief ook gewoon stil houden en het naast zich neerleggen. Moet ze nou per sé die man zo onevenredig hard aanpakken en het publiekelijk maken?? Doet mij nogal rancuneus aan. Ik vind het zéér onbetamelijk van haar. *zwaait naar AIVD* Xx

doenormaal! | 18-07-12 | 15:27

Als je heterdaad een inbreker in je huis betrapt moet je dus de politie bellen en zeggen dat hij Bea uitschold.
Dan komen ze sneller dan wanneer je zegt dat het een inbreker is, en hij zit nog langer vast ook.

frickY | 18-07-12 | 15:27

@Boris Poepnagel | 18-07-12 | 15:22
Ja, een beetje populair doen met mensen die vinden dat we islamofoob zijn. Met hun snor en hun kopvod.
Of een beetje met een of andere islamitische creatie een of ander islamitisch paradijs bezoeken.
Dat zal ons vast een hoop moois opleveren.

vetkleppert | 18-07-12 | 15:27

En er komen me een partij executie verkopen aan, mensen die alles kwijt zijn, dat gaan ze niet redden met lachen en zwaaien.

gentle giant | 18-07-12 | 15:27

Meer nog dan voor het beledigen van de keunigin verdient Quid 77 dagen onvoorwaardelijke celstraf voor het door elkaar halen van voorwaardelijk en onvoorwaardelijk. Of verdient hij nu 77 dagen voorwaardelijk? Ik weet het niet meer.

Gebeurt overigens wel vaker hoor: onvoorwaardelijke celstraffen ter hoogte van het voorarrest. Anders moet de staat weer schadevergoeding betalen. En dat kost de arme hardwerkende brave burger weer belastingcentjes. En dat kan ook niet de bedoeling zijn. Ofzo.

Pufferd | 18-07-12 | 15:26

@Prof. Drs. Klavan | 18-07-12 | 15:12
Niet alleen rekenen maar ook het lezen valt u moeilijk. Ik ken hoog begaafden die verminderd toerekenings vatbaar zijn.

hhmariavanempel | 18-07-12 | 15:26

Maar als Bea iets verkeerd zegt of doet kunnen we het haar niet aanrekenen, aangezien ze tegenwoordig het buikspreekpopje is van Paul Rode Rozenmoller. Tenminste, die indruk zou af en toe nog weleens kunnen onstaan.

ZSU-23-4 | 18-07-12 | 15:26

Ja gewoon de cel in hoppakee. Aan het Koningshuis heeft NL BV veel welvaart enz. te danken. Wat te denken van Koninginnedag elk jaar, heerlijk toch een dagje extra vrij en dan dat gratis toneelstuk bij de publieke omroep.

stipjes | 18-07-12 | 15:26

Nou redactie: dat wordt brommen in de kerkers van een of andere obscure, verlaten kazerne in het holst van Drente.

bello | 18-07-12 | 15:25

Achj het loopt in de familie: "Koning Willem I liet een berooid land achter, koning Willem II was biseksueel en koning Willem III wilde ministers executeren. Dat staat in 'Voor de troon wordt men niet ongestrafd geboren, ooggetuigen van de koningen van Nederland 1830-1890.'"

Oldtimer50A | 18-07-12 | 15:25

Toch maar even opnieuw gekeken, er staat toch echt 77 dagen ONvoorwaardelijk... Het moet niet gekker worden hier.

Anty | 18-07-12 | 15:24

Wat een kutwijf, ik bedoel niet Bea hoor.

trippert | 18-07-12 | 15:23

Ongelooflijk,
zucht...............
dit is wat je noemt krom-recht

G Speklap | 18-07-12 | 15:23

Oei, nou dan mag ik alvast een paar onderbroeken klaarleggen voorals de Gestapo me komt ophalen, want ooit iets heel negatiefs over Majesteit gezegd ivm. onderdanig bij moslims komen voetenkussen, maar onderwijl toen geen enkel oog voor de nabestaanden van Theo van Gogh destijds. Ik geloof niet dat de woorden erg vriendelijk gekozen waren. En zo zijn er nog wel meer reaguurders die alvast een plastic zakje met toiletgerei klaar kunnen gaan zetten.
Zal ook lekker rustig op de redactie gaan worden daar bij GS, ik zeg iedereen een Sabatical! Of pakken ze alleen de dommesukkels?

ZSU-23-4 | 18-07-12 | 15:23

Voor degene die, overigens terecht klagen over deze rechtspraak. Even voor alle duidelijkheid. Ik ben geen rechter, maar een rechtvaardige rechter.
nl.wikipedia.org/wiki/De_rechtvaardige...)
Wat mij betreft gaat deze Beanixinleveren koningin, als maagd naar de vrienden van Allah.

rechtvaardigerechter | 18-07-12 | 15:22

Meneer schreef ook dreigbrieven naar de burgemeester. Lijkt me, dat hij daarvoor 90 dagen mag zitten.

decadent degeneraat | 18-07-12 | 15:22

Op 21 Januari 1793 lieten de Fransen zien hoe je zo'n probleem oplost.

robert1 | 18-07-12 | 15:22

Vergeleken met Saudi Arabië en Zimbabwe valt 't best mee hier.

trotse-ambtenar | 18-07-12 | 15:22

@vetkleppert | 18-07-12 | 15:13

Een president heeft ook zo z'n leges. Als ik mij niet vergis is een deel van de prijs van een Beatrix ook op te vatten als een Rijksinvestering. Trix wandelt wat door de wereld en peutert hier en daar wat centjes los in de vorm van leninkjes. Ook treedt zij op als ambassadrice voor grote bedrijven.

Ik ben geen expert, maar het zou mij niks verbazen als Trix (een deel van) haar centen (wel) waard is.

Boris Poepnagel | 18-07-12 | 15:22

Die Fahne hoch, die Reien fest geschlossen.... Die Fahne hoch, die Demokratie verlohren. Die Fahne hoch, die Reien fest geschlossen... Wir gehen zuruck in Zeit, der Monarchie nach oben gestoszen... Die Fahne hoch... Wordt het niet eens tijd voor een 14 Juli hier in NL?

blaster | 18-07-12 | 15:21

@vetkleppert | 18-07-12 | 15:19
Braaf-O

Conan de Rabarber | 18-07-12 | 15:20

veel mooier had ik niet kunnen zeggen Johnny :-)

WhiteTornado.nl | 18-07-12 | 15:20

En reken maar dat van elke reaguurder op dit topic de doopceel gelicht wordt door de aivd. Oeps, had ik dit toch maar via een proxy gedaan.

Madahkantognie | 18-07-12 | 15:20

Gewoon met twee man op een scooter op Bea inrijden.

spooked | 18-07-12 | 15:19

@Conan de Rabarber | 18-07-12 | 15:18
Hoer-A.

vetkleppert | 18-07-12 | 15:19

Als ik de comments boven mij bij elkaar tel dan kom ik al snel op 42 jaar cel uit...

Tommygunner | 18-07-12 | 15:18

*haastig alle Beafotoneuqjes van harde schijf gummen doet*
Lang Leve de Koningin! x3

Conan de Rabarber | 18-07-12 | 15:18

Ik heb informatie dat er een gulag op de Razende Bol in aanbouw is voor anti-monarchisten.

Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 15:18

Die sketch van Hans Teeuwen vond ik destijds een beetje puberaal en over the top.
Maar nu denk ik daar opeens heel anders over.

vetkleppert | 18-07-12 | 15:15

Neon | 18-07-12 | 15:11 |

typfautje, is duidelijk toch?¿

Prof. Drs. Klavan | 18-07-12 | 15:15

Gewoon omdat het kan : ORANJE BOVEN, LEVE DE KONINGING !

Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 15:14

Opzouten met die Oranje-misdadigers.

ceeswing | 18-07-12 | 15:14

Heerlijk.
Dit gaan we uiteraard ook uitgebreid op de NOP zien vanavond waar ze de prangende scheefloop bloot leggen.
Of...

Randvoorwaarde | 18-07-12 | 15:14

Je zou ook helemaal schijtziek de tiefus erin krijgen, als je als staatshoofd stapels brieven krijgt van dit soort debielen.
Tachtig uur werkstraf moet -ie nog. Meer niet. Tachtig uur die hij anders had besteed aan het bedreigen van burgemeesters en het beschimpen van de koningin.
Een schop voor z'n flikker erbovenop had hem vast nog goed gedaan.

LibertasSimplex | 18-07-12 | 15:14

Ok dan! Bea is een oplichter. Bea is een zondaar. Bea is een profiteur. Bea is een uitvreter. Bea is dommer dan een koe. Bea is lesbisch. Bea heeft met L.J. Brinkorst geneuqt. Voor dat laatste kan ik niet worden aangeklaagd want dat is namelijk wel een feit.

eerstneukendanpraten | 18-07-12 | 15:13

@sepulcrum | 18-07-12 | 15:10

Ja.
Dergelijke brieven plaats je ongelezen in de cylindrische archiefkast.

Boris Poepnagel | 18-07-12 | 15:13

Had ik al eens gezegd dat ik een warm voorstander van de Republiek der Nederlanden ben?

vetkleppert | 18-07-12 | 15:13

Ik kan geen reactie geven. Elke zin, woord ja zelfs letter kan gezien worden als grove majesteitsschennis. Trouwens, dat zou het ook zijn.

meneer der meneren | 18-07-12 | 15:13

Ik vind beatrix een schijtwijf.

Absoluut niet waar | 18-07-12 | 15:13

@Prof. Drs. Klavan | 18-07-12 | 15:08
Die titel voor je naam heb je zeker met je rekentoets op de blo gehaald?

reageerbuis | 18-07-12 | 15:13

Ondergetekende neemt het hier altijd op voor de koniging en haar familie en hoopt dus veilig te zijn voor vervolging. * zenuwachtig lacht, naar buiten kijkt en zweet van voorhoofd dept *

Bigi Bana Boy | 18-07-12 | 15:13

Hij had ook nog wat dreigbrieven geschreven. Toch het vermelden waard lijkt me redaxie!

Godsammekraken | 18-07-12 | 15:13

Bij deze een uitdaging aan de monarchie om mij te vervolgen:

Weg met het koningshuis! Leve de republiek!

quantumcollider | 18-07-12 | 15:12

Dat deze failliete binnenvaartschipper zwakbegaafd is geloof ik dus voor geen meter. Iemand met zo'n laag IQ mag echt geen schip besturen

Prof. Drs. Klavan | 18-07-12 | 15:12

U wilt aan Hare Majesteit Koningin Beatrix kenbaar maken welke mening U over haar bestuurderskwaliteiten heeft.
Mag dat?

Boris Poepnagel | 18-07-12 | 15:12

90-77=18, Klavan?

Tsja. Zó winnen we de oorlog dus nooit hè.

Neon | 18-07-12 | 15:11

Van welke schietclub is Bea lid? Of heeft de familie uit hoofde van afkomst een wapenvergunning.

reageerbuis | 18-07-12 | 15:11

Ehrrm... In de link staat dat hij ook dreigbrieven heeft gestuurd. Da's toch ets meer dan het 'dat was het', Quid.

Lang leve de republiek!

Red mij niet | 18-07-12 | 15:11

Ah kijk! Zat al te wachten op dit topic.

Frdnnd | 18-07-12 | 15:11

Goh, leuk voor de ouders van verkeersslachtoffers. Koningin een briefje sturen is erger dan iemands kind doodrijden in Nederland.

hendrikjandetuinman | 18-07-12 | 15:10

Zou ze oud genoeg zijn voor necrosis?

eerstneukendanpraten | 18-07-12 | 15:10

De 4e brigade is reeds onderweg naar de GS burelen. Het waren leuke jaren maar aan alle goede dingen komt een einde.

Dikr | 18-07-12 | 15:10

Toch idioot. Blijkbaar vervelen de lui van de Rijksdienst zich een beetje dat ze hier zoveel werk van maken. En Trix kan het schijnbaar ook geen fuck schelen hoe met haar burgers wordt omgegaan.

EisQonijn | 18-07-12 | 15:10

Maar ze haalt wel ontzettend veel handelscontracten binnen en is het uithangbord van ons land en toekomstig Europees wingewest, dat dan weer wel. Je zou maar in deze ongein geloven en het supporteren.

Desmoulins | 18-07-12 | 15:10

Artikel 111 t/m 121 valt onder Majesteitsschennis. Dat mag dus niet. DIMUEDZHMMD

Rikketiktik | 18-07-12 | 15:10

Het gaat hier om een man die structureel beledigende brieven naar ons staatshoofd stuurt. Ben ik hier dan de enige die vind dat daar op deze manier respect van mag afgedwongen worden?

Rest In Privacy | 18-07-12 | 15:10

Ja, leuk maar kan die Volkswagen Up reclame nou eens opbokken? IK WORD ER TEMMES VAN!

modderfokker23 | 18-07-12 | 15:09

@--neus-- | 18-07-12 | 15:08
Yep tot bloedens toe herinner ik mij. Was hilarisch stukje over "Zijn Koningin"

Terpetijnzeikert | 18-07-12 | 15:09

Die rechter heeft zijn lintje bij pensionering veiliggesteld.

Dreverhaven | 18-07-12 | 15:09

Nou dat valt nog reuze mee. Die waxinelichtjesgooier heeft meer dan een jaar vastgezeten. Je mag nou eenmaal niets onbetamelijks tegen Bea zeggen. Wat een (censuur)wijf!

doenormaal! | 18-07-12 | 15:08

90 dagen waarvan 77 voorwaardelijk is dus 18dagen zitten (zal wel zijn voorarrest tijd zijn)

het blijft wel te zot voor woorden, want deze man heeft gewoon gelijk.

Prof. Drs. Klavan | 18-07-12 | 15:08

Teeuwen heeft haar toch een keer `gedaan`?

--neus-- | 18-07-12 | 15:08

Fuck niet met Bea!

Glas Koning | 18-07-12 | 15:08

Met je vlaggetje, je hoedje en je toeter.

gentle giant | 18-07-12 | 15:06

77 dagen voorwaardelijk.

hhmariavanempel | 18-07-12 | 15:06

Dit is inderdaad bezopen. Een waxinelichthouder tegen de bakkes van de rechter, dat zeg ik.

Charles Bukowski | 18-07-12 | 15:05

Heerlijk die schijndemocratie in Nederland.

reageerbuis | 18-07-12 | 15:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken